Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 182, komentářů celkem: 429683, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 277 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116559669
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy!
Vloženo Úterý, 23. květen 2006 @ 23:42:19 CEST Vložil: Bolek

Z našich církví poslal Ochranovský

Prosba Vážené sestry, vážení bratři, milí přátele,  mnozí z vás znají a nebo alespoň slyšeli o problémech, ke kterým došlo v Jednotě bratrské po sporném synodu v roce 1999.  Jistá skupina charismaticky orientovaných synodálů zneužila mezer v řádech Jednoty bratrské a získala na synodu nečestným způsobem nutný počet hlasů pro získání moci uvnitř církve. Tradičně orientované sbory se proto pokusili od této skupiny oddělit a distancovat, a to především z důvodů naprosto rozdílných pohledů na samotné otázky víry a praktické působení na věřící ve sborech. Šlo o tyto sbory s naprostou většinou tradičně orientovaných bratří a sester - Jablonec n.N., Koberovy, Potštejn, Praha, Rovensko p.Tr., Tanvald, Turnov, Ujkovice a Železný Brod. Odmítli jsme povýšené jednání charizmatiků a jejich Úzké rady, finanční vydírání, psychologický nátlak vedoucí až ke zhroucení lidí a rozpadu rodin, proklínání viníků, vymítání démonů a ďáblů, breptání jazyky, válení se po zemi v křečích a s chechtotem a řadu dalších podobných projevů a praktik.

Charismatici pod vedením jejich Úzké rady však proti nám vystoupili velmi nekřesťanským způsobem. Zmocnili se právní subjektivity a tím i jména Jednota bratrská zapsaného v registru církví na Ministerstvu kultury. Našim sborům dali ultimátum - buď se k nim vrátíme a nebo nás zlikvidují. Tradiční sbory tento nátlak zcela samozřejmě odmítly. Úzka rada pak na jednotlivé sbory vyjmenovala správce ze svých charizmatických sborů, kteří v sobě ani nenašli odvahu se v tradičních sborech objevit a pouze psali dopisy ve smyslu nařizuje se , převádí se, vylučuje se a podobně .... Tímto trikem se Úzka rada zmocnila veškerého majetku okupovaných sborů, nemovitého - modliteben - i finančního - účtů . Mezi prvními dopisy, které následovaly, byly výpovědi z pracovního poměru pro všechny kazatele i laiky, z účtů  zmizely finanční prostředky tradičních sborů a modlitebny   začali charizmatici nabízet k odprodeji,  rozprodávat a používat ke komerčním účelům. Pod tímto nevídaným tlakem - jakého se neodvážili ani za války nacisté - se tradiční sbory rozhodly požádat o pomoc Českobratrskou církev evangelickou a Kontinentální provincii Jednoty bratrské (která sdružuje sbory Unitas Fratrum v celé Evropě). Z obou stran nám byla nabídnuta pomoc - pro tradiční sbory Jednoty bratrské byl v ČCE vytvořen zvláštní seniorát - Ochranovský - Kontinentální provincie pro nás vytvořila samostatný Distrikt ... Spor se dlouhá léta řešil i na úrovni Světové Jednoty bratrské a v jejich orgánech a komisích - Unity boardu - Radě Světové Jednoty a na jejich synodech. Bohužel - představitelům charizmatiků ponechali pravoplatné hlasy a jejich zástupci na těchto shromážděních a při všech jednáních s představiteli Světové Jednoty o situaci v české Jednotě systematicky lhali - všechnu vinu sváděli jen na tradiční sbory a pravdu o jejich řádění vydávali za pomluvy.  Konkrétně - jako první charizmatici prodali sborový dům pražského sboru ( za několik milionů ) a zabavili pražskému sboru všechny jejich finanční prostředky . Postižení z  tradičního  pražského sboru  se s nimi nemohli ani kvalifikovaně soudit - pokusili se o to, ale vše bylo marné - pan ministr Dostál rozhodně nebyl ten, komu by podobné problémy nějak vadily - a naše soudy byly obdobného názoru - vše , co se děje uvnitř církve je jen její vnitřní záležitostí a stát ani soudy do toho nemohou zasahovat ... a tak není divu, že veškeré snahy o nápravu zůstaly marné ... Ale i Boží mlýny melou , i když mlely a melou jen pomalu - charismatici díky sporům mezi nimi a mnoha rozpadů uvnitř jejich sborů ztratili na síle, sami zestárli a zmoudřeli, někteří v sobě našli i sílu se přiznat k omylům a omluvit . Také Rada Světové Jednoty konečně prohlédla jejich lži ( tvrdili jim totiž, například, že modlitebnu pražského sboru neprodali , ...) , a pozastavila charizmatikům členství ve Světové Jednotě, kategoricky se vyslovila proti dalšímu rozprodávání sborových budov a modliteben. Svoje jistě sehrál i solidární postoj Ekumenické rady církví .... To , co patřilo mezi  nejtěžší spory, byly právě modlitebny tradičních sborů - nekonečné pokusy o nějaké rozumné vypořádání - od nájmu až po zpětný prodej odcizených nemovitostí (z hlediska tradičních sborů) . Charismatici nejprve požadovali tržní nájem bez jakýchkoli záruk, později trvali na zpětném prodeji jimi zabraných sborových domů. Přestože Rada Světové Jednoty jasně prohlásila, že sborové budovy se prodávat nemají, charizmatici a konkrétně jejich Úzka rada to nerespektovali a nerespektují.  Na podzim loňského roku nabídli tradičním sborům, aby si své sborové budovy od nich odkoupili za tržní cenu ( v případě např. Železného Brodu se jednalo o částku cca 2.000.000,- Kč), tedy abychom si znovu koupili to, co vybudovali a udržovali naši dědové a otcové. Tuto nabídku jsme nepřijali a ani nemohli přijmout - tolik peněz by naše zdecimované sbory nemohly dát dohromady . V březnu letošního roku však došlo konečně k náhlé změně postoje Úzké rady - zřejmě pochopili, že se jedná o zcela nereálnou požadovanou částku - a tak svůj návrh na odkoupení snížili na pouhých 5% z uvedené odhadní ceny - to je např. pro Železný Brod 100 000,- Kč .(a k této částce bude ještě nutné přičíst poplatky spojené s převodem nemovitosti zpět na tradiční sbory). Ani tuto nabídku jsme nepřijali ihned a bez rozmyslu - vzhledem k postoji Světové Jednoty - protože tu stále je a bude  i možnost zpětného a bezúplatného převodu - pokud by se charizmatici rozpomněli na své křesťanské povinnosti - po kratším váhání jsme se však rozhodli nabídku přijmout, abychom mohli opět nabýt jistoty, že náš sborový dům bude dál sloužit účelu, pro který byl vybudován - kázání božího slova. Naše sbory jsou však vytunelované a zesláblé a stále stárneme, mladí jsou právem znechuceni charismatickými způsoby a praktikami, bojujeme spíš o přežití. Přesto, doufáme, že se vláda našich věcí zase k nám navrátí a sborový život opět ožije novým přílivem mládí. Chceme proto udělat vše, aby se dílo našich otců nerozplynulo v konzumu a komerci . Ale jenom naše sbory však tak velké finanční částky nemohou dát dohromady. Prosíme proto naléhavě i Vás o rychlou a účinnou finanční pomoc . Pomozte nám zachránit naše sborové domy, aby je nepostihl stejný osud jako sborový dům v Potštejně  ( mimochodem jeden z nejstarších sborových domů Jednoty bratrské v Čechách ) - je v něm dnes truhlářská dílna a sborové lavice jsou dávno rozprodané , nebo sborový dům v Praze, který již byl prodán ke komerčním účelům. Zvažte svoje finanční možnosti a můžete-li, prosíme, pomozte. Finanční výpomoc můžete předat přímo v jednotlivých sborech do jejich sbírek, nebo osobně farářům a starším sborů, nebo je můžete posílat na sborové účty, které Vám všude jistě sdělí. Pokud nemáte možnost kontaktu, můžete přispět na konto sboru v Železném Brodě s číslem 270 550 190 267 / 100 .  Pro podnikatele je možnost vystavit potvrzení pro daňový odpis. Pokud budete mít nějaký dotaz, zavolejte na telefonní číslo 483 389 231 (fara Železnobrodského sboru) bratru Jiřímu Polmovi, kazateli Železnobrodského sboru. Rovněž prosíme všechny, kteří si tento dopis přečtou, předejte je dalším bratřím a sestrám ve vašich sborech.   Všem, kteří nám jakkoli pomohou - modlitbou a nebo darem - předem děkujeme. Rady starších a kazatelé   Podle sborového dopisu Železnobrodského sboru upravil a doplnil                      Ochranovský


"Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 27 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy! (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 24. květen 2006 @ 06:38:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je smutné!!!
K čemu pak jsou církve ?
K čemu spěje charismatismus ?



Re: Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy! (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 24. květen 2006 @ 07:12:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odmítli jsme povýšené jednání charizmatiků a jejich Úzké rady, finanční vydírání, psychologický nátlak vedoucí až ke zhroucení lidí a rozpadu rodin, proklínání viníků, vymítání démonů a ďáblů, breptání jazyky, válení se po zemi v křečích a s chechtotem a řadu dalších podobných projevů a praktik.

Jako člen Apoštolské církve, tedy letničního sboru to podobně odmítám. Pokud navštívíte jakýkoliv sbor Apoštolské církve, tak něco podobného - válení se po zemi v křečích a s chechtotem a řadu dalších podobných projevů a praktik, v našich sborech neuvidíte.

Ostatně z článků, kterými jsem tady přispíval můžete poznat, že mě ve službě Pánu Ježíši spíše zajímá studium a výklady biblických textů, než cokoliv ostatního.

Rád bych, abyste si, bratři a sestry, uvědomili, že letniční hnutí, letniční praxe není totéž, co charismatické hnutí. Naše církev se od charismatického učení distancuje.

Já obzvláště nesouhlasím s tuto hnusnou praxí - když jsi nemocný, už se modli a děkuj za uzdravení. To je manipalace s Bohem. Nemůžu děkovat za něco, co se ještě nestalo. I když charismatici tvrdí, že se to stalo v nebi... A když nejsi uzdravený, tak ti ještě řeknou, že jsi měl malou víru, což se podepíše na tvé psychice...

S přáním pokoje nejenom pro dnešní den, ale na věky přeje Karels



Re: Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 24. květen 2006 @ 08:50:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karle,

i když to není k tématu prosby o finanční pomoc tradičním sborům bývalé JB, je pro mne potěšující slyšet, že se Tvá "církev se od charismatického učení distancuje."

Prosím, mohl bys mi prokázat jednu laskavost? Kdy se tak stalo a kde se s tím lze oficiálně seznámit?

S díky za odpověď,

Pastýř


]


Re: Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy! (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 24. květen 2006 @ 09:28:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Tě pastýři,

to není tak těžké. Naše nakladatelství vydalo knihu - Jiné evangelium : historická a biblická analýza hnutí Víry / D. McConnell. - Albrechtice : Křesťanský život, 1996. - 192 s. Kniha jednoznačně odmítá hnutí víry, což je patrné i z názvu knihy - "Jiné evangelium."

Z čehož je jasné, že se od hnutí víry distancujeme. Kniha je z našeho nakladatelství, nakladatelství Apoštolské církve.

Hnutí víry a jeho praxe je uplatňovaná především charismatiky. Vydání této knihy můžeme chápat jako odmítnutí praxe křesťanů z hnutí víry. Nebudeme přece vydávat knihu s duchovním tématem, se kterým by se Apoštolská církev neztotožnila.

Já sám osobně jsem knihu přečetl. Datum vydání je v roce 1996, tedy rok 1996 je oním datem, na který jsi se ptal.

S pozdravem Karels


]


Re: Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy! (Skóre: 1)
Vložil: reader v Středa, 24. květen 2006 @ 09:36:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mno,
(1) vydani knihy neni oficialni distanc,
(2) rada lidi to jako distanc rozhodne nechape (a zrejme chapat nece) ... nezavisle na tom jestli oni sami (ne)jsou charismatiky, (ne)jsou cleny AC. bohuzel.


]


Re: Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 24. květen 2006 @ 10:00:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud Tě tedy dobře chápu, pak charismatické hnutí = hnutí Víry a odmítá-li AC hnutí Víry, odmítá vlastně charismatické učení. Pak ovšem nechápu, proč například AC zastřešuje projekt základní školy Slova života? Proč hnutí Církev bez hranic (projekt AC) očividně s hnutím Víry spolupracuje a proč AC tolik podporuje charismatické Kurzy Alfa? Jestliže navíc se distancuješ od extrémních manifestací (v článku zmíněných), proč AC podporuje a zve lidi jako jsou Freidzon, Annacondia, Scataglini a vydává jejich knihy ?

Děkuji za odpověď.

Pastýř


]


Re: Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy! (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Středa, 24. květen 2006 @ 21:49:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
a proč AC tolik podporuje charismatické Kurzy Alfa

(a) kurzy Alfa pocházejí, nepletu li se, z Anglikánské církve, to ale nejsou moc "charizmatici", ne? Ale možní se pletu.

(b) Pastýři ty jsi taky člen AC, tak proč tyhle věci neřešíš u vás ve sboru? Oni vám to zakázali?



]


Re: Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy! (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 24. květen 2006 @ 11:52:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pánové,

protože by moje odpověď nebyla zcela odborná a kompetentní, odkazuji vás na naše webové stránky.

Tam se můžete dočíst stanoviska našeho církevního vedení k tématům, která vás zajímají. Pokud ne, potom jsou tam zcela jistě emailové adresy, na které případné dotazy můžete poslat.

webové stránky Apoštolské církve

S pozdravem a přáním pokoje přeje Karels



Re: Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 24. květen 2006 @ 13:18:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, nevím, proč bych měl psát na nějaké e-maily. Atorem komentáře jsi byl Ty a jistě máš pro něho Ty sám argumenty. Buď tady na onom distancování se od charismatického učení stále trváš (a pak bude pro Tebe osobně snadné odpovědět) anebo na něm netrváš, a pak by bylo vhodné si upravit názor. Nicméně žádný církevní představitel není zodpovědný za to, co Ty osobně napíšeš na intenretu a měl bys to umět i sám vysvětlit. Zde jsi ovšem mluvil za AC a toto vysvětlení by bylo na místě.

S pozdravem,

Pastýř


]


Re: Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy! (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 24. květen 2006 @ 16:21:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři,

napsal jsi:

Proč hnutí Církev bez hranic (projekt AC) očividně s hnutím Víry spolupracuje a proč AC tolik podporuje charismatické Kurzy Alfa? Jestliže navíc se distancuješ od extrémních manifestací (v článku zmíněných), proč AC podporuje a zve lidi jako jsou Freidzon, Annacondia, Scataglini a vydává jejich knihy ?

Určitě uznáš, že ten, kdo organizuje kurzy Alfa nejsem já, ale naše církev. Kdo sem zve Freidzona, Annacondiu, Scatagliniho, nejsem já, ale vedení naší církve, proto ti odkaz na internetové stránky naší církve musí stačit.

Vedení naší církve ti, pastýři, určitě podá vyčerpávající odpovědi na tvé dychtivé dotazy...

Karels


]


Re: Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 24. květen 2006 @ 20:06:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Karle,

napsal jsi: "Naše církev se od charismatického učení distancuje" a já jsem se Ti konkrétně, na příkladech, snažil dokázat, že tomu tak není. Mluvil jsi tedy za Tvoji církev. Ty jsi to napsal a Tebe se také ptám. Nemám důvod ptát se představitelů AC, Ti za Tvé výroky nejsou zodpovědni. Neřekli to zde oni, ale Ty. Proto by mne zajímalo, odkud bereš pro své tvrzení důkazy? Neschovávej se za vedení své církve. Buď to potvrď jasným důkazem anebo odvolej. Na Tebou uvedeném odkazu jsem nic takového nenašel. Uveď tedy, prosím, odkaz na konkrétní článek nebo dokument.

Pastýř


]


Re: Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy! (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 24. květen 2006 @ 22:13:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře,

já se mylně domníval, že vydání knihy odsuzující charismatickou praxi je i stanovisko církve. Ale asi tomu tak není.

Můj komentář je spíš mým pohledem. Nikde v církvi jsem totiž neviděl nikoho štěkat, mňoukat, nebo se svíjet v křečích v nějaké extázi. Já sám se rozhodně za charismatika, nebo křesťana praktikujícího prvky z hnutí víry, nepovažuji. Náš sbor, konkrétně olomoucký sbor také jako charismatický nevidím.

Pokud jde o ostatní věci, na které se pastýři ptáš, tak za jejich organizaci nese zodpovědnost vedení naší církve. Pokud chceš znát stanovisko naší církve, tak se nemůžeš doptávat mě, ale těch, kteří za ně nesou zodpovědnost, což je vedení AC.

Třeba se dozvíš, že kurzy Alfa nejsou charismatický "vystřelek", nýbrž možnou cestou zvěstování evangelia... Což je i můj názor.

Apoštolská církev
V Zídkách 402
280 02 Kolín 2
tel: 321 720 457, 321 727 658
fax: 321 727 668
e-mail: ustredi.kolin@apostolskacirkev.cz

Ústřední rada starších Apoštolské církve
735 43 Albrechtice u Českého Těšína 504
tel/fax: 558 742 323
e-mail: acrc@volny.cz

Karels



]


Re: Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy! (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Středa, 24. květen 2006 @ 22:34:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikde v církvi jsem totiž neviděl nikoho štěkat, mňoukat, nebo se svíjet v křečích v nějaké extázi.

to já ve Slově života taky ne, kdo ví, jestli to někdy někdo někde vůbec viděl :o)


]


Re: Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy! (Skóre: 1)
Vložil: joker v Čtvrtek, 25. květen 2006 @ 14:45:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratr biskup z AC o tom jednou vykládal u nás ve sboru. Mimochodem - když už se tu pere špinavé prádlo - vraťte se do historie, stačí tak 10 - 15 let zpět a podívejte se, skrze kterou církev sem všechna ta hnutí přišla (hnutí víry, hnutí chval, takovéto vychechtané "požehnání" apod.)
Já jsem se s tím tedy tehdy setkal v AC... Je-li dnes oficiální stanovisko k těmto věcem jiné, je to jedině dobře.

Každopádně by bylo moudřejší dívat se více do budoucnosti než do minulosti.


]


distancuje či nedistancuje? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 26. květen 2006 @ 08:40:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karle,

moc Ti nerozumím. Zkusím to tedy ještě jednou a naposledy.

- napsal jsi, že se AC (nikoliv Ty osobně) od charismatického učení distancuje a jako důkaz jsi uvedl vydání knihy "Jiné evangelium",

- namítl jsem, že tato kniha kritizuje pouze "hnutí Víry", ne charismatické učení jako celek, vždyť i její autor je sám charismatik (kniha je ovšem vynikající reflexí a autor má znamenitý styl a výborné postřehy a je k vlastnímu hnutí velmi kritický),

- dále jsem Ti ovšem uvedl i celou škálu aktivit hnutí Víry, kterou AC podporuje a dokonce zastřešuje, a další akce, kde k extrémním manifestacím dochází (osobně jsem vícekrát viděl Freidzonova shromáždění pořádaná AC. Mohu dosvědčit, že Tebou zmiňované mňoukání by bylo velmi příjemné oproti věcem, které se zde děly...) Lidé se zde rozhodně nechovali jako koťátka :-)

- Ty jsi náhle začal odkazovat na vedení a začal jsi sem dávat různé odkazy a adresy. Nicméně ani na nich není nic o tom, že by se AC od podobných věcí distancovala.

Má otázka tedy zní. Distancuje se podle Tebe AC od "charismatického učení" nebo ne? Doufám, že mne opět neodkážeš na nějaké adresy. Autorem výroku jsi Ty a Ty jistě budeš znát i důvod, kde bereš argumenty pro své tvrzení.

Nechci Tě nijak tlačit ke zdi a v podstatě o nic nejde. Jen bych Tě rád přivedl k tomu, abys přejal zodpovědnost za své názory a dokázal si vytvořit vlastní pohled na tyto skutečnosti. To za Tebe nikdo jiný neudělá... :-)))

v lásce,

Pastýř


]


Re: distancuje či nedistancuje? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 26. květen 2006 @ 19:56:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Tě pastýři,

tady je odpověď. Zřejmě na mnohé akce byli pozváni křesťané s charismatického hnutí.

Ale Apoštolská církev není nehybná a homogení organizace. Je v ní mnoho proudů. O tom, kdo přijede a nepřijede na konferenci rozhoduje vedení. Já do toho nevidím, ale myslím si, že probíhá nějaké hlasování.

Ano mnozí služebníci mohli být charismatiky, ale celkově vidím církev jako letniční.

Karels


]


Re: distancuje či nedistancuje? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 26. květen 2006 @ 21:38:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karle,

díly, vzdávám to. Holt odpověď na otázku, zda se AC distancuje, či nedistancuje od charismatického učení (což jsi původně tvrdil) mi holt nedáš, ale co se dá dělat. Příště tedy alespoň nemluv za někoho ve věcech, které nemůžeš doložit.

S moc a moc přátelským pozdravem,

Pastýř

P. S. Nabízím Ti ale odpověď svoji. Dříve tomu tak skutečně bylo. Nešlo v žádném případě o distancování se od chrismatických bratří. Přeci jen mnozí jsou letničním milí a blízcí. Nicméně byla zde snaha o jasné oddělení se od nezdravých učení, která byla zastávána zejména hnutím Víry, Vinicí, prorockým hnutím... a posléze zde byl i jasný distanc od Toronstského požehnání. Ke zlomu došlo v roce 1996 (důvody zde nebudu rozebírat), kdy došlo ke změně kurzu. Od té doby přijíždějí lidé jako Freidzon, Annacondia, Traut a mnozí jiní a došlo i k posunu v démonologii a potažmo v soteriologii... To samozřejmě vedlo ke sblížení se směry, které byly do této doby vnímány jako extrémní (například Slovo života). Dnes již, v mnoha směrech, dochází k velkému překryvu. Skupinkové hnutí a učení W. Nee pak vedlo k exkalaci učení o nedotknutelnosti autority. Od té doby se zastává "argentinská cesta". V pozadí je však něco, čemu říkám "genetický defekt". Tím je nesprávný výklad Joelova proroctví. Druhá generace letničních přijala výklad, že vylití Ducha na všeliké tělo je vymezeno tzv. "poslední dobou", která není nahlížena od letnic k dnešku, ale od objevení charismat na počátku 20. století. Původní vlna letničních, která vzešla z wesleyánsko-posvěceneckého hnutí tento důraz neměla. Dnes je učení o "probuzení poslední doby" integrální součástí letniční teologie. Mnozí pastoři jsou doslova masírování "probuzením" a tak s vypětím sil hledají tu správnou metodu, jak probuzení uvést ve skutečnost. Jsou tak v pokušení vyzkoušet vše, o čem se dozvědí, že někde funguje. Každý "prorok", který mluví jejich jazykem a nabídne recept na probuzení je pak vítán a sbory jsou bombardovány novými a novými vlnami. Vezmeme-li v úvahu až apokalyptický charakter současné charismatické teologie - například Joynerova proroctví o vládě křesťanů nad světem, poslední bitvě na sklonku světa a různých metafyzických zjevení duchů zemřelých, je nasnadě, že prostě charismatici mají letničním "co nabídnout..." A to je velký problém :-)


P.


]


Re: distancuje či nedistancuje? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 27. květen 2006 @ 06:42:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jo,

já se mylně domníval, že to distancování je vydání knihy - "Jiné evangelium." Ale přesvědčili jste mě, že to tak není. Potom to opravdu nemůžu doložit.

Freidzon, Annacondia, Traut tyhle služebníky jsem zaznamenal na Freidzonovi, Annacondiovi jsem sám byl. Ale jestli je to znakem, že se celá Apoštolská církev jako celek ubírá cestou charismatiků?

Ano jistě slovo probuzení navíc ve spojení s nějakým proroctvím je hnacím motorem v řadě sborů. Může ale dojít k velkému sklamání, pokud "probuzení" nepřijde.

Já určitě cestou charismatiků nejdu..., je mi to cizí. Například Joynerova kniha se mi moc nelíbila. Ale nějak blíž jsem ji nezkoumal. Každý z té knihy byl nadšený, ale já vidím svoje nadšení jinde - z Božího slova, když na něco přijdu. Joyner mnohé věci dotahuje až moc konkrétně, jenomže je to neověřitelné (možná i neuvěřitelné). Kdežto, když někdo argumentuje s Biblí, tak se to dá buď potvrdit, nebo vyvrátit.

Proroctví mnohých služebníků (myslím těch velkých) spíš beru jako povzbuzení, než že bych z toho dělal nějaký závěr.

Celý problém charismatické praxe chápu jako problém "prosakování" do jiných církví. Prostě stýkáním křesťanů s lidmi, kteří žijí podle zásad hnutí víry, potom vede k tomu, že se křesťané začnou v některých momentech také tak chovat. Prostě křesťané vidí nadšení charismatiků a řeknou si - "tohle nadšení chci taky, to musí být díky jejich vyučování." A tak začnou praktikovat něco z charismatické praxe.

Ne kompletně celé učení hnutí víry, ale jednotlivé body, třeba pohled některých služebníků na uzdravení. Ono taky záleží na tom, co křesťan čte za duchovní literaturu. Dneska je křesťanských knížek plno. Po přečtení takové knihy potom začne zásady z knih uplatňovat ve svém křesťanském životě.

Nevím, jestli je to chyba Apoštolské církve. Ale možná by se měla k charismatismu buď jasně vyjádřit, nebo odmítnout. Pokud to odmítne, potom by na internetových stránkách mělo být jasně řečeno, co odmítá.

Hlavní chybu taky vidím ve vyučování. Pokud by se zdravě vyučovalo v jednotlivých sborech, potom by křesťané nesahali k občas pochybné duchovní literatuře.

Ale od tebe čtu, praxe je spíš směrem k charismatismu. Ale jak jsem řekl, budou mnozí Boží služebníci, kteří podobné praktiky odmítnou, jiní zase přijímou.

Šlo mi také o to, nepoškodil Apoštolskou církev jako celek....

S pozdravem a přáním pokoje přeje Karels

p.s. když už jsme u toho, nechceš pastýři napsat článek, kde jasně vymezíš hranici mezi letničním a charismatickým hnutím?


]


Re: distancuje či nedistancuje? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 27. květen 2006 @ 08:33:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Karle,

poškodit AC je to poslední, co bych chtěl. Toho jsem dalek. Samozřejmě, že jde o "průsak". Je zde však trhlina, a to je učení o "probuzení poslední doby", kterým k průsaku dochází. Jinak článek o rozdílech je zde: http://echo.granosalis.cz/article.php?sid=1


]


Re: distancuje či nedistancuje? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 27. květen 2006 @ 10:22:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
"poškodit AC je to poslední, co bych chtěl. "

Neboj, vona to zvládne sama :-)))


]


Re: distancuje či nedistancuje? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 28. květen 2006 @ 07:06:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Tě pastýři,

a jsme u toho bodu, který je zásadní. Pokud o někom vím, že jeho učení není úplně v pořádku, tak to učení mám zamítnout celé, nebo si mohu to, co se mi zdá o.k. vzít.

Katoličtí teologové přece mají ve své věrouce katolická dogmata. Mariánskou úctu atd., to mně ale nevadí v tom, že jejich ostatní přínos pro teologii je v pořádku.

Podobně například s Derekem Princem. I kdyby ve své věrouce měl nějaké chyby, tak základy, které jsem četl, se mi zdály v pořádku.

Další příklad, například Jacques Doukhan, adventista vyučující profesor na Andrews Universitě. Z adventismu nebudu akceptovat jejich pojetí zákona v době milosti, nebudu přijímat učení o pomazání svatyně a další podobné nauky. Ale to neznamená, že se ve všem mýlil ten bratr. Naopak, jeho práce jsou prvotřídní.

Pokud se odvoláváme na církevní otce, také nepřijímáme úplně všechno, k čemu došli.

Otázka je, pokud víš, že dotyčný nemá všechny body své systematické teologie v pořádku (podle tvého uvážení). Má se takový teolog zamítnou navzdory všemu dobrému, co napsal, k čemu došel? Nebo se rozhodneš, že to, s čím nesouhlasíš - přehlédneš, s čím souhlasíš, tak akceptuješ.

Karels


]


Re: distancuje či nedistancuje? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 28. květen 2006 @ 10:13:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také Tě zdravím, Karle,

toto je otázka, na kterou bych se musel obšírněji rozepsat. Vymezím zde - ve zkratce - pouze rámec.

- z dějin dogmatu a patristiky vím, že mnoho velikánů bylo v něčem zcela podstatném mimo, a přesto zanechali nesmazatelnou a pozitivní stopu z které lze vzít mnoho užitku(Augustin, Origenes, Hus, Calvin...)

- já sám mohu být v něčem podstatném zcela vedle a vůbec si toho nemusím být vědom, takže můj soud je relativní.

Mnoho lidí, kteří opustí nějakou skupinu, či církev, se dostanou do vnitřní nejistoty. Mají tendenci odložit vše, co je pro danou skupinu specifické, protože ztratili důvěru. Čím víc jejich víra stála na učení dané skupiny, tím větší kritici z nich později jsou. I zde, na GS, můžeš vidět, jak někteří, kteří se za nějaké věci dokázali bít, dnes proti těm samým věcem bojují.

Dříve jsem byl rigoristou a pokud jsem u někoho objevil něco, s čím jsem nemohl souhlasit, byl jsem schopen odmítat celek. Z toho vyrůstám. Dávám dnes přednost popisu a závěry je lépe nechat na konkrétním člověku.

Stále více si uvědomuji, že stejně důležité jako učení, je přinejmenším mentalita dané skupiny. Pokud někdo odmítá diskusi, volí mocenské prostředky, umlčuje kritiku a vytváří mechanismy pro nenapadnutelnost své osoby, pak i kdyby jeho jméno bylo ortodoxie, věř, že špatně skončí.

Dnes, z hlediska učení, pokud se daná skupina ztotožní alespoň se starokřesťanskými krédy (Trojice, dvojí přirozenost Krista, dvojí vůle plus apostolikum) a OPRAVDU TOMU VĚŘÍ a vedle toho uznává Písmo, křest a Večeři Páně v podobě chleba a vína, pak těžko budeš zpochybňovat, že jde o křesťanskou skupinu. Ještě to ale neznamená, že zde nemůže existovat něco nedobrého.

Derek Prince by jistě souhlasil se vším, výše uvedeným, nicméně implicitně jeho christologie danému neodpovídá. Stejně tak Joyner, formálně by věřil všemu, ovšem z rozboru jeho věrouky vidíš, že staví svá zjevení nad Písmo, když pro svá zjevení uvádí "vyšší" stupeň prorockého zjevování, než bylo dostupné pisatelům Bible.

Ale abych se vrátil ke Tvé otázce. Jistě, že lze vzít s užitkem něco s Andrew univerzity nebo třeba i s od Svědků - třeba techniku vazby Strážné věže. Učit se můžeš i od Mormonů - třeba techniku archivace mikrofišé atd. Nicméně čerpat duchovně ze skupin, jako adventisti, kteří se nevejdou ani do těchto kréd a navíc považují sebe za zcela výlučnou, apokalyptickou církev poslední doby, tam bych se bál že platí "hořký pramen nemůže dávat sladkou vodu."

S pozdravem,

Pastýř


]


Re: distancuje či nedistancuje? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 26. květen 2006 @ 22:20:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Jestli je tam mnoho proudů, tak nejsou moc vidět...


]


Moudrá investice? (Skóre: 1)
Vložil: bask (bskul@volny.cz) v Středa, 24. květen 2006 @ 13:02:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.castlefieldschurch.org.uk
Je to opravdu smutné. Skoro až dojemné. Kladu si jen otázku, co se vlastně snažíte zachránit. A pro koho?
Nevím o co v celém sporu jde a abych pravdu ani mě to příliš nezajímá, ale čtu tady na jedné straně obviňování z materializmu a komerčních praktik a nadruhé straně - znovu materialismus a komerční praktiky.
Když měly církve v Jeruzalémě a v Judsku hlad, církve v Galacii, Makedonii a Řecku dělaly sbírku, aby nasytily hladové.
Když jde církvi o barák verbuje ostatní křesťany, ať ho zaplatí. Co je to jiného než komerční jednání spojené s materialismem?
Proč neděláte sbírky na evangelizace, když "sbory stárnou, ..., přežívají".
Kde zůstalo biblické slovo když ti vezmou košili, dej jim i kabát (Mt 5,40).
Připadá mi to dost absurdní, že církev stále bojuje o peníze (od státu), o domy a moc a naše země je počítána mezi nejméně zevangelizovanou v Evropě. A problém není v tom, že by tu nebyla církev nebo že je církev pronásledovaná. Problém je v tom, že srdce církve se upíná k tomu, co popisuje článek výše a ne k tomu, co je v Božím srdci.
Je to opravdu moc smutné.
Je to nutné investovat takové částky do budovy? Je nutné se scházet právě v této budově? Za tolik peněz můžeme mít jednoho člověka na plný úvazek na řadu let – člověka, který přivede mnoho lidí k Pánu. Ovšem alternativou je stará prázdná modlitebna, do které budeme mnoho dalších let mnoho investovat, aby mohla alespoň trochu fungovat.
Opradu je tohle tradice, ze které by otcové měli radost? Nebyla jejich touha zaměřená na získávání lidských duší?
Když pročítám tento článek nemohu se ubránit dojmu, jestli ti charismatici neměli nakonec pravdu – jestli tradice tradičních sborů nebyla důležitější než Boží Slovo. Nejsem charismatik (ani letniční :)), ale z Písma jsem se naučil, že lidské konflikty jsou charakteristické vinou na obou stranách. Ovšem tady se přehazuje horký brambor z jedné strany na druhou. Charismatici pomlouvají tradiční a tradiční nedělají nic jiného než totéž (jak je vidět z tohoto článku). A za tím vším stojí domy, peníze, touha mít vliv a moc. Alespoň tak to ke mně promlouvá z uvedeného článku.
To je smutný stav církve, která nese jméno jedné z nejkrásnějších církví v historii (a v historii naší země asi nejkrásnější vůbec).



Re: Moudrá investice? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 24. květen 2006 @ 17:03:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Nechápu...100000 na mnoho let pro jednoho člověka na plný úvazek?
A už vůbec nechápu, jak můžeš tvrdit, že když někdo někoho okrade, tak je vina na obou stranách?


]


Re: Moudrá investice? (Skóre: 1)
Vložil: bask (bskul@volny.cz) v Středa, 24. květen 2006 @ 22:43:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.castlefieldschurch.org.uk
Za sto tisíc se u nás několik let na plný úvazek pracovat nedá. To je pravda. Když jsem to psal, měl jsem spíše na mysli původní částku. Omlouvám se za tuto chybu. Nicméně i za sto tisíc můžeme zaměstnat člověka třeba na jeden den v týdnu na dva roky a to není málo. Jsou misijní společnosti, které za sto tisíc českých korun připraví, vyšlou a budou podporovat misionáře řadu let. Nehledě na to, že jak jsem to pochopil, tak Ochranovský seniorát neshání 100000, ale mnohem víc (jde o 8 sborů). A nic to nemění na tom, že jde především o prachy a především o majetek.
Co se týče konfliktů, netvrdím, že když někdo někoho okrade, je to chyba okradeného. I když někdy to tak také je. Vždyť "příležitost dělá zloděje".
Spíš jde ale o to, v jakém slova smyslu budeme chápat konflikt a jeho řešení. Měl jsem na mysli to, co říká např. Lukáš 6:42  Jak můžeš říkat svému bratru: `Bratře, nech mě, ať ti vytáhnu z oka třísku,´ když nevidíš trám ve vlastním oku? Pokrytče, vytáhni nejdříve trám z vlastního oka a tehdy prohlédneš, abys mohl vytáhnout třísku z oka svého bratra.
A i o to myslím jde ve výše uvedeném konfliktu.
Ještě jednou se omlouvám za zmatek, který jsem způsobil svými nepřesnými formulacemi.


]


Re: Prosba: Pomozte nám zachránit naše sborové domy! (Skóre: 1)
Vložil: Esmeralda v Čtvrtek, 25. květen 2006 @ 10:09:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1K, 6, 6-9.
k tomu niet čo dodať.
ale takí znalci písma to určite poznajú.
- Nespravodliví nebudú dedičmi Božieho kráľovstva.


Požehnanie
Esmeralda



Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy