Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 429560, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 548 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482697
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Přihodilo se - jsem homosexuál!
Vloženo Pondělí, 10. leden 2005 @ 19:01:15 CET Vložil: Bolek

Partnerství poslal gaywatch

Můj Kristus  Přihodilo se - jsem homosexuál! 17 let je opravdu málo na to, aby člověk byl schopný přijmout takovou zprávu  o sobě samotném s radostí.  Proč zrovna já? Jak se zachovají rodiče, Bůh, Církev?

CELIBÁT To je jediné východisko a  dýmový závoj před společností.  Přijímám to s bolestí, ale s vědomím, že to tak chce Bůh. Nebylo mi vůbec lehce z tohoto rozhodnutí. Mnoho nocí jsem proplakal; tak velice jsem chtěl milovat a být milován. Tak velké city jsem v sobě nacházel. To vše trvalo celých osm let. Osm let, které jsem prožil s myšlenkou " Zabít v sobě homosexuála" - návštěvy psychologů, léčitelů, duchovních … Konečně rozhodnutí: Je třeba se přiznat rodině. Nadešel čas změny. Pomohla mi v tom knížka  o. Richarda Woods'e, která by měla být povinnou četbou všech homosexuálních křesťanů. Ano, pochopil jsem! Jsem milovaný i tak. Mohu žít v Církvi, přijímat Eucharistii i milovat,  tak jak mi káže mé srdce. Reakce mé rodiny a mých přátel byla odrazem té bezpodmínečné akceptace, kterou jsem obdržel od Dobrého Boha. Pozvali mého chlapce na Vánoce. Navštěvuje mě, ničím se netajíme. Trávíme společně se svými blízkými svůj čas. Zní to jako pohádka?  Se smutkem musím přiznat, že pro nejednoho z nás je to jediné přání. Horoucně se modlím o uzdravení společnosti. A pro Církev? Té přeji větší srdce -  srdce podobné Srdci Ježíšovu.  JEŽÍŠ Když o Něm přemýšlím, vidím ohromnou Lásku, kterou Bůh vylévá na svět. Vidím ty stopy, které zanechal na  cestách Palestiny, když zvěstoval "osvobození vězňů, prohlédnutí nevidomých .. a milostivý rok od Pána". Ano, Ježíš mě osvobodil, osvobodil mě od těsného, literního čtení Písma; ukázal nové Právo lásky. Pochopil jsem, jak mnoho láska dvou lidí odkrývá lásku Boha. Vím, že moje homosexualita mě neosvobozuje od povinnosti svědčit o Evangeliu, které je ve mně hluboko zapsané, a to i těm, kteří snáze hodí kamenem než aby otevřeli svá srdce.
Mnohý z nás je zraněný institucionální Církví a odvrací se od Boha, a je to škoda. Naše lidství tím vztahem k Ježíši může jedině získat.
Nazval jsem Jej " Svým" Kristem, neboť každý z nás Ho vidí ze své perspektivy, a tak pro mě je Tím, který v mé situaci mne samotného provází na každém kroku. On je základním zdrojem mých citů a jeho plnost lásky činí můj život smysluplným. Každodenně mě obnovuje. V něm jsem krásný. Můj nepraktikující partner mne ubezpečil, že moje víra je velkým darem pro náš vztah. Není to úžasné? Nechci moralizovat, nikoho nutit - jedině dýchat Nebem, a tak působit, aby tento svět byl  trochu lepším.  … a to vše je možné; bez ohledu na orientaci .. neboť především jsme Jeho dětmi …neboť On je LÁSKA   Łukasz Přeložil MSk


"Přihodilo se - jsem homosexuál!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 13 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Přihodilo se - jsem homosexuál! (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Úterý, 11. leden 2005 @ 06:39:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
homosexualita je hřích, který člověka svazuje. Bůh homosexualitu nazývá hříchem a zvráceností. Bůh také nabízí vysvobození. Bůh není lhář aby neměl moc změnit lidské srdce. V každém případě vidím v církvi v poslední době jeden velký neduh, místo duchovního boje a zápasu s hříchem se dostává do dvou extrémů jeden je ten že se na takové lidi dívá skrze prsty a druhý extrém je sebelítost, přijetí hříchu jako že se s tím nedá nic dělat. Oboje je špatně. Homosexualita je hřích a má své kořeny, né však v genech jak se nám to svět snaží namluvit, protože neuznává slovo hřích. Homosexualita má svůj původ převážně v deformaci citové oblasti a v odmítnutí Boha člověkem. Bible o otm píše:
Římanům 1:16 Nestydím se za evangelium: je to moc Boží ke spasení pro každého, kdo věří, předně pro Žida, ale také pro Řeka.
17 Vždyť se v něm zjevuje Boží spravedlnost, která je přijímána vírou a vede k víře; stojí přece psáno: `Spravedlivý z víry bude živ.´
18 Boží hněv se zjevuje z nebe proti každé bezbožnosti a nepravosti lidí, kteří svou nepravostí potlačují pravdu.
19 Vždyť to, co lze o Bohu poznat, je jim přístupné, Bůh jim to přece odhalil.
20 Jeho věčnou moc a božství, které jsou neviditelné, lze totiž od stvoření světa vidět, když lidé přemýšlejí o jeho díle, takže nemají výmluvu.
21 Poznali Boha, ale nevzdali mu čest jako Bohu ani mu nebyli vděčni, nýbrž jejich myšlení je zavedlo do marnosti a jejich scestná mysl se ocitla ve tmě.
22 Tvrdí, že jsou moudří, ale upadli v bláznovství:
23 zaměnili slávu nepomíjitelného Boha za zobrazení podoby pomíjitelného člověka, ano i ptáků a čtvernožců a plazů.
24 Proto je Bůh nechal na pospas nečistým vášním jejich srdcí, takže zneuctívají svá vlastní těla;
25 vyměnili Boží pravdu za lež a klanějí se a slouží tvorstvu místo Stvořiteli - on budiž veleben na věky! Amen.
26 Proto je Bůh vydal v moc hanebných vášní. Jejich ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený
27 a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden k druhému, muži s muži provádějí hanebnosti a tak sami na sobě dostávají zaslouženou odplatu za svou scestnost.
28 Protože si nedovedli vážit pravého poznání Boha, dal je Bůh na pospas jejich zvrácené mysli, aby dělali, co se nesluší.
29 Jsou plni nepravosti, podlosti, lakoty, špatnosti, jsou samá závist, vražda, svár, lest, zlomyslnost, jsou donašeči,
30 pomlouvači, Bohu odporní, zpupní, nadutí, chlubiví. Vymýšlejí zlé věci, neposlouchají rodiče,
31 nemají rozum, nedovedou se s nikým snést, neznají lásku ani slitování.
32 Vědí o spravedlivém rozhodnutí Božím, že ti, kteří tak jednají, jsou hodni smrti; a přece nejenže sami tak jednají, ale také jiným takové jednání schvalují.

zde se jasně píše že homosexualita a lesbicismus je důsledek odvrácení se člověka od Boha, tím že odmítli Boží slávu propadli těm věcech výše zmíněným.

Tak a teď co s homosexulálem? Bible mluví toto
1 Korintským 6:9 Což nevíte, že nespravedliví nebudou mít účast v Božím království? Nemylte se: Ani smilníci, ani modláři, ani cizoložníci, ani nemravní, ani zvrácení,
10 ani zloději, ani lakomci, opilci, utrhači, lupiči nebudou mít účast v Božím království.

Kralická Bible píše toto: 1 Korintským 6:9 Zdali nevíte, že nespravedliví dědictví království Božího nedosáhnou? Nemylte se, však ani smilníci, ani modláři, ani cizoložníci, ani zženštilí, ani samcoložníci,
10 Ani zloději, ani lakomci, ani opilci, ani zlolejci, ani dráči, dědictví království Božího nedůjdou.

mluví se zde jasně o homosexualitě, takže jestliže říká někdo něco juiného měl by si uvědomit že tohle jsou slova Boží.

Judův 1:22 S těmi, kdo pochybují, mějte slitování;
23 zachraňujte je z hořícího ohně. Mějte slitování i nad jinými, ale s obezřetností, ať se vám oškliví i jejich plášť, poskvrněný hříchem.

Římanům 8:29 Které předem vyhlédl, ty také předem určil, aby přijali podobu jeho Syna, tak aby byl prvorozený mezi mnoha bratřími;
30 které předem určil, ty také povolal; které povolal, ty také ospravedlnil, a které ospravedlnil, ty také uvedl do své slávy.

Z těchto veršů je zcela zřejmé, že homosexualita je hřích, že máme mít slitování s člověkem který tím trpí ale přitom je tu jasně napsáno že tohle není konečný stav, Bůh má moc a chce !!!!! člověka vysvobodit z jakéhokoliv hříchu a svázanosti !!! Jesliže však církev špatně určí diagnózu a to tím že řekne no homosexualita to nějak přežijem tak ten člověk nemá ani s čím bojovat protože tato věc byla přijata. Církev by měla rozeznat že nevedeme boj proti tělu a krvi ale proti mocnostem duchovním a homosexualita je duchovní mocnost která lidi svazuje.

Pro homosexuály mám pozbuzující slovo:
Jan 8:35 Otrok nezůstává v domě navždy; navždy zůstává syn.
36 Když vás Syn osvobodí, budete skutečně svobodni.

Jak říkám dnes se nikomu nechce jaksi bojovat s hříchem , měli bysme však uvědomit že Ježíš prolil svou krev v boji s hříchem.
Židům 12:4 Ještě jste v zápase s hříchem nemuseli prolít svou krev.

Vladimír



Re: Přihodilo se - jsem homosexuál! (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 11. leden 2005 @ 07:03:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Že je homosexualita hřích, to nebudu rozebírat.
Ale mám dojem, že velká část křesťtanů založila svou víru jako odpor vůči homosexualitě, mnohdy je to to nejdůležitější, pravého křesťana poznáš podle toho, že je proti homosexualitě, nevěřící slyší křesťan a říkají..jo to je ten co je proti homosexuálům, onanii, proti potratům....atd.
Ale my bysme měli být hlavně PRO a to PRO KRISTA, my jsme ti kdo mají přinášet zprávu o MILOSTi a ne pořád chodit a říkat jsem proti proti proti.
Pokud homosexuál nepozná Krista, je ve vztahu k jeho spáse úplně jedno, jestli je stále homosexuál.
Homosexualita v církvi ? Jasně že ne!!!!
A co třeba pomluvy v církvi, co pýcha, co závist....to nejsou hříchy? A přitom to děláme všichni a v církvi je to vidět na každém kroku.


]


Re: Přihodilo se - jsem homosexuál! (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Úterý, 11. leden 2005 @ 07:43:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No to jsi mě příjemně překvapil, xvejvodam. Bohužel, poznávací značkou některých křesťanů už není Ježíš v srdci, ale halasně vytrubovaná nenávist k homosexuálům.


]


Re: Přihodilo se - jsem homosexuál! (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 11. leden 2005 @ 08:47:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
TAK TAK


]


Re: Přihodilo se - jsem homosexuál! (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 11. leden 2005 @ 09:33:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Luky,

píšeš, že jsi homosexuál. Přihodilo se to. Dobrá. Píšeš, že věříš v Boha a přijal jsi svůj úděl jako celibát. Nicméně se scházíš se svým klukem.

Bible však praví:

Jakub 1,13-16 (EKUM)
1,13 Kdo prochází zkouškou, ať neříká, že ho pokouší Pán. Bůh nemůže být pokoušen ke zlému a sám také nikoho nepokouší.
1,14 Každý, kdo je v pokušení, je sváděn a váben svou vlastní žádostivostí.
1,15 Žádostivost pak počne a porodí hřích, a dokonaný hřích plodí smrt.
1,16 Neklamte sami sebe, milovaní bratři!

V tvém srdci je žádostivost, nesouložíš se svým klukem, ale máš s ním vztah. Zůstává otázkou času, kdy se s ním vyspíš. Ta špatná žádostivost je ve tvém srdci a neustala. Stále se se svým klukem scházíš. A to scházení se je již dokonaný hřích, který plodí smrt. Chceš-li se oddat celibátu a tedy Pánu Kristu Ježíši jako Jeho nevěsta pak nelze mít takový vztah - můj kluk. Buď jsi pouze Jeho nebo ne. Celibát není jen o sexu, ale i o vztahu.

Nesoudím tě, za tenhle svět může celé lidstvo, tedy i já.

I pro mě tedy platí:

Římanům 3,10-24 (EKUM)
3,10 jak je psáno: 'Nikdo není spravedlivý, není ani jeden,3,11 nikdo není rozumný, není, kdo by hledal Boha;3,12 všichni se odchýlili, všichni propadli zvrácenosti, není, kdo by činil dobro, není ani jeden.3,13 Hrob otevřený je jejich hrdlo, svým jazykem mluví jen lest, hadí jed skrývají ve rtech,3,14 jejich ústa jsou samá kletba a hořkost,3,15 jejich nohy spěchají prolévat krev,3,16 zhouba a bída je na jejich cestách;3,17 nepoznali cestu pokoje3,18 a úctu před Bohem nemají.'3,19 Víme, že co zákon říká, říká těm, kdo jsou pod zákonem, aby byla umlčena každá ústa a aby celý svět byl před Bohem usvědčen z viny.3,20 Vždyť ze skutků zákona 'nebude pře ním nikdo ospravedlněn', neboť ze zákona pochází poznání hříchu.3,21 Nyní však je zjevena Boží spravedlnost bez zákona, dosvědčovaná zákonem i proroky,3,22 Boží spravedlnost skrze víru v Ježíše Krista pro všecky, kdo věří. Není totiž rozdílu:3,23 všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy;3,24 jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí vykoupením v Kristu Ježíši.

To však, jak o něco později rozvádí Pavel, neospravedlňuje z pokračování života v hříchu.

Jsem špatný, mám hříchy, ale díky Pánu, On mě vysvobodí z toho zajetí!

Jsi v zajetí a je to boj. Možná budeš muset bojovat dlouho. Moc dlouho. Jako i já bojoval s opíjením se, se lhaním a se lhaním máme každý své zkušenosti. To je neustálý boj. Vždyť i písmo praví, že každý člověk je lhář. Dal jses na cestu za Pánem Ježíšem a to vzít na sebe svůj kříž.

Genesis 4,7
Což nepřijmu i tebe, budešli konat dobro? Nebudešli konat dobro, hřích se uvelebí ve dveřích a bude po tobě dychtit; ty však máš nad ním vládnout."

Ta tvá žádostivost, hřích, po tobě bude dále dychtit. To nejsi ty, je to ten hřích. Křížem není nést svůj hřích, ale je to boj s ním.

1. Korintským 6,9-11 (EKUM)
6,9 Což nevíte, že nespravedliví nebudou mít účast v Božím království? Nemylte se: Ani smilníci, ani modláři, ani cizoložníci, ani nemravní, ani zvrácení,
6,10 ani zloději, ani lakomci, opilci, utrhači, lupiči nebudou mít účast v Božím království.
6,11 A to jste někteří byli. Dali jste se však obmýt, byli jste posvěceni, byli jste ospravedlněni ve jménu Pána Ježíše Krista a Duchem našeho Boha.

Ze svého hříchu jsi byl ospravedlněn Duchem našeho Boha ve jménu Pána Ježíše Krista. Takový jaký jsi, lépe řečeno - to, co tě tím dělá - může být minulost. Zůstane-li to tvou přítomností i budoucností bez boje... Ale Pán tebe zná o dokoná, to dobré, co v tobě započal. S tvým svolením.

Prosím, rozejdi se se svým klukem.

Jen tak, jak tebe miluje Pán, tak milovat chci tebe.

Petr Šíma







K zamyšlení (Skóre: 1)
Vložil: PetrFid (petr@fid.name) v Úterý, 11. leden 2005 @ 10:43:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://fid.name
Pánové, pánové,

než začnete dštít oheň a síru, možná by stálo za to zamyslet se nad tím, jak je to vlastně s biblickými texty a jejich překlady. Z níže uvedeného výňatku z textu "Výklady Bible" (celý na http://vira.kluci.cz/vh-bible/bible.phtml ) možná pochopíte, kam mířím.

Rád bych vám také připomněl jeden verš:

Matouš 19:12 Někteří nežijí v manželství, protože jsou k tomu od narození nezpůsobilí; jiní nežijí v manželství, protože je nezpůsobilými učinili lidé; a někteří nežijí v manželství, protože se ho zřekli pro království nebeské. Kdo to může pochopit, pochop.

Nežiju v manželství, žiju sedm let s klukem, kterého miluju. A sex s ním si rozhodně neodpírám. Bible NIKDE neodsuzuje monogamní svazek (ať už muž - žena, muž - muž, žena - žena) založený na vzájemné lásce - nebo snad ano?

K "nejspornějším" veršům:

Římanům 1:26-27

Překlad krále Jakuba: "Kvůli tomu jim Bůh přenechal nestydaté tužby. Dokonce jejich ženy vyměnily přirozené vztahy za nepřirozené. Stejným způsobem se muži vzdali přírodních vztahů se ženami a vznítili tužby jeden pro druhého, muži dělali nemravnosti s jinými muži, a dostalo se jím povinnosti trestu za jejich perverzi."

EP: "Proto je Bůh vydal v moc hanebných vášní. Jejich ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden K druhému, muži s muži provádějí hanebnosti a tak sami na sobě dostávají zaslouženou odplatu za svou scestnost."

Pavel kritizuje sexuální aktivitu, která je proti lidské přirozenosti a uspořádání. Tato pasáž byla interpretována mnoha způsoby:

  • Většina konzervativních biblických učenců tvrdí, že tyto teze zakazují veškeré homosexuální aktivity, ať už příležitostné či trvalé.

  • Někteří lidé věří, že Pavel kritizuje skupinu lidí, kteří provádí homosexuální orgie, ale nic neříká o monogamních homosexuálních aktivitách během dlouhotrvajících partnerských svazků.

  • Další věří, že apoštol Pavel poukazuje na homosexuální chrámovou prostituci, danou v bohoslužbě bohyně Afrodity, a že pečlivá studie Římanů 23 ukazuje souvislost.

  • Jiní komentátoři interpretují tyto pasáže odlišně: v řecké a římské společnosti té doby byla bisexualita považována za docela přirozenou, od lidí v některých vrstvách bylo očekáváno, že se zapojí do bisexuálních vztahů. Poněvadž většina z nich byla heterosexuální, bisexuální aktivita by byla proti jejich lidské přirozenosti.

  • Doložka "muž...s jiným mužem" je překlad originálního řeckého slova pro pederastii, která byla obvykle praktikována v té době dospělými muži s mladými chlapci. Tedy, Pavel mohl kritizovat sexuální zneužívání dětí.

    Tradičně lidé hodnotili svou vlastní víru týkající se sexuální orientace podle těchto veršů a interpretovali pasáže příslušně k tomu. Tato pasáž se jeví nezřetelná a nemůže být považována za jednotný zákaz aktivit stejného pohlaví a jestliže je pasáž "nezřetelná", pak nemůže být použita ani jako argument PROTI, ani ne PRO dobrovolnou homosexualitu.

    I Korintským 6:9

    Pavel sestavil seznam aktivit, které vylučují lidi od zdědění království Božího. Studií těchto veršů v různých překladech se dá zjistit, že ve 24 verzích bible jsou dvě aktivity ve verši 9 různě přeloženy jako:

  • zženštilci, což zahrnuje širokou řadu mužského chování jako nedostatek mužnosti, dekadence, jemnost

  • homosexuálové, popsaní jako muži, kteří mají sexuální vztahy s jinými muži, kteří se navzájem uspokojují perverzí. Lesby nebyly patrně zahrnuty do tohoto odsouzení.

  • mužští prostituti, popsaní také jako muži braní na nepřirozené návrhy. Není jasné, zda se termín "mužští prostituti" omezuje na homosexuály nebo smí také zahrnovat muže, kteří jsou heterosexuální prostituti.

  • "catamites", popsaní také jako chlapečtí prostituti. Jsou to mladí chlapci, kteří slouží jako sexuální partneři dospělým mužům.

    Originální řecký text popisuje druhé ze dvou chování jako "malakoi arsenokoitai". Malakoi znamená měkký, význam slova arsenokoitai nebyl nalezen. Některé prameny raných církví interpretovaly toto spojení jako upozornění na lidi lehkých mravů tzn. neetických. To by mohl být celkem správný význam, protože pravděpodobně lidé z této oblasti by bývali mohli znát význam slova arsenokoitai. v době Martina Luthera to bylo interpretováno jako poukázání na masturbaci. Mnohem dříve toto slovo bylo překládáno jako poukázání na homosexualitu. Zdá se, že každý překladatel si výklad tohoto slova překládal po svém, tak jak se to hodilo do jeho veršů.

    Správný překlad pro první způsob chování se jeví jako "catamites", chlapec nebo mladík, který poskytuje sexuální služby starším mužům.

    V předmluvě k New American Bible (Nová Americká Bible) si můžeme přečíst: "Řecké slovo přeložené jako ´chlapečtí prostituti´ (v 1 Kor. 6:9) označovalo "catamites", tzn. chlapce nebo mladé muže, kteří byli bráni za účelem prostituce, což nebylo nezvyklé v řecko-římském světě... Termín přeložený jako ´praktikování homosexuálů´ poukazuje na dospělé muže, kteří se oddávali homosexuálním praktikám s takovými chlapci."

    Vyšlo by najevo, že nejlepší odhady překladu pro tato dvě chování by mohly být: "homosexuální muži, kteří zneužívají děti, a chlapci kteří se jim poddávají". Souhlasíme s římskokatolickými překladateli, že tato dvě chování se pravděpodobně vztahují k malé menšině mužských homosexuálů, kteří zneužívají děti, a k mladým chlapcům kteří tyto kontakty vyhledávají. Tyto verše nemají žádný vztah s normálním (chtěným) sexem mezi dospělými stejného pohlaví.

    Tak - a teď se s tím poperte! :-)))



  • Re: K zamyšlení (Skóre: 1)
    Vložil: amisrtep v Úterý, 11. leden 2005 @ 12:12:02 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    No, tedy Pane,

    já už ničemu nerozumím. Perverze, tedy nepřirozený styk mezi mužem a mužem či ženou a ženou, je hřích? Ale nepřirozený styk mezi mužem a mužem (nebo ženami) již není nepřirozeným stykem ani perverzí a tedy již není hříchem? Hříchem je jen styk mezi více muži či ženami či navzájem a to zase perverze je? Kupující muž mladičkého muže je perverzní a ten mladík také, ale dobrovolně se sobě takto oddávající již nejsou perverzní. Aha - použiji verš z bible: Vím a jsem přesvědčen v Pánu Ježíši, že nic není nečisté samo v sobě, ale tomu, kdo něco pokládá za nečisté, je to nečisté. Tak tedy pro mně je homosexualita nečistá, protože ji za nečistou pokládám, ale jinak je zcela čistá. Ježíš ji za nečistou nepovažuje. A Mojžíš kamenoval zbytečně: Kdyby muž spal s mužem jako s ženou, oba se dopustili ohavnosti; musejí zemřít, jejich krev padni na ně. Nebo vlastně Mojžíš to tak nemyslel. On to myslel trochu jinak. No tak nevím, vyráží mi to dech, nebo smilstvo není smilstvo?

    Petr Šíma


    ]


    Re: K zamyšlení (Skóre: 1)
    Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 11. leden 2005 @ 13:18:53 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
    Trochu z jiného soudku: co třeba křesťanští propagátoři trestu smrti a Ježíšovo Nesuď abys nebyl souzen či miluj svého nepřítele atp. Co křesťanští "válečníci". Člověk si vždycky najde důvod, proč něco v Písmu neznamená to co je tam napsáno.

    Můj názor: Pokud by apoštol Pavel měl skutečně na mysli jen takové styky jak uvádí P. Fid, pak by to jistě on či jiný z pisatelů Písma neopoměl zdůraznit, přece by nedopustil, aby někteří zlí křesťané zneužili jeho slov k odsuzování činnosti, kterou on sám pokládá za správnou.


    ]


    Re: K zamyšlení (Skóre: 1)
    Vložil: amisrtep v Úterý, 11. leden 2005 @ 13:47:46 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Tak nějak mi připadá, že jsem naletěl. Myslel jsem, že někdo třeba potřebuje podat pomocnou ruku. Teď mi spíše připadá, že určité dva článečky sem někdo vložil, aby poněkud rozdmíchal krev v žilách konzervativních křesťanů. U mě se mu to náramně povedlo. Proto si myslím, že je čas k mému ústupu. Ne k tomu zbabělému, ale k tomu moudrému.
    Jen to poslední PetrFidovi a Gaywatchovi: Co vaše svědomí před Bohem? V pořádku? Vaše srdce vás před Bohem neobviňuje? Upokojíte vaše srdce? Na tyto otázky si musíte odpovědět sami.
    Zdá-li se vám vaše svědomí čisté - dobrá. Upokojíte své srdce? Nikoli. Každým dnem více vás bude tížit. Když budete činit, co číníte, a zároveň pozvedat své ruce k Pánu! Pak jedině navštěvovat bude jen svou komunitu, kde navzájem se budete utěšovat, že vše je v pořádku. Ale vaše srdce vás usvědčí a nedá pokoje. Vždy se vám znovu vybaví slova písma bez oněch výkladů a právě tehdy, když oddáte své žádostivosti, když přijímati budete víno a chléb jako Kristovu krev a tělo. Nikdo soudit vás nebude, jen to srdce vaše plakat ve vás bude.
    Co se mne týče, když jsem byl náruživý pijan, klel jsem, notoricky lhal...: mé svědomí mě tížilo jako těžký balvan. Chtěl jsem před Bohem utišit své srdce, hledal jsem si pro sebe různé výklady, ale nezabralo to. Musel jsem prostě bojovat. Přestat chlastat. Ani jedna sklenka před oči! Již nechci lhát! Vážím si Tvého jména, Pane! A osvobození přišlo. Nepomohlo to, že bych pil jen doma a ne na veřejnosti. A dnes jsem svobodný. Ale i to nelze srovnat s homosexualitou.
    Proto opouštím tuto debatu.

    Petr Šíma


    ]


    Re: K zamyšlení (Skóre: 1)
    Vložil: pvlochman v Úterý, 11. leden 2005 @ 15:42:44 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu) http://pvl.2web.cz/pvl
    amisrtep: Myslel jsem, že někdo třeba potřebuje podat pomocnou ruku. Teď mi spíše připadá, že určité dva článečky sem někdo vložil, aby poněkud rozdmíchal krev v žilách konzervativních křesťanů.


    pvl:Nic jsi nepochopil, Petře (amisrtepe). Fid svůj komentář vložil "k zamyšlení", a ne "k provokaci" !
    Pomocná ruka? ! Ty jsi odborník na "pomocnou ruku"? Víš, je vidět, že neznáš lidská srdce - jdeš těžce a nekompromisně za svými představami Boha. To není Bůh Abrahamův, Izákův a Jakobův, ale bůžek Tvých představ o YHW. Bible pro Tebe není ani tak "útěchou zarmoucených", ale "kladivem na čarodějnice". Hlavně, že jsi "konzervativní křesťan" a že jsi se správně zaškatulkoval.

    amisrtep: "Co vaše svědomí před Bohem? V pořádku? Vaše srdce vás před Bohem neobviňuje?

    pvl: Docela manipulativní otázka, nemyslíš? Také já Tebe bych se mohl zeptat : Tvoje srdce Tě před Hospodinem neobviňuje, že jsi tvrdý a bezcitný ke svým bratřím? A už slyším odpověď : NEOBVIŇUJE!

    Petře, pokud se mýlím, tak mi promiň, že jsem byl tak ostrý, ale řekl jsi si o to sám větou: " Teď mi spíše připadá, že určité dva článečky sem někdo vložil, aby poněkud rozdmíchal krev v žilách konzervativních křesťanů."


    ]


    Re: K zamyšlení (Skóre: 1)
    Vložil: amisrtep v Středa, 12. leden 2005 @ 07:54:13 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Milý pvlochmane,

    je zcela možné, že jsem poněkud, co se týče PetrFida, ujel. Zde opět nechci mít daleko k omluvě. Proto se Ti PetrFide omlouvám nepsal-li jsi ten úvod s "tvým klukem" o sobě. Promiň.
    K zamyšlení, jistě. Ono zamyšlení neslýchám poprvé. Mezi mé dva vzdálené přátele patří jeden gay a druhý bisexuál. Nejsem opravdu odborník na "pomocnou ruku". Ale máme si pomáhat, nebo ne? Jsem v určitých věcech opravdu zcela konzervativní. Zda-li znám lidská srdce? Jistě - některá jen z nepatrné části ano, jiná snad vůbec ne. Ale znáš je i ty? Tak trochu mohu znát své srdce. Ne, neopovažuji se říci, že je měkké. Ne, opravdu je tvrdé to mé lidské srdce. Své bratry, jistě pokládám za lepší než sebe a jejich srdce měkčí, měkčí než to moje. Říkáš, že mi Bible není útěchou zarmoucených, ale kladivem na čarodějnice. Opravdu si to o mně myslíš. Nečetl jsi můj první komentář na toto téma? A co mé svědomí a srdce? Jistě, že mě mnohokrát obviňuje! I já své srdce tiším, když zhřeším. A poté nalézám útěchu u svých bratří a v písmech! Ale nalézám i usvědčení a popud k obrácení a odvrácení se od svého hříchu! Co pak myslíš, že jsem to o srdci a svědomí napsal jako odsouzení? Copak nerozumíš, že je to má zkušenost? Že jsem zde psal i o sobě? Když mě pak Pán osvobodí, pak se mé srdce před Pánem utiší. Nevadí mi tvá ostrost a v ní, jak bys sám řekl - tvé tvrdé srdce, Nevadí mi to! Raději přijímám ostrá, tvrdá, přímá slova, řečená s dobrým úmyslem, a přijímám je i jako pomocnou ruku. Pro mě není důležité, abych já nějakou svou vlastní pravdu obhájil,či snad prosadil. Naučil jsem se, že každý člověk napomenutí musí slyšet i povzbuzení, pak sám ponechán k rozvažovaní o těch věcech, k pravdě hledání i Boha, sám k závěru musí dojít. Přesvědčení pak takovéto jemu nikdo nevezme, neboť tak jak v hloubi srdce svého uvěřil, tak mluví i jedná, pevný je a nikdo jej nezvyklá. O homosexualitě jistě písmo jasně mluví. Považuješ snad i Boží srdec za tvrdé a bez milosti? Nekárá snad, aby k pokání lidská srdce obrátil, aby mohl milost lidem učinit? Byl snad tvrdý apoštol Pavel, když odsoudil smiltvo muže a jeho macechy? Když se ten muž odvrátil od hříchu, nepovzbudil bratří k jeho přijeté v milosti? Psal jsem přece, že na neutěšeném stavu tohoto světa mám i já svou zásluhu! Snad teď více porozumíš mému srdci. Ale nemysli si, že je měkké. Není. To písmo samo mě každý den usvědčuje z jeho tvrdosti. Takové je mé srdce!

    S milostí v bratrské lásce

    tvůj

    Petr Šíma


    ]


    Re: K zamyšlení (Skóre: 1)
    Vložil: wollek v Středa, 12. leden 2005 @ 13:21:07 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Rád bych vám také připomněl jeden verš:

    Matouš 19:12 Někteří nežijí v manželství, protože jsou k tomu od narození nezpůsobilí; jiní nežijí v manželství, protože je nezpůsobilými učinili lidé; a někteří nežijí v manželství, protože se ho zřekli pro království nebeské. Kdo to může pochopit, pochop.

    Nežiju v manželství, žiju sedm let s klukem, kterého miluju. A sex s ním si rozhodně neodpírám. Bible NIKDE neodsuzuje monogamní svazek (ať už muž - žena, muž - muž, žena - žena) založený na vzájemné lásce - nebo snad ano?


    Mohu se zeptat, co tento verš má společného s legalizací homosexuálních praktik v Božích očích? Pokud dobře čtu, tak Ježíš zde pouze konstatuje různé důvody, proč někdo nevstoupí do manželství, ale není tu ani píď slůvka o tom, že by takové počínání schvaloval. Jedná se o pouhopouhé konstatování skutečnosti. Nikoliv o schvalování nebo neschvalování daného jednání. Správnost nebo špatnost jednání je třeba hledat v jiných částech Písma, kde se to píše jasně, nikoliv tam, kde se v tomto smyslu nepíše nic a zůstává tedy otevřený prostor pro naše hříšná srdce.

    Nehledě k tomu, že je nanejvýš sporné, zda se zde hovoří o homosexuální svazcích. Nikdy mě takový výklad ani nenapadl až do doby než jsem zjistil, že se jedná o standardní argument homosexuálních "křesťanů". Já tomu vždy rozuměl spíše tak, že se jedná o popis lidí duševně nemocných, zmrzačených nebo zcela neschopných žít ve standardní rodině z nejrůznějších důvodů.
    Proč by zde měla být řeč zrovna o homosexuálech a proč by tímto výrokem Ježíš měl tuto (na jiném místě Písma jasně odsouzenou) činnost schvalovat, to by mohla být jistě zajímavá otázka pro jiné sexuální devianty, třeba pedofily, nebo notoricky nevěrné muže, kteří by si naprosto stejným způsobem mohli ve svém srdci zdůvodnit, že se na ně tento verš vztahuje a tedy, že nejsou způsobilí žít v manželství, protože jejich ohromná touha střídat ženy a objevovat v této oblasti stále něco nového, nedovolí vstoupit v řádný svazek manželský, a tudíž vlastně jejich smilství není smilstvím, protože oni tak byli uzpůsobeni od narození, je to pro ně přirozené a za nic vlastně nemohou. Jenže ono je třeba si uvědomit, že přirozenost lidská je hříšná, a tedy to, co je přirozené, nemůžeme měřit vlastními touhami, ale slovem Boha živého.

    Dělejte si, co chcete, klidně si Slovo Páně dále překrucujte ke svému obrazu. Přece na tom jedna diskuze nic nezmění. Na světě je tolik zla a tak málo věrných Bohu, že kdyby se tím člověk měl stále trápit, tak by ani neměl vůbec čas se radovat.

    Poněkud rezignovaný,

    wollek



    ]


    Homosexualita bývá danost (Skóre: 1)
    Vložil: Mirek2 v Čtvrtek, 23. červen 2005 @ 19:22:25 CEST
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Píšu, co jsem se dočetl v odborných článcích na toto téma. Homosexualita u mužů bývá způsobena reakcí matčina těla na mužský plod. V tom případě je homosexualita jako sexuální orientace danost, se kterou se člověk rodí, stejně jako heterosexualita. Možná mohou být i jiné možnosti, ale toto je zřejmě jisté. Jsou to tedy dvě různé věci: homosexuální orientace a homosexuální chování. To první bývá dané, to druhé může jedinec ovlivnit (i když to asi nebude snadné).

    Tato informace mi stačí, abych nikoho nezatracoval, protože pak bych musel podobně přistupovat k těm, kdo se narodili třeba tělesně či mentálně postižení. Vzpomínám na Ježíšovu odpověď, kterou dal učedníkům, když se ho ptali, kdo se provinil, že se ten člověk narodil slepý.

    Dále si uvědomuji, že pro tyto jedince je asi dost nelehké vytvářet vztahy jak s "normálními" kluky, tak s dívkami, snad i ta obyčejná přátelství či kamarádství budou problémem. Mají snad zůstat sami? Není dobře člověku samotnému (není-li poustevník).

    Možná by neškodilo se zamyslet nad tím, proč je nám homosexualita tak proti srsti. Tento postoj je asi normální, a to nejen mezi křesťany. Ale když se dovíme, odkud tato "odchylka" pochází, můžeme své sýšlení pozměnit.



    Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy