|
Právě je 296 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Willy rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 123119984 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ NEMÁ S KŘESŤANSTVÍM NIC SPOLEČNÉHO !
Vloženo Úterý, 28. květen 2024 @ 11:50:33 CEST Vložil: Tomas |
poslal Ekrazit Tímto článkem odporuji tvrzení, že Pán Ježíš Kristus byl pouhým člověkem, tedy stvořenou bytostí.
Budu vycházet z těchto pramenů i komentářů a z Písma svatého
1) Spasitel, Boží Syn, tedy Bůh, existuje od věčnosti. Slovo, skrze něž vše povstalo a které byl Bůh, se stalo tělem
Žalmy 2, 7 Přednesu Hospodinovo rozhodnutí. On mi řekl: „Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil.
Jan 1, 1 Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh.
Jan 1, 3 Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.
Jan 1, 4 V něm byl život a život byl světlo lidí.
Jan 1, 14 A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
Jan 8, 57 Židé mu řekli: „Ještě ti není padesát, a viděl jsi Abrahama?“
Jan 8, 58 Ježíš jim odpověděl: „Amen, amen, pravím vám, dříve než se Abraham narodil, já jsem.“
Filipským 2, 6 Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl,
1. Janův 5, 20 Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.
Boží Syn není bytostí stvořenou, tedy bytostí nižšího řádu, nežli Bůh sám, nýbrž bytostí Bohem zplozenou (Ž. 2,7), která je výrazem Boží podstaty (Žd. 1,3) a tedy bytostí rovnou s Bohem (Fp. 2,6). Tedy Slovo, které bylo a je Bohem (J. 1,1), z něhož vše povstalo (J. 1,3), v kterém byl (a je) život (J. 1,4), a které se stalo tělem, které přebývalo mezi námi, plné milosti a pravdy (J. 1,14) – což stvořená bytost v žádném případě být nemůže. Ježíš Kristus je pravý Bůh a věčný život (1J. 5,20). A to je zhruba smysl Janovy zprávy.
V žádném překladu jsem nenašel výraz "Slovo se stalo člověkem", nýbrž "tělem", či "masem". Tvrzení, že se Boží syn stal člověkem, je spekulativním tvrzením pozdější doby, kdy se původní čisté křesťanské učení měnilo působením Satana v tzv. "církevní ideologii" či ideologie, které s původní biblickou zvěstí mají jen málo společného.
Ti, kteří upírají Božímu Synu Boží původ a snižují Ho na úroveň bytosti stvořené, pak se tím dopouštějí tvrzení, že stvořená bytost spasila jiné stvořené bytosti, čímž by byl Bůh z procesu spásy vyloučen. Není možné, aby stvoření, samo zatížené hříchem, nás smířilo s třikrát svatým Bohem (Iz. 6,3; Zj. 4,8) !!!
2) Spasitelův vstup do našeho světa
Matouš 1, 18 Narození Ježíše Krista se událo takto: Jeho matka Maria byla zasnoubena Josefovi, ale dříve než se sešli, shledalo se, že počala z Ducha svatého.
Izajáš 7, 14 Proto vám dá znamení sám Panovník: Hle, dívka počne a porodí syna a dá mu jméno Immanuel (to je S námi Bůh).
Marie nepočala Spasitele s člověkem, ale počala z Ducha svatého. A tím je dán rozdíl mezi Spasitelem a člověkem.
3) Otec je větší než Syn; nicméně, Otec je jedno se Synem
Kristus je zplozený, tedy nestvořený (Ž. 2,7), tedy je Bůh (J. 1,1) - tedy nikoli člověk. Kristus je spolutvůrcem všeho, tedy je s Otcem na stejné úrovni, i když velikostí se liší:
Jan 14, 28 Slyšeli jste, že jsem vám řekl: Odcházím – a přijdu k vám. Jestliže mě milujete, měli byste se radovat, že jdu k Otci; neboť Otec je větší než já.
Koloským 1, 16 neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi – svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti – a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho.
Protože Písmo je z principu bezrozporné, a Bůh je pro nás nevyzpytatelný (Ř. 11,33), nabízím toto lidské, nedokonalé vysvětlení – jen pro naši představu: Představme si, že se nebeský Otec se Synem nacházejí v jedné a téže rovině – tedy na stejné úrovni. Nicméně Otec je větší než Syn. I když je toto vysvětlené extrémně nedokonalé (Boží entitu nelze vystihnout – viz (Ř. 11,33), tak pro základní představu snad toto vysvětlení postačí.
Otec a Syn jsou tedy bytostí stejné úrovně - i když nikoli stejné velikosti.
4) Otec a Syn mají být uctíváni stejnou měrou
Protože Syn byl (a je) roven Bohu, je nutné Ho ctít jako Otce
Jan 5, 23 aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nemá v úctě Syna, nemá v úctě ani Otce, který ho poslal.
Filipským 2, 6 Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl,
Protože je vyžadována stejná úcta k Otci i Synu, je zřejmé, že oba mají stejnou podstatu.
Kdo tedy Synu božskou úctu upírá, upírá ji automaticky též Otci a proto se nachází pod Božím hněvem.
5) V Kristu, tedy Bohu (na rozdíl od člověka), je život a světlo:
Jan 1, 4 V něm byl život a život byl světlo lidí.
To má netušené konsekvence:
Jeden aspekt tajemství vzkříšení v maximálním zjednodušení
Pro lidi existuje vzkříšení k životu a vzkříšení k soudu (1Tes. 4; 15-17; Zj. 20, 4 - Zj. 20,5; Zj. 20, 12-15). A protože v lidech není život, budeme vzkříšeni bez vlastního spolupůsobení.
Naproti tomu Kristus, v němž byl a je život (J. 1,4), který je navíc vzkříšením i životem (J. 11,25), byl vzkříšen Otcem za vlastního spolupůsobení, protože tyto kvality svou tělesnou smrtí na kříži neztratil.
6) Boží Syn je spolutvůrcem a udržovatelem všeho
Římanům 11, 36 Vždyť z něho a skrze něho a pro něho je všecko! Jemu buď sláva na věky. Amen.
Koloským 1, 16 neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi – svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti – a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho.
Koloským 2, 3 v něm jsou skryty všechny poklady moudrosti a poznání.
Židům 1, 3 On, odlesk Boží slávy a výraz Boží podstaty, nese všecko svým mocným slovem. Když dokonal očištění od hříchů, usedl po pravici Božího majestátu na výsostech
Tvrzení, že Bůh tvoří skrze bytost stvořenou, tedy člověka - a pro člověka, je ABSOLUTNÍ NESMYSL.
7) Boží Syn byl PODOBNÝ člověku
Filipským 2, 6 Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl,
7 nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka
8 se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži.
Židům 2, 9 Ale vidíme toho, který byl nakrátko postaven níže než andělé, Ježíše, jak je pro utrpení smrti korunován ctí a slávou; neboť měl z milosti Boží zakusit smrt za všecky.
Židům 2, 17 Proto musel být ve všem jako jeho bratří, aby se stal veleknězem milosrdným a věrným v Boží službě, a mohl tak smířit hříchy lidu.
Kraličtí: "Pročež ve všem připodobněn býti měl bratřím" Pavlík: "patřilo se mu tudíž být po všech stránkách připodobněnu bratrům . . ."
Židům 1, 3 On, odlesk Boží slávy a výraz Boží podstaty, nese všecko svým mocným slovem. Když dokonal očištění od hříchů, usedl po pravici Božího majestátu na výsostech
A tím je řečeno vše. Tedy nic o dvojí přirozenosti Spasitelově.
Kdyby měl Spasitel dvojí přirozenost, tak ta lidská přirozenost, tedy tělo, by zůstala v hrobě, protože na nebesa k Bohu, který je třikrát svatý (Iz. 6,3; Zj. 4,8) se nic lidského ani nemůže dostat. A Spasitel usedl po pravici Boží (Mar. 16,19; Žd. 8,1 a další).
8) Spasitel byl v náruči Otcově, kam stvořená bytost, člověk, nemá přístup
Jan 1, 18 Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náručí Otcově, nám o něm řekl.
Sama představa, že by člověk, tedy bytost stvořená, byl v náruči Stvořitele, jde přímo proti duchu Písma.
9) Kdo nepoznal Krista jako Boha, nepoznal Ho vůbec
Jan 1, 10 Na světě byl, svět skrze něj povstal, ale svět ho nepoznal.
Jan 1, 11 Přišel do svého vlastního, ale jeho vlastní ho nepřijali.
Jan 1, 12 Těm pak, kteří ho přijali a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi.
Jan 1, 13 Ti se nenarodili, jen jako se rodí lidé, jako děti pozemských otců, nýbrž narodili se z Boha.
Kristus na světě byl, ale ti, kteří Ho nepoznali jako Božího Syna, který je v jednotě s Otcem (J. 10,30), Spasitele nepoznali vůbec
Z textů je zřejmé že ten, kdo přijal Krista jako Boha, se stává Božím dítětem; ten, kdo přijal Krista jen jako člověka, zůstává lidským dítětem - v tomto případě přijetí Krista jako člověka ztrácí ovšem smysl.
10) Ježíš Kristus je Mesiáš - tedy Bůh!
Matouš 16, 13 Když Ježíš přišel do končin Cesareje Filipovy, ptal se svých učedníků: „Za koho lidé pokládají Syna člověka?“
14 Oni řekli: „Jedni za Jana Křtitele, druzí za Eliáše, jiní za Jeremiáše nebo za jednoho z proroků.“
15 Řekne jim: „A za koho mě pokládáte vy?“
16 Šimon Petr odpověděl: „Ty jsi Mesiáš, Syn Boha živého.“
17 Ježíš mu odpověděl: „Blaze tobě, Šimone Jonášův, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec v nebesích.
Jan 20, 28 Tomáš mu odpověděl: „Můj Pán a můj Bůh.“
1. Janův 5, 20 Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.
Spasitel činil mnohé zázraky a znamení, které očividně přesahovaly lidský rozměr, což přivádělo židovskou náboženskou elitu do úzkých:
Jan 11, 47 Velekněží a farizeové svolali radu a řekli: „Co si počneme? Ten člověk činí mnohá znamení.
Jan 12, 9 Velký zástup Židů se dověděl, že tam Ježíš je; a přišli nejen kvůli němu, ale také aby viděli Lazara, kterého vzkřísil z mrtvých.
10 Proto se velekněží uradili, že zabijí i Lazara;
11 neboť mnozí Židé kvůli němu odcházeli a věřili v Ježíše.
Nicméně i dnes mnohým náboženským elitám Kristus, Boží Syn - tedy Bůh, silně vadí, a proto Písmo svaté nahradili tzv. církevními ideologiemi", v jejichž rámci je Kristus ponížen, na jakéhosi poloboha, či dokonce člověka.
A víra v jakéhokoli poloboha, či člověka, vede do zkázy.
Deformovaná biblická zvěst není Božím slovem, které vede ke spáse - ale církevní ideologií, která vede do zkázy.
Zatímco biblická zvěst je prostředkem ZÁCHRANY člověka - tak církevní ideologie jsou prostředkem k OVLÁDÁNÍ člověka.
Pro nás, následovníky Kristovy, však platí:
Jan 14, 6 Ježíš mu odpověděl: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.
Jan 10, 7 Řekl jim tedy Ježíš znovu: „Amen, amen, pravím vám, já jsem dveře pro ovce.
A toto mohl prohlásit jen Ten, kdo je pravý Bůh a život věčný:
1. Janův 5, 20 Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.
Okolnosti ukončení Staré smlouvy a vzniku Nové smlouvy - viz předposlední link zcela nahoře.
O tom, že Spasitel v podobě člověka (Fp. 2,7), podstoupil smrt na kříži - viz poslední link zcela nahoře.
O tom, že Syn je Bůh, jedním veršem:
Izajáš 9, 5 Neboť se nám narodí dítě, bude nám dán syn, na jehož rameni spočine vláda a bude mu dáno jméno: „Divuplný rádce, Božský bohatýr, Otec věčnosti, Vládce pokoje.“ (EP)
Iz 9,6 Nebo dítě narodilo se nám, syn dán jest nám, i bude knížetství na rameni jeho, a nazváno bude jméno jeho: Předivný, Rádce, Bůh silný, Rek udatný, Otec věčnosti, Kníže pokoje. (BK)
ecr
|
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ NEMÁ S KŘESŤANSTVÍM NIC SPOLEČNÉHO ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 28. květen 2024 @ 12:45:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Společného má jen tolik, že Pán Ježíš nikdy o sobě netvrdil, že je Bůh. A také apoštolové nikdy o Něm nekázali, nezvěstovali, nepřesvědčovali, že je Bůh. |
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ NEMÁ S KŘESŤANSTVÍM NIC SPOLEČNÉHO ! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Úterý, 28. květen 2024 @ 12:48:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | FATÁLNĚ SE MÝLÍTE .
ecr |
]
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ NEMÁ S KŘESŤANSTVÍM NIC SPOLEČNÉHO ! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 29. květen 2024 @ 20:07:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Fatálně se mýlíš Ty parazite :) |
]
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ NEMÁ S KŘESŤANSTVÍM NIC SPOLEČNÉHO ! (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Pátek, 31. květen 2024 @ 01:57:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Nedochází ti, proč byl pověšen? Vydával se za Boha,čti si v evangeliích a nájdeš to, když budeš prosit Pána o světlo k porozumění. |
]
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ NEMÁ S KŘESŤANSTVÍM NIC SPOLEČNÉHO ! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 31. květen 2024 @ 09:07:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Nevím studente, jak tu Bibli studuješ. Ale pověšen (ukřižován) nebyl za to, že se vydával za Boha.
Jednak se za Boha nevydával, to za prvé.
A za druhé - ukřižován byl za to, že "se dělal" králem Židů. A že je Mesiáš, Syn Boží. Mt 27:37: Nad hlavu mu dali nápis o jeho provinění: „Toto je Ježíš, král Židů.“ |
]
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ NEMÁ S KŘESŤANSTVÍM NIC SPOLEČNÉHO ! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Pátek, 31. květen 2024 @ 11:17:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | FATÁLNĚ SE MÝLÍTE !
ecr |
]
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ NEMÁ S KŘESŤANSTVÍM NIC SPOLEČNÉHO ! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 31. květen 2024 @ 22:05:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ekrazite ty debile bež už konečně s tou lží však víš kam! |
]
]
Re: BIBLE MLUVÍ O TROJICI PRÁVĚ ZDE ! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 01. červen 2024 @ 09:34:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ne ani jeden Tebou uvedený verš nemluví o trojici. Smůla opět jsi se ztrapnil. |
]
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ NEMÁ S KŘESŤANSTVÍM NIC SPOLEČNÉHO ! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 31. květen 2024 @ 22:54:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pohanské kořeny nauky o Trojici (© Ed Torrence 2002)
Nauka o Trojici není pro křesťanství jedinečná ani s ním původní. Má hluboké pohanské kořeny, sahající nejméně do dvou století před naším letopočtem, a od té doby je prominentní v mnoha východních náboženstvích.
Římskokatolické a pravoslavné církevní rady (západní a východní církve) přinesly do křesťanství nauku o Trojici. Stalo se tak předtím, než došlo ke konečnému rozkolu mezi těmito dvěma autoritami. Dokonce i ti, kteří tuto myšlenku začlenili do římskokatolického dogmatu, prohlásili, že je to záhada, kterou je třeba přijmout vírou. Teologové, kteří napsali Katolickou encyklopedii, připouštějí, že neexistuje žádný starozákonní náznak trojjediného Boha a v Novém zákoně jen velmi málo, co lze takto vykládat. Připouštějí také, že to byl produkt tradice, která se vyvíjela čtyři staletí. ŘKC dává stejnou důvěru tradici a písmu. V tomto případě je tradice téměř celým kritériem pro toto dogma, kromě několika písem, které jsou vytrženy z kontextu a nesprávně interpretovány a snaží se dát myšlence legitimitu.
Vývoj této doktríny v křesťanství začal Apoštolským vyznáním víry, pokročil k Nicejskému vyznání víry a nakonec vyvrcholil Athanasijským vyznáním víry. Klikněte na níže uvedené odkazy a přečtěte si o nich více.
Apoštolské vyznání, které vůbec nenapsali apoštolové, ale ŘKC. I když toto jednoduché prohlášení víry nemělo co říci o Trojici, nebo dokonce naznačovat, že Ježíš je Bůh, položilo základy pro další expanzi a bylo během let několikrát upraveno.
Dalším krokem bylo Nicejské vyznání víry založené v roce 325 našeho letopočtu. Na naléhání římského císaře Konstantina a za účelem nastolení jednoty mezi křesťanstvím a pohanskou vírou byl Ježíš prohlášen za rovnocenného, souvěčného a shodného s Bohem. Konstantin tak učinil z křesťanství státní náboženství římské říše. Před Konstantinovou vládou trpěli křesťané mnoha perzekucemi ze strany Říma.
Athanasiánské vyznání víry zastává trinitární koncepty Athanasia, teologa čtvrtého století. Doba jeho původního napsání není známa, ani jeho autor. Většina historiků souhlasí s tím, že byl pravděpodobně složen v pátém století, ačkoli někteří tvrdí, že to mohlo být až v devátém století. Dokonce i Katolická encyklopedie o jeho původu mlží.
Kořeny křesťanské církve pocházely původně z judaismu, který byl a stále je monoteistickým náboženstvím (jednoho Boha). Ve Starém zákoně není žádná víra v polyteistického (množného) Boha. Naopak, SZ písma prohlašují jedinost Boha.
Je. 43:10 Vy jste moji svědkové, praví Hospodin, a můj služebník, kterého jsem si vyvolil, abyste poznali a věřili mi a rozuměli, že já jsem. Přede mnou nebyl stvořen žádný Bůh, ani po mně nebude.
Je. 45:18 Neboť takto praví Hospodin, který stvořil nebesa: Bůh sám, který stvořil zemi a učinil ji; upevnil jej, ne nadarmo stvořil, utvořil jej k obývání: Já jsem Hospodin; a žádný jiný neexistuje.
Nicejská a athénská vyznání víry tato písma, stejně jako mnoho dalších, přímo popírají. Nejprve museli prohlásit, že Ježíš je Bůh a že je věčný – což je také v rozporu s Písmem.
Num. 23:19 Bůh není člověk, aby lhal, ani syn člověka, aby činil pokání, řekl, a neučiní? Nebo mluvil, a neučiní toho dobrého?
Ježíš byl muž; a mnohokrát se označoval jako Syn člověka.
Psa. 2:7 Řekl mi Hospodin: Syn můj jsi ty; dnes jsem tě zplodil.
Ježíš byl zplozen (narozen) v určitém časovém okamžiku, podle židovských proroctví. Athanasiánské vyznání víry také uvádí, že Ježíš byl inkarnovaný Bůh. To je také v rozporu s Písmem, protože Bůh se nemění.
Mal. 3:6 Nebo já jsem Hospodin, neměním se; proto vy synové Jákobovi nevyhynuli.
Pokud pro nauku o trojjediném Bohu neexistuje žádný biblický základ, odkud tedy tato myšlenka pochází?
Řím, sídlo císařů Římské říše a mocenská základna politických papežů, byl silně ovlivněn filozofií a pohanstvím bývalé Řecké říše, která zabírala mnohem větší území, než kdy Římská říše dosáhla. Řecká literatura, sociologie, náboženství a pověry hrály velkou roli při formování římské vlády, filozofie a náboženství. Proto není divu, že Římané začlenili mnoho ze svých zvyků a kultury do křesťanství, stejně jako židovští věřící v Jeruzalémě.
Když byl apoštol Pavel v Athénách, pozoroval mezi ctiteli mnoha pohanských bohů oltář Neznámého Boha. Využil jejich pověr, aby jim kázal o jediném pravém Bohu. Mezi těmito lidmi byli epikurejští a stoičtí filozofové, kteří byli ohromeni Pavlovým kázáním o vzkříšení Ježíše Krista.
Až do vlády císaře Konstantina křesťané římské říše byli pronásledováni. Konstantin však na počátku čtvrtého století viděl šanci pomoci obnovit bývalou slávu Říše tím, že nastolí náboženskou jednotu. Výměnou za spolupráci římských křesťanských biskupů učinil z křesťanství oficiální státní náboženství. To však stálo skutečné evangelium Ježíše Krista velkou cenu. Od této doby se křesťanství stalo směsí křesťanské víry a pohanství. Jedna z nejběžnějších vír mezi pohanskými kulturami byla v trojici bohů. Najdeme to u Egypťanů, Indů (Indických), Japonců, Sumarů, Chaldejců a samozřejmě u Babyloňanů, kde historici sledují kořeny trinitarismu. Církevní dějiny ukazují postupnou asimilaci pohanských myšlenek do křesťanství, kterou přinesla většinou římská nebo západní církev, která se stala politicko-náboženskou extenzí římské říše. Nejpřednější mezi pohanskými myšlenkami bylo přijetí nauky o trojici do dogmatu církve. Pohanské svátky (svaté dny) byly také začleněny do tradice jejich „zkřesťanštěním“, takže končíme s Vánocemi, které se slaví 25. prosince; Velikonoce, které spojovaly vzkříšení Krista s pohanskou bohyní Ester, a Halloween spojený se svátkem Všech svatých. Časem politická moc římských papežů a bohatství, které ovládali, převýšilo moc císařů a církev se stala monarchií s mocí nad králi a národy. Náboženská tolerance vyšla za dveře a Církev se pustila do křížových výprav a inkvizice, aby pomocí bývalé komunikace, mučení, války a vraždy vyhladila všechny, kteří nesouhlasili s oficiální církevní doktrínou nebo se bránili autoritě papeže. Chování podobné Kristu se stalo minulostí a Ježíšovo učení bylo zanedbáváno a změněno. Reformace, kterou přinesl Martin Luther, shodila jho papeženců a vyhlásila ospravedlnění vírou místo spásy poslušností římské církvi. Pohanské doktríny a tradice katolicismu se však přenesly do protestantismu a zůstaly nedotčeny dodnes. Nauka o Trojici nebyla tehdejšími církevními vůdci v žádném případě přijata jednomyslně. Následovaly líté bitvy a debatovalo se o třech verzích trojice, stejně jako o víře v netrojici, dokud nebyla přijata ta současná. Bylo to hlasování lidí, které to ustanovilo, nikoli zjevení od Boha nebo písem. Křesťanství odmítlo Boha Abrahama, Mojžíše a Ježíše a nahradilo Ho pohanským vynálezem. [Pro další studium si přečtěte Když se Ježíš stal Bohem: Zápas o definování křesťanství během posledních dnů Říma.] [Použito se svolením. „Znovuobjevení původní křesťanské teologie,“ Pagan Roots of Trinity Doctrine od Ed Torrence © 2002] |
]
]
Re: BIBLE MLUVÍ O TROJICI PRÁVĚ ZDE ! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 01. červen 2024 @ 09:35:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ani jeden Tebou uvedený verš nemluví o trojici. Smůla opět jsi se ztrapnil. |
]
]
]
]
|
|
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ NEMÁ S KŘESŤANSTVÍM NIC SPOLEČNÉHO ! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 28. květen 2024 @ 22:12:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ekrazit ty nejsi křesťan ani omylem. Všechny Tebou uvedené verše byli už mnohokrát na Granosalis vyvráceny. V podstatě vůbec nerozumíš správným výkladům jednotlivých veršů. Vybíráš si tendenčni překlady Biblí podporující trojici a Božství Ježíše Krista, přičemž v řečtině to má obvykle úplně jiný význam. Vůbec nebereš v potaz kontext u jednotlivých veršů a právě kontext určuje o co se v textu doopravdy jedná. Takový Tvůj dětinský pokus něco dokázat s nulovým výsledkem. Akorát jsi nedokázal vůbec nic a jen se tady před všemi ztrapňuješ a nevšiml jsem si, že by to co píšeš příliš někoho nějak extra zajímalo podle téměř nulových reakcí. Poslouchej Ježíše co říká:
CEP Ekumenický překlad, 1979 Jan 17:3: "A život věčný je v tom, když poznají tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíš Krista."
|
|
|
:-) (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Čtvrtek, 30. květen 2024 @ 22:13:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Nevyšlo to, bobci, no. |
Re: :-) (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pátek, 31. květen 2024 @ 10:38:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Fico je 15 dní po atentátu ve svém bytě v Bratislavě. Už chtěl domů, může jíst sám. "Věříme, že jeho zdravotní stav se bude vyvíjet tak dobře, jako doposud. Bude se zlepšovat a proces rehabilitace bude probíhat velmi dobře," uvedla Lapuníková.
Božínku, to je nezmar. :-) Prohráli jste volby, špatně zastřelili Fica, že vstal z mrtvých. Bobci, vám se fakt nedaří. :-) Na Slovensku se vám vážně nevede.
Takže to vstávání z mrtvých nakonec existuje. A musel vám ho předvést Fico. To je fakt k popukání. :-) :-)
|
]
Re: :-) (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pátek, 31. květen 2024 @ 12:01:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Josef Rzyman alias rosmano si dal těch svých 9000 nenávistných příspěvků na hovinky.cz do soukromých, aby mu je božínku nikdo neviděl. :-)
Už si jeho gigantická moudra nepřečteme. :-)
Ještě, že jsou na granosalis v archivu. :-) |
]
Re: :-) (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 31. květen 2024 @ 22:07:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ty jsi typický příklad učitele co tajně hulí trávu a pak píše zhulené nesmysly. |
]
Re: :-) (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pátek, 31. květen 2024 @ 23:50:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Inkluzi, která rozvrací školství, sem přitáhla EU. Nepřitáhl to Putin. Mně můj život poškodil Brusel, nikoli Moskva. Migranty, čmoudy do Evropy zve Brusel, nikoli Putin. Zase to *****í jiná strana, než je propaganda v TV. Přemýšlej, bobku, máš-li čím. Druhou jakost potravin sem posílá Západ, nikoli Putin. To je realita. Násilí ve filmech, které poškozuje mládež, sem posílá Západ, hlavně USA a jejich filmová studia. Nikoli Rusko, ani Putin. Pornografie - to je rovněž z 99% produkt Západu, nikoli Putina. Přemýšlej. Kdo tu posílá nejvíce sajrajtu? Z které strany to tu chodí? Ze Západu. Multikulti, násilí, migranti, inkluze, green deal. Zelení fanatici. Putin nám nezakazuje auta na benzín. To zakazuje zkur.vená EU. Mám pokračovat?
Ty jsi zhulený, pokud to nevidíš. |
]
Re: :-) (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 01. červen 2024 @ 09:33:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Já se o politiku v poslední době moc nezajímám, ale souhlasím, že dávat dementy a jinak postižené mezi normální děcka je totální hovadina. |
]
|
|
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ NEMÁ S KŘESŤANSTVÍM NIC SPOLEČNÉHO ! (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 30. květen 2024 @ 23:25:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Přesně tak, kdo popírá božství Ježíše, vůbec asi nečetl písmo a drží se nějakých přihlouplých doktrín. |
|
|
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ NEMÁ S KŘESŤANSTVÍM NIC SPOLEČNÉHO ! (Skóre: 1) Vložil: Magdalena07 v Pondělí, 03. červen 2024 @ 16:38:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | A M E N |
|
|
Re: POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ NEMÁ S KŘESŤANSTVÍM NIC SPOLEČNÉHO ! (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Úterý, 04. červen 2024 @ 00:37:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Kdo má dost oficiální fanatické propagandy ze strany mainstream médií, tak tady třeba kluk youtuber cestuje po Iránu a dalších zemích.
Nebo tady dva kamarádi youtubeři cestují po Rusku a Balkáně.
Nesrovnatelně hodnotnější a přínosnější než propaganda na České televizi, centrum.cz a podobné sračkomety. Smysl má už dneska jen sledovat youtubery, kteří tam v těch zemích cestují dobrovolně a dobrodružně a bez ideologie. Teprve pak se člověk něco zajímavého dozví. Opravdu doporučuji. |
|
|
KRITIKA VĚROUKY ŘÍMSKOKATOLICKÉ CÍRKVE (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Pátek, 07. červen 2024 @ 10:19:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Moje odpověď uživateli JirkaB: Ahoj JirkoB,
byl bych opravdu nerad, kdyby sis myslel. že věřím tomu, že biblická Marie je Královnou nebes.
Triáda: Panna Maria - Bohorodička - Královna nebes
není v Písmu uvedena. Jde tedy o tzv. CÍRKEVNÍ IDEOLOGII, v jejímž rámci je možné opravdu cokoli.
Celý můj komentář vycházel z pozadí Nového Zákona. A v něm se termín "Královna nebes" skutečně nevyskytuje - tudíž můj komentář byl korektní.
Nicméně, pan Cizinec debatu rozšířil i o Starý Zákon, kde Královna nebes vyskytuje, a to jako modla, jejíž oslavování odsoudil prorok Jeremiáš v 44. kapitole.
Panu Cizincovi jsem napsal:
Kde jsou důkazy, že římští katolíci svoji "Královnu nebes" ztotožnili se starozákonní modlou?
Nicméně, neměl jsem jasno a tak jsem začal o problému přemýšlet. Už teď tuto svoji větu pokládám za primitivní a hloupou.
Kořeny tzv. mariánského kultu, vidím u nepochopení tzv. Protoevangelia:
Genesis 3, 15 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz] Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu.“ Katoličtí bohoslovci odmítli původní znění hebrejské: "ono rozdrtí (potře)" a nahradili ho zněním Vulgáty "ona rozdrtí". Jeruzalémská Bible v poznámkách k 1M. 3,15, praví:" . . . spolu s Mesiášem je zde zahrnuta i jeho Matka a mariologický výklad latinského překladu ipsa conteret (ona potře), se v církvi stal tradičním." Tím byl Kristus definitivně odsunut do pozadí a byl nahrazen nikoli biblickou, nýbrž katolickou Marií, která byla výnosem papeže Pia IX. dne 8.12. 1854 učiněna neposkvrněně počatou. Naproti katolické Panně Marii, se biblická Marie nenarodila bez dědičného hříchu, protože i ona vyznávala, že má zapotřebí Spasitele:
Lukáš 1, 46 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz] Maria řekla: „Duše má velebí Pána Lukáš 1, 47 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz] a můj duch jásá v Bohu, mém spasiteli,
A tuto biblickou Marii je třeba oslavovat tak, jak Písmo si žádá:
Lukáš 1, 48 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz] že se sklonil ke své služebnici v jejím ponížení. Hle, od této chvíle budou mne blahoslavit všechna pokolení, Lukáš 1, 49 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz] že se mnou učinil veliké věci ten, který je mocný. Svaté jest jeho jméno *
Lukáš 1, 26 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz] Když byla Alžběta v šestém měsíci, byl anděl Gabriel poslán od Boha do galilejského města, které se jmenuje Nazaret, Lukáš 1, 27 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz] k panně zasnoubené muži jménem Josef, z rodu Davidova; jméno té panny bylo Maria.
Ano, byl poslán k panně, jejíž jméno bylo Maria - nikoli k Panně Marii, či Panně Marii milostiplné, Bohorodičce, či ke Královně nebes. Tyto všechny nespadají do Písma, ale do CÍRKEVNÍ IDEOLOGIE. Mezi Písmem a ideologií musíme velmi ostře rozlišovat, protože reálně hrozí, že pokud to neuděláme, zůstaneme ve vězení církevních ideologií trvale odděleni od Písma, tedy od spásy.
Lukáš 1, 28 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz] Přistoupil k ní a řekl: „Buď zdráva, milostí zahrnutá, Pán s tebou.“
A zde se dostáváme k další katolické úchylce, která ponižuje Krista:
Zdrávas: Zdrávas Maria milostiplná . . .
Milosti plný je pouze Kristus!
Jan 1, 14 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz] A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
K orientaci v biblických problémech uvedu téměř neznámý, či málo známý fakt: Totiž že každá bytost z duchovního světa má své UNIKÁTNÍ JMÉNO, které náleží jen jí.
Není tedy možné, aby bytost Světla (+), měla stejné jméno, jako bytost Tmy (-).
Prokazuji-li úctu biblické Marii (Lk. 1,48), pak prokazuji úctu jen jí - a nikomu jinému
Prokazuji-li úctu Panně Marii, pak nevím, komu úctu prokazuji - rozhodně však nikoli biblické Marii
Prokazuji-li úctu Bohorodičce, pak nevím, komu úctu prokazuji - rozhodně však nikoli biblické Marii
Prokazuji-li úctu Královně nebes - tak tím prokazuji úctu duchovní bytosti, jejíž uctívání již dávno odsoudil prorok Jeremiáš ve 44. kapitole!
Toto není obecně známo, a přestože je to jasné a nezpochybnitelné, Vatikán to nikdy nepřizná, protože by to vedlo ke zhroucení římskokatolického náboženství.
* Ruku v ruce s vyvyšováním katolické Panny Marie, jde ponižování Krista:
Jan 1, 1 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz] Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh. Jan 1, 2 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz] To bylo na počátku u Boha. Jan 1, 3 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz] Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest. Jan 1, 4 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz] V něm byl život a život byl světlo lidí. Jan 1, 14 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz] A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
Tak Spasitele popisuje Písmo.
Jenže římskokatolická církev snižuje Jeho Božství, nazývaje ho "Bohočlověkem" , či "pravým Bohem a pravým člověkem" - čímž snižuje Kristovo Božství.
Písmo říká, že "Slovo se stalo tělem" - a nikoli "Slovo se stalo člověkem". Tím je Spasitel ponížen na jakýsi slepenec Boha a člověka, tedy, dle římských katolíků, "Bohočlověka".
Ten, kdo k Písmu přidává, musí počítat s tímto:
Zjevení Janovo 22, 18 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz] Já dosvědčuji každému, kdo slyší slova proroctví této knihy: Kdo k nim něco přidá, tomu přidá Bůh ran popsaných v této knize.
Jak z toho ven?
Jen tak, že se budeme úzkostlivě držet Písma, nic k němu nepřidávat, ani neubírat. Jakékoli odchylky od Písma jsou církevní ideologií, která je smrtící pastí, ze které už nemusí být úniku.
Mějme na paměti, že duchovním otcem jakýchkoli církevních ideologií, tedy úchylek od Písma - je Satan !!!
1. Petrův 5, 8 [www.biblenet.cz] [www.biblenet.cz] Buďte střízliví! Buďte bdělí! Váš protivník, ďábel, obchází jako ‚lev řvoucí‘ a hledá, koho by pohltil.
ecr
|
|
|
BOŽÍ TROJICE V PRVNÍM PŘIBLÍŽENÍ (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Úterý, 11. červen 2024 @ 14:02:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Existence Boží Trojice nemusí být naprosto nepředstavitelná, a stojící a priori proti zdravému rozumu.
Každý si může představit třeba trojúhelník, tedy nejjednodušší plošný útvar, který má 3 strany, úhly a vrcholy a přesto tvoří jeden celek.
Nebo mnohem zajímavější příklad z fyziky: Nám všem dobře známá voda, chemicky H2O existuje ve třech skupenstvích : pevném, kapalném a plynném. A teď pozor: existuje stav, kdy je voda na parametrech tzv. Trojného bodu (tlak 0,61 kPa; teplota 273,16 K – čti kilopaskalů, Kelvinů), kdy vedle sebe v prostoru existují v rovnováze současně všechna 3 skupenství, tedy led, voda i pára. Tyto skutečnosti jsou známy dnes každému, kdo se trochu zabývá odvětvím fyziky zvaném termodynamika, resp. termomechanika.
Trojný bod je tak důležitý, že od něj, a od absolutní nuly (teploty vesmírného prostoru) byla odvozena jednotka teplotního rozdílu, již zmíněný Kelvin (K).
A já se ptám: Když může existovat voda jako malá část díla Božího současně ve třech aspektech – proč by nemohl Stvořitel ??? Nechce nám tou trojností Stvořitel něco naznačit ? Třeba trojrozměrným prostorem v němž všichni žijeme?
Samozřejmě, že existenci Boží Trojice nelze dokázat euklidovskou geometrií nebo termodynamikou, ale jako pomůcka pro základní představu tyto příklady alespoň v prvním přiblížení postačí.
ecr |
|
|
|
|