Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 587 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116493340
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Je letniční a charismatické hnutí z Boha?
Vloženo Středa, 09. srpen 2006 @ 14:44:23 CEST Vložil: Bolek

Charismatici poslal Nepřihlášený

Je letniční a charismatické hnutí z Boha? Milí bratří, co myslíte?

Pán ježíš Kristus řekl o Duchu svatém: "On MNE OSLAVÍ, neboť z mého vezme a oznámí vám." Duch svatý nám oznamuje všechno, co máme vědět o Osobě Kristově. Má za úkol oslavit Pána Ježíše Krista. Co však udělalo letniční a charismatické hnutí? Vývýšilo Ducha svatého na úkor Osoby Krista. Zavedlo dokonce i modlitby k Duchu svatému, pro což není žádný precedenz v Písmech. Je tedy hnutí, které se soustřeďuje na Osobu Ducha svatého, vyvyšuje jej a oslavuje jej na úkor Osoby Kristovy, z Ducha svatého? Vzhledem k tomu, že právě v tomto hnutí se vyskutuje velké množství falešných apoštolů a ještě více falešných proroků, odpověď je nasnadě. Ani jeden tzv. apoštol nesplňuje biblickou kvalifikaci: 1) Neviděl vzkříšeného Krista ve slávě 2) Nevykazuje znamení apoštolství - vzkříšení mrtvých a uzdravování slepých, hluchých a chromých. 3) Uchyluje se od učení novozákonních apoštolů Právě tak tzv. proroci tyto kvalifikace nesplňují. Doposud jsem ještě NIKDY nečetl z toho obrovského množství proroctví, které již bylo v dnešní době napsáno či řečeno ANI JEDNO PRAVÉ. Všechno to byla nenaplněná FALEŠNÁ PROROCTVÍ. Z toho mi plyne závěr, že od odchodu prvních apoštolů a proroků, zde na zemi již poté ŽÁDNÍ PRAVÍ NEBYLI a začínám si nebýt jist, zda ještě do příchodu Páně budou. Gregorius


"Je letniční a charismatické hnutí z Boha?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 44 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: becher v Středa, 09. srpen 2006 @ 19:28:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem přesvědčen, že letniřní ani charismatické hnutí nejsou z Boha. Jejich projevy jsou však dobře vysvětlitelné metodami psychologie a psychiatrie.



Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 09. srpen 2006 @ 20:08:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vítej na Granu, Gregory.
Tvá otázka je poněkud, ehm, polovičatá. Správné je ptát se: Je křesťanství z Boha?

Odpověď vůbec není samozřejmá, vše se dá jednoduše vysvětlit materialistickými metodami.

Olin



Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorius v Pátek, 11. srpen 2006 @ 13:38:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oline,

no, křesťanství je náboženství, které Bible NEZNÁ.

Apoštolové ani první Církev nebyli křesťané,
ale Kristovci.

Křesťanství je spíše nálepkou pro jakési útvary
věřících soustředěných každý ve své sektě
(denominaci), které jsou hluboce odpadlé od novozákonního apoštolského učení o čemž svědčí i dlouhá historie tohoto křesťanstva
nebo křesťanství, chceš-li.

Takže odpověď na otázku: křesťanství určitě není z Boha.

Jsou v něm pouze jednotlivci, kteří jsou někteří
znovuzrozenými Božími dětmi.

Nejsou však v drtivé většině Církví Boží.

Protože ta není rozdrobena do mnoha odporujících si sekt.


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorius v Pátek, 11. srpen 2006 @ 13:42:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proto je třeba aby si každý sám sobě položil otázku:

Co vlastně jsem?

Jsem křesťan nebo Kristovec?

V tom je totiž nebetyčný rozdíl.

Jak ve významu těch jmen, tak v jejich obsahu.


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pátek, 11. srpen 2006 @ 18:41:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
slovo Křesťan je odvozeno od slova Christianos (χριστιανους), ve staré době bylo slovo Christianos převzato do češtiny ve své původní hláskové podobě, zdomácnělo v ní a hláskoslovnými změnami jež od té doby v češtině nastaly nabylo dnešní podoby.

Takže christianos = křesťan = kristovec

a kdo se to snaží motat tak jako to motáš ty, ten ať si to motá, ale my ostatní zůstaneme křesťany tak jako byli křesťani ti z Antiochie (skutky 11:26)


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorius v Pátek, 11. srpen 2006 @ 21:30:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podívej se na komentář k Darbyho překladu NZ od Pavlíka.

Cituji:"Výraz "Christianos" jenž se v Novém Zákoně vyskytuje třikrát ( Sk 11,26//26,28//1Pt 4,16 ) znamená "přívržence nebo následovníka Kristova".
Tento význam je PLNĚ vystižen názvem "Kristovec", jehož jsem k překladu tohoto výrazu na všech třech místech použil.
Obvyklé "křesťan" vzniklo tak, že slovo "Christianos" bylo ve své původní hláskové podobě ve velmi staré době přejato do češtiny, v ní zdomácnělo a hláskoslovnými změnami, jenž
od té doby v češtině nastaly, nybylo podoby dnešní, v níž se však souvislost se slovem "Christos"(Kristus) již NEPOCIŤUJE, spíše působí
NEŽÁDOUCÍM, protože NEPRAVDIVÝM dojmem odvozenosti od slova "křest".
Na to ostatně upozorňovali již M.J.Hus a J.A. Komenský."
Konec citátu
Nachází se na str. 6 PŘEDMLUVY ve 2 odst.




]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pátek, 11. srpen 2006 @ 21:57:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ano, jak říkám Christianos = křesťan = kristovec





]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 12. srpen 2006 @ 01:38:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregory, to, co zde píšeš, je obecně oblíbený omyl.

České slovo "křesťan" není odvozeno od slova "Kristus", ani od slova "křest", nýbrž od slova "kříž".
Dodatečně pak bylo chápáno jako synonymum latinského výrazu (pův. řeckého) "christianus". Nakonec bylo od "křesťana" odvozeno i české slovo "křest". Tedy naopak.

Kromě toho jsem rád, že jsi jasně odpověděl. Podle tebe křesťanství není z Boha, znám tvé názory. My všichni jsme mimoni. Tak do toho nepleť letniční a charismatické hnutí, když jsou na tom všechna hnutí a všechny církve stejně.

Olin


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Sobota, 12. srpen 2006 @ 20:21:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale WN, WL a jejich následovníci jsou podle Grega v pořádku, tak aspoň někdo se do nebe dostane ;o)


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorius v Sobota, 12. srpen 2006 @ 22:14:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar Voger alias Eagle, jestli se nepletu.

WL z toho vynech.

Ten učí, že jsme bohové, což je nejstarší blud
již z Edenu.


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Sobota, 12. srpen 2006 @ 23:11:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dyť jsi na oba donedávna nedal dopustit :oO

Petr J.(eagle) aka (vogel)


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorius v Sobota, 12. srpen 2006 @ 22:12:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Olin napsal:

///Kromě toho jsem rád, že jsi jasně odpověděl. Podle tebe křesťanství není z Boha, znám tvé názory.///

To souhlasí, křesťanství tak, jak ho známe není z Boha.

Z Boha je pouze to, co vychází z apoštolského novozákonního učení a je s ním plně v souladu
jak v liteře, tak v duchu.

Kromě toho, pokud jde o mne, NEMÁM ŽÁDNÉ SVÉ NÁZORY.
Ty máš zcela jistě ty.
Mám Bibli a proto již žádné své názory nepotřebuji.

///My všichni jsme mimoni.///


To jsi řekl ty.


/// Tak do toho nepleť letniční a charismatické hnutí, když jsou na tom všechna hnutí a všechny církve stejně.///


Ani náhodou na tom nejsou stejně.
Některé mají těžší hříchy, některé lehčí.
Pokud jde o všechna hnutí o kterých píšeš,
pak je třeba vědět, že Ježíš nepřišel založit žádné hnutí, ale Boží Církev a nikoli množství
denominačních sekt s pozemskými ústředími
a rozdílnými oficiálními jmény, které mají každá
rozdílná učení a praxi.

Kristus založil sám na sobě a na apoštolech
a prorocích Boží Církev s JEDNÍM UČENÍ a
JEDNOTNOU PRAXÍ.


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Sobota, 12. srpen 2006 @ 23:14:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus založil sám na sobě a na apoštolech
a prorocích Boží Církev s JEDNÍM UČENÍ a
JEDNOTNOU PRAXÍ.


jojo katolickoortodoxněluteránskykalvinistickybabtistickymetodistickyletničněcharismatickou církev


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 09. srpen 2006 @ 20:16:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Ahoj Gregu,
čumím, ty už si nejseš jistej, že přijdou ty vopravdovský apoštolové?



Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorius v Pátek, 11. srpen 2006 @ 13:46:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Teď si xvejvodame myslím, že náš úkol je naplňovat
novozákonní apoštolské učení a konkrétní Boží vůli a vedení Ducha tam, kde jsme, nezávisle na našem počtu.

Vše co potřebujeme již nám Pánovi apoštolé předali v prvním století.


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 09. srpen 2006 @ 20:20:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Jo, jinak si myslím, že tato hnutí jsou z Boha, jako celé křesťanstvo, ale že je tam i hodně tělesného, špatného, bludného, jako v celém křesťantvu :-))))



Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Středa, 09. srpen 2006 @ 22:40:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tak tak, pravdu díš


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Středa, 09. srpen 2006 @ 22:39:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani jeden tzv. apoštol nesplňuje biblickou kvalifikaci:

1) Neviděl vzkříšeného Krista ve slávě
2) Nevykazuje znamení apoštolství - vzkříšení mrtvých a uzdravování slepých, hluchých a chromých.


Gregu,
a tyhle "kádrové podmínky" pro "apoštolát" nejdeme v Bibli kde?

Petr J.(eagle) aka (vogel)



Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? činiti budete (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 10. srpen 2006 @ 03:17:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne přesně, ale :
Kristus řekl, jestliže byste měli víru jako hořčičné zrno ,,,,,,
potom řekl, že On jde k Otci a (volně ): další je na následovnících.
Miro


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorius v Čtvrtek, 10. srpen 2006 @ 16:40:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Vogel,

všech 12 novozákonních apoštolů vidělo
vzkříšeného Krista v těle a bylo jim také Pánem řečeno, že jsou apoštolé.
Což se nedá říci o dalších asi 500 bratřích, kteří
viděli vzkříšeného Krista.

Apoštol Pavel již Pána takto vidět nemohl,
ale mohl Ho vidět vzkříšeného ve SLÁVĚ.
( Podobně jako apoštol Jan ve Zjevení )

Je tedy zřejmé z Písma, i když to tam výslovně není napsáno ( ale Písmo obsahuje mnoho, mnoho věcí, které tam nejsou výslovně
napsány ), že každý, kdo se nazývá apoštolem musel nutně vidět vzkříšeného Krista ať už v těle
nebo ve SLÁVĚ.

Ovšem vidět Krista ve slávě je zážitek tak mocný,
že to hraničí se zachováním fyzického života
dotyčného, který takto Pána vidí.
( Viz. Izrael pod Boží horou Oréb a také
starozákonní proroci a někteří soudci ).
Znak pravosti Božího služebníka je proto zázitek s Boží slávou, která ho posunuje na hranici života a smrti.

Pro Saula u Damašku bylo vidění Krista ve slávě tak mocné, že stačilo k tomu, aby se behěm pár se***** stal ze zarputilého protivníka Krista
a Církve Pánův nejhorlivější vyznavač.

A to prosím Pán neřekl Saulovi:"Já jsem Syn Boží,
kterého ty pronásleduješ", nebo "Já jsem Bůh
kterého ty pronásleduješ".

Moc Boží slávy byla umocněna jestě mnohem více prohlášením, kterým se mu Pán představil:"Já jsem Ježíš Nazaretský, kterého ty pronásleduješ."

Tím Pán Saulovi řekl, že ta Boží sláva, které je svědkem je spojena s tím ukřižovaným, člověkem
Ježíšem z Nazareta, který je nyní vzkříšen v Boží slávě a musí být tedy zároveň i Bůh, jinak by nemohl takto projevit Boží slávu.

Saul moc dobře věděl ze zkušeností proroků ze Starého zákona s touto Boží slávou ( šekinah ) že NIKDO nemůše takový zážitek ZFALŠOVAT, a proto si mohl být 100% jistý, že jde o pravý a nikoli o falešný zážitek.

Během pár chvil mu muselo být jasné, že Ježíš Kristus je nyní vzkříšený a že je Bůh, který má Boží slávu.

Pokud by byl někdo apoštol v dnešní době,
musí tedy splňovat kvalifikaci pro to, aby mohl být svědkem Kristova vzkříšení - musel by Pána
vidět tak jak, je nyní - živého v Boží slávě.

Pokud jde o ZNAMENÍ apoštolství, tak ta jsou vypsána zde:
"Znamení zajisté apoštolství prokázána jsou
mezi vámi ve vší trpělivosti, i v divích, a v zázracích a mocech."( 2Kor 12,12 )

Ne že by apoštolé křísili mrtvé na počkání,
ale v průběhu 0-20 let od počátku jejich služby
by se alespoň jednou měl takový zázrak vyskytnout. (Viz. Petr, Pavel...)

Stačí?




]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Čtvrtek, 10. srpen 2006 @ 21:12:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
takže abych to shrnul - ty kritéria nejsou biblické, ale jsou pouze věcí tvého osobního výkladu Bible

Stačí?

stačí :o)


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorius v Čtvrtek, 10. srpen 2006 @ 20:58:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě bych dodal, že v průběhu knihy Skutků, která pokrývá asi 32 roků došlo k 21 zaznamenaným konkrétním divům a zázrakům nebo zmínkám o jejich větším množství. Byla tam také 2 vzkříšení z mrtvých.
Petr vzkřísil Tabitu a Pavel Eutycha.

Od dob apoštolů až do dnešní doby nevím o žádném věrohodném vzkříšení z mrtvých, což nám napovídá o neexistenci apoštolů zhruba
od poloviny druhého století až podnes.

Právě tak, pokud jde o proroky a věrohodnost jejich výroků.
Vezmeme-li v úvahu různá obsáhlejší proroctví
za posledních 50 let, kde se předpovídají konkrétní věci, jde 100% o nenaplněná a tudíž falešná proroctví.

Jde tedy spíše o Bálovy proroky než o Boží muže
a ženy.



]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 11. srpen 2006 @ 01:43:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Serafim tady neco vykrikoval o dvou vzkrisenejch ukrajinskejch policajtech nekdy tesne pred rokem 2000.

Ja si samozrejme soukrome myslim, ze jde o nejakej nesmysl, ale to Serafim nepovazuje za prekazku...

Aviaf


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorius v Pátek, 11. srpen 2006 @ 21:38:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně, také jsem viděl na videu nějaké údajné vzkříšení z mrtvých někde v Africe, ale působilo na mě velmi nevěrohodně, mimo jiné nebylo vidět přímo.

A každý ví, že Afričané ovládají umění udělat se sebe živou mrtvolu o které každý doktor konstatuje smrt, avšak o skutečnou smrt přitom nejde.


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: pat v Čtvrtek, 10. srpen 2006 @ 08:17:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli je charismatické hnutí z Boha?
No tak to bych taky rád věděl....

Je až příliš moc věcí okolo, které jsou minimálně kontraverzní a podivné. Z mého pohledu jsou tu ale dvě zásadní nezodpovětené otázky.

1) Pravost "darů"
Jsou to co nám předkládá charismatcké hnutí jako "dary" skutečně těmi dary popisovynými v Bibli? Jedná se skutečně o působení Ducha Svatého? (ducha možná, ale jakého..) Skutečně jsou (například) různě vydávané "zvuky" ty jazyky o kterých hovoří Bible? Je vůbec možné drmolení několika opakujících se slov nebo zvuků nazývat "jazykem"? Mantra by byl mnohem přesnější výraz. Někde jsou popisovány i zvuky zvířat. Co si o tom mám myslet? Skutečně je toto ten biblický Dar s velkým "D"? Jestliže Bible hovoří o "jazycích", měl autor na mysli právě toto? Já bych to třeba za jazyk nikdy neoznačil, pokud by nepřišel přičinlivý charismatik s vysvětlením: toto jsou jazyky a v Bibli se o nich píše zde... Stejně pochybná je pro mě otázka proroctví. V Bibli se proroctví, kromě těch několika týkajících se posledních časů, bez výjimky splnila. U charismatických proroctví je tomu přesně naopak. Nepamatuji se na jediné (a pár jsem jich slyšel) které by se vyplnilo. Co já slyšel jenom proroctví na téma probuzení. Probuzení pro město, stát, Evropu... Kde jsou ty zástupy nových křesťanů? Probuzení? Ano, probouzí se. Islám! Co si mám myslet o tomto?

2) Polovičatost učení
Nevím jak to je jinde, ale co jsem se setkal s charismatickým učením, mám silný dojem, že se jedná převážně o učení neúplné a povytrhané z kontextu. Přece Bible je velmi komplexní a pokud je někde řečeno "A", ve většině případů to na jiném místě doplňuje "B", případně jinde dále "C" a "D". Charismatické učení staví pouze na některých věcech, jiné naopak jako by potlačuje a nemluví se o nich. Ať už je to například (zde nedávno probírané) učení o autoritách, nebo už zmíněné dary. Důraz je kladen mnohem více na lidské autority, vlastní novodobé proroky a kazatele než na Bibli. (a i ti si často navzájem odporují - viz třeba články uvedené zde) Podezřelá mi je také neochota komunikovat, vysvětlovat a diskutovat (prostě se vše řeší skrze nezpochybnitelnou autoritu - lidskou - pastora, kazatele..) Obecně mi to připadá jako snaha spíše nezkoumat a nekonfrontovat učení s Písmem.

Tohle jsou asi ty dva hlavní problémy, které mám s charismatickým hnutím já. Nejen že jsem na ně nikdy nedostal smysluplnou odpověď, ale v podstatě ani není možné zavést na toto téma seriozní diskuzi. (viz opět třeba zde na GS)

Ještě bych doplnil k bodu 2 v článku: Samozřejmě charismatický "folklór" má řadu příběhů o uzdravení, hluchých, chromých, jakýchkoli... Dokonce jsem viděl i nějakou knížku (už si nevzpomínám, je to hodně dávno) o vzkříšení mrtvého /s obrázky :-) /a jinde v kterési knize obrázek člověka s vlastním úmrtním listem pověšeným na zdi. Na kolik jsou tyhle věci hodnověrné těžko říct, ale není to zas až tak dlouho, co u nás (v ČR) probíhaly veřejné uzdravovací seance jakéhosi ruského (nebo ukrajinského?) léčitele se stejnými nebo podobnými znaky uzdravování, dokonce to bylo i v televizi. Takže nevím, jestli zrovna toto je nutný znak apoštolství (možná související nebo "průvodní jev", ale asi bych podle toho neurčoval na apoštolství).





Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: fefe v Čtvrtek, 10. srpen 2006 @ 08:46:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ahoj pat,
podobné otázky, podobné chaotické odpovede ale napriek tomu stále dosť výborných priateľov a bratov z tohoto smeru kresťanstva :o)
fefe


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 10. srpen 2006 @ 12:06:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý pate, kdo jsi?
Nejsi-li Marťan, musíš přece vědět, že internetová fóra nejsou prostředí pro seriózní diskusi!

Prostředí pro seriózní diskusi se jmenuje: universitní katedra.
Další možnost, kde se může zrodit prostředí pro seriózní diskusi na podobné téma: církev.

Nemáš-li přístup do prvního, zkus druhé prostředí.

Olin


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: pat v Čtvrtek, 10. srpen 2006 @ 12:38:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar Oline, ty kluku ušatá... Už jsem si říkal kde jsi a čím mě tentokrát počastuješ :-) Takže marťan, aspoň něco nového z Tvé strany.

Ne, nejsem marťan a vím o hromadě různých odborných a seriozně vedených diskuzí na internetu. Opravdu na tom internetu nejsem poprvé. Je pravda, že těch prázdných a zbytečných debat typu kdo má lepší/větší/silnější atd je určitě hodně. Ale je to jak kdy a jak kde.

Univerzitní katedru po ruce nemám, internet ano. Nicméně i zde, ohlédneme li se do historie, bych si tou seriozní diskuzí v souvislosti s univerzitní katedrou rozhodně tak jistý nebyl. Jak kdy, jak kde.

Co se týče církve, o seriozní diskuzi vím své a už jsem zde své zkušenosti prezentoval a neminím je opakovat. Opět jak kdy, jak kde.

Takže když to shrnu, tady jako kdekoli jinde. Všude se najde někdo ochotný a schopný k debatě a naopak jiný k diskuzi nepoužitelný. Co si budeme povídat, že :-)

Tímto bych Ti chtěl závěrem poděkovat že Tvé příspěvky se drží na setrvalé úrovni a oplývají víceméně typickou informační hodnotou, díky čemuž jsou srozumitelné i čtenářům v širokém rozptylu IQ.


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 10. srpen 2006 @ 14:57:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar pate,

//vím o hromadě různých odborných a seriozně vedených diskuzí na internetu

Máš-li na mysli internetová fóra, tak ti nejsem schopen uvěřit.
Máš-li na mysli nějaký uzavřený diskusní klub, kam se může přihlásit pod jménem a heslem jen ten, komu je uděleno tzv. přátelství, tak to je samozřejmě možné. Jen do té doby, než tam pronikne škodič, což se zákonitě stane. Jen nevím, kdes jich viděl hromadu. Já se jeden takový dvorek snažím založit, ale v celém plzeňském sboru není admin, který by mi to zařídil. Já jsem v tomto směru neschopný.

V církvi a dokonce i na universitě je to jak kde, pochopitelně, ale "člověk" přece není v tomto směru odkázán na svou vlastní církev, že?

Já mám "problém", že jsem dost mobilní. Podle přísloví, že " sytý hladovému nevěří" těžko chápu pocity lidí, kteří opustili nějakou církev a tváří se, jako by byla na světě poslední. Chápu to u ženy s malými dětmi, ale těžko to chápu u pata, kterého, jak si myslím, musí obklopovat desítky různých církví.

Zkrátka - tady na Granu je s kým mluvit, ale člověk nesmí mít nároky na to, aby to bylo seriózní, hlouposti neodstíníš, jsou jako paprsky gama.

Olin



]


žiarenie gama (Skóre: 1)
Vložil: fefe v Čtvrtek, 10. srpen 2006 @ 15:34:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na gama je výborné olovené tienenie, ideál je kombinovať s vrstvou betónu....:o)


]


Re: žiarenie gama (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 10. srpen 2006 @ 16:55:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betonový galoše a olovo?
I ty mafiáne jeden...

Olin


]


Re: žiarenie gama (Skóre: 1)
Vložil: fefe v Pátek, 11. srpen 2006 @ 07:11:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to bol len návrh, keď nie, tak nie.....:o)


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Čtvrtek, 10. srpen 2006 @ 21:15:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//vím o hromadě různých odborných a seriozně vedených diskuzí na internetu

Máš-li na mysli internetová fóra, tak ti nejsem schopen uvěřit.


klidně mu věř, já taky znám na webu odborné a seriózně vedené diskuze, ale ty se většinou týkají jen IT a taky jsou (ne všechny) moderované


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 10. srpen 2006 @ 22:36:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je fakt, o IT já nevím nic, já jsem, jak říkal Werich, oběť humanistické blbosti.

Olin


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorius v Pátek, 11. srpen 2006 @ 21:48:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně že jde jen o průvodní jev apoštolství.


Uzdravovat mohou i satanovi služebníci, vědomí či nevědomí.

Takže určovat apoštolství JEN podle toho nelze.

Na druhé straně NIKDO, kdo má Ducha Kristova
a nemá zároveň tato průvodní znamení apoštolství z 2Kor 12,12 spolu s dalšími dvěma podmínkami:

a) S přímým pověřením Pána Ježíše Krista ve slávě ať již skrze vtržení do nebe nebo skrze Boží navštívení na zemi, při kterém ho Pán
přímo nazve apoštolem nebo POSLANÝM
k národům.

b) a s podmínkou, že dotyčný je v plném souladu
s apoštolským učením Nového Zákona

NEMÁ PRÁVO NAZÝVAT SE APOŠTOLEM!


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorius v Pátek, 11. srpen 2006 @ 21:52:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A samozřejmě, že pro služebnost PROROKA taktéž platí nutnost setkání se s Pánem ve slávě a s Pánovým přímým pověřením k prorocké službě a prorockému poslání.

Viz. např Izaiáš 6 kap.

Dnes je příliš mnoho samozvaných proroků,
kteří v nejlepším případě ( pokud to nejsou Bálovi proroci v křesťanském rouchu ) mohou nanejvýš prorokovat, avšak služebnost proroka nikdy od Pána nedostali.


]


Je !!! (Skóre: 1)
Vložil: Aleš Franc v Čtvrtek, 10. srpen 2006 @ 12:46:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážení,

myslím, že mne asi někdo bude těžko obviňovat, že jsem nekritický k výše uvedeným argumentům, že je popírám, a přesto jsem letniční, pro mnohé dokonce charismatik. Ano, je mezi námi kvantum nenaplněných proroctví o probuzení. Na mnoho jsem sám zde upozornil. Chyba je již v kořenech naší teologie, považujeme se mnohdy za hnutí poslední doby, doby obnovy duchovních darů, doby obnovy církve a příchodu konečného probuzení. V Bibli to však nikde nečtu!

Ano, je mezi námi zneužívání autority, máme chybné pojetí o nemožnosti rozeznání, povolání a odvolání autority skrze celé Tělo Kristovo a místo toho preferujeme "nevolené, vyvolené" autority, které rozhodují za nás.

Ano, jsou mezi námi extrémy, viz Toronto, Pensacola, Argentina, kde jsme schopni ospravedlňovat věci, které se v Písmu nenacházejí. To všechno je pravda a těžko mi kdo dokáže, že to nevidím, nemluvím o tom, mlčím o tom... Našimi nepřáteli tudíž nejsou naši kritici. Nejvíce si škodíme, žel, sami.

Přesto! Troufnu si tvrdit, že jsem slyšel řadu pravdivých proroctví, která se naplnila. Zažil jsem sám skutečné uzdravení (stejně jako křesťani ze všech církví). I já se modlím v jazyce, který by mnozí nazvali "žvastnažvastlachnatlach". Věřím ve zkušenost křtu Duchem svatým, věřím v existenci a projevy démonů, a to jak na úrovni jednotlivců, tak na úrovni národů a v Bibli o tom čtu. Věřím, že stejný Duch, který tyto dary dodnes dává, mne vedl i k tomu kriticky psát. Věřím, že má kritika je mnohem hlasitější než většiny zde působících antiletničních a anticharismatiků. Přesto jsem ortodoxním letničním a „bona fide“ charismatikem.

Všiml jsem si mnoha lidí, kteří rozpoznali, že něco není v pořádku, a pak měli velké potíže i s tím dobrým co přijali. Mnoho lidí odešlo z charismatických církví kvůli excesům autorit a raději zavrhli i své zkušenosti, protože už jednoduše nedokázali věřit, že ti, kteří je k těmto věcem vedli, a pak selhali, se nemýlili ani v těchto věcech. Chci říci, že těmto lidem rozumím, jsem na jejich straně a je mi jich nesmírně líto. Avšak mám otázku. Není to právě proto, že těmto autoritám, které nyní kritizujete, jste věřili více než Písmu? Na čem stojí Vaše víra? Rád bych proto všem těm, kteří mají otazníky, a oprávněné, doporučil tento článek: http://echo.granosalis.cz/article.php?

S pozdravem,

Váš Aleš Franc



Re: Je !!! (Skóre: 1)
Vložil: Gregorius v Čtvrtek, 10. srpen 2006 @ 16:51:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Aleši,

měl jsem na mysli proroctví typu: "V tom a v tom roce dojde k velikému čemusi, stane se to a to,
v tom a v tom městě nastane to a to."

Takhle konkrétně nemluvili ani skuteční bibličtí
starozákonní proroci.
Jen ve velmi málo případech odhalovali nějaké
konkrétní datumy a to ještě dělali způsobem hlavolamu, který bylo třeba vyřešit na základě jiných textů Bible.


]


Re: Je letniční a charismatické hnutí z Boha? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorius v Čtvrtek, 10. srpen 2006 @ 16:11:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj xvejvodame,

lidé se vyvíjejí. Už si tak jistý příchodem novodobých apoštolů nejsem.



Re: Přiživuje se ďábel (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Neděle, 13. srpen 2006 @ 19:58:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duchovní zkušenosti nově probuzených křesťanů jsou ve své většině jistě autentické a pramení z působení Ducha Božího. Avšak takový znovuzrozený člověk je velmi křehký a hrozí mu nebezpečí, že do vyčištěného domu ( od zlého ducha) se v nestřežený okamžik tento vrátí a přivede s sebou x dalších. Odvažuji se tvrdit, že novější církve s malou zkušeností vedení duchovního boje, a duchovního života vůbec, neposkytují svým členům takovou pomoc a oporu jako církve tzv. tradiční, které čerpají jednak z dvoutisícileté tradice, neboli zkušeností duchovního života křesťanů v církvi, jednak ze svátostného života ( eucharistie, svátost smíření ).
/V krajním případě pomáhali a pomáhají exorcisté./
I z těchto důvodů jsem po svém "obrácení" volila život v tradiční církvi.
Speranza


]


Re: Přiživuje se ďábel (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 10:56:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosím, a co je to "svátostný život"?

Kde něco takového provozovali apoštolé
a první církev?


]


Re: Přiživuje se ďábel (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Neděle, 27. srpen 2006 @ 19:07:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svátostný život je v první řadě přijetí Ducha Svatého ve křtu a ve svátosti myropomazání ( pravoslaví) či svátosti biřmování (ŘKC), dále přijímání Těla a Krve Páně s tím, že rozpoznáváme, že jíme skutečně tělo Kristovo a pijeme skutečně Jeho krev(l Kor, 11, 26 - 31),
trvalé pokání s vyznáváním hříchů ve svaté zpovědi, život v požehnaném manželském svazku ( svátost manželství). Ke svátostnému životu patří také udělování svátostného pomazání nemocným církve a svátost kněžství skrze vkládání rukou.
To, že duchovní skutečnosti mají v hmotném světě svoji viditelnou formu je samozřejmé. Na druhou stranu hrozí nebezpečí "vyprázdnění" forem, pokud nejdou ruku v ruce se skutečnou vírou.
Zdraví Speranza


]


Re: Přiživuje se ďábel (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 28. srpen 2006 @ 22:33:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Speranzo,

v této věci s tebou nemohu souhlasit.

Spása není skrze svátosti a obřady, ale skrze víru v Krista.

Apoštol Pavel na konci života něřekl:
"Boj výborný bojoval jsem, běh jsem dokonal,
svátostný život jsem zachoval."

Ale řekl: VÍRU jsem zachoval.

Další věc: Kdyby při Večeří Páně bylo přítomné
skutečné tělo Kristovo a skutečná krev Kristova,
pak by Pán sám při ustavující Večeři Páně s učedníky musel jíst sám sebe a pít svoji vlastní krev.
To je jen jeden z mnoha argumentů proti transsubstanciaci.

Ke skutečné transsubstanciaci došlo v případě,
kdy Ježíš přeměnil vodu na víno.

Při Večeři Páně však k žádné takové změně nedochází.

Uctívat tedy oplatku a víno jako Boha, je zřejmý akt pohanského modlářství a fetišismu.
Kdyby došlo ke skutečné přeměně na Pánovo tělo a krev, pak by o modlářství nešlo.

Pán ustanovil památku Páně těsně před svou smrtí, protože měla vyjadřovat Jeho fyzickou nepřítomnost na zemi.
Máme ji slavit "dokud nepřijde" a" na Jeho památku". Neztratilo by to význam, kdyby byl při této památce a nepřítomnosti fyzicky přítomen v chlebu a vínu?

Nauka o transsubstanciaci byla a je spojená s naprostou mocí a nepostradatelností kněžstva.
K tomu sloužily také další prostředky, kterými byla zajištěna moc, nadvláda a privilegia kněží.
Jsou to zejména svátosti.

Je také velmi ostudné, že si kněží
( i protestantští)
nechávají platit za křty, pohřby a svatby a další provádění tzv. svátostí.

Chceš být pokřtěn, dej prachy a bude....


]


Re: Omlouvám se za pozdní odpověď... (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 17:23:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slova Písma o Krvi a Těle jsou jasná. Navíc známe další Pánosva slova:
"Já jsem s vámi po všechny dny až do skonání světa."
Tragédií římskokatolické církve je, že mnozí kardinálové, biskupové a kněží již nevěří v reálnou přítomnost Krista v Chlebě a Víně, tedy Krvi a Těle.
Místo slavení Eucharistie, při níž se nám Pán v těchto způsobách dává, proniká do ŘKC duch racionalismu a humanismu, který je zdrojem ohromné apostaze a umírání této církve na úbytě.
Nevěstkou ji činí právě ti, kdo místo uctívání Krista v Eucharistii uctívají sebe nebo modly tohoto světa.
V čele tohoto skrytého boje v ŘKC i ve světě stojí stoupenci Odpůrce - Zednáři. To jsou ti, z jejichž středu vychází Antikrist.
Zdraví Speranza


]


Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy