Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 259, komentářů celkem: 429594, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

oko
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116503473
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Slovo Života směřuje ke katolické církvi
Vloženo Středa, 06. prosinec 2006 @ 05:53:05 CET Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Slovo Života směřuje ke katolické církvi
Kam kráčíš, Uppsalo? (P. Hoffman) vyučující na ”Škole teologie a misie” při Univerzitě Slova života v Uppsale ukazuje, jak se za poslední léta vyvíjela teologie i praxe ve sboru Ulfa Ekmana. Ukázka:

…Snad největší praktické obměny doznala Večeře Páně. Její konání dostalo řád a dají se odpozorovat jisté zárodky liturgie. … Už si každý jednotlivě neulamuje z chleba, nýbrž se podávají oplatky nápadně připomínající katolickou hostii. Před vlastním obřadem věřící svorně pronášejí modlitbu Páně a také Apoštolské vyznání víry… Není žádným tajemstvím, že v Uppsale směřuje teologie ohledně Večeře Páně k učení o skutečné přítomnosti Krista v eucharistii. Ulf Ekman vysvětluje, že když člověk sní chléb, ten sestupuje do útrob a jako Kristus splývá s tělem. Pán Ježíš při Večeři Páně přináší nejen duchovní, ale i fyzické požehnání…
Co najdete v Životě víry 12/2006


"Slovo Života směřuje ke katolické církvi" | Přihlásit/Vytvořit účet | 71 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Manciny v Středa, 06. prosinec 2006 @ 10:16:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud se ve sboru Slovo života mění průběh Večeře Páně výše popsaným způsobem, pak se jedná o chvályhodný návrat k praxi prvotní apoštolské církve tak, jak je popsán v Písmu. Problém vidím v tom, kdo Večeři Páně "vysluhuje". V prvotní církvi to byli Ježíš - apoštolové - jejich nástupci presbyteři, biskupové. Dnes jsou to hlavně biskupem vysvěcení pomocníci, kterým možná ne příliš šťastně (i když biblicky) říkáme kněží. Koho na to má Ulf Ekman mi není příliš jasné...



Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 06. prosinec 2006 @ 13:00:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ulf Ekman vysvětluje.... a Ulf Ekman je Slovo života, nebo je Ulf Ekman snad papež Slova života?




Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Středa, 06. prosinec 2006 @ 21:07:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jeden z pastorů (a zakladatel), bývalý hlavní pastor, teď už ale spíš cestuje a káže. Hlavní pastor Livets Ord je teď Robert Ekh M.Div., nepletu-li se.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Středa, 06. prosinec 2006 @ 18:08:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidis Karel, niekde si pisal, nieco ako ze jezuiti nemaju taku moc, alebo niesu taky, ako pred 400-500 rokmi. :-)))

Vidime ale, ze je to uplne naopak, vid napr: Alberto Rivera: Jezuiti a Infiltracia cirkví ...



Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 12:04:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Já myslím, že za to může spíše Bart Simpson - jak se ukazuje, je nezničitelný, a má prsty skutečně ve všem. Byl bych proto wellmi opatrný! Simpsons rules!


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 16:47:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
By som Karla este opravil - Ked uz su katolici vlezeny aj v Slove zivota, vyzera to, ze ich moc, vplyv je prave o 500 rokov vacsi. Mozno ze v Slove zivota budu za 15 rokov uctievat aj nejakych zomrelych, zbozstovat Mariu, drmolit ruzenec, dnes je vsetko mozne ... Ale ked si predstavim, ze dokazu zrekatolizovat take spolocenstvo ako je Slovo zivota, to je naozaj sila ....


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 18:02:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Jo, jo, co je z Boha, to holt nelze zastavit ;-) ...


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 18:32:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Suhlasim. Najprv to vyzera hrozivo a neznicitelne, niekedy to trva dlho, niekedy to ma moc aj nad svatymi, ale je to stale iba demonska selma, napokon sa predsa len porusi a zmizne.

inkvizicia sa zastavila v hodine dvanastej, zastavi sa aj toto, neboj.

:-)))))



]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 06. prosinec 2006 @ 20:34:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
To mi někdo řekněte, co je špatného na liturgii?
A co na modlení se modlitby Páně a Apoštolského vyznání.
A jestli není v Eucharistiji Kristus přítomen, proč tuto svátost podstupujeme? Jen tak, aby jsme se najedli?
Vždyť ap. Pavel říká, abychom nepřijímali nehodně, nerozlišujíce, že jde o tělo a krev Páně?
Problém kat. učení není v přítomnosti Krista, ale v opakování jeho oběti a vztahování přítomnosti přímo na hostii (a nikoliv na celé dění, jak činí evangelíci) a její zbožňování.



Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Středa, 06. prosinec 2006 @ 21:16:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, jak říká jeden moudrý bývalý katolický kněz (21 let dělal kněze) "Ježíš je chléb - chléb není Ježíš"

Jeho kázání doporučuju (ale jsou jen v angličtině) jsou na SermonAudio.com tady je jejich seznam Richard Bennett sermons


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 06. prosinec 2006 @ 21:39:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Xvejvodame, a kde máš liturgii v Novém Zákoně? O apoštolském vyznání nemluvě. A jinak, katolíci netvrdí, že se oběť Krista opakuje, ale že se zpřítomňuje skrze věčného Ducha. Ahoj


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Středa, 06. prosinec 2006 @ 22:02:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
o Duchu se v katechizmu nic nepíše :o)

http://www.katechismus.cz/paragraf.php?sel_paragraf=1364


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 06. prosinec 2006 @ 22:15:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Vogel, to se sice nepíše, ale neexistuje jiná možnost, jak si zpřítomnit Kristovu oběť než skrze věčného Ducha ( Žd 9,14 ). Kromě toho katolíci tvrdí, že oběť eucharistie, která zpřítomňuje JEDNU krvavou oběť Kristovu, je sama NEKRVAVOU OBĚTÍ Krista ( Kat. katechismus par. 1367 ).


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Středa, 06. prosinec 2006 @ 22:21:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je taková hra se slovy krvavá/nekrvavá Ježíš se obětoval jednou a to provždy tečka.

Vždyť Kristus nevešel do svatyně, kterou lidské ruce udělaly jen jako napodobení té pravé, nýbrž vešel do samého nebe, aby se za nás postavil před Boží tváří. 25 Není třeba, aby sám sebe obětoval vždy znovu, jako když velekněz rok co rok s cizí krví vchází do svatyně; 26 jinak by musel trpět mnohokrát od založení světa. On se však zjevil jen jednou na konci věků, aby svou obětí sňal hřích. 27 A jako každý člověk jen jednou umírá, a potom bude soud, 28 tak i Kristus byl jen jednou obětován, aby na sebe vzal hříchy mnohých; po druhé se zjeví ne už kvůli hříchu, ale ke spáse těm, kdo ho očekávají.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 00:02:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
No vidíš, jak hezky potvrzuješ katolické přesvědčení! :-)


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 08:00:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Lukine,
to už hraničí se zdravým rozumem a tím, co Duch Svatý skrze Písmo hovoří.

Bez krve není odpuštění. (Krev byla totiž jednou provždy prolita a v plnosti zaplatila cenu za náš hřích na Golgotě)

To má kněz takovou moc, že na svůj příkaz donutí Boha se snést zázrakem do hostie a proměnit ji?

Celé to je tragikomedie a parodie na křesťanství.

Ježíš složil jedinou oběť v plnosti a dokonalosti na kříži Golgoty. Není potřeba žádného zpřítomňování.

Eucharistický Ježíš není Ježíšem Bible, který je mým Pánem. Stejně jako evangelium katolicismu je jiné evangelium, než to, které jsem přijal a je zapsáno v Písmech.

Uvažujme nad tímto:

Populární katoličtí autoři jásají v moci a prestiži kněžství, aby přinesli Krista seslaného z nebes na oltář mše. Vysvětlují, že kněz nabízí stejnou oběť jako Kristus nabízel na Golgotě. Jako příklad uvádím katolického kněze Johna O'Briena:

"Když kněz vyslovuje náramná slova posvěcování dosahující k nebi, přinášejí Krista dolů na zem z Jeho trůnu a umisťují Jej na oltář, kde je opět nabízen znovu jako Oběť za hříchy lidí. Je to moc větší, než měli králové a císaři: je větší než měli svatí a andělé, větší, než měli Serafín a Cherubín."

Ve skutečnosti je to větší moc, než má Panna Marie. Dokud Požehnaná Panna působila mezi lidmi, skrze kterou byl Kristus vtělen, kněz přináší Krista dolů z nebes a předkládá Jej v přítomnost na našich oltářích jako věčnou Oběť za hříchy lidí - ne jednou, ale tisíci násobně. Kněz hovoří a hle! Kristus, věčný a všemohoucný Bůh, sklání svou hlavu v pokorné oddanosti ke kněžským příkazům.

"Jak vznešená je velebnost úřadu křesťanského kněze, který je tak privilegován k úkonu prostředníka a místodržitele základní služby Kristovy: Vyučuje věřící v autoritě Kristově, odpouští viny hříšníkům v mocí Krista, nabízí tu stejnou oběť úcty a vykoupení, kterou Kristus nabídl na Kalvárii. Není pochyb, že jméno, kteří duchovní pisatelé užívali pro tuto vlastnost kněze je, že on sám je 'proměněný Kristus'. Proto by by kněz měl být dalším Kristem."

Mnozí z těch, kdo byli kněžími, měli velký problém s takovým učením, dokonce i když jsme stále celebrovali mše. Alexandr Carson ve svém svědectví vysvětluje, jak sám s tím bojoval:

"V nedělní noci v červenci 1972... začal jsem číst knihu Židům v Novém Zákoně. Tento dopis vyvyšuje Ježíše, Jeho kněžství a Jeho oběť nad všechny starozákonní oběti v Písmu. Zde je to, co jsem četl: 'Ten nemusí jako tamti nejvyšší kněží každý den nejprve přinášet oběti za své vlastní hříchy a potom za hříchy lidu, neboť to udělal jednou provždy, když obětoval sám sebe.' (Židům 7:27) To mě vylekalo a začal jsem se cítit velmi zvláštně. Poprvé jsem pochopil, že Ježíšova oběť byla jedinkrát obětovaná na Kalvárii je sama dostačující a účinná ke smíření mě a věřící kajícníky v Boha po všechny věky. Tehdy jsem viděl, že 'Svaté přijímání mše' mnou nabízené a tisíci dalšími katolickými knězi po celém světě bylo bludem a kompletně neopodstatněným. Jestliže 'oběť', kterou jsem jako kněz nabízel byla bezvýznamná, potom mé 'kněžství' ve kterém je nabízena tato 'oběť' bylo taktéž bez jakéhokoliv významu."

V lásce našeho Pána Ježíše

Cristiano


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 11:33:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Ano, "bez krve není odpuštění. (Krev byla totiž jednou provždy prolita a v plnosti zaplatila cenu za náš hřích na Golgotě)", amen! Kdyby se však tato oběť NEZPŘÍTOMNILA ve tvém konkrétním současném životě, těžko bys mohl být spasen. Nebo jakým způsobem jsi obdarován výkupnou mocí krve Kristovy, která vytekla před cca 2000 lety??? To se jako ohlédneš do minulosti staré cca 2000 let, zamáváš Kristovi a zavoláš mu, že to jako bereš, to co vykonal? Ne, nikoliv, MOC KRISTOVY KRVE se stala přítomnou ve tvém životě, neboť jak píše o něco níže Irena: " duchovním světě přece neexistuje prostor ani čas" :-) . A nějaký O´Brien mě nezajímá ;-) .


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 12:19:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co takhle přečíst si knihu Římanům? Tam se říká jak se "zpřítomňuje" a stává se realitou :o)

'Blízko tebe je slovo, v tvých ústech a ve tvém srdci'; je to slovo víry, které zvěstujeme. Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení, neboť Písmo praví: 'Kdo v něho věří, nebude zahanben.' Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť 'každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen'.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 12:37:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Ano, jinak řečeno: vírou se otevíráš mocné a spásné přítomnosti Krista, nebo taky: skrze víru se zpřítomňuje Kristus ve tvém životě, kdy On je takto v tobě a ty v Něm, a slovem vyznání to ztvrzuješ před světem viditelným i neviditelným. Vidíš, další důkaz zpřítomnění Krista! :-) Nebo jsem něco nepochopil??


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 12:55:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, správně skrze víru v Něj a to co udělal - "milostí spaseni jste skrze víru" - víra a vyznání Ježíše jako Pána a Spasitele je to co mě spasí (pak následuje pokání), ne to, že mě někdo pocáká jako mimino vodou a to že pravidelně polykám sušenku kterou nesmím kousat a ani nedostanu napít vína.

Víra v Ježíše Krista, ne skutky, ty následují víru (protože víra bez skutků je mrtvá).

Nejsem spasen protože dělám co organizace nařídí, jsem spasen proto, že za mě Ježíš zemřel na kříži. A proto že jsem spasen (skrze víru v Něj a to co udělal na kříži) proto mohu činit skutky víry. Skutky bez víry jsou jen prázdný rituál.

Ale nechme toho, ty jsi katolík, OK. A já nemám proč ti to vymlouvat. Já katolík nikdy nebudu a to je taky OK (pro mě teda určitě :o) )


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 15:21:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Křest bez víry je k ničemu, přijímání bez víry je k odsouzení, víra bez skutků je mrtvá. Proměněnou "oplatku" koušu a víno piji, a Kristus je ve mně a já v Něm.
Nejsem spasen proto, že dělám, co organizace nařídí, jsem spasen proto, že za mě Ježíš zemřel na kříži. A Církev mi pomáhá poznávat toto veliké a nevyčerpatelné tajemství. Bez Církve bych o něm ani nevěděl.
Jsem rád, že jsem "katolík". Byl jsem po konverzi pokřtěn u protestantů, četl jsem tam Bibli a proto jsem pak odešel ke katolíkům. A je to OK.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 00:13:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem rada, zes to tu vysvetlil cristiano, protoze toto je vyznamny akt, ktery maji vsichni verici v Pana Jezise cinit, ci byt ucastni na nem. Take nemam rada takove bludy, ktere tvrdi, ze se oplatka premenuje v telo. Napred z chleba udelaji oplatku a pak s ni delaji jeste kouzla. Nic takoveho Pan Jezis neucil. Rikal, ze mame jist tento chleb, ne telo. Tento akt nas sdruzuje dohromady ve vire a pripomina nam Jeho smrt na krizi. S pokanim, s uctou, s dekovanim a s virou mame pristupovat k veceri Pane a ne si neco predstavovat. Jest-li bude Pan chtit ucinit zazrak pri tomto spolecnem projeveni viry, je jeho vec a ne jak mi si co budeme predstavovat. Podstatny rozdil mezi katolickym vykladem a biblickym, je ten, ze oni vlastne Pana pri tom ukrizovavaji, kdezto Pismo rika, ze si mame pripominat Panovu smrt na krizi dokud neprijde znovu.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 07:46:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Ano, říkal, že máme jíst tento chléb, ale také o tom chlebu řekl: "toto je moje tělo" (např. MT 26, 26), chceš to snad popřít? Vždyť je to v Písmu! On neřekl: "je to jakoby mé tělo", On řekl: "toto JE mé TĚLO". A jak píše apoštol Pavel: "Kdo jí a pije a nerozpoznává, že jde o tělo Páně, jí a pije sám sobě odsouzení." (1 Kor 11, 24) I toto je v Písmu. Jak si tento fakt vysvětluješ?

"Jestli bude Pan chtit ucinit zazrak pri tomto spolecnem projeveni viry, je jeho vec a ne jak mi si co budeme predstavovat." Ano, a proto On činí tento zázrak a tak se chléb stává Jeho tělěm, přesně jak říká v Písmu, bez ohledu na naše jakékoliv představy, ať katolické či protestantské.

Při katolické bohoslužbě nikdo Krista neukřižovává, On byl našimi hříchy ukřižován "kdysi", jen si to nyní připomínáme, a tato připomínka je REÁLNÁ, tzn. že On je při tom reálně, a to takový, jaký je, tedy se svým Božstvím i lidstvím, protože takto je i v nebi - Bůh i člověk zároveň.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 12:19:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyz Pan Jezis lamal a rozdaval chleb, o kterem rekl,:"Toto je moje telo, ktere se za vas dava; to cinte na moji pamatku" Luk.22:19, tak byl zivy, telesny a chleba drzel v rukou. Nemohl byt tedy v chlebu, protoze Buh do lidmi ucinenych objektu nevstupuje. Rikal to symbolicky, abychom pri takovem zpusobu vecere, pripominali, ze dal za nas obet jednou a provzdy. Je ted v nebi a nemuze byt tedy ve chlebu, ktery upekli lide. Kterou pak cast tela jsi uz snedl kdyz to tak chces brat doslova? A co ta katolicka mluva pri msi, ze je to bez krve? Kde je vyliti krve? Vino predstavuje krev. Kdybychom skutecne pili Panovu krev jak ty tvrdis, musel by ji mit kolik litru? Poslal nam Svateho Ducha, ktery k nam muze mluvit, chleba a vino ne. Tento akt mame delat proto, ze nas sdruzuje a proto, abychom si pripominali Panovu obet za nas. Kdybychom to brali doslova, tak by si nekteri mohli myslet, ze treba jedi casti tela. Nechci to dal rozebirat, ale pro me je to jasne a zadneho provineni se nedopoustim, protoze jsem se o tomto modlila a prosila Pana Boha, aby mi dal povedomost o spravnosti porozumeni.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 12:53:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chtela bych jen dodat, ze kdyz jsem pritomna "vecere Pane", pozivam chleb jako symbol tela Panova a vino jako symbol jeho krve. V situacich, kdy se zucastnuji nejakeho jineho spolecneho obeda, jim chleb a piji vino jako normalni potravu. Cili rozlisuji kdy a proc, tak jak rika apostol Pavel v I.epistole Korintskym 11:17-34.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 21:01:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
A proč to rozlišuješ? A v čem vidíš ten rozdíl? Nesnažím se tě nachytat, zajímá mě to.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 02:38:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protoze ne pri kazde spolecne veceri se pripomina obet Pana Jezise Krista. Jsou spolecne vecere s lidmi, kteri ani nejsou krestane. V takovych pripadech jim chleba jako chleba a vino jako vino. Pri veceri Pane k tomu pristupuji s dekovanim, s pokanim a s vedomim, ze je chleb symbol tela a vino symbol krve a ze tedy nejim abych snedla cely krajic a vypila treba dve deci vina. Pri jinych prilezitostech vypiju ty dve deci normalne. Mame tu totiz velice dobre vino a bydlime primo ve vinne oblasti. Kdyby sis precetl mnou doporucene verse s I.Korint. 11:17-34, tak by ses me ani nemusel ptat. Tam ti to vysvetluje sam apostol Pavel. Na mnoha mistech v Bibli se Pan Jezis prirovnava ke chlebu, coz je mineno jako potrava pro nasi viru. Kdyz budes studovat Bibli, tak ti to Svaty Duch osvetli. Ja se necitim povolana na takoveto ponaucovani. Jen ti tady odpovidam.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 11:01:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
OK, díky za upřímnou odpověď.

Citáty znám, Bibli studuji, ale zmíněné verše chápu ve výše uvedeném. Přeji ti požehnání s Kristem


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 15:49:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teda Libby, ty máš ale odzbrojující logiku!

Ještě se, prosím, vyslov, jak rozumíš Ježíšovým slovům "Nebudete-li jíst mé tělo, nebudete mít život." a "Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný".

Olin


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 02:48:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prave timto Pan Jezis dava najevo, ze je dulezite, abychom se schazeli za ucelem spolecneho pojezeni a popiti za ucelem vzpomenuti jeho obeti na krizi. Protoze tam, kde jsou dva nebo tri sdruzeni v Jeho jmenu, je i on pritomen, ale svym Svatym Duchem, ktereho nam poslal.! A On je rad, kdyz se schazime v Jeho jmenu. Telesny Pan Jezis je v nebi a nikde v Bibli neni psano, ze by mel dve nebo vice fyzickych tel! Take rika: "ja jsem dvere", ja jsem cesta atd. To jsou symboly! Prirovnani! Otevri si oci aby jsi videl a vycisti usi aby jsi slysel. Bude to cim dal vic potrebne.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 03:00:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jeste na doplneni. Copak nevis, ze chleb je prirovnani pro slovo a vino je prirovnani pro Ducha Svateho.? Take olej je prirovnani pro Ducha Svateho. To znamena, ze mame znat Slovo a byt naplneni Duchem Svatym.
Zcela pokorne a s radosti, ze ti to muzu sdelit. Libby


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 09:52:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Libby, já tuto symboliku nesdílím.

Pro mě Ježíšovo slovo, kterému posluchači nerozuměli, protože mu před jeho ukřižováním rozumět nemohli, nemůže znamenat nějaké symbolické řeči. Spekulace o tom, kde tělo je a kolik ho je, mě taky nezajímají.

Ježíš řekl: Toto je mé tělo, které se za vás láme. A je mi to jasný.

Učení o tom, že jsou to jen symboly, vzniklo až jako dodatečná lidská reakce na scholastické spekulace. Navíc (pro mě) nepřesvědčivá reakce. Ty spekulace jsou ale dávno pasé, tím spíš je pasé reakce na ně ze XVII. stol.

Ty můžeš mít samozřejmě názor, jaký chceš, koneckonců všichni, a v této otázce i ty, jsme pod vlivem různých starých církevních tradic. Nechápu, proč každou chvíli, když někdo nesdílí tvé osobní názory, hraješ nějakou mastičkářku přes oči a vyzýváš lidi,aby prohlédli. Ujišťuji tě, že vidím docela dobře. A jestli něco nevidím, "i to mi Pán zjeví."

Olin


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 10:27:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Libby,

každý většinou hájí pojetí, kterému věří, a které zastává i církev, které věří. To je zcela legitimní poloha a podle ní lze usuzovat i na církevní příslušnost diskutujících. Já osobně se příkláním k Tvému, symbolickému pojetí. Není samozřejmě pravda, že by historie učila, že symbolické pojetí Večeře Páně je reakcí až na scholastiku. Tomu tak jistě není. Více o tom zde.

Pastýř



]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 13:12:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dekuji Pastyri, za tu studii o Veceri Pane. Velmi poucne.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 11:20:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Ano, to máš pravdu, večeře Páně je i za tím účelem, abychom se scházeli společně a aby On tak budoval své Tělo, kterým je Církev. I za účelem vzpomenutí jeho oběti, ovšem toto vzpomenutí je reálné - tedy: On sám je přítomen takový, jaký je, tedy s božstvím, tělěm i duší.

Ano, nemá dvě a více těl, je přítomen takový jaký je - tedy s jedním božství, jednou duší a jedním tělěm, nejedná se tedy o tělěsnou multiplikaci. Proměněný chléb není další tělo, ale jeho jedno jediné tělo, tedy zpřítomněním jeho těla, duše a božství.

Kontrolní otázka: kde je nebe?


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 13:17:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak mam presne vedet kde je nebe. Podle toho co znam, je nekde hodne nahore. Pan Jezis vystupoval nahoru, kdyz odchazel do nebe - viz. skutky 1:10-11.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 14:38:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Víš, tu otázku ti kladu záměrně: nebe není totiž "tam" či "onde" (viz Lk 17,21), nebe není místo, ale stav, v němž není prostor ani čas. Pokud budeš schopna alespoň trošku toto chápat a vnímat, snad ti bude jasnější, jak Kristus může bý zároveň "jak v nebi, tak i na zemi".


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 20:55:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
"Je ted v nebi a nemuze byt tedy ve chlebu, ktery upekli lide." Když se Bůh vtělil, byl tedy v člověku a nemohl být tudíž "v nebi"? Nebe bylo v tu chvíli prázdné? A "kde" je vůbec nebe? A když je teď vnebi, jak může být zároveň v tobě? Pro Židy bylo pohoršením, že nezobrazitelný a všepřesahující Bůh na sebe bere podobu konkrétního člověka - pro ně to bylo rouhání. Nyní je pro mnoho lidí pohoršením, že Bůh, který je vždy a stále "v nebi", se zpřítomňuje i v podobě chleba. (Ale i Židé se divili "Jak nám ten člověk může dát k jídlu své tělo?".)

Jak mi vysvětlíš např. JAN 6,52-56???

A jak působí očištění Kristovou krví, když tě nikdo při tvém očištění od hříchů nepolil krví Krista vytrysklou na Golgotě a přesto jsi byla jeho krví očištěna???

Jeho prohlášení o způsobě chleba a vína znamená: "to jsem já", nikoliv "to je můj biceps a triceps a šlachy" atd. A jeho zpřítomnění ve chlebě je čirý zázrak, takový, jako početí v lůně panny bez porušení panenství, takový jako procházení zavřenými dveřmi, takový jako vzkříšení Lazara ap. Bůh má tu moc. A jíst chléb, v němž je Ježíšova reálná přítomnost neznamená nic jiného, než s ním mít intimní obecenství, kdy Kristus je v tobě a ty v něm, kdy"pojídáš" jeho život, který je věčný- Kristus s námi tímto způsobem sdílí svůj věčný život, oživuje nás svojí věčnou a nepřemožitelnou Láskou (ano, moc této lásky je i mocí vzkříšení).

Apropó, Kristova krev je nevyčerpatelná, neboť tou krví je jeho život,který je věčný a nevyčerpatelný.




]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 13:25:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vtelilo se Slovo, ktere bylo na pocatku u Boha. Slovo je take Buh, ale jak to chapu ja, oddelilo se a stalo se telo- Jezis Kristus. Buh Otec zustal v nebi a spolu s nim andele, serafini a ruzna jina bozska stvoreni. Viz (sv. Jana 1:1-18).


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 14:43:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Slovo se nemohlo oddělit od Boha - ač se stalo tělem, stále zůstávalo (a zůstává) zároveň Bohem. Syn-Slovo zůstával stále v tom nejužším spojení s Otcem, který svého Syna poslal do světa, aby s sebou celý svět přivedl zpět k Otci.

Syn-Slovo-Kristus je Bůh "na nebi i na zemi", na obou "místech" zároveň.

Upřímně ti děkuji, že jsi ochotna se mnou bezelstně sdílet svoji víru, ač se může v lecčem lišit od mé, vážím si toho.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 00:01:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Ale jo, píše, např. paragraf 1353 či 1375, takže bacha, už druhý tvůj omyl ;-) !


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 00:21:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Jó, sorry, myslel jsem, že odpovídám xvejvodam, proto ten "druhý omyl", tudíž toto tobě nepatří, takže máš první omyl v této diskusi. Sorry! :-)


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 16:48:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
No jasně, rozumnější katolící říkají, že se jedná o zpřítomnění, ale v historii řkc se o eucharistii mluvilo jako o opakování. Viz to slovíčkaření o krvavé či nekrvavé oběti...ať tak nebo tak, prostě je to oběť.

Co se týká liturgie:
1.snad uznáš, že modlitba Páně v NZ je
2.myslím, že apoštolské vyznání celkem dobře vystihuje víru křesťanské církve, respektujíce její ortodoxii nebo ne?
3.Liturgie je i v NZ zejména v listech ap. Pavla, kdy stanovuje pořádek bohoslužeb (ustanovuje liturgii):Korintským 14,26Co z toho plyne, bratří? Když se shromažďujete, jeden má žalm, druhý slovo naučení, jiný zjevení od Boha, ještě jiný promluví ve vytržení a další to vyloží. Všecko ať slouží společnému růstu. 27Pokud jde o mluvení jazyky, ať promluví dva nebo tři, jeden po druhém, a někdo ať vykládá. 28Kdyby neměli vykladače, ať ve shromáždění mlčí, každý ať mluví ve vytržení jen pro sebe a před Bohem. 29Z proroků ať promluví dva neb tři a ostatní ať to posuzují. 30Dostane-li se zjevení jinému ve shromáždění, nechť ten první umlkne. 31Jeden po druhém můžete všichni prorocky promluvit, aby všichni byli poučeni a všichni také povzbuzeni. 32Prorok přece ovládá svůj prorocký dar. 33nBůh není Bohem zmatku, nýbrž Bohem pokoje.
4.Apoštol Pavel liturgii i přímo cituje:Korintským 11,23Já jsem přijal od Pána, co jsem vám také odevzdal: Pán Ježíš v tu noc, kdy byl zrazen, vzal chléb, 24vzdal díky, lámal jej a řekl: "Toto jest mé tělo, které se za vás vydává; to čiňte na mou památku." 25Stejně vzal po večeři i kalich a řekl: "Tento kalich je nová smlouva, zpečetěná mou krví; to čiňte, kdykoli budete píti, na mou památku."


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 18:01:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Pokud mi hodnověrně nedokážeš, že kat. církev někdy hovořila o OPAKOVÁNÍ oběti při eucharistické bohoslužbě, dovolím si tě nazvat LHÁŘEM.
A "ať tak nebo tak, prostě je to oběť", amen.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 19:12:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý Lukine,
nazývej mne jak chceš. Ale ty sám říkáš amen, že to je oběť a jedná se o nekrvavou oběť Krista - není to tedy opakování Kristovy oběti? Mě nebaví se dohadovat o slovíčka, podle mne, když někdo každou mši provádí Kristovu oběť, tak ji opakuje.

Už to, že se katoličtí faráři nazývají "kněží" signalizuje, že přinášejí oběť. Samotná mše je Bohoslužbou "oběti".Nikoliv "bohoslužbou zpřítomění oběti".

Potřebuješ to voslit ještě důkladněji?


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 08:03:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Ale ty jsi mi to nedokázal.

Ano, mešní oběť je oběť, ale oběť Krista na Golgotě - jedná se o zpřítomnění JEDNÉ a JEDINÉ oběti Ježíše Krista. "V duchovním světě není prostor a čas", jak kdosi napsal tady níže, proč je takový problém v naší době reálně zakoušet JEDNU a JEDINOU Kristovu oběť? Nejde o slovíčka, nýbrž o významy, které tato slovíčka nesou, a tyto významy mají mnohdy dalekosáhlé důsledky.

Nemůžeš si dovolvat osočovat někoho z něčeho, co vůbec neučí. Chceš-li poznat druhého, musíš se pokusit pochopit jeho myšlenky a stanoviska a pak mu poukázat na případné omyly a chyby. Já jsem byl protestant a vím, s čím se lze u protestantských bratří setkat. Obávám se, že tobě poznání katolické nauky chybí, protože jí stále podsouváš něco, co neučí, a to ne jen ty.

A každou mši se oběť neprovádí, nýbrž ZPŔÍTOMŇUJE.

Ad kněží: veleknězem je Kristus a všichni věřící mají podíl na jeho kněžství - jsme přece mj. "svatým kněžstvem" (1 Pt 2, 5). Ten podíl je pak v různé míře - kdo chce více sloužit, přijímá tzv. služebné "kněžství" pro službu věřícím, pro službu, pro kterou se zasvěcuje na celý život a obětuje tak sám sebe, všechno co má a co je. Ale i ostatní mají stále podíl na kněžství Krista a přinášíme pro Krista oběť svého života.

Ano, samotná mše je bohoslužbou oběti, oběti, která se zpřítomňuje mocí Krista a ne mocí kněze, ten nemá tuto moc - proměnění se koná mocí Krista.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 13:40:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
No, Lukine, to jsem rád, že tomu věříš takto. A pokud tomu takto věří všichni římští katolíci (o čemž bohužel pochybuji), pak jsem velmi rád.
Možná sis toho nevšiml, ale já nepatřím k místním katolíkobijcům, naopak jsem otevřený být bratrem každému, kdo o to stojí a s kým se shodnem alespoň na tom základním, tedy na Kristu.

P.S.:Můj původní komentář vůbec nebyl kritikou řkc, ale polemikou s výše uvedeným článkem: tedy, že je něco špatného na tom, že ve SŽ před večeří Páně recitují apoštolské vyznání či modlitbu Páně(v.t. liturgie), respektive, že věří v přítomnost Krista v eucharistii.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 21:08:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
OK, díky za odpověď - možná jsem jen ale moc nezdůraznil nepostradatelnou úlohu kněze při mši - nikdo jiný než kněz či biskup nemůže vysluhovat tuto svátost, tzn. že pouze oni mají účast na této Kristově moci. Proměnění a zpřítomnění Krista se však děje pouze mocí samotného Krista a kněží jsou služebníci této moci.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Středa, 06. prosinec 2006 @ 23:58:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Problém katolického učení není opakování Kristovy oběti, nýbrž špatně vykládané učení lidmi, kteří nechtějí poznat, co skutečně ŘKC učí, žel. ŘKC nikdy a nikde neříká, že se Kristova oběť při mši opakuje (což je hereze, milý xvejvodam!!!), nýbrž že se zpřítomňuje! Je tedy jen jedna jediná Kristova oběť na kříži, jejíž spásonosné působení se při mši zpřítomňuje, abychom "pili a jedli zadarmo a bez placení", jak píše Izajáš, tedy abychom se přijímáním posílili Kristovou přítomností, která člověka zachraňuje pro věčnost. Dříve než něco vyřkneš o učení RKC, tak si nejprve, prosím, zjisti, zda-li to skutečně učí, ať si neuděláš ostudu ;-) .


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 12:45:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fakt jo?

„Kdykoli se slaví na oltáři oběť kříže, v níž je ‘obětován náš velikonoční beránek, Kristus’, uskutečňuje se dílo našeho vykoupení. ............. Kristova oběť a oběť eucharistie je jedna jediná oběť: „Vždyť jde o jednu a tutéž oběť a sám Ježíš ji přináší skrze službu kněží, on, který jednoho dne obětoval na kříži sám sebe: různý je pouze způsob, jímž se oběť přináší.“ „A protože v této božské oběti, která se koná ve mši svaté, je přítomen a nekrvavým způsobem obětován sám Kristus, který se obětoval jen jedenkrát krvavým způsobem na oltáři kříže ….... Kristova oběť, přítomná na oltáři, poskytuje všem generacím křesťanů možnost být spojeni s jeho obětí

To je ale zmatek, tak je obětován, nebo není obětován? :oO

Vanitas vanitatum et omnia vanitas



]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 12:56:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
A proč by nebyl??? ????


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 17:19:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rebecca Brown: Priprav se k boji:

Mohli bychom prostudovat nauky mnohých církví, které o sobě prohlašují, že jsou »křesťanské«. Vybízím a tuto výzvu kladu i sama sobě a každému, kdo o sobě prohlašuje, že je »křesťan« : Měříš své činy a své věroučné názory slovem Božím v bibli? Jestliže ne, nebyl bys tak laskav a neučinil tak nyní?

Nejprve se podívejme do Božího slova: Víte přece, když se někomu zavazujete k poslušné službě, že se stáváte služebníky toho, koho posloucháte - bud' otročíte, hříchu, a to vede k smrti, nebo posloucháte Boha, a to vede k spravedlnosti. Díky Bohu za to, že jste sice byli služebníky hříchu, ale potom jste se ze srdce přiklonili k tomu učení, které vám bylo odevzdáno. A tak jste byli osvobozeni od hříchu a stali jste se služebníky spravedlnosti... Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu. Římanům 6,16-18.23

Toto Boží slovo nám ukazuje, že můžeme sloužit jen jednomu z těchto dvou pánů. Bud' sloužíme hříchem Satanu nebo spravedlností Ježíši Kristu Bohu Otci. Mzdou za službu Satanu je smrt. Odplatou za službu Bohu je věčný život. [Ježíš říká] Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne. Jan 14,6

Nárok Ježíšův je absolutní Je jen jedna cesta k Bohu, a to skrze Ježíše Krista a Jeho hroznou smrt na kříži, kterou zaplatil za naše hříchy. Avšak Satan používá vždy svod a klam. Jeho plánem po celé věky vždy bylo podvést zástupy, aby si myslely, že skrze Ježíše Krista slouží Bohu a zatím ve skutečnosti sloužily jemu. Ježíš sám, když byl na této zemi, o tomto Satanově svodu mluvil: Mějte se na pozoru, aby vás někdo nesvedl. Neboť mnozí přijdou v mém jménu a budou říkat ,já jsem Mesiáš, a svedou mnohé... Tehdy, řekne-li vám někdo: Hle, tu je Mesiáš nebo tam, nevěřte! Neboť vyvstanou lžimesiášové a lžiproroci a budou předvádět veliká znamení a zázraky; že by svedli i vyvolené, kdyby to bylo možné. Matouš 24,-1-5.23-24

Boží slovo nás jasně upozorňuje, že mnozí budou o sobě tvrdit, že uctívají »Ježíše«, ačkoliv Ježíše bible uctívat nebudou. Ježíš bible se narodil z panny (Lukáš 1,26-35), je Bohem, který se stal tělem v lidské podobě (Filipským 2,5- 11), byl bez hříchu (Židům 4,14 - 15), žil na této zemi 33 let, zemřel za naše hříchy na kříži, vstal třetího dne z mrtvých (Lukáš 23-24), vstoupil pak na nebe; a posadil se po pravici Boha Otce, kde je dodnes (Lukáš 24,50- 51; Skutky 1,9-11; 7-55 ). Každý »Ježíš«, který všechny tyto nároky nesplňuje, není Ježíšem bible. Proto také máme zkoušet duchy. Nejmilejší, ne každému duchu věřte, ale zkušujte duchů, jsou-li z Boha: nebo mnozí falešní proroci vyšli na svět. 1. Janův 4,1

Nyní použijme test Písma na »Ježíše« uctívaného římskokatolickou církví.
Budu citovat přímo z jednoho jejich dokumentu definujícího jejich uctívání Ježíše. V prvé řadě konstatuji z dokumentů římskokatolické církve, že doktríny definované Tridentským koncilem jsou dosud platné. Začátek ekumenického hnutí na II. vatikánském koncilu, ustanoveném po 2. světové válce, vedl mnohé k domněnce, že doktríny Tridentského koncilu už dále neplatí. Podívejme se na následující citát:
Ačkoli je označen Lumen Gentium jako dogmatické ustanovení, nejzávaznější forma koncilního vyjádření, ve skutečnosti nedefinuje žádná nová dogmata. Ustanovuje dále, s konciliární autoritou, jak církev v současnosti chápe sama sebe. The Documents of VaThe Documents of Vatican II, Walter M. Abbott, S. J., redaktor, Guild Press, NY, 1966, s. 11.
Je to poměrně složitý výrok. Dovolte mi vysvětlení, abychom porozuměli. Nejprve, co znamená „Lumen Gentium"? Tentýž dokument jej definuje takto: Dokument známý jako „Světlo všech národů...:", (Lumen Gentium ...) je jedno ze dvou dogmatických ustanovení vydaných II. vatikánským koncilem, týká se Zjevení.... byl uvítán jako nejvýznamnější počin koncilu, jak pro závažnost obsahu, tak pro ústřední postavení mezi dokumenty koncilu Tamtéž, s. 10. Lumen Gentium se odvolává na dokumenty, které cituji a je považován římskokatolickou církví za „Světlo všech národů". Tento závažný dokument pouze konstatuje, že nedefinuje žádné nové doktríny, ani dogmata, proto doktríny ustanovené Tridentským koncilem jsou stále platné. Cituji zTridenského koncilu, nebot' toto je jedno z nejsrozumitlenějších a nevýstižnějších prohlášení z dosažitelných katolických doktrín. Podívejme se, jak Tridentský koncil definuje ,,Ježíše", kterého katolická církev uctívá:
Jestliže někdo popírá, že ve svátosti nejsvětější eucharistie je obsaženo v pravdě, skutečnosti a hmotně tělo a krev společně s duši a božstvím, našeho Pána Ježíše Krista a tím celý Kristus, ale říká, že On je v ní pouze jako nebo obrazně či jako síla, budiž anathema. Canons and Decrees of the Council of Trent, Original Text with English Translation, by Rev. H. J. Schroeder, O. P., B. Herder Book Co., 1960, s. 79, Canon 1.
Jestliže někdo popírá, že v posvátné svátosti eucharistie je obsažen celý Kristus, v každé podobě, každou částí podoby samostatně, budiž anathema. Tamtéž, Canon 3.
Jestliže někdo říká, že svatá svátost eucharistie, Kristus, jednorozený Syn Boží, nemá být uctíván nejvyšším uctíváním a s okázalostí navenek a vlastně vůbec nějak se jí klanět se slavnostní vážností, také nemá být s vážností nesena v procesí s velebením a vší obřadností a zvyky Svaté církve nebo nemá být předkládána lidem k uctívání a říká, že kdo takto uctívají jsou modláři, budiž anathema.. Tamtéž, s. 80. Canon 6.
Podívejme se blíže, co tyto kánony neboli zákony římskokatolické církve ve skutečnosti říkají. Nejprve, slovo anathema znamená »je proklet«. Prostě tvrdí, že malá oplatka a víno používané při přijímání (nebo mši) jsou Ježíš a obsahují Jeho »plné Božství« (viz obrázek 1). Bible nám říká, že Ježíš teď sedí po pravici Boha Otce. Také říká, že je skutečný Bůh a jako takový má skutečnou přirozenost Boží, je nekonečný a všudypřítomný. Nemůže být omezen na drobný oplatek a zajisté ani na něco, co bylo vytvořeno lidskou rukou. A konečně, je nám přísně zakázáno uctívat jakýkoli výtvor nebo modlu nebo se jim klanět. Kánon 6 stanoví, že katolíci mají uctívat zbožňovat a klanět se před hostií. Také ji nosí v procesí a každý se před ni klaní a uctivá oplatek, který je takto jejich „Ježíš". Neučiníš sobě rytiny ani jakého podobenství těch věcí, kteréž jsou na nebi svrchu, ani těch, kteréž na zemi dole, ani těch, kteréž u vodách pod zemí. Nebudeš se jim klaněti, ani jich ctíti. Nebo já jsem Hospodin, Bůh tvůj, Bůh silný, horlivý... Exodus 20,4-5 Vyhlásím jim své soudy nad všemi jejich zlými skutky, že mne opustili; jiným bohům pálili kadidlo a klaněli se dílu svých rukou. Jeremiáš 1,16

Katolíci nejenže udělají „výtvor", kterým je hostie, prohlašují, že tento výtvor je Ježíš, ale také se klaní a uctívají tento oplatek. Takovéto praktiky jsou Bohem zakázány. Kdykoli tedy člověk uctívá nějakou modlu, jako například katolickou hostii, ve skutečnosti uctívá démona nebo Satana. Zde nám Boží slovo řiká: Co tím chci říci? Že pokrm obětovaný modlám neco znamená? Nebo že modla něco znamená? Nikoli, nýbrž že to, co pohané obětují, obětují démonům, a ne Bohu. Nechci, abyste vešli ve společenství s démony. 1.Korintským 10,19-20


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 06:53:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Jasně, chápu, noviny se tisknou na papír, ale v žádném případě nejsou papírové :-)))


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 06:17:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když už jsme u echaristie nebo Večeře Páně............

Kopíruji zde jinde mé psané vyznání:

//Naznačoval jsem tím, že je poněkud nelogikum přistupovat k eucharistii ŘKC jako ke stolu démonů. Věřím, že vskutku přijímáte Krista, a tak nazvat to, co je Páně stolem démonů je jako považovat Pána Krista za démona.

Já jsem z ČCE a stejně jako čeští bratří a jako i husité a další věřím, že chléb, který přijímáme je chlebem, ale je i Kristem. A stejně i s krví. Do rukou sic vkládám chléb a k ústům pohár, ale pak již nepožívám chléb ani víno, ale Krista. S přepodstatňováním neměli problém husité ani čeští bratří. A nemám s tím problém ani já.

Mám jen problém s poněkud starými a zašlými výroky kněží v dávných stoletích, kteří se pyšnili tím, že oni mají v moci Krista obětovat druhým a jiným Krista obětovat mohou zabránit.

Proto stojím na eucharistii těla i krve Kristovy. A pro Písmo, že máme pít z toho kalicha Kristovy krve a jíst z chleba Kristova těla.

Ale že i Písmu věřím, pak vím, že chléb, který podáván mi je v připomínce Večeře Páně, již není jenom chlebem, který fyzickýma očima vidím, a ani víno není jen vínem a ba ani pohár není jen pohárem, ale již v tom okamžiku duchovním vnímáním je mi onen chléb tělem Krista a víno krví Krista a pohár smlouvou učiněnou v Jeho Krvi. A tak ne jen chléb a víno požívám, ale celého Krista. A jestliže je samým Kristem řečeno, že onen Jím podávaný chléb je tělem Jeho, které se za nás vydává, a pohár vína smlouvou zpečetěnou Jeho krví, která se za mne prolévá na odpuštění hříchů, pak tomu i takto věřím. Když tedy jím chléb a piju víno eucharistie, tedy jím z těla a piju z krve Kristovy, tedy jím Krista, jehož tělo se za mne vydává a krev za mé hříchy prolévá na odpuštění mých hříchů. A jestliže tak se má dít v upomínku vždy, když tak činím. Pak vždy. Kristus jednou byl vydán a jednou obětován, ale když v upomínku Věčeře s Pánem znovu a znovu jím tělo Jeho a piju z krve Jeho, pak vždy tehdy jím z toho Těla, které za mne se vydává a piju z té Krve, která se ve Smlouvu za mne prolévá na odpuštění a shlazení mých hříchů. A tak, co dříve jednou provždy se událo, to já při upomínce Večeře Páně, znovu jako tehdy, když vyslovil ta slova Kristus, nyní prožívám. A jako tehdy já nebyl jsem přítomen těm slovům Jeho a podávání chleba a poháru vína, a přesto ta slova řečená jsou ke mně, tak nyní já přítomen setkávám se při eucharistii vždy a opět s Kristem, a tak účasten jsem těch slov Jeho i podávání chleba i vína, jako by tehdáž bylo dnes. A stejně je tomu tak i s obětí Krista. Jako už před stvořením bylo rozhodnuto o oběti Krista, avšak předem apoštolům oznámeno v předvečer Kristova vydání a až nato Kristus obětován byl, tak i nyní. Již před stvořením světa bylo rozhodnuto, že účastni budeme té Večeře s Pánem, avšak ještě nikdo z nás nebyl. Tehdy za dob apoštolů, také nebyli jsme, avšak skrze Krista a apoštoly přeci jen jsme tam byli.

A proto odměřování času, že dávno po oběti Krista je, nemám za nic. Znovu a znovu prožívám ten čas před vydáním se krista na kříži. A kdybychom si neměli nikdy více připomínat ten večer, pak každý z nás jen jednou by směl účasten být eucharistie. Ale že sám Kristus prohlásil, že tak máme činit v připomínce vždy, když budeme z toho poháru vína píti a z toho chleba jísti, pak také znovu sobě toho připomínáme.

Já i katoličtí ví, že jen jednou Kristus byl dán, a nikdy více již obětován nebude, avšak v připomínce tak znovu a znovu se děje.

A vlastně to je to, oč běží. Opakující se připomínka. Ale připomínka jasná a živá.

Na jiné řeči moc nedám. Budou tu ti, kdo se do mne pustí, ale vím, co jsem prožil.//

No a ještě dodávám, že prvotní boj kališníků byl proto, aby všechen lid pil z kalicha, a jako jeden ze čtyř artikulí byl tento bod důležitý. Odůvodňovali to Kristovými slovy:

Amen, amen, pravím vám, nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nebudete mít v sobě život.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný a já ho vzkřísím v poslední den.
Neboť mé tělo je pravý pokrm a má krev pravý nápoj.
Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.

Na tomhle tedy byl postaven boj kališníků, aby těm, kdo věří bylo umožněno pít z kalicha.

Ani tedy Hus, husité, ba ani čeští bratří nepochybovali o tajemství, které se děje ve zpřítomnění Kristovy oběti v přijímání eucharistie. Navíc si tím byli tak jisti, že pro ně bylo velice důležité pít z kalicha.

To co se dnes děje, v řadách evangelikálů nechápu. A že se Slovo života vrací k tomuto vyznání? Je to pro mne vcelice dobrá zpráva. Že směřují ke katolické církvi? Důležité je, že tímto směřují ke Kristu.

Petr Šíma



Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 13:10:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
to s tím Husem není zase až tak moc pravda, Jan Hus nevěřil v transsubstranci oplatky (přesněji řečeno nevěřil tomu, že se z ní stane Ježíš na základě toho, že nad ní kněz mumlá nějákou magii a dělá u toho šamanské tanečky u oltáře)


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 15:18:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj vogele,

neříkám, že nemáš pravdu, ale chtělo by tuto tvou větu jasněji vyjádřit.

Není pravda, že Hus nevěřil, že se v onom chlebu nezpřítomňuje Kristus. Pevně v to věřil. To je třeba zdůraznit.

Hus však vytýkal, že by kněží měli tu moc Krista oživit a také jej nechat zemřít, lépe řečeno, že by měl kněz moc nad Kristem. Tedy že by bez přítomnosti a posvěcení kněze se v onom předkládaném chlebu nezpřítomnil Kristus. To je nutno také zdůraznit.

A myslím, že jsem to vše v předchozím příspěvku více méně užil.

Navíc Hus se snažil zdůraznit, že v hostii právě skrze transsubstanciaci je Kristus, ale popíral že by ona hostie byla sama Kristem, bez podstaty chleba. Jinými slovy, ten chléb je i Kristem, ale není jen Kristem, nýbrž i chlebem. Těžko vysvětlit.

Po svém, vidím chléb (oplatek), ale je to i Kristovo tělo. Chléb se stal Kristem, ale i Kristus chlebem.

Dále Hus zcela jednoznačně zdůrazňoval reálnou přítomnost Kristova těla v hostii. A nakonec i vystupoval přeci proti těm, kdo popírali Kristovu přítomnost v hostii. Dnešní pojetí, že jde pouze o znamení, by mu bylo velice proti srsti.

Nelhal jsem. Chceš-li říci, že Hus popíral přítomnost Kristovu v samotné hostii, pak jsem četl o jiném Husovi. Ale z tvého chápu, že jsi pouze chtěl ukázat na to, co i Hus. Totiž že není v moci kněze zpřítomňovat Krista. A s tím souhlasím. Kněz má eucharistii vysluhovat, ale nemá nad ní moc. Eucharistie tedy není úkon moci kněze, ale úkon služby kněze. Když Kostnický sněm prohlásil vysluhování eucharistie pod obojí způsobou za kacířství, Hus se zhrozil.

Nejsem historik, Husovy spisy jsem měl mnohé půjčené, již je nemám, píšu tedy, co vzpomínám. Mohu se v něčem mýlit. Ale Hus byl rozhodně proti toěm, kdo tvrdili, že jde pouze o znaky, rozhodně věřil ve zpřítomnění Krista v eucharistii. Zpřítomnění však bral tak, že není z moci kněze, ale Krista.

Ač tedy kněz přednáší slova ustanovení Kristova, není v jeho moci, že Kristus se v eucharistii zpřítomňuje, ale zůstává to v moci Kristově.

Já osobně mám za blud to, když se řekne, že jde pouze o symboly.

Petr Šíma


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 23:17:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neříkal jsem že lžeš, ale že ta věta o Husovi není zase až tak moc pravda, ale máš pravdu, mohl jsem volit jiné označení skutěčnosti, že ta věta je jen částí pravdy a že by to chtělo doplnit zbytek.

Příště budu psát asertivněji :o)

Ad přítomnost/symboly - to je otázka pohledu a výkladu - já se na to dívám tak, že Ježíš řekl že to máme činit na jeho památku a že to máme dělat opakovaně. To jestli je inside nebo ne mě netrápí, protože to z Bible nejde jednoznačně poznat. Prostě to dělám protože to řekl a dělám to na Jeho památku. A děkuju mu přitom, že za mě zemřel na kříži Golgoty.

Petr J.(eagle) aka (vogel)


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 08:01:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Lukine,
to už hraničí se zdravým rozumem a tím, co Duch Svatý skrze Písmo hovoří.

Bez krve není odpuštění. (Krev byla totiž jednou provždy prolita a v plnosti zaplatila cenu za náš hřích na Golgotě)

To má kněz takovou moc, že na svůj příkaz donutí Boha se snést zázrakem do hostie a proměnit ji?

Celé to je tragikomedie a parodie na křesťanství.

Ježíš složil jedinou oběť v plnosti a dokonalosti na kříži Golgoty. Není potřeba žádného zpřítomňování.

Eucharistický Ježíš není Ježíšem Bible, který je mým Pánem. Stejně jako evangelium katolicismu je jiné evangelium, než to, které jsem přijal a je zapsáno v Písmech.

Uvažujme nad tímto:

Populární katoličtí autoři jásají v moci a prestiži kněžství, aby přinesli Krista seslaného z nebes na oltář mše. Vysvětlují, že kněz nabízí stejnou oběť jako Kristus nabízel na Golgotě. Jako příklad uvádím katolického kněze Johna O'Briena:

"Když kněz vyslovuje náramná slova posvěcování dosahující k nebi, přinášejí Krista dolů na zem z Jeho trůnu a umisťují Jej na oltář, kde je opět nabízen znovu jako Oběť za hříchy lidí. Je to moc větší, než měli králové a císaři: je větší než měli svatí a andělé, větší, než měli Serafín a Cherubín."

Ve skutečnosti je to větší moc, než má Panna Marie. Dokud Požehnaná Panna působila mezi lidmi, skrze kterou byl Kristus vtělen, kněz přináší Krista dolů z nebes a předkládá Jej v přítomnost na našich oltářích jako věčnou Oběť za hříchy lidí - ne jednou, ale tisíci násobně. Kněz hovoří a hle! Kristus, věčný a všemohoucný Bůh, sklání svou hlavu v pokorné oddanosti ke kněžským příkazům.

"Jak vznešená je velebnost úřadu křesťanského kněze, který je tak privilegován k úkonu prostředníka a místodržitele základní služby Kristovy: Vyučuje věřící v autoritě Kristově, odpouští viny hříšníkům v mocí Krista, nabízí tu stejnou oběť úcty a vykoupení, kterou Kristus nabídl na Kalvárii. Není pochyb, že jméno, kteří duchovní pisatelé užívali pro tuto vlastnost kněze je, že on sám je 'proměněný Kristus'. Proto by by kněz měl být dalším Kristem."

Mnozí z těch, kdo byli kněžími, měli velký problém s takovým učením, dokonce i když jsme stále celebrovali mše. Alexandr Carson ve svém svědectví vysvětluje, jak sám s tím bojoval:

"V nedělní noci v červenci 1972... začal jsem číst knihu Židům v Novém Zákoně. Tento dopis vyvyšuje Ježíše, Jeho kněžství a Jeho oběť nad všechny starozákonní oběti v Písmu. Zde je to, co jsem četl: 'Ten nemusí jako tamti nejvyšší kněží každý den nejprve přinášet oběti za své vlastní hříchy a potom za hříchy lidu, neboť to udělal jednou provždy, když obětoval sám sebe.' (Židům 7:27) To mě vylekalo a začal jsem se cítit velmi zvláštně. Poprvé jsem pochopil, že Ježíšova oběť byla jedinkrát obětovaná na Kalvárii je sama dostačující a účinná ke smíření mě a věřící kajícníky v Boha po všechny věky. Tehdy jsem viděl, že 'Svaté přijímání mše' mnou nabízené a tisíci dalšími katolickými knězi po celém světě bylo bludem a kompletně neopodstatněným. Jestliže 'oběť', kterou jsem jako kněz nabízel byla bezvýznamná, potom mé 'kněžství' ve kterém je nabízena tato 'oběť' bylo taktéž bez jakéhokoliv významu."

V lásce našeho Pána Ježíše

Cristiano



Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi, ale úloha kněze (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 10. prosinec 2006 @ 02:15:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemám rád nepřesnosti a vnůšky lidí ,které po svm způsobu vnášejí tam, kde mám obezřetně uvažovat, co je pravda. A nelíví se mi takový výklad jako je zde citvané od cristiano v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 v 09:01:30 , a sice slova :
´....sklání svou hlavu v pokorné oddanosti ke kněžským příkazům.´
To je typ myšlení ´přání otcem myšlenky´.
Místo toho zde nabízím k přečtení slova jiného spisovatele.

Cituji z deníku Thomase Mertona, který byl nejdříve mnichem, potom tam v klášteře přijal jáhenství a píše o pohledu na kněze, kterým se stal až později. Napsal to v roce cca 1952 v klášteře v Kentucky.
Zápisky v době, kdy byl jáhnem a uvažoval o vlastnostech kněze.
Na den 14. března má (opisuji):
V Leviticu : ´´Toto je slovo, které použil Pán, dělejte to a zjeví se na vás jeho sláva.´´
Jestliže je toto pravda o obětech Starého Zákona, oč pravdivější je to o naší (křesťanské) liturgii.
I mnich ... se ještě může nejvíc zabývat svou vlastní dokonalostí, vlastní svatostí – jinými slovy může se omezit na hledání svého vlastního duchovního prospěchu. Kněz zákonitě nemůže žádným způsobem položit sebe na první místo. : první je vždycky Kristus. Kněz neexistuje pouze pro své vlastní posvěcení, ale pro Kristovu oběť a pro evangelium, pro lidi a pro svět. To v sobě zahrnuje jeho vlastní dokonalost: ale dokonalost kněze spočívá v jeho dokonalém odevzdání Kristově oběti, za sebe a za církev. Už více nepatří sám sobě, zatímco nich ještě zákonitým způsobem může velice dobře patřit sám sobě a zabývat se téměř výhradně svým pokrokem, ponechávaje spásu světa až na druhém místě.
Kněz nesmí povýšit spásu duší nad svou vlastní. To není otázka výběru. Ale musí Boha a mši postavit nade všechno. Má na svědomí celou církev, a nejenom, že se vzdává své vůle, aby se zmocnil síly poslušnosti, ale vzdává se své vůle, aby se stal nástrojem spásy světa a čisté slávy Boží.
(na den 15. březen):
To první na diakonátu je to, že je velký. ..Máte být silou církve. Obdržíte Ducha svatého v síle nejenom pro sebe, ale abyste podpírali celou církev.Musíte bojovat s armádami pekelnými.
Ale ty, můj Bože, nezavírej ústa těch, co zpívají pro tebe.
(na den 21. březen)
Včera a předevčírem jsem se cítil, jako kdybych objevil nový střed. Něco, co jsem nemohl pochopit, ani tomu porozumět: ale ani nic jiného na světě asi stejně nemá cenu, abych se to snažil pochopit nebo tomu porozumět. A tak nechápu nic a nerozumím ničemu a jsem nesmírně šťastný. Zázrak těch tří dnů, v nichž ticho, ve kterém jsem spočíval, způsobilo, že všechny milosti diakonátu se ponořily hluboko do mojí duše...
Citované z knihy Jonášovo znamení, str. 165 – 167 a 169, vydal Zvon 1995.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 09:30:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlas, cristiano, líp bych to nenapsala. Řekl jsi všechno podstatné.
Tradiční církve vycházejí právě především z tradice a vysvětlují si Bibli po svém.
Nevím, jestli si uvědomují, že Židé měli zákaz požívání krve, proto když Ježíš říká při poslední večeři - "vezměte a pijte, to je kalich mé krve,...." - kdyby opravdu věřili, že je tam krev, NIKDO by se nenapil.
Ale právě proto, že jde o PŘIPOMÍNKU Nové a lepší smlouvy, neměli problém se napít.
Navíc - kdyby v kalichu byla ten večer skutečně krev, PROČ BY ŠEL JEŽÍŠ JEŠTĚ NA SMRT A ZNOVU JI PROLIL?
O krevní smlouvě je možné psát dlouho, kdyby někdo chtěl, můžu se k tomu ještě vyjádřit.
Irena



Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 09:37:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je skoda, ze nemuzeme spolecne posedet a prijmout chleb a vino na pripominku Pana Jezise smrti na krizi. I kdyz i na dalku by se to dalo zorganizovat. Bylo by to podle Slova Pisma?


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 10:09:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Libbby,
v Bibli se uvádí, že věřící měli obecenství u stolu, když slavili Večeři Páně. Nicméně si myslím, že když se domluvíme na určité hodině a ve víře budeme spolu, že Bůh s tím problém mít nebude, leda nějací náboženští lidé, ale to je jejich problém:))V duchovním světě přece neexistuje prostor ani čas, tak když budeme spojeni ve jménu Ježíš, Ježíš bude mezi námi. Ať to budou 2 lidé nebo 20. Je to dobrý nápad!
Irena


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 11:55:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Tradiční církve vycházejí především z Krista, který ústně předal (latinsky "tradere", tj. "přenechávat", "odevzdat" atp., odtud výraz "tradice") své učení apoštolům (kurňa, jestli ale oni nezbloudili, když jim nedal napsaný Nový zákon!! To si teda Kristus dovolil moc, zpronevěřit se "Sola Scriptura"!), kteří ho předávali (tj. "tradere") dále, ať částeně písemně (tj. knihy NZ) a částečně ústně (tj. např. literární díla apoštolských a církevních otců, bohoslužebná praxe ap.).
Jo, jo, Židé s tím měli problém, viz Jan 6. kap. Ale Židé měli u Ježíše problém s mnoha dalšími věcmi a nepochopili, že Kristova slova "jsou Duch a jsou život". Holt se těžko vysvětlují věci víry nevěřícím, i když o nich mluví sám Kristus v Písmu ;-) .
Pokud se chcete podívat na věc teologicky, zjistěte si, jak Židé chápali "anamnésis" při slavení paschy (tzn. zpřítomňování Hospodinových oslavovaných divů a mocných skutků). A také, co to znamená "toto je mé tělo" - hebrejové tak vyjadřovali význam "to jsem já". Ježíšova slova jsou holt leckomu slovy pohoršení a úrazu, s tím se už nic nenadělá.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 20:56:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mk 7, 5 -13

.....Tento lid mne ctí svými rty, avšak jejich srdce je ode mne daleko.
Nadarmo mne uctívají,
když učí učení a přikázání lidí.
Opustili jste totiž Boží přikázání a dodržujete lidskou tradici, očišťování pohárů a džbánků. A takových podobných věcí děláte mnoho."
v.13 - Rušíte Boží slovo svou trdicí, kterou jste ustanovili. A takových podobných věcí děláte¨mnoho.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 08:07:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Pak ale nemůžeš věřit Novému zákonu - je to zapsaná ústní tradice.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 21:20:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Novému Zákonu samozřejmě věřím - to asi byla od Tebe jen řečnická otázka, viď:))
NZ je dopis Boží pro lidi, který zapsali lidé po inspiraci Duchem Svatým. Tradice, které Ježíš kritizuje, jsou lidské a vyjadřují snahu, jak ještě lépe se zalíbit Bohu, jak být svatější, a to se Mu protiví. Spása je z milosti, ne ze skutků. Kdyby byla ze skutků, nemusel by Ježíš na smrt - je to v Bibli. Můžu Ti to najít.
Irena


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 21:34:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Ne, nebyla to řečnická otázka. Jak rozlišíš, které tradice jsou lidské a které od Boha? Vždyť než vznikl NZ, byla dlouhou dobu pouze tradice ústní. Co dalo záruku, že ty konkrétní knihy patří do NZ? Byla to jejich přítomnost v tehdejší dosavadní křesťanské tradici (tedy že spisy současného NZ jsou v souladu s dosavadní tradicí a v souladu s vírou o Kristu) a autorita tehdejší církve. V tomto smyslu byla tehdy dokonce tradice nad psaným záznamem, tedy dnešním NZ. V současnosti tradice naopak musí být v souladu s Písmem, které je nutně závazné.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 17:14:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, než byly napsány svitky NZ, Písmo se tradovalo, věřím, že v čisté formě. Pak postupem staletí si k němu lidé přidávali to, co jim připadalo dobré, a to byl počátek současné tradice. Ježíš to dobře předpokládal, proto se o tom v Markovi píše, a kritizoval to.
Které tradice jsou lidské? No přece ty, které nepotvrzuje Bible! Jednoduché - mám pochybnost, jdu do Božího slova, a mám jasno.DS osvětluje skryté.
Ty jsi bývalý protestant, já bývalá katolička. Jako kat. jsem byla pokřtěná, vychovávaná, i své dvě první děti jsem vedla ke kat. víře, ale pak nastaly takové okolnosti, že jsem od kat. odešla. Svého syna, nejmladšího, už beru s sebou do svobodného sboru. Ke katolíkům se nikdy nevrátím a ačkoli jsem odtamtud pryč 6 let, nezalitovala jsem, ba naopak, děkuji Bohu, že mě odtamtud vyvedl.
Můžeme se tady dohadovat donekonečna, Ty budeš něco tvrdit, já taky, ale myslím, že to je zbytečné. Já dnes věřím JEN Bibli, nemodlím se ani k Panně Marii, ani ke svatým, a jsem přesvědčena, že dělám dobře. Ty jsi taky přesvědčen, že konáš správně.
Koneckonců je dobře, že Bůh ví nejlíp, jak to kdo myslí, protože do srdce vidí jen On.
S přáním pokoje
Irena


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 13:30:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A vidis, mne se libi jak pani Irena prijala muj navrh a nemela s tim problem. Ty, lukine, mas tisic reci a namitek.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 14:48:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Jen bráním svoji osobní víru a víru svých bratří. Vždyť se podívej, jak mnoho se útočí na katolickou církev a její věrouku, a věř mi, že často je to bez jakékoliv znalosti skutečného katolického učení, a to mi vadí především, že se kat. církvi podsouvají nauky, které vůbec sama neučí. Víš, obrátil jsem se a byl jsem pokřtěn v protestantském prostředí, ale po určité době jsem na základě četby Bible přešel ke katolíkům. Znám tudíž obě strany a mohu hovořit, kdy se jedná o předsudky a kdy je něco oprávněná námitka.


]


Re: Slovo Života směřuje ke katolické církvi (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 11:14:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Před nějakým časem jsem napsal úvahu o Večeři Páně, kde jsem předpokládal určitý vývoj. V této době jsem ještě netušil ani o podpisové akci „Charta Oecumenica“ ani jsem nevěděl o liturgických posunech kdysi silně protikatolického Slova života v Uppsle. Zde je krátká ukázka:

Liberální lutheránská teologie, představovaná např. Schleyermacherovou školou, se snaží o syntézu reformačního i katolického pojetí, což se však jeví jako velmi obtížně realizovatelné. Rovněž rostou snahy ekumenického hnutí o smíření rozdílů mezi reformačním a katolickým pojetím eucharistie. Avšak katolické, dodnes platné obětní pojetí mše, něco podobného vylučuje za předpokladu, že současné protestantské církve setrvají ve svém reformačním postoji.

V dnešní době tedy vedle sebe máme všechny historické modely. Avšak počínající silný tlak na instituční jednotu, vytvářený jak ze strany Katolické církve, tak ze strany protestantů, zejména prostřednictvím Světové rady církví, případně z charismatického hnutí, se kterým se můžeme setkat na obou pólech, nutně povede i ke snaze sjednotit pohled na teorii a praxi Večeře Páně resp. eucharistie. Vzhledem k tomu, že římskokatolické pojetí ze své podstaty svátostného chápání eucharistie nemůže ustoupit, neboť to tvoří samotnou podstatu katolicismu, buď současný tlak na jednotu povede k rekatolizaci protestantských církví nebo k prohloubení rozdílnosti v důsledku akcentace rozdílnosti, která se tak dostává do zorného úhlu současné církve.

Celý článek je pak zde:

Pastýř






Stránka vygenerována za: 0.43 sekundy