Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 256 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116546290
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná
Vloženo Neděle, 18. březen 2007 @ 20:35:29 CET Vložil: bolek

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Jednota mezi katolíky a protestanty je možná

Karel Sýkora

Může být církev jednotná bez ohledu na denominaci, či konfesijní vyznání? Jaká je samotná podstata jednoty? Předložím jeden biblický text, protože ten má pro tuto úvahu zásadní význam. Po jeho přečtení a porozumění budeme moci lépe porozumět myšlence jednoty. Text je zaznamenán v 2. knize Mojžíšově 24:7 ′Potom vzal (Mojžíš) Knihu smlouvy a předčítal lidu. Prohlásili: "Poslušně budeme dělat všechno, o čem Hospodin mluvil."′



Izrael vyznává poslušnost a věrnost Hospodinu, svému Bohu, a také věrnost Božímu slovu. Mně se jedná zvláště o poslední část této věty, která zní v hebrejštině נעשׂה ונשׁמע [naase venišma]. Což si dovolím co nejdoslovněji přeložit, interpretovat jako – „my to budeme dělat a porozumíme“. Ale k čemu nám bude tento doslovný překlad a jak nám pomůže k pochopení tak ožehavé otázky, jako je jednota celé církve Kristovy?


Nejprve bych se v krátkosti pokusil vyložit ono Boží slovo – נעשׂה ונשׁמע . Podstatné je se zmínit, že skutky předcházejí porozumění. V tomto případě jde o pořadí skutků vůči jejich teologickému pochopení. V životech věřících lidí jde v prvé řadě o poslušnost Božímu slovu, než jak mu přesně teologicky rozumět.

Vezměte si například jenom obrácení mnohých z vás, kteří tento článek čtete, vážení čtenáři. Když jste přijímali Ježíše Krista za svého osobního Spasitele, ještě jste mnohým biblickým otázkám zcela jasně nerozuměli. To správné a hlubší porozumění přišlo teprve později. Tehdy jste už nekráčeli životem sami, ale doprovázel vás na vaší pouti životem Pán Ježíš Kristus. Kdyby jste se však před svým obrácením ten pořádek snažili obrátit – „my porozumíme a potom to budeme dělat“. Je tady jedna veliká překážka, jedno veliké úskalí a které to je? My totiž nevíme, jak se moc do hloubky v našem biblickém poznání musíme dostat, abychom z něho učinili závěr a vykonali ho. Představte si, přátelé, že kupříkladu začnete studovat biblické texty v hebrejštině, řečtině, zatímco nemáte vztah s živým Bohem. Chcete všemu přijít na kloub a přesně všemu porozumět, abyste přijali Ježíše za svého Pána a Spasitele. Také by se mohlo stát, že pro náročné studium a hledání toho správného porozumění se nedostanete nikdy k samotnému kroku prostého vydání svého života Ježíši Kristu. A tak se tato biblická pravda potvrzuje. Nejdříve jsou vykonány skutky a teprve potom následuje porozumění.


Tato biblická pravda nám nyní pomůže objasnit myšlenku jednoty mezi jednotlivými denominacemi, vyznáními, konfesemi. Dle mého soudu totiž jednota mezi jednotlivými církvemi není založená hlavně na teologii, ale na skutcích „vyvěrajících z Božího slova“. Objasnění této myšlenky vám, čtenáři, demonstruji na příkladu.


Uvedený příklad je památka večeře Páně slavená v evangelikální církvi a eucharistie slavená našimi bratry katolíky. Jde o odlišný výklad toho, jak večeři Páně chápou protestanti a jak katolíci.


Nejenom z poslušnosti, ale také jako projev naší radosti vůči Ježíši Kristu máme slavit večeři Páně. A abychom byli přesní, citujme to, co nám Pán Ježíš přikázal: ′Když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, lámal a dával učedníkům se slovy: "Vezměte, jezte, toto jest mé tělo." Pak vzal i kalich, vzdal díky a podal jim ho se slovy: "Pijte z něho všichni. Neboť toto jest má krev, která zpečeťuje smlouvu a prolévá se za mnohé na odpuštění hříchů.′ (Mt 26:26,27,28 ) To nám přikázal Ježíš, než byl ukřižován. Tak máme činit, pokud jsme Ježíše přijali jako svého Pána a Spasitele. Pokud tedy uplatníme onu myšlenku „my to budeme dělat a porozumíme“, potom jde v prvé řadě o poslušnost vůči Bohu a až potom o porozumění, přesné porozumění. To, na čem se všichni křesťané společně shodneme je, že máme slavit večeři Páně. A ve vykonání toho samotného aktu, činu slavení je podstata jednoty mezi katolíky a protestanty.


Mám jíst chléb a pít z kalicha a nic na tom nezmění, zda chápu doslovnou proměnu chleba v tělo Ježíše, nebo chápu večeři Páně pouze jako připomínku Ježíše Krista a jeho oběti!!! Tím chci říct, že moje teologické poznání by mi nemělo bránit v naplnění Boží vůle, Božího přikázání. Ba co víc, také bych díky mému poznání Bible neměl bránit, či dokonce zakazovat některému bratrovi či sestře naplnění Boží vůle, Božího přikázání! Možná se my protestanti neshodneme s našimi bratry a sestrami z katolické církve na společném teologickém vysvětlení večeře Páně. Totiž to, co nás protestanty a katolíky hlavně spojuje, není teologický výklad večeře Páně, nýbrž ten čin slavení večeře Páně, ten skutek účasti na ní, ta poslušnost vůči nařízení Páně!


Při této příležitosti bych se s vámi podělil ještě o jednu zásadní pravdu. Já nemůžu, ba dokonce nesmím určovat, za jakých podmínek se smí, nebo nesmí naplnit Boží přikázání! Můžete se mě hned zeptat „a proč ne“? Protože v okamžiku, kdy určuji nebo zakazuji naplnění Boží vůle, Božího přikázání, tak se stavím na stejnou roveň toho, kdo to přikázání, tu vůli vydal. A tím je samotný Bůh! Já nesmím přikázat: „Ty a ty se nesmíš zúčastnit večeře Páně“, protože pak se dostanu na stejnou úroveň toho, kdo ten příkaz vydal. Rád bych vám, milí čtenáři, dal jeden příklad z našeho života. Víme všichni dobře, že na mnohých křižovatkách je semafor a na červenou se stojí a na zelenou se jede. Teď si jenom představte, že byste přiběhli ke křižovatce a začali z nějakého důvodu ostatní přesvědčovat, vykřikovat, aby na červenou jeli a na zelenou stáli. Sklidili byste jenom posměch. O pravidlech silničního provozu a jejich změnách může rozhodovat jedině vydavatel tohoto zákona – a to je stát. Uznávám, že tento příklad je hodně „přitažený za uši“, ale jasně vyjadřuje to, jak se mnohdy můžeme chovat v jednotlivých křesťanských církvích. Podle mne není na zemi žádného člověka, žádné instituce, žádného úřadu, staršího sboru, který by mi mohl zakázat účast na večeři Páně. Ani taková autorita církve jakou byl apoštol Pavel účast na ní nezakazuje. Ale přečtěme si ten biblický text společně: „Kdo by tedy jedl tento chléb a pil kalich Páně nehodně, proviní se proti tělu a krvi Páně. Nechť každý sám sebe zkoumá, než tento chléb jí a z tohoto kalicha pije.“ (1. Kor 11:27–28 )


I taková autorita jakou je náš apoštol Pavel nepíše a neapeluje na starší korintského sboru, aby zakázali účast na večeři Páně těm, u koho to uznají za vhodné. To, jestli se já, jako věřící křesťan církve Pána Ježíše Krista, rozhodnu přijímat večeři Páně, či ne, záleží jenom na mně a na mém Pánu. Pokud bych ji bral nehodně, soudil by mě jedině Pán! Rozhodně ne žádný lidský soudce! I náš milý bratr apoštol Pavel jasně rozlišuje mezi tím, co přikazuje Pán Ježíš a tím co nařizuje on sám. (např. 1.Kor 7:10–12)

Ale kam tímto výkladem mířím? Je to účast nás evangelikálních křesťanů na katolické bohoslužbě. Pokud naši přátelé a bratři z katolické církve usilují o ekumenismus, což je jednota všech poznatelných církví Ježíše Krista, potom by nám měli umožnit účast na své bohoslužbě. Účast na svátostech katolické církve, jako je i například eucharistie! Právě takto bude z katolické strany zcela zjevná, transparentní otevřenost a ochota ve vedeném ekumenickém dialogu. A je docela pravděpodobné, že i náš společný Pán Ježíš má pro nás připravené své vlastní pochopení biblických textů, které je nám v současné době skryto díky rozdělené církvi.


A na závěr zpět k jednotě celé církve, které jsem věnoval tuto úvahu. Já si osobně myslím, že jednota všech křesťanských vyznání, konfesí, denominací není založena v zásadě na teologii, ale je založena na skutcích. Které skutky mám na mysli? Uvažuji skutky, které jsou nám připraveny od založení světa, abychom v nich „chodili“. Jsou to skutky, které „pramení“ v samotném Božím slově. Skutky – jako je slavení večeře Páně, modlitba Páně, společné studium písma, chválení Boha, misie, charita a mnohé další. A v těchto skutcích jsou zcela jistě „zajedno“ různé denominace, konfese a křesťané všemožných vyznání.

16.3.2005


Podobná témata

Ekumenismus

"Jednota mezi katolíky a protestanty je možná" | Přihlásit/Vytvořit účet | 40 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Neděle, 18. březen 2007 @ 21:44:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Dekuji Karle za tento clanek, uz jsem ho myslim kdesi cetl. Je pro mne osobne povzbuzenim.
Mej se pekne. Buh ti zehnej, primlouvam se  za tve zdravi.



Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 18. březen 2007 @ 23:20:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Ale kam tímto výkladem mířím? Je to účast nás evangelikálních křesťanů na katolické bohoslužbě. Pokud naši přátelé a bratři z katolické církve usilují o ekumenismus, což je jednota všech poznatelných církví Ježíše Krista, potom by nám měli umožnit účast na své bohoslužbě.

Velmi správně, Karle, za toto Tě chválím. Stačilo ale dát odkaz, nebylo nutné článek posílat znovu. Vysoce hodnotím, že to mají být evangelikálové, kdo mají jít směrem k eucharistii, ne naopak. To je dobrý postřeh a věřím, že budeš i v dalších komentářích blahoslaven. Ale přece jen, myslím, že našim přátelům křivdíš. Pokud projevíme katolickou víru, pak - stejně jako chodíš Ty - i ostatní mohou přistupovat k eucharistii. Uvěříš-li v opravost eucharistie, uvěříš i v platnost kněžství pod apoštolskou sukcesí, která je odvozena od papežů. Jelikož nás eucharistie sjednocuje i s Marií a dalšími duchy zemřelých, nebude již plné jednotě nic stát v cestě. Tedy, příjmeš-li eucharistii, musíš věřit katolicky, a otevírá se Ti i velké bohatství papežství, mariologie, obecenství se zemřelými a mnoho dalších dimenzí. Velmi dobře jsi rozpoznal to nejdůležitější!

S pozdravem,

Pastýř



Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Pondělí, 19. březen 2007 @ 10:29:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Sebou znevážený pastýři,
 chceš-li učit o učení kat. církve, tak se její učení nejdříve nauč. Konkrétně:

"platnost kněžství pod apoštolskou sukcesí, která je odvozena od papežů"
- to je nesmysl

"eucharistie sjednocuje i s Marií a dalšími duchy zemřelých"
- je vytrženo z kontextu proto, aby to vyhovovalo tvému úmyslu, nikoliv aby to odpovídalo katolickému učení

Lze tě pak brát vážně? Za stávajících podmínek nikoliv.

Lukáš Drexler


]


Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 22. září 2008 @ 06:03:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1366 Eucharistie je tedy obětí, protože zpřítomňuje oběť kříže, protože je její památkou a protože uděluje její plod:

[Kristus] Bůh a náš Pán, i když se obětoval Bohu Otci jen jedenkrát tím, že umřel na oltáři kříže, aby dovršil věčné vykoupení, protože však jeho kněžství nemělo vyhasnout smrtí (Žid 7,24.27), při Poslední večeři, v noci, kdy byl zrazen (1 Kor 11,23), [chtěl] zanechat církvi, své milované nevěstě, viditelnou oběť (jak vyžaduje lidská přirozenost), kterou by byla vyjadřována ona krvavá, kterou přinesl jednou provždy na kříži, prodloužil její památku až do konce světa (1 Kor 11,23) a dodal svou spásonosnou účinnost odpuštění našich každodenních hříchů.2072

1367 Kristova oběť a oběť eucharistie je jedna a jediná oběť: "Vždyť jde o jednu a tutéž oběť a sám Ježíš ji přináší skrze službu kněží, on, který jednoho dne obětoval na kříži sám sebe: různý je pouze způsob obětování se". "V této božské oběti, která se koná ve mši svaté, je přítomen a nekrvavým způsobem obětován sám Kristus, který se obětoval jen jedenkrát krvavým způsobem na oltáři


Tohle je výňatek z Katechismu a tohle jako protestant nemohu přijmout ke vší úctě k víře katolíků. Jestliže Památka, pak na jednou vykonanou oběť a vzpomínka na ní, vděčnost díků a chval v modlitbách za oběť Božího Syna. Sama účast na Památce nikoho nespasí. Spáse přichází vírou, je z mílosti atd. Naopak, je na katlících, aby opustili svátostný ( spásný) charakter eucharistie a přestali si hrát na jedinou, obecnou církev. ŘKC vznikla ve 3 stol. po Kr. Původní Církev Boží nebo-li Krisova trvá od počátku a jsou v ní všichni znovuzorození věřící, kteří vírou přijali Ježíše jako svého Spasitele a jsou z Boží milosti zachráněni pro věčnost bez účasti na eucharistii nebo ne. Nejde o "oběť", ale o "Památku". To samé je s výrazem "Večeře Páně" - ta byla jen jedna a druhá bude v nebi. Teď vzpomínáme na tu "večeři", která byla před ukřižováním jen jedna a historicky se neopakuje. Pro Církev zbyla Památka při které se děkuje a chválí Spasitel za to, že se za nás jednou obětoval


]


Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 19. březen 2007 @ 06:06:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři, věř mi, já jsem ten článek neposílal... to bych si nedovolil --- už jednou byl publikovaný, tak nemám důvod jej znovu publikovat --- poslal ho nepřihlášený, opravdu, věř mi...

karels




Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 19. březen 2007 @ 06:10:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři, je to moje pravotina tady na GS, téměř.. dneska bych ten článek napsal také jinak --- sourozenci katolíci těžko "uhnou" ze svého pohledu na eucharistii, takže moje argumentace je zbytečná...

karels



Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 19. březen 2007 @ 08:00:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pastýři, právě jsem poslal článek, který vše uvádí na pravou míru --- a reflektuje můj nynější pohled na vztahy mezi katolíky a protestanty... a sola scriptura.



Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 10. březen 2008 @ 17:08:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle mna Tvoje myslienkove posuny fascinuju ...


]


Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 10. březen 2008 @ 17:19:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...mě zase rozveseluje, že gojim si nevšimne, že reaguje na rok straré upozornění na nějaký článek.

Olin



]


Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 10. březen 2008 @ 17:28:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře Gojime,

na tomhle článku nic nemusím měnit.. - jednota s katolíky a například s charismatiky nepůjde jinak, než na skutcích - to byl závěr, který jsem chtěl předat čtenářům - nějaká jednota na teologii - jedině v základních bodech je snad možná.

Ale co jsou ty základní body - například pro katolíky to budou svátosti - a už se v v pojetí jednotlivých svátostí lišíme, takže opravdu se s jinými křesťany (jiných vyznání) nemůžu jinak shodnout, jedině na skutcích.

Teprve ve své církvi mám nárok zapracovat na nějaké teologii...

Je to přece srozumitelné... a pokud by šlo o myšlenkové posuny, tak máš pravdu, ale ber to jako vyývoj... (každý má na to nárok)...

Prozradím ti jedno tajemství.. nechal jsem se v tomhle článku inspirovat židy. Je vlastně taky spojuje naplňování Tory. Když se sejde liberál s kenzervativním židem, tak jediné na čem se shodnou na 100% je, že se má naplňovat Tora (tj. Zákon), ale proč se to má dělat atd... - tak na to budou mít asi různé nárory... - které je budou rozdělovat - přirozeně. 


]


Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 10. březen 2008 @ 17:34:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Problém byl, jak dosáhnout nějaké shody a jednoty s lidmi, kteří nezmění nikdy svou věrouku.

Ve skupince, kam jsem chodil, jsme přemýšleli, že na čem se shodnou všichni křesťané jsou 4 duchovní zákony

Ale stejně ti to nebudou akceptovat adventisté, katolíci - protože by tak ztráceli svou vlastní identitu. Pokud se shodneme na něčem, tak jedině na Kristu, na našem Pánu Ježíši Kristu a na skutcích, ke kterým nás vede Bible.

Více například zde - Jak je to mezi mnou a katolickou církví


]


Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 10. březen 2008 @ 17:37:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Abych byl přesný, naplňovat přikázání Tory tj. micvot (přikázání)


]


Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 10. březen 2008 @ 17:54:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Základní body - Karle, co to je? Znáš Nikajsko-Konstantinopolské Credo? Je tam něco o svátostech? Nebo tzv. "Katolické pravdy"? Co je kontroverzní? Nebo desatero? Tzv. Přikázání lásky? Evangelium?
 
Zjistíš, že rozdíly jsou ve formulacích.

Realita: Od 16. stol. si protestantská i katolická strana sporu dávaly v teologii záležet, aby za klíčové otázky prohlašovaly právě to, co je v teologii nesmiřitelně oddělovalo. Nato, abychom našli v církvi dosud rozdělené společnou řeč o učení, není třeba měnit názory, nýbrž perspektivu. Místo, odkud se dívám. Pak se ukáže, že toho máme společného víc, než se obecně myslí, a rozdíly, které objektivně existují, nejsou sice smiřitelné, ale nepatří mezi základy víry.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 10. březen 2008 @ 18:35:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nato, abychom našli v církvi dosud rozdělené společnou řeč o učení, není třeba měnit názory, nýbrž perspektivu. Místo, odkud se dívám.

Souhlasím, ale dodal bych taky - s kým se dívám - s většinou křesťanů na webu Grano Salis bych se mohl třeba i vykoukat oči z jakýchkoliv persektiv a stejně se nepohnu ani o kousek - chce to společnou vůli... (mluvím jenom o některých svých sourozencích protestantech)

Ale i tak si myslím, že reformace prospěla i katolíkům - věřím, že díky reformaci i liturgie u katolíků doznala změn - namísto latinské liturgie - liturgie v národních jazycích, bible v národním jazyce atd... Navíc si myslím, že různé protestantské podněty nutí katolické teology minimálně k jakési reakci...





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 10. březen 2008 @ 18:56:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je pravda. Lidi, kteří mají v oku temnotu, můžeš postavit kam chceš a stejně "vidí" stále totéž. Tmu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 19. říjen 2008 @ 08:05:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Olin: Lidi, kteří mají v oku temnotu, můžeš postavit kam chceš ...

Ano, suhlasim, dobre si to o sebe napisal, len dodam ze tu tmu tiez aj miluju, lebo ich skutky su zle ... :-)


]


Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 10. březen 2008 @ 17:46:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasný důkaz, že tento článek je pravda je koncentrační tábor.

V takovém táboře bylo houby jedno, jestli je to katolík, nebo protestant - tam se prostě na konfese nehledělo - případně trestanecké tábory za dob komunismu - opravdu se pak křesťané sblížili díky skutkům a ne prostřednictvím teologie.



Jednota mezi katolíky a protestanty je nemožná (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 11. březen 2008 @ 13:26:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle ale preco len katolici? Preco si nespomenul aj bratov mormonov? Je to spravodlive? Preco Ty ako clen ac (...) nemas pristup do mormonskeho chramu a preco nemozes prejst nejakymi ich ritualmi ?

Su to predsa veriaci ludia, veria v Boha, veria v Jezisa Krista, (tkzv. spolocne zaklady) miesto Marie maju proroka Smitha a miesto katechizmu knihu mormon.

Ich rituali su tiez napadne podobne na starobabylonske a staroegyptske vzyvanie istych bozstiev. Tiez su velmi podobne zo 
slobodomurarskymi. 

Preco teda mormoni nie? Lebo nemaju tak dobru infiltracnu politiku ako jezuiti? 


Alberto Rivera: Jezuitska Infiltrace církví v praxi







]


Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je nemožná (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 20. září 2008 @ 08:02:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, Karle, odpovies ?


]


Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je nemožná (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 20. září 2008 @ 09:48:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, co mám na to říct - jistě, že Mormony, Jehovisty, Svatý grál, Moonisty a jiné podobné sekty i s jejich sektářským učením do té jednoty rozhodně nezahrnuju...


]


Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je nemožná (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 20. září 2008 @ 10:45:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, prepac, ale stale neviem preco ? To ze pre Jehovistov nie je Jezis Bohom, len "spatne chapeme", ono je to cele "uplne inac" ... tak ako spatne chapeme aj katolicke doktriny o Marii ako druhej po Bohu ... Velmi dobre to raz vyjadril oko, citujem :

Když tedy uznáváš, že se člověk ve svém pohledu na svět vyvíjí, že jsme lidé na cestě, neměl bys zavrhovat možnost, že tvoje poznání je stále jen částečné, že nejsi už majitelem neměnné univerzální pravdy.

Takze teda znova: Preco do "tej jednoty" nepatria mormoni a jehovisti ?


]


Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je nemožná (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 20. září 2008 @ 11:12:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
MORMONI-CÍRKEV JEŽÍŠE KRISTA SVATÝCH POSLEDNÍCH DNŮ

Sebepojetí

Církev Ježíše Krista svatých posledních dnů - zvaná mormoni - je přesvědčena, že její společenství víry nevzniklo odštěpením od nějaké již existující církve, ale že ji k životu povolal sám bůh. Podle jejího sebepojetí použil k tomu Bůh Američana Josepha Smitha. Mormoni tedy věří: ,,Církev Ježíše Krista svatých posledních dnů má svůj základ ve zjeveních, které přijal Joseph Smith, v pravdách, které učil, a v plné moci kněžství, které obnovil. Jím hlásané evangelium Ježíše Krista otvírá dveře k dokonalému rozvoji všech duševních, tělesných a mravních mohutností a darů člověka.´´

Vznik

Dne 6. dubna 1830 založil Joseph Smith (1805 - 1844) ,,Církev Ježíše Krista svatých posledních dnů´´. Zprávy o mnohoženství, které se ve společenství provozovalo, přivedly Smithe a jeho bratra Hyruma do vězení, kde byli 27. června 1844 zavražděni spoluvězni. Vedení obce převzal Brigham Young, který byl ,,jako předseda sídelního apoštolského kolegia´´ zvolen za nového proroka. Young pak v r. 1847 odešel asi s 15 tisíci svých stoupenců k Velkému solnému jezeru, kde založil mormonskou říši s hlavním městem Salt Lake City. Podle vlastních údajů mají mormoni na světě asi 6 milionů členů, z toho 220 tisíc v Evropě.

Kniha Mormon

Kniha Mormon je považována za mormonskou bibli, za základ jejich víry i světových dějin a za doplněk bible. Kniha se skládá z 15 částí, které, až na jednu výjimku, jsou označovány za knihy. Kniha Mormon zahrnuje asi 1000 let mormonských dějin (od r. 600 př. Kr. do r. 421 po Kr.). Hlavní učení mormonů je shrnuto do 13 článků víry. Pro mormony platí, že Bůh nebyl od počátku dokonalý, ale že to byl vyvýšený člověk, ,,který sám byl jednou tím, čím jsme teď my´´. Amerika je podle mormonů svatá země, ,,země zaslíbená´´. Důležité je božské zjevení ,,stavět chrám´´, neboť skrze chrám získává člověk ,,vstup do nebe´´ a přístup k Otci.

Organizace

Dnešní vůdce mormonů je Ezra Taft Benson, který je považován za prezidenta, proroka, vidoucího zvěstovatele Božího slova. Další hierarchii je Rada dvanácti apoštolů, za ní následuje První sbor sedmdesáti. Všichni dohromady tvoří v církvi hlavní autority. Ve 12 letech se může každý mužský člen mormonů stát knězem. Ženy jsou z kněžství vyloučeny.

Závěrem

Protože se mormoni považují za pravou a jedinou Kristovu církev, nedá se s nimi počítat pro ekumenickou spolupráci. Křest kojenců považují mormoni za rouhání se Bohu. K pevně uspořádanému životu patří i následování ,,slov moudrosti´´, zákaz alkoholu a ,,horkých nápojů´´.



SVĚDKOVÉ JEHOVOVI


Sebepojetí

Svědkové Jehovovi nebo také Jehovisté, kteří se považují za viditelnou Boží organizaci, věří, že jsou jedinou pravou náboženskou společností: Zasvětili se Bohu, Nejvyššímu, a ten s nimi poté uzavřel novou smlouvu jako s lidem svého jména… Pochopili, že celé křesťanstvo je ujařmeno pověrou, náboženstvím a kněžourskými radami, a probili se ke svobodě tím, že opustili všechny náboženské sekty: katolickou, protestantskou, židovskou a jiné.

Dějiny

Sektu Svědků Jehovových, dříve známou pod názvem Vážní bibličtí badatelé, založil americký obchodník Charles Taze Russell (1852 - 1916). V r. 1881 zakládá Zion's Watch Tower Tract Society. Russell vydal sedmisvazkové dílo Studie Písma. Vypočítal, že r. 1914 má být začátkem tisíc let trvajícího mírového Božího působení. Když se tak nestalo, bylo datum přesunuto na rok 1918, 1925 a 1975. Roku 1950 vyšly první díly Překladu nového světa svatých Písem.

Učení

Jehovisté tvrdí, že jsou univerzálním Božím náboženstvím. Svědkové Jehovovi si činí nárok, že každé slovo svého učení zdůvodní biblí, přitom některá místa v bibli mění nebo překrucují. Zásadou učení je, že v r. 1941 byl ježíš Kristus dosazen jako král v nebi a bude kralovat se 144 tisíci vyvolenými. Ústřední význam má bitva Armagedon, při které Ježíš Kristus zničí satana a všechny démony. Pouze 144 tisíce ,,Kristových bratří´´ však zdědí s Kristem nebeské království. Ježíš Kristus není pro svědky Jehovovi Božím Synem, ale spíše duchovní bytostí, která se přenesením těla stala člověkem. Jehovisté se od počátku vyznačovali extrémně protikatolickým a proticírkevním postojem.

Organizace

Hnutí je řízeno centralisticky a teokraticky úřadujícím prezidentem, který je volen na celý život. Jemu je podřízen Řídící sbor skládají se toho času ze 13 mužů, sedm jeho členů sedí v předsednictvu Biblické a traktátní společnosti Strážná věž. Členem Svědků Jehovových se člověk stává křtem dospělých, který se provádí ponořením do vody. Život Jehovistů je přesně řízen a musí být podřízen kazatelské službě a hlásání. Účast na politických a kulturních podnicích je zakázána, stejně jako slavení mnoha svátků. Jehovisté důsledně odmítají krevní transfúze.

Stanovisko

Jehovisté zacházejí s biblí naprosto svévolně. Nedělají rozdíl mezi Starým a Novým zákonem. Křtem Svědků Jehovových je člen plně zapojen a školen v programu hlásání pro kazatelskou službu. V případě porušení předpisů může dojít k vyloučení.

Zdroj: http://www.maturita.cz/referaty/referat.asp?id=3167

Kvůli tomuhle nemůžou ekumenicky spolupracovat, stačí?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je nemožná (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 20. září 2008 @ 12:44:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nestaci ...

Najprv teda k mormonom, (pri pisani som pouzival ekumenicku logiku prebranu zo spajania sa s katolicizmom)

- Mnohozenstvo je v Pisme, viaceri patriarchovia mali viacero manzeliek, navyse oficialni mormoni mnohozenstvo oficialne uz nepraktikuju.

- Nerozumiem preco vadi, ak niekto prijma ponatie viery dane Jozephom Smithom? Ved Jozef Smith predsa vysvetloval evanjelium Jezisa Krista .... a aky je potom rozdiel medzi mormonstvom a katolicizmom, vychadzajucim zo "ziveho predavania viery" kde tiez nevadi, ze sa lisi od Pisma :

katechizmus 78: Toto živé předávání, vykonávané v Duchu svatém - i když se liší od Písma svatého, přece je s ním úzce spojeno se nazývá tradicí. Skrze tuto tradici podání "tak církev ve své nauce, životě a bohoslužbě zvěčňuje a všem pokolením předává všechno, co sama je a co věří". "Výroky svatých Otců svědčí o oživující přítomnosti této tradice, jejíž bohatství se přelévá do praxe a do života věřící a modlící se církve".


- tak isto maju svoj Vatikan, svate mesto Salt Lake ...


- tak isto maju svoje svate spisy, nadradene a protireciace Pismu, podobne ako katolicky katechizmus (ktori meni napriklad desat Bozich prikazani tak aby boly vypustene "neprijemne" zmienky o uctievani soch)


- mormoni maju podobne ako katolici papeza svojho vodcu, podobne ako katolici odmietaju vysvatenie zien, maju podobne ako katolici svoje vysoke hierarchie a najvacsia sranda je, ze katolicka organizacia sa tak isto ako mormonska povazuje za jedinu pravu a povodnu kristovu cirkev. Otazka potom je, preco sa s mormonmi nemoze viest ekumenicky dialog a s katolikmi stoj co stoj ano ... ???


k jehovistom


Svedkovia Jehovovi vacsinou ziju cisty, zbozny a zasadovy zivot. Je pravdou, ze tam mimo satanistickych a slobodomurarskych korenov Theodora Russela nanajdeme s katolicizmom mnoho spojitosti, ale napadlo ma, preco sa podla zaverov II.Vatikanskeho koncilu mame spajat najma s islamom a preco nie s Jehovistami ? Nebolo by to menej pritiahnute za vlasy ?



]


Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 24. září 2008 @ 21:15:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Jednota mezi katolíky a protestanty není možná. Tedy, pokud protestanté už úplně neodstoupí od svého původního učení. Pokud by odpadli již úplně od Boží Pravdy, pak by museli přijmout eucharistii, což není nic jiného, než výrazný akt modlářství, kdy se hmotná oplatka a víno uctívá coby vtělený Bůh.


A není možná ani jednota biblických Kristovců, jak s katolíky, tak s protestanty, protože jednota je daná jednotou Ducha, která má být zachována hlavně jednotou v respektování a uplatňování apoštolského učení v Písmech. Není-li jednota UČENÍ (víry), nemůže být zachována ani jednota Ducha.

Učení katolíků i protestantů je však výrazně PROTIAPOŠTOLSKÉ:

"Prosím pak vás bratří, abyste šetřili těch, kteří různice a pohoršení činí, NA ODPOR UČENÍ tomu, kterémuž jste vy se naučili a varujte se jich." (Ř 16,17)



Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 25. září 2008 @ 12:36:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

ta posloupnost je opačná. Nejprve musíme pilně zachovávat jednotu Ducha, abychom mohli dospět k jednotě víry, což je úkol darů církvi, zmíněných v 11. verši 4. kap. listu Efezským.

Ef 4:1-6 Prosím/napomínám vás tedy já, vězeň v Pánu, abyste žili/chodili způsobem hodným toho povolání, kterým jste byli povoláni, s veškerou pokorou a mírností, s trpělivostí se navzájem snášeli v lásce a pilně zachovávali jednotu Ducha ve svazku/poutu pokoje. Je jedno tělo a jeden Duch, jakož jste byli i povoláni v jedné naději svého povolání; jeden Pán, jedna víra, jeden křest; jeden Bůh a Otec všech, ten (nade všemi, skrze všechny a ve všech [nás])*nebo: nade vším, skrze všechno a ve všem.

Ef 4:11-16 A on dal jedny apoštoly, jiné proroky, některé evangelisty, jiné pastýře a učitele, aby připravili svaté k dílu služby, k vybudování těla Kristova, dokud nedospějeme všichni k jednotě víry a plného poznání Syna Božího, v dospělého muže, v míru postavy/věku Kristovy plnosti, abychom již více nebyli jako děti, zmítáni vlnami a hnáni každým větrem učení v lidské nestálosti/lstivosti, v chytráctví k (nastražené cestě)/‚použít lsti‘ bludu, nýbrž abychom (byli pravdiví v lásce a rostli)/mluvili pravdu nebo: vyznávali pravdu a v lásce rostli všemi způsoby v toho, který je hlavou, v Krista. Z něho celé tělo, spojované a držené pohromadě (pomocí každého kloubu podpory), tzn.: pomocí (ř.: skrze) každé podpory (nebo: pomoci / vystrojení), představující v těle kloub (ř.: spoj / vaz), která je podle činnosti (a míry)/v míře jedné každé části, (bere výživu pro svůj růst)*ř.: činí / působí růst těla ke svému vybudování v lásce.

Takže, nejprve jsme Pavlem napomínámi, abychom pilně zachovávali jednotu Ducha, a pak je nám řečeno, že Pán Ježíš dal církvi dary, s jejichž pomocí budou všichni svatí připraveni k dílu služby, dokud všichni nedospějeme k jednotě víry a plnému poznání Syna Božího, v míru postavy (jedná se o Jeho tělo) či věku (ve vztahu k duchovní dospělosti) Kristovy plnosti, což je možné jedině tehdy, budeme-li mluvit pravdu v lásce, brát od Pána Krista - Hlavy církve výživu pro náš růst a nechat se Pánem použít pro působení růstu Těla Kristova k Jeho vybudování v lásce.

Obávám se, že většina Božích dětí, ať jsou kdekoliv, jsou stále ještě dětmi (v. 14), zmítanými vlnami a hnány každým větrem učení odlišného od Kristova (apoštolského) učení a dokud nedovolí Pánu, aby to změnil a nepřijmou a neosvojí si Kristovo učení, Tělo Kristovo nebude moci být budováno. V tomto smyslu také Pán hledá a volá vítěze v každém sboru, protože je potřebuje k tomu, aby se za celou Církev stali takovými, jakými měla být celá Církev (Mt 5:48) a jakou se jako celek nestala a nestane, dokud Bůh nenapraví všechny věci a Pán se nevrátí, aby dokončil to dobré dílo, které v nás začal a neustanoví své Království po té, co ukončí tento věk.

Vítězové představují Sión v Jeruzalémě. Bez Siónu není Jeruzalém, bez vítězů není Církev. Je místem, které si Bůh vybral, aby tam přebývalo Jeho jméno - Jeho přítomnost. Ta byla ve SZ zákoně ve svatostánku a později v chrámě v Jeruzalémě, který byl postaven na vrchu Sión. V době NZ (NS) jsou Sionem vítězové, kteří jako bratři přebývají v jednomyslnosti (Ž 133), neboť jedině tam udílí Bůh požehnání jako pomazání oleje kanoucím z Hlavy na Tělo = Osoba = Církev a přikazuje život navěky jako rosa (milost života) padající z vrchu Hermon (představující nebesa) na sijónské hory (představující místrní církve na půdě jednoty).

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 25. září 2008 @ 12:54:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Willy,

mám už jen 5 minut. Jen chci podotknout, že jednota Ducha se zachovává jednotou zdravého učení, protože bez zdravého učení není ani Bůh - nemáme Boha - a tudíž ani jednotu Ducha.

Dnes všude v denominacích (i ve známých nedenominacích) vidíme rozmanitost různých nečistých duchů a nikoliv jednotu JEDNOHO (Božího) Ducha.


]


Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 25. září 2008 @ 13:10:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám za to, že říkáme (myslíme) v podstatě totéž. V každém případě bez jednoty Ducha není možné dospět k jednotě víry a bez jednoty víry není možné zachovat jednotu Ducha, což je jínýmí slovy řečeno to, cos napsal ty.

w..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 26. září 2008 @ 18:40:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

JEDNOTA v první řadě znamená JEDNOMYSLNOST. To jest mít stejné myšlení, jako Ježíš Kristus, mít MYSL Páně (1Kor 2,16). A mysl Páně nám zjevuje Jeho Slovo v Písmech.

Jednota je tedy jednomyslné přijetí učení všech Písem, zejména Písem Nové Smouvy (apoštolského učení), respekt k nim, jejich uznání a uplatňování ve všem.

Takže jednota mezi katolíky a protestanty ani jednota denominací (nebo bludných nedenominací) je naprosto nemožná, protože všechny jmenované entity, se výrazně odchylují od Božího zjevení v Písmech, každá jinak. Každá má své učení, které je každé jinak, více či méně v rozporu s Písmy.

JEDNOTA je možná pouze mezi těmi, kteří mají a respekují Písma ve všech jejich částech platných v době milosti.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Sobota, 27. září 2008 @ 20:54:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych si dovolil malinko oponovat. Myslím si, že jednota možná je a jednou k ní určitě dojde. Když ne tady na zemi, tak na věčnosti určitě.  :-) Asi bychom měli víc pamatovat na věčnost, než se utopíme v nekonečných sporech kdo je dokonalejší. :-)  Budiž nám útěchou, že před Bohem není dokonalý nikdo - i když co já vím, třeba se tak někdo i cítí.

H.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. září 2008 @ 11:51:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Noname,

naše nedokonalost nemůže být omluvou pro ignoranci Boha a Jeho Slova!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 28. září 2008 @ 14:37:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo: Myslím si, že jednota možná je a jednou k ní určitě dojde.


Honzo, "ta jednota" je po umornej praci tovarisstva uz davno tu !!! Ale ako si spravne poznamenal, mali by sme viacej pamatat na vecnost, nakolko jednota s Bohom a jednota s katolicizmom su dve rozlicne veci ...

Pozri:




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Neděle, 28. září 2008 @ 19:07:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš co Gojime, povíme si to na věčnosti, tady je každá diskuze při tvé zaslepenosti marná.  Souhlasíš ?
H.


]


povíme si to na věčnosti ... ? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 29. září 2008 @ 12:31:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Honzo: Víš co Gojime, povíme si to na věčnosti ...

Skutocne ? a si si isty ? Tam asi bude problem, nakolko miesto kde sa vazne pise o podmienkach vecnej spasy krestana je prave Bozie Slovo. No a Bozie Slovo ale pre clenov vasej sekty nie je a nemoze byt zarukou pravdy a dokonca ludia ktori ho beru vazne od slova do slova su pre vas "magori" A tam sa treba rozhodnut, nakolko ponatie spasy v Pisme a vo vasom katechizme je ostro v kontradikcii ...

Si spaseny lebo si pokrsteny vo vasej organizacii ? Ale Pismo jasne hovori, Skutky 2:41  A tí, čo ochotne prijali jeho slová, dali sa pokrstiť .... Ty si ale neprijal Jeho slova, (ako nevedome batola si ani nemohol, ze?) nakolko pre Teba nie su zarukou pravdy, (tou je iba tradicia Vasej sekty)  Preco si potom myslis ze si spaseny ?

Pismo:
Ján 3:5  Odpovedal Ježiš: Veru, veru ti hovorím: Ak sa niekto nenarodí z vody a z Ducha, nemôže vojsť do kráľovstva Božieho.

Zjavenie 22:15  Von zostanú psi, traviči, smilníci, vrahovia, modloslužobníci, všetci milovníci a páchatelia lži.

Zjavenie 22:19  Ak niekto vezme niečo zo slov tejto prorockej knihy, tomu Boh vezme podiel na strome života a zo svätého mesta, opísaných v tejto knihe!


Katechizmus :
846: na základě Písma svatého a tradice učí, že tato putující církev je nutná ke spáse   (rozumej katolicka)


No a pri tak zavaznej veci, ako je vecny zivot sa treba urcite vazne opytat, ci je pre mna smerodatne ucenie Bozieho Slova alebo ucenie rimskeho katolicizmu ...


k teme:




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Neděle, 28. září 2008 @ 19:05:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, tebe se to netýká, ty jsi dokonalý - omlouvám se.   Nicméně já si dovolím tvrdit, že člověk byl stvořen jako tvor nedokonalý  a proto potřebuje Boží milost. O ignoraci Božího slova  mluvíš zatím jen Ty, mě to nějak nenapadlo.
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. září 2008 @ 20:32:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Noname,

ten, kdo popírá Boží milost jsou katolíci. Jak byste mohli mít kladný vliv na své spasení, když jsme všichni hříšníci?

Když podle tebe potřebujeme Boží milost (správné tvrzení), jak se můžete snažit vystavit ohledně věčné spásy před Bohem svojí vlastní spravedlnost, namísto Krista, který je naší Spravedlností?

Čím je potom pro vás Kristův kříž? Proč zemřel Kristus? K čemu ho potom potřebujete, když jste tak dobří, že se spasíte sami, svými skutky?!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Neděle, 28. září 2008 @ 22:36:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,
Bez skutků se ti může lehce stát, že tvá víra bude mrtvá, totiž pokud zůstane jen u slov. Ale od začátku, na prvém místě je víra v Krista bez ní to moc nejde, pokud opravdu věříš, pak vše co děláš, by mělo vycházet z víry kterou vyznáváš, aby i podle toho šla poznat tvá víra. Tohle jsou ty skutky. Proto se také domnívám, že je zapotřebí obojí. Jsou lidé, kteří prohlašují, že jim stačí když věří a víc nemusí dělat a spásu mají jistou, v krajním případě by to přeložit i tak, že mohou vesele dál hřešit a vše je jim automaticky odpouštěno -což jak snad uznáš je přitažené za vlasy.

Honza




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je mo (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 29. září 2008 @ 12:52:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Noname,

kolik skutků potřebuji, aby má víra nebyla mrtvá?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je mo (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 29. září 2008 @ 12:53:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


A Noname,

já vůbec neříkám, že si může věřící VESELE dál hřešit. To by jsi již mohl vědět, ne? Nekáži lacinou milost.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 28. září 2008 @ 20:33:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


To právě ty jsi ten dokonalý, Noname, když si myslíš, že můžeš nějak ovlivnit svoji věčnou spásu.

Já jsem závislý na Kristově díle na kříži, na Jeho Oběti.


]


Re: Jednota mezi katolíky a protestanty je možná (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Neděle, 19. říjen 2008 @ 11:56:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Já nemůžu, ba dokonce nesmím určovat, za jakých podmínek se smí, nebo nesmí naplnit Boží přikázání! Můžete se mě hned zeptat „a proč ne“? Protože v okamžiku, kdy určuji nebo zakazuji naplnění Boží vůle, Božího přikázání, tak se stavím na stejnou roveň toho, kdo to přikázání, tu vůli vydal. A tím je samotný Bůh! Já nesmím přikázat: „Ty a ty se nesmíš zúčastnit večeře Páně“, protože pak se dostanu na stejnou úroveň toho, kdo ten příkaz vydal... Podle mne není na zemi žádného člověka, žádné instituce, žádného úřadu, staršího sboru, který by mi mohl zakázat účast na večeři Páně. Ani taková autorita jakou je náš apoštol Pavel nepíše a neapeluje na starší korintského sboru, aby zakázali účast na večeři Páně těm, u koho to uznají za vhodné..."

- Hlavná myšlienka článku je chvályhodná a oceňujem, že autor to myslí dobre. Ale musím konštatovať, že autor neberie do úvahy skutočnú históriu, ako to v Cirkvi fungovalo, ba dokonca ani samotný podklad, ktorý je predsa v Biblii. Z dejín je známe, že na hlavnú časť Eucharistie /bohosluťba obety, t.j. prinášanie obetných darov chleba a vína, ich premenenie na Telo a Krv Pána a sv. prijímanie/ nemohli chodiť nepokrstení a exkomunikovaní, t.j. vylúčení z Cirkvi pre tzv. kapitálne hriechy /modloslužba, cudzoložstvo a vražda, prápadne neskôr aj iné.../. Tí sa mohli zúčastniť len na prvej časti, tzv. bohoslužbe slova. Už z toho vidno, že Cirkev, tj. jej predstavitelia /biskupi/ sa cítili kompetentní byť spávcami toho, čo Pán učil, aj sviatostí. Oni chápali to, čo Ježiš povedal apoštolom "Čo zviažete na zemi..." práve takto aj o sviatostiach, teda aj o Eucharistii. Eucharistia bola naozaj tajomstvom pre kresťanov, počas storočí prenasledovania v Rímskej impérii sa konala tajne...
.
To, že dnes sú kostoly otvorené, to je spôsobené skôr vývojom k otvorenosti v rámci spoločnosti, ktorá sa postupne demokratizovala, resp. v stredovekej spoločnosti viacmenej všetci alebo drvivá väčšina bola pokrstených, a preto sa Cirkev nepotrebovala, ani nechcela skrývať, lebo to bolo neúčelné.
.
Osobne si myslím, že by nebolo správne, keby mohol ísť na sv. prijímanie hocikto bezpodmienečne. To by devalvovalo samotnú sviatosť a urobilo z nej banálnu vec. "Nehádžte pery pred svine" - to tiež povedal Ježiš, a preto mala ranná Cirkev túto tzv "disciplinu arcani". Na sv. prijímanie v normálnej Cirkvi môže ísť pokrstený, ktorý bol náležite pripravený /bol už na prvom sv. prijímaní, v KC je to obdobie osobitnej prípravy ako na krst.../, a mal by spĺňať podmienky, ktoré Cirekv stanovila, napr. nežiť v smrteľnom hriechu /v smilstve, cudzoloťstve, cirkevne nezákonné manželstvo/. Taktiež u katolíkov je podmienka členstva v Cirkvi katolíckej, pretože spravidla u nekatolíkov je dosť odlišné chápanie Eucharistie. Navyše Eucharistia sa vždy chápala ako vonkajšie vyjadrenie jednoty vo viere...
.
Pokiaľ nie je jednota vo viere, iste môžemne i mali by sme začať budovať jednotu v láske, t.j. v skutkoch lásky, v ktorých môžeme slobodne spolupracovať a dokonca pred svetom vydávať svedectvo. Možno práve v tetjo atmosfére vzájomnej lásky by sa nám lepšie podarilo chápať toho druhého, a tak postupne sa približovať aj k jednote vo viere. Pretože to neporozumenie, by neochota porozumieť a stále zle si vysvetľovať konanie tojho druhéího je často jednoduchým dôsledkom toho, že je medzi nami negatívna citová atmosféra, brániaca práve tomuto porozumeniu. A je skúsenosť, že ľudia /mentality Čechov i Slovákov/ usudzujú často viac citovo, než racionálne...
.
Nemožnosť zúčastňovať sa na Eucharistii, resp. Večeri Pána v druhej cirkvi zatiaľ bude pre nás negatívnym signálom, že čosi medzi nami ešte nie je v poriadku, a to by nás malo podnecovať čosi s tým robiť. Tváriť sa umelo, že všetko je v poriadku, teda prejavovať gestá vonkajšej jednoty /účasť na Eucharistii/ bez vnúternej skutočnosti tejto jednoty /vo viere, nielen v láske/, by bolo lacné gesto nekryté skutočnosťou...






Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy