Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 255 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116461610
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Veřejná otázka (polemika?) Alešovi Francovi v záležitosti Ricka Joynera
Vloženo Úterý, 27. červen 2006 @ 16:16:20 CEST Vložil: xxx

Charismatici Pokud někoho unavuje či nezajímá toto téma, může to přeskočit ne? Já se ale po Alešově (Aleš Franc) článku nechám vtáhnou k reakci. Trocha sdílení neuškodí

V poslední době nečtu kromě Písma a sem tam něčeho na netu žádné knihy (tím neříkám, že je to správné nebo lepší, v určitém období jsem jich četl naopak hodně). Poslední měsíc ale nakukuji tu a tam na takové "bleskovky" do knihy Ricka Joinera Povolání do poslední bitvy. Takže mne se to téma vlastně aktuálně týká. Otázka pro Aleše France 1) Když se Pavlovi zjevil Magedonec a prosil o to, aby jim Pavel pomohl, bylo to od Boha nebo ne . Pokud ano (což předpokládám že vyznáváš) byla ona postava Makedonce: a) duch lidský b) démon(to vlastně odpadá) c) čistě Boží poselství bez reálného"osobnostního"základu Často argumentuješ, že se nemáme "dotazovat duchů zemřelých" (Amen!) Chtěl bych se tedy zeptat? Smíme komunikovat s jinými "duchy", nějakými? Nabízím odpověď. My se nemáme "spolčovat" s žádnými duchy (lidskými či démony - to je teď jedno). A proto komunikace s nějakým člověkem (Pavel přece komunikoval s Makedoncem) je takto duchovně zakázána zcela na stejné rovině jako komunikace s mrtvými. Prostě "mluvení s duchy živými, či mrtvými, démony či zlými duchy" ..toto vše je spiritismus. ........................................................................................................................ Je to tak? Budu-li dnes mluvit s arabem nebo černochem, doma v pokoji, ale nikoli přes internet nebo telefon, ale prostě ve "vidění" ...co to bude? (pozn.já s níkým takto mluvit neplánuji..pro jistotu uvádím) Písmo prostě připouští komunikaci Bohem vymodelovaných postav ..aniž to je reálná v tu chvíli přítomná a jednající osoba. To musíš uznat. Nebojujme jen proti spiritismu a zádušníduchařině, "bojujme" proti jakékoli jiné duchařině,telepatii a tak nějak podobně. Nicméně v případě mluvení Magedonce s Pavlem ve vidění to duchařina nebyla. Klíčový problém a posun Díky za poděkování, bylo-li myšleno vskutku takto. Při takové práci a učení platí, že kdo "nechybuje slovem, je dokonalý muž". Většina z nás chybujeme, přehlédneme něco atd. , ale je mi sympatické, že jsi to uznal.(nesme se k dokonalosti) Vypadá to, že lze tedy nad argumenty vskutku uvažovat, nikoli jen zablokle stát na svých pozicích. I kdybych vzal za zcela jistou pozici, že nikdo nikdy nemůže "reálně spatřit a dokonce mluvit s duchem člověka, který již zemřel...(oni totiž ti duchové , respektive lidé, někde jsou..když umírají, odcházejí "domů", jak píše Pavel)..tedy nikdo nemůže být "přenesen do "ráje"či na nějaké takové místo, kde tito l idé jsou.(nědo mluví o Abrahamově lůnu..tam by ale platilo, že nelze "přejít") Mojžíš i když zemřel a byl pochován, tak když se zjevil Ježíšovi, tak vlastně stejně tento příklad neumožňuje intepretaci Rickovu, že to možné je..atd. Ok..jsem v této pozici..nikdo kdo umřel, nemůže být nikým až dodané chvíle"spatřen. Je sice někde živý, ale nám nepřísluší(tojistě ne) ..ale ani Bohu nepříslušínikomu do této oblasti dát náhlédnout. (např. ten zmiňovaný přenos do "ráje", který je biblický..a jistě to je Písmacký argument...ten tam nikoho neviděl ani s nikým nemluvil???..myslím nějaké lidi ?? Ale dobře! Uznejme to. Dejme tomu, že jsem na 100% přesvědčen, že to nelze. (já osobně tam 1% mám, ale pro teď se posunu na pozici Aleše--tedy..nikdy, nikdo, nikde) Tak ale řekněme jasně, že ani v tuto chvíli není jasné, co jsou Rickova vidění.On netvrdí, že se setkává s reálnými lidmi! Dokonce se kloní k opaku! Ty ale to jistě víš! Ty víš a říkáš, že se setkává se zemřelými skutečnými osobami! ("známý kontaktér duchů" atd. ..pojmy ,které mu dáváš) A zde vidím ten posun. Vidím to, že jasně hodnotíš něco, co jasné není! Připusť na chvíli dle Tebe asi jen teoretickou možnost, ale dle Ricka (já sito také myslím) možnost pravděpodobnější...že to vše byla jen "Bohem vymodelovaná vidění", nikoli "skutečná"setkání. Jestli je pravda taková..a může být, proč ne? Tak pak svými názvy..spiritista, kontektérduchů,nebojak ho nazýváš...pak se "pleteš". Jde o to, jaká je pravda? Navrhuji toto. 1) Jestli máš"zjevení" a jistotu, že "komunikuje s :mrtvými" -(reálně..tedy nejspíše s démony)..pak pokračujve svém díle. (já ale tě vybízím k přezkušení této jistoty) 2) Jestli tuto jistoto nemáš a i logicky objektivně rozumíš, že by tomu takto nakonec mohlo být (jak zmiňuji výše)..pak odvolej kategorická "rozpoznání"o tom, že je to "spiritista a kontaktér duchů". 3) Teď k tomu učení.Pokud vidíš, že jeho"otevření se možnosti reálných setkání" ..(tedy rovina nauky, kdy na základě Mojžíše a třeba i"přenesení do ráje" může někdo tuto možnost ne zcela "zabouchnout")..že tedy jeho otevření se je "nebezpečné" a nebiblické, pak před tím varuj a říkej, že biblické učení vidíš jinak, že Písmo mluví jinak a neumožňuje to.Snes argumenty(jak jistě činíš) a napomínej Písmem. Ale věz, že zde je přece jen jiná rovina. A) Rick buďto s duchy nekomunikuje, má jen vidění(to je biblické) , a má špatné učení o "možnosti reálných setkání" (vycházejících z Mojžíše atd.) ???B) Rick má nejen špatné učení, ale i onu "jasně prokázanoupraxi spiritisty" C) Rick s duchy nekomunikuje, jsouto vidění "Bohem vymodelovaná" , ale má (bez praktikování) jinak dobré učení v této věci(otevřenost pro biblický základ reálného setkání.."Mojžíš zemřel, byl pochován a přesto se setkal (zjevil?) Ježíšovi respektive s ním mluvil"). D) Rick se opravdu mimo mnohá pouhá vidění setkal i reálně snějakým člověkem,který je "živ u Boha" ..a dokonce správně vidí v Písmu tuto možnost Ty tvrdíš možnost b, a já Tě chci pohnout přece jen k přezkušení či posunutí tvého varování do roviny té, kde má být.(když užto takvidíš) Ty dle mne nevíš, zda se Rick setkal s "reálnými osobami", pouze to předpokládáš či se to domníváš, ale nevíš to jistě. Přesto ho jistojistě nazýváš spiritistou a kontaktérem duchů. Modlím se za to, i kdybys nesouhlasil, abys pochopil podstatu toho, co jsem chtěl sdělit. Pokoj Tobě PS: Dodatek k tomu Písmu S tím Písmem a tím, že to je jen trik od něj, nikoli upřímné sdělení, ale jakýsi promyšený klam(??tak si to myslel) ..tojá vidím opravdu jinak. Nabízím tento pohled. Rick upřímně věří, že respektuje autoritu Písma, to vyznává na svém webu a tím je ustanoven ve svém sdrci (teď neřešme , zda to opravdu dodržuje nebo vědomně či nevědomně "ulítává" ..(i Svědkové Jehovovi vyznávají, že "jedou" podle Písma)). Není to nějaký vědomý trik, klam, obelstění, jak se zdá možno vidět v tvé interpretaci jeho slov. (nevím, zda myslíš, že to činí vědomně či něvědomě- to nelze poznat tak bez ujištění se) Věřím tedy..implikuji z těchto předpokladů (aaa..zrovna před asi hodinou jsem dělal zkoušku z Teorie grafů..pozůstatky slangu z legrace přidávám)..že jeho varování a výzva ke zkoumání jeho "knih a vidění" dle Písem je úpřímná a máme se jí řídit. To obehrané, že bere své zjevení nad Písmo,protože kdesi vysvětluje, že inspirace od Boha je nejméně nachylná v jakémsi pátem bodě, méně než ve třetím bodě, v kterém on mimochodem věří, že byla napsána Bible (ale s vyjímkou možnosti omylnosti !!! Písmo bylo a je neomylné..tvrdí) Ta dizinterpretace nebo nedorozumění se rodí ve chvíli, kdybychom si mysleli, že hodnotí autoritu Písma v tom. Ne! On jen hodnotí dnešní způsoby prorockého vnímání či inspirace (dle něj) a mimochodem zmiňuje i to, jak dle něj byla přijata tehdy (ALE POZOR - TA NEOMYLNĚ!) Bible. Vše z jeho pěti způsobů uvedených musí být podřízeno zkoumání Písma. Ani ten pátý způsob, jak se někteří domnívají, že je vyšší než třetí, není vyjmut z toho, že Písmem má být zkoumán. Čili Písmo bylo neomylné, ale žádný z pěti způsobů Rickovi (či jiných) inspirace není neomylný! Nebudu psát,že seRick vyjádřil nejasně a tak zavdal příčinu k nepochopení, i když je to nasnadě. Ne..je to dle mne nedorozumění (u přijímače) a zcela zřejmé a jasné (tedy zcela pro někoho asi ne,když vzniká toto nedorozumění) , a jsem přesvědčen, že kdyby s ním někdo osobně mluvil, přesně (respektive podobně) by Vám řekl, že to takto vnímá a vidí. Coje pravda? Rick falešně klame, nebo takto skutečně vyznává a upřímně věří (neřeším, jestli se pak třeba v knize plete nebo ne..to je jinákapitola tohoto příběhu)? "Písmo musí platit a vše jiné dle něj zkoumat." A tak závěrem lze říci, že dle Tvých spisů je Rick spiritista a kontaktér duchů, který "klame a trikuje" prohlášením o autoritě Písma, kterou ale neuznává (vědomně, něvědomně, mýlí se?) Myslím, že jsem ukázal celkem jasně jinou alternativu a jinou možnost rozpoznání celého tohoto "story".. Na úplný závěr bych chtěl říct, že byť by se toto někomu zdálo nedůležité, je to celkem důležité a řeknu, věřím, že je to pro některé dokonce životně důležité (ve svých ne zcela na první pohled patrných dopadech a souvislostech) Pokoj Vám Pokoj Tobě Joel

"Veřejná otázka (polemika?) Alešovi Francovi v záležitosti Ricka Joynera" | Přihlásit/Vytvořit účet | 14 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Veřejná otázka (polemika?) Alešovi Franzovi v záležitosti Ricka Joynera (Skóre: 1)
Vložil: Aleš Franc v Úterý, 27. červen 2006 @ 22:16:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Jirko,

děkuji Ti za reakci. Přiznám se však, že pro mne není vždy snadné sledovat tok Tvých myšlenek. Proto se budu snažit zodpovědět alespoň to, co jsem z Tvého textu pochopil.

1) Podle čeho soudíš, že Makodenec, který se Pavlovi zjevil, byl již po smrti?

2) Mám pocit, že po mně chceš, abych své studie podkládal zjevením. Ovšem to je přesně to, co kritizuji. Já své učení stavím na Písmu, nikoliv na zjevení. Jinými slovy rozsuzuji zjevení Písmem, ne naopak.

Jinak vše ostatní najdeš v mé knize "A svedou mnohé...", kterou snad příští týden nalezdneš na GS. Zde podrobněji rozebírám i učení Ricka Joynera.

S pozdravem,

Aleš



Re: Veřejná otázka (polemika?) Alešovi Franzovi v záležitosti Ricka Joynera (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 27. červen 2006 @ 23:10:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teď mi nejde o Joynera, Aleši, ale o úvahu: živí se zjevovat (tedy nemateriálně se objevovat tam, kde nejsou) "smějí", a mrtví, o nichž ovšem Ježíš řekl, že jsou živí, "nesmějí"?

A dále: existuje pro toto rozlišení dvou druhů zjevování v Písmu nějaká opora?

Děkuji za odpověď.

Olin


]


Re: Veřejná otázka (polemika?) Alešovi Franzovi v záležitosti Ricka Joynera (Skóre: 1)
Vložil: Aleš Franc v Středa, 28. červen 2006 @ 00:44:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline,

ti, o nichž Ježíš říká, že jsou živí, jsou sice živí pro Boha, ale jsou mrtví pro lidi:

A že mrtví vstanou, naznačil i Mojžíš ve vyprávění o hořícím keři, když nazývá Hospodina 'Bohem Abrahamovým, Bohem Izákovým a Bohem Jákobovým'. On přece není Bohem mrtvých, nýbrž živých, neboť před ním jsou všichni živi." (L 20,37-38)

Smrt je ztráta kontaktu, nikoliv neexistence. Pokud se tedy člověk setká s "duchem zemřelého" (a z Písma chápu, že jde o zcela jiné zjevení, nikoliv o autentického ducha daného člověka), pak věřím, že na tato zjevení, a náslenou komunikaci s nimi, se vztahují slova Písma:

"Neobracejte se k duchům zemřelých a nevyhledávejte vědmy a neposkvrňujte se jimi. Já jsem Hospodin, váš Bůh." (Lv 19,31)

Pokud tedy Bůh tento styk zakázal, a věřím, že sám je svým Slovem vázán, nevěřím, že dává zjevení, ve kterých s člověkem komunikuje prostřednictvím vidění duchů zemřelých.

O zjevení, či vidění živých, Písmo mluví a nic proti nim nenamítá. Takové vidění dostal například Pavel z Tarsu:

"...a dostalo se mu vidění, jak k němu vchází muž jménem Ananiáš a vkládá na něj ruce, aby opět viděl." (Sk 9,12 )

Vidím, že je komunikace s mrtvými mezi charismatiky stále velice živým a diskutovaným tématem. Dalo by se o tom jistě psát a diskutovat stále dokola. Musím velmi urychlit HTML formu své studie, kde s Jirkou naleznete detailní odpovědi.

Pro toho, kdo věří, že Bůh vytváří speciální zjevení, v nichž účinkují duchové zemřelých jako prostředníci Božího posleství, tomu namítám, že u Joynera je mnohem horší věcí učení, která čerpá z rozhovorů s těmito zjevenými bytostmi představujícími zemřelé. Že by Bůh zjevoval hereze? Více v dané studii :-)

Aleš





]


Re: Veřejná otázka (polemika?) Alešovi Franzovi v záležitosti Ricka Joynera (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Středa, 28. červen 2006 @ 01:02:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Počkej Aleši. Komunikace s mrtvými není stále velice živým a diskutovaným tématem tématem..to by jsi zkresloval. Např. co jsem byl na pastorálkách, nemluvilo se o tom ani jednou. Za celou dobu setkání v KS, AC či ROFC kde jsem se účastnil si nevybavuji, že by se o tom kázalo . Tak to by bylo zkreslení.

Onen rozhovor vzniká kvůli tvým spisům. Ty tvrdíš, že je spiritista..já se jednoduše ptám, proč si to myslíš a kde máš důkaz, že "komunikuje s duchy (reálně) zemřelých" ..a jeho vidění nejsou jen "podobně jako Makedonec" vymodelované?

K zjevení Ananiáše by si měl přidat vidění "mrtvých" ve Zjevení.

"Viděl jsem trůny a na nich usedli ti, jimž byl svěřen soud. Spatřil jsem také ty, kdo byli sťati pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, protože nepoklekli před dravou šelmou ani jejím obrazem a nepřijali její znamení na čelo ani na ruku."

I mrtvé lze od Boha vidět ve vidění. Tím jen reaguji na tvůj argument s Ananiášem, že proti vidění živých Písmo nic nenamítá.




]


Upřesnění a otázky, jejichž odpověď u Tebe hledám (třeba i v tom spisu) (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Středa, 28. červen 2006 @ 01:23:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Já samozřejmě nevím, kdo jinak co řeší a jak se o tom baví..oním rozhovorem, který vzníká na základě Tvých spisů myslím především můj rozhovor s Tebou..a případné reakce, které se kolem toho dály "..jinak to kupodivu s nikým jiným než s Tebou (potažmo zde na Granu) vlastně neřeším .

A z mého pohledu se dopouštíš takového "malého", nenápadného zkreslení..že mezi charismatiky je to stále živé a diskutované téma .

Řekl bych, že Rick není brán jednoduše většinou jako spiritista, tím to hasne prostě. Málokdo věří, že dělá "seance", vyvolává duchy a baví se s nimi" jak naznačuješ a tvrdíš o něm defacto ty."

Jsem zvědavý na argumenty v té studii.

Kdo byl Makedonec?
Jak víš, že Rickova vidění nejsou pouhými "viděními", podobně jako vidění Makedonce vymodelovanými?

POchopil jsem z Tvého posledního příspěvku, že ty defacto nevěříš, že je možno vidět ve vidění mrtvé (ty, co už zemřeli )..ale myslím, že Písmo toto nevylučuje. Příklady jsou ve Zjevení.

A co "prorocký sen". Ve snu. Může se mi zdát o mém blízkém, který už zemřel?

Normálním snem jistě ..a není to spiritismus. Ty tvrdíš, že "prorockým snem..tedy od Boha" to nelze.

Přemýšlím nad tím, ale nepřesvědčily mne zatím Tvé argumenty.



]


Re: Veřejná otázka (polemika?) Alešovi Franzovi v záležitosti Ricka Joynera (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 28. červen 2006 @ 01:23:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Aleši, "komunikace s mrtvými" v celé naší generaci patrně zajímá jen tebe. Já alespoň jsem jakživ v charismatických (ovšem evangelických) kruzích nepotkal člověka, jehož by to zajímalo, kromě tebe.

Ale o to tu nejde. Mě nejde o Joynera, ale o biblické učení:

Nezdá se ti, že Bible především nerozlišuje, pokud jde o zjevení nějakých lidí, "povolené" živé a "zakázané" mrtvé?
Máme tam jen několik málo příkladů těchto podivuhodných jevů a nikde to nemáme teologicky zdůvodňováno. Prostě se to stalo a basta. Jen v jednom případě je to s jasně negativní konotací, a to je zjevení Samuela. Ale tam je přece jasně napsáno, že "problém" je právě v porušení Zákona, tebou správně citovaného.

Problém zkrátka není v tom, co jsem eventuelně viděl, neboť za to nemohu. Problém je v tom, POKUD se obracím k duchům, případně pokud ohledně toho vyhledávám specialisty.

Každopádně se ptám: - nad čím se pohoršili, a jak, lidé, kteří podle evangelií potkávali po Jeruzalémě zemřelé?
- proč padla na učedníky bázeň, když viděli, jak Ježíš debatuje se dvěma lidmi, z nichž nejméně jeden byl prokazatelně mrtev?
- jak se mohl Pavel dostat ve vidění do třetího nebe?
- co viděl Ezechiel v tzv. údolí suchých kostí?
- jak mohl Petr na základě vidění provést tak zásadní změnu učení (co se týče čistého a nečistého), prokazatelně proti Písmu?
- jak to, že Pavel všem svým odpůrcům argumentoval v tak zásadní věci, jako bylo nerozlišování "obřízky" a "neobřízky", tím co viděl?

Můj osobní závěr: Když někdo něco vidí, tak to prostě vidí, když k někomu zjevení mluví, tak mluví, otázkou - a to zásadní - jest, kdo mu to ukazuje a kdo ho chce oslovit.
A Písmo nám v tomto ohledu žádné "lakmusové papírky" nenabízí. Buď Bohu rozumíme a poznáme to, nebo nerozumíme a nepoznáme nic. To je vše.

trvá tedy otázka: kde je v Písmu nějaké nesporné rozlišení, "povolených" a "zakázaných" zjevení?
Měli bychom přece mnohem jednodušší situaci, kdyby nás Písmo varovalo zásadně: cokoli nemateriálního uvidíte, je od zlého. Jenomže to tam není. Je tam: (parafrázuji) cokoli takového hledat je zlé před Bohem.

Můj osobní přístup je dost jednoduchý: kdokoli mluví o nějakém zjevení nebo poselství, prostě mu nevěřím. Beru to tak, že když mi bude Bůh chtít něco říci, tak mi to řekne (nebo ukáže).

Olin


]


Re: Veřejná otázka (polemika?) Alešovi Franzovi v záležitosti Ricka Joynera (Skóre: 1)
Vložil: daggie v Čtvrtek, 29. červen 2006 @ 11:20:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline,
dle mě nejde o literu, ale o princip. Čili nejen o teologickou literu ohledně zjevení, ale také o ovoce služby. Podívej se, Joyner v rámci Kansaských proroků spolupracoval dost dlouho s Paulem Cainem. No a podívej se, kam "dostali" tak požehnané křesťanské hnutí jako byla Vinice! Rozdělení hnutí, falešné zázraky, které měli potvrzovat Pozdně-deštní doktríny atd. Podívej se, kam dostalo tohle svinstvo KS! Kde začínala! (viz r.1991 a 1992 na konferencích s Rickem Olmsteadem z Vinice a D. Drápalem-jako spíkry) Mám to ještě kazetách a byl jsem na jedné z těch konferencí v r. 1996 v Krnově v ČCE. A co z tak krásného hnutí jako byla KS v Čechách a na Moravě je dnes! Udělej si prosím sám rekapitulaci (tak jako já osobně) a neboj se pohlédnout pravdě do očí!!!


]


Re: Veřejná otázka (polemika?) Alešovi Franzovi v záležitosti Ricka Joynera (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 29. červen 2006 @ 22:52:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý daggie, a to všechno je pravda, anebo zase jen další bulvární blaf?

Já nevím, já nemám vůbec žádné kontakty do Ameriky a internetovým fámám zásadně nevěřím. Dokud sem nepřijede osobně z US někdo důvěryhodný a informovaný a nepotvrdí tvé zprávy, neberu je na vědomí.
A nevím, kdes to vzal ty, ale předem tě upozorňuji, že - pokud na internetu, tak u mě ztrácíš kredit, a to tě ani neznám!

Druhá polovina tvé zprávy je ovšem s jistotou jenom blaf. Já totiž v KS žiji a pracuji. Růstové (a i jiné) problémy, které má KS, jsou především systémové. Žádný americký Vineyard s tím nemá nic společného, včetn jednoho inkriminovaného amerického spisovatele. Vůbec ani nechápu, jak si to představuješ!
Vinice svého času měla vliv na nás vedoucí, ale¨: - za prvé to byl vliv jednoznačně pozitivní
- za druhé už je to dávno. Takových deset let (jak jsi i uvedl) nemáme žádné nadstandartní vztahy k vinici, a to je dost dlouhá doba! Nechápu tedy vůbec, jaké "sviňstvo" máš na mysli, ani to, kam nás to jako mělo dostat.

Buď mluv konkrétně, anebo si příště rozmysli, co píšeš.

Olin


]


KS, Vinice a Jesus Movement (Skóre: 1)
Vložil: daggie v Sobota, 15. červenec 2006 @ 14:06:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline.
Tohle jsem si vykomunikoval s Američany sám. Váš problém v KS (resp. vedení, které tam sedí od 90. let) je, že jste nepochopili vývoj v křesťanství, tak jak Vám o něm pastoři z Vinice říkali v r. 91-92. Možná, že když ti o něm bude po 15 letech vyprávět mesiánský žid (a bývalý adept na staršího v KS) z očí do očí, tak ti to nyní (v době počínajícího izraelsko-libanonském konfliktu) něco dá?! No, možná, že bych ti dle milosti mi dané mohl nějak poradit.
Nemáš-li strach, ozvi se.
daggie
DAG.G@seznam.cz
605 441 851


]


Re: Veřejná otázka (polemika?) Alešovi Franzovi v záležitosti Ricka Joynera (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Čtvrtek, 21. září 2006 @ 15:05:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim Oline,
a jak budes vedet, ze ti odpovida primo Buh? Musis si to zkontrolovat s Pismem nebot by te ten zly mohl dostat na navnadu. Bud bdely a vsechno proveruj. Zni to jako od komunistu, ze? On mel ale Fucik pravdu kdyz rikal : Lide bdete! To se hodi predevsim na krestany, aby byli bdeli. My takovi potrebujeme byt nejvice.


]


Re: Veřejná otázka (polemika?) Alešovi Franzovi v záležitosti Ricka Joynera (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Úterý, 27. červen 2006 @ 23:58:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Ahoj

Článek je spíše na přemýšlení a studium než na rychlé přečtení. Jinak je pravda, že mé myšlenky jsou někdy kostrbatě obalené do souvětí, ale to prostě jsem teď zatím já. Takže promiň za případnou nejasnost.


1) Neříkám, že Makedonec byl po smrti..říkám tento text:

"Skutky apoštolské 16:9  Tam měl Pavel v noci vidění: Stanul před ním jakýsi Makedonec a velmi ho prosil: "Přeplav se do Makedonie a pomoz nám!"
10  Po tomto Pavlově vidění jsme se bez váhání chystali na cestu do Makedonie, protože jsme usoudili, že nás volá Bůh, abychom tam kázali evangelium."


....ukazuje, že Bůh mohl vymodelovat vidění člověka. Nebo si myslíš, že šlo o přenos ducha živého? Ne, bylo to vidění!


V případě, že by v tom vidění byl prokazatelně mrtvý(respektive zemřelý) člověk, bil by jsi na poplach. Ale já říkám..spiritismus jako spiritismus

Kdyby se mi zjevil Olin třeba (Oline promiň) ..dnes doma (třeba jak ve Hvězdné bráně se najednou objevovali..třeba v obýváku) ..tak by to dle tebe bylo v poho ?

Ve vidění ano, ale ve skutečnosti těžko..zavánělo by to spiritismem (kdoví, zda by to byl Olin, heh)

Čili je zde rozlišení..spiritismus a vidění.

A toto vymodelované vidění spiritismem nebylo!

Já jsem se jen ptal, kdo podle Tebe je ten Makedonec?


2) Ne nechci, abys je podkládal přímým zjevením, i když věřím, že píšeš-li o Bohu, máš zjevení především z Písma. Čili zjevení musíš mít, píšeš-li o tom, ale asi "obecnější" nikoli přesně o Rickovi.

Jen se snažím ukázat, že jej označuješ za spiritistu, i když nemůžeš doložit, že se stýká s duchy zemřelých!

Proto defacto nevědomky jednáš na rovině zjevení. Opakoval bych se teď. Chce to kdyžtak, až bude víc času, máš-li tedy zájem, se na to kouknout v článku znovu. Při troše trpělivosti vše jasně vysvitne.


POkoj Tobě


]


Má souhrnná odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Aleš Franc v Středa, 28. červen 2006 @ 08:35:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline a Jirko,

ano, možnost komunikace s mrtvými je stále ožehavým a diskutovaným tématem. Nastartovala ji právě Joynerova kniha a z vlastní zkušenosti vím, že stoupenci Joynera (jehož kniha byla nejprodávanější knihou KMS a byla například záhy vyprodána i v HTB sboru, kde začaly Kurzy Alfa) se tyto jeho zážitky snaží ospravedlnit. Jirko, je vidět, že i Tebe tato otázka velmi zaměstnává a systematicky ji zde, stále dokola, rozvíjíš. Dále nastiňujete spoustu otázek, jako například vztah „čistého a nečistého“ a zjevení obecně. Když ovšem dovolíte, přidržím se tématu, a to je zjevování duchů zemřelých. I když jsem tak již v této diskusi učinil, naposledy se k této otázce vrátím a dále již odkazuji k tomu, co jsem napsal dříve, neboť považuji za kontraproduktivní psát stále totéž.

Tedy, stoupenci Joynera, snaží-li se ospravedlnit možnost komunikace živého, pozemského člověka s duchy zemřelých, se (podobně jako některé z těchto míst používá i Joyner) dovolávají zejména těchto míst v Písmu:

Samuel a Saul (1S 28,11-20)

Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův (Mk 12,26 – 27)

Oblak svědků (Žd 11,39-12,1)

Hora Proměnění (L 9,28 – 9,36)

Spoluslužebník bratří (Zj 22,8-9)

Jan a stařec ze Zjevení (Zj 7,13-14)

Samuel a Saul (1S 28,11-20)

Literární alegorie (Komenský a Bunyan)


Detailní odpovědi, samozřejmě z mého pohledu, podepřené citacemi mezi evangelikály obecněji přijímanými teology a učiteli, naleznete zde: http://granosalis.cz/article.php?sid=3118

V dalším vydání, které zde snad příští týden bude již kompletní, pak budou tyto kapitoly rozšířeny ještě o Joynerovu profetickou eschatologii ve srovnání s krédy a evangelikální teologií.

S pozdravem Vám oběma,

Aleš



Re: Má souhrnná odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 28. červen 2006 @ 10:14:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//možnost komunikace s mrtvými je stále ožehavým a diskutovaným tématem

- a kde? V AC, že mluvíš o vlastní zkušenosti?
Položil jsem ti tuto otázku již v minolisti a nikdy jsi neodpověděl.

Znovu zdůrazňuji, že tu nejde o Joynera. V otázkách okolo Joynera ses již diskvalifikoval tím, že jako kolovrátek opakuješ něco o spiritismu a komunikaci s mrtvými.
Prokazatelně to není pravda, a nechtíc to dosvědčuješ sám svým postupem: za léta, co ty diskuse sleduji, prostě vedeš monolog a odmítáš vzít na vědomí upozornění na své principiální omyly.

Joyner mě donedávna nezajímal. Od té doby, co jsem se setkal s větším počtem lidí, kteří ho čtou a zdá se, že mu věří (což mě udivuje), mě začíná zajímat. nijak z toho nevyplývá, že mě zajímá ta tvá "komunikace s mrtvými".

To, co mě zajímá na tvé argumentaci, je logika této argumentace a biblická opora pro tvůj (ačkoli exotický) přístup.

Olin


]


Re: S mrtvými ne, ale s živými ano (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Středa, 28. červen 2006 @ 12:27:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí bratři, souhlasím, že nelze komunikovat s mrtvými, tedy těmi, kdo byli odpůrci Boha, nenávidí ho a jejich duše jsou v pekle.
Jak je však z Písma zřejmé, lze komunikovat s těmi, které Pán přijal do své slávy, nikdy nezemřeli a také nezemřou, neboť se ZRODILI pro život věčný s Bohem a při vzkříšení získají i obnovené tělo.
Kdo je jedno s Bohem, ten Nikdy nezemře, protože to ani nelze.
"Nezemře navěky."
Speranza



Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy