|
Právě je 203 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 121015949 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Opilý Ježíš?
Vloženo Úterý, 07. březen 2023 @ 18:04:26 CET Vložil: Tomas |
poslal Mikim Článek je pro ty co si snad ještě myslí, že by někdy Ježíš pil kvašené víno...
|
Mikyho pohádky ovčí babičky (Skóre: 1) Vložil: LD (lubd@post.cz) v Středa, 08. březen 2023 @ 05:02:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Pohádka o tom, kterak, když je svatební veselí v nejlepším, začne se místo Plzničky točit nealko-Birell.
A Bůh se z obláčku nad námi dívá, co lidé provádějí s jeho knižním best-sellerem a zapisuje si jména "teologů" do svého deníčku s názvem "Má pomsta".
https://www.youtube.com/watch?v=0TebUTVTO4o - Nedejme
se zmást frází „dobré víno.“ Nepřisuzujme tomuto slovu význam jenom
proto, že dnešní svět používá tuto frázi ve smyslu „dobré pro svou sílu a
schopnost intoxikovat“. Takový význam zde toto slovo nemá.
Více takových článků na Grano.
|
|
|
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 08. březen 2023 @ 07:28:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."... že by někdy Ježíš pil kvašené víno.."...
Jen Mikimovo nepodložené fantazírování:
(J 2,9) ....Jakmile správce hostiny ochutnal vodu učiněnou vínem — nevěděl, odkud je, ale služebníci, kteří tu vodu nabrali, to věděli — zavolal ženicha a řekl mu: „Každý člověk podává nejprve dobré víno, a když se hosté dostatečně napijí, tehdy to, které je horší. Ty jsi zachoval dobré víno až do této chvíle.“ !"
(L 7,34) Přišel Syn člověka, jí a pije, a říkáte: ‚Hle, člověk žrout a pijan vína, přítel celníků a hříšníků!‘
Křečovité spekulace o tom, jak prý Ježíš pil zásadně jenom mošt z hroznů a nikoli vykvašené víno je v podmínkách podnebí Svaté země docela úsměvná.
Jako vinař mohu odpovědně říci, že je to nemožné. I v našich klimatických podmínkách, pokud jsou venku "letní teploty" , tak mošt vytékající z lisu je už kvasinkami kontaminován natolik, že hned kvasí. Do druhého dne je z něho "burčák".
Takže aby Ježíš mohl pít nezkvašenou šťávu z hroznů, muselo by být jednak velice chladné počasí a musel by sedět hned vedle vinného lisu. A ani ledničky předpokládám tehdy ještě moc lidí nemělo! :-)
|
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 08. březen 2023 @ 07:42:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | <<Křečovité spekulace o tom, jak prý Ježíš pil zásadně jenom mošt z hroznů a nikoli vykvašené víno je v podmínkách podnebí Svaté země docela úsměvná. Jako vinař mohu odpovědně říci, že je to nemožné. <<
A možná jste tu křečovití oba, a oba spekulujete oba dost úsměvně, pane Oko. Už jsem pil tolik nealkoholického vína, tedy moštu na bázi vína, že byste ani nevěřil :) A také to u nás pijí děti při kiduši a nepodáváme jim alkoholizované víno. A ty mošty rozhodně neuchováváme v lednicích.
Nicméně, pokud byl ten Ješu pozorný Žid Tóry, zrovínka na Purim se napil tak, aby nerozeznal Hamana od Mordechaje, tedy zlo od dobrého. :) |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 08. březen 2023 @ 07:51:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | A další podobné info, že nejlepší víno v Izraeli rozhodně nebylo kvašené ..
Alkohol/Víno: Jaké jsou historické záznamy o kvašených nápojích v Bibli? Všeobecně se má za to, že v biblických dobách byla veškerá vínová šťáva nevyhnutelně kvašená, čímž si mnozí představují, že kdekoliv v Bibli je zmíněno „víno“, je myšlen alkoholický nápoj v podobě, jaké jej známe dnes. Avšak dávné civilizace objevily a používaly několik způsobů, jak zabránit ovoci a nápojům kvasit, tudíž se jim podařilo uchovávat i nealkoholickou vinnou šťávu. Upravovali ji:
Vařením hroznové šťávy (nebo jiného ovoce) a zredukováním na sirup, který se dá později zředit. Vařením šťávy v nádobách s minimem odpařování a následným utěsněním včelím voskem. Sušením ovoce na slunci a později opětovným namočením k výrobě vína. Cezením pro vyloučení glutenu. Přidáváním síry do ovocné šťávy – proces, který zabraňuje zkvašení. Lidé v dávných dobách dobře znali všechny výše uvedené metody včetně vaření kvašené šťávy způsobujícího odstranění alkoholu. Poznámka k první metodě úpravy: Aristoteles (před r. 384 př. Kr.) napsal: „Víno v Arkádii bylo tak ztuhlé, že jej bylo třeba seškrábnout ze stěn nádob, ve kterých bylo uloženo, a tyto výškrabky opět namočit ve vodě.“ (Nottovy lekce o biblické vyváženosti, str. 80)
Básník Horatius (r. 65 př. Kr.) ve své poezii vyznává: „Není lepšího vína k pití nad to Lesboské; bylo jako nektar … a nepřivodilo opilost.“
„V Mišně je napsáno, že Židé byli zvyklí pít vařené víno.“ (Kittův naučný slovník biblické literatury, sv. 2, str. 447) Přirozeně, že následkem vaření bylo toto víno zcela nealkoholické, kdyby již nebylo zbaveno kvasu jiným způsobem konzervování.
„Albert Barnes, D.D., (presbyterián) napsal ve svém komentáři na text u Jana 2,10 toto: „Židovské víno, to byla čistá vinná šťáva bez jakékoli stopy po alkoholu. Byl to obvyklý lidový nápoj a nezpůsoboval opilství.“
Adam Clarke (metodista) ve svém známém Biblickém komentáři na text v Genesis 40,11 vysvětluje: „Zde nacházíme, že ve starodávném vyjádření víno znamenalo vinnou šťávu bez kvasu. Číšník vzal hrozen (vína), vymačkal šťávu do číše a hned ji podal do rukou svého pána. Tento nápoj se v dřívějších dobách jmenoval hebrejsky ‚yayin‘, řecky ‚oinos‘ a latinsky ‚mustum‘.“ Clarkův historický slovník je v souladu s Písmem svatým, které prohlašuje: „…Když se najde v hroznu šťáva, říkává se: Nemař jej, je v něm požehnání.“ Izajáš 65,8
https://www.bibleinfo.cz/questions/716.html |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Melissokomos (Melissokomos@volny.cz) v Středa, 08. březen 2023 @ 12:13:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Co je to mošt na bázi vína? Nějaká židovská košer specialita? :) |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 08. březen 2023 @ 12:27:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Yes. :) U kiduše se děkuje B-hu za víno, plod hroznového vína - za víno. Musí to mít charakter vína. Nesmí to být jen hroznová šťava, mošt, džus. |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 08:05:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Už jsem pil tolik nealkoholického vína, tedy moštu
na bázi vína, že byste ani nevěřil :) A také to u nás pijí děti při
kiduši a nepodáváme jim alkoholizované víno. A ty mošty rozhodně
neuchováváme v lednicích."...
Trošku zkus, prosím, ubrat z té tvojí nabubřelosti a vysvětli nám, kde takový mošt bereš? Pokud totiž čistou vinnou šťávu neuchováš v chladu, sama se rozkvasí.
Něco jiného je, když do ní narveš chemikálie, které kvašení brání. Ale s takovým moštem bych si já ani nohy neumyl - natož to pít!
|
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 08:18:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Kupuji z izraele, pane Oko. Uzavřené. ;) Víte cosi o sklepech? Takový máme na obci. Nicméně, po otevření se rychle kazí, to ano. Nabubřelý oko, zkuste odpovědět na dotaz, hledně chovàní Daniela. Hm? |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Melissokomos (Melissokomos@volny.cz) v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 09:42:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Já pořád nevím co je to mošt na bázi vína. Báze pro výrobu je mošt, ne víno. |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 10:44:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ale jistě, že jde jen o mošt pro víno, oddělený z toho stejného lisu moštu, ze které je pak víno. Jinak košer mošty a vína lze nakupovat i v CR, zde: https://www.ceske-vinarstvi.cz/cz/eshop/koser-vina-a-koser-mosty/29/ My například nesmíme mošty či džusy z jiného ovoce pasterizované od pohanů, až na výjimku dohledu výroby. A cokoli z hroznů vína už vůbec od pohanů. Tak jako Daniel. :) Prostě to musí být košer. |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Melissokomos (Melissokomos@volny.cz) v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 11:19:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Tak to jo. Já už myslel, že umíte proměnit víno zpátky na mošt. To by byl pěkný zázrak do evangelií :) |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 11:33:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ale né :))) To byla ironická nadsázka. Nealkoholizované víno ;) Však jsem toho moštu na bázi vína vypil :) Právě - nealkoholizované víno, asi tak jako z vína udělat zas mošt. Ber mne taky tady při té mé drsnosti trochu s humorem, však vidíš na jaké hlouposti reaguji ;) |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 08. březen 2023 @ 07:53:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Víno v Bibli, nejobsáhleji na toto téma pro ty kdo nechápou, že Ježíš ani apoštolové nic kvašeného nepili, jestli někdo něco kvašeného kdy v Bibli pil pak to byl ožralec.
|
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 08. březen 2023 @ 08:13:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | << jestli někdo něco kvašeného kdy v Bibli pil pak to byl ožralec. <<
:))))))) Že se tu nasměji, ale. |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 08. březen 2023 @ 09:05:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Hele mikime, trochu si vyzkouším tvou znalost ohledně toho vína :)
8Daniel si ale vzal na srdce, ž e se nebude poskvrňovat královským přídělem a jeho banketním vínem, a snažil se dosáhnout u vrchního komorníka, aby se nemusel poskvrňovat. 9Tehdy Bůh dal dojít Danielovi u vrchního komorníka milosrdenství a slitování. 10Přesto řekl vrchní komorník Danielovi: Bojím se svého pána, krále, který vám nechal stanovit jídlo a pití. Jestliže uvidí, že vypadáte přepadleji než mladíci vašeho věku, připravíte mě u krále o hlavu. 11Daniel tedy řekl správci, kterého Danielovi, Chananjášovi, Míšaelovi a Azarjášovi přidělil vrchní komorník: 12Vyzkoušej prosím své otroky během deseti dnů. Ať nám dávají k jídlu nějakou zeleninu a k pití vodu. 13Pak se před tebou ukáže, jak vypadáme a jak vypadají ti mladíci, kteří se stravují z královského přídělu. A jak uvidíš, tak se svými otroky nalož. 14On je v této věci poslechl a po deset dnů je zkoušel.
Nepili víno, nejedli ani maso, ani mléko nepili, nic připraveného královským komorníkem, jen vodu a zeleninu. Víš proč, mikime? Proč nepili víno, dokonce banketní? :) Jen vodu, ani vinný mošt, ani nealkoholizované víno. Víš proč?
A vůbec, křesťané, víte proč? Moudrost do takových nesmyslů, že kdo pil víno, byl jen opilec :) |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 08. březen 2023 @ 18:43:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Třeba zde. Ne že bych nebyl diskuzní :) Však se mohou křesťané vyjádřit k tomu a poukázat na svou znalost TaNaChu. Zvláště ti od adventistů, kteří zde tvrdí cosi o tom, že víno v TaNaChu není víno :) Ale i ostatní křesťané mohou, Mellisokomosi, ne? Že by arogance? :) |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Melissokomos (Melissokomos@volny.cz) v Středa, 08. březen 2023 @ 19:09:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | To zas ne. Tohle je pro mě ok. Podivoval jsem se nad něčím jiným. Myslím, že dobře víš nad čím. Nadiskutovali jsme se toho dost a moc dobře si pamatuju JAK. |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 08. březen 2023 @ 20:56:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ... Nepili víno, nejedli ani maso, ani mléko nepili, nic připraveného královským komorníkem, jen vodu a zeleninu. Víš proč, mikime? Proč nepili víno, dokonce banketní? :) Jen vodu, ani vinný mošt, ani nealkoholizované víno. Víš proč?
Daniel nechtěl pít kvašené víno a Bůh ho z to obdařil moudrostí. Tomu se říká být věrný Bohu a jeho slovu.
CEP Ekumenický překlad, 1979 Dan 1:8-9: "Ale Daniel si předsevzal, že se neposkvrní královskými lahůdkami a vínem, které pil král při svých hodech. Požádal velitele dvořanů, aby se nemusel poskvrňovat. A Bůh dal Danielovi dojít u velitele dvořanů milosrdenství a slitování."
CEP Ekumenický překlad, 1979 Dan 1:16-17: "Opatrovník tedy odnášel jejich lahůdky a víno, které měli pít, a dával jim zeleninu. A Bůh dal těm čtyřem jinochům vědění a zběhlost ve veškerém písemnictví a moudrosti. Danielovi dal nadto porozumět všem viděním a snům."
CEP Ekumenický překlad, 1979 Dan 1:20: "Pokud šlo o porozumění moudrosti, které od nich král vyžadoval, shledal, že desetkrát předčí všechny věštce a zaklínače, kteří byli v celém jeho království."
Třeba se Daniel poučil z minulosti z Písem:
CEP Ekumenický překlad, 1979 Iz 28:1: "Běda pyšné koruně efrajimských opilců, nádherné ozdobě, květu vadnoucímu, městu ležícímu na vrchu nad žírným údolím; jsou zmoženi vínem."
CEP Ekumenický překlad, 1979 Iz 28:7-8: "Také tito blouzní z vína, po opojném nápoji se potácejí: kněz i prorok blouzní z opojného nápoje, jsou pomateni vínem, po opojném nápoji se potácejí, blouzní při viděních, při rozhodování kolísají. Všechny stoly jsou plné zvratků, samý výkal, místa není."
|
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 00:33:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Nepili víno, nejedli ani maso, ani mléko nepili, nic připraveného královským komorníkem, jen vodu a zeleninu. Víš proč, mikime? Proč nepili víno, dokonce banketní? :) Jen vodu, ani vinný mošt, ani nealkoholizované víno. Víš proč?
>>Daniel nechtěl pít kvašené víno a Bůh ho z to obdařil moudrostí. Tomu se říká být věrný Bohu a jeho slovu.<<
Kdepak, mikime, oni "Nepili víno, nejedli ani maso, ani mléko nepili, nic připraveného královským komorníkem, jen vodu a zeleninu. Víš proč, mikime? Proč nepili víno, dokonce banketní? :) Jen vodu, ani vinný mošt, ani nealkoholizované víno. Víš proč?"
Pili jen vodu, nepili ani nekvašené víno, ani vinný mošt, ani vinný džus pohanů. Ani mléko pohanů nepili. Ani nejedli maso, sýry a vůbec jinou připravenou stravu pohanů, jen pili vodu a syrovou zeleninu od nich.
Tvá odpověď se vyhýbá všemu tomu, jen hodně neznale, neinformovaně :) a hloupě tvrdíš, že nepili kvašené víno. Tvé odkazy jsem pouze o tom, že se někteří nevěrní opíjeli, když neměli.
9„Ty a tví synové s tebou nepijte před vstupem do stanu setkání víno ani opojný nápoj, abyste nezemřeli, je to věčné nařízení pro vaše pokolení.
Obecné pití vína (samozřejmě jde z kontextu zřetelně o to, že víno je alkohol) či jiného opojného nápoje (destiláty, piva, jiná ovocná vína) není v Tóře zakázáno.
To vyplývá i z následujícího přikázání o nazírech: 1Hospodin mluvil k Mošemu, říkaje: 2„Pověz synům Jisraele a řekni jim: Jestliže se muž nebo žena chce oddělit slibem odříkání (nazír) a chce se odříkat pro Hospodina,3nechť se odřekne vína a vinného destilátu a nepije ani vinný ocet a ocet z vinného destilátu a nesmí pít hroznovou šťávu a ani čerstvé, ani sušené hrozny nesmí jíst.4Po všechny dny svého odříkání nesmí jíst nic, co je vyrobené z vinné révy včetně zrnek a slupek.
U nazíra však není zákaz píti jiné opojné nápoje, než víno a vinné destiláty. A nazír neměl zákaz jíst maso a sýry a pít mléko, a příkaz jíst jen zeleninu.
Daniel a jeho přátelé nebyli nazírci. Přesto ano, byli věrni B-hu v jeho příkazech a proto nechtěli pít od pohanů ani víno, ani vinné destiláty, ani vinný mošt či džus, ba ani nápoje z jiného ovoce či zeleniny, ani mléko. Také nechtěli jíst pohany připravené pokrmy z masa (ani hovězi, ani skopové, ani kuřecí, žádné dovolené maso Židům), z mléka (sýry, tvarohy, cokoli vyrobené z mléka), dokonce ani pokrmy vyrobené a vařené z obilí, z ovoce, ze zeleniny ... Jen čistou vodu přijali a syrovou zeleninu ( hebrejštiny jde zde i o ovoce ). Jen to vzali a tím se živili, z toho si připravovali pokrmy sami.
Znovu vznáším tedy dotaz, mikime. Proč tak jednali? Víš to? Snad jsem Ti dost jasně rozvedl, že Tvá odpověď je zcela mimo, neznalá, nesmyslná a hloupá.
|
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 06:42:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Sekta Nazarejců vznikla až kolem roku 230 př.Kr. tedy cca 300-400let po Danieli :) Dovzdělej se.
https://www.duchovnipoznatky.cz/jezis-kristus/jezis-nazareni-esejci-kumranci/ #mce_temp_url#
Daniel ( hebrejsky a aramejsky דַנִיֵּאל, „ Bůh je můj soudce“) byl biblický starozákonní prorok a hlavní postava větší části stejnojmenné biblické knihy Daniel. Sama Bible považuje Daniela za jednoho z výjimečných mužů své doby. Ve verši 23 je popsán jako muž Bohu vzácný. Ještě dvakrát je v desáté kapitole (v. 11 a 19) takto osloven. Nikdo jiný není v Písmu svatém takto osloven. Daniel tady představuje zbožný ostatek Božího lidu a je obrazem Božího dítěte. [1] https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Daniel_(prorok)
|
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 07:08:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Sekta nazarejců nejsou nazírci, mikime. Nazírci nebyli nikdy hellénskou sektou judaismu. Byli to muži, kteří se mohli jen a toliko na krátkou dobu svého života oddělit pro Hašem z běžného života, a pro důvody například žárlivosti v opilství, kvůli touze. Nikdy nesměli být nazírci na celý život. Samson byl výjimka, ale nebyl to v pravém významu nazír. Mohl i konat to, co nazírci ne. Nazírci nejsou nazarejci. Dovzdělej se a nelži si. Zákony o nazírství jsou v Toře.
Daniel nebyl prorok. Jeho spis není řazen v Tanachu mezi prorocké. To naopak například Jehošua (Jozue) ano, protože on byl prorok. Křesťanské řazení je dost na hlavu.
Avšak to hlavní, mikime. Neodpověděl jsi na dotaz, nevysvětlils. Chováš se jako pštros strkající hlavu do písku. Hloupě, přímo hlupácky.
|
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 07:37:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Daniel a spol. určitě nebyli Nazirci a nedodržovali jejich zvyky nevím proč je sem pleteš. Daniel byl prorok potvrdil to sám Ježíš a co je v Tanachu mě v tomto případě nezajímá
CEP Ekumenický překlad, 1979 Mat 24:15: "Když pak uvidíte `znesvěcující ohavnost´, o níž je řeč u proroka Daniele, jak stojí na místě svatém - kdo čteš, rozuměj -"
Daniel se řídil Božím nařízením proto nepil kvašené víno a pil jen vodu. |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 07:49:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jasně že nebyli nazírci a to jsem také zmínil. A rozhodně nebyli ani nazarejci, což není jedno a totéž. Buď jsi hloupý anebo hloupě vzdělaný. Nazarejská sekta nemá nic společného s nazirátem.
Ne, Daniel s jeho přáteli nepili ani vinný mošt, ani jiné ovocné či zeleninové nápoje, ani mléko. A nejedli ani maso, ani mléčné výrobky jako sýry, tvaroh atd, dokonce ani vařené či pečené pokrmy z obilí, ovoce, zeleniny od pohanů. Nic z toho, nejen víno. I to ostatní, aby se neznečistili.
Opět se vyhýbáš dost trapně odpovědi a hledíš si jen vína. Křesťane trapný :) |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 07:51:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Hele, Milko, už víš, další důvod proč tu křesťany pohrdám? :) |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 08:00:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Mikim tu ovšem není představitel hlavního proudu křesťanství - spíš velice okrajového "křesťanství".
|
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 08:04:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Je to křesťan jako i Vy jste, pane Oko. Raději to vyložte tedy Vy, křesťane Oko, namísto své zbytečné poznámky o Mikim, i to je trapné bez odpovědi a výkladu :) |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 12:32:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Já odpověď neznám na Tvoji otázku tak nevím proč pořád dokoka a dokolečka jak po dvou deci vína píšeš, abych ti odpověděl Kóhn :).
Já nejsem mluvčí křesťanů to je Oko mluvčí největší sekty na světě :).
|
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 14:16:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | To huž je poctivější, křesťane, napsat, že nevíš, mikime. Nevíte a přesto vynášíte své nesmyslně hloupé výklady a tom, že víno je mošt, že jajin znamená mošt, nealkoholické víno. Po dvo deci vína? Nu, asi pohan nevěděj, kolik deci vína se vypije o sederu při Pesachu :) Třeba byl Ješu po po 4 pohárech namol. Nebo co se vypije deci vína o Tu bišvat :)
Inu, odpověď na mou otázku je o košer stravování, pohane. Tedy o dost běžném každodenním životě Tóry dbalého Žida. A souvisí dost úzce i s mým komentářem pod jiným článkem od brusle7 tady, že je naprosto nežidovské, aby mohl nějaký rabín, což Ješu nebyl, přikázat svým žákům, aby pili a jedli vše, cokoliv jim kdo nabídne k jídlu, zejména u tzv. ztracených ovcí Izraele - Tóry nedbalých Židů nebo u pohanů. To je naprosto proti přikázáním B-ha Jisro'ele v Tóře. A protože křesťané jako jste vy tady jsou absolutně nevzdělaní v Tóře, neznalí přikázání a židovského života, nejste ani schopni rozumět a pochopit, v čem všem takový Ješu přestupoval Tóru a sváděl na scestí a hřešil. Ale ono, ten křesťanský písemnický konstrukt je dost průhledný pro nás. Stejně jako ty Vaše křesťanské adventistické nesmysly o nealkoholickém vínu a také o šabatu. :) |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 17:27:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ...Nevíte a přesto vynášíte své nesmyslně hloupé výklady a tom, že víno je mošt, že jajin znamená mošt, nealkoholické víno.
Ale víme co je v Bibli jajin, Víno v Bibli str, 21-22:
VÝZNAM HEBREJSKÉHO JAJIN Ako v gréčtine, tak aj v hebrejčine sa termín „víno“ (jajin) používal na označenie buď kvaseného alebo nekvaseného vína. The Jewish Encyclopedia vysvetľuje, že „čerstvé víno pred kvasením za nazývalo ‘jajin mi-gat’ (víno z kade; Sanh 70a).”14 Halakot Gedalot – najranejší súhrn Talmudu, hovorí: „Môže sa vytlačiť strapec hrozna a nad šťavou vysloviť Kidduš, pretože šťava z hrozna sa považuje za víno [jajin] v súvislosti so zákonmi Nazarejov.“15 Používanie slova jajin v Starom zákone na označenie nekvasenej hroznovej šťavy nie je vždy zrejmé samo osebe, pretože nepodlieha odsúdeniu ako kvasené jajin. Avšak v niekoľkých pasážach kontext jasne naznačuje, že toto slovo označuje nekvasenú hroznovú šťavu (Jeremiáš 40:10, 12; Nehemiáš 13:15; Plač Jeremiášov 2:12; Genesis 49:11; Pieseň Šalamúnova 1:2, 4; 4:10). Napríklad, Izaiáš 16:10 hovorí o Božom súde nad Moábom, ktorý sa mal prejaviť odobratím Božieho požehnania z viníc a hroznovej šťavy: „A tak bude sprataná radosť a plesanie z úrodného poľa, a vo viniciach sa nebude spievať, ani sa nebude výskať; vína [jajin] v lisoch nebude šliapať ten, kto šliapava. Učiním to, aby prestal radostný krik oberačov.“ (Izaiáš 16:10). „Víno“ (jajin), ktoré šliapači šliapu v šliapacej kadi je samozrejme nekvasená hroznová šťava, pretože kvasenie je časom podporovaný proces. Ďalší jasný príklad používania slova jajin na označenie nekvasenej šťavy z hrozna sa nachádza u Jeremiáša 40:10,12. Vo verši 10, Gedaliáš, babylonský vládca, hovorí Židom, ktorí neboli zajatí: „spratávajte víno [jajin], letné ovocie a olej a dávajte do svojich nádob a bývajte vo svojich mestách, ktoré ste zaujali“. Toto nariadenie povzbudzovalo tých Židov, ktorí ušli do susedných krajín, aby sa vrátili do Judska „a naspratávali vína [jajin] a letného ovocia veľmi mnoho“ (Jeremiáš 40:12). V oboch týchto veršoch nachádzame pojem jajin použitý vo faktickej konštrukcii ako taký, ktorým sa myslia plody vínnej révy. Z polí sa nezbiera alkoholické víno resp. hrozno. Toto použitie uvedeného slova neguje domnienku, že jajin sa môže vzťahovať len na kvasené víno. U Nehemiáša 13:15 nachádzame ďalší príklad, kde jajin je použité na označenie čerstvo vytlačenej hroznovej šťavy. „V tých dňoch som videl v Judsku takých, ktorí šliapali kade hrozna v sobotu a donášali snopy a nakladali na oslov i víno [jajin], hrozná a fíky a všelijaké iné bremeno a dopravovali do Jeruzalema v sobotný deň. A svedčil som im a dohováral v deň, v ktorý predávali potraviny.“ Tu jajin najpravdepodobnejšie znamená vytlačenú hroznovú šťavu, pretože sa spomína spolu so šliapaním kadí hrozna v sobotu. Čerstvá šťava sa predávala v sobotu spolu s čerstvým hroznom a iným ovocím. V Plači Jeremiášovom je živý popis fyzickej úzkosti, ktorú prežívalo Judsko počas veľkého hladu spôsobeného Nabuchodonozorovým obliehaním Jeruzalema. Vyhladované deti v úzkosti kričali na svoje matky: „Kde je obilie a víno [jajin]? keď zomdlievajú ako zranení na smrť po uliciach mesta, keď sa vylieva ich život do lona ich matky.“ (Plač Jeremiášov 2:12). V tejto pasáži malé deti žiadostivo prosia svoje matky o svoju bežnú dávku jedla a pitia, konkrétne o chlieb a jajin. Je ťažko predstaviteľné, že v čase obliehania a hladu by si malé deti pýtali od svojich matiek opojné víno ako svoj bežný nápoj. V Genesis 49:11 sú predpovedané Božie požehnania pre Júdu predstavené obrazom hojného zberu jajin: „operie svoje rúcho vo víne [jajin] a v krvi hrozna svoj odev.“ Myšlienka vyjadrená týmto obrazom chce povedať, že úroda bude taká výdatná, že šaty šliapačov hroz– na budú ako opraté v množstve šťavy. V tejto pasáži sa takisto nachádza markantný príklad hebrejského paralelizmu kde dve vety (frázy) vyjadrujú rovnakú myšlienku inými slovami. V tomto prípade, „rúcho“ z prvej časti vety zodpovedá „odevu“ z druhej časti, a „víno“ (jajin) zodpovedá „krvi hrozna.“ „Krv“ je poetické pomenovanie pre „hroznovú šťavu,“ a jej použitie v paralele s „vínom“ predpokladá, že v biblických časoch sa hroznová šťava nazývala jajin pred jej skvasením.
|
]
|
|
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Středa, 08. březen 2023 @ 12:34:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz |
Že jsou to nesmysly dokáže snadno verš z Písma:
Ž 104:14-15: "Dáváš vyrůst trávě pro dobytek a rostlinám, které pěstuje člověk, aby ze země vydobyl potravu. I víno, které dává radost lidskému srdci, takže se tvář olejem leskne i chléb, jenž posilňuje lidské srdce."
Jestli někdo věří, že mošt dává srdci takovouto radost, tak ještě asi nepil víno... 🙂❗ |
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 08. březen 2023 @ 20:03:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Záleží jaké hebrejské slovo je tady pro víno, hebrejsky neumím :). Izraelci se dokázali radovat i bez alkoholu, což už dneska mokdo dokáže. |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 08. březen 2023 @ 20:15:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Je tam jajin - tedy mošt... |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 07:31:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jajn יין znamená samozřejmě víno a ne mošt. |
]
|
|
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: martino v Středa, 08. březen 2023 @ 15:11:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Další diskusní příspěvek na úrovni debility. To jste se všichni zbláznili? |
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 08. březen 2023 @ 19:57:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | To vís, každý nechlastá pravidelně víno jako průměrný katolík :) |
]
|
|
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 16:16:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pán Ježíš nikdy opilý nebyl. Spíš to vypadá na to, že po poslední
večeři a během poslední noci s Ježíšem byli opilí učedníci, když tvrdě spali
celou noc. Přitom věděli, že zítra Pán Ježíš zemře. To přece není normální, pokud
je člověk střízlivý.
Víno bylo vždy opojný nápoj a snad údajně se tehdy ředilo vodou.
EGW, která založila CASD, si prostě vymýšlela a snažila se křestany
vrátit k židovství.Stejně tak ohledně jídla a soboty. Jsou tam hodní lidé,
ale plně pod vlivem amerického směru. Kdysi jsem její spisy četl, ale pak poznal,
že si hodně vymýšlí a fantazíruje. Trochu podobné s jehovisty, ale ti jsou
horší. |
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 17:02:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Říká kdo, že Ješu nebyl nikdy opilý? Frantisek100 ve své představivosti? Pokud byl Ješu opravdu pozorný Žid, tak měl povinnost, micvu se opít o Purim tak, aby nerozeznal mezi Agagovcem Hamanem a Jehudou Mordechajem, víte? Být v takové náladě, že by nerozeznal zlo od dobra. To za prvé. Pakli Ješu s učedníky slavili sederovou večeři o Pesach, pak v dost krátké době musel vypít 4 minimálně decové poháry neředěného vína, a protože začíná seder hodně pozdě a nejprve je po setmění ma'ariv - večerní bohoslužba a v té době se ještě k tomu pekl beránek a macesy, končil seder rozhodně o půlnoci. A i dnes jde o dost náročný večer po dni úklidu domu od chamecu. Nebylo by tedy divu, že unavení učedníci usli, když ten Ješu podle evangelií ani nehl prstem k přípravě sederu. Nefantazírují jen adventisté a ti svědci, ale i Vy, Frantisek100, a katolíci, evangelíci a všichni ti letniční, baptisté ... co se jen různíte na "jiné" křesťany či nekřesťany vůči sobě navzájem. |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 09. březen 2023 @ 17:34:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Už vidím jak nám šel opilý Ježíš příkladem ty máš žide dost. Nepopil jsi něco než jsi to napsal? Nestáhnul jsi sedmičku červeného? Mezi účinky i krátkodobého užívání alkoholu patří: - Zkreslené vidění, slyšení a koordinace pohybu.
- Pozměněná vnímavost a emoce.
- Zhoršený úsudek.
- Špatné dýchání.
Moudrý král Šalomoun řekl: „Víno je posměvač, opojný nápoj je křikloun; kdo se v něm kochá, ten moudrý není.“ (Přísloví 20,1) „Nehleď na víno, jak se rdí, jak jiskří v poháru. Vklouzne hladce a nakonec uštkne jako had…“ (Přísloví 23,31.32)
Neberme si špatný příklad ze židů chlastající červené alkoholické víno, ale z těch co ho nepili a dodnes nepijí. |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Neděle, 12. březen 2023 @ 07:44:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Oba jste nevěrohodní a divní. Jeden vychází z učení své sekty a musí se zastávat toho, co učí
a druhý ze židovské víry. A kde je pravda? Logicky někde mezi. |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 12. březen 2023 @ 09:42:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Já nevycházím z učení něčí církve, protože jsem tady dal celkem 3 různé odkazy, které jsem našel na googlu, které na toto téma mluvi a vysvětlují kdy je míněn vínem v Bibli mošt a kdy víno a kdy kvašené a kdy nekvašené normálně to nezjistíš, pokud neumíš hebrejsky nebo řecky. |
]
Re: Opilý Ježíš? (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 04. duben 2023 @ 11:28:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ne mikime, nepopil ani vodu a ani jsem nic červeného nestahoval do 7dcl láhve :) Nevím, co máte Vy za kochání se ve víně (pro vás v nealkoholizované vymačkané šťávě z hroznů vinné révy), nebo v opojné nápoji.
My zbožní Židé rozhodně nechlastáme víno, ale pijeme ho. Na tom světě bylo tolik tzv. abstinentů, co jim rozum nesloužil, že jeden navíc mikim to nepohorší. Víno je slavnostní nápoj, ne tedy to vaše krabicové, je pro slavnost, slavení, i k pozvednutí duše. Ovšem, kdo si víno nevychutnává, a pije jen proto, aby se opíjel, rozumu nepobral. A o tom je i ta micva na Purim. Opít se tak, že člověk nerozezná zlé od dobrého. A připomíná nám to, že nejsme nijak lepšolidi od druhých, ač se radujeme z našeho vysvobození, že poraženo bylo zlo na nás páchané nepřítelem. A o Pesachu se také nesmíme radovat z trápení a smrti Micrijců, z jejich porážky. A o pesachovém sederu je micva vypít 4 poháry vína, vína radosti, veselí, slavnosti svátku tohoto dne.
Pokud křesťanský Ješu neslavil a pil jen šťávičku z vymačkaných hroznů (na počátku jara) a neměl proto žádné zdravotní či abstinenční důvody, nesplnil micvu. :) Ale kdo ví, jestli to byl vůbec Žid. |
]
|
|
|
|