Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 170, komentářů celkem: 429696, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 541 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Willy
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116581569
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Nominace podpisu Ekumenické charty na Zlatou perlu
Vloženo Úterý, 16. leden 2007 @ 18:23:44 CET Vložil: Bolek

Zlatá perla poslal demagog

Odůvodnění: Co vice si zaslouží více ocenit, než tento akt? Co jiného se mu může svým významem přiblížit?





Navrhuji akt podepsání Ekumenické charty na Zlatou perlu pro SNAHU NAPLNIT SLOVO EKUMENA KONKRETNÍM VÝZNAMEM.

Navrhuji akt podepsání Ekumenické charty na Zlatou perlu pro SNAHU NAPLNIT SLOVO EKUMENA KONKRETNÍM VÝZNAMEM. Jak se liší slovo muže od slova prázdného? Písmenky? Nikoliv, slovo muže má svůj obsah v činech muže.


I tento text zajisté není dokonalý, zajisté nejsou dokonalé církve, které tento text vypracovaly a představitelé těch církví, kteří jej, dá li pán, podepíší. Ale tento podpis může se stát prvním krokem na cestě za naplněním slov Ježíše Krista, apoštola Jana, Pavla i dalších mučedníků. Ano, první krok na CESTĚ. Také Kristus je CEStA. Ne autobusova zastávka, kde si věřící stoupne a čeká na správný spoj, ale cesta, po které se jde. Mne to silně připomíná starozákonní příběh o Nehemjášovi.


V Apoštolském vyznání víry vyznáváme víru ve Svatou církev Obecnou, katolickou. Tento podpis je aktem vyjádřením této víry.


Bratři a sestry, modleme se, aby se dělo podle Vůle našeho Otce v Nebesích, aby se dělo ve Jménu Boží.


"Nominace podpisu Ekumenické charty na Zlatou perlu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 26 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nominace podpisu Ekumenické charty na Zlatou perlu (Skóre: 1)
Vložil: frenezulo v Úterý, 16. leden 2007 @ 20:32:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"V Apoštolském vyznání víry vyznáváme víru ve Svatou církev Obecnou, katolickou."

O tom, že bych někdy něco takového v Apoštolském vyznání říkal, teda rozhodně nevím. Za svatou obecnou církev považuji každou církev, která věří, že jedině skrze osobu Ježíše Krista a jedině z Boží milosti můžeme být spaseni a která považuje Bibli za zdroj pravdy, zjevené od Boha, pro naše životy. Do toho mi naopak učení katolické církve příliš nesedí...
frenezulo



Re: Nominace podpisu Ekumenické charty na Zlatou perlu (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 16. leden 2007 @ 21:13:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A jaky je podle tebe vyznam slova "katolicka?:-)" Katolicka cirkev znamena obecna. Verim v existenci katolicke, obecne cirkve Kristove. Nerikam, ze je totozna s jakoukoliv pozemskou organizaci, ne, jde skrze cirkve.

Tak at se nikdo nechlubi lidmi. Vzdyt vsechno je vase. At Pavel, nebo Apollos, at Kefas, at svet, nebo zivot, nebo smrt, st veci pritomne nebo budouci, vsechno je vase. Vy vsak jste Kristovi a Kristus je Bozi... 1Kor 3. kap.


]


Re: Nominace podpisu Ekumenické charty na Zlatou perlu (Skóre: 1)
Vložil: frenezulo v Středa, 17. leden 2007 @ 09:17:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK, díky za poučení:-)

frenezulo


]


Re: Nominace podpisu Ekumenické charty na Zlatou perlu (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Středa, 17. leden 2007 @ 10:17:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
katolicky-vseobecny, je tusim oznacenie krestanov cezarom rimskej rise, ktory takto oznacil statne nabozenstvo zlozene z viacerych napr. Tezanske.
Dnes je na tej istej filozofii zalozene aj hnutie new age.
Jezis nikdy nehovoril o svojej cirkvi ako o "vseobecnej". Ale to katolikom samozrejme nevadi, ved hlavne ze to je v ich tradicii ...



Re: Nominace podpisu Ekumenické charty na Zlatou perlu (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 17. leden 2007 @ 09:36:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, at se deje podle vule naseho Boha, ale ne podle vule katolicke cirkve. Jak muzes rikat, ze vule katolicke cirkve je i vule Bozi? Mimo jine, ja jsem se ucila, ze katolicka znamena celosvetova, univerzalni. A to neni.



Re: Nominace podpisu Ekumenické charty na Zlatou perlu (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 19. leden 2007 @ 16:28:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
A proč není?


]


Ale Libby, to prece (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 17. leden 2007 @ 17:56:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
nerikam ani nepisu...

Verim v Jedinou Celosvetovou cirkev Kristovu, nevyhybam se slovu "katolickou". Kristus nesvolal sve ucedniky do tisicu denonimaci, ale do pouze Jedinne cirkve.

Je jen Jeden Buh, Jeden Pan, Jeden Kresta a Jeden Duch. Je jen jedno telo Kristovo, ne tisice, ale jen a pouze Jedno. Podle ceho nas svet ma poznat, ze jsme Kristovi ucednici? Podle toho, jak se vzajemne pozirame? Nenavidime? Podle nasich skutku? Podle toho, jak hlasite volame Halelujah?

Naopak, rozdeleni je znakem telesnosti. Nasledovat telesnost znamena smrt, nasledovat Ducha je Zivot a Pokoj. Volme tedy, koho a jak nasledovat.

PS: Jsem clenem cirkve bratrske. A jsem za to vdecen Bohu. Jsem vdecny Bohu, ze mne pred rokem a pul privedl do tohoto sboru. Ale presto, je jen jedna cirkev. A muj sbor je pouze a jen jedna soucastka teto velike, obrovske cirkve.

List korintskym pise o jednote v romanitossti. Kazdy Ud ma jine obdarovani, jiny uol od Boha. Obdarovani se vaze k ukolu, ktery dany Ud ma. Bible nekaze uniformitu, sablionu.

Bible kaze jednotu v rozmanitosti.

Bratri a sestry, mejme lasku jedni k druhym. Jenom jsem napsak sluvko Katolicka a uz se obavam, ze pro toto jedno sluvko se pri cteni odhodila vecnost a zavladly negativni emove. Je to biblicke?

Ano, slovo katolicka jsem napsal trosku umyslne. Abychom se mohli nad sebou zamyslet.

Podpis charty je biblicky a ekumenicky. Ocenme ho a radume se z neho!

Dej se vule Pane!



Re: Ale Libby, to prece (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 17. leden 2007 @ 18:17:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohu se Tě zeptat, proč jsi raději nešel do římsko-katolické církve?


]


Re: Ale Libby, to prece (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 17. leden 2007 @ 18:42:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jiste, muzes.
Buh mne vedl do CB, ne do rk-c.
Nesouhlasim s uctivanim svatych, liturgie mi take nic moc nerika a ruzenec je pro mne spojen s nekonecnosti....
Ale na druhe strane neodsuzuji bratry katoliky. Jestlize nekoho ruzenec posouva blize ke Kristu, necht. Jestlize nekoho posiluje modlitba v jazycich, necht. Jestlize nekoho posiluje dodrzovani sioboty, necht.
Uz davno jsem se naucil nedelit bublicke vyklady na pravda a lez, ale na "je to mozna pravda", a "neni to Biblicke.."
Nemyslim si, ze opravdivy musi byt pouze jeden vyklad,TEN MUJ. Naopak, pravdivych a spravnych vykladu muze byt cela rada a dokonce si muzou na prvni pohled protirecit.
Jednota necht je na zaklade Biblickeho textu, ne biblickych vykladu....


]


Re: Ale Libby, to prece (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 17. leden 2007 @ 19:39:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jak se díváš na to, že katolická nauka ústy neomylného učitelského úřadu zakazuje katolíkům přistupovat k eucharistii s protestanty? K čemu pak charta, která směřuje ke společné eucharistii? Jak by to podle Tebe mělo vypadat?


]


Pastýř a eucharistie protestantům ... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Čtvrtek, 18. leden 2007 @ 13:48:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jak se díváš Pastýři na veřejně podávanou eucharistii bratru Rogerovi na pohřbu Jana Pavla II. - to musela být pro Tebe asi velká rána, viď?


]


Re: Pastýř a eucharistie protestantům ... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 18. leden 2007 @ 17:26:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jardo, prijal bys eucharstii z rukou nekatolickeho kneze - kazatele? Jestli ano, jsi srdecne zvan na nase sborove shromazdeni, cirkev bratrska, zpravou ti poslu i mesto, budes li mit zajem...


]


eucharistie katolíků a protestantů (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 19. leden 2007 @ 08:03:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý demagogu,

jistě že otázka lehce položená není lehce odpověditelná ...

Nevím jak v paxi církev bratrská slaví památku poslední večeře.

(1) Jít do společenství nekatolíků a slavit s nimi ve společenství večeři chleba a vína - jako připomínku - tedy pokud chápu dobře chápání některých protestantů tak - ano.

(2)Pokud mi ale osobně dovolíš si zvolit, kde chci prožívat blízkost Krista v chlebu a víně, pak zatím volím katolický kostel a katolickou mši. Katolický kněz, který slouží večeři Páně, skutečně věří v přítomnost Krista v chlebu a víně, stejně tak věřím i já.

Pokud tak ale nevěří protestantský farář nebo starší sboru - což nevím - nemohu to vnitřně považovat za pro sebe dostatečné - čili bych se eucharistie nemohl zúčastnit resp. - ze své strany bych to bral jako (1), ale vy byste možná věřili, že to beru jako (2)(mši s eucharistií).

Doladit tato učení i praxe je velmi jednoduché a přitom složité - jde jen o to aby se lidi dohodli! Katolická církev aby uznala, že i nekatolíci mohou slavit eucharistii a protestanté aby přijali víru o skutečné přítomnosti Krista v eucharistii - alespoň takto.

Katolická tradice navíc vyžaduje aby eucharistii sloužil muž.

Asi jsem Ti moc dobře neodpověděl?

jarda


]


Re: Ale Libby, to prece (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 17. leden 2007 @ 19:46:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
A proč jsi ty nešel rději ke Svědkům Jehovovým, při tvých schopnostech jsi už mohl být někde v redakci Strážné věže a spisovat ty brožury pro ně, zapadl bys skvěle.


]


Re: Ale Libby, to prece (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 17. leden 2007 @ 20:14:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A neco vecneho, konstruktivniho, v cem by si treba pomohl memu rustu, nemas?

6,45 Dobrý člověk z dobrého pokladu svého srdce vydává dobré a zlý ze zlého vydává zlé. Jeho ústa mluví, čím srdce přetéká.

Co kdybys mne, bratre, obohatil pokladem, ktery mas v srdci? Na misto prazdnych a nic nerikajicich slov? Jezis nam nedava sve dary, abychom si je nechavali pro sebe, abychom je zakopali v hlopubi zeme, ale aby prinesl uzitek.

Tak jaky uzitek prinaseji tva slova ke mne? CVim mne obohatis? Mas li vecnou kritiku, ktera by mu pomohla v mem rustu, sem s ni. A nemas li, pak ti Buh zehnej, aby se i ve tvem srdci urodilo dobre ovoce.


]


Re: Ale Libby, to prece (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 17. leden 2007 @ 21:45:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý bratře, máš samozřejmě pravdu, ale když já jsem jen obyčejnej zlej člověk...tělesný a neduchovní...a podle toho reaguji...nicméně se budu napříště snažit, aby mé komentáře byly duchovnější a více budující...Děkuji za laskavé napomenutí


]


Re: Ale Libby, to prece (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 17. leden 2007 @ 22:03:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Smazme to:-)
Buh ti zehnej, priteli. VM.


]


Re: Nominace podpisu Ekumenické charty na Zlatou perlu (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 17. leden 2007 @ 22:55:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já naopak tímto navrhuji podpis Ekumenické charty na Zlatou slzu, neboť Katolická církev má ve svém učení jednou provždy ustanoveno, že římští katolíci nesmějí přijímat Večeři Páně vysluhovanou protestanty, a přesto chtějí závazek, že protestantské církve budou směřovat ke společné „eucharistii“. Tím je tento závazek jednostranný, neboť Katolická církev nemůže ze své podstaty neomylné učení změnit nějakou chartou. Více o tom v článku Kritická reflexe "ekumenické charty" vzhledem ke katolickému dogmatu a kanonickému právu



věčný Pastýř .... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Čtvrtek, 18. leden 2007 @ 13:47:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři,

Ty máš zase asi v srdci věčně zapsáno bojovat všemi prostředky proti tomu aby církve a křesťané spolupracovaly.

Samozřejmě že neomylné učení naší katolické církve se týká zcela jiných věcí nežli kde je možné se účastnit eucharistie, společných modliteb atd.

Celý Tvůj zamilovaný katechismus nebo kodex kanonického práva se může změnit pouhým rozhodnutím magisteria nebo papeže ... nemusí se ani svolávat koncil ani na to nemusí tlačit nějaký protestant .... konec konců jako s jinými psanými zákony záleží na tom kdo je jak vykonává a vykládá (ale o tom bude moje přednáška, už se chystám :-))

Katolické učení je především ŽIVÉ a proto jsou možné další cesty ... zatím to jde bohužel více po té právní ...

Pár příkladů, že není vše tak "věčné" a "neomylné" jak tvrdíš:

- celibát byl zaveden až v 11.století

- národní jazyky byly pro liturgii střídavě normální a střídavě zakázané

- křty u nekatolíků byly střídavě neuznávané a uznávané - taktéž sňatky

- jiné církve byly střídavě neznávány a proklínány a naopak uznávány a objímány

- eucharistie je běžně podávána bez zjišťování katolického vyznání -např. bratr Roger při pohřbu papeže Jana Pavla II.

- a hlavně PŘEDSTAVITELÉ KATOLICKÉ CÍRKVE SE SNAŽÍ O POKOJ S JINÝMI CÍRKVEMI A VYZNÁNÍMI - což je asi největší argument proti nějaké liteře zákona - ale pro Tebe je litera zákona nad živý strom života ...

... ale přeji Ti aby ses ve svých studiích jednou skutečného života také dobral!

jarda


]


Re: věčný Pastýř .... (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 18. leden 2007 @ 19:52:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Jardo,

domnívám se, že právě Ty velmi dobře víš, že mícháš dvě věci. Celibát není ustanovení božského práva (Ius divinum positivum) a je možné od něho udělit dispenz. Od této věci, jako je chápání eucharistie, přijaté koncilem, však nikoliv. Ohledně neomylnosti: pokud by bylo možné neomylné formulace změnit škrtnutím pera, pak by zajisté nebyly neomylné. Navíc, celibát nikdy katolická církev nepřijala jako neomylnou nauku. To bys snad mohl vědět. Argumentovat tím, že se nějaký katolík zúčastnil Večeře Páně z rukou protestanta, je jako argumentovat tím, že zákon nezakazuje krádež jen proto, že se na Václaváku vyskytují kapesní zloději. Přestoupení zákona ještě zákon nezneplatňuje.

Ohledně neomylnosti je pak možné se dočíst následující:

„Tato neomylnost přísluší římskému biskupovi, hlavě biskupského sboru, z jeho úřadu, když s konečnou platností vyhlašuje nauku o víře a mravech jako nejvyšší pastýř a učitel všech věřících křesťanů, který své bratry utvrzuje ve víře … Církvi přislíbenou neomylnost má také biskupský sbor, když s Petrovým nástupcem vykonává nejvyšší učitelský úřad“ především na ekumenickém koncilu. Když církev prostřednictvím svého nejvyššího učitelského úřadu předkládá něco „k věření jako zjevené od Boha“ a jako Kristovo učení, „jsou věřící povinni … k takovému výroku vnitřně přilnout náboženskou poslušností“. Tato neomylnost sahá tak daleko, jak sahá poklad božského zjevení. (KK paragraf 891)

S pozdravem,

Pastýř

P. S. Mluvit o nějaké spolupráci a trvat na anathematech Tridentského koncilu, které z církevního společenství vylučují ty, kteří věří ve spasení z pouhé milosti, je pokrytectví, nemyslíš?



]


ne-věčný Kodex kanonického práva ... a prokletí (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 19. leden 2007 @ 07:47:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři,

Tvá argumentace proti všemu ekumenismu se opírá o katechismus a kodex kanonického práva - ovšem používáš je s jiným účelem nežli jsou vytvořeny.

Katechismus - je k učení - je to rozvedený výklad učení církve tak jak to v dané době bylo potřeba presentovat - proto je také spousta katechismů ... a přestože některá jejich vyjádření jsou zřejmě odlišná na stejnou věc, přesto je cíl stejný.

CIC - je dán jako zakoník pro to jak se v církvi katolické chovat - stejně jako jiné zákony ve světském světě. Kodex byl také několikrát měněn a také lze najít výrazné odlišnosti v nepodstatných maličnostech. K tomu Ti doporučuji si znovu přečíst předmluvu papeže k CIC - vybírám pro Tebe:

JAN PAVEL, BISKUP
SLOUŽÍCÍ BOŽÍM SLUŽEBNÍKŮM
K TRVALÉ PAMÁTCE

VÁŽENÝM BRATŘÍM
KARDINÁLŮM, ARCIBISKUPŮM,
BISKUPŮM, KNĚŽÍM, JÁHNŮM
A OSTATNÍMU BOŽÍMU LIDU (pozn.:... i Pastýřovi z GS)

Postupem času obvykle opravuje a obnovuje katolická církev zákony církevní kázně, aby, při stálém zachovávání věrnosti vůči božskému Zakladateli, vhodně odpovídaly poslání spásy, které jí bylo svěřeno. Veden stejným záměrem naplňuji očekávání celého katolického světa a dnes, 25. ledna 1983, zveřejňuji a vyhlašuji revidovaný kodex kanonického práva. Když tak činím, vzpomínám na stejný den roku 1959, kdy můj slavný předchůdce Jan XXIII. poprvé oznámil své rozhodnutí opravit platný kodex kanonického práva, který byl vyhlášen o letnicích roku 1917.
Rozhodnutí reformovat kodex učinil onen papež téhož dne, kdy sdělil svůj úmysl konat synodu římské diecéze a svolat všeobecný sněm. Záměr svolat onu synodu se jen málo týkal opravy kodexu, avšak záměr svolat sněm má pro naši věc velmi velký význam a je s ní úzce spojen.
Na otázku, proč Jan XXIII. pociťoval nutnost opravit platný kodex, může nám dát odpověď týž kodex vyhlášený roku 1917. Je však ještě jiná odpověď, a to rozhodující: Samotnému sněmu, který svou pozornost zaměřil ponejvíce na církev, se oprava kodexu kanonického práva jevila jako nutný požadavek.
Jak je známo, byl sněm po prvním oznámení opravy kodexu teprve věcí budoucí. Nadto sněmovní dokumenty z oblasti učitelské služby církve a hlavně jeho nauka o církvi byly vypracovány teprve v letech 1962 - 1965. Každý přece uzná, že Jan XXIII. velmi správně poznal situaci, a právem a po zásluze lze říci, že na dlouhou dobu přispěl k prospěchu církve.
Proto nový kodex, který se dnes zveřejňuje, nutně vyžadoval předchozí práci sněmu. Ačkoliv byl oznámen zároveň s oním ekumenickým shromážděním, přesto je pozdější, protože práce na vyhotovení tohoto kodexu mohly začít teprve po skončení sněmu, poněvadž se musely na něm zakládat.
Když se dnes ve vzpomínkách vracím k začátku této cesty, to jest k 25. lednu 1959 a k samému Janu XXIII., který dal podnět k revizi kodexu, tu musím doznat, že tento vyplynul z jediného záměru - obnovy křesťanského života. Tímto záměrem byly vedeny všechny práce koncilu.

Když nyní zaměřím svou pozornost na charakter prací, které předcházely vyhlášení kodexu a na způsob, jakým byly prováděny, hlavně za pontifikátu Pavla VI. a Jana Pavla I. a posléze až k dnešnímu dni, musím zcela otevřeně zdůraznit jejich sborové realizování a ukončení, což se týká nejen vnějšího uspořádání díla, ale i samé povahy stanovených zákonů.

Tyto úvahy bych chtěl s důvěrou svěřit všem, když vyhlašuji hlavní zákoník pro církev latinského obřadu.
Kéž dá Bůh, aby tento kodex doporučovala radost a pokoj se spravedlností a poslušností, aby to, co hlava přikazuje, bylo tělem dodržováno.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Pokud nechápeš asi Ti není pomoci - pro normálně uvažujícího člověka je to ale jasné - kodex vyhlašují biskupové a ti jej také mohou kdykoli v čemkoli změnit - v katolické církvi totiž kromě Písma máme i tradici a v té především musí církev zůstávat - viz Tvá otázka na neměnnost svátostí - svátosti v té formě jakou máme v naší církvi jsou dány především tradicí. Proto pravoslavní mají sice odlišné svátosti co do praktické formy, ale tradici - od apoštolů a jejich následovníků mají stejnou.

jarda

PS: Mohl bys mi prosím napsat kdo trvá na anathematech Tridenstského koncilu? Já jsem v celém kodexu ani katechismu nic o prokletí jiných křesťanů nenašel?


]


Re: ne-věčný Kodex kanonického práva ... a prokletí (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 19. leden 2007 @ 15:41:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Jardo,

i kdyby Tvůj příspěvek byl ještě delším a komplikovanějším, pak z neomylně vyhlášeného učení omylné neučiníš. (Jinak samozřejmě z reformačního pohledu toto učení není neomylné, ale heretické :-)

Pastýř


]


co bylo v Tridentu neomylné a pravdivé? (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 19. leden 2007 @ 15:56:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Aleši,

chápu, že nechápeš ... ale tak to ber jen jako radu - čti knihy i s předmluvou - zvláště od papeže.

Chápu, že mi nijak nemůžeš uvést kde se v katechismu nebo kodexu proklínají jiné křesťané - ono to tam totiž není ... a ani to není v katolické víře (nenajdeš ani katolíka - od papeže po mě, který by toto prokletí vyhlašoval).

Že bylo v minulosti? Že bylo vyhlášeno na koncilu? Že jej podepsal nebo vyhlásil papež?

No tak vidíš, jak to bylo omylné učení - tvrdit, že ten nebo one je proklet ... co z toho ale platí a bylo v té době v Tridentu pravdivé a neomylné? No přeci to, že Luther založil a věřil v jinou církev - podobně jako Jan Hus - nežli biskupové té doby - a vidíš na současné ekumeně - biskupové současné doby i nástupci Lutherovi se dohodnou na mnoha stejných věcech a možná časem i na eucharistii - všem štěkajím psům navzdory, jak zní arabské přísloví ...

Díky za stručnou, ale výstižnou odpověď :-)


]


Re: Nominace podpisu Ekumenické charty na Zlatou perlu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 19. leden 2007 @ 14:08:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
// Katolická církev má ve svém učení jednou provždy ustanoveno, že římští katolíci nesmějí přijímat Večeři Páně vysluhovanou protestanty,

...však on pastýř dobře ví, že tento výrok je nepravdivý!
On ale potřebuje, aby pravdivý byl...

Olin


]


Ekumenicka charta yavazuje VSECHNY cirkve, (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 18. leden 2007 @ 17:30:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
ktere ji podepisuji. NENI pravda, ze povinnosti maji JENOM nekatolicke cirkve, ne. Vsichni se zavazuji ke spolecnemu dilu.

Je na katolicich, aby si vyjasnili sve protimluvy. To neni zalezitosti charty. I katolicka cirkev se zavazuje. Jestlize se zavazuje k necemu, co nemuze splnit, je to jeji problem. Jestli je to tak, pak charta moc dlouheho zivota mit nebude. Ale vem si, co pisi v uvodnim clanku: Duvodem pro prideleni Zlate perly je podle meho nazoru UZ I SNAHA. Snaha vernych vericich dusi. Je na Panu Bohu, jak si tuto snahu pouzije!




Jak si predstavuji Jednotu? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 18. leden 2007 @ 17:38:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Predstavuji si jednotu na zaklade BOZIHO SLOVA se svobodou vlastniho VYKLADU, se svobodou vlastni TRADICE. Rozmanitost tradice NENI na prekazku. List korintsky UCI o jednote v ruznosti. Bible po nas nechce sablonu, aby sbor A byl presnou kopii sboru B. To v Bibli NIKDE nectu.

Ale ctu tam vyzvu ke vzajemnemu respektu a lasce. Takze ne k tomu, aby katolik prevzal protestanske uceni nebo naopak, ale aby mezi protestantem a katolikem zavlala SHODA rozlicnych udu JEDNOHO tela.

Konkretne napriklad k eucharistii. Kazdy z nas veri tomu, ze vsechny zminky o euharistii v Bibli jsou od Boha. Na tom postavme svou jednotu. Veris Biblickenu textu o eucharistii, ano nebo ne? Takhle otazka ma znit. Ne: Veris MEMU vykladu mist o eucharistii?

Nas postoj by NEMEL byt: Ja mam pravdu, ty lzes, ale ja muzu mit pravdu a nesouhlasim s tvym nazorem, byt uznavam, ze i ty muzes mit pravdu. Samozrejme, jestlize Bible nemluvi opak.

Pojdme spolecne prijmout Jeho Krev a Jeho Telo! Co nam v tom brani? Jenom nase pycha, nase rozdeleni, nase historicke krivdy, vy jste nam upalili Husa, vy jste zase nemeli vernost i ve spatnych dobach. To vse nam rika telo. Ale Duch nas vola k Jednote!

V Jeruzaleme byl JEDINY chram, amen? Nemela tam kazda skupinka svuj vlastni. Je jen Jeden Chram, jedna cirkev, jedno telo Kristovo a jeden Duch, ktereho prijimame v Kristove Jmenu...



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy