Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 552 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116569453
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Jak se chováme k Bohu a jeho Duchu?
Vloženo Středa, 14. únor 2007 @ 18:45:17 CET Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal Gregorios777

Existuje asi 8 způsobů, jak se k Bohu a jeho Duchu chovat neslušně a nezpůsobně: 1) Je možné se Mu ROUHAT ( řec. blasfémia ) = rouhání, pomluva, uvádění ve zlou pověst ( Mt 12 ) 2) Je možné Ho ZNEUCTÍT ( řec. atimazein ) = zneuctění, znesvěcení, potupení ( Ř 2,23 )

Vlastně každý náš hřích ZNEUCŤUJE především Boha, i když je spáchán třeba proti lidem. Toho si musíme být dobře vědomi. Hřích jde vždy především proti Bohu. 3) Je možné Jím POHRDAT ( astéton ) = pohrdání, zavrhování, neuznávání, odmítání ( 1Tes 4,8 ) 4) Je možné Ho ZARMUCOVAT ( lípeite ) = zarmucovat, činit Mu bolest, starost, utrpení ( Ef 4,30 ) To se děje přímým hříchem – přímým zhřešením. 5) Je možné Mu LHÁT ( pseusasthai ) – ( Sk 5,1-11 ) 6) Je možné Jím POHRDAT ( enibrísas ) = pohrdat, uvádět v posměch ( Žd 10,29 ). To se týká zákonických věřících, kteří věří, že mohou svými skutky získat nebo ztratit věčnou spásu a odmítají uvěřit v dobrou zprávu Evangelia Boží milosti. 7) Je možno Ho UHAŠOVAT ( sbénitte ) = uhašovat, zhasínat, dusit, tišit, mařit ( 2Tes 5,19 ) To se neděje přímým hříchem, zhřešením, ale přebýváním v hříšném prostředí, tedy ve světě a v duchu tohoto světa. 8) Je možné HO ZANEDBÁVAT ( amélei ) = zanedbávat, nestarat se o Něj. Je to velmi podobné uhašování. Ale není to tak aktivní jednání. Je to něco jako nechat vyhasnout oheň, neudržovat ho ve stálých plamenech. Na druhé straně nám Písmo dává také pokyny, jak správně s Božím Duchem jednat: Ef 5,18 nás nabádá, abychom se NAPLŇOVALI Duchem. Pavel nabádá Timotea, aby v sobě ROZNĚCOVAL ( anazopyrein ) = rozněcoval, rozplameňovával, rozdmýchával plamen Ducha ( 2Tim 1,6 ). Náš Bůh je Oheň spalující. Je svatý a svatost je vždy spojená s čistým a očišťujícím ohněm Ducha. Moc Ducha svatého je jediná Moc, která nás je schopná udržet ve svatosti v myšlení, i skutcích. Proto tuto Moc Ducha nemáme zanedbávat a uhašovat, ale naopak rozdmýchávat a rozplameňovat. Písmo také říká jak: chvalozpěvy, kázáním Božího Slova věřícím i nevěřícím, četbou Bible, modlitbou, co nejčastějším mluvením v jazycích ( viz. ap. Pavel ), a v neposlední řadě čistým, svatým ( odděleným ) životem. Udržujeme-li stále oheň Ducha, máme vroucího ducha, pak nás svatá duchovní horlivost sžírá, tak jako Pána Ježíše Krista. Pak můžeme prožít to, co apoštol Pavel – snažil se, aby ZÍSKAL Krista, načež byl od Krista úplně UCHVÁCEN.


"Jak se chováme k Bohu a jeho Duchu?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak se chováme k Bohu a jeho Duchu? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 14. únor 2007 @ 19:35:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Aho Gregorii777!
Je dobře, že se zabýváš existencí hříchů vůči Duchu svatému.
Víceméně s Tebou souhlasím, pouze mám výhradu k tvému vysvětlení bodu 6)

Napsal jsi:
"6) Je možné Jím POHRDAT ( enibrísas ) = pohrdat, uvádět v posměch ( Žd 10,29 )."
Odpovídám:
Ano, tento hřích existuje.

Napsal jsi k tomu výklad:
"To se týká zákonických věřících, kteří věří, že mohou svými skutky získat nebo ztratit věčnou spásu a odmítají uvěřit v dobrou zprávu Evangelia Boží milosti."

Odpovídám:
Neznám ani 1 praktikujícího křesťana (pravoslavného, katolíka, protestanta), který by věřil, že spásu může získat jinak než skrze oběť Božího Syna Ježíše Krista.
Ba dokonce znám mnohé, kteří si myslí, že oběť Ježíše Krista na odpuštění stačí tak moc, že prý Bohu, od doby obětování Ježíše Krista, už nevadí, když křesťan vytrvale zabíjí potratem cizí či vlastní děti, když křesťan vytrvale žije s cizí ženou na hromádce, když křesťan pěstuje homosex, když křesťan krade více než tisícové částky, když křesťan pravidelně lže atd. Prý žijeme v době Nového zákona, a tak všechno trestající ze Starého zákona prý přestalo platit. Dokonce oni věří, že není ani třeba prosit Boha o odpuštění těchto svých hříchů, neboť věří, že Bůh jim stejně odpustí, že prý je jen a pouze bezpodmínečnou láskou a nic než láskou s ničím nepodmíněným milosrdenstvím.

Myslíš si Gregorii777, že tito mnou zmínění křesťané vůči Duchu svatému nehřeší a že jsou a budou spaseni? Já si to nemyslím. Myslím, že je čeká pekelný oheň, jestli se včas nevzpamatují a neprobudí.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Jak se chováme k Bohu a jeho Duchu? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 14. únor 2007 @ 21:06:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Seraphime, známe se už dost dlouho, abychom znali vzájemně svá stanoviska. ///Neznám ani 1 praktikujícího křesťana (pravoslavného, katolíka, protestanta), který by věřil, že spásu může získat jinak než skrze oběť Božího Syna Ježíše Krista./// No vidíš, a já vím, že většina těchto praktikujících křesťanů si myslí, že věčnou spásu, kterou jim vydobyl Ježíš Kristus mohou svým přičiněním ztratit. A to je právě to zákonictví - když někdo věří, že spásu může skrze své skutky získat a zasloužit si ji nebo, že spásu může svým špatným chováním ztratit. ///Ba dokonce znám mnohé, kteří si myslí, že oběť Ježíše Krista na odpuštění stačí tak moc, že prý Bohu, od doby obětování Ježíše Krista, už nevadí, když křesťan vytrvale zabíjí potratem cizí či vlastní děti, když křesťan vytrvale žije s cizí ženou na hromádce, když křesťan pěstuje homosex, když křesťan krade více než tisícové částky, když křesťan pravidelně lže atd./// Pokud by nějaký ZNOVUZROZENÝ křesťan takto žil, tak mu v tom určitě nebude dobře, protože Duch svatý v něm ho za to neustále kárá. Proto obvykle tyto hříchy Bohu vyznává a je od nich průběžně očišťován. To trvá až do doby, kdy se skrze Pána Ježíše Krista stane SILNÝM a dokáže již nad tím Zlostníkem VÍTĚZIT ( 1Jan 2,13-14 ). Je jasné, že žádný věřící ve stadiu malých a starších dětí není schopen trvale vítězit nad hříchy, které ho ovládají. Proto má k dispozici očistnou moc krve Kristovy. Je to jako s malými dětmi, když jdou ven. Obvykle přijdou řádně zaprasené. Proto je třeba věci hned hodit do pračky a pak jsou jako nové. Tento koloběh trvá až do doby, kdy už si budou schopny dávat dostatečný pozor, aby se neušpinily a zachovaly se v čistotě. To obvykle přichází až v dospělosti, duchovně to přichází ve věku MLÁDENCŮ, kteří se již tak snadno nezamaží. A když, tak to rozhodně není převládající stav. Samozřejmě, pokud tyto hříchy někdo dělá VYTRVALE a PRAVIDELNĚ, jak píšeš, tak je to věc k napomínání a případné uvalení kázně, třeba i ve formě exkomunikace. /// Prý žijeme v době Nového zákona, a tak všechno trestající ze Starého zákona prý přestalo platit./// To je samozřejmě nesmysl. Hněv Boží se zjevuje také proti nepoddaným a vzpurným synům žijícím v době MILOSTI ( Kol 3,6 // Ef 5,6 ) a za hřích a za život v těle je SMRT - t.j. ztráta společenství s Bohem. /// Dokonce oni věří, že není ani třeba prosit Boha o odpuštění těchto svých hříchů, neboť věří, že Bůh jim stejně odpustí, že prý je jen a pouze bezpodmínečnou láskou a nic než láskou s ničím nepodmíněným milosrdenstvím./// Kdo tomuto věří, tak je v bludu. Krev Kristova neočišťuje nevyznané hříchy - tedy hříchy, o kterých si někdo myslí, že to nejsou hříchy a proto v nich dál žije, aniž by jich litoval. ///Myslíš si Gregorii777, že tito mnou zmínění křesťané vůči Duchu svatému nehřeší a že jsou a budou spaseni? Já si to nemyslím. Myslím, že je čeká pekelný oheň, jestli se včas nevzpamatují a neprobudí./// Tito tebou zmínění křesťané zarmucují Ducha svatého. Jestliže jsou znovuzrozeni a mají tak věčný život, je NEMOŽNÉ, aby ho znovu ztratili ( Genesis 3,22 ). Jsou věčně spaseni i nadále. Jsou Boží děti a nikdy jimi nepřestanou být. Jestliže však svévolně hřeší, stíhá je Boží hněv již zde na zemi, a co si neodtrpí zde na zemi budou si muset odtrpět v Božím KRIMINÁLE, kam budou uvrženi, zatímco věrní Pánovi služebníci vejdou v radost svého Pána - do Království nebes na zemi, kde budou s Kristem vládnout 1000 let. Je to princip očistce ( ale ne katolického! ), který je zde na zemi vyjádřen ve svém protějšku v NÁPRAVNÝCH ZAŘÍZENÍCH. Pozemské kriminály jsou v podstatě také takovým OČISTNÝM PEKLEM NA ZEMI. Svévolní křesťané nebudou zatraceni, ale budou NAPRAVOVÁNI v KRIMINÁLE ( Mt 5,25-26 ), dokud nezaplatí do posledního haléře, za to, co nenechali očistit Kristovou krví. Máš pravdu v tom, že je čeká pekelný oheň. ( 1Kor 3,15 // Kol 3,24-25 // ) A zakusí tak to samé, co budou navěky zakoušet ti, co budou odsouzeni do ohnivého jezera ( Zj 2,11 ), což rozhodně nebude nic příjemného. Jejich díl bude položen s NEVĚRNÝMI SLUŽEBNÍKY ( Lk 12,45-46 ). Tam bude pláč a skřípení zubů ( Mt 8,12 // Mt 13,42 + 50 // Mt 22,12-14 // Mt 24,48-51! // Mt 25,24-30! // Lk 13, 24-28 ). Ale Lk 12, 47-48 neříká, že takoví nevěrní křesťané BUDOU NAVĚKY ZATRACENI. Říká, že nevěrní služebnící budou více nebo méně BITI. A bití, není zatracení!!! Bití je napravování. Zkus dát na minutu ruku do ohně, jak to bude příjemné. A to nemluvím, že někteří dostanou natvrdo třeba 6 měsíců, nebo rok nebo 5 let nebo 10 let nebo 15 nebo 20 let v ohni. Myslíš, že to bude selanka? Myslíš, že to nebude DOSTATEČNÝ TREST? Ale tak jako pozemský KRIMINÁL jednou skončí, a na bývalého vězně se má správně nahlížet jako na ÚPLNĚ ČISTÉHO, protože za svůj čin již zaplatil, tak přesně tak bude pohlíženo na takovéto napravené křesťany a tito pak jako úplně čistí vstoupí do věčnosti spolu s ostatními - tedy na Novou zemi a do Nového nebe. Tomu věřím já.


]


Re: Boží KRIMINÁL (Skóre: 1)
Vložil: Sackett v Čtvrtek, 15. únor 2007 @ 07:16:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregoriousi,
mohl bys mi prosím osvětlit, jestli jsi ke svým závěrům ohledně dočasného utrpení věřících v pekle přišel na základě nějakého konkrétního místa v Božím Slově?
Verše, které uvádíš, většinou mluví buď o podobenstvích nebo o úplně něčem jiném a Tvůj poslední odstavec je pouze vyvozením lidských závěrů z těchto veršů.
Ptám se tedy, jestli pro tuto teorii máš nějaký jasný podklad v Bibli?


]


Re: Boží KRIMINÁL (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 15. únor 2007 @ 11:13:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Sackette, poprvé jsem se s tímto učením setkal u bratra Watchmanna Nee, který zase vychází z Plymouthských bratrů, kteří začali působit kolem roku 1830, a kteří ( podle mne ) poskytli dosud nejlepší výklady Písem. Mně osobně to do Písma dokonale zapadlo a odstranilo to napětí mezi místy, která říkají, že věčný život je zdarma a mezi místy, která jakoby říkají opak. Doposud jsem znal pouze dvě možnosti - spásu nebo zatracení. Bůh si však ponechává daleko širší prostor. Ještě existuje také místo HANBY - viz Lotova žena. Tvoje otázka a počet veršů, které se týkají tohoto tématu je dost obsáhlá, takže si zaslouží, abych ji rozebral ve speciálním článku "EXISTUJE OČISTEC?" Předložím ho nejpozději do zítřka do večera. Veršů, týkajících se tohoto tématu je v Novém Zákoně více než dost. Neoficiálně se tomu říká "protestantský očistec" a je to založeno na rozlišení VĚČNÉ spásy, která je z milosti ( ZDARMA ) skrze víru a na druhé straně na rozlišení ODMĚNY ( nebo TRESTU ), které budou výhradně za SKUTKY. Mluví o tom již 2Kor 5, 10, kde je psáno, že před soudnou stolicí Krista, kde budou souzeni všichni PRAVÍ Kristovci, obdrží KAŽDÝ to, co skrze své fyzické tělo působil - podle své práce - buď v DOBRÉM nebo ZLÉM. Myslím, že jsem ve svém předchozím příspěvku uvedl mnoho biblických důkazů o existenci NÁPRAVY nevěrných věřících počas Království Krista na zemi, které nemohou být interpretovány obrazně ( např. Mt 5,25-26 // 1Kor 3,15 // Zj 2,11 // Lk 12,45-46 // Mt 24,48-51 // Mt 25,24-30 // Lk 13,24-28 ). Stačí ti prozatím 7 svědků ( veršů )? A to jsem ani zdaleka neuvedl všechny. Měj se dobře


]


Re: Boží KRIMINÁL (Skóre: 1)
Vložil: Sackett v Čtvrtek, 15. únor 2007 @ 12:08:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky Gregori za Tvou odpověď.
Vyhledal jsem si verše, které uvádíš a nemohu říct, že bych z nich vyčetl něco o tom co píšeš.

Verš 2.Kor. 5:10 mluví o tom, že dostaneme odplatu za to, co jsme vykonali v těle. Ať už dobře nebo špatně = jedná se o naše skutky. Není zde nic o DOBRÉ nebo ZLÉ odplatě!!! To je jen dedukce a podle mě mylná.

Verš Matouš 5:25,26 mluví o konkrétní situaci, která nemá nic společného s Božím soudem a její přirovnání je čistě věcí individuálního výkladu - ne objektivní pravdy.

Ve verši 1. Kor. 3:15 jsi zřejmě pominul skutečnost, že je zde napsáno „ jen jako skrze oheň“ Takže je to myšleno „JEN JAKO“, tak jak je to napsáno.

Ve Zjevení 2:11 je jasně napsáno, že nám druhá smrt neublíží, takže se nás vlastně ani netýká. Kdyby to bylo něco takového jak píšeš, tak se o tom nedá říct, že nám to neublíží, i kdybychom z toho nakonec vyšli čistí.

Ostatní verše, které uvádíš jsou pouze podobenství, na základě kterých ale nelze jednoznačně říct, že je Tvůj výklad správný. V předchozím příspěvku jsem měl právě na mysli nějaký jednoznačný verš, který mluví PŘÍMO o tom co píšeš. Takový verš jsi mi ale neuvedl.

Protože kdyby byla pravda, co tvrdíš, tak je to velice závažná skutečnost a abych tomu mohl věřit, potřebuji jasnější svědectví. Z uvedených míst to ale opravdu nemohu jednoznačně tvrdit.

Ale jinak už se těším na Tvůj článek o očistci :-)

Pán Ti žehnej.


]


Re: Boží KRIMINÁL (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 15. únor 2007 @ 14:10:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj milý Sackette, 2Kor 5, 10: ty to tam nevidíš, ale za to já nemohu. Možná že se na to díváš prizmatem nějakého tradičního protestantského učení, které s něčím takovým vůbec nepočítá. Já to tam vidím: Věřící činil ZLÉ - a obdrží ZLÉ Věřící činil DOBRÉ ( = Boží vůli ) - a obdrží DOBRÉ Tím dobrým je mimo jiné, to, že věrní křesťané obdrží za ODMĚNU 1000 let vlády v Kristově Království na zemi ( Zj 20,4-5 ). které nastane hned po Kristově příchodu v moci a slávě a po SOUDECH, které proběhnou před nastolením tohoto Království. Mimo Království dostanou věrní křesťané ještě TRŮN ( Zj 3,21 ) a KORUNU spravedlnosti ( života ) - Zj 3, 11 // 2Tim 4,8 // Jak 1,12. 1Kor 3,15: Ujišťuji tě, že Bůh mluví vážně a nedělá si SRANDU, tím, že by myslel, že to bude JEN JAKO. Toto místo není možné vykládat izolovaně od ostatních částí, které o tomto tématu hovoří. Zj 2,11 : Tento verš říká, že ti věřící, kteří VÍTĚZÍ, nebudou URAŽENI od smrti druhé. Všech 7 dopisů maloasijským Církvím rozděluje věřící do dvou kategorií - první skupina jsou VÍTĚZOVÉ, druhá skupina, ti, co NEJSOU VÍTĚZOVÉ, tedy PORAŽENÍ věřící, kteří nebyli PŘEMOŽITELI, VÍTĚZI. Zaslíbení, že nedojde k URAŽENÍ ( = adikesthé )= / neukřivdí, neurazí, nezpůsobí škodu, neublíží / od DRUHÉ SMRTI mají pouze VÍTĚZOVÉ. Logicky z toho vyplývá, že PORAŽENÍ věřící ( nevěrní ), budou ZRANĚNI od druhé smrti - nebudou však POHLCENI. Druhá smrt se jich BOLESTNĚ DOTKNE, ale nepohltí je. Zaslíbení o tom, že jim druhá smrt neublíží, mají POUZE VÍTĚZOVÉ, nikoli poražení, nevěrní věřící. A to přesně odpovídá i ostatním místům Písma, pojednávajícím o TRESTU nevěrných služebníků. Tvůj výklad Zj 2,11 je zcela nepřesný a nekonkrétní. Chceš-li PŘÍMÝ verš, pak bys měl vědět, že Písmo se většinou nevyjadřuje PŘÍMO, ale jakoby v hádankách. Jeho zjevení ohledně nějakých konkrétních věcí, je roztroušeno po celé Bibli a je třeba to dát pomocí syntézy dohromady, aby to dalo nějaké smysluplné učení. Písmo většinou nepíše NIC polopaticky. Měj se dobře


]


Pekny clanek, (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. únor 2007 @ 07:33:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
diky za nej...
Trosku mam obavy vstat a tleskat, abys nezmenil svuj nazor:-)

Bod jedna je asi hodne dulezity. Nema k nemu kdo co dodat?



Re: Pekny clanek, (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 15. únor 2007 @ 11:14:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Demagogu, rádo se stalo... Měj se dobře


]


Re: Pekny clanek, (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. únor 2007 @ 17:12:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ty take. Necht ti Buh zehna.


]


Re: Pekny clanek, (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 15. únor 2007 @ 19:54:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Často se věřící obávají, zda se náhodou nedopustili ROUHÁNÍ proti Duchu svatému, které by mělo za následek NEODPUSTITELNÝ HŘÍCH. Právě existence těchto obav však naznačuje, že k něčemu takovému u nich nedošlo. Pro věřícího znovuzrozeného člověka však něco takového není možné. Mt 12, který tento hřích uvádí, říká, že se ho dopouští ti NEVĚŘÍCÍ ( v tomto případě farizeové ), kteří činnost Ducha svatého považují za činnost toho Zlého. Takového hříchu by se věřící vědomě nikdy nedopustili. To však neznamená, že se věřící nemohou rouhání vůči Bohu nebo Jeho Duchu dopustit vůbec. Apoštol Pavel vydal Hymenea a Alexandra satanu, aby se naučili nerouhat se ( 1Tim 1,20 ). Hymeneus a Alexander způsobil mnoho zlého apoštolu Pavlovi a velmi se protivili Pavlovým řečem ( 2Tim 4,14-15 ). Proto se měl Timoteus Alexandra vystříhat. Alexandr mluvil proti Pavlovi a tím se také nevědomě rouhal Bohu a Jeho Duchu, který v Pavlovi byl. Apoštol Pavel pak Alexandrovi hřích ZADRŽEL ( neodpustil - 2Tim 4,14 - řekl ať mu Pán ODPLATÍ podle jeho skutků ) a vydal ho satanu ( exkomunikoval ). Právě tak, jako když Ananiáš a Zafira LHALI nikoli jen lidem, ale Bohu, Duchu, který byl v apoštolu Petrovi. Rouhání, kterého se ale dopustili věřící bratři Hymeneus a Alexander ( který / Hymeneus / spolu s Filetem hlásal bludné učení, že již nastalo vzkříšení - 2Tim 2,17-18 ) nebylo rouhání proti Duchu svatému ve smyslu spáchání neodpustitelného hříchu. Přesto to byl velmi vážný hřích, který mohl mít za následek např. fyzickou smrt těchto rouhačů, o kterou by se postaral satan, když byli vydáni do jeho rukou. Také Ananiáš a Zafira zemřeli, když lhali Bohu Duchu. Dopustili se HŘÍCHU K SMRTI ( 1Jan 5, 16-17 ) - hříchu, který měl za následek fyzickou smrt ( ne však věčné zatracení ). Podobného hříchu k smrti se dopustil Mojžíš, když místo promluvy ke skále do ní udeřil ve vzteku holí. Čekala ho pak předčasná smrt a nikdy nevstoupil do zaslíbené země - pouze ji spatřil. Mojžíš se tím úderem holí dotkl Ducha Božího. Podobně Uza, když se snažil zadržet padající archu úmluvy a Bůh ho za to na místě zabil, protože dotýkat se archy úmluvy mohli pouze kněží. I on se dotkl Boha rukou tělesnosti a zemřel. Každopádně každý, kdo se ROUHÁ Bohu ( Job 2,9 ) nebo Jeho služebníkovi, dotýká se Ducha svatého, což může mít za následek fyzickou smrt.


]


Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy