Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 243, komentářů celkem: 429559, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 656 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482036
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Výklad Bible
Vloženo Úterý, 15. srpen 2006 @ 05:24:26 CEST Vložil: Bolek

O Bibli poslal Olin

Hlavní principy výkladu Božího slova - nejen pro Gregoria, ale i pro ostatní:    1/ "Budu se tě ptát a ty mi budeš odpovídat."  Každé slovo v Bibli souvisí přímo s živým Bohem a Pánem Ježíšem Kristem. Nemá samostatný život. Bez něj je jen literou: buď paragrafem Zákona, anebo zajímavým historickým dokumentem.

2/ "Nebuďte jen posluchači, ale raději činiteli Slova." Měřítkem správnosti výkladu Božího slova je to, co jsme s ním udělali. Přináší-li Boží slovo v našich ústech to ovoce života a osvobození, které přinášelo v ústech Kristových, je náš výklad správný. Nevíme-li, jak správně nějaké slovo přinést do života a do skutků, nemůžeme ho vykládat buď vůbec, anebo jen tak omezeně a podmíněně, jak to slovo ve svém životě hledáme . 3/ "Abychom se navzájem povzbudili vírou, jak vaší, tak mou." Víra v Boží slovo přímo předpokládá, že toto Slovo je větší, než každé moje pochopení. Proto mě vždycky musí zajímat, jak vykládá konkrétní slovo ti blízcí bratři, jejichž život přináší ovoce Božího království. Všiměte si, že nebeský Otec není Otcem mým, ale naším. Je to takto přijatelné? Olin


"Výklad Bible" | Přihlásit/Vytvořit účet | 36 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 15. srpen 2006 @ 09:23:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline,

pro tebe však tvůj výrok, že "toto Slovo je větší
než každé moje pochopení" znamená to, že Boží Slovo natáhneš až do takových rozměrů, že ho
PŘESTOUPÍŠ a pak už to není Boží Slovo, ale
Olinovo Slovo.

Skutečný výklad Písma MUSÍ souhlasit jak s literou, tak s duchem Písma.

Ať se však podívám na jakýkoli tvůj "výklad"
jde většinou o OPAK toho, co skutečně stojí v Bibli.

A to není jen tvůj případ. Všichni ti, kdo takto zachází s Božím Slovem vlastně založili nové náboženství, s jakousi převrácenou nepsanou "satanskou biblí".
Je to podobné náboženství jako např. Islám.

Milý Oline - patříš mezi mnohé zakladatele nového náboženství - víš o tom?



přesáhnutí slova Božího (Skóre: 1)
Vložil: Phoenix v Úterý, 15. srpen 2006 @ 20:32:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co Ježíš a příběh o tom, jak si naštval vykladače Zákona tím, že přestoupil Slovo Zákona, když s učedníky žvýkal obilná zrna v sobotu. Jak řekl, že sobota je pro člověka a ne člověk pro sobotu. Taky mu nestačilo náboženství (v Boha)Otce a založil si novou víru - křesťanství? :o)
Tím se nevyjadřuji k Olinovu výkladu Písma, protože ho neznám.


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Úterý, 15. srpen 2006 @ 12:16:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Měřítkem správného výkladu Božího slova je zase Boží slovo, a ne to, co si s ním lidi sami udělají. A potvrzením správnosti života pro Boží děti je opět Boží slovo a odsouzením života hříšníků je také Boží slovo.



Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 15. srpen 2006 @ 18:09:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře, ale jak tomu mám rozumět, Měřítkem je Boží slovo: kdo tedy měří?
Potvrzením je Boží slovo, kdo potvrzuje?
Odsouzením je Boží slovo, ale kdo odsuzuje?

Olin



]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Středa, 16. srpen 2006 @ 06:38:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Měří, potvrzuje i soudí Duch Svatý, Otec a Syn. Kdo nemá Ducha Svatého, nebo i ten, kdo jej ztratil, bude nejspíš učit a mluvit lži, a svede i církev, kterou vede. Tak to je. jdu


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 16. srpen 2006 @ 10:03:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvá argumentace není sice věcně špatně, ale je prázdná. Nic neříká. Pouze to, že Božím slovem měří, potvrzuje a soudí Duch svatý, přičemž měřítkem potvrzením a soudem je zase Boží slovo.

A co člověk? To je oč tu běží. Máme to vůbec číst? Abychom se do té Boží tautologie vůbec pletli...

Tvůj přístup je, pokud tedy čteš, nebo dokonce vyučuješ slovo Boží, ve skutečnosti krajně subjektivní. Bez opory a bez kontroly.

Olin

Oli


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 09:38:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Člověk potřebuje mít potvrzení od Pána, pro to co dělá, jinak sejde z cesty.


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 10:55:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To chápu.

Ti, kdo přinesli Bohu ovoce na této zemi, všelijací věrní služebníci, měli potvrzení od Hospodina.

Dokonce ale náboženští zločinci tvrdí, že ho mají.

Gregorios, například, je celoživotní mimoň. Dlouhá léta čte Bibli, objevuje v ní krásné věci, někdy i perly, ale také hrozné kraviny. A v hlavě má nastavěné hradby proti všem křesťanům, tedy především církvím, a představ si - je skálopevně přesvědčen, že má potvrzení od Pána pro svou službu.

Proto jsem pro něj, ale nejen pro něj, sepsal ta stručná pravidla.
Gregorios je člověk, který zabloudil ve vlastním náboženství, ale je to tzv. slušnej člověk, takže ho nechci jen tak posílat do háje. I když to ode mě nebere.

Olin


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 18. srpen 2006 @ 12:04:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline,

také nemohu říci, že jsem od tebe nečetl žádnou perlu.

Tvé výtky vůči mne bych bral, pokud bych věděl, že
ctíš Boží Slovo a Živé Slovo - Pána Ježíše.

Kdo nectí jedno, nectí ani druhé.

Kdo byl celoživotní mimoň ukáže soudná stolice Kristova.


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Sobota, 19. srpen 2006 @ 19:41:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, abys nebyl nakonec velmi, velmi překvapen Gregu


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 15. srpen 2006 @ 20:30:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Nejnasilnejsiho a nejdemagogictejsiho vykladu Boziho slova se samozrejme vzdy dopousteji ti, kteri se mylne domnivaji, ze zadneho vykladu neni potreba - ze staci jen cist Bibli jak "to lezi a bezi".

Pritom i obycejny preklad uz je vykladem (mohu dokumentovat na konkretech, je-li zajem) a pri kazdem cteni dochazi v mysli ctenarove k takovemu ci onakemu vykladu. Fraze typu "meritkem vykladu Boziho slova je samo Bozi slovo" jsou samozrejme jako navod k rozlisovani zcela impotentni prave proto, ze neberou v uvahu, jak malo je clovek schopen pri cteni "vystoupit" z vlastni kultury a doby.

Pravdu ma tudiz Olin: stokrat se ptejme, o svem vykladu pochybujme, cizi posuzujme podle ovoce.



Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 15. srpen 2006 @ 23:14:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako bych slyšel liberální teology Schleiermachera nebo Harnacka. Má to ovšem jeden háček: člověk se při snaze o takto pojatou hermeneutiku pouští do subjektivismu. To, co jednoho osvobodí, může druhý prožít jako svázání. Například žena může cítit břemeno za svojí rodinu a může pro ni být vysvobozením, že zodpovědnost má nést především její muž. Jiná žena naopak bude toužit svoji rodinu směřovat a verše o hlavě jako muži se jí budou zdát svazující. Znamená to, že v druhém případě půjde o mrtvou literu, když dotyčná nepocítí na základě stejných veršů „vysvobození“?

Je samozřejmě možná i existenciální, například Brunnerova nebo Tillichova interpretace. Například teprve Písmo oživené Duchem, jdoucí na hlubinu, se - podle nich - stává Božím slovem. Jinak jde opět o rigidní příkaz bez obnovující a pověcující moci. Tyto interpretace však nemají velkou rozlišovací schopnost a nepočítají příliš s převráceností člověka, jehož přirozenost může biblický apel nelibě nést.

Příkladem subjektivismu může být i například Jiří Krupa. Kniha, kde figurují „vymodelovaní“ duchové zemřelých, k němu mluví, dotýká se ho, prožívá při ní pocit Boží přítomnosti a to je pro něho dostatečným důkazem, že tato teologie je správná. Vymodelovaný apoštol Pavel mu ústy proroka řekne, že epištoly nejsou tak důležité jako přímá Kristova řeč v evangeliích (typicky liberální výklad) a on tomu věří. Výklady, které se striktně drží Bible jsou pro něho „úzkoprsé“. Toto je naprosto typický příklad liberální teologie, i když by se jmenovaný zřejmě sám do této kategorie formálně nezařadil.

Stoupencům těchto definic ovšem k rozsouzení nezbyde víc, než subjektivní pocit nebo prožitek.

Já osobně proto raději vskutku volím exegetický přístup, kdy se Písmo vykládá Písmem, přičemž do daných souvislostí uvádí Duch svatý. Potvrzení hledám napříč historickou ortdoxií neboť církev je sloup a opora pravdy a nevěřím, že až v 19. století povstali ti správní exegeti, kteří setřásli „nesprávné“ a staleté výklady ohledně stvoření, prvotního hříchu, potopě nebo pravdivosti biblických příběhů.

Tam, kde se rezignuje na verbální inspiraci, se dostává ke slovu privilegovaný člověk, který jediný správně Písmo vykládá, stává se povolaným a nenahraditelným klerikem a z této funkce si obvykle osobuje i vyšší míru zjevení. Principům „Sola Scriptura“ je však tento koncept velmi vzdálen.

Pastýř



Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 16. srpen 2006 @ 02:27:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Mam k tomuhle prispevku nekolik poznamek a otazek.

1. Nemyslim, ze subjektivismus je v nejakem smyslu veci volby. Clovek - at chce nebo nechce - je utvaren svou vychovou, svym vzdelanim, svou zivotni zkusenosti. Subjektivita se neda uplne vyloucit z cteni Bible, lze ji jen do urcite miry omezit a je nutne ji pri kazdem vykladu Bible mit na pameti. Moje zkusenost je dokonce takova, ze ti, kdo tvrdi, ze podavaji "objektivni" (rozumej: jediy spravny) vyklad, jen vetsinou podavaji svuj omezenecky zaslepeny, subjektivni vyklad.

2. Ani ja se nedomnivam, ze spravni exegeti povstali az v 19. stol. Spis se celymi krestanskymi dejinami prosazuje, rekl bych, rostouci schopnost Bozi slovo rozpoznavat a rozlisovat: od ustanoveni kanonu pres snahu rekonstruovat presny puvodni text az k moderni historicko-kriticke metode, ktera pouziva PVH. Teologove a exegeti 19. stoleti stoji na ramenou biblistu predchozich staleti. Proto muzeme dnes mit odvahu nasim modernim vykladem oponovat krestanske tradici v tech bodech, kde doslo k novemu poznani.

3. Co presne je ta "verbalni inspirace"? Znamena to, ze Duch sv. inspiroval Pavla, aby chtel v 2Tm 4:13 po Timoteovi prinest plast z Troady? Znamena to, ze se Buh domniva, ze horcicne seminko je skutecne nejmensi na zemi (Mk 4:31), ackoli si jiste sam pamatuje, ze stvoril seminka jeste mensi? Co to znamena?

4. Do souvislosti jiste uvadi Duch svaty. Ale jak presne? Jak sam ukazujes na citovanem prikladu Jiriho Krupy, prave odvolavka na Ducha svateho je velmi casto berlickou subjektivniho vykladu - "subjektivnejsiho" nez by bylo pripustne v ramci historicko-kriticke metody.

5. Tam, kde se dostava ke slovu jediny samozvany vykladac, tam dochazi k rigidni interpretacni totalite (protoze je tam jen jeden vykladac). Tam, kde se dostava ke slovu racionalni, ano i vedecky, diskurs, sice existuje nekolik variantnich vykladu, ale ty jsou (prave diky kriticke metode) bliz skutecnemu vyznamu Boziho slova, nez autoritativni vyklad samozvance.

Teprve vedenim Ducha svateho se stavame nastrojem Bozi spasy, ale i tehdy je treba pouzivat mozek. Jinak by Duch bejval moh napsat Novej zakon sestoupenim na psaci stroj.

Aviaf


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 17:18:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
zde jednoduše nevěřím, že dnešní exegeti mají v čemkoliv lepší poznání, než měli církevní otcové a apologeti, kteří znali apoštoly a jejich nástupce.

Naopak, moderní exegeti, kteří používají "vyšší" biblickou kritiku, se mnohdy nemohou vůbec shodnout na tom, co v Bibli je původního a co nikoliv. Někteří dospěli až tak daleko, že Ježíš byl podle nich biologickým synem Josefa, že Marie nebyla při narození Krista pannou nebo že Ježíš nevstal z mrtvých. Ti všichni používají historicko-kritickou metodu resp. "vyšší" kritiku. Proti historicko-kritickému bádání nad rukopisy za účelem dobírání se původního textu ovšem nic nenamítám. Proti „vědeckému atheismu“ vyšší biblické kritiky ano.

Pastýř


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 18:15:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
"Zde jednoduse neverim" je jen dupnuti nohou. Argumenty! Duvody!

Nesmime zapominat, ze apostolove sice meli primou zkusenost s Kristem, ale treba nemeli v ruce Novy Zakon (samozrejme, ten se zrovna psal).

Z epistol vyplyva na nekolika mistech napriklad to, ze Pavel sam musel poopravit svoje chapani toho, kdy nastane den Pane (proto v 1Te4:15 ceka, ze se docka prichodu zivej, ale v Fp 1:21-26 uz naznacuje, ze se smiril se svou smrti pred prichodem Pane).

Pokud jde o cirkevni otce pozdejsich stoleti, tak tam je situace podle me vubec jasna. Nikdo z nich nemel takove moznosti co do srovnavani starovekych textu jako my. Kolik papyru s biblickym textem mame k dispozici? 5000? A VSECHNY je muzeme mezi sebou porovnat diky technologiim, ktere jsou dnes k dispozici. To je jen priklad toho, v jakem smeru je uz nase vychozi pozice lepsi nez pozice otcu prvnich krestanskych stoleti.

Rekl bych, ze moderni exegeze a textova kritika dosahuje pomerne znacne shody. To, ze z toho nekteri vyvozuji zavery, s nimiz nesouhlasime, to je proste normalnim dusledkem debaty. To at si kazdej rozsoudi svym rozumem, jak mu da Pan.

Cili to, ze se nase poznani Pisma, jeho originalniho zneni, ano i jeho puvodniho vyznamu zlepsuje, to je podle me teze vemi dobre historicky dolozitelna. Zaroven si myslim, ze velmi vyrazny skok se v tomto smeru podaril s nastupem moderni vedy, tedy predevsim v poslednich dvou a trech stoletich. Proto je dobre si liberalni teology poslechnout.

Aviaf


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 20:25:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Důkaz, že dnes nemáme větší zjevení než apoštolové (mluvíš-li o Pavlovu omylu)? Věřím, že nás Písmo vede, abychom zůstávali v učení apoštolů a nikoliv v učení, které skrze vědecké metody po dvou tisících letech rekonstruovali na základě historicko-kritické metody liberální teologové :-)

Pastýř


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 21:29:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Jiste, zjeveni je jiz ukonceno, resp. Novy zakon je jiz sepsan a nic se k nemu pripisovat uz nemusi.

Ale nase CHAPANI, ROZLISOVANI (angl. discernment) toho zjeveni, to se zlepsuje. Co jineho bylo napriklad ustanoveni NZ kanonu, nez prave akt rozliseni? Mezi rokem 100 a 200 krestane sice uz meli k dispozici vsechny epistoly a vsechna evangelia, ale meli krome toho k dispozici i spoustu jinych textu, ktere inspirovane nebyly a prave pomoci rozlisovani se podarilo casem zjistit, co je Bozi slovo a co je slovo cloveka: z toho vzesel NZ kanon.

Co jineho je prace textovych kritiku a historiku na rekonstrukci puvodniho zneni, nez neustala snaha rozlisovat, co je Bozi slovo a co ne?

Tenhle proces pokracuje dodnes a tudiz se nase chapani novozakonniho (ale i starozakonniho) zjeveni stale zpresnuje.

Aviaf


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 18. srpen 2006 @ 12:15:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Aviaf,

Pavel se v žádném případě nezmýlil ohledně Pánova příchodu a nic nemusel opravovat.

Jako věřící čekáme Pánův příchod a vytržení KDYKOLIV a těšíme se na to. Může se tak stát třeba za 5 se***** nebo za půl hodiny.
Takže takovéto očekávání je pro věřící normální
a není na něm co opravovat.

Teprve krátce před smrtí Duch svatý ukazuje věřícímu, že se Pánova příchodu již živý nedožije.
Tak jako to ukázal Pavlovi i Petrovi.


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 22:41:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
inak by Duch bejval moh napsat Novej zakon sestoupenim na psaci stroj.

to by sice bejval mohl, ale v té době jaksi nebyli psací stroje ...


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 18. srpen 2006 @ 06:22:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Bezelstnost, s jakou tihnes k doslovnosti, je vpravde odzbrojujici.

Aviaf


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pátek, 18. srpen 2006 @ 10:26:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nelíbí-li se vám to, stačí říct


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 18. srpen 2006 @ 19:20:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Tak rikam: nelibi. Aviaf


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pátek, 18. srpen 2006 @ 23:39:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když nelíbí, tak nelíbí. Proti gustu žádný dišputát, jak říkávala Babička (ne moje)


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 16. srpen 2006 @ 20:33:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někteří vykladači také učí, že Božímu Slovu se člověk musí nejdrříve podřídit a až potom ho pochopí.

Snaha pochopit Boží Slovo bez podřízení se jemu
je pouhé rozumové pochopení.

J7,17


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 16. srpen 2006 @ 01:10:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Aviafovi jsi velmi dobře odpověděl, Pastýři. Díky.
Co se týče výkladu Bible doplňuji, že platí: "Blahoslavení čistého srdce, oni Boha viděti budou." To znamená vidět Boha i v Bibli. Nečistý srdcem neporozumí textu i když zná originální jazyky a je docentem či profesorem na teologické fakultě.
Bible je inspirována Bohem Duchem svatým, Duch svatý je svatý, a proto opouští ta srdce, která ho opustila, když zhrubla a zamilovala si více zem než Boha. Král David, když těžce zhřešil srdceryvně volal: "Ducha svého svatého, Bože, neodnímej ode mě". Oprávněně se bál. Několik let předtím na vlastní oči viděl, jaké to bylo, když Duch svatý opustil pomazaného krále Saula. Bůh se s námi nebude mazlit, když milujeme nejvíce sami sebe. On žárlí, neboť více než sebe máme milovat Jeho - celým srdcem, ze vší mysli, duše a síly. Kdo to nedělá, vnitřně odpadává, byť by byl zpočátku pomazaným sebevíc. Duch nečistého zla, který se od něj odstěhoval, se k němu logicky vrátí s posilou 7 dalších. Navenek to není zdánlivě někdy poznat - pokud dotyčný dále zůstává v místní církvi. V jeho srdci však může nastat takové peklo, jako bylo v srdci starozákonního krále Saula.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 16. srpen 2006 @ 20:37:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen Seraphime.


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 16. srpen 2006 @ 01:26:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Gregorii777 a Olinovi chci říci toto.
Pro mě Ti věřící lidé, kteří (v době místního či globálního úpadku víry v Hospodina) odešli na rok či více let pryč od společenství-shromáždění místní církve, jsou hodni úcty. V literatuře se jim říká "pouštní otcové". Kromě nich do stejné kategorie patří i Eliáš, Jan Křtitel, apoštol Pavel. Pavel, po setkání s Kristem u Damašku, si potřeboval v klidu o samotě vyčistit hlavu od nesmyslů nejrůznějších tehdejších teologických směrů a škol. Až se z nich vysvobodil, mohl začít veřejně teologicko-misijně pracovat.

Zdraví
Libor, duchovní Pravoslavné církve



Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Středa, 16. srpen 2006 @ 07:26:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle udělej i ty Serafime, vyčisti si hlavu od nesmyslů, a pak, až tě Pán osobně povolá, tak něco dělej! Vždyť ty nemáš lásku k lidem, jak jim chceš sloužit a obracet je ke Kristu? Tvrdými soudy a odsuzováním? Nebo i vyhrožováním, že půjdou do pekla? Ty jsi hlupec! Máš zatemnělý rozum! Obrať se a čiň pokání! Nejdřív přijmi lásku od Boha a porozumění Písmu a potom mu služ. Vždyť ty máš takové mezery v učení, a to jsi vystudovaný duchovní! Vždyť ty lžeš lidem, člověče! Vždyť ty vůbec nevíš, co se děje s člověkem po smrti! Co vás učili v té škole, cos tam dělal? Ty jsi ostuda křesťanství a Pravoslaví, tohle ty tady děláš! Ostudu Bohu i křesťanům! Že ti není hamba!


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 16. srpen 2006 @ 16:22:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Co se podle Vás, pane "jdu", děje s člověkem po smrti?


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 09:50:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám, na tu tvou pýchu a pokrytectví, něco odpovídat? Nejdřív se obrať a čiň pokání, a potom se budem, spolu o takových věcech, bavit!


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 23:58:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Pokrytecky maskovaně se chováte Vy, když mi odmítáte odpovědět na otázku: CO SE podle Vás, pane "jdu", DĚJE S ČLOVĚKEM PO SMRTI ?
Chcete-li abych, jak mně poroučíte, činil pokání, vytvořte mi k němu vhodné podmínky tím, že mi odpovíte na otázku.


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Pátek, 18. srpen 2006 @ 09:18:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Serafime, činíš také pokání? Uvědomuješ si, že jsi také hříšník před Pánem? Odsuzuješ tady veřejně homosexuála a sebevraha, tvrdíš, že skončil v pekle na věky věků. Víš, že bys podle Písma, mohl být, za takový výrok a tvrzení, také odsouzen? Ke stejnému trestu? Uvědomuješ si to?


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Pátek, 18. srpen 2006 @ 09:27:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověz mi, Serafime, na tyto věci, na které se tě ptám a potom ti odpovím na to, na co se ptáš.


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 19. srpen 2006 @ 09:01:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Již jsem Ti odpověděl na http://www.granosalis.cz/article.php?thold=0&mode=nested&order=0&sid=5410
Možná jsi na to zapomněl, tak Ti to sem vkládám.

Strašíš mě Božím trestem za to, že věřím v Peklo, anonyme pod zkratkou "jdu". Asi podvědomě tušíš, že můžeš v Pekle skončit, a tak se informacím o Pekle zbaběle vyhýbáš. Spasení v Kristu je vyhrazeno výlučně pro ty, kteří důvěřují Kristu ve všem, co udělal a učil. Kristus o Pekle učil. Ty mu NEvěříš, což znamená, že nejsi srdcem křesťan, přestože jsi možná pokřtěn. Boží milost, láska a spasení v Kristu se Tě zatím proto netýká.

Píšeš nezavrhuj a nebudeš zavržen. Nevíš přitom, co říkáš. Proto Ti dodám pár informací, jak konkrétně zavrhování vypadá. Někteří židovští rabíni ho totiž provádějí dodnes, tak jako ho prováděli v době pozemského života Ježíše Krista.
V červenci 2005 byl izraelský premier Ariel Šaron proklet deseti rabíny a kabbalisty obřadem Pulsa d'nura, který pochází z 15. století, kdy byl publikován v Sefer Kolbo. Píše se tam: "Jestliže byla kletba pronesena úctyhodným člověkem a dotvrzena spravedlivými muži a proti vhodnému cíli, cíl má zemřít během roku. Jestliže by byla pronesena nehodnými osobami nebo proti cíli, který nezhřešil proti lidu Izraele, kletba má mít bumerangový účinek. Zemřou ti, kteří ji vyvolali." Obřad kletby pochází nejspíše z Babylónského talmudu, z traktátu Hagiga 15a. Pulsa d'nura je také zmíněna jednou v knize Zohar (sekce 3:263c, Raya Mehemna).
V noci 6. října 1995, Avigdor Eskin, člen Gush Emunim, přednesl následující PROKLETÍ pulsa d'nura:
"Andělé zkázy ho budou bít. BUDE ZATRACEN, kdekoli půjde. Jeho duše okamžitě opustí jeho tělo... a on nebude žít déle, než měsíc. Temná bude jeho cesta a anděl Boží jej bude pronásledovat. Pohromy, jím prosazované, se nikdy nesmí zrodit, a všechny kletby známé z Tóry se proti němu použijí. Já svěřuji vám, andělé hněvu a zloby, Jicchaka, syna Rosy Rabinové, a vy můžete dusit jej a strašit jej, a honit se mu hlavou, vysušit jeho bohatství a trápit jeho myšlenky, a rozptýlit jeho mysl, že bude trvale oslaben do okamžiku, než dojde k jeho smrti. ODSUZUJI K SMRTI PROKLÍNANÉHO JICCHAKA. MUSÍ BÝT SOUZEN A ODSOUZEN, ZATRACEN!"
Rabina zavraždili během měsíce.

Mohu Tě ubezpečit drahý anonyme, že jsem sexuologa Jána Vrabce, který spáchal 15. června 2006 sebevraždu, a proto je v Pekle, nikdy neproklel žádnou kletbou. Dokonce jsem si ani nepřál jeho věčné zavržení. Každému hříšníkovi i zdánlivě spravedlivému totiž ze srdce přeji, aby se alespoň v okamžiku smrti kajícně obrátil k Ježíši Kristu – jako jeden z lotrů na kříži. Jistě však chápeš, že při střelbě vlastní rukou do vlastní hlavy, není obrácení časově možné. Viz článek: http://granosalis.cz/article.php?sid=5261

Tak a teď mi, prosím, odpověz, zda věříš, že po smrti existuje Nebe a Peklo a zda věříš, že i Peklo je věčné a není liduprázdné. Zda věříš, že apoštol Jidáš je v Pekle.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Výklad Bible (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Neděle, 20. srpen 2006 @ 09:34:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajisté věřím, že je nebe i peklo a ohnivé jezero, Serafime, a že tam mnozí skončí a jsou. I Jidáš šel tam, kam mu bylo určeno. Jsou však i jiné věci v Písmu, které ty zřejmě vůbec nechápeš a neznáš. Ty zde vystupuješ jako duchovní otec, ale některé tvé výroky a tvrzení, to je prostě hanba! "Homosexuál spáchal sebevraždu, neměl čas na pokání, a tak tedy skončil v pekle na věky věků." To je ostuda!


]


je to přijatelné (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Středa, 16. srpen 2006 @ 09:49:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Shrnul jsi to dobře ... jen pro mnohé lidi moc nekonkrétně, protože se stále budou ptát "co máme dělat?" nebo ještě lépe "kde to je psáno?" případně "proč bych Tě měl poslouchat?" Inu kdo chce hledá způsoby,kdo nechce hledá důvody, že?

Těch skutků nás křesťanů na kterých by byl Kristus vidět je v ČR jako šafránu a ještě se budeme hádat, kdo má pravdu a pravdivěji vyznává Krista ...

Mnoho lidí rádo ztratí odpovědnost sama za sebe, ale zároveň rádi soudí jiné.

Díky

jarda




Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy