Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 182, komentářů celkem: 429683, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 273 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Dzehenuti
Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116559168
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Komentar k identite antikrista
Vloženo Neděle, 12. únor 2006 @ 15:30:58 CET Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal ianka

Dobry den,Jarda.Rada vam odpoviem.Bozie slovo jasne hovori,ze antikrist pride v dobach odpadnutia.Lebo prv musi prist odpadnutie a zjavit sa clovek nepravosti,syn zatratenia,ktory sa bude protivit a povysovat nado vsetko,co sa vola Boh,alebo je predmetom zbozneho uctievania,takze sa posadi do Bozieho chramu a bude sa vydavat za Boha,2 Tes 2,3-4.Tiez jasne hovori,ze to bude Bozi chram,teda stavba.Neviem,kde to bude.Klananie sa ikonam,obrazom,socham,je podla Bozieho slova take iste modlarstvo ako klanat sa Marii,svatym,alebo bohom pohanov.

V starom zakone je izraelsky lud casto vyzyvany.aby nechodil za cudzimi bohmi.Ja som Hospodin,to je moje meno,svoju slavu inemu nedam,ani svoju chvalu modlam,I 42,8.Ale ak sa ti srdce odvrati a nebudes pocuvat,das sa zviest,budes sa klanat inym bohom a budes im sluzit,oznamujem vam dnes,ze urcite zahyniete,5M 30,17-18.Toto slovo je aj pre Bozi lud novej zmluvy,aby sa neklanal inym bohom. Mensie cirkvi,protestantske,nezakladaju spasenie na knazoch,skutkoch,omsiach,spovediach,ale hlasaju evanjelium,ze cloveka moze spasit jedine Pan Jezis,ze Jeho treba prosit o milost,lebo On trpel za nase hriechy.A toto je svedectvo,ze Boh nam dal vecny zivot,a tento zivot je v Jeho Synovi.Kto ma Syna,ma zivot,kto nema Syna Bozieho,nema zivot.1J 5,11-12.Cirkev je dnes naozaj institucia pred uradmi.A byt zapisani do nej,neznamena byt spasenym.Meno ma byt zapisane v knihe zivota,treba patrit Panovi Jezisovi.A ti potom tvoria skutocnu cirkev,ti,ktori Jeho prijali.Ale tym,co Ho prijali,dal moc stat sa detmi Bozimi,tym,co veria v Jeho meno,ktori boli splodeni nie z krvi,ani z telesnej ziadosti,ani z vole muza,ale z Boha.Jan 1,13.Vlastne kazdy papez sa stavia na miesto Pana Jezisa,ked sa necha nazyvat Hlavou cirkvi.Aby sme neboli viac nedospelymi,ktorych kazdy vietor ucenia sem a tam hadze a zmieta podla ludskej uskocnosti a chztractva,aby ukladmi boli uvedeni do bludu,ale aby sme ,verni pravde,v laske rastli v kazdom ohlade v Toho,ktory je Hlava,v Krista.Ef 4,14-15.Sme stvoreni na obraz Bozi,ale nie sme a nikdy nebudeme bohmi.Nema sa vyvysovat stvorenie,ale Stvoritel. Ako osobne svedcim,ze Boh existuje?V detstve som mala vieru,ze nejaky Boh existuje,ale nepoznala som Ho.Potom som pocula o hriechu,o Panovi Jezisovi,ze On je Bozim Synom,a trpel aj za moje hriechy.Vtedy bola vo mne velka tuzba po Bohu.Zacala som si citat Bibliu a chodit do spolocenstva krestanov.Tam som si uvedomolvala kazdu nedelu,ze moj zivot je bez Boha,a ze je velmi chudobny a riesenie je,ze mam sa obratit k Panovi Jezisovi.Modlila som sa,aby sa mi dal Boh poznat.Hovoril ku mne Pan Jezis cez svoje slovo,ze vacsiu lasku nik nema,nez aby zivot polozil za svojich priatelov,a cez inych krestanov.Pocula som a uverila som v Pana Jezisa,nielen ze je Bozim Synom a Spasitelom,ale ze chce byt mojim Panom a Bohom,Spasitelom.Dala som jemu svoj zivot,a prijala som Jeho za svojho Pana,zacala som sa k Nemu pravidelne modlit,vyznavat hriechy.A dal mi este mnoho svetla do mojho zivota,a premiena ho.Je to moc Ducha Svateho,aby cloveka usvedcil z hriechu,dal svetlo do temnoty,ale clovek sa nema branit a protivit.A ked to svetlo vzide,uz nezhasne. Nema sa zachadzat dalej od ucenia Kristovho.Otazka je,je katolicke ucenie Kristovo ucenie?Odpoved najdete,ked o nu budete prosit Pana Jezisa a budete to katolicke ucenie rad za radom porovnavat s tym,co je napisane v Biblii.Ale citajte Bibliu,nie poznamky katolickej cirkvi,lebo tie poznamky nie su predsa Bozim slovom. S pozdravom,Ianka.


"Komentar k identite antikrista" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Komentar k identite antikrista (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 13. únor 2006 @ 11:34:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Diky Ianko

za zajimavy komentar.

Kdysi jsem byl rimskym katolikem. Rozpor mezi ucenim RKC a tim co rika Bible jsem si vsak postupne uvedomoval cim dal tim vic. Nakonec jsem se rozhodl verit Bibli.

zdravi
reformovany



Díky za naznačení, ale přesto ... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pondělí, 13. únor 2006 @ 13:58:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážená Ianko,

děkuji za článek, který se snaží odpovědět na mé podněty k úvaze. Ani z článku, ale nemám jasno proč naznačujete možnost, že papež může být antikrist.

A) je tedy papež antikrist? pokud ano - kde jsou splněny podmínky Písma, nebo jsou všichni papežové antikristi? (samozřejmě soukromý názor nikomu neberu)

B) který papež se prohlásil za Boha a jak? kdy nechal sestoupit oheň z nebe, nebo činil veliká znamení?

C) který papež popírá Otce i Syna? a který papež popírá, že Ježíš přišel v těle?

Nemáte asi osobní zkušenost katolické BOHOSLUŽBY, jinak byste znala naše vyznání víry, které při ní vždy vyznáváme (formule je z roku 321 a dále), věděla byste, že se modlíme modlitbu „Otče náš, který jsi na nebesích“ (ta je v Písmu svatém), a to nikoli k papeži, kterého nazýváme Svatým Otcem (neboť křesťané jsou všichni svatí a papež je otcem, podobně jako Pavel nazýva Timotea svým synem...) ... křtíme ve jménu OTCE i SYNA i DUCHA SVATÉHO ... věděla byste, že se neklaníme obrazům ani sochám, ale živému Pánu, který je přítomen v eucharistii. Naše úcta ovšem náleží také lidem, ctíme své rodiče, ctíme i své učitele, ctíme i své duchovní otce, ctíme i všechny křesťany - živé i mrtvé svaté, jsou našimi bratry, a v Kristu jsme jedno tělo ... Podrobné aspekty katolické víry tady na GS probíráme s Reformovaným (bývalý katolík), ale k nějakému výsledku jsme dosud nedošli ...

Člověk patří Kristu ... pokud patří Kristu, žádná církev ho bez jeho osobního rozhodnutí ke Kristu nepřivede. Pokud se v tomto shodneme, tak Vás chci jen ujistit, že to není žádné protestantské učení, ale běžná katolická nauka.

Nabádala jste k porovnávání našeho učení s Biblí - jednáte sama pouze podle toho, jak je to napsané v Bibli, nebo se také držíte tradice resp. lidských výkladů, což s jistou nedůvěrou připisujete katolickým a pravoslavným církvím (tedy těm větším a tradičním církvím) ????

1) Ctíte Desatero? Držíte sobotu jako svatý den sváteční? Pokud ne - kdy byla sobota zrušena jako sváteční den Boží?

2) Nejíte maso s krví ani krev nepožíváte? Pokud ano - kdy a kde v Písmu bylo zrušeno usnesení apoštolů o přijímání pohanů do církve? (viz.Skutky 15. kapitola - verše 20 a 29).

3) Věříte, že Ježíš ustanovil církev nejdříve ve svých apoštolech a pak ve všech věřících, které si povolává? Kdo myslíte, že může porovnávat - kdo jedná podle Kristova učení, které předal apoštolům a kdo ne - nebyli to především biskupové, kteří vedli církevní obce a rozhodovali spory a učili ? Nepíše snad Pavel Timoteovi a Titovi, jak má církev vypadat? Nevěříte, že církev jako jedno tělo pokračuje od apoštolů do současnosti?

Sám se tedy snažím brát vše co mi Pán dává - ať je to Písmo nebo slovo učení (výkladu, komentáře) tradice. Konec konců Bůh dává růst ... Písmo čtu denně a tak vím, že je spousta otázek, které je třeba zodpovědět a na které si Písmo samo neodpoví.

S Vaším svědectvím o živém Bohu zcela souhlasím a mám podobnou zkušenost i cestu (i když to možná katolíkovi věřit nebudete), takže to jen zkopíruji,neb se mi to líbí.... Zrození křesťané jsou stejní ať katolíci nebo protestanté (to je můj soukromý názor podložený osobní zkušeností, odkazem na Písmo to nemohu dokázat neboť se v něm ani o katolících ani protestantech ani pevně daném kánonu knih nehovoří).

Díky a těším se na další zajímavé úvahy a komentáře!

jarda2005

Ako osobne svedcim,ze Boh existuje?V detstve som mala vieru,ze nejaky Boh existuje,ale nepoznala som Ho.Potom som pocula o hriechu,o Panovi Jezisovi,ze On je Bozim Synom,a trpel aj za moje hriechy.Vtedy bola vo mne velka tuzba po Bohu.Zacala som si citat Bibliu a chodit do spolocenstva krestanov.Tam som si uvedomolvala kazdu nedelu,ze moj zivot je bez Boha,a ze je velmi chudobny a riesenie je,ze mam sa obratit k Panovi Jezisovi.Modlila som sa,aby sa mi dal Boh poznat.Hovoril ku mne Pan Jezis cez svoje slovo,ze vacsiu lasku nik nema,nez aby zivot polozil za svojich priatelov,a cez inych krestanov.Pocula som a uverila som v Pana Jezisa,nielen ze je Bozim Synom a Spasitelom,ale ze chce byt mojim Panom a Bohom,Spasitelom.Dala som jemu svoj zivot,a prijala som Jeho za svojho Pana,zacala som sa k Nemu pravidelne modlit,vyznavat hriechy.A dal mi este mnoho svetla do mojho zivota,a premiena ho.Je to moc Ducha Svateho,aby cloveka usvedcil z hriechu,dal svetlo do temnoty,ale clovek sa nema branit a protivit.A ked to svetlo vzide,uz nezhasne.




Re: Díky za naznačení, ale přesto ... (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 13. únor 2006 @ 22:58:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1) Ctíte Desatero? Držíte sobotu jako svatý den sváteční? Pokud ne - kdy byla sobota zrušena jako sváteční den Boží?

Ona tam (v Bibli) sobota ani nikdy nebyla, je to sabat (svátek) a je to sedmý den týdne.


český EP

Pamatuj na den odpočinku, že ti má být svatý. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci. Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina, tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera ani tvůj otrok a tvá otrokyně ani tvé dobytče ani tvůj host, který žije v tvých branách. V šesti dnech učinil Hospodin nebe i zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmého dne odpočinul. Proto požehnal Hospodin den odpočinku a oddělil jej jako svatý.

Darby například

8 Remember the sabbath day to hallow it. 9 Six days shalt thou labour, and do all thy work; 10 but the seventh day is the sabbath of Jehovah thy God: thou shalt not do any work, thou, nor thy son, nor thy daughter, thy bondman, nor thy handmaid, nor thy cattle, nor thy stranger that is within thy gates. 11 For in six days Jehovah made the heavens and the earth, the sea, and all that is in them, and rested on the seventh day; therefore Jehovah blessed the sabbath day, and hallowed it.

NIV
"Remember the Sabbath day by keeping it holy. 9 Six days you shall labor and do all your work, 10 but the seventh day is a Sabbath to the LORD your God. On it you shall not do any work, neither you, nor your son or daughter, nor your manservant or maidservant, nor your animals, nor the alien within your gates. 11 For in six days the LORD made the heavens and the earth, the sea, and all that is in them, but he rested on the seventh day. Therefore the LORD blessed the Sabbath day and made it holy.

a tak bych mohl pokračovat, po sobotě ani stopy :o)


]


Re: Díky za naznačení, ale přesto ... (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Úterý, 14. únor 2006 @ 11:32:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No ja jen tak pro zajimavost, že v jiných zemích je sedmý den Sobota a bylo tomu tak i u nás až do začátku 20.století. Kdy si myslíš, že mají židé sabbat? V sobotu. Je to pořád ten samý den. O tomto tématu jsme diskutovali již v minulosti. Můžeš se na to podívat, myslím, že to byla zajímavá diskuse.


]


A co Kraličtí ... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Čtvrtek, 16. únor 2006 @ 16:04:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takto mluví Bible kralická:

Ex 20,8 Pomni na den sobotní, abys jej světil.

Dt 5,12 Ostříhej dne sobotního, abys jej světil, jakož přikázal tobě Hospodin Bůh tvůj.

Pro mě je den sobotní podle Písma, tedy Sabbath, prostě každý den, který připadne na sobotu nikoli na neděli, tedy sobota.

Také v jiných jazycích se užívá židovské označení dne:

španělsky - sábado
italsky - sabato

V angličtině je Saturday - tedy asi den Saturnův (neděle den Slunce, pondělí Měsíce, atd.)

jarda2005


]


Re: A co Kraličtí ... (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Sobota, 18. únor 2006 @ 19:53:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takto mluví Bible kralická:

Ex 20,8 Pomni na den sobotní, abys jej světil.


Není důležité co říkají Kraličtí archaickým jazykem z roku 1600, důležité je že Bible mluví o svátku, ale hlavně to, že je to sedmý den v týdnu, jedno jak jej pojmenujeme. Kdyby se dny jmenovali jedna až sedm, tak nebudeme odpočívat v den šest, ale v den sedm. (Bůh po stvoření odpočíval sedmého dne, ne v sobotu)

a navíc nejhezčí označení sedmého dne v týdnu mají rusové voskresenje = vzkříšení


]


Re: Díky za naznačení, ale přesto ... (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Úterý, 14. únor 2006 @ 11:39:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Předesílám, že nic co děláme nám nemůže koupit spasení.
Odpovídám: 1. Ano
2. Krev nejím (vsadím se, že se stopové prvky krve najdou i v košer mase), ale o to tu nejde myslím.

3. Ano, ale ne každý kdo si říká Izraelita je Izraelec.

Souhlasím plně s tím co jsi napsal o hledání. Proto jsme také tady. Věřím ve změnu nás všech k věrnějšímu Božímu obrazu.


]


Sobota a odpovědi (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Čtvrtek, 16. únor 2006 @ 15:47:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s Tebou Nemesis

- Sabbath je prostě naše sobota, žádný jiný den v týdnu to není. Tam jsem směřoval otázku.

Odpověděl jsi na všechny tři ve shodě s Písmem - jsi pravý Izraelita v nemž není klamu:
- většina církví ale slaví první den v týdnu jako den sváteční,
- o krvi a mase se vůbec nehovoří a
- v kontinuitu (fuj to je tedy slovo - co spojitost) církve od jejího založení věří většina církví také.

jarda2005

Nemám co dodat


]


Re: Sobota a odpovědi (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Sobota, 18. únor 2006 @ 19:58:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
abbath je prostě naše sobota, žádný jiný den v týdnu to není

ne není to naše sobota, je to naše neděle, protože všechny Bible jasně říkají že
"Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci. Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina, tvého Boha"



]


Re: Sobota a odpovědi (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Pondělí, 20. únor 2006 @ 17:23:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Plně s tebou souhlasím sedmý den od stvoření. Říkal jsem si, že snad není možné změnit v myšlení lidí pořadí jednotlivých dnů, ale opak je pravdou. Zkus prosím nahlednout do všech možných historických pramenů a zjistíš, že sedmý den byla pořád sobota až v poslední době se satanovi podařilo i toto změnit pořadí dne (stále se tomu divím). Jednou ze záruk je svědectví Izraele, kteří po staletí (naštěstí) již od dob Mojžíše a ještě i dříve světí Sedmý den podle přikázání. Také jsem si myslel, že neděle byla vždy 7 dnem, ale není tomu tak.

Nem.


]


Re: Sobota a odpovědi (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 20. únor 2006 @ 20:30:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
sedmý den je sedmý den, sabath = svátek, ne sobota, Bible mluví o sedmém dni ne o sobotě

ad Izrael, ti mají ale taky naprosto jinak časování dne, takže chceš-li mít datum jako Izraelci, tak ti začíná pondělí v neděli v poledne

howg


]


Re: Sobota a odpovědi (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Úterý, 21. únor 2006 @ 11:23:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ANO


]


Re: Díky za naznačení, ale přesto ... (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Pondělí, 20. únor 2006 @ 23:56:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobry den,Jarda.Nemyslim,ze papez bude antikrist,ale ze kazdy papez sa stavia na miesto,ktore mu nepatri,na miesto Pana Jezisa,chce ho zastupit.Verte,Pan sa nedava nikym zastupovat,On je predsa zivym,vzkriesenym,a zaslubil,ze bude so svojimi ucenikmi az do skonania sveta.On je Spasitel hriesnikov,On hlada hriesnika,On dava milost,On dava vecny zivot,spasenie,On Duchom Svatym usvedcuje z hriechov,On odpusta viny,vypocuva modlitby.Kto by ho mohol nahradit?A myslite,ze vsemocny Boh sa necha nahradit clovekom?A naco? Mam skusenost s katolickou Bohosluzbou,bola som katolicka,pokrstili ma,atd.Stretavala som sa s katolikmi. Ale v Pana Jezisa som tam neuverila,ked som bola hladajuca.Kazdy krestan ma byt svaty,ano.Pavel mal synov vo viere,ktorych splodil evanjeliom,ale iba im bol nie Svatym Otcom,ale duchovnym otcom,tym,ktorych priviedol k Panovi.Ale nebol Otcom celej prvotnej cirkvi,ani nikto iny,ak si prejdete skutky apostolov.My mame jedineho Boha-Otca,z ktoreho je vsetko,a my pre Neho,a jedineho Pana,Jezisa Krista,skrze ktoreho je vsetko,aj my skrze Neho.Nikto nebol na podstavci,ani Peter,ktoreho Pavel pokarhal.Nikto nebol Hlavou,Prvym,jedine Pan Jezis.Nik Ho nenahradzal.Pre vas Pan existuje iba v eucharistii?Klanat sa cloveku,ci je svatym,modlit sa k nim je modlosluzba,tak isto uctievanie mrtvych. Nepridrziavam sa tradicie,ale Pana Jezisa,viera v Neho nema byt tradicia,ale zivot s Nim.Pan Jezis zaslubil svojim ucenikom Ducha Svateho,ktory ich vsetko nauci.Uvedomte si predovsetkym,ze ani jedno proroctvo pisma nepripusta samovolny vyklad,lebo nikdy z ludskej vole nepovstalo proroctvo,ale Duchom Svatym vedeni hovorili svati ludia Bozi.Tazko povedat,ci ctim desatoro,uznavam ho,ale sa nezameriavam na desatoro,nie je to moj zaklad viery,tym je Pan Jezis.Moj zivot je nasledovat Jeho.A napisane je,ze zakon nie je pre spravodlivych,ale je pre zlocincov a neposlusnych,bezboznikov a hriesnikov,nesvedomitych a zvrhlych,pre otcovrahov a matkovrahov,vrazednikov,smilnikov,muzov suloziacich s muzmi,kupcov s otrokmi,luharov,krivoprisaznikov a proti vsetkemu,co sa protivi zdravemu uceniu.Aj ked nemozem povedat,ze sa ma tieto slova netykaju.Luhar je kazdy,kto hovori akekolvek klamstvo,neposlusny je kazdy,kto neposlucha Pana Jezisa,nesvedomity je,kto pracu robi polovicato.Tak,tyka sa to aj mna.Ale zakon ako taky,na nom sa neda stavat,pretoze zo skutkov zakona nebude ospravedlneny pred Nim ani jeden clovek,lebo zo zakona je poznanie hriechu.Vsetci totiz zhresili a nemaju slavy Bozej,ale ospravedlnovani su zadarmo z Jeho milosti skrze vykupenie v Kristovi Jezisovi,ktoreho Boh dal ako prostriedok zmierenia skrze vieru,v Jeho krvi.Lebo milostou ste spaseni skrze vieru.A to nie zo seba,je to dar Bozi,nie zo skutkov,aby sa nikto nechvalil.Moja viera stoji na Panovi Jezisovi,na Jeho milosti,na tom,ze aj moje hriechy vyniesol na kriz,a Jeho potrebujem,viem,ze potrebujem Spasitela.A ze On dava spasenie,vyslobodzuje z hriechov,ocisti srdce.A cini z hriesnikov spasene Bozie deti. Nedrzim sobotu ako sviatocny den.Myslim,ze bola zrusena vzkriesenim Pana v nedelu,a tiez ucenici sa stretli v prvy den po sobote.Ako obratena som nemala ani nedelu,myslela som si,ze to je len pre formalnych,ved kazdy den mam zit pre Pana Jezisa a s Nim.Ale potom ma Pan usmernil,nemala som v tom pokoj-hrabat v nedelu listie,a aj v niektorych krestanskych knihach som citala o rusiteloch sviatocneho dna,a nakoniec som si spomenula,ved je to Bozie prikazanie,neda sa to len tak zrusit.Neplati to o vsetkom,stara zmluva bola zrusena uplne.Nejem krv,ale darovala by som aj prijala,ked by bolo treba.Nie som Jehovovym svedkom.Co sa tyka masa s krvou,jedla som,myslela som,ze to bolo len v starej zmluve,a uz to neplati.Ale potom som citala skutky,a uvidela som,ze to je aj v Novom zakone,a je to pre krestanov.Duch Svaty a my sme sa rozhodli neukladat vam ine bremeno okrem tychto nevyhnutnych veci:aby ste sa zdrziavali masa modlam obetovaneho,krvi...Ak sa tychto veci budete chranit,dobre urobite.Pahania ako taky sa neprijimali do cirkvi,prijimali sa ti,ktori spomedzi pohanov uverili.Ale myslim,ze aj vy ste to tak mysleli.Verim,ze cirkev pokracuje od apostolov po dnesny cas.Ale neverim,ze sa tak deje v katolickej cirkvi.V prvotnej cirkvi neucili ludi,ze sa maju modlit k Jezisovej matke,ze ju maju uctievat,neucili ruzence,nesli davat rozhresenie od hriechov,napr.ist 10 krat na omsu,nekonali obrady znova a znova Jezisovej obete,neucili,ze stacia dobre skutky,alebo ze vsetky nabozenstva vedu k jednemu Bohu,Oni niesli evanjelium v moci Ducha Svateho,zvestovali Jezisa Krista,a v Nom vykupenie.Zvestovali,aby ludia cinili pokanie,dali sa zachranit z toho skazeneho pokolenia,dali sa pokrstit,verili v Pana Jezisa,a prijali Ducha Svateho.Co sa tyka cirkvi-On ustanovil jednych za apostolov,inych za prorokov,zase inych za evanjelistov a inych za pastierov a ucitelov.Bozie slobo sa nema davat za roven tradicii,komentarom katolickej cirkvi.Na ktore otazky,myslite,ze nie je odpoved v Bozom slove?Ano,Pismo si samo neodpovie,nato potrebujete Pana Jezisa,aby vam dal odpoved,a aj cez Jeho slovo.Prajemvam,aby sa vasa viera zakladala na Nom samom.Evanjelium,ktore som zvestoval,nie je podla cloveka.Lebo ani ja som ho neprevzal od cloveka,ani som sa mu nenaucil,ale som ho prijal zjavenim Jezisa Krista.


]


Pokus o vysvětlování ... dlouhé ... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Středa, 22. únor 2006 @ 14:23:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážená Ianka,

děkuji za obsáhlý komentář, a pokud mohu hned poprosit, byl bych rád kdybyste mě kontaktovala na email jvag@centrum.cz , neboť nevím zda vše zodpovím do komentáře. Jsem ale ochoten odpovídat a vysvětlovat, proč jsem křesťan v katolické církvi (neboli katolík).

Váš komentář je dlouhý, odpovím tedy postupně, tak že z něj vždy uvedu část na kterou reaguji. S většinou totiž mohu jako křesťan, který věří v Krista a modlí se k Bohu, souhlasit. Máte na spoustu věcí stejné názory (vztah ke Kristu a Bohu), jen o katolické církvi máte buď chybné zdroje nebo chybné úvahy.
1)
Ianka:
Nemyslim,ze papez bude antikrist,ale ze kazdy papez sa stavia na miesto,ktore mu nepatri,na miesto Pana Jezisa,chce ho zastupit.Verte,Pan sa nedava nikym zastupovat,On je predsa zivym,vzkriesenym,a zaslubil,ze bude so svojimi ucenikmi az do skonania sveta.On je Spasitel hriesnikov,On hlada hriesnika,On dava milost,On dava vecny zivot,spasenie,On Duchom Svatym usvedcuje z hriechov,On odpusta viny,vypocuva modlitby.Kto by ho mohol nahradit?A myslite,ze vsemocny Boh sa necha nahradit clovekom?A naco?

jarda:
Souhlasím, také si Boha nenahrazujeme papežem. Papež vede a řídí církev, stará se o ni, aby byla taková, jak Kristus chtěl. Papež „zastupuje“ spíše nastupuje Petra, tedy zastává úřad římského biskupa.Ano nyzýváme jej Otcem - podobně jako se jinde nazývají otci (a matkami) lidé, kteří konají určitou službu pro jiné (výchova dětí, duchovní vedení). Označení „svatý“ lze jistě použít i pro každého jiného věřícího křesťana, tedy toho který je Kristův. S tím pak souvisí i pojem „svatá církev“ nebo církev svatých nebo Kristovo tělo. Můžná z toho vzniklo označení Svatý Otec. Pro nás katolíky je Kristova církev svatou. Je to Kristovo tělo, tedy církev. Tento titul Bohu nic nebere a nemyslím si, že by mohlo dojít k spletení mysli. Žádný katolík si nemyslí, že papež je náš nebeský Otec, ke kterému se modlíme.

2)
ianka:Mam skusenost s katolickou Bohosluzbou,bola som katolicka,pokrstili ma,atd.Stretavala som sa s katolikmi. Ale v Pana Jezisa som tam neuverila,ked som bola hladajuca.

jarda: Já jsem uvěřil právě v katolické církvi. Pokřtěn jsem byl v církvi husitské (československé), ale neuvěřil jsem v ní v Krista. Jednat podle Vás reformovaných, jak zde na Granu jste slyšet měl bych nyní svou rodnou církev hanět a pomlouvat a upozorňovat, co dělá špatně atd. Mohl bych - na každé církvi se najde něco špatného. Já ji (ani její učení) ale neviním - ostatně i rodiče v tom mají svůj podíl, - že jsem v této církvi neuvěřil. Zvláštní je, že především se tím co prý je špatné na katolické církvi zabývají bývalí katolíci, co jsem poznal většinu jiných protestantů, tak je to vůbec nezajímalo a nezabývají se tím (stručně jejich - i můj názor - církev jako církev, Pán si přebere). Hlavně ale považuji totiž všechny církve resp. křesťany za součásti Kristova těla, taktéž tvrdí i katolické učení a tak i vyznávám, např.deklarace Dominus Iesus:

Pán Ježíš, jediný Spasitel, ustavil nejen prosté společenství učedníků, ale založil církev jako spásné tajemství: sám v církvi přebývá a církev v něm. Od katolických věřících se požaduje, aby vyznávali, že mezi církví založenou Kristem a katolickou církví existuje historická kontinuita založená na apoštolské posloupnosti: Tato církev, ustavená a uspořádaná na zemi jako společnost, subsistuje (subsistit, uskutečňuje se) v katolické církvi a je řízena Petrovým nástupcem a biskupy ve společenství s ním.“ Výrazem subsistit in chtěl II. vatikánský koncil harmonizovat dvě věroučná tvrzení: na jedné straně, že církev Kristova nehledě na všechna rozdělení mezi křesťany, nadále v plnosti existuje jen v katolické církvi a na straně druhé, že „i mimo její organismus je mnoho prvků posvěcení a pravdy“ (55), tedy v těch církvích a církevních společenstvích, která dosud nejsou v plném společenství s katolickou církví (56).

o pravoslavných, luteránech, anglikánech atd. - jsou v tomto chápání také církve:
Existuje tedy jediná církev Kristova, uskutečňující se v katolické církvi řízené nástupcem Petrovým a biskupy ve společenství s ním (58). Církve, které sice nemají dokonalé společenství s katolickou církví, ale zůstávají s ní spojeny nejtěsnějšími pouty, tedy apoštolskou posloupností a platnou eucharistií, jsou pravými partikulárními církvemi (59). Církev Kristova je proto přítomna a působí i v těchto církvích a to přesto, že postrádají plné společenství s katolickou církví, protože nepřijímají katolické učení o primátu, které podle Boží vůle objektivně má a vykonává nad celou církví římský biskup (60).

novokřtěnci,různá společenství křesťanů - jsou v (nedokonalém) společenství s církví a pokřtění jsou přivtěleni ke Kristu
Na druhé straně, církevní společenství, která neuchovala platný episkopát a autentickou a neporušenou podstatu eucharistického tajemství nejsou církvemi v pravém slova smyslu. Ovšem ti, kdo jsou v těchto společenstvích pokřtěni, jsou křtem přivtěleni ke Kristu a jsou tak v jistém, třebaže ne dokonalém společenství s církví (62). Křest sám o sobě skutečně míří k plnému rozvinutí života v Kristu, skrze integrální vyznávání víry, eucharistii a plné společenství církve (63).

jarda: Slova "v plnosti existuje jen" zde neznamená, že veškeré katolické učení je správné, ale týká se církve tedy věřících. My katolíci jsme v Kristově církvi, stejně jako v ní jsou "nedokonale" i ostatní. Můžete nám vytýkat, že se nadřazujeme pomocí "jen" a "nedokonale", ale nikdo Vás tím nevyčleňuje ze spásy nebo z církve!!!! Chápejte co se skutečně v katolickém učení učí, nikoli co si k němu někdo přidává!!! Logický závěr z tohoto je: Mimo církev Kristovu není spásy. Křest je nutný. Křtem se přivtělujeme ke Kristu.
Mimo církev katolickou se křtí - platně a plně, každý takový křesťan je přvtělen ke Kristově církvi a podle katolického učení může dojít spásy.

Byl jsem pokřtěn u nekatolíků, přesto jsem se nemusel překřtívat, ... kdybych šel do jiné církve tak ano - podle nekatolického (a nebiblického) učení se křesťanem člověk nestává křtem, ale tím co rozhodnou jiní nebo on sám- zda je nebo není znovuzrozen (Dotaz na Vás - jak poznáváte znovuzrození?) Podle Písma, každý kdo uvěří a přijme křest bude spasen a je křesťanem. Katolíci uznávají křest jako svátost, ve které je činný přímo Bůh, proto si k ní nelze přidat nebo ubrat, nebo opakovat. Podle katolické církve jsem byl křesťanem již předtím, nežli jsem vstoupil do katolické církve. Váš názor je v tomto zcela opačný - katolíci (a jiní) nemohou být křesťani - důvody ovšem neznám. Pojem znovuzrozený je nevysvětlen.

jarda:
Poznal jsem pár společenství, ale opravdově jsem uvěřil skrze katolíky. Nevím proč tomu nemůžete uvěřit a nechápu jak můžete jiné lidi soudit, zda jsou nebo nejsou znovuzrození v Kristu? Každý kdo s ním ve křtu zemřel, je s ním i znovuzrozen!

Teď už jen krátce:

3) ianka:Pre vas Pan existuje iba v eucharistii?

jarda: Proč si to myslíte? My věříme, že Kristus ustanovil svátost eucharistie, při které nám dává své Tělo a Krev pod způsobou vína a chleba. Jako jeho samého jej proto tak ctíme a klaníme se mu. Tak to ctili křesťané od počátku.

4) ianka:Klanat sa cloveku,ci je svatym,modlit sa k nim je modlosluzba,tak isto uctievanie mrtvych.

jarda: Mám-li k někomu úctu, tak se před ním klidně i ukloním a pokleknu (před rodiči když dávají požehnání a modlitbu), můj Pán Ježíš mi dal příklad, když myl nohy učedníkům,které miloval. Ano máme se milovat a pak v lásce spolu vycházet. Nikdy ovšem pokleknutím před rodiči nebo jiným člověkem netvrdím, že jsou to Bohové. Pouze před Tělem a Krví Páně klečím před Bohem a vzdávám tím Bohu poctu.
Zavrhujete modlitbu ke svatým - proč? Neprosil snad Pavel v listech, aby se za něj křesťané modlili? Podobně já prosím Pannu Marii a jiné svaté (živé i mrtvé), aby se za mě modlili. Modloslužba by byla, kdybych se modlil k někomu (nebo něčemu) s tím, že on mi nějakou věc vyřeší. Já pouze prosím o modlitbu (Svatá Maria matko Boží, PROS za nás hříšné! a dále v Písmu přímo máte, že Panna Maria, prosila resp. přímo žádala, aby Ježíš něco učinil a doslova i Ježíš učinil!!!! Myslíte, že se změnila a Ježíše o nic prosit a žádat nebude, nebo že Ježíš je toho neschopen, vždyť konal větší divy nežli vodu ve víno, uzdravoval,křísil mrtvé, zachraňoval a dával naději???) - prosím tedy Pannu Marii o modlitbu to je křesťanům zakázáno??? Od kdy??? Zemřelí svatí jsou podle mé víry u Boha, neboť on je Bohem živých, proč bych je nemohl prosit o přímluvu? Proč tedy Pavel vůbec něco takového psal, když to nemá smysl? Proč se nemodlil pouze k Bohu?


5) ianka: Uvedomte si predovsetkym,ze ani jedno proroctvo pisma nepripusta samovolny vyklad,lebo nikdy z ludskej vole nepovstalo proroctvo,ale Duchom Svatym vedeni hovorili svati ludia Bozi.
jarda: A já dodávám, že Duch svatý hovoří i nyní a svatí jsou i nyní.

O sobotě jsme se shodli (souhlasím s Vámi, co jste napsala), o požadavku církve na přijímání pohanů a požadavků na jejich další život také.

6) ianka:Verim,ze cirkev pokracuje od apostolov po dnesny cas.
jarda: Souhlasím - viz výše.

7) ianka: Ale neverim,ze sa tak deje v katolickej cirkvi.V prvotnej cirkvi neucili ludi,ze sa maju modlit k Jezisovej matke,ze ju maju uctievat,neucili ruzence,...
jarda: O modlitbě za přímluvu jsem už psal, k uctě ke svatým a jiným lidem také. Růženec je forma modlitby, při které se využívá ke stanovení časového rozsahu provázek s korálky. Korálky ani provázek jsou jen korálky a provázek, není to modla se kterou by se dotekem nebo pohledem nebo jinak něco změnilo. Modlitba je ovšem mocná, sám Ježíš nás vyzýval k modlitbám, proto se máme modlit a prosit i jiné za modlitbu u Boha.
Modlíte se někdy za jiné lidi? Proč to děláte? Jaký to má smysl podle Vás? Kdyby to smysl nemělo, tak byste to nedělala ... určitě také věříte, že modlitbou k Bohu můžete pomoci. Nehledejme způsob jak Bůh pomůže - nemusí to být jak si my myslíme, ale nemodlíme-li se za jiné tak určitě děláme špatně. I Pán Ježíš se modlil za lidi ...

8) ianka: nesli davat rozhresenie od hriechov,napr.ist 10 krat na omsu,nekonali obrady znova a znova Jezisovej obete,neucili,ze stacia dobre skutky,alebo ze vsetky nabozenstva vedu k jednemu Bohu, ...
jarda: Rozhřešení není totéž co pokání. Rozhřešení uděluje kněz v moci,kterou dal Pán Ježíš apoštolům a církvi. Jako projev splnění - tj., že se člověk opravdu se svým hříchem rozešel se uděluje pokání (tedy např. modlitba nebo účast na mši - záleží co je to za člověka, někdy třeba pravý opak - nechodit na poutě atd.). Pokání udělované knězem je nyní lehké, dříve udělovala církev i roční a více vyloučení z účasti na bohoslužbách... Náhrada škody ovšem musí být učiněná tak jako tak - kdo kradl, musí vrátit, kdo lhala pomlouval má se omluvit.
Křesťan buď nese dobré ovoce nebo ne. Pokud ne je na tom špatně. Skutky a pronesená slova k tomu ovoci patří (viz Mt 12,37).
Všecka náboženství k jednomu Bohu, Toto tvrzení jste si patrně vypůjčila ze slov papeže, že ke všem vyznavačům různých náboženství máme mít úctu a v mnohých lze nalézt i hodnoty, které nám ZJEVIL Bůh. Ano, my máme zjevené náboženství resp. doslova vtělené Bohem, protože v nás zůstává jeho Duch. To jiná náboženství nemají, ale přesto - i svatý Pavel o tom psal, - mohou mnohé o Bohu poznat a vyzkoumat a nalézt jeho pravidla a hodnoty. Ne všecka náboženství vedou k Bohu ale i v nich lze nalézt jeho zákony (např. milovat bližního a mít úctu k člověku). Skrze tyto hodnoty mohou jistě - bude-li jim dobře zvěstován - také přijmout Krista a našeho Boha. Prostě z toho, že si papež dovolil mít v úctě jiné lidi a vyzdvihnout to dobré z jejich náboženství (např. to, že se nebudou vzájemně zabíjet), děláte jej přímo odpadlíkem od Krista. Uvažte sama, zda je lepší vyvolávat nenávist mezi lidmi kvůli jejich víře, nebo hledat co je spojuje.

9)ianka: Co sa tyka cirkvi-On ustanovil jednych za apostolov,inych za prorokov,zase inych za evanjelistov a inych za pastierov a ucitelov. Bozie slobo sa nema davat za roven tradicii,komentarom katolickej cirkvi.

jarda: Ano, a tak to bude až do jeho příchodu. Máme mít pastýře i učitelé, tak to uchovala nejen katolická církev. Ovšem Bůh je živý a proto působí v církvi i nadále. Nemění se zaměření církve na Krista, ale veškeré ostatní praktické věci - třeba kdy se scházet a co jíst, to už si pod vedením Ducha svatého rozhoduje církev sama. Říkejte tomu třeba tradice, nevidím na tom nic špatného. Slovo se stalo tělem, ne knihou,a už vůbec ne uzavřenou knihou!!! Kristus se nevtělil v Bibli, ale je tady s námi stále. Bible není Boží slovo, to se velmi pletete. Kristu se Boží slovo a jen část jeho učení je v Písmu a to vůbec ani není důležité. Kristus založil církev, nikoli čtenáře a badatele Bible. Bibli je třeba mít v úctě, ale ne pro ni samou, ale pro Boha a zkušenost lidí, kteří žili s Bohem, neboť se v ní píše o Bohu a lidech. Část Kristova učení je v Písmu, ale o tom co je Kristovo učení a co ne rozhoduje jeho církev. A v ní jedná Duch svatý. Odvolávání se na Písmo je možná projevem úcty k němu, ale nijak to nehovoří o křesťanství. Sama jste psala, že důležitá je víra v Krista - po pravdě - kdyby všechny Bible zmizely, zmizela by i Vaše víra, zmizela by snad církev? Nestalo by se spíše to samé co se stalo v prvotní církvi, když začali apoštolé umírat - sepsali by se nová Písma o našem Pánu. Nikomu to nepřeji, ale jsou na světě místa, kde Bibli nemají - ve svém jazyce - takže se jim hlásá evangelium ústně. Podobně i k nám přišli Cyril s Metodějem hlásat evangelium v našem blízkém jazyce, později teprve jsme měli i Písmo,
Křesťanství není

ianka:Prajem vam,aby sa vasa viera zakladala na Nom samom.

jarda: Přeji Vám totéž a také aby Vaše víra vytrvala. Kristům pokoj ať je vždycky s Vámi.




]


Re: Komentar k identite antikrista (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 13. únor 2006 @ 22:44:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Technická poznámka - chtělo by to poněkud vypilovat techniku používání interpunkce ve větách. :o)



Re: Komentar k identite antikrista (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Úterý, 14. únor 2006 @ 17:32:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Ianko,
dřív, než jsem dobře poznala ŘKC a Pravoslavnou církev, myslela jsem si též, že by v nich mohlo docházet k modloslužebnictví. Po určité době jsem pochopila, že úklona před obrazem je určena nikoli obrazu /ev. soše/, ale tomu, koho zobrazuje.
V případě Ježíše je klaněním se Bohu. U zobrazení svatých je pozdravem a vzdáním úcty těm, kdo nás předešli na věčnost k Pánu v pověsti svatosti.
Bůh je přece Bohem živých a ne mrtvých a kdo s Ním žije v jednotě v tomto životě podle Pánových slov nikdy nezemře, nepozná smrt, ale přejde do Života. Někdy je třeba dlouhé cesty a mnohého utrpení, než je člověk schopen nahlédnout a přijmout pravdy, které se zdánlivě příčí logice.
Víme přece, že Bůh je paradoxní, hlubina neprobádatelná. Je možné mít pochybnosti, ale nedělejme unáhlené závěry a odsudky toho, čemu dosud nerozumíme.

Zdraví Speranza



Stránka vygenerována za: 0.49 sekundy