Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 278 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116539945
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Zkus se vžít do kůže Adama!
Vloženo Neděle, 10. září 2006 @ 13:34:39 CEST Vložil: Bolek

Partnerství poslal Seraphim

Zkus se vžít do kůže Adama! Bydlel jsi v Ráji a náhle jsi vyhoštěn kvůli ženské a musíš stále trpět. Jsem přesvědčen, že Adam se na Evu hrozně hněval zvláště poté, kdy se z Kaina namísto Mesiáše (semene ženy, které rozdrtí hlavu hada – Satana. Viz Gen3,15) vyklubal vrah bratra Abela. Možná víš, že když se muž na svou ženu hněvá, tak bývá fyzicky neschopný pohlavního spojení s ní. To se pravděpodobně stalo Adamovi. Jeho hněv na Evu se po smrti Abela rozhořel do obřích rozměrů. O to, aby se jeho hněv tolik rozhořel měl zájem především Satan – chtěl zabránit realizaci Božího přikázání rození dětí. Adama ovládl hněvem natolik, že se lásky i sexu k ženě zřekl.

To zřeknutí sexu trvalo jen o něco méně než 130 let, protože je psáno, že až ve věku 130 let zplodil Adam Seta (Šéta). Potom žil Adam ještě 800 let a zplodil syny a dcery. Počet těch dalších synů a dcer Bible neuvádí. Neuvádí ani to, jak často je Eva rodila, zda každý rok nebo každé dva roky nebo jinak. Viz Genesis 5,1-5; Genesis 4,25. Set zplodil prvního syna až ve svých 105 letech a pak plodil syny a dcery. (Viz Genesis 5,6) Kolik jich zplodil a jak často jeho manželka rodila není uvedeno. Proč zplodil prvního potomka až ve 105 letech, můžeme jen spekulovat. Možná se stejně jako jeho táta hněval na ženské pokolení, nebo zatím neexistovala žádná dospělá žena se kterou by se mohl oženit. První dceru Adamovu mu pravděpodobně vyfoukl starší a agresivnější bratr Kain. Kdy dospěla druhá dcera Evy nevíme. Další zajímavostí je, že teprve po narození Adamova vnuka Enóše se začalo vzývat jméno Hospodinovo (Viz Genesis 4,26). Adamovi a jeho potomkům to trvalo! Adamovi 130+105=235 let než začal vzývat jméno Hospodinovo, než začal činit pokání ze svého hříchu v Ráji. Chápu to tak, že teprve 235 letý Adam přestal svalovat všechnu vinu za vyhnání z Ráje na Boha a na Evu a Eva přestala svalovat vinu jen a pouze na hada - Satana. Manželé 235 letí konečně připustili svou osobní vinu a začali pokorně vzývat Hospodina. Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"Zkus se vžít do kůže Adama!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Neděle, 10. září 2006 @ 22:54:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tvé logice a tvému výkladu se nebudu nyní vyjadřovat Seraphime, ale zeptám se tě: "kdy ty začneš činit pokání ze svých hříchů? A jak funguje tvé svědomí před Bohem? Co ti říká slovo Pána Ježíše: nesuďte a nebudete souzeni, neodsuzujte a nebudete odsouzeni, nezatracujte a nebudete zatraceni?"

Odsoudil jsi zde veřejně už nejméně 4 lidi a určil jsi jim místo v zatracení.

Znáš také slovo P. J. : "Z každého prázdného slova, které lidé promluví, vydají počet v den Soudu." , a také: "...podle svých slov budeš ospravedlněn a podle svých slov budeš odsouzen..." ?

Řekni nám zde tedy, jak si tyto věci chceš zodpovědět před Pánem?

jdu



NESUĎTE PODLE ZDÁNÍ, ALE SUĎTE SPRAVEDLIVÝM SOUDEM (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. září 2006 @ 00:39:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratře „Jdu“, psáno jest: Janovo evangelium 7. kapitola, následující verše:
19 Nedal vám Mojžíš zákon? A nikdo z vás zákon neplní. Proč mě chcete zabít?"
7,20 Zástup odpověděl: "Jsi posedlý? Kdo tě chce zabít?"
7,21 Ježíš jim na to řekl: "Jediný skutek jsem učinil, a všichni se nad tím pozastavujete.
7,22 Mojžíš vám dal obřízku - ne že by pocházela teprve od Mojžíše, je od praotců - a vy obřezáváte člověka i v sobotu.
7,23 Přijímá-li člověk v sobotu obřízku, aby byl dodržen Mojžíšův zákon, proč se na mne zlobíte, je jsem v sobotu uzdravil celého člověka?
7,24 NESUĎTE PODLE ZDÁNÍ, ALE SUĎTE SPRAVEDLIVÝM SOUDEM!" (ekumenický překlad)

7,19 Však Mojžíš dal vám zákon, a žádný z vás neplní zákona. Proč mne hledáte zamordovati?
7,20 Odpověděl zástup a řekl: Ďábelství máš. Kdo tě hledá zamordovati?
7,21 Odpověděl Ježíš a řekl jim: Jeden skutek učinil jsem, a všickni se tomu divíte.
7,22 Však Mojžíš vydal vám obřízku, (ne že by z Mojžíše byla, ale z otců), a v sobotu obřezujete člověka.
7,23 Poněvadž člověk obřízku přijímá v sobotu, aby nebyl rušen zákon Mojžíšův, [proč] se na mne hněváte, že jsem celého člověka uzdravil v sobotu?
7,24 NESUĎTE PODLE OSOBY, ALE SPRAVEDLIVÝ SOUD SUĎTE. (kralický překlad)

7,19 Mojžíš vám dal Zákon, ale nikdo z vás ho neplní. Jakým právem mne osočujete? Proč mi ukládáte o život?"
7,20 "Ty ses snad pomátl na rozumu! Copak tě chce někdo zabít? " ozvalo se z davu.
7,21 Ježíš jim řekl: "Uzdravil jsem v sobotu nemocného člověka a vyvedlo vás to z míry.
7,22-23 Přitom vy sami nepovažujete za porušení, když připadne na sobotu povinnost udělat obřízku a klidně ji vykonáte. Proč vás tedy tak rozčiluje, že jsem v sobotu vrátil člověku zdraví?
7,24 NEULPÍVEJTE NA POVRCHU, ALE PRONIKEJTE K JÁDRU VĚCI." (Slovo na cestu – tzv. volný překlad)

Bratře "Jdu", já Vaši logiku nechápu.
Nepokládám za hřích myslet si o nějakém konkrétním či abstraktním zesnulém člověku, že je v Pekle. I kdybych se mýlil a ten dotyčný v Pekle nebyl, tak jsem se neprovinil hříchem. Kdybych byl vševědoucí a na 100% bych věděl o někom, že je spasen, a přesto bych zde na Granu lhal, že je v Pekle, tak bych hřích měl. Můj úmysl, proč jsem řekl, že někdo je v Pekle, byl dobrý. Pedagogicky jsem chtěl upozornit žijící hříšníky, kteří brouzdají i na Granu Salis, aby se zalekli smrti, Pekla a učinili pokání.

Vy na rozdíl ode mě si můžete myslet, že dotyční zesnulí jsou spaseni. Ale protože nejste vševědoucí, tak pouze hádáte, stejně jako já - někdy se strefím do pravdy o posmrtném osudu zesnulého já a jindy Vy.

Podle Vaší logiky: Pokud Vy omylem věříte, že dotyční jsou spaseni, ale objektivně se mýlíte a oni jsou v Pekle, tak jste spáchal hřích, neboť jste je nesprávně soudil. Kdybyste soudil správně, nezmýlil byste se.

Pokud vím, tak pouze o tom propagátorovi homosexuality, který spáchal sebevraždu jsem napsal, že je URČITĚ v Pekle. Ano, je v Pekle URČITĚ pokud spáchal tou pistolí do spánku sebevraždu. Pokud však policie nebo novinář v jeho případě lže a on nespáchal sebevraždu, ale byl zavražděn někým jiným, pak možná STIHL učinit před svou smrtí pokání ze svého propagování homosexuality a z dalších hříchů a není zavržen. Já vycházel z toho, co jsem se dočetl ve zprávách. Věřil jsem zprávám, které nejsou neomylné. Ale to, že jsem věřil zprávám o způsobu smrti propagátora homosexuality nebyl hřích. Vy také jistě v mnoha věcech věříte zprávám od cizích neomylných lidí - a není to Váš hřích. Pokud Vás ti zpravodajci vědomě klamou, tak je to jejich hřích.

Dodám Vám pár informací, jak konkrétně zatracování vypadá. Někteří židovští rabíni kabalisté ho totiž provádějí. V červenci 2005 byl izraelský premier Ariel Šaron proklet deseti rabíny a kabbalisty obřadem Pulsa d'nura, který pochází z 15. století, kdy byl publikován v Sefer Kolbo. Píše se tam: "Jestliže byla kletba pronesena úctyhodným člověkem a dotvrzena spravedlivými muži a proti vhodnému cíli, cíl má zemřít během roku. Jestliže by byla pronesena nehodnými osobami nebo proti cíli, který nezhřešil proti lidu Izraele, kletba má mít bumerangový účinek. Zemřou ti, kteří ji vyvolali." Obřad kletby pochází nejspíše z Babylónského talmudu, z traktátu Hagiga 15a. Pulsa d'nura je také zmíněna jednou v knize Zohar (sekce 3:263c, Raya Mehemna).
V noci 6. října 1995, Avigdor Eskin, člen Gush Emunim, přednesl následující PROKLETÍ pulsa d'nura:
"Andělé zkázy ho budou bít. BUDE ZATRACEN, kdekoli půjde. Jeho duše okamžitě opustí jeho tělo... a on nebude žít déle, než měsíc. Temná bude jeho cesta a anděl Boží jej bude pronásledovat. Pohromy, jím prosazované, se nikdy nesmí zrodit, a všechny kletby známé z Tóry se proti němu použijí. Já svěřuji vám, andělé hněvu a zloby, Jicchaka, syna Rosy Rabinové, a vy můžete dusit jej a strašit jej, a honit se mu hlavou, vysušit jeho bohatství a trápit jeho myšlenky, a rozptýlit jeho mysl, že bude trvale oslaben do okamžiku, než dojde k jeho smrti. ODSUZUJI K SMRTI PROKLÍNANÉHO JICCHAKA. MUSÍ BÝT SOUZEN A ODSOUZEN, ZATRACEN!"
Rabina zavraždili během měsíce.

Mohu Vás ubezpečit drahý „Jdu“, že jsem sexuologa Jána Vrabce (viz článek: http://granosalis.cz/article.php?sid=5261 ), který spáchal 15. června 2006 sebevraždu, nikdy neproklel žádnou kletbou. Dokonce jsem si ani nepřál jeho věčné zavržení. Každému hříšníkovi i zdánlivě spravedlivému totiž ze srdce přeji, aby se alespoň v okamžiku smrti kajícně obrátil k Ježíši Kristu – jako jeden z lotrů na kříži. Jistě však chápete, že při střelbě vlastní rukou do vlastní hlavy, není obrácení časově možné – pokud došlo k sebevraždě a ne k vraždě, jak jsem vysvětlil výše.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: NESUĎTE PODLE ZDÁNÍ, ALE SUĎTE SPRAVEDLIVÝM SOUDEM (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Pondělí, 11. září 2006 @ 11:59:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Seraphime, suď také ty spravedlivým soudem! Je správné vynést a vynášet, nad nějakým člověkem, ať už se dopustil čehokoliv, zatracující soud, před Pánem?! Vždyť takové věci ty tu děláš! Pokud to pokládáš „jen“ za prostředek k nápravě, potom to je, podle mého názoru, a v tomto případě, velmi nebezpečné a také velmi pochybné a hříšné! A takhle se také jistě nikdo neobrátí!

Chceš tady snad také omlouvat svoji lež?! Vystupuješ zde jako služebník Boží a tvrdíš, že nějaký člověk skončil v zatracení. Přitom proto nemáš žádný důkaz. A tvrdit zde, že neměl čas činit pokání? Tak to je opravdu velmi ubohé…, Seraphime!

Je jen vidět, že neznáš Boha ani jeho moc! Nezlob se na mne, Seraphime, ale ty jsi opravdu hloupý, já nemohu jinak. Rád bych ti řekl něco jiného, ale nejde to. Jak chceš přivádět lidi ke Kristu, když tady tvrdíš takové věci a píšeš takové hlouposti? Vždyť to je hanba. Vždyť ty neznáš Písmo ani základní články křesťanské víry. A děláš přitom duchovního!

Pokládej také i mne za svého bratra i ostatní, kteří ti sem píší a snaží se napravit tvé smýšlení. Já osobně jsem zde doposud neřekl, o žádném člověku, je-li spasen nebo odsouzen.

Ty jsi však zde veřejně napsal, o jistém člověku, a trváš na tom, že je zatracen v pekle. Přitom o tom nemáš žádný důkaz.

Jestliže o někom takto veřejně lžeš, a jestli přitom existuje odpuštění hříchů i v „budoucím věku,“ jak o tom také mluví Písmo, a ty tyto věci vůbec nerespektuješ, a je ti jedno, že tady o někom lžeš před Pánem, potom se zřejmě nemáme spolu o čem bavit.

jdu


]


Serafin, to si odkial zobral??? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 11. září 2006 @ 01:05:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Serafin, kde v Biblii je napisane ze Adam sa na svoju zenu 130 rokov hneval (...) a 105 rokov vydrzal bez sexu? (((((((((( -:
A kde je napisane ze v Abelovi videl spasitela?

:-))))

Ja si myslim ze mat mnoho deti je velmi zodpovedne a krasne. Myslim ze Boh zehna mnohodetne rodiny. Ale zase si myslim ze je zbytocne vidiet priciny vsetkeho zla na zemi v manzelskych paroch z menej detmi. :-))) A urcite je zbytocne prekrucat na zaklade toho Pismo...



Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: joker v Pondělí, 11. září 2006 @ 08:03:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty jo, to jsou nějaký skoro apokryfní výklady, ne?
Poslouchaj, když o tom v Bibli nic není, tak proč vo tom píšou? To si myslej, že ji to někdo věří?

Jo Seraphim, slyšel už o neplodnejch dnech? To do toho můžete bušit jak pravoslavnej a stejně se neurodí. Přemýšlejte vo tom...



Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. září 2006 @ 12:10:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Souhrnná odpověď Gojimovi, Jokerovi a zajímajícím se o problematiku:
Nepřekrucuji Písmo svaté. Gojime, Ty jsi nečetl můj článek pozorně a přisuzuješ mi proto, co jsem nenapsal. Hned to vysvětlím podrobněji. Považuji za nebiblické myslet si, že Adam a jeho syn Set používali antikoncepci.
V příslušném textu Bible z doby před celosvětovou Potopou nic o používání antikoncepce není. První a jediná biblická zmínka o antikoncepci je o antikoncepci formou přerušené soulože. Je až z doby Onana, která nastala dlouho po Potopě.
Nevidím žádný důvod, proč by Adam a Set (Šét) měli používat tzv. přirozené plánování rodičovství metodou sexu pouze v neplodných dnech ženy (- odpověď Jokerovi). Vždyť na celé Zemi v té době žili jen 3 muži: Adam, Kain, Set. Jejich tehdy jediným úkolem od Boha bylo naplnit Zemi lidmi pomocí sexuálního rozmnožování.
Tehdy neexistovala zdánlivě přelidněná Evropa, ze které odcházeli emigranti do tehdy poloprázdné Ameriky za bytem a prací. Anglikánská církev a po ní se opičící všechny ostatní církve po r.1930 tvrdili, že důvodem k porušení Božího přikázání PLOĎTE A MNOŽTE SE A NAPLŇTE ZEMI je to, že Země je v Evropě zaplněná. Toto se však o současné Evropě vůbec říci nedá. Demografové v Evropě už od sedmdesátých let 20. století varují před podlidněním Evropy a následným logickým návratem do tzv. doby kamenné. Žádná církev však demografy konce 20. a počátku 21. století nevyslyšela. Všechny církve i ateisté se zarputile brání těmto současným demografům věřit. Slepě věří demografům z konce 18., z celého 19., a z počátku 20. století. Slepí vůdcové slepých!
Já věřím jako Abram (Abraham), že nemám se svou manželkou bránit početí dětí. Abram početí nebránil, a přesto se mu ze Sáry narodilo pouze 1 dítě. Proč? Protože bylo pro něj a pro Sáru vůlí Boží mít jen 1 potomka. Proč? Nevím. Zde mohu jen spekulovat, že v tak hrozně modloslužebném prostředí tehdejší doby by manželé Abramovi nebyli schopni vychovat v čisté víře více dětí a že proto jim Bůh dal jen jedno a to až v jejich stáří, kdy oba dva byli pevní a zkouškami zocelení ve víře v jediného pravého Boha.
Původně jsem si myslel, že budu skoro přesně stejný jako Abraham a Sára. Že když se svou manželkou nebudeme bránit početí, tak budeme mít jen 1 dítě. Ale máme jich šest. Z toho ryze subjektivně usuzuji, že buď nežijeme v tak modlářském prostředí jako Abraham, nebo nám Bůh dal ještě pevnější víru než měl tehdy Abraham a Sára, nebo obojí apod.
Bohu žel, musím konstatovat, že MNOZÍ SOUČASNÍ KŘESŤANÉ MAJÍ VÍRU V PŘÍLIŠ MALÉHO A NEMOHOUCÍHO BOHA, PROTO BRÁNÍ POČETÍ DĚTÍ.

Myslíte si, že po přísném trestu vyhnání z Ráje měli Adam a jeho přímí potomci odvahu se schválně protivit Bohu? Kain tu drzost možná měl - podle jeho extrémně vzpurné reakce na Boha po vraždě Abela (Viz Genesis 4,9-16). Avšak Adam a Set? To silně pochybuji.
Jedinou možnost výkladu, proč Adam několik desetiletí neplodil děti, jsem už uvedl v článku. Obrovsky se hněval na Evu a jeho pohlavní orgán proto nebyl schopen řádně fungovat.
Set se buď s žádnou dcerou svého otce 105 let nesetkal, protože buď neexistovala, nebo existovala dlouho jen jedna a na tu získal právo (či si ji vzal možná i násilím) prvorozený Kain. Nebo žena pro Seta existovala, ale Set se žen bál a hněval se na ně, když věděl, co způsobila jeho matka Adamovi – vyhnání z překrásného Ráje, prokletí celé Země a život v potu tváře.

Gojime ptal jsi se: Kde je napisane ze v Abelovi videl spasitela?
Psal jsem, že z Kaina namísto Mesiáše (semene ženy, které rozdrtí hlavu hada – Satana. Viz Gen3,15) se vyklubal vrah. Vycházel jsem z textu Genesis 4,1:
1 I poznal člověk svou ženu Evu a ta otěhotněla a porodila Kaina. Tu řekla: "Získala jsem muže, a tím Hospodina."
Verši rozumím tak, že Eva se pyšně a bludně domýšlela, věřila, že ona je tou ŽENOU z Genesis 3,15, která porodí Mesiáše a že Mesiášem (semenem ŽENY) je její prvorozený Kain. Adam této víře své ženy pravděpodobně věřil také - až do okamžiku zavraždění druhorozeného Abela Kainem. My křesťané od doby vtělení Božího Syna, který dostal jméno Ježíš Kristus víme, že tou ŽENOU je Marie panna. Jméno té ŽENY nikdo neznal, dokud se nepočal skutečný Mesiáš. První poznala jméno ŽENY ta dotyčná ŽENA. Psáno jest:
Evangelium Lukáše, 1. kapitola, následující verše:
26 Když byla Alžběta v šestém měsíci, byl anděl Gabriel poslán od Boha do Galilejského města, které se jmenuje Nazaret,
27 k panně zasnoubené muži jménem Josef, z rodu Davidova; jméno té panny bylo Maria.
28 Přistoupil k ní a řekl: "Buď zdráva, milostí zahrnutá, Pán s tebou."
29 Ona se nad těmi slovy velmi zarazila a uvažovala, co ten pozdrav znamená.
30 Anděl jí řekl: "Neboj se, Maria, vždyť jsi nalezla milost u Boha.
31 Hle, počneš a porodíš syna a dáš mu jméno Ježíš.
32 Ten bude veliký a bude nazván synem Nejvyššího a Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida.
33 Na věky bude kralovat na rodem Jákobovým a jeho království nebude konce."
34 Maria řekla andělovi: "Jak se to může stát, vždyť nežiji s mužem?"
35 Anděl jí odpověděl: "Sestoupí na tebe Duch svatý a moc Nejvyššího tě zastíní; proto i tvé dítě bude svaté a bude nazváno Syn Boží.
36 Hle, i tvá příbuzná Alžběta počala ve svém stáří syna a již je v šestém měsíci, ač se o ní říkalo, že je neplodná.
37 Neboť `u Boha není nic nemožného´."
38 Maria řekla: "Hle, jsem služebnice Páně; staň se mi podle tvého slova." Anděl pak od ní odešel.

Druhým člověkem, který pravdivě odhalil jméno té ŽENY byla Alžběta, manželka kněze Zachariáše. Viz Evangelium Lukáše, 1. kapitola, následující verše:
41 Když Alžběta uslyšela Mariin pozdrav, pohnulo se dítě v jejím těle; byla naplněna Duchem svatým
42 a zvolala velikým hlasem: "Požehnaná jsi nade všechny ženy a požehnaný plod tvého těla.
43 Jak to, že ke mně přichází matka mého Pána?

Třetím člověkem, který to jméno ŽENY odhalil byl Josef, snoubenec Marie panny. Viz Evangelium Matouše, 1. kapitola, následující verše:
18 Narození Ježíšovo událo se takto: Jeho matka Maria byla zasnoubena Josefovi, ale dříve, než se sešli, shledalo se, že počala z Ducha svatého.
19 Její muž Josef byl spravedlivý a nechtěl ji vystavit hanbě; proto se rozhodl propustit ji potají.
20 Ale když pojal ten úmysl, hle, anděl Páně se mu zjevil ve snu a řekl: "Josefe, syny Davidův, neboj se přijmout Marii, svou manželku; neboť co v ní bylo počato, je z Ducha svatého.
21 Porodí syna a dáš mu jméno Ježíš; neboť on vysvobodí svůj lid z jeho hříchů."
22 To všechno se stalo, aby se splnilo, co řekl Hospodin ústy proroka:
23 `Hle, panna počne a porodí syna a dají mu jméno Immanuel´, to jest přeloženo `Bůh s námi´.
24 Když se Josef probudil ze spánku, učinil, jak mu přikázal anděl Hospodinův, a přijal svou manželku k sobě.
25 Ale nežili spolu, dokud neporodila syna, a dal mu jméno Ježíš.

Proto mám Gojime rád Marii pannu, protože ona je tou ŽENOU. Proto ji blahoslavím dle textu Lukášova evangelia, 1. kapitoly, druhé poloviny 48. verše a verše 49.:
„Hle, od této chvíle budou mne blahoslavit všechna pokolení, že se mnou učinil veliké věci ten, který je mocný. Svaté jest jeho jméno“
Blahoslavím ji přesto, že téměř všichni protestanté na Marii pannu celá staletí plijí a dokud nepřijdou k rozumu plivat budou. Skutečné Marie panny se zastávám a zastávat budu nejen proti protestantům, ale i proti těm katolíkům a pravoslavným, kteří lehkomyslně věří kdejakým zjevením údajné Marie panny tam, kde ve skutečnosti jde o geniálně zrežírovanou Satanem vyrobenou Mariinu kopii, napodobeninu. Např. údajná Marie v Megžugorji (tzv. místní Gospa), která tvrdí, že i muslimové a pohané jsou spaseni, pro mne skutečnou maminkou Ježíšovou, tou ŽENOU z Bible, není. Kristus jasně řekl, mimo jiné ve své tzv. velekněžské modlitbě, kdo spasen bude. Viz Janovo evangelium, celá 17. kapitola a zejména verše následující:
20 Neprosím však jen za ně, ale i za ty, KTEŘÍ SKRZE JEJICH SLOVO VE MNE UVĚŘÍ;
21 aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli v nás, aby tak svět uvěřil, že jsi mě poslal.
22 Slávu, kterou jsi mi dal, dal jsem jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno -
23 já v nich a ty ve mně; aby byli uvedeni v dokonalost jednoty a svět aby poznal, že ty jsi mě poslal a zamiloval sis je tak jako mne.
24 OTČE, CHCI, ABY TAKÉ TI, KTERÉ JSI MI DAL, BYLI SE MNOU TAM, KDE JSEM JÁ; ať hledí na mou slávu, kterou jsi mi dal, neboť jsi mě miloval již před založením světa.
25 Spravedlivý Otče, svět tě nepoznal, ale já jsem tě poznal, a také oni poznali, že jsi mě poslal.
26 Dal jsem jim poznat tvé jméno a ještě dám poznat, aby v nich byla láska, kterou máš ke mně, a já abych byl v nich."

Kristus říkal své mamince - podle protestantů hanlivě - v Káni Galilejské a pod křížem ŽENO. Viz
Jan 2,4: Dí jí Ježíš: Co mně a tobě ŽENO? Ještě nepřišla hodina má. (kralický překlad)
Jan 19,25-26: U Ježíšova kříže stály jeho matka a sestra jeho matky, Marie Kleofášova a Marie Magdalská. Když Ježíš spatřil matku a vedle ní učedníka, kterého miloval, řekl matce: "ŽENO, hle, tvůj syn!" (ekumenický překlad)

Protestanté Bohu žel nepochopili, že Kristus apoštoly důrazně upozorňoval na to, že jeho maminka je tou ŽENOU předpověděnou v Genesis 3,14-15:
14 I řekl Hospodin Bůh hadovi: "Protožes to učinil, buď proklet, vyvržen ode všech zvířat a ode vší polní zvěře. Polezeš po břiše, po všechny dny svého života žrát budeš prach.
15 Mezi tebe a ŽENU položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu."
Protože víme, že Satanovi, maskovanému v Ráji v podobě hada, rozdrtil na Golgotě Kristus svou obětí hlavu, tak víme, že tou ŽENOU je na 100% jeho maminka Marie.
Gojime, prosím Tě, když čteš Bibli pros Ducha svatého o pravdivý výklad, jinak budeš stále poddán tradičně protestantským Kalvínovým výkladům, zbytečně hanícím maminku Marii. Křivdit Marii přece nechceš.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: joker v Pondělí, 11. září 2006 @ 12:31:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teda Halík, jediná možnost výkladu, to mě vážně pobavil :-)))
Třeba to neví, ale Adam měl po vyhnání z ráje jiné problémy, musel např. řešit nové bydlení ;-)
Zkusil se držet pravidla, kde mlčí Bible, mlčí i Halík, ano?

Vědí Halík, že protestanté nikoliv "žel" ale naštěstí nepodlehli tomu bludu, kterému oni říkají láska k mamince a královně nebes, a které ostatní znaj' jako kult matky a dítěte...


]


Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 22:52:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
První a jediná biblická zmínka o antikoncepci je o antikoncepci formou přerušené soulože. Je až z doby Onana, která nastala dlouho po Potopě
Ta zmienka tam v kontexte vobec nieje, Serafin, Onan nezomrel pre "prerusovanu suloz" to je uplna blbost, dovod bol prave uplne, uplne opacny ako tvrdis !!!! To ze Onan nechcel potomka je omyl, on ho chcel, ale vlastneho potomka, z vlastnou, milovanou zenou. (Stary otec Jakob mal podobny problem) A to je o niecom uplne inom, Serafin. Onan Tamar vobec nemiloval a tym padom o potomstvo s nou nestal + majetkove vztahy... A to uplne najpodstatnejsie: Boh zobral Judovmu prvemu synovi Erovi zivot, napriek tomu Juda zinscenoval podla svagrovskeho zakona celu tu vec z Onanom, nepytal sa Boha, jednal podla zakona, bez rozmyslu, dieta za kazdu cenu a to okolo Onana su nasledky.
(Ozaj, splodit dieta za kazdu cenu ... nepripomina Ti to nieco, Serafin ... ?) Nehovoriac o celej zalezitosti okolo predania Jozefa a mnozstve ineho, Jakob evidentne nad svojimi synmi, potom co stratil Jozefa, vyriekol kliatbu, nasleduje Judovo manzelstvo z kananejskou zenou, ktora evidentne nebola od Hospodina, atd, atd...

Vyklad tej kapitoly treba chapat z viacerych hladisk a nieje mojou snahou sa teraz on pokusat, nakolko na to by asi nestacila priemerna kniha, to slovo chapem v kontexte s mnohymi udalostami v Jakobovom zivote, ale tam su proste body ktore si protirecia s tym co o Onanovi mylne tvrdis.
Ónán však vedel, že potomstvo nebude jeho, preto púšťal semeno na zem... len aby nedal potomka svojmu bratovi. 1.Mojzis. 38-9
Vtedy Júda povedala Ónánovi: Vojdi k bratovej žene ako švagor a uzavri s ňou povinné manželstvo, a tak vzbuď potomstvo svojmu bratovi. 1.Mojz. 38-8
(...za kazdu cenu, Serafin????) Nalejme si cisteho vína, ktore nabozenske organizacie obmedzuju manzelom sexualitu najma jej spontannost? Niesu to "duchovni vodcovia" ktori povazuju za vyssi duchovny stupen vztahu s Bohom slobodny stav alebo celibat ? Kedze neskor s tym sami trpia, s titulu svojej "funkcie" si to potom kompenzuju roznymi nezmyselnymi zakazmi a nariadeniami ktorymi obstastnuju podriadene ovecky, ktore si manzelske intimity nezakazali.
...a prirodzene - najma zakazuju sex ktori sa nemoze skoncit otehotnenim zeny ... Poznam "krestanske" spolocenstvo kde zakazuju vydatym zenam pri intimnom styku dotykat sa muza "inac ako normalne", (pricom sa ma ani nepytaj co pod tym myslia) muzom zakazuju to iste, zakazuju niektore normalne polohy, predohry atd, atd, atd, takze milostny zivot v celibate a v takomto manzelstve je naozaj rovnaky...:-))))
Toto casto presadzuju "odbornici na problematiku" zijuci v celibate, (nie vsade, cest vinimkam) v roznych obdobiach sa toto vyskytovalo medzi Svedkami Jehovovymi, Mormonmi, najdeme to v casti rkc, robi to sekta Modry Kriz a ciastkovo sa to vyskytuje aj tradicnych evanjelikalnych cirkvach.

Tymto sa vobec nestaviam proti mnohodetnym rodinam, nechcel som povedat ze mat vela deti je zle, len dufam ze ludia ktori bezhlavo az fanaticky doporucuju velke mnozstvo deti za kazdu cenu zvazia vyssieuvedene fakty...

Co sa tyka Marianskeho kultu, ktory Anjel to prikazal uctievat Mariu? Ja o tom v Pisme neviem najst zmienku, to si odkial pre Boha zobral???


]


Re: NESUĎTE PODLE ZDÁNÍ, ALE SUĎTE SPRAVEDLIVÝM SOUDEM (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. září 2006 @ 13:17:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Omyl pana "Jdu"
Odpovídám:
Biblických důkazů, toho kdo přesně je nyní spasen a kdo přesně je nyní zavržen, máme v Bibli sice málo, ale přece jen existují.
Poslední biblická kniha Zjevení apoštola Jana některé spasené lidi popisuje. Popisuje spasené starce, spasenou maminku Ježíšovu MARII (viz Zjevení 12,1-5 a zejména verš 1.), spasené křesťanské mučedníky, spasených 144000 Izraelitů, kteří nikdy lidem nezalhali a zůstali panici.

Pán Ježíš v Evangeliu apoštola Jana říká, že JIDÁŠ tehdy ještě fyzicky žijící, je už de facto zavržen. Z toho logicky vyvozuji, že spáchal neodpustitelný hřích rouhání se Duchu svatému. Viz

Jan 17,12: "Dokud jsem byl s nimi, zachovával jsem je v tvém jménu, které jsi mi dal; ochránil jsem je, takže žádný z nich nezahynul, kromě toho, který byl zavržen, aby se naplnilo Písmo."

Hřích rouhání se Duchu svatému je tak nekonečný, že pro dotyčného neexistuje odpuštění hříchů jak za fyzického života na Zemi, tak ani v „budoucím věku,“ jak o tom také mluví Písmo. Viz

Evangelium Matouše 12,31-32:
31 Proto pravím vám, že každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu svatému nebude odpuštěno.
32 I tomu, kdo by řekl slovo proti Synu člověka, bude odpuštěno; ale kdo by řekl slovo proti Duchu svatému, tomu NEBUDE ODPUŠTĚNO V TOMTO VĚKU ANI V BUDOUCÍM.

Marka 3,28-30:
28 Amen, pravím vám, že všecko bude lidem odpuštěno, hříchy i všechna možná rouhání.
29 Kdo by se však rouhal proti Duchu svatému, nemá odpuštění na věky, ale je vinen věčným hříchem."
30 Toto pravil, protože řekli: "Má nečistého ducha."

Evangelium Lukáše 12,10:
10 Každému, kdo řekne slovo proti Synu člověka, bude odpuštěno. Avšak tomu, kdo se rouhá proti Duchu svatému, odpuštěno nebude.

Dalšími na 100% zavrženými v Bibli jsou Kórach (Kóre) a spol. z doby putování Izraelců s Mojžíšem po poušti.

Pravděpodobně zavrženým je i král Šalamoun, neboť před svou smrtí usiloval popravit proroka, který ho za modloslužbu napomenul.

Kdo nezná tyto základní věci z Bible, ten nezná Písmo ani základní články křesťanské víry, i kdyby přitom dělal duchovního! Kdo věří a vyučuje lež, že Peklo je či bude liduprázdné, ten není křesťanem, ale je spiritistou.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve





Re: NESUĎTE PODLE ZDÁNÍ, ALE SUĎTE SPRAVEDLIVÝM SOUDEM (Skóre: 1)
Vložil: boxer v Pondělí, 11. září 2006 @ 13:31:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten Halík toho prostě nenechá.
Navrhuji, aby byl Seraphimovi změněn nick na "Čertův_švagr"


]


Seraphim Halík neví co mluví. (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Pondělí, 11. září 2006 @ 14:33:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zde je vidět Seraphime, že vůbec nevíš, o čem mluvíš. Pleteš páté přes deváté. Ty jsi opravdu vyšinutý!! Pochybuji o tvém duševním zdraví! Nereaguješ vůbec na věci, které se týkají tebe samotného a tvé osoby. Na tom je vidět, že už nejsi zřejmě schopen zdravého úsudku. Je to s tebou vážné, nevím jak tohle může skončit. Tohle je opravdu pomatení mysli. Přisuzuješ lidem věci, které nikdy neřekli, vykládáš si je posvém. Ty zde už odsuzuješ i sám sebe! Tak to už je příliš! S tebou už není možné normálně mluvit. Raději končím.


]


Naváděl Pavel křesťany k hříchu? (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Pondělí, 11. září 2006 @ 14:55:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Seraphime,

mám k tvému uvažování malou? poznámku.

V 1.Kor 7,1-2 čtu:

7,1 Pokud jde o to, co jste psali: Je pro muže lépe, když žije bez ženy.
7,2 Abyste se však uvarovali smilstva, ať každý má svou ženu a každá svého muže.

Pavel zde píše, že z nějakých důvodů (nebudu rozebírat) je lépe pro muže, když žije bez ženy. Ale kvůli tomu, aby se lidé vyvarovali smilstva, psal, že proto má mít raději každý muž svou ženu a každá žena svého muže. Z toho mi plyne jen tolik, že psal že je skutečně lépe, aby muži neměli ženy, ale jen jako dopuštění kvůli odolání hříchu, psal ať raději muž má svou manželku. Mluvíme-li tedy o smilstvu, pak tedy raději ať muž si vezme za manželku nějakou ženu, než aby došlo ke smilstvu mimo manželský vztah.

7,6 To ovšem říkám jako ústupek, ne jako příkaz.
7,7 Přál bych si totiž, aby všichni lidé byli jako já; ale každý má od Boha svůj vlastní dar, jeden tak, druhý jinak.

Pavel o manželství a potažmo o sexu psal jako o ústupku. Navíc před tímto psal o tom, že žena má své tělo pro muže a muž pro ženu, a že manželé se navzájem sobě nemají odpírat, leda jen se vzájemným souhlasem a jen načas kvůli modlitbě. Manželský sex považoval za ústupek, aby člověk nepodlehl ďáblovu pokušení.

Pavel psal:

7,8 Svobodným a vdovám pravím, že je pro ně lépe, když zůstanou tak jako já.
7,9 Je-li jim zatěžko žít zdrženlivě, ať vstoupí v manželství, neboť je lepší žít v manželství než se trápit.

Možná mi Seraphime řekneš, že ano, Pavel jistě doporučoval žít bez ženy a tedy bez sexu, ale když již jsou manželé, mají plodit děti.

To však nikde nesleduji. Byl snad Pavel oklamán samotným ďáblem, že manželství považoval jen jako lék proti smilstvu? Anebo dokonce, že manželský sex považoval ne za příkaz, ale jen za ústupek proti ďáblovým nástrahám?

A co samotný Bůh? Je snad Bůh oklamán ďáblem? Vždyť Bůh zavíral lůna žen, aby nerodily, a ženy otěhotněly, když je otevřel. Sám Bůh by musel být oklamán ďáblem, když zavíral ženské lůno.

Písmo několikrát ukazuje na to, že zde byly ženy, které nemohly mít po dlouhou předlouhou dobu děti. Ty ženy pak považovaly narození svých dětí za to, že si je od Boha vyprosily.

Nemůže to tedy být s tím Adamem a Evou tak, že se jim prostě nemohlo narodit dítě dokud Bůh nesvolil?

V bibli nečtu, že se Adam stranil své ženy a že se na ni hněval. Ale čtu, že se Adamovi narodil v jeho 130 letech z Evy Kain.

Dále: a co tak pouvažovat nad tím, kolik bylo Adamovi let, když byl vyhnán z ráje? Víš, ani to se v Písmu nedočteš.

Další věci, když už jsme v těch apokryfních úvahách, co takhle: Měl Adam sex s Evou ještě v ráji? :o) Asi ne, poznal-li Evu ve 130 letech, a považujeme-li ono poznání za prvotní poznání Evy.

Rozhodně však Adamovi nemohlo být nula let, když byl vyhnán z ráje. Kolik mu asi tak bylo? Jak dlouho trvalo pojmenování veškeré zvěře? Jak dlouho obdělával zahradu Eden? Kdy došlo k jezení ze stromu poznání dobrého a zlého člověkem? Jak dlouho člověk jedl ze stromu života?

Bible nezná Adamovo narození, dětství, mladiství.... zná jeho dospělost. Kolik bylo Adamovi let, když byl stvořen? S ohledem na fyzický lidský věk se odpovědět nedá, ale s ohledem na to, že Písmo říká, že všech dnů Adamových bylo 930 v kterých byl živ, se dá říci prostě byl živ 930 let.

Ale víme, že s Evou byli živi už v ráji. A tak kolik let trvalo jejich přebývání v ráji? 10? 20? 50? 100? 120? Co když právě to bylo třebas 125? A když se tedy Adam nehněval na Evu před pádem, jakto že neměli děti už v ráji, když byli stvořeni jako dospělí? V ráji pro ně neplatil příkaz množení se a naplnění země?

Víš Seraphime, až mnoho otázek, až mnoho dohadů, až příliš mnoho smyšlenek!

Proč prostě jednoduše nepřijmout biblický fakt, že Adamovi bylo 130 let, když poznal Evu.

A navíc, Adamovi nemuselo být o něco méně než 130 let, když poznal Evu, ale řekněme až do tří měsíců po 130. narozeninách. :o)

Prostě, až příliš mnoho dohadů a smyšlének. Adam mohl být z ráje jen pár měsíců když Eva otěhotněla. Ale mohlo to být i sto let, než-li Bůh otevřel Evě lůno, aby otěhotněla.

Navíc tomu může být i tak, že prostě nezkušený Adam a Eva ještě nevěděli přesně, co to znamená ono krvácení, a kdy bývají ony plodné a neplodné dny, a prostě a jednoduše se do plodných dnů trefili až později. :o)))))

Ale já vím, že ty to bereš tak, že Adam poznal prvně svou ženu. Ale v tom případě by to i nadále muselo fungovat tak, že muž prvně pozná ženu a ta ihned otěhotní. :o)) Nebo tedy aspoň se to povede do tří měsíců. Ono totiž jestli počítám dobře: Adam poznal Evu (měl s ní sex) prvně ve 130letech. Ale zároveň bylo Adamovi 130let, když zplodil Kaina. Ať počítám jak počítám, muselo se jim to podařit maximálně do tří měsíců.

Ale ne takové štěstí měla Sára, Ráchel a jiné. Abrahám se snžil dlouho, ale kde nic tu nic. Jenže Písmo k Abrahamovi říká, že až Já přijdu, bude mít Sára syna. Tedy, až Bůh bude chtít.

Tak tedy. Naváděl Pavel k hříchu? A co Bůh, nehřeší sám Bůh, když dává syny až když sám chce?

No, omlouvám se za styl psaní. Nemyslím to zle. jen mě to vůbec nesedí s tím Adamovým hněvem.

Měj se dobře, Libore.

Petr Šíma



Re: Zkus se vžít do kůže Adama! Odpověď Amisrtepovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. září 2006 @ 17:40:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Amisrtep:
V bibli nečtu, že se Adam stranil své ženy a že se na ni hněval. Ale čtu, že se Adamovi narodil v jeho 130 letech z Evy Kain.
Odpovídám:
Hrozně se mýlíš Petře. Čti z Genesis 5,3 že Adamovi se narodil v jeho 130 letech z Evy Šét a ne Kain.

Amisrtep:
Dále: a co tak pouvažovat nad tím, kolik bylo Adamovi let, když byl vyhnán z ráje? Víš, ani to se v Písmu nedočteš.
Odpovídám:
Dočteš se v Genesis 3,23 až Genesis 4,1 , že první dítě se manželům Adamovým narodilo brzy po vyhnání z Ráje.

Amisrtep:
Další věci, když už jsme v těch apokryfních úvahách, co takhle: Měl Adam sex s Evou ještě v ráji? :o) Asi ne, poznal-li Evu ve 130 letech, a považujeme-li ono poznání za prvotní poznání Evy.
Odpovídám:
Sex s Evou měl brzy po vyhnání z Ráje, dřív než ve 130 letech, neboť ještě předtím se jim narodili Kain a Abel.

Amisrtep:
Proč prostě jednoduše nepřijmout biblický fakt, že Adamovi bylo 130 let, když poznal Evu.
Odpovídám:
Protože to je nebiblické.

Odpovídal podle textu Bible, podle jejího ekumenického překladu:
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Pondělí, 11. září 2006 @ 17:42:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Adam byl vyhoštěn z ráje kvůli Evě? Neprovinil se on sám stejnou měrou? Jeho prvního - jakožto "hlavy" - se Hospodin táže.
Navíc - z textu Gen vyplývá, že Adam "poznal" svou ženu záhy po vyhnání z ráje. To by tedy na moc velký hněv nevypadalo.
Poněkud smělý výklad, řekl bych. Takové násilné výklady vznikají z doslovného a dopísmenechápaného výkladu Písma. Pokud to ovšem zase nemá být nějaká legrace, v tom případě je to bezvadné.
Nakonec - nepochopil jsem vůbec smysl tohoto článku. Jaký užitek mi přinese, když se vžiji do ubohého Adama?



Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. září 2006 @ 20:26:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Marku2, zkuste číst pozorněji, co jsem už napsal a nebudete se zbytečně ptát na již řečené.
Adam zhřešil v časové posloupnosti jako druhý.
Souhlasím s Vámi Marku2, že z textu Gen vyplývá, že Adam "poznal" svou ženu záhy po vyhnání z ráje. To by tedy na moc velký hněv nevypadalo.
Psal jsem už: Jsem přesvědčen, že Adam se na Evu hrozně HNĚVAL ZVLÁŠTĚ POTÉ, KDY SE Z KAINA VYKLUBAL VRAH. To nebylo brzy po vyhnání z Ráje. Detaily jsem vysvětlil v komentáři Gojimovi a Jokerovi na této stránce. Čtěte.
Marku2 ptáte se: Jaký užitek mi přinese, když se vžiji do ubohého Adama?
Odpovídám: Článek byl reakcí na debatu z jiných článků, kde se mluvilo o Adamovi a antikoncepci. Já zastávám mínění, že Adam antikoncepci nepoužíval. Myslím si, že Adam se po vraždě Kaina hněval tak moc na svou ženu, která věřila, že Kain bude Mesiášem, že nebyl fyzicky schopen svou ženu oplodnit.
Kromě toho pokládám usilování o to, jak se vyhnout početí a porodu dětí za hříšné odporování Boží vůli. Mít početnou rodinu pokládám za vůli Boží.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Úterý, 12. září 2006 @ 16:52:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, uniklo mi, že článek je reakcí na již existující článek, všechny články nečtu.


]


Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 12. září 2006 @ 08:01:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Seraphime,

hrozně moc se omlouvám!!!

Samozřejmě došlo v mé hlavě k omylu. :o))

Nepracoval jsem zrovna s biblí, a v současné době jsem poněkud roztržitý. Zapomeň, prosím, na tenhle můj úlet, školáckou chybu. Byla to chyba a omlouvám se. Jsem teď až příliš roztržitý, ale důvod po mně nechtěj znát. Ten zde nemohu uvést.

Přesto však jsem mířil spíše k něčemu jinému. Na to bych potřeboval znát tvou odpověď.

Adam měl samozřejmě ve svých 130 letech až třetího syna - Šéta.

Ale má hlavní poznámka vedla k tomuto tvému:

//To zřeknutí sexu trvalo jen o něco méně než 130 let, protože je psáno, že až ve věku 130 let zplodil Adam Seta (Šéta). //

(A zde sna aspoň dnes pouvažuji správně :o) )

Bible neuvádí jak dlouho žil Adam v ráji. Za jak dlouho po stvoření Adama byla stvořena Eva.

Ani po vyhnání z ráje není napsáno, za jak dlouho se Adamovi narodil první syn Kain. Není psáno zda to bylo ihned po vyhnání z ráje. Mohlo to být také až po několika letech. Stejně tak i narození Ábele není nijak datováno. O kolik let byl starší Kain? Nevíme.

Kain i Ábel však již asi byli dospělými muži, když došlo k bratrovraždě a Šét se narodil až po smrti Ábele, tedy ve 130 letech dnů Adamových. Ta léta se u Adama počítají od jeho stvoření, kdy byl stvořen jako snad dospělý muž.

Také ty jsi tedy udělal jakousi chybu, když jsi uvažoval, že se Adam na Evu zlobil o něco méně než 130 let.

Počítám-li skutečně, že Kain s Ábelem se narodili po sobě a když došlo k bratrovraždě byli oba dospělými, a Šét se narodil až po smrti Ábele, pak výpočet by musel být ve velice rychlém sledu asi takovýto:


Eva byla stvořena ihned po stvoření Adama a k jejich hříchu došlo ihned po stvoření Evy, řekněme vše do jednoho roku. Tedy Adamův ještě průběh prvního roku.

Ihned po vyhnání z ráje byla Eva oplodněna. Kain se narodil po devíti měsících. Ábel byl počat cca dva měsíce po narození Kaina a narodil se po Kainovi cca do 11-ti měsíců. Kain a Ábel byli dospělí, když došlo k bratrovraždě, řekněme přibližně 18. let, ale mohlo být i o nějaký rok méně. Šét se narodil po smrti Ábelově, mohlo by být ihned po ní, ale bible naznačuje, že k početí Šétově došlo až po Ábelově smrti.

Sečtu-li to, je to více než o něco méně než 130 let.

Navíc mám poznámku. Bible mezi smrtí Ábele a narození Šéta vkládá potomky Kainovi. Proč asi? Proč bible uvádí, že Adam opět poznal svou ženu až po vyčtení rodu Kainova?

Další poznámka. Bible píše, že Kain poznal svou ženu..... a ta mu porodila Enocha.....

Ty jsi však psal:

//Set zplodil prvního syna až ve svých 105 letech a pak plodil syny a dcery. (Viz Genesis 5,6) Kolik jich zplodil a jak často jeho manželka rodila není uvedeno. Proč zplodil prvního potomka až ve 105 letech, můžeme jen spekulovat. Možná se stejně jako jeho táta hněval na ženské pokolení, nebo zatím neexistovala žádná dospělá žena se kterou by se mohl oženit. První dceru Adamovu mu pravděpodobně vyfoukl starší a agresivnější bratr Kain. Kdy dospěla druhá dcera Evy nevíme. //

No nevím zda Kain vyfoukl bratru nejstarší dceru, ale vím že s ní musel odejít. Je velice pravděpodobné, že Kain byl ženat již před smrtí Ábele.

I to, že zde před narozením Šéta existovala Adamova dcera, poukazuje na to, že těch dcer klidně mohlo být i více. Dcery nejsou v bibli moc předmětné.

Ale abych nezašel tam, kam ty, prostě:

Není vůbec jasné, jak dlouho žil Adam v ráji a jak dlouho již žil, když byl z ráje vyhnán. Není vůbec známo, kolik bylo Adamovi let, když se mu narodili Kain a Ábel. A není vůbec jasné, kolik bylo dcer Adamových před narozením Šéta.

Také Kain již mohl mít před Enochem nějaké dcery.

Je zde tedy velice moc spekulací k tomu, abychom stvořili učení o nějakém hněvu Adamově na Evu.

K tomuto jsem původně mířil, ale dopustil jsem se ostudné chyby, uznávám.

Jen jsem chtěl naznačit, že moc spekuluješ. Například pokud vezmu, že se Šét narodil až poté, co Lámech zabil pacholíka, pak je zde od Kaina po Lámecha nějakých 5 generací. Vezmu-li to tedy generačně, pak 5x20 je 100 let. Zbývá 30 let pro generaci - Kain, Ábel. Tedy se může spíše jednat o mezeru mezi narozením Ábele a Šéta.

A co se týče Šéta a Énoše? Že se Šétovi narodil Enóš až ve 105-ti letech? Víš ani Šét nebyl prvorozený Adamův. A Šét nebyl náhradou za prvorozeného, ale za druhorozeného. Klidně mohl mít Šét před Enóšem jiné syny a dcery. Stejná formulace: živ byl po zplození ..., a plodil syny a dcery.... je jak u Adama tak u ostatních.

Je to moc spekulací a k ničemu. Že se Šét hněval na ženské pokolení, nebo že ještě pro něho nevyrostla žádná sestra, nebo že Adam se hněval 130 let na Evu, vše to jsou domněnky a báchorky.

Chybu jsem udělal, díky za upozornění, ale jistě jsi musel i dříve pochopit, kam mířím.

Ahoj Libore,

Petr Šíma.



Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: joker v Úterý, 12. září 2006 @ 09:39:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No nevím zda Kain vyfoukl bratru nejstarší dceru, ale vím že s ní musel odejít. Je velice pravděpodobné, že Kain byl ženat již před smrtí Ábele.

I to, že zde před narozením Šéta existovala Adamova dcera, poukazuje na to, že těch dcer klidně mohlo být i více. Dcery nejsou v bibli moc předmětné.


No vida, a je to venku. Takže ono to nakonec třeba vůbec nebylo tak, že by se rozlobený Adam uchýlil na sto let do celibátu. On možná jenom plodil jednu holku za druhou ;-)
Protože kdyby nebylo žen, nebylo by dětí a muži by mohli akorát tak naprázdno lomcovat s plodníky...


]


Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 12. září 2006 @ 08:04:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ještě, Libore,¨

z onoho prvního mého příspěvku zůstává jaksi v platnosti to o Pavlovi. Jak vysvětlíš to Pavlovo jednání?

Odpověděl jsi mi na mé chyby a já je uznal. Ale měl bys mi odpovědět na mé výtky ohledně Pavla, Boha, a také na tenhle a předchozí dnešní příspěvek.

Petr Šíma



Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 12. září 2006 @ 17:15:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
OK Petře (Amisrtep-e), to se stává. I mistr tesař se utne.

Úvod k problematice:
Bible je knihou zcela pravdivou, bez bludů a lží, na rozdíl od knih jiných. Bůh skrze svou prozřetelnost dohlédl na to, aby do Bible, která je de facto kni*****u, byly dávány pouze pravdivé informace.
Původní Duchem svatým inspirovaný text Bible nebyl rozdělen na kapitoly a verše. Ty se začaly používat až od středověku. Kapitoly, pokud si dobře vzpomínám až od 13. století po Kristu a verše až od doby Luterovy v 16. století. Rozdělení na podkapitoly je ještě novější, obvykle až dnešní. Takže tyto ryze lidsky omylné pomocné věci, které se nalézají v biblických překladech do národních jazyků jsou většinou vhodné, ale někdy čtenáře naopak zmatou – nejsou neomylně inspirované. Ony nejsou Písmem svatým. Původní Bible byla textem nepřerušovaným čísly kapitol a jejich názvy a názvy podkapitol; byla bez číslování veršů.
Vlastní text Bible je zcela pravdivý a neomylný. Jsou zde např. 4 svatá evangelia, která zcela pravdivě popisují život, smrt a vzkříšení stejného Ježíše Krista. Při popisu se v detailech toho, co kdy a kde Pán Ježíš udělal a řekl zdánlivě na první pohled evangelia trochu liší. Je to způsobeno tím, že každé evangelium sepsal jiný člověk. Jsou to 4 pravdivá svědectví od 4 lidí, kterým Duch svatý nedovolil, aby lhali, avšak dovolil jim, aby na některé věci z života Ježíše Krista v okamžiku sepisování knihy zapomněli. Neúmyslně zapomenout není hřích a není lež. Zapomnětlivost k člověku patří, neboť i ten nejpravdomluvnější a posvěcený člověk na rozdíl od Boha je nedokonalý. Kromě toho události v evangeliích někde jsou a někde nejsou přesně časově utříděné na dny a měsíce, protože přesná časová informace nebyla důležitou. To co se tam však píše, to se přesně stalo.

Co se týče Kaina a jeho manželky, která byla dcerou Adama:
Mně to připadá, že podobně jako 4 evangelia původně napsali 4 lidé, tak prvních 5 kapitol Genesis napsalo několik lidí. Církev nechala 4 evangelia tak jak byla napsána a nebyl uznán za kanonicky neomylný žádný pokus např. Tatiánův udělat evangelium jen jedno umělým sestavováním a skládáním vět ze 4 evangelií. Mojžíš také pouze sebral ty Duchem inspirované texty, které o přednoemovské době existovaly a dal je volně vedle sebe, takže my z toho máme někdy v hlavě zmatek. Mojžíš nevytvářel uměle jeden časově přesně za sebou navazující celek. Pravdivé informace o Adamově době jsou proto v Genesis někde tzv. napřeskáčku. Ale jsou pravdivé a z toho vycházím.
Teologičtí liberálové, kteří nevěří v doslovnou inspiraci Písma svatého, se nám fundamentalistům posmívají a právě na těchto textech evangelií a začátku Genesis lživě dokazují, že Bible je hloupá a není neomylná.
Ve skutečnosti těmi hlupáky jsou právě liberálové, kteří si přejí, aby dostali informace od Boha pohodlně systematicky utříděné, čili pokrm pěkně naservírovaný na míse. Neuvědomují si však, že Adam s Evou byli vyhnáni z Ráje, a proto to naservírované není a nebude.

Adam dle Genesis 5,3-4:
3 Ve věku sto třiceti let zplodil Adam syna ke své podobě, podle svého obrazu, a dal mu jméno Šét.
4 Po zplození Šéta žil Adam ještě osm set let a zplodil syny a dcery.

Pravdivou informací je i předchozí zpráva Genesis 4,25-26:
25 I poznal opět Adam svou ženu a ta porodila syna a dala mu jméno Šét (to je Do klína vložený). Řekla: "Bůh mi vložil do klína jiného potomka místo Ábela, kterého zabil Kain."
26 Šétovi se narodil syn; dal mu jméno Enóš. Tehdy se začalo vzývat jméno Hospodinovo.

Takže když udělám souhrn těchto 2 informací, docházím k závěru, že Adam až po zplození Šéta zplodil dcery. Proto pasáž Genesis 4,17-24 chápu jako pravdivou pasáž vysvětlující život Kaina a jeho rodu jako celku. Nechápu to tak jako Ty, že by Adam měl dceru před narozením Šéta.
Informace o Kainově životě i o jeho potomcích je vložena do děje před pasáž o zplození Šéta ne kvůli tomu, že by už před narozením Šéta Adam zplodil dceru (manželku Kainovu), ale proto, že vysvětluje životopis Kaina jako jeden celek a jinde se o Kainovi už nehovoří.

Já nevěřím tomu, co není v Bibli o Adamových dcerách výslovně napsáno. Je tam PSÁNO, ŽE ADAM ZPLODIL DCERY PO ZPLOZENÍ ŠÉTA, takže věřím, že ne dříve.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Bible není neomylná, ani historicky pravdivá. (Skóre: 1)
Vložil: paganus v Úterý, 12. září 2006 @ 18:41:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak pane Halíku přestaňte už semnou hrát na schovávanou a odpovězte co soudíte o článku z lidových novin, který jsem níže zkopíroval. Neodpovíte li, budu Vás pokládat za zbabělce, který nechce odpovědět prostému pohanovi na dotaz.

Lidové noviny 17. června 2006, příloha Věda:

Vědci zkoumali pravdivost bible.

Význam Davida a Šalamouna je ve Starém zákoně nadsazený, tvrdí dvojice archeologů. Muži popisovaní jako mocní králové byli spíše jen kmenovými náčelníky.

Goliáš začal postupovat proti Davidovi a také David běžel proti Filištínskému, aby se s ním potýkal. Když se k sobě přiblížili, sáhl David do mošny, vyňal z ní kámen a vymrštil ho z praku na svého soka. Po zásahu do hlavy padl Goliáš tváří k zemi. David tak přemohl Filištínského bez meče, jen prakem a kamenem. Biblický příběh dodnes inspiruje umělce a provokuje vědce. Dva z nich v rozhlasovém pořadu Meteor představuje Pavel Titz z Fakulty humanitních studií Univerzity Pardubice: „V roce 2001 publikovali archeologové Izrael Finkelstein a Neil Asher Silbermann knihu Vykopaná bible.“ Šlo o nový pohled na starověký Izrael a na původ svatých textů. „Dílo způsobilo poměrně velký rozruch,“ připomíná Pavel Titz.

Mezi nejkontroverznější teze patří, že oba autoři označují exodus a bitvu o Jericho jako mytické události, nebo například zvažují roli králů Davida a Šalamouna a význam jejich království na Předním východě. Dospívají jednoznačně k názoru, že tito panovníci nevládli zdaleka tak centralizované a mocné zemi, jak popisuje Starý zákon.

A právě na tuto problematiku se dvojice autorů blíže zaměřuje v letos vydané knize „David a Šalamoun aneb hledání biblických králů a kořenů západní tradice“. Práce se pokouší analyzovat nedávno získaná archeologická data a jejich prostřednictvím se podívat na dobu vlády krále Davida a Šalamouna, tedy přibližně na 10. století před naším letopočtem. Finkelstein a Silbermann porovnávají výsledky archeologických výzkumů s historickými daty získanými ze Starého zákona. A nacházejí celou řadu rozporů.

Oba autoři jednoznačně říkají, že význam království králů Davida a Šalamouna je nadsazený. Měl patrně v pozdějších dobách legitimizovat ambice dalších vládců na vytváření podobného územního celku. „Ten by pak stál na mnohem pevnějších a vznešenějších kořenech,“ podotýká Pavel Titz.

Skromná tvrz na vrcholku kopce

Texty o Davidovi a Šalamounovi jsou nejspíše jakési historické vzpomínky, které se až s odstupem času ocitly v bibli. Za výchozí bod svých úvah oba autoři považují skutečnost, že patrně v 10. století před naším letopočtem nebyli obyvatelé této části Izraele natolik gramotní, aby mohli podobné dílo vytvořit. Příběh se pravděpodobně nejprve předával ústně, sepsán byl o něco později, patrně v 8. až 7. století před naším letopočtem. Z archeologických výzkumů také vyplývá, že Jeruzalém nebyl v době vlády Davida a Šalamouna tak velký, jak ho vykresluje Starý zákon. Jednalo se o mnohem skromnější místo. Oba panovníci byli spíše než králi horskými náčelníky. „Izrael Finkelstein a Neil Asher Silbermann dokonce označují město Šalamounovo jako pevnost či tvrz ležící na vrcholku kopce,“ podotýká Pavel Titz. A Jeruzalém se skutečně nachází v nadmořské výšce 700 metrů, takže vlastně leží v horách. Dvojice archeologů považuje Davida a Šalamouna za příslušníky lokální dynastie vůdců, která byla v pozdější době biblickou tradicí zveličena natolik, aby dodala důstojnosti všem jejich následovníkům.

Rozporuplný obraz krále

Předpokládejme tedy, že byli oba králové do biblické tradice zahrnuti až později a že se jejich obraz stal součástí propagandy. Proč však nejsou v bibli vykresleni jednoznačně kladně?

Vezměme si například Davida: na jedné straně poráží Goliáše a panuje velikému království. Na druhé straně však velice kontroverzním způsobem vychází se znepřátelenými Filištíny, svádí Batšebu a zavinil smrt jejího manžela Uriáše.

Jak vysvětlit Davidovu rozporuplnost? Do Jeruzaléma v období 8. až 7. století před naším letopočtem přichází vlna imigrantů ze severní části dnešního Izraele, tedy z oblasti tradičně nakloněné králi vládnoucímu před Davidem - Saulovi. Toho můžeme do určité míry považovat za Davidova protivníka. Imigranti s sebou tudíž přinesli určitou tradici Davida jakožto negativního hrdiny, uvádějí archeologové Finkelstein a Silbermann. A podobným způsobem, jakým se nově příchozí obyvatelé asimilovali v Jeruzalémě, splynula i ústní tradice, kterou přinesli.

Obě knihy vzbudily celou řadu diskusí a poměrně velkých vášní mezi odborníky. „Nové závěry nemusíme za každou cenu akceptovat. Na celou řadu běžně přijímaných faktů bychom se však měli podívat ze zcela jiného úhlu,“ komentuje knihy Pavel Titz.


]


Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Středa, 13. září 2006 @ 09:42:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A vidíš Libore,

i tak v tom tvém porozumnění, že se Šét narodil ještě když Kain přebýval u Adama a Evu, nacházím rozpory.

Jistě rozumím, že ne vše je v bibli přesně srovnáno, ale i v tomto případě?

Poukážu ti tedy na to, co mi v tom tvém srozumění nehraje.

1. Po vyhnání z ráje se Adamovi a Evě narodili postupně dva synové:

Gn 4,1 I poznal člověk svou ženu Evu a ta otěhotněla a porodila Kaina. Tu řekla: "Získala jsem muže u tím Hospodina."
4,2 Dále porodila jeho bratra Ábela. Ábel se stal pastýřem ovci, ale Kain se stal zemědělcem.

2. Třetí jejich syn se narodil až po smrti Ábelově:

Gn 4,25 I poznal opět Adam svou ženu a ta porodila syna a dala mu jméno Šét (to je Do klína vložený). Řekla: "Bůh mi vložil do klína jiného potomka místo Ábela, kterého zabil Kain."

3. Mezi tím se však udály určité události, předně logicky to, že Kain zabil Ábele:

Gn 4,8 I promluvil Kain ke svému bratru Abelovi . . . Když byli na poli, povstal Kain proti svému bratru Ábelovi a zabil jej.

4. Ihned po bratrovraždě se událo také to, že Bůh mluvil ke Kainovi:

Gn 4,10 Hospodin pravil: Cos to učinil! Slyš, prolitá krev tvého bratra křičí ke mně ze země.
4,11 Budeš nyní proklet a vyvržen ze země která rozevřela svá ústa, aby z tvé ruky přijala krev tvého bratra.
4,12 Budešli obdělávat půda už ti nedá svou silu. Budeš na zemi psancem a štvancem."

5. Na toto ihned odpovídal Kain Bohu, tedy v rozhovoru:

Gn 4,13 Kain Hospodinu odvětil: "Můj zločin je větší, než je možno odčinit.
4,14 Hle, vypudil jsi mě dnes ze země. Budu se muset skrývat před tvou tváří. Stal jsem se na zemi psancem a štvancem. Každý kdo mě najde, bude mě moci zabít."

6. A právě během toho rozhovoru je řečeno Kainem jedno důležité slovo, a to slovo je DNES:

Gn 4,13 Kain Hospodinu odvětil: "Můj zločin je větší, než je možno odčinit.
4,14 Hle, vypudil jsi mě dnes ze země. Budu se muset skrývat před tvou tváří. Stal jsem se na zemi psancem a štvancem. Každý kdo mě najde, bude mě moci zabít."

7. Logicky tedy ihned po bratrovraždě byl Kain vyhnán a ihned od Hospodinovy tváře, stal se psancem (utečencem) a začal se skrývat. Nesměl být zabit, ale i tak byl vyhnán od Hospodinovy tváře a i tak Kain reagoval:

Gn 4,16 Kain odešel od tváře Hospodinovy a usadil se v zemi Nódu, východně od Edenu.

Kainův odchod se tedy nemohl odehrát po narození Šéta nebo po početí Šéta, ale již před tím.

8. Když odešel Kain od Hospodinovy tváře a usadil se v zemi Nódu, tak až v té zemi počal svého syna Enocha.

Gn 4,16 Kain odešel od tváře Hospodinovy a usadil se v zemi Nódu, východně od Edenu.
4,17 l poznal Kain svou ženu, ta otěhotněla a porodila Enocha. Tu se dal do stavby města a nazval to město Enoch podle jména svého syna.

A zde je vidno, že Kain musel sebou vzít již svou ženu. Nemohl ji nalézt v zemi Nódu, neboť logicky, pokud věříme, že veškeré lidské pokolení se počíná od Adama, pak Kain musel mít za ženu dceru Adamovu a tedy svou sestru.

9. Ta sestra - žena Kainova se však nemohla narodit až po Šétovi, neboť jak jsem již poukázal, Kain odešel ihned po bratrovraždě do země Nódu.

Gn 4,14 Hle, vypudil jsi mě dnes ze země.

Gn 4,16 Kain odešel od tváře Hospodinovy a usadil se v zemi Nódu, východně od Edenu.

10. V tomto bodě bych chtěl poukázat na to, že v žádném případě nelze biblickou větu:

"Po zplozeni ........ žil ........ ještě ......... set let a zplodil syny a dcery."

brát tak, že je to myšleno od prvorozeného syna a také to, že je to bráno tak, že až po zplození v oné větě uvedeného potomka, se danému praotci rodili další synové a hlavně dcery.

Proč?:

Inu, Šét byl až třetím synem Adamovým. A také o Šétově synovi Enóšovi není psáno, že by byl nutně prvorozeným synem Šétovým.

Bible konstatuje k Enóšovi:

Gn 4,26 Šétovi se narodil syn; dal mu jméno Enóš. Tehdy se začalo vzývat jméno Hospodinovo.

Gn 5,6 Ve věku sto pěti let zplodil Šét Enóše.

To přesně navazuje na již zmíněné počítání od určitého, a rozhodně ne prvorozeného syna Adamova:

Gn 5,3 Ve věku sto třiceti let zplodil Adam syna ke své podobě, podle svého obrazu, a dal mu jméno Šét.

A právě v této biblické větě vidím určitý smysl k výkladu dalších veršů o potomcích praotců.

Ten úryvek zní:

"zplodil Adam syna ke své podobě, podle svého obrazu"

A právě ono je rozhodující. Jakýsi klíč ke zdůvodnění toho, proč se u praotců uvádějí jejich synové, že byli zlozeni až v určitých létech.

Tak například:

Šét Adamovi ve 130-ti letech.
Enóš Šétovi ve 105-ti letech.
Kénan Enóšovi v 90-ti letech.
Mahalalel Kénanovi v 70-ti letech.
Jered Mahalalelovi v 65-ti létech.
Henoch Jeredovi v 62-ti letech.
Metúšelach Henochovi v 65-ti letech.
LÁMECH METÚŠALECHOVI VE 187 LETECH!
NOÉ LÁMECHOVI VE 182 LETECH!

No a Noé dokonce zplodil TŘI SYNY ve svých 500-ti letech! (Že by trojčata?!)

Akle abych neodvedl trojčaty od toho, co míním. Totiž podle tvého uvažováníˇnevíš proč Šét zplodil Enóše až ve 105-ti letech, a uvedl jsi, že se možná zlobil na ženské pokolení tak jako jeho otec Adam na Evu. Nebo jsi uvedl, že možná prvorozenou dceru Adamovu vyfoukl Šétovi Kain, a že než dorostla další Adamova dcera pro Šéta trvalo to tak dlouho.

A tohle tvé mínění se mi zdá jako špatné.

Uvedl jsem důvody.

1. Kain odešel po bratrovraždě od Hospodinovy tváře do země Nód ihned. Je zde slovo dnes.

2. Kain si sebou vzal již svou ženu. Ta žena musela být dcerou Adamovou.

3. Šét nemohl být počat pro důvod bodu 1 v přítomnosti Kainově.

4. Kainova žena musela být počata dříve než Šét a to z důvodu bodu 1 a 2 i 3.

5. Léta praotců se počítají vždy podle ústředního bodu narození jejich syna, který je uveden jako ten, k obrazu otcově. Tedy léta před zplozením tohoto syna a léta po zplození onoho syna a poté se uvádí celkový součet všech dnů let. A Šét nebyl synem prvorozeným Adamovým, ale až třetím. Proto nelze i o dalších synech praotců uvažovat jako o synech prvorozených, ale jako o synech "k podobě otce a podle jeho obrazu".

6. Z důvodu bodu 2 a 4 a také pro bod 5 pak není možno uvažovat o biblické větě "Po zplozeni ..... žil ...... ........ let a zplodil syny a dcery." tak, že další synové daného otce se rodili až po synovi "k obrazu otcově", a vůbec ne o dcerách, že daný otec měl své dcery vždy až po zplození syna "k podobě otcově". Daný praotec mohl mít již před synem "k jeho podobě" více synů, ale také dcer. Navíc by zde byla jedna zásadní zvláštnost a to ta, že praotcům se nikdy nenarodila dcera jako první potomek.

Biblický úryvek "a zplodil syny a dcery" není tedy možno brát tak, že daný praotec po narození daného syna zplodil další dcery a syny. Tedy tak, že ve zbývajících letech po narození uvedeného syna praotec plodil syny a dcery a před jeho narozením nikoliv.

Důvod je zřejmě ukázán na příkladu Adamově a Šétově:

Gn 5,3 Ve věku sto třiceti let zplodil Adam syna ke své podobě, podle svého obrazu, a dal mu jméno Šét.
5,4 Po zplozeni Šéta žil Adam ještě osm set let a zplodil syny a dcery.

Stejná formulace v uvedeném verši 4 knihy Genesis je i u ostatních praotců. A víme, že před Šétem měl Adam dva syny Kaina a Ábele, a jak já tvrdím i minimálně jednu dceru, ženu Kainovu.

7. A nakonec, k tomu zda uvažovat pokolení Kainovo za vložené mezi smrtí Ábelovou a narozením Šéta. Zde netrvám na ničem. Uváděl jsem to jako příklad spekulace.

Ostatní jsem se však snažil rozebrat biblicky poctivě bez domýšlení.

Proto mne Bohu žel tvá odpověď, Libore, neuspokojuje. Nejsem teologický liberál, a snažím se jím nebýt právě proto, abych do bible nevkládal domněnky a báchorky.

Jak jinak mohu nazvat tvou domněnku, že se Adam či Šét zlobili na ženské pokolení a proto neměli se svými ženami po určitý čas sex? Kladeš slovo proti oněm liberálům, ale vlastně jsi to ty, kdo vykládá Boží slovo (tedy v tomto případě, abych nebyl nespravedlivý) zcela svobodomyslně.

A abych ještě něco doupřesnil. Mně vůbec nejde o dohady o antikoncepci a o zabraňování početí, ale jde mi o to, že takové prostředky jaké jsi uvedl, jsou chybné ve svém základu. Tedy v užití Písma.

A stále neznám tvou odpověď na to, co si myslíš o apoštolu Pavlovi, jak jsem uvedl že psal, v minulých příspěvcích.

Měj se dobře, Libore, a snad budeme i nadále pokračovat v duchu mírnosti. :o)

Petr Šíma



]


Re: Zkus se vžít do kůže Adama! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 16:30:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Petře, jsem rád, že nejsi teologický liberál.
Psal jsi: Gn 4,16 Kain odešel od tváře Hospodinovy a usadil se v zemi Nódu, východně od Edenu.
Odpovídám:
Já to chápu tak, že se tam usadil, podobně jako já jsem se usadil v Brně. To však neznamená, že Kain žil v Nódu jako ve vězení, ze kterého by nemohl vycestovat. Já to chápu tak, že v Nódu měl trvalé bydliště. Že přestal bydlet v blízkosti svých rodičů, ale navštívil své rodiče minimálně jednou, aby si od nich vzal svou sestru za manželku. Já věřím, že jeho sestra se narodila až po porodu jeho bratra Šéta, neboť v Bibli je PSÁNO, ŽE ADAM ZPLODIL DCERY PO ZPLOZENÍ ŠÉTA, takže věřím, že ne dříve.

Psal jsi:
Noé dokonce zplodil TŘI SYNY ve svých 500-ti letech! (Že by trojčata?!)
Odpovídám:
A proč ne. Vždyť i dnes se občas rodí trojčata.

Píšeš:
Jedna zásadní zvláštnost a to ta, že praotcům se nikdy nenarodila dcera jako první. potomek.
Odpovídám:
No a co. Když tehdy Bůh chtěl, aby se vždy jako první narodili synové, stalo se. Dnes to Bůh už obvykle nechce. Kdo jsme my, abychom určovali Bohu co je normální.

Psal jsi:
Před Šétem měl Adam dva syny Kaina a Ábele, a jak já tvrdím i minimálně jednu dceru, ženu Kainovu.
Odpovídám:
To je Tvá domněnka. Moje, možná domněnka, možná pravda je, že první dceru měl až po Šétovi. Klidně si ponechej svou báchorku a já si ponechám tu svoji. Myslím, že na tomto výkladu ani Tvá ani má víra nestojí. Není to zde až tak podstatné.
To, že se Adam a Šét zlobili na ženské pokolení a proto neměli se svými ženami po určitý čas sex pokládám za logické, avšak klidně to může být mou báchorkou. Tento výklad není podstatný.
Odpověď na to, co si myslím o apoštolu Pavlovi, jak jsi psal v minulých příspěvcích, jsem vložil do úvodního článku http://www.granosalis.cz/article.php?sid=5589 s názvem: "Byl to Bůh, ne člověk, kdo zavíral lůna žen, aby neotěhotněly"

Měj se dobře, Petře
Libor


]


Archeologie potvrzuje pravdivost Bible (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 12. září 2006 @ 22:54:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Má odpověď panu pohanovi na to co soudím o článku z Lidových novin 17. června 2006, přílohy Věda "Vědci zkoumali pravdivost bible."

Odpovídám:
V roce 2001 publikovali archeologové Izrael Finkelstein a Neil Asher Silbermann knihu Vykopaná bible, jejíž originální název zní The Bible Unearthed. Tito archeologové patří do tzv. myšlenkové školy biblických minimalistů, která se snaží zpochybnit biblické dějiny starověkého státu Izrael. Jejich nesmyslné názory v r.2005 vyvrátila Dr. Eilat Mazarová, vedoucí archeologů na Shalem Center Institute of Archaeology v Israeli. Mazarová je vnučkou vysoce uznávaného archeologa Dr. Benyamina Mazara, bývalého presidenta Hebrejské university. Stojí za to číst její knihu „The Complete Guide to the Temple Mount Excavations“
Podrobnější informace viz:
http://www.realtruth.org/articles/0403-avtb.html?gclid=CKT96eii9IYCFU5vMAodxDMAVg

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Stránka vygenerována za: 0.64 sekundy