Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 267, komentářů celkem: 429602, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 441 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116506385
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: ...a nic nevzali od pohanů.
Vloženo Neděle, 13. srpen 2006 @ 13:04:51 CEST Vložil: Bolek

Etika poslal Gregorios777




Tzv. duchovní drtivé většiny denominací ( a je jich přes 4000 ) se nechávají vydržovat stálými platy od státu - od bezbožného světa, který zavrhl našeho Spasitele a Pána.


Apoštol Jan přitom říká o skutečných Božích služebnících:

"neboť pro jméno Jeho vyšli, a NIC nevzali od pohanů". (3Jan 7)

Není dnešní praxe denominací do nebe volající duchovní cizoložství?


Není to kultická prostituce? Nemáme zde dočinění s nevěstkou?


Co kdyby přestala plynout tato státní podpora?


Nezanikly by tyto denominace?


Dovedete si představit apoštola Jana, Petra nebo Pavla, jak pobírají žold od Herodese?


"...a nic nevzali od pohanů." | Přihlásit/Vytvořit účet | 58 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Neděle, 13. srpen 2006 @ 14:17:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Tak teď jsem zvědavý co na to odpovíte. Já nemusím neboť jsem katolík a nálepku nevěstky Kristovy už mám, ale co vy ostatní, kteří se za něvěstku Kristovu nepovažujete a neustále lpíte na principu pouze skrze zákon a neuznáváte tradici.



Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 13. srpen 2006 @ 16:06:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jde o to, že jediný spolehlivý a DOKONALÝ zdroj
Pravdy je pouze Písmo.

Tradice v drtivé většině s Písmem nesouhlasí, to znamená, že tradice se vlastně stává druhou náhražkou Písma.

Pak jsme v situaci, kdy si musíme vybrat:
Buď Písmo nebo tradici.

Písmo je Slovo Živého Boha, kdežto tradice je slovo smrtelného člověka.

A pokud jde o mně - rozhodně si vyberu Písmo.

Protože:"Výmluvnosti Hospodinovy jsou výmluvnosti ČISTÉ, jako stříbro v hliněné peci
přehnané a sedmkrát zprubované."
(Ž 12,7 )


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Neděle, 13. srpen 2006 @ 17:57:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Dobré je to skloubit dohromady. Nemůžeme vše pochopit jelikož je psáno: Jan 21,25 Je ještě mnoho jiného, co Ježíš učinil; kdyby se mělo všechno dopodrobna vypsat, myslí, že by celý svět neměl dost místa pro knihy o tom napsané.

http://granosalis.cz/article.php?sid=5363




]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 16:11:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Miloslave,

nelze skloubit Pravdu a lež dohromady.

Písma tak jak jsou zapsaná jsou jediným dokonalým měřítkem. Všechno ostatní, co Ježíš učil a činil a co není zapsáno, muselo být v dokonalém souladu s apoštolským
učením Nového Zákona. Přesně tak, jako apoštolské učení je v dokonalém souladu s ostatními Písmy Staré smlouvy. Všechno důležité a potřebné zapsáno je.

Chceme-li stavět na tom, co ještě dalšího ježíš učil a činil tak, že si to budeme vymýšlet, dostaneme se úplně jinam, než nás Pán chce mít.

Důkazem jsou všechny denominace, které
dávají přednost tradici před Písmem.


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: AdamEva (bubu@bubu) v Pátek, 15. září 2006 @ 09:40:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napsal jsi toto:
/// Přesně tak, jako apoštolské učení je v dokonalém souladu s ostatními Písmy Staré smlouvy.///

Já jsem si vždycky myslel, že co apoštolové a učedníci JK káží, je Jeho slovo, tedy slovo Krista a Jeho Otce Boha.

Nevím jak chápeš tuto pasáž z NZ:
Sk. 2,36 Ať tedy ví s jistotou všechen dům Izraele, že Bůh ho učinil Pánem a Kristem - toho Ježíše, kterého jste vy ukřižovali."
37 A když to slyšeli, byli zasaženi v srdci a řekli Petrovi i ostatním apoštolům: "Co máme dělat, bratři?"
38 Petr jim tedy řekl: "Čiňte pokání a ať se každý z vás pokřtí ve jménu Ježíše Krista na odpuštění hříchů a přijmete dar Ducha Svatého.
39 To zaslíbení totiž platí vám i vašim potomkům i všem, kdo jsou daleko, kohokoli povolá Pán, náš Bůh."
40 Dosvědčoval to ještě mnoha jinými slovy a vyzýval je: "Zachraňte se z tohoto zvráceného pokolení!"
41 Ti, kteří ochotně přijali jeho slova, tedy byli pokřtěni. V ten den se připojilo okolo tří tisíc duší
42 a zůstávali v apoštolském učení a ve společenství, v lámání chleba a v modlitbách.
43 Na každou duši tedy přišla bázeň a skrze apoštoly se dělo mnoho zázraků a znamení.
44 Všichni věřící pak byli pospolu a měli všechno společné.
45 Prodávali pozemky a majetky a rozdělovali je všem, jak kdo potřeboval.
46 Každý den také zůstávali jednomyslně v chrámu a po domech lámali chléb a přijímali pokrm s radostí a prostotou srdce;
47 chválili Boha a měli milost u všeho lidu. A Pán denně přidával církvi ty, kteří byli spaseni.

Ano mohlo to být chápáno, jako učení Petrovo a ostatních apoštolů, ale nezapomínejme, kdo je učil? A stále nás učí! Tak není to rouhání, přivlastňovat si něco, na co nemáme nárok?


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Neděle, 13. srpen 2006 @ 18:25:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak teď jsem zvědavý co na to odpovíte.

Neodpovíme, protože naše církve peníze od státu neberou a financují se samy :o)


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Neděle, 13. srpen 2006 @ 21:09:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Které jsou ty šťastné církve?


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 00:28:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
například Slovo života, ROFC, KC atd...


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 00:29:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Armáda spásy taky, abych na ně nzapoměl


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Středa, 16. srpen 2006 @ 09:31:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Potom jsou v tomto bodě nic nebraní od pohanů čistí, ale co v ostatních "bodech" třeba pokud nebiblicky světí ženy na kněžky a biskupky? Pokud to tyto štastné církve, které nic neberou od pohanů nedělají tak se omlouvám.


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Středa, 16. srpen 2006 @ 21:08:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mnou vyjmenované církve nemají "kněžky" a "biskupky" (ani kněze a biskupy), tudíž je nemohou světit :o)
(a nesvětí)

kazatelky se v těchto církvích (stejně jako v Bibli), samozřejmě vyskytují


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 09:32:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako v Bibli? A kde prosímtě?

To jako že ty kazatelky v církvi MLUVÍ, jo?


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: AdamEva (bubu@bubu) v Pátek, 15. září 2006 @ 09:47:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepleteš si náhodou vyučování v církci s kázáním? Protože jak by jsi vysvětlil tyto texty?

Židům 13,15 Skrze něj tedy přinášejme Bohu neustále oběť chvály, to jest ovoce rtů, vyznávajících jeho jméno.

Římanům 10,9 Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.

Týkalo se to pouze můžu, nebo i žen?


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. září 2006 @ 12:48:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milí AdamEvo,

myslím, že nepletu, kázání je jen součástí vyučování. Verše, které zde uvádíte jsou nekonkrétní k danému tématu. Princip výkladu Písem říká, že v daném tématu je nutno brát ohled zejména na verše, které hovoří nejkonkrétněji k danému tétatu. A jak jistě víte, apoštolské učení nedopouští ženě učit, protože prokázala již v ráji, že toho není v pravdě schopna. ( 1Tim 2,12 )

Již v ráji si svévolně přidala k Božímu Slovo něco, co Bůh nikdy neřekl. Vyznačím velkými Písmeny ten Evin přídavek:"I řekla žena hadu: Ovoce stromu rajských jíme, ale o ovoci stromu, kterýž jest uprostřed ráje , řekl Bůh: Nebudete ho jísti,
ANIŽ SE HO DOTKNETE, abyste nezemřeli.
Dokonce i satan ve verši 1. interpretoval slovo Boží přesněji než žena!( Gn 3,3 )
A pro tento svůj pád, kterým žena zatáhla do hříchu celé lidstvo, jí byla do budoucna VEŠKERÁ SLUŽBA SLOVEM ve fomě učení, vyučování navždy odňata.
Proč se v satanských kultech a zdeformovaných křesťanských hnutích velmi dobře uplatňují právě ženy? Takový malý příklad z adventismu - Elen Whiteová - charismatická blouznivka s jejími bludy. Nikdy nevyučovala v Duchu svatém. Protože Duch svatý skrze ženy nikdy nevyučuje Písma! Pozor! Mluvím o vyučování ženy v duchovních věcech, to se netýká např. profesorek na univerzitě!

Dále platí, že "žena se má učit MLČET ve vší poddanosti" ( 1Tim 2,11 ) a má být v MLČENÍ.
( 1Tim 2,12 )
Protože první byl stvořen Adam a Adam nebyl sveden, ale Eva a byla tím příčinou přestoupení.
( 1Tim 2, 12-14 )

Jestli si někdo z vás myslí, že je duchovní nebo prorok, pak si může dát malý test této skutečnosti v 1Kor 14,34-38.

Pavel zde říká, že : Ženy vaše ve shromáždění ať MLČÍ nebo nedoupuští se jim mluviti, ale aby poddány byly, jakž i zákon praví..... Nebo MRZKÁ věc jest ženám mluviti ve shromáždění."

Zdali od vás Slovo Boží pošlo? Zdali k vám samým přišlo?

Zdá-li se sobě kdo býti prorokem aneb duchovním, nechať pozná, co vám píši, že je PŘÍKAZ ( singulár ) Páně. Pakli kdo nechce věděti, nevěz.

Postoj k této biblické pasáži je tedy testem.
Jestliže za touto apoštolovou pasáží stojíš
jako za PŘÍKAZEM Páně, pak jsi v pravdě duchovní nebo prorok.

Pakli jsi PROTI ní - nemůže být o tom ani řeči.

Ano. Je jedna oblast, kde starší sestry mohou působitv oblasti poučování:"aby mladice vyučovaly, jak by muže své a dítky milovati měly." ( Tit 2,4 ) je nutno dodat, že zde použité řecké slovo není "didaskein" (= učit, vyučovat, varovat ), které uvádí Pavel v 1Tim 2,12, ale je to "sofronizósin", tedy "k rozumu přivádět, povzbuzovat, varovat, krotit, umírňovat".
Toto je jediné téma dovolené ženám k jakémusi poučování. A to ještě za NEPŘÍTOMNOSTI mužů.
Ale zapomeňte na to, že se toto někdy bude praktikovat ve SPOLCÍCH, kterými jsou denominace. Tyto aplikace má pouze Církev Boží.

Sestry měly svá zvláštní shromáždění, kde
mohly uplatňovat své duchovní dary a modlit se
a prorokovat. Pochopitelně - s pokrytou hlavou.
( Tit 2,4 // Sk 16,13 )

Mějte se dobře




]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: AdamEva (bubu@bubu) v Pátek, 15. září 2006 @ 13:06:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co jste popsal, Gregoriosi, tak s tím nemám problém. Ale jak vnímáte kázání v tomto případě:

Římanům 10,14 Jak ale budou vzývat Toho, v něhož neuvěřili? A jak uvěří v Toho, o němž neslyšeli? A jak uslyší bez kazatele?
15 A jak budou kázat, jestliže nebyli posláni? Jak je napsáno: "Jak krásné jsou nohy těch, kdo zvěstují pokoj, těch, kdo zvěstují dobré věci."

Týkalo se to jen, jak vy říkáte kázání-vyučování v církvi, ale ti tam jsou proto, že se o tom dozvěděli díky způsobu jak je popsáno výše. A nebo se to právě týká kázání vně církve. Porovnejte

Matouše 24, 14 A toto evangelium království bude kázáno po celém světě na svědectví všem národům a tehdy přijde konec."

Ale v případě, pokud by byla pravda, že kázání je jen v církvi, tak jak se o evangeliu, dozvědí i ti lidé, kteří nejsou v žádné církvi?


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. září 2006 @ 15:48:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milí AdamEvo,

docela nechápu, co je to za otázky.
je snad jasné, že evangleium máme oprávnění kázat všichni - muži i ženy. Muži mohou sloužit evangeliem zástupům i jako jednotlivci v osobním životě a ženy mohou sloužit evangeliem v osobním životě, tedy jednotlivcům, příp. menším skupinám.

Kázání evangelia není vyučování. Evangelista a učitel jsou dvě rozdílné služebnosti.
žena samozřejmě kázat evangelium může, ale ne jako evangelistka.

Ahojte


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 13. srpen 2006 @ 14:56:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Tohle ja povazuju za velmi vaznou namitku.

Situace je o to skandalnejsi, ze nekteri predstavitele ceskych cirkvi (myslim, ze jsem se to docetl napriklad v rozhovoru s Rudolfem Bubikem z AC) povazuji soucasnou upravu za bezvadne fungujici a nechteli by na ni nic menit.

Mne osobne vadej statni penize v cirkvich z nekolika duvodu.

Zaprve, vytvari to zavislost na statnich penezich. Momentalne treba stat tuhle zavislost nijak nezneuziva a neomezuje jejim prostrednictvim nabozenskou svobodu, ale to nemusi platit naveky. A ve chvili, kdy se ke kormidlu dostane nejakej posahanej komous, tak muze zacit pomoci tohodle klacku cirkve vydirat.

Za druhe, je to velmi diskriminacni nastaveni vuci mensim nabozenskym skupinam. Protoze takova nove vznikajici cirkev musi nejdriv preskocit latku statni registrace a nejakej minimalni pocet, nez na statni penize dosahne. Cili je to vlastne podpora tech velkejch, ale ty maly utrou. V tom neni zadna spravedlnost.

Za treti, je to samozrejme nespravedlivy vuci nevericim, protoze oni tak musej platit na veci, ktere se jich vubec netykaji. Ja vim, ze necemu takovemu se v demokracii clovek tezko vyhne. Nekdo zase treba nechce tolik platit na armadu, a taky musi, ale v pripade cirkvi podle meho soudu nejde o statni zajem zasadniho vyznamu, aby takovyhle usporadani existovalo.

Za posledni - a to je nejdulezitejsi - ta nutnost statni podpory je podle me jasnym dukazem, ze nase cirkve by se bez statni podpory neobesly. Existuji cestne vyjimky - tusim, ze napriklad KS statni prispevek neberou (nebo nebraly - jestli se to uz zmenilo; a snad Jehovisti? Nevim to presne), ale jinak se verici nechaj vydrzovat.
Co je to za viru, ktera neni ochotna ani k tak male obeti, jako je obet financnich zdroju? Myslim, ze stat by mel "hodit cirkve do vody", aby se naucily plavat. Pokud se ukaze, ze verici v nekterych cirkvich nejsou ochotni sve pastyre zaplatit, pak se podle me zpetne ukaze jako obzvlast moralne odporne, ze k vydrzovani duchovnich byli nuceni neverici. A cirkve, kde neni ani dost viry nato, aby se sebralo dost penez na duchovni, at zaniknou. Jsou to jen prazdne skorapky.

A mimochodem, jak jsem tak hledal na strankach ceskych cirkvi, ochota zverejnovat ucetnictvi je na dost mizive urovni.

Jako kde to jsme, pratele?

Aviaf



Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Neděle, 13. srpen 2006 @ 18:06:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Avivar: Za treti, je to samozrejme nespravedlivy vuci nevericim, protoze oni tak musej platit na veci, ktere se jich vubec netykaji. Ja vim, ze necemu takovemu se v demokracii clovek tezko vyhne. Nekdo zase treba nechce tolik platit na armadu, a taky musi, ale v pripade cirkvi podle meho soudu nejde o statni zajem zasadniho vyznamu, aby takovyhle usporadani existovalo.


M.P. Je to složité neboť věřící křesťanských církví často odkazovali svůj majetek, který se mnohdy podařilo dobrým hospodářstvím rozmnožit. Majetek komunisté ukradly a nyní jelikož stát téměř nic nevrátil platí ve skutečnosti pouze nájemné z kradeného. Myslím si, že kdyby byli církvím navráceny majeky, které kdysi sloužili jako zdroje příjmů na údržbu nemovitostí tak by se církve dokázali osamostatnit.


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 13. srpen 2006 @ 21:34:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Co takhle priznat partnerovi v diskusi alespon zakladni dustojnost a naucit se spravne cist a psat jeho jmeno/nick? Co, Miloslave?

S navracenim ukradeneho majetku je to pravda. Na druhou stranu Jezis kaze, ze kdyz nekdo chce tvuj kabat, dej mu i kosili...

Aviaf


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 09:12:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Odpovídám:
Dej mu košili, ale svoji, ne ukradenou cizí. Ta věta, kterou jsi aviafe citoval je o osobním růstu ve víře - o cestě vysvobozování sebe sama z lakoty. Je to o osobní důvěře v Hospodina, že se o mě postará, i kdybych bližnímu daroval svou poslední košili, co mám. Je to podobné jako o té chudé vdově, která darovala poslední halíř, co měla, do Hospodinova chrámu. Též věřila, že se o ni Bůh postará. Kristus ne nadarmo pravil: "Dejte a bude Vám dáno." Zatvrzelým lakomcům však právě tato léčivá víra připadá jako fanatismus, oni nemají zájem financovat žádnou církev, oni chtějí, aby církev financovala je - i když od ní přijímají tzv. za babku potřebný servis. Pro tuto místní a možná celoevropskou lakotu financuje minimálními částkami stát, a nikoliv přímo věřící, duchovenstvo většiny domácích církví
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Sobota, 19. srpen 2006 @ 15:10:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Až teď jsem našel a četl tvoji připomínku aviafe, omlouvám se za překlep tvého jména, nebylo to úmyslné. Míla


]


Re: Přestat financovat homosexuály (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Neděle, 13. srpen 2006 @ 16:06:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
A co takhle, aby český stát konečně přestal financovat homosexuální organizace a homosexuální filmové festivaly. Ať si na sebe vydělávají sami! Je to samozřejme nespravedlivé vůči NEhomosexuálům, protože oni tak musí platit na věci, které se jich vůbec netýkají a které jsou jim z duše odporné.



Re: Přestat financovat homosexuály (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 13. srpen 2006 @ 16:08:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co takhle homosexuální a pedofilní skandály
v katolické a pravoslavné denominaci?

Co homoxexuální a lesbické styky v klášterech a monastýrech?


]


Re: Přestat financovat homosexuály (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Neděle, 13. srpen 2006 @ 17:47:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Oni tam pořádají nějaký festival?


]


Re: Přestat financovat homosexuály (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Neděle, 13. srpen 2006 @ 20:41:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Tak tím spíš byste si od takového zvrhlého státu neměl nic brát...ne?


]


Re: Přestat financovat homosexuály (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 13. srpen 2006 @ 21:36:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
S tim souhlasim. Stat by vubec mel zasahovat mnohem mene do soukromych veci.

Jenze kolik lidi vam bude za zmenseni role statu hlasovat? Opravdovejch liberalu je v nasi zemi dohromady tak 7 (slovy sedm).

Aviaf


]


Re: Přestat financovat homosexuály (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 00:32:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravdovejch liberalu je v nasi zemi dohromady tak 7 (slovy sedm)

Kteří to jsou? Můžete je vyjmenovat?

:o))))


]


Re: Přestat financovat homosexuály (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 01:01:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
No, tak s jistotou vim jenom o sobe a svym brachovi (ale u brachy mam jiste pochybnosti o sile jeho zapalu...) ;-))))

Cum grano salis, zajiste...

Aviaf


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Neděle, 13. srpen 2006 @ 23:38:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokus o souhrnný přístup:

Nejprve k sugestivním otázkám, které na mě neplatí:
//Není dnešní praxe denominací do nebe volající duchovní cizoložství?
- Ne.

//Není to kultická prostituce? Nemáme zde dočinění s nevěstkou?
- Ne.

//Co kdyby přestala plynout tato státní podpora?
- To by měli někteří církevníci zkažený celý odpoledne.

//Nezanikly by tyto denominace?
- Ne.

//Dovedete si představit apoštola Jana, Petra nebo Pavla, jak pobírají žold od Herodese?
- Ano. Vzhledem k tomu, že je živila žena jeho správce...
Těžko si představit, že by je chtěl živit Herodes.

Ještě k použitému půlcitátu: "neboť pro jméno Jeho vyšli, a NIC nevzali od pohanů". (3Jan 7)
- někdy mi připadá, že Gregory nemá doma Bibli, ale jen výstřižky. Tak kratičký list a on si ho nepřečte celý!
Ale k tomu se ještě vrátíme.


xx Můj přístup je po dlouhá léta znám. O finanční odluku církve od státu jsem se veřejně zasazoval na různých grémiích od sametové revoluce, a namíchl jsem tak nejednoho církevního představitele, včetně vzpomenutého biskupa Bubika před pěti lety.

Jak výše podotkl Aviaf - nemáme v národě liberály, nás "sedm" finanční odluku neprosadí.
To, co napsal Aviaf, nebudu již opakovat, jsou to i moje názory.
Až na dva nepodstatné detaily: - dnešní stav vyhovuje především malým církvím
- ze všeho nejvíce však vyhovuje státu, a tedy voličům, tj. právě vzpomínanému nevěřícímu obyvatelstvu. Já jsem nikdy od státu žádnou prebendu neměl, neb jsem z KS, která ji za a) nechce, b) by ji stejně nedostala, takže se to lehce nechce. Kdybych však byl náhodou např. metodistickým kazatelem, což jsem ostatně původně chtěl, nemohl bych s tím stejně nic dělat!

Přestože mám v tomto ohledu pokoj, a přestože jsem sám veřejným zastáncem programu "hoďte církev do vody", považuji odsuzující postoje, s kterými se občas setkávám, a které tentokrát prezentuje Gregory, za laciné pokrytectví. A slovem "laciné" vlastně přeháním, protože Gregoria to nestojí ani korunu. Stejně jako ostatní kritiky.

Jestli tady někoho něco stojí nezávislá duchovní služba, tak jsou to lidi, jako já. Ne totiž veřejně projevované názory, ani ne denominační příslušnost nezávislá na státu,
ani biblické citáty mě nekvalifikují k tomu, abych se "dopouštěl" závazného vyučování o tom, jak může nebo i má býti zajištěna služba duchovních. To, co mě, (a také řadu dalších lidí) kvalifikuje, jsou finanční toky na mém účtu.

Podívejme se nyní do zmíněného Janova listu:

"Milovaný, věrně činíš, co konáš pro bratry, a zvláště pro cizí. Oni vydali svědectví před církví o tvé lásce.
Dobře učiníš, vypravíš-li je, jak je důstojno Boha, neboť pro jeho jméno se vydali na cestu a od pohanů nic nepřijímají.
My jsme povinni se takových ujímat, abychom se stali spolupracovníky pravdy."

Nechápu dost dobře, jak může někdo argumentovat tím, že kazatel NEMÁ PRÁVO přijmout dar od "světa" (což nelze z Bible doložit), aniž by si všiml, že MÁ POVINNOST kazatele živit a vypravovat na cesty, a to velkoryse?

Olin

















Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 00:34:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Těžko si představit, že by je chtěl živit Herodes.

živit je sice ne, ale živit jimi ano.


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 00:37:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ovšem je fakt, že to nebyl Herodes ale Nero - ten živil lvy v aréně křesťany, Herodes asi žádný lvy neměl.


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 10:49:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline,

tvoji poslední větu z tvého komentáře nikdo nezpochybňuje.

Téma zde ale nyní není podpora pracovníků Církve ze strany věřících, ale "příjímání podpory tzv. duchovních od státu.

Píši tzv. protože ani jeden z těch, kteří tuto podporu přijímají NENÍ ve skutečnosti duchovní
a jako farizeové je pro ně přednější chrámové zlato, než chrám sám.
Resp. pozemské věci jsou pro ně důležitější
než nebeské, a aby ty pozemské získali, udělají proto cokoliv, i kdyby se měli jako Jidáš zpronevěřit Kristu a jeho Slovu.

P.S. Konečně ses přiznal otevřeně k tomu, že jsi liberál....


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 10:53:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kromě toho Oline,

když mluvíš o ženě Herodesova správce, která podporovala Pána Ježíše, tak zde nejde o podporu OD STÁTU, kterou by schválil Herodes a Církev by ji přijala.(Jak pošetilá představa)

Jde o podporu poskytnutou bohatou věřící ženou-sestrou.

Nechápu jak můžeš tak NELOGICKY argumentovat.


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 12:04:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregory,

já tvým argumentům rozumím, ale jsou pro mě zcela nekonzistentní, nesmyslné, slouží jen k diskvalifikaci Božích dětí. Ostatně - my, kteří státní podporu nemáme, jsme diskvalifikováni zase z jiných důvodů, že? To máš nakonec jedno.

O podpoře o státu se v Bibli píše, právě v souvislosti s tím, co připomínáš: chrámem a zlatem v něm. Postavil a vybavil to Šalomoun, tedy stát, a za pomoci státních rozhodnutí a opatření.
O podpoře státu Kristově církvi se nikde nepíše, nikoho to ani ve snu nenapadlo, takže tam taky není ani slovo proti. Odtud zkrátka poučení, jak v této otázce jednat, nevzejde.

Já trvám na tom, že přijímání státní podpory církvím není žádné samostatné téma, protože tématem je jedině financování Božího díla. Máš to ve třetím Janově listě jasně napsané.

Olin

P.S. Nikdy jsem se netajil s tím, že jsem liberál. kromě toho jsem katolík a charismatik, takže u lidí, jako je třeba ianka, jsem třikrát zavrženíhodný. Dneska tu dokonce jeden dobrák napsal, že jsem ztratil Ducha svatého, což nechápu, kde jsem ho při svém liberálně charismatickém katolicismu vzal.


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 16:05:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline,

mé argumenty nemají za cíl diskvalifikovat Boží děti, ale farizejství a nebiblické učení, jehož jsou Boží dětí obětí.
Tak to dělal a stále dělá i Pán Ježíš Kristus.
Nikdy se s farizeji nemazlil a nedělá to ani teď
a nebude tak ani před soudnou stolicí Kristovou.

To že srovnáváš Izrael, který byl Božím vyvoleným národem s pohanskými státy dneška není nic podivuhodného z hlediska tvého liberalismu.

Je vidět, že takový postoj, jaký máš k Božímu Slovu vlastně spoluvytváří také tvé porozumění
tomuto Slovu.

Je ti jedno odkud plyne podpora na Boží dílo,
ať je to třeba od satana, je to podle tebe v pořádku.

To co je v Janově listě JASNĚ napsané, je že praví Boží služebníci nepřijímají od pohanů
ani od jejich států žádnou podporu.

Ty to však máš jako obvykle PŘEVRÁCENÉ protože bloudíš neznajíce Písem ani moci Boží.

Pobloudil jsi od Pravdy, což musí být zřejmé každému, kdo miluje Pána a Boží Slovo.


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 11:56:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregoriosi777, velmi se mýlíš, sama podstata je správná. Spíš jde o to, kdo je tím podporován. jdu



Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 16:14:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak ZDROJ tak PŘÍJEMCI darů musí být svatý.


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 18:04:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je jistě pravda, máme však i v Písmu svědectví, kdy "pohanští králové" podporovali strarozákonní Boží lid a stavbu Božího domu (viz. Ezdr. a Nehem., král Kýros i další).


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 20:27:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ovšem, ale nelze zapomenout, že Starozákonní
způsoby ne vždy odpovídají apoštolskému učení.

Apoštolské učení má PŘEDNOST a starozákonní způsoby se mohou užívat jen, pokud jsou v souladu s tímto apoštoským učením.
Církev zůstávala především v tomto učení.
( Sk 2,42:"A zůstávali v učení apoštolském")

A apoštolské učení jasně podporu od pohanů ZAVRHUJE, asi tak jako Abraham odmítl podporu od krále Sodomského.( Gn 14,21-24 )

Starozákonní učení sloužilo především jako předobraz duchovních dějů v období Církve
a k našemu ponaučení, nikoli k tomu abychom ho uplatňovali na úkor apoštoslkého učení.

Jak by k tomu přišel pán Ježíš, kdyby pohané říkali, že vybudovali Jeho Církev?


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 18. srpen 2006 @ 13:08:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
To je pěkná blbost, ať už je to jak chce, nikdy nedosáhneš toho, aby zdroj byl svatý.
Neříkej mi, že ten, kdo tobě dává peníze, kterými případně můžeš financovat svého kazatele, je křesťan - a i kdyby byl, že při svém podnikání nepřijímá peníze od pohanů - to by zkrachoval. Tím pádem žádný zdroj nemůže být svatý.


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 18. srpen 2006 @ 17:22:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to xvejvodam:

Aby zdroj byl svatý, toho dosáhneš velmi jednoduše.

Dostáváš peníze od zaměstnavatele
( jako občan ) a okamžikem jejich převedení na tvůj účet jsou to TVÉ peníze VYDĚLANÉ TVOJÍ
vlastní energií.
A všechno, co je TVÉ, je posvěcené pro Boha.


A takto posvěcenými penězi pak lze podporovat
skrze dary třeba Boží služebníky.

(Mimochodem, můj zaměstnavatel je křesťan)

Přijímat tedy dary, které pocházení z práce
( energie) pohanů je pro Církev nepřijatelné a znamená to poskvrnu Boží svatosti.
Jestliže přijde tvůj nevěřící soused a bude ti dávat 1000 kč pro váš sbor a ty to vezmeš,
pak vnášíš do církve poskvrněné peníze
pocházející z cizí RODINY - tedy z ďáblovy rodiny.
Dávání a přijímání je znakem OBECENSTVÍ.

Ale takovou věc už věděl dokonce i Derek Prince
který varuje před jakýmkoli obecenstvím v oblasti dávání a přijímání od pohanů.

Zkráceně vyjádřeno - Církev může příjímat pouze peníze vydělané SILAMI svých členů - tedy od svých členů.

Mluví o tom celý Nový Zákon na mnoha místech.
Vždy šlo o dary věřících lidí, nikoli o pohanské dary.




]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Neděle, 20. srpen 2006 @ 15:48:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Hm, já fakt nevím, ale proč by měly být peníze které dostanu od pohanů za práci být posvěcené a ty které dostanu jen tak nečisté. Milý Gregorii, myslím, že tvé úvahy jsou opět ze sféry asijské mimobiblické tradice:-)))


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 20. srpen 2006 @ 21:10:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to xvejvodam

Peníze od pohanského zaměstnavatele ti patří.
Vydělal jsi si je TY SÁM.

Ale peníze darované od pohanů vydělali oni,
nejsou naše, jsou jejich.
Je to milodar od světa, jakási "milost" od světa,
potažmo od Zlého.
Zlý tuto investici rád udělá, protože tím zneutralizuje církev.

Takovéto finance nelze je příjímat jménem Boha a Církve, protože Bůh je svatý.
Nepotřebuje, aby Jeho Církev budovali pohané!

Oddělení od světa je základní podmínkou pravé zbožnosti.
Pokud tato podmínka není splněna, je naše zbožnost zbytečná, protože spojení se světem
znamená spojení a tím i porážku a područí od Zlého.
Vítězíme jen v naprostém oddělení.

Bůh říká:"Buďte SVATÍ ( ODDĚLENÍ) jako Já jsem
SVATÝ ( ODDĚLENÝ).

Bůh nás v Kristu oddělil od tohoto světa, protože Kristus NENÍ z tohoto světa.

Naší odpovědností je toto oddělení uskutečnit také v praxi s pomocí Ducha Jezukristova.



]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 18:45:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ač se mi tato debata moc nezamlouvá, přeci jen chci něco podotknout:

Předně, daný úryvek: " neboť pro jméno Kristovo se vydali na cesty a od pohanů nic nepřijímají." je součástí určitého kontextu. Už myslím Hilarius psal, že je dobrým čtenářem ten, kdo smysl ze čteného očekává a hledá, než ten, kdo smysl do čteného vkládá. Proto zde, ač si myslím, že je jednoduché nalézt kontext uvedeného, raději vkládám citaci:

1,3 Velice jsem se zaradoval, když přišli bratři a vydávají svědectví o tvé opravdovosti, o tom, že žiješ v pravdě.
1,4 Nemám větší radost, než když slyším, že moje děti žijí v pravdě.
1,5 Věrně jednáš, milovaný, v tom, co činíš pro bratry, a to pro ty, kteří přišli odjinud;
1,6 oni vydali před církví svědectví o tvé lásce. Dobře učiníš, když je vypravíš na další cestu, jak se sluší před Bohem,
1,7 neboť pro jméno Kristovo se vydali na cesty a od pohanů nic nepřijímají.
1,8 Proto jsme povinni takových se ujímat, abychom měli podíl na práci pro pravdu.
1,9 Něco jsem již o tom církvi psal; ale Diotrefés, který si osobuje právo být mezi nimi první, nás neuznává.
1,10 Proto až přijdu, ukážu na jeho jednání, jak nás zlomyslně pomlouvá; a na tom nemá dost - ani bratry nepřijímá, a těm, kdo je chtějí přijmout, v tom brání a vylučuje je z církve.

Chci poukázat na to, že ti, kdo se "pro jméno Kristovo vydali na cesty a od pohanů nic nepřijímají" byli samozřejmě součástí celého Kristova těla, a´však nebyli to členové místního společenství. Byli to bratří, kteří velice pravděpodobně kázali a zvěstovali Krista pohanům a putovali světem. Vydávali se na cesty k pohanům, jim evangelium přinášet. Dnes by se dalo říci: evangelisté či misionáři. Mluvil-li tedy Jan Gáiovi o těchto, nezmiňoval se o financování církve. Gáia chválil za to, že se o tyto putující bratry staral. Žádal ho, aby v tom vytrval a vypravoval je na jejich další cesty. Ano tito bratří nic nebrali od pohanů. Tak jako i apoštol Pavel. Hlásali evangelium zadarmo. Přinášeli boží radostnou zvěst zadarmo pohanům. A v tomto je smysl toho, že nic nebrali od pohanů. Ale dělník je hoden své mzdy. A Jan poznamenává, že ujímání se takových bratří je podílnictvím na jejich práci pro pravdu, pro Krista. Evangelium nesmí být za peníze, boží milost je dávána zadarmo, ne podle zásluh, ne podle vydržování těmi, kterým je boží slovo hlásáno.

Ale Jan, oni zvěstovatelé i Gáius, měli protivenství v místním společenství. Protivenství v člověku, který si říkal bratr a jehož jméno bylo Diotrefés. Ten oponoval Janovi, bránil i ostatním v tom, aby se těchto putujících zvěstovatelů evangelia nikdo neujímal, nikdo je na cesty nevypravoval. A neměl v tomto dost. Pomlouval Jana i ostatní, že se nechávají vydržovat. Dokonce to byl i pravděpodobně starší církve, přední., neboť za toto vylučoval ze společenství církve. Jan se zmiňoval, že již o opatrování těch, kdo slouží Bohu ve službě evangelia, již něco církvi psal. Psal-li pak tedy v tom smyslu, že tak máme činit a zaopatřovat jejich potřeby a vypravovat je na cesty. Nakonec toto očekával i Pavel od římských bratří.

Dobře psal Seraphim. Lakota bývá v Božím lidu. Až se budou ti, kdo skutečně uvěřili, ujímat Božích poslů, nebude třeba vydržování světského. Nicméně potud budou služebníci Boží trpět od těch, kdo nejsou ochotni se dáti do služby těm, kdo je mají vést. Rádi budou psát tito, že boží služebník si nemá brát sebou nic do mošny, aby vlastnil, ale sami je na cestu nevypraví a z cesty přišlých se neujímají. Takoví vždy budou mluvit o špatných denominacích a zlém vydržování od státu, ale sami nejsou ochotni nic dávat. Nechávají sobě. Do společenství či denominací nevstupují, neboť by museli přispívat. Chlácholí se, že někde přeci dávají na evangelium a potřeby chudých, ale těm, kdo pracují na díle Páně a mohou se jich dotknout, tedy těch, kdo stojí před nimi, Božích služebníků poslaných k dílu, těch se straní a mluví o nich jako nebetyčně rouhavých. Však ale Bůh se stará o své služebníky.

O tom, o kterém zde píšu, je zřejmá řeč. Není členem žádného společenství ani denominace, jen své místní církve tvořené jen jím a ještě jedním. Neví, co je přinášet denár do chrámu. Neví, co je postarat se o boží služebníky. Jen haní druhé. Denominace jsou pro něj špatné, boží služebníci cizoložní pro svůj malinký příjem.

Kdo tedy vidí jako špatné, že služebnící církví musejí přijímat mizivé platy od státu, ať sám přiloží ruku k dílu. Ať jde a postará se o ty, kteří přinášejí lidem Boží slovo. A vidí-li špatné i to, že jsou zde dotace od státu k opravám třeba far či kostelů, ať tedy se přidá ke společnému budování, aby nikdo v církvi neměl nedostatku a aby se boží lid měl kde k modlitbám scházet a ke slyšení Božího slova. A jestli i za to tento má, že přeci nemusí mít boží lid střechu nad hlavou k modlitbám, a že hlásáno má být Boží slovo nezastřešené, pak není co dodat. Vždyť i Pavel mluvil k Filipským v horní místnosti domu se třemi podlažími, kde bylo mnoho lamp. Ta místnost byla naplněná. Vždyť onen nešťastný mladík seděl v okně, než spadl.

Nechtěl jsem zde psát, ale co, tož napsal jsem.

Petr Šíma



Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 20:49:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Petře,

v denominacích jsem si užil 5 let.

A nyní tam nejsem, ne proto, že bych nechtěl dávat
( ostatně tam bych nikdy nic nedával), ale proto,že
sekt odpadlých od apoštolského učení se máme VAROVAT a STRANIT se jich, protože, jak známo
hřích těch, se kterými pěstujeme obecenství, pak přechází na nás, protože tím společenstvím máme ÚČAST na jejich hříších.
( 2Jan 10-11// 1Kor 5,9-13// 5,5-7// a další )

Tím se nezříkám své odpovědnosti za hříchy denominací. jsou to i MÉ hříchy. osobně jsem naše svobodné společenství zavedl do denominace a účastnil se tak jejích hříchů.
Jsem vinen před Pánem v této věci také.

Přesto ale je nutné se očišťovat od toho, abychom byli nádobami k necti.

Apoštolé nás vyzývají, abychom se stranili každého, kdo nerespektuje apoštolské učení
a jejich pokyny a příkazy.
(Ř 16,17// 2Tim 3,5// 2Tim 2,22// 2Tim 3,10//
2Tim 3,14-17// 2Tes 3,6)

Protože takoví Pánu Ježíši neslouží.

Avšak ty Petře ve svém humanismu se spojíš s kýmkoliv.


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Úterý, 15. srpen 2006 @ 09:30:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregoriosi777, proti podpoře tohoto světa církvím bych ani tak nebrojil, spíše tady jde o to, komu se takováto podpora dostává, jsou-li těmito prostředky podporováni například Jehovisté anebo i pedofilní kněží, potom jistě není něco v pořádku.


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 15. srpen 2006 @ 12:58:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj jdu,

otázka přijímání podpory od tohoto světa je otázkou naší oddělenosti od něj, čili Boží a Naší SVATOSTI. Svatý = ODDĚLENÝ.

Celý svět leží ve Zlém a příjímání podpory od světa znamená příjímat podporu od Zlého, což je
jeho taktika, jak zneutralizovat církev, která tak přijde o duchovní sílu a je brána Pánem jako
duchovní cizoložnice a nevěstka.

Církev Boží Nového Zákona a její služebnící byli vždy financování z vlastních zdrojů, tedy od věřících lidí.

Pokud jsou státními prostředky financování Jehovisté ( ale i ti to myslím odmítli) nebo pedofilové, pak jsou financováni ze svého vlastního ZDROJE, od svého otce ďábla.

Horší je, když by tito uvedení byli financováni ze zrojů Božího lidu.



]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 15. srpen 2006 @ 13:06:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý jdu,

podstata zbožnosti je zachycena v Jak 1,26-27.

Jsou tam tři podmínky pro pravou zbožnost:

1) Boží láska ( sirotci a vdovy )

2) Držet svůj jazyk na uzdě = ( mluvit pouze to, co v nás mluví Duch svatý a zanechat zbytečného duševního mluvení )

3) Zachovat se neposkvrněnými od světa


Pakli tyto tři podmínky nenaplňujeme, pak je podle Jakuba naše zbožnost MARNÁ a pouze klameme a svádíme své srdce.

Kdo tedy příjímá finanční podporu od světa
( nikoli jako občan) ve jménu církve nebo ve jménu Božího služebníka - jeho zbožnost je MARNÁ a kdyby takovéto zbožnosti zanechal, vyšlo by to nastejno.



]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 15. srpen 2006 @ 13:15:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregorie,

Podívej, nebudu se zaobírat tím, co máš na mysli, když píšeš o nějakém mém humanismu. To nechávám stranou.

Co však nenechávám bez povšimnutí je tvůj výklad toho, že se máme stranit (církevního) společenství s těmi, o kterých si myslíme, že nežijí podle apoštolského učení a jejich příkazů. Píšu církevního společenství, neboť ty se straníš každého uskupení křesťanů. Všechna uskupení nazýváš sektami. Jenže sekta je skupinka lidí, která se odtrhuje od základního společenství. Jako podklad pro svou myšlenku sis vzal určité pasáže Písma, abys své smýšlení podepřel. Jenže já v nich neshledávám podporu pro tvá tvrzení a jednání.

Uvádím do kontextu tvé výtržky Písem:

R 16,17 Prosím vás, bratři, abyste si dali pozor na ty, kdo působí roztržky a chtěli by vás svést od učení, které jste přijali. Vyhýbejte se jim!
16,18 Takoví lidé totiž neslouží Kristu, našemu Pánu, nýbrž svému prospěchu a snaží se krásnými a pobožnými řečmi oklamat mysli bezelstných lidí.
16,19 Všude se ví o vaší oddanosti evangeliu. Mám z vás proto radost a přeji si, abyste byli moudří a dobru a nezkušení ve zlu.
16,20 Bůh pokoje brzo srazí satana pod vaše nohy. Milost Ježíše, našeho Pána, buď s vámi.

V daném úryvku Písma sice píše apoštol Pavel římským bratřím, aby se vyhýbali těm, kdo svádí od apoštolského učení, ale Pavel o nich mluví jako o těch, kdo působí již v daném společenství římských křesťanů roztržky svým falešným učením, které je v přímém rozporu s tím, co římským Pavel vydal. Tito sektáři chtěli svést římské po sobě ke svému vlastnímu prospěchu. Krásně mluvili a rádoby pobožnými řečmi oklamávali. Těm bylo nutno se vyhýbat. Ale ne tak, že by měli věřící odcházet ze společenství, ale aby dali oněm najevo, že do jejich společenství nepatří. Pokud se tedy chtěli oni svůdci zmocnit představených pozicí na úkor Pavla a jiných apoštolů či starších církve, mělo jim být v tom zabráněno, nikdo jim neměl naslouchat ani snad v soukromí. Věřící se měli přidržet učení Pavlova. Pavel svým životem dotvrzoval evangelium. Žil řádně, spravedlivě, poctivě. I v tomto spočívá evangelium. Kdo uvěří, má podle toho i žít. Ale tito falešníci krásně a pobožně mluvili, ale svým jednáním toho nepotvrzovali. Byli to volnomyšlenkáři, kteří si mysleli, že kdo uvěřil, i nadále může žít v hříchu pro Boží milost. Pokud však chtěli oni falešníci svést po sobě učedníky a odtrhnout se od již existujícího společenství, což spíše potvrzuje psané, že oni působili roztržky, pak vyhýbání se jim spíše vedlo k upevnění současného společenství.

Tento podklad Písma tedy rozhodně nemůže sloužit pro ty, kteří chtějí ze společenství odcházet, neboť učení starších v římské křesťanské obci bylo podle učení Pavlova a apoštolů a nikoli proti vydanému učení Pavlem. Kdo tedy odcházel z této zdravé obce, toho právě lze nazvat zbloudilým a falešným a neučeným či svůdcem.

2.Tim 3,1 Věz, že v posledních dnech nastanou zlé časy.
3,2 Lidé budou sobečtí, chamtiví, chvástaví, domýšliví, budou se rouhat, nebudou poslouchat rodiče, budou nevděční, bezbožní,
3,3 bez lásky, nesmiřitelní, pomlouvační, nevázaní, hrubí, lhostejní k dobrému,
3,4 zrádní, bezhlaví, nadutí, budou mít raději rozkoš než Boha,
3,5 budou se tvářit jako zbožní, ale svým jednáním to budou popírat. Takových lidí se straň.
3,6 Patří k nim ti, kdo vnikají do rodin, aby nalákali lehkověrné ženy plné hříchů, ovládané rozličnými touhami,
3,7 které by se pořád chtěli učit, a nikdy nemohou přijít k poznání pravdy.
3,8 Jako Jannés a Jambrés odporovali Mojžíšovi, tak i ti falešní učitelé odporují pravdě. Jsou to lidé se zvrácenou myslí, kteří ve víře selhali.
3,9 Ale s jejich úspěchy už je konec. Jejich zaslepenost bude všem stejně zjevná jako oněch dvou.
3,10 Ty však jsi sledoval mé učení, můj způsob života, mé úmysly, mou víru, shovívavost, lásku, trpělivost,
3,11 pronásledování a útrapy, jaké mne stihly v Antiochii, v Ikoniu a v Lystře. Jaká pronásledování jsem přestál, a ze všech mě Pán vysvobodil!
3,12 A všichni, kdo chtějí zbožně žít v Kristu Ježíši, zakusí pronásledování.
3,13 Avšak se zlými lidmi a podvodníky to půjde stále k horšímu, neboť klamou jiné i sebe.
3,14 Ty však setrvávej v tom, čemu ses naučil a o čem jsi přesvědčen. Víš, od koho ses tomu naučil.
3,15 Od dětství znáš svatá Písma, která ti mohou dát moudrost ke spasení, a to vírou v Krista Ježíše.
3,16 Veškeré písmo pochází z Božího Ducha a je dobré k učení, k usvědčování, k nápravě, k výchově ve spravedlnosti,
3,17 aby Boží člověk byl náležitě připraven ke každému dobrému činu.

I v tomto oddílku Písma neshledávám pro tvůj výklad pochopení. Pavel píše Timoteovi, který měl spravovat Efezský sbor. Zanechal jej v Efezu, aby právě zabránil falešným učitelům a jejich naukám. Opět se zmiňuje o těch falešnících, kteří se tváří jako zbožní, ale svým jednáním to popírají. Ti ve zdravém společenství záludně sváděli ke hříchu a volnomyšlenkářství. Odporovali představeným v Kristu a toužili se chopit moci v církvi. Opět chtěli po sobě svést učedníky.

Ano takových je třeba se stranit. Takových se má stranit především představený v Kristu. Ale ne tak, že opustí dané společenství, ale že v onom společenství nedopustí takovým kázati a učiti a sváděti. Dobrý pastýř neopustí své stádo pro pár vlků, ale postaví se vlkům na odpor, aby své ovečky ochránil. Nehledá a nevytváří nové stádo. O své stádo se stará, pečuje, ochraňuje a uzdravuje a očišťuje jej.

Ani z tohoto Písma tedy nemůže plynout schválení k opuštění společenství a obecenství věřících. Naopak, společenství má zůstávat, ale chránit se před hltavými vlky. Stejně jako i u předchozího, známka zůstávání v učení apoštolském se poznává podle ovoce života podle evangelia, a ne podle slov. Apoštol Pavel to uvádí jak římským, tak Timoteovi a dosvědčuje poukazováním na svůj životní běh.

2.Tim 2,14 Toto připomínej a před tváří Boží naléhavě domlouvej bratřím, aby se nepřeli o slova. Není to k ničemu, leda k rozvrácení posluchačů.
2,15 Usiluj o to, aby ses před Bohem osvědčil jako dělník, který se nemá zač stydět, protože správně zvěstuje slovo pravdy.
,16 Bezbožným a planým řečem se vyhýbej. Neboť takoví lidé půjdou stále dál ve své bezbožnosti
2,17 a jejich učení se bude šířit jako rakovina. K nim patří Hymenaios a Filétos,
2,18 kteří zbloudili z cesty pravdy, když říkají, že naše vzkříšení už nastalo; tak podvracejí víru některých bratří.
2,19 Ovšem pevný Boží základ trvá a nese nápis 'Pán zná ty, kdo jsou jeho' a 'ať se odvrátí od nespravedlnosti každý, kdo vyznává jméno Páně'.
2,20 Ve velké domácnosti nejsou jen zlaté a stříbrné nádoby, nýbrž i dřevěné a hliněné, jedny pro cenné věci, druhé na odpadky.
2,21 Kdo se od těch falešných nauk očistí, bude nástrojem vznešeným, posvěceným, užitečným pro hospodáře, připraveným ke každému dobrému dílu.
2,22 Vyhýbej se mladické prudkosti, usiluj o spravedlnost, víru, lásku a pokoj s těmi, kdo vzývají Pána z čistého srdce.
2,23 Nepouštěj se do hloupých sporů, v jakých si libují nepoučení lidé; víš, že vedou jen k hádkám.
2,24 Služebník Kristův se nemá hádat, nýbrž má být laskavý ke všem, schopný učit a být trpělivý.
2,25 Má vlídně poučovat odpůrce. Snad jim dá Bůh, že se obrátí, poznají pravdu
2,26 a vzpamatují se z ďáblových nástrah, do kterých se dali polapit, když podlehli jeho vůli.

Opět zde, a spíše předešle, Pavel Timoteovi radí, aby se vyhýbal bezbožným a zbytečným planým řečem. Ano, takovým se musí vyhýbat služebník Páně. Straní-li se takových řečí správce, tedy jasně služebníkům ostatním poukazuje na to, že jsou to řeči zlé. Pření se o jednotlivá slůvka nevedou k ničemu jinému než k roztržkám. V hloupých sporech si libují jen lidé neznalí a hádaví. Pořád něco nacházejí a podněty k hádkám vyhledávají. Bezbožní tito vždy budou lpět na slůvkách a třít se o jejich výklad, ale nikdy neporozumí tomu, že nejpřednější je to, že kdo věří, odvrací se od skutků zlých. Ti pak přijdou k takovým bludům, že vzkříšení již nastalo a že tedy ač cokoliv činíme, od Boha nás to neodvrátí. Ale Pavel srovnává život křesťanův s domácností, ve které se cenné věci uchovávají a zbytečné, nanicovaté, nedobré a zkažené věci vyhazují jako nepotřebné odpadky.

Pavel si je vědom toho, že učení oněchto bezbožníků jsou jako rakovina, která se šíří nenápadně a pomalu. Nikde však nepsal o tom, že má Timoteus odejít a vzít sebou věrné. Proto kraličtí lépe překládají, když píšou, že Timoteus má tyto rakovinotvorné řeči zastavovat. Opět zde tedy nenacházím podklad pro odchod z jinak zdravého společenství. Naopak, Timoteus byl na to Pavlem zanechán v Efezu, aby těmto učitelům nedovoloval učit.

2.Tes 3,6 Přikazujeme vám, bratři, ve jménu Pána Ježíše Krista, abyste se stranili každého bratra, který vede zahálčivý život a nežije podle naučení, která jste od nás převzali.
3,7 Sami přece víte, jak máte žít podle našeho příkladu. My jsme u vás nezaháleli
3,8 ani jsme nikoho nevyjídali, ale ve dne v noci jsme namáhavě pracovali, abychom nikomu z vás nebyli na obtíž.
3,9 Ne že bychom k tomu neměli právo, ale chtěli jsme vám sami sebe dát za příklad, abyste se jím řídili.
3,10 Když jsme u vás byli, přikazovali jsme vám: Kdo nechce pracovat, ať nejí!
3,11 Teď však slyšíme, že někteří mezi vámi vedou zahálčivý život, pořádně nepracují a pletou se do věcí, do kterých jim nic není.
3,12 Takovým přikazujeme a vybízíme je ve jménu Pána Ježíše Krista, aby žili řádně a živili se vlastní prací.
3,13 Vy však, bratři, neochabujte v dobrém jednání.
3,14 Neuposlechne-li někdo těchto slov, která vám píšeme, dejte mu znát, že k vám nepatří; tím bude zahanben.
3,15 Ale nejednejte s ním jako s nepřítelem, nýbrž varujte ho jako bratra.

No a k tomuto poslednímu úryvku Písma. Kde je psáno, že ti kdo žijí věrně podle evangelia, mají odcházet ze sboru, ve kterém se nacházejí někteří nevěrní bratří? Stranit se zahálčivých neznamená opustit obecenství církve, ale nepřipouštět k obecenství ty, kdo nežijí v dobrém konání. Takových se má napomínat, a varovat je, a nečinit s nimi to, co oni dělají (nebo nedělají). Společenství však má být zachováváno a nikoli trháno. Ze společenství se má jiných vytrhovati, ale ne sami sebe odtrhovat. A dokonce i k tomu navádět.

Žádný podklad jsem tedy v oněch Písmech pro tvůj výklad nenašel.

Možná mi budeš chtít napsat něco o husitských či českých bratřích. Ano, čeští bratří se odtrhli od katolického lůna s tím podkladem, že vychází z babylóna. Husité neustávali v touze po slyšení a debatě nad Písmem o jejich čtyřech článcích. Tedy v debatě, že jim nemá být bráněno přijímat pod obojí způsobou, že kněží se mají vzdát svého pozemského majetku, že nikomu nemá být bráněno v hlásání evangelia o Kristu, a že všechny zlořády v celé společnosti mají býti kárány a trestány bez ohledu na postavení přestupníka, ač by se i mělo jednat o papeže či krále. Hus neměl v úmyslu opustit církev a ani česká církevní obec. Tvrdili, že jsou v církvi a jsou církvi věrni, ale že na trůn kněží dosedli bezbožníci.

V takovém případě, jako i tehdá v té době, kdy představení církve, kněží i papežové i světští vládci pronásledovali pro nehodící se jim pravdu, kdy představení v církvi nežili podle evangelia, kdy zjevně žili prostopášně, zhýřile a cizoložně, v takovém případě je nutno povstat i proti nim a zjevně stát stráž pravdy evangelia. Když pak takoví bezbožníci vylučují z církve a pravdu nepřijímají a pozic svých neopouštějí, pak je možno se odtrhnouti, ale jen v čistotě srdce a svého života. Pak to již není však vyjití z církve, ale z babylóna, z Egypta.

Pokud jsi měl na mysli toto, Gregorie, zase sis špatně vzal podkladů z Písma. Člověka neznečišťuje ani tolik to, že přebývá v obecenství s těmi, kdo žijí v hříchu, jakož to, že ono společenství opouští a nechává ho jeho osudu. Kdo vidí vinu u druhých, ale odvrátí se od oněch a nevaruje je, je vinen jejich pádem. Kdo však se k těmto přibližuje a varuje jich a napomíná, nenese vinu za jejich padnutí, když ho onen bezbožník vykáže ze svého společenství. Zdraví společenství se neobnovuje tím, že z něho odchází to dobré, ale že se vyvrhuje to zlé. Každý lék podávaný zvenčí nemocnému neprospívá, není aplikován dovnitř těla.

Chceš-li tedy prospět, milý Gregorie, neprospěješ zvenčí bez společenství a obecenství, ale zevnitř, uvnitř společenství a obecenství.

Tvůj případ je však spíše tento: nejde ti o zdraví těch druhých, ale jen o tvé. Pro tebe je každé křesťanské společenství nezdravým prostředím, ve kterém se můžeš nakazit a onemocnět. Ty nepovažuješ společenství křesťanů za tělo Kristovo, ale za prostředí kolem Kristova těla, sebe pak samého za to tělo.

Ale víš, tělo z prostředí přijímá a prostředí se dotýká a ono jeho. Dobré věci z prostředí tělo přijímá a zlé vyvrhuje zpět. Tělo je živeno z onoho prostředí a proto stále přijímá, ale to špatné opět vyvrhuje. Tak se i prostředí stává horším a horším, kdežto tělo prospívá, přijímá-li to dobré a zlé vyvrhuje.

Takto je to i s tělem Kristovým a se světem. Tělo Kristovo přijímá dobré, předzvěděné od Boha ze světa, a zlé vylučuje zpět do světa. Nevylučuje ty spravedlivé, ale nespravedlivé. A nakonec rozhodne Pán církve, hlava těla, a vyloučí z těla ty, kdo tělu neprospívají. Z těla Kristova neodcházejí spravedliví, nespravedliví, tedy lejna a moč, nacházejí cestu z těla Kristova. Chtěli by sice i zůstat, ale to jen proto, aby celé tělo jim bylo podobno a rozložilo se v rozkladu. Jenže nemohou zůstat. A když tedy odcházejí, nelibá vůně po nich zůstává.

Nelze tedy za bratry a církev, tělo Kristovo považovat ty, kterých se straníš. Buď jsi jedinou pravou církví ty, a ostatní vylučuješ, anebo jsi ty tím odpadem Kristova těla. Ty jsi však dal jasně najevo, že ty jsi ono tělo a ostatní jsou odpadem. I já ti zde dávám najevo svůj pohled na tebe.

Mám-li se tedy koho já stranit, jsi to právě ty, Gregorie. Kéž by se tvá nanicovatost brzy rozložila a dala vzrůst plodině přinášející dobré ovoce, které je pokrmem tělu prospěšným.

Petr Šíma


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 15. srpen 2006 @ 13:48:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro amirstep:


Petře,

píšeš o roztržkách. Jenže existují nelegitimní roztržky a existuje i legitimní oddělení.

Pokud je Církev zdravá a spravovaná apoštoly
nebo taková, která zachovává učení apoštolů
i dnes ( v jejich nepřítomnosti ), pak je každá
roztržka samozřejmě nelegitimní.

Pokud je však situace taková, jako dnes, tedy
že v průběhu staletí vzniklo množství
nebiblických denominací, které již apoštolské učení nerespektují a navíc jsou nereformovatelné,
protože jejich vůdcovství převzali novodobí farizeové, kteří pevně drží moc ve svých rukou,
podařilo se jim oklamat zástupy věřících a nahradili Boží Slovo svými vlastními názory a tradicí, pak je ODDĚLENÍ naprosto LEGITIMNÍ
ba dokonce POVINNÉ.

Tak jako bylo legitimní oddělení se bratří od zchátralého katolického a evangelického náboženství, tak je legitimní i dnes oddělení se od zchátralého protestantismu.

Pán jasně ve Zj 18 vyzývá, aby Jeho lid VYŠEL
z Babylona ( = zmatek ), ve kterém nenajdeme zdravé učení, ale pouze tento babylónský ZMATEK - větry učení, které zmítají Božími dětmi sem a tam a zakývají jim Pravdu relativismem.

Povinností každého věrného Kristovce je postavit se na půdu apoštoslkého učení a žít podle něj
spolu s těmi, kteří vzývají Pána se srdce čistého
a nemít s babylonským systémem nic společného, jinak budou mít podíl na jeho ranách, které mu Bůh uštědří.

A takových jsou v dnešních denominacích milióny.
Byli svedeni náboženskými farizeji, kteří využili jejich dětské naivity.Nebo setrvávají v nějaké denominaci proto, že tam byli i jejich rodiče a prarodiče. Pouze neví, čeho se stali obětí.

Myslíš si, že jsem sám, kdo má takové smýšlení?
To se velmi mýlíš. Na světě je mnoho takových skupin věřících, kteří se chtějí vrátit k původnímu apoštolskému učení a praxi a kteří vidí, že v denominacích nic takového nenajdou.

Ti chtějí na konci své pouti s Pánem slyšet:
"Nebo ač máš nevelikou moc ( sílu) a zachoval jsi SLOVA Mého a nezapřels JMÉNA Mého."
( Zj 3,8)


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 15. srpen 2006 @ 14:40:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, Gregorie,

to o čem píšeš je legitimní a povinné, ale dej si pozor na to, abys správně používal Písma. Nesmíš si je přizpůsobat sobě, ale nacházet v nich poklad.

Tak je to i se Zjevením 18.kapitolou. Abys tohle Písmo mohl použít, musí i ostatní související texty s tímto:"Vyjdi, lide můj, z toho města, nemějte účast na jeho hříších, aby vás nestihly jeho pohromy." souhlasit. Musí být také naplněny.

A to tyto:
1. neboť vínem Božího hněvu pro smilství té nevěstky byly opojeny všecky národy, králové světa s ní smilnili a bohatí kupci země bohatli z její rozmařilosti a přepychu."
2.Neboť jeho hříchy se navršily až k nebi a Bůh nezapomněl na jeho viny.
3.kolik si užila slávy a hýření, tolik jí dejte teď trýzně a žalu. Protože si namlouvá: Trůním jako královna, vdovou nejsem a neokusím smutku
4.Pak budou naříkat nad ní a bědovat králové světa, kteří s ní smilnili a hýřili, až uvidí dým hořícího města;
5. bohatí kupci země naříkají a bědují nad ním, protože už nikdo nekoupí jejich zboží:
6.Plody, které jsi dychtivě sklízelo, jsou pryč, všechen lesk a nádhera zašly a není po nich památky
7.Tvoji obchodníci vládli světem a tvé čarovné nápoje mámily celé národy;
8.ve tvých zdech tekla krev proroků a svatých a všech zavražděných na zemi."

Souhlasím s tebou, že slepý vede slepého, avšak oba nakonec spadnou do jámy. Předně představení v Kristu musejí vidět. Žít zbožně s vytrvalostí. Kde bloudí kněz i ostatní mohou zbloudit, jsou-li zaslepení či nechtějí vidět. Nežije-li tedy kněz či pastor či farář podle evangelia, i kdyby zůstal představeným na zemi, před Kristem již není. Takových je zlé poslouchat. Jestliže však kněz žije podle evangelia je hoden následování a o to větší cti.

Petr Šíma


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 15. srpen 2006 @ 16:25:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Petře,

ve svém příspěvku hovoříš o obchodně-politicko-ekonomickém aspektu Babylonu.
Ten je nyní mimo rámec naší debaty.

Můj příspěvek se týká náboženského Babylonu popsaném ve Zj 17 - 18,7.

Jde o ženu, velkou smilnici, nevěstku, Matku smilnic, která má své dcery ( jednotlivé sbory pseudocírkve) které ztratily svoji čistotu, přestože původně byly čisté panny.

Korintským Pavel říká:"Zasnoubil jsem zajisté vás čistou pannu oddati jednomu muži, Kristu.
Ale bojím se, aby snad jak onen had svedl Evu chtrostí svou, tak nebyly porušeny MYSLI vaše
od sprostnosti ( prostoty, přímosti, čistoty ) která je v Kristu." ( 2Kor 11,2-3 )

Šlo o porušení mysli kázáním jiného Ježíše,
přijetím jiného ducha a jiného evangelia.

Tato nevěstka je opilá krví svatých a krví Ježíšových mučedníků.

Viz. katolická inkvizice, ale také vraždění novokřtěnců evangelickou denominací.
( Přivazovali je ke kůlům a topili je zaživa jako koťata - křtili je )

Nejde jen o přímé vraždění, ale také o nepřímé
vraždy - pomluvy, exkomunikace a odmítání.

Jedním z důležitých znaků Babylonu, je UDĚLAT SI JMÉNO - viz. jména denominací.
( Gn 11,4 )

Pán však požaduje NEZAPŘÍT Jeho JMÉNO.
( Zj 3,8)
Nemáme právo být přikryti jiným jménem, než jménem Kristovým ( a to ještě neoficiálně ).

Je třeba podotknout že musíme rozlišovat mezi hierarchií Babylonu a lidmi, kteří jsou té hierarchii
podrobeni. Tito ubozí lidé často nejsou seznámeni s Božím Slovem a proto jsou zaslepeni a zasluhují naše sympatie a lásku.



]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 15. srpen 2006 @ 21:58:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ještě bych podotknul, že je velmi zajímavé,
že Babylon-Nevěstka je opilá krví svatých a mučedníků Ježíšových.

To samé se píše o farizejsko-náboženském systému Židů.
Když říká že farizeové a zákonníci zmordovali
proroky v minulosti a budou tak činit i v budoucnosti.

Dokonce říká:"Aby přišla na vás všeliká krev spravedlivá, vylitá na zemi, od krve Abele
spravedlivého, až do krve Zachariáše syna
Barachiášova, kterého jste zabili mezi chrámem
a oltářem."

Znamená to, že již Kain byl prvním farizejem, když obětoval Bohu plody země, která byla zlořečená.
Kain je představitelem falešného tělesného náboženství farizeů - Babylonu - Nevěstky.

Z toho lze syntézou odvodit, že Babylon-Nevěstka je nábožensko-farizejský systém, který na světě existoval již od Kaina
a bude existovat, dokud nebude s konečnou platností zničen Božím soudem.

Proto se od tohoto systému musíme držet tak daleko, jako Abraham od Sodomy.
S tím, že máme snahu na poslední chvíli odtud vytrhnout spravedlivé Loty, které vzbudí Bůh.


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 18:45:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ač se mi tato debata moc nezamlouvá, přeci jen chci něco podotknout:

Předně, daný úryvek: " neboť pro jméno Kristovo se vydali na cesty a od pohanů nic nepřijímají." je součástí určitého kontextu. Už myslím Hilarius psal, že je dobrým čtenářem ten, kdo smysl ze čteného očekává a hledá, než ten, kdo smysl do čteného vkládá. Proto zde, ač si myslím, že je jednoduché nalézt kontext uvedeného, raději vkládám citaci:

1,3 Velice jsem se zaradoval, když přišli bratři a vydávají svědectví o tvé opravdovosti, o tom, že žiješ v pravdě.
1,4 Nemám větší radost, než když slyším, že moje děti žijí v pravdě.
1,5 Věrně jednáš, milovaný, v tom, co činíš pro bratry, a to pro ty, kteří přišli odjinud;
1,6 oni vydali před církví svědectví o tvé lásce. Dobře učiníš, když je vypravíš na další cestu, jak se sluší před Bohem,
1,7 neboť pro jméno Kristovo se vydali na cesty a od pohanů nic nepřijímají.
1,8 Proto jsme povinni takových se ujímat, abychom měli podíl na práci pro pravdu.
1,9 Něco jsem již o tom církvi psal; ale Diotrefés, který si osobuje právo být mezi nimi první, nás neuznává.
1,10 Proto až přijdu, ukážu na jeho jednání, jak nás zlomyslně pomlouvá; a na tom nemá dost - ani bratry nepřijímá, a těm, kdo je chtějí přijmout, v tom brání a vylučuje je z církve.

Chci poukázat na to, že ti, kdo se "pro jméno Kristovo vydali na cesty a od pohanů nic nepřijímají" byli samozřejmě součástí celého Kristova těla, a´však nebyli to členové místního společenství. Byli to bratří, kteří velice pravděpodobně kázali a zvěstovali Krista pohanům a putovali světem. Vydávali se na cesty k pohanům, jim evangelium přinášet. Dnes by se dalo říci: evangelisté či misionáři. Mluvil-li tedy Jan Gáiovi o těchto, nezmiňoval se o financování církve. Gáia chválil za to, že se o tyto putující bratry staral. Žádal ho, aby v tom vytrval a vypravoval je na jejich další cesty. Ano tito bratří nic nebrali od pohanů. Tak jako i apoštol Pavel. Hlásali evangelium zadarmo. Přinášeli boží radostnou zvěst zadarmo pohanům. A v tomto je smysl toho, že nic nebrali od pohanů. Ale dělník je hoden své mzdy. A Jan poznamenává, že ujímání se takových bratří je podílnictvím na jejich práci pro pravdu, pro Krista. Evangelium nesmí být za peníze, boží milost je dávána zadarmo, ne podle zásluh, ne podle vydržování těmi, kterým je boží slovo hlásáno.

Ale Jan, oni zvěstovatelé i Gáius, měli protivenství v místním společenství. Protivenství v člověku, který si říkal bratr a jehož jméno bylo Diotrefés. Ten oponoval Janovi, bránil i ostatním v tom, aby se těchto putujících zvěstovatelů evangelia nikdo neujímal, nikdo je na cesty nevypravoval. A neměl v tomto dost. Pomlouval Jana i ostatní, že se nechávají vydržovat. Dokonce to byl i pravděpodobně starší církve, přední., neboť za toto vylučoval ze společenství církve. Jan se zmiňoval, že již o opatrování těch, kdo slouží Bohu ve službě evangelia, již něco církvi psal. Psal-li pak tedy v tom smyslu, že tak máme činit a zaopatřovat jejich potřeby a vypravovat je na cesty. Nakonec toto očekával i Pavel od římských bratří.

Dobře psal Seraphim. Lakota bývá v Božím lidu. Až se budou ti, kdo skutečně uvěřili, ujímat Božích poslů, nebude třeba vydržování světského. Nicméně potud budou služebníci Boží trpět od těch, kdo nejsou ochotni se dáti do služby těm, kdo je mají vést. Rádi budou psát tito, že boží služebník si nemá brát sebou nic do mošny, aby vlastnil, ale sami je na cestu nevypraví a z cesty přišlých se neujímají. Takoví vždy budou mluvit o špatných denominacích a zlém vydržování od státu, ale sami nejsou ochotni nic dávat. Nechávají sobě. Do společenství či denominací nevstupují, neboť by museli přispívat. Chlácholí se, že někde přeci dávají na evangelium a potřeby chudých, ale těm, kdo pracují na díle Páně a mohou se jich dotknout, tedy těch, kdo stojí před nimi, Božích služebníků poslaných k dílu, těch se straní a mluví o nich jako nebetyčně rouhavých. Však ale Bůh se stará o své služebníky.

O tom, o kterém zde píšu, je zřejmá řeč. Není členem žádného společenství ani denominace, jen své místní církve tvořené jen jím a ještě jedním. Neví, co je přinášet denár do chrámu. Neví, co je postarat se o boží služebníky. Jen haní druhé. Denominace jsou pro něj špatné, boží služebníci cizoložní pro svůj malinký příjem.

Kdo tedy vidí jako špatné, že služebnící církví musejí přijímat mizivé platy od státu, ať sám přiloží ruku k dílu. Ať jde a postará se o ty, kteří přinášejí lidem Boží slovo. A vidí-li špatné i to, že jsou zde dotace od státu k opravám třeba far či kostelů, ať tedy se přidá ke společnému budování, aby nikdo v církvi neměl nedostatku a aby se boží lid měl kde k modlitbám scházet a ke slyšení Božího slova. A jestli i za to tento má, že přeci nemusí mít boží lid střechu nad hlavou k modlitbám, a že hlásáno má být Boží slovo nezastřešené, pak není co dodat. Vždyť i Pavel mluvil k Filipským v horní místnosti domu se třemi podlažími, kde bylo mnoho lamp. Ta místnost byla naplněná. Vždyť onen nešťastný mladík seděl v okně, než spadl.

Nechtěl jsem zde psát, ale co, tož napsal jsem.

Petr Šíma



Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 19:51:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Perfektní výklad, Petře!

Olin


]


Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Středa, 16. srpen 2006 @ 19:00:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Mám otázku je braní od odpadlých křesťanů, kterými většinou jsou naši vládní činitelé chápáno tady jako braní od pohanů? Jsou to skutečněpohané, když měli možnost poznat Krista?



Re: ...a nic nevzali od pohanů. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 16. srpen 2006 @ 20:41:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aby někdo mohl být odpadlý věřící, pak nejdříve musí být skutečný věřící.


]


Re: ...pokřtění pohané? (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Neděle, 20. srpen 2006 @ 21:02:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velká část obyvatel České republiky, respektive českého národa, je díky vysokému podílu starších lidí pokřtěna. Ke křesťanství se však často nehlásí. Lze je považovat za pohany?
Speranza



Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy