Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 294 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116540161
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Slovenský kněz odmítl celibát !
Vloženo Čtvrtek, 21. prosinec 2006 @ 19:07:24 CET Vložil: Bolek

Svědectví poslal Standa

1 Korintským 7:2  Ale pro uvarování se smilstva, jeden každý manželku svou měj a jedna každá měj muže svého.
3  Muž k ženě povinnou přívětivost okazuj, a tak podobně i žena muži.
4  Žena vlastního těla svého v moci nemá, ale muž; též podobně i muž těla svého vlastního v moci nemá, ale žena.
5  Nezbavujte jeden druhého, leč by to bylo z společného svolení na čas, abyste se uprázdnili ku postu a k modlitbě; a potom zase k témuž se navraťte, aby vás nepokoušel satan pro nezdrželivost vaši.
6  Ale toť pravím podle dopuštění, ne podle rozkazu.
_________________________________________________________

Slovenský kněz bude otcem, rozpoutala se debata o celibátu Oblíbený slovenský kněz Pavol Kubičár, jenž působil poblíž města Feldkirch na západě Rakouska, byl na vlastní žádost propuštěn z duchovní služby. Čeká dítě s třicetiletou pastorální pomocnicí ze Slovenska. Podle rakouských deníků případ v regionu rozpoutal novou debatu o celibátu katolických kněží. 21.12. 2006 16:47 VÍDEŇ - "Sám se přiznal a sám si řekl o propuštění," řekl biskup feldkiršské diecéze Elmar Fischer, jenž vyhověl Kubičárově žádosti. Nechtěl se však pouštět do podrobností. "Respektujeme jeho rozhodnutí, bohužel přicházíme o zapáleného pastýře," povzdechl si Fischer. Neřekl, zda bývalý farář už opustil místo svého dosavadního působení o zamířil zpět na Slovensko, kde se chce i s matkou svého dítěte usadit. Svůj prohřešek oznámil Kubičár farníkům v neděli. "To, co teď řeknu, pro mě není snadné," prohlásil podle deníku Österreich pětatřicetiletý duchovní při své poslední bohoslužbě v obci Nofels u Feldkirchu. Pak už následovalo šokující doznání: "Stanu se otcem." Věřící se údajně zprvu domnívali, že se přeslechli. Duchovní pastýř ale pokračoval: "Knězem jsem rád a vždycky jsem jím hodlal zůstat. Ale být otcem a zůstat knězem se neslučuje." Vysvětlil mladý muž. Kubičár prohlásil, že na církev nezanevřel. "Nikoli církev, nikoli biskup a nikoli farnost se stanou otcem, nýbrž já. Já jsem pravidla znal a provinil jsem se vůči nim," ukončil prý svou veřejnou zpověď a věřícím požehnal. Farní rada protestuje proti celibátu S Kubičárovým odchodem nesouhlasí místní farní rada, která měla ve čtvrtek odeslat dopis papežskému nunciovi v Rakousku i biskupovi. Farář ze sousední obce Frastanz Herbert Spieler listu Die Presse řekl, že rada v dopise zpochybňuje smysluplnost celibátu "při tak striktní interpretaci". Biskup tvrdí, že dopis mu ještě nepřišel. "Je tu spousta hněvu kvůli závazku celibátu. Už jsme tak v této diecézi přišli o tři mladé kněze," stěžuje si Ursula Abgäuerová z farní rady.

Barokní kostel ze 17. století, součást kapucínského kláštera budovaného od roku 1656.
foto: www.chrudim-city.cz

"Slovenský kněz odmítl celibát !" | Přihlásit/Vytvořit účet | 18 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Slovenský kněz odmítl celibát ! (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Čtvrtek, 21. prosinec 2006 @ 19:35:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
"...někteří nežijí v manželství, protože se ho zřekli pro království nebeské. Kdo to může pochopit, pochop." (Mt 19,12)





Re: Lukinovi (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Čtvrtek, 21. prosinec 2006 @ 20:00:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím, ale kde je psáno že kněz, který se rozhodl vstoupit do života manželského, musí opustit požehnanou a posvěcenou službu kněze v církvi svaté? Jeho manželství bude jeho církví nepochybně požehnáno. Je snad požehnané manželství vlastní církví důvodem pro propuštění? Kdo a na jakém základě tato pravidla v ŘKC nařídil? Jsou snad tato pravidla v souladu s Písmem svatým. PROSÍM O ODPOVĚĎ. Standa.


]


Re: Lukinovi (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Čtvrtek, 21. prosinec 2006 @ 22:05:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Jde o to, že kněz se dobrovolně sám zavazuje k celibátu na celý život. Církev nikdy kněze nepropouští, ani nemůže propustit, protože po celou svoji historii věří, že kněz svým vysvěcením přijímá nezrušitelné znamení ("pečeť") účasti na Kristově kněžství, takže i kdyby se z kněze stal třeba satanista, nikdo nemůže zrušit důsledek jeho vysvěcení. Zůstává knězem, i když nevěrným (podobně jako my nemůžeme zrušit svůj křest, ale můžeme se mu zpronevěřit)
Jinak já osobně jsem spíše pro zdobrovolnění kněžského celibátu, ale když se tak děje až po slibu čistoty, není něco vpořádku. Jinak dobrovolně zvolený celibát je velká hodnota, jak říká Pán, a útoky proti němu jsou neúctou vůči totálnímu zasvěcení se Kristu, neboť v tomto druhém případě je celibát ke slávě Boží a je oslavou Toho jediného, který je hoden nejvyšší úcty a naší lásky a oddanosti. Dobrovolné zasvěcení je vyjádřením právě tohoto a jde o následování "Kristova celibátu", kdy on svůj život "zasvětil" zcela nám, naší spáse. A my mu to můžeme vrátit.


]


Re: Slovenský kněz odmítl celibát ! (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 21. prosinec 2006 @ 20:48:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co tohle, Luky?

1 Tim 3, 2 - 4
Biskup však musí být bezúhonný, MANŽEL JEDNÉ ŽENY, střídmý, rozvážný, pořádný, pohostinný, schopný vyučovat,...........
Ať dobře vede svou rodinu a udržuje SVÉ DĚTI v poddanosti se vší počestností
(vždyť neumí - li kdo vést svůj vlastní dům, jak se postará o Boží církev?);

Irena


]


Re: Slovenský kněz odmítl celibát ! (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Čtvrtek, 21. prosinec 2006 @ 21:52:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
A co když chce zachovat slovo svého Pána, které jsem citoval výše? Kdo je víc: Kristus nebo Pavel? Já jsem pro zdobrovolnění kněžského celibátu, ale kdo se pro něj rozhodne a zaváže, ať ho zachovává věrně a čestně, tak jako manželé čistotu a věrnost v manželství.


]


Re: Slovenský kněz odmítl celibát ! a co předtím bylo ? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 08:33:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá sestro,
v otázce celibátu se střídá několik prvků:
(a) starší, presbyter, biskup by neměli mít více než jednu ženu , tedy ne že ji musí mít. Staří Římané totiž uznávali i tak zvaná "vedlejší" manželství, to by u vedoucího sboru nemělo být, má se plně věnovat řízení a modlitbě a pastoraci. Také by měl umět správně jednat v minisboru = své rodině,
(b) Od třetího století odcházeli někteří do soukromí mimo rušný život římské říše, kde nebylo osobní soukromí, každý byl veřejně známý (viz doslov ke druhému dílu knihy Gordon: Pád římské říše, napsané už v XVIII. století). Někteří se usadili až na Nilu u Asuánu, žili z políček zeleniny a říkalo se jim pouštní otcové. Přesto neunikli plně pozornosti, otce Antonína požádal císař poslem, aby mu přišel poradit do Říma. Dobrák Antonín tu cestu vykonal, poradil, a vrátil se. Podle vzoru poustevníků se formoval později život větších komunit, Benedikt dal tomu punc, napsal Pravidla o 80 kapitolách, kde pamatuje na všechno, od modliteb po zeleninovou a ovocnou zahradu, oděv a kuchyni.
Podle toho vzoru pracují ostatní mnišské řády, všechny (i rozdílné, vzniklé později a s jinými myšlenkami) se inspirovaly od Benedikta z V. století.
(c) pravoslavný bohoslovec se před vysvěcením na kněze rozhodne, zda se žení nebo ne. Když se ožení, je vysvěcen jako ženatý a obleče si bílé roucho. Když se rozhodne neženit se (podle vzoru pouštních otců), obleče si černé roucho (řízu, v Bulharsku se proto mnichovi říká černorizec) a přijímá Pravidla sepsaná jiným opatem, Pachomiem. A tím také celibát.
(d) na západní části Evropy se stalo cca 1200 , že papež nařídil všem celibát. Bylo to kruté. Děti po tomto rozhodnutí se nesmělo mít a kdyby přece byly, byly by považované za nemanželské (včetně nedědění po otci). Prosazovalo se to těžce a několik let, na Moravě se to ujalo až okolo roku 1230.
Na vznik celibátu měl asi také vliv celocírkevní koncil v Cařihradě (to bylo cca 760), kde se stanovilo, že duchovní si nesmí vzít za manželku blízkou příbuznou (sestřenici) bez požádání a povolení církve, jinak zůstane duchovním, ale může vykonávat jen funkci jáhna. Podobně si nesměl vzít za ženu bývalou jeptišku. Dále, kdo bude vysvěcen za biskupa, zřekne se života s manželkou, Ta dostane ubytování v některém ženském klášteře, kde její manžel, nyní biskup bude klášteru hradit náklady na její život. Manželem ovšem nepřestává být, ani ona manželkou, ale nesmí s ní žít doma. Má nyní starost o církev. Bude-li ona dále zbožná, může získat pověření až na jáhenku. Při tom tento vliv (myšlenka činnosti biskupa v církvi bez ženy) existoval tedy od VIII. století 400 let, a později papež vztáhl myšlenku života bez ženy na všechny kněze, nejen na biskupa, jak určil původně sněm v Cařihradě (v době, kdy nebylo rozdílu mezi Západem a Východem).
(e) někteří kněží dnes žijí s manželkou a dětmi i v katolické církvi. Některý jiný kněz má odvahu je oddat, jinému z těch zamilovaných se nepodaří sehnat příznivce a žijí neoddáni. Ten kněz v Rakousku nemusel skládat úřad, a mohl pastorovat dále, ale on se tak srovnal se svým svědomím, že co jednou slíbil, chtěl dodržet, tedy si sám vyloučil pokračování. Ve Švýcarsku existuje spolek ženatých katolických kněží, je jich cca 6.000.
(f) zvyk celibátu pro všechny se na Východ nepřenesl, protože tam papež ztratil vliv roku 1054, kdy se formálně oddělila byzantská církev od západní, to je od římského vlivu. Proto si pravoslavní na Východě zanechali své vlastní řešení.
(g) okolo 1640 se část pravoslavných duchovních pokusila o zpětný smír se západní církví, bylo to hnutí v Polsku, Ukrajině a Litvě, shodli se s papežem, že budou mít svoje obřady, roucha a jazyk, budou si moci ponechat manželství, ale uznají osobu papeže atd. (připomíná to personální unii). Sami se nazývají řeckokatolická církev, neboli církev východního obřadu. Jiní kněží (většina) je nenásledovali a tak je dodnes rozdělení církve s východním ritem na pravoslavné a řeckokatolické neboli Uniaty. Svědkem toho byl Komenský, když bydlel v Polsku, pozoroval to.
(h) když se v lednu roku 1920 odtrhl děkan dr. Farský (a jeho příznivci) od katolické církve, přidali k tomu starodávné zvyky - vrátili se před rok celibátu a zavedli více účasti laiků na životě církve a ideu všeobecného kněžství atd. Po roce 1950 přijali do názvu slovo Husitská církev. V 15. století si husité opravdu také zavedli totéž – přijímání pod obojí, účast lidu, zjednodušení oděvu i manželství kněží.
- -
Takže dějiny jsou pestré a pro ženské srdce dojemné, a já také si myslím, že je pravdivá myšlenka Jana Husa, že kdysi bylo v církvi možní dosáhnout všech sedm svátostí (požehnaných stavů), ale od celibátu jen šest , to je buď je někdo v manželství a nemůže dostat svěcení na kněze nebo je kněz a nemůže přijmout posvátnost stavu manželského.
Zdraví soucitný Miro


]


Re: Slovenský kněz odmítl celibát ! (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 10:03:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
A kromě toho: "Svobodný se stará o věci Páně, jak by se líbil Bohu, ale ženatý se stará o světské věci, jak by se zalíbil ženě, a je rozpolcen." (1 Kor 7,32.33)


]


Re: Slovenský kněz odmítl celibát ! (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 18:15:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebo také nelze sloužit dvěma pánům. Jednoho budeš zanedbávat.
Honza


]


Re: Slovenský kněz odmítl celibát ! (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 21. prosinec 2006 @ 20:59:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolicky protibiblicky celibat, sposobil v historii neviestky obrovské mnozstvo zla. Nechapem, kde niekto berie pravo niekomu zakazovat manzelstvo:

1 Timoteovi 3:2  
Biskup musí byť bez úhony, muž jednej ženy, striezlivý, rozumný, slušný, pohostinný, spôsobný vyučovať,
3  nie pijan, nie bitkár ani nie žiadostivý nečistého zisku, ale mierny, nehašterivý a nie lakomý.
4  
Má si dobre spravovať dom a deti udržiavať v poddanosti so všetkou dôstojnosťou.
5  Veď ak niekto svoj dom nevie spravovať, ako sa bude starať o cirkev Božiu?

1 Timoteovi 3:12  Diakoni nech sú mužmi jednej ženy a nech sa dobre starajú o deti a domácnosť.
13  Tí totiž, ktorí dobre konali diakonskú službu, nadobudnú si dobré meno a veľkú dúfanlivosť vo viere, ktorá je v Kristovi Ježišovi.


ake je to len pokrytectvo pozadovat od katolickych rodin sex bez ochrany na jednej strane a na druhej strane zakazovat knazom a radovym sestram manzelstvo. Zratajte si ich pocet napriklad len v europe, vynasobte 2,5 a dostanete priemerny vysledok, o kolko deti je vdaka rkc menej.



Re: Slovenský kněz odmítl celibát ! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 21. prosinec 2006 @ 21:20:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolický kněz může být ženatý. Pokud jde o řecko – katolického kněze, pak může mít manželku a římsko – katolický kněz může obdržet dispenz, neboť nejde o Božské právo. Jinak bych toto neviděl až natolik kriticky, neboť nikdo není nucen v celibátu žít, ale jde o dobrovolné rozhodnutí. Kdo chce být knězem, nechť se zřekne manželství. V protestantismu, pokud se někdo rozhodne žít bez ženy, je na něho pohlíženo skrz prsty jako na někoho „divného“. Ještě horší to mají sestry. Svobodná je automaticky hodnocena jako "neúspěšná".

Nicméně Jeremjáš, Eliáš, Jak Křtitel, Pavel a mnozí další v manželství nežili a o to více se mohli oddat Bohu.

1K 7,32 Já bych však chtěl, abyste neměli starosti. Svobodný se stará o věci Páně, jak by se líbil Bohu,
1K 7,33 ale ženatý se stará o světské věci, jak by se zalíbil ženě, a je rozpolcen.
1K 7,34 Žena bez manžela nebo svobodná dívka se stará o věci Páně, aby byla svatá tělem i duchem. Provdaná se stará o světské věci, jak by se zalíbila muži.

1K 7,35 To vám říkám, abych vám pomohl, ne abych vás uvedl do nesnází, ale abyste žili důstojně a věrně lnuli k Pánu bez rozptylování.


Toto protestantismus, k jeho škodě, téměř vygumoval.

Souhlasím ale, že biblický požadavek to není, což ale katolíci netvrdí. Celibát byl doporučován i v rané reformaci a praktikovala jej pro své kazatele, alespoň nějaký čas, i Jednota bratrská.

Pastýř





Re: Slovenský kněz odmítl celibát ! (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 21. prosinec 2006 @ 22:30:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mily Pastyr

Myslim, ze teraz nieje rec o slobodnom rozhodnuti cloveka byt zenaty alebo slobodny. Rec je, o podmieneni knazstva slobodnym stavom, co je absolutna biblicka herezia a uplny nezmysel. Z biblickych postav ktore si vymenoval, nepodmienovala knazstvo slobodnym stavom ani jedna, vratane apostola Pavla. Dalej, hlboko nesuhlasim s tvrdenim ze hlbsie oddanie sa Bohu je dane slobodnym stavom. Neviem ci to skor nieje naopak, t.j. niekto, kto je hlboko oddany Bohu, sa pre slobodny stav uplne dobrovolne rozhodne. Z celkoveho kontextu Pisma totiz nikde nevyplyva uprednostnovanie jedneho stavu pred druhym, skor klady a zapory kazdeho s nich.



]


Re: Slovenský kněz odmítl celibát ! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 21. prosinec 2006 @ 22:53:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojime,

už jen samotný stav "kněžství" je dle protestantismu hereze. Ale nekřivděme katolíkům v tom, že podmiňují kněžství celibátem. Je to sice současný požadavek, ale manželství ani dle CIC ani dle Katechismu kněžství apriori nevylučuje. Samozřejmě, že s tím nesouhlasím, ale chtěl jsem to jen uvést na pravou míru.

To, že manželství není druhořádé vůči "celibátu" je samozřejmě pravda. Ale podle mého soudu, stejně jako ten, kdo prorokuje je víc než ten, kdo mluví jazyky (1K 14, 5), pak - podle Pavla - kdo zůstane svobodný, udělá lépe než ten, kdo se ožení.

1K 7,38 Takže kdo se ožení (se svou snoubenkou), jedná dobře, ale kdo se neožení, udělá lépe.

Obojí je však dobré a každý má v tomto své obdarování. Ovšem každé charisma má svůj úkol a jsou i "vyšší" dary.

Ježíš nicméně řekl, kdo to můžeš pochopit, pochop a někdy mám pocit, jako kdyby protestanti byli ti, kdo to nikdy nepochopí a chtěli by 1 K 7 vytrhnout z Bible :-)

Pastýř



]


Re: Slovenský kněz odmítl celibát ! (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 14:11:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1Kor: 7:7 Rád by som bol, keby všetci ľudia boli, ako som ja; lenže každý má svoj zvláštny dar od Boha, jeden tak, druhý inak.

1.Kor 7:17 Len nech každý žije v tom, čo mu udelil Pán a ako ho Boh povolal. Takto prikazujem aj vo všetkých ostatných cirkevných zboroch.
myslim, ze ludia vedeny Bohom uzavru manzelstvo v spravny cas, a v dobu kedy je lepsie byt radsej sam, preziju uplne na plno. Dokonca sa mi zda ze "byt cely zivot slobodny" je len ista forma zaprisahavania sa, nic viac.

Inac ja som si vzdy myslel, ze to cele je o 1.Kor 9, teda cloveka, ktory ma "dar" k slobodnemu stavu, v ramci ktoreho je uplne oddany sluzbe Bohu, rozozname podla toho, ze to nieje v jeho zivote ziadne bremeno, je s tym prirodzene vyrovnany, dovolim si pouzit vyraz "stastny" a jeho zivot nesie patricne "ovocie." O tom, ako su knazi rkc stastny a vyrovnany v umelo nariadenom celibate, svedcia rozne promiskuitne, homosexualne, pedofilne afery, nemanzelske deti atd, atd ... Neviem preco si v rkc nepriznaju, ze umelo nariadeny celibat je len tah, ktory sa tykal viac-menej presunov majetku v jej historii, ako snahou o oddany krestansky zivot.

Slobodny stav vseobecne, sa casto zneuziva rozlicnymi nabozenskymi kultmi ako prostriedok manipulacie. Nieje to tak len v katolicizme ale funguje to povedzme medzi branhamistami, svedkami, modry kriz atd, atd ... Najdeme tam "kasty" ludi, nasilu vedenych k slobodnemu stavu. Pokial je tam niekomu naordinovany "celibat", je to uplne ucelove, takyto clovek, sa z najvacsou pravdepodobnostou stane uplne oddany systemu, coho su si "duchovne autority" plne vedome.



]


souhlasím s povoláním (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 08:13:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři,

tak snad poprvé s Tebou mohu souhlasit v tom co jsi vyčetl z katechismu a CIC i praxe naší církve.

Také myslím, že je ke škodě protestantských církví, když apriori zavrhují život svobodný vydaný Bohu. Proč popírat, že někdo může mít i takové povolání od Boha?

Asi ani já nebo ty to zrovna nebudeme ... ale pár takto zapálených protestantů jsem také potkal (nevím jak čo kde skončili).

Podobný názor jakona svobodné (neúspěšné) ženy je i na ty rodiny co mají méně dětí, než obvykle v církvi má být ...

jarda




]


Re: Slovenský kněz odmítl celibát ! (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 10:10:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Ano, kněžský celibát v katolické církvi je disciplinární nařízení, nikoliv dogma. Tzn. že toto nařízení je možné kdykoliv zrušit, to je třeba mít na vědomí. Jsem spíše pro zdobrovolnění kněžského celibátu, ale také pro zachovávání celibátu u těch, kteří ho slíbili na celý život, stejně jako uznávám nerozlučitelnost manželství a věrnost z toho plynoucí.


]


Dobrý postoj (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 08:19:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Docela to ten kněz dobře řekl - "provinil jsem se vůči pravidlům" která znal.

Ani mi tak nevadí, že byl - je kněz, ale to že ač sám musel často z kázat o věrnosti při sňatcích, tak si klidně naváže mimomanželský vztah až po dítě ... Z toho by se měl omluvit nejdříve, což udělal.

Celibát je věc druhotná - mimomanželské dítě prvotní. Takže až vyřeší to první, možná se pro něj najde cesta i v tom druhém (dispens, řecko-katolík ...).

Kéž by podobně otevřeně vystoupili a jednali i veřejně známí čeští otcové-kněží.

jarda




Re: Dobrý postoj (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 10:17:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Jardo, souhlasím - kněz zhřešil, a to se může stát kdykoliv komukoliv z nás! Vždyť jsme slabí, tak jako Petr, který si myslel, že Krista nikdy nezapře a přece padl. Ale je tu cesta pokání, to je moc Kristova odpuštění. Pro mě je tento kněz vlastně hrdinou - že se dokázal ke své bolesti a ke svému pádu přiznat, a to dokonce před svou farností, a celou situaci čestně řešit. Znám případy kněží, kteří mají třeba už dvě děti, žijí s jejich svobodnou matkou a celou věc zakrývají a zatloukají, i když ho na to mnozí z veřejnosti upozorňují. Že někdo padne - padne, to se může stát každému z nás. Ale že nemíní věc řešiit, tváří se, že je vše vpořádku a nechávají to vyhnívat, to už je moc vážná věc.


]


Re: Dobrý postoj, cit srdce předběhl situaci (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 10:39:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mluví se tady o hříchu, nicméně řekl bych, že
´ děti přicházejí na svět skoro náhodou ´, jak napsal jeden anglický spisovatel. Když je někdo ovanutý citem, je blíže k osobě, a zapomenout se může. Potom vystřízliví a diví se, jak byl blízko.
Kdyby se to stalo, je pro dítě lépe narodit se do domácnosti na to připravené.
Nevýhodou je, že se na těhotenství někdy přijde až ve třetím měsíci (i pátém).
Pro něho bych řekl, že to byla situace, kdy ´srdce předběhlo úřady´, a u kněze to nejde hladce, tam jde o ten zavedený zvyk, stvrzený slovy.
Ve starém Izraeli platilo, že když se sešla dívka s chlapcem v tělesném objetí, byl povinen si ji vzít za manželku. Ne ale, kdyby se to stalo v otcovském domě.
Takže spíše než použít slovo ´hřích´, nebo ´padnout´ bych to obrazně řekl slovy žertovného popěvku ve Slovensku, když se v díži míchá těsto:
´Mladá nevěsta,
spadla do těsta´.
Tak škádlily mladé ženy, když musela péci v novém domě a nešikovně se zamazala kvasem nebo moukou.
Ten mladý kněz asi také ´spadl do těsta´, a od toho to bylo.


]


Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy