Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 242, komentářů celkem: 429558, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 659 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116481652
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Zabití dítěte v těle jeho matky je aktem brutálního násilí
Vloženo Pátek, 26. leden 2007 @ 18:51:54 CET Vložil: Bolek

ULTRAS poslal Seraphim

Zabití dítěte v těle jeho matky je aktem brutálního násilí Zabití dítěte v těle jeho matky je aktem brutálního násilí. Přitom jsou vždy 2 oběti.

Dítě je hrozným způsobem zabito a matka je – často na celý život – poškozena na těle i na duši. Možné tělesné a psychické následky potratu jsou odstrašující a, Bohu žel, velmi málo známé. Přitom postabortivní syndrom je na celém světě vědecky dokázán, zpracován a představen veřejnosti autory jako S. Stanfordová, V. Rue, A. Speckhard, P. Petersen, M. Durch, M. Simonová a mnoho dalších. Tato duševní zranění jsou jako načasovaná bomba, která vede svůj vlastní život a může kdykoliv vybuchnout. Po případné počáteční úlevě ženy po potratu následuje často období duševní tísně a zátěže. Není to jako při adopci, kde se počáteční bolest, kterou žena prožívá při odevzdání dítěte do náhradní rodiny, časem zmenšuje. Jelikož žena zpravidla nad svým dítětem nemůže a nesmí truchlit a tím jí chybí příležitost k vyrovnání se s traumatem, nezůstává jí nic jiného, než potrat ve své mysli potlačit. Strach a pocit viny pak vyplouvají na povrch zcela spontánně. Již v roce 1984 vyjádřilo 78% postižených žen své politování a žal nad potratem dítěte. O tom se veřejnost dodnes nic nedozvěděla! Kdo má zájem na tom, aby ženy vystupovaly jako sexuální objekty na uspokojování našich nejrůznějších potřeb? Aby byly považovány za konzumentky antikoncepčních pilulek, nitroděložních tělísek nebo RU-486, ale i mnoha dalších věcí? Aby byly „pacientkami“ potratových klinik (potrat představuje samozřejmě vyšší honorář než porod)? Aby musely vyhledávat pomoc v poradnách a psychiatrických zařízeních, které na tom vydělávají? Christa Heinelová z Německa v knize Jany Pratecké „Proč mi to nikdo neřekl?!“, str.67-71 (zkráceno)


"Zabití dítěte v těle jeho matky je aktem brutálního násilí" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

méně známé druhy myšic (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Sobota, 27. leden 2007 @ 09:53:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidé obvykle vůbec nevědí, že nějaké myšice jsou, znají většinou pouze myši. Také lidé, kteří o myšicích vědí, si často myslí, že existují jen dva druhy myšic - křovinná a lesní. Jsou ovšem i další druhy myšic, i když se o nich tolik nepíše a nemluví.

Jedná se například o myšici temnopásou. Poznáme ji snadno - po celé délce jejího hřbetu se táhne tmavý pruh. U nás se však nevyskytuje tak často jako myšice lesní nebo křovinná. Setkat se s ní můžeme především v severním pohraničí.



Re: Zabití dítěte v těle jeho matky je aktem brutálního násilí (Skóre: 1)
Vložil: Rahmiel v Sobota, 27. leden 2007 @ 10:07:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dokážu pochopit vznik postabortivního syndromu, ačkoliv jsem o něm více neslyšel. V tomto ohledu díky za zprostředkování informací, o kterých se nemluví.

Nejsem si však vědom a nevěřím nějakému traumatu žen z braní antikoncepčních pilulek.



Re: Zabití dítěte v těle jeho matky je aktem brutálního násilí (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Sobota, 27. leden 2007 @ 11:06:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Nejsem si však vědom a nevěřím nějakému traumatu žen z braní antikoncepčních pilulek.

M.P. To se,ale přece v tom příspěvku netvrdí. Osobně si myslím, že jakékoliv zobání prášků nemůže být dlouhodobě zdravé a je to nepřirozené.


]


Re: Zabití dítěte v těle jeho matky je aktem brutálního násilí (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Sobota, 27. leden 2007 @ 11:09:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Např. hormonální antikoncepce(HA) může u některých žen způsobyt po vysazení až pět let neplodnost a řadu spontálních potratů.


]


Re: Zabití dítěte v těle jeho matky je aktem brutálního násilí (Skóre: 1)
Vložil: Rahmiel v Sobota, 27. leden 2007 @ 13:39:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No je mi jasné, že výrobci "bobulí" si řezat pod sebou větev nebudou tím, že by tvrdili, že je to jen neškodné.
Ale zatím jsem nenarazil na názor škodlivosti antikoncepčních pilulek, které by vycházelo z lékařské obce.
Osobně nedovedu posoudit ne/škodlivost pilulek, proto to nechávám na odbornících. Jak už jsem uvedl, není mi známa studie, která by hovořila o hormonální antikoncepci negativně. Jistě také bude záležet o jaký typ (vývojovou řadu) pilulek půjde. Jako většina věcí, předpokládám, že i vývoj pilulek se zdokonaluje.
Nicméně chápu i názor, že dlouhodobé užívání čehokoliv organismus nějak ovlivňuje. Na druhou stranu, braní pilulek je sice dlouhodobé, nikoli však celoživotní. A je otázkou, zda zanechá výraznější stopy než dlouhodobé pití kávy, záliby ve větším solení, nebo jezení tučných jídel v kombinaci s malým pohybem. To jsou možná věci (nezdravý životní styl obecně), které ovlivňují (a dokonce zabíjejí) větší množství lidí daleko více, než hormonální antikoncepce.
Jde také o to, zda věci přirozené jsou vždy žádoucí. V lidském společenství se zdá být přirozená určitá míra deviace a násilí. To jsou podle mě přirozené (normální, ne neobvyklé) jevy, které netřeba pěstovat, podporovat.
Pro starověkého člověka by asi nebyl přirozený počítač, automobil, letadlo, celoplošné očkování proti dětské obrně, netolerance vůči otrokářství atd., ale přirozeným se to stalo. A i když nám některé věci semtam způsobí nepříjemnosti, pozitiva daleko přesahují negativa.

Ale chápu, že sexualita je pro mnoho lidí citlivé téma, vzláště pokud se spojí s morálními aj. hodnotami.
Člověk má pak možná tendenci určovat přísná pravidla - co je dobré a co špatné.
Jenže možná je to otázka diskuse a volby každého člověka, možná že více než na pravidlech záleží na konkrétním jedinci, na jeho zodpovědnosti, víc než na příkazu na komunikaci s ním a na respektování jeho volby.

Je dobré, že se o přínosu / negativách hormonální antikoncepce hovoří. Přeci jde o zdraví.
Chybí mi tu ale vyjádření odborníků, nebo komentář samotných žen.
Rozlišujme ale zdravotní ne/závadnost hormonální antikoncepce a třeba teologickou přijatelnost. O co vlastně skutečně jde?
A podkládejme to odbornými nezaujatými argumenty, nejen osobním názorem.



]


Re: Zabití dítěte v těle jeho matky je aktem brutálního násilí (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Sobota, 27. leden 2007 @ 14:16:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Na téma antikoncepce vám vkládám několik odkazů ze stránek: http://prolife.cz/ které vám dají nahlédnout do této problematiky.


http://prolife.cz/antikoncepce/index.html?id=273


http://prolife.cz/antikoncepce/index.html?id=567

PILULKA JE PRO LÉKAŘE ZLATÝ DŮL
John F. Kippley
Jedna žena se mne ptala na "následky" pilulky. V souvislosti se zdravím se tato otázka týká reakce organismu na určitou látku nebo jednání. Teď bych se však chtěl zabývat následky pilulky nebo jiné chemické antikoncepce pro lékaře, který jí předepisuje.


Velmi významným faktorem jsou peníze. Dr. Paul Hayes v jedné ze svých přednášek dostupných na audiokazetách řekl, že když omezil svou praxi výhradně na PPR a přestal předepisovat chemickou antikoncepci, zaznamenal měsíční ztráty ve výši $30.000. Ano, měsíčně, ne ročně a já nevím, jestli je v tom započítán dlouhodobý důsledek. Podívejme se na to.


Zaprvé by žena, která užívá hormonální pilulky, měla jít každých 6 měsíců na vyšetření. To už by samo o sobě mělo být varováním před nebezpečím tohoto "léku". Zdravé ženy, které neužívají potenciálně škodlivé drogy, tak častá vyšetření nepotřebují. Každé vyšetření přináší lékaři peníze.


Ovšem, když ta žena začne mít potíže způsobené pilulkou, mohou mít finanční zisk i jiní lékaři. Když např. začne mít potíže se zrakem, a neuvědomí si příčinu, nepůjde k lékaři, který ji předepsal pilulku, ale k očnímu. Pokud oční lékař dělá svou práci poctivě, zeptá se jí, jestli užívá hormonální pilulky. Podle toho, jakého druhu jsou její potíže, bude upozorněna na souvislost a půjde zpět k lékaři, který předepsal pilulku. Atd.


Určité procento žen bude mít tak velké problémy, že budou chtít pilulku úplně vysadit. Co se jim nabízí? Když už mají jedno nebo dvě děti mohou uvažovat o konečném řešení - sterilizaci. Ale jde z lékařského pohledu opravdu o konečné řešení?


Naopak. Po sterilizaci trpí mnoho žen celou řadou symptomů, které bývají teď shrnovány označením "posterilizační syndrom". Není pochyby o tom, že žena s takovými potížemi vyhledá pomoc svého lékaře, často opět toho, který ji původně předepsal pilulku a případně i podvázal vejcovody. A samozřejmě předepíše teď ten lékař téměř rutinně hormonální terapii, která bude zase vyžadovat pravidelné kontroly, i kdyby už žena žádné velké potíže neměla.


Některé ženy však budou i pak mít velké problémy. Mohu dát příklad dvou případů, které osobně znám. Znám mladého lékaře, který se specializuje na náročnou radiologickou techniku, s jejíž pomocí se pokouší čistit zablokované tepny v mozku bez chirurgického zásahu. Zmínil se jednou mezi řečí, že se trochu zdržel, protože strávil čtyři hodiny tím, že se pokoušel vyčistit ucpané tepny mladé ženy (asi dvacetileté), která užívala pilulky. Nepochyboval o tom, že její problém - myslím, že šlo o mozkovou příhodu - byl zaviněn pilulkou.


V tom druhém případě se žena v přechodu konečně nechala lékařem přemluvit na hormonální terapii (HRT) s obsahem estrogenu. Jednoho rána se probudila a zjistila, že konce jejích prstů černají. Od té doby podstoupila už tři velké operace na uvolnění tepen a je vůbec ráda, že je naživu. A lékaři nechtějí připustit, že by příčinou problému mohla být hormonální terapie.


Z toho lze jasně vyvodit několik závěrů. Myslím, že je nepopiratelné, že je hormonální antikoncepce zlatým dolem pro lékaře, kteří ji předepisují a pro další, kteří musí být přivoláni, aby léčili její smutné důsledky na jinak zdravé ženy. Důvody pro užívání pilulky nejsou rozhodující. Její chemické vlastnosti mohou stejně ovlivnit i ženu, která je užívá z jiných než antikoncepčních důvodů. Pravidelné lékařské kontroly jsou v tom případě opravdu důležité. Doplňková hormonální terapie (HRT) má své problémy. Podle mého laického názoru by každá žena, která uvažuje o tomto způsobu léčby, měla číst knihu Co Vám Váš lékař možná neřekl o menopauze od Dr. Johna Lee (v češtině není dostupná - pozn. překl.). Ten tvrdí, že ženské tělo během menopauzy pokračuje v produkci estrogenu z mimovaječníkových zdrojů, ale přirozená produkce progesteronu klesne téměř na nulu. Proto navrhuje doplňovat přírodní progesteron místo estrogenu, ať již přírodního nebo syntetického. Tvrdí, že všichni vstřebáváme petrochemické molekuly, které ženský organizmus proměňuje na syntetické estrogeny a tomu lze čelit přidáváním přirozených progesteronů, které lze koupit bez předpisu. (Nevíme, zda je to možné i u nás. Na západě se používá např. krém z kořenů divokých yanzů, který sám neobsahuje progesteron, ale vyvolává v těle jeho produkci. - pozn. překl.)


Na závěr jednu špatnou a jednu nadějnou zprávu. Syntetické estrogeny a progestiny se nerozpadávají. Vycházejí s močí a konečně najdou cestu do spodních vod. Nedávno bylo zjištěno, že působí abnormality u nižších forem života. Určitá naděje je v tom, že si vodohospodáři a ekologové těchto jevů všímají. Je to jeden z důvodů, které drží Japonsko od uzákoněni pilulky. (Japonsko ji žel mezitím uzákonilo. - pozn. překl.) Probudí snad jednou i odborníky u nás masivní znečištění zdrojů pitné vody?


(Finanční přínos pilulek pro zdravotnictví bude u nás jistě slabší než v USA. Je však přesto těžké pochopit např. zdravotní pojišťovnu, která dělá reklamu tím, že nabízí dívkám a mladým ženám od 15 do 301et příspěvek na hormonální antikoncepci. Přitom si pojišťovny stěžují na stoupající náklady a roste počet zdravotně důležitých materiálů, jejichž platbu omezují nebo ruší. - pozn. překl.)


CCL Family Foundations, Volume XXV, No. 2, září-říjen 1998, str. 17




ANTIKONCEPCE - PROČ JE ŠPATNÁ?
David Prentis
Mnozí lidé vědí, že katolická církev i jiní odmítají antikoncepci, ale nevědí proč. Představují si, že takový přístup mohou mít jen lidé, kteří jsou příliš svázáni s minulostí a mají strach z pokroku. Proč je tedy antikoncepce škodlivá?

Antikoncepce zraňuje ty, kteří ji používají.
Plodná žena žádá lékaře o antikoncepci, která má svým způsobem narušit normální zdravou funci jejího reprodukčního ústrojí tak, že bude alespoň dočasně neplodná, a tedy méně zdravá. Lékař, který žádosti vyhoví, tím porušuje Hippokratovu přísahu, která mu ukládá neškodit svým pacientům. Nepřekvapuje, že procesy, pomůcky a drogy, které jsou škodlivé samy o sobě, mají i škodlivé vedlejší účinky.

Sterilizace je trvalé chirurgické zmrzačení reprodukční schopnosti. Vasektomie u muže působí někdy zdravotní potíže, protože organismus po ní musí vstřebávat spermie, které nemůže vyloužit normálním způsobem. S odstupem času zvyšuje riziko rakoviny prostaty. Žena s podvázanými vaječníky může v důsledku toho trpět dalšími gynekologickými potížemi. Fyzický zásah sterilizace často působí i psychické problémy související s vědomím viny a ztrátou sebeúcty.
Nitroděložní tělísko, např. DANA, je cizí těleso umístěné v jinak sterilním prostředí dělohy, kde může způsboit chronický zánět a snížit odolnost vůči infekcím. Ty mohou být přičinou dalších nemocí včetně trvalé sterility. V USA se již prakticky přestala tělíska používat, protože byli výrobci nuceni platit uživatelkám veliké sumy odškodného.
Pilulka je silná hormonální droga. Zastaví normální cyklus ženy a nahradí jej umělým. Její užívání mívá psychické i fyzické důsledky, někdy až smrtelné.
Bariérové prostředky (kondom, pesar) zasahují do organismu nejméně, ale materiál, z něhož jsou vyrobeny, působí u některých uživatelů alergické reakce.
Antikoncepce škodí dětem.


Nitroděložní tělísko zabrání uhnízdění nově počatého dítěte v děloze a ono zemře hladem. Pokud přežije, je vystaveno většímu riziku postižení.
Pilulka v podstatě, i když ne vždycky, brání ovulaci a omezuje pohyb spermií. Když však k ovulaci přece dojde a je počato dítě, pilulka, podobně jako tělísko, zabrání uhnízdění a tím způsobí velmi časný potrat.
I při použití spermicidů může dojít k početí. Hrozí pak spontánní potrat nebo postižení dítěte.
Antikoncepce manipuluje s lidskou přirozeností.
Mužům byla Stvořitelem dána průběžná plodnost a ženám plodnost cyklická, ve které se střídají plodná a neplodná období. Pomocí antikoncepce se člověk snaží manipulovat s lidskou přirozeností a kontrolovat plodnost, kterou chce vypínat a zapínat (většinou vypínat) jako elektrické světlo. Křesťané věří, že člověk byl stvořen k obrazu Božímu (Gen 1, 27) a že tedy zasahovat do lidské přirozenosti znamená urážet Boha. Odmítáním Božího daru plodnosti člověk v podstatě odmítá Boha, který ho stvořil a staví na jeho místo modlu. (Mnozí upřímní křesťané to ovšem nechápou.) Touto modlou, která se stane důležitější než Bůh, je neomezené pohlavní uspokojení bez zodpovědnosti, nebo pohodlný život bez výdajů a starostí s dětmi.

Antikoncepce působí nepřátelský vztah k dětem.
Jediným smyslem antikoncepce je pohlavní uspokojení s vyloučením možnosti plození dětí. Na děti se vůbec nemyslí. Když metoda selže a je přece počato dítě, mívají rodiče zlost a chtějí se ho zbavit, aby "napravili" chybu.
Antikoncepce vede k potratům. Ve všech zemích, kde byla legalizována antikoncepce, následovala legalizace potratů.

Antikoncepce je perverzní.
Co znamená perverzní? Podle Sigmunda Freuda: "Perverzní je každý pohlavní styk, při němž je výslovně vyloučeno početí." Početí dětí je přirozeným účelem pohlavního styku nutným k zachování lidstva. Úmyslně vyloučit možnost početí znamená zneuctít pravou povahu pohlavního aktu.
Toto může být těžko pochopitelné v moderním světě, kde je antikoncepční mentalita samozřejmostí. Snad může pomoci následující příklad. Je nutné a příjemné jíst a pít. Když chce někdo zhubnout, může buď méně jíst (zdrženlivost), nebo vychutnat jídlo a pak je zas vyzvracet (obžerství). Není to perverzní způsob přijímání potravy? A není antikoncepce ve své podstatě podobná?

Antikoncepce rozbíjí manželství.
Pohlavní styk má být aktem lásky, v němž se manželé jedinečným způsobem otvírají jeden druhému a navzájem se dávají v nejúplnějším výrazu důvěry, přijetí a lásky, jakého je člověk schopen. Měl by být nevysloveným obnovováním manželské úmluvy, slibu daného na celý život. Je to Bohem daný způsob upevňování manželského svazku a uschopňuje manžele k dodržování tohoto slibu.
Antikoncepce vnáší do pohlavního aktu prvek odmítání, odmítání plodnosti toho druhého. Antikoncepcí říkají manželé: "Chci ti zůstat věrný ve štěstí, ale ne v neštěstí, za které pokládám případné těhotenství." Antikoncepce znamená vzájemné odmítání kvůli rozkoši, i když si to manželé neuvědomují a není to jejich úmyslem.
Odmítnutí potřebného sebeovládání podporuje další růst žádostivosti, která vyhání lásku a dál ohrožuje manželství. Matka Tereza to myslela vážně, když říkala: "Antikoncepce ničí lásku," proto nikdy nedávala děti k adopci manželům, kteří užívali antikoncepci.
Tento názor podporuje i statistika. Země, kde se běžně používá antikoncepce, mají rozvodovost 30-50%. Lidé, kteří ve stejných zemích používají přirozené plánování rodičovství (PPR), mají rozvodovost 1-3%. Kteří rozumní manželé by chtěli vědomě ohrožovat svůj vztah antikoncepcí?!

Antikoncepce škodí společnosti.
Výše uvedené skutečnosti mají samozřejmě široký dopad nejen na jednotlivce, ale na celou společnost. Navíc:

Když se zdá, že nehrozí "nebezpečí" početí, vzrůstá pokušení k pohlavnímu styku v situacích, ve kterých by bylo početí dítěte nezodpovědné, tj. mimo manželství. Výsledkem je rozšířená promiskuita.
Promiskuita má za následek zvýšený výskyt pohlavních chorob.
Vyloučení plodivého prvku z pohlavního spojení vede k přijímání jiných sterilních sexuálních aktivit, jako je např. homosexualita.
Tím je také otevřena cesta k odosobněné výrobě dětí ve zkumavkách.


PROČ CÍRKEV ODMÍTÁ ANTIKONCEPCI?
Radim Ucháč
Pro mnoho lidí, ať věřících tak i nevěřících, je chování církve v otázce neabortivní antikoncepce naprosto nepochopitelné. V souladu s tlakem masmédií je přijímán pokřivený obraz o zastaralých a ve svých důsledcích škodlivých nařízeních zaostalé hierarchie, které se v nejbližší době změní. Je škoda, že často právě katolíci tyto mýty bez uvažování přebírají a s povrchními představami se snaží prosadit antikoncepci ve jménu pokroku a otvírání se světu a neuvědomují si, že církev pouze předává to, co jí bylo zjeveno.


Článek je proto určen pro věřící křesťany, aby si uvědomili vnitřní důvody pro toto trvalé stanovisko církve a aby byli své postoje schopni adekvátní formou přiblížit i lidem ve svém okolí. Tento morální rozbor není určen pro nevěřící, kteří apriori odmítají křesťanský pohled na svět. Není zde rozebírána problematika abortivní antikoncepce, o které většinou není mezi křesťany sporu. Nejsou zde probírány ani sociální, demografické, psychologické či zdravotní dopady, ale pouze morální hodnota antikoncepce jako taková. To, že se morálně vadné jednání velice rychle promítá do ostatních oblastí života společnosti, snad není nutno připomínat.


MORÁLNÍ JEDNÁNÍ
Morální hodnota nějakého jednání nám říká, do jaké míry je tato činnost v souladu s Boží vůlí. Tuto vůli poznáváme jednak ze zjevení a jednak ze stvoření, které jsme schopni poznávat prostřednictvím rozumu. Otázek antikoncepce se týká spíše varianta druhá. Snažíme se poznat, jak je člověk stvořen a jaký byl asi záměr Stvořitele při darování sexuality. Je samozřejmé, že pokud je naše jednání v souladu se záměry tvořitele, je morální a prospívá nám, pokud je s ním v rozporu, ničí nás.


Pokud je naše jednání nemorální (tedy zlé), znamená to, že mu chybí nějaké povinné dobro. Povinné dobro znamená, že Stvořitel stanovil, že stvoření má při své existenci nějaký dar, který je pro něj nezbytný (např. člověk má rozum, soudy jsou spravedlivé apod.).


Dále je zapotřebí připomenout vztah rozumu a morálky. Rozum, intelekt je pouze nástrojem, jednou z mohutností duše na stejné úrovni jako vůle či paměť. Morální hodnotu výsledku tvořivého intelektu nelze posuzovat z hlediska génia autora, nýbrž podle jediného stabilního měřítka - vůle Stvořitele. Pokud bychom posuzovali morální hodnotu podle geniality vynálezu, museli bychom za dobré prohlásit nervové plyny, laserem naváděné rakety apod. Tedy obhajovat používání antikoncepce vyspělostí našeho rozumu je vnitřně nezdůvodnitelné, je to jako bychom počítali hrušky s jablky. Z hlediska morálky má rozum nezastupitelnou funkci pro prohlubování znalostí o Božích záměrech, čímž je následně motivována naše vůle k správnému jednání.


POHLAVNÍ STYK
Tento úžasný dar Boží má dvě varianty, které se cyklicky střídají. Pohlavní styk je buď plodný, nebo není (chybí plodivý efekt). V plodném období má tento dar dvě neoddělitelné části: pojivou funkci, která slouží ke sdílení manželů a která řečí těla vyjadřuje bezvýhradnou vzájemnou odevzdanost, plné spojení, dva se stali jedním tělem (Gen 2,24; Mk 10,8); a dále funkci plodivou, která představuje dar podílet se svobodně a s plným vědomím na stvoření dalších, jejichž hodnota je nepředstavitelná. Tento dar je jedním z největších, které máme, a z hlediska pohlavního styku je důležitější než funkce pojivá, neboť ta může být nahrazena jinými prostředky zatímco plodnost nikoli.


V případě, že k pohlavnímu styku dochází v neplodném období, nám Stvořitel dává dar, který má efekt "pouze" jeden (pojivý). Nejedná se v žádném případě o dar poškozený, neboť co je povinné dobro určuje Stvořitel. Ten nám tímto dává možnost k svobodnému určení počtu dětí, které od něho přijmeme. Pokud tedy vyhledáváme pohlavní styk pouze v období neplodném, v žádném případě se nejedná o jednání hříšné, neboť přijímáme "pravidla hry" od Stvořitele. Zde je patrný propastný rozdíl vzhledem k používání antikoncepce, která má za cíl kazit "pravidla hry". Při uvažovaní o pojivých a plodivých aspektech pohlavního styku platí zvláště: "Co Bůh spojil, člověk nerozděluj" (Mk 10,9).


Pokud tedy učení církve zdůrazňuje, že pohlavní styk musí zůstat otevřený početí, je tím myšleno, že člověk nebude aktivně bránit početí, tedy jednat s cílem úmyslně zmařit existující nebo předpokládaný dar (plodnost). Pokud jsou tedy např. manželé neplodní, neznamená to, že svou neplodností hřeší, neboť záleží na Stvořiteli, zda jim dá dar plodnosti.


PRINCIP ANTIKONCEPCE
Plodnost jako nemoc
Základem antikoncepce je pohled na plodnost páru jako na nemoc, kterou je nutné "léčit". Jedná se tedy o pohled od základu rozporuplný se Stvořitelovým záměrem, který dává plodnost jako dar.


Destrukce darovaného
V plodném období antikoncepce ničí při pohlavním styku jeden z darů - plodnost. Tuto mohutnost, která má podstatnou měrou podíl na pohlavním styku, svévolně "znicotňuji" - hřeším. Svévolnost tohoto jednání je zvláště patrná, pokud si uvědomíme, že nám Bůh sám prostřednictvím cyklické neplodnosti dává nástroje na řízení počtu dětí.


Lživé jednání (postoj)
Princip pravdivého postoje spočívá v neporušenosti jednoty lidského jednání a v svobodně zvoleném způsobu projevu tohoto jednání (slovo, čin). V případě používání antikoncepce je tato jednota porušena. Pohlavní styk je totiž přirozenou mezilidskou komunikací, kde při použití antikoncepce aktivně štěpím jednotu projevu a účinku (jednání a sil). Při použití metod přirozeného plánování rodičovství tento defekt neexistuje, neboť přijímá pohlavní styk v celé jeho celistvosti.


U antikoncepce není špatný cíl to, že nechci, aby z láskyplného spojení manželů vzešly děti, ale způsob, jakým chci tohoto záměru dosáhnout - aktivně ničím existující nebo předpokládaný dar.








]


Re: Zabití dítěte v těle jeho matky je aktem brutálního násilí (Skóre: 1)
Vložil: joker v Sobota, 27. leden 2007 @ 16:30:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tyto argumenty představují pouze jeden názorový proud, vůči kterému by měly být v seriózní diskusi zveřejněny názory druhé strany. Prolife zastává výrazně jednostranně polarizovaný názor, často pravděpodobně také tendenčně zkreslený a nepřesný a bylo by jen ku prospěchu obecného povědomí zde podpořit nepatrně více pluralitního prostředí.

Pokud jde v širší rovině o plánované rodičovství a lidskou sobeckost, která s tím souvisí, dovolím si několik řečnických otázek:

1. je větším zlem odpovědné plánování rodičovství, nebo neplánované "rozmnožování"?

2. je lepší přivést na svět dvě nebo tři děti a vychovat z nich dobré křesťany, nebo přivést na svět osm dětí a nezvládat jejich výchovu?

3. je normální ponížit milování na "pouze pojivé" a "plodivé"?

4. je sobectvím plodit děti, nebo je naopak neplodit?

5. je sobcem člověk, který plodí děti pouze pro ukojení vlastního náboženského přesvědčení?

6. mohou být děti takového člověka rukojmím jeho sobeckého chování?

7. může být kvalita člověka posuzována podle počtu dětí, které přivedl na svět?

Na tato otázky záměrně nepředkládám odpovědi, na otázky by si měl odpovědět každý sám podle svého přesvědčení.


]


Z toho, že umělý potrat je brutální vražda se Jokere nevylžeš (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 27. leden 2007 @ 18:58:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Z toho, že umělý potrat je brutální vražda, kde lékař dítěti nejprve zaživa utrhne ruce a nohy, pak rozdrtí hlavičku a nakonec vysaje speciálním vysavačem směs masa a krve, z toho se Jokere otázkami, které odvádí pozornost, NEVYLŽEŠ!


]


Re: Z toho, že umělý potrat je brutální vražda se Jokere nevylžeš (Skóre: 1)
Vložil: Rahmiel v Sobota, 27. leden 2007 @ 19:12:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiňte, myslím, že pan Joker se vyjadřoval k hormonální antikoncepci, nikoliv k potratům.

Jinak děkuji všem za informace, které bude nutno prostudovat před dalším vstupem mé osoby do diskuse..


]


Re: Z toho, že umělý potrat je brutální vražda se Jokere nevylžeš (Skóre: 1)
Vložil: joker v Sobota, 27. leden 2007 @ 20:21:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane magistře, nic z toho, co mi zde lživě podsouváte jsem nenapsal.


]


Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy