Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 520 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479771
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Proč věřím, že není zatracen bratr Bubeník
Vloženo Pondělí, 16. říjen 2006 @ 07:09:27 CEST Vložil: Bolek

Svědectví poslal Seraphim

Úryvek z DENÍKU PRAVOSLAVNÉHO KNĚZE Mgr.Libora Serafima Halíka PhD. z MODLITEBNÍ STRÁŽE PŘED NEMOCNICÍ V BRNĚ Dne 24.9.2003 jsem dostal od Lady CD s protipotratovou písní: „Maminko, mámo“. V katolickém týdeníku Světlo se objevila pozvánka na náš pochod. Má manželka dala na podatelnu MČ Brno-střed můj odpor, odmítnutí platit pokutu. Děkuji Bohu, že u nemocnice opět nepršelo. Tak se mohly rozdávat protipotratové letáčky. Bůh vyslýchá modlitby i za počasí. Velmi odvážný spolupracovník na invalidním vozíku František Bubeník, který za svou křesťanskou víru strávil několik let v komunistickém kriminále, přejel žlutou čáru a zaparkoval blízko dveří nemocnice. Správci objektu nemocnice, dvoumetrovému „Goliáši“ Kopeckému se nepodařilo po dobu dvou a půl hodiny ho odsud vyhnat.

Od prvního dne protipotratových aktivit 13.6.2003 do 24.9.2003 zde v čase naší přítomnosti nepršelo. Jen jednou jsem tam měl deštník, který jsem po chvíli odložil. Podobně tomu bylo až do 13.7.2005. Zmokl jsem tam zhruba jen sedmkrát za dva roky. Je to pro mě a zvláště pro zaměstnance nemocnice viditelným Božím znamením. Karel Š. dovezl 100 kusů velkých a 300 kusů malých pozvánek na pochod. Až 29.9.2003 jsem dostal vítězné rozhodnutí Krajského soudu ČR písemně. Od přestupkové komise MČ Brno-střed jsem stejného dne dostal vyrozumění, že byl akceptován můj odpor k pokutě, ale že se musím dostavit ke komisi na další projednávání 21.10.2003. Pan K. z kanceláře tajemníka MČ Brno-střed mi odpověděl, že úřad nezakázal náš pochod. (Po uzdravení jsem si vyjádření úřadu vyzvedl i písemně.) Neurvalost městských strážníků (říjen 2003) Dne 1.10.2003 mi z úřadu opět telefonovali, že si mám přijít vyzvednout 2 000 Kč, které mi MČ Brno-střed dluží za soudní poplatek. Náš druhý nejmladší syn se ke mně večer přitulil. Ptal se, zda mi může něco říci. Prý ho to napadlo už dříve, ale styděl se mi to říci. Napadlo ho, že mám jít na pochod s křížem i kdybych měl bolesti. Neboť na tom videu měl bolesti, jak šel s křížem, i otec Pio. Tři ženy a jeden muž pozitivně komunikovali s naším Františkem Bubeníkem na invalidním vozíku před dveřmi nemocnice. Jedna paní mu darovala kafe. Pouze jedna žena tomuto protipotratovému aktivistovi řekla: „A vy se nestydíte!“ On: „Proč?“ Správce Kopecký ho musel i s protipotratovým plakátem dovézt na WC do nemocnice. Inspiruje mě píseň skrze slova: „Vítězství vždy předchází tuhý boj.“ Zdál se mi sen, že by mě lékaři nejraději vzteky vyřízli mozek či mě usmrtili. Čtu Žalm 27 kralicky, verše 1 a 6 volně: „Hospodin je síla života mého, kohož se budu strašiti. A nyní vyvýšena bude hlava má nad nepřáteli mými, kteříž mě obklíčili.“ Jindy čtu Ž 23: „Hospodine prostíráš mi stůl před zraky protivníků.“ Invalida na vozíku, František Bubeník, na sobě měl plakát živého a potraceného miminka. Parkoval přímo u dveří nemocnice, aniž je blokoval. Nedělal nic jiného, než zdravil: „Dobrý den“. Správce Kopecký ho spolu s ostrahou vrátnice za to urážel. Pak mu Kopecký vyhrožoval, že na něj přijde městská policie. Přišla. Dva strážníci mu poručili jménem zákona, aby odjel co nejdále od dveří. Odmítl. Strážníci mu poté smýkali se zabržděným vozíkem. Když těžký vozík neunesli, utrhli mu z krku plakát. Odcizili mu ho. Nechali ho bez plakátu parkovat dál u dveří. Nesepsali s ním služební protokol, ač je o to žádal. Vedle něj stál student Robert Š., svědek. Přítel invalida mě poté prosil o modlitbu, aby mu Bůh vnukl, jak dál postupovat. Kromě jiného jsem se modlil i 7.veršem Žalmu 58: „Bože, vylámej jim zuby v ústech“. Po stížnostech invalidy u vyšších orgánů jim Bůh vylámal zuby (obrazně řečeno). Po několika měsících mu vrátili plakát. On mezitím protestoval u nemocnice s jinými plakáty. Pak jsme opět používali tento. Když čtu Žalm 57: „Bůh za mě dokončí zápas, potupí toho, kdo po mně šlape“, vzpomínám si, jak se před časem večer 11.3.2003 Bůh neobvykle dotkl mého nitra při četbě Zjevení sv. apoštola Jana v 3.kapitole 7.-13.verši. Např. veršem 8.-10., kde vzkříšený Kristus praví: „Vím o tvých skutcích. Hle otevřel jsem před tebou dveře, a nikdo je nemůže zavřít. Neboť ačkoli máš nepatrnou moc, zachoval jsi mé slovo a mé jméno jsi nezapřel. Hle, dávám do tvých rukou ty, kdo jsou ze synagógy satanovy; říkají si židé, a nejsou, ale lžou. Hle, způsobím, že přijdou a padnou ti k nohám; a poznají, že já jsem si tě zamiloval.“ (Ulhaní a vražední bratři starozákonního Josefa se mu podle prorockého snu také museli poklonit. Nedošlo k tomu hned, ale stalo se to. Pak už zůstali trvale skloněnými.) Má manželka prosila Pána Ježíše, aby ji uzdravil jako tu Petrovu tchyni, aby nás (např. mě nemocného) mohla obsluhovat. Stalo se. Díky Bože. Dne 6.10.2003 přestaly bolesti mého těla. Celý den jsem už byl schopen nejen stát a klečet, ale i sedět a vsedě bez bolesti psát. Lhůta 39 dní se naplnila. Dne 8.10.2003, když jsem vyšel na úřad MČ Brno-střed pro 2 000 Kč za soudní vítězství, uviděla má manželka na obloze nádhernou duhu. Bůh viditelně připomněl svou smlouvu, svou věrnost. Toho dne stojím v černé klerice slavnostně sám před nemocnicí na Obilním trhu a s dojetím výjimečně nezpívám Žalmy, ale evangelium od sv.apoštola Matouše od 7.kapitoly 24.verše do 13.kapitoly 39.verše. V pátek 10.10.2003 k večeru mně dvě řeholní sestry řekly, že mě obdivují za to, co dělám, za mou odvahu. Teď doma večer, kdy jsem unavený z tolika včerejších pohrdání (od zdánlivě křesťanských posluchačů na Ostravsku při své přednášce „Následky víry v přelidnění čili od popření Božího přikázání k sodomskému hříchu“), mě to těší. Díky Bože za toto podání vody mně žíznivému. Prosím, odměň je za to. S dětmi čteme Žalm 81: „Kdyby mě (Hospodina) můj lid uposlechl, …ti kdo Hospodina nenávidí, vtírali by se do jeho přízně“. To je doplněno Žalmem 101: „Vyhlédnu si v zemi věrné lidi, aby se mnou přebývali.“ Nyní vám, čtenářům Grano Salis oznamuji, že dne 8. října 2006 v 9.20 nás opustil statečný muž, můj brněnský pomocník v duchovním boji proti vraždění dětí před porodem, František Bubeník. Odešel, jak věřím ke Kristu svému Pánu ve věku 74 let. Stalo se mu to, co řekl Pán Ježíš v Evangeliu sv. Marka, 9. kapitole, verši 45: „A svádí-li tě k hříchu noha, utni ji; je lépe pro tebe, vejdeš-li do života chromý, než abys byl s oběma nohama uvržen do Pekla.“ Tento bratr měl za přátele skupinu těch katolických křesťanů, kteří pochybovali o existenci Pekla, plného lidí. Jejich teologické lži ho ovlivnily v posledních letech života natolik, že jejich názory přijímal za své. Velmi mne to trápilo a bál jsem se o Bubeníkův věčný osud. Jsem totiž přesvědčen, že člověk, který nevěří v Peklo, v něm jistě skončí. Pravidelně jsem se snažil bratru Bubeníkovi tyto mylné teologické názory vyvracet, ale má slova nezabírala. Modlil jsem se za to, aby se bratr Bubeník vrátil k pravé víře. Bůh mě vyslyšel způsobem, který bych nečekal. Zhruba před 2 měsíci byla mému spolubojovníkovi amputována druhá noha. Pak přibližně týden před smrtí jsme spolu měli pozitivní rozhovor o Evangeliu sv. Marka, 9. kapitole, verši 45: „A svádí-li tě k hříchu noha, utni ji; je lépe pro tebe, vejdeš-li do života chromý, než abys byl s oběma nohama uvržen do Pekla.“ Vnímal jsem, že tentokrát milý bratr i toto učení Ježíše Krista přijal. Proto věřím, že je spasen. Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"Proč věřím, že není zatracen bratr Bubeník" | Přihlásit/Vytvořit účet | 18 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Proč věřím, že není zatracen bratr Bubeník (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 16. říjen 2006 @ 08:16:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Seraphime, to je nějaké divné Evangelium: "Věř v peklo a budeš spasen". Já znám jiné, lepší:"Věř v Pána Ježíše Krista a budeš spasen....." ( Sk 16,31 ) Ahoj



Re: Proč věřím, že není zatracen bratr Bubeník (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 16. říjen 2006 @ 11:08:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
To je nějaké divné Evangelium: "Věř v peklo a budeš spasen". Já znám jiné, lepší:"Věř v Pána Ježíše Krista a budeš spasen....." ( Sk 16,31 ) - Napsal Gregorius777.

Odpovídám:
Před čím budeme spasení, zachráněni? Před věčným Peklem přece. Kdo nevěří v nebezpečí, v hrozné riziko reálného Pekla, jeho víra ve vzkříšeného Krista je mrtvá, neúčinná. Jeho víra se podobá víře hinduistů, kteří klidně věří v Kristovo vzkříšení, ale ve věčné Peklo nevěří. Oni věří v převtělování pomocí něhož se prý nakonec Peklu vyhnou. Mezinárodní hnutí satanistů věří, že Satan zvítězí nad Bohem a Peklu se tak on i jeho stoupenci vyhnou. Apoštol Jakub však inspirovaně píše, že i ďábel (Satan, démoni) věří v Krista, ale třese se, neboť ví, že on spasen nebude. Takže se dá věřit v Krista i neúčinně.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Proč věřím, že není zatracen bratr Bubeník (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 16. říjen 2006 @ 12:53:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ovšem milý Seraphime, ty však ohledně toho bratra mluvíš pouze o víře v peklo, jako kdyby to byl ten hlavní předmět víry a o jeho spáse skrze víru v Krista se tam vůbec nezmiňuješ. Ahoj


]


Re: Součástí radostné zvěsti je "zvěst" o tom, že ... (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Pondělí, 16. říjen 2006 @ 15:01:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí bratři,

není nedílnou součástí Evangelia zpráva, že kdo vytrvá ve víře a bude žít skutky víry, bude zachráněn od pekelného ohně, na rozdíl od těch, kteří tak nečiní?
Víra v existenci Pekla a jeho smysl je druhou stranou mince radostné zvěsti.
I když bychom byli raději, aby tomu tak nebylo.
Ale to už bychom potom nemohli hovořit o svobodě lidské vůle a o Boží Spravedlnosti.

Zdraví Speranza



Re: Proč věřím, že není zatracen bratr Bubeník i se ztracenou nohou? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 16. říjen 2006 @ 22:10:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nejasné je, jak amputace nohy souvisí se spásou.
Ztráta nohy je neštěstí, ale on přece nezhřešil bohou, ? ?
Jestli milý bratře knězi Serafime napíšeš, že ztráty nohy je ovlivěna tím, že nakrátko nevěřil v peklo, pak raději buďme dále od teologie takovéhoto typu !



Re: Proč věřím, že není zatracen bratr Bubeník (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. říjen 2006 @ 13:35:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratře Miliko, psal jsem:
Stalo se mu to, co řekl Pán Ježíš v Evangeliu sv. Marka, 9. kapitole, verši 45: „A svádí-li tě k hříchu noha, utni ji; je lépe pro tebe, vejdeš-li do života chromý, než abys byl s oběma nohama uvržen do Pekla.“
Ztráta nohy je neštěstí, kterým nás všudypřítomný Bůh TVRDĚ (tzv. po zlém) upozorňuje, že něco nejen s naším tělem, ale i s duší, která v těle přebývá, je v NEpořádku. Jde o celostní, dnes by se řeklo "holistický" přístup. Apoštol Pavel to vysvětloval slovy: "Koho Bůh miluje, toho trestá." Dopňuji českým lidovým příslovím: "Když to nejde po dobrém, zkusíme to ještě po zlém." Ztráta obou dolních končetin, způsobuje postiženému řadu celodenních i nočních komplikací. Ty komplikace ho mají přivést k myšlence: "Bože, proč mě trestáš." A poté i k odpovědi: "Protože nechci, abys spolu s odpadlými skončil navěky v Pekle."

Vy Miliko, pravděpodobně v Peklo, ve kterém jsou lidé, věřit nechcete, a právě proto se do Pekla plnou parou řítíte. Zkuste se zastavit a zapřemýšlet nad slovy Ježíše Krista: „A svádí-li tě k hříchu noha, utni ji; je lépe pro tebe, vejdeš-li do života chromý, než abys byl s oběma nohama uvržen do Pekla.“Z Vaší reakce je téměř jisté, že jsou určena právě Vám. Občas se stává, že ten lék (radu), který člověk ve své hrdosti nejvíce odmítá, by právě jemu nejvíc prospěl.
Neměl jsem v úmyslu a ani nemám Vás urážet. Pravda však někdy uráží (pohoršuje) sama.
POUZE POKORNÍ LIDÉ SE NEURÁŽÍ. Např. Panna Marie, když ji její Syn zdánlivě (na první pohled) urážel slovy: Luk: 11-27-28
"Keď to hovoril, akási žena zo zástupu pozdvihla svoj hlas a povedala Mu: Blahoslavený život, čo Ťa nosil, a prsia, ktoré si požíval! On však riekol: Omnoho blahoslavenejší sú tí, čo počuli slovo Božie a zachovávajú ho."
Zkuste se jako katolík více podobat Panně Marii, prosím.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Proč věřím, že není zatracen bratr Bubeník (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. říjen 2006 @ 16:32:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Seraphime, jenže ta místa o pekle a pekelném ohni označují pro věřící pouze dočasný trest. ( Zj 2,11 // Mt 18,34 // Mt 5,25-26 // Lk 12,59 ). Jestliže tvrdíš, že věřící ovce Páně může někdy ztratit věčný život a přijít navěky do gehenny, pak jsi krutě pod zákonem a nikoli v pravdě evangelia. Pán s tebou


]


Re: Proč věřím, že není zatracen bratr Bubeník (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Úterý, 17. říjen 2006 @ 22:43:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak patrno z příběhu, tento statečný muž a bojovník proti potratům bratr v Kristu František Bubeník si nohu neuťal, že by ho sváděla k hříchu. Například s touhou nakopávat nevychované strážníky , kteří mu vytrhávají příslušné plakátky. Teorii, nebo teologii Božího dopuštění ztráty další dolní končetiny z příčiny nevíry v peklo je brutální. Zoufalá spekulace. Souhlasím se spasitelnou vírou z listu Římanům 10:9 „Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen“. , nikoliv „nevěříš-li v peklo, budeš odsouzen a v tomto životě poznamenán“, s evangelia dle Seraphima.
Korunu tomu nasazuje Gregorios777 s dočasným trestem. Oheň pekla je neuhasitelný Mk9/43, věčný Mt 18/8 a představuje opak věčného života Mt 25/46. Nic s Písma nenapovídá, že by se ti, kdo do pekla vejdou, měli odtatmtud někdy dostat…těžko s tím dát do souladu konečné naplnění plánu jednoty v Kristu Ef 1/10 Ko 1/20s trvalou existencí, kdo Ježíše odmítají.. Rozhodně nelze připustit nic, co by odvádělo od vážnosti varování našeho Pána o hrozivé realitě nadcházejícího Božího konečného soudu nad stvořením.

Pokoj Vám!

Pattre



Re: Proč věřím, že není zatracen bratr Bubeník (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. říjen 2006 @ 23:03:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pattre, to, že je oheň neuhasitelný ještě neznamená, že z něj někdo nemůže být vytažen.


]


fatalnosti seraphima=gregoriose (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 17. říjen 2006 @ 23:15:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
a prosím nezapomeňte i na další „související fatálnost“ s tímto tématem, kterou gregory uvádí ve svých starších bludných příspěvcích :

"říznutí do prstu při manipulaci s nožem je jasný trest boží za neposlušnost – hřích"


Vždycky si říkám při setkání s takovým fatalistou, co říct, většinou jsou všechna slova zbytečná. Vždycky pouze zůstanu v děsivém -smutném úžasu, kde se to v lidech bere taková fatalnost, co se stalo, že někdo došel až k takovému poznání: "říznutí do prstu je trest boha za hřích"

rive

P.S. K úžasu se přidá pochopení a nadhled- umění se zasmat sám nad lidskou hloupostí

úžas: óóhhh
pochopení: aha
nadhled: hahahaha


]


Re: Proč věřím, že není zatracen bratr Bubeník (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. říjen 2006 @ 23:17:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pattre, místa z Písma o dočasném trestu jsou např. zde: Mt 5,25-26 // Mt 18,34 // Lk 12,58-59 // Lk 12,45-48 // 2Kor 5,10 // 1Kor 3,15 // Zj 2,11 // Lk 12,4-5 // Mt 8,12 // 22,13 // 25,30 // Lk 13,28 // Mt 5,22. Zde nejde o věčné zatracení. To u Božích dětí není možné - nezahynou na věky ( Jan 10,28 ), ale mohou toto zahynutí okusit za trest a být od něj uraženi ( zraněni ). Vím, že je to pro tebe neobvyklé, protože jsi toto učení ještě nikdy neslyšel od svých učitelů. Nevědí o něm, přestože v NZ je obsaženo. A všechno, co je nové, musí být bludné, že? :-) Měj se dobře


]


Re: Proč věřím, že není zatracen bratr Bubeník (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Středa, 18. říjen 2006 @ 00:41:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregoriosi,
co lze připustit je, že informace NZ o věčném trestu nejsou moc rozvinuté a nelze z nich vybudovat nějakou jasnou koncepci učení, krom toho co jsem již prvotně napsal. Tvoje teorie podložená odkazy na příslušné verše nejsou zcela přesvědčivé v konfrontaci dalšími pasážemi Bible. Neboť Písmo se dá vykládat zas jen Písmem, nikoli již vybudovanou teologií.
. Vím že někteří vykladači tvrdí, že věčnost v trestu se projevuje v jeho účincích. Myslíš, že slovo věčný v písmu neznamená nikdy nekončící? Přece konečný soud ZJ 20/10 hovoří o vědomém, nekonečném trestu ďábla a jeho pomocníky i s lidi, jež nejsou zapsáni v knize života.
Tvé zmíněné verše mohou více souviset s jinou problematikou. Totiž s tím, co zde ještě zmíněno nebylo: je třeba totiž rozlišovat mezi Gehemou a Hádem „pobytem mrtvých“, již zmíněným „peklem“. Do pekla jdou po smrti lidé neobmytí krví Beránka a čekající na den posledního soudu Zj 20/6.14, kde Gehema je ta druhá smrt a ta je definitivní.
Gehema hrozí i těm, kteří se naráz odvrátí od Krista Mt 23, J 8/44-47. Byly Gregoriosi Boží děti nebo ne? O předurčení nemluvím, nejsem Kalvinista. Hrozí také učedníkům, kteří nevytrvají ve svědectví, jež mají vydávat o Kristu slovy a činy Mt 10/28, Mk 8/38, L 12/4n.8n, syny gehemy jsou totiž také věřící pokrytci. Písmo ale principielně nevydává výhružně lidi předem soudu zatracení, nýbrž varuje a vyzívá, aby vírou v Krista běželi k cíli následováním svého Pána, který za ně již zaplatil na Golgotě.

Bůh Ti žehnej!

Pattre


]


Re: Proč věřím, že není zatracen bratr Bubeník (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 18. říjen 2006 @ 22:52:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pattre, vzhledem k tomu, že Písmo se vykládá Písmem, tak máme dosti rozsáhlé učení jak o věčném trestu, tak o dočasném trestu neposlušných věřících. Pokud by z příslušných veršů, které musí být v souladu s ostatními částmi Písma nešla vytvořit nějaká jasná koncepce, pak bych postrádal jakýkoli smysl jejich existence v Písmu. Jsou tam proto, abychom jim porozuměli a aby nás varovaly před možnými následky naší neposlušnosti. Samozřejmě že věčný trest je nikdy nekončící pro ďábla a jeho anděly a pro všechny nevěřící odpovídající svým celkových charakterem seznamu ve Zj 21,8 a Zj 22,15. Věřící však nikdy nemohou skončit ve věčném trestu, protože mají věčný život a na soud bezbožných nikdy nepřijdou! ( Jan 5,24 ). Pokud jde o "hádes" a "gehennu" nebo "tartarus", pak na většině mnou uvedených míst je uvedena Gehenna. Kromě toho nápravný oheň gehenny nebude probíhat ihned po smrti, ale až v době Království, tedy po druhém příchodu Pána ve slávě a moci a po soudu před soudnou stolicí Kristovou. Bez soudu nemůže být ani trest. A ve Zjevení 2,11 se hovoří o tom, že ti věřící, kteří zvítězí, nebudou "uraženi" nebo řec. "zraněni" druhou smrtí. Z toho vyplývá, že poražení věřící okusí druhou smrt - a druhá smrt je gehenna. Budou od ní ZRANĚNI, ale nikdy ne navěky POHLCENI, jako zatracení lidé. Jestliže Pán za nás zaplatil náš dluh na Golgotě, tak to neudělal proto, abychom mu to zaplacení dluhu spláceli. Pán není takový s prominutím chudák. On je bohatý a proto rozdává a nečeká nic nazpět, aby naši spásu zachoval. Zachování spásy je také pouze Pánova věc - On nás "zachovává MOCÍ BOŽÍ skrze víru ke spasení " ( 1Pt 1,5 ), a jak víme, VŮDCE a DOKONAVATEL naší VÍRY je sám Ježíš ( Žd 12,2 ). Pokud totiž zachování věčné spásy záleží na nás, jsme již nyní všichni zatraceni! Ano, pokud hovoříme o cíli, ke kterému spějeme, není to věčná spása, protože ta je již jistá, DOKONANÁ. Ale je to ODMĚNA ve formě tisíciletého kralování s Kristem na zemi, trůnu, koruny a slávy v Království. Anebo TRESTU počas doby Království a nevejití do tohoto Království. A ať si každý zřetelně zapíše za uši - ztrávit 5 minut, 1 den, nebo týden, či snad dokonce měsíc nebo několik let v Gehenně se bude zdát jako celá věčnost! A proto odstup od nepravosti každý, kdo vzývá jméno Kristovo. Měj se dobře


]


Re: Proč věřím, že není zatracen bratr Bubeník (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 19. říjen 2006 @ 00:11:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Gregorii777, Ty de facto věříš v něco podobného jako je věčné Peklo (pro ruhače Duchu svatému, nevěřící); časné Peklo - katolíci mu říkají Očistec (pro nedokonalé křesťany, kteří se nerouhali Duchu svatému); Nebe - Ráj (pro dokonale věrné křesťany, pravoslavní a katolíci je označují termínem svatí).


]


Re: Proč věřím, že není zatracen bratr Bubeník (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 19. říjen 2006 @ 10:23:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Seraphime, vkládáš mi do úst věci, které jsem neřekl. Rouhač proti Duchu svatému může být podle Písma pouze neznovuzrozený náboženský člověk typu farizeů a zákoníků, který jasné dílo Ducha svatého označí za dílo Belzebuba. Nevěřící ani neví, že je nějaký Duch svatý a ani nevěří v existenci Belzebuba. A věřící Boží dítě by nebylo tak pošetilé, aby něco takového dělalo. Očistec v podání katolické církve je zcela nebiblický. Do očistce vtupují duše ihned po smrti. A pobyt v očistci je NUTNÝ proto, aby duše mohla být spasena, což úplně neguje dílo Pána Ježíše na kříži, které věčné spasení již DOKONAL. Pobyt věřícího v gehenně po nějakou dobu počas tisíciletého Království má za cíl nikoli spásu, ale nápravu nevyznaných a neočištěných hříchů věřícího, které nebyly dány pod očistnou moc krve Páně. A ta očista neprobíhá před Bohem ( kde jsme již navěky čistí a dokonalí ), ale před Pánem Církve, naším Pánem Ježíšem Kristem. Termín SVATÍ patří všem Božím dětem, které uvěřily. Ve většině listů Pavel oslovuje věřící termínem SVATÍ, protože před Bohem Otcem již v tomto postavení JSOU díky Kristovu kříži. Pouze ti, kteří byli ještě také navíc věrní svému Pánu Ježíši jsou také navíc v úvodu Pavlovch listů nazvání "svatí a věrní" v Kristu Ježíši. Termín "svatí" je před Bohem Otcem a termín "věrní" je před Pánem Církve. Termínem "svatí" jsou označeni i Korintští, kteří se nacházeli v rozličných hříších a bludech. Ahoj


]


Re: Duše v očistci... (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Čtvrtek, 19. říjen 2006 @ 10:51:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregori,
pokud znám katolickou věrouku, pak duše v OČISTCI JSOU SPASENY, nečekají na spásu, ale na to, aby mohly s Kristem pobývat v nebi. Jsou očišťováni ze skvrn své nevěrnosti a nedůslednosti, neboť do Nebe nemůže přijít nic nečistého.
Takže souhlasím se Seraphimem, že hovoříš v podstatě, v poněkud posunutém významu, o tomtéž co ŘKC, respektive i pravoslavní, kteří ovšem pojmu očistec neužívají.

Zdraví Speranza


]


Re: Duše v očistci... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 19. říjen 2006 @ 17:33:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Speranzo, nyní už musím jít do práce, zítra se podívám jak je to přesně v katolickém katechismu. Ahoj


]


Re: Proč věřím, že není zatracen bratr Bubeník (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Čtvrtek, 19. říjen 2006 @ 22:29:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to Seraphim

offtopic - pane Halíku vy jste duchovní Pravoslavné církve, můžete mi říct, jak se Pravoslavná církev dívá na "očistec"? Máte na to stejný pohled jako římští katolíci nebo vaše církev v "očistec" nevěří?

Díky za odpověď

Petr J.(eagle) aka (vogel)


]


Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy