Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 252, komentářů celkem: 429587, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 461 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
rosmano
ivanp
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116499586
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica''
Vloženo Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 17:57:40 CET Vložil: Bolek

Z našich církví poslal Pastýř

Prohlášení Apoštolské církve k připravovanému podpisu dokumentu "Charta Oecumenica"

Celý článek najdete zde


"Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica''" | Přihlásit/Vytvořit účet | 28 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 18:50:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-))) selma ma sice obrovsku moc, ale nie uplnu !!!

Ale aj tak mam obavy z rekatolizacie AC. Je to jedna s najvacsich evanjelikalnych cirkvi a neverim ze "tovarisstvo" tam zaháľa ....
Když mi bylo 14 let, začali jsme s kurzem o protestantismu a jeho kacířství. Na velké tabuli uvedl učitel seznam všech církví, které bylo nutno tehdy infiltrovat. Učitel mi ukázal, kterou jsem z těchto skupin dostal za úkol infiltrovat. Byla to skupina pod písmenem C, tedy Plymontští bratři, Pentakostalisté, Baptisté a Unie evangelíků.

Písmeno A obsahovalo: Episkopální, Církev Boží, Metodisté, Luteráni. Písmeno B obsahovalo : Adventisté sedmého dne, Církev Nazarejských křesťanů. Písmeno C mělo: Plymontští bratři, Pentakostalisté, Baptisté, Unie evangelíků. Písmeno D obsahovalo: Aliance misionářů, Shromáždění Boží, Mormoni, Svědkové Jehovovi. Písmeno E zahrnovalo: Mohamedáni, Církev koptická, Řeckokatolíci.

Jak ubíhala léta, infiltroval jsem stovky sborů a organizací. Jezuité počali infiltrovat kolem roku 1550 každé náboženství a každou denominaci. A toto činí do dnešního dne, ovšem mnohem sofističtějším a obludnějším způsobem díky ekumenicko-charizmatickému hnutí v některých fundamentalistických církvích. Kněží, kteří úspěšně infiltrovali Plymonské bratry nám předali knihy od Darbyho, Skofilda, Kellyho atd, aby studovali rozdílná učení. ... Kněz nám dokonce ukázal, jak máme lámat chléb v den Páně. Když učitelé seznali, že bychom to už dovedli, přidělili nám úkol církve infiltrovat a řekli nám, jak máme předstírat přijetí Krista ...


Pokracovanie :
Alberto Rivera: Jezuiti a Infiltracia cirkví ...



Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: pavel-sima v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 20:18:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
fíha, prohlášení z příštího roku...jak by řekli Návštěvníci, ten počítač je idiot :o)



Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 21:16:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výborně bratře biskupe!

vyjádřím se ad 1.

Církve se v dokumentu ”zavazují jít vstříc cíli, kterým je eucharistické společenství”. Ve světle skutečnosti, že věrouka Římskokatolické církve jí jednou provždy zapovídá sdílení eucharistie s naprostou většinou církví, jde potom ze strany těchto církví o jednostranný závazek.

Pokud se má hovořit o jednotě, proč bychom my protestanté neměli sdílet eucharistii s našimi katolickými sourozenci? Nač je taková jednota, bez účasti na eucharistii!

Moudrá argumentace, to myslím bez ironie, naprosto se jako jeden z členů Apoštolské církve ztotožňuji s povahou tohoto odmítnutí a její argumentací.

Ať naši katoličtí sourozenci, respektive jejich představení ukáží dobrou vůli, a "zpřístupní" všechny svátosti do teď přístupné pouze katolíkům, ale ať se stanou přístupné i pro ostatní křesťany nekatolického vyznání. (což se určitě nestane) Když už našim katolickým sourozencům jde o ten ekumenismus...

Karels



Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 14:02:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim Karel !!!
...ale ved predsa vsetko ide k tomu, ze "sviatosti" budu evanjelikalom nielen spristupnene ale doslova vnutene. Medzi prekrutenymi katolickymi paragrafmi sa urcite najde sposob ako ...
Dovolim si to tvrdit napriek tomu, ze sviatosti rkc poznas asi lepsie ako ja :-)))
Je to sice dlhsi, plazivy proces, ale ze sa AC tomu teraz vyhla, povazujem vzhladom k moznostiam a tlakom rkc za zazrak. V suvislosti s tym sa prirodzene naskyta otazka : kto bude nastupcom pana Bubika? Je to velmi dolezite !!! Ak ekumenicky jezuita, :-))))) situacia nabuduce moze dopadnut uplne inac.
AC neglorifikujem, ale tymto rozhodnutim sa AC dostala mimo obludny proces rekatolizacie evanjelikalnych spolocenstiev, Chvala Bohu za to ...

Pri tejto prilezitosti, sa skusme zamysliet nad vyrokom brata Olina, emeritneho predsedu kms, ktori o sebe tvrdi ze nieje katolik:
Já za ně mluvit nemohu.
Ale ten dokument mi přijde velmi dobrý. Kluky z rady znám, a není tam nikdo, u koho bych měl pochybnosti, že by to nepodepsal.

Já vím - chci toho moc - ale mysli!
Jestli to podepíšou všechny evangelikální denominace v zemi, přičemž o Bubikovi tedy pochybuji, tak oč jsou vedoucí KS horší?

Olin
Povodny komentar je tu


]


bodníček ... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 15:01:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Karle,

kdyby naši katoličtí představení udělali co navrhuješ v posledním odstavci, co by asi řekli Ti, kdo nyní nazývají řkc jako "nevěstku"? Hádej ...

Ale k chartě - má být o vzájemné spolupráci, o tom, že máme stejného Krista a jsme bratři se jednalo už dávno ... eucharistie nebo jiné svátosti také není téma charty - uznávání křtu se řešilo vzájmenými smlouvami s církvemi, které o to stáli - zde to jsou Tvoji bratři protestanté, kteří odmítají křest v církvi katolické za platný ... a vůbec řkc neuznávají za církev. Chápu že z takového pohledu (Pastýře, reformovaných) je každý podpis uznáním řkc ...

Charta není o teologii, ale praktické spolupráci, což asi nejvíce vadí lidem teologicky a fundamentalisticky zaměřeným, protože pro někoho jsou veškeré lidské záležitosti nepodstatné, ale pro nás ostatní to tak naštěstí není.

Jsem rád, že se církve dohodli na spolupráci, i když bych si to dokázal i bez těchto dokumentů - ostatně řkc je přidruženým členem ERC, tak o co vlastně jde???

jarda


]


... ale ještě strašnější je jít ruku v ruce s nimi. (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 15:41:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Úvod a citat dr. Alberta RIVERY k původní knize Edmonda PARISE:
"Je strašné jít proti vatikánu a jeho tovarištvu. Ale ještě strašnější je jít ruku v ruce s nimi.
Uryvek rozhovoru mezi exjezuitským knězem, doktorem Albertem Riverym, kterému se podařilo z mnohaletého působení v řádu jezuitů vymanit a utéci a Jackem Chickem, autorem pronásledované knihy: Kouřová clona popisující prsty Vatikánu ve světovém dění od počátku druhé světové války až po naší současnost. Z tohoto rozhovoru je již více patrné, jaký záměr Vatikán chová a kde všude má k tomu své věrné vojáky Tovaryšstva Ježíšova nasazeny

Otázka: Jakou vidíte naději pro Spojené státy? Bude to oživení mezi křesťany, kdy začnou skutečně odhalovat Řím a kazatelé to začnou kázat z kazatelny, nebo už je příliš pozdě?

Odpověď Dr. Rivery: Nikdy není příliš pozdě, protože to je v rukou Božích. Studiem Písma svatého a ze své osobní zkušenosti s Nevěstkou celým svým srdcem věřím, že, prorocky řečeno, Bůh svá proroctví naplní a že umožní, aby se tato proroctví uskutečnila ve Spojených státech. Je to však otázka času. Teď se bavíme spíše o tom, že Bůh může buďto zkrátit nebo prodloužit dobu, dokdy se uskuteční tyto události. Římskokatolická instituce pociťuje vliv vašich publikací a poselství, které nám Bůh dal v uplynulých dnech, v tom smyslu, že oni sami vědí, že kdyby provedly určité plány, lidé by je okamžitě odhalili a rozpoznali by, o co Vatikánu jde.

To je jedno z dilemat, kterým právě dnes čelí. Kdyby nebylo těchto publikací, které tiskneme, byli bychom už v úplně jiné situaci. To znamená, že Bůh uděluje každému křesťanu, kazateli i církvi ve Spojených státech, aniž by si toho sami byli vědomi, a dokonce i těm, kteří se nám protiví, více času, aby mohli křesťané zareagovat.

I když v těchto prorockých dobách jednáme podle Boží vůle proti trikům, programům a činnosti nevěstky - nebudeme schopni ji uplne zničit. Nebudeme schopni ji zastavit. Ale budeme moci udělat tyto dvě věci:
Za prvé: přinášet poselství evangelia ztracenému římskokatolickému lidu. Za druhé: budeme mít dostatek času, aby si křesťanská církev uvědomila, že její poslání je zde a teď - ne zítra. A Bůh jenom čeká na církev, až bude jednat tak, aby potlačovala mocnosti zla, mocnosti temna, papeže, jezuity a katolickou instituci, aby nemohli páchat zločiny, ke kterým se chystá v okamžiku, kdy dosáhne absolutní nadvlády

Pak jsem řekl: To jsou tedy informace, které jste získal ve Vatikánu při učení od Augustina kardinála Bea a jezuitského generála Pedra Arrupeho?

A Dr. Rivera řekl: Ano, a také od předcházejího jezuitského generála. ” (Jack T. Chick: Smokescreens, Kalifornie, USA, 1983, str.75-79)

Celý článok: tu


]


tož já jdu také k soudu ... Re: ... ale ještě strašnější je jít ruku v ruce s nimi. (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 16:31:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý brat Gojim,

já už jsem se na ten článek díval, ale protože nejsem člověk vyznávající teorii spiknutí, tak je mi to k smíchu a jak mám jinak rád sci-fi, tak toto jde už i jen nad moji míru užaslosti ... Takové nesmysly neobsahují snad ani Protokoly sionských mudrců nebo články o zednářích ...

Protože v církvi katolické žiji nějaký ten rok a dobrovolně jsem si ji vybral jako konvertita, znám jak dobré tak špatné katolíky - z jehich lidské stránky, jak na mě působí. Nemohu ale ani tak říci, zda jsou v očích Boha dobří nebo špatní - na skutcích se to pozná ...

Poslední genocidy komunistů nebo fašistů byly vždy zdůvodňovány argumenty, že "oni jsou ti špatní, co škodí a jakýkoliv prostředek je proti nim možný". Promiň to tedy neberu. Mysli si o katolické církvi, že je celá špatná, já si to nemyslím - a konec konců nebude souzena církev jako instituce, ale jednotliví lidé stanou před soudem. My už jsme fašismus odsoudili, teď ještě čeká Hitlera soud Boží.

Podobně bych byl rád, kdyby - i přes to, že jsi katolickou církev již odsoudil a hledáš jen doklady potvrzující tuto teorii - kdyby jsi uznal, že Bůh bude soudit každého z nás, ne podle obálky ale obsahu.

jarda


]


tož já jdu také k soudu ... Re: ... ale ještě strašnější je jít ruku v ruce s nimi. (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 18:19:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý Jardo

Plne zdielam Tvoje rozcarovanie s clanku a ako katolikovi by som sa Ti chcel vlastne podakovat za to, ze si clanku, sudiac podla toho co pises, venoval svoj cas. Uplne suhlasim, ze Boh bude sudit kazdeho osobitne a verim, ze medzi katolikmi je mnozstvo vzacnych ludi.

Ja dokonca Tvrdim, ze mnozstvo dobrych ludi najdes v akejkolvek denominaci - bez rozdielu, z rkc, ma priamo fascinovali radove sestry, ich obetavost, nezistnost, pokora, sebaobetovanie.

Knihy Alberta Riveru alebo Edmonta Parisa (zabity jezuitmi) ale hovoria najma o velmi vysokom stupni hierarchie rkc, ktore su viac-menej pre rádovych, beznych ludi tabu, najma katolikov a myslim ze na takychto ani nikdy neutocili.

Co sa mna tyka, na problematiku sa pozeram komplexne, netvrdim ze iba jedna cirkev alebo iba jeden ..."izmus" moze za vsetko zlo.

Velmi tuzim prelozit kvalitne clanky tykajuce sa napriklad baptistickeho kazatela Billiho Grahama v ramci jeho prepojenia na rozne "zvlastne" organizacie a s toho vyplyvajuca jeho neuveritelna lahkost pohybu medzi elitou New World order.

Minule som pocuval v slovenskom verejnopravnom rozhlase relaciu s hostami - knazmi z rkc. Za nase dane, im bol poskytnuty priestor vo vysielani, kde napriklad miesto evanjelizacie, alebo prezentacie krestanskej viery, asi hodinu vkuse rozpravali iba o tom, ako im vsetci, najma novinari skodia, ohovaraju ich, nepraju im a podobne nezmysli. Mali pravdu, nakolko rkc je pre bulvar vdacnym nametom uz desatrocia a zvlastne je, ze jediny kto sa o nich na Slovensku odvazi nieco pravdive napisat, je prave bulvar.

Relacia sa koncila rozhorcenostou znechutenych posluchacov na ich pokrytectvo, zhadzovanim ich prace a nakolko ludia nevedia, ze katolicizmus nieje krestanstvo, aj spochybnovanim krestanskej viery.

A o to vlastne ide. Ja mam s rkc vseobecne dojem, ze taketo a podobne paradoxy robia, nechtiac - naschval. Vobec sa na to nepozeram osobne ale viac menej duchovne.

A prave preto sledujem vsetky ekumenicke snahy, ktore su viac-menej rekatolizacia zo strachom.










]


Re: bodníček ... (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 15:52:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co mám na to říct,

já bych rád vyšel s každým, ale není na světě člověk ten, který by se zavděčil lidem všem. Chápu tvůj postoj a souhlasím s tebou Jardo.

Ano, aby se svátosti zpřístupnily i pro nekatolíky to není možné - na druhou stranu by to byl akt upřímnosti od vás katolíků vůči nám protestantům.

Karels


]


tak začneme u sebe ne? (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 16:21:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Karle,

tak co začít u sebe a ve svém sboru?

V našem kostele se nezjišťuje zda jsi nebo nejsi katolík a můžeš jít klidně jak k přijímání tak i ke zpovědi. Rozhodující je jeho svědomí, zda je hoden přistoupit nebo není.

Jak je to ale ve Vaší církvi? Pokud je mi známo, tak je Večeře Páně sloužena jen pro některé členy, a rozhodně se jí neúčastní všichni členové sboru. Kdo a jak rozhoduje u Vás, že je ten či onen hoden jít ke stolu Páně? Kdo a jak rozhoduje u Vás o formě vyznání a možnosti duchovní útěchy? Sami protestanté zavrhli zpověď - tak jaká jiná možnost je než, že si k ní najdou vlastní cestu - pokud chtějí? Mě osobní zpověď vyhovuje, navíc je dostupná v každém kostele podobně jako eucharistie, nemusím být jen ve svém sboru a u svého kazatele či starších. Začněte tedy tam, kde my končíme ...

Při odloučení utrakvistů byly svátosti uznávané oběma stranami, při odloučení luteránů se zachovali už jen některé, no a pozdější církve už nezachovávají nic - tak jak bychom se mohli shodnout???

Proto hledám tu lidskou cestu pokoje s křesťany - holt na teologii se s málokým shodnu, ale ve službě bližnímu to je snadné.

jarda


]


Re: tak začneme u sebe ne? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 23:23:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý jardo, ani v našem kostele se nezjišťuje, zda jsi evangelík nebo nejsi. Společenství u stolu Páně je pro všechny věřící v Kritovo vzkříšení z mrtvých.

Jistý, dost důležitý rozdíl je v tom, že já případné katolíky nevyloučím, ani když se mě, nemajíce jistotu, zeptají.
Někteří katoličtí kněží, jak jsem ještě za komančů zjistil, bez problémů slouží svátostmi i evangelíkům, pokud se nachomejtnou, ale pokud se jich zeptám, zda smím, tak mi smutně řeknou, že se nemám ptát, protože mi to nesmí dovolit.

Protože nemáme šanci něco takového řešit, byť provizorně, nejlepší je pustit tyto problémy po vodě a ekumeniské vztahy rozvíjet zezdola, ve věcech, na které se nevztahuje církevní právo. Já jsem před lety s katolíky evangelizoval i vyučoval z Bible, a málokdo se ptal, esi nepřinesu něco moc evangelikálního. I nosil jsem...

Olin


]


Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 21:44:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Halelujah! Chvála Pánu...



Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 21:46:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Ten jásot a radost nepatřila výroku Karelse, uvedeného výše, ale k chvále Boha za to, že zjevil bratru Rudkovi Bubikovi, že tímto dokumentem by AC cizoložila s nevěstkou Babylónu.



]


Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 22:05:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Cristiano, obávám se, že tomu tak není. Z textu vyplývá, že kdyby ŘKC umožnila AC přijímat eucharistii, kdyby byli podpisu dokumentu přítomni i muslimové a kdyby ŘKC církev AC uznala za sobě rovnou, klidně by to biskup Bubik podepsal.


]


Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 22:40:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fakt jo? :oO


]


Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 23:10:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregu,

nemohu samozřejmě za nikoho mluvit, ale pokud tomu správně rozumím, pak toto prohlášení míří jinam, než se domníváš. Zákon zaručuje nekonfesijní přístup státu ke všem církvím. Z toho plyne i právní rovnost církví před zákonem a tedy i státem. Ta by byla porušena například uzavřením mezinárodní smlouvy ve formě konkordátu, který by privilegoval římsko-katolickou církev.

Toto prohlášení, pokud se nepletu, zase poukazuje na rovnost z hlediska konfesijního, ze strany církví samotných. Jestliže řkc má své vlastní (a nyní nesoudím správnost věrouky) a exkluzivní pojetí Eucharistie, které je z principu nezměnitelné, pak posun může být jen ze strany protestantů. Jinými slovy protestanti se zde – aniž by to zde bylo explicitně obsaženo - zavazují, že v budoucnu příjmou katolické pojetí zbožnosti ve způsobu Večeře Páně. Nebo se snad domníváš, že katolíci po tomto prohlášení zruší mešní podstatu Eucharistie a vzdají se transsubstanciace, či dovolí byť její teoretické zpochybnění? To by popřeli princip podstaty své církve. Má-li být v tomto dosaženo jednoty, pak je podle mne nasnadě, jakým způsobem.

Pokud by se ale jakékoliv církve, včetně římsko-katolické, podpisem zavázaly, že budou hledat biblickou pravdu a že své pojetí budou ochotny změnit podle biblického pochopení (jakkoliv může být do jisté míry považováno za relativní), pak bych ani já neměl problém s podpisem. Avšak katolická církev je z principu nereformovatelná, její doktríny přijaté koncily mají totiž neomylný charakter a právě sem učení o transsubstanciaci patří. „Církvi přislíbenou neomylnost má také biskupský sbor, když s Petrovým nástupcem vykonává nejvyšší učitelský úřad především na ekumenickém koncilu.“ (KK § 891)

Pokud by se z nich (z těchto koncilů) tedy ustoupilo, znamenalo by to popření tohoto neomylného charakteru a katolická církev by přestala být církví „římsko“ katolickou. V tom případě by už nešlo o podpis dokumentu s římskými katolíky a jakákoliv diskuse na Tvé argumenty ztrácí smysl. Tato – v této podobě - podpisem hledaná jednota je tedy, podle mne, jednosměrkou do Říma.

Pastýř


]


Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 23:20:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nejsem Greg :o))


]


Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 23:23:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak se ještě jednou podívej na koho reaguji :-)


]


Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Čtvrtek, 07. prosinec 2006 @ 23:29:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ve stromovém zobrazení příspěvků na mě (de jure), příspěvkem a jeho obsahem na Grega (de facto)

:o)


]


Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 06:33:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
No nevím jak vy... tady se handrkujete, kdo na koho reaguje. Já jen vím, že to, co je nadpisem tohoto článku - o směřování k ŘKC s liturgií a obřadností jsem se taky setkal. Především v Evnag. A.V... což je takový přechodový můstek do ŘKC... Z čeho mi nejvíce vstávaly vlasy na hlavě, tak z toho, jak během jednoho roku Církev Bratrská přijala tutéž obřadnost jak je popisováno u Slova Života... a AC v některých (ne všech) sborech v okolí se snaží jít stejným směrem.

Ach jo.... kam to vše spěje... no, myslím, že k sloučení dojde a nebude to dlouho trvat.

Cristiano


]


Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 06:38:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
No nevím jak vy... tady se handrkujete, kdo na koho reaguje. Já jen vím, že to, co je nadpisem tohoto článku - o směřování k ŘKC s liturgií a obřadností jsem se taky setkal. Především v Evnag. A.V... což je takový přechodový můstek do ŘKC... Z čeho mi nejvíce vstávaly vlasy na hlavě, tak z toho, jak během jednoho roku Církev Bratrská přijala tutéž obřadnost jak je popisováno u Slova Života... a AC v některých (ne všech) sborech v okolí se snaží jít stejným směrem.

Ach jo.... kam to vše spěje... no, myslím, že k sloučení dojde a nebude to dlouho trvat.

Cristiano


]


no konečně, ale zbytečná skromnost ... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 14:51:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý bratře Pastýři,

stále jsem čekal, kdy se ta odvážná Apoštolská církev vysloví a konečně! Dokonce na 100% odmítnutí. Proč jen ta zbytečná skromnost, že uvádíš jen odkaz a ne celý několika řádkový text?

Platí o Tobě ještě to z rozhovoru na ECHO?:

Pro své apologetické studie jsem byl jmenován jako poradce biskupa v otázce učení. Nakonec jsem dostal nabídku stálého úvazku v církvi resp. měl jsem nastoupit jako učitel na biblické škole a začít dálkově studovat teologii. Pro své kritické postoje a zveřejňování svých studií jsem byl později zproštěn řady svých služeb v AC. V současné době jsem studentem teologie a moje služba se zúžila na to, že jsem bratrem biskupem zplnomocněn vystupovat jménem AC ve vztahu k ostatním církvím a jednat jménem AC před Ekumenickou radou církví.

Opravdu jsi se nemusel za svůj text stydět, jednáš za AC dobře a jasně, tak to má být. Blahopřeji k takovému úspěchu! Ani mě tedy moc nepřekvapilo, že jsi rovnou z ERC za AC nevystoupil nebo nedal své vyjádření před přijetím ChE - to by bylo příliš naivní, lepší je si spočkat na souhlasné stanovisko druhé strany a pak se zatnout - podobně jako to bylo se smlouvou s Vatikánem ... nebo až se zase bude jednat o ukradených nemovitostech církví, tak se Vaše církev jasně ozve, že žádné restituce nechcete, ale chcete stejnou startovní čáru pro všechny, že? Možná, že už jste na toto téma vydali své stanovisko, ale spíše čekám, že jej vydáte ve vhodnou chvíli - tak to Ti přeji abys byl připraven, a bude to další úspěch - dokonce i u velké části veřejnosti! K čemu všemu se pak nehodí to vaše tiché členství v ERC ...

Tajně jsem si myslel, že ERC obnovíš jako její tajemník, ale asi na volné místo nekandiduješ, což chápu, protože pro svého biskupa jsi důležitější.

Je škoda že ve sboru v Brně jsi tolik věcí už pustil, možná bys mohl vést Kurzy Omega, místo Kurzů Alfa které se konají ve Tvém vlastním brněnském sboru, nebo o nich nevíš? Možná máš hodně jiné práce ...

A tak se těším na další Tvůj otevřený článek! Raději Tvé články nežli články anonymů bez církve ....

jarda





Re: no konečně, ale zbytečná skromnost ... (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 10:50:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jardo,

netušil jsem, že nás čeká další jednání o církevních restitucích. V každém případě dík za info i za Tvůj návrh.

Pastýř


]


Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 16:30:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak vidím, tentokrát jsem měl dobrý odhad.
Postoj AC je srozumitelný, ačkoli jde o zdůvodnění jistě jen zástupné. AC je v ERC jen z politických důvodů, jako ovšem i všichni ostatní.
KS v ERC církví není, a nezávazná diskuse, ktará se na toto téma dosud vedla, byla velmi zábavná¨, a důvody, proč se KS zatím drží stranou, jsou legračně marginální. Podle mého soukromého názoru je skutečným důvodem pouze fakt, že nikdo živý z vedení nemá chuť se votravovat na nějakých schůzích. Politika do naší mladé denominace ještě nedorazila, ale všeho do času.

To, že AC - a nejspíš jěště někdo přibude - Chartu nepodepíše, není nijak znepokojující. Naopak - je to jisté znamení, že tady někdo přemýšlí - jak ti, co tuto chartu přijmou, tak ti, co ji odmítnou.
Ekumenismus je totiž živý jen tehdy, vstupují-li do podobných společných věcí jen ti, co opravdu chtějí a usilují o to. Snaha o plošný přístup a všechnyzahrnující gesta jsou podle mě jen marnost.

Navíc tady působí dynamika času: dnes je AC proti spolupráci církví a za pár let se vymění vedení a nějaký paranoidní Blábolil už ji uvidí jako jezuitskou agenturu.
Anebo to biskup s rozpaky přece podepíše a za rok toho bude litovat a nebude to pro skutečnou spolupráci pomocí, ale překážkou.

Nechme tedy každou církev, ať se rozhodují jen lidé uvnitř. Pak uvidíme, kdo má právě dobrou vůli ke společenství.
JEDNOTA je velmi nebezpečná hračka, jakmile ji někdo prohlásí za hodnotu. V takovém případě je lepší ji zavčasu podminovat.

Olin




Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 16:35:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hmmm ... po zvážení pro a proti se tedy k poslednímu odstavci připojuji - nežli rychlokvašky, to raději pořádně zavařit ...

jarda


]


Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 20:17:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
je skutečným důvodem pouze fakt, že nikdo živý z vedení nemá chuť se votravovat na nějakých schůzích.

Ty Oline,
tahle věta zní tak, jako by jste měli ve vedení kromě živých i mrtvoly (případně nemrtvé, tj zombie, nebo nosferatu) :oO


]


Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 08. prosinec 2006 @ 23:11:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
milý vogle,
to je jen varianta na starobrněnské:
Hleděl jsem a divil se jak živý...

Olin


]


Re: Prohlášení Apoštolské církve k ''Charta Oecumenica'' (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 09. prosinec 2006 @ 11:16:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Před nějakým časem jsem napsal úvahu o Večeři Páně, kde jsem předpokládal určitý vývoj. V této době jsem ještě netušil ani o podpisové akci „Charta Oecumenica“ ani jsem nevěděl o liturgických posunech kdysi silně protikatolického Slova života v Uppsle. Zde je krátká ukázka:

Liberální lutheránská teologie, představovaná např. Schleyermacherovou školou, se snaží o syntézu reformačního i katolického pojetí, což se však jeví jako velmi obtížně realizovatelné. Rovněž rostou snahy ekumenického hnutí o smíření rozdílů mezi reformačním a katolickým pojetím eucharistie. Avšak katolické, dodnes platné obětní pojetí mše, něco podobného vylučuje za předpokladu, že současné protestantské církve setrvají ve svém reformačním postoji.

V dnešní době tedy vedle sebe máme všechny historické modely. Avšak počínající silný tlak na instituční jednotu, vytvářený jak ze strany Katolické církve, tak ze strany protestantů, zejména prostřednictvím Světové rady církví, případně z charismatického hnutí, se kterým se můžeme setkat na obou pólech, nutně povede i ke snaze sjednotit pohled na teorii a praxi Večeře Páně resp. eucharistie. Vzhledem k tomu, že římskokatolické pojetí ze své podstaty svátostného chápání eucharistie nemůže ustoupit, neboť to tvoří samotnou podstatu katolicismu, buď současný tlak na jednotu povede k rekatolizaci protestantských církví nebo k prohloubení rozdílnosti v důsledku akcentace rozdílnosti, která se tak dostává do zorného úhlu současné církve.

Celý článek je pak zde:

Pastýř






Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy