Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 518 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486377
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..)
Vloženo Sobota, 28. únor 2004 @ 17:51:35 CET Vložil: Bolek

Etika poslal frantisek100

   Za pár dní v Kotli na Nově bude pan poslanec Karas obhajovat interrupční zákon, který povoluje tento úkon jen v některých případech, kdy je ohrožen život ženy anebo, když byla žena znásilněna. Přál bych panu poslancovi, aby uspěl a dokázal pozitivně zapůsobit na přítomné  ve studiu i na diváky u televizorů. Obdivuji jeho odvahu.

Já rozhodně nepatřím k zastáncům interrupce. Nakonec možná žiji díky tomu, že v době, kdy jsem se narodil, platily přísnější zákony a možná bylo štěstí, že moje maminka přišla na to, že čeká dítě, až v době, kdy už zákrok nebyl z lékařského hlediska přípustný. A možná, že kdyby na to přišla dříve, určitě by jí tento zákrok povolili ze zdravotních i sociálních důvodů. Nikdy se toto tajemství nedozvím, protože zemřela ještě v době mého dětství a otec krátce po ní. Ale já žiju a chybělo tak málo, abych nebyl. Mám osobní důvody být proti interrupci. Ale život není tak jednoduchý. Já měl to štěstí, že jsem neskončil v dětském domově a našel hodné lidi, ale znám mnoho lidí, kteří mají zpackaný život. Proč tak bojuje církev proti interrupci ? Z důvodů, že jde o zabíjení ? Pak, ale jakou logiku má to, že odmítá i antikoncepci ? Proč tak nebojuje i proto jiným formám zabíjení ? Válka ji nevadí ? Projevy souhlasu některých církví v posledních letech s válkou mne bohužel vedou k tomu, že mnohým církvím nevěřím. Důslednost jen na oko a jen v něčem !! To není dobrá vizitka…. Nemohu se ubránit dojmu, že některým církvím jde o určitou účelovou prezentaci a že jim chybí schopnost vcítění se a soucit s těmi, kteří řeší dilema mít či nemít dítě. Kdo se postará o nechtěné děti ? Jaký život budou mít děti, které skončí v kojeneckých ústavech a pak v dětských domovech anebo budou prostě nechtěné ? Mám pocit, že postup církve uráží takové rodiny, které přistupují k životu zodpovědněji než ty, které rodí děti bez ohledu na jejich hmotné zabezpečení. Ano, existuje malý počet věřících rodin, které prostě dokáží vychovávat i pět a více dětí za cenu obrovského vyčerpání matky. Vážím si takových rodin. Ale to je vzácnost. A dokáží to díky víře v pomoc Boží. Ale kolik existuje takových rodin ? Co s dětmi, které se narodí v rodině, kde nebudou mít potřebnou péči ? A to nejen materiální, ale často ani lásku. Není rozhodnutí k interrupci spíše projevem zodpovědnosti, i když už bohužel svým způsobem pozdě ? Jaký názor máte vy, čtenáři, věřící i nevěřící !


"Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 20 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Neděle, 29. únor 2004 @ 11:54:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych, že toto téma není úplně jednoduché. Zprvu jsem jako nový křesťan v těchto věcech neměl zcela jasno, protože jsem to neviděl přímo napsané v Bibli. Cítil jsem, že to není dobré, ale asi jsem nebyl zásadním či horlivým odpůrcem.

Dneska bych řekl, že už jsem celkem jednoznačně proti interrupci snad až na dvě výjimky zmiňované i v článku: znásilnění a ohrožení života ženy. Otázkou však je, zda má být její zákaz upraven zákonem. To pak asi záleží na tom, zda interrupci považujeme za vraždu nebo ne, případně od kolika týdnů stáří plodu jej lze považovat za člověka se všemi lidskými právy, na nějž se vztahuje zákon trestného činu vraždy.

Pokud jde o primární motivy církve, když vystupuje proti interrupcím, to jednou posoudí Bůh, ale je docela možná, že jedním z motivů může být snaha se trochu zviditelnit. Ochrana nenarozených dětí zde však jistě bude také hrát svoji roli. Postoj církve vůči antikoncepci, upřímně řečeno, příliš nechápu. Osobně bych částečné řešení situace nezaopatřených dětí viděl ve výrazném zjednodušení procesu adopce, neboť je řada mladých párů, co nemohou mít děti, a pokud je mi známo, mnoho dětí čeká na adopci dlouho zcela zbytečně jen z čistě papírových důvodů a někdy adopce je nahrazena pouhým převzetím do pěstounské péče. Ale abych řekl pravdu nejsem odborník na tyto záležitosti, abych mohl přesně posoudit možnosti změny. Vím jen, že tyto zákony a procedury nejsou dobré.



Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 01. březen 2004 @ 05:10:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Myslím, že vědci mají v záležitosti od kterého okamžiku se jedná o člověka naprosto jasno. Samozřejmě od okamžiku početí, od té chvíle si embrio nese veškerou genetickou informaci jako kterýkoliv jiný člověk a (pokud není poškozeno) má veškeré předpoklady aby se z něj člověk stal, určitě se z něj nestane pes, či kočka atd. Od okamžiku početí se jedná o jedinečnou a neopakovatelnou lidskou bytost.


]


Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pondělí, 01. březen 2004 @ 10:09:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To máš pravdu a to si uvědomuji. Ale proč, když matka zanechá usmrcené novorozeně v popelnici (což se doopravdy stalo), tak je trestě zodpovědná, a v případě, kdyby dítě potratila pár minut před porodem, tak se nic neděje? Je to sice otázka lidského práva, ale stejně mi je to divné.

Druhým problémem, který mne napadá a který s tímto úzce souvisí je, jak je to se spasením nebo s duší 'dětí', které zemřely třeba druhý den po početí, během prvního měsíce gravidity, třetího měsíce atd.? Ne, že by někdo z lidí mohl znát exaktní odpověď, ale teoretické úvahy a názory mne zajímají, protože mohou částečně něco říci i k původnímu tématu.


]


Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 01. březen 2004 @ 11:24:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
... jak sám píšeš, je to otázka lidského práva a souhlasím, že to divné je. Ovšem nic to nemění na tom, že ve skutečnosti je to vpodstatě stejný čin (pokud jsi ovšem neměl na mysli potrat samovolný).
Co se týká spasení, myslím, že je to stejná kapitola jako spasení dětí, které ještě nomohly vědomě uvěřit a všiml jsem si, že na toto téma určitý názor máš a prezentuješ ho tady, já v tom de fakto nevidím rozdíl.


]


Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pondělí, 01. březen 2004 @ 12:18:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen doplním, že jsem samozřejmě neměl na mysli potrat samovolný, což bylo asi patrné z kontextu.

Normálně se slovu potrat v případě interrupce celkem zásadně vyhýbám, ale v tomto případě mě napadlo, zda není možné, že by žena v pokročilém stadiu těhotenství, která dítě nechce, skutečně nemohla určitými prostředky (špatná životospráva, nepřiměřená tělesná aktivita, ...?) 'dosáhnout' samovolného (ale chtěného) potratu?

Myslím, že v konečném důsledku bude nakonec vždy stejně muset tyto záležitosti posoudit Bůh.


PS: Ani mi moc nedělá dobře o těchto věcech přemýšlet, ale když už jsme v té diskuzi...


]


Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 01. březen 2004 @ 14:26:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přátelé, mám mnohem lepší nápad. Interrupce je velmi nebezpečná:
1) může dojít k poškození matky a dojít ke způsobení neplodnosti
2) může dojít k usmrcení plodu, který je zdravý, i když vyšetření ukazují opak.
Aby proto mohla být zachována případná plodnost matky nebo nedošlo k zbytečnému usmrcení, navrhuji dítě donosit. Jestliže je matka v sociálně slabší situaci, může dítě zabít hned po porodu bez rizika poškození. Jestliže je zde riziko poškození plodu, to se může projevit třeba až mezi 3-5 rokem života dítěte. Navrhuji proto nechat dítě dorůst a bude-li mít nějaký defekt, usmrtit ho až tehdy, příp. až v pubertě. Tím se obejde jak riziko poškození matky, tak ev. riziko usmrcení zdravého plodu.



Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 01. březen 2004 @ 14:26:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přátelé, mám mnohem lepší nápad. Interrupce je velmi nebezpečná:
1) může dojít k poškození matky a dojít ke způsobení neplodnosti
2) může dojít k usmrcení plodu, který je zdravý, i když vyšetření ukazují opak.
Aby proto mohla být zachována případná plodnost matky nebo nedošlo k zbytečnému usmrcení, navrhuji dítě donosit. Jestliže je matka v sociálně slabší situaci, může dítě zabít hned po porodu bez rizika poškození. Jestliže je zde riziko poškození plodu, to se může projevit třeba až mezi 3-5 rokem života dítěte. Navrhuji proto nechat dítě dorůst a bude-li mít nějaký defekt, usmrtit ho až tehdy, příp. až v pubertě. Tím se obejde jak riziko poškození matky, tak ev. riziko usmrcení zdravého plodu.



Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 01. březen 2004 @ 21:28:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přátele, zaujal mne názor lékaře, který prohlásil:
„ Zamysleme se nad tím, čím lidský život končí a pak zauvažujme o začátku. Lidský život nekončí zástavou dýchání ani zástavou srdce, ale až zničením mozku. Když se transplantují orgány od člověka, který zahynul vlivem poškození mozku, pak často se tělo nechává v činnosti pomocí vnějšího srdečního oběhu apod. Lidský život končí zničením mozku. A nyní si řekněme, kdy mozek začíná pracovat. Je to údajně až po 25 týdnu prenatálního života. Do té doby mozek nepracuje a tedy není ani lidský život ve smyslu, jak jej chápeme.

Je to sice názor a to názor lékaře. Má dost velkou váhu a smysl.

Nejhorší na tomto problému však je, že do toho kecají muži a lidi, kterých se to netýká.

Proč to církev nenechá na ženě samotné ? Ať si ona sama rozhodne!

Jaký názor na to mají ženy ?



Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 02. březen 2004 @ 07:35:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Ten názor lékaře je sice zajímavej, ovšem nesmyslnej, u plodu je předpoklad, že se mozek vyvine, u žádného jiného organismu nikdo nepochybuje, že jeho život začíná oplodněním, jen v lidském případě to zkoumáme a vymýšlíme, abychom se mohli s klidným svědomým zbavovat svých potomků - hnus.
Milý františku, ty chceš člověka - ženu nechat rozhodnout, co je vražda a co ne?
To bych se já mohl rozhodnout, že zbavit tebe života není vražda, je to totéž.


]


Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Úterý, 02. březen 2004 @ 21:51:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Větší hnus jsou války !!!!!


]


Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 02. březen 2004 @ 07:45:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Abychom si mohli udělat obrázek, jaký asi postoj k tomuto tématu zastávala prvotní církev, uvádím úryvek ze Spisů apoštolských otců, Didaché-učení dvanácti apoštolů:
1. Cesta smrti je takováto: Především je špatná a veskrze prokletá. Vraždy, cizoložství, žádostivosti, smilstva, krádeže, modloslužby, kouzla, věštění, loupeže, křivá svědectví, pokrytectví, ramenářství, podvod, povýšenectví, závist, domýšlivost, ziskuchtivost, sprosté řeči, žárlivost, drzost, honosení se, vychloubání. Kdo pronásledují dobré; kdo nenávidí pravdu, kdo milují lež; kdo neuznávají spravedlivou odměnu; kdo se nepřidržují toho co je dobré; kdo soudí nespravedlivě; kdo nespí ne kvůli dobrému, ale kvůli špatnosti; lidé, u nichž je na míle vzdálena laskavost a trpělivost; kdo milují pošetilosti; kdo soudně vymáhají náhradu; kdo neznají soucitu se žebrákem; kdo nepomáhají znavenému; kdo se nehlásí ke svému Tvůrci; kdo zabíjejí děti; kdo ničí Boží zárodek; kdo se odvracejí od potřebného; kdo utiskují souženého; kdo hájí bohaté, kdo nespravedlivě soudí chudé; naprostí hříšníci. Děti, varujte se všech takovýchto lidí.




Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 04. březen 2004 @ 10:36:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pravda (viz predchozi komentar). Predstavte si, ze vajicka Orla morskeho jsou prisne chranena pred poskozenim. Kdo je umyslne poskodi, hrozi mu pomerne vysoky trest. Lekar, ktery znici lidsky zarodek, je naprosto beztrestny. A nyni mi Frantisku, prosim, odpovez. To ti legislativci nevedi, ze to neni zadny orel, ale jen obycejne vajicko se zloutkem a bilkem? Navic bez mozku i nervove soustavy. Nechranime nahodou ptaky vic nez cloveka?



Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 04. březen 2004 @ 14:44:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale, přátele, orel mořský je vzácný a ohrožený druh. Těch neexistuje několik miliard. Kdyby orlů mořských bylo tolik co hrabošů, určitě by je nikdo nechránil. Takže tato ochrana zvířat je o něčem jiném !!!

Člověk má možnost rozhodovat o různých věcech. Podívejme se na to, kam to vede v některých chudých zemích, kde lidé nic neví či nechtějí vědět o antikoncepci a kde se učí o tom, že interrupce je vražda. Co bezprizorných dětí se potuluje po ulicích jihoamerických velkoměst či jinde v zemích třetího světa a jejich život často končí za velkého utrpení. A podívejme se, kam to vede u některých našich občanů, kteří rodí děti asi hlavně kvůli přídavkům a podporám. Pracuji i v sociální oblasti a znám rodiny s deseti dětmi, kde děti žiji téměř na ulici. To je správné ?

Pokud se žena rozhodne pro interrupci, nedělá to s lehkým srdcem. Není to dobré rozhodnutí stejně jako není dobré ani to, že se dítě narodí jako nechtěné a třeba do velice špatných podmínek. Prostě to tak je, stejně jako jsou války, loupeže a jiné formy zla.

Boj věřících proti interrupci je asi jen obyčejné až fanatické se předvádění světu bez schopnosti vcítění se do role těch, které se často musí tak rozhodnout.
Já osobně ve své rodině a rodině svých blízkých bych s interrupcí nesouhlasil. Raději bych se uskromnil, abych aspoň trochu pomohl udržet vhodné životní podmínky dětí či vnoučat. Co člověk z lásky neudělá ? Ale ne v každé rodině je sociální zázemí, byt a další a další věci.

Pozoruji také moderní maminky, jak se dnes chovají. Je mi z toho hrůza. Jak jen mohou, dají dítě do jeslí, do školy, prostě jen, aby neměly moc práce. A to jsou přitom doma bez zaměstnání na mateřském příspěvku. Dovedete si představit ty ubohé děti narozené navíc jako nechtěné těmto „ maminkám „ ?

Co je větší zlo ?





Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 05. březen 2004 @ 05:08:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
V těch chudých zemích, kde se ty děti nechtěné děti potulují po ulicích, zakládají počestní a upřímní křesťané jako ty tzv. eskadry smrti a ohleduplně zbavují společnost těchto problémů.


]


Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 05. březen 2004 @ 07:18:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
To je teda síla, takže život orla má větší cenu, než život člověka, protože je lidí jako hrabošů?
Zajímá tě taky názor těch dětí, myslíš si, že kdyby ses jich zeptal jestli je máš zabít nebo jestli se maj narodit jako nechtěné děti, co by si asi vybraly.
A co se těch válek týče hnus jako hnus a vraždění jako vraždění, jen při interupcích jsou vraždění výlučně ti, kteří se nemohou bránit.
(A co se týká počtu obětí, což je jen u nás myslím okolo 20 000 ročně, to už se rovná slušnému válečnému konfliktu, ne?)


]


Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 05. březen 2004 @ 07:36:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Frantisku, miril jsem jinam. Jestlize zivot cloveka je dan vznikem jeho mozku (a zde je velky problem nebot morfogeneze mozku resp. CNS vznika zahy), proc vejce orla jsou chranena jiz od jejich snusky a ne od vzniku mozku embrya? Odpovim za Tebe: Proste proto, ze se z nich vzdy narodi zase orel. Stejne tak z oplozeneho vajicka cloveka se narodi zase clovek a pokud oplozene vajicko znicime, zanikne dany jedinec. U orlu nam to prijde normalni a u lidi o tom pochybujeme?



Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 05. březen 2004 @ 13:48:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co je větší zlo? Nechat dítě přijít na svět a zahubit ho třeba potom eskadrou smrti, jak píše jeden z vás ( to se děje v jižním Americe ) anebo se rozhodnout, sice pozdě, a nedovolit zárodku, aby se z něho stal člověk. Ukončit jeho cestu k narození. Já vím, že je to kruté, ale jak to chcete řešit. Adopcí? Ta většinou končí špatně. Zklamaní rodiče si až pozdě uvědomí, že kdyby místo dítěte z kojeneckého ústavu či dětského domova si vzali pejska, udělali by lépe. Prostě interrupce je řešení a z možných zel je to zlo to menší. Chcete říci, že lidé, kteří se neumí o děti postarat a třeba i parazitují ve společnosti, dělají dobře, že rodí spoustu dětí ? To je zodpovědnější ? Co z nich vyroste ?

Já nechápu, proč se někteří křesťané fanaticky upnou k jedné věci a nejsou schopni vcítění se do role těch, kteří se museli rozhodnout pro interrupci. Škoda, že tuto fanatickou důslednost neuplatňují i proti jinému zabíjení. Když byla válka v Iráku nebo v Jugoslávii, tak mnozí z nich mlčeli a dokonce souhlasili.

Já s interrupcí nesouhlasím. Ale rozhodně lidi kvůli tomu neodsuzuji a ani nebudu přemlouvat. Je to věc určité rodiny nebo ženy. Je to i styl života. Prostě nechci dítě, tak si to zařídím ta, aby se nenarodilo. V podstatě legalizace zabíjení lidského zárodku. Jinak se to nazvat nedá. Nikdo z nás však nejsme bez viny!!!

Chceme-li bojovat proti zabíjení lidských zárodků, pak musíme vytvořit podmínky, aby se děti rodily do šťastnějšího světa.


Myslím, že by bylo dobré, kdyby v této oblasti vystoupil skutečný odborník a lékař a přesně vyhranil některé odborné pojmy a stanovil etické hranice.





Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 05. březen 2004 @ 16:17:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, Frantisku! Tim lekarem, ktery stanovil hranice, je Pan Jezis! Ty hranice jsou dane v Pismu. Opravdu nevidis rozdil mezi zabitim teroristy a vrazdou zcela nevinneho a navic nenarozeneho ditete?. Myslis si treba, ze se Anglie mela nechat bombardovat Nemci a nebranit se (resp. nezabijet), ze USA nemely vstoupil to do 1 ani 2 svetove valky, ze Izraelci nemeli napdanout na Hospodinuv prikaz Kannan, ze ukamenovani ve starem Zakone je jen vymysl teologu atd.? Ze zlu neni mozne nikdy odporovat nasilim, zato nevinne dite je mozne usmrtit, aby se nenarodilo do spatnych podminek? V Tvem uvazovani by se mohlo pokracovat: proc neusmrtit zarodek, kdyz se narodi do spatnych podminek, proc neusmrtit nevylecitelne nemocneho, kdyz uz neni nadeje, proc nezabit deti v Africe, ktere by stejne zemrely hlady? Shrnu-li to, pak nevinne dite (neni to pro mne shluk nevedomych bunek) je mozne beztrestne zabit, ale zabit teroristu, ktery se opasava granaty a skoci doprostred trziste, kde zabije treba deset malych deti, nad tim se pak pohorsujes?
Mozna Ti to bude pripadat neprimerene silne vyjadreni a pohorsi Te, ale neni to mym cilem. Nechtel jsem Ti ani podsunout nejake myslenky, ktere bys jiste nezastaval, jen jsem chtel nacrtnout princip techto uvah. Jinak vidim, ze pises celkem k veci a nektere Tve postrehy v jinych diskusich jsou cenne. Proto se, prosim, nezlob za primocarou odpoved. Bud s pozdravem a s pranim Boziho pokoje.



Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 05. březen 2004 @ 19:47:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky, diskuse je jistě užitečná. Za chvíli se budu dívat na pana Karase v Kotli. Nebude to mít lehké. Přál bych mu, aby jeho vystoupení bylo na úrovni a působivé. Je jasné, že Pán Ježíš by nikdy s interrupcí nesouhlasil a kdo Ho následuje, měl by jednat jako On.
Kéž to panu Karasovi vyjde a přesvědčí většinu, že by měla jednat jinak. Já bych to asi neuměl. Pomodlím ze za něho, aby toto vystoupení neskončilo fiaskem a naopak oslovilo co nejvíce lidí.


]


Re: Interrupce Ano či Ne ( sociální, etický, lékařský, politický či jiný problém..) (Skóre: 1)
Vložil: zagothal (zagothal@post.cz) v Středa, 01. prosinec 2004 @ 22:25:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s názorem Františka100 a jsem rád, že i tady jdou najít takoví jidé jako on. Myslící tvor se myslícím tvorem stává začátkem myšlení.

Vladislav Židek, ateista



Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy