Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 277 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116461646
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Odejmutí darů
Vloženo Středa, 24. listopad 2004 @ 08:09:35 CET Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal zud

  Odejmutí darů Zázračné dary Božího ducha budou opět věřícími použity, aby bylo docíleno po návratu Krista přeměny tohoto současného světa v království Boží. Tyto dary jsou proto nazývány „moc budoucího věku“ (Žd 6,5) a Jóel 2,26-3,2 popisuje velké vylití duchovních darů, nastane-li pokání Izraele. Samotný fakt, že tyto dary obdrží věřící při Kristově návratu, je dostatečným důkazem, že nejsou k dispozici nyní – při zohlednění toho, že pro jakékoli křesťana s očima otevřenýma pro Písmo i pro světové události musí Pánův návrat přijít zajisté brzy (viz Dodatek č.3). Existují jasná biblická proroctví, že v jistém okamžiku období mezi prvním stoletím (kdy byly dary k dispozici) a druhým příchodem musí být tyto dary odebrány:

„Proroctví – to pomine; jazyky – ty ustanou; poznání – to bude překonáno. Vždyť naše poznání je jen částečné, i naše prorokování je jen částečné; až přijde plnost, tehdy to, co je částečné, bude překonáno.“ (1 K 13,8-10)
Duchovní dary z prvního století musely být odejmuty, „až přijde plnost“. Nemůže jít o druhý příchod Krista, neboť pak budou dary opět předány. Řecké slovo, překládané jako „plnost“, znamená doslova „to, co je dokonalé či kompletní (ucelené)“ – jako kontrastní k něčemu /„jen“/ bezhříšnému. Tato dokonalá věc nahradí částečné poznání, které měli prvotní křesťané jako výsledek působení daru proroctví. Připomeňme si, že proroctví byl dar předávat dál inspirované slovo Boží; právě psaný záznam takovýchto slov vytvořil Bibli. V prvním století mohl průměrný věřící znát pouze úryvky toho, co známe jako Nový zákon. Mohl slyšet něco z proroctví od starších své církve o různých praktických otázkách; mohl znát nástin Ježíšova života a možná slyšel o jednom či dvou Pavlových listech, které byly čteny. Ale od okamžiku, kdy byl zkompletován a obíhal písemný záznam prorockých slov, skončila potřeba mít ještě navíc k dispozici dar proroctví. Zkompletovaný Nový zákon tak nahradil působení duchovních darů:
„Veškeré Písmo pochází z Božího Ducha a je dobré k učení, k usvědčování, k nápravě, k výchově ve spravedlnosti, aby Boží člověk byl náležitě připraven /dokonalý/…“ (2 Tm 3,16-17)
To, co činí dokonalým či kompletním, je „veškeré Písmo“; jakmile „veškeré Písmo“ bylo inspirováno a zapsáno, tak přišla „plnost“ a zázračné dary byly odebrány. Verše 8-14 ze 4. kapitoly listu Efezským pěkně vyplňují mezeru pomyslné skládačky:
„Vystoupil /Ježíš/ vzhůru /na nebesa/, … dal /duchovní/ dary lidem… k budování Kristova těla, až bychom všichni dosáhli jednoty víry /tj. jedné víry/a poznání Syna Božího, a tak dorostli zralého lidství… Pak už nebudeme nedospělí, nebudeme zmítáni a unášeni závanem kdejakého učení.“
Dary prvního století byly poskytnuty, dokud člověk nedosáhne dokonalosti či zralosti; 2 Tm 3,16-17 říká, že „Boží člověk /je/ dokonalý“ tím, že přijme vedení „veškerým Písmem“. Jakmile je tedy k dispozici celé Písmo, pak je nadále neomluvitelné být zmatený množstvím učení, které nabízejí rozličné církve. Existuje pouze jedna Bible, a protože „tvoje slovo je pravda“ (J 17,17), lze nalézt „jednotu víry“ (onu jednu víru, o které mluví Ef 4,13) studiem jejích stránek. Praví křesťané proto dosáhli stavu oné jedné víry; v tomto smyslu jsou kompletní („dokonalí“) coby výsledek „toho, co je dokonalé“ či kompletní – psaného a uceleného Božího slova. V rozebíraném textu si povšimněte, jak Ef 4,14 přirovnává stav těch, kdo jsou pod vlivem zázračných darů, k duchovnímu dětství, a jak – v kontextu prorokování – byly odebrány tyto zázračné dary. Totéž říká 1 K 13,11. Dělat tolik povyku kolem vlastnění duchovních darů není proto znakem duchovní zralosti. Každý čtenář těchto slov by měl nyní učinit pokrok k hlubšímu ocenění psaného Božího slova, k potěše nad úplností Božího podstatného projevení sama sebe v tomto textu pro nás a v reakci na něj pokornou poslušností. Současná prohlášení o vlastnictví Ducha Nakonec je třeba ještě učinit i další poznámky na vrub opakovaných prohlášení těch, kteří se domnívají, že i nyní mají k dispozici zázračné dary:
  • Současné „mluvení jazyky“ směřuje k mnohonásobnému opakování stejných krátkých slabik, např. „Lala, lala, lala, shama, shama, Jesus, Jesus…“ To není jazyková skladba, kterou by bylo možno spojit s nějakým jazykem. Když někdo slyší mluvit jiné cizím jazykem, je obvykle možné rozeznat, že spolu komunikují podle určitých slovních vzorů – třebaže konkrétním slovům nemusíme rozumět. Moderní mluvení jazyky však není takto charakterizováno a navíc neposkytuje poučení, což bylo účelem darů prvého století.
  • Někteří letniční prohlašují, že mluvení jazyky je znakem „spasení“ a doprovází proto každé pravé obrácení. To je v nemalém rozporu s popisem raných církví jako těla, kde nositelé odlišných obdarování byli jeho odlišnými částmi. Ne každý byl paží či nohou a rovněž ne každý vlastnil libovolný dar, např. jazyky. Je to zřejmé po přečtení 1 K 12,17 a 27-30:
„Kdyby celé tělo nebylo než oko, kde by byl sluch? A kdyby celé tělo nebylo než sluch, kde by byl čich? … Vy jste tělo Kristovo, a každý z vás je jedním z jeho údů. A v církvi ustanovil Bůh jedny za apoštoly, druhé za proroky, třetí za učitele; potom jsou mocné činy, pak dary uzdravování, služba potřebným, řízení církve, řeč ve vytržení. Jsou snad všichni apoštoly? Jsou všichni proroky? Jsou všichni učitelé? Mají všichni moc činit divy? Mají všichni dar uzdravovat? Mají všichni schopnost mluvit ve vytržení rozličnými jazyky? Dovedou je všichni vykládat?"
Stejné stanovisko lze nalézt o několik veršů dříve:
„Jednomu je skrze Ducha dáno slovo moudrosti, druhému slovo poznání podle téhož Ducha, někomu zase víra v témž Duchu, někomu dar uzdravování v jednom a témž Duchu, někomu působení mocných činů, dalšímu zase proroctví, jinému rozlišování duchů, někomu dar mluvit ve vytržení, jinému dar vykládat, co to znamená. To všechno působí jeden a týž Duch, který uděluje každému zvláštní dar, jak sám chce. Tak jako tělo je jedno, ale má mnoho údů, a jako všecky údy těla jsou jedno tělo, ač je jich mnoho, tak je to i s Kristem.“ (1 K 12,8-12)
Zdůraznění takových momentů nelze opomenout. Ještě jeden problém pro letniční argumentaci vzniká tím, že Filip obrátil na víru mnoho lidí v Samařsku – tj. poté, co porozuměli evangeliu, byli pokřtěni ve vodě, avšak neobdrželi dary Ducha; posléze k nim přišli Petr a Jan: „Oni tam přišli a modlili se za ně, aby také jim byl dán Duch svatý… vložili tedy na ně ruce a oni přijali Ducha svatého… Šimon viděl, že ten, na koho apoštolové vloží ruce, dostává Ducha svatého…“ (Sk 8,15-18). Je možné, že toto předávání darů Ducha nastávalo jen zavedením rukama, což není moderními příznivci příliš hojně praktikováno. Jiní letniční říkají, že mluvení jazyky není důkazem spasení. To ukazuje, že v učení vyznavačů vlastnictví darů existují nemalé rozdíly. Tak někteří „charismatičtí“ věří, že Boží království bude na zemi, zatímco jiní je umisťují na nebe. Katoličtí „charismatici“ vyhlašují, že jim Duch svatý říká, aby uctívali Marii a papeže, zatímco letniční „charismatici“ tvrdí, že Duch svatý, kterého obdrželi, jim přikazuje demaskovat papeže jako antikrista a odmítat katolickou doktrínu. Avšak Ježíš nepochybně tvrdil, že ti, kterým se dostane Přímluvce/Utěšitel („který je Duchem svatým“), budou vedeni „do veškeré pravdy… v onen den se mě již nebudete /potřebovat/ na nic ptát … Přímluvce (Utěšitel)… vás naučí všemu a připomene vám všecko, co jsem vám řekl.“ (J 16,13 a 23; 14,26). Neměla by být žádná neshoda v základním učení mezi těmi, kdo mají Přímluvce – fakt, že rozkol existuje, znamená, že ti, kdo si ho nárokují pro sebe, nemohou být bráni vážně. Patrná neschopnost některých z těchto uchazečů ospravedlnit biblicky svou víru je znamením toho, že nejsou vedeni Přímluvcem do veškeré pravdy a úplného poznání. Velká důležitost, kterou někteří přikládají mluvení jazyky, nemá náležitou oporu v biblickém textu. Seznam duchovních darů z Ef 4,11 je dokonce ani nezmiňuje – objevuje se až na konci podobného seznamu v 1 K 12,28-30. Skutečně: v Novém zákoně jsou zaznamenány pouze tři případy jejich užití (Skutky 2,4; 10,46 a 19,6). Činění si nároků mluvit jazyky a konat zázraky, údajně dosažené moderními charismatickými křesťany, musí být poměřováno s důležitými informacemi o aktivitě Božího Ducha, které jsme předložili v této kapitole. Základním hlediskem je to, že cokoli tito lidé předkládají jako dosažené, nemůže být výsledkem jejich ovládání Ducha svatého. Kdokoli tvrdí, že má ony dary, by měl za domácí úkol odpovědět na biblické argumenty, které zde předkládáme. Je však smysluplné ptát se na vysvětlení, proč se některé jevy částečného uzdravení a „jazyků“ (ve smyslu nesrozumitelného mluvení) objevují. Došlo se k poznání, že lidské bytosti používají pouze část své mozkové kapacity – nejnižší odhady hovoří o pouhém 1 %. Také se ví, že mysl může řídit tělo téměř „fyzicky“; Hindové tedy chodí bosi po žhavých uhlících a nepopálí se, protože si vsugerují víru, že oheň nemůže pálit. V okamžicích stimulace můžeme využít mnohem větší procento mozkové kapacity než obvykle, a máme proto potenciál dosahovat s naším tělem (a na něm) takových efektů, které leží mimo oblast běžné zkušenosti. Voják si například v bojovém vzrušení dokonce delší dobu není schopen uvědomit, že přišel o ruku… V podmínkách náboženské horlivosti, podněcování jistým typem hudby a pod vlivem charismatických vůdců je docela možné, že se objeví jevy nad rámec běžné lidské zkušenosti. „Zázraky“, kterých údajně docilují dnešní „Křesťané“, představují stejný typ výjimečnosti jako paranormální jevy u jiných náboženství; tak např. vyznavači vúdú zakouší stejný jev nesrozumitelného mumlání a muslimové mohou dosvědčovat podobné „zázraky“ jako dnešní moderní křesťanství. Avšak ústředním bodem existence duchovních darů prvého století byla zřejmá svrchovanost pravého křesťanství nad ostatními náboženstvími – také stejnorodost „zázraků“ současného křesťanství s ostatními náboženstvími ukazuje, že dnes dary Ducha svatého nejsou k dispozici. Asi by byl těžko k vidění pokračující triumf islámu nad křesťanstvím na většině území Afriky, kdyby lidové „křesťanství“ dělalo skutečné zázraky s přesvědčující mocí a v rozsahu těch z prvého století. A ti, kdo budou skutečně mít „Přímluvce“ z darů Ducha svatého, budou činit dokonce „větší skutky“ než Ježíš (J 14,12 a 16). Velké problémy přináší v této souvislosti námitka, že křesťané by mohli činit takové zázraky, kdyby měli více víry. Buď mají zázračné dary Přímluvce, nebo nikoli – jestliže však prohlašují, že je mají, pak „budou činit skutky, které já činím, a ještě větší“ (J 14,12) a ne „mohli by činit“!

"Odejmutí darů" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Dary Ducha svatého existují v církvi stále! (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Čtvrtek, 25. listopad 2004 @ 06:07:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych se vyjádřil k tomuto učení ohledně údajného odejmutí duchovních darů a to hlavně mluvení jazyky. Rád bych zde uvedl biblické argumenty na podporu existence darů i v dnešní době a dále se pokusím o správný význam uvedených veršů v kontextu.

Jako letniční věřící věřím v pravdivost Bible pro každou dobu; věřím, že je celá inspirovaná Duchem Božím. Věřím, že církvi byly dány dary a tyhle dary přetrvávají i nadále. Věřím, že každý člověk po svém obrácení může prožít křest v Duchu svatém a být jím naplněn. Dary nám byly dány především pro budování Kristova těla, tj. církve.

1. /Duchovní dary z prvního století musely být odejmuty, „až přijde plnost“./
V 1. Kor 13:8 se píše, že jazyky, proroctví a poznání (totiž to nedokonalé – částečné) zanikne, přestane. Ve verších 10 a 12 se dozvíme, že to co je částečné, tak to zanikne až přijde to dokonalé a také že zatím vidíme v zrcadle zastřeně, ale potom v tváří v tvář, zatím jen poznáváme částečně, ale potom tak, jak jsem byl sám poznán.
Ptám se tedy:
a) kdy přijde to dokonalé? Po smrti apoštolů, tj. po sepsání Nového zákona nebo až uvidíme celou pravdu po naší fyzické smrti (či po vzkříšení těl)?
b) kdy uvidíme tváří v tvář? Nikdo přece nevidí celou pravdu (popř. Krista samotného)
c) kdy potom poznám tak, jak jsem byl sám poznán? To bude jistě až po naší smrti o)!
Domnívám se na základě kontextu z 1.Kor 12:8-12 že „to dokonalé“ přijde až po druhém příchodu Krista na zem (popřípadě po vytržení a vzkříšení) a tehdy uvidíme tváří v tvář a poznáme tak, jak jsme byli sami poznáni. Srovnejme s veršem 1.Jan 3:2! Tahle místa tedy spíše potvrzují fakt, že ukončení jazyků a proroctví se týká budoucí doby a nikoliv konce prvního století o).

2. /To, co činí dokonalým či kompletním, je „veškeré Písmo“; jakmile „veškeré Písmo“ bylo inspirováno a zapsáno, tak přišla „plnost“ a zázračné dary byly odebrány./
Podíváme-li se na kontext 2.Tim 3:15-17, můžeme vidět co všechno říká apoštol Pavel Timoteovi o Svatých Písmech:
„ …a že od dětství znáš Svatá Písma, která ti mohou dát moudrost ke spasení skrze víru, jež je v Kristu Ježíši. Veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a je užitečné k vyučování, k usvědčování, k napravování a k výchově ve spravedlnosti, aby byl Boží člověk dokonalý a vybavený ke každému dobrému dílu.“
Myslím si, že Pavel neměl na mysli celou Bibli, ale pouze Starý zákon, který v té době byl již kompletní (avšak nikoli kanonizován). Nový zákon v té době ještě nebyl sepsán – asi těžko by Timoteus znal od dětství Nový zákon.
Prvotní církev nebyla omezena jen na nějaké proroctví starších nebo na nějaké úryvky ze života Ježíše. Pokud dobře čteme Skutky apoštolů, vidíme mocné vedení Duchem svatým, dovídáme se, že prvotní církev byla církví která stála na učení apoštolů (kteří přece chodili tři a půl roku s Ježíšem) – odtud apoštolská církev (Sk 2:42, Ef 2:20) a hlavně byla vyučována z Písem, tj, ze Starého zákona (Sk 17:2, 17:11, 18:28).
Tímto argumentem postaveným na 2 Tm 3:16-17 dle mého názoru nejde potvrdit ukončení darů na konci prvního století.

3. /Verše 8-14 ze 4. kapitoly listu Efezským pěkně vyplňují mezeru pomyslné skládačky./
Přečteme-li si celou kapitulu 4 z listu Efezským, tak se dozvídáme co všechno Pán učinil pro jednotu církve – povolal některé služebníky pro dokonalou přípravu svatých k dílu služby, k budování Kristova těla… Věřím, že tohle povolání do služby platí pro církev v každé době – pokud by dary měly skončit v době sepsání Nového zákona, tedy v době kdy církev by dosáhla dokonalosti a zralosti a dospěla k jednotě víry a poznání Božího Syna, pak by přece již nemuseli být služebnosti jako apoštol, prorok, evangelista, pastýř nebo učitel! Pokud správně chápu jejich argumenty, tak potom by v dnešní době nemohli být žádní učitelé, pastýři nebo evangelisti a každý věřící by se musel naučit sám z Písma… Z kontextu Ef 4 mi vyplývá, že Kristus rozdal dary všem svým věřícím a ustanovil různé služebnosti bez ohledu na časové omezení! Také verš 2.Tim 2:2.

Samozřejmě, že ne všichni mají dar jazyků (1.Kor 12:30) a není to zas tak 100% důkaz spasení (věřím, že nečistý duch dovede napodobit tyhle projevy). Myslím si, že nejen vkládáním rukou je dar jazyků předáván na druhé; Duch svatý uděloval tento dar také nezávisle na vkládání rukou, viz např. sestoupení Ducha na pohany (Sk 10:44-48). Duchovní dary – jazyky – nejsou a neměly by být středem křesťanského života, to je samotná víra v Krista a následování Ho. Dary nám mají pomáhat budovat se, pomáhat lidem, provázet nás při evangelizaci nebo vítězit nad hříchem. Určitě se věřící kteří mají určité dary nemají vyvyšovat nad jiné bratry a sestry… to je přece nehoráznost, že?

Zajímá mě ale následující:
V článku se píše, že: /Neměla by být žádná neshoda v základním učení mezi těmi, kdo mají Přímluvce (Ducha svatého)./
A jakého ducha tedy mají autoři tohoto článku, když dále např. neuznávají božství Ježíše Krista nebo odmítají existenci satana a démonů jako skutečných bytostí (viz jejich internetové stránky)? Já tedy říkám, že zde je skutečná neshoda v základním učení… Kdo tedy má skutečného Přímluvce – Ducha svatého, Osobu, nikoliv pouhou neosobní moc, sílu (opět viz jejich internetové stránky) a kdo je jím veden?

Před nějakým rokem jsem se setkal s „kalvinisty“ kteří nám také tvrdili, že jazyky již skončily… jaké překvapení když jsem zjistil, že sám Kalvín ve své Instituci jasně píše, že jednotlivci mají rozličné dary milosti s odkazem na 1. Kor 12:4-11 !! a dále, že dary moci, rozličnosti jazyků a proroctví by nebyly ničím nebudou-li sloužit lásce a že byly dány výstavbě církve...

S pozdravem Legulda
radimb@seznam.cz



Re: Odejmutí darů (Skóre: 1)
Vložil: mado (nadm@uvn.sk) v Čtvrtek, 25. listopad 2004 @ 18:13:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že dary Ducha Svätého neboli "odňaté- odobraté" dokazuje Pán tým, že ich rozlieva na Svoj ľud na rast a budovanie Cirkvi. Jednoducho sú teraz reálne k dispozícii a nesvedčím o tom len ja ale i Pán tým, že ich dáva. Samozrejme, že žiaden konkrétny dar Ducha Svätého nie je podmienkou ku spáse. Tiež považujem za úpne normálne, že i teraz si máme navzájom slúžiť darmi ako údy Kristovho tela - Cirkvi.
Martin.



Re: Odejmutí darů (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Pátek, 26. listopad 2004 @ 06:34:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ač je toto učení christodelfiánů o duchovních darech alarmující, přesto bych chtěl pozornost všech skutečných křesťanů obrátit k celým jejich stránkám, které uvedl Legulda. Tím se zároveň přidávám k Leguldově apelaci a vyzývám všechny zde aktivní křesťany ke kritickému rozboru jejich učení a jeho odsouzení. Zejména co se týče jejich učení o nebožství Ježíšově či neosobnosti Ducha svatého. Na závěr jen podotýkám, že pisatelé těchto bludů se sami nehlásí ke křesťanství, které v podstatě odsuzují. Jejich učení je opravdu založeno na vlastním pochopení písem, které bravurně překrucují pro podložení svých mylných představ. Jejich názory nemají podložení u křesťanských velikánů a myslitelů všech dob. Ač je mezi katolíky, protestanty, letničními, charismatiky mnoho rozdílů, mají to společné, že všichni věří nejen v božství Boha Otce, ale i Syna Ježíše Krista i Ducha svatého.
Christodelfiáni přichází opět s něčím novým, ale zároveň i se starou myšlenkou bludných sekt. Nic nového pod sluncem. Dá za ně říci: "Všichni před námi, kdo věřili v trojiční učení, byli podvedeni, nerozuměli písmům bible, a proto jsou daleko od spásy. My jediní je dnes chápeme správně a tak jako jediní docházíme spásy." No, plně na ně platí: slepý vede slepého a oba spadnou do jámy. Nebuďme proto slepí, rozeberme jejich učení, nazvěme ho pravým jménem (bludem) a varujme před ním.

Petr Šíma.



Re: Odejmutí darů (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pátek, 26. listopad 2004 @ 21:48:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Existují jasná biblická proroctví, že v jistém okamžiku období mezi prvním stoletím (kdy byly dary k dispozici) a druhým příchodem musí být tyto dary odebrány

Nechápu proč je zde slovo "proroctví" použito v množném čísle a už vůbec mi nedochází, proč autor použil slovo "jasná". Jasné proroctví na toto téma v Bibli pochopitelně není ani jedno a nejasné možná jedno existuje (autor jej zde použil, což je u podobně zaměřených materiálů dobrým zvykem), ale jen při trošku hlubším pohledu se ukáže, že se jedná o tvrzení zcela neopodstatněné.

Bratře, pokud nevěříš, že Bůh dává duchovní dary, tak nevěř, ale nepřekrucuj, prosím, Slovo Páně, neboť to už nemusí být žádná sranda, ale možná dost vážný hřích.

Duchovní dary z prvního století musely být odejmuty, „až přijde plnost“.

Bible o prvním století nepíše nic, to je záměrné zkreslování výroků Ježíšových apoštolů a tvrzení se tak stává bezceným. Slovo "musely" v této souvislosti Bible, pokud si pamatuji, také neuvádí. Ptám se tedy na důvod: Proč musely být odebrány?

Nemůže jít o druhý příchod Krista, neboť pak budou dary opět předány.

Nejsem si vědom, že by dary měly být u druhého příchodu opět předány. Uveď, prosím, z čeho čerpáš, ať je možné zvážit, zda se nejedná jen o další svévolné zacházení s texty Svatých Písem?

Řecké slovo, překládané jako „plnost“, znamená doslova „to, co je dokonalé či kompletní (ucelené)“ – jako kontrastní k něčemu /„jen“/ bezhříšnému.

Pokud máš pocit, že Nový Zákon obsahuje dokonalé a ucelené poznání, tak to bych na Tebe měl spousty dotazů. Začnu třeba tímto: Jak je to se spasením dětí, které se nedožijí ani jednoho roku, dále s těmi, které zabijí ještě v těle matky, a jak je to s těmi, co právě nastoupily prvním rokem do školních lavic?
Zatím jsem nepotkal křesťana, který by na tyto otázky dokázal reagovat dokonalým či kompletním poznáním, ale možná jsem právě na jednoho takového narazil. Tak, prosím, pokus se mi odpovět.

Tato dokonalá věc nahradí částečné poznání, které měli prvotní křesťané jako výsledek působení daru proroctví.

Nahradí, to ano, ale až tehdy, až naše nedokonalé poznání bude skutečně překonáno. Těžko může být dříve než uzříme Pána.


Ad kritika letničních: Ta je částečně oprávněná, ale použít tyto problémy v souvislosti s prosazováním Biblí neopodstatněných názorů v první části mi připadá nefér a v podstatě jen naznačuje, co bylo hlavním záměrem autora, a proč se tedy uchýlil k takovému čarování s Písmem.

Kéž nám Pán dá, aby podobných rádoby studií bylo mezi křesťany šířeno, co nejméně.

wollek



Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy