Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 476 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116491650
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Okultismus uvnitř církve
Vloženo Pondělí, 23. červenec 2007 @ 22:35:17 CEST Vložil: Bolek

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Okultní praktiky pronikly tzv. křesťanský život a není možno hovořit o pravdivém pokání, pokud se křesťané nerozejdou s touto duchovní infekcí a se sympatiemi k těmto praktikám. Naši katoličtí věřící chodí ke svaté zpovědi, ke svatému přijímání a považují se za vzorné katolíky, ale stále nosí ve svém srdci tento duchovní jed. Podobně jako Izrael vnějškově sloužil Bohu, ale ve skutečnosti v srdci „nosili stánek Molochův a hvězdu boha Remfana“ (Sk 7,43).
Pokud má nastat duchovní probuzení a zakořenění Božího lidu v Kristu i v křesťanských zásadách, pak je nutné rozejít se s konkrétními okultními praktikami a vědomě se oddělit i od duchovních sil, působících skrze konkrétní osobnosti a představitele falešného duc*****. V ČR a SR jimi jsou konkrétně: B. Kafka, kněz F. Ferda, a v současné době působící jáhen Dr. M. Kašparů a kněz prof. T. Halík.
V každém národě je to určitý jedinec či skupina, za kterými je okultní, tedy negativní duchovní pozadí blokující možnost pravého duchovního probuzení!!!


Otevřený dopis českým a slovenským biskupům
Vážení otci biskupové ČR a SR, obracíme se na Vás s prosbou, abyste skrze svůj pastýřský list vyzvali kněze, učitele na teologických školách, bohoslovce, řeholníky a Boží lid k pokání v oblasti prvního přikázání. Píšeme proto, neboť nám leží na srdci skutečné blaho a požehnání českého a slovenského národa. A především nám jde o věčnou spásu mnohých! Bývalé Československo je území, na jaké v 9. stol. přišla byzantská misie vedená svatým Cyrilem a Metodějem. Území tenkrát už nebylo pohanské, neboť zde konali svou misii iroskotští mniši. Bohužel dovolovali synkretismus křesťanství s pohanstvím. Síla pohanství byla zakořeněna v magii a věštění skrze tzv. „volchvy“. Musíme bohužel konstatovat, že nyní, na začátku třetího tisíciletí, je situace obdobná. Svatý Cyril a Metoděj se postavili proti kořeni negativního duc*****, hlásali plně evangelium a nastalo probuzení, ale zároveň i pronásledování (srov. Sk 16,16-34). Boží slovo na mnoha místech ukazuje na závažnost hříchů proti prvnímu přikázání. Jsou totiž spojené s prokletím a zasahují ducha člověka. Takový hřích má horší následky než fyzické cizoložství či vražda. Proč? Protože skrze okultní praktiku či osobu provozující okultismus (věštění, magii, spiritismus...) křesťan přijímá skrytou duchovní infekci, která v něm zůstává. Nezáleží na tom, zda takto zhřešil včera či před dvaceti lety. Pokud se síly temnoty neodřekne a nečiní z tohoto hříchu pokání, duchovní infekce zůstává. Projevuje se pak v krizových chvílích života, otupuje živý vztah k Bohu a oslabuje morální zábrany v nás, jaké nás jinak chrání před hříchem, především však tato duchovní infekce působí v hodině smrti. Na konci 20. století, a zvláště po pádu komunismu, se činnost různých věštců a mágů, jakož i různé staré i nové okultní praktiky, masově rozšířily a rozkládají nejen víru křesťana, ale i celou společnost. Skrze ně přichází duchovní zatemnění, prokletí a tresty na národ (příklad – demoralizace, homosexualita srov. Ř 1,23-27, aborty, eutanázie…). Spojitost mezi okultismem (modlářstvím) a prokletím jedince i národa je jasně ukázána v celém Písmu svatém. Smutným ovocem byly války a v historii izraelského národa nakonec i jeho vyhnání do Babylónu. Dispozice k masovému rozšíření okultismu v ČR a SR spočívala v tom, že veřejné mínění uvnitř církve bylo takové, že tyto praktiky nejsou závadné, ba naopak byly kvalifikovány jako „Boží dary“. Kořeny této slepoty vycházejí z nekritického otevření se církevních osob (kněží a řeholníků) na okultní činnost B. Kafky a P. F. Ferdy. Jak se mohl prostý lid bránit, když duchovní osoby, i ty vysoce postavené, udržovaly kontakt s lidmi zabývajícími se okultismem, obdivovaly je a nechaly si jimi tzv. sloužit? Následkem je rozšíření infekce, která zůstává a otupuje živý vztah k Bohu. Ve Skutcích apoštolských vidíme, jak celý ostrov Kypr držel v duchovním područí okultista Barjezus (srov. Sk 13,6n). Samařsko bylo drženo v podobném područí skrze Šimona mága (srov. Sk 8,9n). Apoštolové sv. Petr i sv. Pavel se proti nim radikálně postavili. V bývalém Československu byli takovými dvěma hlavními představiteli okultismu hypnotizér a parapsycholog B. Kafka a katolický kněz zabývající se věštěním F. Ferda.

  1. Břetislav Kafka
Působil v první polovině 20. stol. a napsal několik knih. Veřejné mínění duchovenstva a věřících bylo a dodnes je, že jeho činnost je v souladu s učením katolické církve. Takzvané parapsychologické (paranormální) schopnosti získal v roce 1912 skrze důvěrný kontakt se zkušeným spiritistou, ředitelem školy v severních Čechách, kde byl B. Kafka na brigádě na stavbě přehrady. Jeho tzv. vědecká práce (experimentální psychologie – pokusy s lidmi) nebyla ničím jiným než starým spiritismem oblečeným do vědecké a katolické terminologie. Centrem jeho okultní činnosti byla hypnóza. Kafka si vybral určitá citlivá média, která nazýval subjekty a s nimi dělal tzv. vědecké pokusy. Uvedl je do hypnotického spánku a potom dotyčné médium používal k získání různých informací anebo k vykonávání určitých činností (např. k zabití psa na dálku, anebo k věšteckým informacím). Nekritickou otevřeností církve a navíc děláním reklamy nastalo duchovní zatemnění v bývalém Československu.
  1. P. František Ferda
Tento kněz s „mimořádnými jasnovideckými schopnostmi“ svou okultní činnost provozoval v letech 1960-1990. Během této doby okultně – tzv. zázračně – diagnostikoval více než 200.000 lidí (přednostně kněze, řeholníky a řeholnice). Své okultní schopnosti začal rozvíjet skrze kontakt s jistým pražským lékařem, který se zabýval okultismem. Činnost P. F. Ferdy nekriticky obdivovali téměř všichni kněží a řeholníci, včetně kardinála F. Tomáška a často využívali jeho okultní „služby“. Věštecké tzv. schopnosti P. Ferdy byly skutečně mimořádné, diagnostikoval chorobu na dálku např. z fotografie, z ručně psaného dopisu, z data narození apod. Psychotronik – ateista, Dr. Zdeněk Rejdák napsal propagační knihu o P. Ferdovi, ve které je uveřejněna kopie dopisu kard. F. Tomáška P. F. Ferdovi. Kardinál F. Tomášek ho žádá o okultní službu ohledně svého zdraví a dává mu své požehnání k této činnosti. Dopis je opatřen podpisem kard. Tomáška a razítkem. Toto psychotronik Zdeněk Rejdák i široká veřejnost považují za církevní schválení této jasnovidecké, věštecké praktiky. Je třeba veřejně přiznat, že kardinál F. Tomášek se zde mýlil a navíc dal pohoršení Božímu lidu! Jindřich Paseka Na Českomoravské vrchovině v letech 1970-2000 „diagnostikoval“ a „léčil“ lidi okultním způsobem pomocí virgule a kyvadla J. Paseka. Pomocí okultní pružiny z lidí strhával tzv. auru. Na matení věřících měl u vchodu do domu sochu Panny Marie a odvolával se na to, že je katolík a že mu kněží posílají protekční klienty. Protože kněží a řeholníci neznají podstatné pravdy Písma svatého a katolické nauky, desetitisíce katolíků má dodnes na sobě okultní pouta. Česká i slovenská církev musí dělat pokání z toho, že nejen mlčela k těmto – v očích Božích – ohavnostem (viz Dt 18,10-14), ale skrze duchovenstvo je dokonce schvalovala a doporučovala. Tím byl Boží lid uveden do velkého zmatku a temnoty! Po pádu komunismu (1990) se vyrojilo spoustu psychotroniků, věštců a mágů, kteří se odvolávali na B. Kafku a P.F. Ferdu, které církev prakticky glorifikovala. Temnota, spočívající tak na Božím lidu, se záhy projevila. V roce 1990 přijel do Československa tibetský dalajláma, který se považuje za převtěleného boha (podle Písma 2J 7-10 je kvalifikován jako jeden z antikristů přišlých na svět). Křesťané ho přijali jako „jeho svatost“ a vzdávali mu úctu větší než papeži. Kardinál F. Tomášek, ovlivněn T. Halíkem, od něj přijal magický symbol – věnec přátelství, a tím otevřel vládě temna, kryjící se za dalajlámou, celou církev i oba národy v bývalém Československu. Dalším případem zatemnění rozumu duchovenstva byla událost, která se stala v obnoveném semináři v Olomouci v roce 1991. Seminář navštívil kněz P. Zíbal, který se zabýval věštěním pomocí proutku a kyvadla. Pozval jej rektor semináře P. M. Kouba s požehnáním biskupa J. Graubnera. P. Zíbal měl o své okultní činnosti přednášku pro všechny bohoslovce, tvrdil, že se ptá kyvadla na skryté věci a ono mu odpovídá. Potom většině bohoslovců věštil na dálku tak, že skrze kyvadlo určoval údajné geopatogenní zóny pod jejich rodnými domy. Potom kyvadlem proměřil téměř všechny pokoje seminaristů a pod jejich postele dal tzv. odrušovače (pěticípé hvězdy vystřižené z papíru). Za doprovodu rektora P. M. Kouby, P. P. Ambrose, tehdejšího spirituála, a představeného dominikánského kláštera proměřil i seminární kapli a „odrušil ji“. Do dnešního dne z tohoto nikdo pokání nekonal. Duchovní odkaz B. Kafky, který byl založen na hypnóze, v dnešní době v ČR částečně převzal jáhen Max Kašparů (viz dopis ze dne 19.10. 2006 www.community.org.ua). Max Kašparů je psychiatrem a zároveň je duchovním poradcem mnoha řeholních společenství. Napsal doktorskou práci z teologie (2006) o hypnóze, za kterou mu byl udělen na teologické fakultě v Košicích doktorát z teologie. Konzultantem této práce byl Prof. J. Jarab, rektor ze Spišského Podhradí. Oponentem práce byl biskup F. Tondra, předseda biskupské konference SR. Cílem této doktorské práce bylo uvedení hypnózy do kněžské pastorace jako „nového a účinného prostředku v hlásání evangelia“. Tímto prakticky slovenská církev veřejně schválila hypnózu, ač jde o zjevnou starodávnou okultní praktiku, která je úzce spojena se spiritismem, magií a věštěním. Na Ukrajině i civilní zákony zakazují používání hypnózy. Trestem může být vězení, neboť jde o manipulaci s lidskou svobodou. Pražský fokolarínský řecko-katolický biskup L. Hučko zřídil pro hypnotizéra MUDr. M. Kašparů sociálně-právní poradnu (především pro Ukrajince, jak zdůrazňuje na své webové stránce www.exarchat.cz), aby mohl svou novou pastoraci „blahodárně rozvíjet v církvi“. Je to další zneužití církve k propagaci hypnózy, a navíc k tomu MUDr. ThDr. Kašparů není kompetentní (nemá vzdělání v oblasti sociálně-právní). Tímto se biskup L. Hučko dopouští zneužívání svého úřadu a je hoden potrestání, neboť ukrajinské úřady používání hypnózy trestají ze zákona. Hypnóza narušuje spasitelnou víru, a proto vážně ohrožuje spásu. Znovu zde také upozorňujeme na homeopatii. Slovenská biskupská konference roku 1996 prakticky schválila okultní homeopatii. Zatím z toho nebylo učiněno pokání! Prof. Tomáš Halík, Praha P. T. Halík je v dnešní době klíčovou osobností v prosazování nového duc***** a nové filosofie New Age v katolické církvi. Jeho knihy jsou překládány do různých světových jazyků, stejně tak jako jeho 19-ti dílný televizní seriál, který propaguje náboženský synkretismus. T. Halík tvrdí, že je katolický kněz a zároveň tvrdí, že prožil v Japonsku a v Indii budhistické osvícení. V jeho teologii jde prakticky o relativismus, kde všechno je jedno – dobro i zlo, pravda i lež. Ve svém chrámě sv. Salvátora v Praze zavedl budhistické meditace. Je mu svěřena pastorace univerzitních studentů v ČR. Knihy T. Halíka narušují základní pravdy křesťanské víry a otevírají čtenáře na nové duc*****, které je protiležné evangeliu. V této činnosti je podporován a chráněn kard. M. Vlkem! P. T. Halík jako „hledač duc*****“ se nekriticky otevřel mnoha formám okultismu. Nikdy se od tohoto nedistancoval, ale naopak, mnohé okultní praktiky doporučuje, ač sám se za okultistu nepovažuje. De facto je apostatou a církev je vázána povinností vyhlásit to i „de iure“! Otázka literatury Staré přísloví říká: Řekni mi, co čteš a já ti řeknu, kdo jsi. Mladý člověk, který se obrátí, nutně potřebuje zdravou orientaci v náboženské literatuře. Je třeba, aby věděl, co jeho duši škodí a co jí prospívá. Kolik knih, které mají církevní schválení, bylo vydáno za 17 let svobody, a přesto v mnohých jsou zjevné bludy anebo rafinovaně skryté, takže v takových knihách vane jiný duch než duch zdravého učení. Jak mohlo na Slovensku vyjít Písmo svaté, které má komentář Prof. J. Heribana propagujícího historicko-kritickou teologii? Nebo jak může mít církevní schválení kniha „Otváral nám Písma“ od W. Trutwina, když se zde zesměšňují všechny zázraky a popírá se vzkříšení Pána Ježíše Krista? Bohoslovci ve Spišském Podhradí a v Košicích jsou touto knihou povinně formováni. Schválení vydal nynější předseda biskupské konference biskup F. Tondra. Je absolutně vyloučeno, aby rozlišování takových knih dělali lidé s tzv. „teologickým vzděláním“ mající ducha HKT, anebo sympatie k synkretismu či dokonce ducha New Age. Rozlišení mohou konat jen lidé mající v pravdě sentire cum ecclesia! Je zločinem doporučovat v Katolických novinách v SR a ČR např. knihy prof. T. Halíka, A. de Mella SJ, A. Grüna OSB, T. de Chardina SJ či knihy propagující HKT a okultismus. Prostí věřící tuto reklamu berou jako církevní schválení, což je velký podvod ohrožující spásu mnohých. Pohled na nynější stav katolické církve v ČR a SR Zmíněné okultní praktiky zde pronikly tzv. křesťanský život a není možno hovořit o pravdivém pokání, pokud se křesťané nerozejdou s touto duchovní infekcí a se sympatiemi k těmto praktikám. Naši katoličtí věřící chodí ke svaté zpovědi, ke svatému přijímání a považují se za vzorné katolíky, ale stále nosí ve svém srdci tento duchovní jed. Podobně jako Izrael vnějškově sloužil Bohu, ale ve skutečnosti v srdci „nosili stánek Molochův a hvězdu boha Remfana“ (Sk 7,43). Pokud má nastat duchovní probuzení a zakořenění Božího lidu v Kristu i v křesťanských zásadách, pak je nutné rozejít se s konkrétními okultními praktikami a vědomě se oddělit i od duchovních sil, působících skrze konkrétní osobnosti a představitele falešného duc*****. V ČR a SR jimi jsou konkrétně: B. Kafka, kněz F. Ferda, a v současné době působící jáhen Dr. M. Kašparů a kněz prof. T. Halík. V každém národě je to určitý jedinec či skupina, za kterými je okultní, tedy negativní duchovní pozadí blokující možnost pravého duchovního probuzení!!! Závěr Vážení otci biskupové, protože zde jde o věčnou spásu nesmrtelných duší, chceme vás povzbudit, abyste tuto problematiku nebrali na lehkou váhu. Prosíme, napište pastýřský list týkající se 1. Božího přikázání a doporučte exercitátorům, aby se všichni exercitanti v tomto roce 2007 konkrétně odřekli duchovního pouta k výše jmenovaným osobnostem a ducha, který je za jejich činností! To je konkrétní pokání, které Bůh od vás i od Božího lidu dnes vyžaduje. Kéž se sv. Cyril a Metoděj přimlouvají nejen za český a slovenský národ, ale i za celou Evropu, aby nastala pravdivá reevangelizace! V Kristu
    o. ThDr. Eliáš A. Dohnal OSBMo. ThDr. Metoděj R. Špiřík OSBMo. ThLic. Markian V. Hitiuk OSBMo. Ing. ThDr. Cyril J. Špiřík OSBMPidhirci 1.6. 2007Kopie: Svatému otci Benediktu XVI.Kardinálům a biskupům katolické církve


Adresa: Klášter OSBM, 80660 Pidhirci, Brodivský r-n, Lvovská obl., Ukrajina http://www.community.org.ua/

Podobná témata

Katolicismus

"Okultismus uvnitř církve" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Okultismus uvnitř církve (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 24. červenec 2007 @ 07:12:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože kněží a řeholníci neznají podstatné pravdy Písma svatého a katolické nauky, desetitisíce katolíků má dodnes na sobě okultní pouta ...

Neviem ale zda sa mi ze podla katolickej nauky je uplne vsetko v poriadku.... Podla Pisma prirodzene nie. Nieje teda problem v tom, ze katolici neberu Pismo vazne, nakolko ho pokryvuje prave ona - katolicka nauka?
Pocet katolikov ktori teda maju na sebe okultne puta je urcite daleko vyssi ako je desat tisic. Vsak len 
zakladna katolicka modla - maria ma cisto babylonsky povod a povedzme transubstanciacia je prebrata s Egyptskeho modlarstva. Prirodzene nic s toho nieje dolozitelne Pismom ...

Učení katolické církve ve světle Božího slova
Nové dogmatické učenie rímsko-katolíkov, prijaté II. Vatikánskym koncilom








Re: Okultismus uvnitř církve (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 24. červenec 2007 @ 07:45:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Protože skrze okultní praktiku či osobu provozující okultismus (věštění, magii, spiritismus...)--
 
věštění bežně prováděli (ne vždy úspěšné)  i proroci SZ ,autor Zjevení atd.  Mojžíšovi kejkle s holí lze s klidem označit za magické praktiky.   


--V každém národě je to určitý jedinec či skupina, za kterými je okultní, tedy negativní duchovní pozadí blokující možnost pravého duchovního probuzení!!!--

Tak co tu tedy řešíte,když je to přirozená věc? Snad se jednou taky sám  probudíte.



Re: Re: Okultismus uvnitř církve (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 07. srpen 2007 @ 12:32:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musím reagovat na tyto výroky:

 
Věštění běžně prováděli (ne vždy úspěšně) i proroci SZ, autor Zjevení atd. Mojžíšovy kejkle s holí lze s klidem označit za magické praktiky.“

 
Krátce a dobře:

V Boží linii působí proroci, přinášející proroctví od Hospodina, která lze jistě doprovodit i určitými úkony, skrze něž působí Hospodin.

 
V Satanově linii působí věštci, přinášející věštby od duchovních bytostí zla a temna (kterých je celá řada), která též někdy doprovázejí určitými úkony, které mohou být podobné, i dokonce vnějšně shodné s úkony Hospodinových proroků.

 
S Bohem se spojujeme modlitbou. S bytostmi zla pak magickými rituály, z nichž ty nejnáročnější, určitým směrem zaměřené, musí být realizovány v tzv. astrologicky příhodném čase, který je nutné předem vypočítat.
 
Zázrak, který Hospodin skrze Mojžíše před faraonem uskutečnil, měl demonstrovat úžasnou nadřazenost Hospodinovu nad bohy Egypta. Zázrak tedy pocházel z Božího zdroje. Hovořit o tomto projevu Hospodinovy suverenity nevážně, nebo je označit za magické praktiky, tj. připsat jeho realizaci Satanovi, je velice nebezpečné, hraničící s rouháním. Pozor na to!!!
 
V současnosti někteří kazatelé  a dokonce i překladatelé!!! ve svých výkladech ztotožňují Hospodinovy proroky s věštci, čímž dokazují, že působení zla ve světě vůbec nerozumějí a navíc uvádějí své posluchače a následovníky v omyl. Je to skutečné zmatení jazyků. Uvedu konkrétní příklady:

 
((A))
(1) 1Kr. 13:3 „Téhož dne dal i věštecké znamení: „Toto je věštecké znamení, které ohlásil Hospodin: Hle, oltář se roztrhne a popel z obětí, který je na něm, se rozsype.“

(Kraličtí:  “Totoť je znamení, že mluvil Hospodin“).

 
(2) 1Kr. 13:5 „Oltář se roztrhl a popel z obětí se z oltáře rozsypal podle věšteckého znamení, které muž Boží učinil na Hospodinův pokyn.“

(Kraličtí: „podlé znamení, kteréž byl předpověděl muž Boží…“).
 
((B))
(1) 3M. 20:27 „Muž či žena, v nichž by byl duch zemřelých, nebo duch věštecký, musejí zemřít…“

(Kraličtí překládají: „ducha čarodějného a věštího…“).

Zde Písmo sv. fantasticky přesně rozlišuje mezi lidmi majícími „ducha zemřelých“ – tedy spiritisty a mezi lidmi majícími ducha věšteckého, tedy lidmi zabývajícími se magií, která je vyššího druhu než spiritismus.

 
(2) 5M. 18:10 „Ať se u tebe nevyskytne nikdo, kdo by provedl svého syna, nebo svou dceru ohněm, věštec obírající se věštbami, mrakopravec, ani hadač, ani čaroděj…“

(Kraličtí: „ani věštec, ani planétník…“).

 
(3) Sk. 16: 16,17 „Když jsme šli jednou do modlitebny, potkala nás mladá otrokyně, která měla věšteckého ducha a předpovídáním budoucnosti přinášela svým pánům značný zisk. Chodila za Pavlem a za námi a stále volala: „Toto jsou služebníci nejvyššího Boha. Zvěstují vám cestu ke spáse.“

(Kraličtí: děvečka nějaká, mající ducha věštího…“).

 
Nebudu zde popisovat problém, proč se apoštol Pavel postavil záporně k jinak pravdivému prohlášení této věštkyně, jen bych chtěl ukázat na těžko pochopitelný a složitý fakt, že i pravdivého prohlášení si může Satan použít k narušení či likvidaci Božího díla na určitém místě. Je velice důležité, z jakého zdroje čerpáme.  

 
Z citátů skupiny ((A)) je zřejmé, že ekumenický překlad  pojmy „věštec“ a  „prorok“ či „muž Boží“ de facto sjednocuje. V 1Kr. 13:3 je věštecké znamení spojeno s Hospodinem; dále v (1Kr. 13:5), se věštecký úkon připisuje proroku Hospodinovu jednajícímu na Jeho příkaz;  zatímco v části ((B)) je věštění připisováno osobám, spolupracujících se silami Bohu nepřátelskými. Kraličtí se drží věrně biblického smyslu zřejmě proto, že k překladu svatých textů zřejmě přistupovali s patřičným respektem a modlitbami.

 
Blíže jsem o problému pojednal populárně v příspěvku A SVEDOU MNOHÉ  .

 
Výše uvedená nejednoznačnost je matoucí; a protože nic nevzniká náhodou, kladu si otázku, zda tato pasáž ekumenického překladu nebyla takto Satanem záměrně znehodnocena s úmyslem uvést věřící v omyl a svést je ze správné cesty. Je jistě důležité, ujasnit si termíny a pojmy. Proto bych tento problém popsal pomocí této jediné věty: 

 
Prorok Hospodinův nemá nic společného s věštcem, stejně jako tlumočení Hospodinovy vůle nemá nic společného s věštěním (mantiií) nejrůznějšího druhu.

 
Pramen: Bible, Ekumenický překlad, Praha 1979

              Bible Svatá, podle posledního vydání kralického s r. 1613; Biblické dílo 1970

BohemianAnonymus



]


Re: Re: Re: Okultismus uvnitř církve (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 07. srpen 2007 @ 13:00:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Copak nula, to je motovidlo, který motá magii s prorokováním vědomě a cílevědomě. Proto je tady.

Ale co Bible? Tady by bylo potřeba posouzení skrze někoho, kdo umí dobře hebrejsky, protože se naskýtá otázka, zda se zmíněná nejednoznačnost nevyskytuje již v originálních textech. Pokud ano, tak překladatel nemá právo to zastírat.

Z hlediska aktuálního máš samozřejmě pravdu. Dnes, kdy si to neplete jen nula, ale tisíce lidí okolo nás, by měla církev jednat rozhodně i obezřetně zároveň, protože je dost hloupé, když prorokování v církvi připomíná spíš hru na věštění při hodinách Sibylly Trelawneyové.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Okultismus uvnitř církve (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 16. srpen 2007 @ 17:36:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Oline,

Byl jsem jistou dobu mimo, proto odpovídám až teď. Mám za to, že Tebou zmíněnou „nejednoznačnost“ která je možná obsažená v originálních textech nemůže rozřešit lingvistická diskuse, ale jen otázka jednoho principu, který musí být v Bibli nutně obsažen. 

 
Bible obecně pojednává o konfliktu mezi Boží říší a říší Satanovou. Tento konflikt se odehrává v prostoru existujícím mimo obě jmenované říše, v prostoru, který není ani nebem, ani peklem – na naší zemi. Boží Slovo je absolutní: tedy dělící čára mezi Dobrem a Zlem, Světlem a Tmou, Láskou a Nenávistí, Bohem a Satanem musí být též absolutní.
 
Následkem toho se názvy entit jedné říše nemohou použít pro odpovídající entity z říše druhé, tedy tlumočení Hospodinovy vůle nemá nic společného s věštěním; prorok Hospodinův s věštcem, bohoslužba s modloslužbou, atd. Proroci SZ bojovali proti směšování náboženství. Mám za to, že tento základní princip by měl být v každém překladu respektován. EP byl překládán tak, aby vyhovoval všem církvím – je tedy kompromisem; navíc je pořízen metodou funkční ekvivalence, tj. nahrazování myšlenky myšlenkou. Z toho plyne, že je velmi volný. Jeho nebezpečí ale spočívá v tom, že je řadou věřících automaticky považován za exaktní.

 
V kontrastu oproti EP uvedu tento příklad: je známo, že tvůrci technických norem vynakládají veliké úsilí směřující k tomu, aby věta, nebo věty obsažené v normách připouštěly pouze jediný výklad. Ne vždy se tato práce daří, což má za následek publikování komentářů, dodatků, apod. EP v místech ve kterých nedospěl ke konsensu měl nabídnout varianty, aby si čtenář výklad za vedení Ducha sv. aktivně dotvořil sám. Stírání ostré hranice mezi říší Boží a Satanovou v textech které jsem uvedl, je velikou vadou na kráse tohoto překladu. A protože se v biblickém textu užily termíny běžné v okultní praxi, může u neinformovaného čtenáře (kterých je dle mého mínění většina) vzniknout falešný dojem, že okultismus není nic špatného. Ale taková chyba vede ke ztrátě věčného života – uvědomili si to vůbec překladatelé EP? Výše uvedenou nejednoznačnost osobně pokládám za Satanův průnik do biblického textu.
 
Systém Satanova působení je ten, že úchylky podává v malých dávkách – doslova po kapkách. Ještě před 30 lety by nikdo ani nediskutoval na téma, že Hospodin je totožný s Alláhem. Co bylo dříve nemožné, je dnes běžné.

 
Biblický text je z duchovního hlediska nesmírně citlivou záležitostí, protože oslovuje miliony lidí. Tohoto faktu je si samozřejmě vědom i Satan a proto pokládám za nemožné, že by se překlad biblického textu vůbec nepokusil ovlivnit. Prostřednictvím deformovaného překladu Bible může Satan snadno ovládnout nejen miliony lidí, ale i celý svět. Uvědomuje si vůbec někdo závažnost tohoto faktu?
 
Diskuse překladatelů se zřetelem k výše uvedeném faktům může být jen k prospěchu věci. Mám za to, že by se k problému mohl kvalifikovaně vyjádřit bratr Karels. 

 
Jsem rád, že bratr nula svůj příspěvek uveřejnil; dal mi tím šanci upozornit na nespolehlivost určitých pasáží EP na kterou bych nemohl jinak upozornit, nemaje k tomu dostatečný důvod.

 
Přeji Ti vše dobré, zvláště pak vyřešení Tvých osobních problémů, pokud ještě existují.

 
Srdečně zdraví

BA



]


Re: Re: Re: Re: Re: Okultismus uvnitř církve (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 16. srpen 2007 @ 22:28:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, já mám asi odlišný přístup k Bibli. Což se nelze ani divit, na diskusním fóru.

Podle mě je Bible na nějaké principy velmi chudá. To až vynálezci principů, v různých dobách různých principů, si je podkládají Božím slovem, aby ty principy byly vyšší.

Pro mě je relevantní jedině kritika znalců origoš jazyka, a to ještě jen když se tito drží věci.
Ekumenku mám rád, je to pro mě základní text, z kterého učím, ale chápu, že jsou tam i omyly nebo zmatení.

Olin


]


Re: Okultismus uvnitř církve (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Pátek, 27. červenec 2007 @ 17:22:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Naši katoličtí věřící chodí ke svaté zpovědi, ke svatému přijímání a považují se za vzorné katolíky, ale stále nosí ve svém srdci tento duchovní jed."  Teda po tm jsem čekal útok na katolictví od někoho, kdo tvrdí, že zpověď a sv. přijímání je jed. Neštěstní nikdo takový na Granosalis není...



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy