Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 631 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116564009
přístupů od 17. 10. 2001

Nabídky: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ?
Vloženo Středa, 25. říjen 2006 @ 22:41:55 CEST Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal ares

Jak by to tedy mělo vypadat v praxi? Ukážu vám to na příkladu. Předem chci říct, že tento pohled mi ještě není úplně vlastní, ale snažím se o něj, protože vím, že je správnej. To aby jste si o mě nemysleli, že jsem dokonalej J. Jak tedy já katolík, pohlížím na svého bratra protestanta? Pohlížím na něj jako na svého bratra, jako na skutečného křesťana. Jako na bratra, se kterým mám sice rozepře, jako měli mezi sebou apoštolové Petr a Pavel, ale kterého skutečně miluji. Jako na bratra, skutečného křesťana, se kterým často nesouhlasím, ale zároveň uznávám jeho moudrost a vím, že mnohé z jeho moudrosti by mohlo být užitečné i mně. Uznávám, že tento můj milovaný bratr má stejného Otce, jako já. Uznávám, že Bůh působí skrze tohoto mého bratra v můj prospěch a ve prospěch všech lidí. Věřím, že můj bratr to se mnou myslí dobře. A i když s ním v mnoha věcech nesouhlasím, věřím, jsem přesvědčen, že jedná podle svého nejlepšího svědomí. Jsem opravdu rád a děkuji za to Bohu, že nyní i přes rozdílnost našich názorů se můžeme obejmout a stavět na tom, že jsme bratři a těším se, že později dospějeme i k stejným názorům, jak nám to svěřil Ten, který nás miluje a Ten, kterého milujeme.

CO MŮŽEME DNES UDĚLAT PRO JISTĚ NÁROČNÝ A DLOUHODOBÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ?





Dlouho jsem přemýšlel jaký vůbec zvolit postoj vůči stránkám projektu GranoSalis, na který jsem jednou, asi před půl rokem, náhodou narazil při „brouzdání“ internetem. Věřte není to pro mě jednoduché dokonce ani po tom půl roce. O GranoSalis musíte opravdu důkladně přemýšlet, abyste ho pochopili. Co je tedy GranoSalis? Vím, že pro Vás - zkušené uživatele tohoto prakticky diskusního fóra, to nebude žádná úžasná novina. Přesto ale to tak bývá, že věci nejgeniálnější bývají nejjednodušší. Slyšte tedy zjevnou pravdu: GranoSalis jsou stránky, které si návštěvníci tvoří sami!!



Možná si teď říkáte, co to tady ten vůl kecá, vždyť to nám přece nemusí nikdo připomínat, máme to napsáno hned na úvodní stránce a dávno to přece víme. Hned vysvětlím, co tím mám na mysli. Chci tím říct pouze to, že teprve až pochopením této věty, která mi byla od samého počátku známá a zřejmá, jsem mohl skoncovat se zlobou, kterou jsem k této internetové adrese choval. GranoSalis jsou stránky, které si návštěvníci tvoří sami!! Pochopil jsem tedy jednu důležitou věc, kterou chci, abyste na začátek pochopily také, proto ten sáhodlouhej úvod. Pochopil jsem, že za to, jak GranoSalis vypadá, nemůže provozovatel stránek, ale můžeme za to my samy. Případnou zlobu kvůli obsahu těchto stránek musíme tedy směřovat výhradně sami na sebe. Pochopil jsem, že jestli se mi něco nelíbí, musím se zlobit výhradně sám na sebe, protože nic jiného dělat ani nemohu. Nemohu se zlobit pro názor se kterým nesouhlasím na samotného jeho tvůrce, nebo mohu, ale nic mi to nepomůže, nic tím nezměním. Jediné, co mohu udělat je - buď se modlit za návrat svého názorového oponenta na správnou cestu, nebo lépe, za moje správné pochopení názoru svého oponenta. A pokud jsem již skutečně došel takhle daleko a vše jsem důkladně promyslel v modlitbě, je mou povinností snažit se přispět ke zkvalitnění obsahu těchto stránek DOBRÝM názorem.



Teď ale, co je to DOBRÝ názor, že jo?! Tímto termínem nemyslím svoji odpověď (kterou pokládám za správnou) na názor svého oponenta (který pokládám za špatný). To ne. Pokud bychom to chtěli brát takto, pak vězme, že zde je právě kámen úrazu všeho názorového nepochopení a odmítání smíření a pochopení mezi námi. Dobrý názor, tak jak ho nazývám, není tedy precizním souborem argumentů jedné strany proti druhé, ale spíše příklad – model chování, podle kterého by jsme se měli snažit řídit i my ostatní.



Takových dobrých názorů, chcete-li dobrých postojů, které nám dávají dobrý příklad je i tady na GranoSalis dost. Třeba od uživatele Bretonce, reformovaného křesťana, jak sám sebe nazývá, nedávno poslané povzbuzení a omluva za útoky některých členů tohoto fóra proti katolíkům. To je přesně ono. Bretonec, který sám s katolickou Církví nesouhlasí, tady katolickou církev hájí. Poučení: zkoušejme hájit názory se kterýma nesouhlasíme. Zkoušejme se je pochopit a zkusme dát tomu druhému SVOBODU k jejich vyznávání. Dát někomu svobodu vyznání v demokratickém systému zní naprosto jasně: RESPEKTUJ jeho víru. Protože v demokratickém systému, ve kterém žijeme svoboda jednotlivce končí tam, kde začíná svoboda druhého člověka. Argument, který teď jistě přijde, bude, že ve Starém zákoně, také bylo možné přivádět na pravou víru násilně. Musíme si ale uvědomit, že dnes je doba zcela jiná. Žijeme v demokracii, a musíme se tedy jejímu systému plně podřídit. Dnes, pokud chceme někoho přivést na pravou víru, musíme tak činit především DOBRÝM příkladem a spoléhat na milost Boží.



Tak, to by myslím na úvod stačilo a teď, abych se pohnul z místa. Úvod jsem psal především proto, abych vysvětlil smysl toho, co chci psát nyní. Po půlročním přemýšlení jsem usoudil, že je mojí povinností přispět ke smíření křesťanů zde na tomto fóru. Následujícími řádky chci především dát dobrý příklad, jak jsem o něm mluvil. I když si nedělám iluze, že se mi to povede, prosil jsem našeho Boha, aby se mezi mé slova nevloudila žádná nepravost, žádná pýcha, aby to co napíšu byl skutečně dobrý příklad, hodný k následování.



Myslím si, že úplným základem našeho smíření je láska. Co to je v našem případě? Snaha přestat toho druhého vidět jako svého oponenta. Snaha především přestat toho druhého démonizovat. Neznamená to pouze hledat to, co nás spojuje a přehlížet to, co nás rozděluje, protože to by vždy znamenalo, že jedna strana, nebo obě, se vzdají něčeho ze své víry. Musíme se naopak ze všech sil snažit pochopit toho druhého. Takto, pokud spolu obě strany budou, vždy s úctou, mluvit a zároveň se obě strany budou, vždy s největším nasazením, snažit pochopit toho druhého, musejí nakonec logicky dospět ke shodě, zároveň bez toho, aby se zřekli něčeho ze své víry a bez toho, aby s někým přerušily společenství.



Jak by to tedy mělo vypadat v praxi? Ukážu vám to na příkladu. Předem chci říct, že tento pohled mi ještě není úplně vlastní, ale snažím se o něj, protože vím, že je správnej. To aby jste si o mě nemysleli, že jsem dokonalej J. Jak tedy já katolík, pohlížím na svého bratra protestanta? Pohlížím na něj jako na svého bratra, jako na skutečného křesťana. Jako na bratra, se kterým mám sice rozepře, jako měli mezi sebou apoštolové Petr a Pavel, ale kterého skutečně miluji. Jako na bratra, skutečného křesťana, se kterým často nesouhlasím, ale zároveň uznávám jeho moudrost a vím, že mnohé z jeho moudrosti by mohlo být užitečné i mně. Uznávám, že tento můj milovaný bratr má stejného Otce, jako já. Uznávám, že Bůh působí skrze tohoto mého bratra v můj prospěch a ve prospěch všech lidí. Věřím, že můj bratr to se mnou myslí dobře. A i když s ním v mnoha věcech nesouhlasím, věřím, jsem přesvědčen, že jedná podle svého nejlepšího svědomí. Jsem opravdu rád a děkuji za to Bohu, že nyní i přes rozdílnost našich názorů se můžeme obejmout a stavět na tom, že jsme bratři a těším se, že později dospějeme i k stejným názorům, jak nám to svěřil Ten, který nás miluje a Ten, kterého milujeme.



A na závěr, prosím ty, kteří souhlasíte. Podepište se pod to tak, že tento přístup ke svým bratřím vezmete za svůj vlastní a budete se podle něho řídit. To znamená: pamatovat na svobodu vyznání, že moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda toho druhého. Pamatovat, na slova našeho spasitele, a i kdyby náš bratr s námi jednal jako nepřítel, snažit se ho přesto milovat. Nehledat třísku v oku svého bratra, ale nejprve odstranit trám ze svého oka. Pamatovat doslova na svoji nicotu před Bohem. Nezapomínat, že stejně tak, jak soudíme druhé budeme sami souzeni. Připomínat si, že naopak ti chudí v duchu jsou blahoslavení a že jejich je království nebeské. Stále si připomínat, že Kristovi jsou milý tiší, zvažme tedy množství našich zbytečných slov. Milujme se, konejme pokoj a MILUJME SE!!!



Děkuji vám všem Bratři a Sestry




"CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 69 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 25. říjen 2006 @ 23:55:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Aresi, uvědom si, že není lásky bez pravdy. Tedy myslím Boží Lásky. Lidská humanistická láska se může samozřejmě družit s jakýmkoliv druhem lži a klamu. Tím, chci řící, že my se máme zachovávat v Lásce Boží i vůči bludařům. Jejich bludy však musíme nenávidět. A máme se štítit i jejich tuniky poskvrněné tělesností ( Ju 21 a 23 ). Protože nebudeme-li mít Boží pravdu, nemůžeme mít ani Božího Ducha - tedy Lásku. Bůh nás vyzývá k zamilováni si Lásky Pravdy ( 2Tes 2,10 ). Antikrist naopak přijde s láskou bez pravdy. Tedy s lživou láskou. Měj se dobře



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 00:42:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aresi, Neznám jediného protestanta, který upřímně miluje J.Krista, který by nemiloval katolíky nebo jinověrce. To jaksi vyplývá ze vztahu k Bohu. Ale nemyslím si, že by kdokoli z biblických křesťanů zatížil svůj vztah s Bohem, jakýmkoli druhem třeba i skryté modloslužby. Pokoj Tobě. EdPilgrim.


]


Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 02:29:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ares !!!

Prosim neboj sa toho ze k zluceniu katolicizmu a protestantizmom nedojde.
Na tom sa pracuje velmi dlho, dokonca na tych najvyssich miestach v cirkvach. Ved dnes uz existuju evanjelikalne cirkvi kde sa modli k zomrelim a na roznych ekumenickych akciach hraje rimsky katolicizmus (najma jeho financne prostriedky) vyraznu rolu.

Verim ze taka cirkev prave povstava. Ci to ale bude Kristova cirkev, to je otazka ....



]


Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 23:44:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je právě ten největší omyl, protože NENÍ PRAVDY BEZ LÁSKY...


]


Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 27. říjen 2006 @ 20:14:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikoliv Aresi, není Lásky bez Pravdy, protože kde není Pravda ( = Slovo Boží ), není ani Duch ( Láska ). Lidská láska může klidně bez Boží Pravdy existovat, kdežto Boží Láska je s Pravdou spojena, protože Bůh sám je Láska i Pravda. Kdo nemá Pravdu, nemá ani Boha a tím pádem ani Boží lásku: "Každý, kdo přestupuje a nezůstává v UČENÍ ( = v Pravdě ) Kristovu, NEMÁ BOHA ( a tedy ani Lásku Boží ), kdož zůstává v UČENÍ Kristovu ( = v Pravdě ), ten i Otce i Syna má." ( 2Jan 9 ) A také: "Ale jde hodina, a nyní jest, kdyžto praví modlitebníci modliti se budou Otci v Duchu ( = v Lásce ) a Pravdě ( = Slovo Boží )." (Jan 4,23 ). Antikristovi naletí všichni ti, kteří nepřijali LÁSKU PRAVDY! ( 2Tes 2,10 ). Dokoce sám Bůh jim za to pošle mocné dílo PODVODŮ ( 2Tes 2,11 ). Satanova HLAVNÍ ZBRANÍ jsou LSTIVÉ LŽI ( Ef 4, 14 ). Naší HLAVNÍ ZBRANÍ a výstrojí proti tomu je PÁS PRAVDY, který drží všechnu ostatní Boží zbroj pohromadě. Bez PÁSU PRAVDY je celá naše zbroj nefunkční. Bez PÁSU PRAVDY, jsme úplně odzbrojení a nazí a nemůžeme obstát v duchovním boji ( Ef 6, 14 ). Apoštol Jan v době počínající apostáze Církve říká věřícím, "že se velmi zradoval, když je nalezl, jak chodí v Pravdě." ( 2Jan 4 ). Pak mluví o lásce a říká, že "TO JE LÁSKA, když PŘIKÁZÁNÍ ( Pravdu ) Jeho zachováváme, abychom v Něm chodili, neboť mnozí bludaři vyšli na svět." ( 2Jan 6-7 ) Jan píše, že Gáia "miluje v pravdě" ( 3Jan 1 ). Dále píše, že "po tom poznáváme, že MILUJEME syny Boží, když Boha MILUJEME a PŘIKÁZÁNÍ ( Pravdu ) Jeho zachováváme. Neboť TO JE LÁSKA BOŽÍ, abychom PŘIKÁZÁNÍ ( Pravdu ) Jeho zachovávali...." ( 1Jan 5,2-3 ). Měj se dobře


]


Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 08:33:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Ahoj Aresi,
chtěl bych opravdu vidět biblicky věřícího a Ježíší Kristu patřícího křesťana, který touží konat plně Boží vůli, a který katolíky nemiluje.. Obávám se, že takového nenajdeš.
Láska zmůže mnoho... ale obávám se, že je to představa cizoložné lásky s jiným náboženstvím a představování toho jako lásku autentickou. To, co zde popisuješ je - viditelná jednota. Nikoliv jednota na základě Bohem zjevené pravdy. A i když by měl kdokoliv lásky sebevíce, Krista zapřít nemůže a ani Jeho dokončené dílo.... a i přes veškeré snahy, to končí upálením na hranici, pronásledováním... ale nikdy ne odložení čisté víry v Pána Ježíše..
Zde je mezní rozdíl mezi křesťanským náboženstvím a křesťanstvím - jako vztahem s Bohem...
Cristiano



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 08:56:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nic ve zlém, ale osobně si myslím, že nejúčinnějším způsobem jak rozložit a zdiskreditovat svého protivníka (konkurenta) je spojit se s ním. Tak nejsnadněji a nejlepe lze uskutečnit taktiku, která byla známa a vlastní mimo jiné i jezuitům. V době první republiky tím byli velmi známí lidovci. Dnes KDU-ČSL. Tato skupina lidí jde cíleně a promyšleně za svým cílem. Většinou se spojí s tím, kdo je momentálně u moci a kdo jim vyjde vstříc k uskutečnění jejich plánů. Podle mě se lze spojit jen s těmi bratry a sestrami, kteří neodmítají a nebo nežijí v rozporu s Božím slovem. Mýlím se snad?



Re: Presne tak ! (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 10:17:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Presne tak, Stando.

Kdyz nekdo vytrvale odmita biblicke uceni ve velmi jasnych otazkach, jako je ospravedlneni nebo kdyz provozuje modlarstvi a neprojevi sebemesi ochotu toho zalitovat a odvratit se od toho, tak jakapak jednota?

Takove lidi lze mit rad, lze se za ne modlit, lze jim prat vyvazli z bludu, ale sjednocovat se s nimi nemame.

zdravi
reformovany


]


Re: Presne tak ! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 16:33:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napsal jsi to výstižně a přesně. Tvá slova mi mluví ze srdce. Zdraví Standa.


]


Re: ARESI TY TEDY NEJSI DOBRY KATOLÍK ! (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 10:01:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ares Jak tedy já katolík, pohlížím na svého bratra protestanta? Pohlížím na něj jako na svého bratra, jako na skutečného křesťana. ref No to ale Aresi nejsi dobry rimsky katolik! Pokud bys byl dobry rimsky katolik, pak bys prijimal vse co uci RKC. A tedy i Tridentsky koncil, ktery krestany verici Evangeliu podle Bible proklina. Zde je dukaz: Council of Trent: Canons on Justification



Re: ARESI TY TEDY NEJSI DOBRY KATOLÍK ! (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 11:24:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hlavně, že ty jsi dobrý a neomilný... Jak vidím ty jsi zřejmě strážcem a oporou pravdy (1 Tim 3,15) Oháníte se tady biblí, že ta je prý strážcem a oporou pravdy, ale chováte se tak, že spíše Vy, každý z vás je nad Písmo svaté. Každý hlásáte něco jiného, ale vy sami jednáte správně. Jen jedno vás spojuje: společná nenávist ke katolické církvi. Ty v tom vůbec vynikáš. Každého odsuzuješ, ale svoji chybu nepřipustíš.

Tady ti posílám odkaz na katechizmus katolické církve po 2. vatikánském koncilu, aby ses mohl vrátit do reality a nemusel hledat své námitky proti církvi v 500 let starém koncilu. Přečti si jaký vztah má církev k ostatním nekatolickým křesťanům niní. Přečti si paragrafy 817-819. Nebo si radši přečti katechizmus celý a pak teprv vznášej námitky. http://www.katechismus.cz/paragraf.php?sel_paragraf=817


]


Re: ARESI TY SE ZRIKAS TRIDENTSKEHO KONCILU? PRESTAVAS PROKLINAT KRESTANY JAKO RKC ?? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 11:56:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

A
nemusel hledat své námitky proti církvi v 500 let starém koncilu

R
ARESI TY SE ZRIKAS TRIDENTSKEHO KONCILU?

Vyjadri se prosim jednoznacne a neobvinuj z nenavisti k RKC. Vzdyt kdo tu proklina RKC?

Naopak RKC proklina krestany !!!

Kde je tedy nenavist ke krestanum ne-li v RKC.

zdravi
reformovany


]


Re: ARESI TY SE ZRIKAS TRIDENTSKEHO KONCILU? PRESTAVAS PROKLINAT KRESTANY JAKO RKC ?? (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 12:14:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je vidět, že jsi ten odkaz co jsem ti poslal ani nepřečetl, protože bys nemohl tvrdit to co tvrdíš... A určitě se nezříkám tridénského koncilu, ale některé věci už neplatí. Jako třeba vztah ke křesťanům, kteří se od katolické církve odtrhly... viz 2. vatikánský koncil.. Podívej se na ten odkaz katechizmu a přečti si ty tři kratičké paragrafy, ať můžeš soudit...


]


Re: ARESI TY TEDY NEJSI DOBRY KATOLÍK ! (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 12:06:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mily Ares !!!

Poukazanie na odchylky od povodneho biblickeho ucenia nieje nenavist. Evanjelikalnych krestanov urcite nespaja nenavist ku katolicizmu ale mnohych poburuju markantne a do oci bijuce prekrucania evanjelia.

To ze reformovani krestania niesu uniformne jednotni je dobre, nakolko je jasne ze su slobodni. Ja sa nezastavam mnozstva minusov a preslapov medzi nimi, ale osobne ma poburuje snaha rkc o prienik ich bludov ekumenickym spojenim s protestantizmom.


]


Re: ARESI TY TEDY NEJSI DOBRY KATOLÍK ! (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 12:20:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gnojme, ty tomu neříkáš nenávist. Nebudu se s tebou hádat o slovíčka. Jen říkám, že jste všichni zajedno, pokud se jedná o katolickou církev, ale to, že sami jste mezi sebou rozděleni a sami máte protichůdné názory, to vám nevadí. Všichni jste bibličtí, ač někteří slaví eucharistii, jiní to považují za klanění oplatce a tudíž modloslužbu. Všichni tvrdíte, že jedinou strážkyní pravdy je Bible a každý z vás z ní vyvozuje něco jiného. Vysvětli mi prosím ten rozpor...


]


Re: ARESI TY TEDY NEJSI DOBRY KATOLÍK ! (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 21:14:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý aresi,
to víš že jim to vadí, vadí jim každý, kdo nemá jejich vidění světa a stejné názory.


]


Re: ARESI TY TEDY NEJSI DOBRY KATOLÍK ! (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 27. říjen 2006 @ 10:13:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ares !

Vdaka za podnetnu otazku.

Nemyslim, ze je negativum, ak rozne spolocenstva maju rozne postoje a rozny vyvin v celej skale veci a tym padom rozny pohlad na niektore body viery. Ani v Zjaveni Jana nieje odkaz pre jednu vyvolenu novozakonnu cirkev, ale pre sedem krestanskych cirkvi, s ktorych kazda je ina, kazda ma rozny vyvin, rozne problemy.

1. Kor 3-11:
Lebo nik nemôže položiť iný základ okrem toho, čo je položený, a tým je Ježiš Kristus.

A tu je problem. Zaklad ktory je Jezis Kristus. Katolici prisudili Marii, ulohu, rolu, ktora patri vylucne Jezisovi Kristovi a zvrchovane orodovnictvo Ducha Svateho zmenili na modlitby k zomrelym ludom. Nas spor je teda o zakladoch evanjelia.

Spory dajme tomu o sobotach, nedeliach, hudbe, tanci, sposobe bohosluzieb, charaktere evanjelizacii niesu spormy o zaklade evanjelia. To tu je, bolo a bude, dokonala cirkev neexistuje, a ani nemoze, nakolko sa sklada z nedokonalych a omylnych ludi.

Velmi dolezite prave preto je, aby zakladne dogmy cirkvi alebo krestanskeho spolocenstva boli v zhode s Pismom. Napriek tomu, ze rkc prezentuje samu seba ako uniformne jednotnu, jej zakladne dogmy su jeden velky rozpor zo znacnou castou biblie.

( Ja som ani nepovedal ze snaha o uniformitu je zlou vecou. Povedzme zbory armady spasy su toho dokazom. Maju organizovane vedenie, su vnutorne hierarchicky usporiadane a ich zakladne tezy su absolutne v zhode s evanjeliom. V Anglicku maju vlastne budovy s vlastnou infrastrukturou, vlastnu hierarchiu a obrovsky evanjelizacny potencial )

Problem teda stale zostava : Katolicka dogmatika evanjeliu silne odporuje (marianske modlarstvo, uctievanie mrtvych, modlenie sa k obrazom socham, papezska neomylnost) kde rozpory s Pismom su zdovodnene nadradenostou tradicie nad Bibliu a zdovodnovane tezami o "vyvoji", ( cize odklonu od Pisma).



]


Re: ARESI TY TEDY NEJSI DOBRY KATOLÍK ! (Skóre: 1)
Vložil: ares v Pátek, 27. říjen 2006 @ 11:01:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano máš pravdu. Mezi námi je rozpor... Nerozumíme si v podstatných bodeh víry, to je bezesporu. Ke smíření je především potřeba pochopení se navzájem a to je možé jedině tehdy pokud na obou stranách bude ochota naslouchat. A to je možé jedině tehdy pokud se budeme navzájem milovat a s láskou se snažit o pochopení toho druhého.

V současné době jsou na obou stranách vykopány hluboké zákopy. Každá strana je přesvědčena o své výlučné pravdě a nechce se pohnout z místa, aby vyklidila pozice nepříteli. Tak to bereme a je potřeba si to přiznat. Je potřeba změnit myšlení, to je to co jsem chtěl říct. Já nemám koncept "úplného smíření", pouze prvního kroku ke smíření.

Pokud chceme něco změnit, musíme to udělat takhle: Neříkat tomu druhýmu: "Podívej se co všechno děláš špatně!!" Musíme říkat: "Podívej se já to dělám takto, mám k tomu takové a takové důvody, myslím si to a to. Co ty si o tom myslíš??" Takhle je potřeba diskutovat, bez vzájemného obviňování se. To jsem chtěl říct, protože si myslím, že vědšina věcí je jen nedorozumění.

Rád s tebou budu takto diskutovat, třeba o víkendu, kdy budu mít více času... Pokud máš možnost ozvi se mi na ICQ 190 817 006, nebo mi sděl svoje a já se ozvu jakmile budu mít trochu času. Dík


]


Re: ARESI TY TEDY NEJSI DOBRY KATOLÍK ! (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 27. říjen 2006 @ 11:33:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim Ares!

Vobec to nevidim ako problem nelasky , neochoty komunikovat alebo ako boj, rivalitu.

Ziadny znovuzrodeny, biblicky krestan ktory berie Pismo vazne do "koalicie" s katolicizmom nevstupi.

Este raz: To vobec nieje problem neochoty komunikovat, nepriatelstva, nenavisti ani nelasky. Je to problem odklonu od evanjelia, problem praktizovania protibiblickych zasad, je to problem respektovania Pisma v jeho najzakladnejsich bodoch.

Zvrchovane Bozstvo Jezisa Krista, zvrchovane orodovnictvo Ducha Svateho, striktny zakaz komunikacie zo zomrelymi je totiz neoddiskutovatelna cast evanjelia ....




]


Re: ARESI TY TEDY NEJSI DOBRY KATOLÍK ! (Skóre: 1)
Vložil: ares v Pátek, 27. říjen 2006 @ 14:44:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jednu podstatnou věc jsi vynechal... neochota naslouchat :-) to je to o čem jsem mluvil...

Já se nodomnívám, že se katolíci odklanějí od evangelia, stejně jako žádný katolík, ty si myslíš, že ano ano... A teď kde je pravda... Pojď si o tom popovídat o víkendu přes to ICQ..


]


Re: ARESI TY TEDY NEJSI DOBRY KATOLÍK ! (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 10:22:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gojime a Aresi, přesně tak. Pavel píše o těch, kteří nezůstali v PRAVDĚ EVANGELIA:"Kterým ani na chvilku neustoupili jsme, a nepoddali se, aby PRAVDA EVANGELIUM zustala u vas.'' Ani znamka nejakeho pokusu o vzajemne pochopeni.


]


Re: RIMSKEMU KATOLICISMU JSOU ZREJME BLIZSI POHANSKA NABOZENSTVI NEZ KRESTANSTVI !!! (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 10:06:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

ŘKC
chystá v Assisi synkretistické setkání s pohany !!! Papež to podporuje !!!





RIMSKY KATOLICISMUS NENI BIBLICKE KRESTANSTVI ! (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 10:12:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Má katolická víra solidní původ v Bibli???



Re: RIMSKY KATOLICISMUS NENI BIBLICKE KRESTANSTVI ! - a co když ano? (Skóre: 1)
Vložil: Drx v Pátek, 17. listopad 2006 @ 20:18:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
http://apologia.cho.cz/


]


Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 11:18:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smíření jistě není považováno za vzájemný respekt nebo úctu a lásku. Obávám se, že pes je zakopán jinde. Řkc se oficiálně - dle svého katechismu - považuje za jedinou, v plnosti, církev Kristovu a uvádí, že ostatní věřící se k ní potřebují přivtělit. Co tedy znamená smíření z pohledu pravověrného katolíka? Jedině to, aby se protestant stal katolíkem. Takové smíření je ovšem z protestantského principu "Sola Scriptura" nemožné.

Mám však jiné řešení: Považujete-li, milí katolíci, smíření jako zahlazení věroučných rozdílů, zřekněte se kultu Marie, svatých a papeže, včetně mše jako oběti a neomylnosti učitelského úřadu, a přivtělte se k nějaké protestantské církvi. Pak už mezi námi nebude nic stát. Já osobně Vám navrhuji tu svoji :-D

Jestli tedy svůj pohled bereš vážně, distancuj se zde od závěrů Tridentského koncilu, který nás, kteří ctíme reformační principy, proklel. Ani 2. Vatikánský koncil tato anathemata neanuloval. Nemohu přeci jiné lidi proklít nebo se k této kletbě hlásit, a pak jim pokrytecky říkat, aby se smířili. Míč je na Vaší straně hřiště.


S pozdravem,

Pastýř




Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 12:23:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravdu? Přečti si prosím katechizmus paragraf 817, 818 a 819...


http://www.katechismus.cz/paragraf.php?sel_paragraf=817


]


Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 13:13:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musíš číst v kontextu paragrafu 816:

„Jediná Kristova církev …“ je ta, kterou „po svém zmrtvýchvstání náš Spasitel odevzdal Petrovi jako pastýři, jemu a ostatním apoštolům ji svěřil, aby ji šířili a řídili … Tato církev, ustavená a uspořádaná na zemi jako společnost, subsistuje (… uskutečňuje se) v katolické církvi a je řízena Petrovým nástupcem a biskupy ve společenství s ním.“ Dekret 2. vatikánského koncilu o ekumenismu objasňuje: „Jedině prostřednictvím katolické církve, která je všeobecným nástrojem spásy, je dosažitelná plnost všech prostředků spásy. Věříme totiž, že jedině apoštolskému sboru, jemuž stojí v čele Petr, svěřil Pán všechno bohatství Nového zákona, aby ustavil jedno Kristovo tělo na zemi, k němuž se potřebují plně přivtělit všichni, kdo už patří nějakým způsobem k Božímu lidu.“

V úctě,

Pastýř


]


Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 16:47:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když už jsme u toho, v katechizmu vytrhávat z kontextu nesmíme vůbec, protože všechno ze všeho vychází, to jen na okraj. Jestliže chce zájemce opravdu porozumět učení katolické církve v celku, musí katechizmus pročíst celý.

Jinak máš, ale pravdu, paragraf 816 opravdu vyjadřuje víru katolické církve, stejně jako každý jiný paragraf. Jen mi uniká, rozpor mezi ním a následujícími 817-819, jak zřejmě naznačuješ.


]


take it easy - subsistuje (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 17:58:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
šak se nerozčiluj, Pastýř si jen bere svůj výklad na texty katechismu,podobnějako to dělá na jiné texty jiných církví

subsituje - jak přímo vyplývá ze slova znamená, že je ponořena, vnořena v katolické církvi. Echt správná formulace, kterou zastávají tradiční katolíci je EST tedy, že Kristova církev je pouze katolická církev. To ale v katechismu nikdy Pastýř najít nemůže, protože to v něm ani v jiných katolických dokunemtech není.

Prostě se skutečné v ní uskutečňuje to je vše, podobně jako je na jiných místech katolického učení - např. v deklaraci Dominus iesus je doslovně uvedeno, že mnoho z Kristova učení zůstává i v jiných církvích a mnoho křesťanů těchto církví je tedy stejnými křesťany jako katolíci.


]


Re: take it easy - subsistuje (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 20:43:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně, nemohu to přece vykládat, vždyť nestojím v apoštolské posloupnosti :-) A navíc zde rozpory oproti jiným koncilům být nemohou, vždyť závěry ekumenických koncilů učiněné biskupským sborem v čele s Petrovým nástupcem jsou neomylné (§ 891).

Co se týče "subsistence", Lumen Genitum 8 ji vidí ve zcela jiném kontextu než se snažíš naznačit. A to v souvislosti s "jednou, katolickou a svatou církví, řízenou Petrovým nástupcem." Mám tedy Tvé náznaky chápat tak, že pravá církev Kristova ve své plnosti taktéž plně subsistuje i v ČCE nebo v Pravoslavné církvi? Ale vítám tento Váš ústupek.

Za ocitování stojí i dokument "Unitas Regeneratio":

"Podpořit obnovení jednoty mezi všemi křesťany je jedním z hlavních úkolů posvátného ekumenického Druhého vatikánského sněmu. Kristus Pán totiž založil církev jednu a jedinou, a přesto se více křesťanských společností vydává před lidmi za pravé dědictví Ježíše Krista. Vyznávají sice, že jsou všichni učedníci Páně, avšak rozdílně smýšlejí a jdou různými cestami, jako by Kristus sám byl rozdělen. (1)((1/Srov. 1 Kor 1,13.)) Toto rozdělení však zřejmě odporuje Kristově vůli, je pohoršením světu a poškozuje svatou věc hlásání evangelia všemu stvoření...."

Dnešní učení řkc to řeší šalamounsky. Toto výše citované tělesné rozdělení již není vinou dnešních protestantů, neboť ti se do tohoto "pohoršení" již narodili. Omyl! Já, a mnozí jiní, jsem si svoji církev dobrovolně zvolil, do ničeho jsem se nenarodil a plně se hlásím k dědictví reformace, na své reformační otce jsem hrdý a dodnes se k nim hlásím. Pokud bych žil v jejich době a neměl jsem strach z katolických inkvizičních metod, jednal bych stejně a věřím, že mnoho mých protestantských bratří také.

Pokud však věříte, že protestantské církve jsou církvemi plně Kristovými, zcela rovnocenéými církvi římskokatolické, znamená to tedy, že Vy dva osobně se odříkáte anathemat Tridentského koncilu nad tehdejšími reformátory? Prosím, odpovězte.

Děkuji,

Váš Pastýř


]


Re: take it easy - subsistuje (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 21:41:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Ale poněkud zapomínáš, že reformátoři byli katolíci achtěli svou církev reformovat, ne rozdělit.
Takže ze smutného vedlejšího efektu reformace-rozdělení děláš cnost a ze sjednocení strašáka .
A co se týká apoštolské posloupnosti, nebyli reformátoři tak odvázaní jako tyz toho, že jí nemají. Naopak, myslím, že např. v JB to byl veliký boj, než začali světit biskupy mimo apoštolskou posloupnost - bylo to do té doby něco takřka nevídaného.
I v protestantismu ostatně jsou skupiny které posloupnost mají, případně o ni alespoň někdy v minulosti usilovali (viz právě JB, nebo církev československá).
No, ale hlavní je, že máš ve všem jasno, na všechno máš odpověď.
P.S.: Prosím tě, preventivně, abys ze mne nedělal zastánce sjednocení s řkc. To jsem tím říct opravdu nechtěl.ale ty to tak určitě pochopíš.


]


Odpověď Pastýřovi (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 27. říjen 2006 @ 14:31:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Pastýři,

náznaky vidíš opravdu dobře, přesně tak to myslím - problém je tedy na Tvé straně jak chápeš texty našeho magistéria. Naše církev je sice neomylná ve směřování ke spáse, ale nikoli vševědoucí v tom jak k ní dovést. Jinak řečeno, vše co je psáno je psáno pod vlivem Ducha svatého (to je naše neomylnost), bohužel je to i psáno lidskou rukou a lidským vyjadřováním - proto každý chápe po svém vyjadřování. V tom svém asi též někteří my katolíci chápeme špatně Ježíšova slova o jednotě a každou odchylku jako porušení jeho přikázání - ostatně jak to chápete Vy reformovaní, když Vám nevadí se stále dělit? Zcela evidentně zase jinak než my.

"Církev plně Kristova" - pěkný pojem ale bez obsahu. Člověk je plně Kristův - buď je nebo není. K žádné organizaci je Kristus nehlásil - povolal učedníky a ti povolávali další. V katolické církvi jsou Kristovci, stejně jako v jiných církvích - třeba CČE nebo AC nebo v pravoslavné. Toto katolická církev vyznává - proto je možné přijímat katolické svátosti bez formálních omezení i pro nekatolíky, pokud mají stejnou víru (v Krista, ne v organizaci, ale církev jako jeho tělo tj. církev je vždy jen v Kristu, těžko naopak).

Dominus Iesus:
Na druhé straně, církevní společenství, která neuchovala platný episkopát a autentickou a neporušenou podstatu eucharistického tajemství nejsou církvemi v pravém slova smyslu. Ovšem ti, kdo jsou v těchto společenstvích pokřtěni, jsou křtem přivtěleni ke Kristu a jsou tak v jistém, třebaže ne dokonalém společenství s církví (62). Křest sám o sobě skutečně míří k plnému rozvinutí života v Kristu, skrze integrální vyznávání víry, eucharistii a plné společenství církve (63).

Proto se třeba v tomto chápání křtu bez problémů katolíci shodnou s luterány a s reformací odvozenou od nich.

Nejsme vševědoucí - proto si můžeme dovolit tvrdit, že nejste "v plnosti" s námi - kdybysme měli nějaké měřítko nebo nástroj jak zjistit, že jste tak by se to dalo lze napsat.

Anathemat se nijak neodříkám, protože jsem je na nikoho nevyřkl. Je mnoho věcí, které církev katolická vyhlašovala ústy svých zástupců, a které už byly dávno shledány mylnými - je věcí těch, kteří je vyřkli aby se omluvili, a mojí věcí je takto nejednat.

II. Vatikánský koncil mě velmi potěšil, on totiž těm kteří chtějí vidět a slyšet ukázal, že i v katolické církvi je možné mezi biskupy a kardinály najít rozumné lidi, kteří se nechtějí schovávat za neomylnost nebo vševědoucnost ve všem. Některé jimi schválené texty jsou zcela v protikladu závěrům koncilu Tridentskému - sami biskupové to vědí a nikdo s tím nemá problém kromě pár lefébristů. Ano - v době Tridentu katolíci věděli a schválili, co mysleli že je dobré, v době Vatikánu udělali jen to samé.

Také bych nechtěl žít v době vyvražďování katolíků v Německu, Švýcarsku, Anglii, Irsku ... atd. a to jen za drzost zůstávat ve víře svých otců ... Ani Luter ani Kalvín se ke katolíkům vstřícně nechovali - hlásíš se k nim ve všem?

jarda


]


Re: Odpověď Jardovi (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 27. říjen 2006 @ 15:37:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Jardo,

co se týče Kalvina a Luthera, hlásím se samozřejmě k oběma aniž bych byl povinen souhlasit s celou jejich věroukou. Hlásím se rovněž k apoštolským i mnohým středověkým církevním otcům. Reformátoři nejsou neomylní a protože doktrínu o neomylnosti odmítali, mohu si dovolit s nimi v mnohém nesouhlasit. Za neomylné pokládám toliko Písmo svaté, které nadřazuji jakékoliv církevní autoritě. V jeho výkladu jsem pak stejně tak omylný, jako kterýkoliv papež, ať mluví z kterékoliv katedry :-) I když nemohu s dobrým svědomím říci, že mnozí papežové byli vůbec křesťany. Věřím však, že jím byl například Lev, historicky první muž, kterého protestanti v širším konsensu za papeže považují.

Jinak beru katolické dokumenty velmi vážně a pokud upírají protestantským církvím plnost prostředků spásy, je to smutný pohled. Necítím žádnou potřebu se k řkc přivtělovat, protože má církev - podle mého chápání - není v prostředcích spásy v ničem ukrácena. Spasen jsem pouhou milostí skrze víru, což se nutně musí projevit ve skutcích víry, ale katolické svátosti k tomu nepotřebuji. Například mše bych se aktivně - pro Boží bázeň - odmítl účastnit.

Jinak je pro mne rovněž smutné zjištění, že se katolíci nedokáží jasně zříci anathemat z Tridentu. Ale je mi jasné, že kdyby tak učinili, popřeli by de facto svoji identitu. Zůstávají pro ně tak nadále v platnosti.

Jsem s katolíky však jednotný v pohledu na potraty a taktéž v mnoha etických otázkách. Jsem ale příslušníkem jiného náboženství, než je římský katolicismus. To říkám v pokoji a bez jakýchkoliv emocí. Vím totiž, že právě toto bývá ze strany katolíků za nenávist mnohdy považováno.

S přáním Božího požehnání,

s pozdravem,

Pastýř

Myslím, že již bylo řečeno vše, a pokud nám nejde pouze o ovlivnění čtenářů, myslím, že jsou naše názory i postoje transparentní.


]


Re: Odpověď Jardovi (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 27. říjen 2006 @ 15:57:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři,

Jinak beru katolické dokumenty velmi vážně a pokud upírají protestantským církvím plnost prostředků spásy, je to smutný pohled.

Pokud to vidíš, jak píšeš - chápu, že Ti to přijde smutné ... já to tedy bohužel nevidím, že by naše církev nějakému protestantovi bránila v účasti na spáse.

Vyjádření, že lidmi ustanovenými katolickou církve jsou slouženy (křty, kázání, svátosti) veškeré potřebné věci ke spáse, nechápu jako vylučující jiné služebníky v jiných církvích, že by nedělali zcela to samé, ale snaha o ujištění že to tak je a mnozí naši předkové si to mysleli. Rozlišení nemáme, tak se držíme toho co známe - apoštolé se vždy nějak shodli a ustanovovali si své nástupce a vybízeli aby k určitým službám byli zase jen určití lidé - tedy aby každý nedělal vše. Reformátoři si to nemysleli a tak toto vyjádření chápou jako vylučující.

Neuráží mě, že pokládáš římskou církev za jiné náboženství nežli své, uráželo by mě (trochu) jen to, kdybys mi tvrdil a dokazoval, že katolíci nepatří Kristu.

jarda

... také myslím, že bylo řečeno snad dost, a doufám, že každý čtenář tohoto threadu také napsal svůj názor na aresův článek ....


]


Re: Odpověď Jardovi (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 27. říjen 2006 @ 19:31:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Že bys byl příslušníkem slezského letničitismu?
Víš, náboženství jsou všechna stejná, ať se nazývají římský katolicismus, slezský letničismus nebo (!) českobratrský evangelismus.
Ale pak jsou tu lidé, kteří mají rádi svého Pána Ježíše Krista, sebe navzájem a taky všechny své bližní, včetně nepřítel - nebo aspoň o takový stav usilují, a tito lidé, žel jsou příslušníkům "různých náboženství-jak jsi sám napsal" trnem v oku.


]


Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 11:54:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby to ten katolik myslel uprimne a chtel projevit lasku protestantovi, musel by se odvratit predevsim od modlarstvi a take jinych nabozenskych ritualu, protoze jedine tak by mohl dokazat, ze jeho laska je pravdiva. Jinak to, co nabizis je pokrytectvi a pochlebovani, ktere nemuze byt pojitkem v krestanske lasce.
A co se tyce demokracie, ta do krestanstvi nepatri. To si pletes s politikou.



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 12:21:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Aresi,

děkuji Ti za poctivě myšlený a důkladný příspěvek.

Myslím si, že na tomto portálu se scházejí lidé, kteří jsou podobně upřímní a poctiví jako Ty.
Nemůžeme mnohdy překročit svůj stín a ztotožnit se s viděním věci druhého, ale co vnímám, je ochota porozumět si, vzájemná úcta a láska, i přes občasné jiskření a nějakou tu neurvalost.

Bůh vidí do našich srdcí a vidí tu rodící se lásku křesťanů k sobě navzájem - vždyť je to Jeho dílo.
Věřím, že pokud budeme pokračovat ve svém úsilí lásky, učiní On to ostatní, na co ani náhodou nemáme, totiž sjednotí nás i v Pravdě. Protože, jak řekl Gregorius - Láska je zároveň Pravda.

Apoštol Pavel říká, že cílem všeho vyučování je nefalšovaná a upřímná láska. Myslím, že jsme na správné cestě...

Zdraví Speranza









Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: bartonec v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 13:08:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji Ti milý Aresi,
věřím, že katolíci jsou naši bratři a sestry, a velice mnoho se od nich učím. Nevím, jak se to dělá, ale pokud by to bylo možné, nominoval bych tě na zlatou perlu.
Díky
Tomáš Bartonec



Mily Tomasi Bartonce ! Je smutne, ze se od RKC uci mnozi jako napr.: (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 14:18:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pastor KS považuje modlitby k démonům s pohany za prozíravost a dobrý nápad !!!!



? - přijmout ty které znáš ... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 17:47:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš to aresi ale otázku ...

Co můžeme udělat? Obecně asi vůbec nic, konkrétně se pokusit milovat konkrétní bratry a sestry protestanty - tedy pokud o to stojí ovšem.

Nabízí se návštěva jejich bohoslužeb a modliteben - lze najít v čem se s nimi i v klidu pomodlit, pokud se skutečně obrací v modlitbě k Bohu a nemeditují nad teologickými a liturgickými otázkami.

Jak jsem zatím poznal, tak protestanté se prý hlásí k Bibli, každá církev ale k jiné - v praxi a výkladu to je zřejmé. Přes svůj výklad pak měří jiné - tedy jak tu často zaznělo "lásku ano, ale na základě pravdy" - tedy na základě jejich pravdy. Někteří katolíci zase měří jen přes svátosti a Bible jakoby se báli a přišla jim i zbytečná a jakoby druhořadá - svátosti přeci stačí, ne? A přes ně se snaží dostat k protestantům - jistě lze se shodnout třeba na křtu - ale je to k něčemu? Prakticky jen k tomu, že nově příchozí se nemusí znovu křtít, jinak chápání křtu je u protestantů jiné nežli u katolíků. My věříme, že se tím člověk připojuje ke Kristovu tělu, pro ně je to většinou jen další symbol ... na a tak lze jít přes ostatní skutky katolíkům cenné a protestantům bezcenné.

Pro jedny je mírou Bible (v patřičném výkladu), pro druhé církev (s patřičným výkladem - viz chápání Pastýře,kterému stále leží v srdci prastará anathema).

Smíření možné je, ale jen mezi určitými lidmi a jsou mezi námi lidé nesmiřitelní - to ale není nic nového v Písmu jich je taky dost (Kain, Saul, Jidáš, ....) většinou se každý z nich nějak k Bohu hlásil - ale jak jednali? Naší věcí je se chovat tak jako jejich současníci, kteří v Boha věřili plným srdcem. Jak se smířili saduceové s farizei? Nijak, prostě jedni vymřeli s chrámem. Obě strany se však shodli na Ježíšovi - možná to je také naše cesta - nejsme často moc daleko od myšlení těchto biblických příkladů. Místo textů nebo skutků mít skutečně v srdci Ježíše, tak jak jsme jej poznali a přijali, nevěřím že by ti nyní na GS nesmiřitelní - v čase kdy uvěřili v Krista jej skutečně nepoznali správně, nevěřím také, že jim v té chvíli dal do ruky meč a oheň a řekl - "vyčistěte zemi od modloslužebných katolíků" - k tomu asi došli časem při hledání "pravdy". Různí křesťané došli při tomto hledání různě - Mormoni,Jehovisté, kalvinisté i my katolíci - teologie jsou už v principu nesmiřitelné, ale lidé by se mohli shodnout v normálním životě - tedy to k čemu asi vybízíš svým článkem. Ale podobně to platí i uvnitř církví - většinou se nehádají kvůli vysokým teologickým problémům, ale pro drobnosti (osobní nevraživost, nebo jen prostá nespokojenost - se sebou samým, se svým duchovním vývojem, za čož viní vždy hlavně druhé). Korunou poslední doby je hlásit vše jako dílo Ducha svatého ...

a nebudu už psát další množství zbytečných slov ....

jarda



Re: ? - přijmout ty které znáš ... (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 23:42:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkně jsem si zavařil, když mě napadlo uskutečnit svůj plán (nebo vnuknutí od Boha, získané v modlitbě, podle toho, jak to kdo chce brát). Mohlo mě napadnout, že pak už budu muset jen psát a psát a vysvětlovat a reagovat...:-))) Ale co jsem si navařil...

Věru přetěžká otázka, ale domnívám se, že jedinej možnej recept je: ZAČÍT U SEBE. Změnit nejprve svůj přístup a stůj co stůj se ho snažit praktikovat. Bez ohledu na to jestli to ten druhý příjmá, nebo nepříjmá. Bez ohledu na to jakým zlům budeme muset čelit. Stejně tak se choval i Ježíš. Šel sám proti všem.

Minulej papež mluvil o kultuře Lásky, myslím že jsem ho konečně pochopil. Ten současný říká: Bůh je láska. Jestliže Bůh je láska, musíme Lásku ustanovit první instancí. Musíme přestat mluvit o patentu na pravdu, protože jsme lidé hříšní a nedokonalý a nikdo z nás nemůže pravdu pochopit úplně stoprocentně. První tedy není pravda, první je LÁSKA. To si, ale každý musí ujasnit nejprve sám u sebe.

Dřív jsem byl člověk velice pyšný (teď jsem taky, ale díky Bohu snad míň) Každýho jsem soudil. Byl jsem skejťák a všichni ostatní byly mimo. Nácky jsem nesnášel, normálové byli mimo. Zjistil jsem, že nemůžu soudit člověka a to vůbec!!! Teď se často přistihnu jak, jako samozvaný intelektuál, hledím spatra na lidi čtoucí Blesk a zase je to špatně. Člověka musíme hodnotit jako živou bytost, stvořenou Bohem, nám ZCELA ROVNOU. Podívejme se jenom, jak nás překonávájí Hinduisti s úctou ke zvířatům, kterým prokazují jako živé bytosti mnohem větší úctu, než my křesťané sobě navzájem. Musíme se stále cvičit v Lásce ke druhým lidem.

A jak to uskutečňovat v praxi? To jsem právě chtěl, aby to vyplynulo s toho článku (pamfletu), co jsem napsal. Vždy se snažit dvakrát promyslet svoji odpověď tomu, kdo mě namíchl, aby byla prosta všech urážek, zlostí a nenávisti, co mě v první chvíly napadne. Nekritizovat zbytečně toho druhého. Proč asi Kristus říká, aby jsme nehledali třísku v oku, toho druhého, když sami v něm máme trám?? Polemizovat ano, ale v bratrské lásce a pokud to neumíme radši nepolemizovat vůbec.

Musím jít spát, je to trochu useknutý, ale smysl je snad jasný. ZAČÍT KAŽDÝ SÁM U SEBE A UVĚDOMIT SI, ŽE LÁSKA VŽDY VÍTĚZÍ A PRAVDA JE TEPRVE AŽ JEJÍ PLOD. TO ZNAMENÁ, ŽE MUSÍME ZAČÍT LÁSKOU..


]


Re: ? - přijmout ty které znáš ... (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pátek, 27. říjen 2006 @ 08:25:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne. Laska zalozena na Pravde je ta spravna cesta. Jakpak bys mohl posuzovat spravne bez pravdy? Je zbytecne se o tom pisemne dohadovat. Myslim si, ze si nas Buh jednoho kazdeho otestuje jak k lasce bliznimu, tak i jak stojime v lasce k jeho Pravde. Zde, na techto strankach je mozne vyjadrovat sve nazory, zkusenosti, postoje, znalost v Pismu, ale nelze dokazovat lasku. Ti, kteri by se spojili treba s dablem jen aby dosahli uspech a moc, dostanou svoji odmenu az nas bude Buh soudit. Nemohou ale rict, ze nebyli varovani. A jak uz jsem rekla, projevovani lasky k bliznimu se ukazuje v kazdodennim zivote vericiho cloveka. Nepletme si to se slucovanim cirkvi. Ti z nas, kteri odmitaji nabizene spojeni katoliku s protestanty, tak necini z nenavisti k cloveku, ale z nenavisti ke hrichu a jestlize tohoto odmitani nekdo vyuziva k napadani protestantu ci evangeliku, at se podiva napred na umysly sveho srdce. Ja za sebe mohu rict, ze nehodlam nest nenavist ke katolikum ani ji nemam, ale nespojuji se s jejich ucenim a zpusobu vyznavani viry.


]


Re: ? - přijmout ty které znáš ... (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 28. říjen 2006 @ 17:39:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
A neříkal snad Pán Ježíš:
Miluj Boha a miluj bližního a v tom je celý zákon a proroci?
Jinými slovy, miluješ li dokonale Boha a bližního, bibli nepotřebuješ, protože tvým motivem je Láska ve všem co děláš.


]


Re: ? - přijmout ty které znáš ... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 10:01:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Xvejvodame, tak takový blud už jsem dlouho neslyšel. Rodina lásky, která "evangelizuje" prostitucí, také tvrdí, že milují Boha a bližního a je mezi nimi velká láska, až tak velká, že je mezi nimi běžná promiskuita. To jen, abys věděl, kam až může zajít "láska" bez Pravdy, tedy bez učení Bible. Boží Láska je v tom, když zachováváme Jeho přikázání, tedy Pravdu ( 1Jan 5,2-3 ). Ty si však Boží Lásku pleteš s rozplizlou sentimentalitou. Měj se lépe, než se má tvá duše


]


Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 21:17:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Že se nestydíte. Bratr vám podává ruku a vy po něm akorát plivete a ještě tomu říkáte láska, fuj, chce se mi blejt!



Re: Stydet by ses mel Ty ! Zacinas se Olinizovat ! (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 27. říjen 2006 @ 11:08:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Olin zhruba pred rokem "jen" napadal Sola Sriptura a podivej se, co rika dnes: Pastor KS považuje modlitby k démonům s pohany za prozíravost a dobrý nápad !!!! Tys mel kdysi rozumne evangelikalni nazory. Prosim rozpomen se na Bibli. zdravi reformovany


]


Re: Stydet by ses mel Ty ! Zacinas se Olinizovat ! (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 27. říjen 2006 @ 19:22:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý reformovaný,
rozpomeň se ty na Biblia vzpomeň si, co tam je napsáno o lásce k bližnímu.
Jestli si takhle, jak tady předvádíte představujete lásku...tak pak vám můžu říct jen to, že jste pokrytci.
V jedné větě tvrdíte že "samozřejmě katolíky milujete" a v té samé větě to popíráte. To už není kritika učení katolické církve, ale plivání po bratrovi, který se chce s vámi zblížit.
No, snad mi přece jen porozumíš, snad ssis zachoval aspoń trochu soudnosti.


]


Re: Stydet by ses mel Ty ! Zacinas se Olinizovat ! (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 27. říjen 2006 @ 19:50:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Xvejvodame, a co je tam o lásce k bližnímu? Je tam, že máme spolu mluvit Pravdu v Lásce. Jako příklad máme Pána Ježíše, který mluvil s farizeji, kteří notoricky porušovali Boží Slovo a nahrazovali ho vlastní lidskou Tradicí a svými "názory". Podívej se, jak s nimi mluvil - a uvidíš Pravdu v Lásce v praxi. Tvoje pojetí, jak ho zde podáváš, je spíše humanistická, sentimentální, rozplizlá lidská láska bez ohledu na Pravdu. Měj se dobře


]


Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 21:23:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co na to říct? Možná se jednota dá vybudovat s někým, kdo o to stojí - což si nejsem jistý, že jsou zdejší diskutéři.

Další postřeh, Grano Salis není tím správným mediem pro budování jednoty, prostě se tady schází různí lidé, kteří se možná neprosadili ve vlastní církvi (včetně mě) - a tady mohou svobodně vyjádřit svůj názor - což je na jednu stranu dobré, na druhou stranu to je možná občas na úkor jednoty.

Nakonec poslední postřeh - ta jednota tady už je, vždyť je řečeno, že "Pán zná ty, co jsou jeho."

Karels



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 27. říjen 2006 @ 10:32:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim KarelS

Uz som Aresovi pisal, a pisem aj Tebe.

Prosim nemaj strach ze k zjednocovaniu mezi katolicizmom a evanjelikalnymi cirkvami nedojde. Na tom sa pracuje desatrocia, ak nie starocia, na tych najvyssich miestach :-)))

Uz dnes mozes ist na mnozstvo ekumenickych (((-: akcii v ktorych sa sluzi omsa a modli ruzenec.

zostava diskutujucich na gs je len nepredpokladana anomlia, nic viac ...

:-))))



]


Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 21:31:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud jde o anathemu, proč se vzrušovat - vždyť jsme se jako protestanté sami vyloučili z obecenství katolické církve.

Pokud jde o nějaké prokletí, proč se vzrušovat - je psáno: "Já však pravím, že již ten, kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu; kdo snižuje svého bratra, bude vydán radě; kdo svého bratra zatracuje, propadne ohnivému peklu. (Matouš 5:22)

Takže soud přináleží Bohu, Bůh sám rozsoudí pohnutky...

Karels



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 21:38:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty si, Karle, myslíš, že všichni katolíci pro tato prokletí vyřčena jejich neomylným koncilem propadnou peklu? A nebo nesouhlas s jednotou ze strany některých protestantů s řkc - jak nám podsouvají mnozí - považuješ za zatracování? Často zde mluvíš o nesouhlasu s některými prvky ve své církvi. Znamená to snad, že tento nesouhlas je projevem zášti, nenávisti neusmíření a nelásky?

Pastýř


]


Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 21:45:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj argument není zaměřený proti všem katolíkům, ale pouze proti těm, které podobná prohlášení vymyslela; ale v zásadě - věřit, že některý katolík propadně peklu, tak jsem to ani nechtěl koncipovat - můj argument byl spíš myšlen - že i přes proklínání kdejakého dávného koncilu máme svoji oporu v Pánu Ježíši.

Karels


]


Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 21:52:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na co to potom v našich vzájemných rozhovorech zmiňovat - když je to vlastně pasé - jak jsem uvedl v posledních příspěvcích. Prostě se nějakým anathemizováním nebudu zabývat, stejně jako proklínáním - to není náš problém, ale našich bratří katolíků...

Karels


]


Re: pro: Ares; CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 22:17:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře Aresi.

Díky za hezký článek a jsem moc rád, že tato slova zazněla. Tohle je opravdu běh na dlouhou trať. Nikdo z nás neví co bude na konci, jak by mělo smíření vypadat. Tuhle otázku můžeme ponechat našim nástupcům, třeba budou ve svých soudech a uvažování smířlivější a dokáží rozlišit věci důležité od méně důležitých.Tak vyprošujme jim i sobě dar moudrosti rozlišovat a poznávat, dar smířlivosti a tolerance. Rovněž prosme o dar pokoje pro svoji duši aby dokázala naslouchat Božímu slovu s úctou a pokorou.
Každá cesta začíná prvním krokem a na začátku cesty má být modlitba,tak proč s ní nezačít. Mnozí se už o to s úspěchem snaží na různích setkáních i za cenu nepochopení některých věřících.

S přáním Božího požehnání
Honza



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 23:30:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý ares, nemám žádný problém s přijetím svých bratří za bratry. Týká se to katolíků i protestantů. Vživotě jsem potkal už tolik katolíků nebo protestantů, kteří zase mě brali jako bratra a spoluslužebníka na vinici Páně,, že bych se za jakýkoli jiný postoj měl stydět.

Proč je tomu tak? Protože respektuji, že o tom, kdo je bratr, nerozhodují bratři, ale Otec.
Je to tak prosté! Kdo věří v Boha živého, ten se ho přece zeptá. Kdo s tím má nějaké problémy, ten potřebuje kritéria.

Člověk by řekl, že je to samozřejmost, ale my žijeme v době, kdy "povstane bratr proti bratru a člověka odsoudí vlastní rodina". Někteří naši bratři a sestry propadli nenávisti z fanatismu.
Není například pochyb o tom, že tzv. pastýř je náš bratr, ačkoli právě to, že my dva jsme bratři v Kristu, je jeho nejhorší noční můra. On ví, že jsme bratři v Kristu všichni tři, a děsí se toho. Děsí se, že podle toho budeme žít. Alespoň to tedy tvrdí.

Co s tím můžeme dělat?
Ty jsi přece katolík. Jeden z kněží vaší církve, P.Alvaro Grammatica, jednou vyzýval věřící vaší církve (slyšel jsem to na vlastní uši): My nebudeme čekat, až někdo nějakým jednáním sjednotí církev, my ji chceme mít jednotnou teď! My budeme žít tak, aby církev byla jedna v našich tělech a v našem životě. Tak nějak to řekl.
Málem mě to porazilo. Sám tak žiju mnoho let, a přitom jsem nečekal, že něco takového může říci katolický kněz. Je to, jako když někdo věří ve vzkříšení Krista z mrtvých, ale když ho živého potká, tak se diví.

Nyní žiji a sloužím Pánu ve městě, kde podle svědectví, co jsem slyšel, by se k tvé výzvě přihlásil nejen P. Grammatika, ale i biskup Radkovský. A s ním patrně mnoho katolíků. Já mohu dosvědčit, že též i mnoho křesťanů z KS nemá nejmenší problém s pochopením, že katolíci v jejich okolí slouží Pánu Ježíši Kristu. Nevím, zda to tak berou všichni, ale mnozí jistě ano.

A tak - ať tě Bůh potěší. Granosalis je prostředí, které zjevuje, co je také v církvi. Ale není to reprezentativní obrázek - alespoň ne ti, co ti tu vynadali.

A propos: mnozí se tu pozastavili nad tím, že já, kazatel KS, nejsem proti meetingu v Assisi, a dokonce to považuji za dobrý nápad.
To nebyl vtip.
Důvodem jsou právě tyto reakce. Čekal jsem je. Vyprovokoval jsem je. A o to mi jde: co myslíte, že dělají a píšou fanatici v Íránu nebo v Indii, když o tom slyší? Totéž, co fanatici na Granu - protestují, možná i křičí a proklínají.
Proto považuji za dobrý nápad se tam sejít. Fanatici všech barev by měli čas od času bezmocně skřípat zuby, že svět se točí jinudy, než by si přáli. Tady na granu se jen pohoršují, muslimští spolubojovníci br. reformovaného možná někde položí bombu. Ale před tím nesmíme ustupovat. Kéž má co nejvíce muslimských, a všech alternativních, autorit odvahu se sklonit k modlitbám a zavrhnou bomby, a zejména kéž jich je co nejvíc, kteří budou mít odvahu to říci vlastní náboženské obci do očí!
Nemyslete si, že je to jen problém islámu. Kdyby takových kněží bylo dost v Assisi před dvaceti lety, dávno by byl v Irsku mír a pokoj.

Olin



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 27. říjen 2006 @ 19:38:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Olin napsal: ///A propos: mnozí se tu pozastavili nad tím, že já, kazatel KS, nejsem proti meetingu v Assisi, a dokonce to považuji za dobrý nápad. To nebyl vtip./// Zde můžeme jasně na rozdílných pojetích vidět rozdíl mezi Nevěstou, která je věrná svému muži - Kristu, protože je Mu zasnoubena jako čistá panna a mezi Nevěstkou ( děvkou), která se vyspí s kýmkoliv. Zdá se, že pro Olina neexistuje nic, s čím by se nespojil ve jménu "lásky", snad kromě "fanatiků", kteří jsou věrni Pánovu Slovu. Směrnice Božího Slova jsou pro Olina jen vzduch a proto pokládá za dobrý nápad modlit se k démonům spolu s tzv. světovými náboženstvími a neváhá tak ponížit biblickou víru na roveň světských satanských náboženských systémů. Křesťanství je asi podle něj jedno ze "světových náboženství." Zcela ignoruje, že Pán Ježíš o sobě řekl, že je JEDINOU cestou k Bohu. Že Pán Ježíš je DVEŘE, že je JEDINÝMI dveřmi, kudy se vchází k Bohu. A že, kdo nevchází DVEŘMI do ovčince, ZLODĚJ jest a LOTR. Že Pán je DVEŘE ovcí. Že všichni ostatní, kteří přišli před Ním ( i po Něm ), jsou jen ZLODĚJI a LOTŘI, kteří přišli pouze KRÁST, MORDOVAT a HUBIT. Že jedině Pán Ježíš může dát ŽIVOT a to HOJNĚ. Že jen On je ten Dobrý Pastýř. Klidně se spojí se ZLODĚJI a LOTRY a považuje za prozíravé s nimi vytvářet "společnou duchovní energii." Neváhá tak zneuctít a ponížit Božího Syna. Musím říci - chudáci Pánovy ovečky, které vede tento muž ( a jemu podobní ) do spárů Antikrista.


]


Zdravim Oline ! Kdyz povazujes za dobry napad modlitby k demonum....... (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 27. říjen 2006 @ 11:00:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pastor KS považuje modlitby k démonům s pohany za prozíravost a dobrý nápad !!!!



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: ares v Pátek, 27. říjen 2006 @ 11:04:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chci poděkovat všem, kteří tu tak krásně a spontánně reagovali. Jsem naprosto nadšen. Chci poděkovat všem, protože jsem zaneprázdněn mnoha povinnostmi a nemohu proto odpovídat každému. Chci Vám všem jenom říct, že po včerejšku se doopravdy, pokud to mohu říct, cítím jednotnější. Mluvil jsem s tolika lidmi s tohoto fóra, do kterých bych to ani neřekl. Všichni souhlasily. Vrátilo se mi tolik Lásky, že bych mohl říct, že mě to až zahanbilo, ale já to neřeknu, protože jsem opravdu šťasten. Opravdu děkuju a prosím držme se té lásky, která je nejvyšší. Bůh je stejně Pravda jako Láska, ale láska je nejvíc. Jak to říká apoštol Pavel: Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon. Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všecko poznání, ano, kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem.



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 27. říjen 2006 @ 15:35:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zapomenout na tradici, vzít Boha a Bibli vážně a s pokorou a víru zaměřit na biblické zjevení jediného Boha. To by myslím stačilo, určitě k tomu, abychom se pořád nepřeli o to či ono. Jinak vám svěřím sladké tajemství, že Boží církev už tady dávno je od Letnic. Není viditelná a ani se neschází na jednom místě, protože bychom asi převrátili Zemi.



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Sobota, 28. říjen 2006 @ 21:15:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pod to se rád podepíšu.
Kdo chce uhasit plameny, musí přestat přilévat do ohně.



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Drx v Pátek, 17. listopad 2006 @ 20:42:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, Aresi,
díky za příspěvek, podepisuji se pod něj.
Škoda jen, že se tím na Grano Salis nic nezměnilo.
Ti, kdo chtějí rozsévat svár, ho klidně dál rozsévají.



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: kalef v Pondělí, 22. leden 2007 @ 11:40:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://kristovo.info
Povedal by som, že pravda a láska idú ruka v ruke. Kto nemá pravdu, nemá lásku a kto nemá lásku, nemá ani pravdu. Možno má vedomosti o pravde, ale to v žiadnom prípade nestačí. Skôr naopak. Najnebezpečnejší ľudia sú tí, ktorí nemajú pravdu, ale majú majú vedomosti o nej...

Musím tiež napísať, že kto nemá pravdu, nemôže vedieť, čo je láska, teda obyčajne žije v pseudoláske.

A keďže iba čiastočne prorokujeme a poznávame, musíme vedieť, že aj s našou pravdou a láskou je to všeliaké.

Toto samozrejme nemôže ospravedlniť vedomé prekrúcanie pravdy, či život v neláske.

Pokiaľ ide o Rímsko-katolícku cirkev, je to zložitejšie. Na jednej strane sú tu jednoznačne zlé veci. Keď som si kúpil prvú Bibliu, narazil som na verše o tom, že človek sa nemá klaňať anjelom. Preto som sa tejto cirkvi vyhol. Všetci vieme, aké je uctievanie anjelov, či ľudí v tejto cirkvi.

Na druhej strane však "z diaľky" sledujem myšlienky niektorých ľudí z RKC, ktoré sú podnetné a sú v zhode s tým, čo učí Biblia.

Stretávam sa s rôznymi vyhláseniami proti RKC a overujem si ich. Niektoré sú len fámami. Napríklad, že RKC učí o troch cestách po smrti. Nie je pravda. Učí o dvoch. Jedna vedie do zatratenia a druhá do spásy. Akurát, že na tej druhej je zastávka, ktorá sa volá očistec. Do neho podľa ich učenia idú spasení ľudia. Niečo na spôsob 1Kor 3,15. Tým samozrejme neschvaľujem biznis okolo zádušných omší a tak. Len by sme mali byť pravdiví.

A katolíkom, ktorí nepoznajú vlastný katechizmus povedať, že rozhodnutie neprichádza v očistci, ale už pred ním. Snáď im to pomôže brať Boha vážne. (Tým nechcem povedať, že všetci členovia RKC neberú Boha vážne, ale sú takí, čo taktizujú, že rozhodnutie prichádza dlhý čas po smrti a dá sa kúpiť).



Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pondělí, 22. leden 2007 @ 12:43:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
1. ŘKC se andělům neklaní

2. kolem mší není byznys, v tomto případě se jedná o nedorozumění

Jinak souhlas :-)


]


Re: Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: ptrkmnk v Středa, 04. srpen 2010 @ 19:27:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kočka a pes nemohou se pářiti


]


Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 04. srpen 2010 @ 20:02:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ?"

Pokud nebude upřímná snaha a dobrá vůle na obou stranách, nic moc se dělat nedá. Mnohem smutnější v tomto procesu je, že někteří si myslí, že pokání a omluvu musí vykonat pouze opačná strana, protože oni sami jsou bez viny.
H.



Re: Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Středa, 04. srpen 2010 @ 21:22:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I já jsem členem katolické církve a tak se i já připojuji k omluvě všem protestantům, kterým jsem snad nějak ublížil, nebo kterým ublížil nějaký můj bratr nebo má sestra někdy v minulosti. Není přece důležité, zda se kloníme k transsubstanciaci nebo konsubstanciaci, důležité je, že naším bratrem je Ježíš. A pokud je Ježíš mým bratrem a pokud je Ježíš i vaším bratrem, pak jsme i my navzájem sourozenci.


]


Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 07. srpen 2010 @ 09:33:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přečetl jsem si celou diskusi. Všem rozumím, je dost argumentů na to, že ke spojení katolíků a protestantů nemůže dojít a pokud dojde, tak to bude za cenu popření sama sebe. Každá církev ( směr) má svou tradici, která, zejména u katolíků, svazuje. Jsem charismatický evangelikál a můžu říci, že s katolíky problém nemám. Učení a biblická pravda je něco jiného, tam mám řadu jiných názorů. Něco jiného je oficiální učení ŘKC ( o kterém mluvil "Reformovaný") a něco jiného je skutečnost mezi prostým katolickým lidem.  Měli bychom začít s "pravou tolerancí". To není souhlas s učením, ale láska k druhému křesťanovi, který věří jak umí, v čem vyrostl apod. Na malém městě jsme se zúčastnili oficiální ekumény. Husité, ŘKC a KřSb. Scházel se ustálený počet lidí, bylo slovo a společné modlitby. 2 x jsem kázal v katolickém kostele. Samozřejmě, že jsem nepodával biblické důkazy věroučných rozdílů ani "nepodlézal" nikomu. Po několika letech to skončilo. Ze strany ŘKC nebyl zájem, protože se vyměnil kněz a ten tomuhle nefandil. Teď působíme na české vesnici. Jediným partnerem tam jsou katolíci. Sblížila nás hudba a chvály. Byli jsme lidmi ( ne knězem) pozváni zpívat na kúr při slavnostní mši....něco sami, jindy s jejich skupinou. Těšil jsem se na kázání. Polský kněz všem vysvětloval učenými slovy jak protestanté opustili eucharistii atd. Jedním uchem tam, druhým ven. Myslel jsem si, že se s námi přijde kněz po mši pozdravit a tak - nic !  Pravé toleranci to nevadí. Je to jeho věc a postoj. My máme jinej. Dvakrát byli katolíci u nás a chtěli slyšet taky Boží slovo. Tak jsem si připravil kázání, ale takové, které je povzbuzovalo k osobnímu vztahu s Bohem, ke zvěstování evangelia, k životu v Božím království pod vládou Krista atd. Byla i diskuse a skvěle jsme společně chválili. Zkuste sebrat 11 lidí a začněte se pravidelně scházet na české, katolické vesnici. Opusťte "velký sbor" a dělejte tam misii. Nejdříve na vás budou koukat jako na vetřelce, pak na podivíny a nakonec o vás půjdou po vesnici různé řeči. Tím, že se upřimně ( ne lstivě) skamarádíte s některými lidmi od katolíků, kterým o něco jde a kteří to s Bohem myslí vážně, tak vás začnou lidi ve vesnici brát a přijímat. Oni jim sami řeknou, že nejde o žádné vetřelce, ale jde o věřící protestanty, ze kterých nemusí mít strach. Samozřejmě, že máme a budeme mít věroučné rozdíly. Přeci mě nikdo nenutí, abych šel k přijímání nebo opakoval něco s čím nesouhlasím. To, že někdo kleká před sochou svatého v kostele ještě neznamená, že je parchant, kterého musím hned vyškolit z pravdy ! ( promiňte ten naturalismus výrazu, ale vystihuje hloubku myšlenky). To samé nemá dělat katolík, když řeknu něco s čím on věroučně nesouhlasí. Může to přejít, může nad tím přemýšlet zrovna tak jako já nad podněty, které mám od nich. Myslím, že tohle měl autor příspěvku ( zapomněl jsem jméno) na jazyku .  Církve Boží potřebuje pravou toleranci, která neznamená spojení v jednu církev podle jména, ale lásku jeden k druhému a velkorysost ve vztazích. To, že si to tady někdy rozdáme na plný pecky, ještě neznamená nenávist jeden k druhému. To je jiná kategorie komunikace a slouží k jinému účelu.



Re: Re: CO MŮŽEME UDĚLAT PRO NÁROČNÝ PROCES SMÍŘENÍ PROTESTANTŮ A KATOLÍKŮ? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Sobota, 07. srpen 2010 @ 21:08:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A proč nesouhlasíš s přijímáním? Jen tak ze zvědavosti...


]


Stránka vygenerována za: 0.48 sekundy