Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 261 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Dzehenuti
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116535850
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf)
Vloženo Sobota, 24. březen 2007 @ 17:38:04 CET Vložil: bolek

Povídky poslal Kojot

Byl horký letní podvečer a Maria v té chvíli nemyslela na nic určitého. Neklidně se procházela po prázdném domě svých rodičů, kteří slavili ve vesničce nedaleko Nazaretu obřízku syna jejího strýce. Maria zůstala doma, protože jí trápil úžeh. Potila se a snažila se nemyslet na bolest hlavy.

Jestli bude takové vedro na mé svatbě s Josefem, nejsem si jista, nakolik jej mé vnady okouzlí, pomyslela si kriticky, když přičichla k podpaždí. Takové vedro může pokazit svatební noc... Při myšlence na svatební noc letmo sklouzla rukou níž, k podbřišku. Těšila se. Těšila se, až ji budou laskat silné Josefovy ruce, až ji budou líbat jeho poctivá ústa... Najednou ucítila za svými zády přítomnost někoho dalšího. Strnula. Neslyšela, že by někdo vešel. Přesto vnímala přítomnost toho za svými zády velmi zřetelně. Vlasy se jí v zátylku zježily. Pomalu se otočila.

„Buď zdráva, milostí zahrnutá, Pán s tebou,“ řekl lehce zvonivým hlasem vysoký muž s dokonale souměrnou tváří, tmavými vlasy a pronikavým pohledem. Oděn byl do temně modré řízy. Z celého těla mu vycházela jasná záře, která za ním vytvářela obrys připomínající křídla. Anděl!, blesklo Marii hlavou a v téže chvíli pokorně klesla na kolena. Tohle nezvládnu! zaúpěla v duchu. Anděl. Tady. U mě. Proč? Proč já? Maria moc dobře věděla, že pošle-li Pán k někomu anděla, obrátí mu tím obvykle život naruby. Nebyla si jista, zda o to stojí. Ale neměla na vybranou. Anděl byl tu a nezdálo se, že by ji chtěl pouze pozdravit a odejít. Milostí zahrnutá... Už jen ta slova zněla nebezpečně...

„Neboj se, Maria, vždyť jsi nalezla milost u Boha.“ Klidný hlas anděla přerušil proud jejích zmatených a úzkostných myšlenek. „Hle, počneš a porodíš syna a dáš mu jméno Ježíš. Ten bude veliký a bude nazván synem Nejvyššího a Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida. Na věky bude kralovat nad rodem Jákobovým a jeho království nebude konce.“ Maria zalapala po dechu. „Jak... jak se to může stát?“ zeptala se rozechvělým hlasem. „Vždyť nežiji s mužem. Tedy ještě, my s Josefem... jen jsme se trošku políbili, ale jinak nic, opravdu... Jen trošku, cudně, víš?“

„Sestoupí na tebe Duch svatý a moc Nejvyššího tě zastíní;“ odpověděl jí anděl. „Proto i tvé dítě bude svaté a bude nazváno Syn Boží. Hle, i tvá příbuzná Alžběta počala ve svém stáří syna a již je v šestém měsíci, ač se o ní říkalo, že je neplodná. Neboť u Boha není nic nemožné.“

Maria vnímala ta slova, ale jejich význam jí docházel teprve postupně. Duch svatý? Přítomnost samotného Boha? Copak jsem Mojžíš? povzdechla si v duchu. Nebo Elijáš? Jak mám já obcovat s Bohem? Ztuhla. Mám obcovat s Bohem jako... žena. Ta myšlenka byla šílená a přesto, nebo snad právě proto, pravdivá. Věděla to. „Hle, jsem služebnice Páně,“ zašeptala. „Staň se mi podle tvého slova...“

Anděl se jemně rozplynul.

V první chvíli měla Maria v hlavě jen prázdno. Ani si nepovšimla, že palčivá bolest hlavy, která ji celý den sužovala, byla ta tam. Seděla na dřevěné lavici a civěla do zdi. Po chvíli zalapala po dechu. Sestoupí na tebe Duch svatý, zazněla jí v mysli andělova slova. Pro Boha! Bože! Kdy?! Já se nezeptala kdy! Dnes? Teď? Dům byl prázdný. Rodiče se vrátí až druhý den. Dávalo to smysl. „Musím se vykoupat!“ vyjekla do ticha.

Vběhla do komory pro vědro a utíkala ke studni. Stmívalo se. Nabrala vodu a odvlekla ji do domu. Zpotila se ještě víc. „Odporné vedro,“ povzdechla. Doufala, že Bůh počká, až bude připravena. To by se načekal, pomyslela si. Bože, počkej prosím, dokud nebudu alespoň... připravenější než teď. Svlékla se, vkročila do vědra a začala se omývat chladnou vodou. V tom horku to bylo příjemné. Modlit se! Já se zapomněla modlit! uvědomila si, když smývala z těla pot a prach. Její ústa začala odříkávat modlitby, ale do mysli se jí vtíraly jiné myšlenky... Mám pěkná ňadra a boky... běželo jí hlavou, když se dotýkala svého těla. Možná se budu Bohu líbit... Pane Bože! Na co to myslím? Já hříšná! okřikla se a modlila se ještě usilovněji. Venku zapadlo slunce.

Jaké to vlastně bude? Té myšlenky se nedokázala zbavit. Jaké to bude...?

Vystoupila z vědra a nejistým krokem odešla do postele. Lehla si. Čekala.

Možná se pletu. Možná to nebude dnes, anděl mi neřekl kdy...

Vstala. „Co mám dělat?“ zasténala. Klekla si, modlila se, ale nedokázala se soustředit. Opět si lehla.

Vtom se najednou prostor kolem ní rozzářil zlatavým světlem.

„Je to tady!“ vydechla Maria a neměla v té chvíli daleko k mdlobám.

Cítila, jak její nahé tělo pomalu stoupá vzhůru, jakoby je nějaké neviditelné ruce uchopily pod zády a pozvedly. Její ruce i nohy volně visely dolů. Zlatavá záře zesílila. Maria pocítila vzrušení, jaké nepoznala nikdy předtím, ani ve chvílích, kdy o samotě myslela na Josefa a laskala přitom své tělo. Toto bylo jiné. Cítila to nejen v těle, ale i v duši – vnímala to celou svou bytostí. Vznášela se nad svým lůžkem a poddávala se tomu nepopsatelně krásnému pocitu. Cítila, že je dole vlhká, ale nestyděla se. Staň se Tvá vůle, pomyslela si a pokoj se s tou myšlenkou rozzářil proudem jasného bílého Světla, které do ní vniklo. Maria vykřikla, údy se jí napjaly a celé tělo se rozechvělo v křečích rozkoše tak nesmírné, že byla téměř nesnesitelná. Její tělo zářilo a jemně pulsovalo. Cítila Jeho ve svém těle, cítila vibrující Světlo, které jí procházelo a naplňovalo ji. Bylo to stále silnější. Pak už nebylo nic než jen Světlo. Všechny smysly je vnímaly. Viděla Světlo, chutnala je i slyšela, hmatala je i cítila rozechvělým tělem. Vnímala Světlo stejnou měrou i svou duší, jež plesala nevypověditelnou radostí. Snad to byl okamžik, snad to byla Věčnost. Pak začalo Světlo slábnout, opouštět ji. Mariino tělo se pomalu snášelo na lůžko. Napětí v jejím těle se uvolňovalo a procházely jí vlny nevýslovného blaha. Záře zmizela, něžné zlatavé světlo Boží Slávy však zůstalo a v jeho objetí Maria zvolna klesala do náruče spánku...


Podobná témata

Povídky

"Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Sialeny je v prvom rade clovek co toto pisal ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Sobota, 24. březen 2007 @ 18:09:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Maria vnímala ta slova, ale jejich význam jí docházel teprve postupně. Duch svatý? Přítomnost samotného Boha? Copak jsem Mojžíš? povzdechla si v duchu. Nebo Elijáš? Jak mám já obcovat s Bohem? Ztuhla. Mám obcovat s Bohem jako... žena. Ta myšlenka byla šílená ...

Cítila, že je dole vlhká, ale nestyděla se. Staň se Tvá vůle, pomyslela si a pokoj se s tou myšlenkou rozzářil proudem jasného bílého Světla, které do ní vniklo. Maria vykřikla, údy se jí napjaly a celé tělo se rozechvělo v křečích rozkoše tak nesmírné, že byla téměř nesnesitelná. Její tělo zářilo a jemně pulsovalo. Cítila Jeho ve svém těle, cítila vibrující Světlo, které jí procházelo a naplňovalo ji.



G: Sialeny je v prvom rade clovek co toto napisal, aj ked si myslim ze bratia katolici su schopni verit aj takymto  bludom.

Text mi skor pripomina okultny/satanisticky ritual po ktorom ... - citujem Genesis 6:4

 ...synovia Boží vchádzali k ľudským dcéram a ony im rodili, boli obrami na zemi. To sú hrdinovia, čo boli povestnými mužmi za starodávna.

Velmi "dakujem" bratom katolikom, ako zmenili evanjelium na okultizmus babylonskej semiramis ....







Re: Sialeny je v prvom rade clovek co toto pisal ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Sobota, 24. březen 2007 @ 18:39:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
inac, teraz pozeram ze tento clanok je 6606 - ty clank na gs a uzivatel sa venuje magii. Ako to ma k sebe blizko, vsak?


]


Re: Re: Sialeny je v prvom rade clovek co toto pisal ... (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 18:39:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
zda se ze ses fakt magor, jediny kdo se tu venuje magii ses ty, nebo ne? kdo jiny by si takovy dve veci spojoval dohromady :)


]


Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: joker v Sobota, 24. březen 2007 @ 19:04:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A to je co? Pokus o erotickou povídku? Katolické porno?



Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Neděle, 25. březen 2007 @ 06:55:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani jsem to necetla cele, protoze se nehodlam zabyvat takovou hnusobou, ale uz jednou jsem poukazala na to, ze se sem vetrel zly duch a plno jeho sluzebniku. A jak je videt, odradil nas od zacinajicich vztahu a poznavani.Zustavaji zde vytrvalci jako Gojim, Pastyr, Pattre, reformovany a diky Panu Bohu za ne. ( a mnozi jini: krytyk, atd..)



Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 08:09:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kojote, jsi pěkný sprosťák, pro takové umění nemám ani to nejmenší pochopení... a nominuju tenhle článek na Zlatou slzu. (máme sice svobodu slova, ale to neznamená, že se vším budu souhlasit)





Re: Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: Karel v Neděle, 25. březen 2007 @ 16:22:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím že by bylo trapné kdyby Kojot dostal za svou "povídku" zlatou slzu, když nemá s žádnou ekumenickou károu nic společného a nemá zájem ji tlačit tam nebo onam. Na druhou stranu by mohl být jedním z mála, kteří by si takové ocenění skutečně vyvěsili na svůj web (z recese).

Pokud pro zveřejňování článků neexistují opravu žádná pravidla (není zapotřebí ani předstírat, že má autor něco společného s křesťanstvím), asi docela nerozumím instituci zdejších adminů (ztráta času a zbytečný mezičlánek – například občasné explicitně fašistické články odporující zákonům ČR by se daly mazat dodatečně jako na všech sekulárních fórech). Spamboti se dají odfiltrovat registrací + captchou.


]


A co na to Kojot? (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 17:43:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Pro přehlednost nebudu odpovídat každému z Vás zvlášť, ale učiním tak v jednom bloku. Takže postupně:


Ad Gojim a Karels:

Když se Vám nelíbí text, zaútočíte na autora tím, že jej označíte za „šíleného“ a „věnujícího se magii“(Gojim) respektive za „sprosťáka“ (Karels). Tomuto postupu se říká argumentace „ad hominem“ (Útok na člověka (argumentum ad hominem). Místo argumentace hodnotí jejího předkladatele.) Korektní by bylo prohlásit něco ve smyslu „mně se tento text jeví jako šílený/sprostý“ etc. Argumentaci ad hominem nepokládám za korektní a slušnou. „Nesuďte a nebudete souzeni; nezavrhujte, a nebudete zavrženi...“ (Luk. 6:37)



Ad Gojim ve věci 6606: Dobrý postřeh, já si toho nevšiml, dokud mě na to neupozornila přítelkyně. Ale jestli to má nějakou validitu, musel by 666 článek v pořadí být obzvláště ďábelský. Bohužel nevím, zda se dá článek s tímto pořadovým číslem na GS vystopovat, pokud někdo víte jak, mohli bychom ověřit případnou ďábelskost i dalších „šestkových“ článků ;-)



Ad Joker: Erotično nepopírám, ale porno? Věř mi, že porno by bylo napsáno opravdu podstatně jinak. Pokud by je někdo na toto téma napsal. Já to nebudu...



Ad Libby: „Hnusoba“ je moc hezké slovo, zapamatuji si je. Díky!

Na Tvůj příspěvek není možné zareagovat, je příliš obecný.



Ad Karel:

1) Ad Zlatá slza: Ano, vyvěsil bych si ji tam.

2) Ad Tvůj vzkaz k adminům:

GRANO SALIS vám nabízí možnost říci nahlas, co si myslíte. Jako zaregistrovaný uživatel pod přezdívkou se můžete svobodně vyjadřovat k tématům, týkajících se křesťanství.“

Jsem zaregistrovaný uživatel a téma, o kterém jsem naspal, se nepochybně týká křesťanství.



magie a souvisejici, mystika, filozofie ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Neděle, 25. březen 2007 @ 18:08:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahy kojot

1. Ze sa zaoberas magiou som si nevymyslel ja. Sam si to o sebe v logu uviedol ako sucast svojich zaujmov. Svoje zaujmy opisujes ako: magie a související, mystika, filosofie ...

2. V clanku je jasne uvedene ze citujem: Mám obcovat s Bohem jako... žena. Ta myšlenka byla šílená ... Ja teraz neviem kto to pisal ci ty alebo niekto iny ale sam autor clanku svoju myslienku oznacil uplne jasne ako "sialenu" z coho sa da usudit len to, ze sialene myslienky pochadzaju zo sialenych zdrojov a clovek ktory sa im prepoziciava je bohuzial ich sucastou, za cim si stojim ....

Napriek tomu si myslim ze tvoj "apokryf" by medzi tie katolicke bez problemov zapadol ...a to je velmi smutne ....





]


Re: magie a souvisejici, mystika, filozofie ... (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 18:27:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Ano, zabývám se magií a souvisejícím. Zabývám se spoustou věcí. Přesto jde o argumentaci ad hominem, protože ve svém příspěvku o magii nepíšu.

Ta myšlenka byla šílená pro Marii v mé povídce. (BTW: Mně osobně ta myšlenka jako šílená rozhodně nepřipadá). Nesměšuj autora s postavou v jeho díle...


]


Re: magie a souvisejici, mystika, filozofie ... (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 16:34:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojime,
ten článok od kojota o Marii by medzi te ´katolíke apokryfy´ vobec nezapadol - málo poznáš katolické myslenie, ta sú tiež čistí ludia, kterým by tento článok urážal cítenie.
Miro


]


Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 19:46:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek nemá s křesťanstvím nic společného! co kdybychom Kojote - když už jsme u toho, začali diskutovat o tvojí matce, jak byla dole vlhká, než do ní tvůj otec vstoupil (případně další pikantnosti... ztvrdlé bradavky atd.) - jak by ses cítil - pokud bychm vzali na pranýř tvoji mámu - neuráželo by tě to? (pokud ne, tak jsi jenom bezcharakterní guma)

Už ti to dochází..?



Re: Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 20:07:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mně tohle všechno připadá natolik intimní, že když je v televizi nějaká ta postelová scéna, cítím se trapně, pokud je tam toho víc - protože je to věc jenom těch dvou a nikoho dalšího.....

Proto bych nediskutoval ani o tvé, nebo mé mámě, nebo o někom jiném a tady těchto intimnostech, natož o Marii...




]


Pranýř??? (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 20:24:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Od své mámy, dopřej jí Bůh pokoj, vím, že mě s tátou, dopřej Bůh pokoje i jemu, počali v hotelu Martiňák v Rožnově pod Radhoštěm a bylo to krásné milování. Předpokládám tedy, že byla dole vlhká a měla ztvrdlé bradavky. Jsem bezcharakterní guma, když mi nevadí představa, že se to mámě líbilo a její tělo přitom vykazovalo všechny patřičné známky fyzického vzrušení? Co na té představě má co dělat s pranýřem? Co je na tom pro Boha špatného?



]


Re: Pranýř??? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 20:29:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nezlob se, ale ono to ani nesouvisí s křesťanství, ale s morálkou, prostě se mi to nelíbí..., když se o tom mluví... morálka je taková - zvlášť v tom vynikají Francouzi.... ukazovat ty postelový scény... - když se na to dívám  s rodinou, tak se cítím jako idiot...

Diskutovat o tomhle o někom, nebo vykládat vlastní sexuální dojmy, mně připadá zvrácený --- ale možná jsem výjimka...

Ale zpět k Marii - jak víš, že byla vzrušená? (tys u toho byl, člověče?)


]


Re: Re: Pranýř??? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 20:40:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spíš je tady jiný problém - jak to vypadá, tak i my křesťané máme svá určitá tabu, jako mají muslimové, židé aj...

Platí sice svoboda slova, ale je tady ale... Všechny živé osoby SZ a NZ by měly být vykládány v rámci biblického poznání... ne jinak...


]


Ne, nebyl jsem u toho (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 22:30:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Já samozřejmě nevím, jak to bylo. Mohlo to být jakkoli. Třeba si Marie ani ničeho nevšimla a hle! byla "v tom" :-) Ale osobně si myslím, že to byl výjimečný zážitek zasahující celou její bytost, tedy na fyzické, duševní i duchovní úrovni. Duchovní zážitky jsou v podstatě nevypověditelné, náš jazyk není uzpůsoben tomu, aby je bylo možné jím popsat... nanejvýš naznačit. Tuto rovinu jsem se snažil postihnout symboly jasného světla Boha a zlatavého světla přítomnosti Boží Slávy (Šechiny). Slovy jsem mohl lépe zpracovat úroveň duševní a tělesnou. Na tělesné úrovni jsem setkání Marie s Bohem pojal eroticky, protože se koneckonců jednalo o akt zplození. Erotika ostatně není cizí ani Bibli (Píseň písní). Osobně na erotice neshledávám nic "sprostého" - byli jsme takto stvořeni, schopnost zažívat rozkoš považuji za krásný dar...

Ale jak říkám: nebyl jsem u toho, ani mi to nebylo nijak "zjeveno". Vymyslel jsem si to. Mohlo to být opravdu jakkoli jinak...


]


Re: Pranýř??? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 20:44:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Navíc s tou tvojí mámou jsem to nevěděl, Kojote, takže promiň... a kéž je jí Bůh milostiv, jak píšeš...


]


To je v pořádku (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 22:44:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Věřím, že bude.


]


Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Neděle, 25. březen 2007 @ 21:44:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Četl jsem pouze komentáře a srovnal jsem je s fejetonem, nechápu proč Joker uráží k vůli tomu katolickou církev. Podle mě to je  nějaká washovina.



Re: Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: joker v Pondělí, 26. březen 2007 @ 20:42:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máte pravdu, poznámka o ŘKC byla nepatřičná.


]


Ocenění (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 22:45:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Dodatečně oceňuji všechny, kteří to přečetli (dočetli), ať už dali najevo jakýkoli postoj a názor.



Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: jakobin (jakobin@zelo.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 23:35:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Budu tady za nemravu, ale…

Sexualita patří do života člověka, není nic krásnějšího než spojení mezi mužem a ženou, ve kterém je vyjádření jejich souznění. Člověk věci nebeské posuzuje filtrem svého pozemského vidění a tak spojení toho, co nalézáme v Bohu..Krásu, dokonalost, intimitu, blízkost, spravedlnost, svatost, atd.  a toho, co pozemsky jako krásné ….atd. vyhodnocujeme, je nasnadě. Přičemž je třeba poznamenat, že ono spojení nevynalezl Kojot. Poezie je plná toho, kdy se milostnému zážitku připisují Božské či duchovní atributy.. Tady je to trochu naopak.. zážitku, který bývá pojímán spíše duchovně je připisován pozemský rozměr.

Jak to bylo s Marií, nevíme.

To, proč Kojot pobouřil..je asi jiná otázka..Ta povídka je erotická. Zajímalo by mě, kolik křesťanských  manželů si čte (pro zpestření manželského života) erotické povídky, asi moc ne. Protože ty povídky (pokud si je nepíšou manželé sami o sobě) vzbuzují představy o souloži jiných lidí. A to je právě to pro křesťany nepřípustné. Kdo hledí na ženu chtivě... (doufám, že teď kojot nezačne psát, že Marii ale nenakreslil, je snad jasné, že žena se dá vykreslit i verbálně).

 Popisovat tedy Marii, jak dole vlhne a jánevimcoještě je pro křesťany nepřijatelné. (a tys to kojote věděl, proto jsi to sem napsal. Myslím, že se ti líbí nejen to, že křesťanům předhodíš erotično a narušíš tak jejich tabu, ale ještě navíc pobouříš jejich náboženské cítění. To je dvojí zásah.)

Je třeba ale mít na mysli, že tento křesťanský server navštěvují i lidé žijící v celibátu (a usilují o čistotu) a lidé, kteří nemají partnery (a chtěli by mít) nebo lidé, kteří se sexem čekají do manželství (ti, kojote, taky ještě nevyhynuli). Takovýto článek pro ně musí být utrpením (i kus, než zjistí, oč jde).

Nemyslím, že je vhodné tento článek tady publikovat. Máš-li potřebu četby či psaní erotických povídek, je to tvé rozhodnutí. Ale měl bys to publikovat na nějakém erotickém serveru.  Lidé se za normálních okolností nechodí na GS vzrušovat. Tohle je tak trochu rána pod pás.


P.S. Že se ti líbí, když se lidi pohoršujou?



Kdybych řekl, že ne... (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 02:18:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Kdybych řekl, že motivy, které mi připisuješ, jsem určitě neměl, kdybych na Tvou otázku odpověděl "Ne, nelíbí.", nebyl bych upřímný. Dvojí zásah... Ano, má to pro mě svůj půvab. Rád vyvádím lidi z míry, patří to k šibalské stránce mé povahy, proto taky užívám jméno Kojot.

Ale víš, ono je to tak nějak složitější, barvitější a méně zřetelné či jednoznačné a také méně promyšlené, než se patrně domníváš. Tu povídku jsem začal psát s úmyslem napsat recesi a dát ji na svůj blog (vůbec jsem nepomyslel na to, že bych ji dal třeba sem). Jenže jak jsem to začal psát, uvědomil jsem si, že nepíšu recesi, ale příběh dívky, které se stala dost možná nejvýjimečnější věc, jaká se kdy komu z lidí přihodila. Najednou jsem cítil lidskost té dívky, její lidskou nedokonalost, její rozpaky, její touhy... do nichž vstoupí Posvátno nejprve v podobě archanděla a poté samotného Boha. Už jsem nechtěl být recesistní, najednou to začalo být vážné. Psal jsem ten příběh s láskou a úctou k lidství i božství...

Dal jsem jej na blog a pak jsem hledal na internetu kontakty na své známé z kshk fóra, abych jim poslal link. A když už jsem byl na GS, řekl jsem si, že zkusím, zda povídka projde administrací. K mému velkému překvapení prošla (moje úcta Adminovi!), vážně jsem to nečekal. A teď je tady...

Tolik tedy k mým záměrům, motivům a podobným věcem.

Pokud jsem touto povídkou způsobil někomu utrpení, nechť se mi prosím ozve, osobně se mu omluvím.
kojot@magick.cz
http://www.kojot.bloguje.cz


]


Re: Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 10:46:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá jakobin,
mimo tématiky toho kojota - když píšeš, že ´.... není nic krásnějšího než spojení mezi mužem a ženou, ve kterém je vyjádření jejich souznění....´,
neberu ti to, je to tvůj poctivý poznatek,
ale uvědom si, že mnohý má třeba ještě krásnější poznání a nemluví o tom.
Pavel měl dobrovolný celibát. A zažil ´...vytržení až do třetího nebe..´.
Co to asi je ? nadpozemské, proto to ale není blízké našim představám a tak mnohého ani nenapadne, jaké to je a že takového cosi je. Vztah mezi mužem  ženou si nějak zařadí ve své mysli také ten, kdo to nezažil, a uvěří tomu, kdo to říká (také tobě) i když v pravdě (a také podle tebe) to je obtížné vypsat.
Ale po čtení tvých slov by si někdo domyslel, že ani nic lepšího není a hned by se chtěl oženit (vdát). A opravdu ´není nic krásnějšího,,´? Kdyby nebylo, pak by Pavel nebyl psal rady ( i když to psal v očekávání brzkého příchodu Pána), že kdo je ženatý, at nehledá rozloučení a kdo je svobodný nemusí hledat spojeí , a také by nenapsal, že jsou také jiné ´odměny ´. To slovo  ´odměna ´ jsem pochytil od ženských spisovatelek, ty to používají. Pavel pochopitelně psal po svém, na př. že v pláči sejeme, v radosti budeme žnout atd.
Do jednoho sboru psal ´vy jste má koruna´, to nepsal jedné ženě, ale mnoha lidem, kterým pomohl k duchovnímu růstu a k nalezení odpovědi na otázky - s Kristem.




]


Re: Re: Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: jakobin (jakobin@zelo.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 11:01:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Máš pravdu, není to přesné. „Může“ to být krásné (asi i proto bible dává příměr Krista jako ženicha a církve jako nevěsty). Ale existuje samozřejmě spousta krásnějších nebo „jinak“ krásných zkušeností (duchovních). To vyjádření jsem použila v kontextu dané diskuze (tak jako bych v dobré cukrárně řekla, že není nic lepšího než jejich medovník, a taky bych to nemyslela globálně).



]


Re: Re: Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 26. březen 2007 @ 12:09:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahy mk, ja len malu poznamku ... Pavel nebol zenaty v prvom rade preto, lebo mal na to zvlaštny dar ....1 Korintským 7:7  Rád by som bol, keby všetci ľudia boli, ako som ja; lenže každý má svoj zvláštny dar od Boha, jeden tak, druhý inak. Cize motiv jeho slobodneho stavu urcite nebola prisluslost k nejakej masinerii alebo organizacii. To znamena ze duchovny rast a vztah s Bohom nieje nijako  zavisli na "slobodnom stave."


]


Re: Re: Re: Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 14:23:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
píšeš ´.. ..motiv jeho slobodneho stavu urcite nebola prisluslost k nejakej masinerii alebo organizacii.. ..´.
No , kedy som ja ale tvrdil, že jeho stav bol výsledkom príslušnosti k nejakej mašinérii? To mna udivuješ, aké myšlienky máš. Predsa on to tak žil a nikto ho k tomu nenútil.
Aké zvrátenosti si človek dokáže vymysliet !, podla toho, aké predsudky alebo predsavy má v hlave.
Ked ja alebo moj brat ostane slobodý, tiež to nemusí byt z mašinérie ale slobodne.
Takto vznikajú dodatočné myšlienky, na  príklad, že strana zelených má preto farbu zelenú, aby sa odlíšili od strany s červenou čerešňou, no pravda ? Ved moje domnienky nemusia byt pravdivé.
Preto mohol byt Pavol slobodný a nesúvisi to s tvojou námietkou že nebol členom mašinérie. Ved ja som nikde netvrdil, že bol.


]


Re: Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Úterý, 27. březen 2007 @ 14:00:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neda mi to, abych se jeste jednou k tomuto tematu nevyjadrila. Nerada bych, abych vypadala jako nejaka frigidni zena, ale myslim si, ze jsi to s tim "neni nic krasnejsiho..." a "souzneni" dosti prehnala jakobin. Znam krasnejsi zazitky a nepokladam sex za nejdulezitejsi v zivote jako asi pisatel toho prispevku. Sex je telesna zalezitost a kdo tomu zacne davat duchovni vyznam se dostava do nebezpecneho sveta. Spis mi ta povidka pripada demonicka nez poeticka. Kdyby Buh chtel, aby pri poceti Marie citila rozkos, urcite by ji to rekl a bylo by to v Pismu napsano. Jenze se jednalo o neposkrvrnene poceti a tedy bez telesnych projevu. Proto mi pripada hnusne se tim zabyvat a rozebirat to po telesne a smyslove strance. A jeste k tomu "souzneni" si neodpustim dodat, ze obvykle v manzelstvi se jedna spis o "zneni" jen jednoho partnera, ktery to vyzaduje a proziva daleko vice nez ta zenska strana. A nesnazte se mi prosim namluvit, ze se mylim a nebo ze mam problem.


]


Re: Re: Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: joker v Úterý, 27. březen 2007 @ 14:33:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s tebou, existuje spousta krásnějších a užitečnějších věcí, než je sex. Jen se obávám, že v dnešním světě, který je tolik ovlivněn bulvárními historkami o tom, kdo s kým a hlavně jak s tímto názorem neprorazíme.
Tenhle výtvor je nechutná obludnost, za tím si stojím.


]


Re: Re: Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: jakobin (jakobin@zelo.cz) v Úterý, 27. březen 2007 @ 15:18:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
no comment, libby,

tohle je na mě už moc otevřená veřejná debata. zbaběle prchám, omlouvám se všem, které jsem nějak pohoršila. Jinak jsem už něco odpověděla na komentář mk výše... (nebo níže?)
BTW Kdy už ten článek někam ukliděj?



]


Re: Re: Re: Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Úterý, 27. březen 2007 @ 15:32:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taky si myslim, ze by to meli stahnout. Sem to nepatri. Nechtela jsem te, jakobin, nejak urazit. Promin, omlouvam se jest-li to tak vypada. Ano, cetla jsem tve vysvetleni. Pokoj preje Libby


]


Soucit (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Úterý, 27. březen 2007 @ 20:24:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
V první chvíli jsem Ti chtěl odpovědět tak, jak bývám zvyklý - jako muž, který rád a někdy i dost ostře argumentuje. Ale vzápětí jsem ucítil veliký soucit a lásku k Tobě, která mi zabránila vršit zde argumenty. Co Ti však odpovědět? Jak zareagovat na slova, s nimiž nemohu souhlasit, abych přitom neútočil? Pokusím se. Zraním-li tě přesto, odpusť mi to prosím...

Je mi líto, že jsi nepoznala láskyplné souznění těl a duší, protože to je dar, který jsme dostali už když Bůh stvořil člověka k obrazu svému jako muže a ženu. Nesuď prosím to, co jsi nepoznala. Zmýlil se snad Bůh, obdařil-li ženu schopností pociťovat tělesnou rozkoš? Víš, myslím si, že se mýlíš, ale nemyslím, že máš problém. Ne každý muž dokáže ženě zprostředkovat tento dar, ale jsem si jistý, že každá žena je schopna jej prožít.

Věřím, že se Ti dostalo mnoha jiných darů a že Ti přinesly radost.
Přeji Ti je, přeji Ti všechnu radost, jíž se Ti dostává...

Měj se krásně.


]


Re: Soucit (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 28. březen 2007 @ 03:56:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kojote, nemusis se mnou mit zadny soucit. Jak muzes vedet, ze jsem neprozila "telesne souzneni"? Ja jen rikam, ze jsou lepsi a ted rikam jeste dulezitejsi veci na svete. Dale si vsimni, ze pisu, ze sex je telesna zalezitost a spojovat ji s duchovnem je nebezpecne. A to ty delas. Nastavujes se demonum. Vsechno to dnesni psani o splynuti dusi a hledani partnera, ktery by byl i "soul mate" (duchovni paartner, kamarad) jsou jen New age bludy, ktere vedou cloveka do mysticyzmu, carodejnictvi atd. Sex, jak nam ho Buh stanovil je na plozeni deti a kdyby to nebylo lidem prijemne, asi bychom vymreli. Tento dar se ma ovsem uplatnovat v manzelstvi a co ty s nim delas je uz jina vec. Delej si co chces, ale me nelituj. Radsi si to precti vzdycky dvakrat abys pochopil o cem je rec. Ja ti nic krasneho ani nekrasneho nepreji, ale to, aby se Bozi vule pro tebe plne naplnila, protoze jen on vi co je pro tebe dobre. Je milostivejsi a milosrdnejsi nez ja a je  vsemocny Buh. A pristup k nemu je skrze Pana Jezise!


]


Re: Re: Re: Den, kdy Maria počala a jak je to s manželským souzněním (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 30. březen 2007 @ 12:35:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
rochu mimo marii, ale o věci spojení:
Milá jakobin, a Libby i ty kojote,
současně několik poznámek o tělesném „souznění“ . libby se domnívá, že jde o „znění“ na jedné straně, to je u muže, „....jednoho partnera, ktery to vyzaduje a proziva daleko vice nez ta zenska strana....“, no to mne udivuje, žena nemůže také „znít“? Záleží to na ní, jestli jí dá muž pokoj a jistotu a klid to také prožívat. Já jsem doma neměl dojem, že by moje manželka „nezněla“. Asi jsem nebyl tak pánovitý, aby nemohla něco prožít (jakobine, promiň, že tě zatěžuji touto podrobností).
Ale ke stupni sjednocení: sex je tělesné spojení, ale je spojené i s pocitem důvěry. Může být prožíván více povrchně, nebo se stupněm odevzdání. Odevzdání je možné mnoha způsoby, od pocitu jistoty (u ženy, že se o ní muž bude starat, u muže z něžnosti od ní) po pocit jednoty a zájmu. Také mimo sex je možné mnoho způsobů sjednocení: matka a dítě, sourozenci, ti všichni cítí sjednocení na různý způsob, od jednoduchého vědomí, že „oni ke mně patří“, po spolupráci, zvláště v tíživých situacích, kdy má „rodina držet spolu“, takže nejde jen o sex, ale také o soudržnost a spolehnutí vůbec.
Odevzdání se ženy do rukou milovaného muže je kapitola sama pro sebe, tu asi prožívá žena silněji než muž.
Je možný sex za účelem plození, sex z odevzdání, sex pro rozkoš, sex mechanický, ba i ze zvyku. Nevyloučil bych takové souznění, které jde hluboko do minulosti a budoucnosti (jistota partnera na věky) i takový, který je prchavým plodem (květem) kouzelné chvíle.
Jak řekl Jan Pavel II. „vztah muže a ženy je sice založen na biologickém základu, ale tento základ obdivuhodným způsobem překračuje“.
Když se dívka fintí před zrcadlem a jde na rande, kde je sex ještě na míle vzdálený, jde také o překračování pouhé přitažlivosti, a všechny krásné šaty, voňavky, básně mužů a květiny pro ženu jsou v nadstavbě nad „biologický základ“, a zasahují i do kultury a tudíž do krásna a psyché.


]


Re: Re: Re: Den, kdy Maria počala a co je neposkvrněné početí (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 30. březen 2007 @ 12:56:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
neposkvněné početí je sice doloženo u Marie, to, že počala dítě bez poskvrny dědičného hříchu, ale jsou dvě "neposkvrněná početí".
Ježíš nebyl počatý tělesným člověkem a tudíž se na něj nepřensla žádná zátěž se strany muže.
 Druhá polovina,  to je Marie také nepřenesla na jeho tělo žádnou zátěž.
Církev věří, že sama byla bez zděděné zátěže., protože měla přivést do světské reality dokonalé tělo dítěte.
Proto už při jejím početí byla milost Boží, která spolupůsobila a její rodiče, Jáchym a Anna nepřenesli na ni tu malátnost a chybnost, kterou provází rod od Adama, tak zvaný "ddičný hřích" , někdo by použil kralický výraz "mdlobu". nebo "zlost". Tedy ona sama byla počatá bez poskvrny (bez zatížení), jak se o této obtíži říká nškde ve SZ : "všechen v hříších jsem se narodil, v hříších počala mne matka má" (někde by se to našlo v konkordanci).
Tuto zátěž její čistá duše ani tělesné nitro nemělo (říká se tomu "čisté lůno").
Ale Libby má oravdu, že i její početí bylo bez poskvrny, protože v Duchu svatém není poskvrny.
Nicméně prvotní význam je, že Ona byla bez poskvrny počatá. Máme tedy dvě neposkvrněná početí, při čemž v telogické definici se myslí to  první, její, Mariino jako dítka nezatíženého nedokoalostí.
 Mělo by se vlastně doplnit , že jsou dvě neposkvněná početí.
Ahoj, Libby,  působíš na mne mile.


]


Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: jakobin (jakobin@zelo.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 09:52:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Kojote, děkuji za otevřenost. Při vší úctě k tvému bezpochyby pozitivnímu zážitku při psaní této povídky, bych prosila adminy, aby ji přesunuli do rubriky ULTRAS či OFF topic...neboť se dotýká duchovní problematiky jen okrajově a může být pro někoho problémem.




Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) byl stále Duch svatý nehmotný, že ? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 11:26:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tomu, aby se počal zárodek člověka, je potřebí, aby se spustil proces, ve kterém se vajíčko dělí, tak zvané rýhování vajíčka, kde jsou napřed dvě buňky, pak čtyři (blastula), pak osm (morula) atd a podle nepatrných rýh na povrchu se pozná že uvnitř je nashromážděných více buněk v jednom obsahu. To začnutí dělení se děje od jedné sperie. není k tomu ale zapotřebí vzrušení.
Samovolné dělení ajíčka je také možné, ale vzácné. Říká se tomu parthenogeneze (vznik z panny).
Je zaznamenané také v epose Kalevala. Dívka Mirja nechtěla mít nic společného s muži, mluvila jen s ženami, hlavně s matkou a řekla své matce, že nebude ani pít mléko (od kobyly), protože nejdříve byla kobyla obskočena hřebcem, a potom měla mléko.
Přesto Mirja otěhotněla - bez muže - podle eposu snědla brusinky (kterých tam ve Finsku roste planě hodně, jako u nás borůvky). Podle moderní vědy by to nebylo tak nemožné, brusinky obsahují látky podobné testosteronům a to mohlo spustit proces rýhování (dělení) vajíčka.
Nikdo jí ale nevěřil, rodina ji opustila, bratr jí vynadal a musela sama porodit v ústraní a ještě potom považovali jejího syna za nemanželského -to sice bylo bez manželství, ale nebyl přesto počat žádným mužem. jako matka nemanželského dítěte byla v nemilosti, i když syn se stal zázračným pěvcem, znalým tajemství.
Marie Izraelská také byla v nebezpečí, že ji společnost bude odsuzovat a proto anděl řekl Josefovi ´neboj se přijmout svou snoubenku´ a Josef uvěřil, že to nemá od jiného muže.my si často neuvědomujeme, jak to bylo v Izraeli. Po zasnoubení trvalo rok, než se vezmou, přes den mohli být spolu, ale každý večer šli snoubenci domů spát ke svým rodičům. Josef musel povědět ostatním, že si ji bere dříve, než uplynul rok, jako by těhotenství bylo od něho. Podle Tóry když mládenec ležel s pannou, musel si ji vzít za manželku. Tedy Josef se tvářil, že s ní spal a proto si jbere dříve,než uplynul rok. A udělal to, jak mu anděl řekl.
Zatím jediné, co Marie poznala, byl nehmotný Duch Boží.
Tady v článku se popisuje fyzický stav ženy jako při počínání od muže. Ale uvědomme si, že kdyby byla žena uměle oplodněná ze zkumavky, nemusí mít žádné pocity, začátek dělení vajíčka nepotřebuje vzrušení ženy. A tady autor nepopisuje početí, ale stav ženy při orgasmu a to je rozdíl.
Copak Duch svatý nutně potřebuje uvést ženu do orgasmu?
Duchovní skutečnost následující po aktivaci vajíčka nemusí být vůbec tělesného rázu.
Uvádí se také rozdílnost vlivu těla a ducha, jako že nedostatek tělesné čilosti překáží při modlitbě (duch je jistě připravený, ale tělo je slabé) a  přísloví, že ´tělo žádá proti duchu a duch žádá proti tělu´, a z toho se může odvozovat, že vliv Ducha Svatého může být vůbec mimo projevy tělesných šťáv, o které se tak pečlivě stará pan kojot., jemu asi nedošlo, že Duch není hmota.




To nevíš... (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 15:55:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
"To jediné, co Maria poznala byl nehmotný Duch Boží...  Duch není hmota..." jistě. Ale patrně uznáš, že Duch dokáže na hmotu působit, že ano? Dokonce asi připustíš, že Duch Svatý dokáže způsobit spoustu věcí. Včetně orgasmu, není-liž pravda... Pokud bys tvrdil, že toho není schopen, popíral bys Boží všemohoucnost. Pokud tvrdíš, že jej určitě nezpůsobil, pasuješ se do role Vševědoucího... Prostě nevíš, jak to bylo. Stejně jako já to nevím. Bible o tom mlčí. Popisuje setkání s Gabrielem a pak až setkání těhotné Marie s Alžbětou. Vlastní akt zplození popsán není.
Je zde ovšem indicie, že to Maria patrně zaznamenala a že to stálo za to: "Duše má velebí Pána a můj duch jásá v Bohu, mém spasiteli, že se sklonil ke své služebnici v jejím ponížení. Hle, od této chvíle budou mne blahoslavit všechna pokolení, že se mnou učinil veliké věci ten, který je mocný." (Luk. 1:46-49) Já jsem motiv "sklonění se ke služebnici v jejím ponížení" a "velké věci" beletristicky popsal tak, jak jsem je popsal a celý text jsem pokorně označil za apokryf.

Ne, ke zplození není třeba ženina orgasmu, to je pravda. Ale jsem toho názoru, že žena si při tom orgasmus zaslouží. Duch Svatý pochopitelně nutně nepotřebuje přivést ženu do orgasmu, ale na druhou stranu: proč by nemohl? A vůbec: Co je na orgasmu tak špatného?

Příběh z Kalevaly, který popisuješ, neznám, ale jako člověku, který studoval religionistiku se mi zdá, že může jít o přejímku křesťanského motivu (podobně jako ukřižování Ódina v germánské mytologii).
Navíc mi není jasné, proč jej zmiňuješ. Z Bible přeci neplyne, že by Maria byla asexuální...


]


Re: To nevíš... (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 16:45:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tobě, milý kojote se zdá, že by si žena orgasmus zasoužila.
Asi o něj sníš také, případně bys jí ho přál.
Ale celkově je ta tvá práce nechutná.



]


Re: Re: To nevíš... (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 18:15:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Myslím, že žena by si orgasmus zasloužila, nikoli zasoužila :-D

Ale vážněji: Ano, ženě orgasmus opravdu přeji a při milování usiluji o to, aby tohoto Božího daru dosáhla.

Jinak mám ovšem pocit, že Ti došly argumenty a že na mé tvrzení, že Duch je schopen působit na hmotu ergo tedy i přivést ženu k orgasmu nemáš co říci.


]


Off Topic - Registrace (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 19:27:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Dva mí přátelé si s vámi zde chtěli popovídat, ale nedaří se jim zaregistrovat se. Jak je to s registrací na GS? (Já měl identitu Kojot zaregistrovanou už dávno. Díky Bohu...)




Jestlize sachovy casopis (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 21:44:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
odmitne otisknout clanek o fotbale, jedna se o cenzuru?

Mozna by stalo za to se zamyslet, co censura je a co neni. Admini by si meli ujasnti, kam chteji GS vest a podle toho take mimo jine uverejnovat clanky. Kazdy ma pravo poslat k posouzeni jakykoliv clanek, ktery je v souladu s jeho svedomi, admini vsak nemaji povinnost jakykoliv clanek uverejnit.

Kam povedeme GS?



Závěrem (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Úterý, 27. březen 2007 @ 20:37:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Příspěvek je již převrstvem příspěvky novými a diskuse o něm se nejspíš chýlí ke konci. Snad bych tedy měl něco říci závěrem.
Děkuji všem, kdo se tak či onak přispěli. Děkuji těm, kteří si text přečetli a přemýšleli o něm. Děkuji i těm, kdo text nedočetli nebo četli jen komentáře - vím, že nemohli jinak.
Musím říci, že jsem nebyl vašimi komentáři překvapen. Nemohl jsem si nepovšimnout, kolik z Vás mne soudilo. Zaujala mne verbální agrese vůči katolicismu ("katolické porno" atd.) - upřímně řečeno, myslím, že můj text je opravdu silné kafe i pro katolíky. Všiml jsem si ostatně i nelaskavosti, kterou jste místy zahrnovali sebe navzájem... Smutno mi bylo ze spojování tělesné rozkoše se slovem "hnus". Vede mě to k úvahám, zda podle těch, kteří tak činili, stvořil lidské tělo opravdu Bůh...

A úplně na závěr trocha erotiky:

Jak krásná, jak líbezná jsi, lásko, při hrách milostných!

Postavou se podobáš palmě a svými prsy hroznům datlí.

Řekl jsem: "Vystoupím na palmu, abych se zmocnil plodů." Tvé prsy ať jsou hrozny révovými, dech tvého chřípí ať jablky voní,

patro tvých úst ať je jako nejlepší víno. Jedině pro mého milého stéká, plyne i ve spánku ze rtů.

Já jsem svého milého, on dychtí jen po mně.

Pojď, můj milý, vyjděme na pole, přenocujeme v keřích henny.

Časně zrána půjdeme do vinic, pohledíme, zda pučí vinná réva, zda její květ se rozvil, zda rozkvetly granátové stromy. Tam tě zahrnu laskáním.

(Píseň Písní, 7:7-13)




Re: Závěrem (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 28. březen 2007 @ 04:19:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikdo nespojovoval telesnou rozkos se slovem hnus, ale hnusem bylo mysleno co si ty dovolujes delat s Pismem. Pisen pisni je krasna milostna poezie, ke ktere ty mas tak daleko jako je zapad od vychodu, takze se za to neschovavej.



]


Re: Re: Závěrem (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Středa, 28. březen 2007 @ 10:47:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Rozumím tomu dobře, že jsi mou povídku nakonec přeci jen dočetla, nebo se stále vyjadřuješ pouze na základě neúplných informací?


]


Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Středa, 28. březen 2007 @ 11:02:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Umělecké dílo je třeba hodnotit s odstupem času.
S odstupem čtyř dnů se mi to nezdá zase tak špatné...



Díky (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Čtvrtek, 29. březen 2007 @ 22:56:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Díky, potěšilo mě to. Už jsem ani žádný komentář nečekal a Tvého si všiml až nyní...



]


Stránka vygenerována za: 0.34 sekundy