Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 626 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116563878
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu
Vloženo Pátek, 16. září 2005 @ 14:47:33 CEST Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal oskar

Jeden z uživatelů GS napsal v diskuzi: Nikdo z věřících nepochybuje o posmrtném životě. Mohu-li se považovat za věřícího, tak jsem příkladem věřícího, který pochybuje o posmrtném životě, ba ho popírá. Je to nelogické. Mám k tomu jednoduchou námitku: Koho bude Bůh jednou křísit z mrtvých, jestliže zemřelí po smrti žijí jakýmsi posmrtným životem nebo nějakým jiným způsobem existují, ať už se schopností se za někoho přimlouvat nebo bez ní?


Když člověk zemře, není nikde. Ani jeho duše, ani jeho duch, nic. Tělo se rozpadne a duch přestane existovat. Jaký je mechanismus budoucího vzkříšení (které ještě nenastalo), nikdo neví, Bůh nepovažuje za nutné, abychom tuto věc věděli, proto to taky v Písmu nikde nenajdeme vysvětlené. Bůh je však mocný vzpomenout si na každého jednotlivce a vzkřísit ho do nového života v tisíciletém království. Vždyť je schopen i obrazně řečeno Abrahamovi učinit potomstvo z "kamení", bude-li chtít... Z Písem čerpáme poučení a jistotu o tom, že přijde vzkříšení mrtvých a v prorockých knihách jsou obsažena proroctví událostech, které tomu budou předcházet. Do té doby je křesťanům k dispozici jediný Přímluvce, Duch svatý, kterého Ježíš po svém vzkříšení posílá do našich srdcí z nebes.

Pokud se někdo pokouší vytvářet nebo udržovat hypotézy o současných aktivitách již v minulosti zemřelých křesťanů a dalších lidí (například ve funkci přímluvců), ten klame sám sebe, vyprazdňuje evangelium o vzkříšení z mrtvých a lže o Bohu.


"Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu (Skóre: 1)
Vložil: Veritas (_veritas@inmail.sk) v Pátek, 16. září 2005 @ 14:54:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Akosi sa pozabúda na to, že duša človeka je nesmrteľná... (Veď koľkí povedali, a aj sám Ježiš: do tvojich rúk, porúčam svojho ducha...)
A katolíci hovoria o duši, že prebýva v nebi. Telo sa, samozrejme, rozpadne v zemi.
No pri vzkriesení, keď príde Kristus na zem, budeme vzkriesení - dostaneme nové telá a budeme naveky prebývať s Bohom...



Re: Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu (Skóre: 1)
Vložil: Hwest v Pátek, 16. září 2005 @ 15:06:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://hwest.mystaria.cz
Jistě a Ježíš nemluvil ani s Mojžíšem, ani Eliášem, ale byla to pouze fikce, aby učedníci pochopili, že je mesiáš. Ve skutečnosti totiž ani duše ani duch Mojžíše a Eliáše není nikde, tj. v nějakém neexističnu. Pak se pouze znova vytvoří nebo to nějak bude, to my nevíme. Stejně tak když Ježíš říká kajícímu lotrovi: "Amen, pravím tobě, dnes budeš se mnou v ráji", tak tím nemyslí dnes, jako ten den, ale tím "dnes" myslí "až někdy příště".. Nebo snad Svatý Pavel: "Vím o člověku v Kristu, který byl před čtrnácti lety přenesen až do třetího nebe...A vím o tomto člověku, že byl přenesen do ráje - zda v těle či mimo tělo, nevím, Bůh to ví (2Kor 12,1-2)" => ve skutečnosti to tak vlastně nemyslel... Atd...Ano, logický článek a hlavně z Písma vycházející...A pak kdo tady lže o Bohu...



Re: Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2005 @ 15:13:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud jde o Mojžíše a Eliáše,

jsou to dvě vyjímky (ješte vlastně Henoch) a ukazují na naše vzkříšení. Jako byl vzat Eliáš do nebe přímo, tak to bude i s námi, kteří se dočkáme příchodu Pána. A Mojžíš? Tak jako Mojžíš byl vzkříšen, tak i my se dočkáme, pokud jsme zemřeli ve víře v Ježíše Krista.

Zdají se mi ty dva příklady jako vyjímky, vyjímky, které neporušují pravidlo, ale naopak ho potvrzují!

Dokazuje to i tento text - Matouš 27:52-53 52 hroby se otevřely a mnohá těla zesnulých svatých byla vzkříšena; 53 vyšli z hrobů a po jeho vzkříšení vstoupili do svatého města a mnohým se zjevili.

Jak se píše, mnohá těla (ne všechny!!) byla vzkříšena

S pozdravem Karels


]


Re: Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu (Skóre: 1)
Vložil: Hwest v Pátek, 16. září 2005 @ 15:19:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://hwest.mystaria.cz
Takže chcete říci, že mnoho lidí již vzkříšeno bylo, ale zbytek prostě bude čekat...
A co chudák, kterého přenesli k Abrahamovi? (Lk 16,22)? Nebo snad již zmíněné Zjevení Pavlovo? Či ona slova: DNES budeš se mnou v ráji? atd...


]


Re: Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2005 @ 15:29:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neumím vysvětlit víc, než tam čtu.

Proč zrovna vzkřísil některé a jiní musí čekat, to nevím.

A ono dnes, byl jsem už za to obviněný, ale já to chápu, jako dodatek zaslíbení. Ono dnes, nevylučuje, že se potkají v ráji. Akorát to dnes patří k oné větě "Amen pravím ti dnes"

S pozdravem Karels

p.s. znova navrhuju, chtělo by to nezávislý rozbor člověka, který je atheista a není zatížený nějakou teologií


]


Re: Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2005 @ 15:08:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady v tomto se musím postavit na stranu oskara.

Pro vysvětlení. Jsou jisté teologické názory, které například zastávají i adventisté, že po smrti člověk čeká na vzkříšení. Jeho stav mezi smrtí se zdá být podobný spánku. Člověk jako by existoval, ale ve způsobu spícího člověka. Čeká na své vzkříšení.

Tak to jako oskar chápu i já. Narozdíl od vás, kteří jste katolíci a většině protestantů.

Verš, který mně to dokazuje, například - Kazatel 9:5 Živí totiž vědí, že zemrou, mrtví nevědí zhola nic a nečeká je žádná odměna, jejich památka je zapomenuta.

Jistě, jde o věc celkového kontextu Bible, ale já to chápu takto. Ne kvůli tomu, abych byl zvláštní, ale zdá se mi to pravděpodobné vysvětlení.

A s tou duší? Už je to delší dobu, kdy Prof. Heller Thdr. napsal práci, kde dokazuje, že ta duše je vlastně tělo!! Celá lidská bytost! A Prof. Heller je kapacita nejen v našem Českém prostředí, ale Evropský odborník!

S pozdravem Karels



Re: Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu (Skóre: 1)
Vložil: Veritas (_veritas@inmail.sk) v Pátek, 16. září 2005 @ 15:14:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"...které například zastávají i adventisté, že po smrti člověk čeká na vzkříšení. Jeho stav mezi smrtí se zdá být podobný spánku."

Opäť v množstve citítov z Biblie sa zabúda na jeden dôležitý fakt: Boh nežije v čase. Preňho je minulosť aj súčasnosť prítomnosťou...
(tak nejako v jednoduchosti by som to napísal...)
Alebo niekto poprie, že Boh, ktorý všetko stvoril (aj čas) musí na niečo čakať?

P.S.
Kto prvý nájde citát vo sv. Písme, ktorí potvrdí to, že Boh je časovo nezávilý... ;)


]


Re: Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu (Skóre: 1)
Vložil: Hwest v Pátek, 16. září 2005 @ 15:14:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://hwest.mystaria.cz
"kde dokazuje, že ta duše je vlastně tělo"

Může vědět jedna hloupá osoba, jak se to dokazuje? Jak lze prokázet něco, co se nedá měřit? Nebo to nějak lze? Může obdobně dokázat lásku? Jsou-li dva milující lidé, lze je rokrájet a najít lásku?

Za tituly se schovává hodně lidí, i hinduisté...A jejich důkazy o tom, že se člověk stále převtěluje... Odborníkem být může, ale to neznamená, že jen kvůli titulům či uznání, rozumí všemu a ve všem má pravdu...


]


Re: Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Pátek, 16. září 2005 @ 15:29:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiň Karle, ale nedokazoval spíše prof. Heller, že duše je celý člověk? To bych pochopil, ale že duše je vlastně tělo, to mi přijde neuvěřitelné. Jinak prof. Heller měl nádherné komentáře k Písmu na Vltavě a vyučuje i na katolické fakultě a moc si ho tam váží.

Ještě k té duši. Kterýsi koncil (které ty ovšem nemáš moc rád) definoval, že duše je substanciální formou lidské bytosti. Je to řečeno jazykem tehdejší teologie a filozofie. Znamená to, že člověk má jen jednu přirozenost a jeden princip bytí, jakoby tělo bylo také jen projevem duše a ne cosi samostatného, v čem duše pouze přebývá jako ve vězení (tak nějak si to představoval Platón). Takže duše v tomto smyslu je právě celý člověk a tělesnost pouze jedním z aspektů. Má to i jeden vážný důsledek, totiž že hříchy proti tělu zasahují také celého člověka.

Já myslím, že starozákonní pohled na stav po smrti skutečně vypadá jako líčení spánku.


]


Re: Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2005 @ 15:49:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano máš pravdu LUPUSI,

spíš se jednalo o celého člověka,

ono by to chtělo ty články najít, ať se to nějak potvrdí, nebo vyvrátí. Já jenom vím, že něco na to téma psal.

S pozdravem Karels


]


Budu rád, když najdete (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 v Pátek, 16. září 2005 @ 16:47:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Budu rád KarleS a Lupusi za ty články, pokud je najdete a dáte k dispozici. Je dobré se učit od učených a utvrzených lidí, takže se budu těšit na ten výklad.

Myšlenka je to zajímavá ... asi bych si ji dokázal srovnat s mým současným pohledem na svaté resp. lidi u Boha.

Jinak soudím, že skutečný ateista by nás asi nerozsoudil, neboť nezná naše pojmy a než bychom se v nich shodli, aby mohl posuzovat naše tvrzení tak bychom možná už ani jeden netvrdili co tvrdíme.

Určitě píšu špatně, ale v podstatě se vysvětlováním učení naší církve snažím jen reagovat na "bludy", které se o nás šíří - tedy je to vysvětlování, nikoli přesvědčování. Být nazýván "zplozencem ďábla" to není moc dobré slyšet, a i v zájmu pravdy se člověk brání (Pavel psal také listy na svou obranu a aby pomohl vyvrátit špatné učení).

Vaše věcná výměna názorů na tak důležitou otázku se mi moc líbila. Díky.


]


Re: Budu rád, když najdete (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2005 @ 16:57:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No já bych to tahle sprostě nikdy nenapsal,

ale řekněme si to upřímně, moje životnost ve středověku by nebyla moc dlouhá. :-))

Ale dneska je situce jiná, máme vůbec problém obhájit křesťanství před nevěřícími. A to už nemluvím o různých věroučných sporech mezi protestanty a katolíky, případně katolíky a pravoslavnými.

S pozdravem Karels

p.s. pokusím se to najít
p.p.s. mně se jednalo spíš o lingvistickou analýzu té jediné věty - Amen pravím ti dnes; zda to dnes je časový údaj, nebo potvrzení výpovědi


]


Re: Budu rád, když najdete (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Pátek, 16. září 2005 @ 17:24:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta "lingvistická" analýza by nebyla složitá, nejde ani tak o lingvistický problém jako spíš o to, na kterou stranu se přikloníš, jestli dáš čárku před dnes anebo za dnes


]


Re: Budu rád, když najdete (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2005 @ 17:40:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vím,

ale přece jenom, kde má být ta čárka, zda před nebo za slovem dnes, rozhoduje naše teologie v té věci.

Proto nezávislý odborník, by lépe rozhodl bez ohledu a vázanosti na své vyznání, jak to je.

S pozdravem Karels


]


Re: Budu rád, když najdete (Skóre: 1)
Vložil: Hwest v Pátek, 16. září 2005 @ 18:03:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://hwest.mystaria.cz
Vážený Karle.
Já osobně si myslím, že je to spíše otázka originálu, tj. toho, jak je to skutečně napsáno, než že by to byla otázka teologie. Nemůžeme si přeci měnit čárky dle nálady a tím měnit význam věty..


]


Re: Budu rád, když najdete (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2005 @ 18:07:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně,

ale v originále žádný čárky nebyly! (v řečtině) Takže ta čárka je věcí překladu. (a výkladu!) Nebyly tam ani velká písmena.

S pozdravem Karels


]


Taky (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 v Pátek, 16. září 2005 @ 17:33:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O obojím jsem přemýšlel - Jehovisté si tu větu už rozdělili -" Amen, pravím Ti dnes - budeš se mnou v ráji."

Amen = potvrzení, bude pamatovat na něj až přijde s královstvím.

Dnes jako zdůraznění a ne časovot? No taky může být - je ale tak i na dalších místech NZ?

Nenapadá mě nic jiného, nežli vzkříšení Lazara - Marta chce aby požádal Boha a bude mu to splněno. Pán říká Martě: "Tvůj bratr vstane." a Marta ví, že jednou a stačí jí to. Pak přijde Marie, nežádá o nic slovy, ale pláče. ... Po vzkříšení Lazara, Pán říká Martě - "Neřekl jsem ti, že uvidíš slávu Boží, budeš-li věřit?"

Ačkoliv hovoří o budoucím, stalo se to v tom samém dni, kdy to Marta vyznávala.





]


Re: Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu (Skóre: 1)
Vložil: patricie v Pátek, 16. září 2005 @ 17:39:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přátelé,
stačí si číst kralickou Bibli. V některém z dopisů apoštola Pavla se vysvětluje rozdíl mezi člověkem duševním a duchovním. Také v genesis je psáno, že Bůh stvořil Adama z prachu země a vdechl mu do chřípí dech života, a tak se stal živou duší. Pak dále v druhé kapitole Bůh přivádí před Adama zvířata, aby je nazval jménem. I zde se mluví o živých duších (hebr. nefeš chajá, jak vím od jednoho hebraisty). Čili v tomto smyslu jsou živými dušemi lidé i zvířata. Jde o pojem označující tělo a dech života. Čeština bohužel pojem duše a duch směšuje či zaměňuje.


]


Re: Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 16. září 2005 @ 17:46:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oskar i já se trochu zabýváme hebrejštinou a můžeme to potvrdit

נפשׁ חיה - nefeš chaja - duše živá

S pozdravem Karels


]


Re: Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Pátek, 16. září 2005 @ 18:15:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych upozornil na jednu podstatnou okolnost toho kříšení všelijakých lidí, jak to popisují evangelia v době Ježíšova působení, například v příběhu s Martou, Marií a Lazarem:

Když Ježíš Lazara vzkřísil, znamená to, že Lazar dodnes pobíhá někde mezi námi? Nikoli! Lazar na konci svých dnů opět zemřel, stejně jako všichni ostatní lidé. Ježíš také spoustu lidí uzdravil, i učedníci spoustu lidí uzdravili, takže blahořečili Bohu za své uzdravení. Tito uzdravení lidé, jichž se dotkl prst Boží, žijí dodnes a už jim smrt neublížila? Nikoli! Zemřeli na konci svých dnů a je po nich veta. Proč se tedy Ježíš "namáhal" s kříšením mrtvých a uzdravováním nemocných? Dělal to předně proto, aby ukázal Boží moc, která jeho prostřednictvím přišla mezi lidi. Tyto zázraky činil taky proto, že židovský národ příliš neoplýval vírou a žádal si znamení. To mimo jiné znamená, že kříšení mrtvých, které provozoval Ježíš a později učedníci, je něco jiného než vzkříšení v poslední den, o kterém mluvila Marta. Podobně to lze vztáhnou na uzdravování. Uzdravování fyzických nemocí, které se zázračně dělo v prvním stole na podporu nové zvěsti evangelia, taky není definitivním vyléčením nemocných lidí. Symbolizuje však léčení a definitivní vyléčení lidí (lidstva) z hříšnosti, které dojde definitivního naplnění v budoucnu, kdy na rozdíl od prvního století vyléčení lidé už nebudou muset "znovu" umírat, ale budou mít, jakožto vzkříšení a uzdravovaní lidé, perspektivu věčného života před sebou.



Re: Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu (Skóre: 1)
Vložil: Bany v Pondělí, 19. září 2005 @ 09:51:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten potrefený, kdo napsal tu větu, jsem byl já. Když čtu tady tu diskuzi, tak se nestačím divit. Jsem rád, že jsem prostým křesťanem, který čtením Písma pochytí to, co je mu zjeveno, a že nejsem nějakým renomovaným teologem. Duše zemřelých jsou v "lůně Abrahamově" a čekají na poslední den. Na tom není ani co dokazovat ani co kombinovat. Nemyslím si a ani mne nenapadlo, že by otázka nesmrtelnosti duše byla pro velkou většinu znovuzrozených křesťanů problém.....?!



Re: Proti tzv. přimlouvajícím se svatým a posmrtnému životu (Skóre: 1)
Vložil: Bany v Pondělí, 19. září 2005 @ 09:59:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Omlouvám se a doplňuji. Duše zemřelých spravedlivých jsou v "lůně Abrahamově", "Ráji" nebo "v x-tém nebi", na tom mi ani tak nezáleží, jak si to nazveme. Duše zemřelých hříšníků jsou již nyní v Gehenně (neplést si to s ohnivým jezerem, to až po posledním soudu).
samozřejmě jsem se v jiném článku(kde padla ta inkriminovaná věta) vyslovil jasně proti komunikaci s dušemi.



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy