Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429672, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 262 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Mikim
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116532828
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Docela smutný příběh
Vloženo Středa, 02. březen 2005 @ 12:48:20 CET Vložil: Bolek

Partnerství poslal amisrtep

Nedávno jsem se dozvěděl o budoucím rozvodu své sestřenice s jejím manželem. Ano, dozvěděl. Moc jsme se nestýkali a teď je mi to líto. Vzala si kluka svého srdce, pěkného pohledného mladíka. Vypadal mile a i jeho chování bylo jaksi něžné. Svatbu měli v katolickém kostele a on je snad, dle prohlášení příbuzných, silně věřící katolík. Narodily se jim dvě děti, to druhé relativně nedávno. Často se stěhovali z bytu do bytu.

Její muž, jak si ještě vzpomínám, si přibíral i druhou práci. Dá se říci, že miluje děti. Tulil se k nim více než bych byl zvyklý já. Jenže… zcela náhodně se má příbuzná dověděla o něčem, co jí zcela zničilo život. Teď, již ne nejmladší zůstane se dvěma dětmi. Je homosexuál. Své sexuální vztahy s muži předlouho utajoval. Již před manželstvím chodil s dívkou, která se o jeho sexuální náklonnosti k mužům dověděla. Poslední změna bydlení nebyla šťastná. V onom domě se ubytovala i ona dívka. Jenže od ní se to má sestřenice nedověděla. Jen si přečetla z jeho mobilu SMS. Již nic netajil. Přiznal se k mnoha sexuálním stykům s muži během manželství. Hledal je přes internet a našel. Hledal ty intelektuálnější. Jsou také ženatí. Dovedu pochopit, že „jinak orientovaný“, je oddělen od touhy mít děti. Děti miluje. Změkčilé chování k dětem bylo nápadné, ale nic nenamítám. Nyní však za sebou zanechal zničenou ženu. Zklamanou životem. To po čem toužila, nemá. Snad ani nikdy neměla. Chtěla muže, který by ji miloval na celý život. Byla zneužita. On získal, co chtěl – děti. A ty možná ztratí. On by chtěl nechat vše při starém. Být ženat, sexuálně s ženou být jen jednou do roka, a sdílet lože se svými muži. Měl na to právo? Jestliže chtěl své děti, měl se vzdát své orientace. Nechtěl-li se vzdát poměru s muži, měl vzít břemeno bezdětného. Chtěl však oboje. Zachoval se podle. Neměl právo do svých plánů zatahovat tu, která by na to nikdy nepřistoupila. Z pohledu bible není homosexualita podporovaným jevem. Rozumím, že to nemají gayové lehké. Z pohledu Bible, pokud nebudou nadpřirozeně uzdraveni Bohem, jsou víceméně odsouzeni k břemenu samoty. Každý člověk chce být milován. I oni. Bůh však stvořil ženu pro muže. Stvoření se však pokazilo. Uhnulo ze své cesty. Pokažené stvoření lze dnes vidět více než kdykoli předtím. Rodí se děti s deformovanými těly. Dvě osobnosti ve společném těle. Telata mají více končetin. Rodí se lidé oboupohlavní. Mají ženské tělo a pohlaví muže. Ano i takoví se rodí. Rodí se i ti, kdo mají oboje pohlaví. To vše způsobil pád člověka a prohlubuje se. Chybné dědičné vrozenosti jsou. Může k nim patřit i homosexualita. Bůh však takto své stvoření neučinil. Nelze z toho vinit Boha. Člověk nese odplatu za svou zvrácenost. Někteří z homosexuálů se dozajista takto nenarodili. A bůh homosexuály netvoří. Často se mluví o vrozené homosexuální orientaci. Je-li to tak, pak při vývoji plodu musela nastat chyba. A je-li tomu opravdu tak. Nemají to jedinci s homosexuálním chováním jednoduché. Narodili-li se tak, nejsou způsobilí pro manželství. Je to asi těžké břemeno. Kdo jej unese. Je to také kříž. Ježíš nám však ony kříže a břemena pomáhá nést. Neodsuzuji manžela své příbuzné pro jinou sexuální orientaci. Neodsuzuji ho ani pro touhu po rodinném životě a rodičovství. Bůh však učinil ženu pro muže a děti pro manželství muže a ženy. Některé ženy a někteří muži však bývají neplodní. Abraham i Sára nemohli mít děti. Dělali proto vše. Bůh jim však zaslíbil potomka, z něhož vzejde početný národ. Ale dlouho se nic nedělo. Byli už staří. Přišli však na myšlenku zástupného manželství. Avšak z Izmaele se vyvolený národ nestal. Abraham a Sára získali dítě, ale z vlastní vůle. To však Bůh nechce. A tak nakonec otěhotněla Sára. Stejný příklad si lze vzít i z Izáka a Rebeky. Získat dítě jen z vlastní vůle není tou Boží cestou. Adopce bývá řešení. Je sice z vlastní vůle a tedy ne to nejlepší, ale má být činěna především z lásky k onomu dítěti a ne z lásky k sobě. Dítě potřebuje matku a otce, tak to Bůh určil. Homosexuálové tudíž nemají východisko. Bible mluví o sexuálním styku mezi jedinci stejného pohlaví jako o ohavnosti v Božích očích. Je tomu tak. Mají být odsouzeni k samotě? Jistě že ne. Ježíš by se od nich neodvrátil. Miluje všechny lidi. Jako člověk zůstal panicem. Bez náchylnosti k mužům i k ženám. Nebyl homosexuál. Byl dokonalý. A nikdy nezhřešil. Byl přítelem nevěstek a odpouštěl jim. Avšak také řekl, aby přestaly hřešit. Neschvaluji homosexuální jednání a ani neodsuzuji tyto lidi. Je neštěstí mít nálepku ohavnosti. Ta nálepka je však přilepena jen tehdy, je-li hřích dokonán, je-li projeven. Hřích nosíme v srdci každý. Všichni přece zhřešili a není nikdo spravedlivý, není ani jeden. Manžel mé příbuzné se však zachoval podle a není z řad homosexuálů jediný. Vždyť se stýkal se stejně ženatými muži. Je-li cizoložství pouze od slov cizí lože, pak zcizoložil tak, jak může zcizoložit i heterosexuál. Navíc se dopustil podvodu a lži. Zatoužil a tak i učinil, že svedl jiné ženaté muže. Dopustil se nejen homosexuálního styku, ale i bisexuálního. Je katolík. Může za to vše Bůh? Ne. Může za to společnost, křesťanství, církve? Nikoli! Ale může za to každý člověk. Je to kolektivní hřích a vina. Všichni jsme hříšní. Víme, co říká zákon, že je špatné, ale ten boj s hříchem ve svém těle prohráváme. Myslím, že i homosexuálové vědí, tam uvnitř srdce, že to k čemu tíhne jejich srdce není dobré. Proto chvála Ježíši, který nás může vysvobodit z tohoto těla hříchu! Mají těžké břímě lidské kolektivní viny. Jako by na ně byla uvalena. Nechci jim to ztěžovat. Potřebují pomoc nás křesťanských heterosexuálů. Nemyslím na sex. Myslím na vřelé přijetí, sdílení se s nimi v přátelství. Možná by i vřelé (ale pouze) obětí nikomu z nás neublížilo. My, lidé, ač všelijak moudře znající Bibli a zachovávající ji, nesmíme ty z nich, kteří se rozhodli své břímě nést a nepodlehnout mu, zanechat satanu. Nesmíme. Hřích někteří z nich (někteří, neboť část tak činí pro své ukájení a jiní nečiní rozdílu mezi ženou a mužem) nenesou zcela vlastní vinou, nýbrž tou kolektivní. V listu Římanům je psáno, že je Bůh nechal napospas jejich zvrácené mysli a též nečistým choutkám jejich srdcí. Koho však? Nás. Nás všechny. Heterosexuály i homosexuály. Existuje však pak i vina jednotlivce. Ta vina je v tom, že víme že za své hříšné jednání zasluhujeme smrt a přesto tak činíme. Někteří z nás hříšné jednání odsuzují, ale činí totéž. Jiní to jednání, které Bůh označil za hřích, již neoznačují hříchem a obhajují je. Tak i dále šíří hřích a jiným je schvalují. Tyto dvě jednání jistě dojdou své odplaty. Není lehké nést břemeno kolektivní viny a zároveň i přistoupit i na to, že je to i můj vlastní hřích. Kdo to pochopí? Hřích počíná již v srdci. Naše srdce se musí změnit. A to sami nedokážeme. Mohou nám pomoci přátelé, můžeme se snažit se s tím i sami vypořádat, ale bez Ježíše a bez Boha je to jen jakési pachtění. Dobrá zpráva je, že své hříchy nemusíme nést sami. Za své hříchy můžeme jednotlivě i kolektivně. Člověk sám pod břemenem upadne. Podléhá. Svědomí nás trýzní a srdce se neupokojí, ať si třebas říkáme, že to hřích není. Ježíš vzal na sebe hříchy celého světa a řekl, abychom přišli za ním všichni, kdo jsme obtíženi a dá nám odpočinout. Onoho břemene hříšného těla však zbaveni nejsme. Ve svém duchu můžeme u Ježíše odpočinout a díky Svatému Duchu též i hříšné sklony našeho těla umlčet. Těším se na to, až bude naše tělo zbaveno hříšnosti. Až budeme oblečeni do těla svatosti a neporušitelnosti. Do té doby, ať do své smrti či do příchodu Páně, budeme sténat ve svém těle hříšnosti. Svatost pak překoná hřích, anebo ten umře s tělem. V nebi již budeme jako andělé. Nebude již svateb a ani sexu. Nebude touha po sexu. I ta zanikne. Zbude však jistě láska. Láska však ne sexuální, tělesná. Jsme-li však dnes v tomto těle a tíhneme-li jím k hříchu, je to boj. Nevzdávejme to. Nikdo. Homosexualita není horším hříchem než lež. Za homosexuální orientaci se není nutno stydět, nelze ji však obhajovat. Všichni na ni neseme vinu. Všichni bez rozdílu. Nemůže však si myslet, že když za můj hřích můžou i všichni ostatní, že já jsem tedy bez viny. Jsem odpovědný své hříšné sklony umrtvovat. Co umře, již nežije. Před Bohem již nejsme odpovědní za stav svého hříšného srdce. Ježíš již přinesl oběť. Zůstáváme však odpovědni za své jednání. Jistě i padáme. Uvědomujeme-li si však svůj pád, čiňme pokání a nechtějme vědomě padnouti znovu. A odpouštějme si, co jsme si. Ale i odpuštění má svou výhradu. Lze odpustit i 70 x 7 za den tomu, kdo v opravdové lítosti přijde prosit o odpuštění. Takový je i náš Bůh. Kdo však o odpuštění nežádá, neb činí znovu bezostyšně zlé, tomu nelze odpustit. Ani Bůh tak nečiní. Kdyby tomu tak bylo, stačila by víra v Krista bez skutků. Hřešme, neboť kdo více hříchů učiní, tomu více odpuštěno bude. Proto všichni čiňme pokání za hříchy své a celého světa, neboť všichni za stav tohoto světa můžeme. A milujme hříšníka, ale ne jeho hřích. Vždyť i sami sebe miluje a své vlastní hříchy mnohdy dokonce přehlížíme. Čemu však člověk podlehne, tím i zotročen bývá. Kdo tedy miluje svůj hřích, je v otroctví hříchu. Neobhajujme své hříchy, ale mrtvěme je. Nakonec pak však každý z nás sám za sebe vydá počet Bohu. Petr Šíma


"Docela smutný příběh" | Přihlásit/Vytvořit účet | 31 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Středa, 02. březen 2005 @ 15:20:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z toho plyne jednoduché poučení, které se marně snažím některým křešťanům vysvětlit: Ženy, nevěřte charismatikům, že homosexualita se dá uzdravit, ve skutečnosti se nedá uzdravit, jediné rozumné řešení je homosexuála si nebrat za muže. Tohle totiž není jediný příběh svého druhu.



Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Čtvrtek, 03. březen 2005 @ 07:22:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že není třeba "věřit charismatikům", aby člověk mohl zjistit, že existují mnohá svědectví homosexuálů, kteří opustili svůj dřívější způsob života a dnes jsou šťastně ženatí, či vdané. S takovými svědectvími se může člověk setkat v mnoha různých církvích a sborech včetně katolické církve.
Jedna z největších křesťanských organizací, které se homosexuálům věnují, je například Exodus. Na jejich stránce je spousta svědectví bývalých homosexuálů. Viz http://exodus.to/testimonials_left_homosexuality.shtml

V Čechách vyšla řada knih, které se toho tématu týkají:
Například Terapie homosexuality od holandského psychologa, nebo kniha Homosexuální. Oba autoři jsou mimochodem katolíci. Toto téma bylo na serveru Grano Salis probíráno mnohokrát. Odkazuji např. na článek Homosexualita - biblická studie od Petra Vaďury. Petr je z Křesťanských sborů a rohodně není charismatik.

Štěpán Hlavsa
AC Ústí nad Labem


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Čtvrtek, 03. březen 2005 @ 07:41:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Papír a internet snese všechno, i takzvaná svědectví. Navádět homosexuály k manželství pod zámínkou "uzdravení" je zločin, který zhusta vyústí dříve nebo později v nešťastné manželství, opuštěné ženy a děti. Kdo si tohle chce vzít na svědomí?


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 03. březen 2005 @ 08:43:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Navádět homosexuály k manželství pod zámínkou "uzdravení" je zločin
...ano souhlasím, manželství homosexualitu neuzdraví ani uzdravit nemůže a navádět homosexuály k manželství pod záminkou uzdravení je skutečně zločin (můžeš mi prosím říct, kdo to dělá?). Ovšem věřím, že Bůh z ní může osvobodit a takto osvobozenému člověku (to musí ovšem každý takový člověk posoudit sám, je to jeho zodpovědnost) bych manželství nerozmlouval.


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Čtvrtek, 03. březen 2005 @ 06:32:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, řekněme si pravdu. Ač je tato rada jistě dobrá, není zrovna jednoduché ji naplnit. Jak jsem již psal, on o své jiné orientaci věděl již dávno a s muži již před manželstvím praktikoval sex. Lstivě to zatajil a ve svých dobrodružstvích pokračoval i v manželství. Jak se má žena dozvědět zda je muž, kterého si chce vzít homosexuál? Když jsem se nad tím více zamýšlel, uvědomil jsem si, pár drobností. Je homosexuál schopen sexuálního splynutí se ženou? Jistě je. Může mít tak i děti. Je heterosexuál schopen homosexuálního styku? I k tomu lze říci, zjednodušeně, ano. Muž s mužem již však nemohou mít děti. Vzhledem k tomu, že se dnes do sexuálních styků (obecně) zahrnuje anální styk, jak to činí homosexuálové, ale bohužel také heterosexuálové, zeptám se dále. Je schopen heterosexuál análního styku se ženou? Ano. Tímhle způsobem však také nelze mít dítě. No, a lesbičky jsou schopny pouze orálního styku a také takto nemohou mít děti. Zvrhlost pokračuje dále a jsou tady i sexuální pomůcky. Tak také nelze mít dítě. A zeptám se ještě. Když Bůh stvořil člověka s jeho orgány, k čemu určil, aby sloužily pohlavní orgány a k čemu anální? Odpověď je zcela jednoznačná! Anální otvor nebyl stvořen k sexuálnímu kontaktu! Mužské pohlaví bylo stvořeno pro ženské a naopak, a tak lze jedině naplnit ono ploďte se a množte se. Ale co tak asi mohou dělat ti, kteří milují ty stejně orientované, chtějí-li zažít fyzické splynutí s milovanou osobou. Proto se přestali učit od Boha a od stvoření. Raději propadli zvrhlosti, aby mohli zakusit onu toužebnou rozkoš. Na svou obhajobu se pak pokouší převracet Boží slovo a tím i znevažují Boha jako Stvořitele a Zákonodárce. Je to tvrdý soud? Ano, je. Ti z homosexuálů i heterosexuálů, kteří se učí přírodou i Bohem, rozumí, že anální styk je hříchem. A proto raději zůstávají sami. Trýzní se. Stvoření sešlo ze své cesty a pokazilo se. Jsme tím vinni všichni. Je to kolektivní hřích. Těžko říci těm, kteří se narodili s tělem ženy a s pohlavím muže, že si to zavinili sami. Těžko z toho vinit i jejich rodiče. Je to tedy kolektivní hřích. Někdo by řekl – dědičný. Ano je. A následky neseme všichni. Ale bohužel ne rovnoměrně. Proto ti, kteří se narodili s těly a myslí v souladu se stvořenou přírodou mají odpovědnost vůči těm druhým, jim pomáhat. Ne podporovat v hříchu, hřích je hřích a kdo zemřel v Kristu (vírou), zemřel i hříchu. Pomáhejme těm, kdo jsou postiženi, svou láskou a všemi prostředky! Na pravou cestu pak přivádějme ty, kdo jsou svedeni z cesty a vydali se svou. Homosexualita může být vrozená a také nemusí. Je-li vrozená, tedy je-li už od plodu sexuální orientace určena a někdy později se projeví, pak to může být jedině následek dědičného hříchu. Nechci však, aby se tímto tvrzením obhajovali všichni homosexuálové. To nemůže být obhajobou pro toho, kdo vyhovuje svým sklonům. Nemůže. V lidské povaze je i násilí. Může se vrah obhájit tímto tvrzením? Může se tak obhájit násilník, pedofil, zloděj, cizoložník, smilník atd.? Ne a nesmí! Proto si velice převelice vážím těch z řad homosexuálů, kteří se rozhodli žít bez fyzického sexuálního naplnění. A myslím tím i na dotyky. Jejich břemeno je těžké přetěžké. Přiznejme jim to. Dokázali bychom jej unést i my? Běžně lžeme. Někdo řekne, lze to srovnávat? Jistě. I lháři nebudou mít podíl na království Božím! Taky tvrdé, že? Ale taková je pravda z Božího Slova. Někdy jsme opravdu až příliš tvrdí. A někdy je i tvrdost na místě. Homosexualita již není tabu a je to dobře. Ale až příliš se obhajuje a někdy dává do roviny s běžnou rodinou. Stejné to však nikdy nebude, přírodu v tomhle nelze změnit. Z análního kontaktu se nikdy dítě nenarodí. Již dříve jsem byl obviněn jedním z homosexuálů, že mám tvrdé srdce. Snad mě pochopí i oni. Aspoň tak jak se snažím já. Myslím, že onen článeček i tento komentář, jsem nenapsal abych je odsuzoval. Neodsuzuji. A žádné právo k tomu nemám. Nejsem Soudce. Raději bych chtěl být jejich obhájce. Vždyť jsem již dříve napsal, že za stav tohoto světa mohu i já! Snad bych za ně dal i svůj život. A nepřeháním. Ale i oni si musí uvědomit, že hřích celého lidstva je i jejich osobním. Tak jako i já činím nyní pokání z homosexuality světa, i oni musí činit pokání. A já nemohu být ani dobrý obhájce. Jsem také hříšník. Znám lepšího obhájce. Ježíše Krista. A vím, že on položil za ně i za mě svůj život, abychom žili v novotě ducha. To naše vlastní žádosti nás zachvacují a klamou. Žádostivost počíná a rodí hřích. A až dokonaný hřích plodí smrt. Jestli tam uvnitř udusíme hřích, umrtvíme jej Duchem. A hřích ten pak umře s naším tělem. Pochop, kdo pochop. Jsou ženy, které by chtěly pomoci homosexuálům. Ale ten vnitřní boj, z lidí každý musí vybojovat sám. Jen Ježíš je schopen nám jednotlivě pomoci.

Petr Šíma



Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: joker v Čtvrtek, 03. březen 2005 @ 07:39:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se domnívám, že homosexualita není vrozená, jak se nám snaží namluvit v rozhlase a televizi. Naopak - i s materiálů SOHO plyne, že homosexuální dobrodružství zkusí cca 40% mužů (1×), avšak asi pouze 3% tak činí opakovaně.

Řešením může být nadpřirozené uzdravení, v to jsem ochotný věřit, byť to může vypadat charismaticky. V obecnější rovině souhlasím s názorem, že pro 3% menšinu je řešením život v celibátu (maximálně s nějakou kočkou nebo psíkem na stáří). Na druhou stranu chápu, že takový život musí být moc těžký.

A co třeba sňatky napříč kulturami: černoch si vezme bělošku, běloch indiánku, indiánka číňana a číňan eskymačku? Je to v pořádku?



Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Čtvrtek, 03. březen 2005 @ 08:19:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jokere? Tu poslední otázku jsi nemyslel až tak vážně. Viď? Řekni mi: Jakou barvu pleti měl Adam? Bílou? Černou? Červenou? Žlutou? A Eva? No a jakou barvu měly jejich vlasy? Bruneti, blondýni, rudovlasé...? A co oči? No a co když jejich lidské tělo obsahuje všechny druhy pigmentů a podle prostředí se pak některé více rozmnoží? Pozor tohle není maxievoluce! Ale jakási minievoluce existuje. Ale pouze v druhu. Darwinově evoluci nevěřím, to abys mě náhodou z toho neobvinil. No půjdu dále. Po potopě zde zůstal pouze Noe s ženou, jejich tři synové a jejich manželky. Ani zde Písmo o pleti nehovoří. Z tohoto pohledu tedy vyplývá snad jediné možné řešení. Ano sňatky napříč kulturami s ohledem na pleť jsou v pořádku! Co se týče sňatky napříč náboženstvími - zde se názory hodně tvrdě rozcházejí. Někteří charismatici nepovolují pouze sňatek křesťana s s nekřesťanem, u katolíků pak se neschvaluje sňatek katolíka s nekatolíkem. Podklad pro oboje uvedené názory já nezastávám a nenacházím ani pro ně podklad z Bible. Rozhodně je však lepší vzít si věřícího vyznávající stejnou víru. Otázku poněkud vracím: A co sňatek křesťana (ky) s muslimem (kou), křesťana (ky) s ateistou (kou) apod.?

Petr Šíma


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Čtvrtek, 03. březen 2005 @ 08:49:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sňatek nekatolíka s katolíkem snad možný je (ale nedoporučuje se), abychom nešířili nepravdy, ale nekatolická strana musí předem souhlasit, že děti budou vychovány v katolické víře.


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Čtvrtek, 03. březen 2005 @ 09:57:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím. Kodex u sebe zrovna nemám, ale nějak tak to je tam psáno. Nesmíš však opomenout, co se v kodexu kanonického práva ještě píše. A to těch, kdo sice věří, ale nejsou katolíci. Tedy třeba o protestantech, charismaticích atd. Tedy o bludařích. Navíc jako protestant bys musel do určité míry přistoupit i ty na učení katoplické strany tím, že nebudeš proti jejich naukám. Tak je to tam také nějak psáno. Budeš-li chtít více na to téma, tedy až zítra, co si vezmu kodex. Ale možná to potvrdíš i dnes. Pletu-li se, dám to dopořádku.

Petr Šíma


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Čtvrtek, 03. březen 2005 @ 10:37:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A>Navíc jako protestant bys musel do určité míry přistoupit i ty na učení katoplické strany tím, že nebudeš proti jejich naukám.

L: Nejsem protestant, jsem katolík:-)


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Čtvrtek, 03. březen 2005 @ 08:55:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.... jeden člvověk tu píše ...že homosexuální dobrodružství zkusí cca 40% mužů (1×)

prosím Vás čemu věříte statistikám nebo Božímu slovu ?????!!!!!

co jsou to za nesmysly tvrdit že 40 procent může mělo homosexuální dobrodružství?

další nesmysl je že každý muž je schopen sex styku s dalším mužem... to jste už tak degenerovaní??? já vidět nahého chlapa který by mi řekl o sex tak nejen že se z toho nevzruším ale asi bych hodil tyčku..

ale není co čemu divit vymývání mozků statistikami na to národ bere.. viz vstup do EU za 250 miliónů daňových poplatníků si špidla a spol. udělali kampaň na vstup s reklamami že kdo je proti je blázen atd.

k volbám šlo ani né 50 procent z toho 75 procent bylo pro, ale dnes již média vrdí že pro EU je 75 občanů ČR.

Mě statistiky nezajímají ale boží slovo, a to mluví jasně 1. homosexualita je hřích 2. něco jako gen homosexuality je nesmysl, bible mluví o vášni a převrácenosti lidského srdce 3. ježíš přišel aby osvobodil zajaté.

jeden příklad za všechny je uveden v bibli viz žena která měla 12 let krvácení a již vnaložila vše , všechny prostředky aby byla uzdravena, nic nepomohlo. Kdyby tato žena dala na statistiku která se v jejím případě možná rovnala 200 pokusů u lékařů a výsledek nic , nikdy by nemohla přijmout uzdravení od Ježíše.

A jestliže bude společnost a někteří "křestané" pořád argumentovat statistikami a tím že vlasntně homosexualita je vrozená tudíž se s tím nedá nic dělat, tak je jasné že se z toho nikdy nedostanou.

Ježíš říká kdo hřeší je otorkem hříchu, ale otrok nezůstává navždy ...poznáte pravdu a ta vás osvobodí ..a tou pravdou je Ježíš nebot on přišel aby osvobodil zajaté.

Jesltiže však u někoho stanovíme diagnózu typu no nemůžeš za to ..nebo je to sice hřích ale musíš se s tím naučit žít tak je jasné že ten člověk je flutrován protože nikdo mu neřekne tohle je otázka duševního a duchovního světa a Ježíš Tě chce osvobodit.

takže si vyberte bud statistiky typu že 40 procent můžů mělo homosex. dobrodružství nebo pavduvost a řešení v Božím slově.

Vladimír



Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 03. březen 2005 @ 09:20:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý Vladimíre,
rozčiluješ se jakobys sám měl být mezi těmi 40%. Pokud vím, tak bible žádné statistiky neuvádí a tak je klidně možné věřit Božímu slovu a zároveň si myslet, že ta statistika je pravdivá, nevidím v tom rozpor. Navíc Joker, pokud jsem to správně pochopil, touto statistikou pouze chtěl podpořit názor, že homosexualita není vrozená, názor, který zastáváš i ty.


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Čtvrtek, 03. březen 2005 @ 12:22:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jestli je to tak tak pohoda ale mě to vyznělo od jokera že sice na vrozenost nevěří ale soho naopak jak píše dává statitiku 40 % .... atd.

no hlavně že jsme si to vyjasnily
takže je vše ok :-)


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Čtvrtek, 03. březen 2005 @ 09:49:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vladiku,

když jsem psal že je heterosexuální muž schopen pohlavního styku s homosexuálním jedincem, myslel jsem to čistě teoreticky. Tedy ten kontakt je bez pohledu na osobní pocity možný. Horlíš a je to dobře. Já si dokonce při lékařské prohlídce raději přeji doktorku než doktora. Stačí? Neviň mne z degenerovanosti. Přečti si proč jsem to vůbec napsal. Psal jsem to z toho důvodu, že z pohledu stvoření a fungování přírody, tento kontakt není přirozený, neboť nevede k tomu k čemu sexuální sblížení konečně vede. Tedy k oplodnění. Jinak souhlasím a nevěřím statistikám, které tvrdí o 40% mužské populace, že zažili homosexuální akt. I když celosvětově? V našem národě rozhodně ne. I izraelcům řekl Bůh, že se tím znesvěcovaly ostatní národy. Ale i já se často nechávám unést a pak lituji.

Petr Šíma


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Čtvrtek, 03. březen 2005 @ 12:31:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..píšeš: když jsem psal že je heterosexuální muž schopen pohlavního styku s homosexuálním jedincem, myslel jsem to čistě teoreticky. Tedy ten kontakt je bez pohledu na osobní pocity možný

já si myslím že ne, mě bude 33 let on mala jsem byl stoptovně aktivní (fotbal, atd.) a na učilišti samí kluci atd. ale ještě se mi nikdy nestalo že by při pohledu na muže došlo k reakci mého těla takové jako kdybych viděl nahou ženu, takže u mě to není možné ani teoreticky...a proto jsem se fakt nakrkl když někdo tvrdí že 40% můžů mělo homosex.. dobrodružství.

Vemte si třeba to hnutí homosexuálů a lesbiček je jich pár mnohem méně než těch kteří si říkají křestané, ale přesto je onich slyšet jako by jich byl plnej národ.

Masmédia umí dobře masírovat myšlení lidí k obrazu svého nebo obrazu určité skupiny lidí.

Takže pozor na jakékoliv statistiky kdo je dělal , na jakém vzorku lidí atd. Neřekl Ježíš že v posledních dnech si lidé seženou své učitele kteří by vyhověli jejich choutkám?

Tím tě neobviňuji jen říkám je nás málo slyšet a když už se někdo před masmédia dostane tak to je tak teologické až nic neříkající tlach na tlach.

Chybí Boží sláva a moc v této zemi a proto se pořád musíme s nevěřícími dohadovat místo toho aby duch boží osvobozoval, uzdravoval a vedl lidi k opravdovému obrácení v pokání.

zdraví vladimír


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Čtvrtek, 03. březen 2005 @ 14:55:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znovu mě nechápeš.

Řeknu to ještě jednou. Čistě technicky vzato, mužské pohlaví lze strčit do konečníku. Bez lásky, bez náklonnosti atd. Já bych taky nespal s kluky, protože mám vnitřní pocitové zábrany, ale jde zde také o svědomí před Bohem.
O statistikách jsem nepsal. A víš přece i o tom, že svět naslouchá těm, kdo jsou ze světa. Lidé je chválí a tak to je, má být a bude. Písmo totiž nelže. Světu se líbit pravé nefalšované křesťanství nikdy nebude. Tak jako židé vždy zůstanou od ostatních národů odděleni i křesťané budou odděleni od světa. Jsou jistá hnutí i v křesťanských řadách, které by rádi křesťanství přeonačili. Média si jentak nepozvou ty, kdo budou mluvit proti širokému názoru světa. To je čirý fakt.

Petr Šíma


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Pátek, 04. březen 2005 @ 13:07:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
píšeš:Řeknu to ještě jednou. Čistě technicky vzato, mužské pohlaví lze strčit do konečníku.

nechápu ale jak chceš něco někam strčit jestliže nedojde ke ztopoření, a mě se tedy při pohledu na nahého chlapa nepostaví... to to tam max. můžeš nasypat.

Vladimír


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Pondělí, 07. březen 2005 @ 06:47:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vladiku,

myslím, že dál něco rozvádět, by bylo přílišné zacházení do tématu, který je mě i tobě odporný. Ten technický pohled, a přečteš-li si do detailu můj článek a komentáře, neměl vést k debatě o tom, jestli to lze či ne. Mělo to vést k zamyšlení, zda-li je to přirozené a takový tělesný kontakt Bohem ustanovený jako Stvořitelův záměr. Anální styk prostě nevede k oplození a proto není. Mělo to být důkazem, že homosexualita není ani přirozená ani Bohem stvořená. Tímto končím debatu na toto téma s tebou.

Petr Šíma


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: joker v Úterý, 08. březen 2005 @ 06:47:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkně se to rozjelo ;-) Byl jsem zde několikrát citován, proto se vyjádřím (snad) jasněji.

1. homosexualitu nepodporuji a je mi odporná

2. údaj o 40% mužů, kteří 1× za život utrpěli homosexuální dobrodružství je z ročenky SOHO a je to údaj vztahující se (jak jinak) k nějakému průzkumu v USA; ačkoliv mě to přijde stejně přitažené za vlasy, jako jiná statistika, která hovoří o tom, že každá druhá žena byla znásilněná (tedy 50%), SOHO to číslo uvádí. Upřímně - do těch 40% mohu patřit i já, když si vzpomenu na jeden pionýrský tábor... Ale ne, vážně - velmi to záleží na formulaci anketní otázky. Oni tam taky psali, že asi 17% mužů to někdy v životě zopakuje a asi jen ty 3-4% u toho zůstanou natrvalo. Nemá cenu rozvádět, proč tomu tak je - svět směřuje do finále.

3. S bláboly o tom, že by si černoch neměl vzít bělošku, protože to je proti duchu písma jsem se setkal někdy v letech 1993 - 1994 v Apoštolské církvi z úst Aleše France. Jsem si jist tím, že to nebyl oficiální ani podporovaný názor, o čemž svědčí celá řada kázání Josefa Mačáka (který byl bohužel později vypuzen). Já s tímto tvrzením nesouhlasím, zavání mi to učením o nadřazenosti bílé rasy.

V původním článku mě zaujala trochu jiná věc - zmíňka o mužské zženštilosti, když se cicmá s dětmi. Taky se se svými dětmi cicmám a nic zženštilého na tom nevidím. Bohužel znám opačné případy, kdy muž (křesťan) své děti terorizuje a mlátí řemenem hlava/nehlava (asi v duchu Přísloví: "kdo šetří hůl, nenávidí svého syna") a upřímně řečeno v tom nic mužného nevidím.



Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 08. březen 2005 @ 07:14:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jokere,

dík za další postřehy. Statistiky jsou hold jen statistiky, souhlasím. Mohou být však i velice prospěšné. Homosexualitu také nepodporuji. Tak blízko v rodině, ikdyž vlastně přiženivší, jsem se s ní setkal poprvé. Nicméně mě to vede k zamyšlením. To co píšeš o Alešovi, je divné. Jsem z toho poněkud rozmrzelý. Je-li to pravda, jsem poněkud zklamán. Věříme-li totiž, že jsme z jednoho člověka... Zženštilé chování manžela sestřenice - napsal jsem, že bylo nápadné, ale nic nenamítám. Také jsem podle toho ani nepoznal, že je homosexuál. Rozhodně nechci podle toho usuzovaz na homosexualitu. Křesťanské terorizování - ano, i ze svého prvopočátečního chování, když jsem uvěřil a byl vyučovám v tom, že po porušení zákona přichází trest, ano v hnutí víry takový trend aspoň byl. Když jsem porozuměl Boží milosti, tedy snad základní Boží vlastnosti, činil jsem pokání. Přesto si myslím, že první dvě léta po narození mé dcery, jsem vinen a už to nevrátím zpět. Je mi to moc líto. Dnes je to se mnou snad už jiné. Proto s tebou souhlasím.

Petr Šíma


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 08. březen 2005 @ 08:16:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milí Jokere a Petře Šímo,
to že AF zastával nějaký názor v roce 1994, tedy před jedenácti lety přece neznamená, že jej zastává i teď. Kdybyste věděli jaké názory jsem před jedenácti lety zastával já...Každý i křesťan snad má nárok dozrát a projít změnou názorů. Takže bych doporučil, abyste se jej zeptali jaký názor má na to dnes.


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 08. březen 2005 @ 08:49:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Michale, máš pravdu. Ale i Aleš se odvolává na různá vyjádření jiných vyřčených v minulosti. Možná však i on napsal něco, v čem svůj předchozí názor vyvrátil. Dobré je nestydět se vyznat svůj omyl. Jen, zdálo se mito divné. Aleše osobně neznám, ale usuzujíce z jeho mně známých spisků bych to o něm neřekl. Tuším spíše, že tenhle svůj pohled, o kterém jsem dosud nevěděl, opustil.

Petr Šíma


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 08. březen 2005 @ 09:33:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý Petře,
máš pravdu, že AF se odvolává na různá vyjádření z minulosti, na co jiného se také může odvolávat:-) (na vyjádření z budoucnosti těžko), ale co dělá vždy (i když někdy zvláštním způsobem) uvádí zdroje ze kterých čerpal, taže si to lze ověřit (což v případě Jokera bohužel nelze) a také kritizuje zejména učení, které ve velké míře negativně (dle jeho názoru) ovlivňují sbory (zejména AC).
Myslím, že podivné učení AF (existovalo-li kdy) nikoho moc neovlivnilo - alespoň já o něm slyším poprvé.
Jinak pokud bychom chtěli znát jeho současný názor a stanovisko k tomu původnímu názoru, mohli bychom mu napsat na e-mail, který uvádí na svých stránkách Franc.Ales(a)Atlas.cz
(předpokládám, že a v závorce je potřeba nahradit zavináčem.


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 08. březen 2005 @ 10:27:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Michale,
¨
nemohu jinak, než s tebou opět souhlasit. Tohle učení AF jistě neznám a je mi to podivné. Chybí i ověřený zdroj. Aleše z toho neviním a (tohle se mnohým líbit nebude) já s ním v jeho článcích souhlasím. Jeho postřehy mám ověřené svým osobním životem. Máš-li s ním blízký kontakt, prosím napiš mu. Každopádně tohle prohlášení je divné, ale zároveň nechci tvrdit, že by si to joker vymyslel, když říká, že se s tím setkal z Alešových úst.

Petr Šíma


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: joker v Úterý, 08. březen 2005 @ 12:25:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem nenapsal, že AF tyto názory zastává nyní, ani, že to bylo oficiální stanovisko AC. AF se dokonce i oženil, takže jistý posun zde možná proběhnul ;-)
Pokud jde o dosvědčení jeho výroků, možná by se mohl vyjádřit někdo z jeho minulých spolupracovníků z oblasti pouliční evangelizace (Kateřina Dresslerová, Eva Čechová, Lída Stehlíková, Miloš Novák a další) nebo z místního sboru AC (Petr Janoušek, Mirek Makovička, Renata Fousová a další).
Osobně si pamatuji sborovou dovolenou v Rychlebkách (rok po druhém rozdělením, snad v roce 1998), kde AF zvednul malé dítě do výše a řekl: "Krásné dítě. Jeho jedinou chybou je jeho matka." Tehdy kolem něho stálo mnoho lidí a většina z nich to vzala pouze jako žert.


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 09. březen 2005 @ 06:13:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý Jokere,
včera mi Aleš Franc telefonoval a mluvili jsme o tvých obviněních a on mi sdělil, že si není ničeho takového vědom, že by jedině musel být tak "opilý duchem", že by si takové nesmysly nepamatoval.(a že nevěří tomu, že by někdo z tebou jmenovaných svědků něco takového potvrdil).
Dále mi i prozradil, že jste bývali přátelé a že nechápe tvé nynější výpady proti němu.


]


Re: Docela jiný smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: joker v Středa, 09. březen 2005 @ 08:51:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý xvejvodame,
jsem rád, že jsi zde napsal, co ti AF sdělil. Lidé, které jsem uvedl (a jsou i další) to potvrdit mohou, ale také samozřejmě nemusí. Já na svém tvrzení trvám, je pravdivé a mám na to opravdu spolehlivého svědka ;-)

Je zvláštní, že se se svojí obhajobou neobrátil na mě, ale na tebe jako člověka, který o jeho minulosti bezprostředně nic neví a bude tedy logicky tuto situaci rozsuzovat tak, že se jedná o tvrzení proti tvrzení. Navíc proti sobě v této kauze budou stát na jedné straně uznávaný teolog a na druhé straně nějaký džoukr...

Pokud jde o mé údajné přátelství s Alešem Francem, opravdu nevím, co k tomu jeho výroku dodat. Ačkoliv ho znám osobně, rozhodně bych pro naše stýkání ani teď, ani kdykoliv v minulosti nepoužil výraz "přátelství". Přátelství je v církvi velice zprofanovaný výraz a jedná spíše o eufemismus zastírající skutečný stav mezilidských vztahů (alespoň dle mé zkušenosti - je-li to ve vaší církvi jinak, dejte mi vědět - rád se na to přijdu podívat).

Aleši, z tvého tvrzení zaznívá, že znáš moji pravou identitu. Pak se tě zeptám - jsi si opravdu jistý, že po tom všem, co se mezi námi událo můžeš náš vzájemný vztah považovat za "přátelství"?
Je možné, že se jedná o stejný druh "přátelství", který se projevil ve vztahu biskupa Bubíka a Františka Paly?
(František Pala byl veřejně proklet za to, že se ve sporu Apetauer/Mačák zastal bratra Mačáka a ve sborových listech označil některé atributy chování Apoštolské církve za sektářské. Sbor AC Brno byl potom na základě principu kolektivní viny vyloučen z AC a posléze - na principu kolektivní neviny (???) opět "vstoupen" zpět. Aleš Franc se na tomto procesu "normalizace" podílel jako starší sboru. Bezprostředně po zpětném přijetí sboru do AC odešla mnoho osob, v průběhu dalšího období následoval měnší odliv, který se postupně zastavil - situace se normalizovala a všichni se poučili s krizového vývoje. Důvodem pro odchod mnoha lidí byl tzv. Administrativní dotazník, který museli všichni povinně vyplnit. Ve skutečnosti se jednalo o proces legalizace členství v AC, protože ačkoliv je možné někoho bez jeho souhlasu vyhodit, nelze jej bez jeho souhlasu přijmout zpět. Vyplněním tohoto dotazníku lidé legalizovali vzniklou situaci. S trochou fantazie to lze přirovnat k podpisu Anticharty. Kdo nepodepsal, musel odejít.)


Proč jsem zde uvedl jeho výroky? Je to zásadní otázka a pro mnohé ze čtenářů to možná není příliš průhledné.
Myslím, že tento můj výrok na jeho adresu není až tak nepochopitelný v kontextu toho, co o něm (na něho?) vím.
Aleš Franc zde jmenoval sám sebe arbitrem víry a věrouky a na základě tohoto svého pověření kolem sebe střílí hlava/nehlava po všem, co se alespoň mírně vymyká jeho pojetí světa. Dle jeho výkladu je snad vše v církvi špatně a těžko se najde oblast, kterou by alespoň krátce nenapadnul v některém ze svých "grafomanských" elaborátů (viz jeho webovky).
Dovolím si zde v této souvislosti ocitovat oblíbený výrok Miloše Zemana: "Padni komu padni". Pokud AF káže víno a přitom má (nebo měl, k tomu by se měl vyjádřit) ve svém životě problémové oblasti (zde např. vztah k ženám a jeho četné výroky na jejich adresu - v politice se tomu obvykle říká "kostlivci ve skříni"), mělo by to zaznít veřejně a stejně veřejná by měla být i jeho odpověď. Nechci mu podsouvat žádné možné odpovědi, ale kdyby se k tomu postavil čelem a řešil to narovinu, možná bych si ho vážil víc.

Aleši, vzpomínáš si, co jsi dělal 17.11.1989? Několikrát jsi o tom veřejně mluvil ve svém svědectví. Zkus se teď zachovat jinak.

Já sám - a teď budu velmi upřímný - mám z lidí typu AF strach. Bojím se, jak by svět vypadal, kdyby se tito bojovníci víry dostali k moci. Žili bychom pak v krásném a svatém světě (A), nebo bychom zažívali nové čarodějnické procesy (B)? Bojím se bojím, že B je správně a mě by bylo hodně horko...

Alešovo vidění světa považuji za prorocké, tzn. černobílé. Existuje pouze pravda, nebo lež. Nic mezitím nemůže existovat, nemůže být poloviční pravda, nebo poloviční lež. Možná se v tom mýlím a možná to tak není. Zatím to tak cítím a mám s tím problém.
Mám přátele mezi budhisty, muslimy i ateisty. Stýkám se s nekonformními lidmi z různých subkulturních prostředí, poslouchám jejich hudbu, čtu jejich knihy, jím s nimi a požívám různé nápoje. Bavím se s nimi, jsem k nim vstřícný a jsem otevřený naslouchat jejich pohledu na svět. Hledám v jejich pohledu na svět styčné body a na nich pak stavím naši komunikaci. Snažím se být jedním z nich, jsem tolerantní. Určitě je nesoudím a neodsuzuji za jejich životní styl, názory, piercing nebo tetování. Vím však, že přijdou-li takoví lidé do církve nebo setkají-li se s někým velmi horlivým, nastává velmi často v jejich srdcích zlom a zatvrdí se. Mé vidění světa je díky tomu barevné a různorodé. Má celou řadu odstínů a vůní. Nechávám se obohacovat ve svých názorech a postojích a velmi mi vadí křesťanská xenofobie, elitářství, nadřazenost a nesnášenlivost. Bohužel některé z těchto tří vlastností cítím jak v dílech, tak v reakcích Aleše France zde ve fóru, proto jsem se ozval.

Omlouvám se, že jsem odvedl téma stranou od původního. Prostě mi při četbě jednoho smutného příběhu v mysli vytanul příběh jiný, také smutný.


]


Re: Docela jiný smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 09. březen 2005 @ 09:04:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý Jokere,
musím se přiznat, že slovo "přátelství" je produktem mé interpretace, ve skutečnosti AF použil slovo "kamarádi".


]


Re: Re: Docela jiný smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 04. duben 2007 @ 23:02:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
hmm..... fakt to je tak smutný povidani

rive


]


Re: Re: Docela jiný smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 05. duben 2007 @ 19:09:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Aleši, vzpomínáš si, co jsi dělal 17.11.1989? Několikrát jsi o tom veřejně mluvil ve svém svědectví. Zkus se teď zachovat jinak.

Co prokryndacka delal? A.


]


Re: Docela smutný příběh (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Čtvrtek, 05. duben 2007 @ 13:56:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to velice srozumitelne, celkem struce a velmi vystizne napsano. A komentare jsou taky vyborne.



Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy