Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 246 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Mikim
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116533357
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Falešná nebo opravdová snaha o ekumenismus?
Vloženo Pátek, 16. září 2005 @ 19:57:10 CEST Vložil: Karels

Ekumenismus poslal Hwest



Moje osobní zkušenost je negativní. Až na určité výjimky jsou lidé schopni mluvit o víře s každým, kromě katolíků. Oznámím-li v nějakém protestantském prostředí, že jsem katolického vyznání, většinou sklidím řadu posměšků či výrazy pohrdání. Ne jinak je tomu bohužel zde, na Grano Salis. Jak jinak si mám například vyložit článek našeho, respektive vašeho, pastýře? Už jen nadpis: „Mluvte s katolíky jenom o tom, co nás spojuje“ mluví naprosto jasně o tom, co bude následovat. Proč autor použil právě tuto větu? Celý článek je psán spíše snahou pohrdat či vysmívat se než upřímně říci: „Mluvme o tom, co nás spojuje.“. Bylo by údajně vítané, kdybychom se mi, katoličtí přátelé, této věty drželi.

Možná pastýři vadí diskuze, které se zde vedou, možná dva články, které vyvolali u mnohých nevoli či strach, proto rychle reagovali. Já osobně jsem článek „Mariánská úcta v katolické církvi“ psal jako obranu před velice odvážným tvrzením(článkem): „Kde se uctívá Maria, tam není církev Kristova“. Snažil jsem se vysvětlit rozdíl mezi adoratio a veneratio a poukázat na to, jak celý „problém“ vidí katolická církev. Předpokládal bych: jeden názor, druhý názor – čtenář si udělá obrázek sám. Místo toho se vyrojili spekulace či hádky o tom, jak to tedy z teologického hlediska je. Proč? Je to strach, že by protestanti přecházeli do katolické církve nebo je to naopak snaha vysvětlit druhým, že to tak není a přetáhnout je na svoji stranu? Vždyť pod článkem je dostatek místa pro diskuzi, je nutné kvůli tomu psát nový článek?
Nebo snad následný článek, který obsahuje bez jména a nadpisu 99 znaků, přinesl revoluční změnu, která musela obdržet prostor pro nový článek? Autor pravděpodobně nečetl můj již zmíněný článek, jinak by nenapsal takový tupý výkřik hanobení: „BŮH JE NESROVNATELNĚ VĚTŠÍ jakekoliv uctivani svatych a prosby o primluvy ztraci smysl“. Škoda, snaha vysvětlit tu byla… Dalším problémem bych viděl neznalost. Jinak by pastýř nemohl napsat větu: „Pro katolíky je Písmo návodem ke komunikaci se zemřelými svatými“. Pokud dotyčný ví něco o spiritismu, nemohl by obdobnou větu vůbec napsat. I další „problémy jednoty“ podává značně omezeně bez znalosti druhého prostředí. Svoboda slova je krásná věc, ale neškodí kvantita kvalitě? Je totiž možné uveřejnit každý blábol, jako byl například článek: „Žena jedoucí na šelmě“.. Můj osobní dojem z tohoto portálu je ten, že zde ani tak nejde o ekumenickou snahu, ale spíše o pravý opak. Poukazovat na to, co kde která církev udělala špatně(viz zlatá slza či zlatá perla), které učení je špatné a které je naopak to nejlepší. O to, aby se každý Lojza mohl vyjádřit a vylít si svůj hněv. Daleko více by však portálu slušela určitá cenzura ze strany redaktorů, aby nedocházelo ke vzájemnému osočování. Daleko lepší než ukazovat na nesprávnost učení by bylo napsat polemiku ke které by se vyjádřila i druhá strana, ale to bych chtěl asi moc… A co dodat závěrem?
Přátelé, pojďme se zkusit bavit bez vzájemného osočování či dokazování nepravd toho druhého. I teologická diskuze může být bez pohrdání či zesměšňování…

Pokoj a dobro. Hwest


"Falešná nebo opravdová snaha o ekumenismus?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Falešná nebo opravdová snaha o ekumenismus? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 16. září 2005 @ 22:48:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý hweste, jejich pastýř ví o spiritismu VŠECHNO. Vůbec je mnoho věcí, o kterých ví všechno. To bys ho musel znát, jako ho znají jeho ovečky, ech, čo to trepem, jeho kozlové.
A spiritismu propadla katolická a pravoslavná církev kompletně a protestantské církve jsou jím zle napadeny. Podle tohoto učeného bratra.

Dělám si z toho trochu legraci, ale ironicky to nemyslím. Jejich pastýř je schopný, talentovaný, učený, inteligentní, bojovný, disciplinovaný - fanatik. A je na to hrdý.

A jsou tu mnozí další, kteří se vyjadřují méně často, ale o to hůře a hloupěji. U nich se ani není čemu zasmát.

A to je důvod, proč ti píšu. Velmi se mýlíš v tom, že by do zdejšího osočování měl někdo zasahovat. K čemu by to mělo sloužit? Ekumenismu?
Já žiju s Kristem už dost dlouho. Od počátku až dodnes se chovám, jako že celá církev, ve všech svých místních i vyznavačských projevech, je mou církví. A hledám v ní svatost a zbožnost. A nacházím ji všude. I mezi těmi, kdo se modlí růženec, i mezi těmi, kdo se růžence hrozí.
¨Kromě zbožnosti nacházím taky hromady předsudků, nenávisti, zloby, urážky, a snad ze všeho nejvíce nacházím povýšený pohled křesťanů Toho Nejpravějšího Vyznání vůči všem ostatním, méně biblickým vírám, případně takzvaným odděleným bratřím. Myslíš, že ta mlčenlivá, slušná povýšenost je lepší, než to, co plave na tomto místě za pěnu? Já si to nemyslím.
Od katolíků jsem si tohoto laskavě pohrdavého postoje užil už dosytosti. Jak jsou laskaví, když občas ani nejsem heretik! Nechají mě být, jen když se k nim moc nepřibližuju.
Ale nejsem katolík, a proto to normálně neřeším.
Mezi evangelíky to není jiné. V některých církvích, např. ČCE, často řeší otázku, do jaké míry jsem vůbec kazatel a jsme-li ještě církví. Někteří to mejí dávno vyřešeno: nejsme.
A protožejsem evangelikál, dotýká se mě to o kousek víc. Víš že mě kdysi jeden kazatel CB vyzval, ať nechodím na jeho evangelizační biblickou, protože měl strach, že by si mě jejich pozvaní hosté pletli s NIMI?

A to všechno v tichosti, slušnosti, jak je v této církvi navenek zvykem. Má církev (KS) není vyjímkou. Někteří pastoři učí, slušně a otevřeně, že odchod člena KS do katolické církve se nemůže schvalovat. Obráceně jim to ovšem přijde normální.
Tak co chceš? Ekumenismus? Ekumenismus je způsob života těch křesťanů, kteří mají to štěstí, že je nikdo nenakazil duchem náboženských válek a svou vírou chápou srdcem, jak je i psáno.
Ekumenismus může být koneckonců i hnutím, když Pán Bůh dá. Ale i když nedá, je to způsob života těch, kdo mají ekumenické srdce a kdo tímto srdcem chápou, že církev nemá hranic. Těch, kdo pochopili Ezechielovo vidění údolí suchých kostí. Těch, kdo porozuměli, proč žil a trpěl apoštol Pavel. A těch, kdo lépe než svá dogmata a stereotypy /které ostatně máme všichni/ znají vzkříšeného Krista a jeho moc.

Proto si nemáme na co stěžovat, slušná a decentní segregace není o nic lepší, než zdejší nevybíravé verbální útoky. Toužíš-li po ekumenismu, žij podle něho, v první řadě ve své katolické církvi. Však oni ti tví nejbližší taky dají záhul. Pak ti ještě Granosalis bude připadat jako oáza.

Olin



Re: Falešná nebo opravdová snaha o ekumenismus? (Skóre: 1)
Vložil: Hwest v Sobota, 17. září 2005 @ 10:56:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://hwest.mystaria.cz
Milý Oline.

Již poznámka: pastýř ví všechno, mi přijde docela vtipná. Pochopil bych ještě, kdybys řekl, že ví hodně...Jen tak mimochodem: o spiritismus se také hodně zajímám a srovnávat to s přímluvou k svatým mi přijde hodně mimo...

Myslím si ale, že je to na těchto stránkách škoda. Protože to spíše svádí k boji "za svou pravdu" než k ekumenické snaze. Vyjma toho jak se v tom chudák čtenář má vyznat...

Jinak já se ekumenismus ve své církvi snažím žít a nemám problém:-). Ukázkou toho je například hudební festival VOX.


]


Rozdělení (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 v Pondělí, 19. září 2005 @ 14:58:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proto si nemáme na co stěžovat, slušná a decentní segregace není o nic lepší, než zdejší nevybíravé verbální útoky. Toužíš-li po ekumenismu, žij podle něho, v první řadě ve své katolické církvi. Však oni ti tví nejbližší taky dají záhul. Pak ti ještě Granosalis bude připadat jako oáza.

Myslím si, že podobné jednání "segregace" mají všechny církve, ale jenom naše se omluvila a litovala z to špatné v její historii (např. Hus, vyplenění Cařihradu) - od jiných jsem to neslyšel. Není to třeba tím, že když si někdo založí svou církev, tak si myslí, že už k té původní nepatří a je čistý (katar)?

Na rozdělení církve mají podíl vždy její členové, jakmile se někdo staví mimo - a to jsou a byli protestanté - mají i svůj podíl.

Katolická církev je pro ekumenické modlitby a společná díla (školy, charita) a pokročila i v jiném - např. uznávání křtů, podání eucharistie v případě nouze i nekatolíkům stejně tak jako i ostatní svátosti, ale nejste-li v nouzi, čekali bychom opravdu více pochopení, ne stále přístup nezdárného, i když milovaného syna.

Nikdo vás o naše bratrství nepřipravuje, ale naši dědici nejste - sami jste si prodali poklad víry,který jsme dostali (svátosti, učení, tradici). Máme Vám to nutit? Nebo se tvářit, že to je bezcenné, že na tom nezáleží? To nejde - máme příkaz kázat, získávat učedníky, křtít a učit, aby zachovávali vše co jsme od Ježíše dostali přikázáno, a to činíme. Nevymýšlíme si nové věci - učení o svátostech (křest; biřmování sr. Sk 8,15; manželství; kněžství;eucharistie; smíření; pomazání nemocných). My se takto budeme muset více zodpovídat, naši kněží a biskupové především, neboť na nich to "tradování" - předávání stojí nejvíce, ale opravdu se nikomu v účasti na našich bohoslužbách nebrání.




]


Re: Falešná nebo opravdová snaha o ekumenismus? (Skóre: 1)
Vložil: Veritas (_veritas@inmail.sk) v Pondělí, 19. září 2005 @ 10:19:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hwest, pokoj s Tebou!

veritas.

P.S.
Zdieľam Tvoj názor, ktorý si vyjadril vo svojom článku.



Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy