Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 160, komentářů celkem: 429686, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 558 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Frantisek100
oko
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116572766
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost
Vloženo Sobota, 28. květen 2005 @ 16:16:05 CEST Vložil: Bolek

Grano Salis poslal pastýř



 

Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost
Také jsem se zamýšlel, proč slovo “charismatik” dnes budí – přiznejme si - takovou averzi. Po určité době jsem dospěl k názoru, že mluvení jazyky resp. duchovní dary nejsou oním “šibbolet”. Dnes, žel, je slovo charismatik spojováno spíše s určitým druhem chování a způsobem jednání. Jsem přitom přesvědčen, že mnozí, kteří nemají charismatiky (nikoliv jejich učení, ale je samotné) příliš v  lásce, by na opačném pólu církve byli ultracharismatiky. A naopak, mnozí charismatici si uchovali kritického ducha a sami se vůči některým extrémním věcem ve svém hnutí  vymezují (viz série článků od bratra Miroslava Tenglera). Jeden - dle mého soudu - z nejsvobodnějších a biblicky věrných sborů v ČR je KS Hradec Králové, který bych každému anticharismatikovi doporučil navštívit. Byť bych nemusel souhlasit s jejich teologií, pluralita a svoboda je zde v široké míře zachována.


Avšak – v čem je zakopán pes? Charismatici nejsou v ničem ani lepší, ani horší než ostatní. Pouze jinak věří. Základní doktrínou, která determinuje jejich jednání, je odlišně pochopený verš J 17,20-21, kde se píše:
Neprosím však jen za ně, ale i za ty, kteří skrze jejich slovo ve mne uvěří; aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli v nás, aby tak svět uvěřil, že jsi mě poslal.”
V uších charismatika to zní takto:
“Přikazují vám, abyste se viditelně sjednotili, a to způsobí velké probuzení v časech nejposlednějších”.
 Proto také každý článek o probuzení v Životě víry začíná tím, že se někde začali pastoři společně scházet a modlit, zbořili denominační bariéry, a pak přišlo probuzení. Charismatici, kteří berou Písmo vážně, tomu tak věří a touží po probuzení. Vycházejí však z vlastní exegeze, a podle toho pak volí i způsoby svého jednání. Pojali jednotu jako “svátost”. To znamená, že věří, že už jen sama skutečnost, že se křesťané sjednotí, vypůsobí samo o sobě probuzení. Svátost totiž, dle katolické teologie, působí sama v sobě, bez nutnosti dalších atributů. Působí tedy “ex opere operato".
Historie nás však učí, že pravý opak je pravdou. Probuzení přicházela s reformací, když se Hus a např. později Luther oddělili od římskokatolické církve. I pozdější vlny probuzení, počínaje anabaptisty, pietisty, přes metodisty, letniční až po charismatiky samotné, začaly tehdy, když zapálená skupina lidí, která položila důraz na opomenutou biblickou skutečnost, a následně byla “oficiální církví” exkomunikována, začala působit misijně. Tam Bůh pokládal svůj prst a přiznával se k těm, kteří brali jeho Slovo vážně.
Charismatici však podlehli – žel - výkladu, že naopak, když se všechny tradice opět společně spojí, nejlépe na nějaké konferenci KMS (nyní např. Kurzy Alfa), příjde probuzení. Tedy – naprosto opačný postup. Problém nastal tehdy, když oficiální církve se začaly ohrazovat, že se někdo snaží pást “jejich ovečky”. Tím někým byli “novodobí apoštolé”, kteří jaksi viseli ve vzduchu, nebyli nikým voleni a přesto chtěli být garanty jednoty Těla Kristova (tedy i denominačních křesťanů) na úrovni celé země. Byli si vědomi, že nemohou na církve oficiálně uplatňovat nárok, a tak mluvili o jednotě "skrze vztahy".
Zde samozřejmě nemohla být demokratická volba a apoštola nebylo možné odvolat zdola. Nebyla zde institučně - směrem k ostatním církvím - zakotvená autorita ani odpovědnost s jasně vymezenými pravomocemi a povinnostmi. Jakýmsi pokusem to překlenout  jsou paracírkevní organizce nebo kurzy působící naddenominačně. Avšak tam, kde chybí jasná a definovaná odpovědnost, je třeba sjednocovat na základě lidské autority a následování člověka, který je např. nadpřirozeně a nadmíru obdarován. Má třeba největší zjevení, má vždy “slovo od Pána”, běžně komunikuje s anděly, vidí démony atd. Kdo jej následuje, má zaslíbeno probuzení, které je pak chápáno jako ovoce takto pojaté jednoty. Někdy je restrukturalizace církve (následování nevolených vyvolených apoštolů) chápáno jako tečka za reformací před druhým příchodem Krista skrze Velké probuzení poslední doby.
Největším nebezpečím, které může základy této vratké, na člověku stojící jednoty, podkopat, je proto rozsuzování a kritika. A to buď primárně – když se zpochybní učení, či zjevení vůdce, protože defacto tímto padá samotná idea jednoty a vlastně i probuzení. Se*****árně je pak  kritika považována za nejednotu, protože jednota samotná nemá nějaký pevně daný rámec, resp. hranice, v rámci níž by bylo možné uskutečňovat duchovní pluralitu. Tam, kde však tato duchovní základna (vymezený prostor) chybí nebo je velmi úzká, je nestabilní i sám systém. Dochází pak k názorovým pnutím a v důsledku pak k novým a novým dělením a rozkolům. Paradoxně pak tam, kde se nejvíc mluví o jednotě – rozuměj charismatické jednotě – dochází i k největšímu pnutí a následně ke štěpení. (Viz JB a současný vztah mezi JB a KS)
Aby k tomuto nedocházelo, charismatici zcela eliminovali možnost veřejně rozsuzovat a zkoumat učení. Pokud někdo nahlas vysloví tezi, že nějaký vůdce se mýlí, hned uslyší  slova o “soudu”, “odsuzování”, “nelásce”, “nečistých motivech”. Možná by se sami charismatici této definici vzepřeli, nicméně jejich jednání to opakovaně potvrzuje. Takovému člověku, který takto jedná (ve skutečnosti bez důkazů se sám soudu chopil)  ale nejde o to, zda kritik má, či nemá pravdu. Např. zde na GS každý takový většinou couvl, byl-li dotázán, ať dokáže konkrétně,  v čem se kritik mýlí. Rozsuzování jako takové (ať pravdivé, či nepravdivé) totiž brání jednotě a přijímání osob, které toto učení nesou a v důsledku brání i následnému probuzení. Kritika, ať dobrá, či ne, je špatná již z principu. Charismatik přitom může kritizovat liberály, konzervativce, fundamentalisty, ale kritizovat charismatické vůdce se nesmí. Zřejmě proto, že skrze ně, více než skrze ostatní, mluví a jedná Bůh.
Jiným mechanismem, jak eliminovat kritiku, je přenést kritiku učení na osobní rovinu. “Nelibí se Ti učení bratra XY”, nejprve jej napomeň mezi čtyřma očima. I když je to zjevně nebiblické, neboť učení a hřích proti bratrovi jsou úplně odlišné roviny, spolehlivě to zamezí kritice u těch, kteří se zaleknou. Avšak i kdyby někdo chtěl daného mezi čtyřma očima napomenout, skončí na tomto stupni a dál se nedostane. V charismatickém pojetí je totiž kritika chápána jako “vztažení ruky na pomazaného” a v církvi, kde jedinec není volen, nemůže být zpravidla ani členskou základnou volán k odpovědnosti. Je tudíž zodpovědný a vykazatelný pouze směrem nahoru. Takové napomenutí by pak skončilo mezi čtyřma očima, příp. v okruhu dvou dalších svědků, ale již by se nenašla církev, která by daného “apoštola” vyloučila, protože “církev není demokracie, ale teokracie”. Napomínající by byl zpravidla následně kázněn nebo označen za protivícího se Boží autoritě. Podobný princip je v katolickém kléru. Papeže není možné odvolat, musí buď zemřít, nebo sám abdikovat.
Co tedy říci závěrem? Charismatik (resp. ten, kdo je vymezen výše popsanými principy), bývá obvykle horlivý a upřímný křesťan. “Myslí to upřímně!” A má ty nejlepší motivy. Touží po probuzení, ale chce jej nebiblicky resp. neortodoxně uskutečňovat. Potřebuje k tomu ostatní, kteří navíc nemají to potřebné zjevení, aby je získal pro myšlenku sjednocení a tak někdy volí tomu adekvátní prostředky, které jiní mohou chápat jako “přelézání ohrad”. Když se pak charismatik setká s vulgární kritikou nebo osobními útoky, bývá obvykle přesvědčen, že jde o útok ďábla.
Proto Vás všechny prosím, buďme na charismatiky hodní, mějme je rádi. Z jejich modlitební, misijní a biblické horlivosti si mnozí, ke svému zahanbení, můžeme vzít příklad. Znám mnoho těch, kteří si toto uvědomili a stali se jedněmi z nejlepších služebníků na Boží vinici. Přesto zůstali charismatiky, nebo-li "z milosti obdarovanými".
Váš Pastýř

"Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost" | Přihlásit/Vytvořit účet | 26 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Sobota, 28. květen 2005 @ 21:55:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz

Nic, ani modlitba ani jednota sama od sebe neuvolní Boží pomazání a probuzení.(fakt si myslíš, že tomu všichni "charismatici" takto věří, jak to popisuješ ?)

Nicméně hřích nelásky a nejednoty okrádá národ a církev o Boží slávu a stejně tak nedostatek modlitby může způsobit mnohé porážky.

Myslím, že jsem od někoho známého, koho vy asi řadíte mezi charismatiky, slyšel právě to, že "jednota" není vždy to hlavní v touze po probuzení a není ani vždy určující.

Pravdou je, že "tam, kde bratří bydlí svorně, tam kane požehnání."

Nehledáme prioritně probuzení a jednotu, hledáme prioritně Boží tvář a v tomto hledání jsme uváděni do touhy po jednotě a po probuzení.

Nejednota je hřích.

Osobně myslím, že netoužíme po jednotě kvůli probuzení, ale kvůli lásce...mnoho příkladů však ukazuje, že kde je nejednota bořena, bývá i posun Božího království.

"buďtě jedno, aby svět poznal ..." nebo jak.

Pánovo slovo:

"Usilovně hleďte zachovávat jednotu Ducha"

"Pán nás povolal v jedno tělo"

"mnozí jsme jedno tělo, tak jako je jeden chléb"

"jsme jedno tělo a každý z nás je jedním z jeho údů ..nikdo nemůže říci, protože nejsem ruka, nepatřím k tělu"

"je-li jaký soucit a slitování..dovršte mou radost a buďte jednoho srdce"

"hádky, svárlivost..rozkoly, rozchody...ovoce těla, nikoli Ducha"

věřím že ovoze Ducha je smíření, sblížení, odpuštění, láska vedoucí k jednotě

"mějte lásku, která všechno spojuje k dokonalosti"

Jednota je vždy Boží cíl s církví!!! (jiná věc je ta, když se církev stává světem a organizací, nikoli církví)

Protože nejdůležítějším příkazem Ježíšovým je láska ..i "Bůh je láska a kdo miluje Boha, miluje i svého bratra".

A kdo miluje svého bratra,,je k němu přitahován a je s ním sjednocován..pokud tomu tak není, vždy je za tím "tělo" a hřích.

Ale pravdou je i to, že jsme na cestě a také jsme nezačínali od "nuly".

Bůch chce působit jednotu mezi pastory různých církví!!!!

Jednota je jedna z obrovských nedozírných cenností ...je vysoko v Božím hodnocení..je to důležité, aby v každém srdci Božího dítěte byla vroucí touha po jednotě .

Taková touha se totiž nachází i v Ježíšově a Otcově srdci. Pokud v nás přebývý Otec a Syn, je to v nás také.

Někdy tomu bráníme a "tělo" vítězí nad "Duchem". Boříme jednotu, boříme chrám.

Prvně jsme jedno s Pánem, potom jsme jedno spolu.

Nerezignujme na tento Boží cíl a touhu!!!

Pokoj

Joel








Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: pat v Pondělí, 30. květen 2005 @ 10:01:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No ja nevim... Nevim co si mysli "vsichni" charismatici, ale me osobni zkusenosti s charismatickym sborem odpovidaji spise tomu clanku, nez Tvemu komentari (Joel). Ono se to sice krasne cte, ale realita je, bohuzel, dost jina. Z pocatku, pokud sbor vznika, je to moc hezke, ale cim vice se zacne sbor "organizovat" a cim vice ho zacne nekdo "ridit", tim vic se od te "lasky", co jsi , mimo jine, napsal, vzdaluje. Vysledek je potom ten, ze jakakoli kritika (a nejen kritika, v podstate jakakoli pochybnost) smerem k lidem v cele sboru je naprosto vyloucena. Slepa poslusnost vedeni, to je vysledek. Ono to taky neni uplne podle Bible, ze; kdyz neexistuje moznost napomenuti at uz mezi ctyrma ocima, nebo v pritomnosti dvou ci tri bratri. (respektive existuje, ale jen mezi cleny, protoze vedouci jsou "vyvoleni" - a tudiz nemohou delat chyby? - Neni snad jediny neomylny Buh?) Je jednoduche se ohanet "laskou" ale v praxi to je neco jineho. Jak to je s "prijimanim bratra" kdyz v podstate nema moznost ani prednest sve pochybnosti? Kde zustala? - Ta tolik zminovana "laska"? Je urcena pouze pro nektere? Proste ja tohle v Bibli nemam. Buh jedna jinak, v Bibli je dost prikladu. Skutecne, ten clanek je pravdivy, bohuzel. Neni divu, ze se pak sbory rozpadaji, nebo clenove odchazeji a velikost sboru se radikalne zmensuje. Tohle je dusledek kdyz se pojem jednota vyklada jako autoritativni poslusnost. Ono se to opravdu moc nelisi od katoliku, jenom misto papeze je pastor. Jednota proste neni totez, co slepe nasledovani (cloveka - uz z podstaty omylneho a chybujiciho). Ja myslim, ze je, ne li nezbytne, tak aspon dobre, stale porovnavat s Pismem a rozvazovat co je a co neni dobre a co je a co neni v poradku. A ve spolecenstvi vedenem "clovekem" (at uz s nejlepsimi umysly) je absence "zpetne vazby", kdy muze kdokoli rict, "mne se to nezda, mne to "nesedi" s Bibli atd...) proste spatna.
Opravdu se nikoho nechci dotknout, tohle je proste muj nazor (a nebo spise zkusenost).

Pat.


]


Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 30. květen 2005 @ 10:55:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Pokud je tomu vskutku tak, je to chyba. Na mém srdci ale bylo mluvení (potažmu i mluvení proti autoritám, ne toto zneužívání autority )...nebo si myslíš, že takový hřích špatného mluvení už není, že vymizel, že se nevyskytuje?

Dle mých omezených zkušeností lze vyjádřit i tam, co vy označujete za "charismatiky" , nesouhlas a kritiku s vedením. Já naopak jsem měl dojem, že je to (dle mých zkušeností) až moc. A k otázkám, vyslovení pochybností či připomínek byli dokonce členové ve sboru vyzváni (něco jako princip Samuelův..kdo z vás mne usvědčí z hříchu?) a mluvím-li na dominační úrovni (ale do toho nechci moc lézt) z mých zkušeností byla možnost kritizovat vedení opravdu velká. A mohlo to mít nějaké viditelné dopady a následky. Řekl bych, že nerozumím a nechápu o čem mluvíš ..kdybych myslel jej na své zkušenosti , i když ti věřím a dokážu si to představit , možná i vím či tuším o čem respektive o kom tak můžeš mluvit....ale ...
tvůj generalizující pohled (zdálo se mi, že zobecňuješ) se mi zdál nepřesný a na 100% neodpovídá mým zkušenostem.

Tvé reakce zdůrazňují jedno ...(mám takový dojem) téměř každá kritika je označována(ze strany "charismatiků" jako útok proti jednotě a autoritě (jestli jsem to správně pochopil)

Nicméně já se ptám ..nemůže opravdu existovat kritika autorit a boření jednoty ..které jsou vskutku z "těla" či "ďáblovým útokem, jehož "úskočnost (nebo záměry?)přece známe" ?

Jestliže odpovíš ano, pak mé slovo je právě o tom.

Pak ale nechápu, proč mne kritizujete za to, že propaguji něco jako nekritizovatelnost. (opakuji se, ale zdá se, že je to potřeba, neboť na moje slova .....pozor na šedou někdo tvrdí, že učím černou! Tak tomu není!

Chápu to do té míry, že ovlivění špatnými (ať už skutečnými či domnělými) zkušenostmi se Vám při podobné řeči vybavují právě ty přetažené aspekty a to "zneužití". Když však logicky a jakoby "z prázdného vzduchu" pohlédnete na má slova (bez jakýchkoli předzkušeností a předsudků) musíte přece vidět, že i tento důraz a proud v Bibli je.

Pokud dospějeme k tomuto bodu, pak už je jen otázka rozpoznání,jaký důraz, kam, kdy a skrze koho.

Chápu to, když se mé babičce, kterou v podstatě "nevěřící" rodiče donutili k sňatku s člověkem, který ji mlátil a propil většinu peněz, pod slovním a psychyckým nátlekem, že "děti mají poslouchat rodiče a má poslouchat Boha" , pak se jí nedivím , když má se slovem poslušnost a apelem na podobné věci třeba problémy. (já na ni mimochodem neapeluji ale vím o tom z jejího vyprávění) ..tyto problémy ale neruší to, že o tom Bůh opravdu v jisté době, v jistém smyslu a spořádaně promluvil.



]


Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: pat v Středa, 08. červen 2005 @ 13:16:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No ja myslim ze nezevseobecnuju. Jasne jsem psal o "sve osobni zkusenosti". Ale jinak, obavam se, ze to je spise opravdu chyba a problem "organizace" ci toho "systemu vedeni". Takze je to asi i obecny problem. Proste jakmile nekam postavis do cela v zasade cehokoliv jakehokoli cloveka ci skupinu, bez moznosti "zpetne vazby", tedy kontroly, reflexe, nebo jak to chces nazvat, je pouze otazkou casu, nez se stane chyba. (jinak by ten clovek ci skupina nutne musel(a) byt neomylny(a). A ja opravdu nemam na mysli nejake pomluvy nebo drby, ale konkretni nejasnosti, pochybnosti nebo odklony od bible (at uz skutecne, nebo domele, vzdy by se to melo vyjasnit "zkoumanim Pisma"). Pokud kdokoli ma urcite pochybnosti, ze to co se deje je v neporadku podle bible (a Bozi vule) musi byt moznost (a v bibli to je prece jasne ukazano) diskuse. Je proste zcela nebiblicke, aby se vedeni k radovym clenum stavelo zpusobem "my jsme ti vyvoleni a my rozhodujeme a co si myslite vy nas nezajima, protoze MY jsme ti .."
V celem Novem zakone nenajdes podobny pristup. Prave naopak, povsimni si jednani apostolu, jejich postupu pri reseni sporu a podobnych veci. (No ted me napadlo, ze v bibli je neco podobneho popsano, rika se tomu pycha). Uz jenom technicky vzato, system bez zpetne vazby se drive ci pozdeji zhrouti (respektive zahlti vlastnimi chybami). Ja nejsem proti autorite obecne, ale tahle interpretace neni v poradku. Proste pokud nekdo ma autoritu od Boha, tak ji jednoduse ma, a je to "videt", je to "znat" ("a Buh mu to potvrzuje", at uz znamenimi nebo skutky nebo cimkoli). A pak asi neni moc co resit? Ale kdyz si par lidi pouze "mysli" ze ji ma, to je jine. To se pak neda jinak nez "represivni" formou. To pak nejde jinak nez "autoritativne". Nebo to vem jeste jinak: "podle ovoce.." Vede to k vire? (obraceji se zastupy?) Byl Buh oslaven? (Odpovez si radsi sam..)

No, zaverem bych pripomel jenom to stare zname, ze "dobry pastyr jde PRED stadem" Stado ho nasleduje, protoze mu duveruje, protoze ho zna, a vi ze to je dobre. No a ti ostatni pastyri holt musi to stado hnat pred sebou...

Pat


]


Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 30. květen 2005 @ 11:57:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý Jiří,

Zde nejde o konkrétní pochybení. Zde je špatně nastavený systém. Vyvolené nevolené autority se nemusí zodpovídat sboru, ale jsou pouze dosaditelné a odvolatelné shora. Pyramidální systémy s kumulací moci v rukou jedince logicky povedou ke zneužívání autority. Člověk je hříšný a potřebuje mít pojistky vůči zneužití moci. Komunisti měli nádhernou ideu sociální rovnosti a spravedlnosti, ale nikdy se jim ji nepodařilo dosáhnout, a proto si zavedli diktaturu moudrého a osvíceného proletariátu, který věděl "jak na to". SZ i NZ ale učí dělbu moci (král, prorok, kněz) resp. (pluralita biskupů a presbyterů). Reformace navrátila vládu Písma nad autoritou člověka a zastávala princip dělby moci. Naproti tomu např. římský katolicismus má učitelský úřad nad Písmem a zastává jednotu moci.

Tedy: chyba je v systému – moc je kumulována v rukou jediného člověka, který nemusí skládat účty lidem kolem sebe, ale pouze těm nad ním. Prostí lidé se nemohou nijak podílet na vedení sboru, nemohou sami rozpoznat Boží povolání svých představených v Kristu, ale vždy musí přijmout „teokraticky“ dosazené shora. Tento systém (z hlediska omezenosti poznání jedince) zákonitě zkolabuje nebo povede k nesvobodě. Jsou jistě moudří pastoři, kteří dovolují pluralitu a svobodu názoru a nevadí jim diskuse. Běda však, když se například do čela sboru dostane psychicky labilní a autoritativní jedinec. Sbor nemá žádnou opravnou ani korekční možnost.

Nejhorší je, že tento systém vygeneruje do své špice zpravidla nezralé jedince, kteří jsou pouze loajální, případně vědí jak se zalíbit autoritám nad sebou, ale ve svých společenstvích mohou "beztrestně" a bez kontroly uplatňovat prakticky cokoliv uznají za správné. Eliminují kritiku, vytváří učení o „nemožnosti mluvit proti autoritě atd….“ a jsou prakticky nedotknutelní.

A nyní několik ukázek, že proti autoritě se mluvit smí:

+ Jehů nejen mluvil proti svému králi, ale posléze jej i zabil a byl Bohem poctěn,
+ Elizeus nechtěl se svým králem vůbec mluvit a otevřeně jím pohrdl,
+ Eliáš veřejně vyslovil prokletí nad Achabem,
+ Jan Křtitel veřejně hrozil svým autoritám (farizeům) peklem,
+ Pavel napsal do Galacie o Petrovi, že se choval pokrytecky a nešel za pravdou Písma
+ Pert řekl, že je lépe poslouchat Boha než lidi.

Téměř všichni proroci otevřeně mluvili proti svým králům a volali je veřejně a otevřeně k pokání! Přečti si Jeremiáše, Ezechiele a další…

Samozřejmě je mnoho veršů, mluvících o poslušnosti autoritě a je třeba je brát vážně a řídit se jimi (určitě jsi v nich dostatečně vyučen), ale jiné verše se obvykle neuvádějí. Snad proto, aby autority byly chráněny a mohly v klidu vést sbory podle svých představ. Chyba ale není v lidech (všichni jsme zlí a proto potřebujeme ochranu před námi samotnými), chyba je v systému, který toto umožňuje a vede k tomu. A tento princip nepochází z Bible ani z reformace.

Tvůj Pastýř



Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 30. květen 2005 @ 13:49:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Milý pastýři

když Pavel poslal Timotea, aby ustanovil (na Krétě??)starší , Timoteus je ustavil v jednotlivých městech. "nevzkládej na nikoho ukvapeně ruce, abys neměl spoluvinu na cizím hříchu" vidím zde zodpovědnost za ustanovení a věřím, že se to týká i ustanovování starších.

Ustanovení přicházelo z apoštolské služby. (nepočítám-li volbu sedmi diakonů ve skutcích)

Když šel Pavel někde kolem Efezu (jedno (početně) město) zavolal si stařší z Efezu. (přinejmenším dva ale bylo jich více -(později se používá slovo "všichni" myslím v této souvislosti a ne slovo "oba") Pavel si nezavolal pastora a starší, ale zavolal si "starší."

Čili věřím ve vedení sboru staršími, kteří mají "nad" sebou apoštoly. (když se řešila otázka obřízky ..šlo se k apoštolům a starším do Jeruzaléma a ti pak vydali závazné listy.

Jsou věci, které se řeši apoštolsky, a starší se poddávají ..apoštolové je mohou dokonce odvolávat.

A jsou věci, které se řeší pouze na úrovni starších. Dále jsou věci, které se řeší i na úrovni .. apoštolové starší bratři ..za s"ouhlasu celé církve".

Nevidím, že by církev řídil jeden člověk, ale vidím že církev je vedena prioritně "shora" jak ty říkáš, i když by to mělo být duchovně spíše "zdola" (vedoucí jsou služebníci atd.) (ale rozumíme si)

To shora se děje prostřednictvím celků starších , celků apoštolů, ve kterých ovšem povstavají či jsou duchovní "sloupy" autority.

nevěřím v Petrův "římský primát" ale nevěřím ani v protireakci, že by neměl zvláštní a "přední" postavení mezi apoštoly. Toto postavení ovšem nebylo dáno instituciálně nýbrž duchovně a v Duchu. Nebyl arci - (či co)apoštol, byl součásti zodpovědného celku apoštolů, kteří rozhodovali jako kolektivní celek, ale měl autoritu, spolu s "dalšími sloupy" , spolu s "předními" .

To jen v krátkosti toto téma a ne abych tě učil Písma, která jistě znáš, ale abych ukázal mé porozumění.

(vzhledem k stručnosti je to nedostačující ale pro základní nástin to stačí)

V záležitosti Pavla ovšem nastává i jakoby "jednomužská" situace. Pavel sice respektuje Petra a jde si za ním pro uznání a jakési propojení, ale v "jeho založených sborech" je vskutku on tou jednomužskou autoritou ...(nebo ne?) ..sbory , které zakládá..mají vedení starších, které vybírají "vedoucí" na ně ale mohou být "stížnosti" od kohokoli. Do tohoto sboru starším může ovšem dorazit Timoteus od Pavla "reprezentující apoštolskou autoritu" a může "kárat" starší.


Domnívám se, že starší jsou spoluzodpovědný celek pro vedení sboru a jsou vykazatelní a odvolatelní tomuto celku starších a také apoštolské službě. Co se týká apoštolů , myslím že jsou odvolatelní a vykazetelní celku apoštolskému (možná i v kombinaci se staršími) do něhož ale myslím může vstupovat i hlas "ze spoda" ..formou stížností, nikoli však formou "exekutivní".

Nic musím "balit" měj se moc hezky je to velice zajímávé téma.

Možná se o tom ještě zmíním (volby atd.) nebo
to bude v diskuzi. "Páteří" však chci nechat teď třeba Ricka Joinera a později mám ještě něco na srdci.(ojledně těch studií atd.)

Jen zamyšlení ještě na závěr.

Žádný systém bez Boží přítomnosti a milosti, pokory a poddávání se nezaručí úspěšné fungování církve, byť jsou "systémy" které více či méně chrání či naopak "pokouší" církev k upadnutí a porážce. Jde nám , při vědomí toho, že systém je sám o sobě jen systém lidí, přesto o biblické nahlednutí,zjevení a moudrost v otázce vedení církve i církví.

...
S pozdravem

Jiří



]


Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 30. květen 2005 @ 14:47:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
U toho Pavla je to ale také propojeno s církví...
je vyslán ze sboru Antiochie .."ve dvojici" nejdřive jde s Barnabášem pak se Silasem.

Nicméně spoustu věcí pak řeší i jako autorita -jedinec...."mám na vás přijít z holí, nebo s mírností a láskou"

Přemýšlím jak by pochodil s těmi, kdo mají husí kůži při slově autorita. Podle mne by to mnozí zde brali jako vrchol troufalosti a autoritářství.

Řekněme, že by to pronesl nějaký apoštol u nás o nějakém sboru ..no to by bylo řečí o autoritářství ( a přesto to bylo Boží přátelé) ...možná by dostal za ten výrok slzu z podtitulem ..myslí si, že si může takto dovolit zastrašovat své ovečky.

Skutečně vidíme dobře záležitosti autority?

A co volby..že by si v Efezu odhlasovali, že sesadí starší, které tam ustanovil Pavel se svými spolupracovníky. A co kdyby přijel Pavel zjednat (shora) nápravu? To by udělali volby a odvolali i jej?

Ze spodu je možné "dávat stížnosti"...za další věci již jsou ale zodpovědni buď ti starší či apoštolové.

Nemůže se sejít sbor a zrušit starší, protože vyloučily pět lidí za smilstvo ze sboru, lidé mohou dát stížnost starším nebo vedení církve (apoštolům?) a ti nesou společně zodpovědnost.

Já opravdu nerozumím tomu volebnímu systému ze "zdola" ? Copak církev je nějaká politická strana?


]


ještě to mluvení proti autoritám (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 30. květen 2005 @ 15:07:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Všechny situace , které jsi vyjmenoval jsou charakteristické jedním rysem..buďto mluví povolaní proroci, nebo "velcí" Boží lidé.

Nemluví jen tak "někdo" z nás?

Je Grano takovým prorokem, který veřejně kázní a napomíná autority?

Jestli ano, nechť plní svou "povinnost"!

PS: Já jsem řekl, že nelze mluvit "proti" člověku stojícímu v autoritě ??????

Jak bych pak pochodil v případě Hitlera, kdybych mlčel k jeho "akcím" žil-li bych v jeho době.

Je mluvení a mluvení, mezi tím je rozdíl. Respektive není mluvení jako mluvení ..jednou a od jednoho je to špatně , podruhé a od jiného je to dobře.

Obojí je v Písmu i v životě. Mé rozpoznání je, že "Slzy" jsou tím negativním mluvením!

Základ je, že máme ctít, respektovat autority, poddávat se jim, poslouchat je, modlit se za ně atd. to je základ. Rubem tohoto základu je, že je nemáme pomlouvat, očerňovat, o všem pořád kafrat, reptat, být ve vzpouře.To je také základ.

Někdy ale je třeba , aby někdo (jsme to my?) nějak reagoval, napomenul i autoritu, sdělil něco i autoritám, někdy je dokonce neposlechl či vystoupil přímo proti jejich jednání.

Tak to vidím..je to pořád dokola a to stejné ..co je na tom (řekněte prosím) špatného. Proč se pořád do mně někdo náváží a nechápe, co tím myslím!

Jestli nepřijímáte toto slovo, že zde je negativní mluvení ale vidíte to jako ono pozitivní mluvení, tak budiž. Nemusíte to přijímat. Ale nereagujte pořád jakože si myslím, že musí být všichni zticha, v pozoru, bez hlesu, jenom když autorita projde kolem.

Pravím však, že budeme-li mít bázeň opravdu bázeň, přitlačí nás to k zemi a nebudeme všem radit a všechny napomínat. A budeme-li mít lásku, už vůbec nebudeme někoho tak popotahovat po veřejnosti.

Můj kamarád mi řekl: Jak by ses cítil, kdyby tvojí manželce někdo donášel nějaké drby na Tebe, že to a to a ještě tamto ..

Je to v tom kus pravdy a poznání!

Pokoj

Joel


]


Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 30. květen 2005 @ 14:41:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Jiří,

domluvme se tedy takto:

Vaše sbory vidí jako správné mít nevolené vyvolené autority, které se ustanovují navzájem do služby a sbory jsou duchovně - skrze starší - vedeny soudobými apoštoly bez institučního vymezení, ale pouze duchovně, na základě jejich zjevení. O sporech rozhodne ten, kdo má největší zjevení, což jsou schopny posoudit jen autority.

Pro reformované křesťany není volba a ustanovení synonymem, ale Tělo Kristovo rozpozná povolání, povolaným dá svůj mandát a představení sboru je pak ustanoví do služby. Sbory jsou vedeny staršími, a jejich mandát je přesně vymezen. Spory se řeší dle jasně daných pravidel. Apoštolská služba je pak představována vyslanci (misionáři sborů - latinsky apoštol se řekne misionář - vyslanec), přičemž 12 apoštolů je neopakovatelných.


Dal bych Ti sem odkaz na článek z GS, jak chápou autoritu američtí letniční, ale zřejmě bys to chápal - jak často zmiňuješ - jako "jed", ze kterého by Ti mohlo být špatně, a to bych nechtěl :-) Respektuji, že máš čas spíše psát, než číst, což je legitimní a zřejmě se s tím nedá nic dělat :-)

S pozdravem,

Tvůj Pastýř



Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 30. květen 2005 @ 15:25:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Zmínil jsem slovo "jed" několikrát. Při tom posledním použití jsem si říkal, ať to někdo nechytí a nezneužije ..a je to tady.

O vnímání "jedu" jsem mluvil konkrétně ve studiích Aleš Franze, o studiích proti Dereku Princovi, Alfě, a Letniční jsou sekta? Proti Cainovi apod.

Nijak jinak.

Pokud vím, navrhl jsi mi několik článků ..ale teď čtu ty studie, jak jsi mi vytýkal předtím. Ke článku o Joinerovi jsem se slíbil vrátit. Ten článek navržený o hierarchii jsem nepřijal zatím k přečtení? ŘEkl jsem, že "páteří" bych chtěl teď nechat Joinera, ne jiné věci.

O "učedníkovi" už jsem se vůbec nechtěl bavit, ale kvůli Tobě jsem se tomu nakonec ještě tak zevrubně věnoval.

A o těch starších jsem ti chtěl ukázat..že také věřím v zodpovědnost celku starších atd.

A ty zas ...mám pocit .."útočíš"?

takové jakési narážky (sám jsem už na sebe trochu naštvaný, že místo učení na zkoušky sedím u komentářů a ty mi to ještě otloukej o hlavu (mluvím trochu v legraci)

Dobře, přečtu si Tvůj navržený článek o autoritách.

Jestli můžeš, napiš mi sem seznam článků, které myslíš že bych si měl přečíst.(třeba tři čtyři základní) Vyjdu ti vstříc a přečtu si je.

A ohledně toho obecného ...systém nevolených vyvolených autorit ... tomu nerozumím.

Copak tvé kořeny, volené možná i vskutku vyvolené autority , nespadají do doby nevolené vyvolené autority?

Jsi si jist, že máš pevnější základ?



]


Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 30. květen 2005 @ 16:37:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Jirko,

děkuji Ti za vstřícnost. Přečti si, prosím, ty články, které jsi označil za "lži, podpásové rány, jed" atd. a konkrétně jim vytkni to, proč je tak chápeš. Sám nejlépe víš, kterés tak označil. Tady, na GS, jsou některé špatně vloženy. Pokud chceš, zde je nalezneš pohromadě a ve Wordu: http://mujweb.cz/www/apologet/

Nejvíc Ti vadil Derek Prince: http://mujweb.cz/www/apologet/knihy/Prince.zip

Rick Joyner a Benny Hinn: http://mujweb.cz/www/apologet/knihy/Spiritismus.html

a letniční pojetí autority je zde:
http://home.granosalis.cz/article.php?sid=3718

Doufám, že uznáš, že pokud něco kritizuješ, měl bys to alespoň "letem světem" přečíst...

V úctě,


Tvůj Pastýř


]


Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 30. květen 2005 @ 17:50:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
" Přečti si, prosím, ty články, které jsi označil za "lži, podpásové rány, jed" atd. a konkrétně jim vytkni to, proč je tak chápeš."

Neoznačil jsem články za jed, podpásové rány, ale řekl jsem, že přičtení studií (a třeba alfa, proti Dereku Princovi, proti Paulu Cainovi vnímám mým (subjektivním byť) čichem jed,a podpásové rány, byť uprostřed třeba i pravdivých informací.

Žádné konkrétní články jsem takto vyleženě neoznačil , byť jsem uvedl (namátkově) část z těch, kde jsem to tak vnímal ...a ty už jsem četl.

O Bennovi Hinnovi jsem to neříkal vůbec, ale neříkám, že bych to pravděpodobně nemohl říct třeba v budoucnu.

Myslím, že konkrétnosti , aby to bylo vidět lépe, dá-li Pán, ještě uvedu. Teď jsme u Ricka Joinera.

Zatím to ber čistě jako svědectví , které navíc můžeš bez konkrétností brát jako falešné a ještě k tomu mne můžeš možná volat k odpovědnosti za ohodnocení "oněch Božích studií".

Uznávám , že kritik povětšinou by měl znát předmět kritiky ..i když věřím i tomu, že může poznat "jádro pudla" bez 100 hodin studia. (/je to ovšem ošidné někdy..uznávám)

NA Peříčko se taky nedívám a vím , že je to mimo. A když mi někdo řekne, že Paul Cain (či přesně ..jeho znamení) je od Ďábla a Rick je spiritista , tak pak k tomu nepotřebuji hodiny studia, abych viděl, že tu něco s*****í. K tomu náznak , že ten Nicky Gumbel je komediant , u alfy obrázek lebky, Derek Prince je taky asi mimo (to sem nedočetl ještě) , a letniční jsou sekta ...no když vím, že maso je dobré, rozpoznám kost i bez hodin zkoumání!

Ale budiž, zaujměme to z vaší strany..jakože se mýlím a "moudré je vyslechnou obě strany" , takže se překonám a budu číst .


]


Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 30. květen 2005 @ 21:14:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Pochybuji, že by Pastýř, jakožto letniční, tvrdil, že letniční jsou sekta.....(ale je spousta skvělých Božích služebníků:-), kteří to tvrdí, např.:H.L.Heijkoop)


]


Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Úterý, 31. květen 2005 @ 21:00:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Pastýř to jistě netvrdil (proto to neříkám) ale byly takové podobné studie, kde se to nadhazovalo myslím i v té zmiňované rubrice..kritika bludů. (a jelikož se bavíme obecné o těch studiích zahrnul jsem to tam ..nikoli jako Pastýřovo učení ..já ani nevím jestli i o Paulovi Cainovi(což je u Aleše Franze) pastýř taky tvrdí, že jeho znamení jsou asi od Ďábla.


]


Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 31. květen 2005 @ 21:34:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Já myslím, že Pastýř v zásadě má shodné názory jako Aleš Franc:-).

Co se týče letničních tak můj názor je takový, že minimálně jedna česká letniční denominace má dost silný sektářský rysy (a to ta, jejíž jsem byl členem).


]


Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: noire v Pondělí, 30. květen 2005 @ 17:49:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Docela se zájmem čtu poslední články o autoritách, charismaticích, Joynerovi a těch dalších, na začátku jsem některé články např. od A. France nemohl rozdýchat (a představoval jsem si tu kupu knoje, která se na zmíněný program nebo organizaci kydala). Ale vzdávám i trochu hold portálu GS, že jsem si mohl uvědomit, jak pestrá je směs názorů na ono či ono, co se v církvích v Česku i jinde děje.
Prošel jsem několika charismatickými sbory, a mohu říct, že jsem viděl většinu negativních jevů, které se tu popisovaly, avšak většinou byla vidět i snaha všechny negativní věci řešit. Bohužel ony popisované negativní věci daly nepříznivý cejch, přestože se jejich výskyt kumuloval do začátku 90-tých let, kdy do sborů přišlo hodně lidí, pro které byl Ježíš opravdu ta poslední šance, jak si poradit se životem. A jelikož kvalita sborů je o lidech, kteří v nich jsou, chápu určitý odstup necharismatiků
Na druhou stranu mi připadají výhrady anticharismatiků, antialfistů a antijoyneristů poněkud jednotvárné.
Prý se na Alfě nekáže o pokání. Jak se mohou potom obrátivší se lidé udržet ve sborech, kde je pokání jedním z pilířů života? Mohu mít výhrady proti tomu, že Alfa je určená pro zkvalitnění duchovního života stávajících členů, ale prakticky církve tento program používají na evangelizaci.
Na Joynera i Morning Star jsem mohl číst také mnoho zvláštních informací, stejně na hnutí Vineyard. Musel jsem v knihovně vyhledat obě Poslední bitvy, dočetl jsem první asi do půlky, pak jsem ty knížky omylem někde nechal. Joyner má takové a takové poznání Boha a duchovních věcí.
Lze na to mít různé názory, je pochopitelné, že kdo věří, že duchovní dary skončily s uzavřením kánonu Nového zákona, nebude Joynera brát vážně.
Můžu mít také výhrady vůči KMS, znám však osobně několik misionářů, kteří díky KMS mohou pracovat v různých končinách světa. Kdo se zajímá, tak ví, že tam nevedou jen nějaké další charismatické sbory, ale slouží narkomanům (kteří se chtějí závislosti zbavit) nebo např. vedou program proti omezení nemoci AIDS. Je vůbec moudré říkat, že Život víry se snaží nějak úměle vytvářet jednotu tím, že uveřejňuje články charismaticky orientovaných lidí v různých denominacích? Lze namítnout, že je to o tom, co ti lidé napíší. Je však problém v tomto časopise narazit na takovou až vyhraněnou formu kritiky, jako je možno číst tady, bez ohledu, co se kritizuje. (Jediné vysvětlení je takové, že autoři článků v Životě víry dbají slova Ježíše Krista o všetečném soudu. Ono je tak jednoduché dát do Googlu "Alpha" a pak to jen posbírat. Kritiků a grafomanů je plný internet, nejmíň je to stojí. Ale sehnat všechny lidi, kteří programem prošli (jen v rámci jedné církve v jednom městě) a zjistit, jak to ovlivnilo jejich život - nejen ti, co skončili v nějaké církvi. - pak by ten výsledek stál za pozornost.)
Co je hodně patrné na kritických článcích, je až extrémní vyhraněnost. Něco se mi na Alfě nelíbí, a navíc mám dojem, že na ni MUSÍM mít nějaký názor. Proroctví Joynera jsou nějaká divná, tak to musí být určitě úlet (jinak bych to nekriticky musel přijmout). Bible říká, všechno zkoumejte, dobrého se držte, ale nedodává, že to co je divné a špatné, máme odsoudit.
Na druhou stranu mě jakákoli kritika nutí přemýšlet a učí lásce i vůči těm, kteří myslí jinak.
Po četbě knihy amerického autora (jméno si nevzpomínám), který popisuje svůj přesun od protestantské církve, kde byl kazatelem, do Římskokatolické církve jsem hodně zkoumal své postoje, přišlo mi, jak je důležité s držet svého vyznání, a naučilo mě to hodně toleranci napříč křesťanským spektrem (mám evangelické kořeny).

Martin Č.



Aleši Franci, prosím nemluvte za mne (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 31. květen 2005 @ 16:59:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Avšak – v čem je zakopán pes? Charismatici nejsou v ničem ani lepší, ani horší než ostatní. Pouze jinak věří. Základní doktrínou, která determinuje jejich jednání, je odlišně pochopený verš J 17,20-21, kde se píše:

“Neprosím však jen za ně, ale i za ty, kteří skrze jejich slovo ve mne uvěří; aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli v nás, aby tak svět uvěřil, že jsi mě poslal.”

V uších charismatika to zní takto:

“Přikazují vám, abyste se viditelně sjednotili, a to způsobí velké probuzení v časech nejposlednějších”.


Já jsem charismatik, nebo letniční nazvěte to jak chcete, ale něják je mi cizí to vaše vidění toho verše (a nejenom mě) a ostatní věci, které tak sebevědomě a suverénně prohlašujete o charismaticích. Tak prosím když zase budete za někoho mluvit, tak buďto buďte konkrétní, tj. neříkejte charismatici, ale jmenujte sbory (nebo lidi) a nebo svoje fabulace uveďte větou "já si myslím že ......", a nebo používejte slovo "někteří", tj. "někteří charismatici", "někteří babtisté", někteří lidé z hnutí víry" atd...

Děkuji
Petr J.(eagle) aka (vogel)



Re: Aleši Franci, prosím nemluvte za mne (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 31. květen 2005 @ 17:08:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Petře,

opakovanou snahu odrýt totožnost Pastýře ponechávám stranou, nicméně zde si můžeš přečíst, že jde o obecnou charismatickou doktrínu, sdílenou v úvodníku charismatického tiskového orgánu:

http://www.granosalis.cz/article.php?sid=3376


]


Re: Aleši Franci, prosím nemluvte za mne (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 31. květen 2005 @ 17:22:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Další fabulace - já jsem charismatik a nemám s tímto "charismatickým tiskovým orgánem " nic společného, není to žádný "tiskový orgán", stejně tak jako například "iDnes" není tiskovým orgánem českého lidu. Nebo je to snad "tiskovým orgánem" všech charismatiků? Ví o tom třeba němečtí charismatici, že to je jejich "tiskovým orgánem"? Nebo je to "tiskovým orgánem" jen v ČR? Hmmmm .......


Pastýři, pokud nejsi AF, tak se omlouvám. Pokud ano - ty se za to stydíš?


]


Nechme promluvit někoho zvenčí (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 31. květen 2005 @ 19:10:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Charismatiky v tradičních křesťanských denominacích i mimo ně sdružuje Křesťanská misijní společnost (KMS)... KMS vydává od r. 1990 časopis Život víry.

http://www.sekty.cz/texty/netradicni_nabozenstvi/kap3/charhnuti.html


]


Re: Nechme promluvit někoho zvenčí (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Středa, 01. červen 2005 @ 15:53:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne nezdružuje, já jsem charismatik a nemám s KMS (a kurzy alfa atd...) nic dočinění. Opět platí to co jsem psal, pravdivé by bylo tvrzení "některé charizmatiky ....", nebo prosím, myslíte-li si, že je to matemicky pravda, pak "většinu charismatiků ....."

Petr J.(eagle) aka (vogel)

BTW definice sekty je tak široká, že by bylo vhodnější použít jiné označení. Schválně si projděte pár slovníků a zjistíte, že pod slovo sekta se vám vleze všechno od Krišňáků. přes Jehovisty až po tradiční křesťany případně členy ODS či združení zahrádkářů (křesťané byli v počátcích vnímáni také jako židovská sekta). Doporučuji použít slovo kult, nebo destruktivní kult.


]


Re: Nechme promluvit někoho zvenčí (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Středa, 01. červen 2005 @ 15:54:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne nezdružuje, já jsem charismatik a nemám s KMS (a kurzy alfa atd...) nic dočinění. Opět platí to co jsem psal, pravdivé by bylo tvrzení "některé charizmatiky ....", nebo prosím, myslíte-li si, že je to matemicky pravda, pak "většinu charismatiků ....."

Petr J.(eagle) aka (vogel)

BTW definice sekty je tak široká, že by bylo vhodnější použít jiné označení. Schválně si projděte pár slovníků a zjistíte, že pod slovo sekta se vám vleze všechno od Krišňáků. přes Jehovisty až po tradiční křesťany případně členy ODS či združení zahrádkářů (křesťané byli v počátcích vnímáni také jako židovská sekta). Doporučuji použít slovo kult, nebo destruktivní kult.


]


Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 02. červen 2005 @ 00:49:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyvolený nevolený dalajláma
v lomu láme slámu, a pastýř abíšaj anonym anatol france ty své vyvolené nevolené mele takovým tempem, že kdyby to měl po sobě přečíst, jazyk se mu smotá do roličky.

Když je ale opakovaně vyzýván, aby konečně prozradil, kdo jsou a kde žijí ti jeho vyvolení nevolení apoštolové, mlčí. Bodejť by ne! Je to kejklíř, ne blbec. Ví, že bych mu pak položil otázku, čím se tento V.N.A. liší od jeho vlastního biskupa. A to by musel teprve mlčet!

Olin



Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 04. červen 2005 @ 20:21:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
HaHaHa,
upřímně řečeno jsem také neslyšel o nikom jiném kdo by o sobě prohlásil: "Pán mi řekl, že povedu Boží lid v České republice."
Vono by to ani nedávalo smysl, Boží lid v České republice může vést jen jeden apoštol...
Jen mi dodnes není jasné, jestli tím Božím lidem je pouze AC nebo jestli se teprv dočkáme...


]


Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 04. červen 2005 @ 21:11:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Původně si bratr biskup myslel, že Boží lid bude do AC postupně přiveden. Myslím, že po letech pochopil, že pluralita je věčná (tuším že ho ovlivnil mj. C.Jimenez), a zdá se mi, že chápe i to, že ji potřebuje ji jeho denominace, má-li být Božím lidem. Docela posun za ta léta, co ho znám.
Ale: jeho povolání bych v žádném případě nezpochybňoval, já mu věřím. A nevím, proč by Boží lid měl vést jen jeden apoštol. Myslím, že to by našeho zmíněného biskupa ani nenapadlo. Koho vlastně takový nesmysl vůbec napadl? I Ježíš potřeboval apoštolů dvanáct, když se vracel do Nebes.

Olin


]


Re: Charismatická mentalita aneb jednota jako osmá svátost (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 04. červen 2005 @ 22:39:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
O nějakých dalších se nezmiňoval, pokud je mi známo, myslím že ti další povedou lid zase v jiných zemích...
...já tomu povolání nevěřím.


]


Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy