Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 179, komentářů celkem: 429680, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 274 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116550661
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi
Vloženo Neděle, 10. prosinec 2006 @ 22:22:47 CET Vložil: bOLEK

Svědectví poslal Seraphim

Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi Vyberu pár myšlenek, které napsal 9.12.2006 v 01:18:00, 10.12.2006 0:45 i 10. 12. 2006 v 08:07:43 Předně nejsem takový optimista, abych očekával, že všichni lidé jednou Krista přijmou. Někteří lidé milují zlo. Jestliže Ježíš mluvil o tom, že někdo skončí tam, kde bude "pláč a skřípění zubů", tak rozhodně nemínil jen tak strašit své židovské soukmenovce, aby byli hodní. Myslel to smrtelně vážně.  

Milý aviaf, obávám se, že zavržených lidí nebude jen pár. Jsem především přesvědčen, že tento svět je skutečný, žádná mája. Také jeho konflikty a války jsou skutečné a skutečně jde o život: buď budeme zachráněni, nebo zahyneme. Rozhodně tu nehrajeme žádné divadlo, abychom se pak po smrti všichni odmaskovali od svých rolí - milovníků nebo padouchů - a zasedli svorně všichni k večeři a vínu, spolu s režisérem a autorem, který to tak napsal. Nikdo nesmí být zbabělý, nasaďme svůj život, neboť jej nikdo neochrání jako ten, kdo jej ztratí. Ježíš je náš vůdce a odměna po vítězství - nespěte, nespěte, neboť není mír na zemi. Všichni buďme odhodláni umřít vážně pro Krista a na nebesích budeme slavit blaženou svatbu. Jděme za tímto praporem, Kristus nás povede v zmatku boje - nebojte se, nespěte, neboť není mír na zemi. (složila Dona Teresa de Ahumada y Cepeda, známější pod jménem svatá Terezie z Avily) Trvá hrozba, že neobstojí i někteří z těch, kteří uvěřili, ale odpadli. Budu se držet toho, čím mě Bůh pověřil: koukám, aby těch zachráněných bylo dost a aby si tu spásu mohli už tady na zemi užít. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Milý Oline, nepokládej, prosím, tento článek „za polibek smrti“. Omlouvám se, že jsem Ti křivdil. Myslel jsem si, mylně, že podobně jako liberál Aviaf věříš v prázdné Peklo. Ty jsi však věřil ve skutečné neprázdné Peklo. Prosím, promiň. Promiň mi, prosím, i to, že jsem Ti zhruba před půl rokem příliš rychle napsal, když jsi podle mého názoru někoho příliš břitce odsoudil, že jsi jako Jidáš. I když nesouhlasím Oline s Tvou větou: „Strašení peklem nám tedy rozhodně nesvěřil“ a s některými Tvými komentáři na jiných místech, beru Tě jako bratra v Kristu. Já věřím, že někdy někomu Bůh svěřuje i tu naprosto nepříjemnou a nevděčnou úlohu strašit křesťany, morálně odpadlé od Krista, Peklem. Je to pro ně totiž poslední způsob, jak je přivést zpět, když po dobrém to už přestalo zabírat. Možná to nepochopíš, neboť nežiješ na Moravě, kde je mnoho do těžkých hříchů odpadlých křesťanů. Je to víc náboženský kraj než Čechy, proto zde mnozí lidé věří v Boha i ve vzkříšeného Krista, ale morálně žijí stejně, či i hůře než ateisté. Následující vtip z Christnet.cz je dost přesně popisuje: Sbírky v kostele výrazně poklesly, a tak se farář odhodlal k ráznému kroku a z kazatelny vyhlásil: "Dělám to velmi nerad, ale musím oznámit, že je mezi námi muž, který má hříšný poměr s manželkou jednoho z našich farníků. Pokud se v kostelní kasičce neobjeví do večera 500 korun, veřejně ohlásím jeho jméno!" Večer farář přepočítává kasičku a hle - je tam 25 pětistovek a jedna dvoustovka s připnutou cedulkou: "Pro lásku Boží, počkejte mi do zítřka, někde ty dlužné tři stovky seženu!" Z tohoto důvodu (jak se mi ta realita, kterou popisuje ten vtip, hnusí) bych raději žil v Čechách, ale Bůh mne poslal pracovat stylem Jana Křtitele právě na Moravu. Snad mě pochopíš nyní, nebo v budoucnu. Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi" | Přihlásit/Vytvořit účet | 46 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 00:19:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Člověče nešťastná!

Jak se ti podařilo z mých, poměrně inteligentních, příspěvků vytvořit takový amalgam?
On si to tu nemohl nikdo přečíst "origoš"?

Nevadí mi, že si mě vážíš, nejsi sám. já tě zklamu, vážím si tě sice taky, ale velmi lehkým závažím.
V životě jsem neslyšel o tak zmrzačeném náboženství, jaké tu předvádíš, a ani bych nikdy neslyšel, kdybych nenavštěvoval tyto stránky.
A bohužel se zdá, že to nechápeš, ačkoli ti to tu, s vyjímkou, říká skoro každý. Jsi smutný muž. Ale já se nedivim. Říkám si, že kdo chce pracovat v naší branži, měl by se odnaučit všemu divit.
Pravda je taková, že i z toho parchanta berkina si dělám legraci, ale z tebe je mi jen smutno.

Kéž by ses probral!! Kvůli peklu tě nevysvětili.

Olin



Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: MS (felipe@ic.cz) v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 01:27:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://felipe.ic.cz
Avšak proti se má říct: Co když byl Ježíš, jak vtipně konstatoval jeden můj známý po přečtení jakéhosi Liborova příspěvku, lidstva Spasitel před teorií prázdného Pekla?

Já to cítím jinak, a vy, Oline, zřejmě taky, ale otázka zní: proč? Nemůže to být jen proto, že je to člověku tak pohodlné?

Ježíš na mne nepůsobí vždy jako beránek, často propadal amoku... Dočista jako Libor. A půjdete-li na citáty, bude asi Libor častěji sahat po Starém a vy po Novém Zákoně, ale výsledek bude ten, že vítěze nepůjde určit.

A v tom vidím ten úhelný problém s většinou náboženství. V těchto protimluvech tone křesťanství stejně jako Islám. Buddhismus se zdá být vnitřně konzistentnější, i když ani ten není zcela mušekprost...


]


ludske taranie (Skóre: 1)
Vložil: StoryKeeper v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 07:51:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rada pre uzivatela MS: Nehladajte svoju volu, ale volu Boziu. Neupadajte do prazdneho primitivneho ludskeho rozumovania lebo nikam nevedie. Veriaci clovek sklada svoju plnu doveru do Bozich ruk, a Boh ho vyucuje. Clovek, ktory si svoj svetonazor vytvara sam, nic nevytvori iba svoje vlastne nabozenstvo a prepadne modlosluzbe. Skuste pouvazovat nad nasledujucimi versami z Izaiasa 55:

Hľadajte Hospodina, kým sa dáva nájsť, vzývajte Ho, kým je blízko!

Nech bezbožný opustí svoju cestu a muž neprávosti svoje myšlienky a nech sa obráti k Hospodinovi, aby sa zmiloval nad ním, k nášmu Bohu, lebo On hojne odpúšťa.
Lebo moje myšlienky nie sú vaše myšlienky a vaše cesty nie sú moje cesty - znie výrok Hospodinov - ale ako nebesá prevyšujú zem, tak moje cesty prevyšujú vaše cesty a moje myšlienky vaše myšlienky.


Prajem vam, aby vam Pan Boh ukazal tu jedinu a pravu cestu.


]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 09:27:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Messere, náboženství může být i agresivní, nebo obludná záležitost. Ale co je to proti ateismu!

Malý příběh:
Jeden z našich učitelů před tím, než se začal věnovat studentskému kroužku zvedl telefon, řekl do něho nějakou adresu a větu: "Slyšel jsem tam včera nějaké písničky, mrkněte se na to! Jestli se nám tam neslejzaj ti pánbíčkáři."
Já byl tehdy nevěřící, mlčel jsem, ale tiše žasl, co může vést slušného chlapa k tomu, aby udával své neznámé spoluobčany, a to klidně před svými studenty? Jakobysenechumelilo. Co ho vede? Militantní ateismus.

...a pak sem přijede Wole Soyinka na meeting intelektuálů a rozkládá, že člověk má přece právo na ateismus.
No, má! Jenomže mu máme akušenosti podobné těm jeho z Nigérie, jenže v opačném gardu: už po generace tu ateisti všech barev šlapou po křesťanech a myslí si, že si vůči nim mohou dovolit cokoli. Považují je za jakýsi domácí hmyz. A není to jen otázka komunistů. Ateismus, nebo minimálně agnosticismus je dnes kariérním předpokladem i v Bruselu, a víra diskvalifikuje - především společensky, a tudíž, díky obrovské konkurenci, i kariérně.

Takže, milý Messere, až budete hledat mušekprosté společenství, nedělejte to z pozice ateisty. Mohlo by vás potkat trapné prozření, jako třeba slavného Solženicyna.

Olin


]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: MS (felipe@ic.cz) v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 11:05:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://felipe.ic.cz
Já to - na rozdíl od vás, Oline, nevidím tak černě. Evropská lidová strana (EPP) je největší politická strana EU, média - včetně českých - mluví obvykle o věcech týkajících se náboženství s tak nefalšovanou úctou, až by jeden řekl, že slyší Rádio Vatikán. Republika vyplácí ročně 700 milionů korun na platy kněžstva a to zdaleka nejsou všechny peníze, které nás náboženství stojí.

Spor komunistů s křesťany mě ponechává nestranným - na obou stranách vidím skupiny usilující o diktaturu, v řadách obou skupin vidím lidi obyčejné a dobré, které by to ani nenapadlo.

Ale pokud se přece začíná nejvýraznější projevy religiozity vyšťuchovat z evropského veřejného života (i když politik, který by jasně prohlásil, že v žádného boha nevěří, by ve většině evropských států okamžitě skončil, zde se tedy mýlíte), kdo je tomu vinen?

Pozoruje snad někdo poočku, co zas vyvádějí ti zahrádkáři? Nutí snad zahrádkáři svět, aby byl účasten jejich hádkám, zda je lepší pastiňák, nebo petržel? Mají v úmyslu všechny navléct do montérek? Vyvolávají neustále rozmíšky? Šíří mezilidskou nenávist, straší obyčejné lidi a kazí mozky dětem?

Až jednou jedenkrát (což se za dva tisíce let nestalo) přesvědčí křesťané, že tohle už dělat přestali - a myslím, že dva tisíce let pokání v hanbě by mohlo být chápáno jako důkaz, stovky tisíc očí a nejlepších mozků planety zaměří svou pozornost jinam.

V této tedy odročme jednání na prosinec roku 4006...


]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 11:41:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odročení nám nepomůže. Křesťané vás nepřesvědčí, protože je jich příliš mnoho.

Nepřekvapil jste mě a ani nemohl, znám ateisty, vyrostl jsem mezi nimi. Jste vždy ochoten - ve svém srdci a disinguovaně, ovšem - zahlížet na celé velké skupiny lidstva. Kdybyste se náhodou stal někdy křesťanem, tak "zapadnete do kolektivu".

Olin


]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 21:17:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
".... Republika vyplácí ročně 700 milionů korun na platy kněžstva ...."

Tak ať s tím přestane! Jsem křesťan a jsem pro plnou odluku církve od státu. Církev Boží, je-li to církev Boží je soběstačná a zvládne to bez peněz státu. Když nezvládne - fajn, tak skončí, stane se snad něco?


]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 21:19:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
naprosto souhlasím; potom přestanou kecat různí exoti, že přispívají na církev i když sami nevěří...


]


Z Tvé odpovědi je mi Oline smutno. Avšak Bůh mě potěší. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 08:47:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Z Tvé odpovědi je mi Oline smutno. Avšak Bůh mě potěší.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Z Tvé odpovědi je mi Oline smutno. Avšak Bůh mě potěší. (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 09:09:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ti přeju, protože já to neumím.
Mohl by tě u toho taky přivést k nápravě.
K pokání nás totiž vede milost Boží, nikoli nadávání kolegů.

Olin


]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 10:04:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Oline, „parchant berkin“, to už docela přeháníš, ne? Nebo je to od tebe provokace, aby ti zase něco peprného napsal?


]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 10:29:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá jakobin, býval jsem provokatér z povolání, a zůstala mi jistá profesionální deformace.

Berkin je u mě to, co jsem napsal. Je zákeřný a dokonce Nepřihlášený. Zároveň je z jeho příspěvků znát, že je to jen cholerik. Jinak je úplně normální, inteligentní, žádný cvok, žádná úchylka, což tady na náměstí není samozřejmost. Jednoho takového kazatele znám z našeho kraje...

Olin


]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 10:47:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Člověče, tebe když někdo upozorní na problém, tak ty ještě přisolíš. Není to taky úchylka? Berkin-tvá pravidelná dávka emocí...... :-))) Nejsi taky cholerik?


]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 11:11:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem chorerik jako živej.

...s tím kazatelem, kterého jsem vzpoměl, jsem se jednou šel smířit, jenže během pěti minut jsme šíleně pohádali.
:-) proto si z berkina a jeho útoků na charismatiky i domělé charismatiky dělám srandu.

Olin

P.S. ten parchant gen.Patton považoval slovo parchant za lichotku. Lidé jsou různé.


]


Oline, Ty odpouštět neumíš, viď! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 10:00:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Oline, Ty odpouštět neumíš, viď! Škoda. Ještě, že nad Tebou je Bůh, který to umí.
Když Tě tak moc uráží, že jsem vybral pár Tvých myšlenek, které jsi napsal, uvedu zde celý Tvůj souvislý text:

Re: Liduprazdne peklo? Aneb proc se domnivam, ze vsichni lide dojdou spasy
Od Olin v Sobota, 09. prosinec 2006 v 01:18:00 CET
Milý aviaf, děkuji za uvedené pasáže a také za logické zdůvodnění jejich výběru.

Nicméně:
Předně nejsem takový optimista, abych očekával, že všichni lidé jednou Krista přijmou. Někteří lidé milují zlo.
Ale na tom, jak moc jsem optimistou, samozřejmě nezáleží.

Nepochybně věřím v univerzalitu spasení, všichni mohou do Nebes a mnozí, i z těch, které neznáme jako křesťany, nepochybně vejdou, na druhou stranu někteří, které známe jako křesťany, nevejdou. Ježíš nemluvil do větru. Jestliže mluvil o tom, že někdo skončí tam, kde bude "pláč a skřípění zubů", tak rozhodně nemínil jen tak strašit své židovské soukmenovce, aby byli hodní. Myslel to smrtelně vážně. Nikdo totiž nemluvil příměji, než Ježíš sám, o univerzalitě spasení!

Proto si musíme pro poučení, zda skončí nebo neskončí někdo ve věčném zahynutí, dojít k pozitivním výrokům. Ne tedy k těm implikacím a negativním typovým výčtům, které zmiňuješ.

Důležité je, že dva takové základní pozitivní výroky (tedy že se něco stane, ne jen může stát) máme ve Starém zákoně: jeden na konci Izajáše, druhý na konci Daniele. Oba tu již uvedl xvejvodam.

Přesto si myslím, že bychom neměli rozvíjet spory o tom, zda a kdo skončí navěky zavržen. Proč si to myslím:

- Bůh smířil skrze Krista SVĚT se sebou. Nepočítá lidem jejich provinění a nám uložil zvěstovat toto smíření.
Máme-li tento úkol vzít vážně, musíme se soustředit na to, co nám Bůh svěřil. Strašení peklem nám tedy rozhodně nesvěřil. My bychom měli žít tak, aby univerzalita spasení, které věříme, MOHLA znamenat, že všichni vyváznou, ať už vyváznou, nebo ne.

- máme v Novém Zákoně jedno nenápadné místo - list Judův: právě uprostřed slov, které mluví o trestu věčného ohně, že "archanděl Michael, když se přel s ďáblem o Mojžíšovo tělo, neosmělil se vynést nad ním zatracující soud, ale řekl:Potrestej tě Hospodin."
...a zas se dál mluví o zhoubě.
O zavržení satana arci nepochybujeme, ale text nám říká, že Michael to nechal na Hospodinu, že se neosmělil, což si vykládám tak, že ani andělé nevědí, kdo nakonec v ohnivém jezeře skončí. Nejspíš proto, že se Bůh ještě nerozhodl, anebo že to nechce nikomu prozradit napřed.
Tím méně to můžeme vědět my.

- když se na konci Zjevení mluví o jezeře hořícím sírou, pozitivně, tedy v přítomnosti, Jan tam viděl šelmu a falešného proroka, potom ďábla a nakonec smrt. Tyto tedy viděl pozitivně. O lidech to řečeno není. Je pouze řečeno, že tam byl uvržen ten, kdo nebyl zapsán v knize života. Ale nevíme pozitivně, zda to nakonec bude někdo z lidí.
Jako argument pro "prázdné peklo" to nemůže obstát, já jsem z biblických souvislostí, které jsem zmínil, přesvědčen, že to budou i někteří lidé, nicméně to přikrytí této chvíle, kterou "milovníci pekla" by tak rádi lidem vymalovali, mě varuje: "nestrkej tam nos. Soud je Boží, Ty se starej o spasení lidí."

To je moje evangelium.

Olin



Olin: Re: Liduprazdne peklo? Aneb proc se domnivam, ze vsichni lide dojdou spasy

Milý aviaf,
obávám se, že zavržených lidí nebude jen pár. I kdyby se do pekla propadla jen naše středoškolská parta, která se mi tehdá kvůli Kristu kompletně vysmála, Boží bolest nad jejich údělem by byla tak veliká, že by ylo rouháním říkat mu: Nech je, je jich jen pár, povolené ztráty.

Bůh připravil svým dětem tak dobrý úděl! A "zařídil to", že se k němu může dostat úplně každý. A nás, kteří jsme se tohoto údělu chopili skrze přijetí Ježíše Krista, vyslal do všech koutů - ne snad abychom o tom informovali, ale abychom ovoce tohoto údělu přinesli každému, kdo ho potřebuje, kdo si ho žádá. A světlo z Nebes padá všude tam, kde se toto ovoce objeví.

Mluvím teď vědomě mimo biblický text, aby bylo zřejmější, jak uvažuji: Naším úkolem je nést spasení na vlastních tělech a k poznání Boha sloužit. Ne spasit lidi. To je Boží práce. Budu to tedy dělat bez ohledu na svůj úspěch nebo neúspěch. I kdyby v mém okolí byli zachráněni všichni, což není realita ani vzdáleně, nebude to úspěch můj. Můj úspěch bude, když se vyhnu všem pastem a pokušením a ponesu věrohodně Krista ještě napřesrok.

Použiji analogicky slova Maheshe Chavdy. Ten slouží od mládí nemocným a někteří se uzdravují ze svých nemocí. A mladý M.C. se Boha ptal - proč jsou někteří z těch, za které se modlím, uzdraveni, a jiní ne? Ježíš přece uzdravil všechny, kteří k němu přišli! A trpěl na kříži taky za nás všechny!
A Bůh mu řekl - umíš snad uzdravovat, Maheshi? Já jsem tě neposlal uzdravovat, poslal jsem tě modlit se za nemocné.
Od té doby - říká M.C. - dělám svoji práci a modlím se za nemocné. Bůh dělá své dílo, uzdravuje. A já se nedozvím, proč jsou někteří uzdraveni a jiní ne. Není to má věc.

"Skryté věci patří Hospodinu,
zjevné pak navěky nám a našim dětem,
abychom dodržovali všechna slova tohoto Zákona."

Já nemám teologické vzdělání a mnoho věcí vysvětlit přímo neumím. Tolik vzdělání jsem pobral, abych rozuměl tomu, že mnoho věcí zastáváme z tradice anebo ze svého filosofického základu, kterým jsme zabetonováni. V jeho logice mnohdy rozumíme i Božímu slovu.

Jsem především přesvědčen, že tento svět je skutečný, žádná mája. Také jeho konflikty a války jsou skutečné a skutečně jde o život: buď budeme zachráněni, nebo zahyneme. Rozhodně tu nehrajeme žádné divadlo, abychom se pak po smrti všichni odmaskovali od svých rolí - milovníků nebo padouchů - a zasedli svorně všichni k večeři a vínu, spolu s režisérem a autorem, který to tak napsal.

Také odmítám hrát, coby kazatel, roli jakéhosi "duchovního správce", jak si je představovali třeva Josef II. a Fridrich Veliký, jehož úkolem je správně pokřtít, oddat a pohřbít člověka, a mezitím ho, beztak již předurčeného, oblažovat útěchou.

Na mnoha místech Bible je psáno - a naposled ve Zjevení - že každý bude souzen podle svých skutků. Jak, to je nám odhaleno jen částečně. Ale víme, rozumíme-li tomu dobře, že se to stane. Rozumíme-li tomu dobře - to právě nevíme, protože někteří křesťané tvrdí, že skutky nemají se spasením co dělat.

Já věřím něčemu jinému, protože Bible sama mě přesvědčuje o ceně skutků: Ježíš Kristus taky trpěl skutečně.

A tak pevně věřím tomu, že spása je připravená na zeměkouli každému, i tomu nejvzdálenějšímu mašukulumbovi, co nikdy neviděl Bibli, a současně odsouzení hrozí každému, i mě, zpronevěřím-li se Ježíši Kristu.

Moderní filosofií řečeno - jsou to možnosti, které dosud nikdo nezavřel. To se teprve stane.
Selsky vzato - slyšel jsem kdysi jednoho ze svých unavených spolupracovníků říci asi toto: Člověk by se na to všechno mohl vybodnout, ale této možnosti nevyužiju.

Olin

P.S. řeknu to písní:

Vy všichni, kdo bojujete pod tímto praporem,
nespěte, nespěte, neboť není mír na zemi.

Jako statečný vojevůdce vrhl se náš Bůh smrti vstříc,
my jsme ho vydali smrti, proto ho teď rozhodně následujme.
Překrásný osud získal jako kořist z tohoto boje -
nespěte, nespěte, Bůh prochází zemi.

Nikdo nesmí být zbabělý, nasaďme svůj život,
neboť jej nikdo neochrání jako ten, kdo jej ztratí.
Ježíš je náš vůdce a odměna po vítězství -
nespěte, nespěte, neboť není mír na zemi.

Všichni buďme odhodláni umřít vážně pro Krista
a na nebesích budeme slavit blaženou svatbu.
Jděme za tímto praporem, Kristus nás povede v zmatku boje -
nebojte se, nespěte, neboť není mír na zemi.

(složila Dona Teresa de Ahumada y Cepeda, známější pod jiným jménem - jestlipak víš, jakým)

10.12.2006 0:45



Re: Liduprazdne peklo? Aneb proc se domnivam, ze vsichni lide dojdou spasy
Od Olin v Neděle, 10. prosinec 2006 v 08:07:43 CET
Ale já přece tvrdím dvě věci najednou!

Věřím tomu, že kristova krev smyla všechny hříchy světa, a že tím, že se necháme, uvěřivše, obmýt, zbavujeme se pout zla. Nemuseli jsme udělat vůbec nic, a hříchy nám už byly odpuštěny.

Současně se obávám,, že zlo je stále reálné a odsouzení těch, kdo mu slouží, je stále hrozbou.

A tak mám naději, že na soudu obstojí i mnozí z těch, kdo mé zvěsti neuvěřili, ačkoli trvá hrozba, že neobstojí i někteří z těch, kteří uvěřili, ale odpadli.

Budu první nadšený, když zjistím, že v pekle jsou jen démoni a ne lidé, a vím, že je to podle evangelia možné, ale obávám se, že propadnou i mnozí lidé.

Obojí totiž čtu v knihovně, které se říká Bible.
Kdo umí ten rozpor vyřešit? Já ne. Proto se budu držet toho, čím mě Bůh pověřil: koukám, aby těch zachráněných bylo dost a aby si tu spásu mohli už tady na zemi užít.

"Jak si mladík udrží svou stezku čistou?
Musí se vždy držet tvého slova."

Olin

Texty jsou z http://www.granosalis.cz/article.php?thold=0&mode=nested&order=0&sid=6021

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Oline, Ty odpouštět neumíš, viď! (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 10:53:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpouštět?
Nemám ti co odpouštět, tys mi nic neudělal.

Náboženský fanatismus nemohu vystát! A jsem toho názoru, že nesmím mlčet.
Mnoho zla na tomto světě způsobili fanatici, kteří štvali lidi proti lidem, a to včetně křesťanů. Ačkoli jich nebylo mnoho, měli leckdy volné pole, protože ti slušní a umírnění buď mlčeli, anebo ty inkriminované slušně napomínali, aby se ve svých excesech trochu mírnili.

Tvoje neustálé urážky homosexuálů, liberálů, muslimů, zkrátka skoro celého lidstva mě vadí, a to tak že hodně. Už ti tady bylo dokonce párkrát naznačeno, že se dopouštíš jednání, které může skončit před soudem. Ty se pak budeš pokládat za mučedníka, ale neoprávněně.
To nemá co dělat s odpouštěním. Od toho tu my křesťané jsme, abychom nemlčeli, jestliže někdo z našich bratří páchá takové nepravosti.
A od toho tu jsou media, jako je toto, abychom se vyslovili jasně.

A pokud by někoho napadlo, že dělám totéž, co ty, ať si laskavě všimne, že mluvím k jedné osobě, která své excesy provádí teď a tady.
Neurážím celou pravoslavnou církev.

Olin


]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 13:44:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Oline, napsal jsi mi: „Tvoje neustálé urážky homosexuálů, liberálů, muslimů, zkrátka skoro celého lidstva mě vadí, a to tak že hodně.“

Odpovídám Ti:
Zopakuj si, prosím, evangelium.
Markovo evangelium, 16. kapitola, následující verše (ekumenicky):
14 Konečně se (Ježíš) zjevil samým jedenácti, když byli u stolu; káral jejich nevěru a tvrdost srdce, poněvadž nevěřili těm, kteří ho viděli vzkříšeného.
15 A řekl jim: "Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření.
16 Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen.“
Marek 16,16 (Slovo na cestu):
„Kdo uvěří ve mne a dá se pokřtít, bude zachráněn; kdo však neuvěří, toho Bůh odsoudí.“
Marek 16,16 (kralicky):
„Kdož uvěří a pokřtí se, spasen bude; kdož pak neuvěří, budeť zatracen.“
Oline, těmito větami vzkříšený Pán Ježíš Kristus uráží jak homosexuály, tak liberály, tak muslimy, zkrátka skoro celé lidstvo. JÁ OLINE NEJSEM A ANI NECHCI BÝT LEPŠÍ NEŽ KRISTUS, A PROTO VELMI PRAVDĚPODOBNĚ HOMOSEXUÁLY, LIBERÁLY, MUSLIMY, ZKRÁTKA SKORO CELÉ LIDSTVO TAKÉ URAZÍM.
Ty jsi Oline, jak pozoruji stoupencem pololiberální či zčástiliberální teologie. Snažíš se proto napůl či zčásti zalíbit homosexuálům, liberálům, muslimům, zkrátka skoro celému lidstvu a současně urážíš ty křesťany (z kterékoliv denominace), kteří věří v doslovnou inspiraci evangelií. Škoda Tě, Oline. Pololiberalismus a zčástiliberalismus je podle Pána Ježíše Krista VLAŽNOST. O vlažných ve víře řekl Boží Syn:
Zjevení 3,16:
„Ale že jsi vlažný, a nejsi horký ani studený, nesnesu tě v ústech.“ (ekumenicky)
„A tak že jsi vlažný, a ani studený, ani horký, vyvrhu tě z úst svých.“ (kralicky)
„Ale vy jste odporně vlažní, a tak vás vyplivnu z úst.“ (Slovo na cestu)
Víra (teorie) a láska (praxe) se nedají oddělovat. Kdo nesprávně věří, ten nesprávně uráží. Kdo správně věří, ten i správně uráží. Kdo správně věří, také správně miluje své bližní. Definitivně to rozsoudí Bůh na věčnosti, tam se ukáže mimo jiné i to, kdo z nás dvou správně věřil a správně miloval.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 14:21:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, seraphime, co to máš doma za Bibli.

V mé Bibli Ježíš provokoval farizeje, ale neurážel je. Nešířil zenofobii, právě naopak. Postavil se jí do cesty. Neřekl ani slovo o homosexuálech, liberálech, tím méně muslimech. K pohanům byl nad očekávání vstřícný.

V mé Bibli taky nikde nestojí, že by Ježíš považoval nějaký pololiberalismus a zčástiliberalismus za vlažnost.

//Kdo nesprávně věří, ten nesprávně uráží. Kdo správně věří, ten i správně uráží. Kdo správně věří, také správně miluje své bližní.
- tyto své názory si nech, ale nepočítej s mou tolerancí. Je to daleko za hranicí toho, co mohu u křesťana snést.

Olin


]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 21:19:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zenofobie, to bude asi nějáká fobie ze Zenu a budhistů, že jo? :o))))


]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 15:08:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Zčástiliberále Oline, kdyby farizeové dali na napomenutí, která jim adresoval Jan Křtitel a Pán Ježíš, neuráželi by se, ale činili by pokání.
Podívej se např. na ženu cizoložnici. Pán Ježíš jí řekl, že nemá hřešit více a ona se neurazila - i když k ní byl Ježíš netolerantní.
Farizeové se urazili, když jim Ježíš vytkl rozvody z nejmalichernějších důvodů. Urazili se také, když jim vytkl lžimluvnost.
Když Pán Ježíš netolerantně napomenul upřímného apoštola Petra slovem "Satane", tak si to Petr vzal k srdci, nezuřil, nezradil za to Pána Ježíše.
Když Pán Ježíš řekl pohanské kanánské ženě, že pohané jsou psi, tak se na něj nenaštvala. Přijala tento fakt a pokořením sebe sama před Mesiášem přestala být pohankou. Homosexualitu, čili sodomii, všichni Židé v době Kristově, podobně jako donedávna všichni Češi, pokládali za tak velkou ohavnost, že ji vůbec neprovozovali. To až nedávno se skrze veskrze falešnou toleranci stala hitem. Kristus v tehdejší době tudíž neměl důvod napomínat Židy za homosex, když ho nepraktikovali.
TAK CO, OLINE, JEŠTĚ POŘÁD CHCEŠ BÝT (částečným liberalismem) LEPŠÍ NEŽ KRISTUS - takto pyšně myslím smýšlel jistý zpěvák skupiny Beatles a současná spisovatelka Harry Pottera.
Zkus si znovu přečíst evangelia, pravděpodobně jsi pozapomněl ty svaté texty, když jsi už tak dlouho kazatelem. To se duchovenstvu běžně stává. Opakování je matkou moudrosti. Asi jsi se přejedl jinou teologickou i světskou literaturou, než evangelii.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 16:41:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý pane Halíku,
ono jde trochu o něco jiného, vy totiž nenapadáte hřích homosexuality, ale osoby a nejen napadáte, ale občas se to dalo chápat jako výzva k likvidaci.
A tak jsem to pochopil i já...takže pokud vy tvrdíte, že vám jde oto, aby se homosexuálové napravili (respektive obrátili), není to z vašich výroků patrné.

Další věc je, že my si, podle mého názoru, nemůžeme ze své pozice dovolit tutéž rétoriku jako Pán Ježíš.
On mluvil z pozice bezhříšného člověka a vtěleného Boha, to my ovšem nejsme, my jsme pouze hříšnící (sic! omilostnění), jako ti homosexuálové.

Navíc, myslím, je třeba rozlišit mezi těmi, kteří jsou uvedeni v omyl, ohledně vrozenosti své orientace a těmi, kteří hřeší úmyslně a vědomě.




]


jak spatřit myšici (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 16:06:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajisté se již z některých čtenářů stali milovníci myšice lesní a touží ji byť jen koutkem oka na okamžik spatřit. Poradím vám, jak na to.

Myšice lesní bydlí v podzemních norách a vylézá jen v noci. Nejlepší doba pro pozorování myšic je právě na podzim, kdy se brzy stmívá a myšice se ještě neodebraly k zimnímu spánku. Vydejte se tedy za dne do lesa a nasbírejte si zásobu žaludů, bukvic a dalších dobrot. Přitom pátrejte po nějaké díře, ve které by mohla bydlet myšice lesní. Pořiďte si dále: 1) baterku bodovku (svítí do daleka), 2) teplý kabát, 3) skládací židličku.

Za soumraku se pak s celou tou výbavou odeberte do lesa. Nedaleko od vchodu do podzemní skrýše dejte na hromádku semena lesních plodů. Opodál proti směru větru se usaďte na stoličku, abyste na hromádku dobře viděli, a buďte tiší jako myši. Myšice vyleze nejdříve po setmění. Najde hromádku s lesními semeny a pustí se do nich. Jakmile tedy uslyšíte všelijaké louskání, kousání a mlaskání, posviťte tím směrem.

Na zlomek vteřiny se vám v celé své kráse ukáže myšice lesní.



i myšice může být apokalypticky pojata (Skóre: 1)
Vložil: MS (felipe@ic.cz) v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 19:00:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://felipe.ic.cz
"Většina těchto druhů může lidské obydlí kontaminovat nejen různými patogeny (viry, bakterie, prvoci), ale i svými ektoparazity, kteří nepohrdnou ani lidskou krví (blechy a roztoči)," píše o myšici lesní Doc. RNDr. Pavel Roeder, CSc. "a kteří společně se zbytky tělních tekutin a výměsků ulpívajících na úlomcích srsti a peří působí jako alergeny.... (...) Mohou škodit rozhlodáváním lůžkovin a oděvů a znehodnocením potravin a kontaminací některými patogeny včetně Hantan-viru, původce hemorhagických horeček s ledvinným syndromem."

Co s myšicí a dalšími hlodavci? Dále radí Doc. RNDr. Pavel Roeder, CSc. (viz výše)

"K odchyceným hlodavcům a pastem musíme přistupovat jako k vysoce infekčnímu materiálu, tedy manipulovat pouze v gumových rukavicích a za příslušných podmínek (podkládat pod pasti noviny atd). Kontaminovaný materiál bezprostředně dezinfikovat (2 % roztok chloraminu) apod.) nebo pálit. Ze stresovaných či mrvých hlodavců zpravidla unikají jejich ektoparazité (blechy a roztoči, posléze i vši). Činí tak nepozorovaně, ve snaze nalézt náhradní hostitele. Proto doporučujeme ještě ošetření vhodným dezinsekčním prostředkem (Biolit, Actelic, Pif-Paf). Mrtvé hlodavce pálit nebo zakopat (možno ošetřit též chlorovým vápnem). Živé hlodavce v pastech jednorázově mechanicky usmrtit (potkany lze zabít vzduchovkou pouze ránou do hlavy). Zákon ČNR č.246/92 Sb., na ochranu zvířat proti týrání nedovoluje živá zvířata topit. Rovněž je zakázáno používání pérových pastí, tzv. želez, která zvířata bolestivě zraňují a v některých případech jim umožní i útěk (to platí především pro odchyt kun). Poté, co jsme se přesvědčili, že v neprůhledné živolovné pasti není ježek, lasička, kos či jiné necílové zvíře, vkládáme pasti do velkých igelitových pytlů nebo na druhém konci pevně zavázaných rukávců. Usmrcení úlovků je možné předávkováním inhalačního narkotika (eter, chloroform, narkotan apod.). K témuž účelu poslouží i výfukové plyny od automobilů bez katalyzátoru. Rozhodně nedoporučujeme pro potřeby zabití potkany z pastí vypouštět. Vždy nás nemile překvapí svou rychlostí a razancí, s jakou téměř vždy unikají, nebo v posledním okamžiku ještě i zaútočí."



]


Re: jak spatřit myšici (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 13. prosinec 2006 @ 06:43:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I kdybych mnela moznost zavitat do tech mist, kde se mysice, o kterych uz tolik vim, vyskytuji, asi bych se bala, ze kdyz na ni budu cekat, mohlo by pribehnout prase divoke, uzitecne a sezrat mne driv nez bych zahledla tu roztomilou mysici. Radsi bych se asi setkala s autorem toho pekneho psani. Uz jste napsal nejakou knizku?


]


Re: jak spatřit myšici (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Středa, 13. prosinec 2006 @ 07:44:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
:-))))- setkání :-)) Včera mě napadlo, jak by vypadala případná společná dovolená lidí tady naGranu.
Seraphim by si přivezl manželku a 6 dětí, protipotratové transparenty, vzal by sebou Miloslava a nějaké přednášky o šťastných manželstvích, kde lidé pochopili, co je naplněný život, až když začali bezuzdně plodit děti. Marek2 by vzal skládací židličku a baterku a vyzýval k nočním bojovým hrám za účelem spatřit myšici. Olin by chvílemi domlouval MS, který by si vzal za cíl nás pohoršit a konal by tam homosexuální orgie. Chvílemi by Olin domlouval všem ostatním, protože všichni to vidí hůř než on. Citoval by Švejka a po večerech by seděl s půllitrem piva. Gregorios 777 by se celé dny postil a napomínal manželky všech, aby si braly čepičky a neholily nohy. Pastýř by seděl uprostřed knih a sepisoval novou studii. Berkin by se zjevoval jen po setmění v převleku Batmana a rozčiloval by Olina. Aviaf by se všem smál a byl by nad věcí. Já bych přivezla všechny sprostý dopisy, který mi kdy kdo napsal a po večerech bych je předčítala tklivým hlasem. Libby by se ze všeho radovala a očekávala kýžené smíření všech se všemi. DJ mouka by byl se skřípajícími zuby nad věcí a přivezl by si vagón toastů a všem by jimi kazil žaludek. Večer by pak podával raport do firmy, co kdo řekl. Irena by místo ano, říkala AMEN. (Chceš toast? Amen.) Joker by se společných večerů neúčastnil, protože by se věnoval sexu. Karels by vše řečené simultánně překládal do hebrejštiny. Krytyk by měl diktafon a zaznamenával Olinovo klení a sprostá slova. Vyvrcholením dovolené by byla bitva v bahně, kde bychom si to konečně od plic vyřikali. Během dovolené by několikrát musela přijet policie a roztrhnout od sebe Seraphima a MS. Mouku a Berkina. :-))))) To by byla krása.




]


Re: Tak tohle by stalo za samostatny clanek ! (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 13. prosinec 2006 @ 09:03:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Jakobinko,

TVoje tema: Co by delali uzivatele GS na spolecne dovolene by stalo za samostatny clanek - mozna Silvestrovsky.

Jen me mrzi, ze jsem se v Tvem komentari nenasel.

zdravi
reformovany


]


Re: Tak tohle by stalo za samostatny clanek ! (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Středa, 13. prosinec 2006 @ 09:09:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Máš pravdu, ještě jsem zapomněla další výrazné figurky.
Reformovaný by navrhoval provokativní plenicí návštěvu místního kostela. JiriKrupa by nám každému naprorokoval celou náruč proroctví s tím, že když se to naplní, tak to bylo od Pána. A xvejvodam by bránil charismaticky zuby nehty, neboť jeho utrpení mu z krve už vyprchalo. A rive by mluvila v hádankách.

Možná mě ještě napadnou další, tak to dopracuju. :-) Dík, že ses zasmál.


]


Re: jak spatřit myšici (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 13. prosinec 2006 @ 07:49:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prase divoké užitečné Libby nežere!
Je tomu právě naopak (pokud Libby není adventistka), a prase divoké užitečné to ví a zdrhá. Dnes se nemůže spolehnout ani na žida nebo adventistu, neboť žijeme v době velkého odpadu ...

Olin


]


Re: Vážím si Xvejvodama za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 19:08:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratře Xvejvodame, vážím si vašich odpovědí, kterými jste hájil křesťanskou víru před liberálem Aviafem. Psal jste: „Bible na mne působí způsobem, který mi ani nedá napadnout, že by peklo bylo prázdné (tedy liduprázdné).“
Domnívám se však, že ze mne zbytečně děláte téměř vraha homosexuálů. Tady dost přeháníte. Kterého homosexuála jsem zavraždil, nebo chtěl zavraždit Xvejvodame? Když jsem psal, že jsou homosexuálové hodni smrti, tak to přece víte, že Bůh sám je v Sodomě upálil. Byli totiž hodni smrti. Neupálil je tam ani Abraham ani Lot, přestože se jich Abraham štítil. Lot se jich asi neštítil dostatečně, a tak ti zvrhle žijící lidé ze Sodomy (neodděluji nějak přísně jednotlivé kategorie sexuálních zvrhlostí, myslím, že stejně jako darů Ducha svatého existuje celá skupina, tak darů zlého ducha je též skupina, komplex: homosex, bisex, pedofilie, incest, nekrofilie atd.) myšlenkově nakazili jeho dvě dcery touhou po incestu s jejich otcem Lotem, který, jak víte z Bible, pak provedly, když svého tátu opily. Považuji za správné, že v dobách starého Izraele existoval státní mocí vykonávaný trest smrti za sodomii i za dobrovolné cizoložstvo. Považuji také za správné, že pravděpodobně v dobách Karla IV. existoval státní mocí vykonávaný trest smrti za sodomii i za dobrovolné cizoložstvo. Vždyť i svatý apoštol Pavel píše, že je správné, když státní moc používá k trestání těžkých kriminálníků i meč (viz Římanům, 13. kapitola), takže Pavel byl pro trest smrti kriminálníků. Považuji za dobré, že v minulých staletích se v křesťanské Evropě nepopravovaly po milionech děti v lůně matek. Považuji minulá staletí za milosrdnější vůči nemluvňátkům, než století 20. i naše a za spravedlivější vůči pachatelům bestiálních vražd. Nyní si bestiální vrah dospělých lidí odsedí třeba jen 5 let, pak ho „milosrdně“ propustí a on zavraždí zase další lidi. Ten, kdo proti němu u soudu svědčil, se pak musí bát, že ho přijde zavraždit. My křesťané jsme omilostnění kající hříšnící, nemáme však právo hrát si na lepší-milosrdnější než byl Kristus. Hrát si na milosrdnějšího než byl a je Kristus je ohromná pýcha. Vždyť i Satan si o sobě myslí, že je milosrdnější než Bůh. Satanisté tomuto nesmyslu dokonce naplno věří.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Vážím si Xvejvodama za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 19:48:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Serafine.

jsi pln horlivosti pro dobré věci

potraty - je tragédie, katastrofa
homosexualita reg.partnerství - vzpoura vůči Bohu

Můj dojem je ale také ten, že způsob, kterým to děláš, není ani Jana Křtitele, ani Ježíše.

Podobně jako xvejvodam sem z některých příspěvků vnímal, že pupuzuješ proti lidem, ne proti hříchu.

Třeba i teď mluvíš o štítění se homosexuálů ...myslím, že Ježíš nás, a stejně i je miluje , i když jsme byli, či oni jsou ještě hříšní

Není rozdíl dá se říct mezi Serafinem, Joelem, ani homosexuálním pornohercem v tom, jak je Bůh miluje a jak oni ,my, potřebujeme milost.

Myslím, že nás Bůh usvědčuje , což některé naštve, ale lidé mohou nejen usvědčovat, ale obviňovat až moralisticky kritizovat.

Přestože rozumím hněvu na "potratové apologety" či "homosexuální propagátory" , také mám dojem z Tvých příspěvků, že jednáš nikoliv v "Duchu Svatém" s těmi "pravdami", ale jednáš v "těle".

A obávám se, že spíše lidi zatvrdíš, i ty , kteří by se třeba dali usvědčit.

Vem si, lidé jdou do pekla, to je ještě horší než ustanovení registrovaného partnerství a potraty (ale tyto dvě věci patří k "hnusně" hrozným) ..a taky nás Duch Svatý nevede, aby sme zastavovali auta, zabraňovali v autobusech lidem vycházet, než jim řekneme evangelium..má svůj čas a svůj způsob.

Jak velice s Tebou souhlasím v odporu vůči potratům a registrovanému partnerství, tak také vidím Tvůj způsob jako odlišný od Jana Křtitele i Ježíše , i v těch tvrdých prohlášeních jejich.

Prosím Tě, abys bojoval za stejné pravdy, ale miloval ty lidi, neštítil se jich, ani je nepovažoval za ohavnost. A trochu hledal vedení v těch věcech, nebo zasekneš , ale ne z Ducha, tělesně, některá srdce.

Věřím, že to myslíš dobře a prostě záleží Ti na těch dětech atd., ale ..

Říkám svůj náhled a také prosbu, a to jako člověk, který nesnáší potraty ...a proč Tě o to prosím? ...Právě kvůli tomu

Pokoj Tobě


]


Re: Vážím si Xvejvodama za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 20:18:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jiří Krupo, kdyby se prezident USA evangelikálů Ted Haggard štítil homosexuálů, nezamiloval by se do homosexuálního prostituta, nestal by se nevěrným své manželce a zdrojem pohoršení svým dětem, 14 tisícům svých farníků, 30 milionům USA evangelikálů a další zhruba miliardě křesťanů.

Kristus pravil: "Běda tomu, kdo by pohoršil jednoho...."
Haggard, který se homosexuála neštítil pohoršil víc než jednoho.
Není dobré se podobat Haggardovi s jeho metodami postmoderní evangelizace homosexuálů. To si myslí Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Vážím si Xvejvodama za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 20:42:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Seraphime,

i já věřím v reálné, ohnivé a věčné peklo. Potraty považuji za vraždu a sodomii za ohavnost. Nicméně, věříš, že Bůh tak miloval svět (včetně homosexuálů), že za ně dal Ježíše Krista? Nikde v Bibli nečtu, abychom se štítili jakýchkoliv hříšníků, byť by byli i našimi nepřáteli. Máme je milovat, modlit se za ně a prokazovat jim milosrdenství a usilovat o to získat je pro Krista. Do této chvíle jsem vůči Tvým komentářům a článkům jakkoliv nevystoupil, protože jsem konzervativním křesťanem, který respektuje biblické hodnoty, ale – mohu se mýlit – mám pocit, že jakoby spasen v Tvých očích bude jen ten, kdo věří v Peklo s velkým „P“, má (je-li zdravým mužem žijícím v manžrlství) více než tři děti a štíti se homosexuálů. Nechtěl jsem se Tě nijak dotknout ani se nechci připojit k posměvačům, kteří Tě zde znevažují, ale jaksi mi Tvá vyjádření nejdou dohromady s duchem Písma a nedivil bych se, kdyby homosexuálové Tvé příspěvky využívali k demonstraci „křesťanské nenávisti.“

S přátelským pozdravem,

Pastýř


]


Veškeré Písmo je inspirované (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 20:59:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Tentokrát musím říct, že jsme na tom s Pastýřem stejně, podobně jsem se Tě chtěl zeptat..kde je učení o štítění se homosexuálů.

To totiž, dle Tvého komentáře, učíš .

Ctíš jistě Písmo ..kde je opora pro Tvá vyučování o "štítění se homosexuálů".

Osobně ti řeknu, že představa, že na mne jde nějaký "homosexuál" ..tak se mi dělá blbě a hnus mne pojímá, to jo ..ale tvá vyučování znějí ještě nějak jinak..ty mluvíš jakoby o jiném štítění.

(
Mimochodem to, jak jsi vysvětloval "incest Lotových dcer" bylo také celkem originální.

I když v mých očích se Lot zrovna nevyznamenal, když nabídl dcery ke zneužití při ochraně hostů, tak v Božích očích celkově je hodnocen jako spravedlivý, který byl v duši sužován jejich nepravostmi, že je den ze dne musel snášet. ale to nechci rozebírat.)

Prostě řekni mi, kde nás Pán Ježíš učí o štítění se smilníků a homosexuálů.

Jsme služebníci milosti a sloužíme nové smlouvě Ducha. Ptám se, kterými slovy Písma obhájíš svá vyučování o "štítětění se homosexuálů" ?

Pokud ctíš vskutku Písmo, nikoliv to, co "zrovna učíš" , pak bys měl tuto otázku respektovat a neměla by se Ti zdát divná.

Já naopak, pokud mne přesvědčíš, že Písmo o tom, mluví, změním svůj názor a budu ..učit o štítění se homosexuálů.

Protože Písmo nové smlouvy zhruba znám, řeknu ale, že pochybuji o tom, že tato svá vyučování obhájíš biblicky.

Pokoj





]


Re: Vážím si Xvejvodama za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: vladislav v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 20:36:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tím, že tu mluvíš jako ten, kdo si o sobě myslí, že na rozdíl od ostatních tu jedná slušně, pak i kdybys to skutečně tak dělal, to tím vyprazdňuješ. Nebuď tak ješitnej, bratře pastýři.


]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 20:19:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jiří Krupo, kdyby se prezident USA evangelikálů Ted Haggard štítil homosexuálů, nezamiloval by se do homosexuálního prostituta, nestal by se nevěrným své manželce a zdrojem pohoršení svým dětem, 14 tisícům svých farníků, 30 milionům USA evangelikálů a další zhruba miliardě křesťanů.

Kristus pravil: "Běda tomu, kdo by pohoršil jednoho...."
Haggard, který se homosexuála neštítil pohoršil víc než jednoho.
Není dobré se podobat Haggardovi s jeho metodami postmoderní evangelizace homosexuálů. To si myslí Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 21:21:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Nevím, co je to postmoderní evangelizace hoosexuálů.

Vím, že "je to hříšná a hanebná vášeň" pro niž se někteří rozhodli a někteří se ocitli v její moci.

Vím, že Ježíš přišel, aby tyto okovy rozlomil, Duch Svatý je tu proto, aby ukazoval na hřích a zároveň na lásku k hříšníkům.

Ježíš takto jednal, neštítil se dokonce ani celníků a nevěstek, dokonce šel k nim a jedl s nimi a pil, zacož byl v opovržení těm "svatým", kteří přece nebyli stejní jako ty nevěstky a ti celníci.

Ano, je rozdíl mezi svévoným hanebným homosexuálem a usvědčeným stud majícím člověkem v poutech této svázanosti.

K naší smůle a bolesti homosexualita bude u nás na vzestupu, církev musí být jasně proti, i když tím bude "nabourávat svobodu menšin" a z hlediska demokratiské svobody všech dělat si co chtějí bud napadána společností a některými lidmi z útlaku a diskriminace. Ano, je to náš úděl.

Nicméně jsme služebníci Ducha a milosti a přicházíme lidi zachránit, ne odsoudit.

Ten služebník by nezhřešil nikoli, kdyby se štítil homosexuálů (to by klidně mohl zesmilnit jinak, nebo ukrást peníze, či propadnou slávě lidské). Ten služebník by nezhřešil, kdyby se štítil hříchu homosexuality a pláště hříchu který oni mají, toho se máme ošklivit, to ano, ale jinak ty lidi máme , jak říká Písmo "zachraňovat z hořícího ohně" , znáš ta Písma ne.

Já se něštítím homosexuálů, protože nejsem lepší člověk než oni, i když se mi homosexualita hnusí biblicky (i osobně) .

Myslím, že tento postoj nám dává Bůh. Tvůj vliv jde proti homosexualitě i homosexuálům. To mimochodem dělají i v Číně myslím.

Tito lidé také bojují proti homosexualitě, ale zjevně nejsou v Duchu.

O tom mluvím. Že to nechápeš, to je mi líto.

Nejsem pro homosexualitu.
Jsem proti.
Jsem proti registrovanému partnerství, je to svod k hříchu pro národ.

Ano, ano , ano, ale jsem pro lásku k hříšníkům. Nevěřím, že je miluješ.

Jak prakticky by ses štítil homosexuála, kdyby jím byl tvůj syn. Tedy zjistil by , že je popuzován takovými nutkáními. Vykopl bys ho z domu nebo co, přestal bys ho milovat?




]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 21:48:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, co je to postmoderní evangelizace hoosexuálů

To je evangelizace lidí co u sexu dělají hoo hoo :o)

Akorát teda nevím jak to chcete ze Serafínem zjistit, kdo to hoo hoo dělá a kdo ne :o))))


]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 22:48:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
:)


]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 21:27:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Milý Pastýři,
v Bibli čtu:
Juda 1,1-25 (EKUM)

1,1 Juda, služebník Ježíše Krista, bratr Jakubův, těm, kdo jsou povoláni, milováni Bohem Otcem a zachováni pro Ježíše Krista:
1,2 Milosrdenství, pokoj a láska ať se vám rozhojní!
1,3 Milovaní, velmi jsem si přál psát vám o našem společném spasení, ale teď pokládám za nutné napomenout vás, abyste zápasili o víru, jednou provždy odevzdanou Božímu lidu.
1,4 VLOUDILI SE TOTIŽ MEZI VÁS NĚKTEŘÍ BEZBOŽNÍ LIDÉ, ZAPSANÍ UŽ DÁVNO K ODSOUZENÍ, KTEŘÍ ZAMĚŇUJÍ MILOST NAŠEHO BOHA V NEZŘÍZENOST a zapírají jediného vládce a našeho Pána Ježíše Krista.
1,5 Chci vám však připomenout, třebaže to všechno již dávno víte, že Hospodin sice vysvobodil lid z egyptské země, potom však zahubil ty, kteří neuvěřili.
1,6 Také anděly, kteří si nezachovali své vznešené postavení, ale opustili určené místo, drží ve věčných poutech v temnotě pro veliký den soudu.
1,7 PODOBNĚ JAKO ONI I SODOMA, GOMORA A OKOLNÍ MĚSTA SE ODDALY SMILSTVU, PROPADLY ZVRHLOSTI, a jsou nám výstražným příkladem trestu věčného ohně.
1,8 Podobně i tito blouznivci poskvrňují své tělo, žádnou autoritu neuznávají, nadpozemským mocnostem se rouhají.
1,9 A přece sám archanděl Michael, když se přel s ďáblem o Mojžíšovo tělo, neosmělil se vynést nad ním zatracující soud, ale řekl: Potrestej tě Hospodin.
1,10 Tito však se rouhají tomu, co neznají; a co pudem jako nerozumná zvířata znají, v tom propadají zhoubě.
1,11 Běda jim, neboť se dali cestou Kainovou a jako Balaám se nechali svést úplatkem a jako Kore zahynuli pro svou vzpouru.
1,12 TI JSOU ÚSKALÍM VAŠEHO BRATRSKÉHO STOLOVÁNÍ, KDYŽ S VÁMI HODUJÍ BEZ BÁZNĚ PŘED BOHEM a jsou jako pastýři, kteří pasou sami sebe. Jsou jako mraky bez deště, hnané větrem, podzimní stromy bez ovoce, DVAKRÁT MRTVÉ A VYKOŘENĚNÉ,
1,13 divoké vlny mořské, vyvrhující své vlastní hanebnosti, bludné hvězdy, JIMŽ NAVĚKY JE PŘIPRAVENA NEJČERNĚJŠÍ TMA.
1,14 Prorokoval také o nich Henoch, sedmý od Adama: Hle, přichází Pán s desetitisíci svých svatých,
1,15 aby vykonal soud nade všemi a usvědčil všechny bezbožné z jejich skutků, které kdy ve své bezbožnosti spáchali, i ze všech zpupných řečí, které ti hříšníci mluvili proti němu.
1,16 Vzpouzejí se a odporují Božímu vedení a žijí si podle svých vášní, jejich ústa mluví nadutě a LICHOTÍ LIDEM PRO SVŮJ PROSPĚCH.
1,17 Ale vy, milovaní, pamatujte na to, co předpověděli apoštolové Pána našeho Ježíše Krista,
1,18 neboť vám říkali, že v posledním čase přijdou posměvači, žijící bezbožně podle svých vášní.
1,19 To jsou ti původci roztržek; jsou pudoví a nemají Ducha Božího.
1,20 Ale vy, milovaní, budujte svůj život na přesvaté víře, modlete se v Duchu svatém,
1,21 uchovejte se v lásce Boží a očekávejte milosrdenství našeho Pána Ježíše Krista k věčnému životu.
1,22 S těmi, kdo pochybují, mějte slitování;
1,23 ZACHRAŇUJTE JE z hořícího ohně. Mějte slitování i nad jinými, ALE S OBEZŘETNOSTÍ, AŤ SE VÁM OŠKLIVÍ I JEJICH PLÁŠŤ, POSKVRNĚNÝ HŘÍCHEM.
1,24 Tomu pak, který má moc uchránit vás před pádem a postavit neposkvrněné a v radosti před tvář své slávy,
1,25 jedinému Bohu, který nás spasil skrze Ježíše Krista, našeho Pána, buť sláva, velebnost, vláda i moc přede vším časem i nyní i po všecky věky. Amen.

Bratře Pastýři, jestliže se nám má ošklivit dokonce i plášť křesťanů provozujících sodomii, pak se zajisté máme štítit i jejich těla.

Tomu věřím a tím se chci řídit. Nepovažuji se za lepšího než svatý apoštol Juda.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Vážím si Olina za jeho odpověď Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 22:06:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Seraphime,

tyto Tebou citované verše ale nic neříkají o tom, že máme nenávidět hříšníky. Mluví se zde pouze o tom, jak to vidí Bůh a my to samozřejmě máme vidět jeho pohledem, ale v jeho roli Soudce nikdo z nás není. Trochu mi připomínáš učedníky, kteří se také odvolávali na Sodomu a chtěli přivolat oheň z nebe. Ježíš je však napomenul s tím, že nevědí, jakého jsou ducha. Ježíš totiž nepřišel na zem, aby svět soudil, ale aby svět zachránil a my máme být jeho následovníky. Nenávidět máme jenom hřích. O hříšnících a chování k nim mluví jiné verše. Například:

Mt 5,43-46 Slyšeli jste, že bylo řečeno: 'Milovati budeš bližního svého a nenávidět nepřítele svého.' Já však pravím: Milujte své nepřátele a modlete se za ty, kdo vás pronásledují, abyste byli syny nebeského Otce; protože on dává svému slunci svítit na zlé i dobré a déšť posílá na spravedlivé i nespravedlivé. Budete-li milovat ty, kdo milují vás, jaká vás čeká odměna? Což i celníci nečiní totéž?

Ř 12,19 - 21 „Nechtějte sami odplácet, milovaní, ale nechte místo pro Boží soud, neboť je psáno: 'Mně patří pomsta, já odplatím, praví Pán.' Ale také: 'Jestliže má tvůj nepřítel hlad, nasyť ho, a má-li žízeň, dej mu pít; tím ho zahanbíš a přivedeš k lítosti.' Nedej se přemoci zlem, ale přemáhej zlo dobrem.“

Jinými slovy máme nenávidět a odsuzovat hřích, ale milovat, i když kárat, hříšníky. Ano, dnes křesťani odmítají peklo, protože z něho sami mají strach, protože morálně zlaxněli a byli by moc rádi, aby nebylo. Jedni si vymysleli, že své spasení už nemohou ztrartit a druzí se nemají čeho bát, protože peklo podle nich není. Nestojím ani na jedné z těchto stran, ale Tvé komnetáře se mohou stát kamenem úrazu právě těm, kteří paradoxně zastávají v pohledu na věčnost Tvá stanoviska.

Pastýř




]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLOVI Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 22:18:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jiří Krupo, psal jsi:
„Ano, ano , ano, ale jsem pro lásku k hříšníkům. Nevěřím, že je miluješ.
Jak prakticky by ses štítil homosexuála, kdyby jím byl tvůj syn. Tedy zjistil by , že je popuzován takovými nutkáními. Vykopl bys ho z domu nebo co, přestal bys ho milovat?“

Opakuji i pro Tebe, co jsem napsal Pastýřovi: „Jestliže se nám má ošklivit dokonce i plášť křesťanů provozujících sodomii, pak SE ZAJISTÉ MÁME ŠTÍTIT I JEJICH TĚLA.“ (viz Juda 1,23) Tomu věřím a tím se chci řídit. Nepovažuji se za lepšího než svatý apoštol Juda.
SOUČASNĚ ROZLIŠUJI MEZI POKUŠENÍM, ČILI NUTKÁNÍM ĎÁBLA K HŘÍCHU A HŘÍCHEM – dobrovolným souhlasem s tímto hříchem. Pokud má kdokoliv z lidí nutkání k hříchu – např. krádeže, homosexuality, incestu, pedofilie, bestiality (sexu se zvířetem), nekrofilie (sexu s mrtvolou) aj. ještě to neznamená, že tímto hříchem zhřešil. To pouze znamená, že lhář ďábel ho k danému hříchu pokouší. Někoho ďábel pokouší více, jiného méně, někoho v dané oblasti nepokouší vůbec. JEDNODUŠE STAČÍ S NABÍDKOU, S NUTKÁNÍM, S NEVYŽÁDANOU REKLAMOU ĎÁBLA NESOUHLASIT A NEZHŘEŠIL JSEM, i kdyby mně přišly na mysl nejhrůznější zvrhlosti. Vymyslel je totiž ďábel, lhář a to vůbec neznamená, že já jsem tímto hříšníkem. Lhář ďábel chce, abych si já, nebo Ty, nebo kdokoliv jiný o sobě myslel, že už se nedá nic proti tomu hříšnému nutkání dělat, jen se tomu nutkání k hříchu poddat. Ďábel falešně slibuje, že po zrealizování hříchu, najdeš úlevu, klid a že on už Tě nebude víc k tomu nutkat. Opak je pravdou. Jakmile přivolíš nutkání, pak se nutkání v budoucnu daleko víc zesílí.
Ty diakonské poradny Českobratrské církve evangelické v Praze a v Brně, které se věnují křesťanským homosexuálům, učí mladé lidi kontaktu se zkušenými praktikujícími homosexuály. Přesvědčují je, že mají přijmout homosexualitu za svou, podlehnout nutkání a zrealizovat je v sexu k člověku stejného pohlaví. Je to odporná zrada služebníků církve, falešných pastýřů.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLOVI Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 11. prosinec 2006 @ 23:23:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Rozumím rozdílu mezi svévolným životem v hříchu, nevědomém unášení žádostmi i bojem proti svázanosti.Jsou různé polohy ve vztahu k hříchu a našemu otročení tomuto hříchu.

V tom bysme asi průnik (už mluvím jak ti politici ...) našli.

Divej, nevím, jak naplníš, že je máš zachraňovat z hořícího ohně a zároveň se budeš štítit jejich těla.

O tom slově mluvíš. Z ohně hořícího se zachraňuje i tak, že tam běžíš za tou osobou. A to ji musíš hodně milovat, abys tam vběhl. Kdyby tam byla dcera, jistě bychom běželi, i kdyby ten žár byl velký. Kdyby tam byl "homosexuál" ..kdo ví, zda bychom ho tam nenechali.

Myslíím, že Ježíšův duch je ten, který tam prostě běží, protože myslí ny ty lidi více, než na ten hřích.

Koneckonců, nebylo tomu tak podobně, když šel na kříž?

Prostě toto Písmo o "štítění se homosexuálů" neučí, stejně jako neučí o štítění se prostitutek, lhářů, zlodějů a vrahů". Ano, bude-li někdo vrah, budeme varovat , budeli někdo zloděj, budeme se od něj distancovat, říká-li si bratr, ale prostě nechce se změnit.

Stejně tak (mimochodem napsal jsem článek jako reakci na onen dokument ČCE homosexualitě .nesouhlasný a protestní) je na místě varování před lidmi, kteří homosexualitu učí a propagují, kdo ji svévolně vystavují na odiv a nestydí se. Varování a ostrá slova mohou být na místě.

Ale ty učíš prostě o plošném štítění se homosexuálů a bojuješ nikoli proti hříchu, ale proti člověku.

Já říkám, že máme-li se štítit homosexuálů, pak bychom se měli štítit i prostitutek. A měli-li bychom se štítit prostitutek, pak bychom Ježíše museli , podobně, jako někteří to dělali, odsoudit za to, že se jich NEŠTÍTIL.

Divej, homosexualita je hnus, ti lidé jsou v lejnech, ale jsou to lidé. Nesmíš pro ta lejna zapomenout, že v nich plavou bytosti, které stvořil Bůh a chce je zachránit . Hnus si lejna, ale tam někde podnimi jsou i srdce. Některá si vyberou cestu lejn a ještě je budou rozhazovat na ostatní, ano vystup proti těmto lidem, řekni, že jsou to svévolníci a není dobré je "vítat" , sjednocovat se s nimi, jiní se v nich topí a potřebují pomoc.

Ať ti "nepřátelé", tak ti "otroci hříchu" jsou ale lidé a ty, respektive já, máme povinnost ve všech věcech jednat v lásce. I v ostrosti, i v hněvu, i v tvrdé kritice.

Když Ježíš vyhnal z chrámu penězoměnce a rozházel jim stoly atd. , jednal, respektive byl založen také v lásce, někdy to nejde zřetelně vnějšně soudit.

Buď horlivý vůči homosexualitě v církvi, je to svod a nepravost, i ve společnosti.

Ale ujisti se, že ve Tvém srdci Ti jde o ty lidi.

Někdy zapomínáme na ty jednoduché pravdy. Viz. Bůh nenávidí hřích, ale miluje hříšníka.

Zakončím trochu olinovsky:

"a nemodlíš -li ty se náhodou takto synku : "Bože , dík, že nejsem jako ti homosexuálové?" "



]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 09:30:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jiří Krupo, psal jsi: „Já říkám, že máme-li se štítit homosexuálů, pak bychom se měli štítit i prostitutek. A měli-li bychom se štítit prostitutek, pak bychom Ježíše museli , podobně, jako někteří to dělali, odsoudit za to, že se jich NEŠTÍTIL.“

Odpovídám:
Podívej Jiří, zde je třeba rozlišovat duchy.
Ježíš se neštítil KAJÍCÍ se prostitutky, když mu v bytě farizea omyla chodidla nohou svými slzami. Farizeové však nerozlišovali mezi kající a nekající. Současně Ježíš ani té kající prostitutce nedovolil, aby ho vysvlékla a umývala celého.
Když Ježíš mluvil u samařské studny s cizoložnou Samaritánkou, tak se neštítil poprosit ji (zatím nekající, ale přitom v hříchu ještě nezatvrzelou rouháním Svatému Duchu, neboť nezuřila, když ji Ježíš napomenul) o vodu ze džberu, kterou nabrala ze studny.
Dále Pán Ježíš odmítl vlastní rukou začít kamenovat cizoložnici, kterou mu bez cizoložníka muže (cizoložníka muže totiž ti pokrytci chránili) farizeové předvedli.
Není však nikde v Novém zákoně napsáno, že by Pán Ježíš chodil navštěvovat zatím nekající prostitutky a cizoložnice do jejich bytu, nebo do místa jejich „podnikání“.
Pán Ježíš byl uctivě jako host na hostině, kterou pro něj uspořádal kající se celník. Jsem přesvědčen, že kající se celník, jakožto pořadatel a finančník té hostiny, nedovolil ostatním jemu podřízeným celníkům a dalším na té hostině žádné ohavnosti a oplzlosti, které se jindy na hostinách dějí.
Opakuji: MY SI NEMŮŽEME HRÁT NA LEPŠÍ, NEŽ BYL PÁN JEŽÍŠ, náš mistr, jinak nás vystavené pokušení pohltí. Ježíš nás přece učil v modlitbě „Otče náš“: „….neuveď nás v pokušení, ale zbav nás od zlého“.
Již před veřejnou evangelizací Ježíše Krista v Izraeli, udělal na cizoložnice, prostitutky a další známé hříšníky ohromný pozitivní dojem tvrdě se postící svatý Jan Křtitel. Ony a oni se díky hromování a postnímu příkladu Jana Křtitele skutečně káli, na rozdíl od pohodlně ulhaných velekněží, zákoníků, saduceů, farizeů – zdánlivě svatě bezhříšných.
Jiří, já před nemocnicí, kde protestuji proti potratům, klidně mluvím i s prostitutkami a jejich pasáky, pokud mají o to zájem. Ukazuji jim, jak vypadá dítě, které jdou dát potratem právě zavraždit. To však neznamená, že pasu pohledem po polonahých tělech těch prostitutek, nebo že si s nima domlouvám nějakou soukromou schůzku, pod záminkou evangelizace.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: joker v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 09:51:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpovídám: to je ale pokrytecká odpověď.

Ježíš Kristus byl farizeji označen za žráče a pijana, přítele celníků a hříšníků? Proč asi? Protože tito lidé na rozdíl od "svatých" farizejů nejenže potřebovali ukázat cestu k Bohu, ale také ji ve svém srdci chtěli nalézt.

A dnes? Dnes je to stejné. I dnes se hříšníci, prostitutky, homosexuálové a ostatní "nesvatí" obrací k Bohu a možná ani neví, kudy kam se svým zpackaným životem.
Křesťané mají na výběr dvě možnosti, jak se k tomu postavit. Buďto k těm lidem půjdou a budou jim sloužit, nebo se k nim obrátí zády.
Pravda, ještě je třetí možnost. Vyvěsit transparent a umýt si ruce. Avšak pamatujte, že mezi křesťanem a hříšníkem je pouze jeden jediný rozdíl. Schválně jestli víte jaký?


]


Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 11:54:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Joker se zeptal a napsal:
„Ježíš Kristus byl farizeji označen za žráče a pijana, přítele celníků a hříšníků? Proč asi?“
„Avšak pamatujte, že mezi křesťanem a hříšníkem je pouze jeden jediný rozdíl.“

Odpovídám:
Farizeové byli notoričtí lháři a jako obvykle Ježíše pomlouvali.
Mnozí současní křesťané jsou stejně těžce hříšní jako nekřesťané. Protože však tito křesťané duchovně podruhé křižují Krista, stihne je horší pekelný trest, než upálené obyvatele Sodomy. Křesťan i nekřesťan mají povinnost nehřešit. Křesťan má v Bibli návod, jak nehřešit a jak dělat dobré skutky. Křesťan má také v Bibli návod, zejména v Žalmech, jak se modlit a vyprosit si od Boha i nadpřirozenou sílu k odolávání hříchu a k prosazování dobra. Biblický návod i síla z modlitby nekřesťanům chybí. Proto je Bůh bude soudit méně přísně. Obojí těžcí hříšníci skončí v Pekle, nekřesťané i zkažení křesťané. Zkažení křesťané však budou na nejhlubším a nejbolestnějším místě Pekla, tam v okolí Jidáše, kterému se podobají.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Vážím si Olina za jeho odpověď LIBERÁLU Aviafovi (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 19:23:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Seraphime,

ještě jednou bych chtěl podotknout, že jsem svůj komentář nemyslel vůbec proti Tobě. Máloky jsem viděl nějakého křesťana, který by stál za svým názorem téměř proti všem a byl ochoten platit vysokou cenu, obětoval by svoji pověst, plat a čas. Myslím, že mnohým může vadit, že máš jasný a vyhraněný názor, protože mnoho křesťanů je dnes jako améby, které mění tvar podle prostředí, v němž žijí a přinést oběť pro svoji víru se nám málokdy a málokomu chce. Plně souhlasím, že homosexualita je ohavností v Božích očích a že zabíjet děti pro své pohodlí je trestuhodný hřích. Myslím, že ani v mnohých politických otázkách by mezi námi nebylo rozdílu. Má výhrada se týkala toliko způsobu a postoje k hříšníkům, ale myslím, že zde máš dost nepřátel, kteří Ti to budou otloukat o hlavu a já bych se k nim nerad připojil. Já stojím o to milovat a získat pro Krista i toho nejodpornějšího a nejarogatnejšího homosexuála a věřím, že Ježíš miluje i matku, která opakovaně zabila své děti. Východní otec, Maxim Vyznavač, se nechal pro pravdu zmrzačit a zemřel na následky zranění po mučení, a přesto své katy miloval, modlil se za ně, neproklínal a žehnal. Já mám do něho velmi daleko, ale jeho postoj mi imponuje.

Přeji Ti hojnost Božího požehnání a Boží milosti,

s přátelským pozdravem,

Pastýř


]


Stránka vygenerována za: 0.50 sekundy