Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 474 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485895
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce
Vloženo Neděle, 19. srpen 2007 @ 09:53:46 CEST Vložil: gojim

Katolicismus poslal Nepřihlášený

ECCLESIA CATHOLICA

Instrukce nejvyšší kongregace Sv. oficia ze dne 20.12.1949 o „ekumenickém“ hnutí

I když se katolická církev neúčastní na „ekumenických“ kongresech a jiných shromážděních, přesto nikdy neopomíjela, jak vyplývá z četných papežských dokumentů, a také nikdy v budoucnu neupustí od toho, aby nepodpořila s největším zájmem a ustavičnou modlitbou všechny pokusy, které se snaží dosáhnout toho, co Kristu leželo na srdci, totiž aby všichni, kteří v Něj věří, „jedno byli“ /Jan 17,23/. Objímá totiž vpravdě s mateřskou láskou všechny ty, kteří se k ní vrací jako k jediné pravé Církvi Kristově. Proto nemůže být nikdy dostačující schvalovat a podporovat všechny plány a opatření minulosti a přítomnosti, které mají ve shodě s církevní autoritou na zřeteli správné poučování ve víře u očekávaných konvertitů nebo její prohlubováni u obrácených.

Nyní se ale v mnoha částech světa v důsledku vnějších událostí a změn v duchovním zaměření, jakož i především díky společné modlitbě věřících, samozřejmě z podnětu milosti Ducha Svatého, stále více a více oživovalo v srdcích mnohých nekatolíků přání, navrátit se k jednotě všech, kteří věří v Krista Pána. To je zajisté pro syny pravé Církve důvodem ke svaté radosti v Pánu a zároveň pobídkou přijíti na pomoc všem čestným hledačům pravdy tím, že jim vroucnou modlitbou vyprosí u Boha světlo a sílu.
Dosavadní pokusy, které byly různě podniknuty jednotlivými osobami, jakož i společenstvími, aby smířily odloučené křesťany s katolickou Církvi, jsou sice prodchnuty výtečnými úmysly, ale neopírají se vždy o správné zásady, a dokonce je-li tomu tak, nedá se přesto zabránit určitému nebezpečí, jak již ukázaly zkušenosti. Proto považuje tato Nejvyšší kongregace Sv. oficia, které přísluší pečovat o to, aby poklad víry byl neporušeně zachován a chráněn, za záhodné, aby připomenula a nařídila následující body:

l. Jelikož výše uvedené znovusjednoceni je především úlohou a povinností Církve, musí se toho s obzvláštní pečlivostí ujmouti biskupové, neboť „je Duch Sv. ustanovil, aby řídili Církev Boží“ /Skut. 20, 28/. Je proto jejich povinností, nejen pečlivě a účinně na toto celé hnutí dohlížet, ale také je s rozhledem podpořit a řídit: jednak aby byli nápomoci těm, kteří hledaji pravdu a pravou Církev, a za druhé – aby uchránili věřící před nebezpečími, která snadno z tohoto hnuti vznikají. Proto se musí především důkladně seznámit se vším, s čím se tímto hnutím v jejich diecézích započalo a co se děje. K tomu účelu označí schopné kněze, kteří podle nauky víry a směrnic, vydaných Svatým stolcem - např. v encyklikách „Satis cognitum“ /Lev XIII., z 29.6.1896/, „Mortalium animos“ /Pius XI., z 6.l.1928/ a „Mystici Corporis Christi“ /Pius XII., z 29.6.1943/, - budou pozorně sledovat, co stojí v souvislosti s tímto hnutím, a kteří jim potom podle předpisu o tom a ve stanovených lhůtách podají zprávu.

S obzvláštní pečlivostí budou sledovat katolické veřejné projevy všeho druhu k tomuto předmětu a naléhat na dodržování kánonů /Církevního zákoníku CIC/ „O předběžné censuře knih a jejich zákazu“ /CIC, can.1384 nn./. Neopominou rovněž nic v této věci ohledně publikací nekatolíků, pokud by měly být katolíky vydávány, citovány nebo rozšiřovány. Stejně si dají záležet na tom, aby nekatolíkům, kteří se chtějí seznámit s katolickou naukou, opatřili k tomu účelu vhodné pomůcky, jakož i označili pověřence a informační místa, na které by se mohli nekatolíci obrátit o radu. Tím spíše se postarají o to, aby těm, kteří již konvertovali, byly k disposici všechny pomůcky k získání přesnější znalosti katolické víry a k účinné podpoře jejich náboženského života, jmenovitě shromážděními a sdruženími, odpovídajícími tomuto účelu, duchovními exerciciemi a jiným cvičením zbožnosti.

2. Ohledně pracovní metody, jež by měla být sledována, určí biskupové, co se má dělat a od čeho upustit, a přesvědčí se, že každý postupuje podle těchto jejich předpisů. Dále budou bdít nad tím, aby nebyl pod falešnou záminkou - že se musí spíše dbát toho, co nás spojuje, než toho, co nás rozděluje - podporován nebezpečný indiferentismus /pozn. něm. vyd. K. H.: rovnost všech náboženství, srov. encykl. Řehoře XVI. „Mirari vos“ z 15.8.1832/ zvláště u těch, kteří jsou v theologických požadavcích méně zkušení a jejichž náboženská praxe je spíše slabá. Neboť musíme se chránit toho, abychom nepřizpůsobovali v duchu, který se dnes nazývá „irenický“ /pozn. něm. vyd. K. H.: usilovat o mír na úkor pravdy/, katolické pravdy, ať již dogmata nebo s nimi související nauky, sbližovacími studiemi a marnou snahou o postupné přizpůsobení různých náboženských vyznání naukám odloučených tak, že tím utrpí čistota nauky katolické nebo se zatemní její pravý a jistý obsah.

Budou také zavrhovat onen nebezpečný způsob vyjadřování, z něhož vznikají falešná pojetí a klamné naděje, které nemohou být nikdy naplněny; tak např. když se tvrdí, že to, co se učí o návratu odloučených k Církvi, o ústavě Církve a o Mystickém těle Kristově, nemusí se oceňovat v přehnané míře, když přece není vše článkem viry; nebo, co je ještě horši, že v dogmatických požadavcích katolická Církev nikdy neměla plnost Kristovu, nýbrž může v tom být ještě zdokonalena jinými. Budou s úzkostlivou starostlivostí a s největším důrazem vystupovat proti tomu, aby v představování reformace a případů reformátorů nebyly chyby katolíků takovou měrou přeháněny a vina reformátorů natolik zastírána nebo nebylo to, co je vedlejší, přespříliš strháváno do popředí, aby oproti tomu nebyla téměř nezpozorována a zvážena hlavní věc, totiž odpad od katolické víry. Konečně budou bdít nad tím, aby přehnanou a falešnou vnější horlivostí nebo nemoudrým a sensaci budícím vystupováním se neuškodilo víc než prospělo žádoucímu cíli.

Musí tedy byt přednášena a vykládána celá nezkrácená katolická nauka. V žádném případě nesmí se přejít mlčením nebo víceznačnými slovy zastřít to, co říká katolická nauka o pravé podstatě a stupních ospravedlnění, o ústavě Církve, o prvenství pravomoci římského papeže a o návratu odloučených k pravé Církvi Kristově jako jediné cestě k jednotě. Můžeme jim ovšem říci, že pro ně jejich návratem k Církvi nižádným způsobem nebude ztraceno to dobré, co jim skrze milost Boží až dosud bylo poskytnuto, nýbrž návratem jen ještě zdokonaleno a dokončeno. Každopádně je třeba zabránit hovořit o tom tak, aby v nich nevzniklo mínění, jako by svým návratem přinesli Církvi něco podstatného, co jí dosud chybělo. To musí být skutečně řečeno jasnými a nedvojznačnými slovy: za prvé proto, že hledají pravdu; a pak, že pravá jednota nemůže být nikdy uskutečněna vně pravdy.

3. Co se týče obzvláště shromáždění a konferencí katolíků a nekatolíků, které byly v poslední době na mnoha místech pořádány k podpoře „sjednocení ve víře“, je bezpodmínečně nutná zvláštní bdělost a řízení cesty ordináři. Neboť i když mohou tato setkání poskytovat žádoucí příležitost k šíření znalostí katolické nauky mezi nekatolíky, s níž tito až dosud většinou nebyli dostatečně seznámeni, tak přece skrývají také pro katolíky příliš snadno vážná nebezpečí indiferentismu. Kde se objevuje určitá naděje na dobrý výsledek takových podniků, tam místní ordináři určí podmínky pro řádné zabezpečení tím, že vyšlou na tyto sešlosti odborně školené kněze, kteří jsou schopni katolickou nauku nezávadně a odpovídající formou podávat a obhájit. Věřící se ale těchto podniků nemají zúčastňovat bez zvláštního dovolení církevní vrchnosti, které může být uděleno jen těm, kteří jsou známi jako dobře poučeni a upevnění ve víře. Kde však není dána odůvodněná naděje na dobrý výsledek, nebo v případě, že je obava z jiného nebezpečí zvláštního druhu, mají být věřící moudrým způsobem zdržováni dále od těchto podniků a konference samotné včas zrušeny nebo postupně zastaveny. Jelikož však zkušenost učí, že větší shromáždění tohoto druhu přinášívají málo plodů a obyčejně současně více nebezpečí, bylo by možno je pořádat jen pro velmi důkladném prošetření. Ke společným rozhovorům mezi katolickými a nekatolickými theology ať jsou vysíláni jen takoví kněží, kteří se k tomu opravdu prokázali jako schopni důkladnými theologickými znalostmi a svou neotřesitelnou věrností vůči zásadám a směrnicím Církve pro tyto záležitosti.

4. Všechna výše uvedená shromáždění a konference, veřejné i neveřejné, větší i menší, podléhají předpisům Církve, které tato posvátná kongregace připomenula ve svém monitu „Cum comparatum“ z 5.6.1948 /AAS XL, 1948, 257 - připomíná se CIC, can. 1325, § 3., kde se říká: Katolíkům není dovoleno konat s nekatolíky disputace nebo konference, jmenovitě veřejné. K tomu je třeba povolení Sv. Stolce, nebo v naléhavých případech ordináře./ Předpokladem při tom je, že tyto podniky budou konány v dohodě, a sice za tím účelem, aby katolická a nekatolická část v projevu a protiprojevu byly si rovny, hovořily o otázkách nauky víry a mravů, přičemž každý vyloží nauku své víry jako svůj vlastní náhled. Taková mezikonfesní shromáždění nejsou tímto zakázána absolutně; nemají být ale konána bez předchozího povolení příslušných církevních úřadů. Oproti tomu nespadají pod zmíněné monitum:

katechetické poučování, i když je udělováno většímu počtu zároveň; rovněž ne přednášky, v nichž nekatolíkům, kteří se chtějí vrátit do Církve, je vykládána katolická nauka. To platí i v případě, že při tom příležitostně nekatolíci přednášejí nauku jejich vlastního náboženského společenství s úmyslem, aby si jasně a vědomě zodpověděli, v čem jejich nauka s naukou katolickou souhlasí a v čem se od ní odchyluje. Dále se monita netýkají: takových smíšených shromáždění katolíků a nekatolíků, v nichž není vůbec řeč o otázkách nauky a mravů, nýbrž kde se účastnici radí o tom, jak by bylo možné společně bránit přirozená práva nebo křesťanské náboženství proti dnešnímu spřaženému postupu nepřátel Boha; ani zasedání, která mají za předmět obnovu sociálního řádu nebo podobné otázky.

Ani v těchto kruzích samozřejmě není katolíkům dovoleno schvalovat nebo připouštět něco, co nesouhlasí s Božím Zjevením a s církevní naukou, a sice v sociální oblasti. Pro místní konference a shromáždění, které podle výše uvedeného výkladu spadají pod monitum, obdrží ordináři pravomoc na 3 roky, jež se počítá od zveřejnění těchto pokynů, udělit požadované předběžné dovolení Apoštolského stolce, avšak za těchto podmínek:

a) Každé „communicatio in sacris“ 1= společná bohoslužba/ je bezpodmínečně vyloučeno;
b) Rozpravy samy mají být nařízeným způsobem pod dohledem a být řízeny;
c) Koncem každého roku musí být této Nejvyšší kongregaci podána zpráva, na kterých místech se takové podniky konaly a jaké zkušenosti byly při tom zjištěny.

Ohledně výše uvedených theologických rozhovorů bude udělována tatáž pravomoc na stejnou dobu: ordináři místa, kde se tyto konají, nebo ordináři, který bude na základě vzájemné dohody ostatními ordináři pověřen k řízení tohoto díla, a sice za stejných zmíněných podmínek, avšak jen tehdy, pokud každý rok bude této kongregaci podána zpráva o projednávaných otázkách, o účastnicích, jakož i o referentech obou stran. Pro konference a shromáždění mezidiecézního nebo národního nebo mezinárodního charakteru je vždy nezbytné předběžné zvláštní povolení samého Sv. Stolce pro každý jednotlivý případ. V dotyčné žádosti se musí uvést též otázky a předměty zamýšlené k projednávání, jakož i referenti. Není dovoleno začínat s vnějšími přípravami takových setkáni před vyžádaným schválením nebo spolupracovat s nekatolíky, kteří tyto přípravy vezmou do své ruky.

5. Ačkoliv je při těchto konferencích a shromážděních vyloučeno jakékoliv „communicatio in sacris“, přesto není zakázána společná modlitba Otčenáše, nebo jiné modlitby schválené Církví, při zahájeni a skončeni shromážděni.

6. I když právo a povinnost každého ordináře je bdít nad tímto dílem ve své diecézi, podpořit je a řídit, tak bude přesto vhodná a dokonce nutná spolupráce více biskupů ke zřízení středisek a úřadů, kterými by měla být celá záležitost průběžně sledována, kontrolována a řízena. Je proto věcí ordinářů, aby se dohodli na vhodné metodě, aby byl zajištěn jednotný postup a řádná spolupráce.

7. Představení řeholí jsou povinni bdít s veškerou pečlivosti nad tím, aby jejich podřízení se přesně a svědomitě drželi těchto příslušných předpisů Sv. Stolce nebo vydaných ordináři. Aby však toto velevýznamné dílo znovu-„sjednocení“ všech křesťanů v jedné pravé víře a v jedné pravé Církvi se stalo stále větším a hlavním přáním celé duchovní péče a všechen katolicky lid si od Boha tento návrat vroucně vyprošoval, bude bezpochyby záhodno poučit věřící o těchto problémech a snahách, jakož i o důvodech, o něž se opírají předpisy Církve tohoto se týkající, a to vhodným způsobem, jako např. pastýřskými listy.

Všichni věřící, zvláště ale kněží a řeholníci, měli by být povzbuzeni a rozhorleni, aby svou modlitbou a obětí oplodnili toto dílo a snažili se je podpořit. A měli by si všichni dobře připomenout, že zajatým v bludu nebude cesta k pravdě a k Církvi ničím účinněji narovnána, než vírou katolíků, která se osvědčuje v mravně čistém způsobu života.

Dáno v Římě, v sídle Sv. Officia, dne 20,12.1949 + kardinál František Marchetti-Selvaggiani, sekretář Alfréd Ottaviani, přísedící
Pracovní český překlad podle církevně schváleného německého překladu ve vídeňském diecézním listu roč. 88, č. 3, 1.3.1950,
podle přetisku edice „Freude an der Wahrheit“ Nr. 87, K. Haselboeck, Wien 1986



Podobná témata

Katolicismus

"Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce" | Přihlásit/Vytvořit účet | 19 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 19. srpen 2007 @ 10:26:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krestania su o podstate katolicizmu velmi brutalne klamani ...Je nehorazne, kolko lzi a polopravd im ekumenicke hnutie denno-denne predostiera. Nemylte sa, zlucenie s katolicizmom je koniec evanjelikalneho krestanstva.

Pozri:

MP3 audio: Richard Bennett - Osobné svedectvo bývalého katolíckeho kňaza

Zoznam MP3 audio prednasok bývalého katolíckeho kňaza Richarda Bennetta zo Slovenska.

Svědectví Charlotte, bývale jeptišky (sestra bola za odvahu prehovorit pravdu zabita )




Re: Když pravověrný katolík mluví o ekumenismu má na mysli rekatolizaci. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Neděle, 19. srpen 2007 @ 11:45:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Když pravověrný katolík mluví o ekumenismu má na mysli rekatolizaci. Viz článek zde:

Katolíci přiznávají: Rekatolizace je pravý ekumenismus





Re: Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 19. srpen 2007 @ 22:11:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


A jak jinak se na to má ŘKC dívat? Její filozofie přece byla, je a vždy bude: "Zgramlat všechno, co jde a co se dá." Nejlépe celý svět i s přilehlým vesmírem.



Re: Re: Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Neděle, 19. srpen 2007 @ 22:54:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Římská církev znovu nás ubezpečuje, že je církví antikrista a že je hříchem s ní jakkoli spolupracovat.



]


Re: Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 12:38:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý dokument!

Nepřipadá vám, že právě z něj je jasně vidět, že ekumenické hnutí a rekatolizace mají pramálo společného?
Všiměte si dat: 1948 vyvrcholilo světové ekumenické hnutí, právě slavící čtyřicítku, založením Světové rady církví. A rok nato se údajně zrodil tento dokument, který prozrazuje jediné: strach. Strach a potřebu mít všechno pod kontrolou, aby se katolíci náhodou nezapletli. Oni mysleli jen na rekatolizaci jednotlivců.
Ekumenické hnutí byla protestantská záležitost, protestantská iniciativa, a s rekatolizací nemělo společného nic.

Nemá ani dnes, ačkoli se za těch skoro šedesát let mnoho změnilo. Některé autority v kateptali a vąechno nám vzali. To bychom se vrátili zase tam, kde být nechceme," okomentoval výsledek hlasování. "Doufám, ľe senátoři budou rozumní a zákon neschválí. Doufám, ľe ho nepodepíąe ani prezident," dodal. Ustupovat zatím nehodlá. "Svou kvalitní půdu nedám přece dobrovolně někomu, kdo mi za ni nabízí horąí." Co je veřejný zájem? Pro kaľdého něco jiného Retenční prostor u Mělčan by ovąem podle vodohospodářů před velkou vodou ochránil nejen Dobruąku, ale celé území aľy vám mohli odpapouškovat totéž v jiné řeči.
Oni i katolíci vůbec mají mnoho společného, a v této době si obě tyto církve představovaly, že jsou na světě proto, aby nakonec všichni opravdoví křesťané skončili u nich. Ale to jsme byli, já, anonym i čtenář, ještě na houbách.

Olin



Oni mysleli jen na rekatolizaci jednotlivců. (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 18:22:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Olin: Oni mysleli jen na rekatolizaci jednotlivců.

G:
Ano, ano Olin spravne, spravne. :-))) Vsak o to ide najviac, nie?  Ekumenizmus je cisto katolicka zalezitost, aj ked ju zavadzaju katolici vystupujuci s pozicie evanjelikalnych krestanov. Preco Olin klames ze tento katolicky nastroj moci ma len styridsat rokov ???

Pozrime si ako Tvoji bratia s tovarisstva, tak ako ty, zavadzali katolizaciu v Cechach uz v 16 storoci ...

Klikni:

Čechy a Morava - Království před vniknutím jezuitů, příchod Kanisia


]


Re: Oni mysleli jen na rekatolizaci jednotlivců. (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 18:54:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ic do hája!


]


Oni mysleli jen na rekatolizaci jednotlivců. (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 20:22:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
do akeho haja , Olin??? A Teba bavi sluzit tejto zene ??? : - )))


]


Re: Re: Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 19:13:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


/// Ekumenické hnutí byla protestantská záležitost, protestantská iniciativa, a s rekatolizací nemělo společného nic.///

Milý Oline,

zapomněl jsi dodat, že ekumenické hnutí byla protestantská záležitost řízená jezuity, kteří se infiltrovali do protestantismu.

Takže o rekatolizaci zde jde v první řadě - je to hlavní cíl.

Samozřejmě, že ty a podobní rekatolizátoři to budete popírat i při posledním pomazání...


]


Re: Re: Re: Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 19:45:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)))))

Teda Gregory, já se nedivím, žes zbaštil toho směšného Vence. Sežereš všechno, co se ti předhodí. Člověk by řekl, že ty paranoidní bláboly o jezuitech, co sem nosí gojim, mohou zajímat jenom toho, komu se to politicky hodí. Přece tomu nemůže nikdo věřit!
Ty jsi nad jakoukoli církevní politiku povznesen. Nejsi Rony. Takže to baštíš i s navijákem, jo? Jsi neuvěřitelný kus!

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 19:52:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Naopak Oline,

ty se snažíš zakrýt činnost tajné služby Vatikánu, jak jen můžeš. Člověk by až řekl, že je to u tebe záměrné. Nebo jsi tak naivní? Tomu nevěřím. Nezapomeň, že Vatikán je také normální fungující stát se vším všudy - vlastně je to nejstarší stát na světě. A o co směšnější má armádu, o to skvělejší má tajnou službu, jejíž hlavním bojovým hrotem je Jezuitský řád se svým Generálem - černým papežem.

Ty znalkec historie bys měl vědět, že činnost jezuitů je všeobecně známa i seriózním historikům.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 20:06:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregory, vem si prášek a dej sim pauzu. Blbneš.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 20:16:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Oline,

tvému postoji se vůbec nedivím, když uvážím, za jak podivných okolností jsi byl propuštěn vysokými činiteli ŘKC do útrob protestantismu. Samozřejmě, nemohu nic s určitostí tvrdit ( tu chybu již neudělám ), ale nutno uznat, že je to velmi, velmi podivné, zvláště se zřetelem na tvé prokatolické působení.

Podívej, Vatikán vždy politikařil a intrikařil - takže jsem o jeho tajném působení po celém světě naprosto přesvědčen. Stačí jen sledovat příklony a odklony lidovecké strany KDU-ČSL, aby si každý mohl udělat obrázek o hadí úlisnosti katolicismu, který vždy bezohledně hájí jen své zájmy. Lidovci půjdou s kýmkoli a proti komukoli, jen aby zůstali u vesla. Tento fakt musí být zřetelný každému soudnému člověku. A to je obraz katolicismu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 20:20:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregory, je mi tě až líto, jaké to sem dnes píšeš kraviny.
Co mají lidovci s jezuity? A co s Vatikánem?
Čím se od lidovců liší jejich sesterská strana v Německu (CDU), která je zase "protestantská"? To jsou taky agenti Vatikánu? Gojim by asi usoudil, že ano!

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 21. srpen 2007 @ 08:51:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Oline, většina lidovců jsou katolíci. Podívej se na hada Kalouska, na jeho vystupování a činy a budeš mít obraz skutečné tváře katolicismu ( tím se nechci dotknout obyčejných katolíků, kteří ani netuší, čími oběťmi se stali ).

CDU že je protestantská? Helmut Kohl určitě protestant nebyl - to byl tutový katolík.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 21. srpen 2007 @ 10:00:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesněji: v CDU se to nerozlišuje. (Oni totiž ti němečtí protestanti nemají zato, že tráví čas s nevěstkou a hřeší. Holt jezuiti - ty potvory vám vlezou všude)
Křesťanskodemokratické strany existují ve většině zemí severní poloviny Evropy, kde jsou současně křesťoši většinou protestanti, tak jako v severní polovině Německa. V německu je situace zvláštní, protože jasně katolické Bavorsko má svou vlastní CSU, takže  CDU podporují zejména protestanti. Kohl je z převážně protestantského Ludwigshafenu, ale přesto tam mohl jako katolík začít svoji kariéru. Není to ale protestantská strana. Jen má z této skupiny svou kmenovou podporu a pochopitelně členstvo.

Lidovci jsou obvykle katolíci a jako katolická strana kdysi před stoletím vznikli, ale u nás lidová protestantská církev chybí. Kdyby ty byla, lidovci by byli stejní.
Pokud ti připadá Kalousek jako typický katolík - haha! To je jako že je krokodýl typický livjátán. Neviděl jsi ale ani krokodýla, ani livjátána. Kdybys nevěděl, že Kalousek je lidovec, a tedy (asi) katolík, neměl bys podle čeho poznat, co je a čemu věří.

Kalousek je od nás z Bechyně. Nemám ho rád, nevěřím mu a nikdy jsem ho nevolil. Nikdy jsem neslyšel o ničem, co by ho spojovalo s církví a křesťanstvím, no ale přesto to může být katolík, proč ne. Čím je ale typický? Že bys měl i ty hadí jazyk jako Harry Potter a mluvili jste spolu?

Podívej, Gregory, debatu na téma katolických agentů a jejich spiknutí končím. Rozlézá se tu po granu a chová se to jako nějaká psychóza. Cvokaření jednoho nešťastníka stimuluje podobné projevy u dalších náchylných lidí. To máte z toho hunta nebo podobné zkažené literatury. Těžko se tomu bránit, je to jako salmonela ve špatně ošetřeném jídle. Pak to tady vypadá, že podstatnou součástí "biblického křesťanství" - jak nazýváte svoje náboženství - jest hanobení celých skupin obyvatelstva pro jejich víru.
Buď tak laskav, a dávej si pozor na to, co si cpeš do hlavy. Toto platí dvojnásob pro tebe, který žiješ v izolaci, takže snadno naletíš.

Mně osobně je celkem fuk, za co mě považuješ ty nebo tví povedení "spoluspiklenci", ale uznej, že s člověkem, který se neustále ohání jen svými bludy, nemohu pak vést vážnou diskusi. Proto jsem taky nepřijal kdysi tvou omluvu. Neurazil jsi mě, urazil jsi jezuity. Těm se omluv.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 21. srpen 2007 @ 08:55:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Mimo jiné, Oline, kniha Zjevení jasně ukazuje budoucí sjednocení všech protibožských sil pod jednou satanskou celosvětovou vládou v čele s *****m. A to by bylo, aby si to katolicismus nechal ujít. Takže na základě Bible beze všech pochybností mohu řící, že katolicismus je součástí budoucí světovlády New World Order.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 21. srpen 2007 @ 08:48:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Když zde mluvím o jezuitech, tak pochopitelně nemám na mysli řadové členy nějakého jezuitského společenství někde v Ouholičkách, které může znát kdokoli z nás. Mluvím o lidech, kteří jsou vybraní z těchto řadových členů ke zvláštním úkolům. Jsou to jezuité vyššího řádu. Ti bezvýznamní pak slouží jako klamné cíle, aby si každý, kdo je zná, myslel, jak jsou neškodní a že nic špatného nedělají. Ve finále pak jejich špičky můžeme vidět třeba, jak se snaží natlačit např. do funkce prezidenta nějaké země apod. ( viz. jezuitský kněz Tomáš Halík v ČR ), což musí být špičkový jezuitský agent ( bez nejmenší pochybnosti ).


]


Re: Re: Re: Re: Jak se katolická církev dívá na ekumenické akce (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 20. srpen 2007 @ 19:54:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Jinak Oline,

toto není církevní politika, ale duchovní boj.


]


Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy