Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 246, komentářů celkem: 429562, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 527 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484373
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'')
Vloženo Čtvrtek, 30. listopad 2006 @ 22:31:51 CET Vložil: Bolek

Charismatici poslal jirikrupa

      Aleš říkal, abych si přečetl tu studii, že nevím pořádně , co tam je. Vypadá to, že jsem to věděl .Abych byl spravedlivý , bylo tam několik  pár věcí , která mne překvapily a neočekával jsem je tam.      Více mne ale překvapilo, že Aleš označil mou někdejší kritiku jeho studií jako inspirovanou ďáblem.     Jsem fakt mimo. Mluvím jazyky z ďábla, hledám uzdravení z ďábla určitě (to ne v očích Aleše, ale jiných) a nakonec dokonce se modlím za probuzení a očekávám jej, když bych měl spíše věřit v odpadnutí a tomu, že v ČR se těch málo křesťanů, co tu je,ještě jaksi více ztenčí.

A dokonce se snažím upozornit na nesrovnalosti v Alešových studiích, které jsou ale přece Božím varovným prstem a kdo se odváží je zkoumat, či nazvat lží, je poslán ďáblem. Jo a z poslední doby jsem dokonce pomalu zákoník, který nevěří ve spasení z milosti respektive setrvání z milosti, protože věří v možnost odpadnutí od Boha. No a pokud si myslím, že neplatí jedinečnost, autenticita a jediná pravost řkc, které požaduje ve velké míře svých dokumentů poslušnost víry, dokonce zavázanou i ve svědomí, respektive "neodvolatelný souhlas víry", pak naštěstí asi nejsem od ďábla přímo, ale jsem dost mimo. I když ..že jsem si zase vzpoměl na ta anathemata. A navíc jsem blbě studoval katechismus a Vatikánské dokumenty či vyjádření autorit řkc k těmto dokumentům a jejich závaznosti, ale to nechme.To nechci řešit. Chci říct, že jsem zase oslepen ďáblem, protože vidím v Alešově studii několik chyb. Proto předem varuji, že tímto textem "svádím" Boží ovce . 1) Aleš pořád tvrdí, že Rick komunikuje s duchy mrtvých. Je to hned v úvodu.Text , který tam je, je uveden slovy "duch apoštola Pavla"..a tak pokračuje pořád. Vůbec nepřipouští možnost, že to je na rovině snu či vidění, automaticky to interpretuje jako zakázané doptávání duchů. Aleš tvrdí, že se mrtví zjevovat nemohou. A to znamená, že je nikdo nemůže vidět. My ale víme, že Jan Písmem definované "mrtvé" viděl i slyšel. Podle Aleše by pravděpodobně vidění živých lidí bylo v poho. To by pro něj spiritismus nebyl. Nedávno se mi o komsi zdálo. Viděl jsem jej ve snu. Znám ho. Byl to spiritismus? Může se mi zdát i o lidech, co už zemřeli. Bude to spiritismus? Studie, která je psána jakoby akademicky a podrobně se skoro vůbec o možnosti vidění osob nezmiňuje. O té pozitivní možnosti vidění osob.Ani ten " můj " Makedonec, kterého viděl Pavel tam není, ač jsem se na něj těšil. Nějak jsem ho tam neviděl, snad jsem nepřehlédl. Studie nerespektuje biblickou možnost rozdílu zjevení jako reálné skutečnosti, a vidění či snu. V tom vidím základní problém. Od začátku dokonce mluví o jasném "doptávaní se duchů" a přitom nezdůrazní možnost vidění, snu. Nereálného vykreslení. Makedonec ve vidění Pavlově, nebyl sice mrtvý, živý, skutečný (ví to někdo,), ale nebyl to duch, stejně jako Pavel ve vidění Ananiášově nebyl duch ani mrtví ve vidění Janově, kteří byli sťati , nebyli duchové. Myslím, ale můžu se plést, že v oné studii není zmíněn ani jeden verš, kde se v Písmu píše o možnosti "vidět mrtvé". Zakončím tuto kapitolu tvrzením, že mne "ďábel" inspiroval k tomu, abych upozornil na možnost, že Písmo obsahuje verše, kdy člověk má vidění osob, které mohou dokonce být označeny za "mrtvé", mohou být slyšet atd. , mohou dokonce mluvit (Makedonec) , ale není to zakázaný spiritismus. 2) Aleš opakovaně prohlašuje, že Rick staví svá zjevení nad Bibli a zajištuje si skoro až úmyslně jakousi nerozsuzovatelnost. To, že k tomu Rick tvrdě vybízí, to jen lechce přechází a pomocí překroucenému výkladu Rickovi víry ohledně inspirace tvrdí, že staví své spisy nad Bibli. Není tomu tak. Některým lidem se to může stát. Může se to podvědomně stát i Rickovi, i Alešovi, i mně, ale ..Rick jednoznačně vyjadřuje víru, že jediné Písmo je pevné a veškerá proroctví , včetně jeho , a spadají tam ta vidění, mají být rozlišována a zkoumána. Dokonce říká, že si uvědomuje, že tam mohl vložit nějaké své myšlenky. Aleš ale staví Ricka do situace člověka, který skoro až programaticky odsunuje Písmo stranou a tvrdí, že jeho spisy jsou nerozsuzovatelné. Ne, to Rick netvrdí. Ta operace s Rickovým poznáním inspirovanosti je "překroucení " smyslu jeho slov. To, že příjem signálu může přijít cestou méně či více náchylnou zkreslení je úplně jiná věc, než sama inspirovanost a pravost věcí. Nezávisle na způsobu příjmu signálu, i kdyby to byl ten nejvíce (obecně) náchylný signál a způsob příjmu, Rick tvrdí, že Bible byla přijata zcela a dokonale inspirovaně. Jeho spisy ale jsou jen proroctvími, nejsou Písmem, jsou omylné. To je podstatné sdělení, které se ale v Alešově studii zcela ztrácí. To učení respektive sdílení o inspirovanosti nemění nic na tom podstatném, co považuje za berné a pravé a co za omylné. Jasné sdělení Ricka všem čtenářům je, že neomylné je pouze Písmo a omylné, zkoumání nutné jsou jeho spisy. Toto, jak už jsem řekl, se zcela vytrácí a Rick je vykreslen naopak, zaručuje si prý nadzjevení Písma a nerozsuzovatelnost. 3) Aleš říká, že nepodsouvá zlé těm lidem, ale "že prostě jen svedou ostatní, ovce spadnou ze skály a oni se "doptávají mrtvých" , což je smrtelný hřích. Je to jakobych řekl, že sice smilníš, ale neříkám, že činíš zle. Mám rád jasnost. Aleš tvrdí jasně, že jednají zle a svádí ostatní. Jeho studie je obviňuje z doptávání se mrtvých, ze svodu církve a hříchu. Ukazuje na ně jako na dosti isnpirované ďáblem. (duch mrtvých je dle Aleše myslím věští duch, čili zlý duch od Satana) S těmi oni komunikují. Jejich vyučování předávají. Předpokládám, že většina čtenářů tohoto listu , kteří jsou Alešovými listy vyvedeni na tu spravnou cestu a odvedeni od těchto učitelů a defacto také od KMS, která tu knihu klidně předkládá. V celém tom spektru církve, kde se Rick bere jako docela fajn služebník, je vliv těchto démonů a jejich démonského vyučování patrný. Většina takto zachráněných ovcí se obrácí tím správným směrem. Teď i oni mohu tvrdit, že vidění osob nemůže existovat a musí být vždy doptáváním duchů. A že Rick staví své učení nad Písma. Vůbec nelžou. Mluví přece pravdu, kterou jim inspirovaně zjevil Aleš, narozdíl od kritiků jeho studií. Ti musí být pravděpodobně inspirování ďáblem, jinak by nemohli toto kritizovat. Jak řekl Aleš, že ten, jehož úmysly jsou nám přece známé od počátku světa, mne ke kritice jeho spisů inspiroval. Jo, věřte tomu, může to být pravé rozpoznání. Ale koukněte se i na to, zda jste pravdiví? 4) Text obsahuje řadu myšlenek a dle mne nedostatečností. Jako příklad uvedu to, že argumenty obhájců jsou myslím jen tři a chybí tam vidění mrtvých a Makedonec třeba. Koneckonců ty argumenty obhájců jsou podány všelijak. Neříkám, že nejde o doptávání se duchů kvůli komunikaci, ale kvůli podstatě toho, zda je to sen, vidění, či "zjevení".Neříkám, že mírou pravosti je zdání pokory. Atd. Jinak mne napadlo u Hinna (ale o něm moc nevím, kromě jedné knížky), jak je možné, že v kostech mrtvého Elizea bylo pomazání, které uzdravilo člověka, ba myslím dokonce vzkřísilo, ne? A bylo to od Boha. Nějak jsem to nezaregistroval. U Tvého výkladu Mojžíše mne zaujalo, že sice víš, že Písmo mluví "o přeměnění našeho těla, neboť "smrtelné nemůže pojmou nesmrtelnost" a tak dál z Korinských 2 myslím.Taky víš, že "jen jednou člověk umírá". To víš a ..je to Písmo. je to pravda. Přesto jaksi bereš vyjímky. U Mojžíše neplatí, že mohl zemřít jen jednou. Také neplatí proměna jejich těla, jak je zapsáno, že když budeme vytržení k nebesům, budeme proměněni v tělech. Nejde mi teď ani tak o to, že to porušuješ..já třeba si myslím, že i Mojžíš mohl umřít jen jednou..a víme jasně že umřel a byl pochován v údolí (jedno kým) ..a nějak se mi nechce věřit, že "umře i podruhé", jak nazačuješ možnost..ale to neřeším. Jen prostě zde netrváš na jasných slovech Písma. Umožňuješ vyjímky. Ale co se zjevení Písma týče ohledně vidění., to jasně tvrdíš, že Bůh nemůže vymodelovat ve snu či ve vidění osobu, které zemřela, byť ve vidění Janově Bůh osoby, jež označil za mrtvé, vymodeloval. A vůbec, ať už to byly jakékoliv osoby, mrtvé, živé , zemřelé, nenarozené ještě, jen osoby neskutečné..jedno, jedno..nebyly to duchové. Kdyby navštěvoval živého Bushe živý Olin, tak bys to nebral jako spiritismus? Já ano, i když jak říkám, je rozdíl mezi viděním, snem a realitou.To ty tvrdošijně zakrýváš. Dle mého soudu. Dle Tebe prostě vidí-li někdo osobu, je to jasně duch. Můžu se doptávat živých duchů? Ještě živých lidí?Jaksi na duchovní rovině ve "zjevení". Jistě ne.! A uvidím-li ve vidění něčí osobu, jistě není hned jasné, že je to duch. V tomto vidím hlavní nedostatek oné studie. Zamlžení biblické možnosti rozdílu mezi viděním osob a reálného zjevení duchů. A lež o Rickovi jako nadpísmákovi. Kdyby toto studie obsahovala, některé ostatní věci bych mohl brát jako zajímavé upozornění a varování před spiritismem v cíkvi. To se totiž opravdu s tímto může svést, tak jako se s pravými proroctvími mohou svést lidské či ďábelská a přitom neruší pravost těch pravých. Část o zkoumání proroctví a varování před falešnými bych mohl brát jako dobrou snahu o korekci a zřetelnost v proroctvích, i když pochybuji o jeho "jednoznačných" závěrech začleněných do jasného kontextu .."jsou to svůdci" respektive "ve velké míře svádí Boží lid" z cesty. Výkladu eschatologie, které tam taky je, moc nerozumím a myslím, že je tato otázka rovna některým "neztrátyspasenírovným" omylům a rozdílům v učení, či rovna zkoumání proroctví. Nemusí ale nutně démonizovat toto učení, jak to činíš. Celkově toto hnutí odhaluje nikoliv jako bludné, ale jako ďábelské. Odtud kritizuje Anacondiu, Dereke Prince a všechny další jako dost inspirované ďáblem.(to v jiných studiích) Měl bys ve svých studíích, ale zmínit i ta svědectví, kdy se lidé jejich službou odvrací od hříchu . To tam jakoby schází. Vypadá to, jakoby zázraky uzdravení a vymítání démonů od těchto služebníků byly buď jen divadlem nebo mocí satanovou. Jak to, že je Bůh takto potvrzuje? Aha, není to Bůh. Kurnik, ten ďábel je snad všude. Ne, nejsem pro svatost a¨nezkoumatelnost kohokoliv. Kritizuj, pokud Tě Bůh poslal. Ale já říkám, co mi při zkoumání Tvého poselství schází. Neříkám, nezkoumejte je, ale říkám, zkoumejte pokud možno "objektivně". Tento text považuji za důležitý z hlediska směru, který je zde na Granosalis často prezentován, musíme si uvědomit, že nejde jen o jakéhosi Ricka atd. Jde o více. Rick Vás zajímat nemusí, ale jiné věci s tím související už mají vliv i na Vás. Pokoj Vám


"Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'')" | Přihlásit/Vytvořit účet | 28 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 30. listopad 2006 @ 23:48:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar Jiří!

Aleš je zvláštní literární kritik, že?
Ale to nám jen tak připadá, protože pořádně nechápeme, co všechno literární kritika je.

V XIX. stol. Lumírovci potírali Ruchovce. Tak důsledně, že jeden z Lumírovců, například, zakazoval své ženě Ruchovce číst. Měla ale číst jejich kritiky!

Anebo je literární kritika , jako když se literáti, zvláště někteří katolíci, vrhli po pádu 1. republiky na toho Čapka. Dlouho ho nesnášeli, dlouho mu záviděli. A teď chtěli jeho krev.

Anebo je literární kritika, jako když Ladislav Štoll vytřídil české básníky ve smyslu boje za socialistickou poezii a obvinil "strukturalisty" z obcování s "duchy zemřelých", neboli z toho, že jsou buržoazní úpadek.

Ve Francii někdo (mám dojem, že Sarraultová) poznamenal, jaká je to sranda, když se sejdou reprezentanti francouzské literatury při příležitosti nějaké oficiální národní události: jakýchkoli pět když ze sálu náhodně vybereš, budou mezi nimi dva, co by se dobrovolně nikdy nesešli - ale tady to musí vydržet.

Literární kritika, abych ji neshodil, může mít a taky někdy má i ušlechtilé poslání: komunikovat s literáty jaksi za čtenáře. Ale - komunikovat!

Aleš Franc je zvláštní kritik: klidně kritizuje rozlézání spiritismu v charismatických kruzích, aniž by byl schopen odpovědět na otázku, kdy viděl v těchto kruzích spiritismus. Kdo se kdy doptával kterého zemřelého na co - abych byl polopaticky konkrétní.

Nemůžeš ho ale ignorovat, ani kopnout. Ve většině případů, jako i v tomto, je podstata problému, na který ukazuje, skutečně hodna pozornosti: co to je za prorockou školu a co prorockého z ní naši čtenáři pochytili?
Spiritismus samozřejmě ne, ale tedy co? Líbí se vám to ovoce v prorokování? Nebo snění? Nebo rozlišování duchů? Nebo ho vůbec neidentifikujete?

Je zajímavý přírodní úkaz, že Aleš Franc, věnuje-li svůj drahocenný čas studiu opravdu závažných momentů života církve, necítí potřebu mluvit pravdu.
Je to manipulátor - jasně - ale proč? Já na to mám hypotézu: sám je zmanipulovaný. Někdo ho zmáknul a učinil svým klonem. Někdo venku, koho neznáme.
Anebo je to blbost a dělá to pro pitomou slávu anebo ještě z jiného důvodu, třeba někomu naschvál.
Alešovi říkám obvykle Anatole France, protože ten víc nenáviděl církev, než miloval své čtenáře.
Nemyslím tím, samozřejmě, že on nenávidí církev! Je to jen výstižná hyperbola. Nazývám ho rovněž Pastýř kozlů: záleží mu nejvíc na těch, do jejichž hlav zasel zlé myšlenky proti vlastním bratřím.

To, co jste právě dočetli, je z hlediska A.F. osobní útok, z hlediska O.K. kritika učení.
Kdybyste si nahradili jméno Aleš jménem Dan nebo Evald, a jméno autora tohoto příspěvku by bylo Aleš, bylo by to obráceně: Z hlediska A.F. by šlo o kritiku učení, a z hlediska O.K. o osobní útok.

Z toho by měl radost i Ajnštajn!

Olin



Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 07:39:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Poznámka Mgr. Libora Halíka PhD., duchovního Pravoslavné církve k 1 větě úvodního článku:
"Rick tvrdí, že Bible byla přijata zcela a dokonale inspirovaně. Jeho spisy ale jsou jen proroctvími, nejsou Písmem, jsou omylné."

Odpovídám:
Pokud je něco Božím proroctvím, pak je to Boží pravdou, čili neomylné jako je neomylným Bůh sám.
Pokud proroctví obsahuje omyl, pak není proroctvím, ale je drzou svévolností.
Na proroky je třeba klást nikoliv minimální, ale maximální nároky. Je to kvůli zkušenosti s falešnými proroky v Izraeli v době proroků Jeremiáše a Ezechiela, kdy falešní, údajně Hospodinovi, proroci svedli celý Jeruzalém i Judu. Kdy falešní proroci posilovali ruce svévolníků a podráželi nohy přímým lidem. Proto byl Jeruzalém zbořen a Židé deportováni do Babylona. Uvěřili totiž falešným prorokům a jejich proroctví o tom, že je navzdory jejich odporným hříchům Bůh miluje, a proto nedopustí, aby je babylonský král Nabuchodonozor porazil. Proto udělali Nabuchodonozorovi jisté naschvály, kterými ho vyprovokovali i ke zboření Jeruzlemského chrámu. Pravý prorok Jeremiáš je před tou svévolností varoval. Oni více věřili množství falešných, údajně Hospodinových, proroků.
Současné církve také strádají kvůli falešným prorokům, kteří posilují ruce svévolných.




Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 11:07:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Existují lidé, kteří svá proroctví či slova téměř nazvou neomylnými. Existují "ovečky", které uvěří tomu, že slova jejich autorit jsou neomylné, nerozsuzovatelné.

Tak tomu ale nemůže být.

Písmo říká" Z proroků promluví dva nebo tři, ostatní ať to rozsuzují" /1 Kor 14,29/

Kdyby všechna proroctví byla Boží, nebylo by potřeba rozsuzování.

Ty říkáš, že když Boží slovo respektive proroctví není Boží, pak je svévolností drzou.

Písmo připouští i definici, že když není Boží, tak je falešné.

Ale zůstává proroctví. Pravé proroctví, falešné proroctví - to jsou biblické pojmy.(resp. "falešní proroci").

Praxe není tak jednoduchá, ani v životě, ani ve slově, ani ve vedení Duchem.

Respektive je jednoduchá, ale platí, že jak slovo, tak vedení i proroctví mají tři základní možné zdroje. Boha, člověka a ďábla.

Považuji za poctivější, řekne-li prorok, který sdílí svůj dojem či vidění, že to nestaví na roveň absolutního Božího slova. Koneckonců je to člověk, který něco mohl přijmou z Boha, a něco tam vložit svého.

Třeba Mojžíš, když praštil holí do skály, aby vytekla voda, tak neposlechl Boha, i když cíl byl, aby voda vytekla. Mojžíš, ale přidal k Božímu něco svého.

Možnost omylu, přidávání či ubírání slova skutečného psaného i subjektivního z Ducha daného je stále živá a reálná, praktická. Existují mantinely, které nám pomáhají v tomto veskrze subjektivním procesu nepadnout.

Považuji za správné uvést, že má slova a vidění , jak to uvdělal Rick, vnímám jako proroctví, která VŠECHNA podléhají rozsouzení a jsou omyluschopná.
Tím neruším to, že mohou být Božím slovem, ale zároveň jim nepřikládám větší autoritu a postup přijímání, než stanovuje Písmo.

To tvrdí, že proroctví se mají zkoumat.
Jsou lidé, kteří nejsou drzí ani svévolní, přijmou od Boha nějaké slovo, ale nedůvěřují si. Pouze se s tím slovem sdílí a dají druhým možnost nahlédnout a rozsuzovat. Vyznají své pocity a dojmy, ale nechají druhé rozhodovat o původu a zdroji toho proroctví či slova.

A dokonce i ustanovení proroci , tedy jaksi osvědčení a rozpoznaní, jsou tomuto principu rozsuzování poddáni. Proto nevidím žádný problém, naopak dobrý důraz v tom, uvede-li někdo, že proroctví se mají rozsuzovat. Moje, Tvoje, jeho, všech. Koneckonců říká to i Písmo samo a nebudeme proti Písmu, že?

Pokoj







]


Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 12:41:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Jiří,

souhlasím v této věci se Seraphimem, je-li vyřknuto proroctví a není Božím, pak je falešné. Vůbec zde nejde o malou sebedůvěru proroka. Buď tak Bůh hovoří a tak se stane, nebo ne, a jedná se o falešného proroka.

Jak jsi nám ostatně sám názorně ukázal ve svém proroctví, že se po volbách stane premiérem Paroubek. A podobně vyznívá i tvé prorocké slovo o Grano Salis, podle kterého je nástrojem zlého.


]


Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 13:19:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Serafin neříká, že je falešné, to říkám já.Serefin říká, že je vždy drzou svévolností.

Je samozřejmostí, že pokud je falešné , pak není Boží, to dá rozum. Ale svým způsobem je prostě proroctvím.

Zajímalo by mne, co byste udělali s těmi proroky, jak jsem uvedl to Písmo, kde je řečeno :"z proroků ať promluví dva nebo tři, ostatní ať to posuzují" ve chvíli, že by to ostatní posoudili jako mylné.

Dle této logiky by veškeré "minely" braly jako drzou svévolnost a museli by asi všechny "vyhodit".

Je to pěkné, co říkáte a je v tom i kus pravdy, to já nepopírám, ale takhle absolutně to prostě nefunguje. V životě je to trošku složitějsí.


Věta, že proroctví se mají zkoumat, kterou Serafin napadl, je protě v Bibli. Takže defacto Serafin napadl Písmo. Rick skoro citoval Písmo, ale Serafin se to toho obul.

Nic jiného Rick neřekl, jen že proroctví se mají zkoumat. To je v Písmu, že proroctví se mají rozsuzovat, tak nechápu, proč to někdo napadá.


O nic jiného nejde

Pokud to není Boží(třeba se nenaplní), pak je jasné každému, že to není pravé proroctví,to je snad jasné. Ale o tom to nebylo.



Jinak k mému případu.

Ano, řekl jsem, že jsem přijal slovo o Paroubkovi, řekl jsem že dle něj Topolánek prohraje a že pravděpodobně bude tedy Paroubek dál vládnout, neřkuli, bral jsem to, že bude premiérem. Bral jsem že on "vyhraje".

Řekl jsem , že dle toho porozumění to udělá Bůh a bude to soudem Božím.

A platí, že "vyhraje-li" Topolánek, pošlu omluvu.


Ohledně Granosalis jsem řekl, že skrze něj protéká i dost jedu a že sem jdou i ďáblova slova, že jsou zde pomlouváni bratří.

Myslím, že člověk nemusí mít prorocký vled, aby toto řekl a viděl. Pokud jsi četl pozorně, zmínil jsem, že tu ale také tu a tam proteče voda živá. .Ale to bych neotvíral tu otázku.

Považuji za přirizené a správné, řekne-li člověk něco, přednese-li svůj náhled, vjem, "své" viděné Boží slovo a to se ukáže falešným, že ztrácí na důvěryhodnosti i v jiných prohlášeních. A myslím, že je to správný princip, ze kterého se samozřejmě nevyjímám.

Jen pro úplnost hodnocení mého slova by bylo potřeba říci, že kupříkladu slovo, že "vládce svede lid", které jsem také přijal o Paroubklovi před zákonem o uznání registrovaného partnerství a vyložil tak, že se jedná prostě o prosazení tohoto skrze vliv Paroubka , a také je v tom hodnocení a reality Boží. tak toto slovo se naplnilo.

Nicméně jde mi o to, že stejně jako u jiných slov v rámci Prorocké školky jsem nepřišel s přístupem, hele zde dávám slovo - takto praví Hospodin, ale řekl jsem, že jsem si přijal něco od Pána a s Vámi to sdílím.
.

Má mluva, když mluvím o proroctví je pořád více sdílením, než přímým slovem pro lid nebo pro ČR.

Kdybys věděl, jaký je rámec Prorocké školky u mne na webu, pochopil bys mne více.

Pokoj tobě

Z tohoto principu se vyjmula myslímjedna vyjímka a to právě tady na Granu, kdy jsem jasně a otevřeně řekl, že "se tak stane" (to s tím Paroubkem atd.)

Uznávám. Ale jinak se snažím nikoli říkat, že toto je jisté slovo Hospodinovo, ale sdílím se s tím, co jsem přijal od Pána či jak to vnímám. Je v tom rozdíl.



]


Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 17:07:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Nic proti tobě Jirko, ale představuju si jak prorok Agabus si sváže ruce Pavlovým pásem a řekne: Nechci tvrdit, že to je nějaké proroctví pro někoho nebo tak, ale jen jsem si tak jako asi přijal, že toho, komu patří ten pás takhle v Jeruzalémě svážou, tedy se s tím tak jako sdílím a dávám to k rozsuzování. Jo, kdyby to náhodou nevyšlo, tak to samozřejmě sníží mou důvěryhodnost...no jo, to prostě k tomu jako sdílení se s těmi dojmy tak nějak jako patří..no.

:-))))))))))))


]


Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 18:38:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Máte to všichni tak jasný ...

Agebus to věděl, jak to je a věděl, že slyšel Boží slovo. Já nejsem Agebus.

Nedůvěřuji své schopnosti slyšet Boží hlas tak, jako jí důvěřoval Agebus, i když znám situace, kdy jsem jednal takto jistě a vyřídil slovo podobně, jako ten Agebus. Konkrétnímu člověku, bez toho "sdílení".A slovo se naplnilo do detailů.

Ale nemíním se obhajovat. Já se prostě sdílel se slovem, které jsem vnímal od Pána, protože jsem měl dojem, že to mám udělat. Ostatní neřeším.

Každý ať posoudí, čím jsem zhřešil.

Tobě je jedno, když se sníží autorita Tvých slov? Mně to jedno není, proto upozorňuji, že ten ležérní tón jistě není můj.."jako, kdyžtak se sníží důvěryhodnost mého vnímání ".

Mohl bych se zeptat, co jsem měl udělat , když jsem "slyšel něco" a měl dojem , že to mám napsat?

A slyšel jsem podobně o Bushovi, naplnilo se, o Klausovi, o reg. partnertví stalo se, proroctví o doteku od Boha pro jednoho člověka, které jsem i popsal na webu a řekl dopředu, také se stalo.

Co jsem řekl na webu, zmínil, že to vidím jako Boží slovo a nestalo se?

Co jsem měl udělat?

Jo, třeba jsem to udělal blbě.Já si nemyslím, že bych zhřešil.

A to, že říkám, že se omluvím, když to bude blbě?
Ano hotoví proroci jsou jasní, zřejmí a jistější. Já patřím do jeslí, a přesto jsem o tom chtěl psát.

Nikomu to nevnucuju, netvrdím, že jsem bezchybný. Dokonce jsem tam napsal, že to nemusí nikdo číst, já jsem chtěl prostě jen udělat, respektive poslechnout, co jsem měl dojem, že mám udělat.

Ale víš, už u Berklina jsem měl blbý pocit, že se nějak obhajuji na místě kde nechci, když mám nechat samotné slovo, ať se osvědčí nebo ne.

Nehchci se obhajovat a ani to už nechci vysvětlovat. Lidé musí mít svobodu odmítnout mne a nebudu je urputně přesvědčovat v této věci, že vidím smysl i v tom sdílení, abych se obhájil.

Koneckonců lidé mohou mít o mně pravdu .Může být pravda, co říkají oni, ne co já. Může být pravda, že jsem měl mlčet a nebo říct, Takto mluvil Hospodin.

Já to ale viděl tak, že mám říct : "myslím si, že takto mluvil Hospodin, dle mne ano, já to vidím jako Boží slovo, ale mohu se mýlit, nejsem prorok"

Víc, co k tomu říct, nemám.






]


Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 19:47:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
No, já bych řekl, že buď jsi prorok a pak říkej: Takto promluvil Hospodin...
nebo nejsi a pak netvrď že k tobě Pán promluvil.

Ale ty tvrdíš, že je to od Pána, ale že se můžeš mýlit...tak co to je?(má to někde v Písmu obdobu?)


]


Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 20:42:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Michale, seraphimův extrémní, "měsíční" postoj ani komentovat nebudu, ale tvůj ano, s dovolením:

- myslíš si snad, že Bůh je oprávněn mluvit jen k prorokům?
- co když promluví k tobě, budeš si jistý?
- co když si jistý nebudeš, budeš mlčet jako hrob? Nikdo se to nedozví?

Děkuji za odpovědi.

Olin


]


Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 21:13:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
-ne Bůh je oprávněn mluvit ke každému
-no, možná ano, možná ne
-ne, asi to budu prezentovat jako svůj dojem

Nicméně, tady neřešíme to, když Bůh mluví prostřednictvím Písma, jiných lidí, událostí, či zkušenností-ale prostřednictvím "přímého oslovení" - repektive proroctví.
A proroctví splňuje nějaká kriteria, která máme v Písmu.
Možná se vyjadřuji nejasně..
...ale Jiří Krupa dává celkem jasně najevo, že jeho "zjevení" nejsou "běžná zjevení" dostupná například mě, nebo jinému "běžnému" křesťanovi.
Co tedy jsou jeho zjevení...
..na jedné straně tvrdí, že se velká část takových zjevení vyplnila do nejmenších detailů (dojmy nemívají detaily) a na druhé straně si není jistý atp.
Ale když vyjádřím pochybnost, je mi naznačeno, že to prostě Bůh tak udělá, protože to řekl.
Milý Oline, myslím, že Jiří by se měl rozhodnout, jestli prorok je nebo není a podle toho začít jednat a vyjadřovat se. Jinak je to trošku schíza.


]


Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 21:24:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já Jiřího moc dobře neznám, ale párkrát jsme spolu byli na pastorálce. Nikdy tam neprorokoval. Nemám tedy důvod předpokládat, že je prorok.
Proroci prorokují. Kazatelé kážou. Evangelisti evangelizují. Hokejisti hrají hokej.
Neznám lepší prostředí pro prorokování, než pastorálku.

Zásadně nedůvěřuji prorokům, kteří prorokují doma nebo na uzavřené skupince.
Ale Bůh k němu mluvit může, když může mluvit ke mně nebo k tobě, nicht wahr?

Olin


]


Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 21:57:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
No, možná bychom si měli definovat prorokování...pak se třeba i shodnem na tom, jestli se Jiří Krupa pokouší prorokovat nebo ne.
Nicméně zase musím zopakovat, že ač samozřejmě Bůh mluví ke každému křesťanovi (ne li ke každému člověku), k prorokovi mluví jistým zvláštním způsobem, a tento způsob proroka definuje jako proroka, nicht wahr?
A Jirka se vyjadřuje na jedné straně jakoby byl prorok a na druhé straně ještě zase prorok není a může se mýlit...tož nevím...


]


delší osobní sdílení spíše než jen odpověď . (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 23:42:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Neřešte to .. předpokládám, že Prorockou školku jsem nezavedl, abych s ní dnes přestal. Je školkou nikoli ve smyslu, že vychovává proroky, ale ve smyslu, že označuje moji pozici v prorokování.

Na pastorálce, abych doplnil Olina, jsem nikdy neprorokoval ani nemluvil , protože jsem byl rád, že tam vůbec jsem a necítil jsem se jaksi hoden, abych tam něco říkal.

Jediné slovo, které jsem tam pro shromáždění přijal, jsem posléze řekl radě, aby to zvážili. Už ani nevím, jak to dopadlo, či to pak připoměli nebo co s tím udělali.

Slovo znělo "držte to, co jste přijali"(jak to je nějak biblicky "k čemu jsme již dospěli, to držme " nebo nějak tak ..a já osobně jsem následující rok a půl s ním byl konfrontován sám ve svém životě a službě.

Jinak doporučuji pro můj případ Olinův postoj nedůvěry. Když Bůh má záměr, On si ho potvrdí a když ne, nemá cenu ode mne něco očekávat.

Schíza, jak říká Míša, to není, neujasněnost a nejednotnost vystupování možná.

Biblický příklad toho, kdy víš, že Ti něco řekl Hospodin a přesto jsi ve stavu, kdy při jeho naplnění to jaksi jistotněji přijmeš a uchopíš, je dle mne např. v tomto příběhu. Teď nevím kde je, ale jeden dostal pokyn , aby šel na pole, od Hospodina, došel tam, tam se něco stalo a "on poznal, že to bylo Hospodinovo slovo".

Je divné, že šel na slovo Hospodinovo a po jeho naplnění "poznal , že je to slovo Hospodinovo". Myslím, že tento princip v praxi existuje v určitém procentě případů a je i projevem jitsého růstu v rozpoznávání toho, kdy k nám mluví Bůh a kdy ne. Myslím, že budou i minely.

A chci říct, že je dle mého prožívání dost rozdíl v osobním vedení a ve slovu týkajícím se někoho jiného či "proroctví". Když jsem jednou byl proveden Prahou na místo, kde jsem měl být, příkaz nebrat si adresu byl jasný a zařídil jsem se dle něj. Ale je to jen má zodpovědnost. Práce, různé jiné věci, Slyšíš jak k tobě Bůh mluví a vede tě. Když mi Bůh řekl, že mne posílá do určitého místa v práci, mohl jsem s klidem říci, i když v té práci řekli, že mne nemohou přijmoui , že Bůh to zařídí. Nikoli dojem, nikoli "myslím si", jasné vedení a jasné slovo.Jasně mnou řečené. Opakovaně, několi svědectví jsem dal na web.

Když Ti Bůh řekne něco o Tvém životě, poznává se mi to lépe.

Prostě toto je pro mne jiné, řekl bych těžší. Je v tom jakási větší odpovědnost. Proto se chráním tím, že tomu nedávám plnou odpovědnost. Chráním před Bohem, který mne bude soudit za má slova. A navíc prostě myslím, že to tak mám dělat. Připadne mi to přirozené.

Jestli jsi nikdy nezažil to, že Ti Bůh něco řekl, ale došlo Ti to třeba až napodruhé, nebo jsi to dokonce odmítl, ale pak se ukázalo, že to bylo Boží, případně jsi to nevěděl na jisto a teprve v půstu se to ujasnilo, pak mi budeš těžko rozumět. Pokud takovou zkušenost, věřím že ano, máš, porozumíš, že míra jistoty i při "různým způsobem promluveném slovu Božím" může být různá.

Odtud jakoby schizofrenní postoj. A upřímné vyznání.."toto slovo jsem vnitřně bral jako Boží dotek a hlas, tak to vnímám od Boha někdy, když mluví, ale ..kdybych měl za to položit život, to bych asi ještě neudělal, nechám jej dopadnou či rozezkoumat ostatní."

Já v tom takový problém nevidím.

Když jsem měl poslat slovo na Grano, byl jsem si jistější a to i pro to, protože můj "dojem" a "vnímání nutnosti poslat jakési poselství" a jeho smysl, šel porovnávat i s Písmem. Defacto jsem napsal, co by kdokoliv znalý Písma mohl napsat taky čistě při analýze Písma v porovnání s tím, co tu probíhá. Čistě metodicky, bez vedení. Navíc jsem jej prožíval. Jistota těch věci ale byla dána i jistotou Božího slova v Písmu, které mne automaticky rozsuzovali. Nemám problém s tím slovem. I kdyby mne Bůh neposlal, je pravdivé samo o sobě, protože bylo založeno na bilických písmech, to poselství. Nehrozí taková újma.

U některých jiných poselství, ale nemáš po ruce Písmo, respektive "předpovídání budoucnosti" (což je, pozor, biblický pojem, ne jen jakési věštění..jen pro náhodné kolemjdoucí říkám) ..a tak svou jistotu o to, že nejsi mimo, nemůžeš korigovat i něčím hmatatelnějším.

Pravdou ale je, že pamatuji slova, která byla v půstu .např. slovo o Iránu a Rusku, u kterých se skloubilo vedení do půstu s tím, že v onom půsto zaznělo slovo toho se týkající. má jistoto tohoto přijmutí byla nesrovnatelně vyšší.(a mám dojem, že se to i odrazilo na tom, jak jsem to prezentoval)

Slovo o Paroubkovi jsem ani nečekal, ani nehledal, ani jsem se nepostil, navíc jsem byl extremně unavený a měl nabouraný modlitební režim, to jsou podmínky znejisťující "vnímání Božího hlasu". Proto jistota je, ale pochybnosti mohou být větší,. Nabourávají tu jistotu, že slyšené bylo opravdu Hospodinovo, ne nějaké Tvé vlastní. Navíc když to máš provolat veřejně na web, kde si to přečte x lidí, tak Tě, tedy mne, tato zodpovědnost ještě trochu více sváže. Takže i toto může tu nejistotu posílit.

Ano, když promluví Hospodin, má to člověk poznat a jasně říct. Budu ale tvrdit, že to je ideál na cestě k němuž je možný určitý vývoj a růst, určité sebepoznávání a učení se slyšet Boží hlas.

Navíc , já jsem někdy v situacích, a to Vám potvrdí mí blízcí, že se mne zeptáte na něco, co je jasné, co jsem třeba musel vidět, nebo vím , že jsem to řekl, ale já prostě o tom začnu pochybovat a znejistím..a to mluvím o reálných věcech, ne duchovních. Mám jakýsi sklon k pochybnostem o tom, co jsem viděl a slyšel a to i o reálném, Málokdy tvám příliš na něčem ve smyslu, to jsem určitě řekl a to ne(pokud to nění nějaká zásada nebo si to přesně nepamatuji, ale i tak mne dokáží znejistit) Většinou nevím, nemám jistotu. Pochybuji i o svých postojích někdy. Vím, že mám nějaký postoj, ale kdyby někdo řekl a hukl na mně, jaký máš postoj, možná bych se zasek a začal bych v sobě hledat jakési ujištěni v duchu, že je pravda, co si myslím o svém postoji. Dokonce si myslím, že mi sám Bůh jednou musel říct, že ho miluji, abych to nějak tak i od sebe přijmul, byť samozřejmě jsem ho miloval za sebe.

Toto se možná také do mne promítá. Nicméně, když přes tyto věci někdy poznám Boží slovo, mohu ho říct přesto, nebo možná i právě proto, velmi jasně.

Vím také, co je to mluvit s jasnou jistotou a vedením. Ale potřebuji k tomu mít u sebe jistou "instanci", kterou když alespoň v malé míře nemám , tak jsem absolutně nejistý a téměř nerozhodování schopný člověk. I když se to v poslední době zlepšilo. Ve škole se jinak nedá a taky už mám pravda třicet, takže nějaké zkušenosti a zmužnění asi.

Toto dlouhé sdílení je směřováno těm,jiní si to možná asi ani nedočtou, kteří mne chtěli pochopit či nahlédnou. A je reakcí na to, kde se může rodit nejistota o tom, že slyšíme Boha něco mluvit.

Zároveň nějak doufám, že buduje i některým očekávání toho, že i k nim Bůh může mluvit a jasně je vést .

A taky se člověk někdy splete a protože to o sobě ví, že byl v omylu, je opatrný.

(jistá míra nejistotoÿ je způsöbena i tím, že můj článek není celým slovem, ale i jeho jaksi pochopením a výkladem a to se nekdy liší, můžeš mít Slovo Boží, ale pochopíš ho jinak, nebo blbě, jistě si vzpomeneš i na nějaké biblické příklady, když zavzpomínáš nebo pohledáš)

No, snažil jsem se Míšo ukázat část svého nitra, jak vypadá moje sebereflexe v tom, co třeba říkáš ty a jak to tady různě padá.

Závěrem řeknu, že by sice bylo super jasně vše zřetelně říkat a jasně potřebné předávat, ale ¨dle mne v růstu k tomuto bodu je i místo pro "myslím, že toto byl Boží hlas, ale mohu být v omylu".
Koneckonců tento postoj se hodí i na jiné věci v našem životě. Myslím, že má i jinou biblickou oporu než jsem uvedl a že je to přirozené.



]


Re: delší osobní sdílení spíše než jen odpověď . (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 02. prosinec 2006 @ 19:03:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý Jiří,
jen tak pro ujasnění-nechtěl jsem tě nějak urážet, jen jsem chtěl říct, jak na mne působí tvé "prorocké
"vystupování.
Neviním tě ani z žádného hříchu, ani z falešného prorokování.


]


Re: delší osobní sdílení spíše než jen odpověď . (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Neděle, 03. prosinec 2006 @ 16:05:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Jo, já Ti věřím. Já jen chtěl říct, že to není tak jednoduché, tedy dle mého soudu. Shrňme to, jestli dovolíš z mé strany, asi tak.

Věřím, že Bůh dává slovo prorokování .Jak co do zjevení minulosti, tak současného stavu věcí, tak i budoucnosti či poslané slovo konkrétní osobě, celku, národu.

Také věřím, že si k tomu může používat jakoukoli nádobu, ochotnou a otevřenou. Tedy třeba i toho Joela.

A onen Joel se prostě učí v tom chodit a dělá, co má dojem, že není mimo biblickémantinely a co si dokonce myslí, že i zhruba dělat má.

Jinak prostě, když bude něco dělat blbě, nebo řekne falešná slova, tak není uzavřen tomu, aby se sám, či někdo jiný jej, napomenul, zkritizoval, opravil. To je vše.

Tobě věřím

Vidím Tvé otázky nikoli jako otázky a kritiku nepřátelsky pálícího člověka, ale jako otázky ujasňující si svůj pohled na věc a nesrovnalosti v tom, co je předkládáno.

Myslím, že Tvůj postřeh o tom, jak to na Tebe působí je správný.

Přemýšlím, jestli je to má chyba, nebo můj vývoj.

Pokoj Tobě



]


Re: delší osobní sdílení spíše než jen odpověď . (Skóre: 1)
Vložil: agur v Úterý, 05. prosinec 2006 @ 10:19:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Jiří,
kdo prorokuje, tak k lidem mluví napomínání, povzbuzení, budování.
Nebudu se opakovat, jestli chceš, čti
zde.

Jsi velmi upřímný Boha milující mladý muž. Ale to co děláš, nepovažuji za prorokování, ale za hledání a očekávání mystického prožitku i když to někdy může budit zdání, že to přišlo samo.
Také čtu bibli již mnoho let a myslím si, že tvá interpretace prorokování je zavádějící a nebezpečná. Stačí ještě pár dílků na stupnici psychického vyšinutí a poměrně spolehlivě tě diagnostikuje a snad i pomůže lékař. Neříkám to proto, abych tě urazil, ale proto, že z toho, co jsi napsal, vyplývá, že jsi poměrně dost dezorientovaný. Myslím, že to odmítneš, nejsem pro tebe důvěryhodný a navíc jsem anonymní, a ty přesvědčený, že to může být skutečně Bůh, ale přesto ti radím, abys zanechal toho, co jsi tu výše popsal jako prorokování či naslouchání čemusi, co označuješ za Boží hlas. Věnuj se pouze bibli a hledej normální aplikace do obyčejného života. A jestli jsi trochu soudný, nepokoušej se jiné lidi vést a zasvěcovat do prorokování, protože by jim to mohlo velmi uškodit. Znám několik lidí, co se léčili z takovéhoto prorokování na psychiatrii a několik, kteří k tomu spějí. To nejstřízlivější, co jsem četl o prorokování, bylo v Duchovních darech od Ulonsky, ale ono to, žel, prorokování lačným téměř nikdy nestačí.
Že ti chybí moudré laskavé biblické vedení, nějakého skutečně staršího, který stojí nohama na zemi, je více než patrné.
Prosím nezlob se na mě. Opravdu ti to nepíšu k urážce.
Agúr


]


Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 17:16:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
"...ale Jiří Krupa dává celkem jasně najevo, že jeho "zjevení" nejsou "běžná zjevení" dostupná například mě, nebo jinému "běžnému" křesťanovi."

Nechápu, neuvědomuji si, že bych tak činil a rozhodně si to nemyslím.

Pokoj


]


Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 18:02:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Libore,

píšeš: Pokud je něco Božím proroctvím, pak je to Boží pravdou, čili neomylné jako je neomylným Bůh sám.
Pokud proroctví obsahuje omyl, pak není proroctvím, ale je drzou svévolností.

... chtěl bych připomenout jeden příklad z Bible na přemýšlení a to je prorok Jonáš.

Jonáš 1:1 Stalo se slovo Hospodinovo k Jonášovi, synu Amítajovu:
2 "Vstaň, jdi do Ninive, toho velikého města, a volej proti němu, neboť zlo, které páchají, vystoupilo před mou tvář."

Jonáš 3:1 I stalo se slovo Hospodinovo k Jonášovi podruhé:
2 "Vstaň, jdi do Ninive, toho velikého města, a provolávej v něm, co ti uložím."
3 Jonáš tedy vstal a šel do Ninive, jak mu Hospodin uložil. Ninive bylo veliké město před Bohem, muselo se jím procházet tři dny.
4 Jonáš vešel do města, procházel jím jeden den a volal: "Ještě čtyřicet dní, a Ninive bude vyvráceno."

5 I uvěřili ninivští muži Bohu, vyhlásili půst a oblékli si žíněné suknice od největšího až po nejmenšího.
6 Když to slovo proniklo k ninivskému králi, vstal ze svého trůnu, odložil svůj plášť, zahalil se do žíněné suknice a sedl si do popela.

10 I viděl Bůh, jak si počínají, že se odvracejí od své zlé cesty, a litoval, že jim chtěl učinit zlo, které ohlásil. - A neučinil tak

takže si to shrnem:
1. Jonáš byl Boží prorok
2. Jonáš volá proti Ninive a příkaz Boží
3. Nestalo se tak jak Bůh řekl, ale nad městem se slitoval


to jen na zamyšlení, že né vše se musí nutně splnit co bylo řečeno ústy proroka a přesto je to Boží prorok.

Zdraví Vladik


]


Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 02. prosinec 2006 @ 20:37:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jiří, chtěl bych jen podotknout, že Makedonec, který se zjevil Pavlovi ve vidění ve Sk 16, byl živý Makedonec, který řekl Pavlovi, že tam potřebují jeho pomoc. Bylo to zjevení živého bratra, nikoli mrtvého. Navíc nevíme, zda to byl skutečný nebo fiktivní bratr - tedy pouze symbolický bratr, obraz všech makedonských bratří. Věřím, že to nebyl skutečný, konkrétní bratr. Duše ve Zjevení, které viděl apoštol Jan, se nezjevily přímo apoštolovi, ale apoštol je pouze viděl ve svém zjevení a tyto duše nemluvily k apoštolovi, ale k Bohu. A to je zásadní rozdíl mezi tím, když se někomu osobně zjeví zesnulý bratr a mluví přímo k němu.



Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Neděle, 03. prosinec 2006 @ 15:37:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Ahoj

V Tvé výpovědi o Makedonci shledávám rozpor. Nejdřív tvrdíš, že to byl živý Makedonec a pak zase, že věříš, že to nebyl konkrétní bratr.

Vpodstatě bys tedy připustil, že to je jen "obraz". Něco co udělal Bůh, něco, čeho dotyčný Makedonec, ať už tedy byl třeba zrovna žijící nebo to byl jen zástupný obraz Makedonce, nebyl účasten.

Doufám, že nejsi otevřen pro možnost, že to byl cestující duch Makedonce na výletě u Pavla s tělem někde v Makedonii.

Vidíš, tomuto já nevěřím. Nevěřím, že se nějaký Makedonec zjevil Pavlovi.

Co zbývá? Bylo to prostě vidění od Boha a Makedonec byl jen obraz, nikoli reálný živý duch.

Obraz, ne duch. čistě model, vidění, ne setkání duchů.


Ohledně toho, co viděl Jan. Jan prostě viděl mrtvé, a dokonce je slyšel. Viděl spoustu lidí, ale ...nebyli to duchové, bylo to jen vidění, jen obraz. To chci říct.





]


Re: Tak ..A svedou mnohé (pouze pro zájemce o tuto ''kauzu'') (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 04. prosinec 2006 @ 13:01:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jirko, píšeš: /// Nejdřív tvrdíš, že to byl živý Makedonec, a pak zase, že věříš, že to nebyl konkrétní bratr. /// To se nevylučuje. V tom není žádný rozpor. /// Doufám, že nejsi otevřen pro možnost, že to byl cestující duch Makedonce na výletě u Pavla s tělem někde v Makedonii. /// To nejsem. ///Bylo to prostě vidění od Boha a Makedonec byl jen obraz, nikoli reálný živý duch./// Tomu věřím také. /// Ohledně toho, co viděl Jan. Jan prostě viděl mrtvé, a dokonce je slyšel. Viděl spoustu lidí, ale ...nebyli to duchové, bylo to jen vidění, jen obraz. To chci říct./// Ano. Tomu věřím také. Pokud by však ke mně mluvil např. apoštol Pavel ve vidění, považoval by to za spiritistické zjevení. Ahoj


]


Znovu podrobnější vysvětlení, v čem je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Úterý, 05. prosinec 2006 @ 10:34:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Ahoj

Jak se dá skloubit tvrzení, že Makedonec byl živý bratr a posléze, že to není konkrétní bratr?

Měl jsem dojem, že každý živý není nějak abstraktní, ale je to konkrétní jedinec.

Jestliže platí, že tem Makedonec byl živý bratr, pak živý je ten, kdo má své jméno , a to je ..konkrétní.

Proto to nechápu.

Jestli platí, že to byl živý bratr, jak nejprve říkáš, pak měl jakoby své jméno. Pokud neměl své jméno, není to živý bratr, ale abstraktní postava.

K tomu poslednímu.

Jsem rád, že uznáváš, že existují vidění "mrtvých", kteří jdou slyšet a vidět. Tedy je to tak v Bibli. Teoreticky vzato , když obraz Makedonce, nikoli duch, promluvil na Pavla, Když Ananiáš s Pavlem ve vidění byli v interakci (a přitom toho nebyli účastni), není komunikace obrazů vyloučená. Koneckonců ti zmiňovaní starsi ze zjevení, s korunami na hlavách, ať už to byl kdokoli, komunikovali a mluvili. byl to obraz nebo reálné bytosti či duchové? Věřím,že to byl čistě obraz s jistým poslestvím.


Byl bych rád, kdybychom uznali, že odmítání snů či vidění, ve kterých komunikuje nějaká osoba s člověkem, je nebiblické.

A odmítání, že tou osobou nemůže být někdo , kdo už zemřel, je naším výkladem a porozuměním Písmu.

Není napsáno v Bibli, že když se mi bude zdát o babičce, která zemřela před x lety, že je to spiritismus.

Stejně, když jsem viděl živé lidi ve snu a kdysi i ve vidění, nebyl to spiritismus. Bylo to vidění.

Já nerozumím tomu, že přijmeš vidění živých či nenarozených osob (v Janovi) , a neodmítáš to jako spiritismus. Ale osobu, o které bys se dozvěděl, že už zemřela, budeš brát jako spiritismus a ducha.

Dle Zjevení Jana bys měl připustit, že bys apoštola Pavla přinejmenším mohl vidět a slyšet, jak třeba chválí Boha. To je bod, který by se mohl stát.

Odmítáš ale, že by na Tebe mohl promluvit či ty na něj.

Ovšem komunikace s takovými obrazy (Makedonec, Ananiáš, starci je v Písmu připuštěna) Je to nereálná kominkace neraeálných osob, respektive neaktuálně přítomných, je to čistě Boží poselství.

Dobře, já připouštím, že to může být něčí výklad, že to nelze. Já jen říkám, že je to prostě výklad.

Proč by ta osoba ve snu či vidění nemohla být, respektive ten obraz, osoba z minulosti.

Jestliže nemáme mluvit s žádnými duchy živých ani mrtvých,neboť to je spiritismus, pak při připuštění komunikace s živými (obrazy) musím poznat, že je rozdíl mezi obrazy a reálností. Jinak bych musel odmítat vše.

Proč neodmítnu komunikaci s duchy živých? Když ke mně v noci přijde jakože duch doposud žijícího (v tuto chvíli) Bushe, odmítnu to jako spiritismus, když ale budu mít sen či vidění s ním, pak je možné, že ¨to je práce mého mozku anebo třeba Boží sen. Neřeknu hned, že mne navštívil démon, jak tvrdí Aleš o Rickovi. On říká, zaobaleně, ale prakticky, že Ricka navštěvují démoni, se kterými on mluví.

Rozlišujeme mezi obrazy a skutečnostmi.

Jestliže při vidění živých lidí či nenarozených tvrdíme, že to není spiritismus (já naopak tvrdím, že někdy může být) , pak bychom měli vidět, že jasné tvrzení, vidí-li, někdo (tedy pardon slyší-li někdo, tedy ještě jinak komunikuje-li někdo) ve snu či vidění s obrazem člověka z minulosti není tak definitivně jasné.

Já osobně říkám. Pozor, pozor toto je podivné, zvláštní a je tu nebezpečí spiritismu. Mnohdy takto opravdu spiritismus funguje a děje se. Stejně jako se někdy dějí ďáblovi zázraky podobně jako Boží.

Tuto věc používá a operuje s ní ďábel.
Ale netroufnu si veškerá vidění odsoudit jako spiritismus. Jestliže Bible připouští vidění mrtvých, živých a nenarozených osob a také jejich slyšení a jasně připouští možnost komunikace s takovými podobnými obrazy, netroufnu si apriory říct, že to co viděl Rick, byl démon. Celá kniha by musela být nadiktována opravdu démony.

Tomu věříš? Já ne. A nejde o to zcela, čemu věříe, ale zda Písmo nás vede k takovému jednoznačnému a plošnému odsouzení. Dle mého zkoumání ne.

To jen na vysvětlení mého pohledu, nesnažím se Tě přesvědčit, píšu, abych vysvětlil svůj náhled a své posuzování Písmem.


A ještě řeknu na závěr, kdyby se mi zjevil Apoštol Pavel respektive duch apoštola Pavla, odmítl bych to jako spiritismus. Kdybych ale měl vidění či sen, ve kterém by se nereálný Pavel vyskytoval, zvažoval bych to možná .

A zajímavé by bylo, kdybych byl mimo tělo přenesen do ráje,jak také Písmo připouští.

To by bylo opravdu zajímavé, koho bych tam potkal, zda jen Ježíše, Ducha Svatého , Otce a nějaké anděly ? Kdo je v ráji teď?

Toto nejsou zcela běžné věci, ale veškeré Písmo je inspirované Duchem Svatým a každá událost, každé písmenko, každý text v Písmu má svůj účel, smysl a Duch Svatý ví, proč tam je.

Pokoj Tobě Gregi


]


Re: Znovu podrobnější vysvětlení, v čem je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 05. prosinec 2006 @ 12:23:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jirko, mám na mysli, že pokud ten bratr byl abstraktní, tak byl živý. Nebylo to zjevení nějakého mrtvého bratra. Pokud se ti bude zdát o mrtvé babičce a ona s tebou bude komunikovat a ty se podle toho zařídíš anebo s ní dokonce budeš komunikovat také, pak je to spiritizmus. Pokud se mi zjeví prezident Bush, který není mrtvý, je to analogická situace s Makedoncem zjeveným Pavlovi ve Skutcích a musím brát ohled na poselství, které mi řekl a zařídit se podle něj, pokud to není v protikladu s Duchem a literou Písma. Myslím, že je třeba definovat spiritizmus. Je to KOMUNIKACE s duchy MRTVÝCH. Zjeví-li se mi tedy kdokoli, kdo již zemřel a snaží-li se se mnou komunikovat, musím to odmítnout jako spiritistický, démonický úkaz. Nemohu s tím navázat kontakt anebo jakkoli brát v úvahu to, co mi dotyčný duch ( démon ) řekl a zařizovat se podle toho, či dokonce z toho vytvářet učení nebo "proroctví", tak jak to čini falešný prorok Rick Joyner. Toto je zase můj náhled na věc Ahoj


]


Re: Znovu podrobnější vysvětlení, v čem je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 15:04:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
ok. rozumím Tvému náhledu zhruba.

Prostě jde o to, že ty nepřipouštíš možnost , že Rickova vidění jsou jen obrazy, tak jak jsem popisoval výše, dle tebe to jsou prostě jasně démoni. Ok, už to nepitvejme, máme každý jiné pochopení té situace teď.

Ale ještě jen tu otázku , co myslíš, když byl ten člověk z Písma přenesen do ráje, koho tam mohl "vidět"?

Pokoj


]


Re: Znovu podrobnější vysvětlení, v čem je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 22:33:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jirko, člověk v ráji - byl s Kristem, to je jisté. Koho tam mohl vidět Písmo nezjevuje. Ale i kdyby tam viděl ostatní obyvatele ráje, viděl by tam jen SOBĚ ROVNÉ. Ale pro nás zde na zemi je komunikace s mrtvými Bohem zapovězena a je tudíž satanská.


]


Re: Znovu podrobnější vysvětlení, v čem je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 09:51:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Sobě rovné znamená co ? Jinak ten člověk přenesený do ráje..jestli mimo tělo nebo v těle ..to byl "normální člověk". A Pavel připusil , že tam mohl být přenesen mimo tělo.

Takže tam viděl jen Ježíše ?

A zajímalo by mně, jak rozumíš tomu, když Ježíš odpovídal tomu spoluukřižovanému, že s ním bude (dnes?) v ráji.

Ale to není podstatné už, co te'd říkám. K té komunikaci se zemřelými, už se mi to nechce opakovat, ale jen ještě přece ..máme zakázanou komunikaci s jakýmikoli duchy .."živí", nenarození, mrtví" ..jákékoliv osoby v duchovní identitě..to vše je zapovězeno. Ale vidíme, že Bible připouští obrazy těch osob.

Koneckonců, tvou terminologií, když se zjevili v Janovovu zjevení spousty mrtvých a dokonce se dali Janovi vidět i slyšet, měl to odmítnout jako zjevování duchů.

My totiž nemáme ani vídat duchy mrtvých, ani je slyšet...ale ejhle, Bible připouští, že nemusí jít o duchy mrtvých.

Pokoj




]


Re: Znovu podrobnější vysvětlení, v čem je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 15:55:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jiří, Jan viděl a slyšel duše mučedníků ve vidění. Ale jak už jsem napsal, ty duše mluvily k Bohu a ne k Janovi, Jan s nimi nekomunikoval, ani oni s ním.


]


Re: Znovu podrobnější vysvětlení, v čem je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 17:15:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
JAsně , já jsem Ti rozuměl. Já jen říkám, že i pouhé vidění a slyšení duchů zemřelých je spiritismus.

Já už tu komunikaci nerozebírám. Beru Tvé vysvětlení, pochopil jsem ho, pochopil jsem tvé uvažování v té věci.

Jen jsem i dodal, že i pouhé zjevování mlčících duchů zemřelých, tedy jejich vidění .oněch duchů mrtvých .. je spiritismus. To je jen doplněk.

Pokoj a ahoj



]


Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy