Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 257, komentářů celkem: 429592, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 468 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116500772
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili
Vloženo Úterý, 13. únor 2007 @ 10:52:39 CET Vložil: Bolek

Služba bližním poslal Karels


Cokoliv jste učinili jednomu z těchto mých
nepatrných bratří, mně jste učinili
Celý text, biblický text, o který se v tomto článku budeme zajímat v knize evangelisty Matouše je: „Král jim odpoví a řekne jim: Amen, pravím vám, cokoliv jste učinili jednomu z těchto mých nepatrných bratří, mně jste učinili.“ (Matouš 25:40) Pán Ježíš vypráví ve svém vyučování o nepatrných bratrech a o našem vztahu k nim. Pro vysvětlení si uděláme „exkursi“ do Svatých textů Bible Starého zákona.

K našemu „výletu“ do Starého zákona si potřebujeme něco povědět: hebrejská slovní stavba – v tomto případě zájmeno já אנכי + participium qalu, případně hifilu, nebo jiných slovesných tříd, které vypovídají o Pánu Bohu [1] se ve Svatých textech Bible s jistou pravidelností opakuje: „napadnu” אנכי נגף (Ex 7:27) ; „pošlu” אנכי שׁלח (Ex 23:20) ; „učím” אנכי מלמד (Deut 4:1); „předkládám“ (Deut 4:8); „vyhlašuji” (Deut 5:1) „přivedu“ (Jer 4:6) atd... A vysvětlení? Participium se dá přeložit jednak přítomným časem – jak je přeloženo v biblickém textu, stejně tak participium překládá například současná hebrejština, nebo se dá přeložit jako podstatné jméno. Pro vysvětlení hebrejské slovo שׁמר [šomer] se dá přeložit jako střežím, případně střežící, nebo strážce. A vysvětlení אנכי + participium? Hospodin Bůh je nablízku člověku a jenom On si zvolí jakým způsobem tak činí. Pán Bůh je nám nablízku jak On sám uzná za vhodné, což může být v poslu a v jeho poselství (Ex 23:20), jindy jako učitel vyučující správné chápání biblického textu (Deut 4:1), dále Pán Bůh vystupuje jako vyhlašovatel Božího zákona (Deut 5:1) atd.. , a naposledy se k nám sklonil ve svém Synu. (Jan 3:16) A je to jenom Boží svrchovanost, jak se nám Pán Bůh představuje a jakým způsobem je nám nablízku. V naznačené logice těchto úvah se dá pochopit text z úvodu článku. „Cokoliv jste učinili jednomu z těchto mých nepatrných bratří, mně jste učinili.“ Pán Bůh se k nám přiblížil možná v tom nejposlednějším ze svých služebníků. Možná je to v našich sborech tam ten bratr, tamta sestra, které ani pořádně neznáme jménem, protože se s nimi sotva zdravíme. Hospodin Bůh je nám nablízku v takovém služebníkovi, na kterého se nejspíš díváme s úkosem. Jsou to takoví křesťané, kteří nejspíš na shromáždění dochází na poslední chvíli a jako první odcházejí, kteří se pravděpodobně nezúčastňují aktivně sborového života. Nejspíš se tito „nepatrní“ křesťané nikdy nepomodlili v církvi nahlas, nechodí na studijní skupinky, o teologii, o té si s nimi sotva popovídáte. A právě to jsou ti služebníci, naši nejnepatrnější bratři, o kterých hovoří ve svém vyučování Pán Ježíš Kristus. karels
poznámky: 1. Gramatické kategorie hebrejských slovesných tříd.


"Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili" | Přihlásit/Vytvořit účet | 18 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 13. únor 2007 @ 15:12:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi už jsem to někdy na GS psal. Nesouhlasím s tím, že ti nepatrní bratři jsou nevěřící.

Když někdo chce udělat humanitární sbírku, tak ať ji udělá --- svět mu bude tleskat. Náš úkol je se zaměřit hlavně na bratry a sestry v církvi...

Karel



Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Úterý, 13. únor 2007 @ 20:36:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karle.
Jestli Ti dobře rozumím, má nás zajímat náš vlastní píseček a ti kteří si na něm hrají, t.j. sbor, případně (vlastní ) církev. Okolní svět nás zajímat nemusí. Já si myslím, že všichni jsme součástí Božího stvoření, aspoň tak chápu Písmo a proto můj bližní nebo ten nejmenší, může být kdokoliv kolem mne. Ostatně podobenství o milosrdném samaritánu je návodem jak chápat lidi kolem.

Honza


]


Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 13. únor 2007 @ 20:46:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale jasně, ale hovořil bych spíš o prioritách, nebo lépe o pořadí - " A tak dokud je čas, čiňme dobře všem, nejvíce však těm, kteří patří do rodiny víry." (Galatians 6:10)

Karel


]


Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Úterý, 13. únor 2007 @ 21:16:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně, košile bližší než kabát :-)))) V širším slova smyslu to přeci děláme celý život.

H.


]


Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 13. únor 2007 @ 21:25:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
svým způsobem jsou mi ještě více bližší bratři z mé denominace a mého sboru... jasně máš pravdu

Karel


]


Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 13. únor 2007 @ 16:06:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento popisovaný výjev je ze soudu nad národy, které přežijí velké soužení a budou přítomny při Kristově druhém příchodu ve slávě a moci. Soud proběhne až po soudu všech věřících Kristovců před soudnou stolicí Kristovou a také po soudu Izraele, u kterého již budou Kristovci jako přísedící a spolusoudci. Pak bude Kristus spolu s věřícími soudit národy přeživší velké soužení. Tyto verše se nás věřících přímo vůbec netýkají. Kristus při tomto soudu ukáže svou rukou na své nejmenší bratry - Kristovce a Židy a pak rozsoudí pohanské národy ( jako jednotlivce ) podle toho, jak se za svého života a zejména v době velkého soužení chovaly k těmto Pánovým nejmenším bratřím. Ti, co se chovali milosrdně a pomáhali Jeho bratřím, vstoupí jako OVCE do Království Krista na zemi ( 1000 let ), kde nad nimi Boží lid bude vládnout. Ti, co se chovali nemilosrdně, lhostejně nebo nepřátelsky k Pánovým bratřím, budou jako KOZLOVÉ věčně zatraceni.



Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Středa, 14. únor 2007 @ 18:09:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co ti chudáci, kteří chudáky křesťany nebo židy nikdy nepotkali?


]


Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Úterý, 13. únor 2007 @ 17:40:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když Ježíš mluvil o nepatrných bratřích, hovořil o hladovějících, nemocných a jinak potřebných. Nerozlišoval mezi těmi potřebnými, kteří jsou věřící, a mezi potřebnými, kteří věřící nejsou. Jeho slova o posledním soudu jsou podle mého názoru univerzální pro lidi všech národů i náboženství. Podle nich bude či nebude spasen kdokoli z lidí nezávisle na své víře, ale podle toho, jak se měl či neměl k těm bližním, o jejichž potřebnosti věděl.



Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 14. únor 2007 @ 05:21:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Marku2, to jsi ale úplně překroutil smysl textu Mt 25,31-46. Dosadil jsi si tam své vlastní myšlenky.


]


Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Středa, 14. únor 2007 @ 15:17:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikolivěk, jsem přesvědčen, že to je Ježíšovo učení.

V Mat 25 je uvedeno, že budou shromážděny všechny národy, tj. i ty, které o Kristu nic neslyšely. Syn člověka je rozdělí na dvě skupiny. "Pojďte do království..." pak říká těm, které postavil po pravici. A to jsou ti, kdo pomáhali potřebným bližním.

Je-li Bůh Otcem všech a Ježíš jeho Syn, pak všichni lidé jsou jeho bratři.

V Ježíšově době byli všichni příslušníci židovského národa "věřící" (tedy bratři), příslušníci ostatních národů byli "nevěřící".

V podobenství o milosrdném Samařanu je vidět, že i Samařané - kteří obvykle nebyli pokládáni za pravověrné věřící Židy - pokud jsou milosrdní k bližním, jednají správně. Ze srovnání obou textů pak vyplývá, že takovým budou řečeno to, co těm "po pravici".

Ale i bez srovnávání s dalšími texty Písma podle mého názoru z Mat 25 vyplývá podstata spásy, která je určena všem lidem a všichni jí také mohou dojít, pokud konají dobro pro potřebné bližní.

A konečně - kdyby Syn člověka chtěl na soudu rozdělit jedny od druhých podle toho, zda pomáhali křesťanům nebo židům, měl by problém, protože mnozí lidé se s křesťany nebo se židy nikdy nesetkali nebo je neviděli jako potřebné. Kam by je zařadil?


]


Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 14. únor 2007 @ 16:54:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Marku2, ///Je-li Bůh Otcem všech a Ježíš jeho Syn, pak všichni lidé jsou jeho bratři./// Bůh NENÍ Otcem všech. Je Otcem pouze svých znovuzrozených dětí, které uvěřily v Jeho Syna. Je také Bohem Izraele. Pro všechny ostatní je ale pouze Panovníkem, nikoli Otcem. Na tuto pohanskou myšlenku jsi přišel kde? Dále nevím, kde jsi přišel na to, že podstata spásy je v konat dobro pro potřebné bližní. Člověče - slyšel ty jsi vůbec někdy Evangelium?


]


Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Středa, 14. únor 2007 @ 18:07:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je moje vidění křesťanství. Vím, že se poněkud odlišuje od toho, jak to chápou někteří jiní. Dospěl jsem k tomu po 15 letech čtení Bible a po dlouhém uvažování.
"On sesílá déšť na spravedlivé i hříšníky." "Mám i jiné ovce, které nejsou z tohoto ovčince - i ty musím přivést." atd.
Netvrdil jsem snad, že podstatou spásy je konat dobro. Ale jistě to spolu souvisí. Jsou křesťané, kteří se mylně domnívají, že jejich spása je zaručena vírou a ubožáka míjejí bez povšimnutí. Takoví nejsou spaseni. Jim jsou určena slova Mat 25.
A podle čeho asi budou souzeni lidé, kteří o Kristu nic neslyšeli? Právě podle toho, co se píše v Mat 25.


]


Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 14. únor 2007 @ 18:40:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slova v Mat 25,31-46 jsou určena výhradně pohanům, tedy nevěřícím, jak je tam výslovně uvedeno. Mezi skutečnými věřícími jsou pouze OVCE. KOZLOVÉ tam nebudou. Před soudnou stolici Krista, kde budou souzeni pouze PRAVÍ věřící, se žádný KOZEL nedostane. Spása křesťanů je zaručena vírou. To, zda míjejí ubožáka, je spojeno s jejich budoucí odměnou, nikoli s jejich spásou. Ještě je také otázkou, KDO je UBOŽÁK a KOLIKA UBOŽÁKŮM člověk má pomoci, aby to bylo dost dobré. Tato věc souvisí pouze s konáním Boží vůle v každém jednotlivém případě. Není možno pomáhat tam, kde to Bůh nechce a nepomáhat tam, kde to Bůh chce. Vše je závislé na vedení Ducha. Není možné časově ani finančně pomoci všem ubožákům ve městě. Naše odpovědnost je pouze za ty, které nám Bůh ukáže a v rozsahu, jaký nám Bůh ukáže.


]


Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Čtvrtek, 15. únor 2007 @ 10:30:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ať čtu, jak čtu, v Mat 25, 31-46 nic o nevěřících není. "Budou před něj shromážděny všechny národy".
Spása křesťanů je zaručena vírou, ale víra se projevuje skutky. Víra bez skutků je mrtvá.
Nevím, jaký je rozdíl mezi odměnou a spásou, podle mě to jsou synonyma.
Kdo je náš bližní, o tom krásně pojednává podobenství o milosrdném Samaritánovi. Tam také jeden věřící Žid toho polomrtvého minul.
Kdo je můj bližní, bylo vždycky jasné. Dnes, v době mediální a globalizační, se bližním může stát i člověk na druhém konci světa.
Pochopitelně není v silách jednoho člověka pomoci všem. Nejprve máme povinnost k rodině, příbuzným, souvěrcům apod., pak k lidem okolo nás, které potkáváme, přátelům a známým. Jestli ještě můžeme udělat něco pro další lidi, to je individuální. Je to také kolektivní záležitost, kterou mohou řešit vlády, EU apod. Kde jeden nezmůže mnoho, společenství nebo stát zmůže více.


]


Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Čtvrtek, 15. únor 2007 @ 10:45:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Presne! To uz jsem taky zazila. Modlivala jsem se za spasu lidi, protoze nas k tomu nabadali v cirkvi a ja tedy poslusne, hledala kolem sebe lidi, kteri potrebuji byt spaseni. Pokazde se mi neco spatneho stalo a ti lide jeste nejsou spaseni a uz je to 13 roku. Ptala jsem se na to pastora a jinych lidi a ti jen krcily rameny, ze se to nekdy stava. Prestala jsem se za lidi modlit a ptala se Pana Boha proc se mi deji spatne veci. Buh mi neodpovedel primo nejakou vetou, ale casem mi to objasnoval, ze jsem se nemodlila v jeho vuli, ale podle sve vule. On ma pro lidi a jejich spaseni svuj cas a kdyz bude chtit, tak mi da povedomost, abych se za ne pomodlila a tak cinila Jeho vuli. Potom by se mi nic spatneho nemohlo stat, protoze by me mohl ochranovat, ze jsem v Jeho vuli. Tak je to i s modlenim za uzdraveni lidi a vlastne cehokoliv. Mame napred hledat Bozi vuli jak a pro co se modlit. Ovsem v pripadech nouzovych, volame k Bohu o vyslyseni a projeveni milosti.


]


Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Středa, 14. únor 2007 @ 16:42:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějak jsem tam nenašel výklad tvého oblíbence Dědka Prince z jeho trktátu "Our debt to Izrael" trktát od slova trkat. Dědka to trklo tak psal, že ten nejmenší z Ježíšových bratří nezměnil nějak národní příslušnost a je tedy stále z pokolení Juda. Je to tedy tak: Co jste učinili mým bratřím židům, mě jste učinili. O něco šířeji pojato. Izraelcům. V žalmech je univerzální princip, který platí ve vztahu k Izraelskému národu. A sice národ, který by nesloužil tobě zahyne. To určuje dvě mezní polohy zmíněných odkazů. Historicky je tato linie známa. Kdekoli pronásledovali Kristovy bratry(Izraelce) nastával pro národ který je utiskoval národní úpadek, či minimálně neprosperita. V eschatologické rovině se jedná o závěru časů, kdy Izrael přijme Krista a bude hlásat evangelium (I ti kterým Ježíš řekl jděte do celého světa a kažte evangelium byli Izraelci) Poté se toto slovo uzavře protože v té době bude opravdu nebezpečné poskytnout podporu komukoli, kdo káže evangelium (Izraeli předně)
Osobně se domnívám, že křesťané už zde nebudou. A budou-li bude se násobit jejich požehnání právě poskytnutím ochrany Izraelským kazatelům evangelia.



Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 14. únor 2007 @ 17:05:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Fareli, Ano. První vlna věřících bude již vytržena k Pánu a nezažije velké soužení. Ale také víme, že z velkého soužení přijde navíc veliký zástup těch, kteří zbílili svá roucha v krvi Beránkově. To jsou ti, kteří uvěřili v Krista až v době velkého soužení. ( Zj 7,9-17 ). To se srovnává i s tím Písmem, kde se mluví o tom, že Izrael se obrátí až v době, kdy vejde PLNOST POHANŮ. To znamená, až tehdy, kdy v Krista uvěří i ten poslední člověk předzřízený k věčnému životu ( Ř 9,25-26 ). Také víme, že v době velkého soužení budou na zemi prorokovat dva svědkové, na jejichž svědectví se také ke Kristu obrátí mnoho lidí. ( Zj 11 )


]


Re: Cokoliv jste učinili nepatrnému bratrovi, mně jste učinili (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Středa, 14. únor 2007 @ 17:51:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš, že máš dědka rád.


]


Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy