Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 292 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116539546
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Každého čekají velké věci, prorokoval Traut. Pokud ne, i tak měl prorok pravdu!
Vloženo Sobota, 11. březen 2006 @ 21:44:29 CET Vložil: Bolek

Charismatici poslal Nepřihlášený

Bojuj dobrý boj víry
Úvodník ŽvK Martina Moldana
To ti kladu na srdce, synu Timoteji, ve shodě s prorockými slovy, která byla o tobě pronesena, abys jimi povzbuzen bojoval dobrý boj a zachoval si víru i dobré svědomí, jímž někteří lidé pohrdli a tak ztroskotali ve víře. (1Tm 1,18-19) Drazí čtenáři, zdravím vás ve jménu Pána Ježíše Krista. Jsem potěšen tím, že se s vámi mohu setkat prostřednictvím tohoto časopisu.

Tématem mého zamyšlení je vztah duchovního boje a prorockého slova. Jako letničním křesťanům jsou nám tyto pojmy dobře známy: Věříme v důležitost prorockého slova a ve shodě s výzvami Písma jistě „usilujeme o duchovní dary a nejvíce o dar prorocké řeči” (1K 14,1). Podobně je tomu s duchovním bojem - každý má řadu osobních zkušeností. Náš text staví proroctví a duchovní boj do zajímavé souvislosti: Apoštol Pavel povzbuzuje Timotea, aby bojoval dobrý boj ve shodě s prorockými slovy. Co nám chce Duch svatý touto myšlenkou sdělit? Tato otázka vyvolává některé další otázky: Je proroctví pro naše životy důležité? A co duchovní boj - má se tím zabývat každý křesťan, nebo je to vyhrazeno jen některým obzvlášť duchovním jedincům? Pojďme se nyní chvíli zabývat textem samotným. Pokusme se rekonstruovat obraz Timotea na základě zmínek v Bibli. Poprvé se s ním setkáváme, když jej křesťané v Lystře a Ikonii doporučují Pavlovi. Čteme, že o něm vydávají dobré svědectví. Pavel se rozhodne jej vzít na misijní cestu namísto Jana Marka. Timoteus postupně duchovně roste a Pavel jej pověřuje stále náročnějšími a náročnějšími úkoly. Pro jeho mládí ho všude nepřijímali s otevřenou náručí, a tak Pavel přikazuje Korinťanům, aby jej nepodceňovali a on se u nich cítil bez obav. Tatáž slova píše i Timoteovi, když mu klade na srdce: „Nikdo ať tebou nepohrdá, že jsi mladý.” Zdá se však, že to nebylo jen jeho mládí, co způsobovalo, že se hůře prosazoval. O několik let později mu Pavel klade na srdce, aby se „nestyděl vydávat svědectví o našem Pánu” (2Tm 2,8). Je však člověkem nadmíru spolehlivým a věrným. Pavel jej počítá mezi své nejbližší spolupracovníky, v jistém období jeho života je dokonce Timoteus jediný, o koho se může opřít. Nazývá jej vlastním synem, přestože skrze něj přímo neuvěřil. Obraz by nebyl úplný, kdybychom nezmínili proroctví, které bylo nad Timoteem vyřčeno. Neznáme přesně obsah tohoto proroctví, ale s jistotou můžeme tvrdit, že se týkalo Timoteova povolání do služby. Podle zmínky v druhém listu Timoteovi bylo proroctví provázeno obdržením duchovního daru (zmocnění) k jeho službě. A tak nyní máme před očima celkový obraz tohoto mladého služebníka: Člověk těšící se dobré pověsti ve svém rodném sboru, vynikajícího charakteru a obětavého srdce. Muž, který prošel společně s Pavlem mnohými zkouškami a později dokonce i vězením. Na druhou stranu je třeba vidět jeho váhavost, sklony k melancholii a nejrůznějším obavám. Tak můžeme porozumět i slovům, kterými jej Pavel povzbuzuje ve svém dalším listu: Proto ti kladu na srdce, abys rozněcoval oheň Božího daru ... neboť Bůh nám nedal ducha bázně, ale Ducha moci. (2Tm 1,6-7) Nyní můžeme začít rozumět souvislosti mezi duchovním bojem a proroctvím. Timoteus, vynikající mladý muž, je povolán k obtížné službě, ve které stojí často na hranici svých sil. Sám by nikdy nebyl schopen čelit obrovským výzvám, které byly před něj kladeny. Ke službě je však zmocněn Duchem svatým spolu s proroctvím, které nad ním bylo vyřčeno. Jasně ale vidíme, že to samo o sobě úspěch jeho služby nezaručí. Nejrůznější tlaky vně i uvnitř církve občas způsobují, že tento služebník malomyslní. Musí na základě vyřčeného proroctví bojovat, usilovat o jeho naplnění. Ano, obdržel Boží moc, ale musí si to stále připomínat a rozněcovat její oheň. Je jistě povolán ke službě, ale musí čelit odmítnutí ze strany mnohých lidí, kteří jej nepovažují za plnohodnotného služebníka. Proto není proroctví samo o sobě zárukou úspěšné služby. Zárukou je duchovní boj, který vedeme. A ten je sám o sobě jen „ranami do prázdna”, pokud nevíme, jak a za co bojovat. Proroctví tedy dává směr naší službě, duchovní zápas pak přináší skutečné ovoce služby. Nyní se podívejme na praktický význam těchto poznatků. Kdo z nás by nemiloval prorocké slovo, to nadpřirozené povzbuzení! Shromáždění, kde se prorokuje, jsou opravdu hojně vyhledávána. Dokladem toho byla například shromáždění s bratrem Edwardem Trautem, kterých se někteří z nás na počátku tohoto roku zúčastnili. Jak veliká touha po osobním proroctví byla v každém z nás! Přitom se však nemohu zbavit pocitu, že zcela přesně nechápeme, jak s takovým proroctvím naložit. Jako bychom prorocké slovo nadřazovali slovům Bible. Shromáždění s bratrem Trautem byla doslova prošpikována proroctvími o úžasných a velikých věcech, jež čekají každého, komu se proroctví dostalo. Ze zkušenosti vím, že ne vždy se tyto velké věci skutečně dostaví. Je chyba na straně proroka? V žádném případě! Věřím, že šlo o Boží slovo. To, co chci říct, je, že proroctví není magická formule, která se automaticky vyplní (alespoň ne ta proroctví týkající se velikých požehnání v budoucnu). Na cestě k jejich naplnění bývá mnoho překážek, a proto je třeba k nim přidat osobní duchovní zápas. Je krásné snít sny, ale musíme se vypořádat s realitou. Bez našeho přičinění se nic nezmění. Příklad: Pokud se ti dostalo třeba proroctví, že budeš misionářem (a to proroctví bylo správně rozsouzeno) a ty nic pro jeho naplnění neděláš, nedočkáš se. Jsou tu zcela praktické kroky: Učit se cizí jazyk, studovat, získávat zkušenosti, čelit nejrůznějším překážkám. Známý misionář Hudson Tailor, zakladatel vnitročínské misie, se na službu připravoval například tak, že spal po celý rok venku, aby byl otužilý. A proto připojme k prorockému slovu i úsilí - duchovní boj za jeho naplnění. Jiná situace: Bratr biskup přinesl minulý rok na olomoucké pastorálce prorocké slovo z Ámose 4,12: Připrav se na setkání se svým Bohem. Toto slovo závažným způsobem vyzývá církev k tomu, aby se připravila na nadcházející léta. Jak se připravujeme? Změnilo se něco v našich životech? V životě našich sborů, v životě celé církve? Jsem přesvědčen, že to slovo dává směr, jakým jako církev máme jít v čase, který je před námi. Bůh něco chystá, a v tomto případě stejně jako u Timotea platí: Ve shodě s prorockými slovy bojujme dobrý boj! Proroctví můžeme chápat jako nabídku z Boží ruky, otevřené Boží dveře, naznačený směr. Je třeba vejít. Je třeba o naplnění proroctví usilovat, bojovat za něj. Ať jde o proroctví k církvi nebo třeba osobní, ke komukoli z nás. Proroctví dává směr našemu myšlení, ukazuje možnosti, kterých můžeme ve službě Bohu dosáhnout. Překážkou je naše přirozenost - naše slabost a veškeré problémy stojící v cestě. Po proroctví musí následovat modlitby, hledání Boží tváře, popřípadě půst (Sk 13,1-3). Tyto skutečnosti jsou pro nás životně důležité: Určují budoucnost naší církve, budoucnost našeho národa. Chceš-li se změnit, bude to něco stát. Chceme-li aby se změnil náš národ mocí Kristova evangelia, je třeba bojovat. A to bolí. Boj - to jsou i zranění a ztráty. Pokud toto nepochopíme, skončí veškerá proroctví (s výjimkou proroctví o Božím soudu) na pohřebišti křesťanských snů. Jsme na samém konci úvahy zabývající se vztahem proroctví a duchovního boje. Mohli jsme si uvědomit, že samotné proroctví nic dobrého nepřinese, pokud nejsme ochotni vést „dobrý boj víry”. Mohli bychom o tomto tématu hovořit mnohem více a uvést další příklady, a stále bychom viděli totéž: Změna do životů i do společnosti přichází prostřednictvím lidí, kteří jsou vydaní Bohu, iniciativní a ve smyslu prorockého slova vedou duchovní boj. Víra bez skutků je mrtvá. Martin Moldan
zástupce biskupa


"Každého čekají velké věci, prorokoval Traut. Pokud ne, i tak měl prorok pravdu!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 13 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Každého čekají velké věci, prorokoval Traut. Pokud ne, i tak měl prorok pravdu! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 12. březen 2006 @ 20:50:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek je jistě zajímavý a snaží se o vyvážený přístup k problematice proroctví, která bývají někdy neúnosně přeceňována. Problém je ale, naneštěstí, skutečně v tom, že článek nedává v daném případě proroka Trauta, který zřejmě všem prorokoval velké věci, příliš prostoru k rozsouzení. Pokud někdo proroctví uvěří, a toto se pak nenaplní, může být přesvědčen, že je vina jen na jeho straně. Selským rozumem však můžeme usuzovat, že sypat z rukávu samá pozitivní, navíc osobní proroctví, je přinejmenším diskutabilní. Navíc dát takto prorokovi bianko šek, že jeho proroctví je "Boží slovo", může být pro ty, kdo této interpretaci uvěří, velmi nebezpečné.

Z biblického pohledu je pak pozitivní proroctví uznáno jen tehdy, když se naplní. Zatímco prorocká varování jsou podmíněna setrváním v hříchu a jsou tedy relativní (viz Jonáš v Ninive), u pozitivních proroctví tomu tak není. Toto empirické pravidlo, které bylo používáno ve starověkém Izraeli, kodifikoval prorok Jeremjáš v disputaci s falešným prorokem Chananjášem:

"Proroci, kteří byli odedávna přede mnou a před tebou, prorokovali o četných zemí a proti velkým královstvím o válce a zlu a moru.
Prorok, který prorokoval o pokoji, byl uznán za proroka, kterého opravdu poslal Hospodin, až když došlo na slovo toho proroka."
(Jr 28,8 -9)

A to je přesně případ Trauta, který nejenže sází jedno pozitivní proroctví za druhým, ale dokonce, při své předposlední návštěvě v ČR, prorokoval pro ČR 20 nejlepších let v její historii. Na dotaz redaktora, co soudí o Boží bázni, jen odvětil, že Ježíš nic takového neučil.

Škoda, že se takovýmto prorokům církve v ČR otevírají.

S pozdravem,

Pastýř



Re: Každého čekají velké věci, prorokoval Traut. Pokud ne, i tak měl prorok pravdu! (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Úterý, 14. březen 2006 @ 13:29:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozsuzování proroctví není jednoduchou otázkou a proto bych se nesnažil dělat z jednoho příkladu, který uvedl Martin Moldan, obrázek o celém jeho učení (potažmo učení Apoštolské církve) o rozsuzování pravdivosti proroctví.

Jistě v Bibli najdeme místa, která mluví o rozsuzování proroctví podle toho, zda se slovo vyplnilo:
Deuteronomium 18:21-22  V srdci si asi říkáš: "Jak poznáme slovo, které Hospodin nepromluvil?" Nuže, promluví-li prorok jménem Hospodinovým a věc se nestane a nesplní, nepromluvil to slovo Hospodin. Opovážlivě je mluvil ten prorok sám; nelekej se toho.

Jeremjáš 28:8-9  Proroci, kteří byli odedávna přede mnou a před tebou, prorokovali o četných zemí a proti velkým královstvím o válce a zlu a moru. Prorok, který prorokoval o pokoji, byl uznán za proroka, kterého opravdu poslal Hospodin, až když došlo na slovo toho proroka."

Zároveň vidíme situace, kdy Bůh prorokovaný soud odvolává kvůli pokání a naopak své "pozitivní" slovo bere zpět kvůli nevěrnosti:

Jonáš 3:10  I viděl Bůh, jak si počínají, že se odvracejí od své zlé cesty, a litoval, že jim chtěl učinit zlo, které ohlásil. - A neučinil tak.

1 Samuelova 2:27-31  Tu přišel k Élímu muž Boží a řekl mu: "Toto praví Hospodin: Což jsem se nezjevil právě tvému rodu, když byli v Egyptě v područí domu faraónova? Vyvolil jsem si jej ze všech izraelských kmenů za kněze, aby na mém oltáři přinášel zápalné oběti, aby pálil kadidlo a nosil přede mnou efód. Tvému rodu jsem dal všechny ohnivé oběti synů Izraele. Proč pošlapáváte můj obětní hod a dar, které jsem přikázal pro tento příbytek? Ctil jsi své syny více než mne. Ztloustli jste z prvotin všech obětních darů Izraele, mého lidu. Proto slyš výrok Hospodina, Boha Izraele. Prohlásil jsem sice, že tvůj dům a tvůj rod budou přede mnou konat svůj úřad věčně. Ale nyní je toto Hospodinův výrok: Jsem toho dalek! Ty, kdo mě ctí, poctím, ale ti, kdo mnou pohrdají, budou zlehčeni. Hle, přicházejí dny, kdy odetnu rámě tobě i tvému rodu, takže tvůj dům zůstane bez starce.

2 Paralipomenon 34:26-28  A králi judskému, který vás poslal dotázat se Hospodina, vyřiďte: Toto praví Hospodin, Bůh Izraele: »Pokud jde o slova, která jsi slyšel: Protože tvé srdce zjihlo a pokořil ses před Bohem, když jsi uslyšel, co mluvil proti tomuto místu a proti jeho obyvatelům, protože ses přede mnou pokořil a roztrhl jsi své roucho a přede mnou plakal, vyslyšel jsem tě, je výrok Hospodinův. Proto tě připojím k tvým otcům, budeš uložen do svého hrobu v pokoji a tvé oči nespatří nic z toho zla, které uvedu na toto místo a na jeho obyvatele.«... 35:20-23 Po tom všem, když Jóšijáš dal do pořádku Hospodinův dům, táhl Néko, král egyptský, aby bojoval u Karkemíše na Eufratu. Jóšijáš proti němu vytáhl. Néko k němu poslal posly se vzkazem: "Co je ti do mých věcí, judský králi? Dnes netáhnu proti tobě, bojuji s jiným domem. Bůh řekl, že si mám pospíšit. Ustup Bohu, který je se mnou, ať tě neuvrhne do zkázy." Ale Jóšijáš mu neuhnul, chopil se příležitosti bojovat s ním. Neposlechl Nékových slov, která byla z úst Božích. Přitáhl na pláň u Megida, aby tu bojoval. Krále Jóšijáše zasáhli střelci. Král řekl svým služebníkům: "Odneste mě, protože jsem těžce raněn."

Nemůžeme tedy učinit zjednodušený závěr, že kritériem pravdivost proroctví je vždy jen to, zda se vyplní (potom by Jonáš byl falešný prorok) ani tehdy, zúžíme-li toto kritérium jen na "pozitivní" proroctví (potom by falešnou prorokyní byla Boží služebnice Chulda).

Je třeba nějakým způsobem rozlišovat, zda se jedná například o proroctví pro celý národ, o době válek, nebo hladu či moru. (Viz citát z Jeremjáše.) Takové události se dějí bez rozhodnutí člověka a od nepaměti byly považovány za "prst Boží", tedy za svrchovaný Boží zásah. (Viz např. 2 Samuelova 24:13-14  Gád přišel k Davidovi a oznámil mu: "Má na tebe dolehnout sedm let hladu v tvé zemi? Nebo chceš tři měsíce utíkat před svými protivníky, kteří tě budou pronásledovat? Anebo má řádit ve tvé zemi po tři dny mor? Nuže tedy rozvaž, co mám vyřídit tomu, který mě poslal." David Gádovi odvětil: "Je mi velmi úzko. Nechť tedy prosím padneme do rukou Hospodinu, neboť jeho slitování je nesmírné, jen ať nepadnu do rukou lidských.") Někdy ho lze odvrátit či alespoň oddálit pokáním a obrácením se k Bohu.
Jiná prorocká slova evidentně zahrnují určitou lidskou aktivitu a předpokládají nějakou snahu člověka, bez níž se nenaplní. Apoštol Pavel nemusel být poslušný Bohu a nemusel už nikdy jít do Jeruzaléma. Pak by se zřejmě nenaplnilo Boží slovo o tom, že tam bude zajat, ale také by selhal při naplňování Božího poslání. Zrovna tak asi nikdo nepochybuje o tom, že Abrahamův zaslíbený syn Izák přišel na svět i díky tomu, že Abraham nepřestal věřit tomu, že jeho žena může zázračně otěhotnět a proto s ní dál žil intimním manželským životem. (Omlouvám se za takový "lidský příklad", ale je to možná dobrá ilustrace.) Skutečnost, že taková věc nebyla pro ně oba samozřejmostí, nám ukazují i tyto verše: Genesis 18:11-12  Abraham i Sára byli staří, sešlí věkem, a Sáře již ustal běh ženský. Zasmála se v duchu a řekla si: "Když už jsem tak sešlá, má se mi dostat takové rozkoše? I můj pán je stařec."

Myslím, že je správné upozorňovat na to, že na naplnění takového osobního proroctví, je třeba pracovat a usilovat o jeho uskutečnění. Kdokoliv z nás může odmítnout Boží plán se svým životem a pohrdnout jakýmkoliv osobním proroctvím, které o něm bylo vyřčeno. Myslím si, že v té souvislosti je zmiňovaný Timuteus dobrým příkladem, protože měl prorocká zaslíbení a přesto ho Pavel důrazně nabádá: 1 Timoteovi 4:14-15  Nezanedbávej svůj dar, který ti byl dán podle prorockého pokynu, když na tebe starší vložili ruce. Na to mysli, v tom žij, aby tvůj pokrok byl všem patrný.
Myslím, že to byl také smysl uvedeného článku. Nedělal bych z něj doklad toho, že Martin Moldan nechce rozsuzovat prorocká slova či automaticky považuje proroctví bratra E.Trauta za Boží, bez ohledu na jejich obsah. Však něco takového také není Martinův postoj k proroctvím.

Štěpán Hlavsa
AC Ústí nad Labem


]


Re: Každého čekají velké věci, prorokoval Traut. Pokud ne, i tak měl prorok pravdu! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 14. březen 2006 @ 16:39:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Štěpáne,

Tebou uvedené příklady – například 1 Samuelova 2:27-31, uvádí nikoliv proroctví, ale zrušení určitého povolání, které Bůh přiřkl svým služebníků resp. jejich rodům. Ovšem ohledně pozitivního proroctví jsi správně uvedl Jeremjáše 28:8-9:

„Proroci, kteří byli odedávna přede mnou a před tebou, prorokovali o četných zemí a proti velkým královstvím o válce a zlu a moru. Prorok, který prorokoval o pokoji, byl uznán za proroka, kterého opravdu poslal Hospodin, až když došlo na slovo toho proroka.“


To zcela koresponduje s obecnou podmínkou Dt 18, 21-22:

„V srdci si asi říkáš: "Jak poznáme slovo, které Hospodin nepromluvil?" Nuže, promluví-li prorok jménem Hospodinovým a věc se nestane a nesplní, nepromluvil to slovo Hospodin. Opovážlivě je mluvil ten prorok sám; nelekej se toho.“


Vidím, že dnes, při množství nenaplněných "pozitivních" proroctví, zejména vztahujících se k datům údajných probuzení, církev intenzívně hledá výklady ospravedlňující selhání těchto proroctví, A to namísto toho, aby služebníci změnili své učení, či uznali chybu a činili z falešných proroctví pokání. Skutečně si myslíš, že byla všechna proroctví pravá, jen jsme nenaplnili podmínky? Sotva!

Myslím však, že problém je zde postaven zcela jinak. Bratr Martin k rozsouzení prakticky nedává šanci, když píše:

„Shromáždění s bratrem Trautem byla doslova prošpikována proroctvími o úžasných a velikých věcech, jež čekají každého, komu se proroctví dostalo. Ze zkušenosti vím, že ne vždy se tyto velké věci skutečně dostaví. Je chyba na straně proroka? V žádném případě! Věřím, že šlo o Boží slovo.“

Jinými slovy: Traut má pravdu, ať se slovo naplní či nikoliv, protože prorokuje Boží slovo. Že je řekne každému, prakticky na potkání, a že je vždy pozitivní, nad tím se nikdo nepozastaví. A tak zatímco Tvůj biskup prorokuje varování a volá k pokání, Traut rozdává pozitivní proroctví každému, kdo projeví zájem. Nechám nyní stranou, že Trautovi dává dobrozdání stoupenec Království nyní a jeho autorita „Bill Hamon“ a že Trautovi pojem boží bázeň – dle jeho slov - nic neříká. Dám stranou i to, že uplynulé dva roky (spolu s budoucími osmnácti) měly být podle jeho proroctví nejlepší v životě církve v ČR, což je opět v rozporu s proroctvím Tvého biskupa, když napsal:

„I my vrávoráme od jednoho města ke druhému, protože se dozvídáme: „tam teď trochu zapršelo”. Běžíme od konference ke konferenci, abychom věděli, kde se co šustne. Kolik evangelizací bylo a jak chabé výsledky. Kolik práce, kolik modliteb. Položme si otázku, zda není příčina právě v tom, co tady čteme?“

Nechci se k danému proroctví nijak vyjadřovat, ale vypadají takhle dva roky z nejúžasnějších 20-ti let v historii ČR?

V čem však vidím větší problém uvedeného článku, je to, když skutečně upřímný křesťan Trautovým proroctvím uvěří a začne podle nich směřovat svůj život. Když se pak nic nestane, vidí v tom přirozeně své selhání, neboť se přece jednalo o „Boží slovo“. Tam, kde jsou lidé navíc vedeni věřit více názorům autorit než svému chápání Písma, může nastat hotová tragédie.

Tímto nejsou ohroženi lidé, kteří jsou na podobná proroctví zvyklí a vědí, že se nenaplňují. Ostatně kdo dnes neprorokuje probuzení? Na inflaci proroctví už jsou tedy lidé již zvyklí a jsou vůči imunní. Horší je, pokud člověk skutečně proroctvím uvěří. Takto smutně skončil například sbor Denverské Vinice, kde proroci Trautova typu lidem naslibovali církevní služebnosti a ti, když na slova „proroků“ nedošlo, ztráceli víru nebo se trápili výčitkami své nedostatečnosti a údajnými selháními.

Ano, prorocká horečka dnes zachvátila i církve, které byly dříve vyvážené a obezřetné. Bohužel! Mám však jinou bolest v srdci. Já vím, že Pán Bůh mluví a dává své slovo. Jeho proroci zpravidla nejsou podobni těm, kteří prorokují s intenzitou, jako když taháš králíky z klobouku. Slova skutečných proroků čeří hladinu usedlých lidských srdcí, málokdy jsou přijímáni s oslavou a vítáni ve svém domě a rozhodně lidem nepodkuřují. Díky lidem jako Joyner, Traut nebo Ferguson jsou Boží dary v porouhání a udivuje mne, že církev namísto pokání vytváří složité konstrukce, aby jejich nenaplněná proroctví nějak ospravedlnila. Tedy: prorok je OK, a jestliže se proroctví nenaplnilo, je to vaše chyba. A to je moc, moc smutné :…(

S přátelským pozdravem a přáním Božího požehnání a s díkem za Tvé jinak vynikající, rozumné a střízlivé komentáře,

Tvůj Pastýř


]


Re: Každého čekají velké věci, prorokoval Traut. Pokud ne, i tak měl prorok pravdu! (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Úterý, 14. březen 2006 @ 19:57:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nevím, já jsem asi nějaký nechápavý. Přiznám se, že mnou uvedené příklady (1 Samuelova 2:27-31, 2 Paralipomenon 34:26-28) stále považuji za doklad toho, že Bůh vzal zpět svůj slib a to kvůli nevěrnosti lidí. V prvním případě se opravdu jedná o povolání a není tam použito označení "proroctví". Ale to pro mě není ta klíčová myšlenka. Chápu to takto: Bůh promluvil své slovo, dal určitý slib, a tento slib vzal zpátky jako přímou reakci na hřích. Ale netrvám na tom, že je to nejvhodnější příklad. Ta druhá citace mi připadá pevnější. Prorokyně řekla, že král Jóšijáš zemře "v pokoji". Kvůli tomu, že král Jóšijáš i přes veškeré úžasné skutky, které pro Boha vykonal, neposlechl, či nepoznal Boží varování, toto proroctví se nenaplnilo. Pro mě to je tedy příklad toho, že se jako přímý důsledek hříchu nemusí Boží proroctví naplnit.
Nevím, jestli si dobře rozumíme, ale nikdo přece netvrdí, že při nenaplněném proroctví je vždy vina na straně příjemce. Pokud jsi tento dojem nabyl z Martinových vět: "Je chyba na straně proroka? V žádném případě! Věřím, že šlo o Boží slovo.", tak Tě mohu ujistit, že Martin Moldan v žádném případě nepokládá každé prorocké slovo, které řekne bratr Traut, automaticky za správné. Prostě ta slova, kterých byl svědkem, považuje podle svých vlastních slov za Boží a zároveň očekává, že někteří lidé nebudou ochotni zaplatit cenu Božího povolání a jim dané zaslíbení se nenaplní. Mimochodem, v naší církvi jsem nezachytil nějakou snahu lidi obviňovat z toho, že jejich vinou se jejich osobní proroctví nenaplnila.
Stále platí povinnost rozsuzovat proroctví. Jsem jen přesvědčen, že nenaplněné proroctví může být známkou toho, že bylo falešné, nebo toho, že dotyční lidé činili pokání (je-li to proroctví o soudu), nebo naopak toho, že tito lidé nebyli poslušní Bohu (je-li to osobní slovo, které předpokládá jistou samostatnou aktivitu).
Předpokládám, že i Ty počítáš se svobodnou lidskou vůlí a možností svobodně Boží povolání přijmout či odmítnout. Pokud člověk dostane proroctví o tom, že ho Bůh volá do misijní služby a ve svém srdci ví, že to je v souladu s ostatními způsoby jak ho Bůh dosud vedl, starší ve společenství toto slovo rozsoudí jako pravé a dotyčný člověk přesto odmítne pro to cokoliv udělat, co se stane? Naběhne zásahová jednotka andělů v bílých kuklách s nápisem "Wild angels", sbalí nebohého neposlušného křesťana do kufru a vysadí ho na vzdáleném jihoafrickém ostrově? (:-) Oba přece víme, že mnohá taková slova předpokládájí osobní aktivitu člověka. Skutečně by mě hodně překvapilo, kdybys byl přesvědčen, že se každé takové slovo vždy automaticky naplní, ať už ho dotyčný člověk přijme, či nikoliv.

Tak zatím tolik. O bratra Trautovi se ještě zmíním později...

Štěpán Hlavsa


]


Re: Každého čekají velké věci, prorokoval Traut. Pokud ne, i tak měl prorok pravdu! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 14. březen 2006 @ 22:06:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Štěpáne,

děkuji za Tvoji odpověď. Je mi to líto, ale - mohu se mýlit - opět zde nevidím příklad 2 Paralipomenon 34:26-28 jako nenaplněné proroctví oné prorokyně, neboť Jošiáš vskutku odvrátil zlo Izraele po celý čas své vlády a Bible o něm mluví jako o spravedlivém králi, který byl připojen ke svému lidu. Provnej si, prosím, následující verše:

„A králi judskému, který vás poslal dotázat se Hospodina, vyřiďte: Toto praví Hospodin, Bůh Izraele: »Pokud jde o slova, která jsi slyšel: Protože tvé srdce zjihlo a pokořil ses před Bohem, když jsi uslyšel, co mluvil proti tomuto místu a proti jeho obyvatelům, protože ses přede mnou pokořil a roztrhl jsi své roucho a přede mnou plakal, vyslyšel jsem tě, je výrok Hospodinův. Proto tě připojím k tvým otcům, budeš uložen do svého hrobu v pokoji a tvé oči nespatří nic z toho zla, které uvedu na toto místo a na jeho obyvatele.“ (2 Pa 34:26-28)

s těmito verši:

„Služebníci ho přenesli z válečného vozu, aby ho na jiném voze, který měl s sebou, odvezli a dopravili do Jeruzaléma. Zemřel a byl pohřben v hrobech svých otců. Celý Juda a Jeruzalém nad Jóšijášem truchlili. Jeremjáš složil na Jóšijáše žalozpěv. Všichni zpěváci a zpěvačky opěvují Jóšijáše ve svých žalozpěvech až podnes. To se stalo v Izraeli zvykem a dále se o tom píše v Žalozpěvech. O ostatních příbězích Jóšijášových i o jeho zbožných činech, odpovídajících tomu, co je psáno v zákoně Hospodinově.“ (2Pa 35,24-26)

Jóšiáš zemřel v pokoji (byť na válečné zranění) v Jeruzalémě, byl připojen ke svým otcům, byl oslavován jako spravedlivý vládce, a nic ze zla, které plánoval Hospodin, neviděl. Jeho příběh odpovídal tomu, co je psáno v Zákoně Hospodinově. Ale vidíš-li to jinak, nechci se o tom hádat.

Co mne však zaráží více, je Tvé tvrzení, kdy ze slov:

„Shromáždění s bratrem Trautem byla doslova prošpikována proroctvími o úžasných a velikých věcech, jež čekají každého, komu se proroctví dostalo. Ze zkušenosti vím, že ne vždy se tyto velké věci skutečně dostaví. Je chyba na straně proroka? V žádném případě! Věřím, že šlo o Boží slovo.“...

učiníš následující závěr:

„..Tě mohu ujistit, že Martin Moldan v žádném případě nepokládá každé prorocké slovo, které řekne bratr Traut, automaticky za správné.“

Dovolím si vypíchnout Martinovo: „Je chyba na straně proroka? „V žádném případě! Věřím, že šlo o Boží slovo“ a Tvé „v žádném případě nepokládá každé prorocké slovo, které řekne bratr Traut, automaticky za správné.“

Buď tedy byla prorctví o úžasných a velikých věcech, jež čekají každého, komu se proroctví dostalo, Božím slovem, ale pak musí jít – v případě nevyplnění - jednoznačně o chybu na straně příjemce, anebo nemusela být Božím slovem, pak ale mohlo jít o chybu proroka.

Oba však užíváte slov „v žádném případě“ – tedy nepřipouštíte opačnou možnost, ovšem ve vzájemném protikladu. Pominu-li nyní samotnou postavu Trauta a jeho nebývalou frekvenci kladných osobních prorctví, pak kategorické prohlášení bratra Moldána v uvedeném článku mi toto Tvé kategorické prohlášení takto chápat neumožňuje.

Nepopírám, že to bratr Moldán ve skutečnosti může vidět jinak. Z jeho článku to však, podle mého soudu, nevyplývá.

S bratrským pozdravem,

Pastýř


]


Re: Každého čekají velké věci, prorokoval Traut. Pokud ne, i tak měl prorok pravdu! (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Středa, 15. březen 2006 @ 09:43:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ohledně krále Jóšijáše je to sice trochu spor o slovíčka, ale pro mě je to zajímavá otázka. Ke zvážení dávám tyto 2 argumenty:

1. Král Jóšijáš nezemřel v Jeruzalémě, jak se může zdát z 2 Par 35, ale ještě v Megidu.
2 Královská 23:30  Jeho služebníci jej mrtvého odvezli z Megida, přivezli do Jeruzaléma a pohřbili ho v jeho hrobě.
Je tedy v bitvě smrtelně zasažen, služebníci ho přenesou na vůz a na něm ještě v Megidu umírá. Do Jeruzaléma je už jen převezen k pohřbu. Takovou "pokojnou smrt" se šípem v zádech, téměř na bitevním poli, bych opravdu nikomu nepřál. (:-)

2. Výraz "odejít v pokoji ke svým otcům" se myslím ve Staré smlouvě používá pro vyjádření toho, že král zemřel přirozenou smrtí, jako protiklad násilného skonu. Dobrý příklad je král Achab, protože popaná situace je téměř shodná s Jóšijášem, také zemřel až později, ale přitom jeho násilná smrt po zásahu šípem byla dokladem pravdivosti vyřčeného proroctví.

1 Královská 22:27-28  Vyřídíš: »Toto praví král: Tady toho vsaďte do vězení a dávejte mu jen kousek chleba a trochu vody, dokud nepřijdu v pokoji.«" Ale Míkajáš řekl: "Jestliže se vrátíš zpět v pokoji, nemluvil skrze mne Hospodin." A připojil: "Slyšte to, všichni lidé!"

1 Královská 22:34-37  Kdosi však bezděčně napjal luk a zasáhl izraelského krále mezi články pancíře. Král řekl svému vozataji: "Obrať a odvez mě z bojiště, jsem raněn." Ale boj se toho dne tak vystupňoval, že král musel zůstat na voze proti Aramejcům; večer pak zemřel. Krev z rány vytékala do korby vozu. Při západu slunce se táborem rozlehl pokřik: "Každý do svého města, každý do své země!" Král tedy zemřel a byl dopraven do Samaří. V Samaří krále pohřbili.

Co ty na to, Maryšo? (:-)

Pokud jde o onen Martinův článek: Svůj závěr, že "že Martin Moldan v žádném případě nepokládá každé prorocké slovo, které řekne bratr Traut, automaticky za správné" nečiním z uvedeného článku, ale spíše navzdory tomu. S Martinem se přátelím mnoho let a dovolím si tvrdit, že takový názor skutečně nezastává. Uznávám, že věta "V žádném případě!", může dělat dojem, že zcela vylučuje rozsuzování. Ale ten článek přece není teologický rozbor ohledně rozsuzování proroctví. Přece nemůžeme chytat člověka za slovo, či za jednu větu a jen na základě toho hned udělat závěr. Když bych Ti poslal nahrávky svých posledních 10 kázání, tak v nich najdeš celou hromadu nepřesných, neobratných vyjádření, cosi jsem mohl říct lépe, jinak, tak aby to někdo nemohl pochopit špatně. Zkrátka, když vybereš pár vět, kde jsem se vyjádřil hodně zjednodušeně nebo nepřesně, tak ze mně můžeš udělat parádního bludaře. Pro mě je důležitější, co se obecně v AC učí ohledně rozsuzování proroctví a jakým způsobem jsou v praxi proroctví rozsuzována. O tom je třeba mluvit a tomu je třeba se učit.

Pokud jde o bratra Trauta: Zase tak moc o něm nevím. Pokud je mi známo, jeho autoritou je pastor Theo Wolmarans. Jím byl také, za mě neznámých okolností, kázněn a nějakou dobu kvůli tomu například pozastavil svou službu. O "dobrozdání" od Billa Hamona nevím. Jak přesně odpovídal na otázku ohledně Boží bázně bych se musel podívat do časopisu. Nemáš to někde po ruce?

Já jsem zažil éru potulných proroků, kteří prorokovali napravo nalevo a rázem byl sbor plný pastorů, evangelistů a učitelů. Takže jsem dnes na proroctví tak extrémně opatrný a podezřívavý, že je to někdy až nezdravé. Proto tě mohu ujistit, že na nějaké prorocké show mě tedy opravdu neužije. Mohu Ti jen z části popsat, jak probíhala služba bratra Trauta v našem společenství. U nás měl možná 15 osobních slov k různým lidem. Jeho slovo obvykle zahrnuje popis toho, co daný člověk prožívá, čím prošel, co bylo v jeho dětství apod. Možná se dá říct, že v jeho službě je kombinace proroctví, slova poznání a slova povzbuzení. Ne každé povzbuzení musí být nutně nadpřirozeným proroctvím. Celkově mohu říct, že to co říkal o jednotlivých lidech, o tom co prožívají s čím bojují, po čem touží a co zažili, bylo tak neuvěřitelně přesné a konkrétní, že to nelze vysvětlit žádným přirozeným způsobem. Jsou to mnohdy velmi osobní věci a proto nemohu uvádět žádné konkrétní příklady, ale protože téměř všechny ty lidi dobře osobně znám, byla pro mě přesnost poznání někdy až šokující. Některé věci se týkaly mých blízkých, v řadě případů mluvil o skrytých věcech, o kterých ví jen 1 nebo 2 lidé. Mluvil konkrétně a přesně o těžkých věcech, které někdo v minulosti prožil. Mluvil zcela přímo a konkrétně o aktuálních vážných rodiných problémech. Mluvil o skrytých touhách a bojích, které lidé prožívají a svěřili je jen někomu ze svých nejbližších. Způsob, jakým popisoval jednotlivé lidi, byl tak přesný, že jsem se chvílemi musel až usmát, protože by je možná jejich vlastní rodiče tak přesně nepopsali. Když mluvil o osobních věcech, nejeden člověk měl slzy v očích, protože se jednalo o záležitosti, které skutečně vědělo jen pár jeho nejbližších. Možná, že tato část služby se dá spíše označit za slovo poznání. Pokud šlo o proroctví do budoucna, tak to co zaznělo a bylo možné to posoudit srovnáním s ostatními způsoby, jak Bůh dosud v dané věci jednal, tak mohu říct, že bylo až zarážející, jak přesné jeho slovo bylo. Ke mně osobně Bůh už vícekrát různým způsobem mluvil o budoucnosti a to co mi bratr Traut říkal, bylo skutečně 100% v souladu s tím, co jsem již dřívě věděl. Takovou míru shody nelze vysvětlit přirozeným způsobem, protože se jedná o velmi konkrétní podrobnosti. (Nejedná se o obecné slovo typu: "Budeš se mít dobře a všechno se ti bude dařit.") U dalších 3-4 lidí, kde jsem podobným způsobem mohl posoudit přesnost proroctví (tedy jak je v souladu s ostatními způsoby Božího jednání), byla rovněž shoda vysoká. Po skončení jeho služby jsem mohl s čistým srdcem prohlásit, že za to co říkal, se mohu jednoznačně postavit. To co bylo možné přímo lidsky posoudit, bylo 100% pravdivé. Vše bylo v souladu s biblickou normou. A to, co se týkalo budoucnosti, bylo v souladu s Božím jednáním v životě daného člověka. Jsme malé společenství, dost dobře se známe a kdyby o životě druhých lidí říkal nesmysly, tak bychom to okamžitě poznali. Po skončení shromáždění byli lidé velmi povzbuzeni a dotčeni Bohem. (Mimochodem, na podobném shromaždění s bratrem Trautem v jiném městě, jistý mladík odevzdal svůj život Bohu, když byl svědkem osobních proroctví/slov poznání. Přesně jak je o tom řeč ve Skutcích.)

Tato moje zkušenost s bratrem Trautem neznamená, že je bezchybný (jinak by asi nebyl svým pastorem kázněn), ani neznamená, že mu dopředu vystavíme certifikát vždy pravdivého proroka. Dar proroctví není dokladem vytříbeného charakteru, ani zcela bezchybného života. Je dokladem toho, že i chybující a slabé si Bůh povolává a udílí jim bez zásluh své dary milosti.

Štěpán Hlavsa
AC Ústí nad Labem


]


Re: Re: Každého čekají velké věci, prorokoval Traut. Pokud ne, i tak měl prorok pravd (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 26. prosinec 2008 @ 11:20:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Š. H.: Co ty na to, Maryšo? (:-)

P.: Maryša doporučuje: http://www.apologet.cz/?q=articles/category/9-hnuti-proroku/id/173-ed-traut-prorok-posledni-doby



]


Re: Každého čekají velké věci, prorokoval Traut. Pokud ne, i tak měl prorok pravdu! (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Neděle, 12. březen 2006 @ 22:48:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skutečně nemáme sebemenší doklad toho, že se br. Moldan nemýlí, když důvěřuje proroctvím br. Trauta. Prostě věří, že to bylo Boží slovo. Zdá se, že tam byl přítomen.

Stejnětak nemáme sebemenší důvod přistoupit na to, co píše pastýř, totiž že bychom takové proroky neměli přijímat, resp. jejich prorockou službu. On tomu prostě nevěří. Nevíme ale, zda tam byl pastýř přítomen.

Nikdy jsem o bratru Trautovi neslyšel. Takže, jako čtenář mohu posuzovat jen samotnou Moldanovu a pastýřovu zprávu. Ta Moldanova, jako vyučování, má hlavu a patu. Skutečně je dobré takto k proroctvím přistupovat.

Ta pastýřova zpráva nic nového ani nic dobrého nepřináší. Kdyby mi někdo prorokoval ve sboru, že příštích 20 let bude nejpožehnanějších v dějinách našeho národa, a já bych pokrčil rameny a čekal 20 let ...
Asi bych byl ve vlastních očích vůl. Život není až tak dlouhý.

Olin



Re: Každého čekají velké věci, prorokoval Traut. Pokud ne, i tak měl prorok pravdu! (Skóre: 1)
Vložil: JakubV v Pondělí, 13. březen 2006 @ 05:25:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Volem bys byl, pokud bys nekázal Slovo Boží a Evangelium v čas i v nečas a řídil se jen podle pozitivních proroctví. Proroctví v předkristovské době měla dvě poslání: varovat před hříchem s apelem na odvrácení se od něho a povzbudit v očekávání na Mesiáše. V pokristovké době má proroctví již jen to první poslání: kázání Božího Slova ke spasení ztracených duší. Pozitivní "proroctví", o kterých je řeč, mohou být maximálně povzbuzením nebo prognózou, nikoliv proroctvím v Biblickém slova smyslu. Jejich význam je naprosto marginální a přikládat jim větší význam je pošetilé. Natož jim podřizovat vlastní misijní aktivitu.



Re: Každého čekají velké věci, prorokoval Traut. Pokud ne, i tak měl prorok pravdu! (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 13. březen 2006 @ 12:07:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochybuji, že by někdo zvnějšku mohl ve "starozákonní době" taxativně vymezit, co je posláním proroků.
Lev řve, kdo by se nebál? Panovník Hospodin mluví, kdo by neprorokoval? Bůh zajisté může říci co chce.

///V pokristovké době má proroctví již jen to první poslání: kázání Božího Slova ke spasení ztracených duší
- vím, že tomu věří mnozí, vesměs ale to jsou lidé, kteří Kristovu prorockou službu nikdy nepoznali. A neumí pak ani vysvětlit, proč pak "některé povala Bůh za proroky, a JINÉ za evangelisty."

V církvi se však prorocká služba skutečně omezuje tím, co Bůh dělá s církví samou, takže pak přijde na to: pro mě povzbuzení, ba ani prognóza vůbec nemají marginální význam.
Pokud pro tebe ano, neposlouchej proroky. Není to ostatně povinné.

Zůstává faktem, že nemáme zhola nic, podle čeho bychom mohli rozsoudit službu br. Trauta. Nebyli jsme tam, nepřijali jsme to. A domnívám se, že vůbec nic nemá ani pastýř.
Má jen své názory a vlästní církevní politiku.

Olin


]


Re: Každého čekají velké věci, prorokoval Traut. Pokud ne, i tak měl prorok pravdu! (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Úterý, 14. březen 2006 @ 10:47:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si, že význam proroctví v "pokristovské době" je širší, než jen "kázání Božího Slova ke spasení ztracených duší".
Například:

Skutky apoštolské 21:10-11  Když jsme tam byli několik dní, přišel z Judska prorok, jménem Agabos. Přišel k nám, vzal Pavlův opasek, svázal si jím nohy i ruce a řekl: "Toto praví Duch svatý: Muže, kterému patří tento opasek, židé v Jeruzalémě takto svážou a vydají pohanům."
Význam tohoto prorctví byl v potvrzení, že Bůh ví, co se Pavlovi stane, bude-li ho následovat až do Jeruzaléma.

1 Korintským 14:3  Ten však, kdo má prorocký dar, mluví k lidem pro jejich duchovní užitek, napomenutí i povzbuzení.

Efezským 4:11-12  A toto jsou jeho dary: jedny povolal za apoštoly, jiné za proroky, jiné za zvěstovatele evangelia, jiné za pastýře a učitele, aby své vyvolené dokonale připravil k dílu služby - k budování Kristova těla,
Význam proroctví je zde evidentně pro církev, k jejímu budování a vystrojení k "dílu služby".

Štěpán Hlavsa


]


Re: Každého čekají velké věci, prorokoval Traut. Pokud ne, i tak měl prorok pravdu! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 14. březen 2006 @ 11:40:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Samozřejmě, Agabos předpověděl i hlad a Jan ve Zjevení detailně popsal budoucnost, přítomnost i minulost. Vyšel bych, ovšem, z onoho:

1 Korintským 14:3 Ten však, kdo má prorocký dar, mluví k lidem pro jejich duchovní užitek, napomenutí i povzbuzení.

Vždy je proroctví spojeno s duchovním užitkem posluchačů. Prorokování je ovšem částečné a musí být rozsuzováno. V uvedeném článku se nemohu ztotožnit s tím, že je proroctví Trauta automaticky považováno za Boží slovo a jeho případné nenaplnění je podmíněno pouze danou osobou. Jakoby neexistovala možnost, že se prorok mýlí. Rozsuzování je sice ve článku níže zmíněno, ale nevztahuje se k Trautovi.

Pokud vezmu v potaz Trautovo proroctví z doby minulé, že nás čeká nejúžasnějších 20 let a dám ho do souvislosti s proroctvím biskupa AC, které naopak předpokládá soudy na základě špatného stavu církve, pak buď má pravdu jedno proroctví, a první rok z oněch 20-ti je skvělý a lepší v historii ČR zatím nebyl, nebo má pravdu druhé proroctví a první rok z oněch dvaceti je velmi špatný.

Osobně se domnívám, že existence naprosto si protiřečících proroctví je důsledkem jediného, a to je absence rozsuzování.

S pozdravem,

Pastýř


]


Re: Každého čekají velké věci, prorokoval Traut. Pokud ne, i tak měl prorok pravdu! (Skóre: 1)
Vložil: Kubulus v Pondělí, 03. duben 2006 @ 18:18:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moji drazí.Na konferenci s bratrem Traudem jsem byl a musím poznamenat, že to byla nejlepší konference, které jsem se zůčastnil. Asi pětinu lidí, jemž bylo prorokováno jsem znal, tři jsou mými blízkými přátely. Musím žasnout nad pomazáním tohoto muže. Věděl jsem, že proroci jsou, ale až na konferenci jsem viděl na vlasní oči-uši jak vypadá prorocký úřad v praxi. Proroctví byla až neskutečně přesná a výstižná. Ukazoval, že Bůh je velký ve všedním životě a bojích. A hlavně, bylo dáno mnoho zaslíbení a mnoho povzbuzení. A o tom to je, ne?
Přál bych uživateli Pastýři ne pomazání, ale srdce podobné Traudovu. On se dokázal těšit z každého božího služebníka, který tam byl. (i z těch pomazanějších než byl sám). Ale můj údiv patří Ježíši za velikos darů, které jsem mohl vidět v praxi a po niž mohu ještě horlivěji toužit. Kéž by celý lid Hospodinův byli proroci-s čistým srdcem.



Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy