Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 182, komentářů celkem: 429683, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 275 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116559560
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Odpověď Teologickému semináři CASD
Vloženo Úterý, 14. červen 2016 @ 08:59:07 CEST Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Odpověď na reakci Teologického semináře20. 2. 2013

Teologický seminář uveřejnil na stránkách Českého sdružení CASD komentář1 k našemu veřejnému dopisu, ve kterém uvádíme své důvody pro odchod z Církve adventistů s. d. Vzhledem k tomu, že komentář byl sepsán autorem, který má teologické vzdělání, požádali jsme o reakci z naší strany P. Škodu, autora stránek biblickestudie.cz. S níže uvedeným vyjádřením plně souhlasíme. Především bychom zde rádi ocenili přístup, s jakým se Teologický seminář své odpovědi zhostil. Z textu je vidět upřímnost, otevřenost a ochota prezentovat názorového rozdíly pokojnou a přátelskou cestou.
 
Ani tato naše reakce nechce v žádném případě zavdat příčinu k eskalaci vleklé diskuze. Dovolíme si zde pouze upozornit na některé argumenty a vyjádřit v lásce a pokoji v čem a proč se naše chápání odlišuje. Rádi bychom s Církví adventistů zůstali v přátelském a bratrském vztahu. I přes různost názorů vnímáme, že naším společným Spasitelem je Ježíš Kristus. Jen On sám zná plnou pravdu, a proto se zříkáme jakéhokoli si nárokování, že tuto pravdu nějakým způsobem vlastníme či známe. Pokud v budoucnu rozpoznáme, že je třeba naše postoje a názory korigovat, jsme ochotni tak učinit.
 
Vyšetřující soudPlně souhlasíme s vyjádřením, že „apokalyptika představuje v Písmu interpretačně nejnáročnější texty, jejichž detailní složitost, narážky na jiné texty, metaforická poezie a ‚strategie zahalení‘ se jeví jako záměrné“. Tato skutečnost je ale podle našeho názoru právě jedním z vážných důvodů proti přijetí tak výrazné úpravy evangelijní zvěsti o spasení pouze milostí skrze víru, jakou je přidání předadventního vyšetřovacího soudu. Základní teologické pravdy jsou vždy v Písmu potvrzeny na řadě míst a jsou jasně a zřetelně představeny čtenářům Nového zákona. V případě předaventního soudu je však situace zcela opačná. Celá tato teologická konstrukce je postavena na nejednoznačných apokalyptických textech a neprokazatelných historických událostech.2
 
V odpovědi je argumentováno tím, že proroctví o malém rohu nelze vyčerpat Antiochem IV. Epifanem. V tom jistě souhlasíme. Vždyť i Desmond Ford ve své práci3 , v níž předložil závažné důkazy o tom, že učení o předadventním soudu není biblické, a kterou v r. 1980 přednesl vedoucím CASD v Glacier View, navrhl brát v úvahu tzv. apotelesmatický princip, který vede k přijetí možnosti vícenásobného naplnění prorockých předpovědí. Myslíme si však, že samotný tento fakt nelze použít k odmítnutí Antiocha IV. Epifana jako primárního a legitimního naplnění proroctví z knihy Daniel. A naopak historicistní výklad směřující k r. 1844 žel přináší příliš velké otazníky a nepodložené spekulace na to, aby ho bylo možné považovat za výklad jednoznačně hodnověrný.4
 
ZákonOtázka převažující kontinuity či diskontinuity mezi starou a novou smlouvou je bezpochyby stále nedořešeným velkým tématem Písma.5 A jedná se o téma velmi důležité, protože z jeho pochopení plyne další směr výkladu pro řadu témat Nového zákona. Se značnou mírou zjednodušení lze říci, že CASD spolu s reformovaným proudem protestantismu (kalvinismus) zastává postoj převažující kontinuity mezi smlouvami. Naopak luteránské pojetí spolu s dispenzacionalismem a teologií nové smlouvy se přiklání k převažující diskontinuitě mezi starou a novou smlouvou. Každý z obou zmíněných přístupů pak řeší jiným způsobem konfliktní výroky o zákonu v Pavlových spisech. Řešení první skupiny spočívá v zužovaní výrazu „zákon“ (nomos) v Pavlových textech buď pouze na ceremoniální aspekt zákona, či na legalismus. Druhá skupina pak chápe „nomos“ přirozeněji jako řecké vyjádření hebrejského termínu Tóra s důrazem na její legislativní aspekt a řešení rozporů mezi Pavlovými výroky proto vidí především v historickém posunu od staré smlouvy k nové.
 
Oba výše uvedené přístupy mají své silnější a slabší stránky. Přesto se nám, po zvážení argumentů obou stran, zdá, že více důkazů svědčí pro druhý z obou přístupů. O Desateru je na řadě míst Pentateuchu řečeno, že se jedná o slova smlouvy (Ex 34,28; Dt 4,13 aj.). V Novém zákoně pak o této smlouvě čteme, že pomíjí (2 Kor 3,11), že je zastaralá a blíží se zániku (Žd 8,3), či v alegorii, kde je sinajská smlouva přirovnávána k otrokyni Hagar, čteme, že ji máme vyhnat, tj. zbavit se jí (Ga 4,24-31). Co se týká pojmu „zákon“, tak se u Pavla například dočteme, že on sám již není pod zákonem (sinajským) [hypo nomon], ale v zákoně Kristově [ennomos christou] (1 Kor 9,20,21). Tento „zákon Kristův“, jak vyplývá z kontextu, není totožný s výrazem „být pod zákonem“ a není tedy založen na Desateru přikázání, ale na Kristu samotném (Ga 6,2; 1 J 3,23).6
 
V odpovědi je zmíněný text Ř 10,4. Tento verš bezpochyby ukazuje směrem od zákona ke Kristu. Můžeme se však oprávněně ptát, v jakém smyslu? Dle kontextu se zdá, že v tomto Pavlově vyjádření je jistě zahrnut zákon ve smyslu soteriologickém (končí schopnost zákona jako zdroje spravedlnosti – viz v. 5). Otázkou je, zda zde můžeme vidět i konec zákona ve smyslu legislativním či smluvním. Dle Expositor’s Bible Commentary7 se většina vykladačů kloní k překladu výrazu „telos“ jako „konec“ (např. Käsemann, Dodd, Michel, Sanday and Headlam, Nygren, Stuhlmacher, Schreiner), a tím přitakávají výkladu, že zde Pavel mluví i o ukončení platnosti zákona jako celku.8 Zdá se ale, že jistou váhu má i druhá možnost překladu „telos“ ve smyslu „účel“ či „cíl“ (viz Mt 5,17), protože „(1) Kristus sám je cílem zákona jako jeho naplnění a (2) Kristus nepřivedl zákon ke konci, ale spíše ke svému cíli (viz např. Barth, Cranfield, Fitzmyer, Byrne, Badenas).“9 Cílem zákona je však přinést spravedlnost a Pavel v Ř 8,4 říká, že takovou spravedlnost, kterou požaduje zákon, produkují křesťané. Pak ale můžeme říci, že zákon v Kristu došel svého cíle, aniž bychom trvali na jeho pokračující závaznosti. Ztotožňujeme se tedy s názorem, že v tomto pojetí mohou oba překlady „ukončení“ i „cíl“ platit zároveň (tak např. Barrett, Bruce, Achtemeier, Dunn, Moo, Edwards).
 
Co se týká Sandersova smluvního nomismu a nové perspektivy, pak lze konstatovat, že po období nadšeného přijímání Sandersova pojetí zákona, které prezentoval ve své knize Paul and Palestiniam Judaism (1977) a které trvalo cca dvě desetiletí, se nyní začíná objevovat stále více hlasů, které Sandersův přístup zpochybňují. Minimálně je zřejmé, že smluvní nomismus nebyl jediných prvkem judaismu prvního století a je zřejmé, že jeho nedílnou součástí bylo i spasení na základě skutků.10
 
Náš příklon k tzv. teologii nové smlouvy,11 kterou zastává řada mezinárodně respektovaných evangelikálních teologů,12 je proto z našeho pohledu jednou z validních možností, jak chápat Písmo. Uznáváme však, že otázka závaznosti zákona vydaného na Sinaji je široká a neexistuje jednoznačné řešení. Je tedy pouze na každém člověku osobně, aby se rozhodl pro takový směr výkladu, který mu dává nejvíce odpovědí, a který se mu jeví jako pravděpodobnější a více se blížící původnímu záměru autorů biblických textů.
 
SobotaSouhlasíme, že se jedná o rozsáhlé téma a že přístup k sobotě je výrazně ovlivněn chápáním zákona a smluv v Písmu.13
Co se týká zmíněné práce Samuelle Bacchiocchiho, dovolíme si zde jako příklad poukázat na jistou nekonzistentnost přístupu CASD k jeho výkladu jednoho z klíčových textů Nového zákona k otázce soboty – Kol 2,16.17. Důležité je to zejména proto, že Bacchiocchiho výklad je v CASD, zdá se, přijímán jako oficiální a tedy závazný:
S. Bacchiocchi především nesouhlasí s výkladem komentáře CASD (SDA Commentary), který tvrdí, že se v Kol 2.16.17 jedná o ceremoniální soboty . Bacchiocchi naopak zastává názor, že se zde jedná o týdenní soboty a text chápe tak, že Pavel zde protestuje mimo jiné proti nesprávnému pojetí sobot (tzv. koloská hereze), ne však proti sobotě samotné. Tím se dostává k závěru, že Pavel v uvedeném textu podporuje zachovávání týdenních sobot. Z toho však také plyne nevyhnutelný důsledek, a sice ten, že závazné jsou v nové smlouvě nejen soboty, ale také novoluní a roční židovské svátky. Na tomto příkladu vidíme z našeho pohledu jistou nedůslednost ve vztahu k výkladu S. Bacchiocchiho, kdy CASD na jedné straně trvá na zachovávání závaznosti týdenních sobot, ale zároveň dle toho samého výkladu ignoruje závaznost zachovávání novoluní a dalších židovských svátků, které jsou ve zmíněném textu neoddělitelně spojeny se sobotou (viz sekvence odkazující na týdenní-měsíční-roční slavnosti – např. Oz 2,13).Více zde: http://www.cestaviry.cz/?p=256

"Odpověď Teologickému semináři CASD" | Přihlásit/Vytvořit účet | 15 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Odpověď Teologickému semináři CASD (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 15. červen 2016 @ 06:42:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek považuji za velmi zajímavý a inspirativní.

Samozřejmě je zde nutný předpoklad, že člověk alespoň trochu ví, o čem je vlastně řeč.

A líbí se mi i neagresívní nekonfliktní argumentace autora.  Škoda jen, že zůstává ve svých zažitých mantinelech a ve svých závěrech zcela opomíjí další Pavlův krok k osmém dni.

Ale i já chci být podobně nekonfliktním a nenutit ho do toho, i když moje chápání víry je úplně někde jinde.

Hezký den všem!



Re: Odpověď Teologickému semináři CASD (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je mor, virus, error) v Úterý, 14. červen 2016 @ 09:19:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Udělat z Boha omezeného *****ka, co bazíruje na nějakých dnech, mohli fakt jen pobožní. Jste s tím trapní, s těma vašima sobotama a nedělalama... Proč si myslíte, že Bůh je stejný kretén jako vy? Proč si vůbec myslíte, že Bůh je kretén? 



Re: Re: Odpověď Teologickému semináři CASD (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Úterý, 14. červen 2016 @ 21:16:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chápu, jak to myslíš, ale zároveň myslím, že by se to dalo vyjádřit i trochu kultivovaněji. Pak bych s Tebou asi i souhlasil.
To víš, Bůh pěkně zařazený a srovnaný do systému je neškodný, snadno se s ním manipuluje a nemůže ničím zaskočit. Něco podobného zaznělo v Čapkově Továrně na absolutno: Církev tu není od toho, aby Boha na svět přiváděla, je tu i bez ní, ale aby ho usměrňovala, regulovala a vymezovala mu hranice. Ten text navrchu je toho krásným příkladem, ne?
Napadlo Tě někdy, že to, co lidé říkají o Bohu, vypovídá spíš o nich než o něm?


]


Re: Re: Re: Odpověď Teologickému semináři CASD (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je mor, virus, error) v Úterý, 14. červen 2016 @ 22:57:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdybych to napsal kultivovaněji, mělo by to tentýž účinek? Rozsvítí se jim v hlavách? 

V odpovědi je argumentováno tím, že proroctví o malém rohu nelze vyčerpat Antiochem IV. Epifanem. V tom jistě souhlasíme. Vždyť i Desmond Ford ve své práci3 , v níž předložil závažné důkazy o tom, že učení o předadventním soudu není biblické, a kterou v r. 1980 přednesl vedoucím CASD v Glacier View, navrhl brát v úvahu tzv. apotelesmatický princip, který vede k přijetí možnosti vícenásobného naplnění prorockých předpovědí. Myslíme si však, že samotný tento fakt nelze použít k odmítnutí Antiocha IV. Epifana jako primárního a legitimního naplnění proroctví z knihy Daniel. A naopak historicistní výklad směřující k r. 1844 žel přináší příliš velké otazníky a nepodložené spekulace na to, aby ho bylo možné považovat za výklad jednoznačně hodnověrný.4

To přece nemohl napsat člověk, ne? To už píšou roboti. Roboti s pobožným programem. Hele, ale oni na to ještě dostávají prachy od státu. Dostali miliardy od státu, tedy od nás všech a za ty miliardy vymýšlejí tyto *****...iny,  jak to říct slušně, hm... No skvosty. Vymýšlejí skvosty. 

No skvosty to nejsou. No čtu si to dokola a pokud existuje Bůh, tak si musí ťukat na čelo, páč s tím nemůže mít nic společného. 

Nebylo by lepší, kdyby místo toho redakce zveřejňovala recepty na přípravu jídel? 


]


Re: Re: Re: Re: Odpověď Teologickému semináři CASD (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 15. červen 2016 @ 05:19:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to věc názoru, ale myslím, že by se rozsvítilo lidem víc než takhle. To víš, svět není jen Ostravsko, no ni? :-)
Nevím, jestli si uvědomuješ, o co v tom textu běží a čím je pro adventisty rok 1844. To je učení, které dává jejich církvi smysl existence a pokud by byla platná makabejská teze, CASD vůbec neměla vzniknout. Tak se nediv, že se brání, a to tímhle způsobem. Je to jako kdybys vytáhl nějaký zákon, třeba stavební je takový skvost a říkal sis, co má ten ještě společného se spravedlností.
Počítám, že Ti jde o formu, nikoliv o obsah, takže o makabejské tezi samotné asi nemá smysl se bavit, ne?
CASD státní příspěvky nepřijímá, jako jedna z mála církví, abychom nebyli nespravedliví. Kdybys chtěl opravdu psa bít, musel by ses opřít do jejich systému desátků, ale to Ty nechceš, že ne? :-)
Ty recepty ale oni zveřejňují taky. Ty neznáš jejich publikace o zdravém životním stylu a časopis Prameny zdraví? Jsi vůbec z Ostravska? :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Odpověď Teologickému semináři CASD (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je mor, virus, error) v Středa, 15. červen 2016 @ 08:32:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně  na tom vadí ta nabubřelá pýcha, že si někdo tímto textem myslí, že řeší něco, co má něco společného s Bohem. Bůh předpisů a Bůh regulí je prostě *****k. Kdyby byl takový Bůh, jak ho někteří zde popisují, tak byl *****k. Hnidopich. Byl by někdo, kdo má vlastnosti jak Kaisera, tak Lábuse v té scénce...



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpověď Teologickému semináři CASD (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je mor, virus, error) v Středa, 15. červen 2016 @ 08:45:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Anebo Bůh jako právník nebo dopravní policajt nebo nějaký ceremoniář. Ale vždycky Bůh s poruchou. Vadný Bůh. A už jsem tu psal otázku vícekrát, PROČ? Proč by Bůh nemohl být být v pohodě a normální? Proč ho vždycky pobožní vykreslují jako divného týpka, asketu, podivína, psychopata, co mu stříkají nervy, právníka, nebo policajta, co bazíruje na slovíčkách. 

Takže moje otázka je pořád stejná, proč si věřící myslí, že Bůh je magor jako oni? 

1. Proč by Bůh měl být magor, který by rád strašil lidi, který furt vyhrožuje, mstí se, vymýšlí tresty, nachytávky, intrikuje. Proč? 
2. Proč by Bůh neměl mít rád život a být asketa, strohý nekňuba, nepřejícný a rigidní a upjatý. Proč? 
3. Proč by Bůh vyžadoval po lidech znalost nějaké staré knížky do puntíku a buzeroval lidi přes znalosti z nějaké knížky? Proč? 
4. Proč by Bůh nemohl být pohodář, co má smysl pro humor? Proč? Kdo to určil, že to tak nesmí být ? 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpověď Teologickému semináři CASD (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je mor, virus, error) v Středa, 15. červen 2016 @ 08:48:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A proč by Boha měla extra zajímat nějaká sekta adventistů, co vznikla v 19. století, více než třeba kmen Papuánců? Kdo určil Bohu, kdo vnutil Bohu, co je pro něho zajímavější? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpověď Teologickému semináři CASD (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je mor, virus, error) v Středa, 15. červen 2016 @ 08:55:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ptal se vůbec Boha někdo, zda ho zajímá sekta adventistů více než kmen Papuánců na Nové Guinei? Ptal se vůbec Boha někdo na názor? Nebo si pobožní melou svoje podle své chuti... 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpověď Teologickému semináři CASD (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 15. červen 2016 @ 17:36:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty si zase nabíháš jak s tím jídlem. Adventista by Tě mohl krásně setřít, že ho zajímá obojí. Na Papui-Nové Guinei mají adventisté jedno z nejhustějších zastoupení na světě. Dobře přes 10 % obyvatel.
Po pravdě řečeno, já myslím, že nejsou skupiny lidí, které by ho nezajímaly. Co myslíš, že třeba dělal Bůh ve vztahu k Číňanům, Indům nebo Indiánům v době, kdy Židé psali Starý Zákon? Myslím, že velmi podobné věci, akorát že oni o nich nepsali takovým jazykem jako Židé. a počítám, že i oni se vnímali jako zvláštní národy podle optiky my versus ti ostatní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpověď Teologickému semináři CASD (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 15. červen 2016 @ 17:32:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jak jsem řekl, to, co říkáme o Bohu vypovídá možná něco o něm, ale určitě i hodně o nás. Bůh je v pohodě a normální. Vem si Ježíše, jak bořil společenské konvence a žádnými podobnými analýzami a výklady se nezabýval. A pokud už, tak jen v sebeobraně :-)
Nevím, jestli jsem si otázku, kterou kladeš, někdy takhle položil, ale každopádně si pamatuju, jak se moje víra otočila, ne snad úplně o 180 stupňu, ale o 90 určitě, když jsem si uvědomil, že Bůh se k nám chová přece tak, jak chtěl, abychom se chovali k sobě. Nebo teda ještě líp. Tedy nás přijímá takové, jací jsme, odpouští a vede nás podobně, jako se teď snažím vzdělávat naši novou malou želvičku, a respektuje, že máme svá omezení. Třeba ta želvička se do klusu nikdy nedá. Ale má jiné klady. Dokáže skvěle překonávat překážky a má překvapivě dobrou paměť a rychle se učí. A Bůh na nás taky vyzdvihuje to dobré. Řečeno pomocí fotbalové terminologie, píská pro nás.
Tedy ad 1) Není. Jen jsi měl smůlu na lidi, kteří jsou.
Ad 2) Vždyť má. I Ježíš byl mezi svými protivníky za pařmena, když na něj potřebovali něco najít.
Ad 3) Ne, Bible není rébus s tím, že kdo ho vyluští tím jediným správným způsobem, zachrání si krk. Je to jedna z pomůcek, jak poznat Boha. Dobrá, ale ne nezbytně nutná.
Ad 4) Je. Druhá část otázky: To se musíš ptát někde jinde :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpověď Teologickému semináři CASD (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik (Náboženství je mor, virus, error) v Středa, 15. červen 2016 @ 19:23:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píšeš zajímavě, jsi asi jediný věřící, co má v hlavě normálního Boha bez frází a klišé. Tak ti přeju, aby ti to vyšlo a ať se takovým jednou setkáš :-) 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpověď Teologickému semináři CASD (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 15. červen 2016 @ 17:23:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čets někdy katolický katechizmus? Já z něj měl podobný pocit. Tedy kde berou tu jistotu, že je to do puntíku přesně takhle. A pokud ji nemají, proč zacházejí do takových puntičkářských detailů. Ještě si vzpomínám na těch pár měsíců, co jsem chodil do AC, tam jsem si otázku ohledně toho, kde berou tu jistotu, kladl taky, tuším mě tenkrát i napadalo, že se možná jednou budou divit.
Ale já bych řekl, že adventistům, když řeší otázky svatyně nebo makabejské teze - které jsou pro ně propojené - nejde ani tak o popis toho, jaký je Bůh. Oni mají takové nepříjemné historické máslo na hlavě, protože vlastně vznikli na základě omylu, tak mají potřebu si ještě teď po 172 letech dokazovat, že o omyl vlastně nešlo. Docela jim to nezávidím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpověď Teologickému semináři CASD (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 16. červen 2016 @ 06:34:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si myslím, že autoři katolického katechismu brali tu jistotu z dvoutisíciletého učení římské církve, že v tomto docela po právu spoléhali na působení Ducha svatého (Utěšitele - J 14,26), který nás tomu všemu naučil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpověď Teologickému semináři CASD (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Sobota, 18. červen 2016 @ 13:39:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko: není nepodstatné kde je bůh ((možná Bůh)) věřícími uvězněn??  , v bibli ,katechismu , duchu, člověku....


]


Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy