Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 447 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116507346
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Drž hubu
Vloženo Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 11:39:44 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal pozorovatelnik



Zvolil jsem tento kontroverzní název, protože byl už použit ve francouzské komedii. Pamatuji se, že jsem byl na něm v kině a pamatuji se, že bylo legrační říct paní u pokladny tento název na její otázku - co si přejete. :-)


A teď čeho se to týká v souvislosti s křesťanstvím. 

Křesťanství jako továrna na výrobu submisivních oveček. Vepředu pán něco říká a ovečky si zapisují. Mají jediné právo  - a to říct na závěr amen a pak mazat domů. Jinak se jich nikdo na nic neptá. A to mě velmi zaráží. Jedno, kde jste. Jak na katolické mši nebo u evangelíků nebo u letničních, všude to probíhá podle téhož vzorce. Ten pán vepředu ( u katolíků má hábit, u ostatních oblek) to do vás hustí hodinu, dvě. Když je seminář, tak i déle. Nechápu, že nikdy není prostor nejen pro diskusi, ale ani pro dotazy. Přitom když jsem na jakékoli přednášce, tak tam je vždycky na závěr možnost položit dotazy. Bojí se snad něčeho křesťanští kazatelé? Nebo ovce musejí poslouchat a nemají právo se ptát? Ve škole ze můžeš zeptat kantora, na přednášce vědce, či jakéhokoliv lektora také, ale v církvi máš akorát právo držet pusu. Přitom když čtu evangelia, tak Ježíš takto nepostupoval! Většina textu, co tam je, je zápisem dialogu mezi učedníky a Ježíšem. Ptali se ho, mistře, jak to je s tím a tím a on jim odpovídal, nebo naopak on se jich ptal na něco, Třebas za koho mě lidi mají, atd. Prostě nebyla to jen nalejvárna, že se Ježíš postavil před ovce, připravil si papír a z něj hodinu, dvě spustit vodopád slov. 



"Drž hubu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 62 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 13:11:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pozorovatelniku...
najdi si spoločenstvo cirkvi kde okrem bohoslužieb fungujú nejaké skupinky, biblické hodiny, biblické školy, stretávanie v domácnosti.... tam je priestor na zdieľanie, otázky...  tak fungoval aj prvý kresťanský zbor v Jeruzaleme... bolo ich 5000 a kázať mohli len apoštolovia... dosýtosti sa mohli ostatní vyrozprávať doma pri lámaní chleba, modlitbách...
v mojom zbore je to tak, že v nedeľu je centrálna bohoslužba, kde slúži niekoľko ľudí a ostatný musia ,,držať hubu,,... okrem toho cez týždeň sa koná stretnutie detí, dorastu, mládeže stretnutie rodín, modlitebného stretnutia, baby klub, stretnutie mužov, žien, staršovstvo, rôzne prípravky na stretká... okrem toho pololegálne, neevidované nezávislé stretnutia.... tam je priestoru až príliš veľa...

ivanp



Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 13:57:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozorovatelníku, narazil jsi na jeden z největších problémů většiny dnešních církví. Stejně jako ve světě, jsou si v církvi "někteří rovnější".
Katolická církev si nechala ve 4. století vnutit Konstantinem světský systém vlády, kde člověk panuje nad člověkem. Všechny reformace v dějinách tuto skutečnost pominuly a tak se stále rodí církve, kde panuje člověk. A ještě jednu věc bezmyšlenkovitě přijímají stále nové a nové církve: představu, že v neděli musí být takzvané "bohoslužby", kde smí mluvit jen vybraní a kde ostatní musí držet hubu. Nevím, k čemu jsou dobrá takováto formální shromáždění. Bůh si shromažďuje svůj lid ke společenství se sebou a mezi lidmi navzájem, aby si mohli navzájem sloužit svými obdarováními, jak o tom píše Pavel Korintským. A ne k tomu, aby lidmi zvolený představitel vytvářel v neděli nějaké kulturní představení, kde on je hlavní postavou. A běda, když někdo zkritizuje to jeho představení. To je hned označen za vzpurníka. Zvláště v charizmatických církvích, kde vedoucí si osobují právo zasahovat do běžného života člena jejich sekty. Chápu, že tě takové církve odrazují. Hledej dál, ale na prvním místě hledej Boha a pak teprve lidi. Až ho poznáš a necháš se jím vést, tak Tě zavede tam, kde si budeš s lidmi rozumět.



Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 14:43:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taky jsem se v poslední době zamýšlel nad tím, jak křesťanství postupně přijalo zpátky model z židovství, tedy jeden vepředu a ostatní pasivní a dotáhlo to ještě dál. Reformační církve to ve své většině jaksi bez mrknutí okna přejaly. Ale je pár výjimek. Minimálně můžu říct, že u nás kvakerů to tak není. My se už od počátku držíme zásady všeobecného kněžství. Jak se říká, nezrušili jsme instituci kněžství, ale laiků. Při bohoslužbě, která se odehrává zpravidla v tichu, může promluvit každý a to ticho přerušit. Nic jako stálý kazatel neexistuje. Myslím, že jsme tenhle systém nevynalezli ani neznovuobjevili jako první, ale minimálně od nás ho pak v 19. století přejaly Křesťanské sbory, na jejichž založení se podíleli ti z teologicky nejkonzervativnějších britských kvakerů té doby. Teologicky jsme dneska diametrálně odlišní, ale způsob bohoslužby máme podobný.
To jen taková informativní vsuvka :-)



Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 17:29:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ingomare, vidíš a já si myslel, že Darby je původní. A on byl od kvakerů? Možný to je, já bych společenství, kde hovoří všichni povolaná už nedokázal vyměnit za jednočlověčí přehlídku. Ale nejsem ani kvaker ani darbista :-) Díky za doplnění mezery v informacích.
Jirka


]


Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 18:17:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, Darby kvaker nebyl, to by Křesťanské sbory vypadaly teologicky hodně jinak. Byl původně anglikán, ale to 19. století bylo dobou, kdy se kvakerské hnutí v Anglii začalo štěpit na různé větve podle klíče biblické doslovnosti a ti, kteří byli na text Bible fixováni nejvíc, což je mimochodem zcela proti principům kvakerství, které je jaksi z definice orientováno na Ducha, od kvakerů odešli a spolu s Darbym zakládali první sbory Plymouthských bratří. No, asi jim tam bylo líp, to uznávám.
Mimochodem, neznáš teda ještě jiný příklad než tato dvě společenství? Tuším bahá`í nemá duchovní, ale to už jsme mimo rámec křesťanství.
A pro vyváženost, já si nemyslím, že je jeden nebo druhý systém (s pastorem/knězem) samospasitelný. Nám, kteří ho ze zásady nemáme, by se někdo na plný úvazek občas hodil, i když ne úplně v tom extrémním podání, že mluví jen on. Ono je to u nás totiž trochu jinak, a proto tvrdím, že kvakeři nejsou protestantskou církví, za kterou bývají považováni. Je to spíš taková reformace na druhou. U nás ten, kdo mluví, prakticky nikdy nerozmělňuje text z Bible - uznávám, k tomu se hodí spíš profík, pokud už tedy to společenství cítí potřebu to dělat - u nás patří k dobrému tónu mluvit z vlastní zkušenosti  - a mezi řádky je pak pochopitelně možno najít stejného Ducha jako z Biblí. To souvisí s tím, že i na Bibli se díváme už od počátků v 17. století jinak než protestanté, ale to už by bylo asi moc mimo téma.


]


Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 18:54:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu, že mluvení bratří není samospasitelné, nebo mluvení jednoho člověka je nutně tragédie.
Já vycházím z toho, jak Pavel popisuje řád shromáždění v 1K14. Ale slyšel jsem o společenství, kde "museli" mluvit všichni správní bratři a tak mluvili i ti co měli mlčet, jelikož to bylo "z nepsané morální povinnosti" a ne z Ducha.
Z registrovaných znám jen Křesťanské Sbory, z neregistrovaných ještě uzavření bratři, ale to je vlastně více Darby a pak společenství bez registrace, jedno je po celém světě, ale nemá strukturu, druhé taky, ale to je papírově bez kazatele, ale jelikož vznikli jako dílo jednoho misionáře, tak i když je misionář pryč, tak je to spíše kazatelský systém, kde se během měsíce střídají. Pokud by byli větší, tak si myslím, že by asi měli max 2-3 bratry, kteří by se točili, pokud by neměli nakonec jen jednoho uvolněného.
Reformace na druhou je zajímavý termín, reformace se zastavila někde blíž někde dál, ale většinově neopustila systém světského státního řízení.
Člověk na plný úvazek sloužící do shromáždění by byl, podle mého názoru, ochuzením a ztrátou pro celé shromáždění. Sloužící lidem vně, to je úplně jiná. Sloužit na plný úvazek dovnitř je počátek smrti společenství. Cožpak jediný uvolněný bratr má obdarování a všechny atributy/zmocnění pro službu a nikdo jiný je nemá? Tomu nevěřím. No a pokud nemá všechna obdarování, tak nemůže být jediný sloužící. Pokud jich slouží více, tak proč směrem dovnitř je uvolněn jen jeden? Uvolnění má smysl jen tehdy, pokud získaný čas věnuje něčemu co není "povinnost" každého bratra směrem ke shromáždění.
Ale to je ve zkratce. Asi moje vyjádření nejsou přesná a 100% výstižná, to bychom museli mluvit tváří v tvář a po několika dnech bychom přišli na to, co jsem vlastně chtěl říci. Tak to neber jako nějaký pevný teologický systém či řád.
Pohled na Bibli by mne zajímal, ale nevím, jestli je toto dobré místo pro povídání. Jestli by šlo soukromě něco napsat, tu vlastní zkušenost, prožívání, svědectví...ne vyučovací teologii.
Přiznám se, že jsem koukal kdysi na stránky kvakerů Praha? ... v něčem se neshodneme, něco prožívám jinak, ale už nevím co to bylo ..
Pán s tebou Jirka


]


Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 19:24:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V našem případě teď jde o službu navenek, navíc se jedné o věci, které bude třeba zařídit zřejmě jen jednou, nebo k nim jen jednou prošlapat cestu.
Tou reformací na druhou jsem myslel to, že Fox, který stál na počátku toho hnutí, už měl kolem sebe k dispozici reformované církve, nejsem si jist, jestli jeho rodina byla z low church křídla anglikánské církve nebo puritánská, ale prakticky v tom nebyl velký rozdíl. A on a další kvakeři první generace radikálně přeorali i tohle, již reformované, křesťanství. Na dvě věci jsme už narazili, tedy to, že reformované křesťané většinou přijímají jako normální to, že jim jeden káže a ostatní poslouchají. Další věc souvisí s tím, že kvakerství nevzniklo na základě toho, že by někdo z Bible vydestiloval nějaké zbrusu nové pravdy a založil novou církev, která je těmi pravdami definovaná, ale že Fox a další dospěli k tomu, že s Bohem je možné mít bezprostřední vztah bez církevních rituálů, autorit i ideologie. Kvakeři tedy jednotlivě mívají nějaké teologické přesvědčení, ale není nijak centrálně dané, nikdo jim neříká, čemu by měli věřit, to by bylo popření možnosti toho přímého přístupu a zkušenosti. Bible v tom všem má své místo (Fox ji znal téměř zpaměti a ve svých spisech jí měl plnou pusu, ale ne proto, že by na ní bazíroval on, ale jeho okolí, které bylo proti němu) ale ne jako zdroj víry, ale spíš jako záznam zkušenosti lidí, kteří šli po stejné cestě před námi. Bible nestojí mezi námi a Bohem, ale spíš je takovým alternativním zdrojem, ovšem nepřímé zkušenosti. Každopádně sám na sobě jsem zakusil, že může iniciovat i tu vnitřní. Vyučovací teologii ode mě tedy nečekej :-) Pokud chceš něco probrat mezi čtyřma očima, nebo teda spíš dvaceti prsty (na klávesnici) na těch stránkách na mě najdeš kontakt.
Další věc je třeba rovnoprávné postavení žen. Ono je toho víc, akorát že ty věci nevidím, protože v nich žiju a přijdou mi normální. Ale přece jen ještě něco: Třeba už od počátku potřeba konzistence. To, že svoje křesťanství provozujeme i nepřímo třeba tím, jaké věci kupujeme a co tak svými penězi podporujeme. Znám třeba společenství, kolem jehož modlitebny je během bohoslužby problém zaparkovat auto pro lidi, co v té čtvrti bydlí (jak jich je tam najednou plno), nebo jsem slyšel o menším hyperamerickém společenství v Praze, které zakončovalo bohoslužby návštěvou McDonald`s :-)


]


Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 25. prosinec 2015 @ 18:52:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Křesťanských sborech je to tak, že na kázání jednoho bratra může navázat další nebo i více bratří. Nemusí vždy navazovat na slyšené, ale může mít další vstup a vykládat Boží slovo. Za mého mládí mluvili zpravidla tři bratři, mini. dva bylo téměř pravidelně. Dnes to víc sklouzává k tomu, že mluví jeden, ale ve sboru se sloužící bratři střídají na základě dohody. Otázky a přímá diskuse je vhodná na skupinky, bratrské porady atd. Jinak Křesťanské sbory vznikly díky Bratrskému hnutí v Anglických přístavech v 19 stol. Mladí vzdělanci, původně z řad Anglikánské církve, byli nespokojeni s formálními výklady písem a začali ho sami studovat a scházet se v docích s dělníky. Tam četli Boží slovo a pod inspirací Ducha sv. si navzájem sloužili. Někdy se nesprávně KřSb říká "Darbysti". Není tomu tak, jejich vůdčí osobností byl George Müller. Bratrském hnutí se zprvu říkalo Plymouthští bratři. Darby se s Müllerem rozešel a vznikly dva směry. Darbysté , nebo-li "uzavření bratři" , dnes "exkluzivní bratři" . U nás známe brožurky  od nakladatelství "Posel pokoje". Myslím, že jedno shromáždění mají také v Pardubicích. Tzv. " Müllerovci" , nebo-li "otevření bratři" byli těmi, kdo založili v Německu svou biblickou školu, kde studovali pozdější zakladatelé KřSb. První sbor vznikl asi (teď nevím přesně) 1912 v Bratřejově. Takže KřSb mají svůj původ u "otevřených bratří" tzv. "Müllerovců" . Ta liturgie z více službami lsovem ve shromáždění pochází právě z bratrského hnutí z Anglie 19 stol.



]


Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pátek, 25. prosinec 2015 @ 22:37:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidíš, to je zajímavé, když se to, co vzešlo ze stejných kořenů po čase srovná. U nás je ta praxe podobná (teologie nee) s tím, že není žádná tradice v tom, kolik by lidí asi tak mělo mluvit. Ta promluva je vedena Duchem a ten je jaksi nepředvídatelný. Taky počítám, že je rozdíl v tom, že u nás může mluvit kdokoli, tedy i ženy. Rovnost pohlaví máme už od počátku v půlce 17. století. Zajímavé je, že ta forma do toho, co pak vyústilo v KřSb pronikla bez téhle podrobnosti.
Naše bohoslužebné setkání trvá cca hodinu. Někdy (počítám tak 50 %, ale jsme malé shromáždění, myslím, že ve větších v Anglii se to stává méně často) je celou dobu ticho, někdy promluví jeden nebo víc lidí. Ty promluvy na sebe často navazují nebo se točí kolem jednoho tématu, které doplňují a dotvářejí.


]


Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 26. prosinec 2015 @ 07:29:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V KřSb má průběh shromáždění určitý rámec. Sbor od sboru se liší, ale ne zásadně. Ženy v KřSb na nedělních shromážděních nekáží. Jak kde. Někde mají vstup se slovem, ale neleží na nich odpovědnost za službu slovem. Snažíme se přijít na společné shromáždění připravení a tak se na něm nemlčí, ale využíváme čas ke sdílení společných písní, modliteb a službou slova. To, co nám Duch svatý doma (při přípravě na společné sejití) zjevil (dal na mysl a srdce), tak se tím vzájemně obohacujeme. Něco již pamatuji a tak se formy liturgie vyvíjí v čase. Od zpěvu bez doprovodu hudebních nástrojů až po hudební chválící skupiny vybavené elektrofonickými nástroji. Od úplného mlčení žen ve společném shromáždění až k dnešním vstupům na nedělních shromážděních.  


]


Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 17:32:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten název "drž hubu" nesedí. Zkoušel jsem v jednom sborečku také zavést něco jako diskuzi k tématu. Skončilo to tím, že jednak téma kázání nebylo sdělováno včas a když bylo, tak se stejně nikdo na nic nezeptal nebo dotaz byl od věci. Takže jsem diskutoval s kazatelem po bohoslužbě, případně mailem.

Myslím, že praxe kazatelů vychází z tradice a kdo chce, může diskutovat i po shromáždění. Pokud ovšem vůbec najde někoho, kdo diskutovat chce.



Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 18:11:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No je možné, že ovce jsou už tak zpracované, že jenom kývají. 

tak díky Bohu, že nám nezakázali zatím aspoň ten internet...


]


Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 17:34:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady musím pochválit adventisty, protože biblická škola v sobotu je to nejlepší, co jsem zažil. Platí to hlavně o malých sborech, kde se nikdo nestydí a ani nebojí říci svůj názor či nápad apod. Pochopitelně asi nesmí útočit proti EGW, pak by narazil na její fanatické příznivce, ale je to jinak velice dobrý způsob vysvětlit si různá témata a verše z Bible. Prostě je tu prostor pro diskuzi a to je vždy moc dobré.




Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 17:36:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
My katolíci nechodíme zpravidla do kostela proto, abychom "poslouchali", jak tam někdo mluví - primárně chodíme na mši, za účelem se v posvátném shromáždění setkávat s Kristem v Bohoslužbě slova a v bohoslužbě oběti.


Nezasvěcenému to třeba může připadat jako že jeden mluví a ostatní mají "držet hubu", ale zde se jedná o jednou stanovený řád prvotní církve, kde každý úd církve má své místo a svou službu. 
Jenom apoštolové a jimi pověření pastýři mohli v tomto shromáždění zvěstovat evangelium a u stolu lámat chléb, sytit totiž ostatní spolubratry Kristovým tělem a krví.


Lámání chleba však není žádný diskusní kroužek!



Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 18:08:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No tak katolíci to mají úplně pojato jako divadelní představení. Varhany, srandovní převleky, cinkání, dým, opatky, zvony, svěcená vody, křižování atd... Prostě čím méně Boží moci, tím více náhražek, tím více lidské, světelné a zvukové kompenzace...


]


Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. prosinec 2015 @ 11:59:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."No tak katolíci to mají úplně pojato jako divadelní představení."...


Katolická mše je především zpřítomnění Kristovy oběti na kříži.


Pod křížem se intelektuálně nediskutuje, pod křížem se stojí v němém úžasu a Kristova krev nás očišťuje z hříchů.


Je to tvé právo zůstat neinformovaným a nezúčastněným a já ti ho neberu.

Tím však, že ve smyslu nerozumíš, co lidé při mši zrovna dělají neznamená, že ona bezduchost je snad na jejich straně. Všechno, co katolíci při mši dělají, má hluboký duchovní význam.


]


Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 22. prosinec 2015 @ 15:26:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš pimprlová divadla nedělal. Uzdravoval, vymítal, křísil mrtvé, kázal. A řekl, že totéž budou dělat jeho následovníci. Podle mě by Ježíš na katolické mši nejspíš usnul ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. prosinec 2015 @ 17:39:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud by jí rozuměl jako ty, tak nejspíš asi ano.   :-)


Prvotní církev zachovávala zvyk, že ještě nedostatečně připravení katecheté byli sice účastni při kázání slova, ale pak museli odejít a nemohli mít účast na Pánově stolu. Protože by tomu rozuměli asi tak nějak podobně, jako ty.


Možná by bylo dobré tento užitečný zvyk v římskokatolické  církvi znovu  obnovit.  :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Úterý, 22. prosinec 2015 @ 22:53:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že Ježíš by si spíš navzdory nechápavým pohledům publika a naprosto vykolejeného kněze vzal slovo a v důsledku by to dopadlo tak jako v Lk 4,28-29... Ale to bych katolíkům příliš křivdila, protože podobně by to mohlo dopadnout klidně i někde jinde.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 23. prosinec 2015 @ 06:39:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ježíš by si spíš navzdory nechápavým pohledům publika a naprosto vykolejeného kněze vzal slovo"...


Na jedné straně Pán v Bohoslužbě nabízí - především sám sebe.

Na druhé straně na každém člověku je, nakolik si z nabízeného nabere, či zda zůstane jen nezúčastněným publikem, "pozorovatelníkem".


]


Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 18:21:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale zde se jedná o jednou stanovený řád prvotní církve, kde každý úd církve má své místo a svou službu.  

Opět si Stando vymýšlíš. První církev rozhodně neprovozovala bohoslužby, tak jak je provozujete vy. 
Jestli se chceš dozvědět, jak probíhala shromáždění první církve, tak si přečti 1. Korintským.

A propó, jakou službu má naprostá většina katolíků sedících v lavicích a provozujících jen jakousi "spartakiádu" při bohoslužbě?


]


Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. prosinec 2015 @ 08:29:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Nechápu, že nikdy není prostor nejen pro diskusi, ale ani pro dotazy.  ...jakou službu má naprostá většina katolíků "...


(1 Kor 8.1)
... poznání nadýmá, láska však buduje....

(Ef 2,19-22)
iž tedy nejste cizinci a přistěhovalci, ale spoluobčané svatých a členové Boží rodiny.
Byli jste postaveni na základ apoštolů a proroků, zatímco úhelným kamenem je sám Ježíš Kristus,
v němž se celá stavba spojuje a roste ve svatý chrám v Pánu,
v němž se i vy společně budujete, abyste byli Božím příbytkem v Duchu.


(Ef 4,11-16)
On tedy dal některé jako apoštoly, jiné jako proroky, jiné jako evangelisty, jiné jako pastýře a učitele,
pro dokonalou přípravu svatých k dílu služby, k budování Kristova těla,
dokud všichni nedospějeme k jednotě víry a poznání Božího Syna, k dokonalému lidství, k míře postavy Kristova plného věku,
abychom už nebyli nemluvňata zmítaná a unášená každým větrem učení, lidskou vrtkavostí a vychytralostí k lstivému oklamávání,
ale abychom říkali pravdu v lásce a ve všem rostli v Toho, který je hlavou, totiž v Krista.
Z něj celé tělo, spojené a svázané za přispění každého kloubu, podle činnosti odpovídající míře každé jednotlivé části působí růst těla, aby se budovalo v lásce.



(1 Pt 2,4-10)
Když přicházíte k němu, k živému kameni, zavrženému lidmi, ale vyvolenému a vzácnému před Bohem,
budujte se i vy jako živé kameny v duchovní dům, svaté kněžstvo k přinášení duchovních obětí vzácných Bohu skrze Ježíše Krista.
Proto také v Písmu stojí: "Hle, pokládám na Sionu úhelný kámen vyvolený a vzácný a ten, kdo v něj věří, nebude nijak zahanben."
Vám věřícím je tedy vzácností, ale nepovolným je to "Kámen zavržený staviteli, jenž se stal hlavním kamenem klenby"
a "Kámen úrazu a skála pohoršení," totiž těm, kdo se nad Slovem uráží a jsou nepovolní, k čemuž také byli určeni.
Vy jste však "vyvolený rod, královské kněžstvo, svatý národ, lid získaný k vlastnictví," abyste vyhlašovali ctnosti Toho, který vás povolal ze tmy do svého podivuhodného světla.
Kdysi jste nebyli lidem, ale nyní jste lid Boží; nedocházeli jste milosrdenství, ale nyní jste milosrdenství došli.



Tak hlavně  kvůli tomuto chodí skuteční katolíci do kostela.



(Ju 1,18-21)
Řekli vám přece, že v posledním čase budou posměvači chodící podle svých bezbožných žádostí.
To jsou ti, kteří se sami oddělují, tělesní lidé, kteří nemají Ducha.
Ale vy, milovaní, se budujte na té své nejsvětější víře, modlete se v Duchu Svatém
a zachovávejte se v Boží lásce, zatímco očekáváte milosrdenství našeho Pána Ježíše Krista k věčnému životu.




]


Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 22. prosinec 2015 @ 10:14:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Místo odpovědi na mou otázku jen cituješ Písmo, které vás usvědčuje, že vaše "bohoslužba" je všechno možné, jen ne to, co je v citovaných místech psáno. Byl jsem mnohokrát na katolických mších a nikdy jsem tam nezažil tohle:v němž se i vy společně budujete, abyste byli Božím příbytkem v Duchu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 22. prosinec 2015 @ 10:24:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Zajímavé je poslechnout si tuto skutečnou realitu, která panuje v ŘKC. Můžeme uvést autentická svědectví toho, jak to "společenství" a "vzájemná pomoc" ve skutečnosti funguje v ŘKC v praxi a jak jsme to mnozí zažili. 


Pokud byste se chtěl podívat na naši církev zblízka a vytvořit si vlastní zkušenost a názor tak máte tu výhodu že si Vás nejspíš nikdo ani nevšimne pokud se nebudete cpát moc dopředu. Nikdo Vás nebude kontrolovat ani buzerovat a to dokonce ani tehdy kdybyste do ní vstoupil. Alespoň ne oficiálně. Kdyby tak někdo činil o své vůli tak obvykle stačí zajít za panem farářem a ten už mu to vykreslí. Že se má starat o svoje hříchy a trámy v očích. To že nemáme ve zvyku čučet jiným do talíře a do hřiven a kritizovat ostatní křesťany jestli mají naleštěné svatozáře nebo dokonce rohy podle našich představ a jestli konají své rituály tou správnou rukou je jedna z věcí která mi plně vyhovuje.    


To je myslím velmi kvalitně vylíčená realita. S takovouto bezohledností a nezájmem (který je v ŘKC dokonce považován za "výhodu") se v křesťanských církvích setkáte jen vyjímečně. Ale v celém tom totálním nezájmu o člověka jako jedince existuje jedna výjimka, poslechněme si další svědectví:    

Když půjdeš do kostela podívat se, nos ti neupadne, ale nikdo si tě nevšimne, kromě jedné chvíle. Před pár lety inovovali katolíci mši tak, že po obvyklých slovech Otčenáše vyzve kněz, aby si věřící dali znak pokoje, vychází to ze slov epištol, pozdravujte se navzájem pozdravením pokoje. Poláci v kostele se a sebe podívají a kývnou si spolu hlavou. Ale Češi si podávají ruce.. Znervózňuje nebo překvapí to lidi, kteří o tom nic nevědí, že se na ně v té chvíli obrací hned několik rukou ze všech stran. Neboj se toho, to katolické ovečky plní usnesení koncilu a pozdravují přítomné.    



]


Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Bonbon v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 18:12:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, myslím, že tě chápu.  Já prožívám svůj vztah s Bohem velmi intenzivně, každodenně a prakticky i spirituálně. Čtu bibli, chodím do kostela tiše rozjímat a Boha vnímám neustále jako Cestu svého života. Nejsem členem žádného společenství. Jde to. Doporučuju.



Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 22. prosinec 2015 @ 12:47:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Nejsem členem žádného společenství. Jde to. Doporučuju.

Také to tak znám a vím, že to jde. Ale teď jsem rád, že mi Pán přidal pár lidí, kteří také přišli na to, že to jde i bez spolků a organizací a hlavně bez lidského poručníkování. Každý má jiné obdarování a poznání a můžeme se navzájem obohacovat. 


]


Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Bonbon v Úterý, 22. prosinec 2015 @ 17:25:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To Ti moc přeju a v dobrém tiše závidím :).


]


Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 22. prosinec 2015 @ 22:10:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nezáviď ani v dobrém a modli se a dostaneš to taky. Trvalo to dlouho, než jsem to dostal. Přeji Ti modlitební výdrž. Pán ví, že to potřebujeme.
Můžu se zeptat, z jaké oblasti ČR jsi? Třeba to k sobě nemáme daleko. Já jsem z Libereckého kraje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Bonbon v Středa, 23. prosinec 2015 @ 18:19:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu, musím pro to sám taky něco udělat. Žiju teď u Prahy.


]


Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 23. prosinec 2015 @ 06:44:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Nejsem členem žádného společenství. "...


Náš Pán ovšem založil společenství církve. A společenství církve se schází kolem apoštoly pověřeného biskupa nebo jím pověřeného zástupce -  Tit 1,5 (tedy biskupa nejde zvolit demokraticky většinovým hlasováním).


Kde je biskup, tam je církev.

Pokud je to Karle u tebe jinak, cosi zde ještě asi nebude úplně v pořádku.


]


Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 23. prosinec 2015 @ 09:32:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tit.
·  5Proto jsem tě ponechal na Krétě, abys uvedl do pořádku, co ještě zbývá, a ustanovil v jednotlivých městech starší, jak jsem ti nařídil.
·  6Mají to být lidé bezúhonní, jen jednou ženatí, mají mít věřící děti, kterým se nedá vytknout nevázanost a neposlušnost.
·  7Neboť biskup má být bezúhonný jako správce Božího domu. Nemá být nadutý, zlostný, pijan, rváč, ziskuchtivý.
·  8Má být pohostinný, dobrý, rozvážný, spravedlivý, zbožný, zdrženlivý,
·  9pevný ve slovech pravé nauky, aby byl schopen jak povzbuzovat ve zdravém učení, tak usvědčovat odpůrce.
 

A kolik biskupů mělo takové vlastnosti ? Co říká o biskupech i nedávná historie?? Lpít na tom, co si vytvořila římská církev, která sloužila hlavně bohatým, se mi nelíbí. Je to jen druh politiky  politika je jen lidská špína.
 

Matouš  18:20    |  Neboť kde jsou dva nebo tři shromážděni ve jménu mém, tam jsem já uprostřed nich.“ Potřebujeme k tomu biskupa??? Boží přítomnost prožívám i bez něho.

I to je církev. Společné shromáždění. Biskup nemusí být zárukou a ani dobrým pastýřem.

Něco v pořádku asi není v mnoha církvích. A to platí i o katolické. Zrovna nedávno jsme zjistil, že katolický duchovní se s naší babičkou bavil jen o Panně Marii, ale o Pánu Ješi ani slovo. Hlavmě opakování modliteb k Marii. To je v pořádku? Kde je psáno v Bibli  a kde Pán Ježíš nařídil modlit se k jeho mamince?? Prý tohle učí jejich biskup. Pak dostala babička malou knížečku a tam jen Marie a Marie.

To je v pořádku????!!!!!

To mne strašně mrzí. Satanova práce ponížit Ježíše a vyvýšit modlu.


To je v pořádku,, 

 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Středa, 23. prosinec 2015 @ 11:58:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zrovna nedávno jsme zjistil, že katolický duchovní se s naší babičkou bavil jen o Panně Marii, ale o Pánu Ješi ani slovo. Hlavmě opakování modliteb k Marii. To je v pořádku? Kde je psáno v Bibli  a kde Pán Ježíš nařídil modlit se k jeho mamince?? Prý tohle učí jejich biskup. Pak dostala babička malou knížečku a tam jen Marie a Marie.

Tak především jak to ta Marie stíhá, když se k ní modlí milióny katolíků souběžně. To by musela být všudypřítomná. A to není. Takže když někdo komunikuje s Marií, mluví do prázdna, respektive by se toho mohl chytnou nějaký ten padlý anděl. Tam, kde se zjevuje nebo zjevila Panenka Maria, tak si myslím, že to má okultní pozadí... 

Navíc modlit se ke stvoření je úplná blbost. Člověk se nemá modlit ani k nejvýše postaveným andělům jako je Michael a Gabriel. To jsou silné bytosti, ale taky jen stvoření. Modlit se je možno jen k Bohu. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 23. prosinec 2015 @ 16:16:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Modlit se jenom tak k nějakému stvoření je skutečně velká blbost.

Ale modlit se ke svatému v nebi, který má úzké společenství s Kristem, který má už nyní podíl na Kristově vládě a moci '(Zj 2,26-28;  Zj 3,21; Zj 20,4)  - to je panečku už jiná káva!

Takový svatý nemusí sám být všudypřítomný.
Stačí, že všudypřítomným je Bůh a Bohem oslavený tvor, protože má důvěrné společenství s Bohem, tak díky Bohu získává vhled na všechny, kdo se na něj v modlitbě obracejí. Sedí přece s Kristem na jeho trůnu slávy a moci a podíl na jeho vládě!





Dá se to představit podobně, jako kdybys žil přímo na slunci, tak bys měl také výhled na každé místo ve vesmíru, kam dopadají sluneční paprsky - i když sám bys přímo zdrojem světla nebyl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Středa, 23. prosinec 2015 @ 20:51:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsou tak obskurní konstrukce, že jim nevěříš ani ty. Pokud jsi křesťan, máš se modlit k nebeskému Otci, ve jménu Ježíše Krista, pod vedením Ducha svatého.

 Duch svatý by tě nikdy nevedl, aby se modlil k mrtvým lidem.

 Jak se má křesťan modlit, mimo jiné odpověděl Ježíš - viz modlitba Páně. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 26. prosinec 2015 @ 08:09:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je mnoho druhů modliteb. Modlitba Páně je jen jeden možný způsob.

I Ježíš se modlil různě. Je o něm známo, že odcházel na pustá místa a tam se o samotě modlil třeba celou noc. Těžko si o něm představit, že by tam jenom "louskal" jeden "otčenáš" za druhým.


Duch svatý by jistě nikoho nevedl se modlit k mrtvým lidem.
Ale náš Bůh je přece Bohem živých! Je Bohem těch, kteří spolu s Kristem už nyní sdílejí jeho trůn (Zj 3,21).
Modlit se ke svatým v nebi tedy jde jen skrze Krista, protože Kristus člověk je zároveń i Bohem s mocí a kdo má s ním živé společenství v nebi, má podíl na jeho moci a slávě, má podíl na Kristově trůnu. Takový tedy vládne už nyní spolu s Kristem (Zj 20,4)  - a to způsobem, jakým vládne Kristus - pomáhá lidem dosud žijícím na této zemi ke spasení  (Mt 20,25-28).


Obskurní názor je spíš názor takový, který propaguje dosažení plnosti víry pouze v jednom jediném rozměru modlitby (člověk - Bůh) a všechny ostatní možnosti ignoruje.
Vždyť i samo Boží slovo nás nabádá, abychom se modlili i navzájem jeden za druhého! A to je zas další rozměr modlitby, který modlitba Páně také zrovna příliš nevystihuje.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Sobota, 26. prosinec 2015 @ 08:58:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty nevíš, zda ti lidi, ke kterým se modlíš, jsou v Nebi. Nevím, kdo je v Bibli explicitně vyjmenovaný, že je přítomen v Nebi. Pokud vím, tak jisté na 100% to je u Ježíše. Za druhé i kdyby tam byli, tak nejsou všudypřítomní, na rozdíl od Boha. Za třetí jsou jenom stvoření a modlit se ke stvoření je na hranici modloslužby, pokud to není za ní. A za čtvrté, mrtví lidi nemají žádnou moc. Bůh rozhoduje, co se bude dít, Bůh má moc měnit věci...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 27. prosinec 2015 @ 08:46:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pokud vím, tak jisté na 100% to je u Ježíše. "...


Jestliže nevěřím, že křesťané masívně vstupují po smrti těla do nebeského království, pak mohu celé takové "křesťanství" pověsit na hřebík! Potom :  Jestliže, po lidsku řečeno, jsem v Efesu bojoval s šelmami, co mi to prospěje? Jestliže mrtví nevstávají, ‚jezme a pijme, neboť zítra zemřeme.‘  (1 Kor 15,32).

Pokud nejsou svatí po smrti spolu s Kristem, pak zrušme Fp 1,21-23; pak zrušme Zj 20,4 (A spatřil jsem trůny a ty, kteří se na ně posadili, a byl jim svěřen soud; uviděl jsem také duše těch, kteří byli sťati pro Ježíšovo svědectví a pro Boží slovo, i ty, kteří se nepoklonili šelmě ani jejímu obrazu a nepřijali její cejch na čelo ani na ruku. I ožili a kralovali s Kristem tisíc let.)

Pak nehovořme o žádném "oblaku svědků", kterým jsme obklopováni (Žd 12,1), pak by nemohlo ani platit :  A o nich také prorokoval sedmý od Adama, Enoch, když řekl: "Hle, Pán přichází s desetitisíci svých svatých, ... (Ju 1,14).



..."Za druhé i kdyby tam byli, tak nejsou všudypřítomní, na rozdíl od Boha."...

Stačí, že Bůh je všudypřítomným a všichni, kteří jsou s ním v úzkém napojení mají skrze Boha přístup k jeho informacím.

A tak třeba svatý Antonín, který je patronem věcí zracených, může slyšet zároveň prosbu moji a zároveň i prosbu kohokoliv jiného na druhé straně zeměkoule. Proto se tomuto stavu v nebi říká "oslavení", či svatost (plynoucí pochopitelně z Boha).




..."Za třetí jsou jenom stvoření a modlit se ke stvoření je na hranici modloslužby"...

Bejvávalo u lidí!  Dokud lidské stvoření nemělo možnost přímého patření na Boží tvář. Dnes už to neplatí.
A u andělů (jsou taky stvoření) to neplatilo vůbec nikdy, protože naši andělé měli přímé patření na Boží tvář vždycky - a vždycky se také za nás přimlouvali.

(Mt 18,10)
Dávejte si pozor, abyste nepohrdli ani jedním z těchto maličkých. Neboť vám pravím, že jejich andělé v nebesích stále hledí na tvář mého Otce, který je v nebesích.

Třeba pochopit jednu skutečnost: modlitby k andělům a svatým v nebi nijak nekonkurují modlitbám k Bohu, protože probíhají ve zcela jiné rovině: Modlitby člověka k Bohu jsou v rovině vertikální, prosby o pomoc směřované k andělům a svatým v nebi jsou v rovině horizontální, v rovině mezi tvory - v podstatě rovnocennými partnery. Jediné, co tyto modlitby mají společné, je všeobjímající Boží láska projevující se ve společenství Kristovy církve.





..."A za čtvrté, mrtví lidi nemají žádnou moc. "...

Říká kdo?
(Zj 2,26)
Kdo vítězí a zachovává moje skutky až do konce, tomu dám vládu nad národy;...

(Zj 3,21)

Kdo vítězí, tomu dám usednout se mnou na můj trůn, jako i já jsem zvítězil a usedl se svým Otcem na jeho trůn....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 27. prosinec 2015 @ 10:28:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže nevěřím, že křesťané masívně vstupují po smrti těla do nebeského království, pak mohu celé takové "křesťanství" pověsit na hřebík! Potom :  Jestliže, po lidsku řečeno, jsem v Efesu bojoval s šelmami, co mi to prospěje? Jestliže mrtví nevstávají, ‚jezme a pijme, neboť zítra zemřeme.‘  (1 Kor 15,32).
 

Pán Ježíš hovoří o těch, kteří zemřeli, že spí. Věřící vstoupí do nebe až při vzkříšení. Takže z čeho vychází Tvoje církev??

 

To, co viděl Jan ve Zjevení, bylo spíše až po vzkříšení, po druhém příchodu Pána Ježíše na zem.

 

Kdyby věřící už nyní byli v nebi, museli by se tam pořádně trápit, pokud by vnímali to, co se děje na zemi.

 

Říkej si, co chceš, ale já vidím v katolické církvi a v jejím učení především modlářství. Mně stačilo, když farář babičce přinese nějakou úplnou hloupost o Panence Marii, knížečku  s obrázky soch Marie a modlí se k Marii. Pán Ježíš jde stranou. Kde je tohle psáno v Bibli?

 

A proč katolická církev páchala tolik zla a násilí?  Proč se tak málo poučila? Není jasně v Desateru napsáno, co nesmíme uctívat a čemu se klanět? Když nesou třeba ve Španělsku na nosítkách obrovskou sochu Marie a lidé před ní klekají, co to je ? A ještě k tomu za zvuků hnusné hudby a oblečení těch, co to nesou. To nemá nic společného s Pánem Ježíše.

 

 Nemám nic proti obyčejným věřícím a katolíkům, ale kostely a oblečení těchto duchovních mne děsí. Je to  systém s cílem zničit víru v Ježíše a nahradit ji modlářstvím.

 Bohužel jedno z vítězství satanské moci, která jde mazaně proti Bohu. Jinak si to neumím vysvětlit.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 28. prosinec 2015 @ 07:17:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To chápu a tvým výhradám rozumím.

Každý z nás obecně totiž hodnotí viditelnou realitu podle sumy svých znalostí o té které konkrétní věci. Pokud nerozumíš skutečným motivům jednání lidí, vyhodnocuješ a děláš si závěry z jenom toho, co o této věci víš. Nic jiného totiž nemáš k dispozici.

Pak ti může jako nezúčastněnému diváku skutečně připadat, že se lidé modlí výhradně k panence Marii, zatímco oni zažívají Boha, vnitřně se budují Božím slovem a realizují svou účast na Božím vykoupení lidstva.



..."Věřící vstoupí do nebe až při vzkříšení. Takže z čeho vychází Tvoje církev??"...

Co třeba z tohoto?
(Fp 1,21-24)
Neboť žít - to je pro mne Kristus, a umřít - to je zisk.
Jestliže však pro mne život v těle znamená plodnou práci, pak nevím, co si vybrat,
neboť mě přitahuje obojí. Mám touhu odejít a být s Kristem, což je zdaleka nejlepší;
ale zůstat v tomto těle je potřebnější kvůli vám.


"Vzkříšení" totiž vypadá jinak z pohledu běhu času a docela jinak z pohledu věčnosti, nad kterou běh času už nevládne.


..."Pán Ježíš hovoří o těch, kteří zemřeli, že spí."...

Pán Ježíš ale také říká, že Bůh je Bohem živých a nikoli Bohem mrtvých.  Se "spícím"  Mojžíšem a Eliášem by si na Hoře Proměnění asi zrovna moc nepokecal!  :-)

Zcela zde pomíjíš učení Písma třeba o "oblaku svědků" , kterými jsme obklopeni.



..."To, co viděl Jan ve Zjevení, bylo spíše až po vzkříšení, po druhém příchodu Pána Ježíše na zem."...

Janovo Zjevení je jistě i o posledním soudu - ale je nejen o něm, ale je i o nás. Má trvalou platnost průběžně - nikoli snad až kdysi v budoucnu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 27. prosinec 2015 @ 11:25:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
František 100  :  ."Za třetí jsou jenom stvoření a modlit se ke stvoření je na hranici modloslužby"...

oko. :     Bejvávalo u lidí!  Dokud lidské stvoření nemělo možnost přímého patření na Boží tvář. Dnes už to neplatí. 
A u andělů (jsou taky stvoření) to neplatilo vůbec nikdy, protože naši andělé měli přímé patření na Boží tvář vždycky - a vždycky se také za nás přimlouvali

Oko, co to učíš . U Otce máme přece  přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého!

Zj 19,10  Tu jsem padl na kolena k jeho nohám. Ale on mi řekl: „Střez se toho! Jsem jen služebník jako ty a tvoji bratři, kteří vydávají svědectví Ježíšovi. Před Bohem poklekni!“ Kdo vydává svědectví Ježíšovi, má ducha proroctví.
Zj 22,9  Ale on mi řekl: „Střez se toho! Jsem jen služebník jako ty a tvoji bratří proroci a ti, kdo se drží slov této knihy. Před Bohem poklekni!“


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 28. prosinec 2015 @ 07:26:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Jsem jen služebník jako ty a tvoji bratři, kteří vydávají svědectví Ježíšovi. Před Bohem poklekni! "...




Vždyť přesně tento rozdíl jsem nahoře už vysvětloval!


"Třeba pochopit jednu skutečnost: modlitby k andělům a svatým v nebi nijak nekonkurují modlitbám k Bohu, protože probíhají ve zcela jiné rovině:
Modlitby člověka k Bohu jsou v rovině vertikální,
prosby o pomoc směřované k andělům a svatým v nebi jsou v rovině horizontální, v rovině mezi tvory - v podstatě mezi rovnocennými partnery.

Jediné, co tyto modlitby mají společné, je všeobjímající Boží láska projevující se ve společenství Kristovy církve.
"





My anděly a svaté v nebi ctíme, však jenom Bohu se klaníme.

Něco jiného je klečet (to je postoj těla obvyklý při modlitbách, nikoli však postoj při modlitbách jediný) a docela cosi jiného je se klanět! Klaníme se srdcem - a to jedině Bohu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 28. prosinec 2015 @ 07:35:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Oko, co to učíš . U Otce máme přece  přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého!"...


Kdyby někdo zhřešil, máme u otce přímluvce Ježíše Krista. Protože hříchy mohou být odpuštěny výhradně jenom pro Kristovy zásluhy, mohou být smyty jedině Ježíšovou krví.
(1 J 2,1-2)
Synáčkové moji, toto vám píši, abyste nezhřešili. A kdyby někdo zhřešil, máme u Otce přímluvce, Ježíše Krista, toho Spravedlivého.
A on je oběť slitování za naše hříchy, a nejen za naše, ale i za celý svět.




V ostatních případech však  máme u Boha i další přímluvce.
Pokud se ti třeba děje křivda, také tvůj anděl volá k Boží spravedlnosti.
(Mt 18,10)
Dejte si pozor, abyste nepohrdali žádným z těchto maličkých. Říkám vám totiž, že jejich andělé v nebesích neustále hledí na tvář mého nebeského Otce."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 28. prosinec 2015 @ 16:10:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak majstrovsky a pritom primitívne falšovať Božie slovo ako Oko nedokáže nikto... ja osobne nepoznám nikoho...

V ostatních případech však  máme u Boha i další přímluvce.
Pokud se ti třeba děje křivda, také tvůj anděl volá k Boží spravedlnosti.
(Mt 18,10)
Dejte si pozor, abyste nepohrdali žádným z těchto maličkých. Říkám vám totiž, že jejich andělé v nebesích neustále hledí na tvář mého nebeského Otce."

anjeli ,,neustále hledí na tvář mého nebeského Otce."... nie preto aby sa modlili za ľudí tu na zemi, ale preto že sú ochotní konať okamžite jeho vôľu... tento text nemá nič spoločné s modlitbou...




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 29. prosinec 2015 @ 07:17:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."tento text nemá nič spoločné s modlitbou.."...


Otázkou je, co kdo z nás vlastně považuje za modlitbu.

Já třeba považuji za modlitbu i intenzívní prožívání Boží přítomnosti - úplně beze slov.



..."tak majstrovsky a pritom primitívne falšovať Božie slovo ako Oko nedokáže nikto"...

Hovořili jsme o našich přímluvcích v nebi - o tom,

1.)  - zdali je našim přímluvcem jedině (výhradně) sám Kristus (a nikdo jiný),

2.)  - nebo zda existují i nějací další naši přímluvci v jiných oblastech, než je oblast odpuštění našich hříchů
..



Pokud jsi zastáncem první varianty, jak vysvětlíš, že jsme vybízeni k tomu, abychom se modlili za jiné lidi? (např. Jk 5,16).

 Jaký by to mělo smysl, kdyby toto právo přimlouvat se za jiného člověka si vyhradil Kristus jenom sám pro sebe? Cožpak cosi takového koresponduje s Boží láskou navzájem si pomáhat?
Že by Bůh andělům a svatým v nebi bránil projevům lásky vůči nám dosud žijícím?

Až takto deformovaná je tvoje víra?

A co nevyplacená mzda žencům?

Budeš jí také bránit, aby se za nás žijící u Boha přimlouvala, protože podle tebe jediným přímluvcem je jenom sám Kristus?

(Jk 5,4)
Hle, mzda, kterou jste odepřeli dělníkům, kteří žali vaše pole, křičí a volání ženců došlo sluchu Pána zástupů.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 29. prosinec 2015 @ 08:36:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Já třeba považuji za modlitbu i intenzívní prožívání Boží přítomnosti - úplně beze slov...

no tak takouto definiciou modlitby dokážeš úplne všetko... tiež Satan má právo ako žalobca predstúpiť pred Boží trón do Božej prítomnosti.. iste sa tam modlí za nás...

Oko o tom kto sa za nás prihovára v nebi máme jediného prímluvcu Krista. o nikom inom nič biblia nehovorí. Je to preto, že Kristus vie čo sa deje v nebi aj na zemi. a potom nikto z ľudí v novom a starom zákone sa nemodlil za zosnulých.
za a k zosnulým sa modlia iba modlári katolíci a pohania...

už pred 500 rokmi mních Luther povedal na koncile
,,ukážte mi z písma kto sa modlil a prečo k zosnulým a ja vám z písma ukážem že modliť sa máme jedine k Bohu (Kristovi, DS),,,

potom logicky musíš písať nezmysly... anjeli ktorí sa dívajú na tvár Otca v nebi sa vlastne modlia... a ten kto je v Božej prítomnosti sa tiež modlí za ľudí na zemi


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 30. prosinec 2015 @ 08:19:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Pokud tvrdíš: " a ja vám z písma ukážem že modliť sa máme jedine k Bohu (Kristovi, DS),,,",  - jak vysvětlíš, že jsme vybízeni k tomu, abychom se modlili za jiné lidi? (např. Jk 5,16).

Cožpak jsi tak natvrdlý, že ti uniká, že v  případě, kdy se ty sám modlíš za bližního -  se i ty sám stáváš přímluvcem u Boha za tohoto svého bližního?




 Jaký by to mělo smysl, kdyby toto právo přimlouvat se za jiného člověka si vyhradil Kristus jenom sám pro sebe?

Cožpak cosi takového koresponduje s Boží láskou navzájem si pomáhat?
Že by Bůh andělům a svatým v nebi bránil projevům lásky vůči nám dosud žijícím?
Vždyť to by v důsledku znamenalo, že kvalita života v nebi je nižší, než kvalita života zde na zemi - nyní se totiž můžeš v modlitbách za svého bližního přimlouvat - stát se jeho přímluvcem u Boha. Projevovat tak bližním lásku.  A v nebi to už podle tebe nepůjde?

Až takto deformovaná je tvoje víra?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 30. prosinec 2015 @ 08:39:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Až takto deformovaná je tvoje víra?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 30. prosinec 2015 @ 15:14:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...""...


Že se mám modlit za všechny lidi - to vím z Písma ( Lk 22,32; Žd 13,18; 2 Tes 1,11; 1 Tes 5,25; Kol 1,9;).  Že andělé v nebi mají vliv na události v našich životech - to vím přímo do Krista (Mt 18,10).
Osobně jsem nepoznal žádného pohana, který by se modlil k andělům a svatým v nebi.

Pokud tvrdíš, že nikdo z apoštolů ani prvních křesťanů se takto nemodlil, dokaž to!




Náš Bůh je Bohem živých, nikoli mrtvých.
Obklopují nás jako oblak svědků (Žd 12,1), žijí s námi a aktivně s námi prožívají události v našich životech.
Proč myslíš, že se první křesťané historicky prokazatelně shromažďovali k bohoslužbám právě na hrobech mučedníků za víru?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 30. prosinec 2015 @ 15:27:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud tvrdíš, že nikdo z apoštolů ani prvních křesťanů se takto nemodlil, dokaž to!

nikde v biblii o tom nie je ani čiarka a to je dôkaz... a teraz ty dokáž že ap. Pavel sa modlil k mučeníkovi Štefanovi... ak to nevieš dokázať tak si klamár a falošný prorok a k tomu modlár...

Ježiš je jediný prostredník medzi človekom a Bohom... Ak sa chceš priblížiť k Bohu, tak len jedine cez Krista-prostredníka. Ak sa chceš modliť k Bohu, tak len cez Krista... ak to budeš skúšať cez sv. Antona, tak máš smolu, lebo k Bohu sa dá dostať len cez Krista. to je pravý význam toho že Kristus je jediný prostredník medzi Bohom a človekom...

p.s. 
dokáž že som chudobný človek.... no vidíš, nevieš to dokázať tak logicky z toho vyplýva že som multimiliárdár...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 29. prosinec 2015 @ 23:16:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš
1. Timoteovi 2


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 30. prosinec 2015 @ 08:24:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Apoštol zde však hovoří konkrétně o spasení člověka Kristem - Kristus je jediné výkupné za naše hříchy..

A v tomto konkrétním případě hříchy člověku odpouští jenom jediný prostředník - Kristus.


Je tedy třeba nepapouškovat vytržené věty z Písma, ale sledovat kontext řečeného...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: timg v Středa, 30. prosinec 2015 @ 10:00:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando, Pozorovatelník měl zřejmě na mysli to, že u Otce máme přímluvce -  Ježíše Krista spravedlivého.

K Otci se nikdo , než přes přímluvce - Ducha pravdy - nedostane. Když se modlíme mezi sebou , jeden za druhého, pokud se modlíme  v Duchu pravdy, tedy to ON se za nás  jak v horizontální(na zemi) , tak i vertikální rovině(v nebi) přimlouvá

A to myslím , že Ti chce říct i ivanp.


]


Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 23. prosinec 2015 @ 10:35:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Náš Pán ovšem založil společenství církve. 

Mýlíš se, Náš Pán umožnil společenství Ducha ve shromáždění svatých: Tam, kde se sejdou dva neb tři v mém jménu, tam já jsem uprostřed nich. Žádnou církevní organizaci nezaložil, protože slovo církev ani v Písmu není. Je tam jen shromáždění, popřípadě upřesněné shromáždění Boží. Zrovna tak tam není žádný biskup. Biskupa má kachna, husa, nebo kuře. V Písmu je řecky episkopos, což česky znamená dohližitel, strážce, a to byli ve shromážděních starší.

Svou oblíbenou větičku: Kde je biskup, tam je církev, si můžeš opakovat donekonečna a stejně se nestane pravdou, neboť nepochází z Písma a je naprosto nesmyslná.
Může být platná jen ve smyslu: kde je římsko-katolický pohlavár s hodností biskupa, tam je římsko-katolická církev.
Nicméně se shromážděním Božích dětí to nemá nic společného.


Pokud je to Karle u tebe jinak, cosi zde ještě asi nebude úplně v pořádku.

Jsem údem Kristova těla a mám společenství s jinými údy těla Kristova a Pán si nás podle svého shromažďuje. Takže je vše v pořádku.
Vím, že Ty si představuješ, že v pořádku by to bylo teprve tehdy, až bych byl členem vaší JPC, ale to je Tvůj problém, ne můj.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 23. prosinec 2015 @ 16:21:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Náš Pán ovšem založil společenství církve

Mýlíš se...Žádnou církevní organizaci nezaložil, protože slovo církev ani v Písmu není."... ????????????????

Opravdu není?



(Mt 16,17-19)
Ježíš mu na to řekl: „Blahoslavený jsi, Šimone Bar-Jona, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec, který je v nebesích.   A já ti pravím, že ty jsi Petr, a na té skále vybuduji svou církev a brány podsvětí ji nepřemohou.   A tobě dám klíče království Nebes, a cokoli svážeš na zemi, bude již svázáno v nebesích, a cokoli rozvážeš na zemi, bude již rozvázáno v nebesích.“


Ale je s tebou opravdu škoda ztrácet čas.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Čtvrtek, 24. prosinec 2015 @ 14:38:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando,než začneš dělat chytrého, tak se podívej do slovníku, co znamená česky řecké slovo eklézia.
To, že vy si schválně vykládáte špatně jeden verš z Písma, je vaše hloupost, ne moje.


]


Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Laura67 v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 20:51:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proto nás Bůh důkladně varuje: "nevkládej důvěru v pozemského člověka", každá církev má své ovečky, kteří "drží hubu"  a poslouchají lidi. Ve skutečnosti máme se držet Božího slova Bible, podle vzoru Božího Syna Ježíše Krista. Pán Ježíš žil podle Písem, vše co o něm psali Mojžíš a proroci do nejmenších detailu splnil. Jan 15:10 "Zachováte-li má přikázání, zůstanete v mé lásce, tak jako jsem já zachoval přikázání svého Otce a zůstávám v jeho lásce." 



Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 23. prosinec 2015 @ 06:48:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."každá církev má své ovečky, kteří "drží hubu"  a poslouchají lidi.  ...Ve skutečnosti máme se držet Božího slova Bible, podle vzoru Božího Syna Ježíše Krista."...

Křesťanství není jen o soukromém vztahu člověka a Boha, ale je i o hlubokém prožívání společenství církve.

Tak se tedy té Bible držme! Ale doopravdy a důsledně!


(Žd 13,17)
Poslouchejte ty, kdo vás vedou, a buďte poddajní, neboť oni bdí nad vašimi dušemi jako ti, kdo budou muset skládat účty. Ať to mohou dělat s radostí a ne se vzdycháním - to by vám přece nebylo prospěšné.


]


Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Laura67 v Středa, 23. prosinec 2015 @ 08:35:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Žd 13,17)
Poslouchejte ty, kdo vás vedou, a buďte poddajní, neboť oni bdí nad vašimi dušemi jako ti, kdo budou muset skládat účty. Ať to mohou dělat s radostí a ne se vzdycháním - to by vám přece nebylo prospěšné. Ta slova apoštol Pavel adresuje židům, dopisy apoštolů nemůžeme vztahovat na sebe, protože v těch dopisech je popsán jejich život.


]


Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 23. prosinec 2015 @ 16:03:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ta slova apoštol Pavel adresuje židům, dopisy apoštolů nemůžeme vztahovat na sebe, protože v těch dopisech je popsán jejich život. "...

?????????????????????

(2 Tim 3,16-17)
Veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a je užitečné k vyučování, k usvědčování, k napravování a k výchově ve spravedlnosti,
aby byl Boží člověk dokonalý a vybavený ke každému dobrému dílu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Laura67 v Čtvrtek, 24. prosinec 2015 @ 19:02:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(2 Tim 3,16-17)
Veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a je užitečné k vyučování, k usvědčování, k napravování a k výchově ve spravedlnosti,
aby byl Boží člověk dokonalý a vybavený ke každému dobrému dílu.

Ano. Celé Písmo je napsané nám pro ponaučení.


]


Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Středa, 23. prosinec 2015 @ 06:55:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napadá mě toho hodně co bych k tomu mohl říct. Radši ale budu držet hubu. Stejně jako v kostele.Přeji všem hezké a požehnané svátky.



Re: Drž hubu (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 27. prosinec 2015 @ 19:55:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj

  Církev a setkání s Bohem pro mne byla první chvíle, 
kdy jsem v životě mohl "pozvednout hlavu", kdy jsem 
zažil skutečnou svobodu, možnost se rozhodovat a rozhodnout. 
Nevnímal jsem křesťanství jako "submisivní", tedy alespoň 
ne "submisivní" ve smyslu podřízení se vůli druhých lidí

  Když jsem uvěřil Bohu a stal jsem se křesťanem (bylo mi něco přes dvacet) 
navštěvoval jsem celkem dost církví a znělo velmi často varování ve stylu 
"nespoléhejte se na člověka", která jsou v písmu ve více podobách, 
včetně toho "lépe je poslouchat Boha než lidi". Možná proto, 
že jsem před tím k smrti spoléhal na člověka jsem si na tohle
dával extra pozor.


  Poměrně záhy jsem pak měl možnost si prakticky ozkoušet, 
co to znamená "lépe poslouchat boha než lidi", když jsem narazil 
na manipulativní techniky, jejichž cílem bylo právě vyvolat 
poslušnost člověku a zároveň dosáhnout cílů, co si vymysleli lidi.
Křesťanství a život s Bohem vnímam jako obranu proti takovým věcem.



  V církvích, které byly v Praze na počátku 90. let minulého století 
sice vepředu mluvil jeden člověk, ale hned po kázání obvykle následovala
praxe: Pokud se mluvilo o uzdravení, následovaly modlitby za uzdravení 
a svědectví, pokud o vysvobozování, následovaly modlitby za totéž.
Pokud se mluvilo o křtu Duchem, hned pak byla praxe, pokud o evangelizaci, šlo se do ulic. 
Z toho, co jsi vzpomínám, tak dodnes nevnímám "špatně" že by vepředu mluvil jen jeden.
Špatně jsem vnímal, když to byly filozofické řečičky nebo když se mluvilo
o něčem, po čem pak nenásledovala realita toho slova, když bylo moc slov 
a málo nebo nula praxe.


  Teď žiju v církvi, kde na veřejných shromážděních "mluví jeden a ostatní poslouchají". 
Proti běžným zvyklostem v církvích nemluví jeden a ten samý člověk, ale jsou to různí lidé. 
V průběhu roku je to tak 20 lidí, kteří mají kázání. V průběhu shromáždění 
k tomu tak 5-10 lidí říká něco ze života: Svědectví, co žažili, Boží slovo, které je oslovilo.
Při shromáždění se modlíme za věci, o kterých se průběžně mluví, což je obvykle dalších 2-10 lidí,
kteří se modlí nahlas nebo potichu za konkrétní témata nebo lidi.


  Na veřejná shromáždění chodí celkem dost lidí, kteří nejsou křesťani, tak čtvrtina, třetina.
Dost často to jsou různí experti (jeden klasický příklad jsem uváděl). Někdy to jsou 
exhibicionisti, co se rádi poslouchají, jindy zas mají pocit, že se povídáním něco vyřeší.
Navíc příchozí nekřesťané si z toho, co se v církvi mluví, dělají vzory křesťanství a mají tendenci brát to vážně.
Na to, aby mluvil "kdokoliv", teda veřejné shromáždění není vhodné a nejsem pro to, aby mluvil kde kdo, 
jsem rád, když různé podivné plácání a výlevy lidi jasně zastaví a dají najevo, že to není v pořádku,
což jsem v církvi párkrát viděl a byl jsem za to rád.

  
  V církvi doma je to právě v tomto jiné, tam sice taky chodí nekřesťané, 
ale je tam mnohem méně lidí (pět, deset) a je prostor věci probrat, 
vysvětlit, konkrétně a třeba i hodně dlouho řešit. 
Tam je běžné, že se bavíme o různých věcech a mluví kdokoliv.

  Toník



Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy