Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 272 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Dzehenuti
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116536274
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi
Vloženo Neděle, 22. červenec 2007 @ 15:52:43 CEST Vložil: bolek

Katolicismus poslal ivanp

Nedávne výroky RKC o tom, že ona jediná má licenciu byť jedinou pravou cirkvou znižuje ekumenické snahy na minimum. Ekuména sa dá robiť len keď ide o spoločenstvo dvoch (alebo viacerých) rovnocenných cirkví. Pred niekoľkými rokmi sme v našom meste začali ekumenickú prácu z dvoma protestantskými zbormi. Pre jeden zbor sme boli iba misijným poľom a pre druhý zbor sme boli mi z evanjelickej cirkvi rovnocenní bratia a sestry v Kristu. Dodnes pretrvávajú dobré vsťahy z týmto zborom, pretože sme sa vnútorne aj vonkajšie uznali za rovnocenných v Kristu.

RKC svojimi vyhláseniami sa oddelila od ostatných spoločenstiev, nie sme pre ňu rovnocenný, ale iba misijné pole a preto je zbytočné tvoriť jednotu, ak k nej nie je dobrá vôľa.

Aký vzťah zaujať k RKC ?
Je to podobné ako za čias Ježiša Krista. Zdá sa, že Pán Ježiš bol akoby medzi ,,dvoma mlynskými kameňmi,,. Na jednej strane bol žid, žil v židovskom náboženstve, chodil do synagogy a na druhej strane vytváral nové spoločenstvo - Cirkev mimo synagogu. Niekedy hovoril o židoch, že sú dietky abrahámove a inokedy ,,vy ste z otca diabla,, Ježiš ma fascinuje tým ako skĺbil to staré z novým. Obrazne povedané ,,bol dobrým židom aj vzorovým kresťanom,,.

Niečo podobné žil aj ap. Pavel. Je zaujímavé, že nikde o sebe nehovoril že je kresťan, ale vždy tvrdil že je žid (napr.Sk 22,3...). Tak nejak si predstavujem reformáciu. ,,Žiť v tom starom a pritom tvoriť niečo nové,, Nevodchádzať z cirkvi ktorá je skazená, ale žiť v nej to čo je zdravé a tvoriť nové.

Je možné RKC reformovať ?
Myslím že čiastočne áno. Keď to išlo v stredoveku, dá sa to aj dnes. Cikrev Pána Ježiša Krista nie je oligarchia (vláda, kde sa moc dedí z pokolenia na pokolenie), Kristus nezaložil pápežstvo, kňažský úrad, ale kráľovstvo, kde je daný Kráľ na veky vekov. (Židom 7, 24... on však pretože zostáva na veky zastáva kňažský úrad, ktorý neprechádza na iného) To je prvý omyl RKC.

Druhý kardinálny omyl je obeta, omša. Denno denne križujú Syna Božieho (Židom 7, 27...lebo urobil to raz navždy, keď samého seba obetoval...), (Žid 6,6...keď na svoju škodu znovu križujú Syna Božieho a vystavujú ho posmechu...)ň

RKC je duchovná mocnosť ktorá stojí na týchto dvoch doktrínach a tých sa asi nikdy nevzdá, lebo by potrela samú seba.
Verím v Ducha Božieho, ktorý môže pôsobiť aj v RKC a otvárať oči aby videli a poznali Pravdu.

P.S.
Podľa teba sú katolíci ,,dietky abrahámove,, alebo sú ,,z otca diabla,,.
za tvoje úprimné názory ďakuje
ivanp


Podobná témata

Katolicismus

"Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi" | Přihlásit/Vytvořit účet | 14 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 22. červenec 2007 @ 21:51:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ivanp

Chcel by som sa Ta opytat ako sa v stredoveku dala katolicka organizacia reformovat? Kedy sa tak stalo a kde sa to v ich uceni prejavilo? Nakolo nic take som nezaregistroval ....



Re: Re: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 22. červenec 2007 @ 22:32:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemyslel som reformovať katolicku cirkev, ale stredovekú Cirkev ako takú. Luther chcel reformovať cirkev v ktorej žil, nemienil vystúpiť z cirkvi a založiť novú. Napísal 95 výpovedí proti vtedajšej cirkvi a tú vtedajšiu katolícku cirkev chcel reformovať. To, že ho z nej vyhodili ich problém. Myslím, že to je biblické pravidlo reformácie. Ani Ježiš neodchádzal zo židovstva, ale Ho vyhodili, zabili. Ap. Pavel reformoval židovstvo a tiež ho vylúčili a uväznili...
Dnes je populárne okamžite odchádzať z cirvi a prestupovať do iného zboru ak sa mi niečo nepáči, alebo nesúhlasím s učením. Biblický princíp je ,,bojuj,, boj viery,(aj tak ťa pravdepodobne vyhodia). z cirkvi sa neodchádza, z cirkvi vyhadzujú...Takto sa reformuje Cirkev.
ivanp


]


Re: Re: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi a její opravy za středověku (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 23. červenec 2007 @ 16:30:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravy života za středověku následovaly po sobě často. I Konrád Waldhauser chtěl nápravu křesťanského života.
Mezi známými a vlivnými osobami je František z Assissi. Nechtěl žádné odtržení, žil poctivě svůj věrný život, byl měkký, pokorný a vroucný. Jeho příklad chápání života měl mnoho následovníků, celé kraje ho chtěly následovat a to středověkým způsobem (jako starověcí proroci ´na horách´, což v dobovém kontextu znamenalo zanechat vše jako zanechal František a jít do kláštěra), a aby nezahynulo hospodářství a fugování společnosti, musela církev vynajít přijatelný způsob zbožnosti mimo klášter pro laiky (famózní ´třetí řád´, kde se modlili pilně jako v klášteře, ale setrvávalo se v práci i doma a nemuseli opouštět manželský stav).
Kromě toho existovali lidé se zvýšenou zbožností a tvořili proudy – Valdentí, Lyonští chudí, beghardi – neznám ani vše. Beghardi se nazývali ´mužové a ženy dobrého života´, a trvali až do XVII. století, žili společně na způsob apoštolů a vypadali jako takové civilní kláštery. U nás nebyli častí, více jich bylo ve francouzsky hovořící oblasti. Jejich počet se postupně zmenšoval vzhledem ke zmenšení zájmu. Poslední žena (bekyně) se stala abatyší benediktinek v Belgii.
I předtím byly opravné snahy, o kterých víme dost málo, protože ani naše školní osnovy si je moc nevšímají, ačkoliv se je snažili prosazovat i naši domácí lidé, jako Arnošt z Pardubic, původce částečného překladu Nového Zákona do češtiny.
Vycházely ovšem z prostředí tehdejších vzdělaných mnichů - z kláštera v Cluny a v Saint Denis. To je ještě XI. a XII. století, které v povědomí našich školáků moc není. My si začínáme všímat ve škole dějiny náboženství až od XIII. století, kdy u nás nastal větší rozvoj kultury a tak se takový pohled udržuje do dospělosti.
U nás jsou známí více pozdější opravovatelé a napravovatelé života jako ve XIV. století Milíč, Waldhauser, Jeroným a hlavně M. Jan Hus, který chtěl také zlepšení, ne jinou církev a navázal na práci Arnošta se svým překladem Bible.
Potom Štítný a Čeští bratři, ale ti se odtrhli, v dobovém prostředí, kdy se i jiní osamostatňovali v XV. století.


]


Re: Re: Re: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi a její opravy za středověku (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 23. červenec 2007 @ 19:00:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mk: Nechtěl žádné odtržení, žil poctivě svůj věrný život, byl měkký, pokorný a vroucný


Pozri, lepsie je posluchat Boha ako ludi. Pokial je niekto makky a pokorny na zlej strane, hresi ...Pokora nieje akceptovat nebiblicke modlarske ucenie rimskeho katolicizmu.

Boh si velmi dobre pouzil Martina Luthera aby miliony ludi na svete mohli spoznat povodne biblicke krestanstvo, aby miliony dalsich ludi nemuseli zomierat na hraniciach, aby sa vobec milionom ludi na svete dostalo do ruk Pismo a aby bola zabezpecena podla moznosti osobna sloboda jednotlivca. O to vsetko neviestka ludi v stredoveku obrala. (A nielen v stredoveku, ze?)

Ozaj, kolko biblickych krestanov Frantisek s Asisi zachranil pred vrazdami inkvizicie??? Kolkym narodom priniesol povodne Biblicke evanjelium? Nemal Frantisek z Asisi urobit este nieco co neurobil, cize definitivne pretat vztahy s rimskou neviestkou???

Luther posluchol Boha a ovocie jeho zivota je zrejme. A co vy?

Portál www.evanjelik.sk maže články o dr. Martinovi Lutherovi !!!! - alebo katolizácia na Slovenský spôsob.





]


Re: Re: Re: Re: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi a její opravy za středověku (Skóre: 1)
Vložil: prdiola v Pondělí, 23. červenec 2007 @ 19:18:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, je vidět, že máš v těch svých nesmyslech alespoň smysl pro humor:

"Boh si velmi dobre pouzil Martina Luthera aby miliony ludi na svete mohli spoznat povodne biblicke krestanstvo, aby miliony dalsich ludi nemuseli zomierat na hraniciach..."

Přečti si dějiny, kde se dozvíš, kolik "protestanté" (uvozovky proto, že rozdělení křesťanů na katolíky a protestanty nepřijímám) upálili tzv. "čarodějnic" a také svých oponentů. Dělo se to, Bohu žel, na obou stranách. Tvá idealizace Luthera a protestantismu je srandovní. Ale pokud ti to dělá dobře na psychiku, tak si v tom strvej, tvé duševní zdraví je důležité.


]


Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 23. červenec 2007 @ 19:43:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozri Lukin, reformatori su zvlastna skupina ludi. Reformatori su ludia ktori vysli zo spiny a hnusu  katolicizmu a mnoho na nich zial zostalo. Maloktori reformator vysiel z katolicizmu uplne. Aj clovek ktori sa dostane z nejakej sekty von, velmi dlho trva pokial sa
uplne oddeli od zauzivanych sposobov zivota v sekte z ktorej vysiel.

Luther je ten isty pripad. Problem ale je ze ziadny krestan nemoze toho druheho zabit. To je ucenie ktore zaviedla v stredoveku len, len a len vasa sekta a urobila z neho normu. To co vam hustia vasi farari ze krestania zabijali na hraniciach je loz. Pokusal som sa zohnat na webe nejake nezavisle info o Klavinovi
a zacina to byt naozaj zaujimave... Jedno je ale iste:

Terc katolicizmu boli v prvom, uplne prvom rade biblicki krestania. Ti ktori nechceli akceptovat za biblicku napriklad hostiu alebo vasu hlavnu modlu:  mariu/semiramis. Tych ste prehlasovali za carodejnikov a upalovali a dodnes s tym mnohi z vas suhlasia ....

Mam daleko aby som si reformatorov idealizoval ale je loz ze sa to dialo na oboch stranach, zabijanie ludi zaviedla iba rimska neviestka a hlavnym tercom boli biblicki krestania... Asi nejako takto:

Pozri:

http://www.chick.com/comicimages/0112/0112_allinone.jpg








]


Re: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi (Skóre: 1)
Vložil: prdiola v Úterý, 24. červenec 2007 @ 09:17:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čoveče, je vidět, že jsi natolik zaslepený nenávistí ke všemu, co nesouhlasí s tvojí nenávistí a není na tvé straně, že už si nevšímáš či nevidíš, komu odpovídáš. Napovím ti: nick je vždy pod předmětem komentáře, těsně před datem.

To ostatní asi nemá cenu komentovat - snad jen: když se něco dělá na katolické straně, můžou za to katolíci, když se něco dělá na nekatolické straně, tak za to zase můžou - katolíci. Trošku se obávám, že brzy řekneš, že Adam byl katolík, protože svedl celé lidstvo do vzdálení se od Boha dědičným hříchem. Jen tak dál, docela se bavím!!! Alespoň je s tebou sranda, když už ne rozumná řeč. ;-)



]


Re: Re: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi kromě Adama (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 24. červenec 2007 @ 13:02:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
napsal jsi ´...Trošku se obávám, že brzy řekneš, že Adam byl katolík, protože svedl celé lidstvo do vzdálení se od Boha dědičným hříchem...´.
V dobách těch minulých let před velkou sametovou revolucí se  nám dával za vzor Sovětský Svaz , jeho technika a věda, kterou car potlačoval. Ano, Mendělejev vynalezl jeho tabulku, platící dodnes, Lomonosov měl štěstí, že ho uznávala carevna Kateřina a také jiní byli skvělí, ale pozdější carská atmosféra v XIX. století bránila pokroku, dokonce při předvedení letadla poradil carovi jeho pobočník, že carská armáda takové stroje nepotřebuje (pobočník byl rodem Němec, proč by podporoval lepší vyzbrojení carské armády, že ? však také brzo vypukla 1. světová válka a Rusko nemělo letadla).
Ale některé pokusy ideologů za socialismu vyzdvihovat vše, co bylo dříve ruské (a pak bylo sovětské) zacházely daleko, u mnohých vynálezů se o prvenství tvrdilo, že bylo ruské, ale nedostalo se na veřejnost.
Tak se tvrdilo, že vynález radia byl dříve u ruského Popova,a Marconi přišel na to až potom, měl lepší podmínky a tak to zůstalo  přisouzené Marconimu atd.
A tak se ve školních lavicích objevil tento žert :

´ Eva přišla k Adamovi a řekla: Adama, tady ještě někdo v ráji je.
Adam odpověděl : my dva jsem tady. Eva řekla: ale viděla jsem kroky v písku a já tam předtím nebyla.
Adam odpověděl: tak jsem tam šel včera já.
Eva: ale to jsou jiné stopy než tvoje,
Adam: tak se půjdeme podívat.
Stopy vedly do křoví.
Adam rozhrnul křoví a tam seděl muž s vousy. Adam překvapen řekl : kdo jsi ?
Muž odpověděl : Já jsem Ivan Ivanovič Ivanov, první člověk na na světě.´

A tady je obava, aby se nestalo podle toho vzoru, že se řekne : první katolík nebyl ani Adam, ale sovětský občan Nikita Nikitovič Nikiforov, který svedl Adama a Evu, aby odpadli od pravoslavné i reformované víry a poklonili se Římu.


]


Re: Re: Re: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi kromě Adama (Skóre: 1)
Vložil: prdiola v Středa, 25. červenec 2007 @ 22:23:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)


]


Re: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Úterý, 24. červenec 2007 @ 11:13:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nj ono kdyz za protestatny povazujes jen velmi uzkou na prstech spocitatelnou skupinku vyvolenych (luther, gojim, mozna este nekdo), a ty protestanty, kteri uplalovali carodejnice, povazujes v podstate za rimske katoliky, tak se to na obou stranach opravdu nedelo.

historickym faktem je to, ze ti, kteri se povazovali za protestanty a rimske katoliky nemeli zrovna dvakrat  v lasce, upalili na hranicich daleko vic lidi ti katolici.

no zda se mi ze mate pravdu oba, jen historie a gojim pracuji s jinou mnozinou tech ktere nazyvaji protestanty :)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi a její opravy za středověku (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Úterý, 24. červenec 2007 @ 11:43:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
prďolo Lukáši Drexlere alias lukine, řeč tvá tě porozrazuje! když už si tady děláš přezdívky jak na běžícím pásu (KatolíkŘímský) a s olinem se množíte jako breberky, aby to vypadalo, že je vás tady víc a že nejste jak ten kůl v plotě, tak se aspoň snažte, aby každej nick psal trochu jinak a nebilo to do vočí, že je to všecko na jedno kopyto! :-)))



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi a její opravy za středověku (Skóre: 1)
Vložil: prdiola v Středa, 25. červenec 2007 @ 22:25:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak koukám, že Rony už to zkouší, na koho se dá! :-) Škoda, že tak málo lidí zde vyjevilo svoji identitu, za chvíli už totiž nebude mít koho k té spoustě nicků přiřazovat. :-))


]


Re: Re: Re: Re: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi a úohy pre sv. Františka od Gojima (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 23. červenec 2007 @ 22:06:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak Gojim by nám  tady zaúkoloval také sv. Františka.


]


Re: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi a smyslu pro systém (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 24. červenec 2007 @ 13:10:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná nerad, ale přece zde opakuji příspěvek psaný nedávno blízko k tématu.

Re: Rozděluje papež křesťanský svět? Je katolická .... a pohled na vojenskou povahu
od mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 01:59:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) Obsáhlý prostor by si vyžadoval obsáhlý komentář. Ale to by bylo dlouhé. Pokusím se to zkrátit.
Kde jsou ty doby, kdy se šířilo vzdělání - Euklidova geometrie, Solónovy reformy, Boetiova filosofie ? Ty doby minuly, anticku oblast ovládly dravé národy ze severu a žily dále barbarsky, ať v Itálii, kterou dobyly, nebo na jejich původním území, a postupně přebrali křesťanství a přitom zvyky si ponechali.  
Ty boje, procesy atd. nejsou antického původu, ale barbarského. Nakazili také církev, protože do ní vstoupili naši barbaři a chovali se v ní jako by byla jejich. O mírnosti krista si mohli jen zdát (zastrč meč do pochvy... Petrovi).
Tedy to co vytýkáme středověku, to bychom mohli vytýkat sobě, našim národům, a tomu barbarství.
Něco se z minuosti zachovalo, ale dnes je to jako legenda.
Ale víte o tom, že Keltové byli zváni ´lovci lebek´? Ano, lebky význačných osobností byly pro ně amulet a neváhali vést bojové akce na sousedním území, aby se znmcnili vynikajících jedinců u sousedů, z nich po smrti vypreparovali lebku (dá se do mraveniště vyjíst) a tu vložili do kamenného sloupu mezi ostatní trofeje. Prusové
Dnes je z Keltů legenda o úrodě, časech a svátcích. Skutečnost byla drsnější. O Germánských zvycích ani nebudu psát.... A co čekalo biskupa Vojtěcha u Prusů ? Zabili ho. A tu jeho hlavu dostal zpět polský kníže až za velmi drahé peníze.
Nešlo tedy o církev, ale o vrstvu přijatou navrch navíc na povaze nás barbarů na severu.
Druhá zálžitost se týká římské povahy. Byla šlechetnější, než ta barbarská, ale je vojenská. Římané mají vojenskou charakteristiku a dosud. Aeneas byl voják, a tak i republika byla vojenská skupina a v pozdější době císařové nedělali často nic jiného nez války.
Křesťanství učí neprolévat trev. Také žádný kněz nesměl nosit zbraň. Ani jezdit na koni (to je vojenské zvíře a s nerozděleným kopytem, mohl jet na oslu).
Ale vojenská povaha starých Římanů prosakuje dodnes. Na sever od Alp to není tak cítit. 
Nestručnější (má) definice zní : handikapem římskokatolické církve není to, že je katolická, ale že je římská.
Aby nebylo omylu: já se řídím zásadou, že mystické tělo Kristovi je jen jedno, a to jsou věřící bez ohledu na příslušnost. Proto jsa rozený katolík jsem navštěvoval mnohá jiná shromáždění - baptistická, husitská, pravoslavná, bratrská, metodistická, ba i u adventistů.
Ale až spory tady na Granosalis mne přesvědčily, že nemám nechat moji stránku vlažnou v těchto sporech : Ano, napadání katolíků mne upevnilo k tomu, abych prohlásil : nikdy nemám nic proti katolické církvi. jen proti římskému vojenskému charakteru, který se dědí. Ovšem kněze a biskupy zde na českém území vidím takové, jaká je česká povaha : vlídná a poměrně přijatelná (a k dobru mají u mne i to, že netráví čas neužitečně u piva – ač i to je (jinak) něco typicky českého).
Kromě nás tady v Evropě existují široké oblasti o kterých nevíme. Jsou církve jako Koptická, Chaldejská, tři křesťanské v Indii, maronitská, gruzínská, dvě arménské a ještě ani nevím jaké kde ještě. 
Co my o nich víme ? jen se zabýváme sami sebou v naší maličké oblasti Střední Evropy, a našimi spory na hromádce jako pískoviště, kde se pereme se svými lopatičkami, kdo má více pravdy.



Stránka vygenerována za: 0.74 sekundy