Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116477499
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista..
Vloženo Neděle, 26. duben 2020 @ 01:22:39 CEST Vložil: Tomas

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Oko:
Na soudné stolici Kristově proběhne v budoucnu (po naší smrti těla) soud nad životem každého z nás
. Soud za všechno dobré i zlé, co jsme v životě vykonali. Tak to učí apoštolové.


Učení apoštolů a slova Krista:
  • Nyní však není žádného odsouzení pro ty, kteří jsou v Kristu Ježíši, neboť zákon Ducha, který vede k životu v Kristu Ježíši, osvobodil tě od zákona hříchu a smrti. 
Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života.


Kdo mě odmítá a nepřijímá moje slova, má, kdo by jej soudil: Slovo, které jsem mluvil, to jej bude soudit v poslední den. 


Martino:

 Raději spoléhám na skutečný text, neboť výše uvedený tkz. “ekumenický“ překlad, je pro mnohé matoucí. Text Církve nepodléhá vlnám různých sektářů s názvem církev, když je to jen mini…mini…mini sbor nebo společenství různě poblouzněných.



Je tedy třeba odmítnout duchovní alibismus, šířený pomatenci, kteří se chopili textů Písma sv., ignorujíc doprovodný obsahově vysvětlující komentář, a podlehli pokušení, že věřící soudu nepodléhá.



Neekumenická katolická bible:

Biblí Česká
čili
Písmo Svaté Starého i Nového Zákona
podlé
obecného latinského, od sv. církve římské schváleného výkladu přeložené, přehlédnuté poznovu s pilností a výkladem opatřené.

S povolením kn. arcib Ordinariatu Pražského

Díl II.
Podíl údů Dědictví Svatojánského číslo 75. na rok 1888

V Praze 1888
Tiskem kniž. knihtiskárnym (Rohlíček Sievers)



Evangelium sv. Jana 5,24

Amen, amen pravím vám, že kdo slyší slovo mé, a věří tomu, kterýž mne poslal, má život věčný, a nepřijde na soud*: ale přešel ze smrti do života.

24*) t. nepříjde k odsouzení, jež sobě zasluhují, kteříž učení mé zavrhují.


Evangelium sv. Jana 12,48


Kdo mnou pohrdá, a nepřijímá slov mých: máť, kdoby jej soudil. Řeč, kterouž jsem mluvil, tať jej bude souditi v den nejposlednější.

"Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.." | Přihlásit/Vytvořit účet | 34 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 26. duben 2020 @ 07:58:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby se raději ti chytráci, co se zaštitují náboženstvím, zamysleli nad tím, jak se drží Ježíšova učení a toho, co říkal. Zatím, když se podívám kolem na naše "křesťanské " neofašistické strany a spolky, jako jsou Topka a lidovci, milion chvilek, tak je to důkaz, že Ježíšovo učení je mrtvé. Tady neexistuje nějaké poctivé Ježíšovo učení. Lidé si jen na něco hrají. Stejné jako po roce 89. Špína se šiří rychleji než covid. A ta špína k  nám jde ze západních zemí a z USA, kde vzniká mnoho hnusných a nebezpečných sekt.



Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Neděle, 26. duben 2020 @ 14:01:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co třeba tohle?
BA


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 26. duben 2020 @ 09:28:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  "Lež" je trochu silné slovo. 

  Spíše by se dalo použít "zmatení herezemi", jak se snaží své hereze sladit s křesťanským učením, když jsou na křesťanském portále. 

  Také je potřeba kvitovat Martinovu pravdivou poznámku "Text Církve nepodléhá vlnám různých sektářů s názvem církev, když je to jen mini…mini…mini sbor nebo společenství různě poblouzněných.

  Stejně tak text Církve nepodléhá vlnám různých sektářů s názvem "církev", když je to mega...mega...mega sbor a chlubí se miliardami politých čůrkem vody. Když se to tedy hodí, tak se chlubí, jindy se k nim neznají.


  Zkrátka křesťanské učení je stejné 2000 let a nějaké novodobé snahy o relativizaci na něj nemají vliv. To si uvědomují i někteří poctiví lidé v sektách.

  První překlad NZ, co jsem četl, byl Petrů. Ten v Jan 5,24 uvádí [obohu.cz]: "Ano, skutečně, říkám vám: Kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má věčný život a nepodléhá soudu, ale přešel už ze smrti do života." Petrů byl ŘK kněz, teolog, byl tuším v Římě, z Říma jsem měl i ten překlad.  Ostatní překlady [obohu.cz] používají "nejde na soud", "nepřichází před soud", "nepropadá soudu".

  Smysl je ale stejný, podobně jako v  Jan 3 [obohu.cz]:  "Bůh přece svého Syna do světa nevyslal, aby svět soudil, nýbrž aby byl svět skrze něho zachráněn. Kdo v něho věří, není souzen, kdo však nevěří, je již odsouzen, protože neuvěřil ve jméno jednorozeného Božího Syna;"



  Není tím myšleno to, že by se Boží lid soudu vyhnul - jen nemusí čekat na ten soud jako ti, kdo ho neznají nebo Boží soud odmítají. "Soud začíná od Božího domu",  píše apoštol Petr [obohu.cz]. "Když jsme souzeni od Pána, jsme vychováváni, abychom nebyli odsouzeni spolu se světem."  píše zase apoštol Pavel. [obohu.cz] Boží soud je pro člověka a jeho situaci nutně potřeba. Čím dřív ho člověk přijme, tím lépe pro všechny.


  Není tím myšleno to, že by Boží lid na soudu posledního dne nebyl fyzicky přítomen. "Nevíte, že svatí budou soudit svět? A soudíte-li svět, nejste hodni soudit maličkosti?  Nevíte, že budeme soudit anděly? píše apoštol Pavel [obohu.cz]. 

  "Hle, Pán přišel s desetitisíci svých svatých,  aby vykonal soud nade všemi a aby usvědčil každého ‘ ze všech skutků bezbožnosti, které bezbožně spáchali, a ze všech tvrdých slov, které proti němu promluvili bezbožní hříšníci. prorokoval Henoch [obohu.cz] 

   Stejně tak Pavel píše jinde [obohu.cz]: "My živí, kteří jsme tu ponecháni do příchodu Pána, jistě nepředejdeme ty, kteří zesnuli,  protože za zvuku přikazujícího zvolání, hlasu archanděla a Boží polnice sám Pán sestoupí z nebe a mrtví v Kristu vstanou nejdříve. Potom my živí, kteří tu budeme ponecháni, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích do vzduchu k setkání s Pánem. A tak už navždy budeme s Pánem." Pokud budeme navždy s Pánem, tedy i na soudu, který nadejde.

  Cizinec



Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 26. duben 2020 @ 10:31:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to docela úsměvné, když heretik zmatený herezemi hovoří o jiných, že jsou  "zmatení herezemi".
Nic ve zlém, Toníku!


Křesťanské učení je stejné dva tisíce let jen díky římskokatolické církvi, ve kterém se toto učení nezkresleně po tuto dobu předávalo.  Jinak by jste neměly (vy novodobé "rychlokvašky") ani co přebrat!

Toto je historická skutečnost, řečená  "na plnou hubu"..
V katolické církvi se předávají také souvislosti mezi výklady jednotlivých míst, které přece nelze vytrhovat z jejich kontextu.

(1 Pt 4,15-19)
  Ať nikdo z vás netrpí jako vrah nebo zloděj nebo zločinec nebo jako pletichář. Jestliže však trpí jako křesťan, ať se nestydí, ale slaví Boha v tomto jménu.  Neboť je čas, aby soud začal od domu Božího. Tedy jestliže nejprve od nás, jaký bude konec těch, kteří jsou neposlušni Božího evangelia?  A ‚jestliže je stěží zachráněn spravedlivý, kde se ukáže bezbožník a hříšník?‘ Proto i ti, kteří trpí podle vůle Boží, ať v konání dobra svěří své duše věrnému Stvořiteli    ....

Smysl pak je tento:
Trestající Boží spravedlnost používá utrpení k tomu, aby očistila duše (srov. Jer 25,29).
A tento soud začíná od Božího domu (tj. od věřících).
Oni první mají svou trpělivostí se v utrpení očistit pro nebe. A když je Pán tak tak přísný na nás, křesťany,  jaký teprve trest stihne nevěřící!
"Když se toto děje se zeleným stromem, co se teprve stane se suchým!" (L 23,31)



..."Boží soud je pro člověka a jeho situaci nutně potřeba. Čím dřív ho člověk přijme, tím lépe pro všechny."...


Už jsem mnohokrát vysvětloval, že soudit lze pouze za to, co už se stalo. Nelze člověka soudit za úplně celý život, když ho jeho část ještě není odžita! To je hloupost, nelogická, nerozumná hloupost!

Nelze přece přijmout soud i nad tím, co jsem ještě ani nespáchal!


Souzeni za celý pozemský život budeme až na soudné stolici Kristově po naší smrti těla. Nelze tak ignorovat list Židům (A jako je lidem uloženo jednou zemřít a potom bude soud,  .... 9,27).

Tam (po smrti těla) budou lidé teprve souzeni buď soudem odsuzujícím, nebo soudem ospravedlňujícím.



(1 Kor 6,3)
Nevíte, že budeme soudit anděly? ....

Jak typické! Vytrhnout si, co mi zrovna pasuje (viď ,Toníku) , a postavit pak na tom své učení....


Už Ježíš Kristus slíbil apoštolům, že budou soudit dvanáct izraelských kmenů (Mt 19,28). Zde je toto právo rozšířeno na všechny věřící; jejich "soudu" budou podléhat všechny rozumné bytosti, lidské i andělské. Oni, s Ježíšem, potvrdí odsouzení padlých andělů.

Princip tohoto "soudu" spočívá ve svědectví života svatých - oni svými životy svědčí o tom, že to "jde", že člověk i anděl může (i nemusí) žít svatě.




Podobně (v obráceném smyslu soudu ) hovoří Ježíš o tom, že hříchy Sodomy a Gomory jsou "ospravedlněny " daleko většími pozdějšími hříchy Izraele.

(Mt 11,20-24)
Tehdy začal Ježíš kárat města, ve kterých se stalo nejvíc jeho mocných činů, že nečinila pokání.
„Běda tobě, Chorazin! Běda tobě, Betsaido!
Protože kdyby se byly v Týru a Sidónu staly ty mocné činy, které se staly ve vás, dávno by v žíni a popelu učinili pokání.
Ale pravím vám: Týru a Sidónu bude v den soudu snesitelněji než vám.  A ty, Kafarnaum, budeš snad vyvýšeno až do nebe? Až do podsvětí budeš strženo!
Neboť kdyby se v Sodomě staly mocné činy, které se staly v tobě, zůstala by až do dnešního dne.  Ale pravím vám, že sodomské zemi bude v den soudu snesitelněji nežli tobě.“


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 27. duben 2020 @ 07:12:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Jak typické! Vytrhnout si, co mi zrovna pasuje (viď ,Toníku) , a postavit pak na tom své učení....

  Jo, Stando, to jsi tvůj příspěvek uvedl dobře.


 Nelze tak ignorovat list Židům (A jako je lidem uloženo jednou zemřít a potom bude soud,  .... 9,27).

  Tak ho prosímtě neignoruj!

  A když už sis vytrhl, co ti zrovna pasuje, nevšiml sis, že Židům 9, 27 končí znakem ",", tedy čárkou? 

  Napadlo tě přečíst si kontext, co za tou čárkou následuje? To totiž obvykle patří k sobě. Když je někde souvětí oddělené čárkou, většinou patří k sobě to před čárkou a to za čárkou. Když jednu část vytrhneš a nevšimneš si druhé, vznikají z toho hereze, jaké předvádíš.



  Židům 9,27 pokračuje veršem 9,28 [obohu.cz]:


  A jako je lidem uloženo jednou zemřít a potom bude soud, tak i Kristus, když byl jednou obětován, aby vynesl hříchy mnohých, podruhé se bez hříchu ukáže k záchraně těm, kteří ho očekávají.

  A to je pravda.


  Ten stejný Pavel pak píše Korintským [obohu.cz]: 


  "Hle, říkám vám tajemství: Ne všichni zemřeme, ale všichni budeme proměněni,  naráz, v okamžiku, při zvuku poslední polnice. Zazní polnice, a mrtví vstanou jako neporušitelní a my budeme proměněni."


  Četl jsi to někdy, Stando? Věříš tomu, že to tak bude, že ne všichni zemřou?

  Pokud ano, tak co lidé, kteří nezemřou, kdy budou ve tvé syntetizované "podobě víry" souzeni? Budou čekat v nebi na to, až umřou, aby byli souzeni?

  Toník


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 27. duben 2020 @ 10:01:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



Obě tato místa jsou zdánlivě v rozporu. Tvrdí se v nich totiž cosi jiného. Třeba rozumět smyslu hlouběji.


Všichni lidé na světě jsou smrtelní, čeká je v důsledku dědičné viny smrt těla.



"Ne všichni zemřeme"  -  Zde apoštol hovoří o konci věků, o apokalypse. Lidé, kteří se toho dožijí, už nezemřou smrtí těla (smrt bude pohlcena v Kristovo vítězství) a oni budou proměněni - jejich těla budou proměněna do podoby Kristova těla vzkříšeného - získají vlastnosti tohoto vzkříšeného těla. V tomto bude jejich průběh spasení tímto trochu odlišný od všech ostatních lidí, kteří smrtí těla zemřeli.
Pokud se tedy nedočkáš tohoto konce věků, docela jistě smrtí těla také zemřeš a tato Pavlova slova se tě nijak týkat nebudou.

Pokud by tedy (teoreticky) první lidé v ráji nezhřešili, prožili by v plnosti své životy v ráji a až by uplynula doba Božího plánu s nimi na tomto světě, plynule, bez smrti těla, by přešli do nebe, do věčného života s Bohem.


Nám ostatním, kteří zemřeme, nezbývá, než očekávat Krista v takovém stavu milosti posvěcující (bez smrtelného hříchu), abychom byli po smrti spaseni. Žijeme tedy nadějí na tuto věčnou spásu a spoléháme na Krista, že nám v tomto životě pomůže, abychom čistě žili i čistě zemřeli.


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 28. duben 2020 @ 06:51:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Obě tato místa jsou zdánlivě v rozporu. 

  Ale vůbec ne! 

  "Zdánlivě v rozporu" jsou ta místa jen pro lidi, popletené herezemi až tak, že křižují mrtvé a to ještě ke všemu vlastní miminka! A když ti popletení herezemi mrtvé ukřižují, tak je pak musí křísit. Neukřižují ale ani tělo toho miminka, ani duši toho miminka (naštěstí pro něj!) ale ukřižují jen jeho podobu. Duši miminka pak ukřižují až později, popletenými herezemi.



Tvrdí se v nich totiž cosi jiného. 

  Právě že ne, Stando. 

  Ta místa tvrdí totéž: Jak  Židům 9,28 [obohu.cz] tak i  1 kor 15, 51 [obohu.cz] říkají shodně, že Ježíš přijde pro lidi, kteří mu patří. A samozřejmě mnohá další místa písma říkají totéž.

  Stejně tak jako mnohá místa písma jasně mluví o tom, že ti, kdo Bohu nepatří, půjdou k soudu (nebo budou vzkříšeni k soudu).


"Ne všichni zemřeme"  -  Zde apoštol hovoří o konci věků, o apokalypse.

  Přesně tak. 

  Takže rozumíš, že existuje alespoň jedna výjimka k tomu, abys nemusel nutně zemřít a mohl při tom na soud? 

  Pokud bys porozuměl tomu, že když se dočkáš příchodu Ježíše v těle, nezemřeš a přesto budeš souzen, mohl bys porozumět i tomu, že nemusíš čekat na Smrt a může se seznámit s Božím soudem (ne jakýmsi "svým soudem"!) co nejdřív. 

  
Nám ostatním, kteří zemřeme, nezbývá, než očekávat Krista v takovém stavu milosti posvěcující (bez smrtelného hříchu), abychom byli po smrti spaseni.

  Pokud zůstanete žít v nebezpečných mylných herezích a omylech, že po vaší smrti budete jako hříšníci spaseni, a nepřijmete jako hříšníci Boží spravedlivý soud teď, tak vám pak nezbývá fakt nic jiného, než se přesvědčit po smrti na vlastní oči, že proroci, apoštolové ani Ježíš nelhali.

  Toník


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 28. duben 2020 @ 08:39:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


..."Ne všichni zemřeme "...


..."  Ale vůbec ne! "... ????


Každý soudný člověk, vládnoucí zdravým rozumem, zde přece nutně vidí dvě různá, rozporná tvrzení.


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 26. duben 2020 @ 09:34:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když už kydáš špínu na své bližní, neměl bys to dělat v anonymitě. Je slušností se i podepsat.





(Žd 9,27)
A jako je lidem uloženo jednou zemřít a potom bude soud, ....


Cožpak je u tohoto možný ještě i nějaký jiný výklad, který by znamenal přímý opak? Učení šimrající příjemně v uších?


(Ř 14,10)
Všichni se přece postavíme před soudnou stolici Boží.


(2 Kor 5,10)
Neboť my všichni se musíme objevit před soudnou stolicí Kristovou, aby každý přijal odplatu za to, co vykonal v těle, ať už to bylo dobré nebo zlé.


Je docela pozoruhodné, jak mnozí sektáři dokáží tyhle místa v Písmu ignorovat a vystavěli si nové učení o tom, jak se prý vyhnou Božímu soudu po smrti.



(J 5,24-25)
Amen, amen, pravím vám, že kdo slyší mé slovo a věří tomu, kdo mne poslal, má věčný život a nejde na soud, ale přešel ze smrti do života.  Amen, amen, pravím vám, že přichází hodina, a nyní je tu, kdy mrtví uslyší hlas Božího Syna, a ti, kdo uslyší, budou žít. ...


Smysl těchto slov je pak tento:
Ježíš Kristus zde hovoří o "duchovně mrtvých" - tedy o hříšnících v těžkém (smrtelném) hříchu - kteří přijmou jeho učení a obrátí se, odvrátí se od s konání svých špatných skutků. Budou se podle Krista řídit, jeho následovat a tak duchovně obživnou. Poprvé k tomuto "obživnutí" dochází ve křtu (hříšníku jsou milostí odpuštěny hříchy - kol 2,8-14), potom pokaždé, když člověk znovu upadne do duchovní smrti a následně učiní pokání a vyzná své hříchy Bohu i církvi (J 20,21-23)..
K takto kajícímu člověku opět přichází Bůh a činí si v člověku příbytek (člověk má "věčný život" - protože Bůh je jediným zdrojem života - ale dokud člověk žije pozemský život, může o tento svůj "věčný život", (o toto své společenství s Bohem, o své napojení na zdroj života),  hříchem ke smrti ještě znovu přijít a navrátit se tak do stavu duchovní smrti.




Každý z nás tedy po smrti nutně přijde na Boží soud - bez výjimky.

Pro toho, kdo zemře ve stavu těžkého hříchu to bude soud odsuzující,
pro toho však, kdo zemře v přátelství s Bohem, to bude soud ospravedlňující.



Snad jsem to už vysvětlil dostatečně srozumitelně.




Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 26. duben 2020 @ 09:42:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je docela pozoruhodné, jak tento můj  výklad  "ladí"  i s proroky Starého zákona:



(Ez 18,26-28)
Když se spravedlivý odvrátí od své spravedlnosti a spáchá špatnost, zemře kvůli ní. Zemře pro svou špatnost, kterou spáchal.

Když by se však odvrátil ničema od své ničemnosti, kterou spáchal, a konal by právo a spravedlnost, takový zachová svou duši při životě. Prohlédl a odvrátil se od všech svých přestoupení, kterých se dopustil; určitě bude žít, nezemře.


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Neděle, 26. duben 2020 @ 15:16:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Je docela pozoruhodné, jak mnozí sektáři dokáží tyhle místa v Písmu ignorovat a vystavěli si nové učení o tom, jak se prý vyhnou Božímu soudu po smrti.

Oko, promiň, ale toto stojí za můj komentář. Především je třeba brát v úvahu úplně všechny verše, a ty pak harmonizovat - bylo by to určitě užitečnější, než toho, kdo nevyznává katolické představy o Bohu, hned takto odsuzovat.

Jde Ti o to, zda člověk bude přítomen u posledního soudu, nebo zda může být následovník Krista odsouzen? 

Konkrétní slovo, kvůli kterému Ti vůbec píšu a odpovídám je následující:

1 Jan 4:17  V tom jeho láska k nám dosáhla cíle, že máme plnou jistotu pro den soudu - neboť jaký je on, takoví jsme i my v tomto světě.

Umím si představit, že i spasení křesťané budou různě odměněni Pánem, podle toho, s jakým srdcem konali během svého života. Ale neumí si představit, že by dané slovo o plné jistotě znamenalo něco jiného než plnou jistotu. Tento verš se dá krásně harmonizovat se všemi ostatními, co tu píšeš Ty, a co tu píší Tví oponenti.

Bylo by od Tebe fér, kdybys bral v úvahu i verše, které nám dávají jistotu spasení již nyní, a nevypichoval si jenom to, co se Ti hodí do katolického učení.  A když už máš tu potřebu, což se u následovníků jakékoliv lidské organizace založené primárně na ideologii, nejen ŘKC, dá očekávat, pak by bylo vhodné zříci se vyjádření o sektářích, ignorantství, jindy třeba o zatemněné mysli, apod. když to nemáš podložené argumentačně.

Nehodlám vést další diskuzi na toto téma, ale myslím spíše než účast jednotlivých lidských bytostí na (dni) soudu by bylo vhodné řešit, co koho na tom soudu čeká, a kdo tu jistotu (pozitivní pochopitelně) už má, nebo mít může. Pochopitelně to, že někdo nevěří tomu verši, co jsem Ti uvedl, nemusí nutně znamenat, že by takový člověk byl odsouzen. Pouze se pro svou nedůvěru ve Slovo Boha a svou malověrnost zbytečně ochuzuje, a to nejen o Lásku Boží, či Boží Pokoj, ale i další aspekty Života. Alespoň tak to vidím já. Nemám však potřebu někoho přesvědčovat. Nepovažuji to z hlediska spasení člověka za zásadní.

wollek


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pondělí, 27. duben 2020 @ 09:31:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Wolleku, … :)
Já si zase nedovedu představit, že na B-ží soud Spravedlivého byl předvolán člověk spravedlivý - inu, "jaký je on, takoví jsme i my v tomto světě".
Že by Spravedlivý B-h předvolal na soud spravedlivé, kteří jsou v tomto světě takoví, jaký je On?
Možná jde jen o to, abyste se sami správně posuzovali. A nakonec i ten B-ží soud, alespoň v judaismu, je restorativní a ne represivní. Tedy represivní jen pouze v absolutně výjimečných případech.
Zkuste raději harmonizovat správněji, než jste učinil :)


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 27. duben 2020 @ 09:42:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj.

Jsi - li opravdu už jako Kristus, naprosto souhlasím, že máš plnou jistotu pro den soudu. V tomto bodě není žádný problém.

Ale jsi takový opravdu? Skutečně?


Pak si měj plnou jistotu pro den svého soudu.



Já hovořím o čemsi trochu jiném; o tom, že každý člověk musí projít Božím soudem až po ukončení svého života. Ten soud (v budoucnu) bude pak buď odsuzující, nebo ospravedlňující.

Že tedy nelze přijmout jakýsi "svůj soud" co nejdříve (projít jakýmsi soudem už nyní) a vyhnout se tak onomu soudu na konci pozemského života. To opravdu není křesťanské učení.



Takový člověk je sice vysmátý, že prý bude jistojistě po smrti spasen, ale žije vlastně jen v nebezpečné lži. Klame sám sebe. Např. Toník s oblibou říká, že svoji věčnou spásu on neřeší, protože má na starosti důležitější věci. Že svoji spásu svěřil záchranáři profesionálu - Ježíši. Zní to sice zbožně a vznešeně, ale skutečností je, že my lidé svoji věčnou spásu uskutečňujeme trvalou spoluprací s Bohem  po malých krůčkách svým životem den co den. Den co den se blížíme nejenom smrti těla, ale i svému vstupu do nebeské blaženosti. A našim smyslem života i cílem je spasení duší - té svojí nesmrtelné duše i duší svých bližních.
Toník v tomto spatřuje sobeckost, zaměření na sebe - ale je tomu jinak. Kdo chce skutečně svoji duši zachránit, musí se nejdříve naučit ji ztrácet pro Krista, podřizovat své představy a plány  Božímu plánu, uskutečňovat skutky nikoli svých představ, ale ty, které pro každého z nás individuálně v režiích našich životů připravil sám Bůh. Třeba se nám učit v životních situacích rozpoznávat a naplňovat Boží vůli.




Když apoštol Jan napsal to, co napsal - říká tím cosi jiného.

Křesťané, kteří bez hříchu ke smrti vnitřně žijí s Bohem, kteří hostí Boha ve svém srdci, kdyby v tomto svém stavu teď okamžitě zemřeli, mají plnou jistotu, že jejich posmrtný soud bude ospravedlňující - že tedy přijdou po smrti do nebe.

Toto je i součástí oficiálního katolického učení - kdo zemře v takovém stavu milosti posvěcující, má plnou jistotu věčného spasení. V tom není problém!

Problémem pro křesťana je uchovat si trvale tento stav milosti posvěcující v ruchu běžného života, pokušení a zkoušek - protože každý z nás občas zhřeší. Realitou je, že nedokážeme zcela nehřešit a že ďábel stále obchází, koho by pohltil...




]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pondělí, 27. duben 2020 @ 10:06:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
》Že tedy nelze přijmout jakýsi "svůj soud" co nejdříve (projít jakýmsi soudem už nyní) a vyhnout se tak onomu soudu na konci pozemského života. To opravdu není křesťanské učení.《

Ale to zase prrr ... :)

31 [obohu.cz]Kdybychom rozsuzovali sami sebe, nebyli bychom souzeni.   32 [obohu.cz]Když jsme však souzeni od Pána, jsme vychováváni, abychom nebyli odsouzeni spolu se světem. 

Vůbec nerozumím tomu, proč by spravedlivý měl být předvolán k soudu, aby byl obžalován, není-li z čeho. Proto také výchova ke spravedlnosti, soud za života, předchází soudu na věčnosti. Lépe přijmout trestání otce než stanout na soudu a být odsouzen k trestu soudcem.


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 28. duben 2020 @ 08:33:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Vůbec nerozumím tomu, proč by spravedlivý měl být předvolán k soudu ...."...



Kristova soudná stolice vůbec není jen o tom, aby se na ní jen odsuzovalo - je stejně také o tom, aby se na ní ospravedlňovalo. Jako je to ostatně i na každém světském (nezmanipulovaném) soudu.


Výrok Boha nad člověkem je však nutný (logicky!) v každém případě - tedy i v případě jeho spásy.


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 28. duben 2020 @ 08:46:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando oko  :)
Pro Vás je asi soud jen o tom odsouzení a ospravedlnění, viďte. Soud je ale především o dost jiných věcech než o odsouzení a o ospravedlnění.
Otázka pro Vás: Kdo tedy bude na vás žalovat, abyste vůbec mohli být obviněni? A proč bude na vás žalovat u B-ha?
Výrok B-žího rozsudku nad člověkem opravdu není nutný, to jen ve výjimečných případech. Většinou postačuje rozsudek lidí nad člověkem. Jen když je tento rozsudek nespravedlivý, nebo není možno spravedlivě rozsoudit, pak bude nutný. 


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 28. duben 2020 @ 12:52:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Výrok B-žího rozsudku nad člověkem opravdu není nutný, to jen ve výjimečných případech."...



Klausovsky  "špatně"  položená otázka:   my to totiž máme jinak.


(2 Tim 4,8)

Nakonec je pro mne připraven věnec spravedlnosti, který mi v onen den předá Pán, spravedlivý soudce.

A nejen mně, nýbrž i všem, kteří milují jeho zjevení.


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 28. duben 2020 @ 13:55:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
<<
Klausovsky  "špatně"  položená otázka:   my to totiž máme jinak.
>>

Jsem si toho vědom, že totiž máte hodně věcí jinak, Stando oko :)

Spíš bych řekl, že jde o křesťansky uchopenou otázku - "špatně položená otázka". Ne nebudu Vám klást otázky, které jsou pro Vás "dobré". :)


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 29. duben 2020 @ 15:59:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Křesťané, kteří bez hříchu ke smrti vnitřně žijí s Bohem, kteří hostí Boha ve svém srdci, kdyby v tomto svém stavu teď okamžitě zemřeli, mají plnou jistotu, že jejich posmrtný soud bude ospravedlňující - že tedy přijdou po smrti do nebe.

  Ahoj Stando.

  A ty máš tuto plnou jistotu

  Toník


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 30. duben 2020 @ 09:43:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V případě, že si zachovám srdce čisté, bez těžkého hříchu - tedy když budu v okamžiku smrti ve stavu milosti posvěcující - mám plnou jistotu, že budu navěky spasen.

Toto je součástí římskokatolického učení, najdeš to i v katechismu.


Tuto plnou jistotu však logicky nemohu mít v sobě, ve své osobě, protože nevím, jak se v budoucnu skutečně zachovám. Žiji však nadějí, že Bůh na mě nedopustí zkoušku nad mé síly, abych snad následně pak zemřel v těžkém hříchu.

Léta prožitá v přátelství a spolupráci s Bohem mají totiž jistý vliv na chování člověka i v budoucnosti.


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 01. květen 2020 @ 08:05:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
V případě, že si zachovám srdce čisté, bez těžkého hříchu - tedy když budu v okamžiku smrti ve stavu milosti posvěcující - mám plnou jistotu, že budu navěky spasen.


  Ahoj Stando.

  Díky za odpověď. Asi jsem se špatně zeptal - mne nezajímají spekulace ve stylu "co by - kdyby", ani odkazy ŘKC učení, které znám, ani co logicky mít nemůžeš, ani cokoliv dalšího jiného, než ta jistota.


  Zajímá mne to, co je konkrétně teď s tou tvou jistotou: 

  Ty teď máš tu plnou jistotu? 

  Kdybys teď umřel, v téhle chvíli, tak máš teď tu plnou jistotu, že tě Boží spravedlivý soud pošle do nebe?

  Toník


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 01. květen 2020 @ 09:17:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jelikož si nejsem vědom žádného svého hříchu, který by byl natolik závažný, že bych byl kvůli němu ve stavu duchovní smrti, tak (kdybych v tuto chvíli zemřel) , umíral bych v naději na Boží zachraňující milost. Netvrdím, že bych šel hned přímo do nebe, ale až po náležité přípravě, po náležitém očištění od všeho, co mě ještě poutá k tomuto světu..



(Mou 3,2-7)
Očím pošetilých se zdá, že zemřeli, jejich odchod se pokládal za neštěstí a za zhoubu to, že se odebrali od nás do daleka, ale oni jsou v pokoji.
I když v očích lidí podstoupili tresty, byla jejich naděje plná nesmrtelnosti;  za lehké potrestání dojdou velkých dobrodiní. Bůh je totiž podrobil zkoušce a shledal, že ho jsou hodni;  zkoušel je jako zlato v tyglíku, přijal je jako dokonalý celopal. V době svého navštívení zazáří a poběží jako jiskry po strništi.


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 02. květen 2020 @ 07:32:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj STando.

  Díky za psaní. Chápu, že si nejsi vědom hříchu, chápu, že bys umíral v naději. Ale neptal jsem se na to.

  Ty jsi tu psal, že se chystáš na soud po smrti, zároveň jsi psal, že ten soud po smrti s tebou bude spravedlivý. Je to tak?

  Pak jsi tu psal v diskuzi:

"Křesťané, kteří bez hříchu ke smrti vnitřně žijí s Bohem, kteří hostí Boha ve svém srdci, kdyby v tomto svém stavu teď okamžitě zemřeli, mají plnou jistotu, že jejich posmrtný soud bude ospravedlňující - že tedy přijdou po smrti do nebe."

  A tu plnou jistotu jsi napsal tučně a ještě podtrženě, to vypadá, jako že jsi jí zdůraznil.

  Tak se ptám: Když v tomto svém stavu teď umřeš, a půjdeš teď na ten spravedlivý Boží soud, máš teď tu plnou jistotu, že na tom spravedlivém Božím soudu Bůh spravedlivě rozhodne podle celého tvého života, že půjdeš do nebe?

  Toník





]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 02. květen 2020 @ 21:23:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku,
Bůh rozhodne nad každým z nás spravedlivě.
Bude soudit celý můj život a věci skryté se stanou zjevnými. Ovšem nebude mi tam připomínat hříchy, ze kterých jsem už za života učinil pokání a jeho milostí mi byly dávno odpuštěny.

Na Božím soudu působí dvě rozhodující veličiny: milost a spravedlnost.  Jedno však nevylučuje druhé. Člověk svým životem si volí buď více milosti, nebo více spravedlnosti.


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 02. květen 2020 @ 23:35:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Stando, znovu tolik slov, abys neodpověděl na jednoduchou otázku. Je jisté, že Bůh rozhoduje spravedlivě. A je jisté, že bude soudit celý tvůj život. Dobře jsem tedy tvé psaní pochopil a určitě se tvoje očekávání naplní.



]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 04. květen 2020 @ 08:53:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku, evidentně ani tolik slov ještě nestačilo, aby jsi se znovu nemusel ptát na to samé. Kdybys nad nimi i zauvažoval, nemusel jsi se znovu ptát:




Ano, tuto plnou jistotu v Bohu mám.

Bůh bude soudit celý můj život - ovšem v kontextu skutečnosti,
 že Bůh nebude znovu otevírat věci už jednou vyřešené (pokáním) a uzavřené (milostí), že se už budou řešit jen mé nedostatky aktuální - nevyřešené.




]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. květen 2020 @ 07:00:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Toníku, evidentně ani tolik slov ještě nestačilo, aby jsi se znovu nemusel ptát na to samé.

  Určitě, nestačilo. Když se takhle vyhýbáš odpovědi, tak mi nestačí ty úhybná slova, ptám se znovu. Ale jak víš, nevydržím to věčně - když jsi psal minule o nehodném přijímání, zeptal jsem se asi 10x na to, co jsi tím myslel a když jsi neodpověděl a stále se vyhýbal, pochopil jsem, že odpovědět nechceš a že máš s odpovědí nějaký problém, že jsi zřejmě při svém psaní o nehodném přijímání ustřelil, popletl to.


Ano, tuto plnou jistotu v Bohu mám.

  Dobře tedy. Máš tedy teď plnou jistotu, že když budeš spravedlivě souzen za celý svůj život, za vše, co jsi udělal dobré i zlé, uzná Bůh, že jsi zralý pro nebe. Chápu tě dobře?

  Stává se ti někdy, že tuhle plnou jistotu nemáš?

  Pokud ano, kdy naposled se ti stalo, že jsi tuhle plnou jistotu neměl?

  Toník


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 01. květen 2020 @ 21:08:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko






]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 01. květen 2020 @ 23:19:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Martínku, takže je to na nás a ne na Bohu? Kdyby to tak bylo, tak jsme skončili dřív, než jsme začali !! Díky Bohu, že to tak není.
 


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 02. květen 2020 @ 21:17:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,
Bůh přece chce, aby byli všichni lidé spaseni.
Ten nikomu bránit nebude. Takže jenom ten malý zbyteček (vytrvat v dobrém až do konce) je na nás - a ani to bychom nedokázali bez účinné Boží pomoci!

Všechno ostatní pro spásu lidí přece už Bůh připravil.


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 03. květen 2020 @ 21:15:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy







]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 27. duben 2020 @ 19:26:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
wollek




//Je docela pozoruhodné, jak mnozí sektáři dokáží tyhle místa v Písmu ignorovat a vystavěli si nové učení o tom, jak se prý vyhnou Božímu soudu po smrti.

Oko, promiň, ale toto stojí za můj komentář. Především je třeba brát v úvahu úplně všechny verše, a ty pak harmonizovat - bylo by to určitě užitečnější, než toho, kdo nevyznává katolické představy o Bohu, hned takto odsuzovat.





martino





wollku nechci tě veřejně kritizovat, neboť z předešlých diskusí mám osobní zkušenost tvé "diskusní přecitlivělosti". Proč to říkám? Protože tvá výtka vůči diskutujícímu oko není pravdivá, neboť z názoru oka není vůbec zřejmé, že by oko někoho odsuzoval jak píšeš. Máš to zapotřebí takto diskusně lhát a na cti utrhat pomluvou vůči diskutujícímu oko? Nebo také sektářsky prožíváš jako součást své víry, že tebe se žádný soud netýká? Na takový názor máš jistě právo, ale neznamená to, tě to opravňuje zde očerňovat diskusní konkurenci nepravdivým nařčením, že někoho oko odsuzuje. Takové šíření nepravdivé informace je morálně pokleslé. 


]


Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 26. duben 2020 @ 16:58:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepřihlášený jsi v pohodě? Proč včera založíš jednu diskusi a dnes tu samou znovu? Když jsi nevěřící a máš problém být diskusně věrohodný, tak se nesnaž ostatní přesvědčit, že jsi iniciativní blb. Založením druhé stejné diskuse o tom přesvědčuješ ty, kteří nerezignovali na zdravý rozum. Prostě žiješ s pocitem, že nepodléháš soudu, ale já tvůj názor respektuji, ale odmítám, abys takový nekřesťanský názor si šířil na serveru, který se presentuje jako křesťanský. Že neznáš Písmo sv., že mu nerozumíš, o tom jsi nás již včera ujistil. Je mi tě líto, jako každého, kdo ve své nadutosti a pýše zde šíří nauku která vede přímo do věčného ohně. Proto se odpadlíci, sektáři a další blouznivci nezpovídají, neboť ve své svaté ješitnosti domnívají, že jsou svatí jako andělé a z nebe si jen odskočili na zem dát kávu...Jinak pokud neznáš toto, máš prostě smůlu a klidně založ zase další diskusi...jsi vážně k popukání...



4 [biblenet.cz]Vždyť Bůh neušetřil ani anděly, kteří zhřešili, ale svrhl je do temné propasti podsvětí a dal je střežit, aby byli postaveni před soud.


27 [biblenet.cz]A jako každý člověk jen jednou umírá, a potom bude soud,



Re: Okova a Martinova lež o učení apoštolů a nepřijímání slov Krista.. (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pondělí, 27. duben 2020 @ 19:56:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>24*) t. nepříjde k odsouzení, jež sobě zasluhují, kteříž učení mé zavrhují.<<

Jůva :) Dobrý to slovosled. Nebo též:
Kteříž učení mé zavrhují, nepřijdou k odsouzení, jež sobě zasluhují. :))





Stránka vygenerována za: 0.60 sekundy