|
Právě je 328 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120945889 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Duchovní poradna: Mají všechny sestry pokrytou hlavu?
Vloženo Středa, 19. září 2007 @ 18:50:33 CEST Vložil: gojim |
poslal Gregorios777 Tato otázka nepatří denominačním sborům. Tam ve všeobecnosti ( až na světlé výjimky jednotlivců ) neexistuje poddanost Bohu a respekt před Jeho Slovem a před systémem autorit, který princip pokrytí hlavy vyjadřuje. A také v budoucnu existovat nebude, ale bude zde pouze stále se prohlubující odpadnutí a plíživý příklon k tomu, čemu říkáme Nevěstka-Babylon, falešná Supercírkev posledních dnů. Příklon k rekatolizaci a falešné charismatizaci.
Otázka není ani určená tradičním lidovým denominacím typu ŘKC nebo Pravoslavná církev, kde sice některé ženy mají pokryté hlavy, ale zdaleka ne všechny. Jako výraz toho, že je zde všechno naopak, můžeme brát také fakt, že kněží těchto denominací mají v rozporu s 1Kor 11,4 pokrytou hlavu, aby si ji tak permanentně znesvěcovali. Činí tak po židovském způsobu, kdy součástí oděvu kněze byla také pokrývka hlavy. V Novém Zákoně je však takovéto jednání bráno jako znesvěcujícící. Nehledě na to, že žádný speciální oděv pro duchovní v době milosti nebyl určen.
Tato otázka je určená sborům Pána, které znají a respektují UČENÍ o nutnosti pokrývání hlavy sester. Mám na mysli zejména sbory následující službu Witnesse Lee. Ve všech jejich materiálech najdeme TEORII, o hlubokém významu pokrývání hlavy, o nutnosti toto činit, ale v PRAXI sotva kdy pokrytou hlavu v tamních shromážděních uvidíme. Proč je zde takový rozpor mezi učením a praxí? Co říkáš SV? Jak je to ve skutečnosti s poddaností těchto sborů Božímu systému autorit?
|
Podobná témata
|
|
Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 19. září 2007 @ 21:27:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Proč milý SV, proti svému lepšímu poznání, toto poznání nerespektujete a tím zvyšujete svoji odpovědnost před Pánem za toho své jednání?
|
Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: AdamS (dobrazprava@gmail.com) v Pátek, 21. září 2007 @ 09:18:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gregu,
zdá se, že tvá otázka je řečnická a jejím účelem je spíše cosi naznačit, než se něco dozvědet. Ač nejsem SV, pokusím se o vysvětlení. Nejprve však malá poznámka - píšeš /// v PRAXI sotva kdy pokrytou hlavu v tamních shromážděních uvidíme ///. Na kolika shromážděních jsi byl? Po celém světě existují stovky, ne-li tisíce místních církví, které přijímají službu W.L. Možná se mýlím, ale podle mého jsi nebyl na shromáždění ani jedné z nich. O to však nejde. Přijdeš-li na shromáždění takové místní církve, skutečně tam s největší pravděpodobností všechny ženy nebudou mít fyzickou pokrývku hlavy. Důvod je jednoduchý, nejedná se totiž o podmínku přijetí či společenství. V takovém případě by šlo o sektu pokrývání hlavy a ne o místní církev. Apoštol Pavel hovoří o přijímání svatých v rámci církevního života ve 14. kapitole listu Římanům. Jako příklad zmiňuje otázku jídla: „Někdo věří, že může jíst všechno, slabý však jí jen zeleninu. Ten, kdo jí, nechť nezlehčuje toho, kdo nejí, a kdo nejí, nechť nesoudí toho, kdo jí. Vždyť Bůh ho přijal.“ (vv. 2-3). Přitom na jiném místě týž Pavel výslovně říká: „Všechno, co Bůh stvořil, je dobré a nemá se zavrhovat nic, co se přijímá s děkováním: posvěcuje se to skrze slovo Boží a přímluvu“ (1Tm 4,4-5). Apoštol Pavel tedy výslovně učil, že můžeme jíst všechno. Z hlediska učení měl v této otázce naprosto jasno. Z hlediska praxe církevního života nás však nabádá, abychom přijímali i toho, kdo všechno nejí. Není to snad rozpor mezi učením a praxí? Naprosto ne. Klíč k celé otázce se totiž skrývá v něčem jiném než v samotném jídle. Pavel na základě nebeské vize nade vše miloval Krista, Hlavu, a církev, Jeho Tělo, se všemi údy. Věděl, že v církvi jsou věřící na různé úrovni co se týče růstu v životě i poznání pravdy. Věděl, že v církvi jsou nejen silní, ale také slabí (Ř 14,1; 15,1). Věděl, že má-li být církev Boží, musíme přijímat svaté podle toho, jak je přijal Bůh (14,3b), ne abychom posuzovali jejich názory (14,1). K tomu je však zapotřebí pravé poznání Božího záměru a pravá duc*****st (k. 8), která nemá zalíbení sama v sobě (15,1). Také je zapotřebí zkušenosti s životem Těla v praktickém církevním životě (k. 12). Zdánlivý rozpor mezi učením a praxí uvedu ještě na příkladu se způsobem křtu. Na základě Božího Slova i samotného významu slova křest v původním jazyce můžeme říci, že správný způsob je ponoření. Avšak setkáme-li se s bratrem v Kristu, který byl pokřtěn pokropením, ale přitom vyznává stejný duchovní význam křtu, neměli bychom z ponoření učinit podmínku pro naše společenství s ním či dokonce pro jeho vstup na shromáždění. Popřeme tím snad pravdu o správném způsobu křtu? Naprosto ne. Pouze věřícího příjímáme podle Božích podmínek přijetí, mezi kterými správný způsob křtu není. Zkus si tento princip převést na otázku pokrývání hlavy a možná pochopíš, proč i na shromážděních místních církví mohou být některé ženy s nepokrytou hlavou. Nebylo by přece těžké vydat jen vnější nařízení (literu) o povinném zahalení hlavy. Něco jiného je však sloužit tak, aby lidé skutečně vnitřně uviděli a bytostně se podřídili Božímu řádu autority v tomto vesmíru. To první zvládne třeba i nevěřící, to druhé pouze ten, kdo je sám podřízen Boží autoritě. To první může okamžitě zvýšit počet zahalených hlav v místnosti, to druhé může postupně přispívat k uspořádání všech věcí pod jednu hlavu v Kristu.
AdamS
|
]
Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 21. září 2007 @ 10:26:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Adame,
viděl jsem na videu shromáždění přímo s W.Lee a byl jsem možná na 10 shromážděních s tebou a jinými vašimi bratry, která se konala v Chebu, v Aši či v Praze nebo v Plzni a nkdy jsem neviděl ani jednu! pokrytou hlavu u sester.
S vaším přístupem nebudou ve vašich sbrech pokryté hlavy nikdy. Čímž dáváte jasně viditelně, všem duchovním mocnostem najevo, že nejste podřízeni Božímu systému autorit, neboť vaše sestry nemají na hlavách vnější znamení autority. Ono je totiž možné se Bohu líbit či nelíbit i svým vnějším oděvem ( Tit 2,3 // 1Tim 2,9 ). V případě pokrývání hlavy se jedná o apoštolský příkaz, který je na rozdíl od tebou uváděných příkladů nazván POVINNOSTÍ ženy 1JKor 11,10 - řec. originál ) přičemž nerespektování tohoto příkazu vnáší do shromáždění znesvěcení a Bůh nikdy nepřebývá svojí vnější přítomností ve znesvěceném chrámu.
Ale hádat se s tebou o tom dále nebudu - pouze deklaruji pravdu Božího Slova. Nemá cenu se opakovat, vše je v mém článku "Pokrývání hlavy II. varianta", zde na Granu.
W.Nee a W.Lee se hlásí k bratřím 19. století. Tak ať si jejich následovníci vezmou příklad z nich, jak se tam bratři staví k pokrývání hlavy sester.
|
]
Re: Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: AdamS (dobrazprava@gmail.com) v Pondělí, 24. září 2007 @ 21:59:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gregu,
pokud se nemýlím, tebou zmiňovaná setkání byla buď semináři představujícími literaturu nebo setkáními se zájemci; nebyla to tedy pravidelná setkání místní církve (svůj „dotaz“ jsi adresoval přece sborům). Buď si jist, že ani já se s tebou nehodlám hádat, avšak přístup či tón (chceš-li duch) tvého příspěvku mě nutí, abych k vlastní nelibosti (myslím tím, že to nemám v oblibě) zareagoval osobněji. Na setkáních v Chebu a v Aši byli přece i věřící, na které odkazuješ v jiných příspěvcích jako na ty, se kterými máš společenství. Proč nenapíšeš, jak se oni staví k pokrývání hlavy?
Jde mi však o něco jiného. Kdybys byl jen člověk, který má potřebu šířit svoje názory, dobrá, dokázal bych to snést. Jenže ty mluvíš o tom, že tě Pán povolal k nějaké budoucí službě, jejímž výsledkem by snad měly být sbory na těchto názorech postavené. A to je něco jiného, protože to už se dotýkáme Těla Kristova a Pánova díla. Už jen na drobném příkladu s pokrýváním hlavy ukazuješ, že taková služba nebuduje církev, ale v tomto případě sektu pokrývání hlavy. Zřejmě to nejsi schopen vidět, ale přesto to zmiňuji, dokud jsi ještě žádnou takovou skupinu nezaložil.
AdamS
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 24. září 2007 @ 22:06:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Adame,
Ano. Církev Boží je také církví pokrývání hlavy (1Kor 11,16 ). W.Nee dokonce jednou napsal, že tam, kde sestry nemají pokryté hlavy, NENÍ Církev Boží.
|
]
Na co jsme zaměřeni? (Skóre: 1) Vložil: AdamS (dobrazprava@gmail.com) v Pondělí, 24. září 2007 @ 23:18:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gregu, církev je podle Nového Zákona církví Boží (1K 1,2), církví Kristovou (Ř 16,16b) a církví svatých (1K 14,33), v žádném případě není církví nějaké nauky nebo praktiky, tudíž ani pokrývání hlavy. Zdá se, že ti tento jemný, ale důležitý rozdíl uniká. Když už odkazuješ na Watchmana Nee, dovol mi zacitovat z jeho dopisu, který byl publikován v červenci 1935 ve 12. čísle Collection of Newsletters. Snad alespoň částečně pochopíš, co se snažím celou dobu naznačit:
„Na co jsme zaměřeni? Spočívá naše dílo v kázání Krista jako Pána, nebo ve výzvách k odchodu z denominací? Skutečně se obávám, že v každém místě jsou bratři, kteří mají před Bohem omezené chápání a omezenou duchovní zkušenost, a mají pouze trochu vědomostí o vnějších věcech jako křest, pokrývání hlavy a denominace, a vyčerpávají se veřejným přetřásáním těchto záležitostí. Tím uvádějí nezasvěcené do neporozumění a vzbuzují v nich domněnky, že zdůrazňujeme pouze tyto vnější věci a že nevyvyšujeme Ježíše Krista jako Pána. Víme, že ten, kdo následuje Pána, jistě neopomíjí tyto vnější záležitosti. Neznamená to však, že každý, kdo tyto vnější věci praktikuje, musí nutně plně následovat Pána. Kvůli nevědomým bratrům musíme znovu a znovu zdůrazňovat, že ačkoliv v tyto vnější věci věříme, naše svědectví, to, čím se odlišujeme od druhých, nespočívá v těchto vnějších věcech … Věnujme od nynějška více pozornosti vnitřnímu svědectví než vnějším záležitostem. Neznamená to, že zanedbáváme vnější věci, ale že bychom je neměli příliš zdůrazňovat. Uznáváme, že mají své místo, ale nesoustřeďujeme se na ně a ani k nim nevztahujeme své svědectví. Za své minulé selhání můžeme jen prosit o Boží odpuštění a trpělivost bratrů. Kéž nás Pán přivede k tomu, abychom věnovali pozornost jen tomu, co je důležité pro něj. Ať vám Pán všem požehná. Pokoj ať je s vámi v Pánu. Váš bratr, Watchman Nee.“
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 24. září 2007 @ 22:15:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Adame,
a ještě: Považujete se za součást tzv. bratrského hnutí a to by se od vás, pro váš benevolentní přístup k pokrývání hlavy distancovalo. A to i v případě, že by to byl jediný rozdíl v učení a praxi. Vy něco učíte, máte v tom pravé poznání a přitom jednáte proti tomuto poznání, což zvyšuje vaši odpovědnost před Pánem.
Učíte, jak je to důležité a přitom to vůbec nepraktikujete. Pokrytí hlavy se praktikuje bez ohledu na to, zda je to pravidelné shromáždění nebo ne. Prostě tam kde je Církev, tam se praktikuje pokrytí. Nebo snad prodeje literatury nebo seminářů se církev nezůčastňuje? Při těchto činnostech máte za to, že nejste církví? Při těchto činnostech má církev dovolenou? To jsou vskutku podivné názory...
Do Boží Církve není sestra bez pokryté hlavy ani vpuštěna. Respektive - vstupuje tam automaticky s pokrytou hlavou.
|
]
Snad už naposledy k pokrývání hlavy (Skóre: 1) Vložil: AdamS (dobrazprava@gmail.com) v Úterý, 25. září 2007 @ 00:08:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gregu, já myslel, že za součást tzv. bratrského hnutí ses někde označil ty. Otázka zní, zda také oni považují za svou součást tebe. My jsme vděční za všechno, co tzv. bratrské hnutí obnovilo z Písma svatého v učení i praxi, zároveň se však chceme poučit z chyb, slabin a především vývoje a historie tohoto hnutí. Jedním z jeho význačných znaků je, že ačkoli začalo jako návrat k jednotě Těla Kristova, postupem času se rozdělilo a roztříštilo na množství skupin a skupinek, které se pak mnohdy navzájem obviňují z bludu či nedostatečné věrnosti pravdě. A přitom jde někdy o vyložené jemnosti v učení či praxi.
Nemám teď čas ani chuť vysvětlovat, jaký je rozdíl mezi církví a působením díla, ale zjednodušeně řečeno, ano, onen prodej literatury či seminář nebyl setkáním (místní) církve, ale setkáním Distribuce Proud se zájemci o tuto službu. Ale zpět k pokrývání hlavy. Pokud bys navštívil více shromáždění, zjistil bys že vždy celkem slušný počet sester pokrývku hlavy má. Tedy rozhodně neplatí to tvé – vůbec to nepraktikujete. Co nepraktikujeme je, že z pokrývání hlavy nečiníme vnější zákon, nařízení či dokonce podmínku vpuštění. Nikde v NZ nečtu, že sestra bez pokryté hlavy nemá být ani vpuštěna. Zato čtu: „Dávejte si pozor na ty, co působí roztržky. Vyhýbejte se jim.“ A to se může týkat i toho, kdo působení rozdělení chybným či přehnaným důrazem na určitou, třeba i biblickou, pravdu či praktiku.
AdamS
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Kristus v Úterý, 25. září 2007 @ 01:18:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gregu,
píšeš: Považujete se za součást tzv. bratrského hnutí ... Kam chodíš na ty drby?
dále: Pokrytí hlavy se praktikuje bez ohledu na to, zda je to pravidelné shromáždění nebo ne. Prostě tam kde je Církev, tam se praktikuje pokrytí. Nebo snad prodeje literatury nebo seminářů se církev nezůčastňuje? Při těchto činnostech máte za to, že nejste církví? Při těchto činnostech má církev dovolenou? To jsou vskutku podivné názory... To máš výjimečně pravdu, ale ty názory jsou tvoje!
Toto píše Pavel Korintským: 1. Kor. 11:5: Každá žena, která se modlí nebo prorokuje s nezahalenou hlavou, hanobí svou hlavu, neboť je to jedno a totéž, jako kdyby se oholila. v. 13 Sami posuďte: je vhodné, aby se žena modlila k Bohu nezahalená?
Tyto verše jsou zasazeny do kontextu učení o Božím řádu na setkání místní církve a to konkrétně setkání u Pánova stolu s Večeří Páně, lze je však vztáhnout i na jiná shromáždění církve. To zaprvé. 2. Vztahují se zcela zjevně na dobu, kdy se žena (nikoli ženy) modlí nebo prorokuje. Tzn., že pokud se nemodlí a neprorokuje, hlavu pokrytou mít nemusí. Je také otázkou, vztahuje-li se tento přkaz na ženu, pokud není vdaná nebo její manžel není přítomen spolu s ní. V každém případě jde o znamení podřízení se autoritě - buď manželovi nebo Kristu jako své Hlavě (svobodná?), kvůli andělům, kteří při modlitbě mají také své úkoly (v.10). Jelikož modlitba a prorokování úzce souvisí s uplatněním Boží autority, vyžaduje Bůh toto po ženě, která je sama pod autoritou muže, svým způsobem na její ochranu.
Ale toto vše nelze v církvi ženám nařídit jako příkaz a ustanovení, jehož nerespektování by mělo za následek např. nemožnost účasti na setkání církve!!! K tomu by měli ženy dospět sami, ať už skrze vyučování nebo skrze zjevení od Pána.
SV |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 25. září 2007 @ 09:32:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Milý SV,
no vidíš, apoštol Pavel nařídil pokrývání hlavy jako příkaz a to dokonce třikrát v kapitolách 11-14 1Kor:
1) 1 Korintským 11:1: Následovníci moji buďte, jako i já Kristův. 2 Chválímť pak vás, bratří, že všecky věci mé v paměti máte, a jakž jsem vydal vám ustanovení, tak je zachováváte.
Následuje pasáž o pokrývání hlavy.
2) 10 Protož máť žena míti obestření na hlavě pro anděly.
V originále je na místě slova "má" uvedeno slovo "ofeilei", což znamená "dlužna, povinna".
3) 1Kor 14:37-38: 37 Zdá-li se sobě kdo býti prorokem nebo duchovním, nechažť pozná, co vám píši, žeť jsou přikázání Páně. 38 Pakli kdo neví, nevěz.
Od začátku kapitoly 11 až do konce 14. kapitoly jde o jeden souvilsý PŘÍKAZ Páně ( orig. má singulár, jedn.číslo )
Mám zde tři svědky, že jde o nařízení a příkaz Páně skrze apoštola. Kdo je prorok nebo duchovní by to měl vědět. Jestliže to někdo neví, tak nevěz.
Do sborů tzv. bratrského hnutí sestra bez pokrytí hlavy nevstoupí, to mám ověřené. A je to správná praxe, neboť zde jde o něco jako královský protokol. Nemít pokrytou hlavu je podobné, jako kdyby někdo přišel před anglickou královnu pouze ve spodním prádle. Zkuste někdo přijít do katolického kostela s pokrývkou hlavy, jako muž. Uvidíte, co se stane. Paradoxem však je, že samotný kněz přestupuje nařízení 1Kor 11,4, protože má pokrytou hlavu jako izraelský kněz. Je mi jasné, že TRADICE nepokrývání hlavy je už mezi křesťanstvem velmi silná a zakořeněná. Proto noví nevěřící budou v budoucnu již od začátku vyučeni té správné TRADICI pokrytí a nebudou s tím mít problém.
Mimochodem - celé shromáždění je vlastně jedním proroctvím a modlitbou - neboť údy Těla mluví k Pánu a Pán mluví k nim a ostatní říkají "Amen", je to tedy i jejich modlitba. Stačí jedna nepokrytá hlava, a celý princip a význam pokrývání je zrušen u všech. Proto má mít sestra pokrývku při celém shromáždění, ale také při osobním obecenství s Pánem v soukromí nebo třeba při setkání s jakýmkoli údem Těla na ulici. Pokud tak nečiní, nemodlí se a nemluví v Duchu svatém.
To, co zde předkládá SV a AdamS jsou pouze jejich fantazie - na základě Písma nedokáží zdůvodnit praxi nepokrývání nebo praxi neúplného pokrývání. Ani nemohou. Vyznávají správné učení, ale svými dodatky k němu, ho celé ruší, takže nikdy nebudou moci naplnit apoštolský příkaz Páně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Kristus v Úterý, 25. září 2007 @ 10:59:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gregu,
přečti si, co píše Lýdia; snad ti dá Pán světlo, jak se ta věc má, a přestaneš se hádat. A jestli nepřestaneš "mlít svou", přestanu komunikovat já, protože Boží služebník se nemá hádat. V tomto mám poznání já a hodlám ho naplňovat.
SV
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 25. září 2007 @ 11:03:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Milý SV,
já už jsem řekl, co jsem chtěl.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Kristus v Úterý, 25. září 2007 @ 11:11:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Milý Gregu,
to je právě to. Řekl jsi, cos chtěl a nikoliv, co chtěl Pán Ježíš. To je ten problém. To je vždycky problém. když si říkáme, co chceme my a ne, co chce Pán.
SV |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 25. září 2007 @ 12:02:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
SV,
to si vyřiď s apoštolem Pavlem, ne se mnou. Já pouze cituji jeho slova, potažmo Pána Ježíše. Od vás slyším jen lidské názory, které apoštolova slova popírají. A ještě si myslíte, že to je Pánovo Slovo. Odkud jste to prosím vás načerpali? Ze svých mozků?
|
]
Re: Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: lydia7 v Úterý, 25. září 2007 @ 09:39:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | W.Nee píše: „Nemôžeme jednať podľa merítok niekoho iného a nemôžeme očakávať, že niekto iný bude žiť podľa svetla, ktoré sme dostali my. Nevedomý hriech nebude prekážkou v spoločenstve medzi veriacim a Bohom. Ak žije veriaci podľa merítok, ktoré už poznal, teda ak zachováva (plní) všetko, o čom vie, že je to podľa Božej vôle a odmieta všetko, o čom vie, že to Boh odsudzuje, je schopný mať úplné spoločenstvo s Bohom... Bohu v spoločenstve s človekom záleží na našom postoji k Božej vôli, nie na tom, koľko toho o Božej vôli vieme. Ak je náš postoj k hľadaniu Božej vôle úprimný a pravdivý a dokonca sa ju snažíme z celého srdca zachovávať, ani prítomnosť mnohých nevedomých hriechov nám v spoločenstve s Bohom nezabráni, a dokonca ho ani neobmedzí...“ Duchovný človek, zv. 2, strana 306-307
K tomu osobné svedectvo. Keď som uverila v Pána Ježiša, trvalo mi hodne dlho, kým som bola schopná stráviť niektoré, telesnej mysli nestráviteľné, verše z Pavlových listov – zvádzala som boj ducha proti telu. Nosila som krátke vlasy, je to pohodlné, praktické, rýchle pri úprave... Nerozumela som práve statiam v 11.kapitole v 1Kor. V mojom duchu na ne nebol položený žiaden dôraz. Učila som sa veriť, čerpať z milosti a stáť na Božej zmluve s nami. Modlila som sa k Pánovi krátkovlasá, bez pokrývky hlavy a... moje modlitby boli vyslyšané. Vďaka minulosti a stykom s okultizmom sa rozpadlo moje manželstvo, bola som nezamestnaná... Všetko bolo v troskách. Ja som sa však už odovzdala do rúk Pána Ježiša a verila som Mu. Spoločenstvo mi chýbalo – neuverila som na zhromaždení, nikto ma neevanjelizoval – bola som k Pánovi ťahaná veľmi dlho a pomaly a hodne kľukatými cestami kvôli vzdorujúcemu telu. V momente stretu s vyslancom tmy, som stála na okraji priepasti a volala: Ježiš, Ježiš, Ježiš... On bol mojou jedinou záchranou, jediným útočiskom v tme, kde som blúdila. Konečne, po dlhých rokoch, som Mu uverila, vyznala hriechy a Pán ich odpustil, sú zmyté jeho krvou. A predsa som od začiatku nekonala v súlade s 1Kor 11. kapitola – nemala som zjavené v duchu, že je to Pravda. A predsa, v tej viere a nádeji, že som spasená a Pán sa o mňa postará, som sa modlila za obrátenie svojho manžela, za jeho návrat k nám, za prácu, ktorá by ma uživila aj s dcérou, lebo po rozvode sme ostali samé dve. Trvalo to takmer 2 roky a... Dnes sme opäť manželia, môj muž svojím tempom kolísavo verí a padá, ale ja verím, že Boh nemá záľubu v smrti bezbožného a teda, že aj pre neho je pripravená dokonalá spása... Postupne som bola v duchu uvádzaná k nutnosti nechať si narásť vlasy a sme v štádiu, kedy sú polodlhé, lebo rastú pomaly :o) a tiež k nutnosti pokrývať si hlavu počas modlitby v zhromaždení – je to ale postupné zjavovanie a obávam sa Gregory, že keby som pred pár mesiacmi chcela vstúpiť do vášho zhromaždenia a nemohla by som, bola by som buď prinútená k hriechu, lebo by som si tú pokrývku na hlavu dala rešpektujúc autoritu učiteľa vo vašom zbore, ale bolo by to nie z viery... a následkom toho by bol môj hriech, lenže práve preto by som si tú pokrývku na hlavu nasadiť nemohla, lebo byť pokrytcom nedokážem, a tak by som do vášho zhromaždenia vstúpiť nemohla, hoci viem, že som živým údom Tela Kristovho – takže tá druhá možnosť by bola, že by mi bolo zabránené mať účasť na živote Tela s ostatnými kresťanmi a rozhodla by o tom pokrývka hlavy...
Zjavenie Pravdy stále nemám dokonalé, ale ako píše W. Nee, moja nedokonalosť nemôže byť prekážkou Božej vernosti a spravodlivosti. Verím tomu, že Pán Ježiš nás pozná a vie, kde sme a ako ďaleko sme. Iné by to bolo teraz, keby som na zhromaždenie vstúpila bez pokrývky hlavy – lebo už Pravdu zjavenú v svojom duchu mám. V súkromí ju niekedy mám, niekedy nie a riešim to. Verím tomu, že v skrytej komôrke srdca totiž stojím pred Bohom Otcom skrytá v Kristu a On hľadí na Neho, nie na mňa ako ženu v tele – zatiaľ v tom mám slobodu konať takto... to však neznamená, že toto je Pravda v úplnosti! a už vôbec týmto svedectvom nenabádam ženy k tomu, aby pokrývku hlavy nenosili!!!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 25. září 2007 @ 11:55:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Ahoj Lydia,
skutečnost, že nevíme o svých nevědomých hříších, sice způsobuje, že máme čisté svědomí, protože nás z nich Duch svatý neobviňuje, tedy dokud nám Pán nedá zjevení skutečnosti v této věci. Čisté svědomí ještě neznamená, že jsme před Bohem spravedlivi ( 1Kor 4,4 ). A neznamená to, že v duchovní oblasti nejsou jasné a zřetelné následky toho nevědomého hříchu. A přesto platí, že jestliže nás naše srdce z ničeho neobviňuje, máme smělou doufanlivost k Bohu, a zač bychom Ho koli prosili, bereme od Něho... ( 1Jan 3,21-22 ).
Např. když sestra v nevědomosti prorokuje nebo modlí se s nepokrytou hlavou, znesvěcuje svoji hlavu, i když si toho není vědoma. Nemodlí se v Duchu svatém, ale není si toho vědoma. To jsou následky hříchu a neposlušnosti. Ona o nich ale neví. Na reálnosti těch následků, to ale nic nemění. Činí-li to však v nevědomosti, a neobviňuje-li jí její svědomí, nemusí to být překážkou jejím modlitbám. Pakli však má následkem nabité známosti o této věci, byť jen trochu poskvrněné svědomí - je to již vědomý hřích, na který se může vázat nevyslyšení modliteb.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: lydia7 v Úterý, 25. září 2007 @ 21:30:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj,
ja s Tebou súhlasím. Vari je Božie Slovo možné zmeniť alebo o ňom polemizovať? To by som sa neodvážila, a tak som ten príspevok ani nemyslela. Len som sa snažila naznačiť, že my sa Telom stávame, postupne je v nás stvárňovaný Kristus - tak to chápem zatiaľ. Že naša nedokonalosť a nedodržanie prikázaní z nevedomosti, Božiu vernosť a Lásku zmeniť nemôže. Ale v rôznych etapách svojej cesty s Pánom som mala k dispozícii rôznu intenzitu Svetla. A vždy to bola len milosť Pána Ježiša Krista, že mi to Svetlo Pravdy zjavil v duchu. Potom je už každé moje neuposlúchnutie zjavenej Pravdy hriechom, ale aj vtedy, ak predsa padnem (ak nehreším vedome, cielene s výhľadom - veď Pán mi prepáči, veď on je milostivý), viem, že moje hriechy v momente ich vyznania sú odpustené, lebo Boh je verný a spravodlivý.
Preto aj verím tomu, že sme povolaní k Láske Božej práve preto, lebo nikto z nás nemá nič za svoje vlastné zásluhy. Mám sa vari hnevať na svojho muža, že otáľa s vyznaním viery? Ja neviem posúdiť, do akej miery sa ho Pán dotkol v srdci - a pokiaľ Boh Otec ho sám nepritiahne k Ježišovi, pokiaľ ho sám neposvätí Pravdou, nemôžem sa hnevať - aj keď sa v tele hnevám, lebo je to ťažká situácia - ale viem, že mne samotnej to trvalo takmer 18 rokov, kým som pozitívne (vyznaním viery a túžbou byť pokrstená) reagovala na Lásku, ktorú sa mi Boh pokúšal zjaviť. Nie je to milosť, ak niekto niečo pochopí? Záleží na našej snahe? Je vari možné dosiahnuť niečo bez Pánovej sily, ktorá sa dokonáva v našej slabosti? Kto dáva dary Ducha svätého? Tam som to smerovala, nie k polemike, či s pokrývkou, alebo bez pokrývky. Chválim ho za to, že máš dar múdrosti, ale je to DAR. Pre spoločný úžitok. Ako dar uzdravovania, ktorý zrejme obdržal Stanislav. Ste obdarovaní. HALELUJA!!! :o) Teším sa, lebo je to pre nás ostatných. Ale je to milosť Pána, že ste boli obdarení, nie vaša zásluha. Prečo sa potom hnevať, že ostatní nechápu. Vždy to môže byť telesný človek, ktorý nechápe, ale aj taký, čo "zduchovnieva" a blíži sa k Pravde slimačími krôčikmi.
Ja nie som dobrá v histórii a neviem, či bolo v dobe apoštola Pavla pre ženy typické neustále nosenie nejakej pokrývky hlavy - ak áno, bolo pre nich jednoduchšie a prirodzenejšie, že sa tak aj modlili k Bohu. Pre mňa to bol šok, keď som to prvýkrát čítala. A kopec vzbury v tele. Ale svedčím o tom, že Boh je Láska, čiže On je zhovievavý, dobrotivý, trpezlivý a NIKDY neprestáva byť taký. A svedčím tiež o tom, že je spravodlivý a tmy (= neprávosti, hriechu, klamstva) v Ňom niet. Preto ma neustále, stojac v Jeho vlastnej spravodlivosti a milosti, vyučuje o Pravde. Mám ju v Ježišovi Kristovi a verím, že On je mojou spravodlivosťou, svoju vlastnú nemám - tak ani to ako zmýšľam o pokrývke hlavy v súkromí dnes, neznamená, že je to definitívne, lebo svoj beh som ešte nedobehla - bežím a výchova skrze Ducha svätého trvá... Ver, Gregory, že sa bojím ísť proti svätosti Boha všemohúceho telesným zmýšľaním, sedím pri PC so šatkou na hlave, a v srdci s bázňou pred Tým, ktorý má moc uvrhnúť do pekla a modlím sa: Odpusť Pane, lepšie vyjadriť, čo vnímam, neviem. Ale verím, že Ty ma posvätíš, lebo to je Tvoja vôľa - naše posvätenie. Amen.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Kristus v Středa, 26. září 2007 @ 12:37:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Milá Lýdia,
děkuji za tento i předchozí komentář, které jsou důkazem Boží lásky a života v tobě. Chvála Pánu za Jeho lásku, která přikrývá množství hříchů a projevuje se Jeho milosrdenstvím, milostí, shovívavostí, dobrotou a trpělivostí. Jestli to, co děláme, není ovoce (produkt) božského života v nás; jestli si např. žena pokrývá hlavu jen proto, že si to přečetla v Bibli nebo jí to někdo řekl, pak je to "její sláva" a "zásluha". Jestli je to však poslušnost příkazu Páně, kterou přijala spolu se zjevením od Pána a porozuměním významu tohoto Jeho příkazu, pak je to Boží sláva, zásluha a Bohu chvála. A o tu by nám mělo jít. O tu jde zřejmě tobě, o tu jde mně a kéž by o ni šlo i Gregovi. Amen.
Milost našeho Pána Ježíše Krista buď s tvým duchem. Amen.
SV |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: lydia7 v Středa, 26. září 2007 @ 13:50:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Stanislav,
verím tomu, že Greg777 oslavuje Boha Otca tým, že patrí k učeníkom Pána Ježiša (Jn 15:8). Verím, že sa s nami zdieľa s tým, čo mu Duch Pravdy zjavil. Aj on je však na ceste - ako ja, ako Ty, ako každý. Niečo je zastreté mne, niečo Tebe, niečo jemu - sme však v rukách Boha Otca všetci a platí Rim 8:28...
Posväť nás pravdou, Tvoje slovo je pravda, Otče. Amen.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Kristus v Středa, 26. září 2007 @ 22:33:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Máš pravdu, Lýdia,
jsme na cestě a jsme učedníci, kteří se pořád potřebují učit, dokud jsou na zemi. Kéž tou cestou je úzká cesta kříže za Beránkem a žádná jiná. Kéž se na ní naučíme všemu, čemu je třeba, abysme byli takoví, jaké nás chce Bůh Otec v Kristu mít a umíme všechno, co máme umět - především chodit v Duchu, být a zůstávat v Kristu, abychom se růstem v životě stali dokonalými, jako je Bůh dokonalý tím, že budeme podobní (připodobnění) Kristu. Abychom byli skutečně plností Toho, který všechno ve všem naplňuje, je všemi a ve všech - Hlava i Tělo, Kristus, jemuž Bůh Otec vydal svědectví: Toto je můj Syn, ten milovaný, Jeho poslouchejte (Mk 9:7b). Kéž se naučíme poslušnosti skrze to, co trpíme a posloucháme Božího milovaného Syna - Jeho samotného. Kéž Ho vidíme ( v duchu) a slyšíme tak, abychom byli Jeho svědky a mohli o Něm svědčit tak, jako apoštolové. Jedině tak se můžeme dotknout lidí ve světě - Jeho láskou a pokojem, které nám dává. Jedině tak můžeme být živými a funkčními údy Těla Kristova pro Jeho vyjádření. Jedině tak má náš život smysl podle Boží vůle a k Boží slávě. Amen.
Pán s tebou. Amen.
SV |
]
|
|
Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Kristus v Středa, 19. září 2007 @ 21:48:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Co říkáš SV? SV neříká nic, Gregu, protože od Pána k tvé otázce neslyší žádnou odpověď. A sám ze sebe nic říkat nechce. Dobrou noc.
SV |
Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 19. září 2007 @ 22:03:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Tak až něco uslyšíš, tak napiš. Jsem zvědav, jestli to, co uslyšíš bude skutečně od Pána ( v souladu s apoštolským učením )....
|
]
Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Pondělí, 24. září 2007 @ 23:21:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | v souladu s Tvým apoštolským učením... :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Mají všechny sestry pokrytou hlavu? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 24. září 2007 @ 23:55:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Milý Pastýři,
to musíš dokázat.
|
]
Tady je něco pro Greogiose, už o tom tady diskuse byla... (Skóre: 1) Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 26. září 2007 @ 18:55:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Z článku z časopisu „Theologie a společnost“ Jan Samohýl vyučuje na Katedře filosofie a religionistiky TF JU v Českých Budějovicích + moje poznatky
1.1. Mlčení žen ve společném shromáždění. Nadpis odstavce mi hned připomene název filmu „Mlčení jehňátek“. Tato věta znamenala na dlouhou dobu konec duchovních ambic žen v církvi. Jde o výrok apod.Pavla „ ženy nechť v církvi mlčí" l K 14:34. Pavel v předchozích verších velmi podrobně popisuje pořádek při bohoslužbě, kde se vyskytují různé charismatické projevy. Jde mu pouze o to, aby při ní nebyl zmatek. V těchto modlitebních shromážděních vystupovaly pochopitelně aktivně i ženy. Problém je jiný, totiž co pro Pavla a první křesťany znamenal pojem „ církev“. Většina překladatelů tlumočí slovo „ ekklésia“ slovem „ shromáždění“. V antickém Řecku to znamenalo především politické shromáždění, výkonný politický úřad nebo i shromáždění vojska. Křesťané si tento výraz oblíbili a používají ho velmi volně. Slovo „církev" znamenalo společná jídla, bohoslužby, domy ke scházení, ale i poradní shromáždění, něco ve smyslu dnešních farních rad a/nebo staršovstva. Většinou se vše odehrávalo v jednom prostoru, ( tedy duchovní shromáždění a sborová porada) ale tehdejší křesťané pochopitelně bez problémů věděli, o co se právě jedná. Pavel má jistě v tuto chvíli na mysli církev jako poradní shromáždění. Odkazuje dále ve věci chování žen na Zákon a v dalším verši připomíná ženám, chtějí-li se o něčem poučit, ať se doma zeptají svých mužů. Pavel opět respektuje soudobé zvyky: ženy veřejně nevystupují, hlavou ve shromáždění je muž. Ve společnosti se ženy mají podřizovat svým mužům Kol 3:18 – 21 . 18 Ženy, podřizujte se svým mužům, jak se sluší na ty, kdo patří Pánu.19 Muži, milujte své ženy a nechovejte se k nim drsně.20 Děti, poslouchejte ve všem své rodiče, protože se to líbí Pánu.21 Otcové, neponižujte své děti, aby nemalomyslněly“ POZN. V modlitebních společenstvích jim však nikdo vystupovat nebrání. Naše chápání těchto okolností je dnes paradoxně přesně opačné. Ženy nejen ve farních radách, ale v politice a ve společnosti obecně mají mluvit a veřejně vystupovat. V církvi jako v duchovním shromáždění, v liturgii nebo v pastoraci jsou jejich „ slova" omezená. Je to dáno kulturním dědictvím, společenskou normou možná dobou. Proto nemůžeme nekriticky přejímat dobové zvyklosti, zduchovňovat je a tak bránit působení Ducha svatého.
Závěr: Je zřejmé, že Pavel má ve svých epištolách stále jeden pohled, listy Korinťanům, Efesanům, Kolosanům nebo Galaťanům si v žádném případě neprotiřečí. Svůj pohled na postavení ženy představuje i v l Tm 2:11 - 12 „Žena ať přijímá poučení mlčky s veškerou podřízeností. Učit ženě nedovoluji. Žena nemá mít moc nad mužem, nýbrž má se nechat vést“ Ženy se mají zdobit dobrými skutky a mají přijímat podřízenost v dobové společnosti. Nad žádným mužem nemají vykonávat autoritu ! POZN. „ Není už rozdíl ... mezi mužem a ženou. Vy všichni jste jedno v Kristu Ježíši" Gal 3,28Ve třináctém verši Pavel opět připomíná řád stvoření, tedy Eva z Adama „ Vždyť první byl stvořen Adam a pak Eva“ I.Tm.2:13 . Ale Eva jako žena byla oklamána a dopustila se přestoupení. V řádu milosti a spásy skrze mateřství Marie bude žena spasena l.Tm 2,15. Tady nejde o to, že bude spasena skrze zplození alespoň jednoho potomka, ale obecně, o to, že ženy ( stejně tak jako muži) budou spaseni proto, že se skrze ženu narodil Spasitel. Kdyby jí nebylo, tak nebude ani Spasitele přijatelného typu z hlediska Boží spravedlnost. Protože jedině Bůh v těle mohl komplexně vyřešit otázku spásy. Shrnutí :
Pavel tedy i v tomto listě, aby nezapletl rané křesťanství do politických ambic, respektuje dobovou patriarchální společnost. Při tom si uvědomuje, že ona je důsledkem pokřivení kvůli hříchu. Náprava je možná pouze vykoupením Ježíše Krista, narozeného z ženy, Marie. Obrat „ narozený z ženy" je pro Pavla velmi oblíbený (např. Gal 4,4). Cílem vykoupení v Kristu je budoucí duchovní jednota( mužů a žen) V listu Galatským mluví Pavel o nové skutečnosti, o oblečení se v Krista. V něm pak křesťan zažívá i zcela nové vztahy mezi pohlavími. „ Není už rozdíl ... mezi mužem a ženou. Vy všichni jste jedno v Kristu Ježíši" Gal 3,28.A to je dobře pro růst místní církve a na svědectví nebeským bytostem a Bohu k radosti . To souvisí s dalšími tématy : 1.2.Obraz muž = hlava. „ Rád bych, abyste si uvědomili, že hlavou každého muže je Kristus, hlavou ženy muž a hlavou Krista je Bůh“ 1 Kor.11:3 . Pavel řeší jak se mají korintští razantně odklonit od pohanských praktik. Nejde totiž ani o používání závoje při bohoslužbě, jak se tradičně vykládá, ale o odsouzení projevů přítomných v orientálních kultech. Předně Pavel mluví o zakrytí hlavy, ale ne nějakou přikrývkou nebo závojem, ale svými vlasy. Ono přikrytí se tedy týká účesu nebo přesněji nerozpuštění vlasů ! Proto také odkaz k některým ženám, aby si daly oholit vlasy nebo měly vlasy upraveny do účesu. Ve 14. verši je také poukaz pro muže, že dlouhé vlasy jsou pro muže hanbou, a v 15. verši je řečeno, že právě ony vlasy jsou pro ženy tím závojem. Problém byl v tom, že některé ženy si při hlasitě modlitbě nebo při různých charismatických projevech rozpouštěly svůj účes, aby dramaticky zdůraznily svůj prorocký postoj. Tyto projevy máme doloženy právě z různých kultů pohanských kněžek. To je pro Pavla základní problém, a proto upozorňuje na přítomnost andělů jako znamení přítomnosti Boží l K 11:10. Zkrátka při křesťanské modlitbě působí primárně Duch svatý a jakákoliv duchovní manipulace je nepřípustná. POZN. Ve výkladech bratří našich sborů se vyžadování nošení šátku u sester opírá právě o to svědectví vůči andělům. Ženy tím mají ukazovat na pokorný postoj vůči Boří autoritě s cílem vyučovat andělské třídy v nebesích. Je pravdou, že andělé se učí Boží moudrosti na Církvi. Andělé ale vidí celý týden a nesoustředí se jen na dobu spol.shromáždění ! Někdy nevycházejí z úžasu nad našim pokrytectvím ….když vidí co vidí v týdnu a pak se jim má dostavit svědectví o Boží moudrosti vnějším úkonem sestry, která vyhoví tradici našich sborů. 1.3.Obraz hlavy . Ono odkrytí vlasů se přece týká hlavy a hlava pro židovský kontext je znakem zásadního společenského a náboženského významu. Hlava (hebr. “ros“) poukazuje na hierarchický vztah. Pavel stanoví tuto hierarchii: Bůh - Kristus - muž - žena. Jenže hlava neznamená dominanci, tak jak tomu rozumíme v naší kultuře. Hlava pro Pavla znamená počátek, pramen, vstup, otevření. Být hlavou neznamená být šéfem, dominátorem, ale být tím, co něco otevírá nebo umožňuje. Příklady: 1)Nabím risóním (přední proroci) neznamená důležitější proroci, vždyť Jeremiáš nebo Izaiáš, tyto nejvýznamnější židovské prorocké postavy, jsou „zadními" proroky. 2)Nebo židovský svátek Róš chodeš, svátek prvního dne v měsíci, je svátek otevření dalšího měsíce. Tento svátek je jen jeden den, ale měsíc má dní třicet. A tak je to i ve vztahu Bůh — Kristus — muž — žena. Pro Pavla a židovskou komunitu je muž hlavou, pramenem, prvním ve společenském kontextu, ale žena rozvinutím, naplněním, vrcholem, a jak píše Pavel, slávou nebo září muže. Žena není odlesk, ale záře. Muž je dnem prvním, pramenem potoka, ale žena je devětadvaceti dny měsíce, rozvinutou řekou plnou životadárné vody. Pavel s obrazem hlavy, který ještě ve verši dvanáctém posílí, nejen že není nepřítelem žen, ale v Kristu nachází úplně nový vztah mezi mužem a ženou než dobová společnost. Shrnutí Tedy stručně Pavel tímto silným obrazem odsuzuje duchovní prosazování, duchovní manipulaci některé konkrétní ženy v Korintě. Někteří věřící z toho udělali normu podpíranou řeckými výrazy v této věci . Myslím, že „písmeno zabíjí“ a v tomto případě to sedí.
|
]
Re: Člověku se ani nechce věřit... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 26. září 2007 @ 19:33:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | pro Krispa:
Jednomu se ani nechce věřit, že tomuto braku se nyní věří v bývalých sborech Páně....
|
]
Re: Tady je něco pro Greogiose, už o tom tady diskuse byla... (Skóre: 1) Vložil: Olin v Středa, 26. září 2007 @ 21:55:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gregory, včera ses tu oháněl tvrzením (přejatým), že Písmo je JEDINOU autoritou. A když někdo vykládá Písmo fundovaně, tak je to brak? A tvoje diletantské pokusy o výklad z původních jazyků jsou co? A tvé absurdní závěry, které jsou v rozporu s Božím slovëm, jsou copak?
Já to dávno vím, co znamená "sola scriptura": znamená to: "pouze můj výklad!" "Co v Bibli nevidim, to tam neni. Co tam chci najít, to tam taky najdu!" "...a hlavně mi nezkoušejte zmást hlavu! Já znám Bibli a pravda je jen jedna. V mých ústech."
Olin |
]
Re: Re: Tady je něco pro Greogiose, už o tom tady diskuse byla... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 27. září 2007 @ 12:29:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Oline,
vykládá Písmo fundovaně? Jako kdo? Filosof Samohýl? Ten je dobrý tak leda pro tebe. Vrána k vráně...
Jaké mé závěry jsou v rozporu s Písmem? Nedokážeš jmenovat.
Sola Scriptura ve skutečnosti znamená:"Pravda je jen jedna - a Pán Ježíš ji zjevuje tomu, komu chce. Pravdu má ten, komu ji zjevil Pán. Bez ohledu na to, co si o tom myslí ostatní."
A tomu, kdo nemá v úctě Pánovo Slovo, ji nikdy nezjeví, pokud právě nepatří mezi ty, komu ji chce zjevit.
|
]
Re: Re: Re: Tady je něco pro Greogiose, už o tom tady diskuse byla... (Skóre: 1) Vložil: Olin v Čtvrtek, 27. září 2007 @ 13:43:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Co blbneš???
//Jaké mé závěry jsou v rozporu s Písmem? Nedokážeš jmenovat. - jmenoval jsem nesčíslněkrát, naposledy včera, když jsi přišel na nápad, že nevěřící nemá ve shromáždění co dělat!
//Sola Scriptura ve skutečnosti znamená:"Pravda je jen jedna - a Pán Ježíš ji zjevuje tomu, komu chce. Pravdu má ten, komu ji zjevil Pán. Bez ohledu na to, co si o tom myslí ostatní." - to je úžasný! A k čemu je tam podle tebe "scriptura"? jak chceš, ale já tomu tvému vyznání říkám solipsismus.
Olin
|
]
Re: Re: Re: Re: Tady je něco pro Greogiose, už o tom tady diskuse byla... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 27. září 2007 @ 14:09:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Oline,
jestliže někde v NZ najdeš místo, kde byli do shromáždění pozváni nevěřící, tak mi dej vědět. Kromě náhodného vstupu v 1Kor 14,23, tam nic takového nenajdeš. Církev je pro věřící, ne pro nevěřící. Kázání Evangelia probíhalo vždy MIMO Církev a ne v Církvi. Ostatně celá věc vychází ze starozákonního principu, že v chrámu Páně nemá pohan, co pohledávat.
V Korintu byl sbor o několika desítkách tisíc věřících, kteří byli shromážděni pod širým nebem. Nebylo možno každého prověřit a zabránit vstupu do tak velkého shromáždění na veřejnosti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Tady je něco pro Greogiose, už o tom tady diskuse byla... (Skóre: 1) Vložil: Olin v Čtvrtek, 27. září 2007 @ 14:50:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Podívej gregory, nikdo z nás nemá ambice tě o něčem přesvědčit. To je marnost. Jak taky může někdo, kdo "nemá v úctě Boží slovo", diskutovat o Bibli s člověkem, jemuž "pravdu zjevil Pán"?
S vámi, kteří neříkáte, co si myslíte, ale co vám zjevil duch svatý, není o čem mluvit. Buď mluví Duch svatý, a pak si mohu dát jen ruku na ústa, pokudsi myslím něco jiného. Anebo jsou to jen vaše iluze, ale pak s vámi není vážná řeč. O vážných věcech vážně mohu mluvit s lidmi, s nimiž mám v Kristu společenství, nebo s nimiž jsem na jedné lidské úrovni.
Olin |
]
|
|
|
|