Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476164
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele?
Vloženo Úterý, 16. leden 2007 @ 18:21:12 CET Vložil: Bolek

Listárna poslal Gregorios777

Chtěl bych se zeptat tradičních křesťanů, kteří se scházejí v chrámech a kostelech, ale i v modlitebnách:

Umístili by jste si v kostele, chrámu nebo modlitebně výjevy z hinduismu, hinduistická božstva, sochy buddhy, masky woo-doo z Afriky, satanské symboly, symboly čínských draků, podobizny afrických nebo australských křováků, korán, okultní magické a věštěcké knihy, výjevy z řecké mytologie a podobné pohanské předměty? Jestliže ANO, proč? A jestliže NE, tak proč?


"OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 57 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 16. leden 2007 @ 18:26:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já myslím, že ne. Všechno co děláme, děláme pro Pána Boha skrze Ježíše Krista pod vedením Ducha svatého. Udělal by tohle Pán Ježíš, nevadilo by mu to? Ani doma, tuplem ve svém sboru - protože tak vydáváme určité svědectví. Doma například Korán v češtině mám, ale pokud se týká nějaké okultní literatury, tak tu jsem zničil.



nechci být fundamentalista ... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Středa, 17. leden 2007 @ 15:49:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
... ale Karle - Ježíš přeci navštěvoval i celníky a jedl s nimi, myslíš si, že Ti měli domy "čisté" bez různých "model (obrazů, knih)"? Nešel i tam za těmito hříšníky? Neprocházel snad Samařím? Copak tam nebylo dost pohanů s dosti modlami? Nebyl snad v Desetiměstí a v Gerase a v Týru a Sidónu?

Tedy to jak si vyzdobíš svůj pokojíček Ježíši opravdu asi moc nevadí, pokud přitom nezaměňuje Jeho za obrazy, knihy ...

Ježíš přichází za lidmi kamkoli ...

Byli už kdysi boje o to "vyčistit" chrámy od soch nebo obrazů ... většinou titíž lidé co "čistili" kostely také vyčistili i lidi ....

Svůj kostel bych tedy žádnými podobnými pochybnými obrazy nebo peřdměty, na které se ptá G777 plnit nenechal, ale to neznamená, že jsme před Bohem o něco lepší nežli satanisté, ke kterým - i s jejich oblečením nebo znaky může Ježíš přijít. Pro ně jsou ty znaky i oděv důležité, pro málokterého křesťana je asi stejně důležitý nějaký obraz nebo předmět ...

... ale to už je mimo téma - posoudit skutečný stav člověka je na Bohu ...

jarda


]


Re: OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Úterý, 16. leden 2007 @ 18:36:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hinduistická božstva ne, mohlo by to někoho pohoršit. Masky z Afriky nebo podobizny křováků by zase mohly někoho pořádně vylekat, takže taky ne. A draka - jedině se svatým Jiřím, který ho přemohl, takže už nemá žádnou moc.



g7777 (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 17. leden 2007 @ 06:52:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
G. 77777

Nějak mi to nesedí, že tě "někteří" stále dokážou brát i vážně

rive



Re: g7777 (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 17. leden 2007 @ 08:56:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mila rive, ja jsem z tech, kteri berou G triple 7 vazne a jsem rada, ze si prectu rozumne uvahy.


]


Gregorius777 (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 17. leden 2007 @ 08:37:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako kolemjdoucímu,mi příjde tato otázka docela komická,jednak není k tomu důvod aby dotyční tak činili a dále takové otázky si mohou klást skutečně jen někteří lidé-ptáci nebeští si kálejí kde se jim zachce i na svatostánky a sochy svatých a jejich božstvu to zřejmě nevadí ani je za to nepotrestá.. Navíc nemusíme chodit až k cizím kulturám a jejich náboženským symbolům-stačí obyčejný krucifix,který z pohledu víry Židů -SZ či i ap. Pavla je jasné modlářství,vždyť tzv. Desatero ve SZ jasně praví

Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit.

což připomíná i ap. Pavel

Tvrdí, že jsou moudří, ale upadli v bláznovství:
zaměnili slávu nepomíjitelného Boha za zobrazení podoby pomíjitelného člověka, ano i ptáků a čtvernožců a plazů.

Římanům 1:22-23

Není náhoda,že (nejen) výše uvedená SZ pasáž je pak vynechávána např. v katechismu ŘKC ač se přitom halasně propaguje neměnitelnost Desatera.
Historický fakt je ten,že první 3. staletí nebyl Ježíš zobrazován vůbec (podobně jako např. Buddha) pak ve vzpřímeném postoji s pravou rukou lehce zdviženou k pozdravu (viz. byzantské památky) obraz ukřižovaného Krista-krucifix je až pozdní církevní vynález.



Re: Gregorius777 (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 17. leden 2007 @ 09:06:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi mily nulo nevis, ze protestanti, tedy nekatolici, maji prosty kriz bez Krista. On je totiz uz davno v nebi a kriz je jenom symbol krestanstvi. Cemu se asi podobala znacka udelana krvi nade dvermi Izraelitu kdyz Buh nechal zemrit kazdeho prvorozeneho v Egypte? Uz tenkrat!


]


ale není vynechána ... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Středa, 17. leden 2007 @ 15:33:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nulo,

pasáž textu SZ není vynechána, naopak je doslova opsána - resp. obě dvě verze desatera jsou uvedeny v katechismu řkc- stačí jen se do něj podívat ... a pak teprve psát!

Jinak v textu od ap.Pavla Římanům jsi pominul hlavní podstatu jeho psaní a to "zaměnili SLÁVU nepomíjitelného Boha, za zobrazení podoby" - nevšiml jsem si, že by nějaký křesťan zaměňoval Boha za obrázky nebo je měl za cenější nežli Boha.

jarda



]


Re: ale není vynechána ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 18. leden 2007 @ 07:08:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je zvlstne Jardo,,, Ty si nevydel este katolikov modliacich sa k Marii a lebo mrtvemu papezovi? t.j zameniac slavu neporusitelneho Boha za ine???

Tak Ta pozyvam na maly vylet do Medzugoria !!!

Klikni: Katolícke modlárstvo


]


úcta, vyzývání .... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Čtvrtek, 18. leden 2007 @ 13:29:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gojim,

abys tedy měl ještě něco k dobrému o katolících:

- také se modlím na kolenou a to při různých příležistostech a na různých místech (třeba v kostelech nebo na hřbitovech)

- také prosím o přímluvy svaté včetně Panny Marie matky Ježíšovy

- mám v úctě jak živé lidi tak i mrtvé

Nevidím na výše uvedeném přesto nic co by Bohu ubíralo slávu nebo vyvyšovalo někoho nad Něj.

Moje modlitby směřují Bohu nebo těm, kteří jsou u Boha, a pokud Bůh moje modlitby vyslyší a pomůže, tak věřím že pomáhá Bůh nikoli nějaký člověk - živý či mrtvý - i když i s člověk mi může někdy také pomoci.

Může Tě ale urážet spousta věcí a se spoustou jednání můžeš nesouhlasit, neměl bys ale stavět své já nad jiné - tedy podsouvat, že uctíváme nebo používáme zlé duchy. Tam už přesahuješ možnost poznání - to je můj pohled, kterým soudím Tebe - vím, že Ty máš pohled zcela jiný ...

jarda


]


Re: úcta, vyzývání .... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 18. leden 2007 @ 21:16:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jardo, ale ak Ta niekto upozorni ze modlenie sa k mrtvym je podla biblie spiritizmus, nemusi hned stavat svoje JA nad ine, iba Ti povedal biblicky fakt. Myslim, ze ked napriklad gedeon roztrieskal pohanske modly v jeho rodnom meste Ofre, vykonaval Boziu volu a nie svoje Ja.



]


katechizmus alebo Pismo? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 18. leden 2007 @ 22:07:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Katechizmus Katolíckej cirkvi (1998)

#966 “’Napokon bola Nepoškvrnená Panna – uchránená nedotknutá od akejkoľvek škvrny dedičného hriechu – po skončení pozemského života vzatá s telom i dušou do nebeskej slávy a Pán ju povýšil za Kráľovnú vesmíru, aby sa tak plnšie pripodobnila svojmu Synovi, Pánovi pánov a víťazovi nad hriechom a smrťou.’ Nanebovzatie presvätej Panny je výnimočnou účasťou na zmŕtvychvstaní jej Syna a anticipovaním vzkriesenia ostatných kresťanov:...“

2. Písma

Jeremiáš 7:18 “Synovia sberajú drevo, a otcovia zapaľujú oheň, a ženy miesia cesto, aby narobily kráľovnej nebies obetných koláčov a aby obetovali iným bohom liate obeti, nato, aby ma popudzovali.”
Jeremiáš 44:17 “A budeme kadiť kráľovnej neba a lievať jej liate obeti, jako sme robievali my a naši otcovia, naši kráľovia a naše kniežatá...”

Kto je kral vesmiru?

Žalm 57:6 “Vyvýš sa nad nebesia, Bože, nad celú zem tvoja sláva!”
Žalm 21:14 “Povznes sa, Hospodine, vo svojej sile;“
Žalm 18:47 “...nech je vyvýšený Bôh môjho spasenia!”
Žalm 46:11 “Prestaňte a vedzte, že ja som Bôh a budem vyvýšený medzi národami, budem vyvýšený na zemi.”
Izaiáš 45:22 “Obráťte zreteľ ku mne, aby ste boly spasené, všetky končiny zeme, lebo ja som silný Bôh, a niet viacej nikoho.”


]


Re: katechizmus alebo Pismo? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 18. leden 2007 @ 22:11:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A. Katechizmus Katolíckej cirkvi (1998)

#2677 “...Keď žiadame Pannu Máriu, aby za nás prosila, uznávame, že sme úbohí hriešnici a obraciame sa na ‘Matku milosrdenstva’, na tú, ktorá je celá svätá.
#2030 “...Od [Rímskokatolíckej] Cirkvi sa učí príkladu svätosti, ktorej vzor a prameň spoznáva v presvätej Panne Márii...

B. Písma: Biblicky je Božia svätosť základná Božia vlastnosť, ktorá je vyjadrená vo všetkých jeho atribútoch. Pokus nazvať nejakú bytosť ako “celú svätú” napĺňa podstatu rúhania a modlárstva.

Zjavenie 15:4 “Kto by sa teba nebál, ó, Pane, a neoslavoval tvojho mena?! Lebo ty si sám jediný svätý; pretože všetky národy prijdú a budú sa klaňať pred tebou...”
1. Samuelova 2:2 “Nie je svätého, jako je Hospodin, lebo nie je nikoho krome teba; a nie je skaly, jako je náš Bôh!”
Žalm 99:3 “Nech oslavujú tvoje meno veľké a strašné, lebo je sväté.
Žalm 99:9 “Vyvyšujte Hospodina, našeho Boha, a klaňajte sa obrátení k vrchu jeho svätosti, lebo Hospodin, náš Bôh, je svätý.


]


Re: katechizmus alebo Pismo? (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Čtvrtek, 18. leden 2007 @ 22:36:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
"...ale jako je svatý ten, který vás povolal, buďte i vy svatí v celém způsobu života." (1 Petr 1,15)



]


Je biblicke klanat sa socham mrtvych? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 19. leden 2007 @ 09:14:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je to Lukin, co stale o Tebe tvrdim. Ty si nikdy nemal Pismo v ruke:

Zjavenie 22:8  ... Keď som to počul a videl, padol som k nohám anjelovi, ktorý mi to ukázal, a klaňal som sa mu.
9  On mi však povedal: Pozri, nie tak! Som spoluslužobníkom tvojím, tvojich bratov, prorokov a tých, ktorí zachovávajú slová tejto knihy. Bohu sa klaňaj!

Kanonizace zemřelých svatých papežem Janem XV. r. 995 je nebiblická, protože každý věřící, v jehož srdci přebývá Pán Ježíš, je svatý. Každý, kdo v tomto okamžiku přijme Pána Ježíše, je svatý a žádný člověk nebo organizace jej nemusí za svatého vyhlašovat. Svatými se lidé stávají tím, že je osvítí Bůh. Člověk, i v nejvyšší funkci, nemá moc jiného člověka svatým učinit, přijmout jej do církve, ani jej z církve vyobcovat. Znovu- zrozený je nejen svatý, ale i kněz a král.

Vy však jste rod vyvolený, královské kněžstvo, národ svatý, lid náležející Bohu, abyste hlásali mocné skutky toho, kdo vás povolal ze tmy do svého podivuhodného světla. (1Pt 2,9)


Je biblicke klanat sa socham mrtvych, Lukin?

Co na klananie sa ludom, ich uctievaniu, hovori Písmo?

Skutky 14:15  a vraveli: Mužovia, čo to robíte? Aj my sme ľudia, ktorí trpíme podobné neresti jako vy, ktorí vám zvestujeme evanjelium, aby ste sa obrátili od týchto márností k živému Bohu, ktorý učinil nebo i zem i more i všetko, čo je v nich ....

Matouš 4:10 Tu mu Ježíš odpoví: "Jdi z cesty, satane; neboť je psáno: `Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět a jeho jediného uctívat.´

Koloským 2:18,19 Ať vám neupírá podíl na vykoupení nikdo, kdo si libuje v poníženosti a uctívání andělů, jak to v marné pýše své mysli viděl při svém zasvěcování. 19 Takový člověk se nedrží hlavy, Krista , z níž celé tělo, pevně spojené klouby a šlachami, roste Božím růstem

Zjevení Janovo 19:10 Tu jsem padl na kolena k jeho nohám. Ale on mi řekl: "Střez se toho! Jsem jen služebník jako ty a tvoji bratří, kteří vydávají svědectví Ježíšovi. Před Bohem poklekni!" Kdo vydává svědectví Ježíšovi, má ducha proroctví.









]


společennství svatých (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 19. leden 2007 @ 08:12:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gojim,

já i Ty soudíme podle svých osobních názorů - tedy podle svého já ... já to tedy přiznávám a píši Ti osobně - Ty se někdy schováváš za texty a citáty jiných lidí.

Jak jsem psal - tak jako prosím o pomoc živé, prosím o pomoc i zemřelé, kteří jsou u Boha. O jejich životě můžeš mít osobně pochybnosti - to Ti neberu, ale od počátku církev věřila, že jako zemřelí svatí jsou nyní u Boha a stále tvoříme jedno společenství.

Gedeon na jedné starně vyplnil Boží vůli rozbitím model na druhé straně si udělal efód a vystavil jej ve svém městě kam za ním chodil smilnit celý Izrael ...(Soudců 8,27) Chceš mi jej tedy dávat za příklad Božího jednání?

Pokud ano - tak mě měř tak jak jeho měří Písmo ....

jarda



]


Re: společennství svatých (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 19. leden 2007 @ 09:27:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobre. tak preco potom sudis podla svojho "ja" a nie podla Pisma, Jardo?

Napriklad:

Skutky apoštolské 17:29 Jsme-li tedy Božími dětmi, nemůžeme si myslet, že božstvo se podobá něčemu, co bylo vyrobeno ze zlata, stříbra nebo z kamene lidskou zručností a důmyslem.

stoji to modlarstvo vobec za to?


]


Re: společennství svatých (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 19. leden 2007 @ 10:07:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojim,

právě proto ...

Písmo je možné vykládat velmi různě dle možností - viz Gedeon - Ty jej v něčem cituješ a vyzvedáváš jako Božího služebníka a on to byl přitom modloslužebník ...

... ale nijak jsi mi ještě nedokázal svůj osobní názor, že katolíci pokládají obrazy nebo sochy za Boha - to že se v kleče modlím nebo mám v úctě jiné lidi - Boha nijak nenahrazuje ( k citátu ze skutků) ...

jarda


]


Re: společennství svatých (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 19. leden 2007 @ 10:12:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
On ti to ani nijak nedokáže, protože nemá jak. Ale napíše ti dlouhou citaci z nějakých silně tendenčních knih, a to považuje za důkaz. Asi jako když ti namaluji pastelkami lochnesku a řeknu: "to je důkaz, že existuje!. :-) Pokoj tobě, ale i Gójimovi.


]


Re: společennství svatých (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 19. leden 2007 @ 10:54:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lukin, prave preto lebo si Pismo nikdy nemal v ruke, povazujes ho za tendencnu knihu. Co je potom ale katechizmus?


]


Re: společennství svatých (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 19. leden 2007 @ 10:52:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nehovoris pravdu. Ak rucal modly ktorym sa modlili jeho otcovia pocuvol Boha.

Ukaz mi jednu postavu v Biblii ktora neurobila ci vo vacsej alebo mensej miere nieco negativne, zle ...Mimo Pana.

Okrem toho je mnozstvo svatych ktorych uctievas a nic o nich nevies. Preto je zvrhlost sa modlit k zomrelym.


]


Re: společennství svatých (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 19. leden 2007 @ 11:26:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
??? které svaté uctívám aniž o nich něco vím???

? pokud bořil modly byl dle Písma OK - pokud dělal svoji modlu byl podle Písma modloslužebník - tak v tom jsme se shodli podle Písma. Pokud jde ale o shodu, zda i takový člověk může být u Boha považován za spravedlívého, tak ty budeš mlčet, protože Ti Písmo k tomu nic neřekne ... a já protože věřím v Boží spravedlnost a milosrdenství které přehlíží úlety, tak jej nepovažuji za modloslužebníka. Třeba měl k tomu aby si udělal efód nějaký důvod ... podobně jako David si vzal v chrámu chleby, které směli jíst jen kněží.

jarda



]


Re: společennství svatých (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Neděle, 21. leden 2007 @ 10:53:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jardo je Pismo nedokonale, mlciace? Mozno pre Teba, nakolko si ho nahradil katechizmom. Nemyslis ze prave toto je dovod preco Boh mlci a cez Pismo nehovori?
Ved katechizmus je uplne protibiblicky, dovoluje uctievat zomrelych, relikvie, obrazy, sochy.

2 Králi 18:4  Odstránil výšiny, (chizkija) rozbil posvätné stĺpy, zoťal ašéru a rozdrvil medeného hada, ktorého zhotovil Mojžiš, lebo až dovtedy mu Izraelci kadievali a nazývali ho Nechuštánom.





]


Re: společennství svatých (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Neděle, 21. leden 2007 @ 10:59:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...a vedel by si my vysvetlit, naco je treba k modlitbam sochy zomrelych papezov?

Preco by som mal zamenit priame obecenstvo s Bohom za sochu?


]


Re: společennství svatých (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pondělí, 22. leden 2007 @ 10:46:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
"Preco by som mal zamenit priame obecenstvo s Bohom za sochu?"

To nevím, to musíš vědět ty. Já osobně to nepoužívám, takže si budeš muset poradit sám.


]


Gedeon neměl právo mít kněžský efod, nebyl knězem rodu Aronova (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 19. leden 2007 @ 09:37:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bohoslužebným oděvem starozákonních kněží byl efod. Kněží od doby vyjití Izraelců z Egypta a smlouvy na Sinaji museli pocházet z kmene Levi a ještě k tomu z rodiny Aronovy.
Nekněží neměli právo mít kněžský efod. Nekněz Gedeon tím, že měl efod tedy hřešil, čili duchovně smilnil.
Podobně zhřešil i starozákonní král Saul, udělal ze sebe kněze, ač knězem nebyl. Viz 1.Samuelova, 13.kapitola.

Problémem zhruba všech protestantských církví je podobný problém autorit.
Chybí zde apoštolská posloupnost, to čemu se lidově říká kněžské svěcení.
Je pravdou, že prorokem a učitelem může být i člověk bez kněžského svěcení, avšak jisté věci jsou vyhrazeny kněžím - konat plnohodnotnou Poslední Večeři Páně.
Večeře Páně konaná protestanty není totožná s Poslední Večeří Páně, je pouze jednou z řady večeří, které konal Kristus se svými učedníky předtím než ustanovil Poslední Večeři Páně.
Jen a pouze při Poslední Večeři Páně dochází k duchovní proměně chleba a vína v živé Tělo a Krev Krista.
Při předchozích večeřích Krista s apoštoly a dalšími učedníky a učednicemi k duchovní proměně chleba a vína v živé Tělo a Krev Krista nedocházelo. Třikrát při nich došlo k zázračnému a viditelnému rozmnožení chleba, nedošlo však k duchovní proměně v Božího Syna Ježíše Krista.

Protestanté se domnívají, že při svých bohoslužebných večeřích opakují Poslední Večeři Páně.
Mýlí se - oni opakují předchozí večeře s Kristem a někdy velmi výjimečně při těchto večeřích dokonce z milosrdenství Božího dochází k rozmnožení pokrmu. Dokonce při těch protestantských večeřích zažívají i pocit přítomnosti Krista mezi nimi dle Jeho zaslíbení, že kde se (v upřímnosti a dobré vůli) dva, či 3 lidé v Jeho jménu sejdou, tam uprostřed přijde i Kristus. Ale stále to ještě není Poslední Večeře Páně.

Krátce zauvažoval: Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Gedeon neměl právo mít kněžský efod, nebyl knězem rodu Aronova (Skóre: 1)
Vložil: joker v Pátek, 19. leden 2007 @ 09:55:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakpak jste přišel na svoje odvážná tvrzení? Copak Vás ve škole neučili nic o tom, jak židé slaví šábes?


]


Šábes ještě není Poslední Večeří Páně (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 19. leden 2007 @ 15:11:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jokere, já jsem napsal:
"Večeře Páně konaná protestanty není totožná s Poslední Večeří Páně, je pouze jednou z řady večeří, které konal Kristus se svými učedníky předtím než ustanovil Poslední Večeři Páně.
Jen a pouze při Poslední Večeři Páně dochází k duchovní proměně chleba a vína v živé Tělo a Krev Krista.
Při předchozích večeřích Krista s apoštoly a dalšími učedníky a učednicemi k duchovní proměně chleba a vína v živé Tělo a Krev Krista nedocházelo. Třikrát při nich došlo k zázračnému a viditelnému rozmnožení chleba, nedošlo však k duchovní proměně v Božího Syna Ježíše Krista."

Jistě Jokere víte, že Židé při slavení šábesu nic neučí o promění chleba a vína v Tělo a Krev Krista. Podobnou večeři byť trochu tišší konají protestanté - také většinou nevěří v zázrak proměny chleba a vína v Bohočlověka Krista. Slova tělo a krev chápou jen jako podobenství, při kterém pouze vzpomínají na událost z minulosti. Pravoslavní a katolíci však věří, že Kristus je teď neviditelně tady zamaskován chlebem a vínem. Proto satanisté rádi kradou neviditelně proměněné katolické hostie. Stoupnou si do řady při svatém přijímání a eucharistii (hostii), kterou od lehkomyslného kněze do ruky dostanou, poté radostně mučí. Věří, že mučí Krista a mají z toho zvrhlou radost. Bohu žel podobnou radost z rozdupávání proměněných katolických hostií měli ve Francii 16.století protestantští kalvíni. Katolíci tehdy Krista v eucharistii bránili a byla z toho občanská válka.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Gedeon neměl právo mít kněžský efod, nebyl knězem rodu Aronova (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 19. leden 2007 @ 10:30:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Libore,

díky za úvahu ... ano tak nějak se to dá také rozlišovat ... prakticky mě ale jako křesťana zajímá, kde se mohu zúčastnit téže slavnosti - Večeře Páně, kterou konali již apoštolé ...

Dříve byly striktní výklady např. naší katolické církve, že pouze u nás katolíků - nyní se již umožňuje (sice je to bráno jako výjimečný případ) i u pravoslavných a jiných kde není pochybnost o stejné víře a kněžích ... no a kde to může skončit?

Každý křesťan by měl být dobře vyučen v tom, co se při slavnosti Večeře Páně vlastně koná ... a pokud to nechápe tak by se k němu asi mělo nejprve přistupovat jako k dítěti (však pravoslavní prý podávají i velmi malým dětem) a nemělo by se mu bránit.

Opačný problém nastává u poučeného, zda a co vlastně má prožívat a chápat ve společenství, které chápe poslední večeři - i oběť Ježíšovu - zcela jinak ...

jarda


]


preco si neberiete priklad z biblickej Marie? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 19. leden 2007 @ 09:57:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ked sa niekedy vzdas katolicizmu, pochopis ze pojem "svaty" je v Pisme uplne iny ako uci neviestka. Pismo opisuje aj velkych Bozich muzov s chybami a s ich nasledkami. Katolicizmus nie. Dal som Ti za priklad moment kedy gedeon porucal modly na Bozi prikaz.

Preco mate plne usta Marianskej ucty ale s Marie si neberiete vobec ziadny priklad??? T.j. Neblahoslavite ju - t.j. netesite sa s jej skutkov a neberiete si s nej ziadny priklad?

Lukáš 1:46,47 Maria řekla: "Duše má velebí Pána 47 a můj duch jásá v Bohu, mém spasiteli ...

Kde su tam modlitby k svatym, zomrelym, ludom? Jej duch velebi Pana, Tvoj prosi mrtvych svatych? Nestoji to zato vzdat sa toho spiritizmu, jardo?

Jan 14:13,14 A začkoli budete prosit ve jménu mém, učiním to, aby byl Otec oslaven v Synu. 14 Budete-li mne o něco prosit ve jménu mém, já to učiním.

Jan 15:16 Ne vy jste vyvolili mne, ale já jsem vyvolil vás a ustanovil jsem vás, abyste šli a nesli ovoce a vaše ovoce aby zůstalo; a Otec vám dá, oč byste ho prosili v mém jménu.


]


a preco si neberies priklad z žijící Marie? (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 19. leden 2007 @ 10:19:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gojim,

Tvá víra je víra literární - opíráš ji jen o texty a navíc si přidáváš svůj výklad ...

... a to samé dělá i moje církev, která ovšem k tomu doplňuje, že tento výklad je stejný již od apoštolů - říká se tomu, že se to traduje - neboli TRADICE. Tvůj (nebo jiného) výklad vzniká od Vašeho aktuálního duševního stavu, kdežto tradiční jde o apoštolů, kteří osobně slyšeli a viděli Krista ...

Marie si vážím a mám ji za velký příklad - vždyť nejvěrněji následovala Ježíše!

Této mojí víře neodporuje svědectví církve (mj. mnoho citátů v Písmu - např. Zjevení) o svatých - bratrech křesťanech, kteří zemřelí tělem tomuto světu, žijí u Boha.

To čemu Ty věříš, že jsou duchové nebo démoni a my se k nim slovy obracíme - já a církev věříme, že jsou žijící lidé v nebi.

A proč se k nim modlit a prosit o pomoc?

Což přímo Marie neprosila Ježíše o pomoc?

Což jiní lidé neprosili apoštoly o pomoc?

Což apoštolé neprosili své bratry o modlitby?

Nemusíš to dělat, pokud tu potřebu nemáš - pokud ale jsem ve stavu, kdy potřebuji pomoci, nebudu se dělat pyšným, ale pokorně se v modlitbě obrátím o radu a pomoc.

jarda

Pozn.: Osobně jsem žádná zjevení svatých nebo Panny Marie neměl, takže pokud je mají jiní křesťané, považuji je za jejich záležitost - patrně jim nebo skrze ně chce Bůh něco sdělit. Ovšem v tomto zůstávám na stanovisku naší církve - vše ke spáse již vykonal Kristus a vyučil své učedníky jak mají pokračovat osobní zjevení nejsou spasonosná, i když mohou být informačně možná zajímavé ...


]


Re: a preco si neberies priklad z žijící Marie? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 19. leden 2007 @ 10:56:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikde v Pisme nenachadzam nic podobne. Pismo to oznacuje za nieco ako ohavnost. Podla Lukina je Pismo tendencna kniha. A podla Teba?


]


Re: a preco si neberies priklad z žijící Marie? (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 19. leden 2007 @ 11:39:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gojim,

... tak to by jsi si měl tedy Písmo znovu přečíst - rychlejší to je odzadu - od Zjevení - tam je o celých tisícech i zástupech svatých v nebi u Boha dosti ...

Písmo - i naše víra - považuje za ohavnost si Boha nahražovat čímkoli ... Ježíš zcela člověk i zcela Bůh ale sám přišel na svět a lidé jej viděli - není tedy už možná záměna za mrtvou sochu nebo jiného člověka (např. Pannu Marii).

Katolictví je monoteistické tj. Bůh je jen jeden a nikdo jiný není Bohem ... Veškeré skutky, které svatí konali nebo konají jsou z působení Boha - i to je tradice církve ... Přijdou totiž mnozí a budou říkat, že oni jsou ta božská moc, ale nevěřte ... náš Pán přijde sice jako nečekaný zloděj, ale také tak, že to pozná každý ... tady nenímožná záměna a proto je takřka dovoleno vše - obrazy, sochy - protože každý ví, že není možné Boha zobrazit - on - jediný obraz - Ježíš je na nebesích ...

OPRAVDU VĚŘÍŠ, že katolíci očekávají příchod Marie nebo jiného svatého jako Boha??? To Ti nezbaštím, že jsi tak naivní ....

MOŽNÁ ale míříš svými podněty k tomu, že se dává větší úcta obrazům, sochám nebo místům nežli živému Bohu - čili česky řečeno "pomodlit se na poutním místě má větší hodnotu nežli pomodlit se na jiném místě" což pravda není, pravda ale je, že "vykonat skutek pouti, je určitě namáhavější a cenější nežli si o tom přečíst knížku".

jarda

K "tendenční knize" - lukin narážel na ty Tvoje citace z knih typu Dave Hunt - Žena jedoucí na šelmě nebo Tajné dějiny jezuitů atd.

... ale osobně jsem rád, že Písmo je zaujaté a bylo psáno zaujatými křesťany, chtěl by jsi snad o zjevení Boha nějaké vědecké dílo psané ateisty? Také by se to mohlo stát, naštěstí apoštolé pochopili a začali psát ... jinak o Kristu máme jen negativní zápisky u Josefa Flávia a spol. ...


]


Re: a preco si neberies priklad z žijící Marie? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Neděle, 21. leden 2007 @ 11:07:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mily Jardo. Katolicizmus zbozstuje Mariu, pretoze pochadza s pohanskeho okultizmu. V bozstvach s tej doby plati rovnovaha medzi muzskym a zenskym principom. Mariu ste teda zneuzili a spravili ste s nej modlu. Ty ma presvedcujes ze nie, hned potom ako vyjdes s kostola a vzdavas jej hold ako neposkvrnenej vzdy-panne a matke Boha. Otazka je: preco nehovoris pravdu? Keby si aspon uznal ze to robis, aj ked to v Pisme nieje a povedal ze Pismo je vlastne tendencna kniha. Lukin mi to uz povedal, cim si aspon priznal ze je clen uplne ineho nabozenstva ako krestanstvo.


]


Re: a preco si neberies priklad z žijící Marie? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 19. leden 2007 @ 20:11:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jardo2005, výklad katolíků je stejný již od apoštolů? Měl by jsi říci, že je stejný spíše od tzv. církevních otců, kteří již evangelium úplně pozměnili a udělali z něj pouhé moralizování. Apoštolé se sami k žádným zesnulým svatým NEMODLILI. Tato "TRADICE" vznikla až později a je ve většině případů v naprostém rozporu s písemnostmi apoštolů. Nemá v písemnostem apoštolů žádný základ. S jistotou mohu říci, že jde o něco, co je otočeno o 180 stupňů oproti Písmům apoštolů. Proč neexistuje žádný záznam, že by se např. apoštol Pavel nebo Petr modlil k mučedníkovi Štěpánovi, nebo k Janu Křtitelovi, či k Mojžíšovi nebo Eliášovi? Nebyli to snad bratři, kteří v té době již byli přímo s Kristem a jejich přímluvy by podle vás mohly mít velkou cenu? Písmo x Tradice = Slovo Boží proti slovu lidskému Jde pouze o staronové zavržení Božího Slova lidskou tradicí. Už farizeové a zákoníci to s oblibou činili. Jim Pán Ježíš řekl: "Nadarmo Mne ctí."


]


Na přímluvu nanebevzatého Eliáše se stal biblický zázrak (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 20. leden 2007 @ 13:13:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jeden záznam v Bibli o prosbě Elíši k Elijášovi, který byl vzat už do nebe existuje ve Starém zákoně. Zde prosím. 2. Královská 2,11-14 (EKUM)
2,11 Pak šli dál a rozmlouvali. A hle, ohnivý vůz s ohnivými koni je od sebe odloučil a Elijáš vystupoval ve vichru do nebe.
2,12 Elíša to viděl a vykřikl: "Můj otče! Můj otče! Vozataji Izraele!" A pak už ho neviděl. I uchopil své roucho a roztrhl je je na dva kusy.
2,13 Pak zdvihl Elijášův plášť, který z něho spadl, vrátil se a postavil se na břehu Jordánu.
2,14 Vzal Elijášův plášť, který z něho spadl, udeřil jím do vody a zvolal: "Kde je Hospodin, Bůh Elijášův, i on sám?" Když udeřil do vody, rozestoupila se a Elíša přešel.

Když Elíša zvolal: "Kde je Hospodin, Bůh Elijášův, i on sám?" pak zcela v souladu s textem lze pod slůvkem on myslet jen a pouze on-Elijáš, neboť Hospodin, Bůh Elijášův je zmiňován předtím.
Je vidět i okamžitý efekt modlitby Bohu libé. Kdyby se tato modlitba k Bohu a současně i prosba o přímluvnou modlitbu k Elijášovi, Pánu Bohu nelíbila, jistě by se následující zázrak nestal: "Když udeřil do vody, rozestoupila se a Elíša přešel". Je známo z moderních dějin a také na Granu o tom někdo vydal svědectví, jak se nějaký protestantský kazatel utopil ve vodě, i když věřil, že Bůh udělá zázrak.

Přemýšlejte Gregorii777. Toto není v souladu s učením Vaší denominace, ale přesto je to biblické

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Na přímluvu nanebevzatého Eliáše se stal biblický zázrak (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 21. leden 2007 @ 10:06:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Seraphime, přece musíš vědět, že to není relevantní případ. Elíša mluvil k Eliášovi ještě v době, kdy vystupoval do nebe, tedy v době, kdy ho ještě viděl. Za druhé - Eliáš nebyl zasnulý. Přesto, poté, co Eliáš zmizel v nebi, se k němu již Elíša NEMODLIL. Co všechno nedokáží použít TRADICIONALISTÉ, aby potvrdili své odchylky od Božího Slova...


]


Re: Na přímluvu nanebevzatého Eliáše se stal biblický zázrak (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Neděle, 21. leden 2007 @ 15:17:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratře, prosím, čti text Bible a nevymýšlej si:
2.Královská, 2.kapitola, verše 12-15:
2,12 Elíša to viděl a vykřikl: "Můj otče! Můj otče! Vozataji Izraele!" A PAK UŽ HO NEVIDĚL. I uchopil své roucho a roztrhl je je na dva kusy.
2,13 Pak zdvihl Elijášův plášť, který z něho spadl, vrátil se a postavil se na břehu Jordánu.
2,14 Vzal Elijášův plášť, který z něho spadl, udeřil jím do vody a zvolal: "Kde je Hospodin, Bůh Elijášův, i on sám?" Když udeřil do vody, rozestoupila se a Elíša přešel.
2,15 Viděli to proročtí žáci z Jericha, kteří byli naproti, a řekli: "Na Elíšovi spočinul duch Elijášův." Šli mu vstříc, poklonili se mu až k zemi

Z uvedeného textu jednoznačně plyne, že Elíša mluvil k nanebevzatému Eliášovi v době, kdy už byl v Nebi - v době kdy už ho neviděl.

Víš Gregorii i Gojime, toto je např. důvod, proč nemohu být protestant, neboť zde protestanté odporují Bibli, odporují své vlastní zásadě SOLA SCRIPTURA. Kdyby se protestantismus opravdu věrně držel své vlastní zásady SOLA SCRIPTURA, dávno by přestal vytýkat katolíkům a pravoslavným prosby k nanebevzaté Marii panně o přímluvnou modlitbu. PROTESTANTISMUS SE VŠAK SLEPĚ DRŽÍ DALEKO VÍCE VIKLEFOVSKO-LUTHERSKO-KALVÍNSKÝCH TRADIC NEŽLI TEXTU BIBLE.
Přemýšlejte o tom na modlitbách, snad vás osvítí Duch svatý a vysvobodí z těch středověkých omylných tradic.
Já odmítám tyto viklefovsko-luthersko-kalvínské tradice ve všech bodech, kde se liší od Bible. Stejně tak odmítám modernistické tradice v Katolické církvi po 2.Vatikánském koncilu r.1965, které inspiraci Bible v některých protievolucionistických textech zpochybňují či překrucují v pouhé podobenství a mýtus. Odmítám i tu modernistickou tradici po 2.Vatikánském koncilu r.1965, která míchá křesťanství, islám, kabalistické talmudistické židovství, budhismus a hinduismus do jedné kaše. Bible je pro mě svatá. Nikdo, ani papež či biskupi nemají právo ji překrucovat či měnit na pouze pohádkové dětské příběhy.
Odpověděl:
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


I na přímluvy nanebevzaté Panny Marie se dějí zázraky (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Neděle, 21. leden 2007 @ 17:34:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
A oč o mnoho milosti plná je před Eliášem u Boha na nebe vzatá i s tělem Panna Maria. Milovaní to nevadí, že na nebe vstoupení Panny Marie není odkaz v písmu ONA tam je neboť ji Blahoslaví celé nebe i celé lidstvo. Kdyby bylo v knihách Písma Svatého vše napsané nebylo by místa pro tak velkou knihu v našich knihovnách.

Jestli byl na nebe vzat i s tělem Eliáš a navíc ještě na ohnivém kočáře nepochybujme, že je tam v nebi Panna Maria královnou a je to ONA ta žena a královna oděná korunou dvanácti hvězd.


]


G777 - nepochopení ... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Středa, 24. leden 2007 @ 08:42:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregory,

napsal jsi to dobře, ale trochu jsi nepochopil co jsem chtěl Gojimovi napsat - psal jsem, že:
- jeho výklad je nějaký a odvolává se na jeho OSOBNÍ a SOUČASNÉ pochopení dochovaného a kanonizovaného a přeloženého textu
- a výklad naší církve je také nějaký daný také nějakým pochopením textu a navíc je podpořen tradováním církve, která jde od apoštolů - nikoliv tedy UČENÍ ale CÍRKEV jde od apoštolů

Nehovořím o tom, že učení o přímluvách je obsaženo v textech dochovaných od apoštolů - i když i to se může najít, ale hovořím o tom, že to tak později shrnuli do písemné formy členové CÍRKVE.

Nezáleží mi moc na tom, zda je to poprvé písemně doloženo ve 3. století nebo 10.století ... víra v to, že člověk, který uvěří v Krista je Božím dítětem a po smrti odchází k němu je VÍRA mé církve. Přímluvné modlitby jsou už jen "vedlejší" produkt víry v život svatých v nebi u Boha.

Myslím, že spousty věcí by to církev ani psát nemusela (konec konců Kristus apoštolům a učedníkům neřekl aby napsali Nový zákon), dokud byla stejná víra ...

.... ale díky sektám, které se svým učením vydělovaly z církve nebo proti církvi (Markonioń, gnostici, manichejci ...) se stalo nutné i písemně vyjádřit víru nebo kanonizovat - viz kanonizace knih a textu Nového zákona, vyznání víry, atd.

Jsi-li proti tradici, tak by jsi si měl objasnit, jak se k Tobě vůbec Písmo dostalo - Ježíš ani jeho apoštolé Ti jej do ruky nedali (tak třeba ale věří Mormoni, že mají svou knihu přímo od a skrze anděla. který jim řekl, kde mají v 19.století hledat). Písmo Ti kdysi kanonizovala církev - nikoli apoštolé, ale jejich učedníci a následovníci o několik století později ...

Bůh je živý a proto Písmo jako svou oporu nepotřebuje. Písmo je tady pro nás jako opora a "mrtvé" svědectví víry našich starších bratří ve víře ... větší oporou je svědectví a zvěstování víry živými bratřími. K čemu by bylo dobré, kdyby na zemi byly knihy, ale skutečnou víru by nikdo neměl a nežil ve víře v Krista - Boha živého ??

Tvému hledání a formování církve skrze dochované Písmo, nikdo nebrání, je to podle mě jedna možná cesta jak následovat alespoň v něčem Krista.

jarda


]


Re: G777 - nepochopení ... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 24. leden 2007 @ 11:07:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Jardo2005, píšeš: ///napsal jsi to dobře, ale trochu jsi nepochopil co jsem chtěl Gojimovi napsat - psal jsem, že: - jeho výklad je nějaký a odvolává se na jeho OSOBNÍ a SOUČASNÉ pochopení dochovaného a kanonizovaného a přeloženého textu/// Jardo, OSOBNÍ a SOUČASNÉ pochopení Písma, které se pohybuje v jeho hranicích, je vždy lepší a přesnější, než POCHOPENÍ, které si k Písmu přidává nekanonické, ba přímo lidmi vymyšlené věci. ///- a výklad naší církve je také nějaký daný také nějakým pochopením textu a navíc je podpořen tradováním církve, která jde od apoštolů - nikoliv tedy UČENÍ ale CÍRKEV jde od apoštolů/// Text Písem NENÍ PODPOŘEN tradováním Církve, ale je naopak POPŘEN touto tradicí. Pán Ježíš řekl farizeům: "Čistě vy RUŠÍTE příkázání Boží, abyste USTANOVENÍ SVÁ zachovali." A také:"RUŠÍCE Slovo Boží ustanovením svým, kteréž jste ustanovili. A mnohé těm podobbné věci činíte." ( Mk 7,9+13 ) Náboženská tělesnost se vždy k Božímu Slovu snaží přidat nějaká svá ustanovení a tradice. Je jedno, zda židovská nebo křesťanská. Od APOŠTOLŮ jde jak UČENÍ, tak CÍRKEV. A jedno bez druhého neexistuje. Bludné učení Církev DISKVALIFIKUJE a DEGRADUJE na škodlivou SEKTU. Existence Církve je na ZDRAVÉM UČENÍ přímo závislá. Proto Církev zůstávala v UČENÍ APOŠTOLSKÉM ( Sk 2,42 ). A ďáblova taktika a strategie vždy útočí v první řadě proti PRAVDĚ, ( v druhé řadě proti morálce ), protože ví, že jakmile se mu podaří zastřít PRAVDU svojí LŽÍ a LSTÍ, přestane ta která místní Církev existovat. Tedy fyzicky bude existovat dál. "Bohoslužby" budou pokračovat. Ale již se s ní nebude počítat na nebeských místech. Pán Ježíš pohne jejím svícnem z jeho místa. ///Nehovořím o tom, že učení o přímluvách je obsaženo v textech dochovaných od apoštolů - i když i to se může najít, ale hovořím o tom, že to tak později shrnuli do písemné formy členové CÍRKVE./// Ano. Takže vlastně přidali ke kánonu Písem ještě další nebiblické přídavky - novoty, které uvrhly Církev do modlářství. To je stará satanova strategie použitá již na Izraeli. Tomu však mohou podlehnout pouze lidé, kteří nepřemýšlejí a nerozjímají v intencích Písem. Tedy neučení a neutvrzení. ///Nezáleží mi moc na tom, zda je to poprvé písemně doloženo ve 3. století nebo 10.století ... víra v to, že člověk, který uvěří v Krista je Božím dítětem a po smrti odchází k němu je VÍRA mé církve. Přímluvné modlitby jsou už jen "vedlejší" produkt víry v život svatých v nebi u Boha./// Jedna věc je odchod zesnulých svatých k Bohu. To máme doloženo Písmy. Druhá věc je ale vyvodit z toho chybný závěr, že se k těmto zesnulým svatým můžeme modlit. Ani jeden apoštol to nedělal. Ani prvotní Církev to nedělala. A to je pro mne ROZHODUJÍCÍ! ///Myslím, že spousty věcí by to církev ani psát nemusela (konec konců Kristus apoštolům a učedníkům neřekl aby napsali Nový zákon), dokud byla stejná víra .../// Kristus samozřejmě apoštolům ŘEKL, aby psali neseni Duchem svatým Evangelia a Epištoly i Zjevení, které budou v budoucnu sebrány a budou přiřazeny ke Starozákonním Písmům jako jejich ROVNOCENNÉ spisy ( 2Pt 1,21 // 2Pt 3,15-16 ). Jde však pouze o sepsání apoštolského učení, které již od počátku Církve bylo apoštoly hlásáno v místních sborech. Došlo pouze k rozvinutí a upřesnění tohoto učení apoštolem Pavlem, které obdržel, když byl po svém obrácení u Damašku v ústraní. ///.... ale díky sektám, které se svým učením vydělovaly z církve nebo proti církvi (Markonioń, gnostici, manichejci ...) se stalo nutné i písemně vyjádřit víru nebo kanonizovat - viz kanonizace knih a textu Nového zákona, vyznání víry, atd./// No, vidíš. Bylo nutné kanonizovat písemnou formu učení Krista a apoštolů, aby nedošlo k jejich ústnímu ZKRESLENÍ. Což se přesně stalo zásluhou tzv. Tradice. ///Jsi-li proti tradici, tak by jsi si měl objasnit, jak se k Tobě vůbec Písmo dostalo - Ježíš ani jeho apoštolé Ti jej do ruky nedali (tak třeba ale věří Mormoni, že mají svou knihu přímo od a skrze anděla. který jim řekl, kde mají v 19.století hledat). Písmo Ti kdysi kanonizovala církev - nikoli apoštolé, ale jejich učedníci a následovníci o několik století později .../// Církev pouze za Božího řízení vybrala a kanonizovala spisy, které již dávno měly skrze apoštoly pečeť Ducha svatého. Církev tak pouze potvrdila kanoničnost apoštolských spisů, které již kanonické byli od svého vzniku. ///Bůh je živý a proto Písmo jako svou oporu nepotřebuje. Písmo je tady pro nás jako opora a "mrtvé" svědectví víry našich starších bratří ve víře ... větší oporou je svědectví a zvěstování víry živými bratřími. K čemu by bylo dobré, kdyby na zemi byly knihy, ale skutečnou víru by nikdo neměl a nežil ve víře v Krista - Boha živého ??/// Hezky se ti podařilo ODDĚLIT Boha od Písem. V podstatě odděluješ Boha od Jeho myšlení a Slov a tak rušíš Boží integritu. Bůh je však se svým zjevením, se svým myšlením a Slovy Písem absolutně ZTOTOŽNĚN. Bůh je Slovo a Kristus je Slovo Boží ( Jan 1,1 // Zj 19,13 ). Proto je také psáno, že kdo NEZŮSTÁVÁ nebo PŘESTUPUJE učení Kristovo - NEMÁ BOHA ( Jan 9 ). S čímž koresponduje Kristovo prohlášení o těch, kteří Písma nahrazují TRADICÍ, že Ho CTÍ NADARMO ( Mt 15,9 ). Mám otázku: Je možné aby někdo oddělil naši osobu od našeho myšlení, jednání a slov? Co by se stalo? Co by tím z nás udělal? Co myslíš? ///Tvému hledání a formování církve skrze dochované Písmo, nikdo nebrání, je to podle mě jedna možná cesta jak následovat alespoň v něčem Krista./// Je to jediná cesta, jak následovat Krista ve všem. Ale vysvětlovat to některým lidem je stejné, jako kdybych s nimi byl v temné místnosti, měl noktovizor a snažil se jim ukazovat její zařízení. Neuvidí nic...


]


díky za pochopení G777 (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Středa, 24. leden 2007 @ 15:01:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregory,

díky za odpověď - myslím, že konečně jsi mi napsal své názory na to co jsem myslel.

Samozřejmě že s většinou Tvého chápání nesouhlasím, ale souhlasím s tím, že "vysvětlovat to některým lidem je stejné jako být s nimi v temné místnosti a ukazovat jim zařízení místnosti". Jen na rozdíl od Tebe si nemyslím, že mám nějaký větší vhled nebo poznání jako Ty máš ten noktovizor ...

K Tvé otázce - samozřejmě je to možné - např. komentáře tady na Granu, nebo normální dopis či email - již to co přečteš nebo dostaneš poštou je oddělené od mé osoby. A často dochází k nepochopení - buď proto, že je to psáno mnohoznačně nebo proto, že každý má pod stejnými slovy (např. láska k bližnímu) zcela jiný nebo žádný OSOBNÍ obsah.

Bůh inspiroval kanonická Písma, stejně tak jako mnohá jiná písma nebo proroctví stejné doby - např. dopisy nebo učení otců (Klementův list, Didaché, ...). Kánon Nového zákona uzavřela církev především s ohledem na přímou zvěst o Kristu.

Duch svatý působí i nadále a je s každým křesťanem - ať se Ti to líbí nebo ne ...

Ale nechci Ti brát Tvůj život v knize ... i muslimové mají svou knihu ... vlastně každý kdo má potřebu se nějak podepřít si vytvoří svou svatou knihu (např. ti zmiňovaní Mormoni, nebo Židé v Talmudu atd.).

Jen pokračuj v hlásání Tvého pohledu, je to někdy zajímavé i k zamyšlení, ... prostě:

VEDEŠ SI DOBŘE!

jen v Krista a jeho Církev věřím jinak nežli Ty ...

jarda


]


Tělo a Krev Páně v r.113 po Kristu (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 19. leden 2007 @ 09:58:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
VII.
1. Protože nevyznávají, že Eucharistie je tělem našeho Spasitele Ježíše Krista, které trpělo za naše hříchy a které Otec ve své dobrotivosti vzkřísil, proto se vzdalují Eucharistii a modlitbě. Kdo tedy mluví proti tomuto Božímu daru a vedou o něm vážné spory, ti umírají. Lépe by bylo, kdyby jej milovali a mohli vstát z mrtvých. 2. Je lépe vyvarovat se takových lidí a nemluvit o nich ani soukromě ani veřejně a raději se řídit proroky, zvláště evangeliem, v němž je vylíčeno utrpení a dokonale dokázáno zmrtvýchvstání. Varujte se roztržek, jež jsou počátkem všeho zlého.

VIII.
1. Buďte všichni jednotní s biskupem, jako Ježíš s Otcem a jako kněží s apoštoly. Mějte v úctě jáhny, jako máte v úctě Boží zákon. Kdo patříte k církvi, nečiňte nic bez biskupa. Nechť je za pravou Eucharistii považována ta, již koná biskup a koho tím pověřil.

On-line text vytvořen dle:
Novák, J: "Ignatios Smyrnenským" in Druhá patristická čítanka (Teol. studie), ed. Novák, J., Praha: Česká katolická charita, 1985 (str. 115-119)
http://www.fatym.com/taf/knihy/patrol/p_igsmyr.htm

PZ: Eucharistie tj. Tělo a Krev Páně při Poslední Večeři Páně

sv. Ignatius Antiochijský
(Vybral, přeložil, úvody a poznámkami opatřil Josef Novák)
On-line text vytvořen dle:
Novák, J: "sv. Ignatios Antiochijský" in Druhá patristická čítanka (Teol. studie), ed. Novák, J., Praha: Česká katolická charita, 1985 (str. 87-89)

Krátce po smrti sv. Klementa Řím. hned na začátku 2. stol. se setkáváme s jasně se rýsující osobností, jež svou literární prací, můžeme-li tak nazvat dopisy, ještě více než sv. Klement poodhrnuje závoj prvního křesťanského století a dovoluje nám tak nahlédnout do vnitřního i vnějšího života po apoštolské církve.
Je to sv. Ignatius Antiochijský, syrský biskup, jak se nazývá ve svém listě Římanům (2,2). Seznam biskupů (Eusebius H. E, III,22) jej uvádí jako druhého biskupa antiochijského a nástupce Euodia, známého z listu sv. Pavla. Křesťanskou obec v Antiochii založil sv. Petr (Euseb. III,36). Martyrium sti Ignatii, pocházející ovšem až z 4.-5. stol. mluví o Ignatiovi jako o žáku apoštola Jana. Vliv sv. Jana na formulaci Ignatiových myšlenek je až příliš nápadný, než abychom s naprostou negací mohli odmítnout tuto zprávu. Ignatiovy listy jsou ovšem též velmi silně poznamenány osobností sv. Pavla. Přesné ohraničení Ignatiova života neznáme. Z Eusebiovy zprávy (H. E. III,36) se dovídáme, že byl za císaře Trajana zatčen a odsouzen k smrti. Bohužel přesné datum nám zprávy nezaznamenaly. Nejpravděpodobněji došlo k zatčení při Trajanově trestní výpravě proti Parthům. Parthský král Chrosroe totiž dosadil za armenského krále svého vnuka Exedara, zatím co Římané si sami osvojovali právo obsazovat armenský trůn. Trajan tedy chtěl vojenskou mocí donutit Chosroa, aby stáhl své oddíly z Armenie. K trestné výpravě došlo ke konci r. 113 a Trajan dorazil do Antiochie bud' ještě téhož roku nebo hned na začátku příštího. V té době byl biskupem kvetoucí antiochijské křesťanské obce sv. Ignatius. Spolu s Ignatiem byli zatčeni ještě dva duchovní, Sozimus a Rufus. Zatčení byli v doprovodu deseti vojáků deportováni z Antiochie přes Smyrnu po krátkém zastavení v Troas přes Neapolis do Říma. Z náznaku Polykarpova listu Filippanům (13,2) by se dalo soudit i na krátké zdržení ve Filippách. Ve Smyrně byl podle svého listu Římanům 24. srpna. Rok není uveden. Kdy zemřel v Římě, přesně nevíme. My světíme jeho památku 1. února. Martyrium Syriacum z r. 411 i sv. Jan Zlatoústý (hom. in s. Ignatium) uvádějí, že ve 4. stol. byla v Antiochii slavena památka Ignatiova 17. října. Není nepravděpodobné, že tato liturgická tradice nám správně zachovala vzpomínku na den jeho smrti v Římě.
Věhlas antiochijského biskupa i zpráva o jeho deportaci se rychle roznesla po tehdejších maloasijských křesťanských obcích a delegace jednotlivých obcí se přicházejí při jeho zastávkách ve Smyrně a v Troas s ním rozloučit. Ve Smyrně v efezské delegaci vidíme biskupa Onesima, jáhna Burra, hodnostmi neoznačené Kroka, Euplita a Frontona; v magnesijské delegaci je biskup Damas, kněží Bassus, Apollonius a jáhen Zótion; z tralleské obce přišel biskup Polybius; smyrnenský biskup sv. Polykarp byl s ním pravděpodobně ve styku po celý čas jeho pobytu ve Smyrně. V Troas vedle místních věřících se s ním přišel rozloučit nejmenovaný biskup filadelfský. Pravděpodobně již z Antiochie či menší zastávky na pobřeží Kilikie jej až do Troas provázel jáhen z Kilikie Filon a Reus Agathopos, k nimž se ve Smyrně přidali ještě efezský jáhen Krokus a Burrus. Podle zmínky v listě Římanům (10,2) přišli syrští přátelé až do Říma.
Při nuceném pobytu ve Smyrně napsal sv. Ignatius 4 listy: křesťanské obci v Efezu, Magnesii, Tralles a Římě. V Troas, kde se dozvěděl o klidu v Antiochii napsal 3 listy: Smyrnenským, Filadelfským a biskupu Polykarpovi. Měl v úmyslu (Efez. 20,1) napsat ještě jeden dopis efezské obci, k němuž asi bohužel mu nezbylo času.
Listy pravděpodobně brzy po smrti sv. Ignatia sebral sv. Polykarp. Jisté je, že je Polykarp posílá spolu se svým listem Filippanům (Polyc. Ad Philip. 13,2).
Těchto 7 listů, o nichž se zmiňuje vedle Polykarpa Ireneus (Adv. Haer. 5,18), Origenes (Proleg. in cant.; hom. VI, in Luc.) a Jeroným (Catalog. c. 16), bylo ve 4. stol. různými přídavky rozšířeno, dokonce bylo přidáno i dalších 7 listů (Ad Mariam Cassabolitanam, Ad Tarnenses, Ad Antiochenos, Ad Hierom diaconum Antiochenum, Ad Philippenses, Ad Ioannem Apostolum, Ad B. V. Mariam). Je to jen doklad, jaké vážnosti požíval sv. Ignatios.
Listy jsou obsaženy v tzv. kodexu Colbertinum ( 10. st. ), v kodexu Jerusalémském (11. st.) a Sinajském (4. st.). Na západě byla známa ponejvíce delší recense těchto sedmi listů. Kodex Colbertinus měl ovšem i kratší recenzi listu Římanům, jež byla považována za prvou. R. 1498 byla poprvé vytištěna. Když však r. 1644 arcibiskup Usher z Armagh v Irsku našel latinský překlad kratší recense a krátce na to filolog Iszak Voss z Leydenu objevil ve Florencii odpovídající tomu řecký originál, ukázalo se tím, že delší recense je nepravá. Krom těchto dvou recensí našel před r. 1845 Angličan Tattam v egyptském klášteře ještě kratší text v syrském překladu. Byl to jakýsi výtah z listů. Charakteristiku listů velmi výstižně vyjádřil sv. Polykarp (Filip. 13,2): "Obsahují víru, trpělivost a základní věci týkající se našeho Pána". Na všech místech prozrazují impulzivní osobnost s tak výraznou láskou ke Kristu a ke kontemplaci v duchu apoštola Jana, nekompromisnost s nepravým učením, zároveň však lásku k pobloudilému člověku a trpělivost v jednání. V tom všem se prozrazuje vliv apoštola Jana. Ovšem i vliv apoštola Pavla je zřetelný. Podstatou křesťanství je mu společenství s Kristem. Aby pravdivě žil, chce být "nalezen v Ježíši Kristu". Pavlova formulace "být v Kristu" je mu zcela běžnou, a to, co sv. Pavel jen mnohdy naznačil, on rozpracovává a kontemplativně domýšlí. Křesťan jako chrám Boží musí v sobě nosit Krista. Důvěra křesťana, překonávající smrt, jež tak úchvatně vyniká u sv. Pavla v listu Filippanům (1,23). je Ignatiovou osobností ještě umocněna. Sv. Pavel chce zemřít, chce být u Krista, neboť to je lepší, zároveň si však přeje zůstat na živu, neboť to je lepší, zároveň si však přeje zůstat na živu, neboť to je potřebnější. Naproti tomu v Ignatiově duši plane živá touha po mučednické smrti. Má strach, aby římská obec mu zabránila zemřít, chce být rozsápán, rozemlet zuby zvířat jako obilné zrno, stát se čistým chlebem Kristovým a být tak přinesen Bohu jako obět. To není výraz tiché velikosti, ale vášnivý hlas nadlidsky vyrostlého nadšence, který je si vědom, že teprve mučednictvím se stane opravdovým Kristovým učedníkem, který naplnil svůj život vírou a láskou. Sv. Ignatius právě svou plností myšlenek na sebe vázaných a zabíhajících do mystiky je ovše·n často ve svém slovním výrazu těžko srozumitelný, obzvláště přistupují-li k tomu dlouhá, proplétající se souvětí. Je však srozumitelný každému prostému věřícímu, podává-li základní články víry.
Zvlášť emotivně působí list Římanům, k jehož napsání mu zavdala římská obec, která pravděpodobně mu chtěla vyprosit u úřadů amnestii nebo aspoň zmírnění trestu. Jeho obsah měl velkou odezvu v řecké a syrské církevní literatuře, dokonce i arabská literatura se o něm zmiňuje. List Polykarpovi se nese zcela v duchu pastorálních listů sv. Pavla Timotheovi a Titovi. Připomíná biskupu jeho povinnosti vůči věřícím i jeho úkol a povinnost střežit čistotu víry. V ostatních listech jako základní motiv se prolíná starost o duchovní život křesťanů. Klade jim na srdce, aby žili a jednali podle Krista, aby se varovali nejednoty a nedali se zmást nesprávným názorem na Krista, jenž jako pravý Bůh skutečně žil a zanechal nám své tělo za pokrm, aby žili ve svornosti a jednotě se svým biskupem a svými duchovními a aby byli vlídnými i ke svým odpůrcům a modlili se za jejich obrácení.

http://www.fatym.com/taf/knihy/patrol/p_ignati.htm


]


jo, jo .. natvrdo ... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 19. leden 2007 @ 10:38:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ignác to píše tvrdě ale odpovídalo to době ve které byl - konec konců si jel pro smrt ... proto asi i ty co vedou debaty (spory) okolo eucharistie vidí jako umírající ...

Jen si myslím, že přeci jen 2.000 let života církve přineslo i jiné zkušenosti - a tento tvrdý přístup vedl třeba k řádění husitů (a naopak křížáků) nebo luteránů a klavínců (proti anabaptistům) atd.

Myslím si, že si svatý Ignác více přeje "varování se roztržek" nežli cokoli jiného ...

Eucharistie je neuchopitelná - koneckonců je to symbol - tajemství Boží - a tak bychom se v ní neměli moc "babrat".

... a v tom vidím současnou naší katolickou církev jako kráčející správným směrem ... národní jazyky, zjednodušení celé mše, podávání podobojí, ...

ale uznávám právo konzervativních katolíků na svou formu mše....

jarda


]


je poukazanie na modlarstvo podsuvanie, jardo? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 18. leden 2007 @ 22:17:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A. Na konci rímskokatolíckeho reťazca sú tisícky modlitieb a uctievaní Márie, ako demonštruje aj táto typická “Modlitba zasvätenia”..

#944 Modlitba zasvätenia

“Ó Mária, najmocnejšia Panna a Matka milosrdenstiev, Kráľovná nebies a útočište hriešnikov, zasväcujeme sami seba tvojmu nepoškvrnenému srdcu. Zasväcujeme Tebe celú našu bytosť a celý náš život: všetko čo máme, všetko, čo milujeme a všetko, čím sme. Dávame Ti naše telá, srdcia a duše, naše domovy, rodiny a krajiny. Túžime, aby všetko v nás a okolo nás mohlo patriť Tebe a mohlo mať účasť na dobrote Tvojho materského požehnania.”[3]

B. Biblický záver : “horlivo zápasiť za vieru, raz odovzdanú svätým. (Júda 1:3)”

Zatiaľ čo niektorí evanjelikáli tvrdia, že tí, ktorí praktizujú toto modlárstvo, sú “naši bratia a sestry v Kristovi”, toto nie je z biblického pohľadu akceptovateľné. Práve tak ako praví proroci Starej zmluvy a ako aj náš Pán a apoštoli Novej zmluvy, aj my hovoríme pravdu a :

nezúčastňujeme sa na neplodných skutkoch tmy, ale ich radšej ešte kárame (Efezským 5:11).”



]


Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 17. leden 2007 @ 10:13:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

--Asi mily nulo nevis, ze protestanti, tedy nekatolici, maji prosty kriz bez Krista.—

představ si že vím a také jsem o této dnešní menšinové skupině ani nepsal

--On je totiz uz davno v nebi—

Kam vlastně odešel Ježíš nikdo ve skutečnosti neví…nikdo totiž nezná Otce.. a království nebeské ona perla o které mluvil je dle NZ uvnitř člověka

--Cemu se asi podobala znacka udelana krvi nade dvermi Izraelitu kdyz Buh nechal zemrit kazdeho prvorozeneho v Egypte?—

Ona to nebyla ani tak značka, ale spíše znamení na části domu a to dle popisu SZ:

Potom vezměte svazek yzopu, namočte jej v misce s krví a krví z misky potřete nadpraží a obě veřeje. Ať nikdo z vás až do rána nevychází ze dveří svého domu.

Exodus 12:22

Věřej je vlastně zárubeň tedy je to rám pevně umístěný ve zdi, který ohraničuje otvor dveří a tvoří jejich nosnou konstrukci. Dnes bývá kovový,ale ve starověku byl dřevěný nebo kamenný.
a nádpraží je vlastně horní část celé konstrukce Tedy jestli jsi někde viděla jak se natírají rámy dveří barvou tak je to něco zjednodušeně podobného akorát dle SZ Izraelci místo barvy použili krev z beránka a potřeli s ní tyto části domu respektive dvěří- 2 zárubně a nádpraží, aby jim jejich milující a láskyplný Bůh nic zlého neudělal.

--Uz tenkrat!—

Ano, už tenkrát ve starověku existovaly takové dveře,akorát byly z jiného materiálu jako dnes viz. výše



Re: Libby (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 17. leden 2007 @ 10:49:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mily nulo, ja jsem se nezminovala jak vypadaly dvere nebo zaruben, ale znacka na nich. Symboly jsou totiz velice dulezite. Tvary symbolu! Hledej, zkoumej, studuj a dozvis se. Pan Jezis rekl svym ucednikum, ze odchazi ke svemu otci. A z Pisma vime, ze Buh Otec sidli na nebesich. Take z modlitby, kterou nas Pan Jezis uci: "Svaty otce, ktery jsi na nebesich...! Nebesa nejsou tedy nikde okolo, ale nahore. Jest-li se chces dohadovat o fyzickem pojeti nebes, tak ale ne se mnou. Ja ziji na zemekouli dole, vespod (down, under, jak se tu rika) a jest-li prijde Pan znovu jeste za meho zivota, budu ho videt prichazet zhora a ty taky. To jsou divy, co?


]


Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 17. leden 2007 @ 11:31:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Mily nulo, ja jsem se nezminovala jak vypadaly dvere nebo zaruben, ale znacka na nich. Symboly jsou totiz velice dulezite. Tvary symbolu! Hledej, zkoumej, studuj a dozvis se.—

Jestli dobře vidím,tak o nějaké konkrétní značce,tvaru symbolu se tam nic nepíše -můžeš mi to snad ukázat? -dle popisu SZ to vypadá,že byla natřena celá plocha- obě zárubně i vrchní část dveřní konstrukce lidově "futra"- asi tak jako bys to natřela barvou o nějaké tvaru symbolu tam nic není,tak nevím kde to vidíš.


--Pan Jezis rekl svym ucednikum, ze odchazi ke svemu otci.—

ano a Otce nikdo nezná-vždyť to jsem napsal


--A z Pisma vime, ze Buh Otec sidli na nebesich.—

taky je přece psáno že království Otce je rozšířeno po celé zemi,ale lidé je nevidí,takže ty nebesa budou asi něco jiného než si představuješ,taky že by se všudypřítomný bůh zdržoval jen na jednom místě?


--Take z modlitby, kterou nas Pan Jezis uci: "Svaty otce, ktery jsi na nebesich...! Nebesa nejsou tedy nikde okolo, ale nahore.--


Nechceš se dohadovat o fyzickém pojetí nebes a přitom mi teď tvrdíš ,že jsou nahoře… pak bych řekl,že Země je přece kulatá a nebesa jsou okolo Země a ve vesmíru žádné nahoře,dole vlastně není.


--a jest-li prijde Pan znovu jeste za meho zivota budu ho videt prichazet zhora a ty taky.--
Jestli si to už neprošvihla-v NZ přece Ježíš jasně říká,že Boží králoství přijde ještě za života některých jeho tehdejších posluchačů
např.

Řekl jim také: "Amen, pravím vám, že někteří z těch, kteří tu stojí, neokusí smrti, dokud nespatří Boží království, přicházející v moci."

Marek 9:1


a bude to především zevnitř

V onen den poznáte, že já jsem ve svém Otci, vy ve mně a já ve vás.

Jan 14:20


--To jsou divy, co?—

Nejsou,div je přece něco co se už stalo a je,a ne co si někdo představuje nebo se to ještě pro něj nestalo-to je pak jen fantazie.



Re: OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 17. leden 2007 @ 15:40:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Ahoj Gregorii777!
Já bych NEumístil v kostele, chrámu nebo modlitebně výjevy z hinduismu, hinduistická božstva, sochy buddhy, masky woo-doo z Afriky, satanské symboly, symboly čínských draků, podobizny afrických nebo australských křováků, korán, okultní magické a věštěcké knihy, výjevy z řecké mytologie a podobné pohanské předměty.

Proč?
Protože tyto předměty jsou modloslužebné.
Až do 60.let 20.století se tyto předměty NEvyskytovaly v kostelích pravoslavných, katolických, protestantských. Tradičně byly označovány za modloslužebné.
V pravoslavných kostelích, pokud jsem dobře informován, nejsou nikde dodnes.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 17. leden 2007 @ 15:46:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Seraphime, ptal jsem se proto, že pokud si tyto modloslužebné předměty nikdo neumístí do kostela, pak nechápu, jak by si je mohl umístit DOMA. Protože náš dům by měl být také takovým minichrámem, právě tak, jako naše tělo. Takže nechápu, jak by si mohl někdo svůj domov TRVALE "zasvinit" okultními věcmi.


]


Re: OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 17. leden 2007 @ 20:10:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Souhlasím, že modloslužebné předměty zde popsané nepatří ani do křesťanského bytu.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 17. leden 2007 @ 16:58:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle 2 Janovy epištoly nemáme zdravit ani přijímat do domu ty, kteří nepřinášejí učení Kristovo, resp. ty, kteří přinášejí falešné učení ( ne obyčejné nevěřící ). Je to právě proto, že jsou nositeli CIZÍHO ducha, tak jako jejich knihy a předměty svázané s jejich náboženstvím. Jsou to prokletí lidé se vším, co mají a co používají. Bez jejich obrácení je nelze pouštět do domu. (Apropos - pouštíte si do domu např. Jehovisty? Já v žádném případě. Když mě Pán vede jim svědčit tak pouze VENKU (.


]


Re: OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Středa, 17. leden 2007 @ 17:39:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A teď se snad někde vyskytují ??? Kde prosím???


]


27.10.1986 byly sochy buddhy umístěny na katolickém oltáři v Assisi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 17. leden 2007 @ 19:04:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Marku2, nejznámějším, možná prvním veřejným, umístěním těchto modloslužebných předmětů v římskokatolickém kostele bylo jejich umístění v kostele sv.Františka v Assisi 27. října 1986, když byly sochy buddhy umístěny přímo na křesťanském oltáři, kde se jindy konala Svatá večeře Páně. Toto a následující modloslužebná setkání pravidelně organizuje římské katolické společenství Sant´Egidio.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 17. leden 2007 @ 19:05:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Marku2, a kdo že se kde vyskytuje?


]


Re: OTÁZKA pro tradiční křesťany - modly v kostele? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 17. leden 2007 @ 17:33:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevidíte, že Gregory 777 zde umísťuje svoje slova do pranice?
Chce, aby mu lidé nahráli na smeč a on mohl něco říkat o modloslužebnosti.
Je to jako kdyby se psům hodila kost, aby se projevili.
Milý Gregoriosi, jsi mi sympatický svojí snahou o původní křesťanství. Ale v této otázce se mi zdáš být hráčem, který rozehrává partii a rozdal karty o obrazech.
Čekáš, co kdo jakou kartu vynese a ty to potom trumfneš slovy Pána.
==
Malé dějinné ohlédnutí.
Kdysi byl boj proti obrazům (ikonoklasté, obrazoborci) cca 7. až 10. století, v Byzanci. Některé umělecké fresky byly otlučeny. Obrazoborci si vykládali verš o obrazech po svém. Místo slov ´neučiníš . . . aby ses jim klaněl´ zůstali na prvé polovině slov ´neučiníš sobě obrazu´ a brali to tak, že se vůbec nemá malovat. Moslimové to berou dodnes, mešity jsou vyzdobeny jen ornamenty a písmem.
V pravoslaví došlo k tomu, že se plošné obrazy připouštějí, trojrozměrné ne. Proto v pravoslavném kostele nejsou sochy a basreliéfy.
Protestanti klidně malují Krista na oltáři i jiné výjevy, anglikáni se v otázce obrazů nezměnili a i některé církve jako CB mají občas obraz v síni, třeba jako tapiserii.
Ale Kalvíni, jak jsem si všiml, ani nemají na kostele na střeše kříž, ale kohouta (znak bdělosti).
=
V prvních stoletích se také zobrazoval Ježíš jako Učitel, sedící na stolci, s rukou zdviženou a u nohou s okrouhlou krabicí se svitky papyru. To je Ježíš - Filosof. (přináší učení). (Název Filosof se také používal pro Konstantina, který přišel s Metodějem na Moravu a předtím působil v archivu císaře, a také Aristotelvi se zkráceně říkalo Filosof).
Na Kříži býval zobrazován ve zdobeném rouchu, protože byl Král a přinášel Oběť.
Až okolo let 1200 jeden italský malíř, kterého jméno si nepamatuji, vymyslel krucifix, obraz Krista málo oděného.
Ta doba okolo let 1200 - 1400 byla velmi citová, věřící prolévali slzy, když viděli trpícího Krista. Rozjímání o utrpení Kristově (passiones) bylo časté. Některé spisy (Passionáře) měly obrázky. Mezi unikáty středověké literatury patří také Passionál královny Kunhuty, ve kterém je vyobrazeno ruční malbou přes 80 nástrojů, jimiž bylo konáno utrpení Pána - bodce, hřeby, kopí, metla....
Po renesanci se zájmy odštěpily a citovost chladla, nebo i vymizela. Snaha ji oživit byla později za baroka - proto tolik obrazů s výjevy utrpení Páně nebo i svatých.
Jiným to bylo lhostejné. Kdo čte dobovou literaturu, třeba Gargantua a Pantagruela od Rabelaise, najde tam plno posměšků.
Jinými slovy:
kříž v pojetí toho italského malíře zdá se, že se přežil. TV na příklad přináší do světa obraz papeže (Jana Pavla II) s poutnickou holí, kde na vrcholu je zkroucená postava Zakladatele náboženství a cizí lidé (jako Indové nebo Číňané) se jen diví. Náboženství, kde se ukazuje skon Zakladatele ! !
Nemá jim to kdo vysvětlit, ani co je ´za tím´ symbolem.
Miro



(Libby) Zda lze brát vážně Greg. 7777 (Skóre: 1)
Vložil: rive v Čtvrtek, 18. leden 2007 @ 05:51:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Libby

Bylo to jen takové konstatování reality … prostě to co G. 7 říká je nereálné v životě, ikdyž je to zabaleno do křesťanského obalu


Vím, že v jednom momentě, a to se teď nezlob, je to jen můj pocit )) jsem nabyla jistoty, že Gregorius je velký šprýmař (šprýmoval o Božím jednání – o useknutých prstech)….

A světe div se, říkala jsem si, je to pravda , když tady začal G.7 pokračovat ve svých šprýmech, a to se stejným zápalem: začal psát oplzlé vtipy.


Samozřejmě v rámci granosální virtuální reality ( jedné velké fantasmagorie) to tak je, má své fandy, jak píšeš…..ale to není realita života.

rive





Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy