Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 162, komentářů celkem: 429688, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 547 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Frantisek100
oko
martino

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116576456
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 4.
Vloženo Středa, 17. srpen 2005 @ 09:27:35 CEST Vložil: Karels

O Bibli Karels poslal:

Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible

Mám na vás dotaz, vážení čtenáři Grano Salis. Jedná se mi o jednu velice známou pasáž z Nového zákona. Rád se dozvím, jak ji chápete vy.

Matouš 18:3-4 Ježíš řekl: „Amen, pravím vám, jestliže se neobrátíte a nebudete jako děti, nevejdete do království nebeského. Kdo se pokoří a bude jako toto dítě, ten je největší v království nebeském“.

Jsem v očekávání na vaše odpovědi, studenti Svatých textů, Bible.

"Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 4." | Přihlásit/Vytvořit účet | 17 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 4. (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 17. srpen 2005 @ 10:46:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve výkladu této pasáže je malý háček, není to zase tak jednoduché.

Karels



Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 4. (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Středa, 17. srpen 2005 @ 14:12:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš v té pasáži říká, že máme být bezelstní jako děti. Máme přijímat Boha tak bezelstně a bez výhrad, jako dítě přijímá své rodiče. Kdo měl někdy malé děti, ví, o co jde.



řešení (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 17. srpen 2005 @ 15:02:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, souhlasím jenom zčásti.

Docela pravidelně jsem slyšel výklady a kázání na tuto pasáž, kde se tvrdí, že mám Boha přijímat, jako malé děti, že naše víra by měla být jako dítě, přijímat, to, co pro nás Pán Bůh učinil.

Ale možná jsem tam měl dát celou pasáž, smysl celé pasáže se objasní až po přečtení:

Matouš 18:1-7 V tu hodinu přišli učedníci k Ježíšovi s otázkou: "Kdo je vlastně největší v království nebeském?" Ježíš zavolal dítě, postavil je doprostřed a řekl: "Amen, pravím vám, jestliže se neobrátíte a nebudete jako děti, nevejdete do království nebeského. Kdo se pokoří a bude jako toto dítě, ten je největší v království nebeském. A kdo přijme jediné takové dítě ve jménu mém, přijímá mne. Kdo by svedl k hříchu jednoho z těchto nepatrných, kteří ve mne věří, pro toho by bylo lépe, aby mu pověsili na krk mlýnský kámen a potopili ho do mořské hlubiny. Běda světu, že svádí k hříchu! Svody sice nutně přicházejí, ale běda tomu, skrze koho přijdou.

Smysl celé řeči Ježíše Krista Našeho Pána, dle mého soudu, není mít hlavně naivní, dětskou víru, vůčí Bohu ale být naivní jako dítě v přijímání druhých lidí, které přijímáme ve jménu Ježíše Krista!

Naše naivita nemá být v oblasti rozumu a bádání, přemýšlení o Pánu Bohu a božím slově, ale naše naivita je v přijímání jeden druhého, především mezi věřícími lidmi. Tak jako dítě umí přijmout bez předsudku druhé lidi, tak se máme chovat i my, křesťané. Já vím, že ne vždy tady to slovo naplňuju, možná je to také věc osobního růstu a zapracování na sobě.

Ukazuje to i další pokračování tohoto úseku Božího slova - Matouš 18:8-11 Jestliže tě tvá ruka nebo noha svádí k hříchu, utni ji a odhoď pryč; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života zmrzačený nebo chromý, než abys byl s oběma rukama či nohama uvržen do věčného ohně. Jestliže tě tvé oko svádí k hříchu, vyrvi je a odhoď pryč; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života jednooký, než abys byl s oběma očima uvržen do ohnivého pekla. Mějte se na pozoru, abyste nepohrdali ani jedním z těchto maličkých. Pravím vám, že jejich andělé v nebi jsou neustále v blízkosti mého nebeského Otce. Vždyť Syn člověka přišel spasit, co zahynulo.

Tedy obrácení má vypůsobit důvěru vůči Bohu (samozřejmě), ale také změnu chování vůči lidem! Máme být naivní jako to dítě, když přijímáme druhého člověka, což znamená bez předsudků, upřímně, možná také tak trochu bezprostředně.

S pozdravem a přáním pokoje Karels




Re: řešení (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Středa, 17. srpen 2005 @ 16:12:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, ta první část výroku, kterou jsi ocitoval v původním příspěvku, je o bezelstnosti obecně a hned následující věty jsou konkretizované na bezelstnost i ve vztahu k ostatním lidem. Navíc je tam velice důrazné varování pro ty, kteří by chtěli takové upřímnosti zneužít a svádět křesťany.

Souhlasím také s tím, že v oblasti bádání a rozumu nemáme být naivními dětmi.

A vůbec nejdůležitější je úvaha o tom, že obrácení k Bohu je zároveň začátkem přeměny vlastní osobnosti, tak aby ten starý člověk v nás (totiž tělo s jeho sklony) zemřel a ten nový vstal a došel dokonalosti v lásce.

Dám ti taky otázku a hned si na ni odpovím: Víš, proč má učedník Ježíše Krista vydloubnout oko a utnout ruku, jestliže ho svádějí? Protože dokud žijeme tento život v těle, nemáme čas na to, abychom se zdlouhavě "uzdravovali" z hříšnosti, nýbrž křesťané mají tělu odumřít co nejdřív a už se o něj nestarat, aby nic nebránilo růstu nové osobnosti až k plné dokonalosti podle obrazu Ježíše Krista. Není to úkol pro každého. Není k tomu zapotřebí ani tak silná osobnost, která by se dokázala sama ze sebe ovládat (tak jednají lidé zákona, jimž je ona síla vlastní), nýbrž je k tomu zapotřebí naopak uznání vlastní slabosti a potřeby lékaře, pokora a prosba k Bohu o pomoc. Křesťany se odjakživa stávali lidé tělesně slabí, hříšní, které zákoníci plnící své představy o zákonu odsuzovali jako nenapravitelné a ohrnovali nad nimi nos. Tento nový růst křesťanova ducha je možný pouze s pomocí Božího ducha, a proto taky máme svého Otce o tohoto ducha prosit, aby nám jej dal a aby nás posiloval. To břímě má být díky takové pomoci lehké. Avšak bojuje-li někdo proti tělu a prohrává a stále se mu to zdá těžké až nemožné, nebuduje se dosud správným způsobem, protože Boha neprosí tak, aby mu Bůh dal. Tělo samo se nepřemůže. Ostatní lidé, kteří nejsou učedníky Ježíše Krista, budou docházet nápravy a uzdravení ducha i těla až po Ježíšově příchodu v onom obrazném tisíciletém království.

Ježíš nám řekl, že naše spravedlnost (a naše osobnost, charakter, chování apod.) musí o hodně převyšovat spravedlnost zákoníků a farizejů, a také že máme být dokonalí jako je dokonalí náš Otec v nebesích. Je to náplní té cesty, o které mluvil Ježíš Kristus. Až do konce tohoto pozemského života nemá nikdo z křesťanů jisté, že bude do Božího království přijat, leda by došel té zmiňované dokonalosti, totiž dokonalosti v lásce, a stal se tak dokonale duchovním člověkem, kterého už nelze od Boha žádným způsobem odvrátit, protože takový člověk má charakter Boží, jinými slovy je v dokonalosti dobudodován k úplnému obrazu Ježíše Krista. Takový člověk vidí všechno správně a posuzuje všechno správně, protože má mysl Kristovu, a ta je stejná jako mysl Boží. Toto je cíl křesťanství!


]


Re: řešení (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 17. srpen 2005 @ 17:40:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já s tím souhlasím, nic proti tomu nenamítám. Akorát je to někdy těžký. Máš taky pravdu v tom - nemáme čas na to, abychom se zdlouhavě "uzdravovali" z hříšnosti, nýbrž křesťané mají tělu odumřít co nejdřív a už se o něj nestarat, aby nic nebránilo růstu nové osobnosti až k plné dokonalosti podle obrazu Ježíše Krista.

Protože to by Pán Bůh nemusel posílat Ježíše Krista, ale mohl nechat jako spásonosné židovstí, nebo jiné náboženství. To s tou rukou chápu jako eufeminismus (přeneseně) obraz pro pohlavní úd. Totiž, když se bavím s mladými lidmi o křesťanství, tak největší omezení pro praktikování křesťanství berou v sexuální otázce. To, že by skončila jejich sexuální nevázanost.

Karels


]


Re: řešení (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Středa, 17. srpen 2005 @ 18:26:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karels: Protože to by Pán Bůh nemusel posílat Ježíše Krista, ale mohl nechat jako spásonosné židovství

Té námitce nerozumím. Která z myšlenek, které jsem napsal, vyvolává dojem, jako by Ježíšovy oběti nebylo zapotřebí?

Vždyť právě proto, aby mohli být od hříchu osvobozeni i lidé slabí a podléhající tělu, musel Ježíš Kristus přijít. Lidé silní a lpící na svých zásadách a považující se za duchovně zdravé, dokážou zdánlivě plnit zákon, například v oblasti sexuální, nekradou, neutiskují evidentně své bližní a podobně. Těmto "silným" Bůh však i podle zákona nakonec vytýká různé jiné nedostatky, například nedostatek milosrdenství nebo pýchu a podobně. (No a nejhorší jsou pak tací, kteří ostatní nutí k nějakému zákonu, který sami nedodržují a jen dokazují, že svou sílu předstírají a jsou jako ty nabílené hroby.)

Ale většina lidí jsou lidé slabí, žijící podle těla a snadno tělu podléhající, a takoví lidé se k Bohu zaručeně nedostanou skrze zákon. Někteří z těchto slabých přitom vnímají svou slabost, naříkají si kvůli tomu a chtěli by se změnit. Proto hledají lékaře a když Bůh vidí v jejich srdci, že jsou schopni přijmout evangelium, tak jim evangelium v nějaké podobě předloží. V evangeliu je jim také vyhlášeno, že si na svou nemohoucnost už nemusejí naříkat, ale že za to všechno byla jednou provždy dáno výkupné od samotného Syna Božího, když se sám stal tou nejcennější obětí, kterou žádný člověk není schopen za svojí hříšnost obětovat. V takovém člověku dochází k obrácení k Bohu, ten člověk pojme počáteční víru ("od víry k víře") a nastupuje cestu. Nastupuje mnohem lehčí a přímočařejší cestu k nápravě a dokonalosti, než jakou si dokáže člověk zákonického typu představit. Předpokladem postupu na té cestě je neustálá touha tohoto nového učedníka Kristova o Boží pomoc a prosba o tuto pomoc. Sám ve svém nitru poznává, jestli mu Bůh odpovídá nebo ne. Kdykoli cítí nedostatek přítomnosti Božího ducha ve svém nitru, má prosit, a bude mu dáno, prosí-li správně. Ke spravedlnosti "větší" než je spravedlnost zákoníků a farizejů se nelze dostat jinak než s Boží pomocí.

Troufám si tvrdit, že křesťanem je právě ten, kdo takovou Boží výchovu podstupuje a spolupracuje s Bohem na své přeměně. Kdo toto nečiní případně se oddává pouze akademickému studiu Písem, ten nic nepochopil a na křesťanství si jenom hraje.


]


Re: řešení (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 17. srpen 2005 @ 18:36:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moje poznámka byla obecná.

Pokud se křesťanství zvrhne v zákonictví, potom není rozdíl mezi ním, žídovstím, islámem, budhismem.

To by Pán Bůh mohl nechat židovství jako ideální náboženství. A nemusel posílat Ježíše, svého Syna.

Karels


]


Re: řešení (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Středa, 17. srpen 2005 @ 18:48:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK, už rozumím. A jak si to tak po sobě čtu, co jsem napsal ve svém minulém a předminulém komentáři, tak si myslím, že jsem stručně vystihnul, co je podle mě obsahem evangelia.


]


Re: řešení (Skóre: 1)
Vložil: Vendaor v Čtvrtek, 18. srpen 2005 @ 08:43:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I.Kor.14,20:"Bratři, ve svém myšlení nebuďte jako děti. Ve zlém buďte jako nemluvňata, ale v myšlení buďte jako dospělí."

Tady se opět "vyznamenali" překladatelé Ekumenického překladu. Paidia může být nejen nemluvně, ale i dítě v obecném smyslu. Dítě se zlobí jen chvíli, neplánuje promyšlené zlo atd. S tím nemluvnětem to je vyložená hloupost.

Je pravda, že mezi námi to je opravdu tak, jak to Pavel nechtěl. Dítě "papouškuje" po starším, napodobuje ho. Jinak to nejde, takto se učí. My bychom měli mít "na víc" v samostatném myšlení!


]


Re: řešení (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 18. srpen 2005 @ 08:56:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si myslím, že celá 18. kapitola podle Matoušova evangelia je vhodná k jednotě mezi křesťany.

Pokud nás přijal Bůh, tak bychom se měli přijímat i navzájem. To je podle mne poselství této kapitoly. Na co ale někteří nebudou chtít slyšet, viz. například pastýř. K čemu, že jeho článek, (pod tímto článkem) je propracovaný? Když právě porušuje myšlenky Pána Ježíše z této kapitoly? Já třeba taky dvakrát nesouhlasím se štěkáním, mňoukáním atp. Ale sourozenec v Pánu Ježíši je pro mě jak katolík, tak adventista, baptista i charismatik. A jenom Pán Ježíš ví, kdo je ten slabý v Kristu, ten maličký.





]


Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 4. (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 17. srpen 2005 @ 15:53:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tedy srozumitelné řečeno:

Matouš 18:3-4 Ježíš řekl: „Amen, pravím vám, jestliže se neobrátíte a nebudete jako děti (nikoliv vůči Bohu, ale vůči bratřím a sestrám v Kristu Ježíší!), nevejdete do království nebeského. Kdo se pokoří a bude jako toto dítě (především vůči svým spolubratřím v Pánu Ježíši), ten je největší v království nebeském“.

S pozdravem Karels



Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 4. (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 17. srpen 2005 @ 16:07:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cílem našeho přijímání jeden druhého, by mělo být to, jak Pán Bůh přijal nás! Tak jak On přijal nás, s láskou, milosrdenstvím, tak i my máme přijímat jeden druhého!!!

Máme přijímat jeden druhého, tak jako - Matouš 18:14 Právě tak je vůle vašeho nebeského Otce, aby nezahynul ani jediný z těchto maličkých.

a Matouš 18:27 Pán se ustrnul na oním služebníkem, propustil ho a dluh mu odpustil. (závěr tohoto vyprávění si můžete přečíst, stejně jej znáte)

Právě to je cílem této 18 kapitoly, kde je vzor naše přijetí Pánem Bohem, což nás má vést k inspiraci, abychom tak přijímali jeden druhého.

S pozdravem Karels



Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 4. (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 17. srpen 2005 @ 16:12:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A otázka pro všechny katolikobijce a charismatikobijce - například pro pastýře. Je v této kapitole (Mat. 18) něco řečeno, že tady hraje roli teologie?

Důležité je pouze to, že On, On, Pán Bůh, nás přijal ve svém Synu Kristu Ježíši! Když jsme vyznali své hříchy!

Bylo by to na pěkné kázání, ale to už nechávám na vás, čtenáři Grano Salis.

S pozdravem a přáním Božího pokoje Karels



Malá třešnička na dortu :-) (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 17. srpen 2005 @ 21:40:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taková malá třešnička na dortu se skrývá v našem uvažovaném textu:

Matouš 18:21- 22 I dí mu Ježíš: Nepravím tobě až do sedmikrát, ale až do sedmdesátikrát sedmkrát. (podle Bible Kralické)

Tento text je dost podobný jinému textu ze zdánlivě nesouvisející pasáže z biblické knihy Daniel:

Daniel 9:24 Sedmdesát týdnů let je stanoveno tvému lidu a tvému svatému městu, než bude skoncováno s nevěrností, než budou zapečetěny hříchy, než dojde k zproštění viny, k uvedení věčné spravedlnosti, k zapečetění vidění a proroctví, k pomazání svatyně svatých. (CEP)

Sedmdesát týdnů - je období sedmdesát krát sedm!

Vysvětlení: máme mít takovou trpělivost se svými bližními, bratry s sestrami, jako má (měl) Pán Bůh se Svatým městem Jeruzalémem a Božím lidem. Jak je vidět, odpuštění není v moci člověka, tuto trpělivost, lásku a odpuštění čerpáme od Našeho Pána. Úmyslně se nepouštím do výkladu, jestli toto období skončilo (těch 70 týdnů), nebo je pouze přerušeno, protože to nevím.

S pozdravem a přáním pokoje přeje všem studentům Písma svatého, Bible Karels




Re: Malá třešnička na dortu :-) (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Středa, 17. srpen 2005 @ 23:33:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, promiň, že jsem tak uštěpačný, ale já bych chtěl vidět ten dort. :-)


]


Re: Malá třešnička na dortu :-) (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 17. srpen 2005 @ 23:37:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiň oskare,

dort jsem už snědl, zbylo mně jenom tady to. :-) Tak jsem se alespoň podělil s tímhle. Jinak tato myšlenka - těch 70 týdnů a 70 krát 7 je od adventistického kazatele Karla Szkuty, který působil v Olomouci, teďka myslím slouží v Jihlavě.

Karels


]


Re: Malá třešnička na dortu :-) (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Středa, 17. srpen 2005 @ 23:52:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože vím, že Veškeré písmo pochází z Božího Ducha a je dobré k učení, k usvědčování, k nápravě a k výchově ve spravedlnosti, a čtu také, že se úmyslně tou myšlenkou nepouštíš do výkladů (neboli prorokování), tak jsem pobaven její vtipností.


]


Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy