Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 162, komentářů celkem: 429703, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 751 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116598639
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem.
Vloženo Čtvrtek, 28. květen 2020 @ 09:50:14 CEST Vložil: Tomas

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Akuzativ 27.5.2020:
Adam porušuje Boží stvořitelský řád tím, že dává jméno Evě a prohlašuje se tak za jejího pána. Muž a žena jsou si před Bohem rovni - viz Genesis 1,27.





"Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. " | Přihlásit/Vytvořit účet | 51 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pátek, 29. květen 2020 @ 09:20:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Člověk tedy pojmenoval zvířata.
Genesis 3,20 nám říká, že Adam pojmenoval Evu, a to už nebyl příkaz Hospodinův, ale byla to svévole Adamova.  Adam se prohlásil za jejího pána.

Pasáž: Genesis 3,17-20
  • 17 [biblenet.cz]Adamovi řekl: „Uposlechl jsi hlasu své ženy a jedl jsi ze stromu, z něhož jsem ti zakázal jíst. Kvůli tobě nechť je země prokleta; po celý svůj život z ní budeš jíst v trápení.
  • 18 [biblenet.cz]Vydá ti jenom trní a hloží a budeš jíst polní byliny.
  • 19 [biblenet.cz]V potu své tváře budeš jíst chléb, dokud se nenavrátíš do země, z níž jsi byl vzat. Prach jsi a v prach se navrátíš.
  • 20 [biblenet.cz]Člověk svou ženu pojmenoval Eva (to je Živa) , protože se stala matkou všech živých.





Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 29. květen 2020 @ 09:32:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistěže "dát někomu jméno" znamená v biblickém pojetí získat nad ním vládu.

Tím, že Adam dal jméno všem zvířatům, ustanovil se nad nimi správcem - tedy nadřazeným.

Proto mezi zvířaty nenalezl nikoho sobě rovného:

(Gn 2,18-20)
Bůh Jahve řekl: „Není dobré, aby byl člověk sám. Musím mu udělat pomocnici, která by se k němu hodila.“ Bůh Jahve utvořil ze země rovněž všechna divoká zvířata a všechny nebeské ptáky a přivedl je k člověku, aby viděl, jak je pojmenuje: každý z nich měl nést jméno, jaké mu dá člověk.
Člověk dal jména veškerému dobytku, nebeským ptákům, všem divokým zvířatům, ale pomocnici pro člověka, jež by se k němu hodila, nenašel

Verš Gn 2,20 je vyjádřením prvotní samoty člověka, potřeby sdílet svůj život se sobě rovným (a přesto odlišným).


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Sobota, 30. květen 2020 @ 09:49:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando, dobré uvažování, ale uvažuj dál.
Píšeš, Verš Gen. 2,20 je vyjádřením prvotní samoty člověka,..
Adam nebyl sám, nepřetržitě byl v přítomnosti Boha, Hospodina a Ducha Božího. 
Otázka zní, co se v jejich vztahu a proč změnilo, že Adam se najednou cítil o samotě, "není dobré, aby byl člověk sám". 
Existují názory, že Adam se vnitřně odcizil Bohu mnohém dříve, než u pověstného stromu poznání. A kvůli tomu odcizení vzniklo pojmenování zvířat a vyjmutí Evy. 


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 31. květen 2020 @ 10:03:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozumím tomuto jinak:

Podobně jako náš hmotný prostor, má i duchovní prostor člověka tři různé roviny vztahů, které si navzájem nijak nekonkurují (v jejich průsečíku spojí pak v křesťanství Kristus).

Plnost duchovního prostoru vyžaduje u člověka naplňování všech tří těchto různých vztahů:

1.) rovina vztahu člověka k Bohu
2.) rovina vztahů mezi lidmi žijícími tento pozemský život.
3.) Rovina vztahů s anděly a svatými v nebi


Adamův vztah s Bohem nemohl tedy nijak vyplnit potřebu Adamova vztahu mezilidského.


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 31. květen 2020 @ 11:12:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poznámka k poslední větě, tento názor prozrazuje o jeho nositeli, že ještě nezná Boha tak, aby tento názor zavrhl, jako naivní. Přisuzovat Bohu neschopnost naplnit veškeré lidské potřeby je projevovat neznalost. 
Bůh podle autora tohoto názoru je nějak omezený a to neodpovídá Písmu. 


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 14:20:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
<<Poznámka k poslední větě, tento názor prozrazuje o jeho nositeli, že ještě nezná Boha tak, aby tento názor zavrhl, jako naivní. Přisuzovat Bohu neschopnost naplnit veškeré lidské potřeby je projevovat neznalost. <<
A já si zase myslím, leonete, že taková poznámka zase vypovídá a prozrazuje o Tobě, že ještě neznáš B-ha tak, abys takový názor, že B-h může naplnit takovou lidskou potřebu mít mezilidský vztah a dokonce ten intimní s ženou - jemu rovnou bytostí jeho srdce jinak, než právě tím, co viděl a učinil - ženu pro Adama, přijal a nevymýšlel své pravdy :)


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Středa, 03. červen 2020 @ 14:42:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Pasáž: Genesis 1,26
  • 26 [biblenet.cz]I řekl Bůh: „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a nad nebeským ptactvem, nad zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem plazícím se po zemi.“

Člověk je stvořen, aby byl Božím obrazem, a to vylučuje rovnost s Bohem. Je to milost, že je Bůh člověku blízký. Adam ve své svobodě cítil smutek po sobě rovném člověku, a proto Bůh stvořil Evu.




]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 03. červen 2020 @ 18:29:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosím tě, jak tě napadlo, že jsem napsal něco o rovnosti s Bohem? 
Jak a proč tě napadla vůbec taková myšlenka? 

Jestli Bůh dal vládu nad veškerým stvořením člověku, tak je to Jeho dar, ale to přece neznamená, že mu dal vládu nad sebou. 
Fakt nechápu tvé myšlenkové pochody...


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Středa, 03. červen 2020 @ 19:45:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to tak, jak píšu v předešlém komentáři. To ti přibližuji informaci z Bible.
Ty píšeš o možné neposlušnosti člověka Adama.
Když se oprostíš od útoků na můj nick, máš prostor vysvětlit, jak to vlastně s tou možnou první neposlušností myslíš.


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 03. červen 2020 @ 22:50:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to docela jednoduché, proč Adam nezastavil Evu a proč si od ní to ovoce zapovězeného stromů vzal a jedl. 
Kdyby byl poslušný, zabránil by Evě trhat to ovoce a jíst. Nebo kdyby ona už snědla, tak by on odmítl. 
Z toho si prostě odvodiš, že jeho odcizení muselo vzniknout už dříve.

Že jsi o něčem takovém ještě neslyšel? Tak takovou otázku polož svým učitelům. 


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 11:07:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Adam stál vedle Evy a ona vztáhla ruce po ovoci. Ve svobodě dali průchod hříchu.
K těm učitelům - tak představ si, že nevím, co tu všechno píšeš a jestli se z tvého psaní dá vyvodit, že máš skvělé učitele. 


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 11:58:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co jsem napsal, napsal jsem proto, abych podnítil tvé myšlenkové pochody. Jistě svůj názor nějak vznikl. Ale je definitivní? 
Tím tě chci pouze pobídnout uvažovat o tvém názoru. 
Litera zabíjí, ale Duch obživuje. 
Strach před tím, že buduli pochybovat o nějakém dogmatech, tak ztratím víru podporuje kdo? Nejsou to náhodou ti, jejichž moc je těmito dogmaty podporována? 


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 13:59:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando, dobré uvažování, ale uvažuj dál.
Píšeš, Verš Gen. 2,20 je vyjádřením prvotní samoty člověka,..
Adam nebyl sám, nepřetržitě byl v přítomnosti Boha, Hospodina a Ducha Božího. 
Otázka zní, co se v jejich vztahu a proč změnilo, že Adam se najednou cítil o samotě, "není dobré, aby byl člověk sám". 
Existují názory, že Adam se vnitřně odcizil Bohu mnohém dříve, než u pověstného stromu poznání. A kvůli tomu odcizení vzniklo pojmenování zvířat a vyjmutí Evy. 

O dogmatech nikde nemluvím. Jestli ti správně rozumím, tvoje otázka zní, co se změnilo ve vztahu Adam - Hospodin, že se Adam najednou cítil o samotě?
Nikde však nevysvětluješ, co se změnilo.


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 14:11:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Položil jsem řečnickou otázku Standovi. Chtěje ho podnítit k samostatnému uvažování. 
Nejen Standa sdílí názor, že Adam zhřešil tím, že pojedl ze zakázaného stromů, tento názor je všeobecně sdílen, ale jen nemnozí uvažuji, proč Adam jedl, co tomu předcházelo. 
Písma nás učí, že hřích vzniká v srdci dříve, než je dokonán. To znamená, že rozhodnutí Adama muselo nejdříve vzniknout nějakým myšlenkovým pochodem v jeho srdci. 
Pouhé konstatování, že jedl nevystihuje podstatu jeho hříchu. 

Nechci vám tady napovídat, co a jak si máte myslet. To dělají jiní. Raději bych byl, kdybyste sami měli podíl na svém poznávání. 


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 14:25:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to tedy pro tebe není dogma. Rozumím. Adam dostal do vínku svobodu, není loutka. To samé Eva.
A co je to ta svoboda? Můžeme se rozhodovat pro dobro a nebo zlo.
Je dobré si připomenout, že Adam je stvořen k obrazu Božímu. On není Bůh.


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 17:26:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bavíme se o Adamovi, ne o nás, Adam byl v jiné situaci. On se mohl rozhodnout mezi vztahem s Bohem skrze strom života a poznáváním dobrá a zla. 
Trochu mi to připomíná dnešek. Můžeme se rozhodovat poznávat Boha skrze Ježíše a poznávat Boží požadavky a plníte je kvůli odměně. Což například dělají Židé. Ti nečekají věčnou odměnu, ale pozemské požehnání. 
Promiň Voto, ale to mám od samotných Židů. 

O tom, co si máme představit pod slovy, byl stvořen k obrazu Božímu, bychom mohli vést dlouhou diskusi a neshodli bychom se.
Asi si každý pod tím představujeme něco jiného. 



]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 17:42:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná to tak těžké nebude. Myslím si, že o tom už rozjímalo mnoho lidí - co to vlastně znamená, být stvořen k obrazu Boha.


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 18:17:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozjímat, neznamená se blížit skutečnosti. 
Asi jsem se setkal s názory jinými, než se rozjimaji. Jsem já a celkem mne nezajímají názory jiných lidí. 
Můj život je můj, a ne cizí. To snad chápeš, jsem docela nemladý člověk, a chci si ho žít podle sebe, ne podle názoru cizích lidí. To snad také chápeš. 
Nemám čas se řídit cizími životy. 
Dospělí se nevymlouvaji cizími zkušenostmi, ale nesou následky svých vlastních rozhodnutí!!!


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 18:56:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leonete to je pravda. Já ti však nikde neříkám, že rozjímání jiných lidí musí být nutně v pravdě. 


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 19:07:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naznačil jsi, na to jsem reagoval. 


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 15:28:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj vespolek.

Had řekl Evě, Budete jako Bůh, budete rozpoznávat dobro a zlo, ale k čemu by jim to bylo dobré? Zlo v ráji přeci neexistovalo a byl to pro ně prázdný pojem nebo snad měli zkušenost ze zlem? V tom případě kde k tomu poznání přišli ?
Leonete, Adam byl stvořen jako dokonala bytost, kde a proč se v jeho srdci zrodil hřích, jak říkáš?

Co vlastně autor Písma nám tímto příběhem říká . . .  ? Není třeba problém v tom, že jej někteří berou až příliš doslovně ?


Honza



]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 15:36:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná vysvětlíš, kdy Adam dostal svobodu rozhodovat se pro dobro a zlo. Zlo v Ráji neexistovalo, a co ten had, který Evě tvrdil, že když s Adamem pojí ze stromu poznání, že budou jako Bůh.
To už je hodně hluboké uvažování a nevím, jestli to všechno potřebujeme vědět, abychom došli spásy.




]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 16:12:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle jsou jen otázky které tě kolem toho napadnou :-)  Můžeme jen přemýšlet . . . není nutné to přesně vědět.


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 16:40:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně tak, můžeme přemýšlet.


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 16:41:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo, mne nenapadají otázky, a kdyby, tak vím, že odpovědi najdu v Písmu.

Bůh stvořil člověka se svobodnou vůlí, tj. s možností volit, vybrat si. Adam s Evou se mohli rozhodnout, jestli zachovají Boží příkaz či zákaz nebo ne. V ráji sice nebylo zlo, avšak byl tam ten strom poznání (dobrého a zlého), nicméně taky strom života, z něhož jíst měli, ale nejedli. A toto víme nebo tedy můžeme vědět.

Neznám katolický výklad hříchu před prvním hříchem ani nevím, co se tím myslí a neřeším to. A pravda je, že nemusíme vědět všechno, ale máme poznávat Boha Otce a Toho, kterého poslal, Pána Ježíše Krista = věčný život, který nám byl dán, abychom jím žili, tzn. že naším životem je Kristus. Zodpovědností každého věřícího v Krista, který Jej přijal jako Zachránce a Pána, je žít Krista. Kdo takto Krista, pro Krista, skrze Krista a Kristu jako Pánu žije, obdrží odměnu v budoucím věku. Kdo z věřících v Krista takto nežije bude určitým způsobem v budoucím věku potrestán, ale jinak bude spasen tak, jako skrze oheň, který spálí jeho dílo.
Tož tak.


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 16:56:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Adam a Eva?věděli, že nemají překročit Hospodinův zákaz, ale co ten had?


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 17:52:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co máš s hadem?


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 17:59:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, možná znáš toho hada a četl jsi o něm.
Pasáž: Genesis 3,1-6
  • 1 [biblenet.cz]Nejzchytralejší ze vší polní zvěře, kterou Hospodin Bůh učinil, byl had. Řekl ženě: „Jakže, Bůh vám zakázal jíst ze všech stromů v zahradě?“
  • 2 [biblenet.cz]Žena hadovi odvětila: „Plody ze stromů v zahradě jíst smíme.
  • 3 [biblenet.cz]Jen o plodech ze stromu, který je uprostřed zahrady, Bůh řekl: ‚Nejezte z něho, ani se ho nedotkněte, abyste nezemřeli.‘“
  • 4 [biblenet.cz]Had ženu ujišťoval: „Nikoli, nepropadnete smrti.
  • 5 [biblenet.cz]Bůh však ví, že v den, kdy z něho pojíte, otevřou se vám oči a budete jako Bůh znát dobré i zlé.“
  • 6 [biblenet.cz]Žena viděla, že je to strom s plody dobrými k jídlu, lákavý pro oči, strom slibující vševědoucnost. Vzala tedy z jeho plodů a jedla, dala také svému muži, který byl s ní, a on též jedl.



]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 18:09:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No a?


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 18:49:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy dál už asi nepřemýšlíš. Co asi dělá had v zahradě Eden.


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 21:12:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, co dělá od počátku - svádí, lže. Adam měl nad ním panovat - nestalo se. Kdyby Bůh nechtěl, aby had v zahradě byl, nebyl by tam.


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pátek, 05. červen 2020 @ 09:05:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To máš pravdu, že kdyby Bůh zasáhl, tak had by v tom Edenu nebyl. Proč tam v tom Edenu had byl, to nevysvětluješ, možná to tak přecházíš, jakože tato skutečnost neexistuje. Nebudeme o ní mluvit.


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 05. červen 2020 @ 08:54:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
V ráji sice nebylo zlo, avšak byl tam ten strom poznání (dobrého a zlého), nicméně taky strom života, z něhož jíst měli, ale nejedli. A toto víme nebo tedy můžeme vědět.

A pravda je, že nemusíme vědět všechno, ale máme poznávat Boha Otce a Toho, kterého poslal, Pána Ježíše Krista = věčný život, který nám byl dán, abychom jím žili, tzn. že naším životem je Kristus.


  Ahoj Willy.

  Přesně tak. Člověk měl obdělávat, střežit zahradu a jíst směle ze všech stromů, i ze stromu života, který byl uprostřed zahrady. Neměl věnovat stromu poznání dobrého a zlého.

  Tak je to i dnes - člověk je tu stále k tomu, aby obdělával, střežil, směle jedl ze všech stromů i ze stromu života. Ten, kdo má život, to dělá. Věnuje život tomu, co Bůh pro člověka určil, připravil - žije život.

  Babylon se pak dále znovu a znovu věnuje stromu poznání dobrého a zlého, znovu a znovu stáčí pozornost lidí k tomu stromu, aby znovu a znovu jedli ze stromu poznání dobrého a zlého. Což je pro ty lidi škoda.

  Toník


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pátek, 05. červen 2020 @ 09:02:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je sice hezké co jsi napsal, ale nevysvětluješ proč zlo a kde se vzalo to zlo a proč ten had v Ráji.
Zlo jako Babylón a odkud se ten Babylón bere.


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 05. červen 2020 @ 09:16:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě jsi nikdy neslyšel, co je zlo? 
Zlo je nepřítomnost dobrá.podobně tma je nepřítomnost světla.
Zlo samo o sobě nelze změřit a definovat. Podobně tmu nelze změřit a definovat.
Podobně se Adam  odvrátil od světla, Boží tváře,  do temnoty svého srdce a strhl sebou  hada. 

Tu poslední větu jsi asi nikdy neslyšel, ale to neznamená, že jiní o tom neuvažují. 


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pátek, 05. červen 2020 @ 09:25:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nevím, kde jsi co mohl slyšet, a tak to nevíš ani ty o ostatních.
To víme, že Adam zhřešil proti Bohu. Mám ti rozumět tak, že ten had byl dobrý a Adam ho nakazil hříchem? Kdyby to tedy ten Adam neudělal, had by byl stále dobro? Zajímavá myšlenka.


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 05. červen 2020 @ 15:45:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Had patřil mezi stvoření, o kterém Bůh řekl, že je dobré. Viz 1 kap. Genesis. 
Adam byl stvořen velmi dobrý. 
My nevíme, jak dlouho a o čem se rozmlouvali Adam s hadem, víme, že had byl nejchytřejší ze vší polní zvěře. Takže mohl Adamovi, když byl ještě sám předložitn myšlenku, že je sám a jak se potom bude množit? 
Adam nebyl sám, vždyť rozmlouval každý večer s Hospodinem a viděl ho. Nemusel ho ovšem vidět had. 
Mohl tak nechtíc vložit do Adamovy hlavy myšlenku, že je sám a jak zajistí plnění Boží vůle? Začal pochybovat o tom, co neznal a tak se odvrátil o duvěřováni a spoléhání na Boha. 
Co probíhalo v jeho hlavě můžeme spekulovat, těch rozborů jsem už četl více. 
Možná během časů přistoupil na myšlenku, že je sám a potřebuje pomocníka. 
Přišel pokus z pojmenováním zvířat, nestačilo to, proto Bůh přistoupil k vyjmutí Evy z Adama. Také to nestačilo, Adam se odvrátil definitivně od Boha k Evě. 
Atd. Když Evu oslovil had, Adam už neviděl Boha jako jediné dobro, proto Evě nebránil v porušení zákazu. 
Už byl vnitřně odcizen a nerozpoznal nebezpečí. 
Stalo se, a tak jakmile si Adam zvolil za svého rádce hada, strhnul ho do svého hříchu sebou. 
Až kam to časem dospělo, jsme mohli číst. 

Jak hodnotiš tuto variantu? 


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 05. červen 2020 @ 11:11:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
To je sice hezké co jsi napsal, ale nevysvětluješ proč zlo a kde se vzalo to zlo a proč ten had v Ráji.

  To jste se tentokrát přesně trefila!

  A tak to bude i nadále. Budu spíše vysvětlovat to, co žijeme a pro koho, co jsme opustili a proč a spekulacemi nad zlem se i nadále zabývat nebudu.

  Hezký den
  Cizinec

  


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pátek, 05. červen 2020 @ 14:21:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli jsi tu napsala nějaký srozumitelný komentář, tak se ozvi. 


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 08. červen 2020 @ 09:12:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Dobře vy! To se povedlo ;-)

  Akuzativ, vy máte nějaký problém s tím, že jste žena? Jak se stalo že nemáte minulý čas, jen přítomný?


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pátek, 05. červen 2020 @ 11:44:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>
 znovu a znovu věnuje stromu poznání dobrého a zlého, znovu a znovu stáčí pozornost lidí k tomu stromu, aby znovu a znovu jedli ze stromu poznání dobrého a zlého. Což je pro ty lidi škoda.
>>

Určitě to škoda není Cizinče :)
Ten strom poznání dobrého a zlého je totiž i stromem života,.
Jen plodí dva druhy ovoce, jedno je třeba jíst z druhého se ani nedotýkat.
Tím stromem je Tóra s jejími přikázáními - pozitivními a negativními, a je moudrostí HaŠem člověku. Jen kdo není připraven, bude jíst to ovoce špatné toho stromu. :)


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 08. červen 2020 @ 09:06:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Tím stromem je Tóra s jejími přikázáními - pozitivními a negativními, a je moudrostí HaŠem člověku. Jen kdo není připraven, bude jíst to ovoce špatné toho stromu. :)

  Trefa. Jeden z těch stromů jistě.

  Strom poznání dobrého a zlého je Zákon. Jestli je také stromem života, to se jistě přesvědčíte brzy na vlastní kůži.

  Hezký den
  Cizinec


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 16:58:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý pokus, Honzíku, ale nevím, nevím, zda se zde ujme :)


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 17:39:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Buď přesný, Adam byl stvořen "velmi dobrý", ne dokonalý, jak píšeš. Dokonalý je pouze Bůh. Abychom si udělali správnou představu.
Přečteš-li si celou naši diskusi, nechci vám prozradit, jaký mám názor, chtěl bych, abyste sami uvažovali a nebáli se něco objevit jiného, než se všeobecně sdílí. 
Neboli nebojte se pochybovat o obecně přijatých dogmatech, nemůže vám to ublížit. Tím vás straší pouze to, kdo vás chtějí ovládat. 
Mě autor Písma učí od první chvíle důvěřovat Jemu více, než jakémukoliv člověku. 
Skutečný přítel tě nikdy nezklame a nezradí. 


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 17:49:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavé zamyšlení. Hospodin o stvoření Adama neříká, že to je dobré, tak jako to říká předtím.  


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 18:07:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je pravda, Bůh po stvoření člověka jako muže a ženy řekl, respektive je napsáno: Bůh viděl všechno, co učinil, a hle, bylo to VELMI DOBRÉ. - Gn 1:31a
Předtím říkal jen, že to, co viděl, je dobré.


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 18:53:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy to ano, ale co s tím?


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 19:12:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Písmo je nám dáno, abychom ho nekriticky papouškovali, nebo abychom o něm přemýšleli nebo takzvaně rozjímali? 


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 21:13:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřit tomu.


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 14:10:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
<<
Z toho si prostě odvodiš, že jeho odcizení muselo vzniknout už dříve.
<<

Leonete :) Vlastníš pravdu? :)

K odcizení od koho? Od B-ha? Od manželky? Od té, která byla konečně tělo z jeho těla, kostí z jeho kostí? Konečně jemu rovná, bok po boku? :)


<<Kdyby byl poslušný, zabránil by Evě trhat to ovoce a jíst. Nebo kdyby ona už snědla, tak by on odmítl. >>


Tak to by byl Adam, už na základě toho, co prohlásil o ženě, své družce, dost špatný manžel :(  Adam nemusel mít přeci tak přízemní motivy, aby se musel odcizit od své ženy a nezůstal odcizen od B-ha. :(  Ty bys byl něčeho takového schopen, nebo by ses rozhodl spolusdílet její úděl?


]


Re: Katolický výklad hříchu před prvním hříchem. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 04. červen 2020 @ 18:02:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čteš-li celou diskusi, nemůžeš říct, že já vlastním "vlastním pravdu", nic takového jsem nikdy neřekl, bylo by to v rozporu s tím, co v této chvíli vím. 
Samozřejmě se Adam musel odvrátit od Boha, jinak by viděl okamžitě, že je Bůh smutný. 
Neznám tvé srdce, ale já vždy okamžitě vím, že má myšlenka není košér. 
Duch Boží, Kristův, není můj nepřítel, ale můj nejbližší přítel už skoro 50 let. Za tu dobu mě leccos naučil.
Nerozebirame mne, ale Adamovy pohnutky. 
Jednou se ho na to možná zeptám, ale možná to dříve pochopím z toho, co mi Duch zjeví. 
Nebyl jsem v jeho kůži, má manželka mne v uvozovkách přivedla ke Kristu, ne odvedla od Krista, takže jeho situaci neznám. 


]


Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy