Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 168, komentářů celkem: 429694, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 543 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

oko
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116578567
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: UČEDNICTVÍ
Vloženo Úterý, 15. srpen 2006 @ 20:55:50 CEST Vložil: Bolek

Kázání poslal Gregorios777


Jsem veden zabývat se trochu tímto důležitým
tématem, tak, jak je zjeven v Písmu.

Pán Ježíš v Mt 28,18 pověřuje své učedníky
k tomu aby ŠLI a činili UČEDNÍKY ze všech
národů.
Nevyzývá je k tomu, aby činili formálně
věřící nebo zástupy věřících, kteří
mají pouze statickou víru.
Mluví o činění UČEDNÍKŮ.
Proto si pojem UČEDNÍK zaslouží biblickou
definici.


8. kapitola Izaiáše popisuje odpadnutí Božího
lidu od Pána.
Ve verši 16. však vyzývá:"Zavaž osvědčení,
zapečeť zákon mezi UČEDNÍKY mými."
Zde vidíme, že učednictví se vším, co k němu
patří je lékem na apostazi Božího lidu.
Proč? Protože podle Mt 12, 49-50 učedníci
jsou ti, kteří ČINÍ BOŽÍ VŮLI.
Mt 13, 10-14 : Učedníkům je dáno znáti tajemství království Božího.
Mk 4,9-13 dále předchozí verš rozvíjí, když
charakterizuje Ježísovy učedníky.
Jsou to ti, kteří jsou PŘI Ježíšovi SE DVANÁCTI.
Tedy ti, kteří podle Jana 8,31 zůstávají
v Ježíšově aktuálním Slově.
V Lk 14, 27 a 33 říká Ježíš velmi závažné
Slovo o tom, že "kdo nenese kříže svého
a jde za Mnou, NEMŮŽE být mým učedníkem."
V Mt 10 a 16. kap. a v Lk 9 a 17. kap.
spokuje Ježíš nesení kříže se zapřením sebe sama, ztrátou duše a následováním.
Syntézou těchto veršů zjišťujeme, že bez
nesení kříže nemůžeme být Ježíšovými učedníky
slyšícími Jeho aktuální Slovo a činící tak
Jeho vůli.
Bez nesení kříže nemůžeme být ani VĚŘÍCÍMI
v pravém slova smyslu, protože bez nesení
kříže nemáme POMAZÁNÍ a proto nás Pán nemůže
vyučovat a dávat nám Slovo víry ani nás vést.
Bez nesení kříže tudíž žije náš starý člověk
a my jsme v důsledku toho pod ZÁKONEM.
Žijeme tedy jen podle psaného Božího Slova v Písmu, a navíc vlastní silou a bez aktuální
komunikace s Pánem.

Lk 16,13 říká, že Pán vyvoluje apoštoly
z učedníků.
V Lk 6,20 Ježíš "pozdvihl očí svých na učedníky a pravil: Blahoslavení......"atd.
Všechna blahoslavenství z kázání na hoře
tedy patří pouze Ježíšovým učedníkům.
A pouze učedníci jsou ti, o kterých mluví
blahoslavenství.

Pouze učedníkům je dána moc nad duchy nečistými a moc uzdravovat.
Podle J 15 je v nich oslaven Otec a oni nesou hojné ovoce.
Podle J13 je jejich poznávacím znakem
vzájemná LÁSKA, která je MEZI NIMI.
A důležitá věc ze Skutků:
Pojem UČEDNÍCI je synonymem s pojmem CÍRKVE.
Církev a Tělo Kristovo tedy tvoří pouze
UČEDNÍCI, tedy ti, kteří se ubírají cestou
KŘÍŽE a jsou v aktuálním učednickém procesu.
Příklady ze Skutků:
6,1 :"...rozmnožovali se učedníci..."
6,2 :"...svolavše množství učedníků..."
6,7 :"...rozmáhal se počet učedníků..."
11,26:"... učedníci nazváni jsou Kristovci.."
14,21:"..učedníků mnoho získali..."
14,22:učedníci mají víru a mají v ní trvat


Skutky nám tedy zjevují, že pouze učedníci
tvoří Církev a že věřící má již od svého
křtu být učedníkem, protože právě svým křtem
vyznává, že umírá spolu s Kristem a povstává
k novému životu.
Ježíš tedy neřekl apoštolům, že mají činit
zástupy s mrtvou vírou, kteří sice věří, že
Ježíš je Syn Boží, ale nenásledují Pána
a nečiní Jeho vůli.
Takové zástupy se totiž ničím neliší od
starozákonních židů a jejich náboženstvím
je vlastně židovství, přesto, že jsou
znovuzrozenými Božími dětmi.
Jejich vůdcové jsou jako novozákonní farizeové a zákoníci.
Učednictví dobře popisují Sk 9 v případě
učedníka Ananiáše:
Pán Ježíš mluví, Ananiáš slyší, chvíli se
s Pánem hádá, ale nakonec zapře svoji duši,
vezme svůj kříž a vykoná to, co mu Pán
řekl. A to je UČEDNICTVÍ a VÍRA.
To není statická, mrtvá víra, ale dynamická, živá víra spojená s poslušností a s konáním
Božích skutků, které Bůh pro nás připravil.
Jsou ještě dvě důležitá místa ukazující
kvalifikaci potřebnou pro učednictví.
A to LK 16,29-31 a J 5,38-47.
Ta místa nám říkají, že pokud nebudeme mít
v úctě PSANÉ BOŽÍ SLOVO a pokud nebudeme
mít postoj poslušnosti ke všem jeho částem, nebudeme mít ani aktuální Slovo Boží zůstávající v nás a nebudeme mít tím pádem ani víru ( J5,38 ).
Kdo tedy nemá postoj víry ke všem částem
Písma, nemůže být také Kristovým učedníkem.
Poněvadž, když nevěříme Písmům, kterak
uvěříme Ježíšovým Slovům. ( J5, 47 )
A kterak budeme mít ŽIVOT ( J 5,40 ),
když nebudeme mít ( aktuální ) SLOVA VĚČNÉHO ŽIVOTA?
( J6,68 )

J6, 60-71 nám říká zajímavou věc, kterou
jsem dřive neviděl.
A sice, že je možné být Ježíšových učedníkem,
a přesto být nazván NEVĚŘÍCÍM nebo v případě
Jidáše ĎÁBLEM.
Jedná se o učedníky, kteří byli s Ježíšem,
ale později od Něj odešli a nechodili s Ním
více.
V J12,4 byl nazván učedníkem i Jidáš.
Je tedy možné být učedníkem a přesto být
Bohem brán za nevěřícího, protože Bůh předem ví, kdo z učedníků ho opustí a je tedy ve skutečnosti nevěřícím.
Mohou tedy být lidé, kteří nějakou dobu jdou
cestou učednictví a přesto patří mezi
ty, kteří nemohou přijít k Ježíši, protože
jim to nebylo dáno od Otce.
Viz. kontext.


"UČEDNICTVÍ" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: UČEDNICTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 16. srpen 2006 @ 00:32:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
To jsi napsal velmi správně Gregorii777. Děkuji
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: UČEDNICTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 16. srpen 2006 @ 14:06:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim Gregu,

Docela dobre se to doplnuje s podobenstvim o rozsevacovi:

mk
4,13 Řekl jim: "Nerozumíte tomuto podobenství? Jak porozumíte všem ostatním?
4,14 Rozsévač rozsívá slovo.
4,15 Toto jsou ti podél cesty, kde se rozsívá slovo: Když je uslyší, hned přichází satan a bere slovo do nich zaseté.
4,16 A podobně ti, u nichž je zaseto na skalnatou půdu: Ti slyší slovo a hned je s radostí přijímají.
4,17 Nezakořenilo v nich však a jsou nestálí; když pak přijde tíseň nebo pronásledování pro to slovo, hned odpadají.
4,18 U jiných je zaseto do trní: Ti slyší slovo,
4,19 ale časné starosti, vábivost majetku a chtivost ostatních věcí vnikají do nitra a dusí slovo, takže zůstane bez úrody.
4,20 A pak jsou ti, u nichž je zaseto do dobré země: Ti slyší slovo, přijímají je a nesou úrodu třicetinásobnou i šedesátinásobnou i stonásobnou."

Je to docela smutne podobenstvi v tom, ze i nekteri z tech u kterych Bozi slovo vyvola jiste zmeny nevytrvaji az do konce. Vypadaji sice urcitou dobu jako krestane, ale nikdy jimi ve skutecnosti nebyli. Rikali Jezisovi Pane, ale on jim prohlasi:

Matouš 7,23
A tehdy jim prohlásím: 'Nikdy jsem vás neznal; jděte ode mne, kdo se dopouštíte nepravosti.'


Kez patrime mezi ty, ktere Pan Jezis Kristus zna a zachova je az do konce. Kez jsme dobrou pudou.

zdravi
reformovany



Re: UČEDNICTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 16. srpen 2006 @ 18:10:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Reformovaný.

Tito také nebyli, díky "omezené" smírčí oběti Krista, nikdy vykoupeni?

2P 2,1 V Božím lidu bývali ovšem i lživí proroci; tak i mezi vámi budou lživí učitelé, kteří budou záludně zavádět zhoubné nauky a budou popírat Panovníka, který je vykoupil. Tím na sebe uvedou náhlou zhoubu.

Pastýř



]


Re: UČEDNICTVÍ, Ze by princip dvojiho trestu? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 09:44:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim Pastyri,

Predevsim je treba rici, ze hodnota obeti Jezise Krista je nekonecna. Zalezi ovsem na tom na koho ji Buh v plnem rozsahu vztahne. Samozrejme ze, z Kristovy vykupujici obeti maji castecny uzitek i lide, kteri nakonec budou zavrzeni. Viz prave podobenstvi o rozsevaci.

Ti vsak, za jejichz vsechny hrichy Kristus zaplatil, byli pred stvorenim sveta vyvoleni ke spase. Kristus je vsechny k sobe pritahne a da jim vytrvalost az do konce.

Kdyby totiz lide za jejichz vsechny hrichy bylo zaplaceno, a lzive prorokovani a popirani Panovnika je jiste hrich, skoncili v pekle, pak by se jednalo o princip dvojiho trestu. Trpeli by za hrichy za ktere uz trpel Kristus. To by nas melo vest k zaveru, ze je rada lidi, kteri maji z Kristovy vykupne obeti uzitek - jsou v jistem smyslu vykoupeni, ale neni za ne zaplaceno v plnem rozsahu. Ne ze by nemohlo. Ale Buh zachranuje koho zachranit chce.

zdravi

reformovany


]


Re: UČEDNICTVÍ, Ze by princip dvojiho trestu? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 16:44:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Reformovaný,

dík za odpověď. Píšeš:

je rada lidi, kteri maji z Kristovy vykupne obeti uzitek - jsou v jistem smyslu vykoupeni, ale neni za ne zaplaceno v plnem rozsahu.

Co to znamená být "v jistém smyslu vykoupen" a "neni za ne zaplaceno v plnem rozsahu"? Trochu mi to připadá jako "napůl těhotná žena" :-) Doufám, že mi sem nedáš odkaz na nějaký článek ZODu a vysvětlíš mi to svými slovy :-)

S pozdravem,

Pastýř


]


Re: UČEDNICTVÍ, Ze by princip dvojiho trestu? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 18. srpen 2006 @ 09:26:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mily Pastyri,

Je to podobne jako se zasevanim zrna. Tam existuji jednak dve jasne kategorie: podel cesty - jasne neprijeti, do urodne pudy - jasne prijeti. Ale take existuje moznost zaseti na skalnatou pudu a zaseti do trni. Presto, ze zrno vzklici, nenese nakonec urodu. Ovsem Buh ma samozrejme pod kontrolou nejen kvalitu zrna - to je jasne, protoze je to Jeho Slovo, ale kvaltu pudy. Slovy Bible:
R
9,18 Smilovává se tedy, nad kým chce, a koho chce, činí zatvrzelým.

Je to podobne jako s Izraelci. Byli vysvobozeni z Egypta ve fyzickem smyslu, ale jen cast z nich byla vysvobozena i ve smyslu duchovnim - tato cast nepodlehla modlarstvi.

Krome toho, pro slovo vykoupeni jsou v rectine dve ruzna slova. Stalo by to asi za dukladnejsi exegezi.

Docela uvital, pokud mas cas a chut, kdyby ses vyslovil k "versum pro Pastyre" v dalsim komentari.

zdravi
reformovany


]


Re: Par versu pro Pastyre (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 09:59:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Izaiáš 35,10
Ti, za něž Hospodin zaplatil, se vrátí. Přijdou na Sijón s plesáním a věčná radost bude na jejich hlavách. Dojdou veselí a radosti, na útěk se dají starosti a nářek.

znovu

Iz
51,11 Ti, za něž Hospodin zaplatil, se vrátí, přijdou na Sijón s plesáním a věčná radost bude na jejich hlavě. Dojdou veselí a radosti, na útěk se dají starosti a nářek.

Přísloví 16,4
16,4 Hospodin učinil vše k svému cíli, i svévolníka pro zlý den.

Iz
43,6 Severu poručím: "Vydej!" a jihu: "Nezadržuj!" Přiveď mé syny zdaleka a mé dcery od končin země,
43,7 každého, kdo se nazývá mým jménem a koho jsem stvořil ke své slávě, koho jsem vytvořil a učinil."

Mt
1,21 Porodí syna a dáš mu jméno Ježíš; neboť on vysvobodí svůj lid z jeho hříchů."

R
8,30 které předem určil, ty také povolal; které povolal, ty také ospravedlnil, a které ospravedlnil, ty také uvedl do své slávy.


1 Pt
2,7 Vám, kteří věříte, je vzácný, ale nevěřícím je to 'kámen který stavitelé zavrhli; ten se stal kamenem úhelným',
2,8 ale i 'kamenem úrazu a skálou pádu'. Oni přicházejí k pádu svým vzdorem proti slovu - k tomu také byli určeni.

R
9,16 Nezáleží tedy na tom, kdo chce, ani na tom, kdo se namáhá, ale na Bohu, který se smilovává.
9,17 Písmo přece říká faraónovi: 'Vyzdvihl jsem tě, abych na tobě ukázal svou moc a aby mé jméno bylo rozhlášeno po celé zemi.'

9,18 Smilovává se tedy, nad kým chce, a koho chce, činí zatvrzelým.
9,19 Snad mi řekneš? "Proč nás tedy Bůh ještě kárá? Může se vůbec někdo vzepřít jeho vůli?
9,20 Člověče, co vlastně jsi, že odmlouváš Bohu? Řekne snad výtvor svému tvůrci: "Proč jsi mě udělal takto?"
9,21 Nemá snad hrnčíř hlínu ve své moci, aby z téže hroudy udělal jednu nádobu ke vznešeným účelům a druhou ke všedním?
9,22 Jestliže Bůh chtěl ukázat svůj hněv a zjevit svou moc, a proto s velkou shovívavostí snášel ty, kdo propadli jeho hněvu a byli určeni k záhubě,
9,23 stejně chtěl ukázat bohatství své slávy na těch, nad nimiž se smiloval a které připravil ke slávě -
9,24 na nás, které povolal nejen ze židů, ale i z pohanských národů.





]


Re: Zaplatil Kristus i za ty, ktere Buh zatvrdil? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 10:03:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

R
9,18 Smilovává se tedy, nad kým chce, a koho chce, činí zatvrzelým.

Zaplatil Kristus i za ty, ktere Buh zatvrdil? To nejak nedava smysl. I kdyz tusim, ze to vyznava smer nazyvany amyraldismus, coz je v podstate kalvinismus bez bodu 3.

zdravi reformovany


]


Re: Par versu pro Pastyre (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 15:45:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím reformovaný,

v souvislosti s tématem mě napadá ještě jedno místo ze Židů:

Naváži ho na místo v Římanech, kde Bůh říká,
že" ty, co předzřídil, těch i povolal, a kterých povolal,
ty i ospravedlnil a které ospravedlnil ty i oslavil."

Vše je psáno v minulém čase, to znamená, že to
vše Bůh udělal již od ustanovení světa.

A nyní to místo z Židů:

"Vizte bratří, aby snad v někom z vás nebylo
srdce ZLÉ a NEVĚRNÉ, kteréž by odstupovalo od Boha Živého." ( Žd 3,12 )

Původně tedy byli věřící, ale zvrhli se v nevěřící.

A Bůh o nich říká:"Protož jsem přisáhl v hněvě svém, že NEVEJDOU v odpočinutí Mé, AČKOLI
DOKONÁNA JSOU DÍLA OD USTANOVENÍ SVĚTA."
( Žd 3,3)

To naznačuje, že ačkoli Bůh již vše připravil,
a své děti všechny již od ustanovení světa
předzřídil, povolal, ospravedlnil a oslavil -
ačkoli tedy jsou již od ustanovení světa tato díla DOKONÁNA, přesto ti, kdo nezachovají víru,
do takto připraveného Božího díla nevejdou.

Nemám na mysli prostou víru v existenci Boha a Krista.
Tu mají i ďáblové. Mám na mysli víru praktickou,
každodenní - žití v duchu nebo učení se žití v duchu.


]


Re: Par versu pro Pastyre - Priprava pudy je Bozi vec. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 15:58:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
G
přesto ti, kdo nezachovají víru,
do takto připraveného Božího díla nevejdou

R
Jasne, ale i ono zachovani viry zavisi na Bohu, protoze on je dokonavatelem nasi viry. Pokud viru nekdo nezachova, verim, ze nebyl nikdy opravdu znovuzrozen. Bylo u neho zaseto na skalnatou pudu nebo do trni. A priprava pudy je Bozi vec.


]


Re: Par versu pro Pastyre (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 18. srpen 2006 @ 14:20:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A k čemu se zde mám vyjadřovat? Tyto verš mi naopak potvrzují to, že Bůh zaplatil a vykoupil dokonale, nikoliv částečně.

Pastýř


]


Re: Par versu pro Pastyre (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 18. srpen 2006 @ 14:29:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano,

ale ty ktere vyvolil.

Nebo snad vykopil podle Tebe i ty ktere zatvrdil?

R



]


Re: Par versu pro Pastyre (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 18. srpen 2006 @ 14:53:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že by ti zatvrzelí byli částečně vykoupeni?


]


Re: Par versu pro Pastyre - tot otazka pro Tebe (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 18. srpen 2006 @ 15:29:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je otazka pro Tebe.


R
9,18 Smilovává se tedy, nad kým chce, a koho chce, činí zatvrzelým.

(btw to je z Bible z listu Rimanum; ne ze Zodu)

No a otazka pro Tebe. Bylo zaplaceno za vsechny hrichy tech lidi, ktere Buh cini zatvrzelymi?


]


Re: Par versu pro Pastyre - tot otazka pro Tebe (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 18. srpen 2006 @ 17:05:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1Jan 2,2 říká:

( v originále):"A On je obět slitování za hříchy NAŠE
( tedy věřících) a netoliko na naše, ale za CELÝ SVĚT."

Z toho vyplývá, že Ježíž zemřel za hříchy všech věřících a také v určitém smyslu zemřel za CELÝ SVĚT.
Ale Písmo nikde neříká, že zemřel za HŘÍCHY CELÉHO SVĚTA.

Ježíšova oběť je tedy podle apoštola Jana
OHRANIČENÁ.



]


Re: Par versu pro Pastyre - Vidim to podobne. A co na to Pastyr? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 18. srpen 2006 @ 17:40:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Vidim to podobne. A co na to Pastyr?

A co na to Pastyr?

ref


]


Re: Par versu pro Pastyre - tot otazka pro Tebe (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 09:23:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, věřím, že Ježíš dal svůj život za hříchy celého světa.

Rád bych se ještě zeptal na dvě věci:

1) Kdybys dnes zemřel, půjdeš do nebe?

2) Je možné, abyses vědomě zítra rozhodl zrušit svoji smlouvu z Bohem, zvolil si smrt a nikoliv život, a do nebe nešel?

Pastýř


]


Re: UČEDNICTVÍ a Madame Bovary (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 09:41:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odsouzení a říci ´...kteří se dopouštíte nepravosti...´ je jedna věc, odpovídá naturelu židovství, kde je vášeň a nic není polovičaté.
Na druhé straně je lidská neschopnost a nedostatečnost. Není už tak žhavě vyhraněná.
Porovnání těchto dvou případů je ve slově ´..doutnajícího knotu neuhasil a nalomené třtiny nedolomil...´,
Takovým doutnajícím knotem, ukázkou nedozrálosti je slečna provdaná jako Bovaryová, v době, kdy byla v dívčím internátě v klášteře.
G. Flaubert ji vylíčil : křesťanství na ni působilo spíše omamně a neustálilo v ní nového člověka.
Nedostatek dozrání vedl k tomu, že slevovala v životě.
Případ velmi prokreslený - paní Bovary - je ukázkou, jak dopadne, kdo je nezralý.
Té by se nemuselo říci ´pachatelka nepravostí´, ale spíše bych použil slovo : těsto neupečené.


]


Re: UČEDNICTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 13:02:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregorii,

k tomuto tvému článku mě něco napadlo.

V podstatě proti nemu vlastně nic nemám, jen se mi zdá, že na konci si nějak nejseš schopen poradit s tím, zda ten, kdo je nazýván učedníkem i v bibli je skutečně učedníkem.

Myslíš si, že může být člověk Ježíšovým učedníkem a přitom v Ježíše nevěřit?

Já si toto nemyslím. Pokusím se to jednoduše vyložit.

Ježíš si vyvolil mezi svými učedníky 12 apoštolů. Ti, kdo za Ježíšem chodili, byli zváni učedníky, neboť Ježíš byl nazýván mistrem. A každý mistr má své učedníky.

Ježíš však, jak jsi poukázal, promlouval k oněm lidem slova, ve kterých říká, kdo jeho učedníkem nemůže být.

Vyslovil tři kritéria:

1.Kdo přichází ke mně a nedovede se zříci svého otce a matky, své ženy a dětí, svých bratrů a sester, ano i sám sebe, nemůže být mým učedníkem.
(Jde-li kdo ke mně, a nemá-li v nenávisti otce svého, i mateře, i ženy, i dětí, i bratří, i sestr, ano i té duše své, nemůž býti mým učedlníkem.)

2.Kdo nenese svůj kříž a nejde za mnou, nemůže být mým učedníkem.
(A kdožkoli nenese kříže svého, a jde za mnou, nemůž býti mým učedlníkem.)

3.Tak ani žádný z vás, kdo se nerozloučí se vším, co má, nemůže být mým učedníkem.
(Tak zajisté každý z vás, kdož se neodřekne všech věcí, kterýmiž vládne, nemůž býti mým učedlníkem.)


Zdálo by se, že tohle nepravil svým dvanácti, ale obdobné lze najít právě v proslovu k učedníkům:

Na to mu řekl Petr: "Hle, my jsme opustili všecko a šli jsme za tebou! Co tedy budeme mít?" Ježíš jim řekl: "Amen, pravím vám, až se Syn člověka při obnovení všeho posadí na trůn své slávy, tehdy i vy, kteří jste mě následovali, usednete na dvanáct trůnů a budete soudit dvanáct pokolení Izraele. A každý, kdo opustil domy nebo bratry nebo sestry nebo otce nebo matku nebo děti nebo pole pro mé jméno, stokrát víc dostane a bude mít podíl na věčném životě. Mnozí první budou poslední a poslední první."

Zejména tato věta to odráží:

A každý, kdo opustil domy nebo bratry nebo sestry nebo otce nebo matku nebo děti nebo pole pro mé jméno, stokrát víc dostane a bude mít podíl na věčném životě.

Tedy Ježíš i k učedníkům pravil, a také zejména na ně kladl ona kritéria.

Jestliže však ta slova byla směřována k uším i jeho dvanácti, pak ač byli nazýváni učedníky, samosebou to nebylo. Petr Ježíši říkal, že pro něho opustili vše. Ale byl mezi nimi někdo, kdo neopustil vše. Jidáš totiž neopustil svou lakotu. Tak vlastně Jidáš nebyl vskutku Ježíšovým učedníkem, ač i s Ježíšem chodil a byl mu nablízku.

Je to sice taková má úvaha, ale myslím, že není zcela od věci si uvědomit, že člověk se může nazývat, nebo být i jinými nazýván učedníkem Kristovým, ale to ještě neznamená, že jím skutečně před Pánem je.

Lze totiž usuzovat a posuzovat podle ovoce, kdo je Ježíšovým skutečným učedníkem. Na Jidáši se ukázalo, že ve skutku nebyl.

To je taková má připomínka.

Ježíš pověděl svým dvanácti, že mají činit z uvěřivších jeho učedníky. Nebo lépe, získávat učedníky ze všech národů či učit národy. Skutečně pojem učedník a uvěřivší se hodně slučuje do společného významu. Proto skutečný učedník nemůže být nevěřící a věřící musí být Ježíšovým učedníkem.

Kdo se nazývá učedníkem a přitom jedná jako nevěřící, klame i sám sebe, učedníkem Kristovým není a do Božího království nemůže vejíti a život věčný nezíská.

Kdo však činí Boží vůli, ten vskutku zná tajemství Božího království a je Ježíšovým učedníkem. Ten život věčný získává.

S pozdravem

Petr Šíma



Re: UČEDNICTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 15:30:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj amisrtep,

problém je v tom, KOHO lze posuzovat podle OVOCE.

Nelze podle ovoce posuzovat NEVYZRÁLÝ strom,
který ještě žádné ovoce nemá, a nebo ho má kyselé. Posuzovat ho v tomto stavu, by mohlo znamenat nespravedlivé posouzení, protože třeba za tři roky tento strom může mít nádherné ovoce.

Podle ovoce lze posuzovat pouze ty, kdo přicházejí s nárokem, že jsou např. proroci, apoštolé nebo jiní služebníci.

Viz. Mt7,15.

Kdyby někdo posuzoval podle ovoce samy nehotové Ježíšovy učedníky před Letnicemi,
tak by z toho moc dobře nevyšli.

Zkoumání ovoce se tedy týká pouze těch,
kteří by měli být ZRALÍ a nebo se za zralé vydávají.

Nelze posuzovat ovoce třeba dvouletého nebo pětiletého Božího dítěte. Protože je ještě značně kyselé.

Pokud jde o víru, pravou nebo nepravou, v Písmu se o nepravé víře nic nepíše.
Myslím to, když někdo říká:"no tento člověk odpadl od Boha a to dokazuje, že NIKDY neměl pravou víru, že ta víra byla falešná.

V NZ mám teď na mysli dva případy těch, kteří
měli pravou víru, ale přišli o ni.

1) "Maje víru a dobré svědomí, kteréž někteří
potrativše, zhynuli u víře.
Z nichž je Hymeneus a Alexander...

Oni tedy měli pravou víru, ale nechali ji (řec.)
"vyschnout". ( 1Tim 1,19-20)

2) O mladých vdovách, které se chtějí vdávat nedbajíce na Krista se píše:
"Jsouce již hodné potupení, protože první víru
ZRUŠILY."

Anebo také:"Nebo již se některé uchýlili zpět po satanu." (1Tim 5,12+15)


]


Re: UČEDNICTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Pátek, 18. srpen 2006 @ 07:34:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregorie,

v tomto souhlasím. Neměl jsem nikdy na mysli ty, kdo nedávno uvěřili, ale pravda, nevystihl jsem to.

Jen poznámku. Ikdyž by se zdálo, že vůbec nelze čerstvě obrátivší se posuzovat podle ovoce, asi tomu tak nemůže zcela být. I v Písmu lze poukázat na to, že ti, kdo uvěřili, obraceli své cesty k Bohu a proto se i vzdávali (postupně třebas) svého hříšného života.

Naopak si také i uvědomuji, že člověk z počátku vydávající dobré ovoce, může zeschnout.

A ještě poznámku: Jsem to já, Petr Šíma, amisrtep, to je pouze mé příjmení s jménem pozpátku a bez diakritických znamének. Ale píšu to jen proto, že se již dlouho známe a je mně příjemnější, když mě oslovuješ jménem a příjmením.

Naoplátku, nikdy jsem se tě nezeptal zda ti nevadí, že tvůj nick poněkud zdrobněluji.

S pozdravem

Petr Šíma


]


Re: UČEDNICTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 18. srpen 2006 @ 11:59:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Petře,


jasné je, že i včera znovuzrozený věřící má viditelné znaámky ovoce Ducha. Celkově vzato je ale ještě tělesný. takže má na druhé straně také ještě mnoho známek nezralosti.

Nick mi klidně zkrať, změnil jsem si ho jen kvůli tomu, že mi jeho latinská verze nevyhovovala
ak jeho zachování jsem musel použít nějaké číslo.

Aha, tak tak je to s tím amirstep - to jsem si nevšiml. Bylo mi divné proč máš egyptský nick.

Ahoj a měj se dobře


]


Re: UČEDNICTVÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 19. srpen 2006 @ 18:35:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Petře Š.,

ještě jde o to, zda to ovoce je ovoce Ducha svatého
anebo jen to jen lidská přirozená láska, radost nebo pokoj atd., či snad dokonce láska, radost nebo pokoj pocházející z nečistého ducha.
( Viz. duch New Age nebo jiných kultů, třeba
pseudokřesťanských )


]


Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy