Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 182, komentářů celkem: 429683, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 279 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116559741
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Učitel Hnízdo a jeho metota ( aneb opravdu je to vážné !!!)
Vloženo Pátek, 20. říjen 2006 @ 22:05:00 CEST Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal Frantisek100

            Docela rád  a opakovaně shlédnu film Obecná škola. Je tom film o životě a svým způsobem i dobrý příklad. Když chtěl učitel Hnízdo zvládnout třídu ,ve které bylo i pár lumpů a nezbedníků, musel nastolit tvrdou přísnou vládu a používat i nástroj, pro děti nepopulární, zvaný rákoska. Díky tomu si děti tak vycvičil, že ho pak  poslouchaly na slovíčko a on měl pohodu a i ideální prostor pro další  výchovné působení. Rozhodně tím nikomu nebyla způsobena nějaká újma nebo trauma. A zázrak!  Děti ho milovaly a vážily si ho. Podobně s humorem a i s vděčností vzpomínají na metody starých kantorů i mnozí dnešní tátové nebo spíše dědové.

Když se tak podívám na dnešní život v naší společnosti, mám pocit, že bychom všichni včetně těch nahoře potřebovali pořádný býkovec, abychom poslouchali jako hodinky. Bohužel takový nástroj neexistuje. Nikdo se tak ničeho nebojí. Zákony se obházejí nebo vůbec nedodržují, převládá lhostejnost, hyenismus, zločinnost. Už ani vliv umění ani vliv církví nemůže zlepšit stav národa. Mám pocit, že jsou v podobné situaci, jako ta učitelka biologie v daném filmu, kterou děti vůbec neposlouchaly. Dnešní lidé se také z velké části nezajímají o vyšší a trvalejší hodnoty a neposlouchají, co jim umělecká díla nebo třeba církve chtějí říct. A zaprodaná média produkují často to, co je hnus. Stačí se podívat na nedávné vysílání Big Broder a Vyvolených a na akční filmy oslavující násilí a sílu. Vrcholem úpadku je ničení hřbitovů, přepadání starých a nemocných lidí, zneužívání dětí…. Tady by přece měly následovat ty nejtvrdší tresty !!! Místo toho se zakrývá tvář mladých zločinců a násilníků, aby neutrpěla jejich osobnost. Nechci, aby se do škol i jinam prosazovalo fyzické trestání či jiné podobné násilí, ale je třeba těm, co poškozují společnost, jasně ukázat, že to většině vadí a že to demokratická společnost nemůže a nebude trpět. Neumíme najít zlatou střední cestu a nyní balancujeme na druhém okraji propasti. Mám obavy, aby někdy těch, kteří společnosti škodí a poškozují ji, nebyla většina. Pak, bohužel, demokraticky zvítězí zlo !!!!!!!!!!!!! Já osobně nesnáším ochránce lidských práv. Nedokážu pochopit, čí to jsou vlastně ochránci. Chrání skutečně zájmy těch, co ochranu potřebují? Vzpomínám si, jak před léty museli zavřít jedno výchovné zařízení na Ostravsku, protože tam ochránci lidských práv zjistili, že se v něm s mladými zločinci nejedná v rukavičkách. Nastolili jim trochu tvrdší vojnu a bylo zlé. Nejvíc mne však vyděsilo, když nezletilí vrahové z jednoho pasťáku ubodali babičku nůžkami, a protože jsou nezletilí, tak se jim jen změnila ústavní výchova v ochrannou. V podstatě se zrušily volné vycházky, protože se mladí vrazi dostali do uzavřeného zařízení. A v tomto zařízení, aby chudáci vrazi nebyli traumatizováni pohledem na zamřížované okno, tak jim tam zařídili v oknech drahá nerozbitná speciální skla a sociální zařízení je z nerezu, aby ho nemohli v afektu rozbít a poranit se. Ó, jaká péče ! Pokud budou hodní, věřím, že je pošlou i k moři. To snad už nepotřebuje komentář. Tady by tedy ochránci lidských práv byli určitě spokojeni. Ale proč takový přístup? Vždyť vlastně ustupujeme zlu a dáváme tak najevo, že se zlem souhlasíme, že nám toto jednání zase tolik nevadí… Proč tak nepečujeme o staré a nemocné lidi ? Těm dokonce v některých případech vezmeme i pečovatelku, aby stát ušetřil. Copak si nikdo neuvědomuje, že těm delikventům a zločincům nakonec dochází, že chovat se tak, jak se oni chovají, se jim vlastně vyplácí ?. A tak se ptám a volám ! Kam to spěješ, ty naše společnost, kde právo je na straně těch, kdo ubližují, a práva poctivých pracovitých lidí se pošlapávají a přehlížejí. Nemám snad já jako člověk, který chodí do práce, platí daně, žije beztrestně větší právo na ochranu než zločinec a kriminálník ? Který ochránce lidských práv vlastně chrání moje práva ?


"Učitel Hnízdo a jeho metota ( aneb opravdu je to vážné !!!)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Učitel Hnízdo a jeho metota ( aneb opravdu je to vážné !!!) (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 21. říjen 2006 @ 06:50:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Též mi bývá občas smutno z toho jak je svět naruby. Jak by to bylo všechno krásné, kdyby to bylo, tak jak to Bůh pro nás naplánoval. Ale o tom všem se hovoří v bibli, že tohle se všechno bude dít.

K filmu: Obecná škola – „Fyzický trest jasný úspěch pedagoga“?

Františku a já zase jsem pana učitele vnímala, že hlavně rozuměl dětské duši. Proto ho děti začaly brát. Že nedělá nefér věci. Myslím, že i tématem - výkladem, který dětem sděloval byl zajímavý (už si ten film moc nepamatuji). Pedagogický úspěch se dostavil také protože byla splněna podmínka tak důležitá pro chlapce v tomhle věku, že realizátorem byl „muž - učitel“ (nedostatkové zboží v Česku). Ale myslím si, že filmový učitel byl úspěšný hlavně protože děti se při něm cítily bezpečně ( jasné pravidla) a milovány ( věnoval jim dostatečnou pozornost a - žádné snižování úcty). A k tomu mnohdy patřila jako výborná pomoc i ta rákoska.

A když dítě ví, že je milováno, a proto trestáno vezme to a (časem – vývoj vztahu) si dospělého váží. Přiměřený trest za konkrétní přestupek. Musí to být o tom přestupku, jak příště mu předejít a tak podobně, ne o tom, že já tě nemám ráda – teď tebou pohrdám (nebo že Bůh tě nemá rád, jak jsem se mohla setkat).

Na zvážení je také i fakt, že dnešní děti o kterých je psáno v článku ( „rozmazlené“) jsou také mnohdy trestány. Ale za nepodstatné věci když vychovatelé – rodiče „chytnou nervy“ , něco se jim nedaří a na dětech se odreagují , tvrdé tresty hysterických matek za věci, za které v podstatě děti nemůžou – způsobené dětskou živelností a spontaneitou – rozbití- poničení věci. (A pak když dítě skutečně něco provede, co je hodné velmi tvrdého trestu, zase přijde jen stejný křik a bití, jak když dítě upustilo hrníček, takže pro dítě to pak vlastně není v pravém slova smyslu ani žádná trest).

Jak vnímám dnešní učitele, nevím jestli by rákoska přinesla větší úspěchy a svět byl lepší. Chybí učitelé „osobnosti“ (zajímavé je třeba jak tráví volný čas mnozí dnešní studenti pedagogických fakult - jaké hodnoty tito lidé mohou předat dětem).

Někdo více někdo méně používá fyzické tresty, také záleží na osobnosti dítěte. Ale hlavně musí dítě vědět, že je milováno!!, bez toho to nefunguje. ( a jestli tak jen vnějškově, a nachvíli ze strachu z fyzické bolesti, maximálně do puberty: „klid před bouří“).

_____________________

(Podobně s humorem a nostalgií vzpomíná náš děda nejčastěji, na to že to velmi bolelo – „třtinkou“(?) přes dlaň. A na to jak jeho „láska“ měla hezké šatičky a jak pak dostala rákoskou po „zadku“.)

rive



Re: Učitel Hnízdo a jeho metota ( aneb opravdu je to vážné !!!) (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Sobota, 21. říjen 2006 @ 13:25:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fratišku,

tento příspěvek je velmi dobrý a jsem přesvědčen, že takový hlas by měl zaznívat na více místech.

Bůh Ti žehnej
jdu



Re: Učitel Hnízdo a jeho metota ( aneb opravdu je to vážné !!!) (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Sobota, 21. říjen 2006 @ 14:07:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezké zamyšlení, a smutné. Jako je ostatně smutná skutečnost.
Co dělat?
Tam, kde jsem, se snažit o konkrétní nápravu.
A vždy se modlit a odevzdávat "oběti" i "vrahy" milosrdenství Božímu.
Bůh miluje všechny bez rozdílu. A my se máme učit přemáhat zlo dobrem.
Není to lehké...

Zdraví Speranza


]


Re: Učitel Hnízdo a jeho metota ( aneb opravdu je to vážné !!!) (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 21. říjen 2006 @ 15:19:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
hmm - rozšířím načatou skepsi

kdybychom byli více rozhodní křesťané, více odhodláni žít, to co všechno víme z Božího slova, to co jsme už všechno slyšeli, že máme dělat, všechny ty výzvy na našich shromážděních, byl by určitě svět jiný

rive


]


Re: Učitel Hnízdo a jeho metota ( aneb opravdu je to vážné !!!) (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Neděle, 22. říjen 2006 @ 10:15:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, jistě...,

...ale také by zde (v naší zemi) měly fungovat spravedlivé zákony a nikoliv ustupovat zlu, jak napsal František...!

jdu


]


Re: Učitel Hnízdo a jeho metota ( aneb opravdu je to vážné !!!) (Skóre: 1)
Vložil: StoryKeeper v Sobota, 21. říjen 2006 @ 18:49:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svet ide stale tym istym smerom (do zahynutia) - bohuzial cim dalej tym rychlejsie.

Aby tu zas nebolo tolko skepsy (kedze ludska rada a motivacia nic neosozi):

"Spravodlivý z viery bude žiť." Rim 1,17



Re: Učitel Hnízdo a jeho metota ( aneb opravdu je to vážné !!!) (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Sobota, 21. říjen 2006 @ 22:04:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Mne uplne neni jasny, co je na tomhle clanku tak skvely. Je ponekud skarohlidskej, misty nesnasenlivej (k ochrancum lidskych prav) a hlavne nenavrhuje lepsi reseni, nez ze by se lidi meli vic bat. Strach jako reseni!

Když se tak podívám na dnešní život v naší společnosti, mám pocit, že bychom všichni včetně těch nahoře potřebovali pořádný býkovec, abychom poslouchali jako hodinky. Bohužel takový nástroj neexistuje. Nikdo se tak ničeho nebojí.

Copak neznate evangelium?
Copak z nej neni dost jasne, ze Buh je predevsim Bohem milosti?
Copak jste si nevsimli, ze Jezis neprosazuje sva prikazani hrozbou trestu, ale apelem na jejich vnitrni dobrotu?
Kolik hrozeb trestu najdete v Kazani na hore (Mt 5-7)? Ja nachazim jen jednu (Mt 5:21-22).

Buh nas k svatosti POVOLAL (1 Te 4:3-7), nikoli DONUTIL hrozbou trestu. Dal nam v Jezisi silu drzet se Jeho prikazani (R 7:24), abychom toho byli schopni.

Aviaf



Re: Diskutujme o strachu a jeho významu! (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 22. říjen 2006 @ 11:12:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený aviafe,
ochránce lidských práv nesnáším, protože to jsou lidé, kteří mluví do toho, čemu vůbec nerozumí a za chvíli budou radit i lékařům, jak mají operovat. Páchají hrozné škody svými názory a svým způsobem mohou i za současný stav, kdy se ustupuje zlu, kdy každý lump a zločinec má větší právo než jeho oběti. Znepříjemňují práci pracovníkům v psychiatrických léčebnách, v ústavech nápravné výchovy i v dětských domovech. Asi o tom málo víte z praxe.

Evangelium znám. Ano, Bůh Nového Zákona je Bohem milosti. Ale copak milost znamená tolerovat zlo ? Když Ježíš kázal, měl před sebou slušné posluchače, kteří ho chtěli slyšet a ne stádo neukázněných lidí, kteří nerespektují žádnou autoritu. Prostě On byl Bůh a měl sílu a prostředky, aby v dané chvíli jeho Slovo mělo sílu a moc. Aby ho všichni poslouchali a nikdo nerušil. Tu my lidé nemáme. On proto nemusel zasahovat a napomínat, aby byli zticha a soustředili se na to, co říká. Ale když bylo potřeba, tak se i v chrámě rozčilil a vyhnal ty, kteří zde kupčili a chovali se špatně. Prostě Ježíš byl Bůh a podle toho jeho jednání vypadalo důstojně. Lidé to podvědomě poznali a ztišili se, když kázal. Běžte kázat do dnešních škol a uvidíte....

Podivujete se nad pojmem strach. Copak se první lidé v ráji nebáli porušit Boží příkaz ? Určitě se báli. Možná je pro toto slovo špatný výraz. Třeba lepší by bylo slovo strachovali nebo obávali se ... A byl to nepřítel Boží v podobě hada, který jim oznámil, že se obávat nemusí, že se zase tak moc nestane..... Kdyby se Eva více bála , nedošlo by ke hříchu. Anebo jinak řečeno, kdyby měla v sobě sílu a moudrost vyhnout se jednání, které jí škodí, nehřešila by přece!!!!
Nakonec oba první lidé po přestupku se začali zase bát. Bát se Boha. To už byl jiný druh strachu. Báli se Božího hněvu a trestu.

Možná, že je škoda, že se dnes lidé nebojí Boha. Boha, který je milostivý a spravedlivý, ale není tolerantní ke zlu..

Strach je součástí života. Chci tím říct, že dnes se lidé nebojí páchat zlo, nebojí se podvádět a podobně, protože nemají z ničeho strach. To je ta hrozná tragedie dnešní doby a také víry. Ani věřící už nemají žádný strach. On mi Bůh všechno odpustí. Odtud pak pramení arogance, sebejistota, povýšenost apod. Znám i lidí, kteří si říkají křesťané, dokonce vyučují i náboženství, a jak panečku podvádějí. Asi se nebojí!!
Kdyby se báli třeba Božího hněvu a trestu, pak by se chovali jinak.

Strach by neměl existovat tam, kde bojuji proti zlu. Takový strach vede ke zbabělosti.
Ale pokud chybí strach lumpovi, který krade a vraždí, který třeba usedne opilý za volant a je mu jedno, že může sebe a lidi kolem zabít, tak přece to není v pořádku. Tady by strach měl existovat. A takový strach je nutný v lidském vědomí posilovat pomocí zákonů i víry.
Lidičky, co je na tom špatného !




]


Re: Diskutujme o strachu a jeho významu! (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Neděle, 22. říjen 2006 @ 11:48:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku,

napsal jsi to tu velmi dobře!

Souhlasím s Tebou

jdu


]


Re: Diskutujme o strachu a jeho významu! (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 10:26:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
ochránce lidských práv nesnáším, protože to jsou lidé, kteří mluví do toho, čemu vůbec nerozumí a za chvíli budou radit i lékařům, jak mají operovat
Zaprve je treba rozlisovat. Ne vsichni ochranci prav jsou jen neschopny mudrlanti, existuje dost ochrancu prav, ktery nasazujou krky v zemich, kde se dodnes mucej politicky veznove. Za druhy, jako krestanovi je te nehodno, abys nesnasel kohokoli. Muzes jeste tak nesnaset koprovou omacku, ale tvuj blizni, byt ochrance prav, si zaslouzi takove zachazeni, ktere prislusi Bozimu diteti.

Když Ježíš kázal, měl před sebou slušné posluchače, kteří ho chtěli slyšet a ne stádo neukázněných lidí, kteří nerespektují žádnou autoritu.
Kup si lepsi vydani anebo zacni cist poradne to, ktery mas. Tady mas par prikladu, jaky slusnaci ty jeho posluchaci byli:
"Tu se chopili kamenu a chteli je po nem hazet..." (J 8:59; dtto J 10:31)
"Kdyz to slyseli, byli vsichni v synagoze naplneni hnevem. Vstali, vyhnali ho z mesta a vedli ho az na sraz hory, na niz bylo jejich mesto vystaveno, aby ho svrhli dolu." (L 4:28-29)
Kolikrat hnali Pavla ve Skutcich ti snad nemusim vysvetlovat.

Běžte kázat do dnešních škol a uvidíte....
Ja jsem kantorskej synek, mne nemusis nic vysvetlovat. Samozrejme nejvic si na "nekazen dnesni mladeze" stezujou ty kantori, ktery jsou sami neschopny si ji udrzet. Kdykoli jsem ucil ja, nebyl s kazni problem. Cili, ano, je to v lidech, ale ne v tech mladejch.

Copak se první lidé v ráji nebáli porušit Boží příkaz ?
Ja nevim. Je tam neco vo strachu? Ja jsem mel za to, ze byli proste obelsteni...

Možná, že je škoda, že se dnes lidé nebojí Boha.
Strach je podle meho soudu ta nejhorsi motivace, kterou clovek muze mit. Proto se Buh taky rozhodl spasit nas tim, ze nas zahrnul milosti, ackoli mohl stejne dobre nechat Jezise sedet doma a misto toho u vsech ustanoveni zakona zvednout sankce. To by pak byl panecku strasek!

Chci tím říct, že dnes se lidé nebojí páchat zlo, nebojí se podvádět a podobně, protože nemají z ničeho strach.
Z toho, co jsem si precetl z historie kriminality, tak v dlouhodobem horizontu (tzn. staleti) v nasem kulturnim okruhu vyskyt vetsiny trestnych cinu klesa. Prakticky napriklad vymizela praxe pistolniho souboje (cf. Puskin 1836) a rodinne vendetty (cf. Slavnikovci v. Premyslovci), dramticky klesl vyskyt lichvy (diky rozvoji financniho sektoru), znasilneni je dlouhodobe na ustupu (uz proto, ze az do 18. stol. meli manzele zakonne pravo na sex a co jineho je pravne vynutitelnej sex nez znasilneni?) a mozna bych si jeste vzpomnel na dalsi. Prakticky jedinej zlocin, kterej je dneska rozsirenejsi nez pred sto lety, je kradez softwaru. Proc asi?

Vis co, jeste jednou se nad tim zamysli a mej pri tom na pameti, ze stokrat opakovane klise se nestava automaticky pravdou.

Aviaf


]


Re: Jaká je jiná motivace ? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 21:46:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený Aviafe,
píšete, „ že křesťanovi je nehodno, aby nesnášel kohokoli. Můžeš ještě tak nesnášet koprovou omáčku, ale tvůj bližní, byť ochránce práv, si zaslouží takové zacházeni, které přísluší Božímu dítěti“ Já za to nemohu. To se mám určitým lidem, kteří škodí a chovají se nemoudře, klanět a ustupovat zlu apod. ? No tak řeknu rovnou, že je nesnáším, protože se mi na nich nelíbí to či ono. Nesnáším prostě podvodníky, lháře, příživníky, zloděje, násilníky, křiváky atd. Jsou toto všichni lidé, kteří ubližují mně nebo okolí, tak proto mám k nim takový vztah. Vy je milujete, vy je máte rád, vy je snášíte ???? Kdyby fungovalo, že se křesťané chovají ke všem lidem jako k Božím dětem, pak tu musel být dávno mír. Už mne tolik lidí, kteří vystupovali jako křesťané, zklamalo a podvedlo.....................

Píšete, že jste učil a neměl žádné problémy s kázní. Pokud jste učil na nějaké výběrové škole, pak jste mohl mít štěstí na dobré žáky anebo jste pedagog, který zaslouží Zlatého Ámose. Já vidím skutečnost jinak. Běžte na učiliště a městských škol. Budete se divit.

Považujete strach za nejhorší motivaci. A jakou byste Vy považoval za nejlepší motivaci pro dnešní delikventy, narkomany, flákače, zloděje, násilníky ? Píšete o Ježíši a Boží milosti..... Myslíte si však, že o tuto milost dnešní mladí lidé a vůbec i ostatní lidé stojí ? Vůbec to nechápou a hlavně Vám či komukoliv jinému nebudou věřit. Začnou možná věřit, až pocítí strach. Strach třeba o svůj život. Takže strach má svůj význam v životě.

Já chápu, že tento strach ze smrti a vlastního zničení, strach o sebe, třeba může lidi přivést k Bohu, ke Kristu, protože pochopí, že zde jsou v bezpečí a že pak ani smrt nemá nad nimi moc, protože Kristus slíbil, že věřící vzkřísí, až přijde opět na tuto zemi. Aby však lidé pochopili Krista, musí činit pokání, uvědomit si svůj hřích, zpytovat svoje svědomí..... Je to proces, který u každého probíhá jinak.

Důležité však také je, aby pak tato víra změnila lidský charakter, aby tito lidé byli příkladem nového člověka. Člověka, který je milý, ochotný, pracovitý, příkladný......., prostě přitažlivý svým životem. Kde najdu však takové lidi ? Kde jsou ?

Ale my dva se v podstatě přeme o to, zda je vhodná ve výchově nějaká represe či ne. Já zastávám názor, že nutná je. A to v rozumné míře. Děti jsou někdy jak zvířátka. Občas potřebují, v uvozovkách, dostat bičíkem a jindy zase si zaslouží, opět v uvozovkách, cukříček. Čili střídání odměn a trestů. Toho, co je příjemné s tím, co je nepříjemné. Teď v té naší společnosti jsme ve fázi, kdy dáváme jen ten „cukříček“ a podle toho jsou výsledky.

Děti a celou generaci maříme. A ve společnosti jsme se také začali chovat podobně. Zločinci přestali mít strach. Je to asi, to, co Vám vyhovuje ?

Jinak já nejsem žádný znalec Bible a nemám na to ani čas. Ale proč se Adam s Evou před Bohem ukryli ? Jaká byla motivace tohoto jednání ? Nebyl to snad strach z toho, jak se Bůh zachová ? Proč se začali bát ? Strach bychom měli mít, kdykoliv něco porušíme a překročíme. Tuto vlastnost jsme dostali od Boha a tak by se měla i využívat ve výchově i ve společnosti ?
Pokud znáte jinou motivaci proti přestupování zákonů a páchaní zla, sem sní !! Ať víme, jak na to.
Nelíbí se mi takové učení, že všechno Bůh odpustí. V jednom dětském domově umožnili nějakým věřícím, aby se tam o prázdninách týden věnovali dětem. Když odjeli, tak děti zlobily, že si s nimi jejich pracovníci i nevěděli rady a děti kárali, že takhle se chovat nemohou. Děti na to měly však jednoduchou odpověď. „Nám říkali, že Bůh nám všechno odpustí, takže zlobit můžeme .....“ Zarazilo mne, když pak ředitel tohoto domova prohlásil:
„Už nikdy takové lidi nepustím do ústavu, vymývají jen dětem mozky....“ To je přece smutné! Mrzelo mne to. To je výchova, když vedeme děti k tomu, že se nemusí ničeho bát a všechno mohou.... Takže ono někdy to učení o milosti může vést až k takovým koncům. Ale to byla poznámka jen na okraj.
Myslím si, vážený Aviafe, že jste velmi mladý člověk, podle poznámek na Vaší stránce, asi vědecký pracovník. Chápu, že některé věci proto vidíte jinak než já.




]


Re: Jaká je jiná motivace ? (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 11:03:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velmi dobře, Františku!
Vidím to také tak.

Zajisté i láska na jedné straně, - ale také i přísnost a důslednost ve výchově!! Tak to má být...! Ale kdo to pochopí...?

...Peklo je jistě také připraveno pro všechny hříšníky, pachatele ničemností a zločince, to je také evangelium...

jdu


]


Re: Učitel Hnízdo a jeho metota ( aneb opravdu je to vážné !!!) (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Neděle, 22. říjen 2006 @ 11:15:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Igor Hnízdo byl ale přece především proutník! Po takových autoritách voláš, Františku? Bez autorit by asi svět nemohl už dál fungovat, člověčí plémě je zkažené. Nicméně lidská autorita je vždy náchylná ke korupci a opilosti mocí. Jak ve světě, tak v církvi je třeba na to dát pozor a mít „řadu pojistných ventilů“, aby se to stávat prostě nemohlo.
Jinak každý řadový policista ti dosvědčí, že účinnější je prevence než restrikce. (v tom souhlasím s aviafem- strach je až ten nejnižší motiv, ze kterého lze dělat dobré věci).



Re: Učitel Hnízdo a jeho metota ( aneb opravdu je to vážné !!!) (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Neděle, 22. říjen 2006 @ 12:09:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakobin,

František zde jistě nevolá po takovýchto věcech...

Myslím, že v tom filmu byl velmi dobrý příklad výchovy a přístupu ve výchově...

jdu



]


Re: Která osobnost na zemi je dobrým příkladem ? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 22. říjen 2006 @ 14:13:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený Jakobíne,
co považujte za prevenci ? To, že snížíte tresty, že začnete tolerovat zlo, že flákačům zvýšíte sociální dávky.. atd.
Už několik roků se hovoří o prevenci proti drogám. Učitele vypracovávají plány prevence a výsledek ? Patří mezi prevenci to, že narkomanům v K centrech rozdají injekční stříkačky a vůbec se neptají po jménu, nevadí jim, že žadatel není ve škole a je možná nezletilý. To je prevence ?
Ano učitel Hnízdo byl ve filmu proutník, ale jde o film a pro jeho zajímavost musel scenárista do filmu vložit i nějakou tu „ štávu“, ale to mělo říz. Dnešní dědové mohou potvrdit, že o svých učitelích si nic špatného nepamatují. Nedával jsem učitele Hnízda za příklad člověka a za příklad učitele. Ostatně, kdybychom rozebírali osobní život mnohých dnešních politiků, umělců, mediálních hvězd a mnoha dalších lidí, kteří se dávají mládeži za příklad, asi bychom se divili.
Strach je skutečně nízký motiv, ale co můžete dělat, když společnost je na nízké úrovni. Pak potřebuje metodu, která aspoň trochu zabírá. Podobně jako u malých dětí, kteří ještě nemají rozum. Zatím na společnost nezabírá nic!!!!


]


Re: Která osobnost na zemi je dobrým příkladem ? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Neděle, 22. říjen 2006 @ 14:34:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)) ///Dnešní dědové mohou potvrdit, že o svých učitelích si nic špatného nepamatují.

Čímpak to asi bude, Františku!

Mě se tvůj přístup vůbec nelíbí. Filmový učitel Hnízdo byl vzorem,byl to hrdina z války. proto byl úspěsný. Rákoska byla po krátkou dobu nutná, ale na konci filmu byla zlomena. To ti uniklo.
Zdá se mi, že z celého filmu sis zapamatoval jen tu rákosku, a že ti nedochází, že 9 učitelů z 10, kteří ji v dřevních dobách používali, byli malí tyrani. A nikdy ji nezlomili, protože to neuměli.

Doporučil bych ti ještě nějaký film, třeba Dobrodružství Toma Sawyera.

Olin


]


Re: Čím to je, že je mládež taková.... ? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 22. říjen 2006 @ 16:15:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážený Oline,
já nechci zavést do školy rákosku jako takovou, ale přísnost, důslednost, kázeň, čilý nějaký efektní přístup. Jistě, že nelze zavést dnes rákosku do škol. To je blbost. Je jiná doba. Ale něco jiného, co bude mít efekt. Vždyť my balancujeme na druhém okraji. Pokud to někdy byla až přílišná krutost, tak dnes je to naprostá svoboda a volnost a beztrestnost. To myslíš, že je dobré ? Proč už nemá význam známka z chování ? Proč je stále horší kázeň ve školách? A v takových učilištích už je to úplná katastrofa. Je pravda, že trošku nadsazuji. To však nic nemění na tom, že situace ve výchově mladých lidí je dnes katastrofální a že se nám to vymstí. Potřebujeme generaci šikovných mladých lidí, kteří budou pracovití a budou schopni uživit tu obrovskou sílu důchodců a nemocných lidí. Jenže podívej se na dnešní mladé lidi a na jejich pracovní morálku. Kolik se jich dnes opíjí, fetuje, užívá drogy, kouří marihuanu a vůbec kouří. Projdi se kolem škol a uvidíš. Toto by pochopitelně ani „rákoska“ nezměnila. To je v systému a ve způsobu života. A my jen slepě se na to díváme a nic neděláme. A když někdo na to poukáže, je škarohlíd apod. ?!

V době, kdy učil učitel Hnízdo, bylo po válce a on sám nebyl snad povoláním ani učitel, ale jeho metoda prostě zabírala. A až zabrala, pak nebyla třeba ta rákoska. Souhlasím. Dnešní učitele jsou totiž v podobné situaci jako byla ta bioložka. A to je to, co je vážné. Znáš nějakou novou metodu ? Pokud ano, tak sem s ní !!! A velké díky !!!!


]


Re: Čím to je, že je mládež taková.... ? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Neděle, 22. říjen 2006 @ 18:11:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar!
Nemusím se procházet kolem škol, když tam mám tři děti. A stýkám se s učiteli, kteří svorně tvrdí: To není školou, ale rodiči.

Olin


]


Re: Čím to je, že je mládež taková.... ? (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 09:03:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velmi dobře, Františku! Díky!

jdu


]


Re: Která osobnost na zemi je dobrým příkladem ? (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Neděle, 22. říjen 2006 @ 17:06:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Vážený Františku (budem si vykat? tak jo),
společnými silami jsme tu zamotali pletenec problémů, které asi nelze slučovat. Pokusím se začít s rozmotáváním.
1) výchova dětí
2) učitel a způsob prosazování jeho autority
3) učitel Hnízdo…
4) aplikace autority nad dospělými
5) prevence versus restrikce, zákony a řešení problémů současné společnosti jako je zneužívání drog a kriminalita

ad. 1
Jsem pro pevné a láskyplné vedení, fyzické tresty uznávám

ad. 2
Fyzické tresty neuznávám. Učitel by měl mít autoritu přirozenou- tím, že je jednak odborník a jednak dobrý pedagog. Neměl by studenty ponižovat. Dobrých učitelů je málo, tak jako dobrých politiků, právníků, policistů, lidí.

Ad. 3
Učitel Hnízdo- nevíme, jestli byl válečný hrdina, rozhodně se tak prezentoval (a Olin mu věří :-)))). Učitel byl dobrý, protože dokázal své žáky vtáhnout do látky, zároveň měl kouzlo osobnosti a přirozenou autoritu. V tom bití to asi nebylo…..

Ad 4
K tomuto bodu jsem se vyjádřila v minulém komentáři
Ad 5
Toto není na jednoduchou odpověď ani krátké zamyšlení. Povolanější toto řeší už roky, takže pochybuju, že bych dokázala vyjádřit jakýkoli kvalitní názor.


]


Re: Která osobnost na zemi je dobrým příkladem ? (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Neděle, 22. říjen 2006 @ 18:58:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Tak si to po sobě čtu…… :-)))))
to je ale blbost…….. ještěže Ježíš přišel pro ztracené…tj. pro mě……:-)))))


]


Re: Která osobnost na zemi je dobrým příkladem ? (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 10:06:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakobin,

není učitel jako učitel...

Myslím si, že žádný dobrý učitel nemusí používat rákosku!

Pokud však selžou všechny dostupné rozumné prostředky, je možné použít i toto.

Většina z nás, jsme rodiči..., měli bychom tedy tomu rozumět...

Také i Pán Bůh s námi může takto jednat...

A jistě Ho to také netěší...

Když je dospělý člověk nebo i autorita neschopná přijmout napomenutí nebo výtku od jiného člověka, tak je to potom už velký problém...

Podle slov Pána jsme v církvi všichni také bratry (i sestrami)..., a přestože někteří mohou dostat i autoritu od Boha, měli by být schopni přijmou napomenutí i od těch bratrů, kteří tuto autoritu nemají...

Není-li autorita schopná přijmout také i napomenutí od bratra ve víře, padne nejspíš do jámy..., a bude pak také souzena i jako hříšník před Pánem...

Přesto však i k takovéto autoritě máme zachovat i úctu...

Pán Ti žehnej
jdu


]


Skepse? (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Neděle, 22. říjen 2006 @ 11:33:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevidím v tomto článku žádnou skepsi...

Myslím si, že zde byly "věci nazvány pravými jmény!"

A to je podstatné, protože pak je možné s tím něco dělat...

Je třeba také nazvat hřích hříchem.

Je také jisté, že zákony v naší zemi nejsou v pořádku, ani popsané jednání ve výchovných zařízeních...

Benevolence nebo i tolerance těchto jevů ve společnosti se nám jednou nemusí vyplatit...

jdu



Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy