Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 255 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116546010
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem
Vloženo Pondělí, 28. srpen 2017 @ 20:15:17 CEST Vložil: Tomas

Studijní materiály poslal karels

Článek vznikl hlavně díky myšlenkám z vyučování profesora Jacquese Doukhana v rámci biblického týdne, který jsem strávil společně s členy církve Adventistů sedmého dne[1].

Eschatologie je nauka o posledních věcech. Eschatologie se zabývají událostmi, které žádný člověk nezažil a nelze je tedy ověřit. Slovo eschatologie potom může znamenat následující: Jedná se o teologickou disciplínu zabývající se buď posledními otázkami člověka, nebo posledními otázkami našeho světa (konec časů, atd.). V přeneseném smyslu může eschatologie znamenat samotné poslední věci (obvykle světa); z tohoto hlediska je téměř synonymem pro εσχατον [eschaton], což je vlastní termín označující poslední věci.V biblické knize Kazatel je jeden biblický text, poměrně nenápadný biblický text, který však odkazuje k posledním věcem:2. než se zatmí slunce a světlo, měsíc, hvězdy, a vrátí se po dešti mraky.
3. V ten den se začnou třást strážcové domu a mužové zdatní se zkřiví a mlečky nechají práce a bude jich málo, a ty, kdo hledí z oken, obestře temnota,
4. a zavřou se dveře do ulice a ztiší se hlas mlýnku a vstávat se bude za šveholu ptactva a všechny zpěvy budou znít přidušeně.
5. A člověk se bude bát výšek a úrazů na cestě; a rozkvete mandloň a těžce se povleče kobylka a kapara ztratí účinnost. Člověk se vydá do svého věčného domu a ulicí budou obcházet ti, kdo naříkají nad mrtvými.
6. Pamatuj na svého Stvořitele, než se přetrhne stříbrný provaz a rozbije se mísa zlatá a džbán se roztříští nad zřídlem a kolo u studny se zláme. 
7. A prach se vrátí do země, kde byl, a duch se vrátí k Bohu, který jej dal. kniha Kazatel 12,2-7Obyčejně tento text bývá spojován s obrazem stárnutí člověka. Vývoj člověka od jeho mládí až po jeho stáří. Nejprve jinoch, na kterém zanechalo stáří „zub času“, posléze stařec, který později umírá. (mužové zdatní se zkřiví – kosti, mlečky nechají práce – zuby; kdo hledí z oken, obestře temnota – oči) Prostě a jednoduše postupné „chátrání“ člověka, který stárne. Eschatologická perspektiva tohoto textu[2] se s výše uvedeným výkladem nemusí vylučovat. Ba právě naopak! Biblický text má více vysvětlení a tyto se navzájem nevylučují. Obraz posledních dnů člověka se tak stává obrazem posledních dnů celého lidstva. Zatímco s výkladem o postupném stárnutí člověka je jistě mnohý čtenář obeznámený. Eschatologické poselství bylo alespoň pro mě něco nového. Text z knihy Kazatele 12,2-7 se týká posledních dnů celého lidstva. Těch ukazatelů, že je to pravda, je celá řada. Uvedu některá z nich. Především jazyk, analyzujeme výpovědi biblického textu. Viz: „se zatmí slunce a světlo, měsíc, hvězdy“ (Kazatel 12,2), tohle je podobná řeč například u proroka Joele 3,4: „Slunce se zastře tmou a měsíc krví, dříve, než přijde den Hospodinův, veliký a hrozný“. Podobně bychom se dočetli i u proroka Izajáše 13,10 nebo v Evangeliu podle Matouše 24,29. Pro Boží příchod hovoří i obraz o kvetoucím mandlovníku. Hebrejské slovo pro mandlovník שׁ.ק.ד implikuje myšlenku „bdělosti“ a „pozornosti“. Tento strom v Izraeli kvete již v lednu či v únoru a je považován za jednoho z prvních poslů jara.[2] Obraz konce[3] je podpořen obrazy „zpěvů, které budou znít přidušeně“, „ti, co naříkají nad mrtvými“, „člověk (zde reprezentuje celé lidstvo) umírá“ Kazatel 12,4,5;7.Jazyk textu knihy Kazatel 12,2-7 odkazuje nejenom ke stvoření světa z biblické knihy Genesis, viz stejná terminologie: slunce, světlo, měsíc, hvězdy, atd., ale je terminologií ležící vlastně na opačné straně knihy Kazatel, kde je báseň oslavující stvoření světa – Kazatel 1,2-11. Ale zatímco tento text oslavuje stvoření světa, biblický text z 12. kapitoly hovoří o konci světa.  
Jaký má smysl tohle všechno? Odpovím slovy krále Šalamouna:Pohleď na Boží dílo! Kdo může narovnat, co on zkřivil?“ Kazatel 7,13 Jenom On Sám, tj. Stvořitel světa, můžu vyřešit naší nezáviděníhodnou situaci. „Konečným řešením“ pokřiveného stvoření je boží Soud celého lidstva na konci věků (Kazatel 12,14) a nové stvoření našeho světa. Zjevení 21,5 Na tohle upozorňují již starozákonní proroci a s východiskem přichází Spasitel světa Ježíš Kristus, který nabízí nejenom synům Izraele, ale celému světu Evangelium čili Dobrou zprávu o možnosti záchrany každého pozemšťana.   
Poznámky:1. O církvi adventistů se občas mluví jako o sektě. Měl jsem možnost účastnit se občas jejich akcí a podobná tvrzení můžu vyvrátit. (prý jsou zákoníci, to by byla pravda za předpokladu, pokud by se obřezávali, což adventisté ani neučí, ale ani tak nečiní..., takhle bych mohl pokračovat v jejich obhajobě)
2. Jak píše ve své knize profesor Doukhan, tak eschatologický výklad tohoto textu se objevuje již ve středověku a v současnosti se k němu přiklání někteří z dalších významných teologů. Není to tedy nějaký další „sektářský“ výklad...
3. Doukhan, Jacques. Kazatel, Marnost nad marnost. Advent-Orion, 2017.
4. tamtéž


"Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem" | Přihlásit/Vytvořit účet | 18 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Úterý, 29. srpen 2017 @ 20:27:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
http://www.ekalich.cz/produkt/6961-Kazatel/index.htm?srchtxt=kazatel



Re: Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Úterý, 29. srpen 2017 @ 20:31:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
kniha prof. Doukhana se tady dá objednat... (v Kalichu jsou dokonce rychlejší než v Advent-Orionu) ... 


]


Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Úterý, 29. srpen 2017 @ 21:15:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kniha Kazatel (Kohelet) je zjevně inspirována řeckou osudovostí, proti níž není obrany. Z osudovosti, jak známo, plyne jen beznaděj. Z hlediska chápání času obsahuje - a to také zřetelně - zdůrazňování cyklického času, jak ho vyjadřovaly četné kultury přechozí i autorovi současné. Což je v rozporu s celou Biblí, která chápe čas lineárně, kde na počátku je Bůh, zrození člověka a nakonec splynutí člověka s Bohem. Tedy žádný časový neustále se opakující cyklus, ale vpřed postupující vývoj.

Nebýt několika vět na konci (troufám si říci, že jsou k předešlému textu tak odtažité, že mohly být doplněny až při konečné redakci), tak je Kazatel knihou beznaděje. Což je v příkrém rozporu s celým Písmem, které v kdejakém verši vyjadřuje naději, i kdybychom šli stíny smrti.



Re: Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Středa, 30. srpen 2017 @ 20:07:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Což je v rozporu s celou Biblí, která chápe čas lineárně, //

Ani náhodou :-) 

Je to o těch cyklech přírody ;-) v kterých je právě vývoj, 

v lineárně chápaném čase nejde o vývoj ale osud .


]


Re: Re: Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 30. srpen 2017 @ 20:14:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak ... jako ten Samek ;) 


]


Re: Re: Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Středa, 30. srpen 2017 @ 20:26:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jsi na to přišel? Osud, pokud vím, vymysleli až Řekové.


]


Re: Re: Re: Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 30. srpen 2017 @ 20:34:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, pro Židy jako spirála ... a jako pohled na Sameka svrchu .. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Středa, 30. srpen 2017 @ 21:48:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
zajímavý, že sámech se nevyskytuje ve stvoření, nevím, kdy je v textech jeho první výskyt, ale ve stvořitelské řeči se nevyskytuje... (tak jsem to našel) 

The first use of the word "SAMECH" in the Bible is when Isaac is describing the blessing he has given to Jacob(Israel). Gen 27:37
Izák Ezauovi odpověděl: “Hle, ustanovil jsem, aby nad tebou panoval, a všechny jeho bratry jsem mu dal za služebníky. Zabezpečil jsem jej i obilím a moštem. Co bych mohl udělat pro tebe, můj synu?” Gen 27,37


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Středa, 30. srpen 2017 @ 21:50:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak promiňte, ale určitě je ještě dřív...

viz: The first word to begin with the letter samech is SEPHER (BOOK)! Gen. 5:1


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 31. srpen 2017 @ 06:29:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na počátku slov ano :) Jinak Gn2:11 ...
Ale jde o toho hada a jeho symboliku. Nakonec levjatan, také "had (drak)".  
Had, (drak), co nás zatáhl do koloběhu času, ze kterého člověk činí dějiny, utíkaje z něho (spirálu, had stočený do klubka ...)
Symbolika kousnutí do paty a rozdrcení hlavy.
Život, smrt a zmrtvýchvstání ....
A oni samekové (chceš-li s ch), existují v přírodě nejen jako ten čas :)) Přeci jenom, ne nadarmo odvozená symbolika (a pes (zaryk) honící se za svým ocasem asi nebyl tak inspirativní :)))))  had se zakousl do vlastniho ocasu



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 31. srpen 2017 @ 06:32:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
pardon zaryk=zeryk ;)


]


Re: Re: Re: Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Čtvrtek, 31. srpen 2017 @ 19:37:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osud nevymysleli až Řekové...

..lze jen stěží striktně držet lineární pojetí dějinného času..cesta není přímočará.
Zjišťujeme retardace, tragikomické repetice, hořce a drsně prosakující položky ztrátové,
vyčpěle minulostní, archetypoidní.
Jsou to rekursy, úniky.
Je tu jakási dějinná i individuální životní entropie nejrůznějšího druhu a rázu. (Balabán)




]


Re: Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Čtvrtek, 31. srpen 2017 @ 01:57:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žádnou zjevnou inspirovanost v nějaké řecké osudovosti objektivně prokázat nejde a považuji to za nesmyslnou spekulaci.

V rozporu s Biblí na knize Kazatel nevidím nic. A naopak mne svého času krátce po obrácení dost zaujala. Když jsem zjistil, že něco takového v Bibli je, moc mně to potěšilo. Vyjadřovala myšlenky, které možná nejednoho člověka nejednou napadly a vyjadřují určitě myšlenky člověka, jak na něj může působit svět, pokud nemá skutečnou naději v Ježíši Kristu.

Knihu považuji za velmi cennou, nijak bych ji nerozporoval se zbytkem Bible. A nárory těchto malověrných spekulantů, jimiž ses zřejmě nechal inspirovat, bych kidně rád podrobil reálnému srovnání s realitou a Pravdou.

Řečičky o nějaké "konečné redakci" lze stěží považovat za něco více než vyložené spekulace nevědecky a neeticky pracujících kritiků Písma Svatého. Chtěl bych slyšet jediný jasný a nespochybnitelný důkaž podporující takovou teorii. 


]


Re: Re: Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Úterý, 05. září 2017 @ 21:13:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přestože je nutné ocenit, že máš jiný, avšak vlastní názor, tak pochybuji, že dokážeš číst a hlavně přečetný text zasadit do souvislostí. Také je nutné přiznat, že zabývat se Řeky a Helény, Peršany a Egypťany, je hodně odtažité od kázání rádoby vzdělaných kazatelů. Takže ti nezbývá nic jiného, než mít svůj názor, který bez důkazů dokládáš jen svou vírou.

Biblický slovník napsal kolektiv hodně znalých autorů.


]


Re: Re: Re: Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Úterý, 05. září 2017 @ 21:34:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Právě, že text Kazatele jsem si četl a do souvilosti si jej zasadil. Pokud tam rozpor nevidím, a někdo ano, tak bez ohledu na vzdělanost a Tvé pochybnosti se mi to asi podařilo zasadit do kontextu poněkud úspěšněji...:-)

Nevím, co jiného na tak strašně nekonkrétní komentáře, co tu píšeš, napsat. Ono pokud tomu nerozumíš, nemáš na to vlastní názor a jenom opisuješ statě vzdělanců, a to ještě pravděpododně konkrétního úzkého zaměření, tak to se pak diskutovat ani nedá. Nebo máš k tématu něco konkrétního, osobního, o čem by se diskutovat dalo?


]


Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Pondělí, 28. srpen 2017 @ 21:19:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem

Článek vznikl hlavně díky myšlenkám z vyučování profesora Jacquese Doukhana v rámci biblického týdne, který jsem strávil společně s členy církve Adventistů sedmého dne[1].

Eschatologie je nauka o posledních věcech. Eschatologie se zabývají událostmi, které žádný člověk nezažil a nelze je tedy ověřit. Slovo eschatologie potom může znamenat následující:

Jedná se o teologickou disciplínu zabývající se buď posledními otázkami člověka, nebo posledními otázkami našeho světa (konec časů, atd.). V přeneseném smyslu může eschatologie znamenat samotné poslední věci (obvykle světa); z tohoto hlediska je téměř synonymem pro εσχατον [eschaton], což je vlastní termín označující poslední věci.

V biblické knize Kazatel je jeden biblický text, poměrně nenápadný biblický text, který však odkazuje k posledním věcem:

2. než se zatmí slunce a světlo, měsíc, hvězdy, a vrátí se po dešti mraky.
3. V ten den se začnou třást strážcové domu a mužové zdatní se zkřiví a mlečky nechají práce a bude jich málo, a ty, kdo hledí z oken, obestře temnota,
4. a zavřou se dveře do ulice a ztiší se hlas mlýnku a vstávat se bude za šveholu ptactva a všechny zpěvy budou znít přidušeně.
5. A člověk se bude bát výšek a úrazů na cestě; a rozkvete mandloň a těžce se povleče kobylka a kapara ztratí účinnost. Člověk se vydá do svého věčného domu a ulicí budou obcházet ti, kdo naříkají nad mrtvými.
6. Pamatuj na svého Stvořitele, než se přetrhne stříbrný provaz a rozbije se mísa zlatá a džbán se roztříští nad zřídlem a kolo u studny se zláme.
7. A prach se vrátí do země, kde byl, a duch se vrátí k Bohu, který jej dal. kniha Kazatel 12,2-7

Obyčejně tento text bývá spojován s obrazem stárnutí člověka. Vývoj člověka od jeho mládí až po jeho stáří. Nejprve jinoch, na kterém zanechalo stáří „zub času“, posléze stařec, který později umírá. (mužové zdatní se zkřiví – kosti, mlečky nechají práce – zuby; kdo hledí z oken, obestře temnota – oči) Prostě a jednoduše postupné „chátrání“ člověka, který stárne.

Eschatologická perspektiva tohoto textu[2] se s výše uvedeným výkladem nemusí vylučovat. Ba právě naopak! Biblický text má více vysvětlení a tyto se navzájem nevylučují. Obraz posledních dnů člověka se tak stává obrazem posledních dnů celého lidstva. Zatímco s výkladem o postupném stárnutí člověka je jistě mnohý čtenář obeznámený. Eschatologické poselství bylo alespoň pro mě něco nového. Text z knihy Kazatele 12,2-7 se týká posledních dnů celého lidstva.

Těch ukazatelů, že je to pravda, je celá řada. Uvedu některá z nich. Především jazyk, analyzujeme výpovědi biblického textu. Viz:

se zatmí slunce a světlo, měsíc, hvězdy“ (Kazatel 12,2), tohle je podobná řeč například u proroka Joele 3,4: „Slunce se zastře tmou a měsíc krví, dříve, než přijde den Hospodinův, veliký a hrozný“. Podobně bychom se dočetli i u proroka Izajáše 13,10 nebo v Evangeliu podle Matouše 24,29.

Pro Boží příchod hovoří i obraz o kvetoucím mandlovníku. Hebrejské slovo pro mandlovník שׁ.ק.ד implikuje myšlenku „bdělosti“ a „pozornosti“. Tento strom v Izraeli kvete již v lednu či v únoru a je považován za jednoho z prvních poslů jara.[2] Obraz konce[3] je podpořen obrazy „zpěvů, které budou znít přidušeně“, „ti, co naříkají nad mrtvými“, „člověk (zde reprezentuje celé lidstvo) umírá“ Kazatel 12,4,5;7.

Jazyk textu knihy Kazatel 12,2-7 odkazuje nejenom ke stvoření světa z biblické knihy Genesis, viz stejná terminologie: slunce, světlo, měsíc, hvězdy, atd., ale je terminologií ležící vlastně na opačné straně knihy Kazatel, kde je báseň oslavující stvoření světa – Kazatel 1,2-11. Ale zatímco tento text oslavuje stvoření světa, biblický text z 12. kapitoly hovoří o konci světa.

Jaký má smysl tohle všechno? Odpovím slovy krále Šalamouna:

Pohleď na Boží dílo! Kdo může narovnat, co on zkřivil?“ Kazatel 7,13 Jenom On Sám, tj. Stvořitel světa, můžu vyřešit naší nezáviděníhodnou situaci. „Konečným řešením“ pokřiveného stvoření je boží Soud celého lidstva na konci věků (Kazatel 12,14) a nové stvoření našeho světa. Zjevení 21,5

Na tohle upozorňují již starozákonní proroci a s východiskem přichází Spasitel světa Ježíš Kristus, který nabízí nejenom synům Izraele, ale celému světu Evangelium čili Dobrou zprávu o možnosti záchrany každého pozemšťana.


Poznámky:

1. O církvi adventistů se občas mluví jako o sektě. Měl jsem možnost účastnit se občas jejich akcí a podobná tvrzení můžu vyvrátit. (prý jsou zákoníci, to by byla pravda za předpokladu, pokud by se obřezávali, což adventisté ani neučí, ale ani tak nečiní..., takhle bych mohl pokračovat v jejich obhajobě)
2. Jak píše ve své knize profesor Doukhan, tak eschatologický výklad tohoto textu se objevuje již ve středověku a v současnosti se k němu přiklání někteří z dalších významných teologů. Není to tedy nějaký další „sektářský“ výklad...
3. Doukhan, Jacques. Kazatel, Marnost nad marnost. Advent-Orion, 2017.
4. tamtéž



Re: Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Pondělí, 28. srpen 2017 @ 21:21:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
článek se mi slil, tak ho tady vkládám do komentáře, protože si to zaslouží..; díky prof. Doukhanovi, na jehož vyučování jsem mohl být už čtyřikrát... (poprvé snad v roce 1996 v Oklukách) 


]


Re: Re: Kniha Kazatel varuje před přicházejícím Soudem (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Pátek, 01. září 2017 @ 19:52:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Konečným řešením“ pokřiveného stvoření je boží Soud celého lidstva na konci věků (Kazatel 12,14) a nové stvoření našeho světa//

Od konce,
           každý eon začíná a končí,
tak i člověk,
s "věčným věkem" tomu není ( nebude jinak).

Nové bývá každý východ slunce,
a každé 'probuzení' se do nového slunce,
obnovená mysl...

Soud začal nad Božím domem již ,"dávno".
Ale soud není řešením, ani dočasným či konečným, jen nástroj k výchově.

Boží stvoření je dobré, 
ano jednotlivci ( dá se říci všichni) pokřivuji sami sebe, a stávají se "vzdálení Boží slávy",
je zde však Mesiáš,
Ježíš Nazarejský coby řešení.


]


Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy