Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 581 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116591883
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Milost a Zákon mezi některými křesťany
Vloženo Čtvrtek, 08. leden 2004 @ 10:27:39 CET Vložil: tomas15

Zajímavosti Původně jsem chtěl do názvu dát "mezi fundamentalisty", to bych ale záhy musel definovat co tím myslím a to bych pak mohl upadnout v nemilost ze strany svého fanklubu - který o podobných definicích během aktuální ankety nechce ani slyšet - a to bych byl opravdu velmi nerad. Reaguji zde tak trochu na nedávné zatracující výkřiky o tom jak prý nějaké církve vyučují, že spasení není toliko z milosti, ale že je též nutné dodržovat náboženské učení. Předložím tedy stručnou case-study s naivní vírou, že tak nějak to chodí nejen mezi letničními a charismatiky, ale fundamentalisty obecně.

V jedné brněnské letniční círvi vyučují, že spasení není ze skutků, ale toliko z milosti Boží, skrze víru. I přišla do jejich sboru jedna starší paní, sestra v Kristu, a zapojila se do sborového života. Navštěvovala bohoslužby, sborová i modlitební setkání, evangelizovala, letáčky rozdávala, prostě všechno co se od ní jako od správné Duchem naplněné křesťanky očekávalo. Přesto však mě (náhodnému kolemjdoucímu) o ní bylo řečeno, že je to křesťanka s problémy, že je svázaná a ne plně svobodná. Co bylo špatně? Nějaký skrytý hřích? Dvojí život? Přetvářka? Závislost? Ano, zmiňovaná osoba se dopouštěla hříchu, který se mezi fundamentalisty, zvláště těmi letničně-charismatickými, neodpouští. Kouřila. Tedy přesněji řečeno občas si zapálila. Nemyslím si, že by to dělala ve sborových prostorách, ale někdo ji asi někde zahlédl, nevím. A ejhle, už to máme jak vyšité: závislost, svázanost, sice znovuzrozená, Duchem naplněná, pravidelně si účastní, letáčky rozdává, ale s vážným hříchem... Navíc nevyznaným. Prý byl ve sboru nějaký služebník z vnějšku, který se za ni modlil, a přestože o ní nic nevěděl, zmínil, že cítí nějakou závislost v jejím životě. A tak přemýšlím jak je to s tou milostí a jak je to s tím zákonem. Je-li kouření hříchem, pak je hříchem snad jen ve smyslu ničení si vlastního těla, tedy chrámu Ducha sv. Hříchem podobným jako je například přejídání se bůčkem... V církvi, kde se vyučuje o spasení z milosti, vás za kouření však zařadí do kategorie členů problematických, možná sice spasených, ale nedůvěryhodných, kteří by měli být raději pod stálým dozorem. Tak jak je to teda s tou milostí? TH

"Milost a Zákon mezi některými křesťany" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Milost a Zákon mezi některými křesťany (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Čtvrtek, 08. leden 2004 @ 12:28:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Během čtení článků me napadlo hned několik detailů:

1) Kouření škodí nejen osobě kouřící, ale též jejímu okolí. Není to tedy zcela srovnatelné s jezením bůčku, a pokud někdo kouří na veřejnosti nebo pracovišti, kde jsou nekuřáci, tak je to také bezohednost.

2) Není mi sice sympatické vidět křesťany kouřit, ale primárně to označit za hřích je přinejmenším sporné.

3) Navíc, znám věřící lidi - kuřáky, kteří by si moc přáli přestat, ale nejdem jim to a navíc by to vzhledem k jejich zdravotnímu stavu mohlo být paradoxně i nebezpečné.

4) Ačkoliv si nemyslím si, že by se zmiňovaní fundametalisté z článku chovali zrovna správně, kouření bych z další úvahy vynechal. Lze totiž operovat milostí a přitom přebývat ve zjevném hříchu, třeba cizoložství. Myslíte si, že je vždy správné se odvolávat na milost? Mám za to, že člověk, který přijme milost Boží, nemůže trvale setrvávat ve zjevném hříchu, ale přinejmenším proti němu bojuje. Pokud očividný hřích obhajuje nebo přímo vyhledává, pak je otázkou, zda se na takového jedince milost vztahuje. Rozhodně bychom si s milostí neměli zahrávat, protože Bůh je plně svrchovalý a i Bible je v této oblasti poměrně vyvážená. Nelze vidět pouze milost, ale též druhou stranu mince (víra bez skutků je mrtvá apod.).



Re: Milost a Zákon mezi některými křesťany (Skóre: 1)
Vložil: tomas15 v Čtvrtek, 08. leden 2004 @ 13:20:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1) souhlasil bys tedy s tim, ze koureni, je-li provozovano striktne privatne (nikdo jiny neni nablizku), je srovnatelne s buckem?

4) pro me je zajimava otazka v souvislosti s tak privatnimi zalezitostmi jako je cizolostvi: Jak se takova cirkev o jejim provozovani mezi svymi cleny dozvi? A o krok dal: Mela by se cirkev snazit o svych clenech ziskavat podobne informace?


]


Re: Milost a Zákon mezi některými křesťany (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 08. leden 2004 @ 13:28:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Problém je v tom, že bůček nebudeš potřebovat 40x denně, ani ne každý den a pokud zrovna nebudeš bůček mít, tak nemusí být tvou jedinou starostí ho sehnat. Cigarety jsou droga jak prase, odborníky srovnávaná například s kokainem (co do způsobu a intenzity závislosti), co myslíš, je v pořádku, když křesťan šňupe koks? Nemyslíš, že takový křesťan má problém?...má a pěkně velkej a nemusí to být jenom křesťan.
Pokud jsi závislý na cigaretách, je to ústřední téma tvého života, to nejdůležitější v tvém životě...a to se moc neslučuje s následováním Pána Ježíše, že? Neslyšels něco o službě dvěma pánům?


]


Re: Milost a Zákon mezi některými křesťany (Skóre: 1)
Vložil: tomas15 v Čtvrtek, 08. leden 2004 @ 13:50:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slysel. Taky sem slysel o tom, ze zakladatel metodistu J. Wesley se rozhodl zbavit zavislosti na caji a pry mu to trvalo 3 dny a prochazel abstakem, bolela ho hlava a tak... Jinak je samozrejme otazka, zda ona zena kourila 40 denne a byla skutecne zavisla nebo zda tu a tam vykourila par cigaret za tyden... podobne jako konzumenti bucku...

Kazdopadne ten clanek byl spis o tom jak se slucuje uceni 'spaseni milosti' s velice striktnimi pozadavky na zivotni styl, od kterych kdyz se nejaky clen cirkve odlouci, je vystopovan, kaznen, popohanen k pohovorum a oznacovan ze problematickou osobu...


]


Re: Milost a Zákon mezi některými křesťany (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pátek, 09. leden 2004 @ 22:48:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tomáši, nemyslím, zda je důležité, jestli bych souhlasil, nebo ne. Kouření jsem od přirozenosti nesnášel, nikdy jsem nevykouřil ani jeden dech. Řekl bych, že tolerantnější jsem se stal až jako křesťan (po nějaké době), ale to spíš z bázně před Hosposinem a zákonictví. Sám pravidelně nepiji ani černou kávu, kterou považuji za slabou drogu, ale nemám problém si ji příležitostně dát. Nerad se dívám na věci příliš černobíle.

4) To cizoložství byl první příklad zjevného hříchu, který mě napadl. Někdy to vyplyne na povrch, jindy zůstane skryté. Rozhodně bych nebyl nadšený z toho, kdyby se církev snažila slídit své členy. To bych odešel jinam. Je to záležitost vlastního vztahu s Bohem a jedině on je zcela schopen posoudit naše nejniternější motivy, dokonce lépe než my sami.

Nicméně uporozňovat na hřích nebo na špatnosti, kam bych kouření na rozdíl od střídmého jedění masa, rozhodně zařadil. A to zda špatnost je zároveň hříchem nebo ne, opět nechávám na Bohu.

1) Na přímou otázku bych asi odpověděl, že ten bůček by mi byl milejší, ale může to být moje osobní zaujatost. Kouření jsem si od dětských let spojoval s těmi největšími raubíři již na ZŠ a to mi nějak přeci jen zůstalo.


]


Re: Milost a Zákon mezi některými křesťany (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pátek, 09. leden 2004 @ 23:01:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chybička se vloudila:

Nicméně uporozňovat na hřích nebo na špatnosti, kam bych kouření na rozdíl od střídmého jedění masa, rozhodně zařadil, myslím, dobré je.


]


Re: Milost a Zákon mezi některými křesťany (Skóre: 1)
Vložil: green_prophet v Čtvrtek, 08. leden 2004 @ 19:26:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"pokud jsi zavisly na cigeratach, je to ustredni tema tveho zivota?" tady zas nekdo vi nejlip, co se odehrava v dusi kuraka. ja osobne vnimam koureni jako o dost mensi problem nez piti alkoholu (a to i prilezitostne) a jezeni masa.
a boha miluji.
vedl me k tomu prestat pit, vedl me k tomu prestat jist maso, nevedl me prestat kourit. nikomu ovsem nevnusuji, ze ten, kdo pije je hrisnik. kdo jsi, ze soudis ciziho sluzebnika?!

P.S. jasne, neni zrovna vhodne, kdyz do vasich nekurackych plic nekdo nasilne tlaci vyplody sve zavislosti... ale me se treba hnusi kdyz prede mnou nekdo pije nebo ji onen bucek :) jasne, ze mi to na tele neskodi, ale neni dulezitejsi duse? a ta dostava pekne zabrat...



Re: Milost a Zákon mezi některými křesťany (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 09. leden 2004 @ 04:58:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý greene, nesoudil jsem nikoho, jen jsem vyjádřil své přesvědčení, že kouření prostě problém je.
Jinak o té duši kuřáka asi něco budu vědět, když jsem sám kouřil několik let 30-40 cigaret denně.


]


Re: Milost a Zákon mezi některými křesťany (Skóre: 1)
Vložil: green_prophet v Pátek, 09. leden 2004 @ 21:51:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ja jsem poslouchaval folk nez jsem uveril. :)
pratele, to ze VAS buh osvobodi (od koureni, heavymetalu, dlouhych vlasu, charizmatickeho hnuti) neznamena, ze od toho musi nutne osvobozovat i jine. nic neni samo o sobe neciste, i modlitba muze byt hrich. a co VY vite o tom, jak pracuje buh treba v dusi teto damy.


]


Re: Milost a Zákon mezi některými křesťany (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 12. leden 2004 @ 05:10:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Vtipné. Já to napsal jen proto, abys věděl, že mluvím ze své skušenosti. Bůh skutečně nemusí nikoho z ničeho osvobozovat. Jak pracuje Bůh v duši té dámy opravdu nevím, ale jsem přesvědčen, že Bůh nenávidí každou závislost mimo závislosti na něm.
Jinými slovy, každý má nějaký problém, každý v některých věcech padáme a hřešímě (a kdo říká že ne, kecá), řešením ale není říkat, že je vše v pořádku, to je asi to nejhorší , co můžeme udělat.


]


Re: Milost a Zákon mezi některými křesťany (Skóre: 1)
Vložil: Chilli (evca@prohnila.cela.cz) v Pondělí, 12. leden 2004 @ 19:20:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když jsem uvěřila, nevěděla jsem, že volný sex je hřích (kouření...). Napomenutí v lásce podle zákona je milost, díky které můžeme dál růst v Bohu. Některé věci nejsem o sobě schopná vidět, dokud mi na ně někdo neukáže.



Re: Milost a Zákon mezi některými křesťany (Skóre: 1)
Vložil: erfreuen v Úterý, 13. leden 2004 @ 22:46:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Římanům 6:14-16 Hřích nad vámi už nebude panovat, vždyť nejste pod Zákonem, ale pod milostí. Co z toho plyne? Máme snad hřešit, protože nejsme pod Zákonem, ale pod milostí? Naprosto ne! Víte přece, když se někomu zavazujete k poslušné službě, že se stáváte služebníky toho, koho posloucháte - buď otročíte hříchu, a to vede k smrti, nebo poslocháte Boha a to vede k spravedlnosti.

Židům 10:26 Jestliže svévolně hřešíme i po tom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy.

Taková malá blbůstka ze života: Moc jsem si chtěla koupit jedno tílko - takové hezké, bez ramínek, černé - no co říkala jsem si, že by mi to docela slušelo. Vždyť přece nechci u nikoho vyvolat žádné hříšné myšlenky, ale chci si jen udělat radost... Rozhodně si nemyslím, že by křesťané měli chodit oblékaní, jak z minulého století, ale došlo mi, že si přeji, aby se někomu zalíbila moje duše a nejenom zaujalo tělo. Vím, že tohle tílko, stejně tak jako kouření, bych si já před bohem neobhájila. Na druhou stranu, když bych to viděla u někoho jiného, nedovolila bych si říct, že je to hřích. To záleží na poznání. V každém z nás pracuje Bůh trochu jinak.
A milost závisí tak nějak na naší zatvrzelosti, našem
poznání a božím vedení. Jeden takový krásný příklad milosti: jeden z ukřižovaných zločinců vedle Ježíše a "Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji." :´)

Ale stejně PF všem nekuřákům : )



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy