Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zuzana.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 16190, komentáře < 7 dní: 262, komentářů celkem: 397076, adminů: 60, uživatelů: 5076  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 172 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

gregorios777
Dzehenuti
rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
108994571
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu?
Vloženo Neděle, 25. září 2005 @ 21:52:31 CEST Vložil: Karels

Úvod do křesťanství Karels poslal:

Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak
nositelem evangelia o Ježíši Kristu?


Protože na tomto webu vyrostly, jako „houby po dešti“ takové názory, že církve jsou mrtvé organizace, pokusím se v tomto článku dokázat pravý opak těchto zvrácených tvrzení.

Jsou tady různé názory, tyto čtenáře nebudu uvádět, aby si netrhli ostudu, kteří dokonce tvrdí, že jednotlivé církve jsou součástí světa. Proto jsem velice udiven, proč ještě navštěvují tento web, když se přece poskvrní myšlením světa! Jiní „experti“ neváhají rozhlašovat ve svých nekonečných story, že některé církve jsou babylonská nevěstka z knihy Zjevení.

Co je pravdy na těchto zvrácených tvrzeních? Jsou podobné názory vůbec biblické? Domnívám se osobně, že ne! Pro vyvracení první námitky, že církve jsou svět, mám tuto argumentaci. Může svět přinést evangelium? Nemůže, jak by mohl. Zatím všude, kde jsem byl, tak jsem slyšel evangelium o našem Spasiteli Ježíši Kristu! Ať to byla Katolická církev, Evangelická církev, Křesťanské sbory, Adventisté sedmého dne, Slovo života, Křesťanské společenství, Apoštolská církev a mnohé další. Všude ve zmíněných církvích jsem mohl slyšet evangelium, dobrou zprávu o Našem Pánu a Spasiteli Ježíši Kristu. Takže ti dotyční by se měli „chytnou za nos“ a podobné „kraviny“ už nešířit, protože nevědí, která bije!

Podobně odmítám námitky na Katolickou církev a obhajuji ji. I přesto, že se nikdy nesmířím s některými naukami této církve, je tam hlásáno evangelium? Já jsem ho slyšel, proto jakákoliv slova o tom, že je to babylonská nevěstka, postrádá smysl.

Je důležité a dokonce životně nutné nejen kvůli tomuto článku, ale i pro spásu našich nevěřících přátel vysvětlit, co to vlastně evangelium je.

Určitě se mnou budete souhlasit, že Písmo Svaté, Bible je pro nás inspirací, ale také Božím slovem. Božím slovem, kterým poměřujeme všechny naše myšlenky, nápady, slova.

Velice pěkný text, která nám vysvětlí, co to vlastně je to evangelium, je v listu apoštola Pavla 2 Korintským 4:4-5. „Bůh tohoto světa oslepil jejich nevěřící mysl, aby jim nevzešlo světlo evangelia slávy Kristovy, slávy toho, který je obrazem Božím. Vždyť nezvěstujeme sami sebe, nýbrž Krista Ježíše jako Pána, a sebe jen jako vaše služebníky pro Ježíše.

Z tohoto textu se dozvídáme, že bůh tohoto světa, satan, oslepil nevěřícím lidem mysl, aby jim nevzešlo světlo evangelia slávy Kristovy. A hned je vysvětleno, co to přesně evangelium je: „Ježíš Kristus jako Pán.“ „Je to tak jednoduché a to je všechno“, možná se zeptají mnozí z vás.

Ano, alespoň apoštolu Pavlovi to stačí. Proto by nám to mělo vystačit také. Podobný text, který mluví o tomtéž je v listu apoštola Pavla k Římanům: „Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.“ (Řim 10:9)

Co to znamená, máme-li vyznat Ježíš jako Pána? Znamená to, že je to něco jako pan Novák, pan Hruška? Nikoliv. Pán v biblickém podání je slovo Adónaj אדני . Adónaj אדני byl opis onoho nevyslovitelného jména JHVH יהוה . Prostě všude tam, kde bylo JHVH יהוה , tak židé četli Adónaj אדני . Adónaj v našem překladu Hospodin, nebo také Pán, byl ten, ke kterému se mohli židé obracet na svých modlitbách. Prosit ho o pomoc při neúrodě, také o zdar při válečném tažení.

Pokud tedy máme vyznat Ježíše jako svého Pána, první věc, která nám vyplývá z písma je:

1. Ježíše musíme vzývat, musíme se k němu modlit. Titul, který má, totiž Pán, nám nedává jinou volbu možnosti. Není jenom jakýsi pán, nýbrž Pán. Pán jako autorita.

2. Hned je automaticky jasné, že díky titulu Pán, je Ježíš Bůh. Tady není jakákoliv diskuze o tomto. Jakékoliv dohadování je zbytečné. Adónaj אדני nebyl jménem pro nikoho samého než jedině pro Boha. Navíc ve Starém zákoně je to jméno „nahrazením“ onoho JHVH יהוה

3. Jenom pro zajímavost a je to opět můj názor, dodatek apoštola Pavla, že musíme uvěřit ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých je jeho polemika proti gnosticismu. Gnostikové v Ježíše věřili, ale asi nějak podivně. A jak píše Jan – „Do světa vyšlo mnoho těch, kteří vás svádějí, neboť nevyznávají, že Ježíš Kristus přišel v těle; kdo takto učí, je svůdce a antikrist.“ A aby takovým zvrácenostem Pavel učinil přítrž, píše o tom, že musíme věřit ve vzkříšeného Ježíše. Což předpokládá, Ježíše přišlého na tento svět v těle!!

Takže evangelium, dobrá zpráva je tato – Ježíš, ten podivuhodný židovský rabi, není jenom člověk. On je Pán, Pán, ke kterému se můžeme obracet o pomoc, kterého můžeme vzývat, modlit se k němu. Ale především ho prosit o odpuštění našich vin a našich hříchů. Ježíš je ten, který přišel v těle, zemřel, tři dny byl v hrobě, třetího dne ho Bůh, Jeho Nebeský Otec, vzkřísil k životu věčnému.

Já si myslím, že tomu tak většina na tomto webu rozumí takto, tedy správně. Pokud k tomu chce někdo něco přidávat, jako to například činí Svědkové Jehovovi ve svých 120 bodech věrouky, tak ten by měl začít číst Bibli znovu.

Domnívám se, že většina církví hlásá tuto dobrou zprávu, evangelium o Ježíši Kristu Našem Pánu. O tom, že Ježíš je Pán! Proto nemohou být církve ani součástí světa, protože tam se evangelium nedozvíme, ale ani babylonská nevěstka. Protože ta ke spáse zcela určitě nepovede. Na rozdíl od církve, Nevěsty Beránka Božího.

S pozdravem a přáním pokoje, Karels



"Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 25. září 2005 @ 22:16:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samozřejmě jsou tady i jiné církve, které jsem ve svém výčtu neuvedl, jako Baptistická církev, Husitská církev, metodisti, a mnohé další, kde se evangelium také dozvíte.

Jiná věc je následování Krista, ale to jsou až další kroky, které se sice dotýkají evangelia, ale nejsou přímým poselstvím této Dobré zprávy.

S pozdravem Karels



ano (Skóre: 1)
Vložil: JAK v Neděle, 25. září 2005 @ 23:11:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
souhlasím s tím. Naše poznání je jen částečné, proto existovaly reformace atd a proto se poznání stále vyvíjí. Ale když se jde do podstaty musí tám být evangelium a láska. Jinak je to duchem mimo.



Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: pat v Pondělí, 26. září 2005 @ 08:06:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No já nevím, nezjednodušuješ to trochu? Ježíš není jen Pán, je to Pan pánů a Král králů. Jediný a nejvyšší. Není to jen "nějaký" pán z mnoha jiných pánů a paní katolické církve. Já opravdu to katolické učení neznám, ale je ten "katolický" Ježíš, skutečně tím Pánem pánů..? (Ono taky není Novák jako Novák, že... ) Pokud ano, proč ty zástupy svatých ke kterým se katolíci modlí, Marií počínaje?

"Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci..." - a modlíš se k Marii.. Dává to smysl? Mně teda ne..

Nechci se hádat, jenom se ptám, protože to nechápu.

Pat



Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 26. září 2005 @ 08:43:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Diskuze mně nevadí, naopak.

Pokud vyznám, že je Ježíš Pán, vyznávám, že je - Adónaj אדני

A o Adónaj אדני se můžeš dočíst ve Starém zákoně. Titul Adónaj nepřísluší nikomu jinému, než samotnému Bohu! Proto tam není žádné srovnání s jinými pány a paními.

Už Izraelské vyznání říká "Slyš, Izraeli, Hospodin je náš Bůh, jediný Pán." (!) /Deut. 6:4/

Nebo: "Pán je má záštita a píseň, stal se mou spásou. On je můj Bůh, a já ho velebím, Bůh mého otce, a já ho vyvyšuji." (Ex 15:2)

Tedy znovu opakuju - vyznám-li Ježíše jako svého Pána, je to více než autorita, nebo nějaký zdvořilostn titul. V pozadí toho slova Pán se skrývá Hebrejské slovo Adónaj.

Abych ještě jasněji podpořil tuto myšlenku. Nahraďte si v Novém zákoně, to, co je o Ježíši psáno, že je Pán - výrazem Hospodin! A to nám dá lepší pochopení toho, jakou to má váhu, když vyznám, že je Ježíš Pán (Hospodin).

Takže - „Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Hospodina a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.“ (Řim 10:9)

Nebo - „Bůh tohoto světa oslepil jejich nevěřící mysl, aby jim nevzešlo světlo evangelia slávy Kristovy, slávy toho, který je obrazem Božím. Vždyť nezvěstujeme sami sebe, nýbrž Krista Ježíše jako Hospodina, a sebe jen jako vaše služebníky pro Ježíše.

"Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho a Hospodina Ježíše Krista." (1 Kor 1:3)

"Proto ho Bůh vyvýšil nade vše a dal mu jméno nad každé jméno, aby se před jménem Ježíšovým sklonilo každé koleno - na nebi, na zemi i pod zemí - a k slávě Boha Otce každý jazyk aby vyznával: Ježíš Kristus jest Hospodin." (Fil 2:8-11)

Tady tento přístup, nám dá ještě více pochopit, že je Ješíš Bůh, ten ke kterému se můžeme s důvěrou obracet.

S pozdravem Karels



Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 26. září 2005 @ 09:01:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, proč to překladatelé nepřeložili jedním, nebo druhým způsobem. Tedy jak ve Starém i Novém zákoně výrazem Hospodin nebo výrazem Pán.

Protože se tak narušujue linie návaznosti Starého zákona na Nový zákon.

Ještě jednu věc ke katolíkům. Neobhaju je v tomto bodě a nesohlasím s ním. Ale pokud prosí Marii, potom prosí o přímluvu. Určitě ji neprosí za odpuštění hříchů.

Tohle odpuštění hříchů je spojené jedině s tím výrazem - Pán, Hospodin.

S pozdravem Karels



Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Pondělí, 26. září 2005 @ 10:13:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tomu chci připojit poznámku. Vulgáta, která byla donedávna oficiálním překladem Písma pro katolickou církev překládá v SZ i NZ jednotně DOMINUS, tedy i tam, kde my klademe jednou Hospodin a jindy Pán. Nyní je oficiálním překladem Neovulgáta, mám za to, že je to tam snad stejné.

Na druhé straně čeština rozlišila Hospodin a Pán, což má také logiku, protože i v Písmu to objektivně jsou různá slova JHVH a Kyrios.

Možná, že v případě Vulgáty šlo o to, že překládala podle Septuaginty, kde je možná hebrejské JHVH rovněž přeloženo jako Kyrios (??).

Já sám za sebe podotýkám, že mi víc vyhovuje dvojice Hospodin pro SZ a Pán pro NZ.


]


Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 26. září 2005 @ 10:21:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak já vím, ono je v tom mnoho vysvětlování, do kterého se mi nechtělo.

Ale fakt je ten, že ono řecké kyrios se dá přeložit zpětně výrazem Adón, nebo Adónaj. Adón se dá říct i o člověku, mám ten dojem, že je tak řečeno i o Bohu. Kdežto Adónaj je výrazem, jménem pouze pro Boha. Nevím to určtitě na 100%, ale možná je to někde vyjímečně užito i o člověku. Ale hlavně význam je o Bohu.

No a z těchto dvou výrazů Adón a Adónaj, se mi logické zdá to Adónaj, kvůli modlitbě, vzývání atd..

Prostě jméno Adónaj má božské atributy. Mám-li vyznat Ježíše za Adónaje, potom je to spojené se vším, co Adónaj znamená v SZ.

S pozdravem Karels


]


Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 26. září 2005 @ 10:33:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná pro čtenáře Grano Sasil není důležité jestli je Ježíš Adónaj, Kyrios, Dominus, Hospodin.

Důležité je říct, že Pán nemůžu řict o Marii, Josefovi, archandělu Michaelovi.

A navíc je ten titul Pán spojený s tím, že odpouští hříchy, pomáhá, vede mě v mém životě. A nadto a to je hlavní, Pán je Bůh!

Což o Marii, Josefovi, archandělu Michaelovi nemůžu vyznat. Všechno se to záčíná a uzavírá tím titulem Pán!

S pozdravem Karels


]


Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: Weet v Pondělí, 26. září 2005 @ 09:07:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlas. Chtěl jsem původně okomentovat, že téma článku je snad natolik jasným základem křesťanské věrouky (nebo alespoň jedním ze stěžejních bodů), že je zbytečné o tom na křesťanském diskuzním klubu psát. Ovšem po uvážení nutno napsat, že základy je třeba opakt si do té doby, dokud budou existovat modlitby ke svatým a Marii (aneb respektovat je, ale proč se kn im modlit, proti jasnému zákazu Bible?)



Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 26. září 2005 @ 09:14:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já to vím, a nikdy nebudu souhlasit s těmi přímluvnými modlitbami ke Svatým.

Ale jsou tady spíš jiné otázky - moje přesvědčení mi nikdo nevezme. Katolíků také ne.

Je tady zásadní otázka, o kterou se možná jedná v našich vztazích s katolíky.

Je to, že prosí Marii, svatého Antoníčka o přímluvu, tak zásadně špatné, vylučující, že nejsou spasení, nebo ano? A i přes zákaz Bible, tam přece jenom spasení mají.

Já se domnívám, že spása, evangelium tam je.

S pozdravem Karels



Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Pondělí, 26. září 2005 @ 11:58:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, mýlíš se v tom, když říkáš, že součástí evangelia není poučení o tom, jakým způsobem Krista následovat, že to není přímým poselstvím "Dobré zprávy". Součástí evangelia je zvěst o tom, jakým způsobem dojít Bohem požadované dokonalosti v lásce, vždyť Ježíš říká, že je nejen pravda, ale i cesta a život.

Ježíšova radostná zvěst zazněla v lidstvu po mnoha staletích, v nichž vládl zákon jako jediná, avšak nesplnitelná cesta k ospravedlnění před Bohem. Bůh nejprve Židům, a později po odmítnutí i pohanům, nabídl ještě jinou cestu k sobě, která nespočívá v ospravedlnění ze skutků nýbrž v ospravedlnění z víry. To je začátek cesty, když člověk uvěří a vstoupí na cestu. Bude Bohem shledán spravedlivý pouze v případě, že dojde konce cesty, a tím koncem cesty je cíl křesťanství - dokonalost v lásce. Jinými slovy jde o dokonalou přeměnu osobnosti k obrazu Ježíše Krista. Tohoto dosáhnout je pro svět nepředstavitelné. Proto je součástí evangelia i zvěst o tom, že Bůh pro tento účel posílá křesťanům na pomoc svého Ducha, aby každý křesťan docházel dokonalosti výsledkem spolupráce s BOžím Duchem ve svém vlastním nitru. Ještě jinými slovy lze říct, že křesťan se má stát stejně dokonalým jako je Boží Duch.

Jakkoli dnešní oficiální církve rozšiřují povědomost o Ježíši Kristu způsobem, jaký popisuješ, tak o cestě k dosažení cíle křesťanství mlčí. Považují takový cíl za příliš troufalý a nesplnitelný a tomu, kdo se o to pokouší nebo dokonce po takové cestě kráčí, se vysmívají. Projevují v tom svou nevíru a pohrdání Bohem a Božími služebníky.




Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 26. září 2005 @ 15:16:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Tě oskare,

mýlíš se oskare,

a přidáváš k Božímu slovu! Co myslíš s tvým pojetím evangelia, může být evangelium i tady to – „V Egyptě však nastoupil nový král, který o Josefovi nevěděl. Ten řekl svému lidu: "Hle, izraelský lid je početnější a zdatnější než my.“ (Exodus 1:8-9) a nebo „Jestliže bude tvým darem přídavná oběť připravená na pánvi, bude z bílé mouky zadělané olejem, nekvašená. Rozdrobíš ji na sousta a poleješ ji olejem. To bude přídavná oběť.“ (Leviticus 2:5-6)

Co tím chci říct? No že asi povahu evangelia vidíš v celé Bibli! To je sice pěkné, ale písmo mluví jasně! Mluví jasně o podstatě a povaze evangelia. To, o čem píšeš není evangelium (!), ale další kroky v následování Krista! Což je jasný a víc než zřetelný rozdíl! Zatímco evangelium je nutné ke spasení; ty další kroky se předpokládají. Nejsou sice přímo evangeliem, ale dotýkají se ho. Právě proto, že jsem uvěřil, že Ježíš je Pán, chci se mu podobat. Právě proto, že jsem uvěřil, že Ježíš Kristus je Pán, chci dojít dokonalosti v lásce! Pokud to učiníš součástí evangelia, potom je to jenom jiný druh zákonictví. Kdy takto poměřuješ, kdo je dokonalý a kdo ne! Proto asi nevidíš, že církve skutečně evangeliu učí, možná ne už tolik další následování Krista. Ale evangelium tam je. Pokud k evangeliu budeš přidávat, nejsi tak daleko do učení svědků Jehovových, kteří mají do evangelia „zabalených“ svých 120 bodů nauky. A co je to potom evangelium? Tvé pojetí, svědků Jehovových, nebo to biblické? Věz, oskare, písmo mluví jasně:

Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť 'každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen'. Ale jak mohou vzývat toho, v něhož neuvěřili? A jak mohou uvěřit v toho, o kom neslyšeli? A jak mohou uslyšet, není-li tu nikdo, kdo by ho zvěstoval? A jak mohou zvěstovat, nejsou-li posláni? Je přece psáno: 'Jak vítaný je příchod těch, kteří zvěstují dobré věci!' Ale ne všichni přijali evangelium. Už Izaiáš říká: 'Hospodine, kdo uvěřil naší zvěsti?'

Evangelium je – „Ježíš je Pán“ nic víc, nic míň!! Ježíš je Pán, kterého máme vzývat! To je evangelium.

S pozdravem Karels




]


Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 26. září 2005 @ 16:34:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Tě oskare,

možná jsi měl být včera v Apoštolské církvi. Kázal tam Svaťa Dysmas a mluvil o následování Ježíše Krista. Kázal to na základě těch listu 7 sborům ve Zjevení.

Možná děláš chybu, oskare, že nechodíš nikde po církvích a nepřesvědčíš se o aktuální situaci sám. Pokud nikam nechodím, potom taky nevím, jak to tam chodí. Já tam byl včera po docela dlouhé pauze. A můžu dosvědčit, že alespoň včera tam výzvy k následování Krista byly! Tedy v tvém pojetí jinými slovy - evangelium.

S pozdravem Karels



]


Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 26. září 2005 @ 17:06:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oskare, píšeš:

"Považují takový cíl za příliš troufalý a nesplnitelný a tomu, kdo se o to pokouší nebo dokonce po takové cestě kráčí, se vysmívají. Projevují v tom svou nevíru a pohrdání Bohem a Božími služebníky."

Můžeš mi říct, kde se vysmívají takovému cíly? U nás v církvi ne. Já se Ti taky nevysmívám, pochybuju, že někdo z tohoto webu. Máme být dokonalí jako je on, to jest Ježíš. Pokud bychom se vysmívali takové touze, přání, cestě, učení potom se nevysmíváme služebníkům, ale Božím slovu a tomu, který za tímto slovem stojí, tedy samotnému Bohu!

Jiná otázka je, zda je to v tomto světě vůbec možné. Věřím, jsem o tom přesvědčený, že to byl apoštol Pavel, Petr a další apoštolé, kteří tady to být tak dokonalý jako Ježíš Kristus, naplnili.

S pozdravem Karels


]


Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Pondělí, 26. září 2005 @ 17:44:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karels: Jiná otázka je, zda je to v tomto světě vůbec možné.

... a o tom ta naše diskuze je. Já to považuju za naprosto nutné a nezbytné, zatímco ty kladeš pochybovačný dotaz, zda je to vůbec v tomto světě možné. V křesťanství není důležité zúčastnit se ale vyhrát. Nikoli nad ostatními, ale sám nad sebou.


]


Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 26. září 2005 @ 17:51:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozumím tomu,

bohužel jsem potkal málo lidí, kteří by se k tomu jenom trochu blížili. Musel bych je možná spočítat na prstech jedné ruky.

A protože sám vím, že se osobně k tomu ideálu Pána Ježíše blížím jenom málo, vedlo mě to k tomu závěru. Nevyulučuji ale tu možnost, že je to možné.

S pozdravem Karels


]


Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 26. září 2005 @ 17:55:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale pozor, oskare, domnívám se, že se máme ubírat touto cestou, ale není to podmínka spasení. A jsme zase u evangelia, Dobré zprávy.

Tou cestou se máme ubírat nikoliv kvůli spáse, ale kvůli odměně, a také kvůli naší nové přirozenosti.

Je to Duch boží, který nás vede a kterým jsme proměňováni. Pochybuju, že někdo zůstane "trčtet" na jednom místě. Takový jaký je. Buď bude horší, nebo se bude víc a víc blížit k podobě Pána Ježíše. Což není naší zásluhou, ale je to Boží zásluha, Boží sláva.

S pozdravem Karels


]


Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 27. září 2005 @ 06:49:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Základní rozpor, oskare, mezi námi v tom, co je evangelium.

Já tvrdím, že evangelium je o Něm, o Ježíši.

Ty tvrdíš, že o Něm, ale přidáváš ještě nás, lidi. Domnívám se, že my lidé, jsme až na druhém místě. Zvěst, evangelium je především o Ježíši. Ne o nás lidech.

S pozdravem Karels


]


Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: joker v Pondělí, 26. září 2005 @ 12:09:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je stát nositelem informace o občanech?
Není...
A přesto existuje.

Křesťan bez společenství může žít a může být nositelem evangelia (např. Robinson Crusoe v necenzurované verzi).
Církev bez křesťanů je k ničemu.

Jsou-li v církvi lidé ochotni přinášet ostatním evangelium, pak i církev je nositelkou evangelia.
Zababrá-li se církev do řešení svých problémů nebo je jinak soběstředná, není nositelkou evangelia, ale maximálně tak problémů ;-)



Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: pat v Pondělí, 26. září 2005 @ 13:07:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážení přátelé, píšete sice všichni pěkně, ale pořád tomu nerozumím.
Přece: jak je možné uznat Ježíše svým Pánem a zároveň používat katolické, řekněme rituály, praktiky, způsoby, nebo jak bych to nazval?

Já opravdu nechci vyvolat žádné spory, klidně si to nechám vysvětlit i od katolíka, nic proti tomu. Ale já prostě pro to nejsem schopen najít žádné smysluplné vysvětlení...

Možná to nechápu jenom já, pravda, už jsem starší muž, poznamenaný celoživotní prací v informačních technologiích.... :-)

Zkusím se zeptat tedy jinak:

Kdysi dávno Ježíš řekl:
"Vaše slovo buď 'ano, ano - ne, ne', co je nad to , je od zlého." (Mt 5,37) (a položil tak základy dnešní informatiky :-)
To je to čemu já rozumím - buď něco je, nebo není. Další varianta pak už existuje jen že "nevím" ... (tzv. Fuzzy logic :-) Ale tohle téma mi připadá jako že "červené kolečko je ve skutečnosti zelený čtvereček". Buď něco je, nebo není. Přece, pokud věřím tomu, že Ježíš je Bůh, Pán, Hospodin, spasitel a tak dále, PROČ bych se měl obracet ještě kamkoli jinam (k někomu dalšímu)? V tom případě také automaticky věřím tomu co říká. Když věřím tomu co říká, přece se tím automaticky řídím. Pokud se tím neřídím, tak tomu zkrátka nevěřím. Nebo ne?

Nebo co to tedy vlastně znamená to "Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána/Hospodina .." ? A co znamená to "..uvěříš-li ve svém srdci.." ?

Nebo ještě jinak:
Vždyť když někdo je mým Pánem, vládcem, šéfem atd.. tak přece uznávám jeho svrchovanost, nadřazenost, autoritu, ne? Tím pádem se řídím podle jeho nařízení, ne? Přece by měla platit nějaká korelace typu "nadřízený/podřízený" ? Však to znáte: 1) Šéf má vždycky pravdu, 2) pokud nemá šéf pravdu, platí pravidlo č. 1. :-) Proč je to u katolické církve všecko tak nějak "naopak". Proč tedy když nařízení "Pána" hovoří jasně v tom či onom, má katolická cítkev, něco extra, výjimku, případně dělá pravý opak?
Proč je takový očividný rozpor mezi tím co říká Ježíš v Bibli a praxí katolické církve? Mně to prostě nepřipadá jako že by byl Ježíš za těchto podmínek skutečným Pánem. Spíše je to jen taková jako "zdvořilostní fráze". Nebo "čestná funkce"?
On třeba Ježíš říká: "Budete li mne o něco prosit ve jménu mém, já to učiním.." (J 14,14) - Proč bych měl tedy chodit za nějakým svatým ať mu to vyřídí? Je snad v Bibli psáno : "Budete li mne o něco prosit ve jménu mém, já to učiním, ale až co řekne Tonda, jestli se teda přimluví..."? Já to tam prostě nemám... Tak čemu věřím? Věřím tomu co řekl Ježíš nebo nevěřím, když jdu (ať už pro přímluvu, nebo obecně pro cokoli) za tím sv. Antonínem? Proč by se za mně měl přimlouvat sv. Antonín, Marie, nebo někdo jiný? Na základě čeho? Já mám v Bibli toto: " .. a já požádám Otce a on vám dá jiného přímluvce, aby byl s vámi na věky. Ducha pravdy, kterého
svět nemůže přijmout, poněvadž ho nevidí a nezná.." (J14,16)
Možná tomu dobře nerozumím, ale nechce mi nikdo tvrdit, že Duch pravdy se jmenuje Tonda, Vašek nebo Marie, že ne.. ?
Prostě buď někoho uznávám a pak se snažím dělat věci podle jeho, nebo neuznávám a dělám věci podle někoho jiného (koho uznávám), ne? Třetí možnost mě nenapadá, jedině za předpokladu, kdy bych o Bohu nevěděl. Když chci benzín, jedu k pumpě, když chci k Bohu, jdu za Ježíšem. Přece přímluvce je jednou daný, je to Duch svatý, nebo ne? Připadalo by někomu normální kdybych šel pro benzín za sv. Antonínem?

Přece: já chápu drobné odchylky, jsme jenom lidé a nikdo není dokonalý. Ale přece nemůže být něco v zásadním rozporu. Přece, když věřím že Bůh nelže a narazím na očividné rozpory, tedy stavy, kdy skutečnost je v rozporu s tím co říká, musí nutně něco být špatně. Nemůže být něco současně suché a mokré, plné a prázdné a je jediná cesta k Bohu, skrze Ježíše. Proč tedy "katolická cesta" vypadá úplně jinak, než to o čem mluví Ježíš?

Mně to prostě hlava nebere...

Pat

PS. A to jsem původně vůbec nechtěl psát, protože odpověď na otázku v nadpise je zřejmá už na základě jednoduché výrokové logiky :-)



Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 26. září 2005 @ 15:20:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Tě pate,

nebudu tady v tomto obhajovat katolíky, protože sám nejsem katolík. Ať to vysvětlí sami.

Pokud jde o evangelium, že Ježíš je Pán, potom je tam kázáno. A o to mi šlo.

S pozdravem Karels




]


Re: Jsou církve mrtvé organizace, nebo naopak nositelem evangelia o Ježíši Kristu? (Skóre: 1)
Vložil: Bany v Pondělí, 26. září 2005 @ 19:17:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pate, docela dobrý komentář, lépe bych to nevystihl. Karel má pravdu, že zde v tomto článku nešlo o katolickou církev, ale ono to vše spolu se tak míchá, hlavně když katolická církev o sobě mluví, že je jediná správná a to má zase daleko od toho, co zde bylo napsáno o evangeliu. Musím však přiznat, že to, že mohu být protestant a vidět věci tak ja ty je veliká milost Boží pro můj osobní život, jinak bych mohl skončit třeba jako animista...



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy