Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463531
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: A kde je život a pokoj?
Vloženo Sobota, 21. červenec 2007 @ 17:59:59 CEST Vložil: bolek

Zkušenosti poslal Kristus

   Nedlouhé, nesystematické a neintenzivní pročítání článků, komentářů a reakcí na články mne vedlo k jistému zamyšlení nad užitečností všeho tohoto počínání z Božího pohledu a z hlediska zkušenosti života, která by měla být přítomna v životě každého Božího dítěte, které roste a dospívá v syna, jenž má právo dědit spolu s Pánem Ježíšem Kristem. Bible říká, že myšlení Ducha je život a pokoj a že tam, kde jsou bratři v jednotě, Bůh dává požehnání a přikazuje život věčný. Je tohle naše zkušenost?

 V knize Genesis se dočteme, že Bůh stvořil člověka ke svému obrazu a podle své podoby jako muže a ženu, aby se rozmnožili, zabrali zemi a panovali nade vším živým. Dalo by se říci, že člověk to Bohu pokazil tím, že jedením ze špatného stromu (poznání dobrého a zlého) padl a stal se pro Boží plán nezpůsobilý. Bůh to však nevzdal a měl připraveného "dalšího" (posledního) Adama - svého jediného, jednorozeného a později prvorozeného Syna, našeho Pána Ježíše Krista, aby se v Něm, s Ním a skrze Něho, Jeho smrt a vzkříšení Boží plán naplnil. A to nejen při Pánu Ježíši, ale i při všech, které Otec vyvolil, Syn vykoupil a Duch označil a zapečetil jako mnoho synů v tom Jednom Milovaném, v němž našel zalíbení, neboť Jeho život se Mu líbil. A Bible říká, že On je náš Život. On je náš Pokoj. On se nám stal moudrostí od Boha, spravedlností, posvěcením a vykoupením a Sám se stal jako poslední Adam Duchem oživujícím (životodárným), který je v duchu každého znovuzrozeného křesťana a chce si učinit příbytek (domov) v jeho srdci, tzn. chce se šířit z ducha do duše (mysli, citů a vůle), která spolu se svědomím srdce tvoří. Jinými slovy Pán Ježíš jako životodárný duch chce být naším životem, zaopatřením života a vším, co potřebujeme, dokonce chce být naší osobou, aby byl skrze nás křesťany coby údy Těla Kristova vyjádřen. Za tímto účelem od stvoření Bůh buduje a připravuje pro sebe dům, chrám, jímž je Církev živého Boha, budovaná jako Tělo Kristovo, tzn. živý organismus trojjediného Boha. To dělá tím. že se Sám rozdílí do svého vyvoleného lidu, kde Otec je zdroj, Syn je ten, který ze zdroje bere a dává to Božím dětem a Duch vše do nás a nám přenáší a přináší neboli činí nám Boží bohatsví a plnost v Kristu dostupnou a skutečnou.

 Tím stromem, z něhož měl Adam jíst byl strom života. Písmo nás učí, že tímto stromem je Pán Ježíš Kristus, který řekl: kdo Mne jí, bude žít skrze Mne. A poněvadž Pán je Slovo a Jeho mluvené slovo je Duch a Život, ten, kdo přijímá Jeho slovo modlitbou, vlastně Pána jí a pije a ten, kdo vzývá jméno Páně kromě toho také Pána dýchá, takže u něho pak probíhá metabolická přeměna, můžeme říci organická spása a člověk pak nežije svůj život, ale jak píše apoštol Pavel: žije (ve mně) v něm Kristus. Kristův život pak postupně skrze proces proměny a připodobnění odstraňuje nás a náš přirozený život a nahrazuje ho sebou samým jako naším Životem. Prostě nás odstraňuje ze scény a žije skrze nás a Jeho božské vlastnosti jsou vyjádřeny v našich lidských ctnostech, které však nejsou naše vlastní, ale jsou ovocem Ducha Svatého, produktem Kristova života v nás. Podmínkou je žít tzv. naroubovaným životem jako ratolesti v Něm - ve vinné révě a rouby z plané olivy naroubované na olivu ušlěchtilou.

 Tak co? Kde je v našem životě Jeho život a pokoj? Žijeme a vyjadřujeme sami sebe nebo Pána? Bůh nás stvořil pro sebe! Pán Ježíš nás vykoupil Bohu Otci zpět ze satanova otroctví hříchu a ze smrti, abychom Mu patřili a sloužili. A co děláme my? Žijeme pro sebe nebo pro Boha? Lidský život nebo božský? Kristus na zemi žil jako člověk skrze Otce, aby činil Jeho vůli. Nedovolil si říci nic, co by neslyšel říkat Otce. Neudělal nic, co by neviděl dělat Otce. A my? Ó, Pane Ježíši, smiluj se nad námi, Pane, a dej nám milost žít skrze Tebe Tvým životem, který je Životem Tvého Těla, aby se vybudovalo v lásce. Amen.


Podobná témata

Zkušenosti

"A kde je život a pokoj?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 59 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 16:25:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ááááá, následovník služby Witnesse Lee....



Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 16:45:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám radost, že jsi to poznal, ať už je to podle tebe dobře nebo špatně. Já se za to nestydím.
SV


]


Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 16:48:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Kriste,

názvosloví používané W.Lee je nezaměnitelné. Já osobně uznávám pouze W.Nee ( tak jako bratři ze Stuttgartu a dalších míst ), a to pro bludy W.Lee ohledně našeho "božství" a také ohledně směšování Osob Boží Trojice ( modalismus ).

Na jednu stranu je to dobře, a na druhou špatně, jak se to vezme...


]


Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 16:50:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Krispe,

Také jsem několik let přijímal učení W.Lee a byl jsem v kontaktu s LSM - ale jen dotud, pokud jsem ho nesrovnal s Biblí.


]


Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 17:14:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregorie777,

mám tomu rozumět tak, že jsi přijímal několik let učení W. Lee, aniž bys ho srovnával s Biblí? No, nechci se tě dotknout. Já a svatí s nimiž mě Pán spojil srovnáváme učení W. Nee i W. Lee s Biblí od chvíle, kdy jsme se s ním setkali. To není chlubení, ale nutnost. A díky Pánu jsme měli příležitost slyšet svědectví bratří, kteří znali br. Lee osobně a vidět DVD s jeho službou a to mně osobně stačí. Ale nic samozřejmě nevnucuji ani se tě nesnažím přesvědčit. Chvála Pánu za svobodu, kterou nám Pán Ježíš vydobyl na kříži. Jen ji nemějme, řekl bych, za jakoukoli záminku k čemukoli, co není z Boha. Amen.
SV


]


Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 17:40:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Kriste,

samozřejmě, že již automaticky srovnávám každé učení s Biblí. Potíž je v tom, že ne vždy je možné si diferenci ihned uvědomit. Někdy to trvá i více let, než se na to přijde. Ještě horší potíž je v tom, že v češtině nejsou dostupné VŠECHNY knihy W.Lee. A právě tyto knihy, které pojednávají o božství člověka ( a jsou tudíž kontroverzní a LSM to ví ) a o Boží Trojici, dosud do češtiny přeloženy nebyly. Jediné učení o božství člověka od W.Lee v češtině je právě jako ojedinělá zmínka v časopisu Proud.

Takže hlavní problém, je, že vlastně nikdo z nás NEVÍ, co vše ještě W.Lee učí.

Skutečnost, že jsi viděl tu videokazetu přece nemůžeš myslet vážně jako důkaz o jeho pravověrnosti. Pokud jsi viděl tu samou jako já ( výklad 1 a 2. Tes ), pak jsi si měl všimnout Leeho modalismu ( směšování Božích Osob ).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 18:01:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregorie,

i my jsme právě při srovnávání s Biblí narazili na nesrovnalosti anebo jsme některým výrazům a terminologii nerozuměli. Ale zásadní chybu jsme nenašli a naučili jsme tyto věci odkládat na později a nezavrhovat to, co je správné, zdravé a dobré. A hlavně se modlíme, předkládáme ty věci Pánu a On je buď potvrzuje nebo zjevuje, jak ty věci jsou. Máš pravdu, že některé knihy ještě přeloženy nejsou, a víme také o různých kontroverzích v USA. Ale věříme jako upřímně hledající Boží pravdu, vůli a slávu, že Pán sám nás ochrání před přijetím bludu. A nemysli si, že přijímáme vše nekriticky a slepě. DVD samozřejmě nepovažuji za důkaz pravověrnosti, ale spíše za autetičnost toho, že ten bratr ví, co říká. Nevím, co je modalismus, ale jak říkám, když něčemu nerozumím, předložím to Pánu a On mi věc buď vysvětlí nebo zjeví, jak ty věci jsou. A říkám také, že nepřijímám všechno tak, "jak to leží a běží". Všechno zkoumám, zkouším ve světle Písma a co je dobré a zdravé, toho se držím.
SV


]


Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 18:02:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus píše:

/// No, nechci se tě dotknout. Já a svatí s nimiž mě Pán spojil srovnáváme učení W. Nee i W. Lee s Biblí od chvíle, kdy jsme se s ním setkali.///

Jak je vidět, tak jste to nesrovnávali příliš pečlivě.( Tak jako my několik let ).


]


Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 17:15:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mily gregoriosi777 proc nesrovnavas i uceni Watchmana Nee s Bibli? Je v nem mnoho chyb zrovna tak jak v jeho zaku W.Lee. Take jsem precetla jednu knihu od W.Nee a byla jsem nadsena, ale kdyz jdes dale, uz jsou tam bludy. Zadny ucitel neni perfektni a v kazdem se najdou chyby. Jen to musime rozeznat a porad hledat pravdu v Pismu svatem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 17:51:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milá Libby,

každý učitel v POapoštolské době se více nebo méně odchyluje od Bible - i W.Nee. Ale jde o to, zda ta odchylka je KARDINÁLNÍM BLUDEM, který nakažuje CELÉ učení, nebo jestli odchylky jsou takového rázu, že jsou tak drobné, že to neznamená odejmutí přítomnosti Ducha svatého - to znamená že ještě blud nebyl kvalifikován jako nezůstávání nebo přestoupení učení Kristova:


"Každý, kdo přestupuje a nezůstává v učení Kristovu, NEMÁ Boha, kdož zůstává v učení Kristovu, ten i Otce i Syna má." ( 2Jan 9 )

"Mouchy mrtvé nasmrazují a nakažují mast ( symbol Ducha ) apatekářskou..." ( Kaz 10,1 )

W.Lee ( na rozdíl od W.Nee ) učí minimálně DVA kardinální bludy ( božství člověka a modalismus ). Proto duch jeho učení ( knihy, audio a videokazety ) NENÍ Duchem svatým, přestože to učení obsahuje možná 90% dobrých a pravdivých věcí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 18:13:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregorie,
 
poslední odstavec mi nemůže nepřipomenout bratra, který přesně takhle mluvil - 90 % ano, k 10 % mám výhrady. Několikrát jsem ho zval, abychom měli obecenství o těch 10 %. Setkání se nikdy neuskutečnilo a protože se onen bratr nekonec postavil proti celému učení a měl jistý vliv v jednom sboru a na další svaté mimo něj, Pán ho během několika týdnů odvolal a už není mezi námi. Pro mnoho lidí to byl nevysvětlitelný a rychlý odchod, ale když jsem byl za ním ještě s jedním bratrem v nemocnici, poznal jsem skrze Ducha, že z té nemocnice neodejde a Pán mi zjevil i důvod (viz výše).
SV


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 19:13:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Kriste, píšeš,

/// Pro mnoho lidí to byl nevysvětlitelný a rychlý odchod, ale když jsem byl za ním ještě s jedním bratrem v nemocnici, poznal jsem skrze Ducha, že z té nemocnice neodejde a Pán mi zjevil i důvod. ///


S podobnými náznaky výhružek jsem se u následovníků W.Lee již setkal. Obvykle se jím vyznačují škodlivé kulty.

Doporučují číst apologetické servery:

http://www.thebereans.net/prof-cor.shtml

Doporučuji přečíst i boční odkazy vpravo. U vás v Brně P. Martykán schopně překládá z angličtiny.


Podobné výhružky jsem slyšel i na adresu Johna Mc Farlana ( z úst Adama S. ) o němž mi bylo naznačeno, že zemřel v důsledku toho, že se postavil proti W.Lee v časopise Život víry.

Těchto výhrůžek se nebojím a se vší odpovědností prohlašuji, že W.Lee, je falešný učitel a jeho učení má falešného ducha. Doporučují býti méně naivní a důvěřivý a více si věci ověřovat.

Uvedený bratr zesnul jistě z úplně jiného důvodu, než z toho, že se stavěl proti W.Lee. Příčinou byly s největší pravděpodobností jeho vlastní hříchy proti Pánu, a ne proti W.Lee.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 20:07:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani slůvkem jsem nezmínil, že se onen bratr postavil proti W. Lee. Napsal jsem, že se postavil proti učení, proti Pánově obnově. Nikomu nevyhrožuji. Jenom jsem si na to vzpomněl. A jinak máš pravdu - příčinou byly jeho vlastní hříchy proti Pánu.
SV


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 20:58:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Postavit se proti učení Ježíše Krista je to samé, jako postavit se proti Ježíši Kristu. A postavit se proti učení W.Lee, je ve skutečnosti to samé, jako postavit se proti W.Lee. Jak chceš oddělit myšlenky a slova někoho od něj samého? Tak jako je Kristus Ježíš sjednocen se svými myšlenkami a slovy, tak také i učitelé a "učitelé" Písem.

Mluvit o něčí smrti v souvislosti s kritikou učení nebo osoby nutně evokuje minimálně myšlenku, že jde o varování, když ne o skrytou nepřímou výhružku.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 21:11:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chceš-li, Gregu, pak to můžeš považovat za varování, i když to tak původně myšleno nebylo. Ale jak jsem řekl, ten bratr o W. Lee nemluvil; nemluvil o osobě, mluvil o učení, o Pánově obnově.
SV


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: AdamS v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 20:19:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

nevím, zda to bude vůbec někoho jiného zajímat, ale rád bych uvedl věci na pravou míru. Z mých úst nikdy nezaznělo ani nebylo naznačeno, že John McFarlan zemřel v důsledku toho, že se postavil proti W. Lee. Doufám, že jde z tvé strany o nedorozumění a nikoli o vědomou lež. V našem rozhovoru jsem se ptal, zda znáš J. McFarlana, který před několika zemřel. Vůbec mi nešlo o jeho smrt, ale o to, že do Života víry napsal článek plný nepřesností, vytržených citátů, zjevně založený na informacích převzatých z druhé (či kolikáté) ruky. Také jsem mluvil o podivném způsobu, jakým Život víry naložil s výhradami, které jsem jim k článku předložil. Tehdy jsem netušil, že jednoho dne budeš podobně jednat i ty, neposlouchat a překrucovat a argumenty druhé strany. Znovu opakuji, tebou zmíněné výhružky jsem nikdy nepoužil. Spíše se zamysli nad tím, s jakou lehkostí a sebejistotou obviňuješ bratry z bludu a oháníš se pojmy falešný učitel, falešný duch apod. Kéž se nad námi, křesťany, Pán smiluje, abychom žili způsobem hodným Jeho povolání.

Adam S.

PS: Nedávno mě velmi oslovil následující úryvek z článku Watchmana Nee Vypůjčený duchovní prožitek. Kéž si ho vezmeme k srdci: "Vypůjčené duchovní prožitky vedou k pýše a povýšenosti. Vedou nás k tomu, abychom si mysleli, že jsme dosáhli absolutně nejvyšší úrovně. Prahneme po tom, abychom se mohli předvést, což naši duc*****st pouze ničí. Vypůjčené duchovní prožitky nám nemohou pomoci k duchovnímu pokroku; naopak budou pro náš subjektivní pokrok nepřekonatelnou překážkou. Pýcha a domýšlivost stačí k tomu, aby svatým zasadily smrtelnou ránu. Nestojí za to působit sami sobě ztrátu. Až se v onen den objevíme před Kristovou soudní stolicí, vyjdou všechny „vypůjčené věci“ najevo. Nic falešného tam nezůstane skryto. Kéž jsme ochotni dát se poučit. Kéž jsme pokornější a kéž se nedomníváme, že již všechno víme."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 20:44:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Adame,

neřekl jsi to přímo, ale v našem rozhovoru jsi diplomaticky naznačil, že John Mac Farlanova smrt souvisí s jeho negativním mluvením o W.Lee.

A nyní znovu tady Kristus naznačuje, že jeho známý zesnul také v souvislosti s negativním mluvením o W.Lee. Nebo snad můžeš popřít, že to Kristus naznačuje? Máš snad dojem, že to nenaznačuje? A přesně nějak takto to bylo i s naším rozhovorem o smrti Mac Farlana. Dobře si to pamatuji. Na rozhovory mám velmi dobrou paměť.

Mluvíš o mé lehkosti a sebejistotě, s jakou obviňuji někoho z bludu. Díky Bohu, jsou proto jasné, písemné důkazy v knihách W.Lee. Srovnej si je s Písmy. Písmo samo usvědčuje toto učení z bludu. Nejsem sám, kdo toto vidí. A není žádný důvod, proč nenazvat věci pravými jmény, zvláště když hrozí svedení velkého počtu Božích dětí.

Tak jako zde kritizujeme bludy katolicismu, a jak je "lehce a sebejistě" kritizuje i W.Lee, tak přesně je nutné upozornit na bludy jakéhokoli jiného člověka, ať je jeho kult osobnosti jakkoli silný.

Tomu, co píšeš v druhém odstavci moc nerozumím. Když někdo kritizuje poměry třeba v KS nebo v jakékoli jiné denominaci, nejsnazší a nejjednodužší je obvinit ho z pýchy. To je nejosvědčenější zbraň proti kritikům.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 20:47:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Adame,

pokud Kristus NENAZNAČUJE, že uvedený bratr zesnul v důsledku kritiky W.Lee, pak ani ty jsi to NENAZNAČOVAL ( smrt J.M. Farlana ). Asi tak...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: AdamS v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 21:15:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

souvislost mezi smrtí J. McFarlana a jeho kritikou W.Lee jsem nenaznačoval, poněvadž takto NEUVAŽUJI. Tečka. Problém tedy bude v tom, jak slyšíš to, co druhý člověk říká. Dosadil sis tam něco, co nebylo mojí myšlenkou. Stejné je to i s tvým viděním bludů u druhých lidí. Mohu ti dokola vysvětlovat, že nezastávám to, co si TY MYSLÍŠ, že zastávám, ale stále vedeš svou. To je potom těžké. Je to jako bych řekl, že jsem měl k obědu koleno. A ty bys mě obvinil, že jsem kanibal. Marně bych vysvětloval, že to koleno bylo vepřové ... asi tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 21:49:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Adame,

mluvili jsme spolu o tom, jak John Mac Farlane psal do Života víry kritiku učení W.Lee a pak jsi bez přerušení tohoto tématu hovořil o jeho předčasné smrti. Jestliže to tedy nebylo v souvislosti s jeho kritkou učení W.Lee, pak tedy nechápu, proč byla jeho smrt právě v této chvíli zmiňována. Kdo by si pak nemyslel, že jde o náznak příčiny jeho smrti? To jak jsi to tehdy myslel, víš pouze ty a Bůh.

Pokud však takto neuvažuješ, jak píšeš, pak nejsi v souladu s uvažováním W.Lee, neboť ten takto uvažuje, když naznačuje, že Táreho smrt v Cháran ( Gn 11,32 ), nastala v té souvislosti, že se protivil Božímu záměru a zdržoval Abrama od splnění Božího příkazu ( kniha Abraham- povolaný Bohem ), a že Bůh prosadí svou vůli, i kdyby kvůli tomu měl někdo zemřít.

Tato myšlenka ani myšlenka Božího trestu smrti při provinění proti Božím služebníkům sama o sobě není nebiblická - viz. vztažení ruky proti pomazanému Hospodinovu ve SZ. Jde jen o to, zda ten který člověk je skutečně pomazaným Božím.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: AdamS v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 22:18:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

správně píšeš - To jak jsi to tehdy myslel, víš pouze ty a Bůh. Za sebe jsem to již jasně napsal.
Já neuvažuji tak, že bych proti kritice jako argument používal Boží trest. Spíše se snažím v tichosti vysvětlovat, ačkoli to někdy k ničemu nevede. Jednoduše nesouhlasím s tvým tvrzením, že by "následovníci WL" vyhrožovali kritikům Božím trestem smrti (nemluvě o tvé zmínce škodlivých kultů v kontextu). Uvedl jsi mne jako příklad, a to je jediný důvod, proč jsem se ozval.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 23:29:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar Adame! Rád tě zase čtu.

Pamatuješ, jak jsem se tě ptal, kde jsou nějací věrohodní následovníci Watchmana Nee nebo Witnesse Lee? Že je mi divné, když se jím zaštiťují jen "individualisté" jako Gregory? Tak tady máme dalšího, SV. Mluví jak deset farizeů, a tváří se jako starší bratr Gregoria, který jest zase starším bratrem Božím.

Ale tys mi vždycky připadal, jako že se při dobrém zdraví i rozumu přinatrefuješ, tedy jsem rád, že ses ozval.

Olin alias All in.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 31. červenec 2007 @ 07:13:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Koho Olin chválí, považuj to za čest! :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: AdamS v Úterý, 31. červenec 2007 @ 16:35:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oline,

problém je v tom, že tohle je virtuální realita. Lidé mohou být ve skutečnosti úplně jiní, než se nám zdají přes monitory. S Gregem se osobně známe jen trochu a nyní mezi sebou nemáme žádný kontakt, neboť jsem pro něj "klatý" kvůli domnělým bludům W.L. S bratrem SV se známe mnohem lépe a mohu o něm vydat svědectví, že miluje Pána Ježíše, rozhodně není "individualista", ale žije církevním životem v místě svého bydliště a těší se ze společenství s bratry a sestrami. Ačkoli jsme spolu o jeho působení zde nemluvili, a já jsem ani nečetl všechny jeho příspěvky, předpokládám, že se chce dělit s ostatními o své potěšení z Krista a poznání pravdy.

Jinak jsem se ozval jen kvůli Gregově zmínce o mně a samozřejmě mě také mrzí jeho nehorázné výroky a soudy o službě W.L. Pokud si někdo myslí, že jej Bůh povolal k nějaké mimořádné službě, že má mimořádné obdarování (jak Greg mimochodem několikrát naznačil), OK, nechť jde a slouží, ať se ukáže, zda je to z Boha. Ale něco jiného je, když napadá Boží služebníky, obviňuje je z bludů a dokonce jim upírá Ducha Kristova. To je podle mne obrovský sebeklam, který je samozřejmě škodlivý pro daného člověka samotného, ale pokud se svými závěry vystupuje veřejně, ovlivňuje tím negativně i druhé. Znovu, je to virtuální realita, a to, co na jednoho působí jako naprostý úlet, se může druhému zdát jako velká pomoc od duchovního člověka...

Proto jsem rád, že namísto virtuální reality, mi Pán spíše dává milost, abych se mohl ve svém prostředí učit, jak zakoušet realitu v Ježíši a těšit se z praktického církevního života, v němž usilujeme o realitu Těla Kristova. Náš nynější život je jedinečnou příležitostí, jak získávat více Krista a předávat Jej druhým. Není divu, že nám apoštol Pavel říká, abychom vykupovali čas. Přeju nám všem, abychom byli před Pánem shledáni věrnými a dobrými správci Jeho milosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Úterý, 31. červenec 2007 @ 20:16:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen. Děkuji Pánu za tebe, Adame.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 31. červenec 2007 @ 23:57:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně to si taky myslím. Virtuální osoby na tomto fóru žijící jsou arci vytvořeny skutečnými křesťany, ale nejsou s nimi totožné.

Je to různý: někteří živí lidé se zde předvádějí tak jak by chtěli v církvi vypadat, jiní zde pouštějí ke slovu své nízké pohnutky, které veřejně neventilují, další si jen tak hrají, ještě jiní volají o pomoc, zatímco ve sboru nebo v rodině drží fazonu.
Někteří jsou pokrytečtí, ale jiní jsou naopak tady svoji a pokrytci jsou v církvi. Další sem nosí svůj idealismus, na který není u nich ve sboru nikdo zvědavý. Někteří tu politikaří. A možná je nejvíc těch, kdo se cítí v církvi sami a tady hledají, jako virtuální osoby, virtuální,skutečnější než skutečné, společenství. Dokonce sï zde někdo vytvořil osobu služebníka Božího, aby tu sloužil. A je ještě mnoho jiných cest a jiných důvodů, proč vznikají virtuální osoby.

Tohoto Krista vytvořil coby teatrální gesto nějaký standa vlček (třeba), a jsem rád, že o něm slyším dobré svědectví. To myslím vážně. Myslím, že dobré svědectví o živém člověku není samozřejmost. Vlastně je to vzácné zboží.

Olin


]


Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 17:29:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ještě k modalismu W.Lee:

W.Lee učí, že Ježíš je Duch svatý, že Duch svatý je Ježíš ( jako Osoba ), že Otec je Duch svatý, že Duch svatý je Otec.

Správné učení o Trojici je však zde:

Jednorozený Syn se zrodil z Otce přede všemi věky: Bůh z Boha, Světlo ze Světla,
pravý Bůh z pravého Boha, zrozený, nestvořený, jedné podstaty s Otcem.

Otec je všemohoucí, Syn je všemohoucí, Duch svatý je všemohoucí, ale nejsou
tři všemohoucí, ale jeden všemohoucí.


Otec je Bůh, Syn je Bůh, Duch svatý je Bůh, ale nejsou tři Bohové, ale jeden Bůh.

Otec je Pán, Syn je Pán, Duch svatý je Pán, ale nejsou tři Pánové, ale jeden Pán

Je jeden Otec a ne tři Otcové.

Je jeden Syn a ne tři Synové.

Je jeden Duch svatý a ne tři Duchové svatí.

Ve Trojici není prvního ani posledního, není většího, či menšího.

Jsou si rovny.

Otec je první mezi rovnými.

Prvnost spočívá na úrovni cti, autority a odpovědnosti.

Duch svatý věčně vychází pouze z Otce.
Ale co se týče mise na zemi, Duch poslal Syna a Syn pak Ducha skrze Otce.
Otec poslal Ducha skrze Syna.

Syn je předvěčně rozen.

Duch je věčně vycházející z Otce

Jedno Božské bytí je rodina tří rozdílných Osob.

Syn i Duch se podílejí plně a stejně v Jeho jediné podstatě.

Bůh je jedno bytí ve třech Osobách.

A tato Trojice je hierarchií sobě rovných Osob.

Osoba ukazuje KDO je Bůh : Bůh jsou tři Osoby.

Podstata ukazuje, CO je Bůh: Bůj je jedno bytí.

Syn je Bůh totožný s Otcem a odlišný od Něho Osobou.

V Bohu je jednota i odlišnost zároveň.

Tajemství Trojjediného božství=homoúsios – spolubytný, soubytný, identický v esenci,

spolujsoucný, jednobytný.

Otec je jedině Otcem a ne Synem ani Duchem.

Syn je jedině Synem a ne Otcem nebo Duchem.

Duch svatý je jedině Duchem svatým a ne Otcem ani Synem.

( ve smyslu vlastnosti – ta se nestěhuje z Osoby na Osobu. )

Syn jako Bůh je jiný než „ten Bůh“ a přece týž, nikoli však Otec.

Slovo bylo u Boha = Slovo bylo „k“ Bohu.

Vztah mezi Otcem a Synem = předvěčné rození.

Duch je jiný ( odlišný ) než Syn, ale ve vzájemné souvztažnosti, tj. ve společenství

s Otcem.

Duch je jiný než Otec, avšak je s ním spojen vztahem vycházení, lišící se od rození Syna.

Syn je poslán aby se spojil s naší přirozeností a obrodil ji.

Duch poslán, aby oživil naši osobní svobodu.


Syn a Duch se zejvují ve stejném důstojenství s Otcem a jsou s ním totožní co do bytnosti.

Otec sám na svět nepřichází.

Nerozenost, rozenost a vycházení, vztahy umožňující rozlišovat ( odlišovat ) Osoby.


Otec je pouze v souvztažnosti se Synem a Duchem.Co dělá Otec, dělá zároveň i Syn a Duch.

Syn je pouze v souvztažnosti s Otcem a Duchem. Co dělá Syn, dělá zároveň i Otec a Duch.

Duch je pouze v souvztažnosti s Otcem a Synem. Co dělá Duch, dělá zároveň i Syn.

Bůh je právě tak Monáda jako Triáda.

On je jedino-trojičný i trojjediný.

Kde 3=1 a 1=3

Klaníme-li se Bohu Bohů, vyznáváme charkteristickou odlišnost hypostazí, ale zachováváme jeden princip ( setrváváme při monarchii ).

Osoby jsou nerozdělitelné v tom, čím jsou a také v tom, co působí.

Nesmíme směšovat osoby a rozlučovat podstatu ( bytí )

Jiná je Osoba Otce, Syna i Ducha. Jediné je však Božství, rovná sláva, stejná věčná

velebnost.

Trojice je nevýslovná jednota, ale nekonečná rozdílnost.

Termíny jako počátek, příčina, rození, vycházení je nutné chápat v prostředí ze kterého

vycházejí, do kterého jsou zasazeny. Je to věčnost, kde první nepředchází druhé, není

počátek ani žádný proces.

Od nejdokonalejší příčiny nemůže vzejít nic menšího.

Ona je tak příčinou jejich rovnosti a pramenem jedné a téže podstaty.

Otec ale není onou podstatou.

Soupodstatnost není účast Syna a Ducha na bytnosti Otce.

Každá Osoba je Bohem svou přirozeností.

Hypostáze mají osobní vlastnosti.Např. Otec je anaition a Syn se toho nijak neúčastní.

Syn tedy nemá podíl na všem.

Způsob dostatečný k jejich rozlišování je nerozený, rozený a vycházející.

Zrozený není vycházející ani nezrozený, nezrozený není vycházející ani zrozený

a vycházející není nerozený ani zrozený.

Otec je příčinou v různém smyslu, neboť Syn je plozen a Duch vychází.

Je to v rozporu, aby Syn zároveň pocházel od příčiny a zároveň byl příčinou.

Stvoření nepochází od přirozenosti nebo hypostasí Otce a Ducha, ale od jejich
společné vůle a energie.

Jestliže má něco stejnou přirozenost jako Otec a Syn, pak bude stejně příčinou

Božství.

Jestliže ne, bude této přirozenosti cizí.

Jedna energie vyžaduje jednoho působitele.

Způsob bytí Ducha svatého není pouze vycházet, ale vycházet od Otce.

Mluvíme-li o tom, že Trojice je jedinou příčinou stvoření, myslíme tím

jednu přirozenost ve srovnání s mnohými stvořeními.

Je rozhodně lepší, když je příčina jedna, než mnohá. Je tomu tak i v Trojici.


Duch svatý vychází současně se Synem.

Otec je stejně jako Syn silou a moudrostí a Duch svatý rovněž.

Jestliže dva pocházejí od jednoho, je těžko představitelné, že by byli svázáni
příčinností ještě mezi sebou. ( vnuk )


Syn není Otcem.






]


Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 17:41:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle všechno je na mne moc složité a na Bohu miluji kromě jiného Jeho jednoduchost a prostotu, např. to, že podle Izaiáše ani ten nejhloupější po té cestě jdoucí, nezabloudí. V tom vidím Boží lásku a moudrost, kterou mnozí pohrdají.
Předkládám však jeden obrázek, který jsem slyšel a líbil se mi. Přirovnává trojjediného Boha ke slunci, kde Otec je ta žhavá obrovská koule ve vesmíru ty miliony km daleko od země, Syn je sluneční světlo, které vidíme a Duch Svatý je teplo, které cítíme. Hezký ne.
SV


]


Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 18:00:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Kriste,

tak složité to zase není. Bůh chce, abychom Ho uctívali v Duchu a v Pravdě. Tam, kde není Pravda, není ani Duch svatý ( 2Jan 9 ).

Proto musíme dbát, abychom nepřijímali učení obsahující kardinální bludy ( ani jeho nositele - učitele ), protože tím příjímáme i jiného ducha - jinak přijdeme podle 2Jan 9 o svoji ODMĚNU a nevstoupíme do Království.

Je možné mít v sobě ( v duchu ) Ducha svatého, být znovuzrozen a přesto přijímat v cizím učení cizího ducha ( do své duše a srdce ) A také ne každá duchovní přítomnost je Duch svatý, i když to tak může vypadat... ( Viz. četba knih W.Lee ).


]


Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 18:08:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Kriste,

odvolávat se na Boží prostotu a jednoduchost v zrovna v oblasti učení je vysoce nebezpečné. Neboť udržet se v Pravdě a nepřijmout žádný vážný blud znamená velmi pečlivé a pilné studium a znalost Písem ( Sk 17,11 ).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 18:25:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregorie,

žádné nebezpečí v tom nevidím, protože jinak by mnozí byli diskvalifikováni, což díky Bohu nejsou. A pak nezapomínej na Boží milosrdenství a milost jako vyjádření Boží lásky k Jeho dětem. Pán nás prostě nenechá, pokud Mu patříme a jsme skutečně jeho, a víme, že nás zná nebo, že se k nám zná. Copak by nás náš Otec nechal bloudit, když milujeme Pravdu a bloudit nechceme. To by nás přece nemiloval. Když jsou mé děti, jak se říká, mimo, tak jim to řeknu; nenechám je napospas jim samým, řeknu jim, tohle je lež, tohle je jinak. A náš Bůh není v tomhle jiný. Kdyby tomu tak nebylo, zabloudili bychom raz dva. S poslední větou souhlas.
SV


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 18:54:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Kriste,

máš dosti naivní názory. Desítky miliónů Božích dětí se dnes zmítají v bludech hnutí víry a dalších bludných proudů charismatického hnutí. Nejsou to snad Boží děti? Podle mně ano ( jejich učitelé a proroci NE! ) a přesto jsou pojati takovými bludy. Desítky miliónů jich bylo oklamáno falešnými proroky charismatického hnutí a věří jim, i přesto, že ani jedno jejich proroctví nebylo naplněno.

To samé platí i pro následovníky služby W.Lee.

A je pouze jediná příčina - Nejsou založeni na skále Božího Slova. Nekopali dostatečně hluboko, aby měli svůj dům založen na skále Slova. Pán Ježíš řekl, že MY ( ne jen On ) musíme slyšet Jeho Slovo a plnit ho. MY musíme DRŽET to, co máme a MY máme HLEDĚT sebe, abychom neztratili to, za co jsme pracovali.

"A protož každého, kdo slyší slova má tato a plní je, připodobním muži moudrému, kterýž ustavěl dům svůj na skále." ( Mt 7,24 ).

"DRŽ se toho, co máš, aby žádný nevzal koruny tvé." ( Zj 3,11 )

"HLEĎTEŽ sebe, abychom neztratili to, o čemž jsme pracovali, ale odplatu plnou, abychom vzali." ( 2Jan 8 )

Tato a mnohá další Slova potvrzují, že Pán za nás tyto věci dělat nebude. Je to Jeho milost ale také NAŠE odpovědnost.

Tvé verše o prostotě a jednoduchovsti se vztahují na přijetí Pána Ježíše vírou, avšak již ne na to, že si na tomto základě můžeme s učením dělat, co se nám zachce. Naopak - zde platí, že neučení a neutvrzení natahují Písma ke své vlastní záhubě, protože některá jsou nesnadná k porozumění ( 2Pt 3,16 ).

V této souvislosti je třeba také připomenout bludné názory W.Lee na DOKTRÍNY a UČENÍ, které ostře kontrastují s Pavlovým MNOHÝM zdůrazňováním zdravého učení ve všech pastorálních Epištolách.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 19:38:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregorie,

máš pravdu. Pán mluví, ať sám nebo skrze apoštoly, o spoustě věcí, které máme dělat, které za nás nikdo neudělá a udělat nemůže, a za které nás Pán činí a bude činit zodpovědné. Avšak chvála Pánu, že nás nenechává bez pomoci. Chvála Pánu, že je vždy s námi a pro nás. Kéž bychom i my byli vždy tak pro Něho, s Ním a pro Jeho věci. Kéž bysme byli ochotni platit cenu, milovat Ho, dávat Mu první místo, spolupracovat s Ním atd. Je toho opravdu hodně, ale ve skutečnosti jen jedno - chodit podle Ducha (žít duchem nebo v duchu), což jinými slovy řečeno znamená zůstávat v Kristu a Jeho slově jako Jeho praví učedníci. Nejsem-li v Duchu, nezůstávám-li v Kristu, nejsem způsobilý všechno to, co Pán chce, naplnit - stejně jako Židé nebyli schopni naplnit Zákon. Proto v nás Pán žije, proto se chce stát naší všezahrnující náhradou jako Ten, kdo naplnil Zákon; kdo je v nás a Jeho zákon Ducha Života nás vnitřně usměrňuje, vede, vědom si naší "neschopnosti" na straně jedné a na straně druhé nepřijatelnosti pro Boha. To píšu ne proto, že bych tě chtěl učit, ale jako svědectví a zkušenost života s Pánem.
SV


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 20:11:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Kriste, píšeš

///Avšak chvála Pánu, že nás nenechává bez pomoci. Chvála Pánu, že je vždy s námi a pro nás.///

A jak je to tedy s těmi Božími dětmi ( s těmi desítkami miliónů ), kteří jsou svedeni falešnými učiteli a proroky? Jak je to se stamilióny katolíků, mezi nimiž jsou určitě také znovuzrozené Boží děti? Jak to, že je Pán Ježíš ponechává v bludech? Není snad také s nimi a pro ně? Jak to, že Pán ponechává v bludech i vás - následovníky služby W.Lee?

Jediná odpověď je ztráta respektu k Písmům nebo neznalost těchto svedených lidí. W.Lee např. se vyjadřuje velmi nelichotivě o doktrínách a učení a také výsledky a konečné produkty jeho učení tomu odpovídají.

Ano. Pán Ježíš je s těmi, kteří respektují Jeho Slovo a činí Jeho vůli. Např. bratři ze Stuttgartu spolu s jinými místními církvemi, kteří dříve následovali službu W.Lee, se od jeho učení kategoricky distancovali v roce 1989, protože chtěli zůstat věrni Božímu Slovu. A s takovými věřícími skutečně Pán Ježíš je.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 21:58:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregu,

jestliže lidé, byť by to byly Boží děti, nemilují Pravdu, Bůh je vydá napospas lži a bludu. To není neláska k Božím dětem, co Boha vede k takovému jednání, ale láska v Pravdě. A není to aktivní jednání. Bůh je prostě nechá jim samým tak, jako nezatvrzuje něčí srdce, ale nechá ho v tvrdosti srdce, která tu už byla. Doporučuješ mi tu jakési bratry ze Stuttgartu, které neznám stejně jako důvod, proč bych ti měl věřit a tvé doporučení přijmout, spolu s místními církvemi, kteří ačkoli nejdříve následovali službu W. Lee se nakonec od jeho učení kategoricky distancovali, protože chtěli zůstat věrni Božímu Slovu. S takovými věřícími prý Pán Ježíš skutečně je. Chceš tím naznačit, že se mnou a s bratry, které znám a s nimiž mě Pán spojil, Pán Ježíš skutečně není? To jsi taky vymyslel vlastní hlavou? Je-li tomu tak, pak je to vskutku ohavnost před Bohem a Jeho Kristem, který jako dobrý Pastýř nechá 99 spravedlivých, aby hledal a našel jednu zatoulanou (neposlušnou) ovečku a vzal ji zpět do stáda. Kdyby s námi Pán Ježíš nebyl, jak bychom mohli prožívat na setkáních Jeho přítomnost a jak by mohl vyslýchat modlitby církve a jak by mohl proměňovat bratry a sestry a působit růst v životě? Odpovídat nemusíš!
SV


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 22:33:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Kriste,

odpovídat musím. Já jsem neřekl, že s Božími dětmi, které se staly obětí bludu Pán Ježíš NENÍ. Řekl jsem, že je skutečně s těmi, kteří zůstávají v Kristově učení. Myslím tím, že je s nimi trvale ( kromě případů poskvrněšní se hříchem ).

S těmi, které jsou v bludu je už z toho důvodu, že v nich žije a proto je v tom bludu s nimi. Jenže kdykoli tyto Boží děti používají knihy ( nebo kazety ) bludných učitelů nebo myslí na myšlenky z těchto knih či na tyto učitele samotné ( třeba jen na jejich jméno ) tak jsou v těchto okamžicích poskvrňováni a vlastně duchovně cizoloží s jiným duchem. Už tím, že tady zmiňuji jméno a učení W.Lee jsem i já nyní poskvrněn.

V okamžicích, kdy tyto Boží děti čtou pouze Boží Slovo ( ne však Recovery Version, jejíž původcem je W.Lee - podobně jako u nás je překlad NBK znesvěcen Sašou Flekem ) nebo čistou duchovní literaturu, nebo nečtou nic a jen se modlí, jsou od toho bludného ducha očišťováni.

Jestliže by nastala situace, kdy by znovuzrozené Boží dítě - následovník služby W.Lee ( nebo jakéhokoli jiného bludného učitele ) nepřišlo do styku s žádnými jeho spisy po dobu jednoho a více dnů, ani by na jeho spisy a na jeho jméno nemyslel, došlo by k úplnému očištění skrze Ducha Páně, tak že Duch svatý by naplnil i duši a celé srdce věřícího, a to do té doby, dokud by toto Boží dítě opět neotevřelo nějaký jeho spis. Pak by Duch svatý opět odešel z duše věřícího ( stáhl by se do ducha ) neboť ten studiem těchto spisů sám sebe poskvrňuje a tedy hřeší. Samozřejmě, že tento věřící si toho není vědom, neboť bez daru rozlišení duchů není schopen poznat, že duch, který ho naplňuje četbou závadné duchovní literatury není z Boha. Dokonce si může myslet, že ho to čtení velmi silně naplňuje Duchem svatým.

To platí o každém bludném učení. Jestliže Boží dítě bude číst Strážnou věž od Svědků Jehovových, poskvrní se tím podobně ( pouze jiným duchem ). Bez daru rozlišení duchů však bude uvnitř vnímat jen dočasnou víru ( třeba chvilkovou ) některým věcem tam obsaženým, která je způsobena infiltrací a poskvrněním se tímto duchem Jehovismu. Postupným očištěním od toho ducha, které může trvat několik hodin pomine i dočasná víra tam obsaženým věcem.

Mám naději, že každý, kdo není v jakémkoli bludném učení namočen dlouhou dobu, může být z něho vysvobozen. čím větší a hlubší vazby si však vytvoří v nezdravém prostředí, tím hůře ho pak bude opouštět a tím menší je pravděpodobnost, že tak někdy učiní.

Skutečnost, že je někdo PROMĚŇOVÁN není žádným důkazem pravosti učení a ducha. Bludní duchové také dokáží "proměňovat" a dokonce i falšovat jakékoli OVOCE. Dokáží zfalšovat lásku, radost i pokoj. Jediným poznávacím znamením je soulad s Písmy ( Sk 17,11 ), když pominu dar rozlišování duchů.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Pondělí, 30. červenec 2007 @ 23:29:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregu,

to znamená, že každý, kdo nemá dar rozlišování duchů, je ztracen, protože nemá šanci poznat, že je sváděn falešným duchem a přesto bude Pánem činěn zodpovědným, že se nechal svést. To je tedy Pán Ježíš pěkně nespravedlivý, že jo? To mi tyhle tvé fantasmagorie předkládáš k věřění a myslíš si, že jim Duch pravdy ve mně vydá svědectví, že je to pravda? Řeknu to na rovinu a jasně. To, cos napsal prostě pravda není. Některé jednotlivosti se pravdě blíží, ale celek je lež. Proč? To tě možná překvapí! Protože to není v souladu s Písmem, s Duchem Písma, s Pravdou, která je v Duchu v našem duchu.

V úvodu jsi psal, že odpovědět musíš, ale na moje otázky jsi neodpověděl. Člověka neposkvrňuje to, co do něho vchází, ale to, co z něho vychází. Ano, Pán Ježíš to řekl o jídle do břicha a slovu, které člověk mluví, ale platí to i o duchovní stravě. Člověk, který čte něco závadného, není poskvrněn pouhým čtením. Poskvrní se teprve tehdy, když to, co čte, přijme (sní), stane se to jeho součástí a začne to mluvit. Mám přítele, který jednou dostal Strážnou věž, přečetl ji a udělalo se mu špatně od žaludku. Když se ptal Pána, co se děje, řekl mu, co se stalo, bratr učinil pokání a bylo po bolesti. Žádný dar rozlišování duchů nemá a přesto věc byla promptně vyřízena. Připomíná mi to také skoro dvouhodinový rozhovor s přískušníkem hnutí Haré Kršna, který mi říkal, že to, že se mnou mluví a že mě poslouchá je hřích u jeho boha, ačkoli v Božích očích to samozřejmě žádný hřích nebyl. Inu, kéž ti dá Pán světlo, abys v Jeho Světle viděl světlo a byl vysvobozen z této temnoty, lži a klamání nejen sebe sama, ale i druhých. Amen.
SV


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 31. červenec 2007 @ 08:50:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Kriste,

///to znamená, že každý, kdo nemá dar rozlišování duchů, je ztracen, protože nemá šanci poznat, že je sváděn falešným duchem///

Ne, tak to není. Jsou DVA hlavní prostředky rozlišení v tomto ohledu. Prvním a nejdůležitějším je Boží Slovo. To je objektivní část rozlišování, kdy máme zkoumat, zda ty věci, které nám KDOKOLI předkládá se skutečně "MAJÍ TAKTO". ( Sk 17,11 ).

Subjektivní část rozlišování se děje skrze duchovní smysly ( intuici - Žd 5,14 // Fil 1,10 ) anebo skrze dar rozlišování duchů ( 1Kor 12,10 ) zda jsou z Boha nebo ne.

Obě tyto části rozlišování duchů popisuje také kniha Job:

"Zdali ucho slov rozeznávati nebude ( objektivní část ), tak jako dásně pokrmu okoušejí?" ( subjektivní část ). ( Job 12,11 )

A také: "Neboť ucho řečí zkušuje, tak jako dásně okoušejí pokrmu." ( Job 34,3 )

UCHO hovoří o objektivním rozsouzení skrze Slovo Písem a DÁSEŇ hovoří o subjektivním okoušení skrze dar rozlišování duchů nebo skrze dobře vycvičenou intuici.

Dále píšeš:

/// To je tedy Pán Ježíš pěkně nespravedlivý, že jo? ///

Pán Ježíš určil v Těle Kristově příslušné specifické služby každému údu Těla. Služba každého údu je potřebná a jiný úd ji nahradit nemůže. Nikdo nemůže zastávat určitou funkci v Těle, když k ní nedostal obdarování. Noha nemůže být okem atd. Pokud některé údy nerespektují nebo nerozeznávají funkci některého údu Těla, pak jsou na vlastní odpovědnost vystaveni následkům svého jednání. A to platí jak v jednotlivém místním sboru, tak i v Církvi všeobecně.

Dále píšeš:

/// Člověka neposkvrňuje to, co do něho vchází, ale to, co z něho vychází. Ano, Pán Ježíš to řekl o jídle do břicha a slovu, které člověk mluví, ale platí to i o duchovní stravě. ///

To se velmi mýlíš. Vidím, že neznáš biblické učení o poskvrňování. A ani jsi svá tvrzení vůbec nedoložil Písmem. Pravděpodobně ti stačí ta tvá pravda v duchu a tvé subjektivní pocity. Pán Ježíš i apoštol Pavel v této souvislosti VŽDY mluví JEN o JÍDLE:

"Ještě i vy bez rozumu jste? Nerozumíte-li, že všechno, COŽ V ÚSTA VCHÁZÍ ( jen jídlo ), DO BŘICHA JDE a vypouští se ven?" ( Mt 15,16-17 )

V celé Ř 14. kapitole, která hovoří o tom samém tématu je ve 23 verších 18 zmínek o jídle a pití. Když Pavel říká, že "NIC není nečistého samo ze sebe, než tomu, kdo tak soudí, že by nečisté bylo, jemu nečisté jest", myslí tím POUZE POKRMY a PITÍ. ( A i toto má výjimky - a těmi jsou nadměrné užívání alkoholu a užívání drog vůbec. Např. káva je droga-psychostimulant a jako taková neprojde čistá před Pánem. Je to sice velmi slabá droga, ale přesto kofein je na oficiálním seznamu drog a jako takový neobstojí vedle Boží svatosti ).

Kde se tady mluví o duchovním pokrmu? A jestliže podle Mt 15, 18-20 poskvrňuje člověka pouze to, co pochází z jeho srdce, pak to poskvrňuje také srdce člověka, který ty řeči poslouchá. Proč myslíš, že apoštol Pavel píše:"Žádný vás nesvoď marnými řečmi, neboť pro takové věci, přichází hněv Boží na syny nepoddané. Nebývejte tedy účastníci jejich." ( Ef 5,6-7 ) Proč píše:"Smilstvo pak i VŠELIKÁ NEČISTOTA" ( včetně bludů ) a dalších věcí "aniž jmenováno buď mezi vámi, jak sluší na svaté."? ( Ef 5,3 )

Proč nás Pavel nabádá, abychom MYSLELI na to, co je "pravé, poctivé, spravedlivé, čisté, milé, dobropověstné, ctné a chvályhodné"? ( Fil 4,8 ) Jsou snad takovými věcmi bludy a cizí učení? To, že zde o těchto věcech musím mluvit je pouze z nutnosti varovat.

Proč si myslíš, že SZ zakazoval byť jen vyslovení jména pohanských falešných bohů? "Nesměšujte se s těmi národy, kteříž pozůstávají s vámi, a JMÉNA bohů jejich nepřipomínejte......"( Joz 23,7 ) Myslíš, že to dnes již neplatí?

Proč se podle tebe máme VAROVAT styku s falešnými učiteli a bludaři? Dokonce je nemáme ani zdravit?

"Přichází-li kdo k vám a tohoto učení nepřináší, nepřijímejte ho do domu, aniž ho pozdravujte. Neboť kdo takového pozdravuje, obcuje skutkům jeho zlým." ( 2Jan 10-11 ) Jestliže obcuji jeho skutkům a učení, je to jako bych je schvaloval a proto hřeším, jsa poskvrněn tím samým hříchem. Stačí když ve městě pozdravím např. Jehovistu. Na duchovní rovině je to stejné, jako bych na sebe ve fyzické rovině hodil kus bláta.

Proč se máme "oddělovat od nevěřících" a od jejich učení? ( 2Kor 6,14-17 ). "Jaký je spolek světla s temnotou"? Jak můžeme věnovat pozornost učení, které zneucťuje našeho Boha a Pána Ježíše Krista? Proč máme "nenávidět i tu od těla poskvrněnou tuniku falešných křesťanů"? ( Juda 23 ) Proč se máme "odvracet, vyhýbat, zdržovat, varovat" od těch, kteří odporují učení apoštolů? ( Ř 16,17 ) Protože nás to neposkrňuje? Protože někdo z nás tím nemůže být sveden trvale? Protože to není hřích? Proč nám apoštol Pavel dává v souvislosti s falešnými učiteli příkaz: "A od takových se ODVRACEJ."? ( 2Tim 4,5 ) Myslíš že můžeme mít skrze tato učení společenství s démony a zároveň s Pánem? ( 1Tim 4,1 // 1Kor 10, 20-22 )

Vůbec se nedivím, že bratr, o kterém píšeš dostal při čtení Strážné věže bolesti od žaludku, neboť je to právě břišní dutina, kam pronikají nečistí duchové ze závadné literatury. Tak jako když jsme naplněni Duchem svatým pak Duch svatý prýští z naší břišní dutiny - doslova ( Jan 7, 38 ). On činil pokání a bolesti přestaly. Jeho očíštění však trvalo ještě několik hodin. Jako SVATÍ se podle Písma nemůžeme bez výslovného Pánova příkazu ( za účelem varování druhých nebo Evangelizace ) poskvrňovat cizím učením, neboť již ve SZ je psáno, že "Oběti jejich budou jako chléb kvílících, z něhož kdož by koli jedli, poskvrnili by se, protože chléb jejich pro mrtvé jejich NEMÁ PŘICHÁZETI DO DOMU HOSPODINOVA." ( Oz 9,4 )

Závadné učení nemá přicházet ani do Církve jako do Domu Božícho, ani do nás jako Chrámu Božího ani do našich fyzických domů. A jestliže taková učení byť jen POUZE ČTU, aniž bych je přijímal, tak prostě DO MNE VCHÁZEJÍ. Každé slovo obsahuje nějakého ducha a tento duch do nás vchází i s tímto slovem. Stačí jen, když se mu vystavíme. Tvůj bratr čtoucí Strážnou věž je toho dokonce i fyzickým důkazem skrze bolesti břicha. Dokonce některá vyloženě satanská učení ( magie, astrologie, věštění, pohanské náboženské knihy ) stačí mít pouze doma v knihovně a ani je nemusíš číst ( dokonce stačí mít doma jen jejich symboly či předměty s nimi svázané ) a přesto tě poskvrňují jakožto PROKLETÁ VĚC ( Joz 7. kap. ) kterou jsi ponechal nebo vnesl do svého domu. V takovém případě Bůh s takovými svými dětmi není ( pouze v jejich duchu ) a vydá je napospas nepříteli.

Pakli je to podle tebe jinak - DOKAŽ MI TO Z PÍSEM. Mohu jen konstatovat, že i příslušník Hare Kršna ví v tomto případě více o duchovních věcech než ty, když mluví o tom, že má u svého boha hřích, když s tebou mluví. Samozřejmě - v satanově zájmu není, aby krišnovec slyšel Evangelium. Když jsi mluvil s tím přílušníkem Hare Kršna, mluvil jsi s ním legálně, neboť jsi mu kázal Evangelium. Neboť existuje i legální, povolená poskvrna, pokud je to na cestě Boží vůle. Viz. styk s nevěřícími v našich zaměstnáních, Evangelizace příslušníků pohanských náboženství apod. Někdy musíme sestoupit i do bahna, abychom odtamtud někoho vytáhli...













]


Dotaz pro Gregoriose (Skóre: 1)
Vložil: PetrL v Úterý, 07. srpen 2007 @ 09:09:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregory,
mám na Vás dotaz trochu mimo téma. Napsal jste: Např. káva je droga-psychostimulant a jako taková neprojde čistá před Pánem. Je to sice velmi slabá droga, ale přesto kofein je na oficiálním seznamu drog a jako takový neobstojí vedle Boží svatosti ).

Rozumím tomu správně, že tedy ve Vašem společenství není dovoleno si sednout a popovídat u kávy?



]


Re: Dotaz pro Gregoriose (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 07. srpen 2007 @ 20:21:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý PetřeL,

to není otázka toho, co je dovoleno. Všechno je dovoleno, ale ne všechno prospívá. Toto zjevení o kávě dal Pán pouze mně a moji bratři tím nejsou nijak vázáni. Já pouze sděluji to, co jsem přijal od Pána a každý se může ( nebo nemusí ) podle toho zařídit. Ani mně Pán Ježíš nezakázal pít kávu. Pouze mi řekl:"budeš-li jí pít, nebudeš mít moc". A také skrze dar rozlišování duchů vnímám nelibost Pána Ježíše, i kdyby jsem měl pouze kávu někomu udělat, či naservírovat. Pokud jde o drogy, není Pánem schváleno, ani jejich "dealerství" ( vaření a distribuce kávy ).

Káva jako psychostimulant dokáže udržet při "životě" a povzbudit člověka, který by jinak ( bez kávy ) byl velice unaven. Proto je třeba zamyslet se, "na co vlastně jedeme" ve svém každodenním životě. Kdo pije kávu, ať zkusí ji třeba 14 dní nepít, a pak zjistí, "na co vlastně jede". Káva jako psychostimulant je slabý odvar drog jako je pervitin nebo kokain ( stejný povzbuzující princip, i když jiná, mnohem slabší látka ). Ale Pánu nezáleží na množství. Např. v případě krádeže je pro něj stejná věc, když někdo ukradne v práci špendlík, který mu nepatří, jako když vezme 100 000. Duch krádeže je tu úplně stejný. Pouze následky mohou být jiné.

A právě tak se Pánu nelíbí, když svoji psychiku povzbuzujeme byť třeba jen slabými drogami.

Takže, abych odpověděl na tvoji otázku. V soukromí je pití kávy každého věc, ale v našem budoucím společenství, myslím tím na společném shromáždění, kde se má sloužit Pánu Ježíši, se káva pít nebude.

Jinak má nevěřící žena je na kávě přímo závislá a doma ji svobodně pije. Pouze já jí ji již, jako dříve, nevařím ani nepodávám ( nenosím ). A podotýkám, že jsem byl dříve kávový fajnšmekr, který si kávu připravoval jedině v pravé arabské džezvě a přesně podle arabského způsobu.


]


Re: Dotaz pro Gregoriose (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 07. srpen 2007 @ 20:37:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Jinými slovy,

jestliže se chce nějaký bratr v soukromí poskvrňovat byť i jen slaboučkými drogami ( ale přece jen drogami ), je to jeho věc. Avšak podávání kávy na společném shromáždění celé místní Církve nebo na shromáždění po domích, by bylo znesvěcením celého shromáždění a to již není záležitostí dotýkající se jen jednotlivců, ale především Boha a Krista a Jeho Ducha a pak i celého JEHO DOMU ( shromáždění ).

A to nelze připustit v případě, že starší sboru mají o této záležitosti povědomí.


]


Re: Re: Dotaz pro Gregoriose (Skóre: 1)
Vložil: PetrL v Pátek, 31. srpen 2007 @ 11:04:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za odpověď, Gregory.


]


Re: Dotaz pro Gregoriose (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 07. srpen 2007 @ 21:15:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Příkladem je nám Pán Ježíš na kříži, který nepřijal ani slabou drogu, kterou mu podávali, aby bylo zmírněno jeho fyzické utrpení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 31. červenec 2007 @ 09:04:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Kriste,

a existuje dokonce i nechtěná poskvrna, která není závislá na vůli věřícího: "Po všecky dny nazarejství svého SVATÝ bude Hospodinu. Umřel-li by pak kdo blízko něho náhlou smrtí, a POSKVRNIL-li by hlavy nazarejství svého, oholí hlavu svou v den očišťování svého, dne sedmého oholí ji." ( Nu 6,9 )

V našich podmínkách se tak stane např. když někdo z nevěřících v naší blízkosti pustí vyloženě satanistickou rockovou hudbu, ze které vychází satanský duch. Jde o naše poskvrnění, na které jsme nemohli mít žádný vliv. Jedinou možností je vzdálit se z doslechu. K nechtěnému poskrnění však již došlo. A bude potřeba určitého času k opětnému očístění skrze Ducha našeho Boha, případně skrze Boží Slovo.

To je prostě vlastnost svatých věcí - je možno je snadno poskvrnit a znesvětit nesvatými věcmi ( Ag 2,12-15 ).

Myslíš, že je např. možné sledovat TV, aniž by došlo k našemu poskvrnění? Taková možnost neexistuje.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 31. červenec 2007 @ 11:04:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Dalším příkladem náhlého poskvrnění, ke kterému může dojít nezávisle na nás je to, když někdo v naší blízkosti vezme jméno Boží nadarmo. Pán Ježíš v nás na to pochopitelně reaguje, neboť je to vážný hřích. Na nás to pak působí opět tak, jako kdyby na našeho ducha někdo hodil kus bláta ( obrazně řečeno ).




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Úterý, 31. červenec 2007 @ 12:24:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregu,

děkuji za rozsáhlé poučení o poskvrňování, které mě vede k vděčnosti Pánu Ježíši Kristu za Jeho umývání nohou, za Jeho obmývání Božím slovem a především za očišťování Jeho krví, prolitou na kříži Golgoty. Děkuji Pánu za Jeho každodenní spásu Jeho životem, za to, že je se mnou, ať se děje, co se děje, protože je věrný a moje případná nevěra Jeho věrnost nemůže vyprázdnit. Je věrný především sám sobě - svému Slovu a slovu, které mi řekl, takže se nemusím bát nikoho a ničeho kromě Boha samého. Z Boží milosti a vnuknutí jsem si vyvolil Boží bázeň, v níž chci být stižitelný stejně jako byl Pán Ježíš, vědom si toho, je v tom mým nedostižným vzorem a tak mi vlastně nezbývá nic jiného, než žít Jeho životem skrze Krista ve smíšeném duchu tím, že Ho jím, piju a dýchám a On se tak stává mnou a já Jím v životě a přirozenosti, a mít tak Boží bázeň v mém duchu jako i všechno ostatní, čím Pán je a co vykonal, a co pro mě a nejen pro mě číní Pán skutečným skrze Ducha skutečnosti, který to všechno do mě přenáší. Stručně řečeno, jsem-li a zůstávám-li ve svém duchu, což je moje zodpovědnost před Pánem, pak se On stará o všechno, o co já se účinně postarat nemohu. Nechám-li se vést Duchem Svatým v mém duchu, nemůže se mi stát nic, co by Pán nechtěl. A i kdybych selhal a padl, má moc mne znovu pozvednout a obnovit. Na Něho se spoléhám, Jemu jedinému důvěřuji, Jeho jediného chci vidět, slyšet a poslouchat podle Boží vůle a k Boží slávě. Jedině tak mohu splnit úkol, který mi dal a naplnit službu, kterou jsem od Něho přijal a jedině tak bude mít můj život smysl a dojde naplnění tak jako Boží plán, který Bůh uskutečňuje jako Boží věčný záměr - totiž vybudování vzájemněho Božího příbytku; nejprve domu či chrámu a posléze Božího svatého města - Nového Jeruzaléma = Boží stánek s lidmi. Tímto Bořím domem a chrámem je v tomto věku Církev jako Tělo Kristovo, které se v budoucím věku stane Kristovou Nevěstou a ve věčnosti manželkou Beránkovou = Nový Jeruzalém = vzájemný příbytek Boha a lidí (Jeho vyvolených). Její jsem součástí stejně jako miliony (miliardy?) věřících svatých všech dob a pokolení. A děkuji Pánu, že On jako moje živá a věčná naděje ve mně jako tato naděje žije a je vírou v to, co ještě není vidět, ale co mohu vidět nyní v mém duchu a vědět, že to uvidím i svýma očima. Jemu jedinému, našemu milujícímu, moudrému, svatému a spravedlivému Bohu - Otci, Synu a Duchu Svatému za to budiž vzdána chvála a sláva v Církvi a skrze Církev. Halellujah! Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Úterý, 31. červenec 2007 @ 15:49:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oprava: Začátek 4. věty od konce - Tímto Bořím ... má být samozřejmě Božím domem a chrámem ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 31. červenec 2007 @ 11:37:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nebo další příklad nechtěného, náhlého poskvrnění. Někdo ve vaší blízkosti otevře nějakou pohanskou náboženskou knihu ( korán, buddhovy spisy nebo spisy hinduismu apod. ) a začne si v ní číst. Jste-li v jeho blízkosti, pak duch vycházející z této knihy zasáhne a poskvrní i vás.

Již samotná existence takové knihy ve vaší blízkosti je poskvrňující. Natož pak, když z ní někdo začne číst. V tu chvíli duch té knihy povstane tak, jako byste ji četli vy a její špína vás zasáhne. Duch svatý je však SVATÝ a ČISTÝ a proto se na tyto věci nemůže dívat ani přebývat v jejich blízkosti. Stáhne se z naší duše do našeho ducha a my jsme poskvrněni až do okamžiku dokončení postupného očištění skrze Ducha našeho Boha a skrze Jeho psané nebo aktuální Slovo.

Někdo by mohl namítnout:"Ale vždyť Pán Ježíš v nás je silnější než ten, který je ve světě." A to je svatá pravda, ale v případě našeho styku s nesvatými věcmi ( jakož i s hříchem ) to neplatí. Budeme-li mít hluboké společenství s nevěřícími, budeme-li v trvalém styku s jejich praktikami a učením, budeme poskvrněni. Proto nás 2Kor 6,14-7,1 vybízí, abychom se "očišťovali od každé poskvrny těla i ducha", která je následkem hlubšího společenství s nevěřícími. Pak nás Bůh prohlásí za své syny a dcery také de facto, nejen de iure.

Tyto mé poznatky vycházejí především z Písem, ale i z mého subjektivního vnímání duchovních realit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 31. červenec 2007 @ 11:56:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Omlouvám se, že nebudu moci od teď až do 6.8. odpovídat, neboť odjíždím pryč a nebudu mít po ruce internet.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Sobota, 04. srpen 2007 @ 19:35:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregu,

vidím, že už jsi na Granu, ale nevím, jestli chceš pokračovat v debatě. Jinak ti děkuji za námět k obecentsví s Pánem ohledně toho, jsme-li bohové nebo ne, je-li to blud nebo ne apod. Dej tu tedy vědět.
SV


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a poko (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 05. srpen 2007 @ 17:30:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Kriste,

vrátil jsem se o něco dříve. A v naší debatě samozřejmě pokračovat chci. Pán buď s tvým duchem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je život a (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Neděle, 05. srpen 2007 @ 18:56:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregu,

Milost a pokoj kéž se ti rozhojní v poznání Boha a Ježíše Krista, našeho Pána. Děkuji Pánu za to, že mě přiměl skrze tvé komentáře a připomínky zamyslet se obzvláště nad jednou věcí. Pokud W. Lee říká, že jsme bohové, já dodávám, že toliko v životě a přirozenosti nikoli v Božství s velkým "B"; je to skutečně blud nebo správný výklad a význam Kristova učení, který má svůj původ v Bibli? A když jsem ty věci zvažoval před Pánem a v obecenství s Ním, přišlo mi slovo z Jana 10:34-35 a v souvislosti s ním i odkaz na Žalm 82:6, který zde Pán Ježíš cituje.

Zde je výsledek: Pán Ježíš na úmysl Židů kamenovat Ho za rouhání, za to, že řekl: Já jsem Boží Syn., odpověděl: "Což není ve vašem Zákoně napsáno: Já jsem řekl: Bohové jste. A jestliže ty, k nimž se stalo slovo Boží, nazval bohy - a nemůže být zrušeno Písmo - proč Mně, kterého Otec posvětil a poslal na svět, říkáte: Rouháš se, protože jsem řekl: Jsem Boží Syn. A pak nepřímo dokazuje, že je tím, za koho se vydává, připomenutím svých skutků, které nejsou Jeho, ale Otcovy. V Žalmu 82:6 je napsáno: Ač jsem řekl: Jste bohové, všichni jste synové Nejvyššího, zemřete... Ať ti, jimž řekl Bůh: Jste bohové, byli kdokoli, Pán Ježíš jim vydal svědectví, že se k nim stalo slovo Boží. Bůh jim dokonce řekl: jste synové Nejvyššího.

A já se ptám. Stalo se k nám Boží slovo? Narodili jsme se z Boha (Ducha)? Jsme děti (synové) Boží? - v Kristu Ježíši ovšem, ne sami v sobě?! Posvětil nás Otec a skrze Pána Ježíše poslal do světa kromě jiného činit skutky, které činil Kristus, a dokonce ještě větší? Jestliže ano, pak jsme bohové ve smyslu synové Nejvyššího! Máme Boží slovo v sobě, máme Boží život v sobě, dokonce máme v sobě Boží moc, která vzkřísila Krista z mrtvých. My o sobě nemůžeme říct: Já jsem bůh. Mohu o sobě říct maximálně: Já jsem Boží syn. Ale Bůh o nás může říct: "Vy jste bohové." Pokud se k nám stalo Boží slovo. Pokud nás posvětil v Kristu a poslal do světa, abychom sloužili Kristem coby životem; Kristem, jehož jsme poznali a poznáváme jako náš Život, který v nás žije a my žijeme a zůstáváme v Něm. Amen.

Milost našeho Pána Ježíše Krista buď s tvým duchem. Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je živo (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 05. srpen 2007 @ 19:51:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Žalm 82 je často zneužíván k tvrzení, že jsme bohové. Jenže tam je také napsáno, že Bůh takto hovoří ve SHROMÁŽDĚNÍ bohů, tedy ve shromáždění duchovních mocností, které mají nesrovnatelně větší moc, než lidé. Bůh zde mluví k nebeským mocem, a nikoli k lidem. My lidé, ani jako synové Boží na této zemi, nebudeme mít nikdy takovou moc, jako tyto bytosti, shromážděné ve shromáždění Božím, přímo u Božího trůnu. Tyto duchovní mocnosti ovlivňují celé národy a vládnou nad nimi v mezích své kompetence. My nikdy toto mít nebudeme. Můžeme pouze skrze modlitbu, která je v souladu s Bohem a Kristem ovlivnit to, co si Bůh přeje ( třeba i dějiny ) a co by stejně udělal. Tyto bytosti však mají určitý stupeň nezávislosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Neděle, 05. srpen 2007 @ 21:40:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
My lidé, ani jako synové Boží na této zemi, nebudeme mít nikdy takovou moc, jako tyto bytosti, shromážděné ve shromáždění Božím, přímo u Božího trůnu. Tyto duchovní mocnosti ovlivňují celé národy a vládnou nad nimi v mezích své kompetence. My nikdy toto mít nebudeme.

Mám dotaz. KDE JSME V KRISTU A S KRISTEM PRÁVĚ TEĎ?! Odpovím si slovy apoštola Pavla. Na trůnu po pravici Boží moci. Ne u trůnu, ale NA TRŮNU! Mocnosti, o nichž mluvíš, nikdy nebudou disponovat Boží mocí, která hýbe nejen národy, ale celým vesmírem. Mají jen svou dočasnou a ukradenou moc. Kolik jí budou mít, až bude satan spoután řetězem jediným andělem Božím, uvržen do propasti a bude tam zamčen a zapečetěn na tisíc let?! A skrze čí a jakou moc kralujeme již teď v životě a budeme kralovat v tisíciletém Království?! Skrze moc vzkříšení - moc, která vzkřísila Krista z mrtvých! Až se stane království tohoto světa Královstvím našeho Pána Ježíše Krista, "tvé" mocnosti nebudou mít žádnou moc. Tak, co se nám to tady snažíš namluvit a kdes na tom byl?
SV


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 05. srpen 2007 @ 21:48:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Kriste,

to je zvláštní viď? My sedíme s Kristem na trůnu, vysoce nade všemi mocnostmi a silami, a přesto tyto síly a mocnosti v čele s bohem tohoto světa stále mají své panství a moc nad národy i když objektivně jsou poraženy, subjektivně přesto stále disponují značnou mocí k ovlivňování a vládě nad tímto zlým světem, která skončí, jak správně píšeš až druhým příchodem Krista v slávě a moci ( a i potom bude opět nakrátko vyvolána k moci ).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 05. srpen 2007 @ 21:53:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ale i přesto, že nyní sedíme s Kristem na trůnu, vysoce nade vším knížatsvem, tak stejně jako jednotlivci nikdy nebudeme disponovat tou mocí a silou, kterou ony duchovní mocnosti ( bohové ) jako jednotlivci mají dánu k tomu, aby vládly a ovlivňovaly lidi, kteří jsou stále v zóně jejich autority a také aby napadaly Boží děti.

To je také jedním z důkazů, že bohové nejsme.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 05. srpen 2007 @ 21:56:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Jinými slovy, i když nad těmito mocnostmi máme v Kristu autoritu, tak nikdy nebudeme mít jejich moc. Můžeš zastavit náklaďák silou autority uniformovaného policisty, ale nikdy nemůžeš mít sílu nákladního auta. Kdybys neměl nad ním autoritu, pak by tě svojí mocí rozdrtilo ve vteřince, pokud by mu to bylo dovoleno Bohem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A kde je živo (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 05. srpen 2007 @ 20:04:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Jinými slovy: Ježíš zde neobhajuje lidské božství, ani žádné božství svých následovníků, ale SVOJE Božství, neboť On byl v tomto shromáždění bohů také přítomen, ovšem jako pravý Bůh, nebož bohové národů ( kteří tam byli také přítomni ) jsou jen MODLY.


]


Re: A kde je život a pokoj? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 05. srpen 2007 @ 20:35:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Stručné shrnutí hluboké učené diskuse mezi Kristem a Gregoriem777 ohledně teologických nuancí v učení Witnesse Lee a Watchmana Nee.

Kristus: Lee!
Greg777: Nee Lee, alee Nee!
Kristus: Helee, a proč nee Lee?
Greg777: Lee je zlee!
Kristus: Celee Lee je zlee? To nee!
Greg777: Alee jee.
Kristus: Nenee, to Nee je vadnee.
Greg777: Ba nee, Nee je platnee, alee Lee nee.
Kristus: Čeečee, stejně Lee.

Stenografický záznam pořídil,

Aviaf




Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy