Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 556 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116592955
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Vatikán upřesňuje pojem SUBSISTIT
Vloženo Pátek, 13. červenec 2007 @ 11:58:15 CEST Vložil: Olda

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

V dokumentu vydaném 10. července vysvětluje kardinál William Joseph Levada a arcibiskup Angelo Amato, prefekt a tajemník kongregace pro nauku víry, co přesně se míní pojmem "subsistuje (uskutečňuje se)", jímž 2. vatikánský koncil charakterizoval povahu katolické církve vzhledem k jediné křesťanské církvi, založené Kristem. Dokument "Odpovědi na některé otázky o určitých aspektech církevního učení" má formu pěti otázek a odpovědí.

Dokument zdůrazňuje, že koncil nezměnil nauku o Církvi, ale "rozvinul ji, prohloubil a plněji vysvětlil". Vyjasňuje pojem subsistit in, který používá dokument Lumen gentium, když říká: "Církev Kristova ... se uskutečňuje v katolické církvi". Kongregace vysvětluje: "Kristus "ustanovil na zemi" jedinou Církev a založil ji jako "viditelné a duchovní společenství", které již od svého počátku a v průběhu dějin vždy existuje a bude existovat, a v níž jedině zůstaly a zůstanou všechny ty prvky, které sám Kristus ustanovil". "Tato Církev, ustanovená a uspořádaná na zemi jako společnost, subsistuje (uskutečňuje se) v katolické církvi a je řízena Petrovým nástupcem a biskupy ve společenství s ním".

V odpovědi se říká, že "podle katolického učení tedy lze tvrdit, že Církev Kristova je přítomna a působí v církvích a církevních společenstvích, která ještě nejsou v plném společenství s katolickou Církví, vzhledem k prvkům posvěcení a pravdy, které jsou v nich přítomny[]".

Dokument dále vysvětluje, proč byl přijat pojem "uskutečňuje se" místo prostého "je": to "nalézá svůj pravý důvod ve skutečnosti, že vyjadřuje jasněji, jak je mimo její organismus "mnoho prvků posvěcení a pravdy", "které jako dary vlastní Kristově Církvi vybízejí ke katolické jednotě".

Kongregace vysvětluje, že se používá tradiční pojem "církev" i pro východní církve, jež nejsou v plném společenství s Římem: "Tyto církve, i když odloučené, mají pravé svátosti a především vlivem apoštolské posloupnosti mají kněžství a eucharistii, které je s námi dosud těsně pojí", zasluhují titul "místní či partikulární církve", a "jsou nazývány sesterskými církvemi katolických partikulárních Církví".

Křesťanské komunity, zrozené z reformace 16. století, nenazýváme církvemi, vysvětluje dokument: "Podle katolické nauky tato společenství nemají apoštolskou posloupnost ve svátosti svěcení, a proto postrádají bytostně konstitutivní prvek bytí Církve." "Zmíněná církevní společenství, která zvláště v důsledku absence služebného kněžství nezachovala pravou a celistvou podstatu eucharistického Tajemství, nemohou podle katolické nauky být nazvány "církvemi" ve vlastním smyslu slova".

zdroj: http://claritatis.cz



"Vatikán upřesňuje pojem SUBSISTIT" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vatikán upřesňuje pojem SUBSISTIT (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Sobota, 14. červenec 2007 @ 13:44:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi  by to chtělo ještě výklad výkladu. Tolik probíraná apoštolská posloupnost by měla mít v kvalifikačních předpokladech aby aspoň nějaké procento těchto samozvaných Petrů umělo aspoň koupit rybu na rybím trhu. Myslím, že mají k rybářům minimálně tak daleko jako Vatikán k moři. A nechat se poučit o eucharistii od někoho kdo  zdegradoval chleba a víno na namočený papundekl a mluvit přitom o narušení celistvosti tohoto čehosi to už je přímo schíza. čus Farel



Re: Re: Vatikán upřesňuje pojem SUBSISTIT (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 14. červenec 2007 @ 13:56:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z Vatikánu k moři je kousek.
To od "apoštolské posloupnosti", jak si ji představuje katolická církev, je k apoštolům mnohem dál.

Ale člověk nemusí urážet bohoslužby ostatních církví, aby se cítil křesťanem. Spíš by pomohla pokora a pochopení toho, co se u sousedů vlastně děje (není podmínkou).

Olin


]


Re: Re: Re: Vatikán upřesňuje pojem SUBSISTIT (Skóre: 1)
Vložil: Liner v Sobota, 14. červenec 2007 @ 13:59:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
2P 2,3 Ve své hrabivosti budou vám předkládat své výmysly, aby z vás těžili. Soud nad nimi je už připraven a jejich zhouba je blízká.



]


Re: Re: Re: Vatikán upřesňuje pojem SUBSISTIT (Skóre: 1)
Vložil: KatolikRimsky v Sobota, 14. červenec 2007 @ 14:08:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Farel se spíše nedokáže vyrovnat s tím, že někdo věří jinak než on a že si na tom ten někdo stále už věky trvá, a tak se vzteká jako malé děcko a snaží se ty druhé znemožnit alespoň haněním. Že je to nekristovské mu ale právě nedochází. Já mám úctu i k nekatolickým křtům, on však k naší Večeří Páně nemá úctu žádnou, a není si vědom, že Duch vane kam chce a že i naše přijímání může být posvátné podobně, jako v jeho církvi. Není to od něho políček do Kristovy tváře, jenž je uprostřed těch, kteří se shromáždí v Jeho jménu???


]


Re: Re: Re: Re: Vatikán upřesňuje pojem SUBSISTIT (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Sobota, 14. červenec 2007 @ 20:50:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ohó jaká to silná slova. Do vztekání mám hodně daleko, neb nejsem už dítě. Jen zpochybňuji opět jako jiní asi pomilónté vaši kontinuitu papežského stolce (či stolice :-))) a vyrovnat se s tím, že někdo věří jinak není také můj problém protože budhisté, hinduisté, islamisté a další isté také věří jinak a s tím opravdu moc nenadělám. Když ale někdo vydává chleba za něco, co mu není ani v náznacích podobné není již o víře, ale o zdravém rozumu. Je to jako kdybys přišel do pekárny pro chleba a dostal jsi karlovarské oplatky bez náplně. Asi by ses jako kat olík vůbec nerozčiloval a následujících pár dní by sis mazal k snidani maslém oplatky (ach ta pokora). Jestli se snažím někoho znemožnit ? Jsem přesvědčen na znemožnění má vždy hlavní podíl osoba, která se domnívá, že ji někdo znemožňuje. O hanění. Nevím proč by mělo být pro někoho pohanou to, že beru vážně Ježíšova slova o chlebu a víně. Také netuším, co je na tom nekristovské. Husité za to cedili krev a já to nebudu brát vážně ? Také termín naše Večeře Páně je úsměvný. Tak je ta večeře vaše a nebo Páně. Tady bych opravdu řekl, že vaše. Políček do Kristovy tváře . Tento druh rétoriky dobře znám. Pohyboval jsem se pouze po racionální rovině v hodnocení některých jevů které se běžně vyskytují v katolické ehm a které jsou mimo toto uskupení považovány za nenormální, ale u katolíků jsou zahrnuty mezi normální. Pokud však někdo prohovoří o políčku do něčí tváře je to pouze jeho zbožné přání aby byl uštědřen. Nepoužívám tak silný slovník a necítím se zavržen protože jsem přesvědčen, že Ježíš byl normální člověk a chleba byl pro něj chleba víno bylo vnímáno v doušcích a ne jako mokrý povrch čehosi. Různí duchové si vanou jak chtějí pokud však nejsou ve směru pravdy kterou specifikuje Boží Slovo mám výrazné pochybnosti o tom, že jsou z Boha.

Mám asi milión pochybností o tom, co je u kat olíků normální. Víra je založena na pravdě. Pokud je pravda hnutá musí být hnutá i víra.

Na milón pochybností tu nemám prostor, ale můžeš mi prosťáčkovi objasnit některé věci které má nedospělá mysl nemůže pochopit.

Jak může probíhat kontinuita SVATOSTI Petrova stolce při vložení dialektrika bezbožnosti jakou byla po velmi dlouhou světsko- církevní vláda Borgiů a jim podobných.?

Proč nenosí zástupci Krista na zemi jeho prosté roucho (utkané vcelku)?

Proč nemají 12 učedníků, ale 60 a učedníků-li?

Ježíš mluvil o tom, že lišky mají doupata, ale syn člověka nemá, kde by hlavu složil. Zatím jsem neviděl kat olíka bez střechy nad hlavou má dokonce dva baráky. kostel a faru v porovnání s vězni kteří mají tak cca 2 metry čtvereční na hlavu, tady jsou to stovky procent navíc.(že už by byli tak procharizmatizovaní, že by akceptovali evangelium prosperity?)

U Ježíše jsem nezaznamenal žádnou liturgii, kde se vzala a proč má právo na život ?

Co si z ní Ježíš vezme ? Co z liturgie ho vyvyšuje, naplňuje radostí a uspokojením, že je takto uctíván ?

Ten unisono katolický pohřební tón hlasu?

Ta unisono gymnastika klekání stoupaní ?

Ta eucharistie jak tomu v českých zamích říkate aby snad nebylo patrné o co kráčí?

Asi jsem úplně mimo přiveď svýámi bystrými replikami zbloudilce do lůna svaté ehm. Farel



]


Re: Vatikán upřesňuje pojem SUBSISTIT (Skóre: 1)
Vložil: Liner v Sobota, 14. červenec 2007 @ 13:52:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
2K 6,16 Jaké spojení chrámu Božího s modlami? My jsme přece chrám Boha živého. Jak řekl Bůh: 'Budu přebývat a procházet se mezi nimi, budu jejich Bohem a oni budou mým lidem.'
2K 6,17 A proto 'vyjděte z jejich středu a oddělte se', praví Hospodina 'ničeho nečistého se nedotýkejte, a já vás přijmu'
2K 6,18 a 'budu vám Otcem a vy budete mými syny a dcerami, praví Hospodin zástupů'.




Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy