Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 257, komentářů celkem: 429592, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 450 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116501427
přístupů od 17. 10. 2001

Intimity: AIDS v církvi
Vloženo Úterý, 05. prosinec 2006 @ 07:59:40 CET Vložil: Bolek

Studijní materiály poslal Seraphim

AIDS v církvi Naše myšlení je založené na slovních termínech. Kdo ví, co je napsáno v Bibli Starého a Nového zákona a věří tomu, je biblickým křesťanem. Kdo věří v Bibli jaksi předem, aniž by četl, co je tam napsáno, ten křesťanem být může, ale i nemusí. Není křestanem, pokud odmítá prakticky žít podle těch přikázání Božích z Bible, která jsou universální a neměnná, čili konstantní pro všechny národy v každém století.

Termín nekonečné milosrdenství Boha či Ježíše Krista v Bibli není, neboť Boží milosrdenství je v Bibli vždy popisováno jako konečné – končící Peklem. K zavrženým hříšníků přestává být Bůh milosrdný. Proto je moderní termín nekonečné milosrdenství velmi matoucí. Je to termín, který otevřel ďáblovi (v masce anděla světlosti) cestu do církví, který dal vzniku lživé postmoderní teologii prázdného Pekla. To je ta trocha farizejského kvasu, která prokvasila celé těsto – zhruba všechny církevní denominace. Duchovní obranyschopnost křesťanů je v současnosti snížena na minimum podobně jako tělesná obranyschopnost pacientů s HIV/AIDS. Církev nakažená farizejskou teorií nekonečného milosrdenství a prázdného Pekla dnes přežívá podobně jako pacienti nakažení HIV/AIDS a není ochotna činit pokání. Díky drahým retrovirálním lékům přežívají 10 až 20 let ti HIV/AIDS nakažení lidé, kteří by bez nich dávno zahynuli. Tito pacienti však, jak sami přiznávají zneužívají své dočasné „zdraví“ na to, aby si ještě více užívali hříchu, skrze nějž většinou HIV/AIDS dostali. Např. 30. listopadu 2006 čtenářům iDNES homosexuální čtyřicátník, který už jedenáct let ví, že je HIV pozitivní, odpověděl: "Myslím, že jsem nebyl tolik promiskuitní. Každý si číslo promiskuity vykládá jinak.“ Řekl: „Ta představa, že každý HIV pozitivní zaleze do kouta a vzdá se sexuálního života, tak to nefunguje.“ Když před lety mediálně vystoupil s tím, že je HIV pozitivní, pak se mu prý několikrát stalo, že ho kontaktovali muži kvůli sexu. "Možná to chápali jako velmi svérázný adrenalinový zážitek. Neměl jsem nouzi o nabídky", tvrdí. Takže promiskuitním sexem se stovkami dalších partnerů a partnerek homosexuálové a bisexuálové danou nemoc víc a víc šíří buď s použitím kondomu, který působí jako síto a na zhruba 30% brání nákaze, nebo bez něj. „Tato důležitá otázka byla vyhodnocována na lékařské fakultě Texaské univerzity v Galvestonu v USA. Po prozkoumání 11 nezávislých studií došli výzkumníci k závěru, že kondomy zabránily přenosu HIV viru pouze v 69%.“ (Dobson, James, Život na pokraji propasti, Nová naděje, Brno 2000, str.175.) Tato tělesná „misijnost“ HIV/AIDS se podobá duchovní misijnosti křesťanů, která se proměnila v šíření bludných termínů nekonečného milosrdenství a prázdného Pekla do všech národů po celé Zemi. Kdy a jak toto skončí? Ptá se Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"AIDS v církvi" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

AIDSem v církvi je i biskupka Schoriová (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 05. prosinec 2006 @ 14:37:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Fresno, Kalifornie (Reuters) - Kalifornská diecéze Americké episkopální církve přijala v sobotu 2.12.2006 hlavní opatření k oddělení se od Americké episkopální církve, která odpadla od povinného respektu a posvátné úcty k Písmu svatému.
Duchovenstvo a laičtí zástupci na každoroční konferenci 10,000 členné diecéze San Joaquin hlasovali 176-28 v prospěch oddělení. Tak informoval reverend Van McCalister, mluvčí diecéze, která reprezentuje 48 farností v centrálním kalifornském San Joaquin údolí.
Jestliže výsledky hlasování budou podobné i v příštím roce, vznikne nové církevní uskupení, které nebude podřízeno hlavě Americké episkopální církve, paní biskupce Kateřině Jefferts Schoriové. Toto nové uskupení však zůstane nadále součástí celosvětové Anglikánské církve.
Jednotlivé farnosti už opustily Americkou episkopální církev v uplynulých letech, ale sobotní rozhodnutí nastalo poprvé od americké občanské války (v polovině 19. století). Nyní poprvé celá diecéze hlasovala pro oddělení od Americké episkopální církve, konstatoval McCalister.
Úředníci z Episcopalního církevního centra v New Yorku nebyli zatím ochotni to okomentovat.

Důvody tohoto oddělení:
Úřadem nejvyšší, 52-leté, biskupce Kateřině Jefferts Schoriové nevadí, že část jejího duchovenstva provádí žehnání homosexuálních sexuálních vztahů. Tato biskupka totiž podpořila r.2003 vysvěcení muže otevřeně praktikujícího homosexualitu, notorického alkoholika, na biskupa církve v New Hampshire.
Americká episkopální církev je jednou z větví 77-miliónové celosvětové Anglikánské církve. Kateřina Jefferts Schoriová vede 2.4 milión členů ve Spojených státech. V celosvětové komunitě episkopálních a anglikánských církví, většina větví vůbec nedovoluje ženám sloužit jako biskupové. Schoriová, bývalá profesorka Oregonské státní univerzity se však stala minulý měsíc vzorem, precedensem. Poprvé v dějinách celosvětové Anglikánské církve se ženská stala vůdcem celé církevní větve a takto to pak dopadá. Podobně jako když se Eva stala ještě v Ráji vůdcem Adama. Evě poddaný Adam zavinil oddělení všech svých potomků od Boha a přinesl utrpení a prokletí na celou Zem. Kolik prokletí způsobí ještě Schoriová a další biskupky? Je správné se s biskupkami ekumenicky sjednocovat? Myslím, že nikoliv. Církve by se měly kvůli homosexualitě a ženám biskupkám rozdělovat, ne sjednocovat.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: AIDS v církvi (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 06. prosinec 2006 @ 00:05:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
No jo, jenze v Bibli je mnoho mist, z nichz plyne, ze spasa je univerzalni a ze tudiz peklo bude liduprazdne.

Tak nevim.

Aviaf



Re: AIDS v církvi (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 23:28:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
???
Nemohl bys nějaké z těch mnoha míst uvést?

Děkuji, Olin


]


Proc se domnivam, ze spasa je univerzalni (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 05:25:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ale jiste, beze vseho. I kdyz me udivuje, ze tento dotaz pochazi zrovna od tebe, protoze jsem mel za to, ze zrovna nedavno jsi tu nekde napsal neco ve smyslu, ze spasa je univerzalni - no mozna si pod tim kazdej predstavujeme neco jineho.

Zaprve, rad bych ale predeslal, ze ja nejsem tak uplne priznivcem nahodneho losovani versu - toho, cemu se angl. rika prooftexting - kdy clovek si vezme jeden vers a tluce jim vsechny kolem po hlave. Proto bych rad zacal spise obsirnejsim argumentem. Ale pak dodam i nektere konkretni kratke verse.

Zadruhe, je treba mit na pameti, ze autori Bible si v mnoha pripadech zakladali na tom, aby na konkretni otazku prezentovali nekolik nazoru. Domnivam se, ze ti, kdo povazuji Bibli za rozporuprostou na te nejdetailnejsi urovni (casto i vcetne vedecko-historicke presnosti), zapominaji na to, ze Bible neni dilem jednoho lidskeho autora, jako napriklad Koran, ale dilem mnoha lidi, kteri meli kolikrat na nektere konkretni veci celkem rozdilne nazory. Takze i v otazce spasy muzeme najit v Bibli pasaze na podporu toho i onoho.

Muj hlavni argument pro univerzalni spasu tedy spociva v tom, ze spasa Boziho stvoreni je ustrednim tematem celeho biblickeho pribehu od Genesis po Zjeveni. Univerzalismus se projevuje uz v zaslibeni Abrahamovi (Gen 12:3). I v prorocich se casto objevuje predstava, ze vyvolenost Zidu jednou prinese ovoce celemu svetu (Iz 2:2-4, Iz 25:6-10). A samozrejme, v NZ - prikladne u Pavla - se tento univerzalismus (alespon podle krestanskeho chapani) naplnuje (napr. Gal 3:28).

Tady bych predevsim zminil pasaz R 5:12-21, kde Pavel stavi Krista jako prostejsek k Adamovi (R 5:14). Adam je lidstvo upadajici do hrichu, Kristus (a jeho telo-cirkev) je lidstvo vystupujici zpet k Bohu. Je prikladne si vsimat, ze Pavel v teto pasazi dusledne pouziva korespondenci vyrazu. Napriklad:

  • Proviněním toho jediného, totiž Adama, mnozí propadli smrti; oč spíše zahrnula mnohé Boží milost, milost darovaná v jediném člověku, Ježíši Kristu. (v. 15b);
  • Jako jediné provinění přineslo odsouzení všem, tak i jediný čin spravedlnosti přinesl všem ospravedlnění a život. (v. 18);
  • Jako se neposlušností jednoho člověka mnozí stali hříšníky, tak zase poslušností jednoho jediného mnozí se stanou spravedlivými. (v. 19).

Je v tom urcita ekvivalence: jedna sila k hrichu se setka s jinou silou - protisilou - ke spase. Ktera je silnejsi? No, Kristus podle Pavla neni jen Adam s opacnym znamenkem. Kristova milost je silnejsi, nez Adamuv hrich:

  • Proviněním toho jediného, totiž Adama, mnozí propadli smrti; oč spíše zahrnula mnohé Boží milost, milost darovaná v jediném člověku, Ježíši Kristu. (v. 15b);
  • Jestliže proviněním Adamovým smrt se zmocnila vlády skrze jednoho člověka, tím spíše ti, kteří přijímají hojnost milosti a darované spravedlnosti, budou vládnout v životě věčném skrze jednoho jediného, Ježíše Krista. (v. 17);
  • K tomu navíc přistoupil zákon, aby se provinění rozmohlo. A kde se rozmohl hřích, tam se ještě mnohem více rozhojnila milost.(v. 20)

Pokud by Adamuv hrich znamenal smrt pro vsechny a Kristova obet zivot jen pro nektere, pak nevim, v jakem smyslu by byla milost silnejsi nez smrt.

Vidime tu ovsem i formulaci

ti, kteří přijímají hojnost milosti a darované spravedlnosti, budou vládnout v životě věčném (v. 17)

z niz se zda vyplyvat, ze peklo nebude prazdne, protoze v nem budou ti, kteri hojnost milosti neprijimaji.

Tady je ovsem ten problem, ze verse tohoto typu jsou vlastne vzdy vyhradne implikace (A=>B). Implikace muze byt pravdiva, prestoze nikdy nedojde k jejimu naplneni. (Napriklad: "Nikdo, kdo bydli na Marsu, nevejde do kralovstvi Boziho" klidne muze fungovat jako platne a pravdive pravidlo, presto na jeho zaklade nebude nikdy nikdo odsouzen, protoze vsichni zijeme na Zemi).

Vetsina biblickych vyroku, ktere se tykaji pekla a zatraceni jsou tohoto charakteru: vymezuji obyvatele pekla typove. Prikladu je mnoho:

  • J 3:16.18 – kdo neveri, jiz je odsouzen
  • R 5:17 – vejdou (zda se) jen ti, kdo přijímají hojnost milosti a darované spravedlnosti
  • 1 K 6:9-10 – katalog neresti a ze jdou do pekla
  • 2 Te 1:6-12 – k zahube jdou ti, kdo neprijali pravdu, ktera zachranuje
  • Zj 14:9-11 – kdo ma znameni Selmy, ten jde do pekla
  • Zj 20:11-15 – kdo neni v Knize zivota, jde do pekla
  • Zj 21:7-8 – katalog neresti a ze jdou do pekla

Protoze jsou to implikace (tzn. vyroky "premisa=>zaver"), nelze z nich vyvozovat, ze zaver nastane s jistotou. Ostatne i vsichni ti "smilníci, modláři, cizoložníci, nemravní, zvrácení, zloději, lakomci, opilci, utrhači, lupiči" (1K 6:9-10) ve skutecnosti do Kralovstvi vejit mohou, pokud se budou kat. To ostatne Pavel Korintanum prave pripomina: A to jste někteří byli. Dali jste se však obmýt, byli jste posvěceni, byli jste ospravedlněni ve jménu Pána Ježíše Krista a Duchem našeho Boha.

Tedy i ty katalogy odsouzenych nerestniku, ktere v Bibli nachazime, je treba brat z tohoto hlediska: ze se jedna o takove provinilce, kteri nikdy, ani pred soudnou stolici Bozi, milost Kristovy obeti neprijmou. Jenze to, ze ji urcite nikdy neprijmou, je neco, co nam neprislusi dovozovat. Naopak - a to jsem tu chtel puvodne napsat - je v Bibli mnoho versu, podle nichz se zda, ze v konecnem dusledku Bozi spasu VSICHNI PRIJMOU.

Tady jich par je:

  • J 1:29 – Beranek snima hrich sveta (r. του κοσμου - tou kosmou)
  • J 3:17 – Otec poslal Syna, aby svet skrze nej byl spasen (r. ο κοσμος)
  • J 12:32 – az budu vyvysen, pritahnu vsecky k sobe, pravi Kristus (r. παντας ελκυσω)
  • J 12:47 – Kdo slyší má slova a nezachovává je, toho já nesoudím. Nepřišel jsem, abych soudil svět, ale abych svět spasil. (r. σωσω τον κοσμον)
  • R 5:12-21 (18) – Adam vs Kristus=smrt vsech vs zivot vsem; milost je silnejsi nez hrich - viz muj komentar vyse (ve versi 18: r. παντας ανθρωπους )
  • R 11:32 – Bůh totiž všecky uzavřel pod neposlušnost, aby se nade všemi slitoval. - i kdyz tento vers se mozna vztahuje jen na Zidy, z kontextu to neni jednoznacne
  • 1 K 15:20-28 – variace na Adam vs Kristus, ale s mnohem silnejsim univerzalistickym vyznenim (zvl. v. 22) - co je obzvlast zretelne, je to, ze Pavel v teto pasazi nepise, co se stane s temi, kteri nejsou Kristovi. Pise ale, ze nakonec bude premozena smrt...
  • Ef 1:4-10 – Buh "privede vsechno na nebi i na zemi k jednote v Kristu". V teto pasazi se take pise, ze je to od pocatku Bozi zamer a plan. Tento vers mi prijde silne univerzalistickej.
  • Ko 1:15-20 – skrze Nej je smireno vsechno, co jest.
  • 1 Tm 2:3-6 – Spasitel Buh chce, aby vsichni dosli spasy (i kdyz nektere Bible to prekladaji tak, ze Buh "touzi", nikoli, ze je to jeho nezvratitelna vule - recky tam ovsem stoji σωτηρος ημων θεου ος παντας ανθρωπους θελει, a theleos znamena, tusim zamer, vuli)
  • 1 Tm 4:10 – Buh je Spasitel vsech lidi, zvlaste vericich - tenhle vers mi prijde obzvlaste kuriozni svou stavbou, protoze se z nej zda vyplyvat, ze spasa se skutecne tyka i nevericich
  • Tt 2:11 – Ukazala se milost, prinasejici spasu vsem lidem - vsimnete si toho bezpodminecneho indikativu - zadnej kondicional (kdybys delala tohle a tohle, dostal bys spasu)
  • 1 J 2:2 – Kristus je smirnou obeti nejen za nase hrichy, ale za hrich celeho sveta - opet, podobne jako v 1Tm 4:10 se tu cini gramaticky, ale nikoli eschatologicky rozdil mezi cirkvi a zbytkem sveta. Jak jinak se to da interpretovat, nez ze spasa se tyka i nevericich? Extra ecclesiam plena salus!
  • Zj 1:7 - uvidi ho kazde oko, i ti, kdo ho probodli, a budou kuli nemu narikat vsechna pokoleni zeme - Proc budou vsichni narikat? Bud proto, ze se vsichni budou kat, nebo proto, ze budou vsichni narikat bolesti v zatraceni. Mne se zda vhodnejsi ta prvni moznost. Nastane-li pri druhem prichodu vseobecne pokani, nastane i vseobecna spasa.

Abych ucinil vsem stranam sporu zadost, je nakonec treba zminit, ze "neprazdnost" pekla by mohla vyplynout jedine z versu, ktere by primo tvrdily, ze v pekle urcite bude ten a ten (osobni identifikace). Takove verse jsem v Bibli nasel dva:

  • J 17:12 - Jidas byl "synem zatraceni" podle Pisem (podle kterych?)
  • 1 Pt 2:8 – nekteri jsou urceni k padu

Co s nima? Nevim. Nechavam to na Bohovi, ten ma vetsi hlavu.

Ale pokud mate nekdo nejakej dobrej napad, rad si ho poslechnu.

Tolik teda k tem pasazim o vseobecne spase. Muj nazor je zkratka ten, ze drive ci pozdeji se ke Kristu prihlasi kazdej. V souladu s Fp 2:11 kazde koleno poklekne a kazdy jazyk vyzna, ze Jezis je Pan. Vsichni tak prijdou k pokani. Jak jsem napsal, nevim, jak presne to chce Pan udelat, ale spoleham na Nej. To je ma vira.

Aviaf


]


Re: Proc se domnivam, ze spasa je univerzalni (Skóre: 1)
Vložil: becher v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 06:13:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dle mého prostoduchého rozumu jsi právě dokázal neprázdnost pekla.


]


Re: AIDS v církvi (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 05:41:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Poslal jsem tento svuj vyplod i jako samostatnej clanek na GS, tak asi pripadnou diskusi muzeme vesti tam.

Aviaf


]


Re: AIDS v církvi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 06. prosinec 2006 @ 19:35:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Aviafe, když tvrdíš, že v Bibli je mnoho mist, z nichz plyne, ze peklo bude liduprazdne, tak LŽEŠ !

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: AIDS v církvi (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 06. prosinec 2006 @ 20:41:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
To teda nelzu. Aspon myslim. Muzu se tak nanejvejs mylit. Lez je vec zle vule, zatimco omyl je chyba v uvaze. Ale ty bys mi to jiste vysvetlil, vid?

Aviaf


]


Re: AIDS v církvi (Skóre: 1)
Vložil: reader v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 17:37:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
haliku haliku, ty lzes skoro porad ... vsimej si nejdriv vlastnich tramu a potom teprve cizich trisek


]


Re: AIDS v církvi (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 23:33:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
červotoč proužkovaný

(Anobium punctatum Deg.)

Tělo brouka je 3 až 4 mm velké, černé nebo hnědočerné, krovky rýhované.

Larvy jsou bělavé, se žlutou hlavou, v předu ztlustlé, zakřivené, s 3 páry dobře vyvinutých hrudních nožek.

Brouci se rojí v červnu a červenci, zůstávají většinu doby ve svých chodbách, jen k vlastnímu páření vylézají ven a přivolávají se tikáním, které se zkládá z 50 až 60 úderů za sebou. Samečkové totiž tlučou štítem na dřevo v pravidelném rytmu, tzv. "umrlčí hodiny".

Larvy požírají nejprve po letokruhu měkké jarní dřevo, později žerou tvrdší, jejich vývoj trvá téměř rok.

Chodby a výletové prostory mají v průměru skoro 2 mm a jsou ucpány drtí hustě promísenou trusem.



]


Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy