Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116473089
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Jaký je váš vztah s Bohem?
Vloženo Středa, 28. únor 2007 @ 12:48:32 CET Vložil: Bolek

Modlitební život poslal cristiano

Věřím, že každý oddaný katolík chce být za dobře s Bohem. Jestliže jste katolíkem, můžete bez váhání říci, že jste s Bohem v tuto chvíli zadobře?  

Možná si myslíte, „Samozřejmě, následuji učení církve, která ví, jak být s Bohem zadobře.“ Potom také můžete říci, že věříte takové víře, která je v souladu s psaným Božím Slovem? Možná vaší odpovědí bude „Ne“ nebo „Nejsem si tak jistý“ Nechtěli byste to vědět? Třeba jen pro klid duše…ale pro věčnost? Ať už odpovíte jakkoliv, možná jste ve stejné pozici, v jaké jsem byl jako katolický kněz i já. Po letech studia na kněžství v Irsku a Římě následovalo 22let, kdy jsem byl knězem, a to jsem nikdy nemohl mít jistotu, že jsem s Bohem zadobře. Jako oddaný Dominikán jsem se stále pokoušel být s Bohem zadobře následováním a důvěrou katolické církve. Učil jsem to samé dělat i ty, kteří byli pode mnou. Ale ať už jsem byl upřímný sebevíce a ať jsem se snažil jakkoliv sebe-těžším způsobem, nikdy jsem neuspěl dosáhnout pokoje a bytí s Bohem zadobře. Nakonec jsem zjistil, že není možné být s Bohem zadobře, ale že taky Bůh od nás chce, abychom byli ochráněni od tohoto způsobu přístupu k Němu. Proto jsem velmi rychle udělal to, co jsem udělal – srovnával učení katolické církve ve všech hlavních otázkách víry spolu se slovy Písma Svatého. Zde je šest důležitých srovnání: Pod každým tématem je psané Boží Slovo hned vedle s oficiálním učením katolické církve (převzato z katechismu). Váš věčný osud – nebe či peklo – závisí na tom, jak odpovíte na pravdy v těchto tématech. Jestliže se cítíte být nekvalifikováni pro takovéto studium Písma, podívejte se na to, co nám k tomuto říká Boží Slovo: “Má-li kdo z vás nedostatek moudrosti, ať prosí Boha, který dává všem bez výhrad a bez výčitek, a bude mu dána.“ (Jakub 1:5). Bůh chce, abyste znali pravdu o Něm a Jeho díle! Závažná srovnání způsobů jak být s Bohem zadobře Zdroj a základ pravdy Boží psané Slovo Pravdy Bible Víra v upřímnost Katolíka Katechismus kat.církve Bible samotná je standardem pravdy Pravda je založena na Písmech, tradici a papeži Písmo musí platit. Jan 10:35 Posvěť je pravdou; tvoje slovo je pravda. Jan 17:17 Abyste se na nás naučili, co znamená 'ne nad to, co je psáno' 1 Korintským 4:6 Všechna Boží řeč je protříbená, on je štítem těch, kteří se k němu utíkají. K jeho slovům nic nepřidávej, jinak tě potrestá a budeš shledán lhářem. Přísloví 30:5-6 Veškeré písmo pochází z Božího Ducha a je dobré k učení, k usvědčování, k nápravě, k výchově ve spravedlnosti, aby Boží člověk byl náležitě připraven ke každému dobrému činu. 2 Timoteovi 3:16-17 Bůh je pravdivý, ale 'každý člověk je lhář' Římanům 3:4 Posvátná tradice a Písmo svaté jsou tedy ve vzájemném těsném spojení a sdílení. §80 Písmo svaté… a posvátná tradice, „předává Boží slovo, které svěřil Kristus Pán a Duch svatý apoštolům. KKC §81 „A to je důvod, proč církev nečerpá svou jistotu o všem, co bylo zjeveno, pouze z Písma svatého. Proto se má obojí přijímat a ctít se stejnou láskou a vážností.“ KKC §82 Tato neomylnost přísluší římskému biskupovi, hlavě biskupského sboru, z jeho úřadu, když s konečnou platností vyhlašuje nauku o víře a mravech jako nejvyšší pastýř a učitel všech věřících křesťanů, který své bratry utvrzuje ve víře. KKC §891 „Váš věčný osud – nebe nebo peklo – závisí na porozumění a odpovědí na pravdy v těchto tématech“ Spasní skrze milost Bohem psané Slovo Pravdy Víra upřímného katolíka Spasení je milostí skrze víru Pro spasení je milost pomocí, která je dána skrze svátosti Jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí vykoupením v Kristu Ježíši. Římanům3:24 Milostí tedy jste spaseni skrze víru. Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit. Efezským 2:8-9 Jestliže proviněním Adamovým smrt se zmocnila vlády skrze jednoho člověka, tím spíše ti, kteří přijímají hojnost milosti a darované spravedlnosti, budou vládnout v životě věčném skrze jednoho jediného, Ježíše Krista. Římanům 5:17 Nepohrdám Boží milostí: Kdybychom mohli dosáhnout spravedlnosti skrze zákon, byla by Kristova smrt zbytečná. Galatským 2:21 Církev tvrdí, že svátosti Nové smlouvy jsou pro věřící nutné ke spáse. „Svátostná milost“ je milost Ducha svatého, která je darována Kristem a má své charakteristické vlastnosti u každé svátosti. KKC §1129 Kdo chce dosáhnout smíření s Bohem a s církví, musí vyznat knězi všechny těžké hříchy, které ještě nevyznal a na něž si po pečlivém zpytování svědomí vzpomíná. KKC §1493 Milost je pomoc, kterou nám Bůh dává, abychom odpovídali na naše povolání stát se jeho adoptivními dětmi. Uvádí nás do vnitřního života Nejsvětější Trojice. KKC §2021 Jediný prostředník Bohem psané Slovo Pravdy Víra upřímného katolíka Ježíš Kristus je ve věcech spasení jediným prostředníkem Ve věcech spasení Marie taky prostřednicí Je totiž jeden Bůh a jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš 1.Timoteovi 2:5 Ježíš je ten, kámen, který jste vy stavitelé odmítli, ale on se stal kamenem úhelným. V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména, zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni. Skutky 4:11-12 Když byla vzata do nebe, neopustila tento spasitelný úkon, ale nadále nám získává dary věčné spásy svými mnohonásobnými přímluvami … Proto je blahoslavená Panna vzývána v církvi jako přímluvkyně, pomocnice, ochránkyně a prostřednice. KKC §969 Původ víry Bohem psané Slovo Pravdy Víra upřímného katolíka Spasení je Boží dar a přichází skrze Boží Slovo Spasení přichází skrze Matku Církev Věř v Pána Ježíše, a budeš spasen ty i všichni, kdo jsou v tvém domě. Skutky 16:31 Milostí tedy jste spaseni skrze víru. Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit. Efezským 2:8 Neboť vám je z milosti dáno netoliko v Krista věřit, ale pro něho i trpět. Filipenským 1:29 Víra je tedy ze zvěstování a zvěstování z pověření Kristova. Římanům 10:17 Je to především celá církev, která věří, a tak nese, živí a podpírá mou víru. KKC §168 Spása pochází jen od Boha; protože ale přijímáme život víry skrze církev, pak je církev naší matkou. KKC §169 „Věřit“ je církevní úkon. Víra církve předchází, rodí, udržuje a živí naši víru. Církev je matka všech věřících. „Nikdo nemůže mít Boha Otcem, není-li jeho matkou církev.“ KKC §181 Ikony a obrazy Bohem psané Slovo Pravdy Víra upřímného katolíka Bůh nenávidí modlářství Katolická církev uctívá obrazy Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Exodus 20:4-5 Oznámil vám svou smlouvu, kterou vám přikázal dodržovat, desatero přikázání, a napsal je na dvě kamenné desky. V den, kdy k vám Hospodin mluvil na Chorébu z prostředku ohně, jste neviděli žádnou podobu; velice se tedy střezte, abyste se nezvrhli a neudělali si tesanou sochu, žádné sochařské zpodobení zobrazení mužství nebo ženství. Deuteronomium 4:13,15-16 Křesťanská úcta obrazů neodporuje prvnímu přikázání, které zakazuje modly. Vždyť „úcta prokazovaná obrazu patří tomu, koho obraz představuje“, a „kdo uctívá obraz, uctívá v něm osobu, která je na něm namalována“. KKC §2132 Sedmý ekumenický koncil v Niceji (v roce 787) na základě tajemství vtěleného Slova prohlásil za oprávněnou — proti obrazoborcům — úctu obrazů: a to Krista, ale i Matky Boží, andělů a všech svatých. Tím, že se Boží Syn vtělil, zahájil novou „éru“ obrazů. KKC §2131 Bůh je jediný, který je celý svatý Bohem psané Slovo Pravdy Víra upřímného katolíka Bůh jediný je celý svatý a jediným zdrojem svatosti Marie je také celá svatá a zdrojem svatosti Svatý, svatý, svatý je Hospodin zástupů, celá země je plná jeho slávy. Izajáš 6:3 Kdo by se nebál tebe, Pane, a nevzdal slávu tvému jménu, neboť ty jediný jsi Svatý; všechny národy přijdou a skloní se před tebou, neboť tvé spravedlivé soudy vyšly najevo. Zjevení Janovo 15:4 Nikdo není svatý mimo Hospodina, není nikoho krom tebe, nikdo není skálou jako náš Bůh. 1 Samuelova 2:2 Já jsem Hospodin. To je mé jméno. Svou slávu nikomu nedám, svou chválu nepostoupím modlám. Izajáš 42:8 Když prosíme Marii, aby se za nás přimlouvala, uznáváme, že jsme ubozí hříšníci, a obracíme se k „Matce milosrdenství“ KKC §2677 Od církve dostává (Křesťan) milost svátostí, které jej posilují na „cestě“. Církev mu dává příklad svatosti; její vzor a pramen poznává v nejsvětější Panně Marii. KKC §2030 Otcové východní tradice nazývají Boží Matku „celou svatou“ (Panhagia), slaví ji jako „nedotčenou jakoukoliv poskvrnou hříchu, takřka modelovanou Duchem svatým a vytvořenou jako nové stvoření“. KKC §493 Jaký je to ve skutečnosti rozdíl? Můžete říci, že skutečně dobře znáte člověka, když věci, které o něm víte, nejsou pravda? Stěží! Jak toto je důležité v oblasti lidského života! A o co více je to těžší pro člověka, který ulpívá na učení, které odporuje tomu, co Bůh řekl o sobě v Bibli. Jak může někdo mít naději, že může být s Bohem zadobře, když věří věcem, které nejsou pravda?! Mnoho bývalých katolíků objevilo, že lze dojít spravedlnosti před Bohem podle způsobů, které jsou zjeveny v Božím Slově. Bible zcela jasně hovoří, „Toho, který nepoznal hřích, kvůli nám ztotožnil s hříchem, abychom v něm dosáhli Boží spravedlnosti.“ (2 Korintským 5:21). Ježíš Kristus byl osobně celým svatým, kdy jako náhrada namísto nás, se On stal odpovědným za naše hříchy. Bůh učinil Krista „hříchem“ a uvalil naše hříchy na Něj a Jej potrestal. Význam Kristovy dokonalé věrnosti Otci je v tom, že učinil vše na zemi – až po zástupnou smrt na kříži – tak, že Kristova spravedlnost je dána tomu, kdo skutečně věří v Bohem dané ujištění o spravedlnosti. Být zadobře s Bohem je milosrdenství, skrze něž je vírou v Ježíše Krista hříšníkovi připočtena Boží spravedlnost! „Milostí tedy jste spaseni skrze víru. Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit.“ Kristovo vzkříšení z hrobu prokázalo, že Jeho úkol, učinit spasení dostupné každému člověku, bylo úspěšným a naplněným. Vírou v Ježíše Krista samotného k odpuštění hříchu a věčnému životu, budete zachráněni. „každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen.“ (Římanům 10:13) „ten, kdo nám dal zaslíbení, je věrný.“ (Židům 10:23). Jestliže setrváváte na učeních a tradicích, které odporují a jsou v opozici pravdy Písma, vystavujete tak svou věčnost v nebezpečí. Nebo můžete učinit jako mnoho lidí před vámi – obrátit se k Bohu a ve víře spoléhat jen na Něj ve věcech spasení, které je založeno na Kristově smrti a vzkříšení. Podle toho, jak vás Duch Svatý bude usvědčovat, vyjádřete to Bohu svým srdcem a věřte v Kristovu smrt, kterou učinil zástupně za vás. Potom obdržíte dar věčného života a budete moci žít život v chvále za Boží milost v Pánu Ježíši Kristu, jemuž patří chvála! Richard Bennett Pro více informací se můžete podívat na internetové stránky: http://prokrestany.sweb.cz http://zjevenimarie.sweb.cz Nebo kontaktovat překladatele na e-mail: pajamyki@seznam.cz Pokud budete chtít se sdílet s tímto dokumentem s vašimi katolickými bratřími a sestrami ve vašem blízkém okolí, uvádím zde odkaz na dokument v pdf, který je upraven přímo pro tisk na jeden list A4 oboustranně. http://sweb.cz/prokrestany/jak_byt_zadobre_s_Bohem.pdf Věřím, že Pán povede v lásce všechny ty, kteří se touží celým srdcem sdílet o evangeliu našeho Pána Ježíše Krista i s římskými katolíky. V lásce našeho Pána Ježíše Krista Cristiano


"Jaký je váš vztah s Bohem?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 31 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jaký je váš vztah s Bohem? (Skóre: 1)
Vložil: whynot v Středa, 28. únor 2007 @ 13:06:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím, že každý oddaný křesťan chce být za dobře s Bohem. Jestliže jste křesťanem, můžete bez váhání říci, že jste s Bohem v tuto chvíli zadobře?



Re: Jaký je váš vztah s Bohem? (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Středa, 28. únor 2007 @ 13:24:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Kristovec - následovník Pána Ježíše Krista, který ctí a dodržuje Slovo, které sám Pán mluvil, vlastní spravedlnost nemá.. Má tu Boží, tudíž má vztah s Bohem.. jak Písma hovoří, má pokoj s Bohem.... viz Římanům 5:1 - Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista.
Tento dokument je pro srovnání víry a nevíry v Bohem zjevenou vůli. Je to uvedeno v zcela zřetelných kontrastech ;-)

Kdyby byly nějaké nejasnosti, pište, pište, mailujte :-)

Cristiano


]


Re: Jaký je váš vztah s Bohem? (Skóre: 1)
Vložil: whynot v Středa, 28. únor 2007 @ 15:06:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
mno ja sem ten clanek necetl a ani ho asi cist nebudu, popravde me moc nezajima, jen sem naznacil ze otazka polozena v uvodu se da polozit obecneji ... katolik, protestant, husita, baptista ... protoze odpoved na tu otazku neni odvisla od nalepky kterou mu prirkli jini


]


naozaj je to jedno ??? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Středa, 28. únor 2007 @ 15:48:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1.9 Ignácův okultismus

Od hodiny, kdy se Ignác rozhodl již více nemyslet na své hříchy, se jeho duchovní obzor, jak tomu sám věřil, začal rozjasňovat. Ustoupily všechny pochmurné hrůzy, vyschly jeho hořké slzy a klášterními síněmi se přestaly ozývat jeho těžké vzdechy. Byl vzat, jak se domníval, do užšího spojení s Bohem. Věřil, že mu byla otevřena nebesa, aby mohl jasněji nahlédnout do Božích tajemství ... Ignác ke svému prožitku však nepotřeboval na rozdíl od Luthera žádnou z knih Písma svatého, ale věřil, že byl obdařen nade všechny lidi tím, že dostával zjevení určená výhradně jemu samotnému. Pominula hodina jeho skutečné záchrany a uprostřed nebeských skutečností a radostí mu byla zavřena vrata milosti a od této chvíle se po celý svůj život, již navždy, musel zmítat ve svých fantaziích a snech.
Jednoho dne mu bylo oznámeno, že uvidí osobně Spasitele. Na slíbené zjevení nemusel dlouho čekat. Při mši mu byly otevřeny oči a on uviděl v hostii vtěleného Boha. Jaký další důkaz by ještě potřeboval pro transsubstanciaci, když viděl celý postup, jak mu byl ukázán? Zanedlouho potom mu byla stejně zřetelně zjevena Panna. Takových návštěv měl Loyola téměř třicet. Jednoho dne, když seděl na chrámových schodech kostela svatého Dominika v Manresse a zpíval chvalozpěv Marii, upadl náhle do snu a obdržel symbol nepopsatelného tajemství trojice v obraze »tří kláves na jakémsi hudebním nástroji«. Vzlykal radostí, odešel do kostela a začal sepisovat první zázrak. Při jiné příležitosti, když se procházel podél břehu řeky Llobregat, která zavlažuje Manressu, posadil se a upřel své oči na proud. Začala se mu zjevovat mnohá božská tajemství, kterým podle jeho životopisce Maffeie »mohou jiní lidé jen sotva porozumět, a to i po mnohém čtení, bdění a studování.« Tak komplikovaná a složitá byla tato satanská vidění. ...

To vše bylo produktem zatemněné, a přesto pyšné a ctižádostivé představivosti a zvrácené vůle. Tomu odpovídá i ovoce, které potom přinesla následující tři století.

nich se na základě těchto satanských Loyolových prožitků zrodila temná armáda jezuitů.” (J.A.Wylie: The History of Protestantism, díl II., kniha 15., str. 381)

Takový tajemný neboli okultní mysticismus je důsledek nervové poruchy a odpovídá to prožitkům kuřáků opia nebo uživatelů hašiše - zvětšení a rozšíření vlastního já, představě vznášení se nad realitou, zářivou senzací, které připomínají pouze jakési omámení. A chce-li druhý, střízlivý člověk takovým tajemným zázrakům narkomana porozumět, pak musí použít stejných prostředků jako narkoman sám, tedy opiátů. Bez nich není nikdy schopen proniknout do tajemných představ fantazie a zdánlivě jim porozumět. A tak je tomu i v případě mystických vidění Ignáce z Loyoly. Pokud se člověk nedostal pod stejného ďábelského ducha jako on sám, nemohl nikdy pochopit ani jedno z jeho okultních vidění.

Proč však těmto okultním viděním nebyl vystaven mnich Luther, současník Ignáce? Proč neuvěřil Loyolovým okultním dogmatům, kterými podporoval pravdivost článků víry římskokatolické církve?

Protože Luther místo katolicky pojatého ”Života svatých”, života mnichů v egyptské poušti, studoval svaté Písmo a svou víru neopíral o vidění, ale o jasné výroky apoštolů a proroků. Na základě Písma odhalil, z jakého ducha jsou tato Loyolova vidění a stále před nimi varoval.

A podobně i Erasmus Rotterdamský, další Loyolův současník, filozof, který také neustále preferoval Písma a neúnavně nabádal církevní sněmy, koncil i jednotlivé biskupy mnoha zemí, aby nebránili překladům Bible do mateřských řečí evropských národů, až mu to vyneslo krutou mučednickou smrt. Ve svém teologickém a filozofickém učení se odkazoval na Starý a Nový Zákon jako na jediný, autoritativní zdroj pravdy a správného chápání všech duchovních zkušeností. Nevěřil pocitovému vzrušení ani žádnému hnutí, které je provázelo.

Pokracovanie: Edmond Paris: Tajné dějiny jezuitů - časť: "Ignácův okultismus"



]


Re: naozaj je to jedno ??? (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Středa, 28. únor 2007 @ 16:04:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
http://www.info.estranky.cz/clanky/pro-deti/o-cervene-karkulce

O červené karkulce
17.11.2006

Červená Karkulka V jedné rodině žila jedna hodná a milá dívenka. Každý ji měl rád, ale maminka s babičkou ji milovaly ze všech nejvíce. Babička jí ušila červený čepeček a podle něj jí začali říkat Červená Karkulka. Babička bydlela na samotě u lesa. Široko daleko nebyla žádná jiná chaloupka a babička se tam starala o lesní zvířátka. Jednou v létě maminka napekla koláče, do košíku přidala láhev vína a řekla Karkulce: „Babička má dneska svátek. Vezmi košík a zanes to k babičce do chaloupky. Ale jdi rovnou, ať se v lese nezatouláš!“ Karkulka pokývala hlavou a zvesela se vydala na cestu. Poskakovala, až se jí copánky házely po zádech. Brzy se dostala do lesa, šlapala po měkoučkém mechu, až došla k potůčku. Bylo horko, a tak Karkulka neodolala, zula si boty a začala máchat nožky ve studené vodě. Vtom se před ní rozhrnulo křoví a proti Karkulce vyšel vlk. „Dobrý den, Karkulko, kampak jdeš?“ zeptal se. Hlas mu skřípal, přestože se snažil mluvit dobrácky, aby Karkulku nepolekal. Ale Karkulka nikdy vlka neviděla a myslela si, že to je veliký pes. Proto se nic nebála a povídala vlkovi: „Jdu k babičce do chaloupky v lese. Má dnes svátek, a tak jí maminka upekla koláče.“ „Chceš ochutnat?“ nabízela vlkovi. Ten si přičichl ke košíku a ušklíbl se. „Maso nemáš?“ zeptal se znechuceně. „Nemám,“ odpovědělo děvčátko. „No, nevadí, koláč si nechám k večeři,“ řekl vlk. V duchu už ale přemýšlel, jak by dostal Karkulku „A kdepak bydlí tvoje babička?“ „Ty to nevíš?“ divila se Karkulka, „přece v chaloupce za lesem. Půjdeš kousek podle potoka, potom zahneš doprava a už tam budeš.“ „Tak víš co, Karkulko, budeme závodit,“ navrhl vlk. „Ty půjdeš dolů kolem potoka a já proti vodě. Schválně, kdo bude u babičky dřív Karkulka se jen zasmála, popadla košík s koláči a vínem a vydala se na cestu. Vlk šel kousek opačným směrem, ale za chvíli skočil do houští a hnal se křovím rovnou na kraj lesa. Za chvilku už stál před babiččinou chaloupkou a klepal na dveře. „Kdopak to je?“ ozvalo se zevnitř. „To jsem já, Karkulka,“ zavolal tiše vlk. Babička se už nemohla vnučky dočkat a otevřela dveře. Vlk se na ni vrhl a najednou ji spolkl. Potom si dal na hlavu její čepec, nasadil si na nos brýle a lehl si do postele. Vzal si babiččinu knížku a dělal, že čte. Karkulka se zatím v lese honila za motýly, sbírala maliny, až konečně došla k chaloupce. Zaklepala na dveře a zevnitř se ozval chraptivý hlas: „Kdopak to ťuká?“ Karkulka se zarazila, ale pak odpověděla: „To jsem já,babičko, vaše Karkulka.“ „Pojď dál, děvenko, je otevřeno. Karkulka vešla dovnitř, a když spatřila vlka, podivila se: „Babičko, máte takový divný hlas.“ „I nediv se, děvče, napila jsem se studené vody a teď trochu stůňu.“ Karkulka tedy vyřídila pozdrav od maminky, postavila na stůl košík a šla dát babičce pusu. Ale jak ji uviděla zblízka, vylekala se: „Babičko, vy máte velké uši!“ „To abych tě lépe slyšela.“ „A babičko, vy máte velké oči!“ „To abych tě lépe viděla.“ „Ale babičko, vy máte velké zuby!“ podivila se Karkulka naposled. „To abych tě lépe mohl sníst!“ zařval vlk, vyskočil z postele a Karkulku spolkl! Jenže ta dvě veliká sousta ho velmi tížila. Svalil se zpátky do postele a tvrdě usnul. Za malou chvíli šel kolem chaloupky myslivec, babiččin známý. Zevnitř uslyšel podivné chrápání, a tak se podíval oknem dovnitř. Vidí tam vlka s velikým břichem, jak chrápe v babiččině posteli. Na nic nečekal, vběhl dovnitř a tesákem rozpáral vlkovi břicho. Z něj vyskočila Karkulka, za ní babička, obě živé a zdravé. Vlk zatím stále spal jako zabitý. Společně mu nasypali do břicha kamení a znovu ho zašili. Pak se schovali do kouta a čekali, co se bude dít. Vlk se za chvilku vzbudil a zaskuhral: „To mám ale žízeň!“ Dovlekl se ke studni, nahnul se nad ni a kamení ho stáhlo dolů. Žbluňklo to a vlk se utopil. Babička pak pohostila myslivce vínem a koláči, najedli se a myslivec Karkulku odvedl domů. Pro jistotu, kdyby zase potkala nějakého vlka.


]


Re: naozaj je to jedno ??? (Skóre: 1)
Vložil: whynot v Středa, 28. únor 2007 @ 17:19:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jeeejda to sem nevedel !!!!


]


Re: naozaj je to jedno ??? (Skóre: 1)
Vložil: whynot v Středa, 28. únor 2007 @ 19:21:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
naozaj je to jedno ???

naozaj, ver tomu ze je jedno jestli se menujes karel nebo ludvik a jestli chodis ke katolikum nebo k baptistum. dulezity je v co veris :)


]


Re: naozaj je to jedno ??? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Středa, 28. únor 2007 @ 20:16:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mily whynot.

:-))) ...tak skus byt katolikom a brat Bibliu vazne ... a budes mat iste vazne problemy ...

Napriklad vsetky tie state kde oznacuje Biblia uctievanie Bohyne-matky alebo uctievanie zomrelych ako odporne modlarstvo ....

Vysvetlia Ti, ze Biblia nema vacsiu cenu ako ich vymyslene "rozpravky" tkzv. svata tradicia, a pokial naozaj hladas Boha, bude to prvy moment kde zistis ze to jedno urcite nieje ....

k teme:

Ja som Kresťan, vy ste Rímsky Katolík
Učení katolické církve ve světle Božího slova
Preco Maria place ...


]


Re: naozaj je to jedno ??? (Skóre: 1)
Vložil: whynot v Středa, 28. únor 2007 @ 20:18:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napriklad vsetky tie state kde oznacuje Biblia uctievanie Bohyne-matky alebo uctievanie zomrelych ako odporne modlarstvo ....

ale do toho te nikdo nenuti :)



]


Re: naozaj je to jedno ??? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Středa, 28. únor 2007 @ 20:56:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-))))))))))))))))))))

skutocny katolik co to nepraktizuje modlosluzbu neexistuje. Bud je katolikom alebo krestanom.

Keby s tym prestal, (co si v ramci rkc neviem predstavit) a keby sa vedel aj vysporiadat s okolim ... caka ho len pravé katolicke anathema:

citujem platny zaver tridentskeho koncilu:

Jestliže někdo říká, že svatá svátost eucharistie, Kristus, jednorozený Syn Boží, nemá být uctíván nejvyšším uctíváním a s okázalostí navenek a vlastně vůbec nějak se jí klanět se slavnostní vážností, také nemá být s vážností nesena v procesí s velebením a vší obřadností a zvyky Svaté církve nebo nemá být předkládána lidem k uctívání a říká, že kdo takto uctívají jsou modláři, budiž anathema..

Canons and Decrees of the Council of Trent, Original Text with English Translation, by Rev. H. J. Schroeder, O. P., B. Herder Book Co., 1960, s. 80, Canon 6.



I mean:

dvom panom iste nemozes sluzit ...:-)))))


]


Re: naozaj je to jedno ??? (Skóre: 1)
Vložil: whynot v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 08:19:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"skutocny katolik co to nepraktizuje modlosluzbu neexistuje. "

covece znam jich qanta. stejne jako znam spoustu lidi co se hrdopysne nazyvaji evangeliky, protestanty nebo reformovanymi krestany a modlosluzbu praktikuji jedna radost ;)

"Bud je katolikom alebo krestanom."

no v cestine spojka nebo nema vylucovaci vyznam, pokud pred ni nenapises carku, jak je tomu ve slovencine nevim ;)


]


Re: naozaj je to jedno ??? (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 02:28:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsem rada, ze jsi tady vzpomenul Erasmuse Rotterdamskeho. Toho jsem si moc vazila a jeste jsem nebyla krestanka. Cetla jsem o nem knihu a velice mne to ovlivnilo. Zrovna jako Quo vadis od Sienkevice (nevim, jest-li to pisu spravne). Asi mi ty knihy Buh sam prinesl do zivota.


]


Re: naozaj je to jedno ??? (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 06:23:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Díky za tento úryvek z knihy Dějin jezuitů, je velmi cenný.. opět nám pomohl připomenout si bílou magii, která je spolu se spiritismem v duchovním životě loyolových následovníků naprosto zjevná a nezpochybnitelná. Před takovýmito věcmi je potřeba se mít na pozorou...a jak jinak, než o nich hovořit.


]


Re: Jaký je váš vztah s Bohem? (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Středa, 28. únor 2007 @ 13:25:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud ve vás článek vzbudil zájem přečíst si i další pasáže katechismu, je to velmi jednoduché, stačí jít na http://www.katechismus.cz/
Je tam celý online!



Reakce na to, co napsal LUPUS: (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Středa, 28. únor 2007 @ 13:35:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Pokud ve vás článek vzbudil zájem přečíst si i další pasáže Bible, je to velmi jednoduché, stačí jít na http://www.biblenet.cz/bible/index.php
Je tam celá online!

Cristiano



Re: Jaký je váš vztah s Bohem? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 28. únor 2007 @ 14:46:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Diky bratre za skvely clanek.

Kez je toto nazorne srovnani mnohym k uzitku.

Verim, ze bude k uzitku nejen rimskym katolikum, ale i mnohym protestantum, kteri jsou jiz znacne zrekatolizovani.

zdravi
reformovany



Bratrské napomenutí (Skóre: 1)
Vložil: ares v Středa, 28. únor 2007 @ 19:08:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Biblický křesťane.. Víš, že v Písmu svatém se také praví: NEHLEDEJ třísku v oku svého bratra, když sám trám ve svém oku nevidíš??

Jakto, že jako bibličtí křesťané stále HLEDÁTE, co je špatného na TĚCH OSTATNÍCH??! Hledejte svoje vlastní chyby, případně chyby vlastní církve... Sami se snažte o dokonalost a neupozorňujte na nedokonalost ostatních... Sami hledejte pravdu a nevnucujte ji ostatním, protože tu si každý musí nalést sám... Třeba jsi ji také ještě nenalezl... Jak si můžeš být jistý?? Přestaň s hlásáním svého dosavadního poznání a pokračuj v hledání... Protože co by ti bylo platné, že by jsi přesvědčil všechny katolíky, kdyby jsi svou vlastní duši ztratil... Přestaň nachvíli argumentovat pravidlem Sola scriptura a soustřeď se na tento jediný výrok uvedený výše... A začni zkoumat svoji duši...



Re: Bratrské napomenutí (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 00:34:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aresi, svůj trám už máš venku? Cristiano tady nikoho nenapadl, pouze dal možnost každému porovnat srovnatelné. Proč se čepýříš, "když se Tě to netýká". Anebo v koutku duše máš pochybnosti o učení římských bludařů?


]


Re: Bratrské napomenutí (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 08:04:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem taky neřikal, že tady někdo někoho napadá... Já jsem jen řikal, že tu stále jen hledáte chyby na ostatních... A jste to vy tvrdí protestující a protestujete proti komukoli kdo se odlišuje... Já jsem jen upozornil, že by jste mohli začít u sebe, jak je to napsáno v Písmu a o druhé se nestarat, v tom smyslu aby jste hledali jeho chyby... Ptáš se mě jestli jsem se již zbavil trámu ve svém oku... Říkám ti: nezbavil, ale taky nehledám chyby na vás ostatních.. Nebo jsem to já, kdo tu stále zahlcuje Granosalis články o katolickém modlářství, ďábelském učení katolické církve, katolickém pokrytectví, štvu proti Olinovi, štvu proti komukoli kdo se odlišuje?? Vidíš někde nějakou obdobu toho co se děje zde na Granosalis, které si říká křesťanský portál!!! v katolické církvi???


]


Re: Bratrské napomenutí (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 17:36:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to si ma Ares prekvapil ....Pred nejakym casom si totiz tvrdil ze: Ares: Ano, čistě logicky Písmo není a nemůže být zárukou Pravdy.. a dnes citujes Pismo o trame v oku ...Co sa deje?


]


Re: Bratrské napomenutí (Skóre: 1)
Vložil: herrkarl v Úterý, 09. červen 2009 @ 07:07:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud jsem dobře vnímal, jde v tomto textu (i ostatních protikatolických na GS) o vyvracení katolických nesmyslů, nikoli snižování katolíků jako lidských bytostí, což je zcela v souladu s Písmem (viz příběh Ježíš a cizoložnice). O třísku v bratrově oku by snad šlo, pokud by to katolíci sami uznávali, že se dopouštějí chyby, ale nebyli schopni ji napravit. Takto se jedná o obranu křesťanského učení před nezdravými intoxikacemi, které by mohly postihnout některé věřící (jedná se tedy o posilu), nebo o diskusi se zastánci opačných názorů (tedy těch, které jsou zde vyvraceny), což je taky v pořádku. Apoštolové se věnovali také učitelskému úřadu v církvi a nevěnovali se tomu, aby dosáhli dokonalosti a pak mohli jít kritizovat cizí třísky, nýbrž vyšli do světa hned, i s nějakou tou třískou v oku.
A samozřejmě boj na cestě k Pánu je opravdu nutno vést na všech frontách - proti vnějšímu nepříteli, nepříteli v církvi i nepříteli v sobě samém.


]


Re: Jaký je váš vztah s Bohem? (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 07:25:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Cristiano,
díky za velmi poučný článek. Možná otevře oči někomu, kdo sem zavítá "náhodou" a pomůže mu v objevení Pravdy.

V záplavě těch negativismů, co se tady vyrojily poslední dobou, je to konečně něco ke čtení.

Zdraví Irena



Re: Jaký je váš vztah s Bohem? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 18:28:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je dobré míti jasno zejména pokud je k dispozici vhodná literatura, nakonec k čemu je vlastní názor, když nám jej - jako v tomto případě - dodají stránky poněkud jednostranně zaměřené.

Honza



Re: Jaký je váš vztah s Bohem? (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 21:06:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Ahoj Honzo, rád bych jen k tomu, co říkáš dodal, že to, co řekl Bůh ve svém Slově je snad důležitější, než to, co sepsal člověk jako svou "tradici"... v tom snad souhlasíš, hmm? A pokud Boží Slovo akceptuješ a rovněž slova našeho Pána Ježíše Krista, nemůžeš minout cíl - jimž je věčný život spolu s Ním... Jestli se člověk ovšem rozhodne jít jiným směrem a pokukuje jinde, kde nemá 100% jistotu, že je to od Boha, potom riskuje věčný život a vůbec, můžeš s Biblí, kterou odmítáš, zatopit jako se strašnou věží...ehm, strážnou věží, či čimkoliv jiným, čemu nedůvěřuješ, nebo nepřikládáš absolutní autoritu nad svou vlastní vírou... Já osobně dávám přednost tomu, co Bůh řekl... je to můj Tatínek.. a On se o své děti stará nejlépe :-)

Cristiano


]


Re:cristiano; Jaký je váš vztah s Bohem? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 22:03:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Cristiano

Naprosto s tebou souhlasím v jedné věci, Písmo je mnohem důležitější, než slovo lidské, proto nechápu proč jsou zde stále doporučovány zmiňované rádoby křesťanské stránky, které jsou bezesporu dílo lidské, mimochodem, silně mi připomínají právě Strážní věž a ještě jeden pochybný časopis. (Něco jako že nemáš spát  )
Napsal jsi o cestě k Bohu, tak dovol můj pohled.
To máš tak, pokud člověk směřuje k Bohu, vidí na cestě i své bratry, kteří jdou i po jiných cestách a všechny je naplňuje radost ze společného cíle. Netrápí je vzájemné nedokonalosti a neshody, jeden se nevyvyšuje nad druhého, že jde po lepší cestě, že má lepší poznání, neboť vědí (možná jen tuší), že současné poznání je nedokonalé, občas i zavádějící, to je vede k vzájemné pokoře, před sebou i Bohem. Také vědí, že pravé a skutečné poznání naleznou až po setkání s Bohem. Celá tahle cesta je postavena na důvěře v Boha, že nás přes všechny naše chyby a nedokonalosti a někdy i pády bude chránit a jednou nás dovede k sobě.


Ještě, mi prosím odpověz, kde jsem d o s l o v a řekl, že odmítám Bibli ? Nebo je to jen tvá fabulace?


Honza



]


Re:cristiano; Jaký je váš vztah s Bohem? (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Pátek, 02. březen 2007 @ 10:24:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Podívej se Honzo, když říkáš, že nezavrhuješ Bibli, tak co činíš s tradicí - čili "psanou tradicí" kterou jsi povinen mít ve stejné lásce a úctě, jak Boží Slovo? Když začneš si vážit stejným způsobem Boží Slovo a tradici církve, vždy jedno nad druhým bude převyšovat.. Nicméně v církvi Říma je tomu tak, že tradice má poslední slovo spolu s papežem.. Nikoliv Písmo...Proto já nemám co odhazovat... Boží Slovo nezavrhnu, protože je to konečnou autoritou nad vírou každého věřícího... je to přesně to, co řekl Bůh skrze Svatého Ducha. A když mám Boží Slovo a Ducha Svatého k tomu, aby mě vedli...nemusím se bát, že sejdu na zcestí a nevidím zde prostor pro lidskou tradici, která Boží Slovo porušuje a je s ní v protikladu. Celý dokument, který jsem napsal, je srovnáním toho, co skutečně v Bibli je a toho, co z tradice, kterou tvá církev masově propaguje, porušuje a staví se na vyšší úroveň. Nic více, nic méně. A za další nezapomínej na jedinou cestu, která je k Bohu - a to skrze Pána Ježíše Krista... Nikudy jinudy se člověk k Bohu nedostane... O tom hovoří sám Pán Ježíš Kristus a já Jeho slova ignorovat nemíním...

Cristiano


]


Re:cristiano; Jaký je váš vztah s Bohem? (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pátek, 02. březen 2007 @ 11:16:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jsem řekl, každý máme svou cestu a v tvém případě i představy o svém bližním. Nebudu ti je vyvracet. Přesto máme naději, že se na konci cesty setkáme, tedy v případě, že nebudeš zásadně proti.

Honza


]


Cristianovi (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pátek, 02. březen 2007 @ 11:17:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Preji ti cristiano, aby te Pan pozehnal a podrzel ve tve pravdive vire, abys byl schopen dat slavu jen Jemu.


]


Re:cristiano; Jaký je váš vztah s Bohem? (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 02. březen 2007 @ 11:46:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
"Boží Slovo nezavrhnu, protože je to konečnou autoritou nad vírou každého věřícího..."

Vážený reformovaný,
ze tvé diletantské a svévolné práce s Písmem svatým jsem však nabyl přesvědčení, že Písmo není tvojí autoritou, nýbrž že ty jsi učinil sám sebe autoritu NAD Písmem, jinak by tvá práce s Písmem vypadala jinak.
Zatím tedy spíše ukazuješ, jak se dá manipulovat s citáty Písma vytrženými z kontextu a pospojovanými dle vlastní libovůle.
Nezávisle na Noname mě napadla stran tvých "výkladů" Písma souvislost se Svědky Jehovovými, kteří podobně "neomylně" a manipulativně nakládají s verši Písma. Narozdíl od nich však věřím, že ty i já jsme spojeni v jedné víře v Boha a Spasitele Ježíše Krista.

S přáním Pánova požehnání Lukáš Drexler, Olomouc.


]


Re:cristiano; Jaký je váš vztah s Bohem? (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pátek, 02. březen 2007 @ 12:20:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Sorry, error:

Má být "vážený cristiano", namísto "vážený reformovaný". Si vás holt pletu (ač nejsem pletánek), tak se omlouvám. :-)

Lukin


]


Re:cristiano; Jaký je váš vztah s Bohem? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 02. březen 2007 @ 13:47:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lukin, to su zase len Tvoje vseobecne frazy a rozpravky. Nikdy nam ale nenapises s cim konkretne je manipulovane....

Autoritiu nad pismom ma Pan a dal ho ludom ako celok. Vasa tradicia ho ale prekrutila a pridala tam prvky pochadzajuce s pohanskeho modlarstva, napr. uctievanie kralovnej nebies s dietatom, transubstanciacia, vzyvanie zomrelych, spoved, samotriznenie a mnozstvo ineho ....






]


Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy