Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 634 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116595813
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války
Vloženo Pondělí, 17. duben 2006 @ 22:39:38 CEST Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Výběr z usnesení 69. zasedání Ústřední rady CČSH
Přípis KMS Praha - žádost o vyjádření k dopisu (omluva za husitské války):

Ústřední rada projednala předložený materiál KMS a rozhodla se na uvedený dopis nereagovat.


"Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války" | Přihlásit/Vytvořit účet | 27 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 17. duben 2006 @ 23:04:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
???
- co to je za materiál?
- komu se má ČScH omlouvat a proč?
- proč se za husitské války neomluví KMS?
- co kdyby se omluvili všichni žijící nositelé příjmení Žižka?

Jestli mi někdo dokáže odpovědět alespoň na jednu otázku, budu mu vděčný. Jestli na dvě, je fakt hlava.

Olin



Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: Presbyter v Úterý, 18. duben 2006 @ 10:21:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako husitský kněz musím říci, že materiál KMS je hloupost.
Církev československá byla provolána roku 1920 a přívlastek "husitská" připojila ke svému názvu roku 1971 na důkaz toho, že ve svém učení a praxi navazuje na dědictví Husovo a české reformace.
CČSH tedy není historicky spojena se starým husitstvím, které zaniklo rekatolizací po Bílé hoře roku 1620. Proto nenese CČSH žádnou zodpovědnost za excesy, ke kterým ze strany husitských vojsk docházelo (např. vypalování klášterů).
Jako novodobí husité jistě můžeme vyjádřit lítost nad tím, že za doby husitských válek docházelo ke zločinům, ale prosit za odpuštění za viny předků budeme Boha.
Husité nebyli ti, kdo tzv. husitské války vyvolali, jen se bránili nejprve jednotě českého katolického panstva a později křižákům z cizích zemí. Proto se divím, že KMS nezaslala svůj materiál spíš do Vatikánu.
Bratrsky Presbyter



Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: Esmeralda v Úterý, 18. duben 2006 @ 16:11:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A "spanilé jazdy" boli co? turistika do miest ťažby zlata? Tá obrana bola teda dost zvláštna:)))
Lebo práve tam ich väčšina smerovala.
Prečo sa nechávali posádky v dobytých mestách? asi som strategický nedouk, takže to nechápem:)))
Odporúčam prečítať si Božích bojovníkov od Sapkowského - upozorňujem, je to len beletria, je to zaujímavé, Sapkowski je Poliak, a preto je to trochu iný pohľad, ako sme zvyknutí, nie je to historik ani nič podobné.
Keď už nič iné, aspoň sa pobavíte.
Požehnanie
Esmeralda


]


Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: Presbyter v Úterý, 18. duben 2006 @ 18:38:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Esmeraldo!
Ach jistě, čekal jsem, kdy na "spanilé jízdy" dojde. Řeknu to takhle. Kdyby Hitler v roce 1940 nenapadl Francii, tak by v roce 1944 Spojenci neměli důvod se vylodit v Normandii, že? Cíly "spanilých jízd" byla - pokud vím - města sloužící jako základny křižáckých tažení. Nuže, bez křížových výprav proti Čechám by nebylo ani "spanilých jízd". Ať tak či onak, nic to nemění na faktu, že současná CČSH nemá proč se za husitské války omlouvat.
Bratrsky Presbyter


]


Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: Esmeralda v Úterý, 18. duben 2006 @ 23:08:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, milý Presbyter - v mojom meste sa v tom čase žiadni križiaci nezdržiavali - to viem určite, - ale na druhej strane tu boli bane na zlato. a nejaké to zlato... takže tak. strategický ťah to bol dobrý, nebojovať na svojom území, ale na území nepriateľa - ps - nejde o nejaké ospravedlnenia, bratríkov (takú slovenskú verziu husitov) mám dokonca v rodokmeni....
Nuž, ten tvoj prímer celkom nesedí - Spojenci sa nezameriavali na výber výpalného vo forme drahých kovov.
No a náš milý Sapkowski celých husitov zobrazuje pomerne realisticky - na začiatku boli ideály, na konci len skupina ľudí, ktorí odvykli mierovému životu.
.....
Požehnanie
Esmeralda



]


Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: Esmeralda v Úterý, 18. duben 2006 @ 23:16:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, milý Presbyter - v mojom meste sa v tom čase žiadni križiaci nezdržiavali - to viem určite, - ale na druhej strane tu boli bane na zlato. a nejaké to zlato... takže tak. strategický ťah to bol dobrý, nebojovať na svojom území, ale na území nepriateľa - ps - nejde o nejaké ospravedlnenia, bratríkov (takú slovenskú verziu husitov) mám dokonca v rodokmeni....
Nuž, ten tvoj prímer celkom nesedí - Spojenci sa nezameriavali na výber výpalného vo forme drahých kovov.
No a náš milý Sapkowski celých husitov zobrazuje pomerne realisticky - na začiatku boli ideály, na konci len skupina ľudí, ktorí odvykli mierovému životu.
.....
Požehnanie
Esmeralda

PS: v mojom meste križiaci určite neboli - zlato bolo príliš veľké pokušenie:))))


]


Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: reader v Středa, 19. duben 2006 @ 09:19:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ty to jeste pamatujes esmo? ... to byl vtip

just btw: vsimnul jsem si, ze pokud se dostaneme mimo kontext naseho trapneho cesstvi (staci napr. chvili pobyvat v nemecku) zjistite, ze jejich nahled na husity, kteremu se uci v dejepravje jiz na zakladni skole, je silne negativni. divaji se na ne jako na takove teroristy tehdejsi doby, treba jako hamas. to jenom my cesi jsme z nich udelali takove hrdiny (pozor, nemluvim o idealech ktere staly v pozadi, ktere byli jiste bohulibe a ke kterym se, tusim, prihlasila CSCH, mluvim ciste o tom hnuti).


]


Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: Presbyter v Středa, 19. duben 2006 @ 11:31:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nedivím se, že ten, který dal Němcům někdy na *****l, se v jejich učebnici dějepisu promění z Božího bojovníka na teroristu. Srovnávat husity s hamasem je opravdu ubohé. Husité vybojovali vítězství vojenská (Vítkov, Domažlice) i programová (Soudce chebský, Basilejská kompaktáta), kdežto ubožákům z Hamasu, kteří nikdy nebudou schopni Stát Izrael vojensky porazit, nezbývá než posílat svou mládež, aby se vyhazovala do vzduchu před židovskými nákupními centry. Jak lze toto počínání srovnávat s dvousetletou historií husitské církve a české reformace (která nám dala Jistebnický kancionál a Kralickou Bibli) vážně nevím.
Bratrsky Presbyter


]


Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: reader v Středa, 19. duben 2006 @ 14:42:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak tak ... myslim ze na tom se tu vsichni shodnem. ja to napsal jen by the way, neb me takovy pristup taky zarazil. zajimalo by me jestli je to vetsinovy evropsky nazor (ja sem se stim setkal jen v nemeckem prostrei) ale obavama se ze ano :(


]


Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: reader v Středa, 19. duben 2006 @ 09:21:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
errata: CCSH


]


Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: Presbyter v Středa, 19. duben 2006 @ 12:40:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Esmeraldo!
Zakládáš-li svůj výklad dějin na Sapkowského beletrii, pak není moc o čem diskutovat. Husité se ocitli ve válce, kterou nezačali a kterou nechtěli. Husitští teologové několikrát vedli učené disputace na půdě univerzity, je-li vůbec pro křesťany možné bránit se mečem. Byl to kostnický sněm, který Mistra Jana Husa upálil a byl to král Zikmund, který vedl křižáky proti "kacířským" Čechám. Zikmund byl nejen král římský, ale také uherský a Slovensko bylo součástí uherského království. Pokud tam tedy směřovaly nějaké husitské odvetné akce, je to vcelku logické. Že při tom husitům nešlo o to loupit, nýbrž šířit své husitské manifesty, se ukazuje i z toho, že se na Slovensku začalo šířit hnutí tzv. bratříků, husity inspirovaných.
Byla to složitá doba a soudit je snadné. Válka není správná. Ale husitům šlo o jediné - aby bylo v království českém Boží Slovo svobodně hlásáno (čtyři artikuly pražské). Vidíš-li přesto v husitech loupežníky, vyvracet ti to nebudu.
Bratrsky Presbyter


]


Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: Esmeralda v Čtvrtek, 20. duben 2006 @ 10:04:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Presbyter,
veď ja ťa len tak pošťuchujem.:)))
Sapkowski je Sapkowski, nikdy sa neprezentoval ako historik. Na rozdiel od D. Browna, je to popredný poľský autor SF:)), ktorý sa tým nikdy netajil.
Okrem toho, z hľadiska nášho - slovenského -bolo úplne jedno, či mesto vypálil križiaci alebo husiti.:))

Mne osobne na husitských záležitostiach vadí viac iná vec - prípad Petra Chelčického a Rokycany. vtedy sa husiti prejavili skutočne hnusne.

Požehnanie


]


Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: Presbyter v Čtvrtek, 20. duben 2006 @ 10:23:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Esmeraldo!
To jsem rád, že jenom pošťuchuješ, ale každý z nás má svoje slabé místo, kam se šťouchat nenechá. Někdo si rád štouchne do katolíků, někdo do charismatiků, někdo do husitů - potrefené husy se vždycky ozvou. Koneckonců jako ctitel Husa mezi ty husy patřím taky.
Bratrsky Presbyter


]


Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: Esmeralda v Čtvrtek, 20. duben 2006 @ 10:38:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý presbyter,
ospravedlňujem sa, že som ti stúpila "na kurie oko".
ja si len nerada niekoho idealizujem - vrátane husitov:)))
V žiadnom prípade nie si hus - určite si gunár:)))
Okrem toho, keby nás husiti nedobýjali, mali by sme o jednu udalosť v historickom kalendári mesta menej :)))

Požehnanie
Esmeralda


]


to Esmeralda (Skóre: 1)
Vložil: Ucednik (ucednik@seznam.cz) v Středa, 19. duben 2006 @ 12:54:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Esmeraldo,
neuraž se, ale jen by mě zajímalo, jestli stejně kriticky jako na násilné excesy Husitů pohlížíš i na konání katolické církve a její podporu fašistického státu, který má na svědomí koncentrační tábory a deportaci slovenských Židů za druhé světové války. Děkuji.
s přáním pokoje
Ucednik


]


Re: to Esmeralda (Skóre: 1)
Vložil: Esmeralda v Čtvrtek, 20. duben 2006 @ 10:13:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale iste. môj osobný názor je, že Pius X sa nemal zaslepiť antikomunizmom. to spôsobilo jeho chybný úsudok. v konečnom dôsledku cieľ nesvatí prostriedky.
čo sa týka deportácie - nikto nevedel, čo sa so židmi robí. nikto - aj keď sa objavili prví utečenci z koncentrákov, pokladali ich za šialencov. prosto tomu nikto neveril. - Ani Churchill, ani Beneš, a ani Tiso.
Na druhej strane nebol Tiso v takom postavení, aby to dlho odmietal deportácie.
Podľa mňa to nemal urobiť, ale transporty, pokiaľ viem začali hlavne počas povstania, keď už bolo Slovensko obsadené, a vládli de facto Nemci.
a ty, milý učedník, ako sa dívaš na kolaboráciu evanjelickej cirkvi s Hitlerom?
Zaujíma ma tvoj názor.

Požehnanie
Esmeralda


]


Re: to Esmeralda (Skóre: 1)
Vložil: Ucednik (ucednik@seznam.cz) v Čtvrtek, 20. duben 2006 @ 10:44:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hitler potřeboval i katolíky z Bavorska, stejně jako evangelíky z ostatních částí německa, to je jeho známý výrok. A mnozí dali přednost světu před Boží pravdou Bohužel.

ako sa dívaš na kolaboráciu evanjelickej cirkvi s Hitlerom?

stejně jako na každou kolaboraci a napomáhání zlu. Vlastně ještě přísněji, protože lidé v církvi by měli být příkladem pro ostatní. Proto jsem pro to, aby ty církve a hnutí, které mají ruce od krve jasně definovali svou vinu, činily pokání a omluvili se. Ale včele těchto církví nestáli lidé, kteří hlásají svou neomylnost a kteří se hlásí k tradici svého úřadu bez ohledu na ohavnosti, které představitelé tohoto úřadu páchali.Navíc je tu kolaborace ŘKC s Musolinim i spolupráce s Frankem po celou dobu jeho vlády ve Španělsku.

Esmeraldo netvrď mi prosím, že ve čtyřicátých letech nikdo nevěděl co se děje v koncetračních táborech.Němci nechtěli slovenské Židy, protože byli mezi nimi i nepráceschopní lidé. Bylo jasné, že je bude potřeba okamžitě zlikvidovat a to něco stojí. Proto nabídl Slovenský štát za každého žida zaplatit 500 marek tuším.Oni věděli, že platí za "zpracování" a ne za pouhou deportaci.Byla to iniciativa slovenského klerikálního štátu ne požadavek říšského hegemona.
Přesto "neomylný" papež neexkomunikoval žádného klerikála, který páchal tyto ohavnosti.

s úctou
Ucednik


]


Re: to Esmeralda (Skóre: 1)
Vložil: Ucednik (ucednik@seznam.cz) v Čtvrtek, 20. duben 2006 @ 10:46:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hitler potřeboval i katolíky z Bavorska, stejně jako evangelíky z ostatních částí německa, to je jeho známý výrok. A mnozí dali přednost světu před Boží pravdou Bohužel.

ako sa dívaš na kolaboráciu evanjelickej cirkvi s Hitlerom?

stejně jako na každou kolaboraci a napomáhání zlu. Vlastně ještě přísněji, protože lidé v církvi by měli být příkladem pro ostatní. Proto jsem pro to, aby ty církve a hnutí, které mají ruce od krve jasně definovali svou vinu, činily pokání a omluvili se. Ale včele těchto církví nestáli lidé, kteří hlásají svou neomylnost a kteří se hlásí k tradici svého úřadu bez ohledu na ohavnosti, které představitelé tohoto úřadu páchali.Navíc je tu kolaborace ŘKC s Musolinim i spolupráce s Frankem po celou dobu jeho vlády ve Španělsku.

Esmeraldo netvrď mi prosím, že ve čtyřicátých letech nikdo nevěděl co se děje v koncetračních táborech.Němci nechtěli slovenské Židy, protože byli mezi nimi i nepráceschopní lidé. Bylo jasné, že je bude potřeba okamžitě zlikvidovat a to něco stojí. Proto nabídl Slovenský štát za každého žida zaplatit 500 marek tuším.Oni věděli, že platí za "zpracování" a ne za pouhou deportaci.Byla to iniciativa slovenského klerikálního štátu ne požadavek říšského hegemona.
Přesto "neomylný" papež neexkomunikoval žádného klerikála, který páchal tyto ohavnosti.

s úctou
Ucednik


]


Re: to Esmeralda (Skóre: 1)
Vložil: Esmeralda v Čtvrtek, 20. duben 2006 @ 21:13:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý učedník,
keby si pohľadal na webe, tak by si našiel
Čo som povedala, na tom si stojím, lebo je to pravda.

viď dokumenty.

Vatikán aj slovenskí biskupi na strane Židov (S171)



Osobne si myslím, že Tiso bol za vysídlenie Židov, no nie za ich likvidáciu a že by sa bol usiloval transporty zastaviť hneď na začiatku, keby vedel o čo ide. Dúfam, že slovenskí historici - z obidvoch táborov - nájdu odvahu a usporiadajú raz o tejto téme sériu odborných seminárov. Tiso podľa mňa patril medzi nacionalistov. Niektorí tvrdia, že bol fašista, samotní fašisti ho však nepokladali za presvedčeného fašistu.
Vo februári 1943 jeden zo šéfov hlavného úradu SS, Berge, podal Himlerovi v tajnej správe takúto charakteristiku na Tisa:


- Tiso sa ako realista hlási k ríši, ale sa usiluje vybudovať Slovensko podľa zásad Katolíckej akcie ako katolícky stavovský štát.

Nedokážem posúdiť kto a nakoľko v čase transportov zo Slovenska vedel o existencii vyhladzovacích táborov. Podľa všetkého sa o nich aj viacerí čelní predstavitelia Slovenského štátu dozvedeli až vtedy, kedy už bola zo Slovenska vyvezená väčšina našich židovských spoluobčanov.

Keď sa slovenskí biskupi presvedčili od očitých svedkov, že Židia neboli vyvážaní na práce, ale boli likvidovaní, vydali pastiersky list, ktorý pomohol k tomu, aby už zo Slovenska nebol až do potlačenia SNP v roku 1944 vyvezený ani jeden slovenský Žid. Osobne si myslím, že mali dôrazne protestovať už pri vysídľovaní, to aj vtedy, ak boli presvedčení, že ide iba o vyvážanie do táborov, kde si vraj mali zarábať na živobytie pre seba a svoje rodiny. Nemali pozerať na to, že väčšinová mienka súhlasí s vysídľovaním.

Začiatkom marca 1943 vydali pastiersky list, v ktorom sa postavili na stranu prenasledovaných a mučených Židov a jasne sa vyslovili, že majú nárok na tie isté práva ako ostatní občania Slovenskej republiky. V liste sa píše:

- Je prirodzeným právom každého jednotlivca, bez ohľadu na národnú príslušnosť, že nikoho nie je možné stíhať a trestať bez dostatočnej príčiny, ktorú je treba v každom jednotlivom prípade dokazovať podľa platných zákonných noriem. Ak sa previní jeden, alebo viac členov niektorého národa, prípadne národnostnej skupiny alebo menšiny, z toho ešte nevyplýva, že z rovnakého priestupku je možné obviňovať celý národ, prípadne národnostnú skupinu a menšinu...

V liste pripomenuli, že aj predstavitelia moci majú svoje povinnosti:

- Pre každého občana, ale tiež pre každého držiteľa a vykonávateľa verejnej moci platí jasné a nedvojzmyselné ustanovenie ústavy nášho štátu: "Všetci obyvatelia bez rozdielu pôvodu, národnosti, náboženstva a povolania požívajú ochranu života, slobody, majetku."

Na jar 1943 sa na Slovensku rozšírili správy o tom, že zastavené židovské transporty sa majú obnoviť a má sa vyviezť aj posledný zbytok Židov.

Diplomatický zástupca Vatikánu si vyžiadal 7.apríla rozhovor s predsedom vlády Tukom. Burzio v rozhovore tlmočil jasnú požiadavku Vatikánu, aby tieto transporty ostali naďalej zastavené. Z ich rozhovoru jasne vidieť, aké záujmy kto zastával. Tento rozhovor uvádzam z úradného záznamu o návšteve pápežského chargé d´affaires Burzia u predsedu vlády, 7.4.1943; archív MZV. Rozhovor začal Burzio a Tuka si v ňom tvrdošijne hájil svoje názory:

- Vatikán žiada, aby bolo upustené od ďaľšieho vyvážania Židov.

- Cudzia moc je oprávnená intervenovať u vlády v tom prípade, keď ide o jej štátneho príslušníka alebo o člena patričnej národnej skupiny. Nerozumiem však, na akom základe intervenuje Vatikán vo veci slovenského štátneho príslušníka, ktorý nie je členom katolíckej cirkvi. Žiadosť odmietam a neberiem ju vôbec na vedomie.

- Slovensko je katolíckym štátom a Svätý otec pokladá za svoje právo a povinnosť upozorniť slovenskú vládu na štátne aktá, ktoré sa nezhodujú s katolíckymi zásadami... Vatikán obdržal hodnoverné správy, že sa na Ukrajine s vyvezenými Židmi kruto zaobchádza, že ich tam vraždia.

- Také správy som počul aj ja. Dokonca mi bolo úradne hlásené, že jeden zo slovenských biskupov si sťažoval, že vraj Židov vyvezených na Ukrajinu hromadne strieľajú, že si vraj musia najskôr vlastnoručne vykopať hrob, na ktorého okraji ich zastrelia a hodia dovnútra. Stalo sa vraj, že matku zastrelili, hodili do hrobu a kojenca, ktorého držala na prsiach, hodili živého za matkou do hrobu. Dokonca sa malo stať, že z mŕtvol Židov varili mydlo. Keď som sa o týchto správach dozvedel, požiadal som nemecké úrady, aby mi umožnili poslať na Ukrajinu štúdijnú komisiu, ktorá prešla židovskými osadami a o svojej skúsenosti podala správu verejnosti k vyvráteniu hrôzostrašných povestí rozšírených židovskou propagandou.

- Tak čo bude s vyvážaním Židov?

- Židia, ktorí sú z hľadiska hospodárskeho, alebo kultúrneho pre Slovensko potrební a správajú sa slušne, môžu nerušene ostať na svojom mieste. Ostatní ako nežiadúci, dokonca škodlivý živel, pôjdu na Ukrajinu...

Tuka si nechcel priznať, že všetky tieto správy sú pravdivé. Transporty Židov však boli vládou zakázané až do odvolania a pokračovali až počas Slovenského Národného povstania, kedy moc v štáte prebrali do rúk fašisti a ich prisluhovatelia.
Jozef Červeň, streda 12. apríla 2006 13:00

Nuž tak.

Požehnanie

Esmeralda


]


Re: to Esmeralda (Skóre: 1)
Vložil: Ucednik (ucednik@seznam.cz) v Pátek, 21. duben 2006 @ 00:10:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
25. březen 1942. V březnu r. 1942 se naplnila tragédie slovenských Židů. Začaly jejich masové deportace v rozsahu, který nemá - v poměru k celkovému počtu obyvatel - obdoby. Podle vládního nařízení č. 198/1941 z 10. září 1941, známého jako tzv. židovský kodex, byli židovští občané Slovenska nakládáni do vagónů a odváženi do Osvětimi a dalších vyhlazovacích táborů. Slovenský židovský kodex byl drastičtější než obdobné zákony německé a navíc slovenská vláda musela zaplatit za každého deportovaného Žida 500 marek.
Transporty se valily jeden za druhým přes dva týdny až do chvíle, kdy dal nerozhodný papež Pius XII. svému zástupci v Bratislavě pokyn, aby u Tisa protestoval. Nemohl totiž přehlédnout, jak silně poškozuje věc katolické církve fakt, že předsedou vlády, jež transporty nařídila, je katolický kněz. Celý problém shrnul 13. 7. 1942 papežský podsekretář Tardini: ,,Neštěstí tkví v tom, že prezident Slovenska je kněz. Že Svatá stolice nemůže krotit Hitlera, to chápou všichni, ale že nemůže zabrzdit kněze - kdo to pochopí?"
Papežovy protesty přinesly alespoň odklad transportu pro několik tisíc pokřtěných Židů. Co to však bylo proti počtu těch, kteří byli odvezeni na smrt; v průběhu následujících sedmi měsíců jich bylo 57 628. O dodatečnou legalizaci tohoto počínání se postaral slovenský sněm, jenž 15. května 1942 schválil ústavní zákon č. 68/1942, jenž začínal slovy: ,,Židy je možno vystěhovat ze Slovenska." Proti byl jen jeden hlas - poslance J. Eszterházyho. Několik dalších poslanců před hlasováním na protest opustilo zasedací síň. Ze 120 tisíc Židů, žijících na území Slovenska v roce 1938, jich ke konci války zůstalo pouhých 10 tisíc.

Nemohu pochopit, proč kněz mající podíl na těchto zločinech byl Vatikánem jen lehce upozorněn.

Spekulace, že nejvyšší představitelé nevěděli co se s Židovskými spoluobčany stane po deportaci jsou směšné. Co se děje s Židy po deportaci jistě tušil i sir Winton, který zachránil stovky českých židovských dětí ještě před válkou. Že by to nevěděli tak vysocí představitelé slovenského štátu? Věděl to i tehdejší papež, ale zdá se, že jim to vyhovovalo. Ostatně katolická církev má dlouhou historii antisemitismu. Kupříkladu jezuité museli dokazovat že až do 5. generace nemají židovské předky.

s přáním Božího požehnání
Ucednik


]


Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: Gepa v Středa, 19. duben 2006 @ 14:44:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud je nesmysl, aby se nohsledové husitského hnutí omluvili, pak je nesmysl, aby se omlouvali (současní) katolíci za rekatolizaci, křížové výpravy, inkvizice (ktere prováděli ve stejné síle i protestanté - zejména luteráni a kalvinisté),... Český protestant byl, je a bude vždy spojován s krvavým husitským hnutím. Kdo se od toho "distancuje" je v podstatě duchovní tunelář. Jenom přejmenuje firmu (církev, sbor, shromáždění...) a založí novou a čistou. A nebo ještě lépe - pojede na vlastní triko (říká se tomu křesťanství osamělého rangera), což je jen obdoba téhož. Vyzobe z husitství jen to dobré a ten kalich naplněný krví nepřátel zanechá ve staré firmě. A špína z vypálených kostelů, klášterů, zaniklých vesnic, která po husitech zůstala, se ho přeci netýká.
Omluva českých reformovaných je naprosto na místě.

Gepa



to Gepa (Skóre: 1)
Vložil: Ucednik (ucednik@seznam.cz) v Středa, 19. duben 2006 @ 15:00:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Při vší úctě Gepo,
Tvůj pohled na protestantismus je trochuzkreslený. Ano ti kteří jsou následovníky těch hnutí a církví, které páchaly násilí nejen proti katolíkům, ale i jiným protestantům by měli jasně vyjádřit, že se od těchto činů distancují a litují je. Ne každé protestantské hnutí však páchalo násilí. Jsou i taková, která násilí ve všech podobách odmítala.
s úctou
Ucednik


]


Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: Presbyter v Středa, 19. duben 2006 @ 23:22:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gepo!
Současný papež Benedikt XVI. stojí v čele stejné instituce papežství jako papež Inocenc III., který ve 13. století zřídil papežskou inkvizici (narozdíl od předchozí biskupské inkvizice). Mezi současným a středověkým papežstvím existuje historická kontinuita. Proto je omluva za řádění inkvizice namístě. Husitská církev zanikla roku 1620. Mezi současnou CČSH (provolanou 1920) a starým husitstvím historická kontinuita není. CČSH se přihlásila odkazu M. Jana Husa a husitské teologie, nikoli k obhajobě husitských válek. Budu muset asi opakovat do aleluja, že husitské války byly reakcí na Husovo upálení a křižácké plenění Čech. Každého katolíka zabitého husity je mi upřímně líto - odpovědnost za jejich smrt ale nesou ti, kteří je do Čech nalákali za vidinou kořisti a odpustků.
Husitské války představují asi 30 let z dvousetleté historie husitské církve. Husitský král Jiřík z Poděbrad dosáhl náboženského smíru, který v Čechách platil až do Bílé hory - svobody vyznání pro utrakvisty i pro katolíky. Ukaž mi jinou zemi Evropy, kde by v té době mohla vedle sebe žít dvě různá vyznání, aniž by byli vyháněni nebo museli odejít lidé, kteří byli jiného vyznání než panovník (princip augšpurského míru asi o sto let později!).
O těchto věcech se ale nemluví, raději se budou dál omílat příhody "zbojníka" Žižky. Husita rovná se přece cep+palcát, že?
Bratrsky Presbyter


]


Re: Křesťanská misijní společnost - omluvte se za husitské války (Skóre: 1)
Vložil: Esmeralda v Čtvrtek, 20. duben 2006 @ 10:16:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Iná krajina - ale kľudne.
Francúzsko do zrušenia Nantského ediktu.
Fungovali katolíci a protestanti spolu? no zrejme hej. - aj kdeď to bolo podstatne neskoršie.

Požehnanie
Esmeralda


]


Re: KMS - omluvte se za husitské války a taky za Napoleona (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko@atlas.cz) v Čtvrtek, 20. duben 2006 @ 00:21:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už tady jednou byl požadavek, aby se omluvili katolíci, teď zase husiti a dokud budeme vlažní, budou další chtít od jiných, aby se omluvili.
Nebude nkdo chtít, aby se také Čeští bratři omluvili za to, že mlčky trpěli pod jhem katolicismu a nezvedli hlavy? (hlavně za to, že nevzali do ruky pušky). Nebo od metodistů, že přišli pozdě do Československa po pádu Rakouska, nepodpořili těžce zkoušené české vlastence a do té doby se vyžívali jenom v Anglii?
Nebo d apoštolské církve, že nekandiduje do vlády, aby tam šířila zprávu o spasení?
Za co a do kdy se má někdo omlouvat, aby vyhověl pobuřujícím požadavkům neklidných lidí?
Komár štípe, protože potřebuje živit se krví, a pro svá vajíčka, ale tady jsou lidé, kteří potřebují do někoho rýpat, i když na tom nezávisí jejich život. Nedalo by se být v klidu?
Klid prospívá.
Miro




Re: KMS - omluvte se za husitské války a taky za Napoleona (Skóre: 1)
Vložil: Presbyter v Čtvrtek, 20. duben 2006 @ 00:25:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Klid prospívá, to je fakt. V naší zemi asi bude dost profesionálních pomlouvačů. Možná by stálo za to pro ten klid zřídit i profesionálního omlouvače. Na něj by se mohli obracet všichni a on by se za všechny a všem omlouval a omlouval...


]


Re: KMS - omluvte se za husitské války a taky za Napoleona (Skóre: 1)
Vložil: Vendaor v Sobota, 22. duben 2006 @ 10:26:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jako se má milovat hříšník, ale nenávidět hřích, máme zkoumat nauky, jsou-li z Písma, ale nemusíme nikoho jmenovat, žádnou denominaci.


]


Stránka vygenerována za: 0.55 sekundy